Kort, het wordt gewoon nog 25 graden hequote:Op woensdag 8 augustus 2018 06:52 schreef jajablahblah het volgende:
En dan nu het volgende dilemma... wat doe ik aan (korte broek/lange broek).
Hier vannacht onweer, ik hoorde het om 4.00
Nu wat wind en een klein beetje regen.
Ja precies.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kort, het wordt gewoon nog 25 graden he
Als je geen eigen baas" was, was het dan minder warm? Of wat moet het toevoegen aan je bericht?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:10 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja precies.
En ik denk dat het op mijn werk (eigen baas) nog best warm is.
Ik neem gewoon voor de zekerheid een lange broek mee.
Als ik op kantoor werkte voor een baas zou ik geen korte broek dragen. Heb ik ook nooit gedaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:48 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als je geen eigen baas" was, was het dan minder warm? Of wat moet het toevoegen aan je bericht?
Volgens weeronline is het vooral in de middag en avond rokjesweer in Nederland. https://www.weeronline.nl/Europa/Rokjes-Nederland/135/9quote:Op woensdag 8 augustus 2018 06:52 schreef jajablahblah het volgende:
En dan nu het volgende dilemma... wat doe ik aan (korte broek/lange broek).
Hier vannacht onweer, ik hoorde het om 4.00
Nu wat wind en een klein beetje regen.
quote:Western Europe...
A developing frontal wave is expected to move across France and the Benelux during the day and evening while the associated surface low deepens. The wave develops ahead of an approaching trough across Western continental Europe under a south-southwesterly 30 m/s mid/upper jet.
The warm sector of the wave is expected to be moderately unstable with high low-level humidity in vicinity of the frontal zone. Strong shear is expected to exist across the warm sector, with long low-level hodographs projected ahead of the low near the warm front. Near the warm and cold fronts, organized storms including supercells are expected to develop along with disorganized clustered activity.
Especially ahead of the low across the northern area, low-level shear suggests a risk for a few tornadoes will develop along with a risk of damaging winds, heavy rainfall and large hail. Across the southern area, severe storms are forecast to develop along the eastward-moving cold front with large hail, severe winds and flash floods being the main risks.
Een waarschuwing voor wat, zware regen, wind, onweer, hitte?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Estofex komt al met een voorwaarschuwing voor Donderdag/vrijdag
[ afbeelding ]
[..]
Doen!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:59 schreef heywoodu het volgende:
3-4 uur geslapen dus kut om te gaan hardlopen, maar wel heerlijk temperatuurtje nu om te gaan hardlopen, dilemma
ik wil geen regenachtige koude zomerquote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:54 schreef beantherio het volgende:
Slecht geslapen vanwege het onweer en de regen, maar toch blij dat het er was. De plantjes hebben hier lekker veel water gekregen en het voelt een stuk frisser. Hopelijk zet dit door.
dat dus. Gewoon raam open en klaar. Al die waaiers en bende geven alleen maar herriequote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:03 schreef Zorro het volgende:
Goedemorgen!
Gezeik over die nachten altijd, ik heb nog geen nacht slecht geslapen.
Maar een kutweer dat het nu is, alles nat. BahHopelijk weer snel naar de 30
Gaanquote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:59 schreef heywoodu het volgende:
3-4 uur geslapen dus kut om te gaan hardlopen, maar wel heerlijk temperatuurtje nu om te gaan hardlopen, dilemma
quote:
Nou vooruit, dan hoeft het morgen en vrijdag niet meer en dan is het vast niet zo lekker (bewolkt, fris windje) als nu.quote:
Ah zo, ok. Vergeef mijn stomme reactiequote:Op woensdag 8 augustus 2018 07:54 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Als ik op kantoor werkte voor een baas zou ik geen korte broek dragen. Heb ik ook nooit gedaan.
Ik wilde geen gloeiend hete zomer, maar ja die keuze is niet vrij als je hier woont natuurlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik wil geen regenachtige koude zomer
Net eentje doodgemept. Op kantoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:47 schreef fotostarter het volgende:
Zijn er hier meer mensen die dit jaar ineens veel hoornaars op bezoek krijgen?
De laatste jaren nog nooit gezien hier, dit jaar al een stuk of 8- 10
Vieze gore rotte grote kutbeesten
Dat wordt neuken op de kopieermachinequote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Net eentje doodgemept. Op kantoor.
Vrouwelijke collega's zijn blij met me.
Haha!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Net eentje doodgemept. Op kantoor.
Vrouwelijke collega's zijn blij met me.
Wat was er in dit geval mis met code geel in dit geval? Code geel wil niet zeggen dat de wereld vergaat.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 04:54 schreef kree het volgende:
voor zover code geel van het knmi
3 druppels en buitje van 5 min.
Ik maar de schuilkelder in
Lol beetje te bang om te falen zijn ze wel. hoor het ze al zeggen, (laten we het nou toch maar doen anders als het fout gaat krijgen wij de schuld)
\
Kut media, de helft is toch al niet meer geloofwaardig
Nouja begon al te wennen aan Sahara temperaturen
Nee ik zie ze nooit. Wil het wel een keer zien uit nieuwsgierigheid. In welk deel van het land zit je?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:47 schreef fotostarter het volgende:
ik heb er nog nooit een gezienquote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:47 schreef fotostarter het volgende:
Als ze niet groot zijn dan is het een gewone wepsquote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:50 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Haha!
Die beesten zijn ook echt reusachtig soms
Als je ze ziet moet je ze aaien. Ze zijn lievvvquote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik heb er nog nooit een gezien
Zit in WIjchen, bij Nijmegen GLD.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:52 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Nee ik zie ze nooit. Wil het wel een keer zien uit nieuwsgierigheid. In welk deel van het land zit je?
Ja, al hebben ze wel een andere kleur lijkt het wel. Meer oranje of zo.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als ze niet groot zijn dan is het een gewone weps
mhwah iets mis mee wil ik niet zeggen. Maar overdreven is het vaak toch wel naar mijn mening.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat was er in dit geval mis met code geel in dit geval? Code geel wil niet zeggen dat de wereld vergaat.
Code geel: wees alert
Er is mogelijk kans op gevaarlijk weer. Dit zijn weersituaties die in Nederland vaak voorkomen waarbij het raadzaam is op te letten, met name als men onderweg is.
Dat hebben ze ook gedaan, code geel voor de hitte.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:56 schreef kree het volgende:
[..]
mhwah iets mis mee wil ik niet zeggen. Maar overdreven is het vaak toch wel naar mijn mening.
Ze hadden beter een week geleden code geel kunnen geven juist door die ellendige hitte, ipv voor een paar miezerbuitjes en wellicht iets hardere buien. Dat was totaal niet code geel waardig voor heel nederland niet.
Maargoed wil het niet afzeiken opzich, maar als ze dat te veel gaan doen voor niks dan trekken mensen zich er niks meer van aan ook. En dan gaat het fout als er dus wel iets is.
Ah. Ik ben niet de enige.quote:
Was niks mis met de mijnequote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:01 schreef kree het volgende:
btw omdat het gister pas even laat op gang kwam.
Ik wil toch even een nieuw kaartje maken van waar iedereen nu ongeveer zit.
Stad/dorp is precies genoeg (precieze locatie hoeft niet)
DM mij even met waar je woont en dan kan ik jullie toevoegen,
Is opzich wel handig want vaak is het toch van :"ohw hier is het aan het regenen" en geen idee waar die dan zit
Live kaart hier:
https://drive.google.com/(...)8n8AtGQJ&usp=sharing
Met de gene die er onderhand bij staan
Niet meer up to datequote:
Als er nu zon komt dan is het echt weer sauna en ranzigquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Nou hier natuurlijk niets geweest praktisch vannacht, Z-O Groningen.
Begon op den duur wat te waaien. Maar is uiteindelijk volgens mij nog geen druppel gevallen.
De zon is er echter nu niet
Het probleem is dat de media dat code geel gebeuren zo opblazen. Onweer des doods etcquote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:56 schreef kree het volgende:
[..]
mhwah iets mis mee wil ik niet zeggen. Maar overdreven is het vaak toch wel naar mijn mening.
Ze hadden beter een week geleden code geel kunnen geven juist door die ellendige hitte, ipv voor een paar miezerbuitjes en wellicht iets hardere buien. Dat was totaal niet code geel waardig voor heel nederland niet.
Maargoed wil het niet afzeiken opzich, maar als ze dat te veel gaan doen voor niks dan trekken mensen zich er niks meer van aan ook. En dan gaat het fout als er dus wel iets is.
Lekker buiten naakt op een houten bankje zittenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als er nu zon komt dan is het echt weer sauna en ranzig
Viel mij ook al op inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien en ineens in de tuin.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:47 schreef fotostarter het volgende:
Elke vorm van sauna moet je mijdenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:07 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lekker buiten naakt op een houten bankje zitten
Hier ook, er zal een nest in de buurt zitten. Maar die doen eigenlijk niks, komen niet op zoetigheid af net als wespen en zijn ook niet zo aggressief. Al zien ze er wel dreigend uit en maken ze veel geluid. Heb je nu ook geen insekten? Hier barst het altijd van de vliegen en muggen normaal (buitgengebied) en nu bijna geen. Schijnt dat een nest er 10.000 per dag opruimt, dat is hun voedsel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 08:47 schreef fotostarter het volgende:
Ja maar dan nog, wat moeten we doen dan?? 4 uur tevoor code geel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Het probleem is dat de media dat code geel gebeuren zo opblazen. Onweer des doods etcCode geel is gewoon een waarschuwing, de wereld vergaat niet.
Er zijn afgelopen nacht genoeg bliksem geweest dus code geel is niet meer dan terecht.
Daar kun je inderdaad veel last mee hebben. Dit jaar zijn die wespen ook met meer,, en agressiever dan ooit. Vieze hongerlijersquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:07 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Viel mij ook al op inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien en ineens in de tuin.
Eerder dit jaar heb ik al een wespennest laten weghalen, zat me net iets te dichtbij onze achterdeur..
Muggen en vliegen zijn er ook in overvloed ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ook, er zal een nest in de buurt zitten. Maar die doen eigenlijk niks, komen niet op zoetigheid af net als wespen en zijn ook niet zo aggressief. Al zien ze er wel dreigend uit en maken ze veel geluid. Heb je nu ook geen insekten? Hier barst het altijd van de vliegen en muggen normaal (buitgengebied) en nu bijna geen. Schijnt dat een nest er 10.000 per dag opruimt, dat is hun voedsel.
Dat het nu kutweer wordt vinden ze niet zo leuk, dan is er nog minder voedsel voor heel veel meer wespenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:18 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Daar kun je inderdaad veel last mee hebben. Dit jaar zijn die wespen ook met meer,, en agressiever dan ooit. Vieze hongerlijers
Ja, en daar helpt ook geen moer tegen.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:20 schreef Nattekat het volgende:
Muggen zijn wel merkbaar met meer dan normaal...
Ik las overal over een extreme wespenplaag. Ik moet zeggen dat ik er voor mijn gevoel juist bizar weinig gezien heb.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:07 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Viel mij ook al op inderdaad. Ik had ze nog nooit gezien en ineens in de tuin.
Eerder dit jaar heb ik al een wespennest laten weghalen, zat me net iets te dichtbij onze achterdeur..
Die zitten allemaal hierquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik las overal over een extreme wespenplaag. Ik moet zeggen dat ik er voor mijn gevoel juist bizar weinig gezien heb.
Lees wat het KNMI zegt over code geel. OPLETTEND ZIJNquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:12 schreef kree het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, wat moeten we doen dan?? 4 uur tevoor code geel.
Ineens allemaal snel bliksemafleiders op het dak gaan zetten ofzo?
Kijk als er nu extreme storm is en er bomen de weg over gaan waaien... OK
Maar een beetje onweer... Tja...
Vanmorgen op de radio gehoord dat de larven wespen carnivoren zijn. die hebben dus "vlees" nodig om te groeien. Vandaar dat ze ook tijdens de BBQ in het voorjaar op je vlees gaan zittenquote:
Wat nog moet ontstaan zie je niet op buienradarquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het ziet er uit alsof het zo weer gaat regenen, maar niets op buienradar te zien
Er hangt hier ook zo'n dreigende grijze lucht ja, vreemd.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het ziet er uit alsof het zo weer gaat regenen, maar niets op buienradar te zien
Dat zal het inderdaad zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:45 schreef Papabear het volgende:
[..]
Wat nog moet ontstaan zie je niet op buienradar
Gierzwaluwen eten ook veel muggen trouwens.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:20 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Muggen en vliegen zijn er ook in overvloed ja.
Ik dacht altijd dat juist wespen die muggen en vliegen opvraten, maar dat is dus ook een fabeltje.
Die hoornaars komen inderdaad niet dichtbij ons, maar proberen steeds door onze horren heen te vliegen. Brommers
Dan moet die er een hoop eten om die maag te vullenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Gierzwaluwen eten ook veel muggen trouwens.
Vooral morgen lijken er bakken met regen te vallen in het hele landquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:47 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen/vrijdag zou wel eens heel interessant kunnen worden. Snel uitdiepend laagje. Zeer veel neerslag en windstoten boven de 100
Wat zal mijn vlinderstruik opknappenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:49 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Vooral morgen lijken er bakken met regen te vallen in het hele land
Je zal het wel verdiend hebben gok ikquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteravond natgeregend op de fiets
zo voelt het wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Al met al dus niet echt een recordzomer
Zekersquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:48 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dan moet die er een hoop eten om die maag te vullen
http://gierzwaluwbescherming.nl/gierzwaluw/leefgedrag/quote:Stel:
Hoog zomer heeft de gierzwaluw 5 uur nachtrust, dan blijven er 19 uren over waarin hij kan jagen.
Dat is 1140 minuten of 68.400 seconden.
Er is wel eens uitgerekend dat de gierzwaluw ongeveer 10.000 insecten per dag vangt.
10.000 insecten vangen in 68.400 seconden is: dan vangen ze 1 insect per 6,8 seconde
quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zal het wel verdiend hebben gok ik
Ligt het aan mij of weet niemand echt wat er morgen qua weer komt? Ik zie kaartjes die allemaal andere voorspellingen hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:47 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen/vrijdag zou wel eens heel interessant kunnen worden. Snel uitdiepend laagje. Zeer veel neerslag en windstoten boven de 100
Kanaalratgenotquote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:16 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of weet niemand echt wat er morgen qua weer komt? Ik zie kaartjes die allemaal andere voorspellingen hebben.
Niet akkoord. Hier in België zijn huizen afgebrand en bomen omgewaaid op belangrijke verbindingswegen. Dus gevaar! En het was ook code geel. Wat ze bij elk onweer doen. Het had zelfs code oranje mogen zijn want niet bij elk onweer waaien bomen om.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:12 schreef kree het volgende:
[..]
Ja maar dan nog, wat moeten we doen dan?? 4 uur tevoor code geel.
Ineens allemaal snel bliksemafleiders op het dak gaan zetten ofzo?
Kijk als er nu extreme storm is en er bomen de weg over gaan waaien... OK
Maar een beetje onweer... Tja...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |