je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeterquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Dat alles er omheen een beetje kansloos is, het budget de ophef over de opening etc, ben ik met je eens. Maar het is wel een hele goeie toevoeging aan het OVstelsel en er zijn heel veel mensen best blij mee. Incl ik
Eens, echt niet heel erg handig bedacht in de tijd. Dit is een verbetering, maar eigenlijk nog lang niet genoeg. het zou veel meer andere richtingen op moeten, maar goed.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt.
Zelfs Hoorn heeft interessequote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 .quote:
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 .
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:29 schreef Starmanelon het volgende:
Zo overdreven hoe ze een simpele metrolijn openen. Alsof ze een lijn van hier naar tokyo hebben geopend ofzo.
320.000 euro per meter. (3.100.000.000 / 9700)quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Daar kan ik nog geen uitspraken over doen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:52 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging?
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen ze niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .
Goed plan .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over!
Ja...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Dat is dezelfde mooie trein die heen en weer terug gaat naar Amsterdam toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:58 schreef Farenji het volgende:
Gelukkug heeft Amsterdam wel een hele mooie trein terug naar Rotterdam.
Rotterdam heeft dan ook geen grachten en andere historische zooi waar men rekening moet houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Het is natuurlijk ook echt niet makkelijk, de hele binnenstad is er totaal niet op gebouwd, alles is nauw en smal. De ondergrond is heel erg lastig werken en een deel een paar jaar dichtgooien kan ook bijna niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch?
Verder heb je wel gelijk. Amsterdam en infrastructuur zijn absoluut geen goede combi.
Ja, maar het was echt superingewikkeld.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen .
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
Ook dat ja, nou is het vanaf CS een kippenstukje, het was veel makkelijker geweest om als toerist min of meer vanuit je hotel zo naar Schiphol te kunnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
Is over 50 jaar wel klaar met dit tempo. Moeten ze wel maandag beginnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
De intercity vanaf cs rijdt toch rechtstreeks naar Schiphol. Verdient zowel het gemeentelijk vervoer bedrijf voor de rit naar cs als wel de ns voor de rit naar Schiphol. De Nederlandse handelsgeest ten voeten uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
hadden hem door moeten trekken naar Schiphol.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Dat alles er omheen een beetje kansloos is, het budget de ophef over de opening etc, ben ik met je eens. Maar het is wel een hele goeie toevoeging aan het OVstelsel en er zijn heel veel mensen best blij mee. Incl ik
Ze hadden zoveel, maar er zit nou eenmaal een licht verstandlijk gehandicapt bestuur sinds jaar en dag .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hadden hem door moeten trekken naar Schiphol.
Nee, weken gelul over 2 kutpanda's is boeiend .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:51 schreef MPC60 het volgende:
Al twee dagen gaat het nergens anders over, alsof er nieuwe Deltawerken zijn opgeleverd. Flikker op met je metrolijntje.
100 jaar doen over een metrolijntje aanleggen en dat dan een prestatie vinden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, weken gelul over 2 kutpanda's is boeiend .
Het gaat over een miljardenproject in de hoofdstad van een land, dat wil nog wel eens besproken worden. Stel je niet zo aan.
Dat maak jij er van, iedereen hier heeft net zo goed kritiek op alles. Maar het is en blijft gewoon een nieuwswaardig onderwerp.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef MPC60 het volgende:
[..]
100 jaar doen over een metrolijntje aanleggen en dat dan een prestatie vinden.
Het is niet eens dit topic maar bij de NOS zijn ze tegenwoordig het Noord/Zuidlijn persbureau bijvoorbeeld. Na twee artikeltjes weet ik het wel hoor jongens. Nee laten we er een liveblog aan wijden....quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, iedereen hier heeft net zo goed kritiek op alles. Maar het is en blijft gewoon een nieuwswaardig onderwerp.
Ach, dat hoeft van mij ook weer niet nee. Maar er zijn zat nog nuttelozere onderwerpen >quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:59 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het is niet eens dit topic maar bij bv de NOS zijn ze tegenwoordig het Noord/Zuidlijn persbureau bijvoorbeeld. Na twee artikeltjes weet ik het wel hoor jongens. Nee laten we er een liveblog aan wijden....
Maar nee hoor, Amsterdammers vinden zichzelf niet belangrijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:51 schreef MPC60 het volgende:
Al twee dagen gaat het nergens anders over, alsof er nieuwe Deltawerken zijn opgeleverd. Flikker op met je metrolijntje.
De reactie die je wist die zou komen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar nee hoor, Amsterdammers vinden zichzelf niet belangrijk.
OMDAT HET WAAR IS, VIEZE AMSTERDAMMER!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De reactie die je wist die zou komen .
Minderwaardigheidscomplexje much? .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
OMDAT HET WAAR IS, VIEZE AMSTERDAMMER!!!
Allemaal een complot van doorgesluisd belastinggeld naar de corrupte media!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Minderwaardigheidscomplexje much? .
De LANDELIJKE media bericht over de metrolijn, maar het zijn Amsterdammers die zichzelf belangrijk vinden hoor.
We zullen het van de week wel weer hebben over de aanleg van je nieuwe kinderboerderij in Schubbekuttenveen hoor .
En wij geven het uit, deal with it arbeider .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Allemaal een complot van doorgesluisd belastinggeld naar de corrupte media!!!
In Rotterdam wordt het verdiend ...
De oplevering van de Rotterdamse E-lijn naar Den Haag die op tijd af was, werd ook niet zo uitgemeten. Ze zouden zich in 020 moeten schamen. Alsof het mongooltje van de klas een heus feest geeft na 10 herkansingen van zijn werkstuk. Lever het gewoon via de achterdeur in joh. Bescheidenheid zou die stinkstad sieren.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben geen Amsterdammer, maar ik vind het mooi dat het af is en snap die media-coverage ook wel.
Je moet dit ook een beetje zien in het grotere geheel van de geschiedenis hè.
Alleen het taalgebruik al, doe toch eens normaal man.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De oplevering van de Rotterdamse E-lijn naar Den Haag die op tijd af was, werd ook niet zo uitgemeten. Ze zouden zich in 020 moeten schamen. Alsof het mongooltje van de klas een heus feest geeft na 10 herkansingen van zijn werkstuk. Lever het gewoon via de achterdeur in joh. Bescheidenheid zou die stinkstad sieren.
Blijdorp stond er nog toen de Duitsers klaar warenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .
En ik maar denken dat Duitsers zo efficient zijn .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Blijdorp stond er nog toen de Duitsers klaar waren
Rijk door alle financiële instellingen en postbusfirma's. Gewoon de handen uit de mouwen en op eigen kracht dat geld verdienen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:14 schreef HeatWave het volgende:
En het klopt trouwens nog niet eens ook:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ker-en-rotterdam-ook
.
Nou zeg Studeer je in Rotterdam en denk je dat Amsterdam afzeiken je een betere Rotterdammer maakt of ben je er geboren en voel je dit echt in je aderen?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De oplevering van de Rotterdamse E-lijn naar Den Haag die op tijd af was, werd ook niet zo uitgemeten. Ze zouden zich in 020 moeten schamen. Alsof het mongooltje van de klas een heus feest geeft na 10 herkansingen van zijn werkstuk. Lever het gewoon via de achterdeur in joh. Bescheidenheid zou die stinkstad sieren.
Komen wij uit Rotterdam?!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen het taalgebruik al, doe toch eens normaal man.
Kent u de term, kenniseconomie?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:20 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Rijk door alle financiële instellingen en postbusfirma's. Gewoon de handen uit de mouwen en op eigen kracht dat geld verdienen.
Echt, hoe klein is je pik?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De oplevering van de Rotterdamse E-lijn naar Den Haag die op tijd af was, werd ook niet zo uitgemeten. Ze zouden zich in 020 moeten schamen. Alsof het mongooltje van de klas een heus feest geeft na 10 herkansingen van zijn werkstuk. Lever het gewoon via de achterdeur in joh. Bescheidenheid zou die stinkstad sieren.
Mwa, je hebt misschien een klein punt, maar dan vind ik eerder dat de E-Lijn (wat een mooi ding is, heb er regelmatig mee gereisd) te weinig aandacht heeft gekregen dan de NZ-lijn teveelquote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De oplevering van de Rotterdamse E-lijn naar Den Haag die op tijd af was, werd ook niet zo uitgemeten. Ze zouden zich in 020 moeten schamen. Alsof het mongooltje van de klas een heus feest geeft na 10 herkansingen van zijn werkstuk. Lever het gewoon via de achterdeur in joh. Bescheidenheid zou die stinkstad sieren.
Het gaat om de opening, dat is één moment. Dat falen van het project mag wel uitgebreid uitgemeten worden ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Nou zeg Studeer je in Rotterdam en denk je dat Amsterdam afzeiken je een betere Rotterdammer maakt of ben je er geboren en voel je dit echt in je aderen?
Nieuws is nieuws en dit was zo'n ingewikkeld dossier dat de opening zeker nieuwswaardig is, of je er nou woont of niet. Of klaag je ook als de NOS bericht over aardbevingen in Groningen?
Ik niet, maar ik zit niet schuimbekkend krachttermen eruit te gooien omdat het toevallig over de "andere stad" gaat.quote:
Lekker cherry picken dit, alsof het al niet jaren en jaren over het slechte management gaat in de nieuwsgeving.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Het gaat om de opening, dat is één moment. Dat falen van het project mag wel uitgebreid uitgemeten worden ja.
Wat is er bijzonder aan dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben geen Amsterdammer, maar ik vind het mooi dat het af is en snap die media-coverage ook wel.
Je moet dit ook een beetje zien in het grotere geheel van de geschiedenis hè.
En in welk land gooien ze wel world heritage dingen tegen de vlakte precies?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan dan?
De eerste tunnel voor wegverkeer ligt in Rotterdam, de eerste spoortunnel van formaat ligt in Rotterdam, de eerste metro ligt in Rotterdam, de eerste geboorde spoortunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde wegtunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde metro ligt in Rotterdam.
In Amsterdam zijn alle bouwwerken binnen de ring heilig en daar moet alles voor wijken schijnbaar.
Zelfs als de mensen die willen dat het blijft er niet meer kunnen gaat er niks tegen de vlakte.
Als ze niet zo moeilijk deden over die gebouwen dan had het allemaal niet zoveel hoeven te kosten.
Ik reis er ook veel mee, heerlijk dingetje. De oplevering van de Markthal ook bijvoorbeeld. Na twee weken was het een doodnormaal onderdeel van de stad geworden en holde je erdoorheen als je de regen wilde ontwijken wanneer je op de Hoogstraat moest zijn. Gewoon normaal doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:23 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Mwa, je hebt misschien een klein punt, maar dan vind ik eerder dat de E-Lijn (wat een mooi ding is, heb er regelmatig mee gereisd) te weinig aandacht heeft gekregen dan de NZ-lijn teveel
Er is een monsterproject uitgevoerd onder een eeuwenoude stad. Vind ik wel bijzonder in het grotere geheel gezien. Is wel een klein feestje en wat toespraken waard vind ik.quote:
En wij zullen elke dag, jaar in, jaar uit hier nog over blijven berichten idd.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:26 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik reis er ook veel mee, heerlijk dingetje. De oplevering van de Markthal ook bijvoorbeeld. Na twee weken was het een doodnormaal onderdeel van de stad geworden en holde je erdoorheen als je de regen wilde ontwijken wanneer je op de Hoogstraat moest zijn. Gewoon normaal doen.
Dat is het hele probleem. Het ís world heritage. Het maakt alles alleen duur, overbevolkt en megatoeristisch.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En in welk land gooien ze wel world heritage dingen tegen de vlakte precies?
Het komt dan ook altijd maar van 1 kant .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef Faux. het volgende:
Sowieso rivaliteit tussen steden Alsof je cultuur ophoudt bij de stadsgrenzen. Je spreekt dezelfde taal, kijkt dezelfde televisie en volgt hetzelfde onderwijs. De nuances in cultuur tussen verschillende steden zijn daarbij echt verwaarloosbaar.
Deels eens, maar dan mag er toch wel gewoon nieuws over geschreven worden? Het is toch ook gewoon een prestatie opzich om in deze kutondergrond zoiets op te leveren.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem. Het ís world heritage. Het maakt alles alleen duur, overbevolkt en megatoeristisch.
Is ook zo, het project is wel echt gaaf en niet alleen voor Amsterdammers.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Er is een monsterproject uitgevoerd onder een eeuwenoude stad. Vind ik wel bijzonder in het grotere geheel gezien. Is wel een klein feestje en wat toespraken waard vind ik.
Man man man al die huilende Rotterdammerts hier, wat laten jullie je kennen.
Afgunst? Wij zijn de ongekroonde koning. Gewoon terechte haat dit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik zit niet schuimbekkend krachttermen eruit te gooien omdat het toevallig over de "andere stad" gaat.
Gewoon weer dezelfde eenkants afgunst vanuit Rotterdam, we weten het nu wel.
Structurele dingen mogen wel structureel belicht worden. Een eenmalige opening behoeft geen liveblog.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekker cherry picken dit, alsof het al niet jaren en jaren over het slechte management gaat in de nieuwsgeving.
Je laat je wel echt enorm kennen als de jaloerse rotterdammer hoor.
Helaas vaak wel ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het komt dan ook altijd maar van 1 kant .
I rest my case .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Afgunst? Wij zijn de ongekroonde koning. Gewoon terechte haat dit.
[..]
Het zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wij zullen elke dag, jaar in, jaar uit hier nog over blijven berichten idd.
Per post wordt het een klein beetje triester.
Ik vind het allemaal hilarisch, Amsterdammers die kapitalen moeten betalen om in krotjes in een overbevolkte stad met massa's toeristen te wonen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:27 schreef Guanabana het volgende:
Man man man al die huilende Rotterdammerts hier, wat laten jullie je kennen.
Nogmaals, dat maak jij er van. Als je hier zou wonen zou je weten dat wij het allemaal net zo belachelijk vinden zoals het gegaan is als jij. Maar jij verzint dat mensen er trots op zijn omdat kansloze politici er een feestje van maken. Als het aan mij lag wist ik nog wel een prima combinatie tussen de metro en het bestuur, maar dat zou niet netjes zijn van me .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:31 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal hilarisch, Amsterdammers die kapitalen moeten betalen om in krotjes in een overbevolkte stad met massa's toeristen te wonen.
En blijkbaar zijn ze er trots op dat ze er 15 jaar over doen om een metro te bouwen en bijna 1000% budgetoverschrijding te hebben.
Daar kan ik echt niet jaloers op zijn.
Gezien de overschrijding had imho beter gepast om dat ding met stille trom te open.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels eens, maar dan mag er toch wel gewoon nieuws over geschreven worden? Het is toch ook gewoon een prestatie opzich om in deze kutondergrond zoiets op te leveren.
Incl de Amsterdammers. En half nederland komt hier in het weekend naartoe voor een dagje shoppen, die maken er ook gebruik van he?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gezien de overschrijding had imho beter gepast om dat ding met stille trom te open.
Dat ding is gemaakt van belastinggeld hè. Geld waar heel Nederland voor heeft moeten werken.
Dat snap ik best wel.quote:
Gelukkig maar dat het tourisme in Amsterdam de schatkist ook niet zeer doetquote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gezien de overschrijding had imho beter gepast om dat ding met stille trom te open.
Dat ding is gemaakt van belastinggeld hè. Geld waar heel Nederland voor heeft moeten werken.
Ja ik ook, Antwerpen is een mooie oude stad, Brussel een grauwe verpauperde kutstad .quote:
Ik wou het net posten, hoeveel belastinggeld komt er eigenlijk voort uit Amsterdam incl toerisme .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:40 schreef Faux. het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het tourisme in Amsterdam de schatkist ook niet zeer doet
Nouja, Brussel heeft ook wel z'n charme. Ongelooflijk internationaal door de nationaliteiten van alle diplomaten/EU-ambtenaren, een waanzinnig interessante mix van Nederlands en Frans, en een hoop geschiedenis. Ik kom er gemiddeld eens per jaar en elke keer weer met ontzettend veel plezier.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ik ook, Antwerpen is een mooie oude stad, Brussel een grauwe verpauperde kutstad .
Ik vond er niet veel aan, zeker rond het station was het echt naar om rond te lopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:43 schreef Faux. het volgende:
[..]
Nouja, Brussel heeft ook wel z'n charme. Ongelooflijk internationaal door de nationaliteiten van alle diplomaten/EU-ambtenaren, een waanzinnig interessante mix van Nederlands en Frans, en een hoop geschiedenis. Ik kom er gemiddeld eens per jaar en elke keer weer met ontzettend veel plezier.
Centraal of Midi?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond er niet veel aan, zeker rond het station was het echt naar om rond te lopen.
Ow, geen idee meer . Tis al een tijd geleden.quote:
30 cm (duh). Maar ik loop er niet mee te koop zoals een Amsterdammer dat zou doen.quote:
[/quote]quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:30 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Afgunst? Wij zijn de ongekroonde koning. Gewoon terechte haat dit.
[..]
[quote] Op zaterdag 21 juli 2018 13:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
30 cm (duh). Maar ik loop er niet mee te koop zoals een Amsterdammer dat zou doen.
Huehuehue.
Want jij denkt dat gebouwen in Rotterdam niet op palen staan? De halve stad staat op palen, net zoals iedere kademuur in Rotterdam. Daar gaat de metro ook gewoon onderdoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .
Nee idd, lekker bescheiden .quote:
Geef toe, hij was wel grappig.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:55 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee idd, lekker bescheiden .
Ik was pas nog in Rotterdam, heb me prima vermaakt, leuke biergarten gevonden, mooi hotel net aan de overkant van de Erasmusbrug, overzicht over het water etc. Erg mooi.
Ik snap jullie eenkennige haat gewoon nooit zo.
Quoten gaat even mis Maar ok, hij was redelijk 5/7 .quote:
Bedankt, vieze 020'er.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Quoten gaat even mis Maar ok, hij was redelijk 5/7 .
Het probleem is dat er een goede spoorlijn ligt en geen mogelijkheden voor stations die een metro rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
Graag gedaan kakkerlak .quote:
Ja, maar het was juist zo slim geweest om vanuit het centrum waar alle hotels etc zitten in een paar min op schiphol te kunnen zijn, nu moet je altijd eerst naar een NS station. En met volle koffers in een tram is echt geen pretje, ook niet voor mij als niet toerist .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het probleem is dat er een goede spoorlijn ligt en geen mogelijkheden voor stations die een metro rechtvaardigen.
Nou ja, als ik van CS naar huis wil moet ik via Schiphol reizen, en die trein zit bomvol in de spits. De toeristen met koffers helpen daar niet bij. Dus als die lekker de metro zouden kunnen nemen zou dat mij iig erg goed uitkomenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het probleem is dat er een goede spoorlijn ligt en geen mogelijkheden voor stations die een metro rechtvaardigen.
Niet te vroeg juichen hè. De komende 10 jaar moeten de kinderziektes er nog uit. Op naar de 4,9 miljard euroquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Ik mag toch hopen van niet, ik zie dat ding al weken rijden als test, als het nu nog niet werkt mogen er echt mensen op het spoor gebonden worden .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen hè. De komende 10 jaar moeten de kinderziektes er nog uit. Op naar de 4,9 miljard euro
Geloof ik is dat zodat ze kunnen controleren of je incheckt en om aparte in- en uitstapstromen te maken.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:04 schreef Gary_Oak het volgende:
Over het Amsterdamse ov gesproken: wat is het idee van de trams dat je niet in alle deuren kunt instappen? Is toch vet onhandig? Zeker met al die toeristen met hun koffers.
Ja, heel erg irritant. Is tegen zwartrijden, maar de bordjes "no entrance" hangen op kniehoogte. Echt weer geniaal bedacht .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:04 schreef Gary_Oak het volgende:
Over het Amsterdamse ov gesproken: wat is het idee van de trams dat je niet in alle deuren kunt instappen? Is toch vet onhandig? Zeker met al die toeristen met hun koffers.
Dat kan alleen als je de riekerpolder gaat ontwikkelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar het was juist zo slim geweest om vanuit het centrum waar alle hotels etc zitten in een paar min op schiphol te kunnen zijn, nu moet je altijd eerst naar een NS station. En met volle koffers in een tram is echt geen pretje, ook niet voor mij als niet toerist .
Ja, maar die conducteur zit vast in een hokje, wat ook weer ruimte kost. Kan je die beter vrij laten rondlopen. Die klappoortjes voor de deur vind ik ook irritant.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:05 schreef Faux. het volgende:
[..]
Geloof ik is dat zodat ze kunnen controleren of je incheckt en om aparte in- en uitstapstromen te maken.
Je kunt alleen instappen bij de chauffeur of conducteur.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:04 schreef Gary_Oak het volgende:
Over het Amsterdamse ov gesproken: wat is het idee van de trams dat je niet in alle deuren kunt instappen? Is toch vet onhandig? Zeker met al die toeristen met hun koffers.
Het GVB is dan ook best een enorm faalbedrijf. Daar werken echt alleen maar mensen die er helemaal niets van snappen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:07 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, maar die conducteur zit vast in een hokje, wat ook weer ruimte kost. Kan je die beter vrij laten rondlopen. Die klappoortjes voor de deur vind ik ook irritant.
De eerste mobieltjes Dutch Tonequote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:40 schreef Qunix het volgende:
Archeologische vondsten kan je hier checken:
https://belowthesurface.amsterdam
We zijn al een beetje verzoend, dus ik laat de sneer deze keer maar achterwege.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, heel erg irritant. Is tegen zwartrijden, maar de bordjes "no entrance" hangen op kniehoogte. Echt weer geniaal bedacht .
Die eerste had ik .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De eerste mobieltjes Dutch Tone
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb je toch controleurs voor die opeens instappen en dan roepen "plaatsbewijzen alstublieft"? Tenminste, zo werkt dat hier.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:05 schreef Faux. het volgende:
[..]
Geloof ik is dat zodat ze kunnen controleren of je incheckt en om aparte in- en uitstapstromen te maken.
Dat was mijn eerste mobieltje Maar dan de lichtblauwequote:
Het gvb is altijd gemeentelijk geweest en heeft daardoor een social karakter, ze voeren gemeentelijke taken uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het GVB is dan ook best een enorm faalbedrijf. Daar werken echt alleen maar mensen die er helemaal niets van snappen.
Ja, hier dus maar heel af en toe. Scheelt personeel.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar heb je toch controleurs voor die opeens instappen en dan roepen "plaatsbewijzen alstublieft"? Tenminste, zo werkt dat hier.
Dat is steekproefsgewijs, wat zwartrijden aantrekkelijker maakt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar heb je toch controleurs voor die opeens instappen en dan roepen "plaatsbewijzen alstublieft"? Tenminste, zo werkt dat hier.
Ik betwijfel of het kan in adam, de haltes zeer dicht op elkaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat is steekproefsgewijs, wat zwartrijden aantrekkelijker maakt.
Die RET-razzia's. Undercover in burgerkleding met een groepje de tram instappen en dan alle deuren op slot.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar heb je toch controleurs voor die opeens instappen en dan roepen "plaatsbewijzen alstublieft"? Tenminste, zo werkt dat hier.
Dan kan je toch nog wel nadenken?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het gvb is altijd gemeentelijk geweest en heeft daardoor een social karakter, ze voeren gemeentelijke taken uit.
Ja hier ook. Tenzij op lijnen met heel veel zwartrijders, daar is gewoon standaard een controleur aanwezig.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, hier dus maar heel af en toe. Scheelt personeel.
Ze zien het ook als service. Maar het zijn vaak mensen die echt onbeschoft tegen toeristen blaffen dat ze op moeten rotten voor hun hokkie en of ze nu echt eens door willen lopen, op echt een toon die niet normaal is..quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja hier ook. Tenzij op lijnen met heel veel zwartrijders, daar is gewoon standaard een controleur aanwezig.
Die snap ik niet. Service? Wat is dan de service?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze zien het ook als service. Maar het zijn vaak mensen die echt onbeschoft tegen toeristen blaffen dat ze op moeten rotten voor hun hokkie en of ze nu echt eens door willen lopen, op echt een toon die niet normaal is..
Ze hebben die tramlijn juist 60 jaar geleden geslooptquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
En nu die lijn/de metro doortrekken naar [...] Haarlem [...]
Dan hebben we het alleen over de 1 2 5 11 12 13 17 en 26quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan kan je toch nog wel nadenken?
Neem de trams op CS, die staan op hun plek en dan gaan ze opeens allemaal tegelijk weg, in de rij staan voor het stoplicht en daarna nog een keer voor een stoplicht.
Is er nou niemand die kan bedenken dat je trams 1 voor 1 weg moet laten rijden afgestemd op die stoplichten? Ik sta er elke keer weer 4-5 min voor jan lul voor we echt onderweg zijn met als grootste uitschieter 9 min, op een rit van 12 min .
Nee, er zitten echt alleen maar dwazen.
quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze zien het ook als service. Maar het zijn vaak mensen die echt onbeschoft tegen toeristen blaffen dat ze op moeten rotten voor hun hokkie en of ze nu echt eens door willen lopen, op echt een toon die niet normaal is..
Het is geen service, het is uitvoering van gemeentelijk beleid!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Service? Wat is dan de service?
En dat beleid is dat je alleen bij de bestuurder in mag stappen?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Het is geen service, het is uitvoering van gemeentelijk beleid!
Niet het beleid van het creeeren van sociale banen! In feite zijn de conducteurs gewoon ordinaire melkertbanen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat beleid is dat je alleen bij de bestuurder in mag stappen?
Nou ja, dat zei ik net min of meer. In theorie zijn ze er voor verkopen van 48/72 uur kaartjes, de weg wijzen etc. Maar meer dan mensen afblaffen doen ze niet .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Service? Wat is dan de service?
Sommige problemen openbaren zich pas jaren later hè. Denk daarbij aan scheuren in het beton, lekkages, verzakkingen, etc.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet, ik zie dat ding al weken rijden als test, als het nu nog niet werkt mogen er echt mensen op het spoor gebonden worden .
twitter:petercrama twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 14:27:56 @widtvoet In Den Haag overal toeterende Turken en Marokkanen die opeens hun Marokkaanse en Turkse paspoort willen inleveren op de ambassade, zó trots zijn ze op hun nieuwe vaderland! reageer retweet
twitter:widtvoet twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 14:17:29 In heel Nederland wordt de opening van Amsterdamse Noord-Zuidlijn gevierd door uitzinnige metrosupporters. Ondanks de hitte zijn er honderdduizenden mensen op de been deze historische dag luister bij te zetten.Berry uit Almelo: "De mooiste dag van mijn leven!"#noordzuidlijn https://t.co/0zaGX87vDI reageer retweet
Nee, dat zijn de stadswachten en wagenbegeleiders. Een controleur verdient zijn salaris 5 keer terug op een dag.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Niet het beleid van het creeeren van sociale banen! In feite zijn de conducteurs gewoon ordinaire melkertbanen.
Je kan nooit 100% testen op volle bezetting met echte forenzen die de hele dag in en uit lopen. Treinen die de hele dag heen en weer rijden in plaats van 1 keer op een dag een test ritje. Problemen zijn de komende tijd gewoon te verwachten. Het is niet realistisch om te denken dat alles tot het einde der tijden goed gaat vanaf morgen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet, ik zie dat ding al weken rijden als test, als het nu nog niet werkt mogen er echt mensen op het spoor gebonden worden .
Oh nee, ik heb die verwachting ook niet hoor, ik zou het al knap vinden als het een weekje goed gaat .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je kan nooit 100% testen op volle bezetting met echte forenzen die de hele dag in en uit lopen. Treinen die de hele dag heen en weer rijden in plaats van 1 keer op een dag een test ritje. Problemen zijn de komende tijd gewoon te verwachten. Het is niet realistisch om te denken dat alles tot het einde der tijden goed gaat vanaf morgen.
en weten hoe snel het GVB reperaties kan uitvoeren maar dan zetten ze wel bussen in, net zoals ze elke zomer doen bij metro.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Sommige problemen openbaren zich pas jaren later hè. Denk daarbij aan scheuren in het beton, lekkages, verzakkingen, etc.
Mislukte chauffeur en te dom voor de politie, dan word je controleur.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze zien het ook als service. Maar het zijn vaak mensen die echt onbeschoft tegen toeristen blaffen dat ze op moeten rotten voor hun hokkie en of ze nu echt eens door willen lopen, op echt een toon die niet normaal is..
Mooie docu. Bedanktquote:
Hoezo? Ik zie een neger en vrouwenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Incoming shitstorm over niet divers genoeg zijn van de mensen die het geopend hebben .
Ga ik morgen doen. Half dagje Amsterdam er aan vast, beetje toeristen kijken enzo, beetje vast zitten in de metro omdat niks werkt enzo. Leuk!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:17 schreef remlof het volgende:
Mooi, heb de opening net even teruggekeken.
Volgende keer dat ik naar A’dam ga maar eens met de trein naar Zuid en dan die M52 pakken.
Euh dat ding naar hoek van Holland had toch al moeten rijden, moet nog steeds met de bus vanuit Schiedamquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Als je nou vannacht even doorhaalt in het centrum kan je ‘m morgenvroeg om 8 uur naar huis pakken.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:33 schreef HeatWave het volgende:
Waarom open je hem vandaag en kan ik er vandaag nog niet mee rijden dan? .
Gisteren al cocktails geklapt, ik hou het vandaag even rustig . Je schijnt er vandaag trouwens wel al mee kunnen rijden las ik net in het A'damtopic. Maar ik zit de F1 te kijken voorlopig .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je nou vannacht even doorhaalt in het centrum kan je ‘m morgenvroeg om 8 uur naar huis pakken.
quote:Niet alleen boven de grond is het snikheet vandaag. Ook in de Noord/Zuidlijn klagen reizigers over de warmte. Benauwd, noemen ze het. De airconditioning lijkt het niet te doen.
Een woordvoerder van het GVB bevestigt dat in twee metrostellen de airco het inderdaad niet goed doet. Een monteur is onderweg.
Wat maakt het uit dat het niet de eerste metro is? Het gaat er niet om dat het de eerste is, het gaat erom dat er nu een metrolijn ligt dwars door de grootste stad van het land.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan dan?
De eerste tunnel voor wegverkeer ligt in Rotterdam, de eerste spoortunnel van formaat ligt in Rotterdam, de eerste metro ligt in Rotterdam, de eerste geboorde spoortunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde wegtunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde metro ligt in Rotterdam.
In Amsterdam zijn alle bouwwerken binnen de ring heilig en daar moet alles voor wijken schijnbaar.
Zelfs als de mensen die willen dat het blijft er niet meer kunnen gaat er niks tegen de vlakte.
Als ze niet zo moeilijk deden over die gebouwen dan had het allemaal niet zoveel hoeven te kosten.
Als je qua kosten en bouwtijd maar blijft achterlopen, wordt je altijd het duurste en langstdurende bouwproject.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat het niet de eerste metro is? Het gaat er niet om dat het de eerste is, het gaat erom dat er nu een metrolijn ligt dwars door de grootste stad van het land.
Echt ongelofelijk hoe slecht mensen hier zijn in hoofd- en bijzaken scheiden: eén van de duurste infrastructurele projecten in de grootste stad van ons land waar bijna 20 jaar aan gewerkt is niet nieuwswaardig vinden.
Wat een niveau.
De metro in Rotterdam is grotendeels onder wegen gebouwd. Er is maar één metrostation dat geboord is, station Blijdorp. Bij de NZ-lijn zijn álle ondergrondse stations geboord. Dat is echt wel bijzonder vind ik. En tegelijkertijd de reden waarom het zo lang geduurd heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want jij denkt dat gebouwen in Rotterdam niet op palen staan? De halve stad staat op palen, net zoals iedere kademuur in Rotterdam. Daar gaat de metro ook gewoon onderdoor.
Ik weet niet of de situatie 1 op 1 vergelijkbaar is maar dat ligt dan in ieder geval niet aan de palen.
Dat klopt. Dat maakt het dan alleen maar nieuwswaardiger toch.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je qua kosten en bouwtijd maar blijft achterlopen, wordt je altijd het duurste en langstdurende bouwproject.
Die NZ-lijn is het FC Twente van Amsterdam.
Als ik het filmpje bekijk zit de metro nu al vol?twitter:JohandeBoer twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 15:04:00 Van Zuid naar Noord. Metro 52 rijdt! #NoordZuidlijn https://t.co/St03qQZsFZ reageer retweet
Toch is zoiets vrij knullig op de dag van de opening.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de nzlijn te maken.
We? Je hebt meegeholpen, begrijp ik?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Nee hoor betreffende stel had ook op een andere metrolijn ingezet kunnen worden, pure pech.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch is zoiets vrij knullig op de dag van de opening.
Ja de hele dag gratis reizen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef ACT-F het volgende:Als ik het filmpje bekijk zit de metro nu al vol? [ afbeelding ]twitter:JohandeBoer twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 15:04:00 Van Zuid naar Noord. Metro 52 rijdt! #NoordZuidlijn https://t.co/St03qQZsFZ reageer retweet
Ok, dat verklaart een hoopquote:
Had je gereserveerd?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:41 schreef HeatWave het volgende:
Nou, op "het is 29 graden" wandeltempo is het 7:04 van deur dicht tot boven aan het perron, das wel te doen. Ben er niet in gegaan, tering druk en ik hoef nergens heen .
Ik kon zo doorlopen naar het perron. Maar had sowieso geen zin om er in te gaan, ik ga morgen wel gewoon echt even de stad in.quote:
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik kon zo doorlopen naar het perron. Maar had sowieso geen zin om er in te gaan, ik ga morgen wel gewoon echt even de stad in.
Misschien had ik er ook niet in gemogen hoor, maar er stonden gewoon deuren open beneden, ben even met de roltrap omhoog gegaan om te kijken en meteen weer naar beneden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen.
Dat had bijna niemand gedaan, volgens mij, werd niet op gecontroleerd, dus wij hebben net een titje gemaakt. De aandacht is wat overdreven, maar ik ben heel blij dat hij eindelijk rijdt, gaat mij heeeeeeeeel veel reistijd schelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen.
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:51 schreef ACT-F het volgende:
Hoeveel metro's kan die lijn per uur aan? Is er een 2-minutendienstregeling mogelijk? Het zou toch een grap zijn als een peperdure lijn nu al aan de capaciteitsgrenzen zit.
Waarom de beveiliging niet? Gebruik techniek waar het voor bedoeld is om zoveel mogelijk rendement uit zo'n lijn te halen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet!
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het nietquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien had ik er ook niet in gemogen hoor, maar er stonden gewoon deuren open beneden, ben even met de roltrap omhoog gegaan om te kijken en meteen weer naar beneden.
wel mooie stationnetjes verderquote:daar voorbij de ballonnen is de tram ... je kunt erin en ook eruit ... veel plezer
Nee dat zou leiden tot veel meer nooduitgangen met bijbehorende storende bouwwerk bovengronds.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waarom de beveiliging niet? Gebruik techniek waar het voor bedoeld is om zoveel mogelijk rendement uit zo'n lijn te halen.
Nee, de activiteiten waren vrij kansloos idd . Maar idd, ik ga morgen wel echt even een heel rondje maken en daarna weer even een terras zoeken .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het niet, qua feestelijke opening was het meer van :
[..]
wel mooie stationnetjes verder
kun je beter op een rustig dagje
Je kunt de hele dag op en neer rijden, elk station bezoeken.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het niet, qua feestelijke opening was het meer van :
[..]
wel mooie stationnetjes verder
kun je beter op een rustig dagje
Waarom is dat anno 2018 niet mogelijk in Amsterdam? In Rotterdam hadden we 20 jaar geleden of nog eerder al een dienstregeling om de 2 minuten tijdens de spits.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet!
Jij bent al te cool van jezelf .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:00 schreef sp3c het volgende:
van airco problemen heb ik overigens niets gemerkt verder
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering.........quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom is dat anno 2018 niet mogelijk in Amsterdam? In Rotterdam hadden we 20 jaar geleden of nog eerder al een dienstregeling om de 2 minuten tijdens de spits.
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
De metro in Rotterdam is grotendeels onder wegen gebouwd. Er is maar één metrostation dat geboord is, station Blijdorp. Bij de NZ-lijn zijn álle ondergrondse stations geboord. Dat is echt wel bijzonder vind ik. En tegelijkertijd de reden waarom het zo lang geduurd heeft.
Een nooduitgang is altijd in te passen aan de omgeving. Het is wel een dikke minpunt dat de metrofrequentie gelimiteerd is.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering.........
Ik heb nog nooit een nooduitgang gezien. Was altijd in de veronderstelling dat je in geval van nood naar het eerst volgende station moest lopen via een parallel gegraven tunnel. Zelfde principe als in de maastunnel en iedere andere tunnel.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering.........
Vandaag is de grote opening van de Noord/Zuidlijn en dat gaat gepaard met verschillende activiteitein zoals rondleidingen, een opera-voorstelling en bijvoorbeeld een goochelshow.quote:
Het beperkt zich niet alleen tot het centrum dat de infra gewoon jammerlijk faalt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook echt niet makkelijk, de hele binnenstad is er totaal niet op gebouwd, alles is nauw en smal. De ondergrond is heel erg lastig werken en een deel een paar jaar dichtgooien kan ook bijna niet.
Dus het is wel begrijpelijk dat het niet zo geweldig is op bepaalde delen.
Juist het is nog veel en veel erger lolquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:40 schreef ETA het volgende:
[..]
je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeter
Lijkt Rollercoaster Tycoon wel.quote:Een monteur is onderweg.
Omdat er geen andere optie is dan boren. De metro loopt dwars onder bestaande bebouwing door. Eerdere metrolijnen in Rotterdam en Amsterdam zijn onder wegen gebouwd. Ze gooien dan de weg open, graven een gat, bouwen een metrostation en maken dan de weg weer dicht. Maar dat kan dus niet als je onder bestaande bebouwing een metrolijn bouwt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is?
Een woord:quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
Boren is het minste probleem, daar was heel veel discussie over maar is geruisloos verlopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is?
En wat is dan de reden dat Blijdorp wel geboord is? Daar staan geen gebouwen boven.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat er geen andere optie is dan boren. De metro loopt dwars onder bestaande bebouwing door. Eerdere metrolijnen in Rotterdam en Amsterdam zijn onder wegen gebouwd. Ze gooien dan de weg open, graven een gat, bouwen een metrostation en maken dan de weg weer dicht. Maar dat kan dus niet als je onder bestaande bebouwing een metrolijn bouwt.
Sorry, je tweede alinea zegt me helemaal niks.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Boren is het minste probleem, daar was heel veel discussie over maar is geruisloos verlopen.
Stations zijn gemaakt met diepwanden gecombineerd met de wanden-dak methode.
Ijburg heeft een hele mooi vrijliggende tramverbinding, de geplande metro was echt overkill.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het beperkt zich niet alleen tot het centrum dat de infra gewoon jammerlijk faalt.
Kijk naar de nieuwbouwwijken. Ijburg, zeeburgereiland en straks de sluisbuurt. Hele slechte ov verbindingen.
Haven-stad straks ook. Hele mooie maquette en plannen voor veel huizen, maar geen enkele visie op infra of ov die bijbehorend is.
Infra gaat altijd achter de plannen aan, ipv gelijktijdig.
1. Overlast 2. Voor andere methodes zouden er veel meer panden gesloopt moeten worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat is dan de reden dat Blijdorp wel geboord is? Daar staan geen gebouwen boven.
De tunnel is geboord, niet het station. Er is geboord om de overlast beperkt te houden, denk ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat is dan de reden dat Blijdorp wel geboord is? Daar staan geen gebouwen boven.
https://www.amsterdam.nl/(...)/wanden-dak-methode/quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Sorry, je tweede alinea zegt me helemaal niks.
https://uitspraken.rechts(...)yword=13%2f488018-09quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:09 schreef Loekie1 het volgende:
Even een zijpad, in 2010 viel bij werkzaamheden aan de NZ-lijn een damplaat op de weg op een auto waarbij een 33-jarige jongeman uit Zaandam overleed. In Rechtspraak.nl kan ik het tussenvonnis vinden, maar niet het eindvonnis. Wie helpt?
https://uitspraken.rechts(...)o=Relevance&ps[]=ps1
Bedankt, dat verduidelijkt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
https://www.amsterdam.nl/(...)/wanden-dak-methode/
Schiphol naar een willekeurig hotel met de NS duurt minstens een uur. Met de metro zou een fractie daarvan zijn. Plus de nodige ontlasting van het spoor/tram/busnet.quote:
Tel daar de praktijken van de taxi-maffia bij op en het is best een aanfluiting.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Schiphol naar een willekeurig hotel met de NS duurt minstens een uur. Met de metro zou een fractie daarvan zijn. Plus de nodige ontlasting van het spoor/tram/busnet.
In/op stevige rotsbodem naar inwisselbare buitenwijken of in slappe veengrond onder werelderfgoed. Nogal een verschilquote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:37 schreef Homey het volgende:
15 jaar over een lijntje van 10 km. Dan lees je dat Parijs de komende jaren 200 km extra erbij legt. Tja. Amsterdam en visie haha.
Een beetje doorpakken zou idd wel mooi zijn. Maar als je het handig aanpakt is er niet heel veel nieuwe infra noodzakelijk. Alleen goed ombouwen en op elkaar aansluiten.quote:Als ze echt ambitie hebben, leggen ze gelijk 4 lijnen aan. Trek die noord-zuid lijn door naar extra halte in noord en Zaandam. Onderin door naar puntje Amstelveen, of Schiphol. Leg een oost-west lijn aan. Verbind Ijburg met Almere. Kan allemaal, maar je hebt wel lef en ambitie nodig.
En geld. Maar met een handvol dorpsbewoners krijg je dat niet bij elkaarquote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:37 schreef Homey het volgende:
Kan allemaal, maar je hebt wel lef en ambitie nodig.
Ik ben bang dat er nu het zelfde gaat gebeuren als na de bouw van de Oostlijn. Metro is weer 20 jaar taboe in Amsterdam. De gene die nu in de gemeenteraad voorstelt om nog een lijn te bouwen is bijna direct z'n baan kwijtquote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:12 schreef Joppy het volgende:
Een beetje doorpakken zou idd wel mooi zijn.
Zijn er nog wensen voor een metro? Een oost-west lijn zou geen overbodige luxe zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:23 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er nu het zelfde gaat gebeuren als na de bouw van de Oostlijn. Metro is weer 20 jaar taboe in Amsterdam. De gene die nu in de gemeenteraad voorstelt om nog een lijn te bouwen is bijna direct z'n baan kwijt
Idd, iig een lijn die zowel rembrandt- als leidseplein verbindt met de buitenwijken etc.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zijn er nog wensen voor een metro? Een oost-west lijn zou geen overbodige luxe zijn.
Die zou wel heel handig zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zijn er nog wensen voor een metro? Een oost-west lijn zou geen overbodige luxe zijn.
1 lijn die zowel Leidse als Rembrandtsplein aandoet is erg onwaarschijnlijk. Station Weesperplein is al volledig voorbereid voor een oostwest-lijn en ook bij station Vijzelgracht is er in enige mate rekening mee gehouden. Dus die oostwest-lijn zal sowieso via die stations gaan lopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 19:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, iig een lijn die zowel rembrandt- als leidseplein verbindt met de buitenwijken etc.
Op naar 2035!
Dit dusquote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
mij wel en ik woon in Enschede. (zus woont daar en dit scheelt me zeker tijd als ik met het OV ga)quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen .
Uitzondering bevestigd de regel.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:21 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
mij wel en ik woon in Enschede. (zus woont daar en dit scheelt me zeker tijd als ik met het OV ga)
Wat voor werk deed je?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:05 schreef -mosrednA het volgende:
Ik heb er gelopen en wat een dramaput was dat zeg. Eerst fietsten we naar onze werkplek (15 min), maar nadat er iemand op zn muil was gegaan mocht dat niet meer; moesten we lopen: 45 minuten.
Kom je op je werkplek, is het gereedschap niet of deels aanwezig; moet je weer een kilometer of 2-3 terug om het op te halen en mee te sjouwen (soms > 30kg).
Laat staan alle onderbrekingen i.v.m. (kankerverwekkende) stofontwikkeling i.v.m. uitval van airco. Of het brandalarm dat zonder reden 2 uur bleef loeien.
Nog niet te spreken over bijna opsluiting, in de brand gevlogen bouwstofzuiger, ontstane scheuren in de tunnelbuis waar water doorheen sijbelde, kort onder stroom gestaan te hebben wegens lekstroom, ontspoorde lorries en kranen.
Ben wel blij dat het eindelijk af is nu. Toch wel trots dat ik eraan heb mogen meewerken. Ondanks alle chaos en opstoppingen een leuke tijd gehad
Ga ik maandag doenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:32 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ga ik morgen doen. Half dagje Amsterdam er aan vast, beetje toeristen kijken enzo, beetje vast zitten in de metro omdat niks werkt enzo. Leuk!
Klopt. En dat is wat iedere reiziger wil.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Schiphol naar een willekeurig hotel met de NS duurt minstens een uur. Met de metro zou een fractie daarvan zijn. Plus de nodige ontlasting van het spoor/tram/busnet.
Zijn daar goede voorbeelden van? Buiten Utrecht staat zo’n enorme P+R vanwaar je de tram/bus pakt, maar volgens mij doet geen hond dat, altijd is ik er langs rijd staat dat vrijwel leeg.quote:Op zondag 22 juli 2018 00:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij.
Hoezo? Er rijden 12 treinen van Sloterdijk naar Amsterdam CS per uur, daarnaast rijd er ook nog tram 12 en heel veel bussen, ik denk dat met name de nieuwe route van lijn 1 wel toegevoegde waarde heeft, want 7 is nu de enige Oost-West lijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 22:34 schreef Bleie het volgende:
Ik zou het wel een goed idee vinden om het stukje Sloterdijk-CS af te maken met lijn 50. Dat zou voor West heel veel schelen. En verder de 52 doortrekken naar het noorden. Naar Schiphol lijkt me minder nodig. Er rijden genoeg treinen.
Noordquote:Op zondag 22 juli 2018 00:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij.
Maar als je niet op Sloterdijk begint is dat dus een overstap En een GVB abonnement werkt niet meer in de trein (toch ?)quote:Op zondag 22 juli 2018 01:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo? Er rijden 12 treinen van Sloterdijk naar Amsterdam CS per uur, daarnaast rijd er ook nog tram 12 en heel veel bussen,
In Groningen is dat best goed geregeld. Doordeweeks gaan er vanaf alle P+R plekken buiten de Stad om zowat 6 bussen per uur naar het hoofdstation. Maakt niet uit vanaf welke hoek je de stad 'binnen komt', je hebt altijd de keuze om je auto aan de rand, goedkoop te parkeren en met het OV verder te gaan.quote:Op zondag 22 juli 2018 00:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij.
Daar heb je alleen wat aan als je vanuit NH komt.quote:
20 procent van de Amsterdammers gaat er op achteruit.quote:Op zondag 22 juli 2018 09:11 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat deze ene buslijn die eens in het kwartier gaat vanaf de Prins hendrikkade, héél druk gaat worden, dat wordt vechten om mee te kunnen:
https://9292.nl/reisadvie(...)trek/2018-07-23T1928
Want al die mensen die in het centrum werken oostelijke kant, en dichter bij de Prins Hendrikkade zitten dan bij het CS, willen deze bus naar Noord.
Voor de rest, voorzover ik het kan bekijken, is het in de stad aardig geregeld.
Dit was 10 jaar geleden prima geregeld in Amsterdam. Er waren meerdere P+R waar je voor ¤10 per dag kon parkeren inclusief voor iedereen een OV-retour met bus, tram, metro of trein. Tegenwoordig is het ¤8 per dag na 10 uur zonder OV.quote:Op zondag 22 juli 2018 09:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Amsterdam kan daar nog wel heel veel van leren.
Mjah ik zie die lijn er niet zo snel komen, ik denk Eerder dat Purmerend aangesloten zal worden vooral omdat daar relatief weinig gegraven hoeft te worden. Waarschijnlijk zal de komende jaren ook massaal gebouwd worden in het stuk tussen Amsterdam Noord en Purmerend, er zijn immers geen andere opties meer en de grond is nu toch voornamelijk landbouw.quote:Op zondag 22 juli 2018 07:21 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar als je niet op Sloterdijk begint is dat dus een overstap En een GVB abonnement werkt niet meer in de trein (toch ?)
Dat sloeg niet echt aan, volgens mij kan het nog steeds op Sloterdijk, waar het overigens in het verleden gratis parkeren was. Maar goed, de meeste mensen kunnen prima naar Amsterdam komen met het OV lijkt me.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit was 10 jaar geleden prima geregeld in Amsterdam. Er waren meerdere P+R waar je voor ¤10 per dag kon parkeren inclusief voor iedereen een OV-retour met bus, tram, metro of trein. Tegenwoordig is het ¤8 per dag na 10 uur zonder OV.
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/
Wat is er mis met de arena?quote:Op zondag 22 juli 2018 09:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar heb je alleen wat aan als je vanuit NH komt.
Olympisch Stadion hebben ze op een gegeven moment het aantal P+R plekken verlaagd naar 300 (?), de rest is dan het normale tarief.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat sloeg niet echt aan, volgens mij kan het nog steeds op Sloterdijk, waar het overigens in het verleden gratis parkeren was. Maar goed, de meeste mensen kunnen prima naar Amsterdam komen met het OV lijkt me.
Dat is toch een beschermd landschap / natuurgebied?quote:Op zondag 22 juli 2018 10:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ik zie die lijn er niet zo snel komen, ik denk Eerder dat Purmerend aangesloten zal worden vooral omdat daar relatief weinig gegraven hoeft te worden. Waarschijnlijk zal de komende jaren ook massaal gebouwd worden in het stuk tussen Amsterdam Noord en Purmerend, er zijn immers geen andere opties meer en de grond is nu toch voornamelijk landbouw.
Machinisten? Rijdt deze metro niet autonoom ?quote:Op zondag 22 juli 2018 11:32 schreef Qunix het volgende:
Wat ook een probleem is, is station Zuid. De machinist moet naar de andere kant lopen en dan wegrijden. Dit duurt ook eventjes. Dus die 2 minuten gaat niet lukken.
Ik lees daar dat je 8 euro betaald als je voor 10.00 uur aankomt, en maar 1 euro erna. Ov moet je wel zelf betalen, ja. Al is er ook een speciaal kaartje of zo. Idioot is wel dat je verplicht bent om naar het centrum te gaan, anders betaal je het reguliere tarief.quote:Op zondag 22 juli 2018 10:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Dit was 10 jaar geleden prima geregeld in Amsterdam. Er waren meerdere P+R waar je voor ¤10 per dag kon parkeren inclusief voor iedereen een OV-retour met bus, tram, metro of trein. Tegenwoordig is het ¤8 per dag na 10 uur zonder OV.
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/
Oh, je hebt gelijk. Het gaat niet om het centrum maar de "centrumzone".quote:Op zondag 22 juli 2018 13:40 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik lees daar dat je 8 euro betaald als je voor 10.00 uur aankomt, en maar 1 euro erna. Ov moet je wel zelf betalen, ja. Al is er ook een speciaal kaartje of zo. Idioot is wel dat je verplicht bent om naar het centrum te gaan, anders betaal je het reguliere tarief.
En waar je aan de buitenkant kan zien welke temperatuur de coupés hebbenquote:Op zondag 22 juli 2018 13:02 schreef Qunix het volgende:
Het is geen Tokyo waar je met je mobiel OV kan betalen, waar alles punctueel optijd rijdt én ook op de centimeter nauwkeurig stopt bij een perron zodat je precies weet waar de deuren zijn.
Je vergeet de vrouwencoupés tijdens de spitsquote:Op zondag 22 juli 2018 13:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En waar je aan de buitenkant kan zien welke temperatuur de coupés hebben
Ach dat is zo geregeld, zoveel valt er ook niet te zien.quote:Op zondag 22 juli 2018 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is toch een beschermd landschap / natuurgebied?
Wacht maar morgen...quote:Op zondag 22 juli 2018 13:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Zo, vanochtend toch even een ritje gemaakt van Zuid naar Noord en ondertussen de stations een beetje bekijken. Moet toch zeggen dat alles enorm soepel werkt voor een eerste dag. Geen vertragingen, geen uitval, geen kapotte airco. It just works
Duurt 15 jaar en kost 3,7 miljard, maar dan heb je ook wat
En wereldnieuws als je enkele secondes te vroeg of te laat vertrekt.quote:Op zondag 22 juli 2018 13:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Je vergeet de vrouwencoupés tijdens de spits
Zei de trotse inwoner van Purmerend light.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wij geven het uit, deal with it arbeider .
Wel fijn dat er eindelijk een degelijk P+R alternatief is dat direct naast de metro ligt. De enige andere optie daarvoor is de Arena, en die P+R is meer dicht dan open door evenementen en dergelijke P+R Noord heeft iets van 450 plaatsen (echt fantastisch), dus daar is in principe best veel ruimte.quote:Op maandag 23 juli 2018 08:46 schreef saysme het volgende:
Ik heb hem gisteren gebruikt en moet zeggen: helemaal prima, tegen mijn zure verwachting in. Er is in Noord een P&R dat maar 1 euro per dag! kost als je na 10 uur arriveert. (voor 10 uur is het 8 euro). Ik kan het bijna niet geloven. Ga ik zeker gebruik van maken. Maar, ik blijf een zwartkijker, vrees dat het na tienen vol zal zijn.
Wel een nadeel is, is dat de grote hoeveelheid bussen uit Waterland nu stoppen bij Noord en je dus moet overstappen om naar centraal te komen. Mijn directe bus verbinding van 25 minuten is nu dus met 10 minuten extra.quote:Op maandag 23 juli 2018 10:06 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wel fijn dat er eindelijk een degelijk P+R alternatief is dat direct naast de metro ligt. De enige andere optie daarvoor is de Arena, en die P+R is meer dicht dan open door evenementen en dergelijke P+R Noord heeft iets van 450 plaatsen (echt fantastisch), dus daar is in principe best veel ruimte.
quote:
Omdat Amsterdam DE stad van NL is. Calimero's als jij gaan schuimbekken als daar aandacht aan wordt besteed. Puur daaromquote:Op maandag 23 juli 2018 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom moest de NOS hier eigenlijk een programma over maken? Vieren we tegenwoordig ons falen? En is alles wat in amsterdam gebeurt van landelijk belang. Een special op AT5 was toch voldoende geweest?
Hoofditem was ook okay geweest maar een speciale extra uitzending vind ik wat ver gaan.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat Amsterdam DE stad van NL is. Calimero's als jij gaan schuimbekken als daar aandacht aan wordt besteed. Puur daarom
Noord/Zuid lijn heeft wel een iets groter effect dan alleen de stad Amsterdam zelf. Impact is groot regionaal. Maar inderdaad, AT5, TVNH en een klein tussenberichtje op het nieuws had voldoende geweest. Geen hoofditem.
Komkommertijd.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom moest de NOS hier eigenlijk een programma over maken? Vieren we tegenwoordig ons falen? En is alles wat in amsterdam gebeurt van landelijk belang. Een special op AT5 was toch voldoende geweest?
Men heeft 25 jaar kunnen kankeren op vertraagde prestigeprojecten met miljarden euro's aan kostenoverschrijdingen, zoals de Betuweroute, de HSL Zuid en de Noord/Zuidlijn. Nu is de laatste daarvan opgeleverd en in gebruik genomen. Geklaag over tweecijferige miljoenenbedragen bij de Hoekse Lijn of geluidsnormen bij Vliegveld Lelystad is toch niet hetzelfde.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoofditem was ook okay geweest maar een speciale extra uitzending vind ik wat ver gaan.
Maar goed dat hij niet over de financieen is gegaan dan.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:40 schreef ETA het volgende:
[..]
je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeter
de speld is ook niet meer wat het geweest is blijkbaarquote:
Waarom stapt Howard niet gewoon een kwartiertje op zijn fiets, dan is hij er ook. Howard moet niet zo zeuren.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:38 schreef Loekie1 het volgende:
Deze meneer is 20 minuten langer onderweg van Admiraal de Ruijterweg naar het Rembrandtplein:
http://www.at5.nl/artikel(...)or-bewoners-uit-west
Het is prima dat er minder trams en bussen rijden met de NZ-lijn maar je moet het niet overdrijven.
al het ov afschaffen, want je kunt ook op de fietsquote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom stapt Howard niet gewoon een kwartiertje op zijn fiets, dan is hij er ook. Howard moet niet zo zeuren.
Sowieso OV binnen Amsterdam. Alleen voor toeristen, studenten en onrendabelen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:04 schreef Oscar. het volgende:
[..]
al het ov afschaffen, want je kunt ook op de fiets
Heb je de link überhaupt geopend?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom stapt Howard niet gewoon een kwartiertje op zijn fiets, dan is hij er ook. Howard moet niet zo zeuren.
Nee, ik las dat hij Howard had en zag dat hij een hondje had, verder had ik er niet zo gek veel interesse in.quote:
dit dus, en de haagse tramtunnel!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou proficiat dan maar, of zo. Vergeleken met buitenlandse hoofdsteden is de Amsterdamse metro echt een lachertje verder natuurlijk.
Hij hep een hendiekep en is homo. Homo’s fietsen nie.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ik las dat hij Howard had en zag dat hij een hondje had, verder had ik er niet zo gek veel interesse in.
wel hoor, liefst zonder zadelquote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij hep een hendiekep en is homo. Homo’s fietsen nie.
Is gezonder én beter voor het milieu.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:04 schreef Oscar. het volgende:
[..]
al het ov afschaffen, want je kunt ook op de fiets
quote:Howard Kramer, die door zijn ziekte afhankelijk is van het openbaar vervoer
quote:Ook zegt een woordvoerder dat er voor Howard wel een betere route mogelijk is, maar deze - via het Frederiksplein - toont 9292 niet bij het plannen van de reis. Het alternatief komt alleen naar boven als Frederiksplein als tussenstop wordt ingevoerd. Hoe dat mogelijk is, blijft onduidelijk.
Echte Amsterdammers komen daar niet hequote:Op dinsdag 24 juli 2018 07:38 schreef Loekie1 het volgende:
Deze meneer is 20 minuten langer onderweg van Admiraal de Ruijterweg naar het Rembrandtplein:
http://www.at5.nl/artikel(...)or-bewoners-uit-west
Het is prima dat er minder trams en bussen rijden met de NZ-lijn maar je moet het niet overdrijven.
deze man ging elke dag na z'n werk al 28 minuten enkele reis in de tram zitten om op dat plein een kopje koffie doen... dan spoor je ook gewoon niet helemaal (naja alleen het tramspoor whhahaha kutgrap)quote:Op dinsdag 24 juli 2018 08:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echte Amsterdammers komen daar niet he
Overigens was de bestaande route ook niet super, volgens mij passeren sowieso niet heel veel trams het Rembrands, ook niet in het verleden.
Effe aan Ibrahim vragen denk ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:36 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Hoe is dit een geintje als mensenlevens ervan afhangen¿
Pardon? Mensenlevens van af hangen? Het is een metro, geen ambulance.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 16:36 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Hoe is dit een geintje als mensenlevens ervan afhangen¿
Kan je nog vaker naar de kroeg.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:28 schreef HeatWave het volgende:
Ding is wel een uitkomst voor mij zeg. Nou heb ik 2 keer "pech" gehad dat er net een metro voor mijn neus wegreed en dus 6 min moest wachten en dat de aansluiting op trams eeen beetje slecht uitkwam, ook net gemist.
Maar als dat wel een keer goed verloopt is mijn reistijd naar bijv het leidseplein gehalveerd. En dat is uiteraard files voor de IJtunnel en de rijen bussen voor de uitstaphalte Prins Hendrikkade niet eens meegeteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |