je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeterquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Dat alles er omheen een beetje kansloos is, het budget de ophef over de opening etc, ben ik met je eens. Maar het is wel een hele goeie toevoeging aan het OVstelsel en er zijn heel veel mensen best blij mee. Incl ik
Eens, echt niet heel erg handig bedacht in de tijd. Dit is een verbetering, maar eigenlijk nog lang niet genoeg. het zou veel meer andere richtingen op moeten, maar goed.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt.
Zelfs Hoorn heeft interessequote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 .quote:
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 .
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:29 schreef Starmanelon het volgende:
Zo overdreven hoe ze een simpele metrolijn openen. Alsof ze een lijn van hier naar tokyo hebben geopend ofzo.
320.000 euro per meter. (3.100.000.000 / 9700)quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Daar kan ik nog geen uitspraken over doen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:52 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging?
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen ze niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .
Goed plan .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over!
Ja...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Dat is dezelfde mooie trein die heen en weer terug gaat naar Amsterdam toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:58 schreef Farenji het volgende:
Gelukkug heeft Amsterdam wel een hele mooie trein terug naar Rotterdam.
Rotterdam heeft dan ook geen grachten en andere historische zooi waar men rekening moet houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Het is natuurlijk ook echt niet makkelijk, de hele binnenstad is er totaal niet op gebouwd, alles is nauw en smal. De ondergrond is heel erg lastig werken en een deel een paar jaar dichtgooien kan ook bijna niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch?
Verder heb je wel gelijk. Amsterdam en infrastructuur zijn absoluut geen goede combi.
Ja, maar het was echt superingewikkeld.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:52 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen .
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
Ook dat ja, nou is het vanaf CS een kippenstukje, het was veel makkelijker geweest om als toerist min of meer vanuit je hotel zo naar Schiphol te kunnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
Is over 50 jaar wel klaar met dit tempo. Moeten ze wel maandag beginnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
De intercity vanaf cs rijdt toch rechtstreeks naar Schiphol. Verdient zowel het gemeentelijk vervoer bedrijf voor de rit naar cs als wel de ns voor de rit naar Schiphol. De Nederlandse handelsgeest ten voeten uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
hadden hem door moeten trekken naar Schiphol.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Dat alles er omheen een beetje kansloos is, het budget de ophef over de opening etc, ben ik met je eens. Maar het is wel een hele goeie toevoeging aan het OVstelsel en er zijn heel veel mensen best blij mee. Incl ik
Ze hadden zoveel, maar er zit nou eenmaal een licht verstandlijk gehandicapt bestuur sinds jaar en dag .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hadden hem door moeten trekken naar Schiphol.
Nee, weken gelul over 2 kutpanda's is boeiend .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:51 schreef MPC60 het volgende:
Al twee dagen gaat het nergens anders over, alsof er nieuwe Deltawerken zijn opgeleverd. Flikker op met je metrolijntje.
100 jaar doen over een metrolijntje aanleggen en dat dan een prestatie vinden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, weken gelul over 2 kutpanda's is boeiend .
Het gaat over een miljardenproject in de hoofdstad van een land, dat wil nog wel eens besproken worden. Stel je niet zo aan.
Dat maak jij er van, iedereen hier heeft net zo goed kritiek op alles. Maar het is en blijft gewoon een nieuwswaardig onderwerp.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef MPC60 het volgende:
[..]
100 jaar doen over een metrolijntje aanleggen en dat dan een prestatie vinden.
Het is niet eens dit topic maar bij de NOS zijn ze tegenwoordig het Noord/Zuidlijn persbureau bijvoorbeeld. Na twee artikeltjes weet ik het wel hoor jongens. Nee laten we er een liveblog aan wijden....quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat maak jij er van, iedereen hier heeft net zo goed kritiek op alles. Maar het is en blijft gewoon een nieuwswaardig onderwerp.
Ach, dat hoeft van mij ook weer niet nee. Maar er zijn zat nog nuttelozere onderwerpen >quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:59 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Het is niet eens dit topic maar bij bv de NOS zijn ze tegenwoordig het Noord/Zuidlijn persbureau bijvoorbeeld. Na twee artikeltjes weet ik het wel hoor jongens. Nee laten we er een liveblog aan wijden....
Maar nee hoor, Amsterdammers vinden zichzelf niet belangrijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:51 schreef MPC60 het volgende:
Al twee dagen gaat het nergens anders over, alsof er nieuwe Deltawerken zijn opgeleverd. Flikker op met je metrolijntje.
De reactie die je wist die zou komen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Maar nee hoor, Amsterdammers vinden zichzelf niet belangrijk.
OMDAT HET WAAR IS, VIEZE AMSTERDAMMER!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De reactie die je wist die zou komen .
Minderwaardigheidscomplexje much? .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
OMDAT HET WAAR IS, VIEZE AMSTERDAMMER!!!
Allemaal een complot van doorgesluisd belastinggeld naar de corrupte media!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Minderwaardigheidscomplexje much? .
De LANDELIJKE media bericht over de metrolijn, maar het zijn Amsterdammers die zichzelf belangrijk vinden hoor.
We zullen het van de week wel weer hebben over de aanleg van je nieuwe kinderboerderij in Schubbekuttenveen hoor .
En wij geven het uit, deal with it arbeider .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:12 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Allemaal een complot van doorgesluisd belastinggeld naar de corrupte media!!!
In Rotterdam wordt het verdiend ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |