je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeterquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:43 schreef HeatWave het volgende:
Dat alles er omheen een beetje kansloos is, het budget de ophef over de opening etc, ben ik met je eens. Maar het is wel een hele goeie toevoeging aan het OVstelsel en er zijn heel veel mensen best blij mee. Incl ik
Eens, echt niet heel erg handig bedacht in de tijd. Dit is een verbetering, maar eigenlijk nog lang niet genoeg. het zou veel meer andere richtingen op moeten, maar goed.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt.
Zelfs Hoorn heeft interessequote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:47 schreef borisz het volgende:
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad.
En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol.
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 .quote:
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 .
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:29 schreef Starmanelon het volgende:
Zo overdreven hoe ze een simpele metrolijn openen. Alsof ze een lijn van hier naar tokyo hebben geopend ofzo.
320.000 euro per meter. (3.100.000.000 / 9700)quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
Daar kan ik nog geen uitspraken over doen .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:52 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging?
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen ze niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers .
Goed plan .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over!
Ja...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
3,1 miljard euro voor 9 km
Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld
En daar 15 jaar over doen
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Dat is dezelfde mooie trein die heen en weer terug gaat naar Amsterdam toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:58 schreef Farenji het volgende:
Gelukkug heeft Amsterdam wel een hele mooie trein terug naar Rotterdam.
Rotterdam heeft dan ook geen grachten en andere historische zooi waar men rekening moet houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Het is natuurlijk ook echt niet makkelijk, de hele binnenstad is er totaal niet op gebouwd, alles is nauw en smal. De ondergrond is heel erg lastig werken en een deel een paar jaar dichtgooien kan ook bijna niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch?
Verder heb je wel gelijk. Amsterdam en infrastructuur zijn absoluut geen goede combi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |