Euh dat ding naar hoek van Holland had toch al moeten rijden, moet nog steeds met de bus vanuit Schiedamquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Als je nou vannacht even doorhaalt in het centrum kan je ‘m morgenvroeg om 8 uur naar huis pakken.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:33 schreef HeatWave het volgende:
Waarom open je hem vandaag en kan ik er vandaag nog niet mee rijden dan? .
Gisteren al cocktails geklapt, ik hou het vandaag even rustig . Je schijnt er vandaag trouwens wel al mee kunnen rijden las ik net in het A'damtopic. Maar ik zit de F1 te kijken voorlopig .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 15:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je nou vannacht even doorhaalt in het centrum kan je ‘m morgenvroeg om 8 uur naar huis pakken.
quote:Niet alleen boven de grond is het snikheet vandaag. Ook in de Noord/Zuidlijn klagen reizigers over de warmte. Benauwd, noemen ze het. De airconditioning lijkt het niet te doen.
Een woordvoerder van het GVB bevestigt dat in twee metrostellen de airco het inderdaad niet goed doet. Een monteur is onderweg.
Wat maakt het uit dat het niet de eerste metro is? Het gaat er niet om dat het de eerste is, het gaat erom dat er nu een metrolijn ligt dwars door de grootste stad van het land.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan dan?
De eerste tunnel voor wegverkeer ligt in Rotterdam, de eerste spoortunnel van formaat ligt in Rotterdam, de eerste metro ligt in Rotterdam, de eerste geboorde spoortunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde wegtunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde metro ligt in Rotterdam.
In Amsterdam zijn alle bouwwerken binnen de ring heilig en daar moet alles voor wijken schijnbaar.
Zelfs als de mensen die willen dat het blijft er niet meer kunnen gaat er niks tegen de vlakte.
Als ze niet zo moeilijk deden over die gebouwen dan had het allemaal niet zoveel hoeven te kosten.
Als je qua kosten en bouwtijd maar blijft achterlopen, wordt je altijd het duurste en langstdurende bouwproject.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit dat het niet de eerste metro is? Het gaat er niet om dat het de eerste is, het gaat erom dat er nu een metrolijn ligt dwars door de grootste stad van het land.
Echt ongelofelijk hoe slecht mensen hier zijn in hoofd- en bijzaken scheiden: eén van de duurste infrastructurele projecten in de grootste stad van ons land waar bijna 20 jaar aan gewerkt is niet nieuwswaardig vinden.
Wat een niveau.
De metro in Rotterdam is grotendeels onder wegen gebouwd. Er is maar één metrostation dat geboord is, station Blijdorp. Bij de NZ-lijn zijn álle ondergrondse stations geboord. Dat is echt wel bijzonder vind ik. En tegelijkertijd de reden waarom het zo lang geduurd heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want jij denkt dat gebouwen in Rotterdam niet op palen staan? De halve stad staat op palen, net zoals iedere kademuur in Rotterdam. Daar gaat de metro ook gewoon onderdoor.
Ik weet niet of de situatie 1 op 1 vergelijkbaar is maar dat ligt dan in ieder geval niet aan de palen.
Dat klopt. Dat maakt het dan alleen maar nieuwswaardiger toch.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je qua kosten en bouwtijd maar blijft achterlopen, wordt je altijd het duurste en langstdurende bouwproject.
Die NZ-lijn is het FC Twente van Amsterdam.
Als ik het filmpje bekijk zit de metro nu al vol?twitter:JohandeBoer twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 15:04:00 Van Zuid naar Noord. Metro 52 rijdt! #NoordZuidlijn https://t.co/St03qQZsFZ reageer retweet
Toch is zoiets vrij knullig op de dag van de opening.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat heeft niks met de nzlijn te maken.
We? Je hebt meegeholpen, begrijp ik?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:54 schreef Farenji het volgende:
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder.
Nee hoor betreffende stel had ook op een andere metrolijn ingezet kunnen worden, pure pech.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch is zoiets vrij knullig op de dag van de opening.
Ja de hele dag gratis reizen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef ACT-F het volgende:Als ik het filmpje bekijk zit de metro nu al vol? [ afbeelding ]twitter:JohandeBoer twitterde op zaterdag 21-07-2018 om 15:04:00 Van Zuid naar Noord. Metro 52 rijdt! #NoordZuidlijn https://t.co/St03qQZsFZ reageer retweet
Ok, dat verklaart een hoopquote:
Had je gereserveerd?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:41 schreef HeatWave het volgende:
Nou, op "het is 29 graden" wandeltempo is het 7:04 van deur dicht tot boven aan het perron, das wel te doen. Ben er niet in gegaan, tering druk en ik hoef nergens heen .
Ik kon zo doorlopen naar het perron. Maar had sowieso geen zin om er in te gaan, ik ga morgen wel gewoon echt even de stad in.quote:
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik kon zo doorlopen naar het perron. Maar had sowieso geen zin om er in te gaan, ik ga morgen wel gewoon echt even de stad in.
Misschien had ik er ook niet in gemogen hoor, maar er stonden gewoon deuren open beneden, ben even met de roltrap omhoog gegaan om te kijken en meteen weer naar beneden.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen.
Dat had bijna niemand gedaan, volgens mij, werd niet op gecontroleerd, dus wij hebben net een titje gemaakt. De aandacht is wat overdreven, maar ik ben heel blij dat hij eindelijk rijdt, gaat mij heeeeeeeeel veel reistijd schelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:45 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen.
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:51 schreef ACT-F het volgende:
Hoeveel metro's kan die lijn per uur aan? Is er een 2-minutendienstregeling mogelijk? Het zou toch een grap zijn als een peperdure lijn nu al aan de capaciteitsgrenzen zit.
Waarom de beveiliging niet? Gebruik techniek waar het voor bedoeld is om zoveel mogelijk rendement uit zo'n lijn te halen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet!
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het nietquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien had ik er ook niet in gemogen hoor, maar er stonden gewoon deuren open beneden, ben even met de roltrap omhoog gegaan om te kijken en meteen weer naar beneden.
wel mooie stationnetjes verderquote:daar voorbij de ballonnen is de tram ... je kunt erin en ook eruit ... veel plezer
Nee dat zou leiden tot veel meer nooduitgangen met bijbehorende storende bouwwerk bovengronds.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Waarom de beveiliging niet? Gebruik techniek waar het voor bedoeld is om zoveel mogelijk rendement uit zo'n lijn te halen.
Nee, de activiteiten waren vrij kansloos idd . Maar idd, ik ga morgen wel echt even een heel rondje maken en daarna weer even een terras zoeken .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het niet, qua feestelijke opening was het meer van :
[..]
wel mooie stationnetjes verder
kun je beter op een rustig dagje
Je kunt de hele dag op en neer rijden, elk station bezoeken.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het niet, qua feestelijke opening was het meer van :
[..]
wel mooie stationnetjes verder
kun je beter op een rustig dagje
Waarom is dat anno 2018 niet mogelijk in Amsterdam? In Rotterdam hadden we 20 jaar geleden of nog eerder al een dienstregeling om de 2 minuten tijdens de spits.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:56 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet!
Jij bent al te cool van jezelf .quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:00 schreef sp3c het volgende:
van airco problemen heb ik overigens niets gemerkt verder
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering.........quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom is dat anno 2018 niet mogelijk in Amsterdam? In Rotterdam hadden we 20 jaar geleden of nog eerder al een dienstregeling om de 2 minuten tijdens de spits.
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
De metro in Rotterdam is grotendeels onder wegen gebouwd. Er is maar één metrostation dat geboord is, station Blijdorp. Bij de NZ-lijn zijn álle ondergrondse stations geboord. Dat is echt wel bijzonder vind ik. En tegelijkertijd de reden waarom het zo lang geduurd heeft.
Een nooduitgang is altijd in te passen aan de omgeving. Het is wel een dikke minpunt dat de metrofrequentie gelimiteerd is.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering.........
Ik heb nog nooit een nooduitgang gezien. Was altijd in de veronderstelling dat je in geval van nood naar het eerst volgende station moest lopen via een parallel gegraven tunnel. Zelfde principe als in de maastunnel en iedere andere tunnel.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering.........
Vandaag is de grote opening van de Noord/Zuidlijn en dat gaat gepaard met verschillende activiteitein zoals rondleidingen, een opera-voorstelling en bijvoorbeeld een goochelshow.quote:
Het beperkt zich niet alleen tot het centrum dat de infra gewoon jammerlijk faalt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook echt niet makkelijk, de hele binnenstad is er totaal niet op gebouwd, alles is nauw en smal. De ondergrond is heel erg lastig werken en een deel een paar jaar dichtgooien kan ook bijna niet.
Dus het is wel begrijpelijk dat het niet zo geweldig is op bepaalde delen.
Juist het is nog veel en veel erger lolquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:40 schreef ETA het volgende:
[..]
je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeter
Lijkt Rollercoaster Tycoon wel.quote:Een monteur is onderweg.
Omdat er geen andere optie is dan boren. De metro loopt dwars onder bestaande bebouwing door. Eerdere metrolijnen in Rotterdam en Amsterdam zijn onder wegen gebouwd. Ze gooien dan de weg open, graven een gat, bouwen een metrostation en maken dan de weg weer dicht. Maar dat kan dus niet als je onder bestaande bebouwing een metrolijn bouwt.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is?
Een woord:quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:12 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys.
Boren is het minste probleem, daar was heel veel discussie over maar is geruisloos verlopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is?
En wat is dan de reden dat Blijdorp wel geboord is? Daar staan geen gebouwen boven.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat er geen andere optie is dan boren. De metro loopt dwars onder bestaande bebouwing door. Eerdere metrolijnen in Rotterdam en Amsterdam zijn onder wegen gebouwd. Ze gooien dan de weg open, graven een gat, bouwen een metrostation en maken dan de weg weer dicht. Maar dat kan dus niet als je onder bestaande bebouwing een metrolijn bouwt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |