abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180216886
Algerije heeft het afgelopen jaar meer dan 13.000 Afrikaanse migranten uitgezet in de Sahara, in het grensgebied met Niger. Onder de teruggestuurde migranten waren zwangere vrouwen en kinderen. Zonder extra water of voedsel werden ze door Algerijnse gendarmes gedwongen om door het hete woestijnzand naar buurland Niger te lopen, vaak met fatale gevolgen.

Janet Kamara, die tijdens de tocht zwanger was, vertelt dat het ieder voor zich was. "Vrouwen en mannen lagen dood op de grond. Anderen raakten verdwaald en zagen we niet meer terug." Kamara kreeg in de woestijn een miskraam. Haar baby heeft ze in een ondiep graf in de Sahara moeten achterlaten.

Algerije wil zelf geen cijfers bekendmaken, maar uit tellingen van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) zou blijken dat het aantal uitzettingen de afgelopen maanden sterk is toegenomen. Zo ging het vorig jaar mei nog om 135 migranten; in april van dit jaar waren dat er bijna 2900.

De EU heeft geen deal gesloten met Algerije zoals die bestaat met Turkije. Dat land vangt mensen die naar Europa willen op en krijgt daarvoor geld van de EU. Toch wordt er vanuit Brussel flinke druk uitgeoefend op de Noord-Afrikaanse landen om zoveel mogelijk migranten die op weg zijn naar Europa, tegen te houden. Het is moeilijker geworden om vanuit Libië de Middellandse Zee over te steken, wat ertoe kan leiden dat meer migranten nu voor de Algerije-route kiezen.

Gedropt in de woestijn
De meeste migranten komen uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en op bussen naar het zuiden gezet. Daar worden ze gedropt, midden in het niemandsland.

Onder de migranten staat het punt waar ze worden uitgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties.

"Sommigen konden niet meer. Ze gingen zitten en wij moesten ze achterlaten. Hun lijden was te groot," zegt de 18-jarige Alio Kande uit Senegal.

Hoewel de officiële aantallen niet zijn te achterhalen, vermoedt het IOM dat velen de tocht niet hebben overleefd. Voor elke migrant die het redt, zouden er volgens de organisatie twee zijn gestorven in de woestijn.

Mensenrechtenschendingen?
Het IOM beschuldigt Algerije tegenover AP van het schenden van mensenrechten, door mensen zo aan hun lot over te laten. Maar Algerije doet alle kritiek af als pogingen om buurlanden tegen hen op te zetten.

Een woordvoerder van de EU zei op de hoogte te zijn van wat er zich afspeelt in de Sahara. Het is aan een land zelf om te bepalen hoe het migranten uitzet, zolang het internationaal recht niet wordt geschonden, aldus de EU tegenover AP.

quote:
Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Inwoner Assamaka (Niger)
Degenen die het wel redden komen uiteindelijk aan in het Nigerese dorpje Assamaka. Daar, aan de andere kant van de grens, hebben de inwoners het moeilijk met de grote groepen migranten die blijven komen.

Met soms wel honderden verschijnen ze aan de horizon. Als kleine, zwarte stipjes in het goudgele zand naderen ze het dorp gestaag in de zinderende hitte van de woestijn. Eenmaal aangekomen in dorp hebben de meesten hulp nodig. Iets wat Assamaka nauwelijks kan bieden. Zo zijn er maar twee waterputten, waarvan er één alleen 's nachts te gebruiken is. Daarnaast is er niet genoeg voedsel en zijn er maar beperkte medische voorzieningen.

Inwoner Alhoussan Adouwal vertelt bij AP hoe het dorp worstelt met de aantallen. "Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien."

Adouwal is door het IOM in Assamaka gestationeerd om de autoriteiten te waarschuwen als er een nieuwe groep aankomt. Ook is hij verantwoordelijk voor het organiseren van reddingsacties. Want de aankomst van een nieuwe groep betekent ook achterblijvers in de woestijn. "Het is een ramp".

EU gaat weer vergaderen
In Europa wordt ondertussen naar nieuwe manieren gezocht om migranten tegen te houden. Donderdag komen alle EU-leiders bij elkaar om te discussiëren over een eventueel nieuw migratiebeleid.

In Niger kunnen de uitgezette migranten ervoor kiezen om onder begeleiding van het IOM naar hun land van herkomst terug te keren of om zelfstandig verder te gaan. Terwijl bussen met uitgezette migranten vanuit Assamaka doorreizen naar het zuiden, worden ze onderweg tegemoet gereden door afgeladen trucks met hoopvolle migranten, op weg naar het noorden.

https://nos.nl/artikel/22(...)-we-achterlaten.html

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 03-07-2018 23:09:54 ]
pi_180217266
Is er olie te vinden in Afrika?
Nee

Dan idd no fucks given.

Zo wel: dan is het een grote schande en moet er snel democratie gebracht worden.
pi_180217277
Het is altijd triest als mensen overlijden, maar in plaats van een falend EU-beleid dat aanmoedigend werkt - migranten worden vlak voor de kust door "reddingsboten" opgepikt en naar Europa gebracht, mensensmokkelaars verdienen grof geld aan deze business - heeft Algerije een beleid dat ontmoedigend werkt.

Wellicht kan er meer worden gedaan om ervoor te zorgen dat mensen niet omkomen, zoals een transport naar de zuidgrens, maar verder geldt dat Algerije doet wat de EU nalaat. Het is namelijk geen optie dat een ongebreidelde migrantenstroom vanuit Afrika naar Europa op gang komt.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 19:34:54 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180217324
Erg voor die mensen, maar geef ze dan ook niet de hoop dat ze naar Europa toe kunnen komen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180217368
Dit zorgt in ieder geval niet voor een aanzuigende werking.
pi_180217372
Ik vind dat mensen die uitgezet worden eerst gewaarschuwd moeten worden dat ze binnen, laten we zeggen 4 weken, moeten vertrekken. Wanneer ze die waarschuwing negeren vind ik dat je als land best het recht hebt om ze met dwang uit te zetten.
pi_180217944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik vind dat mensen die uitgezet worden eerst gewaarschuwd moeten worden dat ze binnen, laten we zeggen 4 weken, moeten vertrekken. Wanneer ze die waarschuwing negeren vind ik dat je als land best het recht hebt om ze met dwang uit te zetten.
Ik vind dat soevereine landen het recht hebben om mensen die illegaal zijn binnengekomen, cq. in het land verblijven onmiddellijk uit te zetten. Niet pas na 4 weken.
pi_180218027
Uit het stuk:
Inwoner Alhoussan Adouwal vertelt bij AP hoe het dorp worstelt met de aantallen. "Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien."

Maak je borst maar nat mensen
pi_180218276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat soevereine landen het recht hebben om mensen die illegaal zijn binnengekomen, cq. in het land verblijven onmiddellijk uit te zetten. Niet pas na 4 weken.
Het recht wellicht ja... Maar onmenselijk is het wel, zeker als je nagaat dat in ieder geval een deel van de vluchtelingen met gegronde redenen gevlucht is. Vandaar dat ik ook graag een initiatief zie om ze zelf tot terugkeren te bewegen. Doen ze dat niet, dan tja....
pi_180218321
Ik neem het die Afrikanen in Algerije niet kwalijk, veel van hun zijn mensen uit landen zoals Liberia en als je weet hoe het leven daar is dan doe je er ook echt alles aan om zo snel mogelijk te vertrekken. Onlangs bekeek ik de volgende documentaire, het is gewoon waarlijk letterlijk en figuurlijk een shithole waar je geen seconde langer in wil blijven:

dinsdag 3 juli 2018 @ 20:15:49 #11
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180218392
Ik ben er behoorlijk tegen dat ze bijkans de dood ingestuurd worden.
Desnoods uitzetten op een plek waar ze niet insta-death oplopen.

Net zoals hier in Europa. Gewoon deporteren (nee niet gaskamers etc) naar een ander land en dan is het klaar. Gewoon die lui terugvaren naar ergens in Afrika of het Midden Oosten waar ze lekker moslimvriendjes kunnen blijven.
pi_180218454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik neem het die Afrikanen in Algerije niet kwalijk, veel van hun zijn mensen uit landen zoals Liberia en als je weet hoe het leven daar is dan doe je er ook echt alles aan om zo snel mogelijk te vertrekken. Onlangs bekeek ik de volgende documentaire, het is gewoon waarlijk letterlijk en figuurlijk een shithole waar je geen seconde langer in wil blijven:

Je eigen land ontvluchten betekent niet automatisch dat je naar Europa moet komen. Afrika is een immens continent, vele malen groter dan Europa.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:34:09 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180218975
De harde wereld.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:41:45 #14
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180219226
quote:

Bedankt voor de tip.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:53:35 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_180219593
quote:
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.
=============
Voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=niger+average+birth+rate
In Niger krijgen ze gemiddeld 7,5 kinderen waarvan een groot deel weer overlijdt en zo blijft er een evenwicht.

Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
"Ze komen met duizenden" is over 10~20~30 jaar misschien wel "tienduizenden".
  dinsdag 3 juli 2018 @ 20:55:00 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_180219634
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben er behoorlijk tegen dat ze bijkans de dood ingestuurd worden.
Desnoods uitzetten op een plek waar ze niet insta-death oplopen.

Net zoals hier in Europa. Gewoon deporteren (nee niet gaskamers etc) naar een ander land en dan is het klaar. Gewoon die lui terugvaren naar ergens in Afrika of het Midden Oosten waar ze lekker moslimvriendjes kunnen blijven.
Welk Afrikaans land staat te wachten op tien/honderd duizenden extra inwoners die alleen maar geld/resources kosten en niets opleveren?
pi_180220138
quote:

What else is new? Ze hebben elkaar in Afrika altijd afgemaakt.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180220579
"Zwangere vrouwen en kinderen" wordt hier weer eens gebruikt om de zieligheidsfactor zo groot mogelijk te maken. Omdat iedereen dan verondersteld wordt te stoppen met nadenken en "Oh om maar hierheen" te roepen. Doe je dat niet, dan ben je een harteloos monster.

Iedereen in Afrika is continu zwanger, wat precies het probleem is. Ongebreidelde bevolkingsgroei icm geen enkele intrinsieke motivatie om ook maar iets aan de eigen situatie te verbeteren. Geef je ze aidsremmers, dan weten zij er nog drugs van te maken. De natuur werkt zo dat dergelijk gedrag om een correctie vraagt. Dat is altijd zo geweest. Alleen schijnen we de laatste 50 jaar te zijn gaan denken dat die hele shithole somehow onze verantwoordelijkheid is en dat we moeten zorgen dat elk zielug Afrikaans kindje weer 7 anderen kan baren.
pi_180220660
Goed gehandeld Algerije, ga zo door.
  Moderator dinsdag 3 juli 2018 @ 21:59:25 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180221994
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

dat gaat voor de hele wereld op, als je geen behoefte hebt aan nieuws en/of achtergronden dan zit je in dit forum wel een beetje verkeerd hoor _O-

voldoende leuke plekjes op FOK! om het over andere dingen te hebben :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180222483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.
=============
Voorbeeld:
In Niger krijgen ze gemiddeld 7,5 kinderen waarvan een groot deel weer overlijdt en zo blijft er een evenwicht.

Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
Miljarden op een populatie van pakweg 1,2 miljard ja?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:27:28 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180222923
Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.

Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 22:33:08 #23
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180223147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
Waaronder TS dus kennelijk.

Overigens volledig mee eens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:07:40 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180224816
Gewoon laten sterven is in elk geval goedkoper. En met een beetje geluk gaat dat heel snel daar in die stikhitte!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180224906
quote:
Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.

Dus ik mag sterven in de hitte in de woestijn omdat ik een andere mening heb?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:16:50 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180225076
quote:

Het is niet oke om mensen maar lukraak in de Sahara te dumpen.

Maar verder zit ik ook niet te wachten op al die Afrikanen die hierheen willen komen.
pi_180225158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is niet oke om mensen maar lukraak in de Sahara te dumpen.

Maar verder zit ik ook niet te wachten op al die Afrikanen die hierheen willen komen.
Dit dus, tis weer een links vies spelletje die post. Het is niet het één of het ander.... gewoon liever allebei niet.

Schandalig uitzet beleid, maar ik hoef ze idd ook niet zo nodig hier.
Lambo of Rekt
  dinsdag 3 juli 2018 @ 23:24:06 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180225273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dit dus, tis weer een links vies spelletje die post. Het is niet het één of het ander.... gewoon liever allebei niet.

Schandalig uitzet beleid, maar ik hoef ze idd ook niet zo nodig hier.
Het is nog hypocriet ook, want wie staat er weer te juichen als de EU schimmige deals sluit met landen als Turkije en Algerije?

Ga gewoon als EU zijnde zelf weer fatsoenlijk grens-, asiel- en uitzetbeleid voeren. Dan heb je al die bananenrepublieken helemaal niet nodig om je te helpen.
pi_180225321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is nog hypocriet ook, want wie staat er weer te juichen als de EU schimmige deals sluit met landen als Turkije en Algerije?

Ga gewoon als EU zijnde zelf weer fatsoenlijk grens-, asiel- en uitzetbeleid voeren. Dan heb je al die bananenrepublieken helemaal niet nodig om je te helpen.
fatsoenlijk is grenzen dicht neem ik aan :B
pi_180225513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 23:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

fatsoenlijk is grenzen dicht neem ik aan :B
Zo gek is dat ook niet eens, hoeveel landen daar zouden ons opvangen denk je als het andersom was? Nu hoeft het voor mij niet helemaal dicht, maar een zware controle op wie je binnen krijgt, en zeker ook zeer gelimiteerd zou veel beter zijn dan wat we nu doen, ongecontroleerd iedereen binnen laten zonder dat we weten wie het zijn. Daardoor heeft links al flink wat europees bloed aan zn handen.
Lambo of Rekt
pi_180226349
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 4 juli 2018 @ 00:07:19 #32
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180226371
quote:
quote:
Africa
Population (2016):
1,225,080,510
  woensdag 4 juli 2018 @ 01:23:21 #33
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180227142
Zo gaan moslims dus met negers om. Ik ben benieuwd hoe Sylvana en dergelijke hier op zullen reageren. Waarschijnlijk dat het toch de schuld van de blanke man is
Non possumus non loqui
  woensdag 4 juli 2018 @ 05:11:05 #34
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 4 juli 2018 @ 05:54:34 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180228618
Het is natuurlijk een gouden business opportunity voor de ondernemende Algerijn met een aftandse truck. Betalen en je krijgt een ritje i.p.v. dat je moet lopen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180228892
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 22:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Miljarden op een populatie van pakweg 1,2 miljard ja?
Volgens mij zitten er ook veel Aziaten in de stroom, veel uit Bangladesh die naar Engeland willen. Ten minste, dat kan ik mij herinnerden over de berichten over illegalen die in een vrachtwagen gevonden worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 4 juli 2018 @ 06:59:23 #37
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180228947

[ Bericht 20% gewijzigd door Jellereppe op 04-07-2018 07:20:12 ]
pi_180228968
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 01:23 schreef Knip het volgende:
Zo gaan moslims dus met negers om. Ik ben benieuwd hoe Sylvana en dergelijke hier op zullen reageren. Waarschijnlijk dat het toch de schuld van de blanke man is
Dit vindt zij waarschijnlijk prima omdat a) niet blank en b) moslim.

Je hoort haar toch ook niet over het feit dat Marokko op de 18de plaats staat m.b.t. moderne slavernij. Bijna 300.000 mensen worden daar compleet uitgebuit.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_180228988
quote:
schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
De kinderlijke domheid, naïviteit en extreme kortzichtigheid die hieruit voorkomt is gewoon met geen pen te beschrijven.
quote:
Iedereen die deze massaimmigratie toejuicht mogen ze van mij z'n huis uit trappen en dat huis toewijzen aan 4 Afrikanen van 25.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180228999
quote:

En als je die mensen allemaal hier heen haalt gaat het hier exact hetzelfde shithole worden.
  woensdag 4 juli 2018 @ 07:21:40 #41
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180229063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met gratis medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 04-07-2018 07:37:49 ]
pi_180229078
quote:

Liberia is gesticht door ex-slaven. Waarom is dat dan geen paradijs op Aarde?
  woensdag 4 juli 2018 @ 07:40:29 #43
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180229232
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
Dit zorgt in ieder geval niet voor een aanzuigende werking.
Ik houd van pragmatisme. Ik werd al een tijdlang doodziek van ideologische antwoorden.
pi_180229236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 00:07 schreef Kopiko het volgende:

[..]

[..]

Meer dan 4 miljard over 80 jaar al.
  woensdag 4 juli 2018 @ 07:55:09 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180229304
Het is wel keihard van de Algerijnen, maar zij hebben die mensen uit subsahara Afrika ook niet gevraagd, noch gedwongen om naar Algerije te komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_180229437
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.
Boutflikker :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 08:13:48 ]
pi_180229502
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 07:55 schreef nixxx het volgende:
Het is wel keihard van de Algerijnen, maar zij hebben die mensen uit subsahara Afrika ook niet gevraagd, noch gedwongen om naar Algerije te komen.
Nee zij beschermen hun cultuur, land, normen en waarden en veiligheid. Als een westers land dit zou doen dan is dat racisme.
  woensdag 4 juli 2018 @ 08:24:21 #48
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180229522
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Boutflikker :'(
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 04-07-2018 08:30:11 ]
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:20:37 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180230111
Dat mag wel wat humaner.

Maar EU; zien jullie nu wat jullie lakse beleid teweeg brengt?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:28:31 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230221
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.
Fantastisch man, mensen zonder proces tot een langzame dood veroordelen omdat ze mogelijk in potentie overlast zouden kunnen veroorzaken of diefstal zouden kunnen plegen.

Ik kan niet wachten totdat we het in Nederland ook zo gaan doen. Wat een prachtige samenleving krijgen we dan. O+
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:30:20 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230237
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat mag wel wat humaner.

Maar EU; zien jullie nu wat jullie lakse beleid teweeg brengt?
Er moet inderdaad een holistisch en alomvattend beleid komen om migrantenstromen op te vangen en in goede banen te leiden, in plaats van dat lafhartige afschuiven en die zinloze repressie.
pi_180230296
Dit is dan wel weer het andere uiterste he om mensen hun dood in te sturen. Walgelijk beleid.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180230325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
Het is altijd triest als mensen overlijden, maar in plaats van een falend EU-beleid dat aanmoedigend werkt - migranten worden vlak voor de kust door "reddingsboten" opgepikt en naar Europa gebracht, mensensmokkelaars verdienen grof geld aan deze business - heeft Algerije een beleid dat ontmoedigend werkt.

Wellicht kan er meer worden gedaan om ervoor te zorgen dat mensen niet omkomen, zoals een transport naar de zuidgrens, maar verder geldt dat Algerije doet wat de EU nalaat. Het is namelijk geen optie dat een ongebreidelde migrantenstroom vanuit Afrika naar Europa op gang komt.
Het werkt helemaal niet ontmoedigend. Het werkt alleen maar weer andere routes in de hand. Die mensen zijn bereid om hun leven te geven om naar Europa te komen. Dit is dan slechts een minieme tegenslag.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180230349
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fantastisch man, mensen zonder proces tot een langzame dood veroordelen omdat ze mogelijk in potentie overlast zouden kunnen veroorzaken of diefstal zouden kunnen plegen.

Ik kan niet wachten totdat we het in Nederland ook zo gaan doen. Wat een prachtige samenleving krijgen we dan. O+
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.

Dat neemt verder niet weg dat het dumpen van mensen in de Sahara ook geen oplossing is natuurlijk. Het is dus niet zo zwart wit als mensen hier willen stellen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:39:30 #55
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180230372
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er moet inderdaad een holistisch en alomvattend beleid komen om migrantenstromen op te vangen en in goede banen te leiden, in plaats van dat lafhartige afschuiven en die zinloze repressie.
Het is een onzingedachte dat iedereen uit Azie of Afrika die een rottig leven heeft, recht heeft op een gepamperd verblijf in de EU.

Verhinder dat Afrikanen en Aziaten met zulke intenties hier naartoe kunnen komen en het probleem is voor de bewoners van de EU opgelost omdat de potentiele migranten zullen zien dat het nutteloos is. Maar het westen dient er ook voor te zorgen dat neocons en globalisten ophouden met stoken en oorlogshitsen in overige werelddelen.
pi_180230425
quote:

[..]

=============
Voorbeeld:

De hele populatie van Afrika is net over 1 miljard. Miljarden is dus overdreven.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:43:08 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.

Dat neemt verder niet weg dat het dumpen van mensen in de Sahara ook geen oplossing is natuurlijk. Het is dus niet zo zwart wit als mensen hier willen stellen.
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.
pi_180230443
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:42 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

De hele populatie van Afrika is net over 1 miljard. Miljarden is dus overdreven.
Gelukkig. Dan zijn het er maar tientallen tot honderden miljoenen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:45:13 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230456
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het is een onzingedachte dat iedereen uit Azie of Afrika die een rottig leven heeft, recht heeft op een gepamperd verblijf in de EU.
Vrijwel niemand beweert dat.
quote:
Verhinder dat Afrikanen en Aziaten met zulke intenties hier naartoe kunnen komen en het probleem is voor de bewoners van de EU opgelost omdat de potentiele migranten zullen zien dat het nutteloos is. Maar het westen dient er ook voor te zorgen dat neocons en globalisten ophouden met stoken en oorlogshitsen in overige werelddelen.
De grenzen dichtgooien heeft geen zin als de druk vanuit die gebieden blijft bestaan. Dan blijf je met illegale immigratie zitten.
pi_180230460
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bah :r
pi_180230472
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De grenzen dichtgooien heeft geen zin als de druk vanuit die gebieden blijft bestaan. Dan blijf je met illegale immigratie zitten.
Als je die gasten niets geeft, ze opsluit en weer terugtrapt/sleept dan houd het op.

Nu weten ze dat als ze 1 voet aan land zetten ze de facto kunnen blijven. DAT is het probleem.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:47:41 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230486
quote:
13s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bah :r
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
  woensdag 4 juli 2018 @ 09:48:08 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als je die gasten niets geeft, ze opsluit en weer terugtrapt/sleept dan houd het op.

Nu weten ze dat als ze 1 voet aan land zetten ze de facto kunnen blijven. DAT is het probleem.
Over onrealistische oplossingen gesproken.
pi_180230514
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat schrijf ik, maar je vergelijking met Nederland slaat ook nergens op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_180230577
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gelukkig. Dan zijn het er maar tientallen tot honderden miljoenen.
Ik geloof best dat zoveel mensen naar Europa willen. Het is hier een beter plek om te leven en je kinderrn laten opgroeien. Ik dacht echter dat maar een fractie van die mensen het daadwerkelijk privéleven, omdat het gevaarlijk en lastig is. Je hebt er ook geld voor nodig.
pi_180230733
quote:

Wat moet Algerije dan?

Wij moeten al oppassen met massa-immigratie, laat staan een land als Algerije.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:07:38 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230751
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat schrijf ik, maar je vergelijking met Nederland slaat ook nergens op.
Als je het toejuicht dat daar mensen zonder proces een pijnlijke dood ingejaagd worden omdat ze mogelijk iets zouden mispeuteren, ben je wel ranzig hypocriet als je niet wilt dat het hier gebeurt.
pi_180230763
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De kinderlijke domheid, naïviteit en extreme kortzichtigheid die hieruit voorkomt is gewoon met geen pen te beschrijven.

[..]

Iedereen die deze massaimmigratie toejuicht mogen ze van mij z'n huis uit trappen en dat huis toewijzen aan 4 Afrikanen van 25.
Er zit natuurlijk nog wel een grijs gebied tussen: deze vorm van massa-immigratie toejuichen en het 'ok' vinden dat mensen aan hun lot worden overgelaten in de woestijn.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:08:23 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180230769
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:06 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wat moet Algerije dan?

Wij moeten al oppassen met massa-immigratie, laat staan een land als Algerije.
Ze moeten niet die mensen in de woestijn achterlaten om een langzame dood te sterven.
pi_180230829
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Naja, mensen dumpen in de Sahara is wel degelijk een oplossing. Sterker nog: een vrij effectieve. In die hitte begeef je het immers al na een paar uur zonder drinken.

Maar humaan is het allerminst.
pi_180230860
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze moeten niet die mensen in de woestijn achterlaten om een langzame dood te sterven.
Moreel eens, uiteraard.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:17:16 #72
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180230939
quote:

[..]

Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.
pi_180230984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.

Het westen moet al wantrouwig zijn tegenover massa-immigratie, laat staan een land als Algerije. Dat land kan de druk nu al niet aan. En andere islamitische landen staan ook al niet te springen om migranten. Wat moet Algerije? ja, niet mensen aan hun lot overlaten in de woestijn. Uiteraard, eens. Maar wat dan?
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:23:43 #74
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_180231046
quote:

[..]

Dus iemand zegt dat het onmenselijk is om mensen te dumpen in een woestijn waarvan je zeker weet dat er doden gaan vallen en dan is die persoon de walgelijke Policor zachte heelmeester? Dude, where's the world...

Gelukzoekers niet graag willen in je land is een mening of idee die je gerust mag hebben, maar het vol plezier aanmoedigen om mensen in een woestijn te dumpen is een heel ander level van dehumaniseren...
put
your
clothes
on!
pi_180231197
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:39:59 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180231288
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.
Ja, dat je alleen iets om jezelf geeft is nu wel duidelijk.
pi_180231382
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat je alleen iets om jezelf geeft is nu wel duidelijk.
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:48:33 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180231420
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?
Hoe moeilijk is het nou om niet te gaan staan juichen als die mensen de dood in worden gejaagd? Wat ben jij voor een walgelijk ventje?
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:54:20 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180231499
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In praktijk blijkt dat niet te werken, getuige het grote aantal mensen dat toch de grens oversteekt hoewel ze weten dat ze kansloos zijn.
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:56:14 #80
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180231530
Ik sta niet te juichen dat die mensen een gevaarlijk gebied ingestuurd worden, ik veroordeel ook niet categorisch de Algerijnen dat ze tot deze maatregel overgegaan zijn.
pi_180231532
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In praktijk blijkt dat niet te werken, getuige het grote aantal mensen dat toch de grens oversteekt hoewel ze weten dat ze kansloos zijn.
Omdat ze niet vast en uitgezet worden en eindeloos kunnen procederen!
pi_180231564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het nou om niet te gaan staan juichen als die mensen de dood in worden gejaagd? Wat ben jij voor een walgelijk ventje?
Waar heb ik staan juichen, virtue signaler?
  woensdag 4 juli 2018 @ 10:59:46 #83
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180231587
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat ze niet vast en uitgezet worden en eindeloos kunnen procederen!
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.

Maar goed, ik ben ook zo'n zachte policor heelmeester die vindt dat we geen mensen zonder water de woestijn in moeten sturen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:01:38 #84
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180231633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waar heb ik staan juichen, virtue signaler?
Hoe moet ik dit anders uitleggen?

quote:
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik begrijp echt niet hoe je dit uit je vingers krijgt.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:01:41 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180231637
Ik neem aan dat de Europese politici die respectievelijk een soft grensbeleid aan hebben gehangen de afgelopen 10, 20 jaar zich schuldig voelen voor deze walgelijke uitkomst?

Die politici zijn wat mij betreft mede-verantwoordelijk aan massamoord. Of massa-dood-door-schuld.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_180231680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe moet ik dit anders uitleggen?

[..]

Ik begrijp echt niet hoe je dit uit je vingers krijgt.
Negens dus, je wilt gewoon weer even verontwaardigd doen en verder niets.
pi_180232959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.

Het westen moet al wantrouwig zijn tegenover massa-immigratie, laat staan een land als Algerije. Dat land kan de druk nu al niet aan. En andere islamitische landen staan ook al niet te springen om migranten. Wat moet Algerije? ja, niet mensen aan hun lot overlaten in de woestijn. Uiteraard, eens. Maar wat dan?
Karavaantje richting land van herkomst? Ik zou het zo ook niet weten. Snap wel dat ze ze niet op willen vangen.
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:07:16 #88
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180233095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Welk Afrikaans land staat te wachten op tien/honderd duizenden extra inwoners die alleen maar geld/resources kosten en niets opleveren?
Niemand, maar wij ook niet ;(
pi_180233215
quote:

Ja want in nederland is het zo goed gelukt :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_180233487
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.
Dat hoeft ook niet, je moet gewoon goede wetten maken. De rechtsstaat wordt nu overigens gewoon genegeerd, maar dat mag allemaal want het is in het voordeel van economische migratie.

quote:
Maar goed, ik ben ook zo'n zachte policor heelmeester die vindt dat we geen mensen zonder water de woestijn in moeten sturen.
Misschien kunnen die NGO's die pretenderen mensen van de dood te redden middels veerdiensten zorgen voor water en eten op de terugweg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 4 juli 2018 @ 12:23:49 #91
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180233526
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Laat de EU daar maar eens energie in stoppen; landen die hun onderdanen niet terug willen nemen straffen op economische gronden (of de tegoeden van de heersende kliek op westerse banken bevriezen etc.) of maak het heel moeilijk voor onderdanen uit die landen om visa voor de EU te verkrijgen. Er zijn allerlei kwaadschikse manieren om die landen te dwingen als goedschiks niet werkt, alleen die ruggengraatloze 'leiders' moeten daar nu eens werk van maken.

En we dienen onze wetten aan te passen; maximaal 1 keer een verzoek tot herziening mogelijk maken en daarna wegwezen bij 2e afwijzing. Maak asiel alleen mogelijk voor mensen die werkelijk voor hun leven te vrezen hebben en dan alleen nog maar op tijdelijke basis, er vanuit gaande dat er binnen enkele jaren repatriering mogelijk is. De Syrische vluchtelingen mogen wat mij betreft weer hun land op gaan bouwen.
pi_180233533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wellicht kunnen we Algerije helpen met het aanleggen van een watervoorziening langs de route zodat teruggestuurde immigranten niet meer omkomen in de woestijn.
pi_180238609
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je het toejuicht dat daar mensen zonder proces een pijnlijke dood ingejaagd worden omdat ze mogelijk iets zouden mispeuteren, ben je wel ranzig hypocriet als je niet wilt dat het hier gebeurt.
Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.

Dat praat het dumpen van mensen in de Sahara niet goed, maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie rondom migratie is. We willen ook niet dat een land als Algerije bezwijkt onder de druk lijkt me.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 16:43:35 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180239152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 12:23 schreef grimselman het volgende:

[..]

Wellicht kunnen we Algerije helpen met het aanleggen van een watervoorziening langs de route zodat teruggestuurde immigranten niet meer omkomen in de woestijn.
kunnen we ze beter een stel bussen cadeau doen
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:48:18 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180239217
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Houd toch op man.

Er wordt hier een duimpje omhoog geplaatst aangaande een bericht waarin gesteld wordt dat mensen de woestijn in geflikkerd worden en van de dorst omkomen. Dat is kennelijk het huidige niveau. En daar iets van zeggen maakt je een moraalridder.

Ik ben nooit fan geweest van massa-immigratie (het past simpelweg niet allemaal hier), maar staan juichen en schijtlollig doen over stervende mensen in een woestijn is gewoon psychopathisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 4 juli 2018 @ 16:53:04 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180239286
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:54 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Ik geloof best dat zoveel mensen naar Europa willen. Het is hier een beter plek om te leven en je kinderrn laten opgroeien. Ik dacht echter dat maar een fractie van die mensen het daadwerkelijk privéleven, omdat het gevaarlijk en lastig is. Je hebt er ook geld voor nodig.
Punt is: het past niet. Het ontbreekt aan werk, woningen en ruimte.

Het zal DAAR beter moeten worden. Wisselwerking van effectieve ontwikkelingshulp en scholing.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180239371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

kunnen we ze beter een stel bussen cadeau doen
Bedoel je hiermee al grappend dat we Algerije moeten helpen met mensen de dood in te jagen?

Of ben je gewoon lollig aan het doen om een goed voorbeeld te geven?
pi_180239401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Punt is: het past niet. Het ontbreekt aan werk, woningen en ruimte.

Het zal DAAR beter moeten worden. Wisselwerking van effectieve ontwikkelingshulp en scholing.
Ik vind het altijd wel getuigen van een soort vreemde hoogmoed dat je vaak hoort dat we wel eventjes een continent met bijna 3 keer zoveel inwoners kunnen redden met wat ontwikkelingshulp. Dat zullen die landen toch echt primair zelf moeten doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 17:01:40 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180239444
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Bedoel je hiermee al grappend dat we Algerije moeten helpen met mensen de dood in te jagen?

Of ben je gewoon lollig aan het doen om een goed voorbeeld te geven?
wat is dit nu weer voor rare reactie ... het is toch niet om over ze heen te rijden ofzo :')

de suggestie was dat we Algerije moeten helpen met watervoorziening langs de route zodat die mensen niet uitdrogen tijdens de wandeling, ik stel voor dat als we ze dan toch willen helpen ze beter van bussen kunnen voorzien

dan gaan ze namelijk niet dood

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180239508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is dit nu weer voor rare reactie ... het is toch niet om over ze heen te rijden ofzo :')

de suggestie was dat we Algerije moeten helpen met watervoorziening langs de route zodat die mensen niet uitdrogen tijdens de wandeling, ik stel voor dat als we ze dan toch willen helpen ze beter van bussen kunnen voorzien

dan gaan ze namelijk niet dood

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was een shitty reactie op een shitty en niet serieuze suggestie.
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 17:05:33 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180239517
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:04 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Het was een shitty reactie op een shitty en niet serieuze suggestie.
haha nee dat was het niet _O-
pi_180239524
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

haha nee dat was het niet _O-
Haha ok als jij het zegt zal het zo zijn.
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 17:07:03 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180239544
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Haha ok als jij het zegt zal het zo zijn.
prima, ik hoor het wel als je weer normaal kunt doen :W

terug ontopic :)
pi_180239550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 08:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je denkt wel heel erg in uitersten. Ze niet willen, wil nog niet zeggen dat het oké is om ze in woestijnen te dumpen.

Maar goed, Algerijnen staan nou niet bepaald bekend om hun barmhartigheid en compassie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 17:07:50 ]
pi_180239733
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je denkt wel heel erg in uitersten. Ze niet willen, wil nog niet zeggen dat het oké is om ze in woestijnen te dumpen.

Maar goed, Algerijnen staan nou niet bepaald bekend om hun barmhartigheid en compassie.
1 Grappig hoe je hele bevolkingen over een kam scheert.

2 Grappig dat je klaagt over een gebrek barmhartigheid van anderen na een lange geschiedenis op fok van massaverkrachtingen, slavernij en het verminken van kleine kinderen met wapens goedpraten. Of zijn je standpunten over een schone Marokkaanse geschiedenis en kinderen mishandelen veranderd?
pi_180239738
quote:

Nieuwsflash grote moraalriddertje: dit gebeurd al voor tientallen jaren
pi_180239744
Waarom neemt Europa het beleid van Australië niet over. Dan voorkom je dit soort narigheid. Iedereen moet een aanvraag doen, anders kom je er niet in. Duidelijk. Klaar.
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 17:20:28 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180239795
Algerije bedoel je?
pi_180239862
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

1 Grappig hoe je hele bevolkingen over een kam scheert.

2 Grappig dat je klaagt over een gebrek barmhartigheid van anderen na een lange geschiedenis op fok van massaverkrachtingen, slavernij en het verminken van kleine kinderen met wapens goedpraten. Of zijn je standpunten over een schone Marokkaanse geschiedenis en kinderen mishandelen veranderd?
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.

Het is zeker geen vooroordeel, daar waar ik het land en volk toch echt beter ken dan jij.
pi_180239934
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.

Het is zeker geen vooroordeel, daar waar ik het land en volk toch echt beter ken dan jij.
En hoe weet je dat zo zeker? Dit zijn altijd gevaarlijke uitspraken in verhitte discussies. En meestal gebruikt men dit omdat ze ergens niet uit komen ("ja nee het is zo want ik weet het beter")

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2018 17:28:52 ]
pi_180239967
Het wordt hoog tijd dat alle wereldleiders hun koppen bij elkaar steken en de goede landen in Afrika gaan helpen zodat zij vervolgens de rest van Afrika, samen met de rest van de wereld uit die ellende kunnen trekken waar zij al veel te lang in blijven hangen. Ik zit niet te wachten op Afrikanen en grote migratiegolven.
pi_180239990
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geertje zou trots op je zijn.

Marokko heeft er niet veel mee te maken, maar jij wel. Hoe kun je klagen over een gebrek aan barmhartigheid en het gedrag van anderen als je zelf laat zien over 0 barmhartigheid of zelfreflectie te beschikken? De vraag stellen is hem eigenlijk beantwoorden.
  woensdag 4 juli 2018 @ 17:37:00 #113
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180240072
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:17 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nieuwsflash grote moraalriddertje: dit gebeurd al voor tientallen jaren
Oh, gelukkig maar. Maken we ons weer druk over niks. Normaalste zaak van de wereld. Doorlopen mensen, nothing to see here.

:{
pi_180240395
Ik heb het idee dat het probleem nogal sterk overdreven wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180241991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh, gelukkig maar. Maken we ons weer druk over niks. Normaalste zaak van de wereld. Doorlopen mensen, nothing to see here.

:{
Nee doen alsof je om afrikanen geeft..
  woensdag 4 juli 2018 @ 19:37:17 #116
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180242274
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nee doen alsof je om afrikanen geeft..
Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.

Waarom doet iedereen zo moeilijk?
pi_180243175
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:28 schreef Syd het volgende:

[..]

En hoe weet je dat zo zeker? Dit zijn altijd gevaarlijke uitspraken in verhitte discussies. En meestal gebruikt men dit omdat ze ergens niet uit komen ("ja nee het is zo want ik weet het beter")
Omdat ik dat weet. Algerije heeft geen probleem met mensen zonder genade uit het land te gooien.
pi_180243219
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.

Dat praat het dumpen van mensen in de Sahara niet goed, maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie rondom migratie is. We willen ook niet dat een land als Algerije bezwijkt onder de druk lijkt me.
Vind je het dan ook logisch als westerse landen wantrouwig zijn tegenover deze vormen van immigratie?
pi_180243251
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Houd toch op man.

Er wordt hier een duimpje omhoog geplaatst aangaande een bericht waarin gesteld wordt dat mensen de woestijn in geflikkerd worden en van de dorst omkomen. Dat is kennelijk het huidige niveau. En daar iets van zeggen maakt je een moraalridder.

Ik ben nooit fan geweest van massa-immigratie (het past simpelweg niet allemaal hier), maar staan juichen en schijtlollig doen over stervende mensen in een woestijn is gewoon psychopathisch.
Ach, eerlijk is eerlijk: of je ze nu in de woestijn gaat dumpen of terugstuurt naar land van herkomst maakt ook weinig uit. Zeker als dat land van herkomst gevaarlijk is
pi_180243340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:25 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ach, eerlijk is eerlijk: of je ze nu in de woestijn gaat dumpen of terugstuurt naar land van herkomst maakt ook weinig uit. Zeker als dat land van herkomst gevaarlijk is
Nouuuuu :') Tussen in een oorlogsgebied wonen en zonder water de Sahara ingestuurd worden zit een wereld van verschil.
pi_180243384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nouuuuu :') Tussen in een oorlogsgebied wonen en zonder water de Sahara ingestuurd worden zit een wereld van verschil.
Correct. In een woestijn ben je binnen een paar uur al dood (als je geen water hebt), in een oorlogsgebied heb je misschien een heel leven vol ellende.

Ik kies voor het eerste. Wat jij?
pi_180243450
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Correct. In een woestijn ben je binnen een paar uur al dood (als je geen water hebt), in een oorlogsgebied heb je misschien een heel leven vol ellende.

Ik kies voor het eerste. Wat jij?
Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.
pi_180243541
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het werkt helemaal niet ontmoedigend. Het werkt alleen maar weer andere routes in de hand. Die mensen zijn bereid om hun leven te geven om naar Europa te komen. Dit is dan slechts een minieme tegenslag.
Ja, mensen zullen steeds nieuwe routes zoeken. Dus is het aan Europa om die af te sluiten en een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld in te voeren. De komst van miljoenen kansloze Afrikaanse migranten is simpelweg geen optie.
pi_180243548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.
Ik denk vooral dat jij geen idee hebt hoe verschrikkelijk oorlogen zijn.
pi_180243581
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.

Ik houd niet van shijnheiligen en moraalridders.
pi_180243658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:37 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat jij geen idee hebt hoe verschrikkelijk oorlogen zijn.
Nou ja dat klopt, maar jij net zo goed niet. Tenzij je 'ingelezen' verstaat onder weten hoe het is, wat ik dan ook zou zijn. Maar ik vind het gewoon raar dat je een snelle dood verkiest boven een onzekere toekomst. Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven, maar mijn inziens is dat onvoldoende reden om ze dan maar hier op te vangen, anders wordt het hier net zo.

Mensen zonder waarschuwing de woestijn ingooien zonder voorraden vind ik dan wel weer een stap te ver.
pi_180243727
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou ja dat klopt, maar jij net zo goed niet. Tenzij je 'ingelezen' verstaat onder weten hoe het is, wat ik dan ook zou zijn. Maar ik vind het gewoon raar dat je een snelle dood verkiest boven een onzekere toekomst. Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven, maar mijn inziens is dat onvoldoende reden om ze dan maar hier op te vangen, anders wordt het hier net zo.

Mensen zonder waarschuwing de woestijn ingooien zonder voorraden vind ik dan wel weer een stap te ver.
Nee, ik vind het ook niet netjes.
pi_180243734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen hoe simplistisch sommige mensen denken _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven,
Het is eerder andersom, en ik spreek uit ervaring. :W
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_180243787
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen hoe simplistisch sommige mensen denken _O-

[..]

Het is eerder andersom, en ik spreek uit ervaring. :W
Nou vertel Sjors, ik welke oorlogssituatie heb jij gezeten? Het leger telt niet.
  woensdag 4 juli 2018 @ 20:59:46 #130
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_180244082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:31 schreef Odaiba het volgende:
Het wordt hoog tijd dat alle wereldleiders hun koppen bij elkaar steken en de goede landen in Afrika gaan helpen zodat zij vervolgens de rest van Afrika, samen met de rest van de wereld uit die ellende kunnen trekken waar zij al veel te lang in blijven hangen. Ik zit niet te wachten op Afrikanen en grote migratiegolven.
Bedoel je met ontwikkelingshulp? Want dat werkt niet, al tientallen jaren niet.

Beste zou imo moeten zijn óf niets meer geven en aan het eigen lot over laten, óf gaan helpen maar dat wij het daar ook voor het zeggen krijgen en o.a. naar westers inzicht bijvoorbeeld de rechtsstaat kunnen inrichten.
pi_180244278
Algarije ziet natuurlijk ook wat er in Europa aan het handje is, reputatie is alles en dat staat schijnbaar boven menselijkheid.
  woensdag 4 juli 2018 @ 21:58:08 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180245380
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 20:38 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ik houd niet van shijnheiligen en moraalridders.
Ga jij ff lekker een eindje in de woestijn wandelen.
pi_180245495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Houd toch op man.

Zo is het waarde slinkse vriend.

Juichen omdat mensen dood gaan :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_180246287
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ga jij ff lekker een eindje in de woestijn wandelen.
Ik heb jou noch die andere user geen 1x gehoord over het lot van vluchtelingen in oa algerije en libie dus wat doe je nu hypcriet alsof jij ook maar iets geeft om die mensen

Toen paar honderd algerijnen verdronken terwijl ze onderweg waren naar europa kwam het niet eens in het nieuws noch op dit forum.

Toen amnesty alarm sloeg vanwege gruwelijke behandeling van vluchtelingen in oa libie waar mensen ook los gelaten werden in de sahara (dood te gemoed) hoorde ik jou niet.

Of paar jaar geleden opnieuw alarm van amnesty toen bekend werd gemaakt dat libie weer vluchtelingen barabaars behandelde (duizenden vluchtelingen volproppen in een ruimte er stierven vrouwen en kinderen) hoorde ik je ook niet

Alsjeblieft stop pretending dat jij en anderen hier ook maar een seconde geeft om die vluchtelingen. Je las dit nieuwsbericht toevallig. Geeft je mening over andere mensen die je niet aanstaat en je gaat met een goed gevoel je bedje in. Klopje op je schouders. Voelt goed he
pi_180246372
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:15 schreef vigen98 het volgende:
Algerije heeft het afgelopen jaar meer dan 13.000 Afrikaanse migranten uitgezet in de Sahara, in het grensgebied met Niger. Onder de teruggestuurde migranten waren zwangere vrouwen en kinderen. Zonder extra water of voedsel werden ze door Algerijnse gendarmes gedwongen om door het hete woestijnzand naar buurland Niger te lopen, vaak met fatale gevolgen.

Janet Kamara, die tijdens de tocht zwanger was, vertelt dat het ieder voor zich was. "Vrouwen en mannen lagen dood op de grond. Anderen raakten verdwaald en zagen we niet meer terug." Kamara kreeg in de woestijn een miskraam. Haar baby heeft ze in een ondiep graf in de Sahara moeten achterlaten.

Algerije wil zelf geen cijfers bekendmaken, maar uit tellingen van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) zou blijken dat het aantal uitzettingen de afgelopen maanden sterk is toegenomen. Zo ging het vorig jaar mei nog om 135 migranten; in april van dit jaar waren dat er bijna 2900.

De EU heeft geen deal gesloten met Algerije zoals die bestaat met Turkije. Dat land vangt mensen die naar Europa willen op en krijgt daarvoor geld van de EU. Toch wordt er vanuit Brussel flinke druk uitgeoefend op de Noord-Afrikaanse landen om zoveel mogelijk migranten die op weg zijn naar Europa, tegen te houden. Het is moeilijker geworden om vanuit Libië de Middellandse Zee over te steken, wat ertoe kan leiden dat meer migranten nu voor de Algerije-route kiezen.

Gedropt in de woestijn
De meeste migranten komen uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en op bussen naar het zuiden gezet. Daar worden ze gedropt, midden in het niemandsland.

Onder de migranten staat het punt waar ze worden uitgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties.

"Sommigen konden niet meer. Ze gingen zitten en wij moesten ze achterlaten. Hun lijden was te groot," zegt de 18-jarige Alio Kande uit Senegal.

Hoewel de officiële aantallen niet zijn te achterhalen, vermoedt het IOM dat velen de tocht niet hebben overleefd. Voor elke migrant die het redt, zouden er volgens de organisatie twee zijn gestorven in de woestijn.

Mensenrechtenschendingen?
Het IOM beschuldigt Algerije tegenover AP van het schenden van mensenrechten, door mensen zo aan hun lot over te laten. Maar Algerije doet alle kritiek af als pogingen om buurlanden tegen hen op te zetten.

Een woordvoerder van de EU zei op de hoogte te zijn van wat er zich afspeelt in de Sahara. Het is aan een land zelf om te bepalen hoe het migranten uitzet, zolang het internationaal recht niet wordt geschonden, aldus de EU tegenover AP.

[..]

Degenen die het wel redden komen uiteindelijk aan in het Nigerese dorpje Assamaka. Daar, aan de andere kant van de grens, hebben de inwoners het moeilijk met de grote groepen migranten die blijven komen.

Met soms wel honderden verschijnen ze aan de horizon. Als kleine, zwarte stipjes in het goudgele zand naderen ze het dorp gestaag in de zinderende hitte van de woestijn. Eenmaal aangekomen in dorp hebben de meesten hulp nodig. Iets wat Assamaka nauwelijks kan bieden. Zo zijn er maar twee waterputten, waarvan er één alleen 's nachts te gebruiken is. Daarnaast is er niet genoeg voedsel en zijn er maar beperkte medische voorzieningen.

Adouwal is door het IOM in Assamaka gestationeerd om de autoriteiten te waarschuwen als er een nieuwe groep aankomt. Ook is hij verantwoordelijk voor het organiseren van reddingsacties. Want de aankomst van een nieuwe groep betekent ook achterblijvers in de woestijn. "Het is een ramp".

EU gaat weer vergaderen
In Europa wordt ondertussen naar nieuwe manieren gezocht om migranten tegen te houden. Donderdag komen alle EU-leiders bij elkaar om te discussiëren over een eventueel nieuw migratiebeleid.

In Niger kunnen de uitgezette migranten ervoor kiezen om onder begeleiding van het IOM naar hun land van herkomst terug te keren of om zelfstandig verder te gaan. Terwijl bussen met uitgezette migranten vanuit Assamaka doorreizen naar het zuiden, worden ze onderweg tegemoet gereden door afgeladen trucks met hoopvolle migranten, op weg naar het noorden.

https://nos.nl/artikel/22(...)-we-achterlaten.html

Wat zou je ervan vinden als ze dit met Armeense illegalen zouden doen? Jij bent hypocriet.

Dit zijn vreselijke taferelen.
pi_180246662
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
pi_180246744
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
Iemand in je omgeving is nog heel wat anders dan een paar mensen in Parijs. Eerlijk gezegd zou het mij ook vrij weinig kunnen boeien als Leeuwarden of Maastricht vandaag of morgen van de aardbodem zou worden geveegd.
  woensdag 4 juli 2018 @ 22:53:36 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180246772
quote:

[..]

Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.

Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
pi_180246778
In Nederland hadden ze 20 kamelen en een harem meegekregen alvorens ze gedropt werden in de Sahara.
pi_180246828
quote:

[..]

en dan heb je het over empathie :') kijk naar jezelf man :')
  donderdag 5 juli 2018 @ 02:19:49 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180248871
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:33 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ik heb jou noch die andere user geen 1x gehoord over het lot van vluchtelingen in oa algerije en libie dus wat doe je nu hypcriet alsof jij ook maar iets geeft om die mensen

Toen paar honderd algerijnen verdronken terwijl ze onderweg waren naar europa kwam het niet eens in het nieuws noch op dit forum.

Toen amnesty alarm sloeg vanwege gruwelijke behandeling van vluchtelingen in oa libie waar mensen ook los gelaten werden in de sahara (dood te gemoed) hoorde ik jou niet.

Of paar jaar geleden opnieuw alarm van amnesty toen bekend werd gemaakt dat libie weer vluchtelingen barabaars behandelde (duizenden vluchtelingen volproppen in een ruimte er stierven vrouwen en kinderen) hoorde ik je ook niet

Alsjeblieft stop pretending dat jij en anderen hier ook maar een seconde geeft om die vluchtelingen. Je las dit nieuwsbericht toevallig.
Geeft je mening over andere mensen die je niet aanstaat en je gaat met een goed gevoel je bedje in. Klopje op je schouders. Voelt goed he
Ah, daar hebben we 'm hoor...

"Je wil een schouderklopje, oh wat deug je goed wanneer je pretendeert - want dat meen je natuurlijk niet - dat ondanks je persoonlijke gevoelens omtrent de politieke kwestie betreffende immigratie, pro dan wel contra, het misselijkmakend te vinden wanneer men duimpjes omhoog steekt bij het brengen van een bericht waarin gesproken wordt over het laten creperen van mensen in de woestijn. Gefeliciteerd hoor, deugert, poehé."

:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 juli 2018 @ 02:29:46 #142
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180248890
Hier heb je Toearegs voor nodig om de Sahara goed te kunnen doorkruisen. Ze doen misschien ook nog theetje voor hun gasten.

pi_180248902
Twee dingen:
1 wat is het belang van Algarij om mensen de dood in te sturen?
2 waarom moet ik steeds aan Armenen denken?
  donderdag 5 juli 2018 @ 03:24:46 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_180248987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 02:36 schreef Black_Baron het volgende:
Twee dingen:
1 wat is het belang van Algarij om mensen de dood in te sturen?
2 waarom moet ik steeds aan Armenen denken?
Het is Algerije, en zoals in dit topic al eerder is gezegd, is het momenteel ver te zoeken met de stabiliteit in dat land. Het toelaten van een oneindige stroom migranten is wel het laatste wat ze daar op dit moment kunnen gebruiken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_180248997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 03:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is Algerije, en zoals in dit topic al eerder is gezegd, is het momenteel ver te zoeken met de stabiliteit in dat land. Het toelaten van een oneindige stroom migranten is wel het laatste wat ze daar op dit moment kunnen gebruiken.
Sorry voor de typo.
Die mensen zijn echter op doorreis. Vraag me af of Algerije hier geld voor krijgt.
pi_180250774
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.

Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
Geen idee of je enig empathisch vermogen hebt, maar een leugenaartje ben je zeker. Of iemand die niet erg goed is in opschrijven wat hij nou wil.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef Prego het volgende:

[..]

en dan heb je het over empathie :') kijk naar jezelf man :')
Ik behandel zwarte mensen als blanke mensen en dat is volgens mij nogal verwarrend voor jou.
pi_180250830
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar waarom zo'n open deur intrappen in dit topic? Of mis ik een aantal posts waar collectief gejuicht wordt?
pi_180251495
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:37 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik behandel zwarte mensen als blanke mensen en dat is volgens mij nogal verwarrend voor jou.
Dus jij wilt beweren dat zwarte mensen racisten zijn? Dat kan niet want mensen van kleur kunnen geen racisten zijn. Nazi!
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:29:46 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180252065
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat zou je ervan vinden als ze dit met Armeense illegalen zouden doen? Jij bent hypocriet.

Dit zijn vreselijke taferelen.
Zeker. Algerije zou ze gewoon netjes moeten terugsturen ipv ze droppen in de woestijn. Maar in dat soort landen nemen ze het niet zo nauw met mensenrechten.

Overigens lees ik in het stuk over migranten uit Senegal, Niger etc. Het is triest voor die mensen, maar die hebben in de EU niks te zoeken. Het wordt tijd dat Afrika zelf eens een fijner continent wordt om te leven.
  donderdag 5 juli 2018 @ 09:32:49 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180252109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 07:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar waarom zo'n open deur intrappen in dit topic? Of mis ik een aantal posts waar collectief gejuicht wordt?
Er is als je het mij vraagt wel 1 en ander ge-edit. Onder de OP stond bijvoorbeeld ook "no fucks given".

Het wekte bij mij de indruk dat de fokkers hier over elkaar struikelden om als eerste te roepen dat ze het wel OK vonden. "Kijk mij eens stoer geen ruk geven om stervende afrikaantjes", dat beeld hield ik eraan over.
pi_180252460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is als je het mij vraagt wel 1 en ander ge-edit. Onder de OP stond bijvoorbeeld ook "no fucks given".

Het wekte bij mij de indruk dat de fokkers hier over elkaar struikelden om als eerste te roepen dat ze het wel OK vonden. "Kijk mij eens stoer geen ruk geven om stervende afrikaantjes", dat beeld hield ik eraan over.
Maar dat is niet toejuichen. Dat is gewoon er niet om geven. En dat lijkt lastig te begrijpen voor (vooral linkse) mensen, omdat die het juist weer extra zielig vinden omdat het afrikaantjes zijn.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:07:16 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180252646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dat is niet toejuichen. Dat is gewoon er niet om geven. En dat lijkt lastig te begrijpen voor (vooral linkse) mensen, omdat die het juist weer extra zielig vinden omdat het afrikaantjes zijn.
Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.

Ik zeg niet dat we ze moeten helpen of iets dergelijks. Maar hoe moeilijk is het nou voor fokkertjes om gewoon te erkennen dat dit een menselijk drama is? Om mensen niet te zien als afval?

Dit staat echt totaal los van politieke implicaties.
pi_180252785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.

Ik zeg niet dat we ze moeten helpen of iets dergelijks. Maar hoe moeilijk is het nou voor fokkertjes om gewoon te erkennen dat dit een menselijk drama is? Om mensen niet te zien als afval?

Omdat voor sommige mensen 'virtue signallen' niet zo heel erg belangrijk is.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:18:47 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180252821
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:16 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Omdat voor sommige mensen 'virtue signallen' niet zo heel erg belangrijk is.
Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.
pi_180252944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.
Je geeft ook net zelf toe dat het belangrijker is om op een forum te zeggen hoe erg het is dan ze daadwerkelijk te helpen. Dat is het toppunt van virtue signallen. Maar wees maar trots op jezelf hoor.
pi_180253854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een hardvochtig mens ben jij.
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:39:25 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180254391
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja leuk, maar dat was niet het argument dat mensen maakten. Er stonden hier figuren te juichen omdat ze dachten dat dit een afschrikwekkend effect zou hebben op potentiële asielzoekers.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:05:54 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256103
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je geeft ook net zelf toe dat het belangrijker is om op een forum te zeggen hoe erg het is dan ze daadwerkelijk te helpen.
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Maar leuke poging om een asociale houding goed te praten.

quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:25 schreef TheJanitor het volgende:

Maar wees maar trots op jezelf hoor.
Hoepel ff op. Bij voorkeur naar een locatie buiten Nederland.
pi_180256179
Mensen in de woestijn droppen is schofterig gedrag. Dat er hier er een aantal zijn die er om juichen, verbaast me eigenlijk al niet meer. Dat is gewoon in en in triest.

Aan de andere kant, is het ook gewoon niet mogelijk om iedereen van de wereld hierheen te halen. Er valt wel wat te zeggen, om voor asielzoekers, huisvesting, bijstand e.d. stop te zetten. Het trekt gewoon aan. Gewerkt in een gemeente waar al heel lang een asielzoekers centrum staat en uit veel dingen blijkt gewoon dat de meeste hier om economische redenen komen. Sommigen zeiden dat gewoon hardop zelfs. Dat moet gewoon stop gezet worden.

Maar we moeten net zo goed dingen daar gaan aanpakken. Geen geld er naartoe, maar materiaal. Dat aanwenden voor een betere infrastructuur, waaronder goede scholing. Geloofrakkers die beweren dat condooms en anticonceptie slecht zijn uit die landen rangeren en goede seksuele voorlichting geven en ook goede voorlichting dat teveel kinderen juist armer maakt. Zet er desnoods opvang op voor ouderen, zodat ze minder het idee hebben dat kinderen nodig zijn om te helpen met de oude dag. Malafide bedrijven die van de lokale resources gebruik willen maken er ook uit en hard aanpakken.

Dit zou eigenlijk wereldwijd opgepakt moeten worden, maar dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:16:08 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256288
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:09 schreef steelhead het volgende:
Mensen in de woestijn droppen is schofterig gedrag. Dat er hier er een aantal zijn die er om juichen, verbaast me eigenlijk al niet meer. Dat is gewoon in en in triest.

Aan de andere kant, is het ook gewoon niet mogelijk om iedereen van de wereld hierheen te halen. Er valt wel wat te zeggen, om voor asielzoekers, huisvesting, bijstand e.d. stop te zetten. Het trekt gewoon aan. Gewerkt in een gemeente waar al heel lang een asielzoekers centrum staat en uit veel dingen blijkt gewoon dat de meeste hier om economische redenen komen. Sommigen zeiden dat gewoon hardop zelfs. Dat moet gewoon stop gezet worden.

Maar we moeten net zo goed dingen daar gaan aanpakken. Geen geld er naartoe, maar materiaal. Dat aanwenden voor een betere infrastructuur, waaronder goede scholing. Geloofrakkers die beweren dat condooms en anticonceptie slecht zijn uit die landen rangeren en goede seksuele voorlichting geven en ook goede voorlichting dat teveel kinderen juist armer maakt. Zet er desnoods opvang op voor ouderen, zodat ze minder het idee hebben dat kinderen nodig zijn om te helpen met de oude dag. Malafide bedrijven die van de lokale resources gebruik willen maken er ook uit en hard aanpakken.

Dit zou eigenlijk wereldwijd opgepakt moeten worden, maar dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
Het is natuurlijk prima om na te denken of en wat wij kunnen bijdragen aan het oplossen van de problemen en het leed van die mensen.

Aan de andere kant denk ik: zolang grote groepen mensen in Nederland in reactie hierop roepen "I don't give a fuck" of "mooi, dat zijn weer wat potentiele asielzoekers minder" hebben wij genoeg eigen problemen.

Dat onze maatschappij voor een deel zo asociaal is geworden is voor mij redelijk onbegrijpelijk, maar helaas wel een feit.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:16:15 #161
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180256290
Algeria has expelled 13,000 migrants into the Sahara Desert over the past 14 months, forcing them to walk under a blistering sun without food or water [Twitter]

quote:
De politie maakt intensief jacht op de vluchtelingen. Wie opgepakt wordt, wacht een grote nachtmerrie. In een uithoek van Algerije worden ze gedropt. Ver genoeg van de Algerijnse bewoonde wereld. Niger is de dichtstbijgelegen plek waar ze naartoe kunnen. Maar het is meer dan een dag stappen. Onder een loden zon. En ze hebben voordien al een dag in een vrachtwagen of bus gezeten alvorens te worden afgezet en zijn totaal uitgeput. Want op die open trucks brandt de zon ongenadig hard en droogt hen letterlijk uit.

De meeste migranten komen volgens de hulporganisatie uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en gedumpt in niemandsland. Onder de migranten staat het punt waar ze worden afgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties. Anders wacht de dood.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180626_03581065

[ Bericht 14% gewijzigd door Jellereppe op 05-07-2018 13:28:23 ]
pi_180256312
quote:
Gelukkig is het geen westers/blank land dus zo erg is dat niet.
pi_180256512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk prima om na te denken of en wat wij kunnen bijdragen aan het oplossen van de problemen en het leed van die mensen.

Aan de andere kant denk ik: zolang grote groepen mensen in Nederland in reactie hierop roepen "I don't give a fuck" of "mooi, dat zijn weer wat potentiele asielzoekers minder" hebben wij genoeg eigen problemen.

Dat onze maatschappij voor een deel zo asociaal is geworden is voor mij redelijk onbegrijpelijk, maar helaas wel een feit.
Sjiek is het idd niet te noemen. Maar ik geloof niet dat de maatschappij asocialer is geworden. Er kan meer overgebracht worden dmv sociale media. Iedereen kan nu zijn zegje doen. Ook de uitdragerij van de extreme vleugels van de maatschappij. Of die nou Links of Rechts is. Helaas roepen extremen mensen harder en meer, omdat ze veel vaker met hun 'onderwerp' bezig zijn.

Maar ik geloof niet dat er in dat opzicht veel veranderd is, alleen dat je verschillende ideeën nu meer kan inzien. Tot 1960 gaf bijna niemand een zier wat er buiten de landsgrenzen gebeurde. Tot eind jaren 80 waren we volgens mij ook meer bezig met de koude oorlog. En in de jaren erna was het vooral een ver van mijn bed show. En dat is het voor veel mensen nog steeds. Zo steekt een mens nou eenmaal in elkaar. De eigen groep eerst. En bij sommige is dat zelfs IK eerst. Een lange tijd reikte de wereld voor de meeste mensen niet verder dan hun stad/dorp en directe omgeving.

Echte racisten heb je altijd wel gehad natuurlijk. En do gooders ook, maar het gros zit er toch echt tussen in. En laten we wel wezen, fok! is niet echt een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door steelhead op 06-07-2018 08:26:06 ]
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:29:19 #164
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180256541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Gelukkig is het geen westers/blank land dus zo erg is dat niet.
Ze doen gewoon hun werk. Luxe liberale hobbies zoals de hele wereld opvangen is niet aan Algerije besteedt.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:33:25 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:27 schreef steelhead het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, fok! is niet echt een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.
Ja, dit is een gedachte waarmee ik mezelf altijd gerust stel. Maar ik begin me hoe langer hoe meer af te vragen of die gedachte wel klopt. Ik probeer daar positief over te denken, maar ik merk dat dit met de jaren lastiger wordt.
pi_180256847
quote:

[..]

Het is een 'menselijk drama' dat vergelijkbaar is met het drama wat plaatsvind als mensen op de snelweg gaan lopen 's nachts.
pi_180256888
quote:

[..]

Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:18 #168
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is een 'menselijk drama' dat vergelijkbaar is met het drama wat plaatsvind als mensen op de snelweg gaan lopen 's nachts.
Ach ja, hadden ze maar geen Afrikaan moeten zijn zeker? 8)7 Helemaal hun eigen schuld, sure.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:45 #169
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180257002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.
Mensen zonder kleur kunnen kennelijk wel achterlijk zijn.
pi_180257050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, hadden ze maar geen Afrikaan moeten zijn zeker? 8)7 Helemaal hun eigen schuld, sure.
Hadden ze maar niet als economische migrant in zee moeten gaan met mensensmokkelaars om een kansloze asielaanvraag hier te doen.

Want volgens mij blijven er nog steeds een hoop Afrikanen in Afrika, dus het kan blijkbaar wel zonder heel Afrika hier heen te halen zoals jij wilt.

Behalve als ze bij jou in de straat komen natuurlijk.

pi_180257077
quote:

[..]

Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 13:56:30 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180257078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:45 schreef HSG het volgende:

[..]

kan wel hoor
pi_180257098
quote:

[..]

Ja, het is allemaal niet netjes. Maar volgens mij wordt er schromelijk overdreven. Ik ben in mijn leven in 4 of 5 woestijnen geweest, die hadden allemaal 1 ding gemeen: je sterft binnen een paar uur zonder water, helemaal als je in beweging bent. Het advies als je verdwaalt in een woestijn is dan ook om schaduw te zoeken of te creëren, en stil te blijven zitten tot je gevonden wordt.

Het feit dat het nu zomer is, en ondanks dat zelfs zwangere vrouwen en kinderen de tocht weten te volbrengen, doet mij toch wel ernstig twijfelen aan het “midden in de woestijn gedropt” verhaal. Dat zou namelijk een mens niet navertellen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180257195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Maar leuke poging om een asociale houding goed te praten.
quote:

[..]

En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.

Ik ben zelf erg gepassioneerd over het milieu en ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel plastic in de oceanen drijft. Daarom doneer ik aan organisaties en werk ik bij een bedrijf die daar wat aan doen. En het boeit me niet zo wat mensen er wel en niet over posten, als er maar wat aan gedaan wordt.
pi_180257237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.

Ik ben zelf erg gepassioneerd over het milieu en ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel plastic in de oceanen drijft. Daarom doneer ik aan organisaties en werk ik bij een bedrijf die daar wat aan doen. En het boeit me niet zo wat mensen er wel en niet over posten, als er maar wat aan gedaan wordt.
Juistem. Protoype virtue signaler: en public boehoe huilen zolang anderen kijken. Maar echt wat doen? Ho maar.
pi_180257241
quote:

[..]

[..]

Wat jij beschrijft is het deugactivisme. Of clicktivisme. Vanuit je luie leunstoel een plaatje liken op facebook over hoe erg je [insert willekeurig maatschappelijk probleem ergens op de wereld] wel niet vind, en ga daarna door met grappige filmpjes over katten kijken. Je doet in feite niks, maar deugen dat men doet. Daar gaat het om.
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:48:36 #177
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180257914
quote:

[..]

[..]

Nee, ik zeg "Dit staat echt totaal los van politieke implicaties".

Die twee hebben niets met elkaar te maken.

Ik zeg dus niet: "we hoeven ze niet te helpen"
Ik zeg: "ik zeg niet dat we ze moeten helpen"

LEZEN. Knurft.
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:49:41 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180257939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Juistem. Protoype virtue signaler: en public boehoe huilen zolang anderen kijken. Maar echt wat doen? Ho maar.
Ja, je ongenoegen uiten over een menselijk drama verplicht je om er iets aan te doen. Als je dat niet wilt moet je gewoon doen alsof het je geen ruk kan schelen.

8)7
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:50:53 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180257959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat jij beschrijft is het deugactivisme. Of clicktivisme. Vanuit je luie leunstoel een plaatje liken op facebook over hoe erg je [insert willekeurig maatschappelijk probleem ergens op de wereld] wel niet vind, en ga daarna door met grappige filmpjes over katten kijken. Je doet in feite niks, maar deugen dat men doet. Daar gaat het om.
Echt, ik word zo moe van dit type achterlijkheid.
pi_180257992
quote:
13s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, ik zeg "Dit staat echt totaal los van politieke implicaties".

Die twee hebben niets met elkaar te maken.

Ik zeg dus niet: "we hoeven ze niet te helpen"
Ik zeg: "ik zeg niet dat we ze moeten helpen"

LEZEN. Knurft.
Probeer je er maar onder uit te lullen. Het lukt niet echt.
pi_180258054
quote:
13s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Echt, ik word zo moe van dit type achterlijkheid.
Vervelend voor je.

Ik word zo moe van deugers die anderen moreel de maat nemen terwijl ze zelf ook niets meer doen dan een evidente misstand veroordelen.

Deugen voor je deugvrienden. De wereld schiet er niks mee op.
pi_180258160
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, je ongenoegen uiten over een menselijk drama verplicht je om er iets aan te doen. Als je dat niet wilt moet je gewoon doen alsof het je geen ruk kan schelen.

8)7
  donderdag 5 juli 2018 @ 15:31:02 #183
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180258539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, naar iemand die verdrinkt roepen "joh, kan mij dat schelen. Jouw probleem" is echt veel minder verwerpelijk. Tuurlijk.

8)7
pi_180258692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, naar iemand die verdrinkt roepen "joh, kan mij dat schelen. Jouw probleem" is echt veel minder verwerpelijk. Tuurlijk.

8)7
Tja. Het netto-resultaat is exact hetzelfde, maar jij denkt dat je wat gedaan hebt.
pi_180258975
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

8)7
Het resultaat is hetzelfde maar je bent wel eerlijk. Dus minder verwerpelijk inderdaad.
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:36:15 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180259698

Ja, stuk beter inderdaad. 8)7

Goed, als jullie je daar lekker bij voelen.
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:51:11 #187
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180259951
quote:

Wat een ironie dat jij mensen die anders dan jij denken ook zo wilt behandelen. Mensen die denken de ultieme moraal te bezitten en daar niet vanaf willen wijken, zijn doorgaans geen haar beter dan de ergste dictators.
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:57:14 #188
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180260025
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wat een ironie dat jij mensen die anders dan jij denken ook zo wilt behandelen. Mensen die denken de ultieme moraal te bezitten en daar niet vanaf willen wijken, zijn doorgaans geen haar beter dan de ergste dictators.
Ja, vrijheid van meningsuiting he. Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.

En wie dat standpunt schandalig noemt is gewoon een moraalridder die claimt de morele waarheid in pacht te hebben.
  donderdag 5 juli 2018 @ 16:59:17 #189
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180260045
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, vrijheid van meningsuiting he. Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.

En wie dat standpunt schandalig noemt is gewoon een moraalridder die claimt de morele waarheid in pacht te hebben.
Anders lees je zijn laatste zin. Ik noem het hypocrisie.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:00:26 #190
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180260067
quote:

[..]

Kom eens uit je slachtofferrol.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:02:28 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180260101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kom eens uit je slachtofferrol.
Waar zou ik het slachtoffer van zijn dan? :?

Ik stoor mij mateloos aan het grootste deel van de reacties hier. Maar ik zou niet zeggen dat ik daar het slachtoffer van ben. (Gelukkig niet.)
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:23:54 #192
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180260410
Tja. Buitengewoon tragisch voor dat handjevol oprecht onschuldige vluchtelingen. Met de rest heb ik echter geen medelijden.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_180260447
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:23 schreef Interloper het volgende:
Tja. Buitengewoon tragisch voor dat handjevol oprecht onschuldige vluchtelingen. Met de rest heb ik echter geen medelijden.
Bedankt Donald.
pi_180260481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar zou ik het slachtoffer van zijn dan? :?

Ik stoor mij mateloos aan het grootste deel van de reacties hier. Maar ik zou niet zeggen dat ik daar het slachtoffer van ben. (Gelukkig niet.)
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:32:39 #195
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_180260561
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bedankt Donald.
Graag gedaan!
Searchers after horror haunt strange, far places.
  donderdag 5 juli 2018 @ 17:37:50 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180260655
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 21:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wat de tv haalt zijn inderdaad schuimbekkende milities, dictators en rampen. Wat je niet ziet zijn de massa's normale mensen die doodsaai een bestaan bij elkaar proberen te sprokkelen en vooral bezig zijn hun kinderen naar school te krijgen ondanks de armoede en andere nare omstandigheden. Ik heb op meerdere plekken in West-Afrika gewoond en wat betreft manieren en mindset kunnen we er hier nog een puntje aan zuigen.
pi_180260659
quote:

[..]

Er wordt niemand de woestijn in gestuurd zonder water. Men wordt op een flink stuk lopen van het dorp afgezet. Niet netjes, maar iemand die je zonder water de woestijn in stuurt vertelt dat simpelweg niet na. Aangezien er duizenden zijn die het wel navertellen is het frame dat je gebruikt overdreven.
pi_180260701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het feit dat het nu zomer is, en ondanks dat zelfs zwangere vrouwen en kinderen de tocht weten te volbrengen, doet mij toch wel ernstig twijfelen aan het “midden in de woestijn gedropt” rverhaal. Dat zou namelijk een mens niet navertellen.
Dat vermoeden had ik ook al, maar zo'n bericht in de media en de luxe bussen met airco worden al op de boot gereden om deze "genocide" te stoppen en de "vluchtelingen" naar Amsterdam te brengen.
Kijk ook eens even op de kaart: om vanuit Senegal in Algerije te komen moet je al door de woestijn, is de weg naar Europa niet veel korter en comfortabeler door Marokko? Of staat daar een racistische apartheidsmuur?
Racist
pi_180260853
quote:

Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.

Nee ho ho hella ik vind ser een moraal ridder niet omdat ik het oke vind dat vluchtelingen de woestijn in gestuurd wordt ( :') ) maar omdat ie doet alsof hij om deze vluchtekingrn geeft. Dat vind ik nog walgelijker dan een paar puberale trolhelden op een internet forum.

De behandeling van vluchteligen in noord afrikaanse landen is al jarenlang zo. Het komt alleen zelden in het nieuws.
Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren worden in landen zoals libie vluchtelingen de woestijn in gegooid. Hun dood tegemoet immers geen drinkwater. Mannen vrouwen kinderen it doesnt matter geen genade.

Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren worden vluchtelingen met honderden man opgesloten in zeer kleine ruimtes. Verstikkingen uitputtingen tot gevolg

Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren verdrinken vluchtelingen die richting europa gaan. Op zoek naar een beter leven

Dit speelt al zolang. Sinds ik mij kan herinneren. En dat is ruim 20 jaar

Waar was ser de moraal ridder al die tijd? Geen topics geopend of uberhaubt aandacht gevraagd voor dit probleem.

Alleen druk maken om puberale trolletjes dat is wat ik zie

En dat noem ik een moraal ridder ja. Hij mag natuurlijk zichzelf voor de gek houden maar ik vind dat schandalig: doen alsof je ook maar iets geeft om die mensen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:01:03 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180274065
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 16:51 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik wil mensen met één bepaalde mening anders behandelen, en niet eens omdat ik graag van die mening af wil, maar omdat ik vind dat mensen die stoere uitspraken doen over extreem beleid de eersten zouden moeten zijn die de vruchten plukken van dat beleid.

Het begint belachelijk te worden hoe vaak mij al verweten is dat ik iedereen met een andere mening dood wil, alleen omdat ik stel dat mensen die één bepaalde mening aanhangen zelf de gevolgen van die mening ook moeten ondergaan.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 09:02:14 #201
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180274095
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 17:50 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nee ho ho hella ik vind ser een moraal ridder niet omdat ik het oke vind dat vluchtelingen de woestijn in gestuurd wordt ( :') ) maar omdat ie doet alsof hij om deze vluchtekingrn geeft. Dat vind ik nog walgelijker dan een paar puberale trolhelden op een internet forum.

De behandeling van vluchteligen in noord afrikaanse landen is al jarenlang zo. Het komt alleen zelden in het nieuws.
Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren worden in landen zoals libie vluchtelingen de woestijn in gegooid. Hun dood tegemoet immers geen drinkwater. Mannen vrouwen kinderen it doesnt matter geen genade.

Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren worden vluchtelingen met honderden man opgesloten in zeer kleine ruimtes. Verstikkingen uitputtingen tot gevolg

Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren verdrinken vluchtelingen die richting europa gaan. Op zoek naar een beter leven

Dit speelt al zolang. Sinds ik mij kan herinneren. En dat is ruim 20 jaar

Waar was ser de moraal ridder al die tijd? Geen topics geopend of uberhaubt aandacht gevraagd voor dit probleem.

Alleen druk maken om puberale trolletjes dat is wat ik zie

En dat noem ik een moraal ridder ja. Hij mag natuurlijk zichzelf voor de gek houden maar ik vind dat schandalig: doen alsof je ook maar iets geeft om die mensen.
Misschien geef ik wel oprecht om die mensen...
pi_180274227
Het is natuurlijk ook vreselijk selectieve verontwaardiging. Waar zijn dit soort mensen bij hypocriet gejank over MH-17, een oud vrouwtje dat ergens bruut elkaar wordt gestompt en ga zo maar door. Maar als er iemand pretendeert iets te geven om vluchtelingen dan is de hele goegemeente opeens verontwaardigd.
pi_180275170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil mensen met één bepaalde mening anders behandelen, en niet eens omdat ik graag van die mening af wil, maar omdat ik vind dat mensen die stoere uitspraken doen over extreem beleid de eersten zouden moeten zijn die de vruchten plukken van dat beleid.

Het begint belachelijk te worden hoe vaak mij al verweten is dat ik iedereen met een andere mening dood wil, alleen omdat ik stel dat mensen die één bepaalde mening aanhangen zelf de gevolgen van die mening ook moeten ondergaan.
Misschien moet je wat minder vaak zeggen dat je mensen met een andere mening dood wil? Misschien dat dat helpt? Ik noem maar wat.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:05:15 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180275194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder vaak zeggen dat je mensen met een andere mening dood wil? Misschien dat dat helpt? Ik noem maar wat.
Ik wil helemaal niemand dood.
pi_180275332
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
Nee

Dan idd no fucks given.

Zo wel: dan is het een grote schande en moet er snel democratie gebracht worden.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_180275347
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niemand dood.
Je wilt ze gewoon achterlaten zonder eten en drinken in een woestijn. Ok.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:12:23 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180275401
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:10 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je wilt ze gewoon achterlaten zonder eten en drinken in een woestijn. Ok.
Liever niet. Maar als zij vinden dat dat acceptabel is, dan mogen we wat mij betreft beginnen met henzelf.
pi_180275603
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Liever niet. Maar als zij vinden dat dat acceptabel is, dan mogen we wat mij betreft beginnen met henzelf.
Dus mogen ze van jou wel dood.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:20:19 #209
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180275632
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dus mogen ze van jou wel dood.
Zoals ik al zei: liever niet.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:23:11 #210
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180275701
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Schei uit joh. Lekker terugkrabbelen als je op je dictatoriale trekjes wordt aangesproken. Wees een vent en sta achter je walgelijke uitspraak. Als jij aan de macht zou komen, zou je inderdaad net als Mao, Stalin en Guevara "mensen met één bepaalde mening anders behandelen". Jij bent bij uitstek hét voorbeeld waarom ik heilige boontjes nooit vertrouw. Mensen die het hardst om gerechtigheid roepen, bleken dat in de geschiedenis zelf nooit te zijn. Bah.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:24:43 #211
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180275745
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Schei uit joh. Lekker terugkrabbelen als je op je dictatoriale trekjes wordt aangesproken. Wees een vent en sta achter je walgelijke uitspraak. Als jij aan de macht zou komen, zou je inderdaad net als Mao, Stalin en Guevara "mensen met één bepaalde mening anders behandelen". Jij bent bij uitstek hét voorbeeld waarom ik heilige boontjes nooit vertrouw. Mensen die het hardst om gerechtigheid roepen, bleken dat in de geschiedenis zelf nooit te zijn. Bah.
Hahaha, ik ben Mao en Stalin omdat ik vind dat mensen die anderen de woestijn in willen sturen naar hun dood, zelf ook de woestijn ingestuurd mogen worden. :D
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:54:23 #212
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180276391
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:23 schreef Gary_Oak het volgende:

Jij bent bij uitstek hét voorbeeld waarom ik heilige boontjes nooit vertrouw. Mensen die het hardst om gerechtigheid roepen, bleken dat in de geschiedenis zelf nooit te zijn. Bah.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:00:47 #213
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180276516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Precies. Nooit de preachers van het goede woord vertrouwen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:01:32 #214
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180276526
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:00 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Precies. Nooit de preachers van het goede woord vertrouwen.
Jij bent wel de eerste die ik tegenkom die dat niet opvat als sarcasme, en die onoprechtheid werkelijk ziet als deugd.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:12:50 #215
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180276705
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent wel de eerste die ik tegenkom die dat niet opvat als sarcasme, en die onoprechtheid werkelijk ziet als deugd.
Ik beweer dat laatste niet. Ik zeg alleen dat mensen die zich overmatig deugdzaam voordoen, dat door de geschiedenis heen nooit bleken te zijn. Rebellengroepen in Afrika die allemaal iets van 'freedom' in hun naam hebben en elkaar uitmoorden, Mao die zijn volk wilde 'bevrijden', maar er even snel een genocide erdoor joeg of Antifa's die demonstreren voor vreedzaamheid en tolerantie, maar alles wat een beetje rechts is meteen op z'n bek slaat. Ik beweer nergens het tegendeel dat kwaadaardige mensen deugdzaam zijn. Het ene sluit het andere niet uit.
pi_180276765
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Misschien geef ik wel oprecht om die mensen...
Nobel. Maar ik denk dat je een uitzondering hierin bent. Ik zelf geef geen ene moer om een ander.

Zal je vertellen toen ik hoorde dat er paar honderd algerijnen en tunesiers verdronken waren onderweg richting europa had ik verdriet. Ik voelde mee met de ouders en broers en zussen die hun geliefden zijn verloren. Immers voel ik een band met noord afrika vanwege mijn voorouders. Maar nooit in noord afrika geweest. Woon duizenden km vandaan
Maar toch raakte het mij diep. Was echt ontdaan.

Toen ik las over honderden verdronken afrikaanse vluchtelingen ( https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-middellandse-zee ) vond ik dat op het moment dat ik het hoorde welliswaar heel erg en zielig maar ik heb prima geslapen die avond.
En denk honderd miljoenen mensen samen met mij.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:23:03 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180276866
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:16 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Nobel. Maar ik denk dat je een uitzondering hierin bent. Ik zelf geef geen ene moer om een ander.

Zal je vertellen toen ik hoorde dat er paar honderd algerijnen en tunesiers verdronken waren onderweg richting europa had ik verdriet. Ik voelde mee met de ouders en broers en zussen die hun geliefden zijn verloren. Immers voel ik een band met noord afrika vanwege mijn voorouders. Maar nooit in noord afrika geweest. Woon duizenden km vandaan
Maar toch raakte het mij diep. Was echt ontdaan.

Toen ik las over honderden verdronken afrikaanse vluchtelingen ( https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-middellandse-zee ) vond ik dat op het moment dat ik het hoorde welliswaar heel erg en zielig maar ik heb prima geslapen die avond.
En denk honderd miljoenen mensen samen met mij.
Logisch.

Ik vraag me wel eens af of zwarten in Nederland of de VS het erg vinden als er in Afrika een hongersnood is. Of dat zij zich toch niet echt verbonden voelen met die mensen. Ik heb nog nooit gehoord dat zij zich daar buitengewoon druk over maken. Dat zie ik dan nog eerder terug bij blanke mutsjes van 15-25
The End Times are wild
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:28:49 #218
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180276990
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Logisch.

Ik vraag me wel eens af of zwarten in Nederland of de VS het erg vinden als er in Afrika een hongersnood is. Of dat zij zich toch niet echt verbonden voelen met die mensen. Ik heb nog nooit gehoord dat zij zich daar buitengewoon druk over maken. Dat zie ik dan nog eerder terug bij blanke mutsjes van 15-25
Die blanke mutsen willen policorpunten scoren. Zie mij liberaal en goed zijn op Facebook. In 1500 was het christelijk gedrag om policorpunten te scoren, tegenwoordig liberaal mutsengedrag doet het goed in de policorindustrie. Net als dope. Het is een industrie geworden. Toch weer een leuk verhaal voor bij het sollicitatiegesprek, familieleden, vrienden en noem maar op.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2018 11:38:18 ]
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:31:08 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180277030
We kunnen wel heel verontwaardigd doen opeens maar dit soort misstanden vindt natuurlijk al tientallen jaren plaats in Afrika en het Midden-Oosten.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 11:32:14 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277053
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Logisch.

ik vind het erg voor die mensen maar persoonlijk doet het me niet zoveel, waarom zou het?
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 11:33:09 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277071
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
We kunnen wel heel verontwaardigd doen opeens maar dit soort misstanden vindt natuurlijk al tientallen jaren plaats in Afrika en het Midden-Oosten.
ow ja nee ok dan moeten we met zijn allen onze mond maar houden ja
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:34:35 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180277093
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow ja nee ok dan moeten we met zijn allen onze mond maar houden ja
Mond opentrekken mag ook maar helpt weinig. Een land als Algerije veegt gewoon z'n reet af met westerse verontwaardiging.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 11:36:32 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mond opentrekken mag ook maar helpt weinig. Een land als Algerije veegt gewoon z'n reet af met westerse verontwaardiging.
dat doet er niet zoveel toe

en dit soort dingen gebeuren niet zo heel vaak hoor, Turkije deed het een keer en die moeten het koste wat kost genocide noemen
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:38:53 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180277149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doet er niet zoveel toe

en dit soort dingen gebeuren niet zo heel vaak hoor, Turkije deed het een keer en die moeten het koste wat kost genocide noemen
Jij denkt dat er in die landen niet vaker wat mensen ergens gewoon gedropt worden? Het meeste haalt hier het nieuws niet eens waarschijnlijk.

Met een genocide heeft dit verder niks te maken trouwens.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 11:40:19 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jij denkt dat er in die landen niet vaker wat mensen ergens gewoon gedropt worden? Het meeste haalt hier het nieuws niet eens waarschijnlijk.

Met een genocide heeft dit verder niks te maken trouwens.
ik weet dat het vaker gebeurt

ik denk dat het minder vaak gebeurt dan jij doet voorkomen
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:40:28 #226
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180277158
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
Nee

Dan idd no fucks given.

Angola en Nigeria hebben enorme voorraden. Ja! Afrika heeft een plethora aan mineralen en andere rijkdommen. Het punt ze kunnen hun mineralen niet zelf winnen dus worden ze goed genomen door buitenlandse multinationals. Afrikanen..... Indiërs en Chinezen hadden die kennis ook niet in 1950, maar ondertussen toch echt wel. Wat heeft Afrika al die tijd zitten doen?

[ Bericht 14% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2018 12:00:53 ]
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:40:40 #227
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180277162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hahaha, ik ben Mao en Stalin omdat ik vind dat mensen die anderen de woestijn in willen sturen naar hun dood, zelf ook de woestijn ingestuurd mogen worden. :D
Jep. Als je mensen die enkel anders denken dan jij zo wilt behandelen, pas je precies in dat rijtje. Het is niet zo dat er een FOK!meet is georganiseerd om die mensen de woestijn in te sodemieteren, maar voor meneer is de grens al overschreden als er mensen zijn die niet in de pas lopen met zijn gedachtegoed.
pi_180277182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Angola en Nigeria hebben enorme voorraden. Ja!
In dat geval:
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 11:49:10 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277339
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:41 schreef ToT het volgende:

[..]

In dat geval:
[ afbeelding ]

vrijdag 6 juli 2018 @ 11:49:54 #230
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180277355
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Angola en Nigeria hebben enorme voorraden. Ja! Afrika heeft een plethora aan mineralen en andere rijkdommen. Het punt ze kunnen hun mineralen niet zelf winnen dus worden ze goed genomen door buitenlandse multinationals. Afrikanen..... Indiërs en Chinezen hadden die kennis ook niet in 1950, maar ondertussen toch echt wel. Wat heeft Afrika al die tijd zitten doen?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:56:45 #231
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:57 #232
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180277533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:56 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Lang niet gezien, Jelle. Waar was je de afgelopen jaren?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:58:38 #233
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180277543
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Lang niet gezien, Jelle. Waar was je de afgelopen jaren?
Een 'permanente' ban.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:59:24 #234
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180277565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:58 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een 'permanente' ban.
Fijn dat je terug bent, en beter dan ooit ingelezen, zie ik.
pi_180277574
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:58 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een 'permanente' ban.
Zit je nu in je proeftijd?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:01:27 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180277610
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:59 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Fijn dat je terug bent, en beter dan ooit ingelezen, zie ik.
Thanks, kerel. Ja, wel wat wijzer geworden.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:01:49 #237
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180277618
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Thanks, kerel. Ja, wel wat wijzer geworden.
*O*
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:01:54 #238
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180277626
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zit je nu in je proeftijd?
Zoiets.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:03:45 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277676
quote:
het is aan de ene kant wat kort door de bocht en aan de andere kant de keiharde realiteit

het zit hem deels in de dekolonisatie en de manier waarop, kijk je naar bv Indonesie dan zijn ze ook nog lang niet waar ze moeten zijn maar ze zijn een stuk verder dan bv Congo omdat wij de boel redelijk netjes hebben overgedragen ipv gewoon op een dag te zeggen 'dit is teveel gedoe, we gaan weg' om de volgende dag te vertrekken wat in Afrika wel veel gebeurd is met als gevolg dat de grootste boeven aan de macht kwamen met alle gevolgen van dien

aan de andere kant ken ik iemand wiens baan het is om op de bloemenkwekerijen (Kenia meen ik) de werknemers @ payday met harde hand terug naar moeder de vrouw te sturen omdat die gasten anders niet meer op komen dagen tot de centjes op zijn en de hoeren ze ineens niet meer zo leuk vinden!
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:08:37 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180277801
zie ook IS in Irak bv, Irakezen zijn eigenlijk redelijk normale en tot op zekere hoogte zelfs hooggeleide mensen maar omdat Obama zoveel haast het met de troepen terugtrekken zit je nu met deze idioten

SPOILER
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:10:49 #241
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180277849
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is aan de ene kant wat kort door de bocht en aan de andere kant de keiharde realiteit

het zit hem deels in de dekolonisatie en de manier waarop, kijk je naar bv Indonesie dan zijn ze ook nog lang niet waar ze moeten zijn maar ze zijn een stuk verder dan bv Congo omdat wij de boel redelijk netjes hebben overgedragen ipv gewoon op een dag te zeggen 'dit is teveel gedoe, we gaan weg' om de volgende dag te vertrekken wat in Afrika wel veel gebeurd is met als gevolg dat de grootste boeven aan de macht kwamen met alle gevolgen van dien

aan de andere kant ken ik iemand wiens baan het is om op de bloemenkwekerijen (Kenia meen ik) de werknemers @ payday met harde hand terug naar moeder de vrouw te sturen omdat die gasten anders niet meer op komen dagen tot de centjes op zijn en de hoeren ze ineens niet meer zo leuk vinden!
Ik ben geen antropoloog of historicus, maar face value lijkt het me een kwestie van werkethos. Vietnam had de Fransen eruit gesodemieterd, meteen daarna een oorlog van ruim 25 jaar, na die oorlog een handelsembargo van de VS en na het uiteenvallen van de SU geen financiële steun meer (met de Chinezen hadden ze in 1978 al weer ruzie). Maar ik vermoed dat de nadruk op hard werken in het confucianisme dat land nu best ver heeft gebracht ondanks al die drempels.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:17:48 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180278026
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:10 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik ben geen antropoloog of historicus, maar face value lijkt het me een kwestie van werkethos. Vietnam had de Fransen eruit gesodemieterd, meteen daarna een oorlog van ruim 25 jaar, na die oorlog een handelsembargo van de VS en na het uiteenvallen van de SU geen financiële steun meer (met de Chinezen hadden ze in 1978 al weer ruzie). Maar ik vermoed dat de nadruk op hard werken in het confucianisme dat land nu best ver heeft gebracht ondanks al die drempels.
Vietnam is volgens mij armer dan Algerije al gaan ze wel de goede kant uit
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:19:13 #243
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180278062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

Vietnam is volgens mij armer dan Algerije al gaan ze wel de goede kant uit
Nee hoor. Ze staan zelfs boven Tsjechië en Luxemburg.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp

Daarbij had je het over Kenia en Congo.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:24:10 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180278171
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze staan zelfs boven Tsjechië.

Daarbij had je het over Kenia en Congo.
topic gaat over Algerije

en het ligt er een beetje aan welk lijstje je gebruikt
https://www.focus-economi(...)untries-in-the-world

in dat soort floplanden is de kloof tussen arm en rijk wel vaker wat te groot maar voor het gemiddelde maakt dat niet uit
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:30:33 #245
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180278295
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze staan zelfs boven Tsjechië en Luxemburg.

Om armoede in te schatten kijken naar het BNP totaal slaat natuurlijk nergens op. Doe het dan per hoofd van de bevolking.

https://nl.wikipedia.org/(...)ofd_van_de_bevolking

Hee wat gek, Luxemburg bovenaan, Vietnam vrij laag op de lijst.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:31:55 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180278316
is niet zo gek
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:32:15 #247
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180278321
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

topic gaat over Algerije

en het ligt er een beetje aan welk lijstje je gebruikt
https://www.focus-economi(...)untries-in-the-world
In je quote had je het over die andere landen en daar reageerde ik op.

Dit is de tweede stad anno nu.

Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:36:44 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180278402
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:32 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

In je quote had je het over die andere landen en daar reageerde ik op.

Dit is de tweede stad anno nu.

[ afbeelding ]
ja ik reageerde ook weer op vanalles, waren gewoon voorbeelden van waarom het slecht gaat maar Vietnam is geen voorbeeld van waar het goed gaat
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:38:05 #249
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180278426
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik reageerde ook weer op vanalles, waren gewoon voorbeelden van waarom het slecht gaat maar Vietnam is geen voorbeeld van waar het goed gaat
Ze zijn ondanks die drempels die ik noemde wel een stuk verder dan wat je zou verwachten. En ik vermoed dat het ligt aan cultuur en werkethos. Dáár ging het over.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:41:21 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180278497
toch is het volk nog steeds straatarm, armer dan bv het volk in Algerije

Algiers by night

Kinshasa by night

ook pretty maar het blijven floplanden
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:43:56 #251
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180278549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:41 schreef sp3c het volgende:
toch is het volk nog steeds straatarm, armer dan bv het volk in Algerije

[ afbeelding ]
Algiers by night

[ afbeelding ]
Kinshasa by night

ook pretty maar het blijven floplanden
Ja, gast, daar gaat het nogmaals niet om. Lees anders de vorige post eens 256314684531265 keer.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 12:47:05 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180278623
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:43 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, gast, daar gaat het nogmaals niet om. Lees anders de vorige post eens 256314684531265 keer.
ok man, dan niet :W
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:47:34 #253
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180278629
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ok man, dan niet :W
Goeie comeback.

:W
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:20:55 #254
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180279280
Dus een imposante skyline zou bewijzen dat Vietnam geen straatarm land is? Logica ook.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:25:32 #255
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180279382

quote:
De migranten komen uit Niger en andere Afrikaanse landen. "Ze gaan naar Algerije om er te werken, of om door te reizen naar Europa. Maar de Algerijnse politie pakt steeds meer migranten op en zet hen de grens over," vertelt Vercruysse in Agadez. Per bus of vrachtwagen laat Algerije de Nigerezen terug naar hun thuisland rijden. "Maar de niet-Nigerezen worden aan de grens achtergelaten, midden in de woestijn."

De hulporganisatie Dokters van de Wereld vangt de eerste zorgen op van de "voetgangers", de bijnaam die de migranten kregen. Johannes Claes, medewerker van de organisatie, vertelt: "We zien zwangere vrouwen die twee dagen hebben rechtgestaan in een vrachtwagen en dan een miskraam krijgen als gevolg van die reis."
https://www.vrt.be/vrtnws(...)in-stijn-vercruysse/

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 06-07-2018 14:01:25 ]
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:57:56 #256
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180280147
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:20 schreef Molurus het volgende:
Dus een imposante skyline zou bewijzen dat Vietnam geen straatarm land is? Logica ook.
Goeie stroman.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:11:45 #257
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180280393
quote:
13s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Jep. Als je mensen die enkel anders denken dan jij zo wilt behandelen, pas je precies in dat rijtje. Het is niet zo dat er een FOK!meet is georganiseerd om die mensen de woestijn in te sodemieteren, maar voor meneer is de grens al overschreden als er mensen zijn die niet in de pas lopen met zijn gedachtegoed.
Ik wil ze niet de woestijn in sturen omdat ze anders denken. Ik wil ze de woestijn in sturen omdat zijzelf ook mensen de woestijn in willen sturen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?
pi_180280454
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil ze niet de woestijn in sturen omdat ze anders denken. Ik wil ze de woestijn in sturen omdat zijzelf ook mensen de woestijn in willen sturen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?
Maar dan wil je het zelf dus ook en zul je volgens je eigen logica jezelf ook de woestijn in moeten sturen. Wat jij wil is niet anders dan wat wij zij willen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:19:53 #259
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180280537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil ze niet de woestijn in sturen omdat ze anders denken. Ik wil ze de woestijn in sturen omdat zijzelf ook mensen de woestijn in willen sturen, wat dus een andere gedachtegoed is dan de mijne. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?
Fixed.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:23:22 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180280614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar dan wil je het zelf dus ook en zul je volgens je eigen logica jezelf ook de woestijn in moeten sturen. Wat jij wil is niet anders dan wat wij zij willen.
Ja, lachen toch? Iedereen de woestijn in.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:24:18 #261
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180280641
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Goeie stroman.
Ok, het was een compleet irrelevant off topic plaatje. Jij je zin.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:24:24 #262
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180280644
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Fixed.
Leuk, maar heb je nu al door dat er een verschil is tussen iedereen met een ander gedachtegoed de woestijn in sturen, en mensen met een bepaald gedachtegoed de woestijn in sturen?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:26:19 #263
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180280682
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Leuk, maar heb je nu al door dat er een verschil is tussen iedereen met een ander gedachtegoed de woestijn in sturen, en mensen met een bepaald gedachtegoed de woestijn in sturen?
Tegenwoordig moet gewoon alles gezegd kunnen worden. Absolute vrijheid van meningsuiting! Het kan niet gek genoeg!

(Ja, behalve dus als je voorstelt om dom-rechtse populistjes in de Sahara te dumpen. Dat kan dan weer niet.)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:26:45 #264
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180280688
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, het was een compleet irrelevant off topic plaatje. Jij je zin.
Anders lees je even terug waar die discussie over ging en welk punt ik maakte. Ik hoor het volgend jaar wel als je het begrepen hebt.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:29:05 #265
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180280738
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat verschil is er niet, omdat ze netto voor jou op hetzelfde neerkomen: dat bepaalde gedachtegoed is per definitie anders dan die van jou. Niemand heeft hier een Afrikaan bij z'n oren de woestijn in getrokken, maar ze moeten van jou alvast wel zelf de woestijn in.
pi_180280800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, lachen toch? Iedereen de woestijn in.
Ik vind het best leuk in een woestijn, maar wel goed voorbereid en niet uren lang lopen. Maar als jij dat gezellig vindt moet je dat vooral doen, op mij hoef je niet te rekenen maar ik wil je wel geestelijk supporten.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:35:25 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180280873
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, dat verschil is er niet, omdat ze netto voor jou op hetzelfde neerkomen: dat bepaalde gedachtegoed is per definitie anders dan die van jou. Niemand heeft hier een Afrikaan bij z'n oren de woestijn in getrokken, maar ze moeten van jou alvast wel zelf de woestijn in.
Dus als ik zeg dat mensen met één bepaald gedachtegoed de woestijn in moeten, zeg ik dat alle mensen die iets anders denken dan ik de woestijn in moeten? :o
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:35:43 #268
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180280881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind het best leuk in een woestijn, maar wel goed voorbereid en niet uren lang lopen. Maar als jij dat gezellig vindt moet je dat vooral doen, op mij hoef je niet te rekenen maar ik wil je wel geestelijk supporten.
Dank je voor het aanbod, maar nee dank je.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:39:04 #269
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180280963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus als ik zeg dat mensen met één bepaald gedachtegoed de woestijn in moeten, zeg ik dat alle mensen die iets anders denken dan ik de woestijn in moeten? :o
Dus je geeft toe dat onder de streep er bepaalde mensen de woestijn in moeten, omdat ze anders denken dan jij? Chapeau, het eerste domlinkse figuur die zijn eigen walgelijkheid ziet.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:39:34 #270
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180280982
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Anders lees je even terug waar die discussie over ging en welk punt ik maakte. Ik hoor het volgend jaar wel als je het begrepen hebt.
Anders neem je gewoon even aan dat ik dat al gedaan heb, en denk je nog een keer goed na over je reacties in dit topic.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:40:01 #271
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180280996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Anders neem je gewoon even aan dat ik dat al gedaan heb, en denk je nog een keer goed na over je reacties in dit topic.
Het tegendeel blijkt.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:40:27 #272
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180281007
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:40 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het tegendeel blijkt.
Nee. :)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:40:52 #273
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281019
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. :)
Jawel.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:42:10 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281051
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat onder de streep er bepaalde mensen de woestijn in moeten, omdat ze anders denken dan jij? Chapeau, het eerste domlinkse figuur die zijn eigen walgelijkheid ziet.
Het probleem is niet dat ze anders denken dan ik, het probleem is de inhoud van die andere mening. Namelijk dat ze het toejuichen dat er mensen de woestijn ingestuurd worden.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:45:30 #275
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281117
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat ze anders denken dan ik, het probleem is de inhoud van die andere mening. Namelijk dat ze het toejuichen dat er mensen de woestijn ingestuurd worden.
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:46:23 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281138
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:45 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.
Sorry, maar als je iedereen met een andere mening dan jijzelf op één hoop gooit met Mao en Stalin, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.
pi_180281162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat doe je zelf toch ook hoor. Je bent zelf niet anders.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:04 #278
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281172
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat doe je zelf toch ook hoor. Je bent zelf niet anders.
Hahahahaha, prachtig dit.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:08 #279
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sorry, maar als je iedereen met een andere mening dan jijzelf op één hoop gooit met Mao en Stalin, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.
Sorry, maar als je iedereen met een andere mening de woestijn in stuurt, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:48 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281193
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Sorry, maar als je iedereen met een andere mening de woestijn in stuurt, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.
Jij vindt iedereen met een andere mening geen serieuze discussiepartner?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:57 #281
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat een schijterig gedraai om niet je genocidale trekjes toe te geven.
pi_180281199
quote:

[..]

Vind ik ook. Nu val je alweer door de mand.
pi_180281215
quote:

[..]

Nee, mensen die mensen met een andere mening de woestijn in willen sturen. Wel op blijven letten.
pi_180281230
quote:
=============
Voorbeeld:
Nou nee :N , de kindersterfte is spectaculair gedaalt in Afrika, ook in Niger.
Maar ze fokken daar alsof die kinderen nog wel massaal overlijden....
quote:
Je zegt het zelf al, ze blijven allemaal leven en de bevolking explodeert.
quote:
Zet daar maar gerust een paar nullen achter...
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:50:46 #285
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281234
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, mensen die mensen met een andere mening de woestijn in willen sturen. Wel op blijven letten.

Ik zeg tenminste niet dat hij maar moet creperen in de woestijn, alleen maar dat ik hem niet serieus neem.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:51:36 #286
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281256
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:52:35 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281272
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg tenminste niet dat hij maar moet creperen in de woestijn, alleen maar dat ik hem niet serieus neem.
Als je geen enkel persoon dat een andere mening heeft serieus neemt, ben je wel heel erg raar bezig... :{
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:52:37 #288
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281274
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame.
Hey, ik doe tenminste niet aan doodsverwensingen. Kan ik van jou niet zeggen, Mao.
pi_180281290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil niemand de woestijn in sturen, volgens mij haal je zaken door elkaar.
Je raakt verstrikt in je eigen uitspraken die in tegenspraak zijn met de nauwsluitende moraal die je anderen graag oplegt.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:53:40 #290
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281291
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je geen enkel persoon dat een andere mening heeft serieus neemt, ben je wel heel erg raar bezig... :{
Ik neem mensen niet serieus die andere mensen de woestijn in willen tyfen, omdat ze iets denken wat niet in hun straatje past. Lekker bezig met je stromannen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:53:41 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281292
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:52 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hey, ik doe tenminste niet aan doodsverwensingen. Kan ik van jou niet zeggen, Mao.
Nee, je noemt alleen iedereen met een andere mening Mao. Pim is ook gestorven door dat demoniseren. Je bent niets beter dan Volkert van der G.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:54:41 #292
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281316
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, je noemt alleen iedereen met een andere mening Mao. Pim is ook gestorven door dat demoniseren. Je bent niets beter dan Volkert van der G.
Nee hoor, ik noem mensen die genocidale en dictatoriale trekjes hebben Mao. Niet mensen die witlof lusten en ik niet.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:54:48 #293
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281318
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik wil niemand de woestijn in sturen, volgens mij haal je zaken door elkaar.
Je raakt verstrikt in je eigen uitspraken die in tegenspraak zijn met de nauwsluitende moraal die je anderen graag oplegt.
Hahaha, mooi hoe jij het punt mist.

Maar goed, iedereen met een andere mening zit dus verstrikt in zijn eigen uitspraken die in tegenspraak zijn met de nauwsluitende moraal die je andere graag oplegt? Rare houding.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:55:05 #294
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281324
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik neem mensen niet serieus die andere mensen de woestijn in willen tyfen, omdat ze iets denken wat niet in hun straatje past. Lekker bezig met je stromannen.
pi_180281327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee niet iedereen met een andere mening. Stop met framen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:55:24 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281329
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee hoor, ik noem mensen die genocidale en dictatoriale trekjes hebben Mao. Niet mensen die witlof lusten en ik niet.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:55:36 #297
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281334
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Goeie comeback. _O-
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:55:49 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281336
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee niet iedereen met een andere mening. Stop met framen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:56:26 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180281352
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Goeie comeback. _O-
Dank je. Niet zelf geschreven overigens.
pi_180281353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hahaha, mooi hoe jij het punt mist.

Maar goed, iedereen met een andere mening zit dus verstrikt in zijn eigen uitspraken die in tegenspraak zijn met de nauwsluitende moraal die je andere graag oplegt? Rare houding.
Waarom betrek jij dingen die tegen jou gezegd worden steeds op "iedereen"?

Het gaat niet om iedereen.

Over het punt missen gesproken.....
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:56:48 #301
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180281361
"Jij bent dom."

"ACH JE BENT ZELF DOM!!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')