Degenen die het wel redden komen uiteindelijk aan in het Nigerese dorpje Assamaka. Daar, aan de andere kant van de grens, hebben de inwoners het moeilijk met de grote groepen migranten die blijven komen.quote:Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Inwoner Assamaka (Niger)
Ik vind dat soevereine landen het recht hebben om mensen die illegaal zijn binnengekomen, cq. in het land verblijven onmiddellijk uit te zetten. Niet pas na 4 weken.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik vind dat mensen die uitgezet worden eerst gewaarschuwd moeten worden dat ze binnen, laten we zeggen 4 weken, moeten vertrekken. Wanneer ze die waarschuwing negeren vind ik dat je als land best het recht hebt om ze met dwang uit te zetten.
Het recht wellicht ja... Maar onmenselijk is het wel, zeker als je nagaat dat in ieder geval een deel van de vluchtelingen met gegronde redenen gevlucht is. Vandaar dat ik ook graag een initiatief zie om ze zelf tot terugkeren te bewegen. Doen ze dat niet, dan tja....quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dat soevereine landen het recht hebben om mensen die illegaal zijn binnengekomen, cq. in het land verblijven onmiddellijk uit te zetten. Niet pas na 4 weken.
Je eigen land ontvluchten betekent niet automatisch dat je naar Europa moet komen. Afrika is een immens continent, vele malen groter dan Europa.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik neem het die Afrikanen in Algerije niet kwalijk, veel van hun zijn mensen uit landen zoals Liberia en als je weet hoe het leven daar is dan doe je er ook echt alles aan om zo snel mogelijk te vertrekken. Onlangs bekeek ik de volgende documentaire, het is gewoon waarlijk letterlijk en figuurlijk een shithole waar je geen seconde langer in wil blijven:
Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik neem het die Afrikanen in Algerije niet kwalijk, veel van hun zijn mensen uit landen zoals Liberia en als je weet hoe het leven daar is dan doe je er ook echt alles aan om zo snel mogelijk te vertrekken. Onlangs bekeek ik de volgende documentaire, het is gewoon waarlijk letterlijk en figuurlijk een shithole waar je geen seconde langer in wil blijven:
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.quote:Inwoner Alhoussan Adouwal vertelt bij AP hoe het dorp worstelt met de aantallen. "Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien."
Welk Afrikaans land staat te wachten op tien/honderd duizenden extra inwoners die alleen maar geld/resources kosten en niets opleveren?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben er behoorlijk tegen dat ze bijkans de dood ingestuurd worden.
Desnoods uitzetten op een plek waar ze niet insta-death oplopen.
Net zoals hier in Europa. Gewoon deporteren (nee niet gaskamers etc) naar een ander land en dan is het klaar. Gewoon die lui terugvaren naar ergens in Afrika of het Midden Oosten waar ze lekker moslimvriendjes kunnen blijven.
What else is new? Ze hebben elkaar in Afrika altijd afgemaakt.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
dat gaat voor de hele wereld op, als je geen behoefte hebt aan nieuws en/of achtergronden dan zit je in dit forum wel een beetje verkeerd hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
What else is new? Ze hebben elkaar in Afrika altijd afgemaakt.
Miljarden op een populatie van pakweg 1,2 miljard ja?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.
=============
Voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=niger+average+birth+rate
In Niger krijgen ze gemiddeld 7,5 kinderen waarvan een groot deel weer overlijdt en zo blijft er een evenwicht.
Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
"Ze komen met duizenden" is over 10~20~30 jaar misschien wel "tienduizenden".
Waaronder TS dus kennelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
Dus ik mag sterven in de hitte in de woestijn omdat ik een andere mening heb?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
Het is niet oke om mensen maar lukraak in de Sahara te dumpen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Dit dus, tis weer een links vies spelletje die post. Het is niet het één of het ander.... gewoon liever allebei niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is niet oke om mensen maar lukraak in de Sahara te dumpen.
Maar verder zit ik ook niet te wachten op al die Afrikanen die hierheen willen komen.
Het is nog hypocriet ook, want wie staat er weer te juichen als de EU schimmige deals sluit met landen als Turkije en Algerije?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit dus, tis weer een links vies spelletje die post. Het is niet het één of het ander.... gewoon liever allebei niet.
Schandalig uitzet beleid, maar ik hoef ze idd ook niet zo nodig hier.
fatsoenlijk is grenzen dicht neem ik aanquote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is nog hypocriet ook, want wie staat er weer te juichen als de EU schimmige deals sluit met landen als Turkije en Algerije?
Ga gewoon als EU zijnde zelf weer fatsoenlijk grens-, asiel- en uitzetbeleid voeren. Dan heb je al die bananenrepublieken helemaal niet nodig om je te helpen.
Zo gek is dat ook niet eens, hoeveel landen daar zouden ons opvangen denk je als het andersom was? Nu hoeft het voor mij niet helemaal dicht, maar een zware controle op wie je binnen krijgt, en zeker ook zeer gelimiteerd zou veel beter zijn dan wat we nu doen, ongecontroleerd iedereen binnen laten zonder dat we weten wie het zijn. Daardoor heeft links al flink wat europees bloed aan zn handen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
fatsoenlijk is grenzen dicht neem ik aan
quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.
quote:Africa
Population (2016):
1,225,080,510
Volgens mij zitten er ook veel Aziaten in de stroom, veel uit Bangladesh die naar Engeland willen. Ten minste, dat kan ik mij herinnerden over de berichten over illegalen die in een vrachtwagen gevonden worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Miljarden op een populatie van pakweg 1,2 miljard ja?
Dit vindt zij waarschijnlijk prima omdat a) niet blank en b) moslim.quote:Op woensdag 4 juli 2018 01:23 schreef Knip het volgende:
Zo gaan moslims dus met negers om. Ik ben benieuwd hoe Sylvana en dergelijke hier op zullen reageren. Waarschijnlijk dat het toch de schuld van de blanke man is
De kinderlijke domheid, naïviteit en extreme kortzichtigheid die hieruit voorkomt is gewoon met geen pen te beschrijven.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Iedereen die deze massaimmigratie toejuicht mogen ze van mij z'n huis uit trappen en dat huis toewijzen aan 4 Afrikanen van 25.quote:Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
En als je die mensen allemaal hier heen haalt gaat het hier exact hetzelfde shithole worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
quote:Op woensdag 4 juli 2018 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met gratis medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.
Liberia is gesticht door ex-slaven. Waarom is dat dan geen paradijs op Aarde?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik houd van pragmatisme. Ik werd al een tijdlang doodziek van ideologische antwoorden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
Dit zorgt in ieder geval niet voor een aanzuigende werking.
Boutflikkerquote:Op woensdag 4 juli 2018 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.
Nee zij beschermen hun cultuur, land, normen en waarden en veiligheid. Als een westers land dit zou doen dan is dat racisme.quote:Op woensdag 4 juli 2018 07:55 schreef nixxx het volgende:
Het is wel keihard van de Algerijnen, maar zij hebben die mensen uit subsahara Afrika ook niet gevraagd, noch gedwongen om naar Algerije te komen.
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.quote:
Fantastisch man, mensen zonder proces tot een langzame dood veroordelen omdat ze mogelijk in potentie overlast zouden kunnen veroorzaken of diefstal zouden kunnen plegen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.
Er moet inderdaad een holistisch en alomvattend beleid komen om migrantenstromen op te vangen en in goede banen te leiden, in plaats van dat lafhartige afschuiven en die zinloze repressie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat mag wel wat humaner.
Maar EU; zien jullie nu wat jullie lakse beleid teweeg brengt?
Het werkt helemaal niet ontmoedigend. Het werkt alleen maar weer andere routes in de hand. Die mensen zijn bereid om hun leven te geven om naar Europa te komen. Dit is dan slechts een minieme tegenslag.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
Het is altijd triest als mensen overlijden, maar in plaats van een falend EU-beleid dat aanmoedigend werkt - migranten worden vlak voor de kust door "reddingsboten" opgepikt en naar Europa gebracht, mensensmokkelaars verdienen grof geld aan deze business - heeft Algerije een beleid dat ontmoedigend werkt.
Wellicht kan er meer worden gedaan om ervoor te zorgen dat mensen niet omkomen, zoals een transport naar de zuidgrens, maar verder geldt dat Algerije doet wat de EU nalaat. Het is namelijk geen optie dat een ongebreidelde migrantenstroom vanuit Afrika naar Europa op gang komt.
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Fantastisch man, mensen zonder proces tot een langzame dood veroordelen omdat ze mogelijk in potentie overlast zouden kunnen veroorzaken of diefstal zouden kunnen plegen.
Ik kan niet wachten totdat we het in Nederland ook zo gaan doen. Wat een prachtige samenleving krijgen we dan.
Het is een onzingedachte dat iedereen uit Azie of Afrika die een rottig leven heeft, recht heeft op een gepamperd verblijf in de EU.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er moet inderdaad een holistisch en alomvattend beleid komen om migrantenstromen op te vangen en in goede banen te leiden, in plaats van dat lafhartige afschuiven en die zinloze repressie.
De hele populatie van Afrika is net over 1 miljard. Miljarden is dus overdreven.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
=============
Voorbeeld:
In Niger krijgen ze gemiddeld 7,5 kinderen waarvan een groot deel weer overlijdt en zo blijft er een evenwicht.
Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
"Ze komen met duizenden" is over 10~20~30 jaar misschien wel "tienduizenden".
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.
Dat neemt verder niet weg dat het dumpen van mensen in de Sahara ook geen oplossing is natuurlijk. Het is dus niet zo zwart wit als mensen hier willen stellen.
Gelukkig. Dan zijn het er maar tientallen tot honderden miljoenen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:42 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
De hele populatie van Afrika is net over 1 miljard. Miljarden is dus overdreven.
Vrijwel niemand beweert dat.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het is een onzingedachte dat iedereen uit Azie of Afrika die een rottig leven heeft, recht heeft op een gepamperd verblijf in de EU.
De grenzen dichtgooien heeft geen zin als de druk vanuit die gebieden blijft bestaan. Dan blijf je met illegale immigratie zitten.quote:Verhinder dat Afrikanen en Aziaten met zulke intenties hier naartoe kunnen komen en het probleem is voor de bewoners van de EU opgelost omdat de potentiele migranten zullen zien dat het nutteloos is. Maar het westen dient er ook voor te zorgen dat neocons en globalisten ophouden met stoken en oorlogshitsen in overige werelddelen.
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bahquote:Op woensdag 4 juli 2018 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.
Als je die gasten niets geeft, ze opsluit en weer terugtrapt/sleept dan houd het op.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De grenzen dichtgooien heeft geen zin als de druk vanuit die gebieden blijft bestaan. Dan blijf je met illegale immigratie zitten.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bah
Over onrealistische oplossingen gesproken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als je die gasten niets geeft, ze opsluit en weer terugtrapt/sleept dan houd het op.
Nu weten ze dat als ze 1 voet aan land zetten ze de facto kunnen blijven. DAT is het probleem.
Dat schrijf ik, maar je vergelijking met Nederland slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.
Ik geloof best dat zoveel mensen naar Europa willen. Het is hier een beter plek om te leven en je kinderrn laten opgroeien. Ik dacht echter dat maar een fractie van die mensen het daadwerkelijk privéleven, omdat het gevaarlijk en lastig is. Je hebt er ook geld voor nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gelukkig. Dan zijn het er maar tientallen tot honderden miljoenen.
Wat moet Algerije dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je het toejuicht dat daar mensen zonder proces een pijnlijke dood ingejaagd worden omdat ze mogelijk iets zouden mispeuteren, ben je wel ranzig hypocriet als je niet wilt dat het hier gebeurt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat schrijf ik, maar je vergelijking met Nederland slaat ook nergens op.
Er zit natuurlijk nog wel een grijs gebied tussen: deze vorm van massa-immigratie toejuichen en het 'ok' vinden dat mensen aan hun lot worden overgelaten in de woestijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De kinderlijke domheid, naïviteit en extreme kortzichtigheid die hieruit voorkomt is gewoon met geen pen te beschrijven.
[..]
Iedereen die deze massaimmigratie toejuicht mogen ze van mij z'n huis uit trappen en dat huis toewijzen aan 4 Afrikanen van 25.
Ze moeten niet die mensen in de woestijn achterlaten om een langzame dood te sterven.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:06 schreef Rangono het volgende:
[..]
Wat moet Algerije dan?
Wij moeten al oppassen met massa-immigratie, laat staan een land als Algerije.
Naja, mensen dumpen in de Sahara is wel degelijk een oplossing. Sterker nog: een vrij effectieve. In die hitte begeef je het immers al na een paar uur zonder drinken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.
Dat neemt verder niet weg dat het dumpen van mensen in de Sahara ook geen oplossing is natuurlijk. Het is dus niet zo zwart wit als mensen hier willen stellen.
Moreel eens, uiteraard.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze moeten niet die mensen in de woestijn achterlaten om een langzame dood te sterven.
Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bah
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.
Dus iemand zegt dat het onmenselijk is om mensen te dumpen in een woestijn waarvan je zeker weet dat er doden gaan vallen en dan is die persoon de walgelijke Policor zachte heelmeester? Dude, where's the world...quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.
Ja, dat je alleen iets om jezelf geeft is nu wel duidelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat je alleen iets om jezelf geeft is nu wel duidelijk.
Hoe moeilijk is het nou om niet te gaan staan juichen als die mensen de dood in worden gejaagd? Wat ben jij voor een walgelijk ventje?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?
In praktijk blijkt dat niet te werken, getuige het grote aantal mensen dat toch de grens oversteekt hoewel ze weten dat ze kansloos zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.
Omdat ze niet vast en uitgezet worden en eindeloos kunnen procederen!quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
In praktijk blijkt dat niet te werken, getuige het grote aantal mensen dat toch de grens oversteekt hoewel ze weten dat ze kansloos zijn.
Waar heb ik staan juichen, virtue signaler?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou om niet te gaan staan juichen als die mensen de dood in worden gejaagd? Wat ben jij voor een walgelijk ventje?
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Omdat ze niet vast en uitgezet worden en eindeloos kunnen procederen!
Hoe moet ik dit anders uitleggen?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waar heb ik staan juichen, virtue signaler?
Ik begrijp echt niet hoe je dit uit je vingers krijgt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Negens dus, je wilt gewoon weer even verontwaardigd doen en verder niets.quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit anders uitleggen?
[..]
Ik begrijp echt niet hoe je dit uit je vingers krijgt.
Karavaantje richting land van herkomst? Ik zou het zo ook niet weten. Snap wel dat ze ze niet op willen vangen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Rangono het volgende:
[..]
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.
Het westen moet al wantrouwig zijn tegenover massa-immigratie, laat staan een land als Algerije. Dat land kan de druk nu al niet aan. En andere islamitische landen staan ook al niet te springen om migranten. Wat moet Algerije? ja, niet mensen aan hun lot overlaten in de woestijn. Uiteraard, eens. Maar wat dan?
Niemand, maar wij ook nietquote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Welk Afrikaans land staat te wachten op tien/honderd duizenden extra inwoners die alleen maar geld/resources kosten en niets opleveren?
Ja want in nederland is het zo goed geluktquote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat hoeft ook niet, je moet gewoon goede wetten maken. De rechtsstaat wordt nu overigens gewoon genegeerd, maar dat mag allemaal want het is in het voordeel van economische migratie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.
Misschien kunnen die NGO's die pretenderen mensen van de dood te redden middels veerdiensten zorgen voor water en eten op de terugweg.quote:Maar goed, ik ben ook zo'n zachte policor heelmeester die vindt dat we geen mensen zonder water de woestijn in moeten sturen.
Laat de EU daar maar eens energie in stoppen; landen die hun onderdanen niet terug willen nemen straffen op economische gronden (of de tegoeden van de heersende kliek op westerse banken bevriezen etc.) of maak het heel moeilijk voor onderdanen uit die landen om visa voor de EU te verkrijgen. Er zijn allerlei kwaadschikse manieren om die landen te dwingen als goedschiks niet werkt, alleen die ruggengraatloze 'leiders' moeten daar nu eens werk van maken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.
Wellicht kunnen we Algerije helpen met het aanleggen van een watervoorziening langs de route zodat teruggestuurde immigranten niet meer omkomen in de woestijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Rangono het volgende:
[..]
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.
Het westen moet al wantrouwig zijn tegenover massa-immigratie, laat staan een land als Algerije. Dat land kan de druk nu al niet aan. En andere islamitische landen staan ook al niet te springen om migranten. Wat moet Algerije? ja, niet mensen aan hun lot overlaten in de woestijn. Uiteraard, eens. Maar wat dan?
Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je het toejuicht dat daar mensen zonder proces een pijnlijke dood ingejaagd worden omdat ze mogelijk iets zouden mispeuteren, ben je wel ranzig hypocriet als je niet wilt dat het hier gebeurt.
kunnen we ze beter een stel bussen cadeau doenquote:Op woensdag 4 juli 2018 12:23 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we Algerije helpen met het aanleggen van een watervoorziening langs de route zodat teruggestuurde immigranten niet meer omkomen in de woestijn.
Houd toch op man.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?
Punt is: het past niet. Het ontbreekt aan werk, woningen en ruimte.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:54 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ik geloof best dat zoveel mensen naar Europa willen. Het is hier een beter plek om te leven en je kinderrn laten opgroeien. Ik dacht echter dat maar een fractie van die mensen het daadwerkelijk privéleven, omdat het gevaarlijk en lastig is. Je hebt er ook geld voor nodig.
Bedoel je hiermee al grappend dat we Algerije moeten helpen met mensen de dood in te jagen?quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
kunnen we ze beter een stel bussen cadeau doen
Ik vind het altijd wel getuigen van een soort vreemde hoogmoed dat je vaak hoort dat we wel eventjes een continent met bijna 3 keer zoveel inwoners kunnen redden met wat ontwikkelingshulp. Dat zullen die landen toch echt primair zelf moeten doen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Punt is: het past niet. Het ontbreekt aan werk, woningen en ruimte.
Het zal DAAR beter moeten worden. Wisselwerking van effectieve ontwikkelingshulp en scholing.
wat is dit nu weer voor rare reactie ... het is toch niet om over ze heen te rijden ofzoquote:Op woensdag 4 juli 2018 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee al grappend dat we Algerije moeten helpen met mensen de dood in te jagen?
Of ben je gewoon lollig aan het doen om een goed voorbeeld te geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is dit nu weer voor rare reactie ... het is toch niet om over ze heen te rijden ofzo
de suggestie was dat we Algerije moeten helpen met watervoorziening langs de route zodat die mensen niet uitdrogen tijdens de wandeling, ik stel voor dat als we ze dan toch willen helpen ze beter van bussen kunnen voorzien
dan gaan ze namelijk niet doodHet was een shitty reactie op een shitty en niet serieuze suggestie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha nee dat was het nietquote:Op woensdag 4 juli 2018 17:04 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het was een shitty reactie op een shitty en niet serieuze suggestie.
prima, ik hoor het wel als je weer normaal kunt doenquote:Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha ok als jij het zegt zal het zo zijn.
Je denkt wel heel erg in uitersten. Ze niet willen, wil nog niet zeggen dat het oké is om ze in woestijnen te dumpen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.
1 Grappig hoe je hele bevolkingen over een kam scheert.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je denkt wel heel erg in uitersten. Ze niet willen, wil nog niet zeggen dat het oké is om ze in woestijnen te dumpen.
Maar goed, Algerijnen staan nou niet bepaald bekend om hun barmhartigheid en compassie.
Nieuwsflash grote moraalriddertje: dit gebeurd al voor tientallen jarenquote:Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1 Grappig hoe je hele bevolkingen over een kam scheert.
2 Grappig dat je klaagt over een gebrek barmhartigheid van anderen na een lange geschiedenis op fok van massaverkrachtingen, slavernij en het verminken van kleine kinderen met wapens goedpraten. Of zijn je standpunten over een schone Marokkaanse geschiedenis en kinderen mishandelen veranderd?
En hoe weet je dat zo zeker? Dit zijn altijd gevaarlijke uitspraken in verhitte discussies. En meestal gebruikt men dit omdat ze ergens niet uit komen ("ja nee het is zo want ik weet het beter")quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.
Het is zeker geen vooroordeel, daar waar ik het land en volk toch echt beter ken dan jij.
Geertje zou trots op je zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.
Het is zeker geen vooroordeel, daar waar ik het land en volk toch echt beter ken dan jij.
Oh, gelukkig maar. Maken we ons weer druk over niks. Normaalste zaak van de wereld. Doorlopen mensen, nothing to see here.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:17 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nieuwsflash grote moraalriddertje: dit gebeurd al voor tientallen jaren
Nee doen alsof je om afrikanen geeft..quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, gelukkig maar. Maken we ons weer druk over niks. Normaalste zaak van de wereld. Doorlopen mensen, nothing to see here.
Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nee doen alsof je om afrikanen geeft..
Omdat ik dat weet. Algerije heeft geen probleem met mensen zonder genade uit het land te gooien.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:28 schreef Syd het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker? Dit zijn altijd gevaarlijke uitspraken in verhitte discussies. En meestal gebruikt men dit omdat ze ergens niet uit komen ("ja nee het is zo want ik weet het beter")
Vind je het dan ook logisch als westerse landen wantrouwig zijn tegenover deze vormen van immigratie?quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.
Dat praat het dumpen van mensen in de Sahara niet goed, maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie rondom migratie is. We willen ook niet dat een land als Algerije bezwijkt onder de druk lijkt me.
Ach, eerlijk is eerlijk: of je ze nu in de woestijn gaat dumpen of terugstuurt naar land van herkomst maakt ook weinig uit. Zeker als dat land van herkomst gevaarlijk isquote:Op woensdag 4 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op man.
Er wordt hier een duimpje omhoog geplaatst aangaande een bericht waarin gesteld wordt dat mensen de woestijn in geflikkerd worden en van de dorst omkomen. Dat is kennelijk het huidige niveau. En daar iets van zeggen maakt je een moraalridder.
Ik ben nooit fan geweest van massa-immigratie (het past simpelweg niet allemaal hier), maar staan juichen en schijtlollig doen over stervende mensen in een woestijn is gewoon psychopathisch.
Nouuuuuquote:Op woensdag 4 juli 2018 20:25 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ach, eerlijk is eerlijk: of je ze nu in de woestijn gaat dumpen of terugstuurt naar land van herkomst maakt ook weinig uit. Zeker als dat land van herkomst gevaarlijk is
Correct. In een woestijn ben je binnen een paar uur al dood (als je geen water hebt), in een oorlogsgebied heb je misschien een heel leven vol ellende.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
NouuuuuTussen in een oorlogsgebied wonen en zonder water de Sahara ingestuurd worden zit een wereld van verschil.
Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:31 schreef Rangono het volgende:
[..]
Correct. In een woestijn ben je binnen een paar uur al dood (als je geen water hebt), in een oorlogsgebied heb je misschien een heel leven vol ellende.
Ik kies voor het eerste. Wat jij?
Ja, mensen zullen steeds nieuwe routes zoeken. Dus is het aan Europa om die af te sluiten en een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld in te voeren. De komst van miljoenen kansloze Afrikaanse migranten is simpelweg geen optie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het werkt helemaal niet ontmoedigend. Het werkt alleen maar weer andere routes in de hand. Die mensen zijn bereid om hun leven te geven om naar Europa te komen. Dit is dan slechts een minieme tegenslag.
Ik denk vooral dat jij geen idee hebt hoe verschrikkelijk oorlogen zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.
Ik houd niet van shijnheiligen en moraalridders.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.
Waarom doet iedereen zo moeilijk?
Nou ja dat klopt, maar jij net zo goed niet. Tenzij je 'ingelezen' verstaat onder weten hoe het is, wat ik dan ook zou zijn. Maar ik vind het gewoon raar dat je een snelle dood verkiest boven een onzekere toekomst. Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven, maar mijn inziens is dat onvoldoende reden om ze dan maar hier op te vangen, anders wordt het hier net zo.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:37 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat jij geen idee hebt hoe verschrikkelijk oorlogen zijn.
Nee, ik vind het ook niet netjes.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ja dat klopt, maar jij net zo goed niet. Tenzij je 'ingelezen' verstaat onder weten hoe het is, wat ik dan ook zou zijn. Maar ik vind het gewoon raar dat je een snelle dood verkiest boven een onzekere toekomst. Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven, maar mijn inziens is dat onvoldoende reden om ze dan maar hier op te vangen, anders wordt het hier net zo.
Mensen zonder waarschuwing de woestijn ingooien zonder voorraden vind ik dan wel weer een stap te ver.
Ik moet altijd lachen hoe simplistisch sommige mensen denkenquote:Op woensdag 4 juli 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.
Het is eerder andersom, en ik spreek uit ervaring.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar verder is het in Afrika en het Midden-Oosten met enkele uitzonderingen sowieso geen fijne plek om te leven,
Nou vertel Sjors, ik welke oorlogssituatie heb jij gezeten? Het leger telt niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen hoe simplistisch sommige mensen denken
[..]
Het is eerder andersom, en ik spreek uit ervaring.![]()
Bedoel je met ontwikkelingshulp? Want dat werkt niet, al tientallen jaren niet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:31 schreef Odaiba het volgende:
Het wordt hoog tijd dat alle wereldleiders hun koppen bij elkaar steken en de goede landen in Afrika gaan helpen zodat zij vervolgens de rest van Afrika, samen met de rest van de wereld uit die ellende kunnen trekken waar zij al veel te lang in blijven hangen. Ik zit niet te wachten op Afrikanen en grote migratiegolven.
Ga jij ff lekker een eindje in de woestijn wandelen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:38 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik houd niet van shijnheiligen en moraalridders.
Zo is het waarde slinkse vriend.quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op man.
Er wordt hier een duimpje omhoog geplaatst aangaande een bericht waarin gesteld wordt dat mensen de woestijn in geflikkerd worden en van de dorst omkomen. Dat is kennelijk het huidige niveau. En daar iets van zeggen maakt je een moraalridder.
Ik ben nooit fan geweest van massa-immigratie (het past simpelweg niet allemaal hier), maar staan juichen en schijtlollig doen over stervende mensen in een woestijn is gewoon psychopathisch.
Ik heb jou noch die andere user geen 1x gehoord over het lot van vluchtelingen in oa algerije en libie dus wat doe je nu hypcriet alsof jij ook maar iets geeft om die mensenquote:Op woensdag 4 juli 2018 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ga jij ff lekker een eindje in de woestijn wandelen.
Wat zou je ervan vinden als ze dit met Armeense illegalen zouden doen? Jij bent hypocriet.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:15 schreef vigen98 het volgende:
Algerije heeft het afgelopen jaar meer dan 13.000 Afrikaanse migranten uitgezet in de Sahara, in het grensgebied met Niger. Onder de teruggestuurde migranten waren zwangere vrouwen en kinderen. Zonder extra water of voedsel werden ze door Algerijnse gendarmes gedwongen om door het hete woestijnzand naar buurland Niger te lopen, vaak met fatale gevolgen.
Janet Kamara, die tijdens de tocht zwanger was, vertelt dat het ieder voor zich was. "Vrouwen en mannen lagen dood op de grond. Anderen raakten verdwaald en zagen we niet meer terug." Kamara kreeg in de woestijn een miskraam. Haar baby heeft ze in een ondiep graf in de Sahara moeten achterlaten.
Algerije wil zelf geen cijfers bekendmaken, maar uit tellingen van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) zou blijken dat het aantal uitzettingen de afgelopen maanden sterk is toegenomen. Zo ging het vorig jaar mei nog om 135 migranten; in april van dit jaar waren dat er bijna 2900.
De EU heeft geen deal gesloten met Algerije zoals die bestaat met Turkije. Dat land vangt mensen die naar Europa willen op en krijgt daarvoor geld van de EU. Toch wordt er vanuit Brussel flinke druk uitgeoefend op de Noord-Afrikaanse landen om zoveel mogelijk migranten die op weg zijn naar Europa, tegen te houden. Het is moeilijker geworden om vanuit Libië de Middellandse Zee over te steken, wat ertoe kan leiden dat meer migranten nu voor de Algerije-route kiezen.
Gedropt in de woestijn
De meeste migranten komen uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en op bussen naar het zuiden gezet. Daar worden ze gedropt, midden in het niemandsland.
Onder de migranten staat het punt waar ze worden uitgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties.
"Sommigen konden niet meer. Ze gingen zitten en wij moesten ze achterlaten. Hun lijden was te groot," zegt de 18-jarige Alio Kande uit Senegal.
Hoewel de officiële aantallen niet zijn te achterhalen, vermoedt het IOM dat velen de tocht niet hebben overleefd. Voor elke migrant die het redt, zouden er volgens de organisatie twee zijn gestorven in de woestijn.
Mensenrechtenschendingen?
Het IOM beschuldigt Algerije tegenover AP van het schenden van mensenrechten, door mensen zo aan hun lot over te laten. Maar Algerije doet alle kritiek af als pogingen om buurlanden tegen hen op te zetten.
Een woordvoerder van de EU zei op de hoogte te zijn van wat er zich afspeelt in de Sahara. Het is aan een land zelf om te bepalen hoe het migranten uitzet, zolang het internationaal recht niet wordt geschonden, aldus de EU tegenover AP.
[..]
Degenen die het wel redden komen uiteindelijk aan in het Nigerese dorpje Assamaka. Daar, aan de andere kant van de grens, hebben de inwoners het moeilijk met de grote groepen migranten die blijven komen.
Met soms wel honderden verschijnen ze aan de horizon. Als kleine, zwarte stipjes in het goudgele zand naderen ze het dorp gestaag in de zinderende hitte van de woestijn. Eenmaal aangekomen in dorp hebben de meesten hulp nodig. Iets wat Assamaka nauwelijks kan bieden. Zo zijn er maar twee waterputten, waarvan er één alleen 's nachts te gebruiken is. Daarnaast is er niet genoeg voedsel en zijn er maar beperkte medische voorzieningen.
Inwoner Alhoussan Adouwal vertelt bij AP hoe het dorp worstelt met de aantallen. "Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien."
Adouwal is door het IOM in Assamaka gestationeerd om de autoriteiten te waarschuwen als er een nieuwe groep aankomt. Ook is hij verantwoordelijk voor het organiseren van reddingsacties. Want de aankomst van een nieuwe groep betekent ook achterblijvers in de woestijn. "Het is een ramp".
EU gaat weer vergaderen
In Europa wordt ondertussen naar nieuwe manieren gezocht om migranten tegen te houden. Donderdag komen alle EU-leiders bij elkaar om te discussiëren over een eventueel nieuw migratiebeleid.
In Niger kunnen de uitgezette migranten ervoor kiezen om onder begeleiding van het IOM naar hun land van herkomst terug te keren of om zelfstandig verder te gaan. Terwijl bussen met uitgezette migranten vanuit Assamaka doorreizen naar het zuiden, worden ze onderweg tegemoet gereden door afgeladen trucks met hoopvolle migranten, op weg naar het noorden.
https://nos.nl/artikel/22(...)-we-achterlaten.html
Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.
Waarom doet iedereen zo moeilijk?
Iemand in je omgeving is nog heel wat anders dan een paar mensen in Parijs. Eerlijk gezegd zou het mij ook vrij weinig kunnen boeien als Leeuwarden of Maastricht vandaag of morgen van de aardbodem zou worden geveegd.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je echt net zoveel geeft om Afrikanen die doodgaan als sterfgevallen in je omgeving kan dat twee dingen betekenen. Je bent een emotioneel wrak of een sociopaat zonder empathie.
en dan heb je het over empathiequote:Op woensdag 4 juli 2018 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we 'm hoor...quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:33 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik heb jou noch die andere user geen 1x gehoord over het lot van vluchtelingen in oa algerije en libie dus wat doe je nu hypcriet alsof jij ook maar iets geeft om die mensen
Toen paar honderd algerijnen verdronken terwijl ze onderweg waren naar europa kwam het niet eens in het nieuws noch op dit forum.
Toen amnesty alarm sloeg vanwege gruwelijke behandeling van vluchtelingen in oa libie waar mensen ook los gelaten werden in de sahara (dood te gemoed) hoorde ik jou niet.
Of paar jaar geleden opnieuw alarm van amnesty toen bekend werd gemaakt dat libie weer vluchtelingen barabaars behandelde (duizenden vluchtelingen volproppen in een ruimte er stierven vrouwen en kinderen) hoorde ik je ook niet
Alsjeblieft stop pretending dat jij en anderen hier ook maar een seconde geeft om die vluchtelingen. Je las dit nieuwsbericht toevallig.
Geeft je mening over andere mensen die je niet aanstaat en je gaat met een goed gevoel je bedje in. Klopje op je schouders. Voelt goed he
Het is Algerije, en zoals in dit topic al eerder is gezegd, is het momenteel ver te zoeken met de stabiliteit in dat land. Het toelaten van een oneindige stroom migranten is wel het laatste wat ze daar op dit moment kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 5 juli 2018 02:36 schreef Black_Baron het volgende:
Twee dingen:
1 wat is het belang van Algarij om mensen de dood in te sturen?
2 waarom moet ik steeds aan Armenen denken?
Sorry voor de typo.quote:Op donderdag 5 juli 2018 03:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is Algerije, en zoals in dit topic al eerder is gezegd, is het momenteel ver te zoeken met de stabiliteit in dat land. Het toelaten van een oneindige stroom migranten is wel het laatste wat ze daar op dit moment kunnen gebruiken.
Geen idee of je enig empathisch vermogen hebt, maar een leugenaartje ben je zeker. Of iemand die niet erg goed is in opschrijven wat hij nou wil.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.
Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
Ik behandel zwarte mensen als blanke mensen en dat is volgens mij nogal verwarrend voor jou.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:55 schreef Prego het volgende:
[..]
en dan heb je het over empathiekijk naar jezelf man
Maar waarom zo'n open deur intrappen in dit topic? Of mis ik een aantal posts waar collectief gejuicht wordt?quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn god.. ik constateer dat het nogal walgelijk is om hier collectief te gaan juichen over mensen die hun dood worden ingestuurd, en dan zou ik een emotioneel wrak, een sociopaat zonder empathie, of toch minimaal een moraalridder zijn.
Weet je wat, als jij sterft in mijn omgeving zal ik er geen traan om laten. Zo goed?
Dus jij wilt beweren dat zwarte mensen racisten zijn? Dat kan niet want mensen van kleur kunnen geen racisten zijn. Nazi!quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik behandel zwarte mensen als blanke mensen en dat is volgens mij nogal verwarrend voor jou.
Zeker. Algerije zou ze gewoon netjes moeten terugsturen ipv ze droppen in de woestijn. Maar in dat soort landen nemen ze het niet zo nauw met mensenrechten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat zou je ervan vinden als ze dit met Armeense illegalen zouden doen? Jij bent hypocriet.
Dit zijn vreselijke taferelen.
Er is als je het mij vraagt wel 1 en ander ge-edit. Onder de OP stond bijvoorbeeld ook "no fucks given".quote:Op donderdag 5 juli 2018 07:50 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar waarom zo'n open deur intrappen in dit topic? Of mis ik een aantal posts waar collectief gejuicht wordt?
Maar dat is niet toejuichen. Dat is gewoon er niet om geven. En dat lijkt lastig te begrijpen voor (vooral linkse) mensen, omdat die het juist weer extra zielig vinden omdat het afrikaantjes zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2018 09:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is als je het mij vraagt wel 1 en ander ge-edit. Onder de OP stond bijvoorbeeld ook "no fucks given".
Het wekte bij mij de indruk dat de fokkers hier over elkaar struikelden om als eerste te roepen dat ze het wel OK vonden. "Kijk mij eens stoer geen ruk geven om stervende afrikaantjes", dat beeld hield ik eraan over.
Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.quote:Op donderdag 5 juli 2018 09:55 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar dat is niet toejuichen. Dat is gewoon er niet om geven. En dat lijkt lastig te begrijpen voor (vooral linkse) mensen, omdat die het juist weer extra zielig vinden omdat het afrikaantjes zijn.
Omdat voor sommige mensen 'virtue signallen' niet zo heel erg belangrijk is.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.
Ik zeg niet dat we ze moeten helpen of iets dergelijks. Maar hoe moeilijk is het nou voor fokkertjes om gewoon te erkennen dat dit een menselijk drama is? Om mensen niet te zien als afval?
Dit staat echt totaal los van politieke implicaties.
Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat voor sommige mensen 'virtue signallen' niet zo heel erg belangrijk is.
Je geeft ook net zelf toe dat het belangrijker is om op een forum te zeggen hoe erg het is dan ze daadwerkelijk te helpen. Dat is het toppunt van virtue signallen. Maar wees maar trots op jezelf hoor.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.
Wat een hardvochtig mens ben jij.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.
Ja leuk, maar dat was niet het argument dat mensen maakten. Er stonden hier figuren te juichen omdat ze dachten dat dit een afschrikwekkend effect zou hebben op potentiële asielzoekers.quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.
Dat praat het dumpen van mensen in de Sahara niet goed, maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie rondom migratie is. We willen ook niet dat een land als Algerije bezwijkt onder de druk lijkt me.
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Maar leuke poging om een asociale houding goed te praten.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:25 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je geeft ook net zelf toe dat het belangrijker is om op een forum te zeggen hoe erg het is dan ze daadwerkelijk te helpen.
Hoepel ff op. Bij voorkeur naar een locatie buiten Nederland.quote:
Het is natuurlijk prima om na te denken of en wat wij kunnen bijdragen aan het oplossen van de problemen en het leed van die mensen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:09 schreef steelhead het volgende:
Mensen in de woestijn droppen is schofterig gedrag. Dat er hier er een aantal zijn die er om juichen, verbaast me eigenlijk al niet meer. Dat is gewoon in en in triest.
Aan de andere kant, is het ook gewoon niet mogelijk om iedereen van de wereld hierheen te halen. Er valt wel wat te zeggen, om voor asielzoekers, huisvesting, bijstand e.d. stop te zetten. Het trekt gewoon aan. Gewerkt in een gemeente waar al heel lang een asielzoekers centrum staat en uit veel dingen blijkt gewoon dat de meeste hier om economische redenen komen. Sommigen zeiden dat gewoon hardop zelfs. Dat moet gewoon stop gezet worden.
Maar we moeten net zo goed dingen daar gaan aanpakken. Geen geld er naartoe, maar materiaal. Dat aanwenden voor een betere infrastructuur, waaronder goede scholing. Geloofrakkers die beweren dat condooms en anticonceptie slecht zijn uit die landen rangeren en goede seksuele voorlichting geven en ook goede voorlichting dat teveel kinderen juist armer maakt. Zet er desnoods opvang op voor ouderen, zodat ze minder het idee hebben dat kinderen nodig zijn om te helpen met de oude dag. Malafide bedrijven die van de lokale resources gebruik willen maken er ook uit en hard aanpakken.
Dit zou eigenlijk wereldwijd opgepakt moeten worden, maar dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180626_03581065quote:De politie maakt intensief jacht op de vluchtelingen. Wie opgepakt wordt, wacht een grote nachtmerrie. In een uithoek van Algerije worden ze gedropt. Ver genoeg van de Algerijnse bewoonde wereld. Niger is de dichtstbijgelegen plek waar ze naartoe kunnen. Maar het is meer dan een dag stappen. Onder een loden zon. En ze hebben voordien al een dag in een vrachtwagen of bus gezeten alvorens te worden afgezet en zijn totaal uitgeput. Want op die open trucks brandt de zon ongenadig hard en droogt hen letterlijk uit.
De meeste migranten komen volgens de hulporganisatie uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en gedumpt in niemandsland. Onder de migranten staat het punt waar ze worden afgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties. Anders wacht de dood.
Gelukkig is het geen westers/blank land dus zo erg is dat niet.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180626_03581065
Sjiek is het idd niet te noemen. Maar ik geloof niet dat de maatschappij asocialer is geworden. Er kan meer overgebracht worden dmv sociale media. Iedereen kan nu zijn zegje doen. Ook de uitdragerij van de extreme vleugels van de maatschappij. Of die nou Links of Rechts is. Helaas roepen extremen mensen harder en meer, omdat ze veel vaker met hun 'onderwerp' bezig zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is natuurlijk prima om na te denken of en wat wij kunnen bijdragen aan het oplossen van de problemen en het leed van die mensen.
Aan de andere kant denk ik: zolang grote groepen mensen in Nederland in reactie hierop roepen "I don't give a fuck" of "mooi, dat zijn weer wat potentiele asielzoekers minder" hebben wij genoeg eigen problemen.
Dat onze maatschappij voor een deel zo asociaal is geworden is voor mij redelijk onbegrijpelijk, maar helaas wel een feit.
Ze doen gewoon hun werk. Luxe liberale hobbies zoals de hele wereld opvangen is niet aan Algerije besteedt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Gelukkig is het geen westers/blank land dus zo erg is dat niet.
Ja, dit is een gedachte waarmee ik mezelf altijd gerust stel. Maar ik begin me hoe langer hoe meer af te vragen of die gedachte wel klopt. Ik probeer daar positief over te denken, maar ik merk dat dit met de jaren lastiger wordt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:27 schreef steelhead het volgende:
[..]
En laten we wel wezen, fok! is niet echt een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.
Het is een 'menselijk drama' dat vergelijkbaar is met het drama wat plaatsvind als mensen op de snelweg gaan lopen 's nachts.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.
Ik zeg niet dat we ze moeten helpen of iets dergelijks. Maar hoe moeilijk is het nou voor fokkertjes om gewoon te erkennen dat dit een menselijk drama is? Om mensen niet te zien als afval?
Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja, hadden ze maar geen Afrikaan moeten zijn zeker?quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is een 'menselijk drama' dat vergelijkbaar is met het drama wat plaatsvind als mensen op de snelweg gaan lopen 's nachts.
Mensen zonder kleur kunnen kennelijk wel achterlijk zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.
Hadden ze maar niet als economische migrant in zee moeten gaan met mensensmokkelaars om een kansloze asielaanvraag hier te doen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja, hadden ze maar geen Afrikaan moeten zijn zeker?Helemaal hun eigen schuld, sure.
quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mensen zonder kleur kunnen kennelijk wel achterlijk zijn.
kan wel hoorquote:Op donderdag 5 juli 2018 13:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.
Ja, het is allemaal niet netjes. Maar volgens mij wordt er schromelijk overdreven. Ik ben in mijn leven in 4 of 5 woestijnen geweest, die hadden allemaal 1 ding gemeen: je sterft binnen een paar uur zonder water, helemaal als je in beweging bent. Het advies als je verdwaalt in een woestijn is dan ook om schaduw te zoeken of te creëren, en stil te blijven zitten tot je gevonden wordt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mensen zonder kleur kunnen kennelijk wel achterlijk zijn.
quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Maar leuke poging om een asociale houding goed te praten.
En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.quote:Op donderdag 5 juli 2018 10:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Juistem. Protoype virtue signaler: en public boehoe huilen zolang anderen kijken. Maar echt wat doen? Ho maar.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
[..]
En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.
Ik ben zelf erg gepassioneerd over het milieu en ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel plastic in de oceanen drijft. Daarom doneer ik aan organisaties en werk ik bij een bedrijf die daar wat aan doen. En het boeit me niet zo wat mensen er wel en niet over posten, als er maar wat aan gedaan wordt.
Wat jij beschrijft is het deugactivisme. Of clicktivisme. Vanuit je luie leunstoel een plaatje liken op facebook over hoe erg je [insert willekeurig maatschappelijk probleem ergens op de wereld] wel niet vind, en ga daarna door met grappige filmpjes over katten kijken. Je doet in feite niks, maar deugen dat men doet. Daar gaat het om.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
[..]
En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.
Ik ben zelf erg gepassioneerd over het milieu en ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel plastic in de oceanen drijft. Daarom doneer ik aan organisaties en werk ik bij een bedrijf die daar wat aan doen. En het boeit me niet zo wat mensen er wel en niet over posten, als er maar wat aan gedaan wordt.
Nee, ik zeg "Dit staat echt totaal los van politieke implicaties".quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:04 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
[..]
Ja, je ongenoegen uiten over een menselijk drama verplicht je om er iets aan te doen. Als je dat niet wilt moet je gewoon doen alsof het je geen ruk kan schelen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Juistem. Protoype virtue signaler: en public boehoe huilen zolang anderen kijken. Maar echt wat doen? Ho maar.
Echt, ik word zo moe van dit type achterlijkheid.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is het deugactivisme. Of clicktivisme. Vanuit je luie leunstoel een plaatje liken op facebook over hoe erg je [insert willekeurig maatschappelijk probleem ergens op de wereld] wel niet vind, en ga daarna door met grappige filmpjes over katten kijken. Je doet in feite niks, maar deugen dat men doet. Daar gaat het om.
Probeer je er maar onder uit te lullen. Het lukt niet echt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, ik zeg "Dit staat echt totaal los van politieke implicaties".
Die twee hebben niets met elkaar te maken.
Ik zeg dus niet: "we hoeven ze niet te helpen"
Ik zeg: "ik zeg niet dat we ze moeten helpen"
LEZEN. Knurft.
Vervelend voor je.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Echt, ik word zo moe van dit type achterlijkheid.
quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, je ongenoegen uiten over een menselijk drama verplicht je om er iets aan te doen. Als je dat niet wilt moet je gewoon doen alsof het je geen ruk kan schelen.
Ja, naar iemand die verdrinkt roepen "joh, kan mij dat schelen. Jouw probleem" is echt veel minder verwerpelijk. Tuurlijk.quote:
Tja. Het netto-resultaat is exact hetzelfde, maar jij denkt dat je wat gedaan hebt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 15:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, naar iemand die verdrinkt roepen "joh, kan mij dat schelen. Jouw probleem" is echt veel minder verwerpelijk. Tuurlijk.
Het resultaat is hetzelfde maar je bent wel eerlijk. Dus minder verwerpelijk inderdaad.quote:Op donderdag 5 juli 2018 15:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, naar iemand die verdrinkt roepen "joh, kan mij dat schelen. Jouw probleem" is echt veel minder verwerpelijk. Tuurlijk.
Wat een ironie dat jij mensen die anders dan jij denken ook zo wilt behandelen. Mensen die denken de ultieme moraal te bezitten en daar niet vanaf willen wijken, zijn doorgaans geen haar beter dan de ergste dictators.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, vrijheid van meningsuiting he. Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat een ironie dat jij mensen die anders dan jij denken ook zo wilt behandelen. Mensen die denken de ultieme moraal te bezitten en daar niet vanaf willen wijken, zijn doorgaans geen haar beter dan de ergste dictators.
Anders lees je zijn laatste zin. Ik noem het hypocrisie.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, vrijheid van meningsuiting he. Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.
En wie dat standpunt schandalig noemt is gewoon een moraalridder die claimt de morele waarheid in pacht te hebben.
Kom eens uit je slachtofferrol.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, vrijheid van meningsuiting he. Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.
En wie dat standpunt schandalig noemt is gewoon een moraalridder die claimt de morele waarheid in pacht te hebben.
Waar zou ik het slachtoffer van zijn dan?quote:Op donderdag 5 juli 2018 17:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kom eens uit je slachtofferrol.
Bedankt Donald.quote:Op donderdag 5 juli 2018 17:23 schreef Interloper het volgende:
Tja. Buitengewoon tragisch voor dat handjevol oprecht onschuldige vluchtelingen. Met de rest heb ik echter geen medelijden.
quote:Op donderdag 5 juli 2018 17:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waar zou ik het slachtoffer van zijn dan?
Ik stoor mij mateloos aan het grootste deel van de reacties hier. Maar ik zou niet zeggen dat ik daar het slachtoffer van ben. (Gelukkig niet.)
Wat een onzin. Wat de tv haalt zijn inderdaad schuimbekkende milities, dictators en rampen. Wat je niet ziet zijn de massa's normale mensen die doodsaai een bestaan bij elkaar proberen te sprokkelen en vooral bezig zijn hun kinderen naar school te krijgen ondanks de armoede en andere nare omstandigheden. Ik heb op meerdere plekken in West-Afrika gewoond en wat betreft manieren en mindset kunnen we er hier nog een puntje aan zuigen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
What else is new? Ze hebben elkaar in Afrika altijd afgemaakt.
Er wordt niemand de woestijn in gestuurd zonder water. Men wordt op een flink stuk lopen van het dorp afgezet. Niet netjes, maar iemand die je zonder water de woestijn in stuurt vertelt dat simpelweg niet na. Aangezien er duizenden zijn die het wel navertellen is het frame dat je gebruikt overdreven.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik ook al, maar zo'n bericht in de media en de luxe bussen met airco worden al op de boot gereden om deze "genocide" te stoppen en de "vluchtelingen" naar Amsterdam te brengen.quote:Op donderdag 5 juli 2018 13:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het feit dat het nu zomer is, en ondanks dat zelfs zwangere vrouwen en kinderen de tocht weten te volbrengen, doet mij toch wel ernstig twijfelen aan het “midden in de woestijn gedropt” rverhaal. Dat zou namelijk een mens niet navertellen.
Nee ho ho hella ik vind ser een moraal ridder niet omdat ik het oke vind dat vluchtelingen de woestijn in gestuurd wordt (quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:57 schreef Molurus het volgende:
Iedereen die het OK vindt om mensen zonder water de woestijn in de sturen mag dat zeggen. Volkomen legitiem standpunt.
Ik wil mensen met één bepaalde mening anders behandelen, en niet eens omdat ik graag van die mening af wil, maar omdat ik vind dat mensen die stoere uitspraken doen over extreem beleid de eersten zouden moeten zijn die de vruchten plukken van dat beleid.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wat een ironie dat jij mensen die anders dan jij denken ook zo wilt behandelen. Mensen die denken de ultieme moraal te bezitten en daar niet vanaf willen wijken, zijn doorgaans geen haar beter dan de ergste dictators.
Misschien geef ik wel oprecht om die mensen...quote:Op donderdag 5 juli 2018 17:50 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nee ho ho hella ik vind ser een moraal ridder niet omdat ik het oke vind dat vluchtelingen de woestijn in gestuurd wordt () maar omdat ie doet alsof hij om deze vluchtekingrn geeft. Dat vind ik nog walgelijker dan een paar puberale trolhelden op een internet forum.
De behandeling van vluchteligen in noord afrikaanse landen is al jarenlang zo. Het komt alleen zelden in het nieuws.
Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren worden in landen zoals libie vluchtelingen de woestijn in gegooid. Hun dood tegemoet immers geen drinkwater. Mannen vrouwen kinderen it doesnt matter geen genade.
Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren worden vluchtelingen met honderden man opgesloten in zeer kleine ruimtes. Verstikkingen uitputtingen tot gevolg
Jaar in en jaar uit voor tientallen jaren verdrinken vluchtelingen die richting europa gaan. Op zoek naar een beter leven
Dit speelt al zolang. Sinds ik mij kan herinneren. En dat is ruim 20 jaar
Waar was ser de moraal ridder al die tijd? Geen topics geopend of uberhaubt aandacht gevraagd voor dit probleem.
Alleen druk maken om puberale trolletjes dat is wat ik zie
En dat noem ik een moraal ridder ja. Hij mag natuurlijk zichzelf voor de gek houden maar ik vind dat schandalig: doen alsof je ook maar iets geeft om die mensen.
Misschien moet je wat minder vaak zeggen dat je mensen met een andere mening dood wil? Misschien dat dat helpt? Ik noem maar wat.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wil mensen met één bepaalde mening anders behandelen, en niet eens omdat ik graag van die mening af wil, maar omdat ik vind dat mensen die stoere uitspraken doen over extreem beleid de eersten zouden moeten zijn die de vruchten plukken van dat beleid.
Het begint belachelijk te worden hoe vaak mij al verweten is dat ik iedereen met een andere mening dood wil, alleen omdat ik stel dat mensen die één bepaalde mening aanhangen zelf de gevolgen van die mening ook moeten ondergaan.
Ik wil helemaal niemand dood.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:04 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder vaak zeggen dat je mensen met een andere mening dood wil? Misschien dat dat helpt? Ik noem maar wat.
quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
Is er olie te vinden in Afrika?
Nee
Dan idd no fucks given.
Zo wel: dan is het een grote schande en moet er snel democratie gebracht worden.
Je wilt ze gewoon achterlaten zonder eten en drinken in een woestijn. Ok.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niemand dood.
Liever niet. Maar als zij vinden dat dat acceptabel is, dan mogen we wat mij betreft beginnen met henzelf.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:10 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je wilt ze gewoon achterlaten zonder eten en drinken in een woestijn. Ok.
Dus mogen ze van jou wel dood.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Liever niet. Maar als zij vinden dat dat acceptabel is, dan mogen we wat mij betreft beginnen met henzelf.
Schei uit joh. Lekker terugkrabbelen als je op je dictatoriale trekjes wordt aangesproken. Wees een vent en sta achter je walgelijke uitspraak. Als jij aan de macht zou komen, zou je inderdaad net als Mao, Stalin en Guevara "mensen met één bepaalde mening anders behandelen". Jij bent bij uitstek hét voorbeeld waarom ik heilige boontjes nooit vertrouw. Mensen die het hardst om gerechtigheid roepen, bleken dat in de geschiedenis zelf nooit te zijn. Bah.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wil mensen met één bepaalde mening anders behandelen, en niet eens omdat ik graag van die mening af wil, maar omdat ik vind dat mensen die stoere uitspraken doen over extreem beleid de eersten zouden moeten zijn die de vruchten plukken van dat beleid.
Het begint belachelijk te worden hoe vaak mij al verweten is dat ik iedereen met een andere mening dood wil, alleen omdat ik stel dat mensen die één bepaalde mening aanhangen zelf de gevolgen van die mening ook moeten ondergaan.
Hahaha, ik ben Mao en Stalin omdat ik vind dat mensen die anderen de woestijn in willen sturen naar hun dood, zelf ook de woestijn ingestuurd mogen worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Schei uit joh. Lekker terugkrabbelen als je op je dictatoriale trekjes wordt aangesproken. Wees een vent en sta achter je walgelijke uitspraak. Als jij aan de macht zou komen, zou je inderdaad net als Mao, Stalin en Guevara "mensen met één bepaalde mening anders behandelen". Jij bent bij uitstek hét voorbeeld waarom ik heilige boontjes nooit vertrouw. Mensen die het hardst om gerechtigheid roepen, bleken dat in de geschiedenis zelf nooit te zijn. Bah.
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:23 schreef Gary_Oak het volgende:
Jij bent bij uitstek hét voorbeeld waarom ik heilige boontjes nooit vertrouw. Mensen die het hardst om gerechtigheid roepen, bleken dat in de geschiedenis zelf nooit te zijn. Bah.
Jij bent wel de eerste die ik tegenkom die dat niet opvat als sarcasme, en die onoprechtheid werkelijk ziet als deugd.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:00 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Precies. Nooit de preachers van het goede woord vertrouwen.
Ik beweer dat laatste niet. Ik zeg alleen dat mensen die zich overmatig deugdzaam voordoen, dat door de geschiedenis heen nooit bleken te zijn. Rebellengroepen in Afrika die allemaal iets van 'freedom' in hun naam hebben en elkaar uitmoorden, Mao die zijn volk wilde 'bevrijden', maar er even snel een genocide erdoor joeg of Antifa's die demonstreren voor vreedzaamheid en tolerantie, maar alles wat een beetje rechts is meteen op z'n bek slaat. Ik beweer nergens het tegendeel dat kwaadaardige mensen deugdzaam zijn. Het ene sluit het andere niet uit.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij bent wel de eerste die ik tegenkom die dat niet opvat als sarcasme, en die onoprechtheid werkelijk ziet als deugd.
Nobel. Maar ik denk dat je een uitzondering hierin bent. Ik zelf geef geen ene moer om een ander.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 09:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Misschien geef ik wel oprecht om die mensen...
Logisch.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:16 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nobel. Maar ik denk dat je een uitzondering hierin bent. Ik zelf geef geen ene moer om een ander.
Zal je vertellen toen ik hoorde dat er paar honderd algerijnen en tunesiers verdronken waren onderweg richting europa had ik verdriet. Ik voelde mee met de ouders en broers en zussen die hun geliefden zijn verloren. Immers voel ik een band met noord afrika vanwege mijn voorouders. Maar nooit in noord afrika geweest. Woon duizenden km vandaan
Maar toch raakte het mij diep. Was echt ontdaan.
Toen ik las over honderden verdronken afrikaanse vluchtelingen ( https://www.rtlnieuws.nl/(...)ken-middellandse-zee ) vond ik dat op het moment dat ik het hoorde welliswaar heel erg en zielig maar ik heb prima geslapen die avond.
En denk honderd miljoenen mensen samen met mij.
Die blanke mutsen willen policorpunten scoren. Zie mij liberaal en goed zijn op Facebook. In 1500 was het christelijk gedrag om policorpunten te scoren, tegenwoordig liberaal mutsengedrag doet het goed in de policorindustrie. Net als dope. Het is een industrie geworden. Toch weer een leuk verhaal voor bij het sollicitatiegesprek, familieleden, vrienden en noem maar op.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Logisch.
Ik vraag me wel eens af of zwarten in Nederland of de VS het erg vinden als er in Afrika een hongersnood is. Of dat zij zich toch niet echt verbonden voelen met die mensen. Ik heb nog nooit gehoord dat zij zich daar buitengewoon druk over maken. Dat zie ik dan nog eerder terug bij blanke mutsjes van 15-25
ik vind het erg voor die mensen maar persoonlijk doet het me niet zoveel, waarom zou het?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Logisch.
Ik vraag me wel eens af of zwarten in Nederland of de VS het erg vinden als er in Afrika een hongersnood is. Of dat zij zich toch niet echt verbonden voelen met die mensen. Ik heb nog nooit gehoord dat zij zich daar buitengewoon druk over maken. Dat zie ik dan nog eerder terug bij blanke mutsjes van 15-25
ow ja nee ok dan moeten we met zijn allen onze mond maar houden jaquote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
We kunnen wel heel verontwaardigd doen opeens maar dit soort misstanden vindt natuurlijk al tientallen jaren plaats in Afrika en het Midden-Oosten.
Mond opentrekken mag ook maar helpt weinig. Een land als Algerije veegt gewoon z'n reet af met westerse verontwaardiging.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow ja nee ok dan moeten we met zijn allen onze mond maar houden ja
dat doet er niet zoveel toequote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mond opentrekken mag ook maar helpt weinig. Een land als Algerije veegt gewoon z'n reet af met westerse verontwaardiging.
Jij denkt dat er in die landen niet vaker wat mensen ergens gewoon gedropt worden? Het meeste haalt hier het nieuws niet eens waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doet er niet zoveel toe
en dit soort dingen gebeuren niet zo heel vaak hoor, Turkije deed het een keer en die moeten het koste wat kost genocide noemen
ik weet dat het vaker gebeurtquote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij denkt dat er in die landen niet vaker wat mensen ergens gewoon gedropt worden? Het meeste haalt hier het nieuws niet eens waarschijnlijk.
Met een genocide heeft dit verder niks te maken trouwens.
Angola en Nigeria hebben enorme voorraden. Ja! Afrika heeft een plethora aan mineralen en andere rijkdommen. Het punt ze kunnen hun mineralen niet zelf winnen dus worden ze goed genomen door buitenlandse multinationals. Afrikanen..... Indiërs en Chinezen hadden die kennis ook niet in 1950, maar ondertussen toch echt wel. Wat heeft Afrika al die tijd zitten doen?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
Is er olie te vinden in Afrika?
Nee
Dan idd no fucks given.
Zo wel: dan is het een grote schande en moet er snel democratie gebracht worden.
Jep. Als je mensen die enkel anders denken dan jij zo wilt behandelen, pas je precies in dat rijtje. Het is niet zo dat er een FOK!meet is georganiseerd om die mensen de woestijn in te sodemieteren, maar voor meneer is de grens al overschreden als er mensen zijn die niet in de pas lopen met zijn gedachtegoed.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 10:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hahaha, ik ben Mao en Stalin omdat ik vind dat mensen die anderen de woestijn in willen sturen naar hun dood, zelf ook de woestijn ingestuurd mogen worden.
In dat geval:quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Angola en Nigeria hebben enorme voorraden. Ja!
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Angola en Nigeria hebben enorme voorraden. Ja! Afrika heeft een plethora aan mineralen en andere rijkdommen. Het punt ze kunnen hun mineralen niet zelf winnen dus worden ze goed genomen door buitenlandse multinationals. Afrikanen..... Indiërs en Chinezen hadden die kennis ook niet in 1950, maar ondertussen toch echt wel. Wat heeft Afrika al die tijd zitten doen?
Een 'permanente' ban.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:57 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Lang niet gezien, Jelle. Waar was je de afgelopen jaren?
Thanks, kerel. Ja, wel wat wijzer geworden.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Fijn dat je terug bent, en beter dan ooit ingelezen, zie ik.
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Thanks, kerel. Ja, wel wat wijzer geworden.
het is aan de ene kant wat kort door de bocht en aan de andere kant de keiharde realiteitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ik ben geen antropoloog of historicus, maar face value lijkt het me een kwestie van werkethos. Vietnam had de Fransen eruit gesodemieterd, meteen daarna een oorlog van ruim 25 jaar, na die oorlog een handelsembargo van de VS en na het uiteenvallen van de SU geen financiële steun meer (met de Chinezen hadden ze in 1978 al weer ruzie). Maar ik vermoed dat de nadruk op hard werken in het confucianisme dat land nu best ver heeft gebracht ondanks al die drempels.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is aan de ene kant wat kort door de bocht en aan de andere kant de keiharde realiteit
het zit hem deels in de dekolonisatie en de manier waarop, kijk je naar bv Indonesie dan zijn ze ook nog lang niet waar ze moeten zijn maar ze zijn een stuk verder dan bv Congo omdat wij de boel redelijk netjes hebben overgedragen ipv gewoon op een dag te zeggen 'dit is teveel gedoe, we gaan weg' om de volgende dag te vertrekken wat in Afrika wel veel gebeurd is met als gevolg dat de grootste boeven aan de macht kwamen met alle gevolgen van dien
aan de andere kant ken ik iemand wiens baan het is om op de bloemenkwekerijen (Kenia meen ik) de werknemers @ payday met harde hand terug naar moeder de vrouw te sturen omdat die gasten anders niet meer op komen dagen tot de centjes op zijn en de hoeren ze ineens niet meer zo leuk vinden!
Vietnam is volgens mij armer dan Algerije al gaan ze wel de goede kant uitquote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:10 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ben geen antropoloog of historicus, maar face value lijkt het me een kwestie van werkethos. Vietnam had de Fransen eruit gesodemieterd, meteen daarna een oorlog van ruim 25 jaar, na die oorlog een handelsembargo van de VS en na het uiteenvallen van de SU geen financiële steun meer (met de Chinezen hadden ze in 1978 al weer ruzie). Maar ik vermoed dat de nadruk op hard werken in het confucianisme dat land nu best ver heeft gebracht ondanks al die drempels.
Nee hoor. Ze staan zelfs boven Tsjechië en Luxemburg.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vietnam is volgens mij armer dan Algerije al gaan ze wel de goede kant uit
topic gaat over Algerijequote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze staan zelfs boven Tsjechië.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp
Daarbij had je het over Kenia en Congo.
Om armoede in te schatten kijken naar het BNP totaal slaat natuurlijk nergens op. Doe het dan per hoofd van de bevolking.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:19 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze staan zelfs boven Tsjechië en Luxemburg.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp
In je quote had je het over die andere landen en daar reageerde ik op.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
topic gaat over Algerije
en het ligt er een beetje aan welk lijstje je gebruikt
https://www.focus-economi(...)untries-in-the-world
ja ik reageerde ook weer op vanalles, waren gewoon voorbeelden van waarom het slecht gaat maar Vietnam is geen voorbeeld van waar het goed gaatquote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:32 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
In je quote had je het over die andere landen en daar reageerde ik op.
Dit is de tweede stad anno nu.
[ afbeelding ]
Ze zijn ondanks die drempels die ik noemde wel een stuk verder dan wat je zou verwachten. En ik vermoed dat het ligt aan cultuur en werkethos. Dáár ging het over.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik reageerde ook weer op vanalles, waren gewoon voorbeelden van waarom het slecht gaat maar Vietnam is geen voorbeeld van waar het goed gaat
Ja, gast, daar gaat het nogmaals niet om. Lees anders de vorige post eens 256314684531265 keer.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:41 schreef sp3c het volgende:
toch is het volk nog steeds straatarm, armer dan bv het volk in Algerije
[ afbeelding ]
Algiers by night
[ afbeelding ]
Kinshasa by night
ook pretty maar het blijven floplanden
ok man, dan nietquote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:43 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, gast, daar gaat het nogmaals niet om. Lees anders de vorige post eens 256314684531265 keer.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)in-stijn-vercruysse/quote:De migranten komen uit Niger en andere Afrikaanse landen. "Ze gaan naar Algerije om er te werken, of om door te reizen naar Europa. Maar de Algerijnse politie pakt steeds meer migranten op en zet hen de grens over," vertelt Vercruysse in Agadez. Per bus of vrachtwagen laat Algerije de Nigerezen terug naar hun thuisland rijden. "Maar de niet-Nigerezen worden aan de grens achtergelaten, midden in de woestijn."
De hulporganisatie Dokters van de Wereld vangt de eerste zorgen op van de "voetgangers", de bijnaam die de migranten kregen. Johannes Claes, medewerker van de organisatie, vertelt: "We zien zwangere vrouwen die twee dagen hebben rechtgestaan in een vrachtwagen en dan een miskraam krijgen als gevolg van die reis."
Goeie stroman.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 13:20 schreef Molurus het volgende:
Dus een imposante skyline zou bewijzen dat Vietnam geen straatarm land is? Logica ook.
Ik wil ze niet de woestijn in sturen omdat ze anders denken. Ik wil ze de woestijn in sturen omdat zijzelf ook mensen de woestijn in willen sturen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 11:40 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Jep. Als je mensen die enkel anders denken dan jij zo wilt behandelen, pas je precies in dat rijtje. Het is niet zo dat er een FOK!meet is georganiseerd om die mensen de woestijn in te sodemieteren, maar voor meneer is de grens al overschreden als er mensen zijn die niet in de pas lopen met zijn gedachtegoed.
Maar dan wil je het zelf dus ook en zul je volgens je eigen logica jezelf ook de woestijn in moeten sturen. Wat jij wil is niet anders dan wat wij zij willen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wil ze niet de woestijn in sturen omdat ze anders denken. Ik wil ze de woestijn in sturen omdat zijzelf ook mensen de woestijn in willen sturen. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?
Fixed.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik wil ze niet de woestijn in sturen omdat ze anders denken. Ik wil ze de woestijn in sturen omdat zijzelf ook mensen de woestijn in willen sturen, wat dus een andere gedachtegoed is dan de mijne. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, toch?
Ja, lachen toch? Iedereen de woestijn in.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan wil je het zelf dus ook en zul je volgens je eigen logica jezelf ook de woestijn in moeten sturen. Wat jij wil is niet anders dan wat wij zij willen.
Ok, het was een compleet irrelevant off topic plaatje. Jij je zin.quote:
Leuk, maar heb je nu al door dat er een verschil is tussen iedereen met een ander gedachtegoed de woestijn in sturen, en mensen met een bepaald gedachtegoed de woestijn in sturen?quote:
Tegenwoordig moet gewoon alles gezegd kunnen worden. Absolute vrijheid van meningsuiting! Het kan niet gek genoeg!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Leuk, maar heb je nu al door dat er een verschil is tussen iedereen met een ander gedachtegoed de woestijn in sturen, en mensen met een bepaald gedachtegoed de woestijn in sturen?
Anders lees je even terug waar die discussie over ging en welk punt ik maakte. Ik hoor het volgend jaar wel als je het begrepen hebt.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ok, het was een compleet irrelevant off topic plaatje. Jij je zin.
Ja, dat verschil is er niet, omdat ze netto voor jou op hetzelfde neerkomen: dat bepaalde gedachtegoed is per definitie anders dan die van jou. Niemand heeft hier een Afrikaan bij z'n oren de woestijn in getrokken, maar ze moeten van jou alvast wel zelf de woestijn in.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Leuk, maar heb je nu al door dat er een verschil is tussen iedereen met een ander gedachtegoed de woestijn in sturen, en mensen met een bepaald gedachtegoed de woestijn in sturen?
Ik vind het best leuk in een woestijn, maar wel goed voorbereid en niet uren lang lopen. Maar als jij dat gezellig vindt moet je dat vooral doen, op mij hoef je niet te rekenen maar ik wil je wel geestelijk supporten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, lachen toch? Iedereen de woestijn in.
Dus als ik zeg dat mensen met één bepaald gedachtegoed de woestijn in moeten, zeg ik dat alle mensen die iets anders denken dan ik de woestijn in moeten?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:29 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, dat verschil is er niet, omdat ze netto voor jou op hetzelfde neerkomen: dat bepaalde gedachtegoed is per definitie anders dan die van jou. Niemand heeft hier een Afrikaan bij z'n oren de woestijn in getrokken, maar ze moeten van jou alvast wel zelf de woestijn in.
Dank je voor het aanbod, maar nee dank je.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het best leuk in een woestijn, maar wel goed voorbereid en niet uren lang lopen. Maar als jij dat gezellig vindt moet je dat vooral doen, op mij hoef je niet te rekenen maar ik wil je wel geestelijk supporten.
Dus je geeft toe dat onder de streep er bepaalde mensen de woestijn in moeten, omdat ze anders denken dan jij? Chapeau, het eerste domlinkse figuur die zijn eigen walgelijkheid ziet.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat mensen met één bepaald gedachtegoed de woestijn in moeten, zeg ik dat alle mensen die iets anders denken dan ik de woestijn in moeten?
Anders neem je gewoon even aan dat ik dat al gedaan heb, en denk je nog een keer goed na over je reacties in dit topic.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:26 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Anders lees je even terug waar die discussie over ging en welk punt ik maakte. Ik hoor het volgend jaar wel als je het begrepen hebt.
Het tegendeel blijkt.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Anders neem je gewoon even aan dat ik dat al gedaan heb, en denk je nog een keer goed na over je reacties in dit topic.
Het probleem is niet dat ze anders denken dan ik, het probleem is de inhoud van die andere mening. Namelijk dat ze het toejuichen dat er mensen de woestijn ingestuurd worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:39 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat onder de streep er bepaalde mensen de woestijn in moeten, omdat ze anders denken dan jij? Chapeau, het eerste domlinkse figuur die zijn eigen walgelijkheid ziet.
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ze anders denken dan ik, het probleem is de inhoud van die andere mening. Namelijk dat ze het toejuichen dat er mensen de woestijn ingestuurd worden.
Sorry, maar als je iedereen met een andere mening dan jijzelf op één hoop gooit met Mao en Stalin, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:45 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.
Dat doe je zelf toch ook hoor. Je bent zelf niet anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat ze anders denken dan ik, het probleem is de inhoud van die andere mening. Namelijk dat ze het toejuichen dat er mensen de woestijn ingestuurd worden.
Hahahahaha, prachtig dit.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat doe je zelf toch ook hoor. Je bent zelf niet anders.
Sorry, maar als je iedereen met een andere mening de woestijn in stuurt, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Sorry, maar als je iedereen met een andere mening dan jijzelf op één hoop gooit met Mao en Stalin, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.
Jij vindt iedereen met een andere mening geen serieuze discussiepartner?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:48 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Sorry, maar als je iedereen met een andere mening de woestijn in stuurt, ben je niet echt een serieuze discussiepartner.
Vind ik ook. Nu val je alweer door de mand.quote:
Nee, mensen die mensen met een andere mening de woestijn in willen sturen. Wel op blijven letten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij vindt iedereen met een andere mening geen serieuze discussiepartner?
Nou neequote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
=============
Voorbeeld:
Je zegt het zelf al, ze blijven allemaal leven en de bevolking explodeert.quote:Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
Zet daar maar gerust een paar nullen achter...quote:"Ze komen met duizenden" is over 10~20~30 jaar misschien wel "tienduizenden".
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij vindt iedereen met een andere mening geen serieuze discussiepartner?
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, mensen die mensen met een andere mening de woestijn in willen sturen. Wel op blijven letten.
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, mensen die mensen met een andere mening de woestijn in willen sturen. Wel op blijven letten.
Als je geen enkel persoon dat een andere mening heeft serieus neemt, ben je wel heel erg raar bezig...quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg tenminste niet dat hij maar moet creperen in de woestijn, alleen maar dat ik hem niet serieus neem.
Hey, ik doe tenminste niet aan doodsverwensingen. Kan ik van jou niet zeggen, Mao.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame.
Ik wil niemand de woestijn in sturen, volgens mij haal je zaken door elkaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame.
Ik neem mensen niet serieus die andere mensen de woestijn in willen tyfen, omdat ze iets denken wat niet in hun straatje past. Lekker bezig met je stromannen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je geen enkel persoon dat een andere mening heeft serieus neemt, ben je wel heel erg raar bezig...
Nee, je noemt alleen iedereen met een andere mening Mao. Pim is ook gestorven door dat demoniseren. Je bent niets beter dan Volkert van der G.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:52 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hey, ik doe tenminste niet aan doodsverwensingen. Kan ik van jou niet zeggen, Mao.
Nee hoor, ik noem mensen die genocidale en dictatoriale trekjes hebben Mao. Niet mensen die witlof lusten en ik niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je noemt alleen iedereen met een andere mening Mao. Pim is ook gestorven door dat demoniseren. Je bent niets beter dan Volkert van der G.
Hahaha, mooi hoe jij het punt mist.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik wil niemand de woestijn in sturen, volgens mij haal je zaken door elkaar.
Je raakt verstrikt in je eigen uitspraken die in tegenspraak zijn met de nauwsluitende moraal die je anderen graag oplegt.
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik neem mensen niet serieus die andere mensen de woestijn in willen tyfen, omdat ze iets denken wat niet in hun straatje past. Lekker bezig met je stromannen.
Nee niet iedereen met een andere mening. Stop met framen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je noemt alleen iedereen met een andere mening Mao. Pim is ook gestorven door dat demoniseren. Je bent niets beter dan Volkert van der G.
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nee hoor, ik noem mensen die genocidale en dictatoriale trekjes hebben Mao. Niet mensen die witlof lusten en ik niet.
Goeie comeback.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.
En toch zijn het mensen die uiteindelijk anders denken dan jij. Onder de streep komt het op hetzelfde neer, knul. Ik trap niet in die frame. Geef gewoon toe dat je in dezelfde categorie zit als Mao, Stalin en Antifa's. Hebben we dit afgesloten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee niet iedereen met een andere mening. Stop met framen.
Waarom betrek jij dingen die tegen jou gezegd worden steeds op "iedereen"?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hahaha, mooi hoe jij het punt mist.
Maar goed, iedereen met een andere mening zit dus verstrikt in zijn eigen uitspraken die in tegenspraak zijn met de nauwsluitende moraal die je andere graag oplegt? Rare houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |