abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180252460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er is als je het mij vraagt wel 1 en ander ge-edit. Onder de OP stond bijvoorbeeld ook "no fucks given".

Het wekte bij mij de indruk dat de fokkers hier over elkaar struikelden om als eerste te roepen dat ze het wel OK vonden. "Kijk mij eens stoer geen ruk geven om stervende afrikaantjes", dat beeld hield ik eraan over.
Maar dat is niet toejuichen. Dat is gewoon er niet om geven. En dat lijkt lastig te begrijpen voor (vooral linkse) mensen, omdat die het juist weer extra zielig vinden omdat het afrikaantjes zijn.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:07:16 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180252646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 09:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar dat is niet toejuichen. Dat is gewoon er niet om geven. En dat lijkt lastig te begrijpen voor (vooral linkse) mensen, omdat die het juist weer extra zielig vinden omdat het afrikaantjes zijn.
Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.

Ik zeg niet dat we ze moeten helpen of iets dergelijks. Maar hoe moeilijk is het nou voor fokkertjes om gewoon te erkennen dat dit een menselijk drama is? Om mensen niet te zien als afval?

Dit staat echt totaal los van politieke implicaties.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180252785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kijk, het idee dat iets basaals als empathie afhankelijk zou zijn politieke gezindte, dat vind ik nou echt onvoorstelbaar achterlijk.

Ik zeg niet dat we ze moeten helpen of iets dergelijks. Maar hoe moeilijk is het nou voor fokkertjes om gewoon te erkennen dat dit een menselijk drama is? Om mensen niet te zien als afval?

Omdat voor sommige mensen 'virtue signallen' niet zo heel erg belangrijk is.
  donderdag 5 juli 2018 @ 10:18:47 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180252821
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:16 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Omdat voor sommige mensen 'virtue signallen' niet zo heel erg belangrijk is.
Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.
pi_180252944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die mensen mogen ze wat mij betreft zonder water in de woestijn dumpen. En dan zal ik de eerste zijn om te zeggen dat hun lot mij geen ruk kan schelen.
Je geeft ook net zelf toe dat het belangrijker is om op een forum te zeggen hoe erg het is dan ze daadwerkelijk te helpen. Dat is het toppunt van virtue signallen. Maar wees maar trots op jezelf hoor.
pi_180253854
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een hardvochtig mens ben jij.
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:39:25 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180254391
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juli 2018 16:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.

Dat praat het dumpen van mensen in de Sahara niet goed, maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie rondom migratie is. We willen ook niet dat een land als Algerije bezwijkt onder de druk lijkt me.
Ja leuk, maar dat was niet het argument dat mensen maakten. Er stonden hier figuren te juichen omdat ze dachten dat dit een afschrikwekkend effect zou hebben op potentiële asielzoekers.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:05:54 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256103
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je geeft ook net zelf toe dat het belangrijker is om op een forum te zeggen hoe erg het is dan ze daadwerkelijk te helpen.
Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Maar leuke poging om een asociale houding goed te praten.

quote:
10s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:25 schreef TheJanitor het volgende:

Maar wees maar trots op jezelf hoor.
Hoepel ff op. Bij voorkeur naar een locatie buiten Nederland.
pi_180256179
Mensen in de woestijn droppen is schofterig gedrag. Dat er hier er een aantal zijn die er om juichen, verbaast me eigenlijk al niet meer. Dat is gewoon in en in triest.

Aan de andere kant, is het ook gewoon niet mogelijk om iedereen van de wereld hierheen te halen. Er valt wel wat te zeggen, om voor asielzoekers, huisvesting, bijstand e.d. stop te zetten. Het trekt gewoon aan. Gewerkt in een gemeente waar al heel lang een asielzoekers centrum staat en uit veel dingen blijkt gewoon dat de meeste hier om economische redenen komen. Sommigen zeiden dat gewoon hardop zelfs. Dat moet gewoon stop gezet worden.

Maar we moeten net zo goed dingen daar gaan aanpakken. Geen geld er naartoe, maar materiaal. Dat aanwenden voor een betere infrastructuur, waaronder goede scholing. Geloofrakkers die beweren dat condooms en anticonceptie slecht zijn uit die landen rangeren en goede seksuele voorlichting geven en ook goede voorlichting dat teveel kinderen juist armer maakt. Zet er desnoods opvang op voor ouderen, zodat ze minder het idee hebben dat kinderen nodig zijn om te helpen met de oude dag. Malafide bedrijven die van de lokale resources gebruik willen maken er ook uit en hard aanpakken.

Dit zou eigenlijk wereldwijd opgepakt moeten worden, maar dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:16:08 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256288
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:09 schreef steelhead het volgende:
Mensen in de woestijn droppen is schofterig gedrag. Dat er hier er een aantal zijn die er om juichen, verbaast me eigenlijk al niet meer. Dat is gewoon in en in triest.

Aan de andere kant, is het ook gewoon niet mogelijk om iedereen van de wereld hierheen te halen. Er valt wel wat te zeggen, om voor asielzoekers, huisvesting, bijstand e.d. stop te zetten. Het trekt gewoon aan. Gewerkt in een gemeente waar al heel lang een asielzoekers centrum staat en uit veel dingen blijkt gewoon dat de meeste hier om economische redenen komen. Sommigen zeiden dat gewoon hardop zelfs. Dat moet gewoon stop gezet worden.

Maar we moeten net zo goed dingen daar gaan aanpakken. Geen geld er naartoe, maar materiaal. Dat aanwenden voor een betere infrastructuur, waaronder goede scholing. Geloofrakkers die beweren dat condooms en anticonceptie slecht zijn uit die landen rangeren en goede seksuele voorlichting geven en ook goede voorlichting dat teveel kinderen juist armer maakt. Zet er desnoods opvang op voor ouderen, zodat ze minder het idee hebben dat kinderen nodig zijn om te helpen met de oude dag. Malafide bedrijven die van de lokale resources gebruik willen maken er ook uit en hard aanpakken.

Dit zou eigenlijk wereldwijd opgepakt moeten worden, maar dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
Het is natuurlijk prima om na te denken of en wat wij kunnen bijdragen aan het oplossen van de problemen en het leed van die mensen.

Aan de andere kant denk ik: zolang grote groepen mensen in Nederland in reactie hierop roepen "I don't give a fuck" of "mooi, dat zijn weer wat potentiele asielzoekers minder" hebben wij genoeg eigen problemen.

Dat onze maatschappij voor een deel zo asociaal is geworden is voor mij redelijk onbegrijpelijk, maar helaas wel een feit.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:16:15 #161
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180256290
Algeria has expelled 13,000 migrants into the Sahara Desert over the past 14 months, forcing them to walk under a blistering sun without food or water [Twitter]

quote:
De politie maakt intensief jacht op de vluchtelingen. Wie opgepakt wordt, wacht een grote nachtmerrie. In een uithoek van Algerije worden ze gedropt. Ver genoeg van de Algerijnse bewoonde wereld. Niger is de dichtstbijgelegen plek waar ze naartoe kunnen. Maar het is meer dan een dag stappen. Onder een loden zon. En ze hebben voordien al een dag in een vrachtwagen of bus gezeten alvorens te worden afgezet en zijn totaal uitgeput. Want op die open trucks brandt de zon ongenadig hard en droogt hen letterlijk uit.

De meeste migranten komen volgens de hulporganisatie uit landen uit de Afrikaanse sub-Sahara. Ze wonen verspreid over Algerije en worden door de autoriteiten massaal opgepakt en gedumpt in niemandsland. Onder de migranten staat het punt waar ze worden afgezet bekend als 'Point Zero'. De hitte - temperaturen van boven de 45 graden zijn niet ongewoon - en droogte zijn genadeloos. Wie de weg kwijtraakt tussen de uitgestrekte zandduinen, moet het geluk hebben te worden opgepikt door een reddingsteam van de Verenigde Naties. Anders wacht de dood.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180626_03581065

[ Bericht 14% gewijzigd door Jellereppe op 05-07-2018 13:28:23 ]
pi_180256312
quote:
Gelukkig is het geen westers/blank land dus zo erg is dat niet.
Corporate translator
pi_180256512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is natuurlijk prima om na te denken of en wat wij kunnen bijdragen aan het oplossen van de problemen en het leed van die mensen.

Aan de andere kant denk ik: zolang grote groepen mensen in Nederland in reactie hierop roepen "I don't give a fuck" of "mooi, dat zijn weer wat potentiele asielzoekers minder" hebben wij genoeg eigen problemen.

Dat onze maatschappij voor een deel zo asociaal is geworden is voor mij redelijk onbegrijpelijk, maar helaas wel een feit.
Sjiek is het idd niet te noemen. Maar ik geloof niet dat de maatschappij asocialer is geworden. Er kan meer overgebracht worden dmv sociale media. Iedereen kan nu zijn zegje doen. Ook de uitdragerij van de extreme vleugels van de maatschappij. Of die nou Links of Rechts is. Helaas roepen extremen mensen harder en meer, omdat ze veel vaker met hun 'onderwerp' bezig zijn.

Maar ik geloof niet dat er in dat opzicht veel veranderd is, alleen dat je verschillende ideeën nu meer kan inzien. Tot 1960 gaf bijna niemand een zier wat er buiten de landsgrenzen gebeurde. Tot eind jaren 80 waren we volgens mij ook meer bezig met de koude oorlog. En in de jaren erna was het vooral een ver van mijn bed show. En dat is het voor veel mensen nog steeds. Zo steekt een mens nou eenmaal in elkaar. De eigen groep eerst. En bij sommige is dat zelfs IK eerst. Een lange tijd reikte de wereld voor de meeste mensen niet verder dan hun stad/dorp en directe omgeving.

Echte racisten heb je altijd wel gehad natuurlijk. En do gooders ook, maar het gros zit er toch echt tussen in. En laten we wel wezen, fok! is niet echt een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door steelhead op 06-07-2018 08:26:06 ]
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:29:19 #164
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180256541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Gelukkig is het geen westers/blank land dus zo erg is dat niet.
Ze doen gewoon hun werk. Luxe liberale hobbies zoals de hele wereld opvangen is niet aan Algerije besteedt.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:33:25 #165
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:27 schreef steelhead het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, fok! is niet echt een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij.
Ja, dit is een gedachte waarmee ik mezelf altijd gerust stel. Maar ik begin me hoe langer hoe meer af te vragen of die gedachte wel klopt. Ik probeer daar positief over te denken, maar ik merk dat dit met de jaren lastiger wordt.
pi_180256847
quote:

[..]

Het is een 'menselijk drama' dat vergelijkbaar is met het drama wat plaatsvind als mensen op de snelweg gaan lopen 's nachts.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180256888
quote:

[..]

Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.
Corporate translator
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:18 #168
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180256994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:44 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is een 'menselijk drama' dat vergelijkbaar is met het drama wat plaatsvind als mensen op de snelweg gaan lopen 's nachts.
Ach ja, hadden ze maar geen Afrikaan moeten zijn zeker? 8)7 Helemaal hun eigen schuld, sure.
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:51:45 #169
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180257002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:45 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee hoor want Algerije is geen westers/blank land dus is het niet erg dat ze zo met die mensen omgaan. Mensen van kleur kunnen niet racistisch zijn.
Mensen zonder kleur kunnen kennelijk wel achterlijk zijn.
pi_180257050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, hadden ze maar geen Afrikaan moeten zijn zeker? 8)7 Helemaal hun eigen schuld, sure.
Hadden ze maar niet als economische migrant in zee moeten gaan met mensensmokkelaars om een kansloze asielaanvraag hier te doen.

Want volgens mij blijven er nog steeds een hoop Afrikanen in Afrika, dus het kan blijkbaar wel zonder heel Afrika hier heen te halen zoals jij wilt.

Behalve als ze bij jou in de straat komen natuurlijk.

pi_180257077
quote:

[..]

Moderator donderdag 5 juli 2018 @ 13:56:30 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180257078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:45 schreef HSG het volgende:

[..]

kan wel hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180257098
quote:

[..]

Ja, het is allemaal niet netjes. Maar volgens mij wordt er schromelijk overdreven. Ik ben in mijn leven in 4 of 5 woestijnen geweest, die hadden allemaal 1 ding gemeen: je sterft binnen een paar uur zonder water, helemaal als je in beweging bent. Het advies als je verdwaalt in een woestijn is dan ook om schaduw te zoeken of te creëren, en stil te blijven zitten tot je gevonden wordt.

Het feit dat het nu zomer is, en ondanks dat zelfs zwangere vrouwen en kinderen de tocht weten te volbrengen, doet mij toch wel ernstig twijfelen aan het “midden in de woestijn gedropt” verhaal. Dat zou namelijk een mens niet navertellen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_180257195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heb ik helemaal nergens gezegd. Maar leuke poging om een asociale houding goed te praten.
quote:

[..]

En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.

Ik ben zelf erg gepassioneerd over het milieu en ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel plastic in de oceanen drijft. Daarom doneer ik aan organisaties en werk ik bij een bedrijf die daar wat aan doen. En het boeit me niet zo wat mensen er wel en niet over posten, als er maar wat aan gedaan wordt.
pi_180257237
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[..]

En toch zeg je het letterlijk. We hoeven ze niet te helpen, als we maar zeggen op dit forumpje hoe erg we het vinden.

Ik ben zelf erg gepassioneerd over het milieu en ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel plastic in de oceanen drijft. Daarom doneer ik aan organisaties en werk ik bij een bedrijf die daar wat aan doen. En het boeit me niet zo wat mensen er wel en niet over posten, als er maar wat aan gedaan wordt.
Juistem. Protoype virtue signaler: en public boehoe huilen zolang anderen kijken. Maar echt wat doen? Ho maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')