Degenen die het wel redden komen uiteindelijk aan in het Nigerese dorpje Assamaka. Daar, aan de andere kant van de grens, hebben de inwoners het moeilijk met de grote groepen migranten die blijven komen.quote:Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien.
Inwoner Assamaka (Niger)
Ik vind dat soevereine landen het recht hebben om mensen die illegaal zijn binnengekomen, cq. in het land verblijven onmiddellijk uit te zetten. Niet pas na 4 weken.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik vind dat mensen die uitgezet worden eerst gewaarschuwd moeten worden dat ze binnen, laten we zeggen 4 weken, moeten vertrekken. Wanneer ze die waarschuwing negeren vind ik dat je als land best het recht hebt om ze met dwang uit te zetten.
Het recht wellicht ja... Maar onmenselijk is het wel, zeker als je nagaat dat in ieder geval een deel van de vluchtelingen met gegronde redenen gevlucht is. Vandaar dat ik ook graag een initiatief zie om ze zelf tot terugkeren te bewegen. Doen ze dat niet, dan tja....quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dat soevereine landen het recht hebben om mensen die illegaal zijn binnengekomen, cq. in het land verblijven onmiddellijk uit te zetten. Niet pas na 4 weken.
Je eigen land ontvluchten betekent niet automatisch dat je naar Europa moet komen. Afrika is een immens continent, vele malen groter dan Europa.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik neem het die Afrikanen in Algerije niet kwalijk, veel van hun zijn mensen uit landen zoals Liberia en als je weet hoe het leven daar is dan doe je er ook echt alles aan om zo snel mogelijk te vertrekken. Onlangs bekeek ik de volgende documentaire, het is gewoon waarlijk letterlijk en figuurlijk een shithole waar je geen seconde langer in wil blijven:
Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik neem het die Afrikanen in Algerije niet kwalijk, veel van hun zijn mensen uit landen zoals Liberia en als je weet hoe het leven daar is dan doe je er ook echt alles aan om zo snel mogelijk te vertrekken. Onlangs bekeek ik de volgende documentaire, het is gewoon waarlijk letterlijk en figuurlijk een shithole waar je geen seconde langer in wil blijven:
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.quote:Inwoner Alhoussan Adouwal vertelt bij AP hoe het dorp worstelt met de aantallen. "Ze komen met duizenden. Ik heb nog nooit zoiets gezien."
Welk Afrikaans land staat te wachten op tien/honderd duizenden extra inwoners die alleen maar geld/resources kosten en niets opleveren?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:15 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben er behoorlijk tegen dat ze bijkans de dood ingestuurd worden.
Desnoods uitzetten op een plek waar ze niet insta-death oplopen.
Net zoals hier in Europa. Gewoon deporteren (nee niet gaskamers etc) naar een ander land en dan is het klaar. Gewoon die lui terugvaren naar ergens in Afrika of het Midden Oosten waar ze lekker moslimvriendjes kunnen blijven.
What else is new? Ze hebben elkaar in Afrika altijd afgemaakt.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
dat gaat voor de hele wereld op, als je geen behoefte hebt aan nieuws en/of achtergronden dan zit je in dit forum wel een beetje verkeerd hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:13 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
What else is new? Ze hebben elkaar in Afrika altijd afgemaakt.
Miljarden op een populatie van pakweg 1,2 miljard ja?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.
=============
Voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=niger+average+birth+rate
In Niger krijgen ze gemiddeld 7,5 kinderen waarvan een groot deel weer overlijdt en zo blijft er een evenwicht.
Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
"Ze komen met duizenden" is over 10~20~30 jaar misschien wel "tienduizenden".
Waaronder TS dus kennelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
Dus ik mag sterven in de hitte in de woestijn omdat ik een andere mening heb?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
Het is niet oke om mensen maar lukraak in de Sahara te dumpen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Dit dus, tis weer een links vies spelletje die post. Het is niet het één of het ander.... gewoon liever allebei niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is niet oke om mensen maar lukraak in de Sahara te dumpen.
Maar verder zit ik ook niet te wachten op al die Afrikanen die hierheen willen komen.
Het is nog hypocriet ook, want wie staat er weer te juichen als de EU schimmige deals sluit met landen als Turkije en Algerije?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dit dus, tis weer een links vies spelletje die post. Het is niet het één of het ander.... gewoon liever allebei niet.
Schandalig uitzet beleid, maar ik hoef ze idd ook niet zo nodig hier.
fatsoenlijk is grenzen dicht neem ik aanquote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is nog hypocriet ook, want wie staat er weer te juichen als de EU schimmige deals sluit met landen als Turkije en Algerije?
Ga gewoon als EU zijnde zelf weer fatsoenlijk grens-, asiel- en uitzetbeleid voeren. Dan heb je al die bananenrepublieken helemaal niet nodig om je te helpen.
Zo gek is dat ook niet eens, hoeveel landen daar zouden ons opvangen denk je als het andersom was? Nu hoeft het voor mij niet helemaal dicht, maar een zware controle op wie je binnen krijgt, en zeker ook zeer gelimiteerd zou veel beter zijn dan wat we nu doen, ongecontroleerd iedereen binnen laten zonder dat we weten wie het zijn. Daardoor heeft links al flink wat europees bloed aan zn handen.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 23:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
fatsoenlijk is grenzen dicht neem ik aan
quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Er zijn miljarden mensen in Afrika die naar Europa willen, dit soort aantallen is helaas nog niets.
quote:Africa
Population (2016):
1,225,080,510
Volgens mij zitten er ook veel Aziaten in de stroom, veel uit Bangladesh die naar Engeland willen. Ten minste, dat kan ik mij herinnerden over de berichten over illegalen die in een vrachtwagen gevonden worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Miljarden op een populatie van pakweg 1,2 miljard ja?
Dit vindt zij waarschijnlijk prima omdat a) niet blank en b) moslim.quote:Op woensdag 4 juli 2018 01:23 schreef Knip het volgende:
Zo gaan moslims dus met negers om. Ik ben benieuwd hoe Sylvana en dergelijke hier op zullen reageren. Waarschijnlijk dat het toch de schuld van de blanke man is
De kinderlijke domheid, naïviteit en extreme kortzichtigheid die hieruit voorkomt is gewoon met geen pen te beschrijven.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Iedereen die deze massaimmigratie toejuicht mogen ze van mij z'n huis uit trappen en dat huis toewijzen aan 4 Afrikanen van 25.quote:Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
En als je die mensen allemaal hier heen haalt gaat het hier exact hetzelfde shithole worden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
quote:Op woensdag 4 juli 2018 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met gratis medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.
Liberia is gesticht door ex-slaven. Waarom is dat dan geen paradijs op Aarde?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik houd van pragmatisme. Ik werd al een tijdlang doodziek van ideologische antwoorden.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
Dit zorgt in ieder geval niet voor een aanzuigende werking.
Boutflikkerquote:Op woensdag 4 juli 2018 00:06 schreef Aloulu het volgende:
Grotere zak geld geven die Algerijnen, apparatuur om immens lange grens te bewaken en Bouteflika's leven flink verlengen met medicatie zodat je aankomende 30 jaar toch nog van hem kan genieten.
Nee zij beschermen hun cultuur, land, normen en waarden en veiligheid. Als een westers land dit zou doen dan is dat racisme.quote:Op woensdag 4 juli 2018 07:55 schreef nixxx het volgende:
Het is wel keihard van de Algerijnen, maar zij hebben die mensen uit subsahara Afrika ook niet gevraagd, noch gedwongen om naar Algerije te komen.
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.quote:
Fantastisch man, mensen zonder proces tot een langzame dood veroordelen omdat ze mogelijk in potentie overlast zouden kunnen veroorzaken of diefstal zouden kunnen plegen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.
Er moet inderdaad een holistisch en alomvattend beleid komen om migrantenstromen op te vangen en in goede banen te leiden, in plaats van dat lafhartige afschuiven en die zinloze repressie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat mag wel wat humaner.
Maar EU; zien jullie nu wat jullie lakse beleid teweeg brengt?
Het werkt helemaal niet ontmoedigend. Het werkt alleen maar weer andere routes in de hand. Die mensen zijn bereid om hun leven te geven om naar Europa te komen. Dit is dan slechts een minieme tegenslag.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
Het is altijd triest als mensen overlijden, maar in plaats van een falend EU-beleid dat aanmoedigend werkt - migranten worden vlak voor de kust door "reddingsboten" opgepikt en naar Europa gebracht, mensensmokkelaars verdienen grof geld aan deze business - heeft Algerije een beleid dat ontmoedigend werkt.
Wellicht kan er meer worden gedaan om ervoor te zorgen dat mensen niet omkomen, zoals een transport naar de zuidgrens, maar verder geldt dat Algerije doet wat de EU nalaat. Het is namelijk geen optie dat een ongebreidelde migrantenstroom vanuit Afrika naar Europa op gang komt.
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Fantastisch man, mensen zonder proces tot een langzame dood veroordelen omdat ze mogelijk in potentie overlast zouden kunnen veroorzaken of diefstal zouden kunnen plegen.
Ik kan niet wachten totdat we het in Nederland ook zo gaan doen. Wat een prachtige samenleving krijgen we dan.
Het is een onzingedachte dat iedereen uit Azie of Afrika die een rottig leven heeft, recht heeft op een gepamperd verblijf in de EU.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er moet inderdaad een holistisch en alomvattend beleid komen om migrantenstromen op te vangen en in goede banen te leiden, in plaats van dat lafhartige afschuiven en die zinloze repressie.
De hele populatie van Afrika is net over 1 miljard. Miljarden is dus overdreven.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
=============
Voorbeeld:
https://www.google.nl/search?q=niger+average+birth+rate
In Niger krijgen ze gemiddeld 7,5 kinderen waarvan een groot deel weer overlijdt en zo blijft er een evenwicht.
Wanneer ze allerlei ziektes genezen/voorkomen en voedselhulp bieden dan blijven die kinderen allemaal leven en explodeert de populatie, die uiteindelijk weer naar Europa trekken.
"Ze komen met duizenden" is over 10~20~30 jaar misschien wel "tienduizenden".
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.
Dat neemt verder niet weg dat het dumpen van mensen in de Sahara ook geen oplossing is natuurlijk. Het is dus niet zo zwart wit als mensen hier willen stellen.
Gelukkig. Dan zijn het er maar tientallen tot honderden miljoenen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:42 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
De hele populatie van Afrika is net over 1 miljard. Miljarden is dus overdreven.
Vrijwel niemand beweert dat.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het is een onzingedachte dat iedereen uit Azie of Afrika die een rottig leven heeft, recht heeft op een gepamperd verblijf in de EU.
De grenzen dichtgooien heeft geen zin als de druk vanuit die gebieden blijft bestaan. Dan blijf je met illegale immigratie zitten.quote:Verhinder dat Afrikanen en Aziaten met zulke intenties hier naartoe kunnen komen en het probleem is voor de bewoners van de EU opgelost omdat de potentiele migranten zullen zien dat het nutteloos is. Maar het westen dient er ook voor te zorgen dat neocons en globalisten ophouden met stoken en oorlogshitsen in overige werelddelen.
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bahquote:Op woensdag 4 juli 2018 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.
Als je die gasten niets geeft, ze opsluit en weer terugtrapt/sleept dan houd het op.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De grenzen dichtgooien heeft geen zin als de druk vanuit die gebieden blijft bestaan. Dan blijf je met illegale immigratie zitten.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bah
Over onrealistische oplossingen gesproken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als je die gasten niets geeft, ze opsluit en weer terugtrapt/sleept dan houd het op.
Nu weten ze dat als ze 1 voet aan land zetten ze de facto kunnen blijven. DAT is het probleem.
Dat schrijf ik, maar je vergelijking met Nederland slaat ook nergens op.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De druk niet aankunnen is geen reden om mensen zo de dood in te jagen. Er is echt geen enkele manier om dit goed te praten.
Ik geloof best dat zoveel mensen naar Europa willen. Het is hier een beter plek om te leven en je kinderrn laten opgroeien. Ik dacht echter dat maar een fractie van die mensen het daadwerkelijk privéleven, omdat het gevaarlijk en lastig is. Je hebt er ook geld voor nodig.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gelukkig. Dan zijn het er maar tientallen tot honderden miljoenen.
Wat moet Algerije dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je het toejuicht dat daar mensen zonder proces een pijnlijke dood ingejaagd worden omdat ze mogelijk iets zouden mispeuteren, ben je wel ranzig hypocriet als je niet wilt dat het hier gebeurt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat schrijf ik, maar je vergelijking met Nederland slaat ook nergens op.
Er zit natuurlijk nog wel een grijs gebied tussen: deze vorm van massa-immigratie toejuichen en het 'ok' vinden dat mensen aan hun lot worden overgelaten in de woestijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De kinderlijke domheid, naïviteit en extreme kortzichtigheid die hieruit voorkomt is gewoon met geen pen te beschrijven.
[..]
Iedereen die deze massaimmigratie toejuicht mogen ze van mij z'n huis uit trappen en dat huis toewijzen aan 4 Afrikanen van 25.
Ze moeten niet die mensen in de woestijn achterlaten om een langzame dood te sterven.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:06 schreef Rangono het volgende:
[..]
Wat moet Algerije dan?
Wij moeten al oppassen met massa-immigratie, laat staan een land als Algerije.
Naja, mensen dumpen in de Sahara is wel degelijk een oplossing. Sterker nog: een vrij effectieve. In die hitte begeef je het immers al na een paar uur zonder drinken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet dat de landen in Noord-Afrika gewoonweg niet die druk aankunnen en daaraan bezwijken. Dat heeft veelal niets met onwil te maken. De vergelijking met Nederland gaat dan ook volstrekt mank.
Dat neemt verder niet weg dat het dumpen van mensen in de Sahara ook geen oplossing is natuurlijk. Het is dus niet zo zwart wit als mensen hier willen stellen.
Moreel eens, uiteraard.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze moeten niet die mensen in de woestijn achterlaten om een langzame dood te sterven.
Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Waarmee je het uiteindelijk alleen maar erger maakt en je geen realistische oplossingen hebt, maar wel de morele kaart denkt te kunnen trekken om je geweten te sussen. Bah
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.
Dus iemand zegt dat het onmenselijk is om mensen te dumpen in een woestijn waarvan je zeker weet dat er doden gaan vallen en dan is die persoon de walgelijke Policor zachte heelmeester? Dude, where's the world...quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat niemand een oplossing heeft, jij dus ook niet, betekent nog steeds niet dat dit toejuichen OK is.
Ja, dat je alleen iets om jezelf geeft is nu wel duidelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat je alleen iets om jezelf geeft is nu wel duidelijk.
Hoe moeilijk is het nou om niet te gaan staan juichen als die mensen de dood in worden gejaagd? Wat ben jij voor een walgelijk ventje?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?
In praktijk blijkt dat niet te werken, getuige het grote aantal mensen dat toch de grens oversteekt hoewel ze weten dat ze kansloos zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De oplossing is simpel: begin met ALLE sleepboten voor de kust van Afrika vast te leggen en te vervolgen voor mensenhandel. Daarna ga je duidelijk maken dat wie illegaal de grens oversteekt GEEN asielprocedure kan starten. Per definitie niet: je meldt je maar bij een ambassade vh land waar je asiel aan wilt vragen en that's it. Illegaal de grens oversteken is per definitie detentie en uitzetting.
Omdat ze niet vast en uitgezet worden en eindeloos kunnen procederen!quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
In praktijk blijkt dat niet te werken, getuige het grote aantal mensen dat toch de grens oversteekt hoewel ze weten dat ze kansloos zijn.
Waar heb ik staan juichen, virtue signaler?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou om niet te gaan staan juichen als die mensen de dood in worden gejaagd? Wat ben jij voor een walgelijk ventje?
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Omdat ze niet vast en uitgezet worden en eindeloos kunnen procederen!
Hoe moet ik dit anders uitleggen?quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waar heb ik staan juichen, virtue signaler?
Ik begrijp echt niet hoe je dit uit je vingers krijgt.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
Jij bent een typerend voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Negens dus, je wilt gewoon weer even verontwaardigd doen en verder niets.quote:Op woensdag 4 juli 2018 11:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit anders uitleggen?
[..]
Ik begrijp echt niet hoe je dit uit je vingers krijgt.
Karavaantje richting land van herkomst? Ik zou het zo ook niet weten. Snap wel dat ze ze niet op willen vangen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Rangono het volgende:
[..]
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.
Het westen moet al wantrouwig zijn tegenover massa-immigratie, laat staan een land als Algerije. Dat land kan de druk nu al niet aan. En andere islamitische landen staan ook al niet te springen om migranten. Wat moet Algerije? ja, niet mensen aan hun lot overlaten in de woestijn. Uiteraard, eens. Maar wat dan?
Niemand, maar wij ook nietquote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Welk Afrikaans land staat te wachten op tien/honderd duizenden extra inwoners die alleen maar geld/resources kosten en niets opleveren?
Ja want in nederland is het zo goed geluktquote:Op dinsdag 3 juli 2018 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dat hoeft ook niet, je moet gewoon goede wetten maken. De rechtsstaat wordt nu overigens gewoon genegeerd, maar dat mag allemaal want het is in het voordeel van economische migratie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.
Misschien kunnen die NGO's die pretenderen mensen van de dood te redden middels veerdiensten zorgen voor water en eten op de terugweg.quote:Maar goed, ik ben ook zo'n zachte policor heelmeester die vindt dat we geen mensen zonder water de woestijn in moeten sturen.
Laat de EU daar maar eens energie in stoppen; landen die hun onderdanen niet terug willen nemen straffen op economische gronden (of de tegoeden van de heersende kliek op westerse banken bevriezen etc.) of maak het heel moeilijk voor onderdanen uit die landen om visa voor de EU te verkrijgen. Er zijn allerlei kwaadschikse manieren om die landen te dwingen als goedschiks niet werkt, alleen die ruggengraatloze 'leiders' moeten daar nu eens werk van maken.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Uitzetten blijkt in praktijk erg moeilijk, omdat mensen hun paspoort 'kwijtraken' en landen niet mee willen werken aan repatriëring. Het procederen is het gevolg van het feit dat we een rechtsstaat hebben die mensen dat recht geeft. Ik ben er geen voorstander van om aan de rechtsstaat te gaan morrelen uit angst voor immigranten.
Wellicht kunnen we Algerije helpen met het aanleggen van een watervoorziening langs de route zodat teruggestuurde immigranten niet meer omkomen in de woestijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:20 schreef Rangono het volgende:
[..]
Zij die dit echt toejuichen zijn trollen of psychopaten. Maar dat neemt niet weg dat je verontwaardiging uiten ook te makkelijk is.
Het westen moet al wantrouwig zijn tegenover massa-immigratie, laat staan een land als Algerije. Dat land kan de druk nu al niet aan. En andere islamitische landen staan ook al niet te springen om migranten. Wat moet Algerije? ja, niet mensen aan hun lot overlaten in de woestijn. Uiteraard, eens. Maar wat dan?
Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je het toejuicht dat daar mensen zonder proces een pijnlijke dood ingejaagd worden omdat ze mogelijk iets zouden mispeuteren, ben je wel ranzig hypocriet als je niet wilt dat het hier gebeurt.
kunnen we ze beter een stel bussen cadeau doenquote:Op woensdag 4 juli 2018 12:23 schreef grimselman het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we Algerije helpen met het aanleggen van een watervoorziening langs de route zodat teruggestuurde immigranten niet meer omkomen in de woestijn.
Houd toch op man.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ahhh... jij 'geeft' zo om die 1,2 miljard Afrikanen? Hoeveel heb je er al opgenomen, wat doe je aan hulp daar en hoeveel van je inkomen maak je over?
Punt is: het past niet. Het ontbreekt aan werk, woningen en ruimte.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:54 schreef Starmanelon het volgende:
[..]
Ik geloof best dat zoveel mensen naar Europa willen. Het is hier een beter plek om te leven en je kinderrn laten opgroeien. Ik dacht echter dat maar een fractie van die mensen het daadwerkelijk privéleven, omdat het gevaarlijk en lastig is. Je hebt er ook geld voor nodig.
Bedoel je hiermee al grappend dat we Algerije moeten helpen met mensen de dood in te jagen?quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
kunnen we ze beter een stel bussen cadeau doen
Ik vind het altijd wel getuigen van een soort vreemde hoogmoed dat je vaak hoort dat we wel eventjes een continent met bijna 3 keer zoveel inwoners kunnen redden met wat ontwikkelingshulp. Dat zullen die landen toch echt primair zelf moeten doen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Punt is: het past niet. Het ontbreekt aan werk, woningen en ruimte.
Het zal DAAR beter moeten worden. Wisselwerking van effectieve ontwikkelingshulp en scholing.
wat is dit nu weer voor rare reactie ... het is toch niet om over ze heen te rijden ofzoquote:Op woensdag 4 juli 2018 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee al grappend dat we Algerije moeten helpen met mensen de dood in te jagen?
Of ben je gewoon lollig aan het doen om een goed voorbeeld te geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is dit nu weer voor rare reactie ... het is toch niet om over ze heen te rijden ofzo
de suggestie was dat we Algerije moeten helpen met watervoorziening langs de route zodat die mensen niet uitdrogen tijdens de wandeling, ik stel voor dat als we ze dan toch willen helpen ze beter van bussen kunnen voorzien
dan gaan ze namelijk niet doodHet was een shitty reactie op een shitty en niet serieuze suggestie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |