haha nee dat was het nietquote:Op woensdag 4 juli 2018 17:04 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het was een shitty reactie op een shitty en niet serieuze suggestie.
prima, ik hoor het wel als je weer normaal kunt doenquote:Op woensdag 4 juli 2018 17:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha ok als jij het zegt zal het zo zijn.
Je denkt wel heel erg in uitersten. Ze niet willen, wil nog niet zeggen dat het oké is om ze in woestijnen te dumpen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 08:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat anders? Honderdduizenden Sub-Sahara Afrikanen onderhouden terwijl miljoenen Algerijnen het zelf al niet breed hebben. Ze gewoon rond laten lopen met overlast en diefstal als gevolg. Bouteflika doet niet aan rechtsstaat, rechtszittingen of 'rechten voor vluchtelingen'. Gewoon in de woestijn dumpen en klaar is Kees.
1 Grappig hoe je hele bevolkingen over een kam scheert.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je denkt wel heel erg in uitersten. Ze niet willen, wil nog niet zeggen dat het oké is om ze in woestijnen te dumpen.
Maar goed, Algerijnen staan nou niet bepaald bekend om hun barmhartigheid en compassie.
Nieuwsflash grote moraalriddertje: dit gebeurd al voor tientallen jarenquote:Schandalig beleid. En minstens zo schandalig dat dit goedgekeurd wordt omdat mensen hun land niet willen delen met gekleurde, andersgelovige of raarpratende mensen.
Iedereen die dit oké vindt, mogen ze van mij ook zonder water in de woestijn achterlaten.
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1 Grappig hoe je hele bevolkingen over een kam scheert.
2 Grappig dat je klaagt over een gebrek barmhartigheid van anderen na een lange geschiedenis op fok van massaverkrachtingen, slavernij en het verminken van kleine kinderen met wapens goedpraten. Of zijn je standpunten over een schone Marokkaanse geschiedenis en kinderen mishandelen veranderd?
En hoe weet je dat zo zeker? Dit zijn altijd gevaarlijke uitspraken in verhitte discussies. En meestal gebruikt men dit omdat ze ergens niet uit komen ("ja nee het is zo want ik weet het beter")quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.
Het is zeker geen vooroordeel, daar waar ik het land en volk toch echt beter ken dan jij.
Geertje zou trots op je zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat het een met het ander te maken heeft. Fransen hebben daar fink huisgehouden ja, Algerijnen hebben op dat gebied geen bloed aan de handen, maar doen het op andere fronten niet goed. Waarom je Marokko r dan weer bijhaalt is nog een raadsel, maar dat zou ik ook doen bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten.
Het is zeker geen vooroordeel, daar waar ik het land en volk toch echt beter ken dan jij.
Oh, gelukkig maar. Maken we ons weer druk over niks. Normaalste zaak van de wereld. Doorlopen mensen, nothing to see here.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:17 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nieuwsflash grote moraalriddertje: dit gebeurd al voor tientallen jaren
Nee doen alsof je om afrikanen geeft..quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oh, gelukkig maar. Maken we ons weer druk over niks. Normaalste zaak van de wereld. Doorlopen mensen, nothing to see here.
Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nee doen alsof je om afrikanen geeft..
Omdat ik dat weet. Algerije heeft geen probleem met mensen zonder genade uit het land te gooien.quote:Op woensdag 4 juli 2018 17:28 schreef Syd het volgende:
[..]
En hoe weet je dat zo zeker? Dit zijn altijd gevaarlijke uitspraken in verhitte discussies. En meestal gebruikt men dit omdat ze ergens niet uit komen ("ja nee het is zo want ik weet het beter")
Vind je het dan ook logisch als westerse landen wantrouwig zijn tegenover deze vormen van immigratie?quote:Op woensdag 4 juli 2018 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij lees je behoorlijk slectief. Het gaat mij om draagkracht, heeft niets met criminaliteit te maken. Economische en sociale draagkracht in een land. Algerije is een relatief instabiel land, dat kan deze stromen er helemaal niet bij hebben. Ik kan niet begrijpen dat jij dat niet wenst in te zien.
Dat praat het dumpen van mensen in de Sahara niet goed, maar het geeft wel aan hoe ernstig de situatie rondom migratie is. We willen ook niet dat een land als Algerije bezwijkt onder de druk lijkt me.
Ach, eerlijk is eerlijk: of je ze nu in de woestijn gaat dumpen of terugstuurt naar land van herkomst maakt ook weinig uit. Zeker als dat land van herkomst gevaarlijk isquote:Op woensdag 4 juli 2018 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Houd toch op man.
Er wordt hier een duimpje omhoog geplaatst aangaande een bericht waarin gesteld wordt dat mensen de woestijn in geflikkerd worden en van de dorst omkomen. Dat is kennelijk het huidige niveau. En daar iets van zeggen maakt je een moraalridder.
Ik ben nooit fan geweest van massa-immigratie (het past simpelweg niet allemaal hier), maar staan juichen en schijtlollig doen over stervende mensen in een woestijn is gewoon psychopathisch.
Nouuuuuquote:Op woensdag 4 juli 2018 20:25 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ach, eerlijk is eerlijk: of je ze nu in de woestijn gaat dumpen of terugstuurt naar land van herkomst maakt ook weinig uit. Zeker als dat land van herkomst gevaarlijk is
Correct. In een woestijn ben je binnen een paar uur al dood (als je geen water hebt), in een oorlogsgebied heb je misschien een heel leven vol ellende.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
NouuuuuTussen in een oorlogsgebied wonen en zonder water de Sahara ingestuurd worden zit een wereld van verschil.
Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:31 schreef Rangono het volgende:
[..]
Correct. In een woestijn ben je binnen een paar uur al dood (als je geen water hebt), in een oorlogsgebied heb je misschien een heel leven vol ellende.
Ik kies voor het eerste. Wat jij?
Ja, mensen zullen steeds nieuwe routes zoeken. Dus is het aan Europa om die af te sluiten en een NO WAY-beleid volgens Australisch voorbeeld in te voeren. De komst van miljoenen kansloze Afrikaanse migranten is simpelweg geen optie.quote:Op woensdag 4 juli 2018 09:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het werkt helemaal niet ontmoedigend. Het werkt alleen maar weer andere routes in de hand. Die mensen zijn bereid om hun leven te geven om naar Europa te komen. Dit is dan slechts een minieme tegenslag.
Ik denk vooral dat jij geen idee hebt hoe verschrikkelijk oorlogen zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2018 20:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat laatste natuurlijk, een heel leven vol ellende is wellicht het geval in het Midden-Oosten, maar Berlijn was in 1960 alweer een fatsoenlijke stad om in te leven hoor. Niet geweldig met het ijzeren gordijn natuurlijk, maar dat is weer een ander dingetje. Het punt is, een oorlog is relatief snel voorbij. Hoe je je eigen leven inricht daarna is aan jou. Dat jij liever doodgaat na een paar uur vind ik nogal jezelf bij de situatie neerleggen.
Ik houd niet van shijnheiligen en moraalridders.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel voor empathie afhankelijk is van op welk werelddeel je leeft is natuurlijk ook de normaalste wereld.
Waarom doet iedereen zo moeilijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |