abonnement Unibet Coolblue
pi_180177867
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2018 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180177880
Ohja, nog maar eens mijn laatste post dan:

Hoi :W

Nog steeds leuke resultaten hier en een Wyccie die elke dag een evenement loopt, niets veranderd dus. _O_

Ik wou ook weer even gedag zeggen aangezien ik weer een beetje aan het lopen ben. Vanaf augustus vorig jaar ging het ontzettend hard bergaf en dit jaar heb ik nog ontzettend weinig gelopen voor mijn doen en moet ik weer behoorlijk wat opbouwen.
De laatste 4 weken heb ik net zoveel gelopen als de rest van 2018 8)7 . Het gaat dus gelukkig weer wat de goede kant op. Maar alsnog heb ik dit jaar maar 320km lopend erop zitten, vorig jaar was dat nog ruim boven de 1000km.

Nu maar weer een beetje in vorm proberen te komen en mijn eerste evenement van het jaar gaan doen. :o
pi_180189448
Werd tijd dat je weer eens wat ging doen :(
:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 2 juli 2018 @ 19:34:30 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180192745
Da's mooi, dan doe ik de komende weken even niks. Door een klein ongelukje op werk zit ik nu met een flinke brandwond op m'n scheenbeen en voet. 2e graads gelukkig, dus dat komt wel weer goed. Maar natuurlijk wel jammer, want ik was net weer een beetje progressie aan het boeken. :{
pi_180201453
Levensgevaarlijk, werk. Zou verboden moeten worden :{w
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 08:43:07 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180205496
Precies. Er komen alleen maar ongelukken van.
pi_180205936
Dat is wel ontzettend zuur ja.. ;(
Hoop dat je er niet al te veel last van hebt, wel wat vrije dagen aan overgehouden? :P
  dinsdag 3 juli 2018 @ 10:30:16 #8
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180206766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 09:28 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is wel ontzettend zuur ja.. ;(
Hoop dat je er niet al te veel last van hebt, wel wat vrije dagen aan overgehouden? :P
Tot nu toe valt het qua pijn nog mee, maar dat is geen garantie voor de komende dagen. Verder zit ik wel thuis, maar om het nou vrij te noemen. Het voelt toch anders.

Maar goed, ik wou nog iets van 150km lopen deze maand, zou jij dat dan even kunnen doen?
pi_180208120
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 10:30 schreef Vork het volgende:

[..]

Tot nu toe valt het qua pijn nog mee, maar dat is geen garantie voor de komende dagen. Verder zit ik wel thuis, maar om het nou vrij te noemen. Het voelt toch anders.

Maar goed, ik wou nog iets van 150km lopen deze maand, zou jij dat dan even kunnen doen?
Moet lukken ^O^
pi_180217431
Wat leuk dat je weer in een opgaande lijn zit Jero!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180218303
Eerste deel van 2018 zit erop, mooi moment om even een tussentijdse balans op te maken.
Tot nu toe in 2018 op een haar na 1600 km gelopen, met meer dan 29.000 m D+.
Totale time on feet: bijna 7 dagen (op 2uur na).

4 x een ultra afstand afgelegd ( > 50km), en mijn verste afstand tot nu toe gelopen: 75 km.
En eigenlijk begint het jaar nu pas echt, met nog (tenminste) 3 ultra's op de agenda.
Nog anderhalve week, en dan mag ik de Alpen in O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_180221531
Ik iets van 550 kilometer gelopen dit jaar. De eerste drie maanden meer ziek dan niet ziek geweest, dus ik vind het nog een respectabel totaal. Liep één 5km in 22.50 en een halve marathon in de warmte binnen 2 uur. Ben erg tervreden daarmee. Heb ook het gevoel dat ik ondanks al die ziekte in het begin van het jaar bijna fitter ben dan ooit. Ik loop in elk geval mijn duurlopen makkelijker en sneller dan ooit. Nog nooit zoveel aan het remmen geweest met lopen, dus da's mooi.

Nu begonnen met crossfitten, hopelijk gaat de combinatie van dat met lopen zijn vruchten afwerpen. Hopelijk komt er dan een hele mooie kustmarathon in oktober.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin dinsdag 3 juli 2018 @ 21:58:34 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180221950
Kom ik aan met mijn krap 600 en 1 marathon :) (vergeleken met guard) doel is dit jaar nog op de 1000 te komen en mijn 10km en hm tijd aanvallen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180226294
Tering, wat gaat de tijd snel :') . Het eerste halfjaar is voorbij gevlogen. De CPC lijkt een eeuwigheid geleden. Dat was voor mij toch wel de openbaring van het eerste halfjaar. En verder, tja...bijna 4000 km gefietst, 1300 km hardgelopen en 118 km gezwommen.
pi_180226639
Voor een beginner van >50 loop ik dan toch wel veel, geloof ik: ruim 1500km tot nu toe dit jaar.
En voordeel van beginner zijn: PR's vermorzelen :) :) ... 2 weken geleden 5km naar 24:25 en 10km naar 49:01, en paar maand geleden HM naar 1:52:nogwat.
Alleen met het warme weer van nu vind ik het lopen geen bal aan en vooral een training in zelfdiscipline en mentaliteit - HR van +15-20 bpm boven normaal, zweet gutst in liters van me af, visioenen van dobberen op een luchtbedje....
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 05:28:54 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_180228239
Beste tijden hoor Nevache!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180231140
nevache, 1500km dit jaar als beginner? Dat vind ik wel heel veel, weet niet wat je verleden is maar kijk uit dat je je niet kapot loopt... letterlijk.

Zelf zit ik nu op de 800+ tot nu toe, waarvan ~360 in de vorige 2 maanden... Nu weer lekker bezig om mijn 10k en HM tijden aan te pakken.
  woensdag 4 juli 2018 @ 11:19:45 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180231978
Goed bezig iedereen!

Even de komende weken buiten beschouwing gelaten, ging het de eerste helft van het jaar over het algemeen genomen wel goed. 650km tot nu toe en grotendeels probleemloos. Nadat ik vorig jaar voor het eerst een halve marathon had gelopen, liep ik er dit jaar een paar en ook steeds sneller. Zelfs de trail van 28km ging zonder problemen en vorige week nog een flinke hap van m'n PR op de 10km.

Maargoed nu eerst de komende weken op de bank zitten en dik worden. Daarna hoop ik weer de draad op te pakken en wat kilometers te maken en hier en daar een PR aan te scherpen.
pi_180234051
Ik zit tot nu toe op ca. 400km lopen en 600km fietsen. Bij elkaar toch ook 1000km :P
Het gaat allemaal lang niet zo goed als ik zou willen, ik heb weinig verwachtingen van de baanwedstrijdjes, maar als ik loop loop ik eigenlijk wel lekker. Dat is en blijft het belangrijkst, en als ik de trainingen die ik doe goed kan volhouden ben ik al best tevreden voor nu.
pi_180234793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 10:30 schreef m0ridin het volgende:
nevache, 1500km dit jaar als beginner? Dat vind ik wel heel veel, weet niet wat je verleden is maar kijk uit dat je je niet kapot loopt... letterlijk.
....
Is ook veel, m0rodin, dat realiseer ik me, zeker vanuit een verleden van voorgaande 30 jaar niet sporten.
Ik ben in sept. 2016 begonnen met een minuten-opbouwschema en om de dag lopen.
Dat heb ik geleidelijkaan uitgebreid. Tegenwoordig loop ik 4x in de week, met m.i. erg veel variatie (route, overhard/onverhard, vlak/heuveltjes, schoenen, afstand, tempo, trainingsdoel, wel/niet nuchter, voeding etc etc). Sinds vorig jaar juni loop ik min. 200-250km per maand. Begin dit jaar ook marathonvoorbereidingsschema gelopen om te kijken hoe mijn lijf daarop zou reageren (niet om een marathon te lopen) - ging probleemloos, ook de trainingsafstanden >30km (en de dagen daarna)

Kennelijk ben ik goed belastbaar (nooit spier/pees/gewrichtsklachten) en herstel vlot (rustHR structureel laag, piekt zelden). Geen dag ziek of verkouden geweest sinds ik loop.
En misschien wel belangrijker dan dat alles: ik heb er veel lol in, en verheug me vaak op de volgende training in mijn schema :)
pi_180235121
Als je al bijna twee jaar loopt en al halve marathons mag je ook wel afscheid nemen van de term beginner 😉 mooi dat het zo goed gaat!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180236368
Ik heb 400km gefietst en 1300 km gelopen dit jaar, maar dat niet veel stijgen de komende tijd 😟 heb echt de hoop wel opgegeven dat het op tijd voor Berlijn goed gaat komen, misschien kan ik die nog als run-walk lopen of zo. Maar vanochtend ging zelfs 8km op heel laag tempo al heel moeizaam..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 4 juli 2018 @ 15:10:05 #23
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180237150
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb 400km gefietst en 1300 km gelopen dit jaar, maar dat niet veel stijgen de komende tijd 😟 heb echt de hoop wel opgegeven dat het op tijd voor Berlijn goed gaat komen, misschien kan ik die nog als run-walk lopen of zo. Maar vanochtend ging zelfs 8km op heel laag tempo al heel moeizaam..
Had de huisarts/sportdokter/arts je al iets meer inzicht gegeven?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180242011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb 400km gefietst en 1300 km gelopen dit jaar, maar dat niet veel stijgen de komende tijd 😟 heb echt de hoop wel opgegeven dat het op tijd voor Berlijn goed gaat komen, misschien kan ik die nog als run-walk lopen of zo. Maar vanochtend ging zelfs 8km op heel laag tempo al heel moeizaam..
Wat vreselijk frustrerend! Enig idee wat de achtergrond kan zijn? En hoe je moet dealen met die frustratie?
pi_180242014
edit: verkeerde topic.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180242754
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 15:10 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Had de huisarts/sportdokter/arts je al iets meer inzicht gegeven?
Hij denkt overtraining, of overreaching, dat is het voorstadium daarvan. Is erg lastig vast te stellen. Hij doet nog wel wat extra bloedtesten om het e.e.a. uit te sluiten en ik ga ook nog naar de sportdietist om te kijken of er wat met voeding te doen is. Maar voorlopig gewoon op rantsoen van 3x p/w max 45 min en op gevoel kijken of het beter gaat. Maar ik had verwacht dat omdat ik minder ging doen, die korte loopjes dan wel minder moeizaam zouden gaan maar het tegendeel lijkt het geval te zijn. Ik ben ook steeds vaker duizelig overdag dus nouja.. vage shit allemaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef nevache het volgende:

[..]

Wat vreselijk frustrerend! Enig idee wat de achtergrond kan zijn? En hoe je moet dealen met die frustratie?
Tja als het overtraining is, dan is het iets wat over heel lange tijd ontstaan kan zijn (maanden of jaren) waarin je lichaam elke keer net iets te veel heeft moeten doen en net te weinig herstel heeft gehad, en op een gegeven moment slaat dat om. Ik probeer de frustratie wel steeds meer los te laten want daarmee maak ik het alleen maar nog kutter voor mezelf, probeer te genieten van het lopen en vooral wat liever voor mezelf te zijn en tijd te besteden aan andere hobby's.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180243069
3x 45 min per week is nog meer dan 80% van de hardlopers traint, dus echt weinig vind ik het niet... Maar relatief gezien wel een hele stap terug ja, frustrerend. :{ Al is (volledig) herstel wel het allerbelangrijkste, wel vervelend dat 'overtraining' klachten vaak zo vaag zijn of lastig te herkennen...sterkte in ieder geval!

Laatste weken wordt het hier weer steeds zwaarder om te blijven rennen. Luchtvochtigheid maakt het vooral zwaar, maar gister er nog wel 10 x 400m uit weten te persen in de hitte. ^O^
Jack does it in real time...
pi_180243135
Wat een narigheid LT. Hopelijk raak je vooral gauw van die duizeligheid af, dat lijkt me het engste.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180243432
Bedankt..

Even wat positieve energie, leuk filmpje over ultrarunnen:

Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2018 @ 22:08:09 #30
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_180245581
Allereerst wil ik zeggen dat ik het fantastisch vind om hier nog precies dezelfde mensen te zien posten als in het jaar 2013. Waar sommige mensen het toen nog hadden over "lopen met Evy" zie ik nu dezelfde mensen berichten posten over jaarstanden boven de 500km en het lopen van Marathons/ultra's.

Ik ben in de tussenliggende periode ook blijven lopen. Wat met pieken en dalen ging (zoals bij iedereen wel geloof ik). Wel heb ik drie marathon gelopen, maar ook periodes gehad waar ik minder actief liep.

Tussen januari 2017 en maart 2018 heb ik eigenlijk gewoon op gevoel gelopen. 3x per week een rondje van 5 tot 10km. Zonder een bepaalde pace of hartslag als lijdraad vooraf te nemen.

Vanaf maart ben ik me weer wat actiever bezig gaan houden met het hardlopen. De weken ingedeeld met een lange langzame duurloop, een kort tempoloopje en een intervaltraining met als doel weer in de vorm te komen van de periode waarin ik mijn PR's liep. Vorige week zondag de HM van Roosendaal gelopen in 1:57:10.

Aangezien actiever en gerichter lopen bij mij ook weer gepaard gaan met een bepaald enthousiasme ben ik ook weer meer over hardlopen gaan lezen, zowel hier als op Fok! als in hardloopboeken (Ik lees nu een boek over Ultralopen, "Eenzame Uren" geschreven door Jolanda Linschoten).

Dus mochten jullie mij in de komende tijd weer eens een keer zien posten, dit was een kort voorstelberichtje. :)
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_180245643
welcome back! :W
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_180245752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:08 schreef Mascleta het volgende:
lang verhaal kort
Nou, dan zie ik je 6 oktober wel weer. Alleen je hielen waarschijnlijk, maar toch.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator woensdag 4 juli 2018 @ 22:22:24 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_180245971
:W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf woensdag 4 juli 2018 @ 22:41:24 #34
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_180246462
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2018 22:14 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nou, dan zie ik je 6 oktober wel weer. Alleen je hielen waarschijnlijk, maar toch.
Zo snel ben ik nou ook weer niet hoor. En je moet in Zeeland niet alleen hard rennen, maar ook van de omgeving genieten natuurlijk.

Ik heb me nog niet ingeschreven, maar werk er wel een beetje met trainen naar toe. Mocht alles voorspoedig verlopen schrijf ik me later deze zomer in.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  Redactie Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 21:46:48 #35
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180292926
Zo, ik heb weer een loopje meegepakt. Zwartewaterlandloop 12,2km in 1:12,35. Met al die trainingsarbeid :P een prima tijd! Dit jaar zelfs een echte echte medaille zoals je die ook bij de grote loopjes krijgt.

Volgend jaar maar weer doen. *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180295581
Ik begon het jaar met een hamstringblessure na Egmond, daarna een paar weken nauwelijks kilometers kunnen maken.
Uiteindelijk op bijna 800k uitgekomen met 19 loopevenementen, 18 medailles en 3 marathons en 1 trail. En 2x een DNS door de blessure. :{
Schoenen: New Balance 910 (trail) vooral bij de bootcamps gebruikt, New Balance 1080 voor wat korte trainingsloopjes, Saucony Triumph Iso 3 voor de rest (90%).
Juni is dit jaar een uitzonderlijke maand wat betreft lopen. Normaliter is dat toch echt een rustmaand, maar nu had ik 6 loopjes, waaronder 2 marathons. En ik wilde nooit een voorjaars/zomermarathon lopen die later dan Rotterdam zou zijn vanwege de hitte. :')

Hoogtepunten: uiteraard mijn eerste buitenlandse marathon op Spitsbergen. O+ Verder de epische Stevensloop triple die ik met Guard en McTwente liep, en mijn eerste plek bij een lokaal loopje.
pi_180295709
Nu maar even rustig aan doen, want ik geloof dat ik nu pas last heb van de bloeddonatie en de hitte. Sloom, slap en zware benen.
De woensdagtraining voor het eerst dit jaar na de blessure overgeslagen. Vandaag derde sportloze dag van de week. Ik geloof dat ik toe ben aan een pauze.
pi_180304512
Het blijkt als je overtraind bent dat je dus ook niet kunt krachttrainen :P Gisteren geprobeerd, maar met de tweede set squatten schoot er zo'n enorme kramp in mijn benen dat ik daarna ook echt niets meer kon, ik loop nu nog steeds alsof ik gisteren een marathon gelopen heb.. Dus mijn derde keer lopen van de week moet maar even doorgeschoven worden naar morgen. Ik ga straks wel even op de fiets kijken bij de Kadeloop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 7 juli 2018 @ 12:03:00 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_180304736
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Het blijkt als je overtraind bent dat je dus ook niet kunt krachttrainen :P Gisteren geprobeerd, maar met de tweede set squatten schoot er zo'n enorme kramp in mijn benen dat ik daarna ook echt niets meer kon, ik loop nu nog steeds alsof ik gisteren een marathon gelopen heb.. Dus mijn derde keer lopen van de week moet maar even doorgeschoven worden naar morgen. Ik ga straks wel even op de fiets kijken bij de Kadeloop.
Gedoe! :( Dan komen onze weigerende lijven elkaar misschien nog even tegen vanmiddag ;) Even kijken daar.

Hier overigens wel aan de krachttraining sinds maandje of 3. Zelfs voor thuis wat gewichten besteld. Heeft allemaal weinig met hardlopen te maken, maar toch is het IETS.
  zondag 8 juli 2018 @ 09:39:08 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_180327401
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 00:16 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja, nog maar eens mijn laatste post dan:

Hoi :W

Nog steeds leuke resultaten hier en een Wyccie die elke dag een evenement loopt, niets veranderd dus. _O_

Ik wou ook weer even gedag zeggen aangezien ik weer een beetje aan het lopen ben. Vanaf augustus vorig jaar ging het ontzettend hard bergaf en dit jaar heb ik nog ontzettend weinig gelopen voor mijn doen en moet ik weer behoorlijk wat opbouwen.
De laatste 4 weken heb ik net zoveel gelopen als de rest van 2018 8)7 . Het gaat dus gelukkig weer wat de goede kant op. Maar alsnog heb ik dit jaar maar 320km lopend erop zitten, vorig jaar was dat nog ruim boven de 1000km.

Nu maar weer een beetje in vorm proberen te komen en mijn eerste evenement van het jaar gaan doen. :o
What happened Jero? Heb het gemist.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 8 juli 2018 @ 09:41:19 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_180327436
Ik ga vandaag voor een langere duurloop, met waterzak. Eerst volgende wedstrijd pas eind september. Twee marathons gelopen dit jaar. Geen problemen met vorm of blessures, maar wel minder tijd, nu ik weer fulltime werk. Krachttrain nog wel zoveel mogelijk keren per week.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_180328068
Damn LT, wat een gezeik.
Quoi, goed bezig. En krachttraining heeft misschien weinig met hardlopen te maken, het helpt wel.

HIer vanmorgen een duurloop. Ik weet niet wat mijn lijf doet. Maar tempo's zijn hoog, hartslagen laag. Ik weet niet wat ik meemaak.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180341414
734 km in het eerste halfjaar.
5 Wedstrijdjes.
Ik ben tevreden.

Gisteren de Kadeloop te Schipluiden gedaan en aardig wat bekenden gezien, dat was gezellig. Het was prachtig weer voor de toeschouwers.

@mossel: klinkt goed!
pi_180342480
quote:
2s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

What happened Jero? Heb het gemist.
Niet zoveel, vooral een motivatiedip na de 100km Trail des Fantomes, met wat blessures erdoor gegooid en een HBO opleiding. Maar begin het een beetje te leren te combineren :).

Bij jou klinkt het ook goed! ^O^ Lopen jullie alles nog samen? Zie af en toe nog wel eens wat langskomen op FB, maar daar zat ik ook niet meer zoveel op.

Mossel gaat lekker! Zo te horen raak je in topvorm! Wordt nog wat met de kustmarathon :) .

@Zwabber, zag daar inderdaad ook wat van langskomen op FB met de hele zooi daar ;) Leuk!
pi_180344126
Ik stond per 1 juli op 540 km, en 3 wedstrijden. Dat zijn er intussen 4 geworden, na de stratenloop in Zoutelande afgelopen woensdag. Het was warm.

Het was een matig hardloophalfjaar. De komende 6 maanden heb ik veel meer loopjes op mijn kalender staan.
  maandag 9 juli 2018 @ 06:22:22 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_180347665
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:28 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Niet zoveel, vooral een motivatiedip na de 100km Trail des Fantomes, met wat blessures erdoor gegooid en een HBO opleiding. Maar begin het een beetje te leren te combineren :).
Wat is er daarna ook nog te behalen, behalve misschien nog langere trails in het buitenland?

quote:
Bij jou klinkt het ook goed! ^O^ Lopen jullie alles nog samen? Zie af en toe nog wel eens wat langskomen op FB, maar daar zat ik ook niet meer zoveel op.
Nee, hij heeft een motivatiedip vanwege het warme weer, waar hij slecht tegen kan. Is ook uit vorm na een aantal keer ziek zijn. Begin januari wil hij weer meedoen aan halve marathontraining. Komt goed, ik loop gewoon door.

Tof dat je er weer bent :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_180347867
Ik snap die zomerdip nooit zo goed. Ik ben de eerste om toe te geven dat dat komt doordat ik zelf altijd heerlijk loop in de zomer. Maar nu is het vier weken warm. Als je in die tijd gewoon blijft doorlopen en rustig aan doet in het begin, dan wen je daar toch ook vanzelf aan?
Of gaat dat gewoon niet?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 08:14:39 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_180348036
Ik loop wel door deze laatste 4 weken, maar leuk is anders... Het is niet dat ik thuiskom en denk 'zo, ik heb écht lekker gelopen'. Neuh
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180355759
Vind het juist heerlijk om er in de zon op uit te gaan... Maar ja, als je niet tegen de warme kan is lopen in de warme al helemaal geen feestje kan ik me voorstellen (dus moet je of heel vroeg of wat later op de avond gaan, als dat een optie is).

Maar loop zelf liever in de hitte dan in de vrieskou...
pi_180356791
Ik kies er nu juist voor om in de hitte te trainen, zodat ik over vier weken niet helemaal onverbereid ben als het bloedheet wordt. Je moet dan toch weten hoe je de wedstrijd anders in kunt delen. Ik begin namelijk in de middag aan de marathon.
pi_180357136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Het blijkt als je overtraind bent dat je dus ook niet kunt krachttrainen :P Gisteren geprobeerd, maar met de tweede set squatten schoot er zo'n enorme kramp in mijn benen dat ik daarna ook echt niets meer kon, ik loop nu nog steeds alsof ik gisteren een marathon gelopen heb.. Dus mijn derde keer lopen van de week moet maar even doorgeschoven worden naar morgen. Ik ga straks wel even op de fiets kijken bij de Kadeloop.
Dus als je je lijf niet meer kunt belasten met hardlopen, dan ga je je lijf maar belasten met gewichtheffen? Kom op zeg. Vervolgens ga je je er druk om maken, dat je niveau achteruit gaat, dat je met van alles mee wil doen waar je nu niet aan mee kan doen, dat je straks weer opnieuw op moet bouwen, dus ervaar je nog meer stress en duurt je herstel nog langer

:R

Lekker rustig wandelen en fietsen. Geniet ervan, dat je even niet hoeft. Er komen vast nog vele jaren waarin je hard kunt gaan, maar nu even niet. ;)

Voor de zekerheid, op basis van mijn ervaring met bloedarmoede: denk ook aan je eetgewoontes, want het zou niet gek zijn als je nog even veel of zelfs meer wilt eten nu je minder sport, ook om te herstellen. Ik kan het je afraden, want dat is een snelle manier om aan te komen en je toch niet hersteld te voelen, of zelfs op een ongezonde manieren te willen compenseren voor die extra calorieën.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:40:46 #52
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180357534
Ik vind het wel zwaarder om in de hitte te lopen (hogere hartslag sneller opgebrand), maar aan de andere kant ook goed om met warmte te trainen. Ik merk daardoor dat ik het warme weer ook steeds iets beter aan kan. Als ik kan lopen (en niet op de met m'n been omhoog thuis zit, omdat ik nu eenmaal een brokkenpiloot ben), loop ik met mooi weer ook meer kilometers. Het is langer licht en juist in de avond of 's ochtends vroeg is het mooi loopweer, waardoor er meer goede loopmomenten zijn. Dat is beter te combineren met werk en andere bezigheden.
pi_180357602
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:40 schreef Vork het volgende:
Ik vind het wel zwaarder om in de hitte te lopen (hogere hartslag sneller opgebrand), maar aan de andere kant ook goed om met warmte te trainen. Ik merk daardoor dat ik het warme weer ook steeds iets beter aan kan. Als ik kan lopen (en niet op de met m'n been omhoog thuis zit, omdat ik nu eenmaal een brokkenpiloot ben), loop ik met mooi weer ook meer kilometers. Het is langer licht en juist in de avond of 's ochtends vroeg is het mooi loopweer, waardoor er meer goede loopmomenten zijn. Dat is beter te combineren met werk en andere bezigheden.
Dat bedoel ik. Het is in het begin even wennen en aanpassen, maar daardoor train je volgens mij op een gegeven moment ook wel makkelijker. En als je de hitte al heel heel goed aan kan, hoe goed moet het dan in de herfst wel niet gaan, als het niet meer zo warm is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 9 juli 2018 @ 18:32:08 #54
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180359829
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:12 schreef Devv het volgende:
Ik kies er nu juist voor om in de hitte te trainen, zodat ik over vier weken niet helemaal onverbereid ben als het bloedheet wordt. Je moet dan toch weten hoe je de wedstrijd anders in kunt delen. Ik begin namelijk in de middag aan de marathon.
Wat doe je voor de marathon
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180359924
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:32 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Wat doe je voor de marathon
Ik ga in augustus in Maastricht een hele triathlon doen. De kans is aanwezig dat het dan warm is.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:01:33 #56
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180360383
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:37 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik ga in augustus in Maastricht een hele triathlon doen. De kans is aanwezig dat het dan warm is.
Goed bezig, ik doe ook een hele in augustus, maar dan in Finland :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180360759
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:24 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dus als je je lijf niet meer kunt belasten met hardlopen, dan ga je je lijf maar belasten met gewichtheffen? Kom op zeg. Vervolgens ga je je er druk om maken, dat je niveau achteruit gaat, dat je met van alles mee wil doen waar je nu niet aan mee kan doen, dat je straks weer opnieuw op moet bouwen, dus ervaar je nog meer stress en duurt je herstel nog langer

:R

Lekker rustig wandelen en fietsen. Geniet ervan, dat je even niet hoeft. Er komen vast nog vele jaren waarin je hard kunt gaan, maar nu even niet. ;)

Voor de zekerheid, op basis van mijn ervaring met bloedarmoede: denk ook aan je eetgewoontes, want het zou niet gek zijn als je nog even veel of zelfs meer wilt eten nu je minder sport, ook om te herstellen. Ik kan het je afraden, want dat is een snelle manier om aan te komen en je toch niet hersteld te voelen, of zelfs op een ongezonde manieren te willen compenseren voor die extra calorieën.
Ik mocht de helft doen van wat ik normaal deed, dus ipv 3x per week een halfuurtje KT leek één keer me wel kunnen. Maar ik kwam er snel achter dat dat dus niet kon, sportarts ook nog gesproken vandaag en hem verbaasde het niet.

Ook de bloeduitslagen terug, niets was echt onder de advieswaarden maar ferritine (ijzer) was wel laag, 28 en de normaalwaarden voor een vrouw is 20-100, dus als je sport is dit wel erg laag. Dus daar krijg ik een recept voor.

En ja eten is lastig, ik ga niet méér eten, maar omdat je ineens veel minder sport is het al lastig om niet aan te komen. En je merkt wel dat je lichaam bij moeheid snel denkt "ah ik heb suiker nodig" of zo. Ben nog nooit zo'n zoetekauw geweest.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 19:55:38 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_180361482
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:01 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Goed bezig, ik doe ook een hele in augustus, maar dan in Finland :)
Gaaf! Wat zijn de weersverwachtingen voor Finland in augustus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180361522
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik mocht de helft doen van wat ik normaal deed, dus ipv 3x per week een halfuurtje KT leek één keer me wel kunnen. Maar ik kwam er snel achter dat dat dus niet kon, sportarts ook nog gesproken vandaag en hem verbaasde het niet.

Ook de bloeduitslagen terug, niets was echt onder de advieswaarden maar ferritine (ijzer) was wel laag, 28 en de normaalwaarden voor een vrouw is 20-100, dus als je sport is dit wel erg laag. Dus daar krijg ik een recept voor.

En ja eten is lastig, ik ga niet méér eten, maar omdat je ineens veel minder sport is het al lastig om niet aan te komen. En je merkt wel dat je lichaam bij moeheid snel denkt "ah ik heb suiker nodig" of zo. Ben nog nooit zo'n zoetekauw geweest.
Hoop dat de tabletten bij jou helpen. Mijn ferritine is nog lager en wil maar niet omhoog.
pi_180361590
Ik vind het allemaal vrij stoere verhalen over lopen in de warmte. Natuurlijk wen je er in zeker mate aan na verloop van tijd. De eerste warme dagen zijn altijd het zwaarst. Maar een deel wordt waarschijnlijk wel door aanleg bepaald. Ikzelf heb wel PR's gelopen met temperaturen van een graaf of 24, maar dat was zeker niet in de volle zon. Zaterdag ging ik weg rond 5:15/km bij een 12 km-wedstrijd, maar het uiteindelijk gemiddelde was 5:30/km. Ik vond het niet te doen. Een dag later gloeide mijn lichaam nog steeds en de spierpijn was ook erger dan gebruikelijk bij zo'n afstand/tempo door het bovengemiddelde vochtverlies. Ik was niet verbrand, ondanks dat ik een hele lichte huid heb. Ik had ook bij iedere drankpost gedronken.

Overigens is het ook een beetje sissy-warmte, want (komt-ie weer hoor, met z'n dauwpunten) de dauwpunten zijn niet al te hoog. Ik wil nog weleens weten hoe het voelt als de wind omgaat naar zuid en er veel vochtigere lucht binnenkomt. Gewend of niet, je lichaam zal domweg veel harder moeten werken dan nu. Temperatuur is niet per se het eerste probleem, directe zonnestraling en vocht zijn dat wel. En vergeet pollen en (fijn)stof niet. Ik ben al dagen kapotmoe en heb een zwaar hoofd. Ik ga overdag terug naar bed. Al maakt liggen het ook weer erger. Gek genoeg heb ik niet de klachten zoals snotteren en jankogen. In die zin is dit echt een verschrikkelijke zomer, maar nog zonder échte hitte nota bene.

@L_T: wat voor ijzerwaarde is dat? Want normaal liggen de normalen rond 9? Blijkbaar zijn er meerdere soorten ijzerwaardes?
pi_180361654
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:02 schreef Zwabberhark het volgende:

@L_T: wat voor ijzerwaarde is dat? Want normaal liggen de normalen rond 9? Blijkbaar zijn er meerdere soorten ijzerwaardes?
Jij doelt op je hb. Bij lt is het de ijzervoorraad. Dat is iets anders
pi_180361687
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:02 schreef Zwabberhark het volgende:

@L_T: wat voor ijzerwaarde is dat? Want normaal liggen de normalen rond 9? Blijkbaar zijn er meerdere soorten ijzerwaardes?
Dat is HB (hemoglobine). Ferritine is een maatstaf van hoe goed dat ijzer daadwerkelijk wordt opgenomen in je bloed..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180362923
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vind het allemaal vrij stoere verhalen over lopen in de warmte.
Zo was het niet bedoeld. Maar ik heb weleens het idee dat mensen net zo hard willen lopen als wanneer het een graadje of 12 is en dan zeggen: nee, niks voor mij die warmte. Ja, logisch. Bedoelde maar te zeggen dat ook warmte, en ja, zelfs hoge dauwpunten, trainbaar zijn.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180365273
Had me zaterdag bij de Ekiden ook wat verkeken op de warmte. Ging weg op 4:30 min/km maar na 3 km was dat niet meer vol te houden. Uiteindelijk gefinisht in 47 en een beetje.
Wel weer een leuke editie :)
  maandag 9 juli 2018 @ 23:12:18 #65
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180365662
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gaaf! Wat zijn de weersverwachtingen voor Finland in augustus?
Dat hangt er vanaf waar je in Finland bent. Tijdens de triathlon is het één beetje het kan vriezen/het kan dooien. De triathlon vindt plaats in het midden van Finland en met een beetje pech is het al herfstweer, maar het kan ook nog volop zomer zijn met 25 graden... Ik hoop eigenlijk op iets er tussen in...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  dinsdag 10 juli 2018 @ 06:57:36 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_180368933
Hoe beter het nu gaat, hoe beter je kunt knallen met iets koeler weer straks. Ik heb weer lekker 20km gelopen zondag, al heb ik geen najaars (halve) marathon gepland vanwege een lange reis in oktober.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 07:55:33 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_180369321
Wel leuk weer, die halfjaar-tussenstanden :) Ik liep ook wel hard dit halfjaar, maar deed ook een hoop andere dingen.

Ik opende het jaar met een 6-uurs zwemmarathon met een team van m'n vereniging, dat was heel leuk om te doen. Ik liep de Safarirun (thuiswedstrijd) en de 8 van Apeldoorn, voor de tweede keer. Toen werd het opeens winter, dus kon ik rondjes schaatsen op de plas hier in het park. De Baggerloop heb ik moeten overslaan, want ik kwam niet door de neckcheck ;( Bij de Stevensloop was ik weer beter, dus daar de 5km gelopen. Heroïsche editie met een beetje wind.
In april was ik vrijwilliger bij een wedstrijd en stond ik langs het parcours. Je kunt serieus beter meedoen, ik was ka-pot na die dag!
Weekje later stond ik aan de start van de eerste triathlon van het seizoen, in Deventer. Samen met McTwente reed ik de Ronde van Nijmegen en op vakantie hebben we kilometers aan hikes gelopen. Direct na de vakantie volgde de triathlon van Rotterdam, en daarna Nijmegen, Zeewolde en Didam. Ook zwom ik nog de Zwemtocht in de Oude IJssel van 2,5km.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik vergeet vast nog iets. Het wordt wel tijd dat ik me voor nieuwe dingen ga inschrijven, want ik heb geloof ik niks meer staan :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180369378
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vind het allemaal vrij stoere verhalen over lopen in de warmte. Natuurlijk wen je er in zeker mate aan na verloop van tijd. De eerste warme dagen zijn altijd het zwaarst. Maar een deel wordt waarschijnlijk wel door aanleg bepaald. Ikzelf heb wel PR's gelopen met temperaturen van een graaf of 24, maar dat was zeker niet in de volle zon. Zaterdag ging ik weg rond 5:15/km bij een 12 km-wedstrijd, maar het uiteindelijk gemiddelde was 5:30/km. Ik vond het niet te doen. Een dag later gloeide mijn lichaam nog steeds en de spierpijn was ook erger dan gebruikelijk bij zo'n afstand/tempo door het bovengemiddelde vochtverlies. Ik was niet verbrand, ondanks dat ik een hele lichte huid heb. Ik had ook bij iedere drankpost gedronken.

Overigens is het ook een beetje sissy-warmte, want (komt-ie weer hoor, met z'n dauwpunten) de dauwpunten zijn niet al te hoog. Ik wil nog weleens weten hoe het voelt als de wind omgaat naar zuid en er veel vochtigere lucht binnenkomt. Gewend of niet, je lichaam zal domweg veel harder moeten werken dan nu. Temperatuur is niet per se het eerste probleem, directe zonnestraling en vocht zijn dat wel. En vergeet pollen en (fijn)stof niet. Ik ben al dagen kapotmoe en heb een zwaar hoofd. Ik ga overdag terug naar bed. Al maakt liggen het ook weer erger. Gek genoeg heb ik niet de klachten zoals snotteren en jankogen. In die zin is dit echt een verschrikkelijke zomer, maar nog zonder échte hitte nota bene.

@L_T: wat voor ijzerwaarde is dat? Want normaal liggen de normalen rond 9? Blijkbaar zijn er meerdere soorten ijzerwaardes?
Als je dauwpunten mee wilt maken moet je eens in Doha komen rennen nu! :D Dauwpunten tikken lekker de 30 aan regelmatig en dat is een goede manier om je lijf in overdrive te sturen... _O-

Overigens klopt het helemaal wat je zegt, dauwpunten zijn de voornaamste indicator hoe zwaar het is om te rennen. Door de luchtvochtigheid werkt zweten niet meer, maar je lijf heeft dit niet door en zweet non-stop op 100% vermogen... Tot 30 minuten gaat het nog wel, vorige week ging ik een keer een klein uur en zelfs met 1.5L in camelbak stierf ik nog. :')
Gister was het echter 40 graden, maar slechts 18% luchtvochtigheid en dan is het 'te doen'. Kan er ook veel beter tegen deze derde zomer hier, dan toen ik er net was, dus je lijf past zich wel aan.

Door al dit afzien in de hitte wel de 'toasty' badge op Garmin Connect unlocked: een activiteit loggen bij meer dan 38 graden Celsius (100 Fahrenheit). :D _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door DeeBee op 10-07-2018 08:07:51 ]
Jack does it in real time...
pi_180370103
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:01 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Goed bezig, ik doe ook een hele in augustus, maar dan in Finland :)
Tof! Ik ga eerst kijken of ik deze haal, maar als er een volgende hele triathlon komt dan wil ik die in het buitenland doen. Ik ga dan wel eerst sparen voor een echte triathlonfiets. Dus volgend jaar komt er zeker nog geen vervolg ;) . Ik wil na Chicago eerst een halfjaar een offseason nemen. Dus lekker rust nemen en weer eens iets anders doen dan alleen maar trainen.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:29:05 #70
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180370297
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:14 schreef Devv het volgende:

[..]

Tof! Ik ga eerst kijken of ik deze haal, maar als er een volgende hele triathlon komt dan wil ik die in het buitenland doen. Ik ga dan wel eerst sparen voor een echte triathlonfiets. Dus volgend jaar komt er zeker nog geen vervolg ;) . Ik wil na Chicago eerst een halfjaar een offseason nemen. Dus lekker rust nemen en weer eens iets anders doen dan alleen maar trainen.
Het is belangrijk om alles bij de juiste intensiteit te doen (maar dat zul je vast weten). Verder is het probleem vooral de energievoorziening. Heb je beide op orde dan is mits een beetje getraind voltooien geen probleem.

Persoonlijk vind ik de hele afstand juist schitterend vanwege bovenstaande. Het is vooral een soort van rustig blijven en controle houden, lukt dat, dan finish je ook :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180370771
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:02 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Zo was het niet bedoeld.
Ja wel, nu ook volharden!! ;)

Overigens is het momenteel dan echt heerlijk loopweer. Echt even een adempauze in deze zomer ohne ende.
pi_180370918
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja wel, nu ook volharden!! ;)

Overigens is het momenteel dan echt heerlijk loopweer. Echt even een adempauze in deze zomer ohne ende.
Overmorgen lekker weer 27 graden.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180371741
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:29 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Het is belangrijk om alles bij de juiste intensiteit te doen (maar dat zul je vast weten). Verder is het probleem vooral de energievoorziening. Heb je beide op orde dan is mits een beetje getraind voltooien geen probleem.

Persoonlijk vind ik de hele afstand juist schitterend vanwege bovenstaande. Het is vooral een soort van rustig blijven en controle houden, lukt dat, dan finish je ook :)
Ik denk dat ik wel een redelijk goede voorbereiding heb gehad. De finish halen, moet zeker mogelijk zijn. Ik heb stiekem wel een tijdsdoel maar dat is meer iets wat ik tot de marathon bewaar. Dat is namelijk mijn sterkste onderdeel.
pi_180371823
Hoi! Ik heb een amateursvraag, en hoop dat iemand hier wat inzichten heeft.

Achtergrond: loop sinds een klein jaar. Helemaal aan het begin (nou, na 2 weken trainen) een 5km gedaan in 30 minuten. Gedurende het jaar een paar 5k-loopjes gedaan, steeds 1 minuut sneller en loop nu dus in 26 min. Ook drie maanden geleden 1x een 10km gedaan, in 56 minuten.

In principe best tevreden met de tijden en de ontwikkelingen daarvan, maar ik merk in training dat ik eigenlijk alles >40 minuten lopen echt TE zwaar vind. Ik word binnen die tijd wel steeds sneller, maar mijn duurvermogen zeg maar blijft stokken (en het einde van die 10km-loop was dus ook meer op karakter dan op conditie :p )

Wat is nu de manier om dat stukje langer dan 40-45 min makkelijker te maken?
Ik probeer al goed af te wisselen in snel loopje, interval, langzaam langere duurloop met online voorbeeldschema's.

Ik loop 2x per week, soms 3. Kan dat ook het verschil maken, dat het net te weinig is? Ik heb vroegah (10-12 jaar geleden) toen ik veel liep heel veel last gehad van shin splints en dat blijft een gevoelig punt, waardoor ik extra voorzichtig wil zijn.
pi_180372501
Eigenlijk heel simpel: vaker >40 minuten lopen.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe je langzame langere duurloop er nu uit ziet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180372662
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Eigenlijk heel simpel: vaker >40 minuten lopen.
Ik ben overigens wel benieuwd hoe je langzame langere duurloop er nu uit ziet.
Ik vreesde al dat het antwoord die kant op zou gaan. :+
Langzame langere duurloop loop ik op 10km/u. En dan mik ik op 45-50 minuten, maar dat valt vaak dus nog best tegen. Is dat dan toch nog te hard? Als ik langzamer loop voel ik me zo'n sloom sjokkend paard. :')
  Redactie Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 12:11:17 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180372704
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:08 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik vreesde al dat het antwoord die kant op zou gaan. :+
Langzame langere duurloop loop ik op 10km/u. En dan mik ik op 45-50 minuten, maar dat valt vaak dus nog best tegen. Is dat dan toch nog te hard? Als ik langzamer loop voel ik me zo'n sloom sjokkend paard. :')
Jouw langzame duurloop vind ik wel erg snel gezien je tijden. We zijn ongeveer even snel maar ik loop mijn duurlopen tussen de 6:30min/km en 7:00min/km (het is maar net wat op dat moment lekker loopt) :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180372777
Klopt. Vaker je duurlopen langzamer lopen. Hou je ze ook langer vol en bouw je duurvermogen op. Snelheid komt dan ook vanzelf.

En zeg niet: ik kan niet langzamer lopen. Dat kan iedereen. Kost alleen in het begin even wat moeite om te wennen aan het langzamere tempo.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180372813
Ok! Dank allen! Ik ga morgen even experimenteren. Ik had de langzamere duurloop geinterpreteerd als gewoon 'een tikje langzamer' dan je gewone tempo, maar het mag dus echt voelen als langzaam-langzaam.
pi_180372836
Ik denk dat ik daar ook weer strenger op ga zijn als ik weer volledig belastbaar ben, herstelloopjes etc écht heel langzaam doen. Ik loop nu vaak tussen de 5.20-40, voelt onnatuurlijk langzaam voor mijn benen, maar het is noodzakelijk om de hartslag laag te krijgen. Wel gek, bij fietsen kost dat veel minder moeite, ik kan zo rond de 30km/u fietsen op hartslag 140-150 maar bij lopen komt mijn hartslag daar al niet meer onder als ik voor mijn gevoel aan het snelwandelen ben. Het lastigste is dat ik niet mijn goede looptechniek kan vasthouden als ik langzaam loop, ik ga dan meteen meer inzakken en zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180372942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:19 schreef Svane het volgende:
Ok! Dank allen! Ik ga morgen even experimenteren. Ik had de langzamere duurloop geinterpreteerd als gewoon 'een tikje langzamer' dan je gewone tempo, maar het mag dus echt voelen als langzaam-langzaam.
Sterker, je hoeft aan het eind niet eens moe te zien. Je mag het gevoel hebben dat je dit nog wel een keer kan en wel nu meteen.

Het is even oefenen, het voelt de eerste keren onwennig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180373060
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:20 schreef La_Tramposa het volgende:
En je merkt wel dat je lichaam bij moeheid snel denkt "ah ik heb suiker nodig" of zo. Ben nog nooit zo'n zoetekauw geweest.
Ja, dat herken ik. Het vervelende is dat het wel een beetje werkt...een calorievrij alternatief is sloten cafeïne drinken, maar dat is ook niet gezond.

Je lage ijzervoorraad kan zeker bijdragen aan je vermoeidheid en als je langer had gewacht, dan had je bloedarmoede (laag hemoglobine) gekregen. Heeft de arts nog doorgevraagd om de oorzaak hiervan verder te onderzoeken? Misschien verlies je veel bloed bij de menstruatie bijvoorbeeld.

Beterschap!
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2018 @ 22:36:01 #83
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_180387813
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:16 schreef mosselmossel het volgende:
Klopt. Vaker je duurlopen langzamer lopen. Hou je ze ook langer vol en bouw je duurvermogen op. Snelheid komt dan ook vanzelf.

En zeg niet: ik kan niet langzamer lopen. Dat kan iedereen. Kost alleen in het begin even wat moeite om te wennen aan het langzamere tempo.
Exact dit.

Ik heb dat aan het begin ook verschrikkelijk moeilijk gevonden. Ik moest mijzelf continue afremmen bij het lopen van mijn LLD, maar juist dan bouw je de afstanden goed op. Denk niet aan de snelheid en de afstand die je loopt. Vooral de tijd dat je (langszaam) aan het hardlopen bent is belangrijk. Tempo is van ondergeschikt belang.

tegenwoordig loop ik de lange langzame duurloop vaak in een pace van rond de 07:00 min/km en controleer ik op mijn hartslagmeter of mijn HR laag genoeg blijft en kom vervolgens thuis met het gevoel dat ik nog uren door had kunnen rennen op dit tempo.

Het is even oefenen, maar je gaat er echt profijt van hebben verwacht ik!
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_180404063
Ha! Nou het experiment van rustig lopen opgevolgd, vanmiddag 50 minuten in 6:50 min/km. Het voelt inderdaad best raar, en op het eind had ik inderdaad het idee dat ik het nog heel makkelijk langer vol kon houden. Ga dit er dus maar wekelijks inhouden voorlopig! *O*
pi_180404524
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2018 07:43 schreef mosselmossel het volgende:
Ik snap die zomerdip nooit zo goed. Ik ben de eerste om toe te geven dat dat komt doordat ik zelf altijd heerlijk loop in de zomer. Maar nu is het vier weken warm. Als je in die tijd gewoon blijft doorlopen en rustig aan doet in het begin, dan wen je daar toch ook vanzelf aan?
Of gaat dat gewoon niet?
Als je, zoals ik, het bij het warme avondeten al zo warm krijgt dat je je kleren uit wilt trekken en met een foldertje zit te wapperen, dan is hardlopen in de hitte bijna niet te doen.
Ik word zo ontzettend moe van dit weer, krijg totaal geen energie van het sporten zo. Als ik een uur in de zon heb gelopen kan ik de hele middag slapen.
pi_180412864
Overigens waren de afgelopen 3 dagen best wel te doen. Van mij mag dit zo de rest van de zomer door. Helaas wordt het vanaf morgen toch weer warmer. Alle parken hier zien geel van het verdorde gras en in het bos leek het herfst met zoveel gele blaadjes op de grond.

Vandaag wat korte intervalletjes gedaan en dat was toch best pittig. Kan haast niet geloven dat ik ooit 5k op een tempo heb kunnen lopen die ik nu maar 400 meter volhoud.
pi_180426026
Iemand die me kan adviseren over goede, betaalbare bluetooth oordopjes (liefst met een haakje voor in of om de oorschelp). Een must is dat ik het geluid op de oordopjes moet kunnen afstellen omdat ik dit niet kan op mijn Tom Tom Runner. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets blijft lekker zitten door de oordopjes en/of het gewicht van de kabel (zoals de Jaybird Freedom).

Heb bij Runnersworld ook zo'n Aftershokz opgehad en dat voelde en klonk opzich ook goed..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180429582
Nieuw speelgoed. Omdat één Garmin (Forerunner 235) ook maar één Garmin is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 19:58:29 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_180430680
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:10 schreef mosselmossel het volgende:
Nieuw speelgoed. Omdat één Garmin (Forerunner 235) ook maar één Garmin is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loop je daar dan ook mee hard? Of wissel je ze dan om?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180430874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Loop je daar dan ook mee hard? Of wissel je ze dan om?
Nee, dan gebruik ik de Forerunner 235. Maar die vind ik niet lekker genoeg zitten om de rest van de dag ook om te hebben. Was één van de eerste, zo net dé eerste, garmin met polsslagmeter en dat merk je.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 20:12:51 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_180431000
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2018 20:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nee, dan gebruik ik de Forerunner 235. Maar die vind ik niet lekker genoeg zitten om de rest van de dag ook om te hebben. Was één van de eerste, zo net dé eerste, garmin met polsslagmeter en dat merk je.
Ja, het moet wel lekker zitten. Ik heb mijn 735XT niet meer afgedaan sinds ik 'm heb
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180431409
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand die me kan adviseren over goede, betaalbare bluetooth oordopjes (liefst met een haakje voor in of om de oorschelp). Een must is dat ik het geluid op de oordopjes moet kunnen afstellen omdat ik dit niet kan op mijn Tom Tom Runner. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets blijft lekker zitten door de oordopjes en/of het gewicht van de kabel (zoals de Jaybird Freedom).

Heb bij Runnersworld ook zo'n Aftershokz opgehad en dat voelde en klonk opzich ook goed..
Ik loop vrijwel altijd zonder oortjes, maar die enkele keer gebruik ik QCY oortjes, de QY31. Bediening op het oordopje, alleen een kabeltje tussen beide dopjes zonder hard stuk. En vrij goede kwaliteit geluid. Gekocht via AliExpress o.i d. voor onder de 20 euro, dacht ik.
pi_180478116
Naast dat ik sporthorloges te lomp vind voor dagelijks gebruik (smalle polsjes), wordt het bij mij ook vies. Al dat zweet, en vandaag zelfs zand, vind ik toch wel ranzig, ook al spoel ik 't wel af. Kan aan het bandje van de TomTom liggen.

Ik heb nu al twee weken het gevoel van verzuurde benen. Als ik de trap op loop, maar ook als ik een stukje heuvelop fiets. Terwijl squats, lunges etc. prima gaan. Gelukkig heb ik een rustmaand.
Vandaag daarom een kort rondje op duurlooptempo gedaan. Hartslag bleef redelijk laag voor mijn doen en deze temperatuur.
Enerzijds wel blij dat ik even geen duurlopen hoef te doen in deze hitte. Anderzijds ben ik ook bang dat het lastig wordt het weer op te bouwen. Maar een maandje zonder moet wel kunnen.
  zondag 15 juli 2018 @ 11:24:51 #94
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180485538
Ik loop weer :o
  zondag 15 juli 2018 @ 12:20:37 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_180486653
Ik ook, net, 13km. Lekker warm :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_180487266
quote:
2s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ook, net, 13km. Lekker warm :')
Oe, toen was ik al terug. Ik hou er van om met dit weer wat vroeger te gaan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180507272
Ik loop juist wat later de laatste tijd. Rond 10 uur 's avonds. Ook alweer wat afgekoeld, maar ben niet echt een ochtendmens :P .
Moet trouwens ook echt nog steeds leren om rustiger te lopen. Deze week maar even proberen. Afgelopen 4 dagen elke dag 1 of meerdere segmenten gepakt. Blijft leuk en motiverend, maar daardoor wel steeds weer te hard lopen :9 .
pi_180509426
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 07:28 schreef Jero_nimo het volgende:
maar ben niet echt een ochtendmens :P .
Wacht maar tot je kinderen krijgt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180511270
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:02 schreef DeeBee het volgende:

Door al dit afzien in de hitte wel de 'toasty' badge op Garmin Connect unlocked: een activiteit loggen bij meer dan 38 graden Celsius (100 Fahrenheit). :D _O_
Dat kan hier in Nederland volgende week ook 8-)
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-worden~a7477ad0/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180513458
:D Ga ervoor zou ik zeggen!
Jack does it in real time...
pi_180513515
Open water zwemmen bij 38 graden, dat is geen probleem hoor 8-) .
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 19:12:07 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_180520014
Ik ga gewoon een zwem-activiteit doen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180545605
Gisteren was er geen training en ik had geen zin om hier zelf te lopen tussen de feestende mensen. Dus ik dacht slim te zijn om dat door te schuiven naar vanochtend.
Maar ja, vroeg opstaan lukt me gewoon niet. Uiteindelijk pas in de middag gegaan.
Dom, er totaal niet aan gedacht dat de Vierdaagselopers natuurlijk ook gewoon over het fietspad van de Waalbrug lopen, dus daar kon ik niet langs.
Het werd een iets korter intervalrondje. Maar de hitte viel me best mee, want er was verkoelende wind. En ik kon zelf sneller dan marathontempo lopen.

Ik blijf toch een beetje onrustig met een maand zonder loopjes, en check steeds de Hardloopkalender. Hoe heb ik dat andere jaren volgehouden?
En ook al geen duurlopen. Ik heb het gevoel dat ik te weinig doe. Maar gelukkig kan ik vaak gaan bootcampen.
pi_180548689
Gewoon je lichaam even trakteren op een beetje gas terug. Is wel verdiend, volgens mij.

De wind maakte inderdaad het verschil. Ik zag behoorlijk op tegen de baantraining om half acht, maar eigenlijk was het heel goed te doen. Ook als je even stil stond koelde de wind je lekker af. En verder hou ik mezelf in de hitte vaak maar voor dat dat ook een goede training is. Zolang je maar genoeg drinkt en niet te veel eist van je lichaam met dit weer.
pi_180552835
Ik heb een epistel geschreven over mijn deelname aan de Eiger Ultra Trail E101.
SPOILER: lang verhaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_180555286
Wow, Guard, hele beleving. _O_

Hoe houdt de knie het? Hopelijk geen blijvende schade, maar een tijdelijke pijn. En respect voor zoiets als 19-20u rond blijven gaan, boh. ^O^
Jack does it in real time...
pi_180555479
Jeeming, wat een horror. Gefeliciteerd! Hopelijk inderdaad geen blijvende schade.

Volgens mij moet je niet een beetje gek zijn voor dit soort ondernemingen, maar kneitergestoord.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180557312
Blijvende schade is er denk ik niet, paar dagen waarin de pijn steeds meer afnam. Nu is ie wel weg. Leek wel een beetje op de pijn die ik aan het begin van mijn hardloop leven had, dat was een IT bandje... Deze week even niks lopen, volgend weekend weer naar de Ardennen, kijken hoe het dan gaat. Als ik iets voel stop ik meteen en ga ik de rest supporteren. Maar hopelijk is dan alles weer OK. Eind augustus namelijk weer de Alpen in, dan voor maar 55km :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Forum Admin woensdag 18 juli 2018 @ 14:06:33 #109
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180557769
Wat een mooi verslag Guard, en petje af
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 18 juli 2018 @ 17:52:29 #110
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_180563087
Ik ben mezelf aan het oriënteren op trainingsschema's voor een halve marathon! Nu ik regelmatig runs doe van tussen de 5k en 10k ben ik wel opzoek naar een nieuwe uitdaging. Laatst een 10k op +/-12.2 km/u gelopen en de 5k zo rond de 13 km/u. Ik begrijp dat het persoonlijk is, maar wat is een beetje realistische streeftijd voor de halve te trainen? Doel op 11 km/u? Harder, zachter?
pi_180565616
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:52 schreef Saninl het volgende:
Ik ben mezelf aan het oriënteren op trainingsschema's voor een halve marathon! Nu ik regelmatig runs doe van tussen de 5k en 10k ben ik wel opzoek naar een nieuwe uitdaging. Laatst een 10k op +/-12.2 km/u gelopen en de 5k zo rond de 13 km/u. Ik begrijp dat het persoonlijk is, maar wat is een beetje realistische streeftijd voor de halve te trainen? Doel op 11 km/u? Harder, zachter?
Is redelijk vergelijkbaar denk ik met wat ik loop. Je wedstrijdje in 5.30 min/km, duurlopen ergens 6.15 a 6.30. (Korte) Intervallen kunnen wel iets sneller dan 5.30
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180570912
Geweldig verhaal Guard, mooi opgeschreven ook!

Hoe geweldig de ervaring me ook lijkt, ik geloof niet dat ik gemaakt ben voor 100km of meer hardlopen. Maar ja, dat dacht ik een paar jaar geleden ook nog van de marathon.

Een ultra van een km of 50 is nog wel een (lange termijn) doel.
  Redactie Sport woensdag 18 juli 2018 @ 23:22:17 #113
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180571388
Guard _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 19 juli 2018 @ 06:28:28 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_180575215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:54 schreef wyccie het volgende:

[..]

Als je, zoals ik, het bij het warme avondeten al zo warm krijgt dat je je kleren uit wilt trekken en met een foldertje zit te wapperen, dan is hardlopen in de hitte bijna niet te doen.
Ik word zo ontzettend moe van dit weer, krijg totaal geen energie van het sporten zo. Als ik een uur in de zon heb gelopen kan ik de hele middag slapen.
ik doe ook meer aan onderhoud met dit weer. als er een keer een duurloopje afkan, zit het mee. Nu al een paar weken niet op de baan geweest. En helaas ook een moeilijke vroege opstaander :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_180579038
Sheesh Guard, respect!
pi_180579104
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:39 schreef Guard het volgende:
Blijvende schade is er denk ik niet, paar dagen waarin de pijn steeds meer afnam. Nu is ie wel weg. Leek wel een beetje op de pijn die ik aan het begin van mijn hardloop leven had, dat was een IT bandje... Deze week even niks lopen, volgend weekend weer naar de Ardennen, kijken hoe het dan gaat. Als ik iets voel stop ik meteen en ga ik de rest supporteren. Maar hopelijk is dan alles weer OK. Eind augustus namelijk weer de Alpen in, dan voor maar 55km :D
OCC toch? Ik heb deze week alles vastgelegd. Het was onmogelijk om nog iets in Chamonix te krijgen tegen een betaalbare prijs maar nu zitten we een dorp verderop. Ik ga alleen niet de hele week maar slechts van woensdag tot en met vrijdag voor OCC, want dat weekend heb ik weer een ander tripje wat ik niet wil missen. Het is wel heel jammer dat ik dan bij UTMB weer weg ben.
pi_180581010
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:38 schreef Devv het volgende:

[..]

OCC toch? Ik heb deze week alles vastgelegd. Het was onmogelijk om nog iets in Chamonix te krijgen tegen een betaalbare prijs maar nu zitten we een dorp verderop. Ik ga alleen niet de hele week maar slechts van woensdag tot en met vrijdag voor OCC, want dat weekend heb ik weer een ander tripje wat ik niet wil missen. Het is wel heel jammer dat ik dan bij UTMB weer weg ben.
Ik zit ook een dorp verder, daar waar de laatste VP is.
Onbetaalbaar inderdaad, Chamonix zelf.
Ik ga zondag weer terug, dus ga wel kijken bij de start en kan de top langs zien komen bij de laatste vp. Misschien kijken bij de finish van de winnaar, lijkt me ook wel tof.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!fotograaf donderdag 19 juli 2018 @ 23:09:39 #118
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_180597061
Ondanks dat het niet helemaal geworden is wat je er misschien van gehoopt had een diepe buiging voor je prestatie Guard!
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_180626036
Mooi verhaal, Guard!
Wat een hel om zo'n trail te doen met een knie die pijn doet! Hartstikke knap dat je hebt kunnen doorzetten. Het bewijst maar weer dat het lopen van een marathon of ultra vooral een mentaal ding is.
pi_180650998
Inspirerend, Guard ! (niet dat ik zelf ambities in die richting heb, maar als ik tijdens een duurloopje loop te foeteren op het veel te warme weer , is het een erg relativerende gedachte dat het heus nog wel erger kan :P )
pi_180716607
Ik zag net dat ik een kleine mijlpaal bereikt heb. Dit jaar heb ik de meeste kilometers gelopen sinds ik in 2013 begonnen ben. Ik liep in 2016 1427 kilometer en daar ben ik deze week voorbij gegaan (1428 kilometer :s) ). En het belangrijkste is dat het blessurevrij is geweest.
  Redactie Sport woensdag 25 juli 2018 @ 21:20:33 #122
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180728693
Zo. Ingeschreven voor mijn vijfde HM :) Eindhoven it is *O*

Geen richttijd ofzo. Dat komt later wel weer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 25 juli 2018 @ 21:36:28 #123
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180729028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:07 schreef Devv het volgende:
Ik zag net dat ik een kleine mijlpaal bereikt heb. Dit jaar heb ik de meeste kilometers gelopen sinds ik in 2013 begonnen ben. Ik liep in 2016 1427 kilometer en daar ben ik deze week voorbij gegaan (1428 kilometer :s) ). En het belangrijkste is dat het blessurevrij is geweest.
Dat is stevig. Ik zit zo rond de 1000 km. Hoeveel fietskilometers heb je gemaakt?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180737860
Bij mij nog weinig vooruitgang helaas.. de temperatuur helpt natuurlijk ook niet. Maar vanochtend nog geen 10km in ongeveer 10km/u op hartslag 172, waarvan ik volgens mijn horloge 46 uur moet herstellen :s Enkele maanden geleden kon ik op die hartslag nog 13km/u lopen voor een uur of twee. Maar goed, vergelijken heeft nu geen zin. Ik blijf het advies van de sportarts maar opvolgen (nog 4-6 weken houden bij max 3 keer per week heel rustig en kort) en de meningen verschillen een beetje of de marathon met als enige doel uitlopen wel of niet haalbaar is. De sportarts vindt het niet verstandig, mijn trainer denkt dat ik 1 training per week de afstand wel geleidelijk uit kan breiden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180739810
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij mij nog weinig vooruitgang helaas.. de temperatuur helpt natuurlijk ook niet. Maar vanochtend nog geen 10km in ongeveer 10km/u op hartslag 172, waarvan ik volgens mijn horloge 46 uur moet herstellen :s Enkele maanden geleden kon ik op die hartslag nog 13km/u lopen voor een uur of twee. Maar goed, vergelijken heeft nu geen zin. Ik blijf het advies van de sportarts maar opvolgen (nog 4-6 weken houden bij max 3 keer per week heel rustig en kort) en de meningen verschillen een beetje of de marathon met als enige doel uitlopen wel of niet haalbaar is. De sportarts vindt het niet verstandig, mijn trainer denkt dat ik 1 training per week de afstand wel geleidelijk uit kan breiden.
Waarom zou je in jouw conditie nog een marathon willen lopen dan?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180740051
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij mij nog weinig vooruitgang helaas.. de temperatuur helpt natuurlijk ook niet.

[..]

Balen dat er nog weinig verbetering is. Ik weet dat je dit nu niet wilt horen maar ik zou mij niet meer op die marathon richten. Ik denk dat je diep in je hart ook wel weet dat dit niet verstandig is. En wie weet lukt het toch nog als je tijdelijk wat bagage lost. Ik hoop dat je de juiste beslissingen kunt nemen!

quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:36 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Dat is stevig. Ik zit zo rond de 1000 km. Hoeveel fietskilometers heb je gemaakt?
Ik zit nu op ruim 4600 kilometer fietsen en 140 kilometer zwemmen.
pi_180740275
quote:
99s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Waarom zou je in jouw conditie nog een marathon willen lopen dan?
Om ervan te genieten, dat zou het enige doel zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:10:32 #128
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180741589
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:53 schreef Devv het volgende:

[..]

Balen dat er nog weinig verbetering is. Ik weet dat je dit nu niet wilt horen maar ik zou mij niet meer op die marathon richten. Ik denk dat je diep in je hart ook wel weet dat dit niet verstandig is. En wie weet lukt het toch nog als je tijdelijk wat bagage lost. Ik hoop dat je de juiste beslissingen kunt nemen!

[..]

Ik zit nu op ruim 4600 kilometer fietsen en 140 kilometer zwemmen.
Dat zou voldoende moeten zijn :)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180745197
Balen LT.

Ik heb een tijdje complete rust gehouden wegens (vermoedelijk) IT band pijn.. maar ook na 2 maanden is het binnen 20 min weer present }:|. Dus maandag maar eens naar de fysio, kijken wat die er van zegt.
pi_180745259
Interesse via blessure overigens: lopen hier veel mensen op minimalistische schoenen? Ik loop altijd op vrij stevige antipronatienummers, wel met cadans 180spm, maar ik vroeg me af of de aanpassing in loopstijl die daarbij horen kan helpen als blijkt dat die knie er voor mij gewoon bijhoort ofzo -O-
pi_180745471
Ai crumpette geen idee mbt schoenen ik loop op aesics antipronatie maar ik blijk wel blessure gevoelig max 7km en dan is het op.
pi_180746084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij mij nog weinig vooruitgang helaas.. de temperatuur helpt natuurlijk ook niet. Maar vanochtend nog geen 10km in ongeveer 10km/u op hartslag 172, waarvan ik volgens mijn horloge 46 uur moet herstellen :s Enkele maanden geleden kon ik op die hartslag nog 13km/u lopen voor een uur of twee. Maar goed, vergelijken heeft nu geen zin. Ik blijf het advies van de sportarts maar opvolgen (nog 4-6 weken houden bij max 3 keer per week heel rustig en kort) en de meningen verschillen een beetje of de marathon met als enige doel uitlopen wel of niet haalbaar is. De sportarts vindt het niet verstandig, mijn trainer denkt dat ik 1 training per week de afstand wel geleidelijk uit kan breiden.
Is er niemand in jouw omgeving die ooit gezegd heeft dat het misschien goed is om even een paar maanden helemaal niet in te spannen? Hoogstens licht, d.w.z. wandelen of recreatief fietsen?
  Forum Admin donderdag 26 juli 2018 @ 16:31:23 #133
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180746168
Balen LT. Klinkt alsof je het beste de marathon kan laten voor wat het is (maar dat wil je niet horen).

Wel 'schokkend' om te horen dat je zo vlot gezakt bent qua conditie.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_180746900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:28 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Is er niemand in jouw omgeving die ooit gezegd heeft dat het misschien goed is om even een paar maanden helemaal niet in te spannen? Hoogstens licht, d.w.z. wandelen of recreatief fietsen?
Nee, dit is wat de sportarts heeft aangeraden. Helemaal stoppen is een veel te grote overgang, deze stap terug heeft al een behoorlijk grote impact op heel veel facetten (stofwisseling, slaap, gewicht, stemming).

Dus bedankt voor jullie adviezen, maar ik ga voorlopig even op de professionals af. Als uiteindelijk in september blijkt dat ik nog geen steek fitter ben of dat het te riskant is voor mijn verdere gezondheid ga ik uiteraard niet sporten. Maar als ik goed herstellende ben dan kan ik prima proberen hoe ver ik kom op 30-40km per week, er zijn een hoop mensen die slechter voorbereid aan de start staan en ik heb een brede basis natuurlijk.

Kortom, ik ga geen datum op mijn herstel prikken, moet echt eerlijk naar mijn lichaam blijven luisteren. Maar finishen in Berlijn is voor mij wel een heel mooi lichtpuntje als het zou kunnen, en het is op dit moment niet zo dat dat per se niet zou kunnen. Gewoon week voor week bekijken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 17:35:44 #135
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180748116
Wilde vanavond lopen maar zelfs om 23.00 uur is het nog 27 graden. Dat wordt m niet ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 19:06:22 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_180750375
Ik ben gisteren 'gewoon' maar gegaan. Je moet wat :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin donderdag 26 juli 2018 @ 19:21:16 #137
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180750626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben gisteren 'gewoon' maar gegaan. Je moet wat :')
Ik ook, intervallen, veel vocht kwijtgeraakt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 19:28:45 #138
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180750767
Ik ga morgenvroeg wel, dan is het 22 graden
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Forum Admin donderdag 26 juli 2018 @ 19:32:22 #139
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_180750829
Ik zit te dubben, ik wil misschien weer een marathondoel (dit keer een tijdsdoel) in de agenda zetten. Nu wilde ik spark (18 december dacht ik) als eerste met potlood intekenen, met als uitwijkmogelijkheid Rotterdam, 7 april.

Voor spark zou ik dan in september moeten gaan beginnen. Mocht ik spark niet halen of mijn doel niet dan zou r'dam de tweede keus zijn, maar dan heb ik twee weken om 'bij te komen' alvorens de training voor Rotterdam begint. Dat lijkt me stiekem te dicht op elkaar zitten en dan wordt het wel een zwaar half jaar.

Andere optie is alle pijlen op Rotterdam of een andere voorjaarsmarathon.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 19:46:49 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_180751137
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:21 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik ook, intervallen, veel vocht kwijtgeraakt.
Vriend kwam hier ook net zeiknat thuis :D in z'n katoenen shirt ook echt _O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180751283
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 16:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dus bedankt voor jullie adviezen, maar ik ga voorlopig even op de professionals af.
Verstandig :)
Maar die sportarts zegt dus ook dat een marathon lopen dan weer niet verstandig is. Ik verbaas me erover dat jouw trainer daar niet in meegaat. Anyway, sterkte en ik hoop van harte dat je Berlijn kunt lopen. Het is hoe dan ook een onwijs toffe stad.
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:07:33 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_180752949
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:28 schreef DeLuna het volgende:
Ik ga morgenvroeg wel, dan is het 22 graden
ga ik ook doen :Y

Heb op kantoor al kleding en handdoeken neergelegd. Naar kantoor rennen en daar douchen :')
disclaimer
pi_180753114
Woensdagochtend om kwart over 8 in het bos was het net te doen..maar na 5 km hield het op.
pi_180753959
Wij hadden training om 19 uur. Toen ging het me een partij regenen en onweren! Halfuur later begonnen daarom. Was toen nog maar 20 graden. Lekker!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180754109
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Verstandig :)
Maar die sportarts zegt dus ook dat een marathon lopen dan weer niet verstandig is. Ik verbaas me erover dat jouw trainer daar niet in meegaat. Anyway, sterkte en ik hoop van harte dat je Berlijn kunt lopen. Het is hoe dan ook een onwijs toffe stad.
Hij heeft niet gezegd dat het onverstandig is. Alleen twijfelt hij over de haalbaarheid. De trainer gaat ook nergens tegenin, alleen we hebben gewoon afgesproken om te kijken of we rustig de duur van één training in de week uit kunnen breiden, terwijl de sportarts in eerste instantie zei; nog 4-6 weken dezelfde omvang houden. Ik heb nu ook het officiele rapport van het consult binnen:

"Wellicht dat je, als het met rustige duurtraining goed gaat, over 7 weken wel op recreatief tempo richting een marathon zou kunnen denken. Het is kort dag, maak van het halen van deze deadline dan ook geen race."

Dat is hoe ik er zelf ook in sta.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180755071
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:35 schreef DeLuna het volgende:
Wilde vanavond lopen maar zelfs om 23.00 uur is het nog 27 graden. Dat wordt m niet ;(
Kan je niet max 5 km lopen met fles water in je hand? Ik loop 3x per week tussen de middag tijdens de pauze. 5 km in de hitte is nog te doen, denk ik.
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 22:59:25 #147
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180755811
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:32 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Kan je niet max 5 km lopen met fles water in je hand? Ik loop 3x per week tussen de middag tijdens de pauze. 5 km in de hitte is nog te doen, denk ik.
Ik reken altijd dat ik tijdens het hardlopen 10 graden warmer word dan het al is. Dus dan zou het 37 graden zijn. Dat is niet echt een temperatuur waar ik heel vrolijk van word...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180758366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik reken altijd dat ik tijdens het hardlopen 10 graden warmer word dan het al is. Dus dan zou het 37 graden zijn. Dat is niet echt een temperatuur waar ik heel vrolijk van word...
's Morgens om 6 uur was het nog enigszins te doen afgelopen dagen, maar zelfs dan vind ik het tegen het eind al veel te warm worden.
pi_180761328
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik reken altijd dat ik tijdens het hardlopen 10 graden warmer word dan het al is. Dus dan zou het 37 graden zijn. Dat is niet echt een temperatuur waar ik heel vrolijk van word...
Die regel geldt alleen voor de kleding die je moet aantrekken toch?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 27 juli 2018 @ 08:42:52 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_180761404
Ik vond het vanmorgen aardig te doen. Het was niet zozeer de temperatuur die me opbrak, maar het vreselijk slechte slapen van de afgelopen nachten.
Maar met een paar korte wandelpauzes toch heelhuids op kantoor aangekomen, kon meteen aanschuiven voor een krachtontbijt met hamandeggs :P
disclaimer
  Redactie Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 11:05:10 #151
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180763716
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Die regel geldt alleen voor de kleding die je moet aantrekken toch?
Geen idee maar het klinkt plausibel
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180778854
LT, inderdaad niet vergelijken met een paar maanden geleden. Het was toen namelijk ook 30 graden kouder. :P
Gewoon lekker rustig doorhobbelen en kijken hoe het gaat. Helemaal niet sporten lijkt mij ook echt funest.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:32 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Kan je niet max 5 km lopen met fles water in je hand? Ik loop 3x per week tussen de middag tijdens de pauze. 5 km in de hitte is nog te doen, denk ik.
Wow, dat vind ik nogal wat. Dan is de zon op z'n sterkst.
Tijdens mijn werk pak ik zelfs voor 1 km nu de auto, omdat ik die zon echt niet trek. Maar dat komt omdat mijn bloeddruk veel te laag wordt.

Ik wil deze maand eigenlijk nog wel 1 echte duurloop doen (niets langer dan 7k gelopen!), maar ik weet niet of me dat lukt.
Hitte, ga weg! o|O
pi_180784003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 23:24 schreef wyccie het volgende:
LT, inderdaad niet vergelijken met een paar maanden geleden. Het was toen namelijk ook 30 graden kouder. :P
Gewoon lekker rustig doorhobbelen en kijken hoe het gaat. Helemaal niet sporten lijkt mij ook echt funest.

[..]

Wow, dat vind ik nogal wat. Dan is de zon op z'n sterkst.
Tijdens mijn werk pak ik zelfs voor 1 km nu de auto, omdat ik die zon echt niet trek. Maar dat komt omdat mijn bloeddruk veel te laag wordt.

Ik wil deze maand eigenlijk nog wel 1 echte duurloop doen (niets langer dan 7k gelopen!), maar ik weet niet of me dat lukt.
Hitte, ga weg! o|O
Motgenochtend om een uurtje of half zeven zou het 15 a 16 graden moeten zijn. Hét moment.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zaterdag 28 juli 2018 @ 06:52:37 #154
155227 crew  Guppy
dus
pi_180784016
Het is gewoon 23 graden hier. Buiten. Voelt wél fris aan, dat dan weer wel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180786387
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:57 schreef Crumpette het volgende:
Interesse via blessure overigens: lopen hier veel mensen op minimalistische schoenen? Ik loop altijd op vrij stevige antipronatienummers, wel met cadans 180spm, maar ik vroeg me af of de aanpassing in loopstijl die daarbij horen kan helpen als blijkt dat die knie er voor mij gewoon bijhoort ofzo -O-
Ik loop behoorlijk minimalistisch, langere afstanden meestal op nog wel op Salomon Sense (4mm drop en nog wel wat demping), maar de laatste tijd loop ik weer vaker op de FiveFingers, geen demping, geen drop. Maar ik heb ook wel een keer last gehad van een lopersknie, al was deze na een maandje rustig aan wel weer over, daarna nooit meer last van gehad. Toen was het voor mij vooral een kwestie van ineens teveel extra willen, dus wat overbelasting.

Ik lees wel verhalen dat het voor mensen veel kan helpen met betrekking tot knieproblemen om echt minimalistisch te gaan lopen, vooral omdat je dan meer je kuiten gebruikt voor het dempen. Maar dan wordt er wel expliciet bijgezegd dat je dan heel rustig moet opbouwen, waardoor de kans op blessures dan ook weer kleiner wordt.

Dus je kan het sowieso eens proberen, gewoon rustig opbouwen, kan ook gewoon naast je normale loopjes op de andere schoenen. Ik vind de FiveFingers vaak sowieso ontzettend fijn lopen omdat het een beter gevoel van vrijheid geeft en het echt ontzettend licht loopt.
pi_180802656
Ik loop altijd op de vroege ochtend, heerlijk rustig en weinig last van de warmte.
Wekker om 7 uur, maar ben altijd wel blij als ik eerder wakker word want dat scheelt weer wandelaars in het park.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180808196
Ik liep net ook om zeven uur al. 23 kilometer met een gemiddelde hartslag van 137. Echt absurd hoe laag mijn hartslag is de laatste tijd, maar dit is echt het laagste ooit. Ik blijf mezelf verbazen. 8-)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 29 juli 2018 @ 10:25:55 #158
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_180808655
Ik liep om half acht 10 kilometers. Temperatuur was prima te doen. Voor t eerst in weken.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_180808668
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:57 schreef mosselmossel het volgende:
Ik liep net ook om zeven uur al. 23 kilometer met een gemiddelde hartslag van 137. Echt absurd hoe laag mijn hartslag is de laatste tijd, maar dit is echt het laagste ooit. Ik blijf mezelf verbazen. 8-)
Mooie afstand alweer! Hartslag gaat ook wat omlaag met leeftijd, misschien is dat proces bij jou begonnen :P

Ik heb gisteren eindelijk nieuwe hardloopschoenen gekocht, was al wel een tijdje nodig maar met de huidige stavaza had ik er bijzonder weinig zin in.
Wel gelachen, die medewerker wilde per se van elk paar dat ik uitprobeerde zo'n filmanalyse maken. Maar elke keer als we het filmpje bekeken zei hij 'ja hmm dit ziet er ook wel goed uit, niks op aan te merken'. Als ik vroeg naar verschillen tussen twee modellen moest hij het ook gaan opzoeken in de computer. Ben ook nog een beetje erg afgezet qua prijs geloof ik als ik nu op internet kijk, maar soit. Kan er weer even tegenaan met mijn Mizuno Wave Ultima.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180808741
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mooie afstand alweer! Hartslag gaat ook wat omlaag met leeftijd, misschien is dat proces bij jou begonnen :P

Ik heb gisteren eindelijk nieuwe hardloopschoenen gekocht, was al wel een tijdje nodig maar met de huidige stavaza had ik er bijzonder weinig zin in.
Wel gelachen, die medewerker wilde per se van elk paar dat ik uitprobeerde zo'n filmanalyse maken. Maar elke keer als we het filmpje bekeken zei hij 'ja hmm dit ziet er ook wel goed uit, niks op aan te merken'. Als ik vroeg naar verschillen tussen twee modellen moest hij het ook gaan opzoeken in de computer. Ben ook nog een beetje erg afgezet qua prijs geloof ik als ik nu op internet kijk, maar soit. Kan er weer even tegenaan met mijn Mizuno Wave Ultima.
Ik dacht dat we lief zouden doen in dit subforum! Potver. :{

Je wordt in elke hardloopwinkel afgezet qua prijs. Maar ach, ik gun het Hans, de eigenaar van de winkel waar ik al mijn schoenen koop. Hij is ook lid van onze club :)

Ik geloof niet dat een willekeurige Run2Day nu zoveel meer expertise heeft dan een hardloper met jaren ervaring.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180808807
quote:
99s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik dacht dat we lief zouden doen in dit subforum! Potver. :{

Je wordt in elke hardloopwinkel afgezet qua prijs. Maar ach, ik gun het Hans, de eigenaar van de winkel waar ik al mijn schoenen koop. Hij is ook lid van onze club :)

Ik geloof niet dat een willekeurige Run2Day nu zoveel meer expertise heeft dan een hardloper met jaren ervaring.
Mja daarom werken er in dat soort winkels ook vaak mensen die zelf wedstrijdloper zijn. Maar deze winkel specialiseert ook in hockey en handbalschoenen en zo, en dit was misschien een zaterdagmedewerker met weinig kennis. Nouja, maakt voor de schoen verder niet uit, je moet het toch vooral zelf voelen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180809223
Ik vraag altijd aan m'n trainer wanneer hij werkt, en dan laat ik me door hem schoenen aanmeten :P Als ik goed word geholpen vind ik het geen probleem om er wat extra voor te betalen. Maar ik bestel ook wel schoenen voor een habbekrats op internet, met neutraal en lichtgewicht gaat het eigenlijk niet snel fout. Zeker met m'n Adizero Boston's voor de halve prijs ben ik erg content.

Ik wilde afgelopen week voor nieuwe schoenen want m'n wedstrijd/baanschoenen zijn wel af aan het raken, maar het wordt echt veel te warm in die winkel om relaxed nieuwe schoenen te kunnen proberen.
pi_180809832
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 09:57 schreef mosselmossel het volgende:
Ik liep net ook om zeven uur al. 23 kilometer met een gemiddelde hartslag van 137. Echt absurd hoe laag mijn hartslag is de laatste tijd, maar dit is echt het laagste ooit. Ik blijf mezelf verbazen. 8-)
Klinkt bekend, echter krijg ik mijn hartslag ook niet meer zo hoog dat als ik in eerst kreeg.
pi_180819674
Topdag gehad in de Ardennen, trail van 24 km gelopen. Ondanks dat ik er vaak ben geweest toch weer over mooie nieuwe paadjes gekomen. Lekker kunnen knallen in de afdalingen, beetje ingehouden op de klimmen.
Herstel gaat voorspoedig, al kan de knie nog wel wat rust gebruiken.
Overall zeer tevreden over vandaag. Op naar de OCC
:s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 29 juli 2018 @ 21:50:26 #165
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_180822572
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb gisteren eindelijk nieuwe hardloopschoenen gekocht, was al wel een tijdje nodig maar met de huidige stavaza had ik er bijzonder weinig zin in.
Wel gelachen, die medewerker wilde per se van elk paar dat ik uitprobeerde zo'n filmanalyse maken. Maar elke keer als we het filmpje bekeken zei hij 'ja hmm dit ziet er ook wel goed uit, niks op aan te merken'. Als ik vroeg naar verschillen tussen twee modellen moest hij het ook gaan opzoeken in de computer. Ben ook nog een beetje erg afgezet qua prijs geloof ik als ik nu op internet kijk, maar soit. Kan er weer even tegenaan met mijn Mizuno Wave Ultima.
en daarom koop ik mijn schoenen ook nooit bij de op sociale media zo geprezen "speciaalzaken"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_180829170
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en daarom koop ik mijn schoenen ook nooit bij de op sociale media zo geprezen "speciaalzaken"
Toch niet helemaal terecht, ook een beetje afhankelijk van de mate van 'speciaal' waar je heengaat natuurlijk. Ik heb toevallig eergisteren weer nieuwe schoenen gekocht en deze voelen echt als op maat gemaakt voor mij. Daarnaast nog wat tips gekregen over mijn techniek, dus helemaal tevreden mee. Prijs zal wellicht 3 tientjes hoger zijn dan bij een reguliere winkel, maar die 30 euro op 1,5/2 jaar neem ik dan voor lief.

Even een vraagje voor mensen hier die schema's maken/wel eens met een schema lopen: Ik ben inmiddels zo ver dat ik 5 km weer <30 minuten kan lopen (29:35 :P ).

Aanvankelijk had ik het idee om gewoon elke keer dat ik loop 10 of 15 seconden sneller te lopen op de 5 km, maar na wat research lijkt me dit toch geen goed 'schema'. Ik wil dus graag wat afwisselen tussen duur/interval.

Als ik 3x per week train, hoe kan ik dit dan het beste invullen? Zondag wellicht een duurloop, 1x interval; en dan wellicht 1 tempoloop (dus gewoon bijv. 4/5 km op wedstrijdtempo), of is dat ongebruikelijk?

Verder heb ik vanuit mijn studie al wat voorkennis wat betreft inspanningsfysiologie. Ik ken de opbouw van intervaltraining globaal en heb er ook nog wel wat boeken van liggen. Ik vraag mij alleen af: Wat is nou een moment waarop je bijv. de stap maakt van extensief interval naar intensief? Voor elke vorm staat een bepaalde hersteltijd; logisch, maar er staat nergens aangegeven dat je een bepaalde vorm een x-aantal weken moet volgen om vervolgens de volgende stap te zetten.
  Redactie Sport maandag 30 juli 2018 @ 09:26:45 #167
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_180829374
En toch ben ik erg tevreden over de Run2Day waar ik altijd mijn schoenen haal. Ben wel eens naar andere winkels geweest maar het was daar toch niet helemaal zo goed als ik gewend ben.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_180829407
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

en daarom koop ik mijn schoenen ook nooit bij de op sociale media zo geprezen "speciaalzaken"
Heb je die dan bij jou in de buurt?
pi_180840833
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:06 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Toch niet helemaal terecht, ook een beetje afhankelijk van de mate van 'speciaal' waar je heengaat natuurlijk. Ik heb toevallig eergisteren weer nieuwe schoenen gekocht en deze voelen echt als op maat gemaakt voor mij. Daarnaast nog wat tips gekregen over mijn techniek, dus helemaal tevreden mee. Prijs zal wellicht 3 tientjes hoger zijn dan bij een reguliere winkel, maar die 30 euro op 1,5/2 jaar neem ik dan voor lief.

Even een vraagje voor mensen hier die schema's maken/wel eens met een schema lopen: Ik ben inmiddels zo ver dat ik 5 km weer <30 minuten kan lopen (29:35 :P ).

Aanvankelijk had ik het idee om gewoon elke keer dat ik loop 10 of 15 seconden sneller te lopen op de 5 km, maar na wat research lijkt me dit toch geen goed 'schema'. Ik wil dus graag wat afwisselen tussen duur/interval.

Als ik 3x per week train, hoe kan ik dit dan het beste invullen? Zondag wellicht een duurloop, 1x interval; en dan wellicht 1 tempoloop (dus gewoon bijv. 4/5 km op wedstrijdtempo), of is dat ongebruikelijk?

Verder heb ik vanuit mijn studie al wat voorkennis wat betreft inspanningsfysiologie. Ik ken de opbouw van intervaltraining globaal en heb er ook nog wel wat boeken van liggen. Ik vraag mij alleen af: Wat is nou een moment waarop je bijv. de stap maakt van extensief interval naar intensief? Voor elke vorm staat een bepaalde hersteltijd; logisch, maar er staat nergens aangegeven dat je een bepaalde vorm een x-aantal weken moet volgen om vervolgens de volgende stap te zetten.
Het hangt heel erg van de ervaring van de verkoper en de loper af natuurlijk. Met eenmalige tips kun je in principe niet zoveel, een betere looptechniek moet er echt inslijten, daarom hebben veel mensen zoveel baat van loopscholing bij een goede trainingsgroep.

Wat jij bedoelt is volgens mij de periodisering: eerst een algemene voorbereidingsfase, dan specifieke voorbereidingsfase, dan wedstrijdperiode en dan herstelperiode.
Tijdens de algemene fase doe je vooral aerobe/extensieve trainingen en kan het ook veel alternatief en krachttraining zijn, naar de wedstrijd toe steeds meer snelheid en specifiek trainen.
Hoe lang elke periode duurt hangt helemaal af van je doel en hoe veel tijd je daarvoor hebt. Vaak zijn schema's bij het hardlopen 16 weken; 8 weken algemene voorbereidingsperiode, 6 weken specifiek en 2 weken taper/wedstrijdperiode. Maar je kunt zo'n verdeling ook op een periode van een jaar zetten en bijvoorbeeld de hele winter aan je kracht en basis werken, dan 3 maanden meer extensieve interval en dan steeds specifiekere prikkels. Zo trainen bijvoorbeeld veel baanatleten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180841436
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het hangt heel erg van de ervaring van de verkoper en de loper af natuurlijk. Met eenmalige tips kun je in principe niet zoveel, een betere looptechniek moet er echt inslijten, daarom hebben veel mensen zoveel baat van loopscholing bij een goede trainingsgroep.

Wat jij bedoelt is volgens mij de periodisering: eerst een algemene voorbereidingsfase, dan specifieke voorbereidingsfase, dan wedstrijdperiode en dan herstelperiode.
Tijdens de algemene fase doe je vooral aerobe/extensieve trainingen en kan het ook veel alternatief en krachttraining zijn, naar de wedstrijd toe steeds meer snelheid en specifiek trainen.
Hoe lang elke periode duurt hangt helemaal af van je doel en hoe veel tijd je daarvoor hebt. Vaak zijn schema's bij het hardlopen 16 weken; 8 weken algemene voorbereidingsperiode, 6 weken specifiek en 2 weken taper/wedstrijdperiode. Maar je kunt zo'n verdeling ook op een periode van een jaar zetten en bijvoorbeeld de hele winter aan je kracht en basis werken, dan 3 maanden meer extensieve interval en dan steeds specifiekere prikkels. Zo trainen bijvoorbeeld veel baanatleten.
Nou, wat ik meer bedoelde is hoe vaak ik in zo'n schema wissel van soor intervaltraining. Je begint extensief lijkt me en dan wil je vervolgens de stap zetten naar wat meer lactische training. Afhankelijk van je doelen uiteraard. Het lijkt me ook dat je bij bijv. een 5 km voornamelijk in de zone van het aerobe vermogen zit te trainen.

Al met al vind ik de beschikbare informatie heel uiteenlopend, en dan krijg je dus inderdaad al het idee dat je maar bij een atletiekvereniging moet als je een beetje een degelijk schema wilt. Ik ben echter gewoon een recreatief loper, die wel graag met een plan/gedachte wil lopen, maar zich niet per se gelijk wil inschrijven bij een vereniging.

Tot dusver heb ik in mijn hoofd dat ik 3x p/w wil hardlopen (wellicht beginnen met 2x), 1x pw een duurloop op 80/90 van het omslagpunt, 1 tempoloop en 1 intervaltraining. Maar hoe ik die laatste 2 ga invullen heb ik dus nog geen idee van. Het doel uiteindelijk is sneller worden op de 5km en vervolgens uitbreiding naar 10 km.
pi_180842127
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:40 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nou, wat ik meer bedoelde is hoe vaak ik in zo'n schema wissel van soor intervaltraining. Je begint extensief lijkt me en dan wil je vervolgens de stap zetten naar wat meer lactische training. Afhankelijk van je doelen uiteraard. Het lijkt me ook dat je bij bijv. een 5 km voornamelijk in de zone van het aerobe vermogen zit te trainen.

Al met al vind ik de beschikbare informatie heel uiteenlopend, en dan krijg je dus inderdaad al het idee dat je maar bij een atletiekvereniging moet als je een beetje een degelijk schema wilt. Ik ben echter gewoon een recreatief loper, die wel graag met een plan/gedachte wil lopen, maar zich niet per se gelijk wil inschrijven bij een vereniging.

Tot dusver heb ik in mijn hoofd dat ik 3x p/w wil hardlopen (wellicht beginnen met 2x), 1x pw een duurloop op 80/90 van het omslagpunt, 1 tempoloop en 1 intervaltraining. Maar hoe ik die laatste 2 ga invullen heb ik dus nog geen idee van. Het doel uiteindelijk is sneller worden op de 5km en vervolgens uitbreiding naar 10 km.
Hmm, als je maar 3x per week traint heeft het wisselen van soorten intervaltraining niet zo heel veel zin. Je weet waarschijnlijk toch niet precies bij welk tempo je in verschillende zones zit.

De duurloop in die zone klinkt helemaal goed! Qua intervallen kun je afwisselen tussen bijvoorbeeld 15x 1 minuut op 5km tempo, en een andere training 10x 2 minuten op 10km tempo, met gelijke rust. Tempoloop ben ik zelf niet zo fan van, dan kun je in mijn ogen beter een wedstrijd lopen, maar als je het niet al te vaak doet kan het wel. Ik zou zelf die training eerder inzetten als een duurloop met een of meerdere extensieve blokken, bijvoorbeeld 3km inlopen, 2x2km op halve marathon/marathontempo met 1km rust, 3km uitlopen. In een tempoloop zou je waarschijnlijk iets korter in en uitlopen en dan 5km aan één stuk op dat tempo lopen.

Echter vraag ik me af of het zin heeft om je helemaal in te lezen in trainingsfysiologie bij deze trainingsintensiteit. Als er altijd minstens een rustdag tussen de trainingen zit ben je volledig hersteld na elke training dus hoef je daar niet zo'n rekening mee te houden. Wel is het belangrijk dat zo'n 80% van je kilometers rustige-duurkilometers zijn, ook als je voor de 5km traint.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 21:10:59 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_180842219
Vandaag na 17:00 uur na m'n werk gewoon gaan lopen, een hoop mensen verklaarden me onderweg voor gek. Maar het was nog wel te doen, op zich. Niet te hard, gewoon lekker rustig, ging wel oké. Lekker, nee, dat niet. Maar ik heb weer bewogen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180842519
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Vandaag na 17:00 uur na m'n werk gewoon gaan lopen, een hoop mensen verklaarden me onderweg voor gek. Maar het was nog wel te doen, op zich. Niet te hard, gewoon lekker rustig, ging wel oké. Lekker, nee, dat niet. Maar ik heb weer bewogen :)
Nu goed trainen is dubbel resultaat in het najaar. Lekker bezig dus!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 30 juli 2018 @ 21:37:16 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_180842699
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Heb je die dan bij jou in de buurt?
daarvoor moet ik wel het buitenste buitenbos verlaten en naar de grote stad reizen maar ja, daar heb je ze zeker.
Maar zo als eerder gezegd... hoe speciaal zijn ze?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_180844783
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm, als je maar 3x per week traint heeft het wisselen van soorten intervaltraining niet zo heel veel zin. Je weet waarschijnlijk toch niet precies bij welk tempo je in verschillende zones zit.

De duurloop in die zone klinkt helemaal goed! Qua intervallen kun je afwisselen tussen bijvoorbeeld 15x 1 minuut op 5km tempo, en een andere training 10x 2 minuten op 10km tempo, met gelijke rust. Tempoloop ben ik zelf niet zo fan van, dan kun je in mijn ogen beter een wedstrijd lopen, maar als je het niet al te vaak doet kan het wel. Ik zou zelf die training eerder inzetten als een duurloop met een of meerdere extensieve blokken, bijvoorbeeld 3km inlopen, 2x2km op halve marathon/marathontempo met 1km rust, 3km uitlopen. In een tempoloop zou je waarschijnlijk iets korter in en uitlopen en dan 5km aan één stuk op dat tempo lopen.

Echter vraag ik me af of het zin heeft om je helemaal in te lezen in trainingsfysiologie bij deze trainingsintensiteit. Als er altijd minstens een rustdag tussen de trainingen zit ben je volledig hersteld na elke training dus hoef je daar niet zo'n rekening mee te houden. Wel is het belangrijk dat zo'n 80% van je kilometers rustige-duurkilometers zijn, ook als je voor de 5km traint.
Thanks voor je reactie. Ik kan me echt verliezen in de theorie inderdaad..

Hoe denk jij/wat vind je van looptijden.nl? Daar kun je schema's gewoon downloaden en volgen. De hartslagzones kun je aanpassen aan die van jezelf zodat je altijd in de juiste zone loopt. Dan is meteen het gezeur/gemierenneuk met die schema's van mijn kant klaar.
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 06:42:31 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_180848064
quote:
99s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nu goed trainen is dubbel resultaat in het najaar. Lekker bezig dus!
Ik heb in september ook gewoon 4 wedstrijden staan, dus daar moet ik wel een béétje knap aan de start verschijnen :+

Hoe gaat t bij jou dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180849481
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

daarvoor moet ik wel het buitenste buitenbos verlaten en naar de grote stad reizen maar ja, daar heb je ze zeker.
Maar zo als eerder gezegd... hoe speciaal zijn ze?
inderdaad als je weet wat voor jou werkt. Neem aan dat de postNZL je huis ook wel weet te vinden.
pi_180851617
Ik koop vrijwel alles online. De laatste keer dat ik in een winkel ben geweest, was om een paar afgeprijsde Nike Zoom Fly's te passen. Dat ik daar ongevraagd advies bij kreeg, nam ik maar even voor lief ;) . Ik heb eigenlijk nog nooit iets gekocht wat echt niet lekker zat. Het helpt misschien dat ik redelijk neutraal loop en een vrij gangbare maat heb.
pi_180854267
Mjah, mijn schoenen koop ik toch meestal in de winkel...

Eerste keren ivm advies, maar ook omdat er zoveel nieuwe modellen uitkomen continue en er zoveel keuze is dat het gewoon fijn is om in de winkel van alles te passen en te testen. Daarnaast krijg je daar (in theorie dan) ook advies en kunnen zij specifieke schoenen aanraden.

En ik ben niet van het passen in de winkel en dan alsnog online kopen, dan betaal ik liever wat meer in deze gevallen... Nadeel is wel dat de winkels vaak lang niet alles op voorraad hebben en de prijzen soms wel erg veel verschillen.

Heb zelf ondertussen trouwens toch maar het boek 'het duurloopmisverstand met de souplessemethode' aangeschaft, kijken of ik daar wat stappen mee kan maken. Wel benieuwd naar de focus op soepel lopen en techniek ten opzichte van 'km's maken!'... Waarbij het laatste natuurlijk nog steeds van belang is, maar blind daar op af gaan je misschien meer tegenwerkt dan je zou denken :)
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 19:40:14 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_180860667
Ik bestel eigenlijk de laatste jaren ook gewoon online :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180862635
Korte vraag: Vandaag toch maar begonnen met een 10 km schema van looptijden.nl.

1ste training: 5 min wandelen, 30 min hardlopen, 5 min wandelen. 30 min hardlopen moet in de zone rond vetverbranding/conditie. Ik heb uitgerekend dat mijn HS zo rond de 130/135 moest liggen.

maar het voelt ZO VERREKTE TRAAG :D. Herkennen mensen dit? Ik vind het an sich niet erg, maar ik vraag me af of ik niet iets verkeerd doe? Ik zweette niet toen ik terug kwam en ik hoefde gevoelsmatig ook niet te douchen ofzo..
pi_180862696
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 06:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb in september ook gewoon 4 wedstrijden staan, dus daar moet ik wel een béétje knap aan de start verschijnen :+

Hoe gaat t bij jou dan?
Nou ja, zoals ik al schreef. Ik snap mijn lijf niet meer. Ik ga als de brandweer. Ik hoop dat dat voorlopig tot en met de eerste week van oktober zo blijft :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:33 schreef nickhguitar het volgende:
Korte vraag: Vandaag toch maar begonnen met een 10 km schema van looptijden.nl.

1ste training: 5 min wandelen, 30 min hardlopen, 5 min wandelen. 30 min hardlopen moet in de zone rond vetverbranding/conditie. Ik heb uitgerekend dat mijn HS zo rond de 130/135 moest liggen.

maar het voelt ZO VERREKTE TRAAG :D. Herkennen mensen dit? Ik vind het an sich niet erg, maar ik vraag me af of ik niet iets verkeerd doe? Ik zweette niet toen ik terug kwam en ik hoefde gevoelsmatig ook niet te douchen ofzo..
Op zich kan het wel kloppen als dat geldt als langzame duurloop. Maar helemaal niks zweten is wel gek met dit weer.
Kijk het schema even aan. Is het niks voor je, heb je dat na twee weken ook wel door.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180862883
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nou ja, zoals ik al schreef. Ik snap mijn lijf niet meer. Ik ga als de brandweer. Ik hoop dat dat voorlopig tot en met de eerste week van oktober zo blijft :)

[..]

Op zich kan het wel kloppen als dat geldt als langzame duurloop. Maar helemaal niks zweten is wel gek met dit weer.
Kijk het schema even aan. Is het niks voor je, heb je dat na twee weken ook wel door.
Ik zweet niet snel, wil niet zeggen dat ik sommige dingen niet retezwaar vind, maar dit was wel heel goed te doen. Afijn, maar even een paar training aankijken.
pi_180863319
Trainingen mogen ook af en toe best goed te doen zijn! Kun je daarna weer een lekkere intervaltraining ertegenaan knallen.

Ik heb mijn zomerseizoen een beetje opgegeven. Vorm valt erg tegen en wedstrijden kwamen steeds niet zo uit of werden afgelast, dus ik richt me maar gewoon op de basis verbeteren (wel met nog wat wedstrijdjes) en dan in het najaar focussen op de cross. Volgend jaar weer nieuwe kansen.
pi_180863442
Ik hoop dat het snel weer wat koeler gaat worden. Rennen met dit weer is een flinke uitdaging.
Gister een klein 5K rondje gedaan, maar ik was blij toen ik weer thuis was en mijn handen kon koelen.

Ik ga sowieso mijn huisarts nog eens bezoeken om te kijken of er wat mogelijkheden zijn voor mijn handen, want dit was niet grappig meer. Vocht vasthouden, pijnlijk en aan het kloppen. Herkenbaar voor iemand? Ik probeer tijdens het lopen af en toe mijn armen te laten bungelen en doe wat oefeningen met o.a jazzhands om het een beetje tegen te gaan. Maar fuck. Mijn vingers waren net worstjes die ieder moment uit hun vel konden springen. :{

pi_180864657
Mossel, jij bent echt goed op dreef! Ik ben heel benieuwd hoe je marathon zal gaan. Hoge verwachtingen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:33 schreef nickhguitar het volgende:Ik zweette niet toen ik terug kwam en ik hoefde gevoelsmatig ook niet te douchen ofzo..
What the shit? Hoe doe je dat? Ik zweet al als ik buiten ademhaal. Zulke temperaturen nekken me ontzettend.

Wil ik in de ochtend voor het werk een duurloopje doen, dan moet ik voor 6 uur lopen, en ik ben zo erg geen ochtendmens.
Ik had gedacht dat augustus een nieuwe start zou zijn, maar het ziet er niet naar uit dat ik dan minder last van de hitte ga krijgen.

Misschien word ik wel gemotiveerd door nieuwe schoenen. :P Die haal ik ook van het internet als dezelfde versie te krijgen is. Als er alleen nieuwere versies zijn, ga ik die wel in de winkel testen en kopen.

Crientj, ik heb ook vaak worstenvingers als het warm is. Gelukkig zonder de pijn. Helpt het je misschien om iets vast te houden of de vingers te bewegen?
  Moderator woensdag 1 augustus 2018 @ 06:09:18 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_180867587
Ik heb ook worstvingers met dit weer. Vooral met wandelen :’)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180869649
Nou, helaas voor jullie maar het gaat juist weer warmer worden :P .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180871546
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:17 schreef hatsaflats het volgende:
Trainingen mogen ook af en toe best goed te doen zijn! Kun je daarna weer een lekkere intervaltraining ertegenaan knallen.

Ik heb mijn zomerseizoen een beetje opgegeven. Vorm valt erg tegen en wedstrijden kwamen steeds niet zo uit of werden afgelast, dus ik richt me maar gewoon op de basis verbeteren (wel met nog wat wedstrijdjes) en dan in het najaar focussen op de cross. Volgend jaar weer nieuwe kansen.
Eens. Ik denk dat het vooral zit in het feit dat wanneer je 2/3x per week je rondje van 5 km loopt, je ook elke keer gaat proberen om dit heel snel te doen. Ergo: je loopt altijd wel rond je max uiteindelijk.

Maar het blijft een beetje een raar gevoel. Gisteravond uiteindelijk 4.5 km gelopen. Maximale hartslag mocht zo 135/137 zijn, telkens als ik in de buurt van 140 kwam was het dus even remmen :') Paar keer diep zuchten en dan zakt hij ook zo weer naar de 130.
pi_180872197
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:25 schreef wyccie het volgende:
Mossel, jij bent echt goed op dreef! Ik ben heel benieuwd hoe je marathon zal gaan. Hoge verwachtingen!
Yep, ik ook als ik deze vorm kan behouden. Ik riep afgelopen week al dat wanneer er geen raar weer is bij de Kustmarathon, ik 4.30 moet kunnen halen. Dat zou 18 minuten sneller zijn dan drie jaar geleden.
Maar goed, heel blijven en lekker bezig zijn.

Geen crossfit deze week, dus vanochtend extra duurloop gedaan. Progressieve duurloop van 7 kilometer en nog een kilometertje uitlopen. Dat was best pittig bij 25 graden. Maar het was wel lekker.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180872368
Redenen voor een plots lagere HS dan normaal:
- batterijtje raakt leeg
- vermoeidheid
- oHRM

Ik loop echt een stuk minder in dit weer, maar dat is dan maar zo. Spitaanval hielp ook niet.
pi_180872427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:09 schreef Zwabberhark het volgende:
Redenen voor een plots lagere HS dan normaal:
- vermoeidheid
?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180873603
https://www.nrc.nl/nieuws(...)lgrimstocht-a1611733

Leuk stukje over de ultraloper der ultralopers
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180884200
Toch naar de training gegaan hoewel ik echt heel moe was en voordat ik ging nog even mijn ogen dicht wilde doen.
Intervallen ging beter dan ik verwachtte, maar ik was bij de loopscholing na de eerste reeks pasjes al door mijn enkel gegaan. Daarna volgden nog twee verzwikkingen, de derde tijdens een harde interval.
De rest maar wat rustiger gelopen, en de komende tijd maar weer braaf oefeningen gaan doen. :{
En ik was toch al wel bijna 2 jaar niet meer door die enkel gegaan.
pi_180914432
Zien jullie ook zelfs met dit weer nog relatiefveel mensen in lange tights hardlopen?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:16:29 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_180914474
Nee. Wel mensen in normale kleren. En altijd mannen. Waarom dan? :')
disclaimer
pi_180914821
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zien jullie ook zelfs met dit weer nog relatiefveel mensen in lange tights hardlopen?
Laatst zelfs een mevrouw in zwart trainingsjack en legging, toen was het 32 graden of zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:05:32 #198
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_180919864
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zien jullie ook zelfs met dit weer nog relatiefveel mensen in lange tights hardlopen?
Ongelooflijk. Ook bij regionale wedstrijden hier de afgelopen weken. Mensen met lange broek of mouwen.
Ik heb bijna de neiging mijn singlet nog uit te doen bij deze temperaturen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_180931039
Vandaag zag ik ook een meisje lopen met een behoorlijk tempo ook nog. Maar ze had een lange trainingsbroek en een hoodie aan 8)7 . Hoe dan?
pi_180933908
Ik vraag me altijd af wat dat soort mensen aan trekken als het koud wordt. Of lopen ze dan gewoon niet meer?

Ik weet wel dat er vrouwen zijn die hun benen stom vinden en daarom maar een lange of driekwart tight aantrekken. Maar goed, warm is dat wel natuurlijk.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180934201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:25 schreef wyccie het volgende:
Mossel, jij bent echt goed op dreef! Ik ben heel benieuwd hoe je marathon zal gaan. Hoge verwachtingen!

[..]

Crientj, ik heb ook vaak worstenvingers als het warm is. Gelukkig zonder de pijn. Helpt het je misschien om iets vast te houden of de vingers te bewegen?
Helaas niet. Het is deels ook Raynauds dat gezellig mee doet. Ik moet gewoon eens langs mn huisarts gaan. Of op zoek naar een fysio oid met ervaring met Raynauds.
pi_180934210
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 06:49 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vraag me altijd af wat dat soort mensen aan trekken als het koud wordt. Of lopen ze dan gewoon niet meer?

Ik weet wel dat er vrouwen zijn die hun benen stom vinden en daarom maar een lange of driekwart tight aantrekken. Maar goed, warm is dat wel natuurlijk.
Ja dit. Zo’n ultra kort broekje ga ik niet aantrekken. Dan maar lopen in een capri.

Als het koud is? Hmm. Topje, longsleeve, dikke trui of een jasje, dikke lange tight.
pi_180934218
Kut :( Ben net lekker onderweg met hardlopen. Zit weer ruim op 5/6 km en nu zit ik met een keelontsteking. Daarnaast een soort inspannings-/kriebelhoest waar ik de laatste keer 2 maanden mee heb gelopen. Balen!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:21:11 #204
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_180934332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 00:01 schreef Jero_nimo het volgende:
Vandaag zag ik ook een meisje lopen met een behoorlijk tempo ook nog. Maar ze had een lange trainingsbroek en een hoodie aan 8)7 . Hoe dan?
Wtf _O- eigenlijk is naakt zelfs nog te warm met dit weer :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:38:51 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_180934479
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 07:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ja dit. Zo’n ultra kort broekje ga ik niet aantrekken. Dan maar lopen in een capri.

Als het koud is? Hmm. Topje, longsleeve, dikke trui of een jasje, dikke lange tight.
:o ik loop als het koud is in alleen een longsleeve en een lange legging :D

Ik moest me ook even over het idee van korte broekjes heen zetten maar ben er nu zó blij mee. En ik heb niet alleen cellulitis maar ook nog flapperhuid na het afvallen. Jammer dan, liever flapperen dan smelten :')
disclaimer
pi_180934622
Buiten dat allemaal je loopt hard, geen modeshow.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180935008
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:o ik loop als het koud is in alleen een longsleeve en een lange legging :D

Ik moest me ook even over het idee van korte broekjes heen zetten maar ben er nu zó blij mee. En ik heb niet alleen cellulitis maar ook nog flapperhuid na het afvallen. Jammer dan, liever flapperen dan smelten :')
Ook afgelopen winter? Ik liep op een gegeven moment dus in bovenstaand rijtje, met twee paar sokken en twee paar handschoenen. 😨
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:38:50 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_180935170
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:26 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ook afgelopen winter? Ik liep op een gegeven moment dus in bovenstaand rijtje, met twee paar sokken en twee paar handschoenen. 😨
nee oké, in midwinter liep ik nog niet hard. Maar ik zou ook zeker niet zo bepakt lopen als jij, daarvoor ben ik te warmbloedig ;)
disclaimer
pi_180935193
Zelfs ik loop nu wel kort-kort. Maar als het een graad of 20 is loop ik voor een baantraining vaak wel warm in lang-lang.

Afhankelijk van de training vind ik een lange tight en longsleeve eigenlijk wel prima tussen de 5 en de 15 graden. Bij warmer weer of zware trainingen doe ik wel een shirtje aan, maar voor een korte tight moet het wel best warm zijn. Tegelijkertijd doe ik wel pas als het kouder is dan 5 graden een jasje of thermoshirtje aan.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:17:06 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_180937921
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Buiten dat allemaal je loopt hard, geen modeshow.
Niet?? -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180938778
Devv heel veel succes morgen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_180951348
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 06:49 schreef mosselmossel het volgende:
Ik weet wel dat er vrouwen zijn die hun benen stom vinden en daarom maar een lange of driekwart tight aantrekken. Maar goed, warm is dat wel natuurlijk.
Ik vond mijn benen ook stom toen ik nog jong en onzeker was. Ze zijn nu in feite nog stommer, want meer vet, maar ik ben ze toch ook echt wel dankbaar. Want ik kan ermee rennen. *O*
En wat ik nog veeeeeeeel stommer vind is de hitte, dus ja, iedereen krijgt mijn benen te zien.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 09:40 schreef hatsaflats het volgende:
Maar als het een graad of 20 is loop ik voor een baantraining vaak wel warm in lang-lang.
:o
Wat fijn moet dat zijn om dat te kunnen. Ik moet er echt niet aan denken.

Wat grappig hoe ontzettend verschillend dat is. Ik wou dat ik beter bestand was tegen hitte, maar helaas is dat niet zo. Als zulke zomers onze toekomst worden, zou ik serieus overwegen te verhuizen. Ik kom nu elke dag thuis, doe mijn kleren uit en de ventilator aan. :')
pi_180958454
Pfff dat was zwaar :o
Net terug van een duurloop training. 16km 1:33:09 volgens m'n app en dat onder zware omstandigheden. Licht ontbijt (soepje en banaan) geen drinken bij me, heet buiten en gisteren paar wijntjes gedronken. Maar ik moest en zou die 16 halen. Weer een stapje dichterbij de HM die ik in oktober voor het eerst ga lopen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180958529
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Pfff dat was zwaar :o
Net terug van een duurloop training. 16km 1:33:09 volgens m'n app en dat onder zware omstandigheden. Licht ontbijt (soepje en banaan) geen drinken bij me, heet buiten en gisteren paar wijntjes gedronken. Maar ik moest en zou die 16 halen. Weer een stapje dichterbij de HM die ik in oktober voor het eerst ga lopen :D
Pff 16 km :P Ik doe nu duurloopjes van 5/6 km op hartslagzone vetverbranding. Ik zou er echt niet aan moeten denken om zoiets 16 km te moeten doen. Ik loop dan zo'n 7:30/km omdat ik anders 2 hartslagzones te hoog zit.
pi_180958675
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:08 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Pff 16 km :P Ik doe nu duurloopjes van 5/6 km op hartslagzone vetverbranding. Ik zou er echt niet aan moeten denken om zoiets 16 km te moeten doen. Ik loop dan zo'n 7:30/km omdat ik anders 2 hartslagzones te hoog zit.
Er stond een lekker koel briesje de hele tijd en er was geregeld schaduw, dus dat was wel lekker. En het gevoel van een flinke workout is altijd heerlijk :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180959183
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:15 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Er stond een lekker koel briesje de hele tijd en er was geregeld schaduw, dus dat was wel lekker. En het gevoel van een flinke workout is altijd heerlijk :D
Maar als je zegt duurloop; bedoel je dan ook die vetberbrandingszone? Herken jij dan ook het 'probleem' dat je constant moet waken dat je niet te snel gaat?
pi_180959276
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Maar als je zegt duurloop; bedoel je dan ook die vetberbrandingszone? Herken jij dan ook het 'probleem' dat je constant moet waken dat je niet te snel gaat?
Normaliter loop ik rond de 5:30 per km. En als ik echt tempo maak ga ik richting de 5:10 of sneller. Dus heb me inderdaad in moeten houden in 't begin. Na een kilometer of 5 heb je een degelijk ritme waardoor het automatische piloot wordt.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_180959527
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Pfff dat was zwaar :o
Net terug van een duurloop training. 16km 1:33:09 volgens m'n app en dat onder zware omstandigheden. Licht ontbijt (soepje en banaan) geen drinken bij me, heet buiten en gisteren paar wijntjes gedronken. Maar ik moest en zou die 16 halen. Weer een stapje dichterbij de HM die ik in oktober voor het eerst ga lopen :D
Sorry hoor, geen water? WTF? Je loopt op het heetst van de dag! Dat is gewoon ongezond.
Ik liep vanochtend en dronk ook bijna een liter water weg.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180959710
quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Sorry hoor, geen water? WTF? Je loopt op het heetst van de dag! Dat is gewoon ongezond.
Ik liep vanochtend en dronk ook bijna een liter water weg.
Ik drink ook nagenoeg niks. Loop meestal een uurtje en anders moet ik meteen plassen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180959816
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik drink ook nagenoeg niks. Loop meestal een uurtje en anders moet ik meteen plassen.
Een uurtje op een normaal tijdstip is wat anders dan dik anderhalf uur op het heetst van de dag.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_180959963
quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:10 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Sorry hoor, geen water? WTF? Je loopt op het heetst van de dag! Dat is gewoon ongezond.
Ik liep vanochtend en dronk ook bijna een liter water weg.
Het was 20/23 graden, ik had in de ochtend ruim een liter water gedronken (buiten de kom soep, wat ook vocht betreft) en ook bij terugkomst natuurlijk. Niet zo overdrijven, het was zwaar, maar het bestempelen als ongezond is overtrokken.

Edit: neemt niet weg dat drinken onderweg wel fijn is. Binnenkort maar eens een drinkbelt aanschaffen. Iemand tips waar ik op moet letten bij 't aanschaffen van zo'n ding?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:46:47 #222
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180960030
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:08 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Pff 16 km :P Ik doe nu duurloopjes van 5/6 km op hartslagzone vetverbranding. Ik zou er echt niet aan moeten denken om zoiets 16 km te moeten doen. Ik loop dan zo'n 7:30/km omdat ik anders 2 hartslagzones te hoog zit.
Dat is een prima tempo voor een (rustige duurloop). Ik zou hem als ik jouw was langzaam opvoeren qua tijd. Als je dan regelmatig traint en ook nog wat variatie aanbrengt (let op: snellere tempo's bij voorkeur in intervallen), dan zul je zien dat langzaamaan de duurlopen ook op een hoger tempo kunnen bij dezelfde hartslag...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180960084
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Een uurtje op een normaal tijdstip is wat anders dan dik anderhalf uur op het heetst van de dag.
Ik loop ook regelmatig op het heetst van de dag. Maar drink wel meteen bij thuiskomst.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180963433
Dat is nou ook zoiets wat ik niet begrijp. Ik panikeer al bijna als ik water vergeet als ik even de stad in ga. Zelfs voor 5k neem ik nu water mee.
Ik verbaas me ook altijd over marathonlopers die zelf geen water meenemen bij warm weer. Ik trek de tussenliggende kilometers van 5k ook niet zonder water.
Eigenlijk ben ik helemaal niet gemaakt om te lopen bij +10C. :D

Vanochtend eindelijk kunnen lopen in relatief koel weer, helaas toch weer te lang getreuzeld waardoor ik maar een kort rondje heb kunnen doen ipv een duurloop. Ook nog eens een tempoloopje. Het tempo viel me heel erg mee, maar ik merk dat ik het maar 2-3k volhoud, daarna is de energie op.
Ik moet echt weer opbouwen.
  zondag 5 augustus 2018 @ 18:15:32 #225
3878 Vork
Manisch creatief
pi_180963561
Met dit weer lukt het wel om een uurtje zonder water te bewegen, mits niet op het heetst van de dag. Bij iets aangenamere temperatuur kan ik wel tot 2 uur zonder. Bij georganiseerde loopjes zijn er voor mij eigenlijk altijd wel voldoende waterpunten.

Maar verder heb ik wel als backup geld of een pinpas mee en dan hebben de parken hier ook nog een hoop waterpunten. Qua water is het wel te managen.
pi_180963599
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:06 schreef wyccie het volgende:
Dat is nou ook zoiets wat ik niet begrijp. Ik panikeer al bijna als ik water vergeet als ik even de stad in ga. Zelfs voor 5k neem ik nu water mee.
Ik verbaas me ook altijd over marathonlopers die zelf geen water meenemen bij warm weer. Ik trek de tussenliggende kilometers van 5k ook niet zonder water.
Eigenlijk ben ik helemaal niet gemaakt om te lopen bij +10C. :D

Vanochtend eindelijk kunnen lopen in relatief koel weer, helaas toch weer te lang getreuzeld waardoor ik maar een kort rondje heb kunnen doen ipv een duurloop. Ook nog eens een tempoloopje. Het tempo viel me heel erg mee, maar ik merk dat ik het maar 2-3k volhoud, daarna is de energie op.
Ik moet echt weer opbouwen.
Je kunt toch wel een half uurtje zonder water? Een beetje dorst krijgen is niet erg lijkt me, drinken kun je na de tijd wel weer.
  zondag 5 augustus 2018 @ 21:29:18 #227
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_180967769


loopje van afgelopen donderdag....en gewoon in korte broek ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 5 augustus 2018 @ 21:34:22 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_180967898
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:06 schreef wyccie het volgende:
Dat is nou ook zoiets wat ik niet begrijp. Ik panikeer al bijna als ik water vergeet als ik even de stad in ga. Zelfs voor 5k neem ik nu water mee.

Zo erg ben ik nu net weer niet maar ik drink tegenwoordig wel veel meerdan in het verleden en mijn lopen is er enorm door verbetert
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_180972017
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:06 schreef wyccie het volgende:
Dat is nou ook zoiets wat ik niet begrijp. Ik panikeer al bijna als ik water vergeet als ik even de stad in ga. Zelfs voor 5k neem ik nu water mee.
Ik verbaas me ook altijd over marathonlopers die zelf geen water meenemen bij warm weer. Ik trek de tussenliggende kilometers van 5k ook niet zonder water.
Eigenlijk ben ik helemaal niet gemaakt om te lopen bij +10C. :D

Vanochtend eindelijk kunnen lopen in relatief koel weer, helaas toch weer te lang getreuzeld waardoor ik maar een kort rondje heb kunnen doen ipv een duurloop. Ook nog eens een tempoloopje. Het tempo viel me heel erg mee, maar ik merk dat ik het maar 2-3k volhoud, daarna is de energie op.
Ik moet echt weer opbouwen.
Misschien is dat ook waarom je meer drinkt tijdens het lopen. :D
Ik ben in mijn element met de warmte momenteel. Kan het heel goed hebben. Drink wel veel water over de hele dag genomen, gewoon omdat het goed is om te doen, maar kan als het moet ook best zonder.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_180985456
Ach kleine moeite en een groot plezier ervan om even een handheld mee te nemen tijdens het lopen.
  FOK!fotograaf maandag 6 augustus 2018 @ 18:39:27 #231
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_180987015
Ik heb altijd een enorme hekel gehad aan water meenemen. vind het gewoon niet fijn om het in hand, camelbak of belt te hebben zitten.

Trainingen langer dan 15km deed ik vaak zo inplannen dat ik in bijvoorbeeld een 8-vorm liep en halverwege dus langs huis of auto kwam om daar even wat te drinken. Of mijn vriendin ging op de fiets mee bij de LDL en voorzag mij van drinken.

Mede door het warme weer ben ik nu toch op het punt dat ik iets van water mee wil gaan nemen in de toekomst (zeker nu de duurlopen met het oog op de marathon langer worden). En dan twijfel ik vooral tussen een belt met twee flesjes om de middel of een camelbak op de rug.

lastig....
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_180989076
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:39 schreef Mascleta het volgende:
Ik heb altijd een enorme hekel gehad aan water meenemen. vind het gewoon niet fijn om het in hand, camelbak of belt te hebben zitten.

Trainingen langer dan 15km deed ik vaak zo inplannen dat ik in bijvoorbeeld een 8-vorm liep en halverwege dus langs huis of auto kwam om daar even wat te drinken. Of mijn vriendin ging op de fiets mee bij de LDL en voorzag mij van drinken.

Mede door het warme weer ben ik nu toch op het punt dat ik iets van water mee wil gaan nemen in de toekomst (zeker nu de duurlopen met het oog op de marathon langer worden). En dan twijfel ik vooral tussen een belt met twee flesjes om de middel of een camelbak op de rug.

lastig....
Racevest heeft bij mij de voorkeur ten opzichte van een belt.
pi_180996139
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 20:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Racevest heeft bij mij de voorkeur ten opzichte van een belt.
Belt heeft bij mij de voorkeur ten opzichte van een racevest.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:23:55 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_180996200
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:39 schreef Mascleta het volgende:
Ik heb altijd een enorme hekel gehad aan water meenemen. vind het gewoon niet fijn om het in hand, camelbak of belt te hebben zitten.

Trainingen langer dan 15km deed ik vaak zo inplannen dat ik in bijvoorbeeld een 8-vorm liep en halverwege dus langs huis of auto kwam om daar even wat te drinken. Of mijn vriendin ging op de fiets mee bij de LDL en voorzag mij van drinken.

Mede door het warme weer ben ik nu toch op het punt dat ik iets van water mee wil gaan nemen in de toekomst (zeker nu de duurlopen met het oog op de marathon langer worden). En dan twijfel ik vooral tussen een belt met twee flesjes om de middel of een camelbak op de rug.

lastig....
Het is morgen weer voorbij :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180996234
Ik zal het kort houden ;) ...gisteren ben ik zonder blessures over de finish gekomen bij IRONMAN Maastricht w/ . De eerste hele in redelijk zware omstandigheden. Ik ben tijdens de marathon helemaal gekookt. De streeftijd van 12 uur heb ik laten varen en ben vooral gezond gefinisht. De eindtijd was 12:48:43 (marathon in 04:37:30 i.p.v. geplande 4 uur).
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:12:23 #236
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_180996325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:44 schreef Devv het volgende:
Ik zal het kort houden ;) ...gisteren ben ik zonder blessures over de finish gekomen bij IRONMAN Maastricht w/ . De eerste hele in redelijk zware omstandigheden. Ik ben tijdens de marathon helemaal gekookt. De streeftijd van 12 uur heb ik laten varen en ben vooral gezond gefinisht. De eindtijd was 12:48:43 (marathon in 04:37:30 i.p.v. geplande 4 uur).
Toch mooi! De omstandigheden vielen zeker niet mee. Je eindtijd is dan ook zeker niet slecht. Het zwemmen was ook nog zonder wetsuit, dus dat zal je ook nog wel wat tijd gekost hebben.En nu? Eens maar nooit weer? Of smaakt het naar meer?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_180996595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:44 schreef Devv het volgende:
Ik zal het kort houden ;) ...gisteren ben ik zonder blessures over de finish gekomen bij IRONMAN Maastricht w/ . De eerste hele in redelijk zware omstandigheden. Ik ben tijdens de marathon helemaal gekookt. De streeftijd van 12 uur heb ik laten varen en ben vooral gezond gefinisht. De eindtijd was 12:48:43 (marathon in 04:37:30 i.p.v. geplande 4 uur).
Super netjes!
pi_180996868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:44 schreef Devv het volgende:
Ik zal het kort houden ;) ...gisteren ben ik zonder blessures over de finish gekomen bij IRONMAN Maastricht w/ . De eerste hele in redelijk zware omstandigheden. Ik ben tijdens de marathon helemaal gekookt. De streeftijd van 12 uur heb ik laten varen en ben vooral gezond gefinisht. De eindtijd was 12:48:43 (marathon in 04:37:30 i.p.v. geplande 4 uur).
Gefeliciteerd! Super prestatie.
Zit er veel hoogteverschil in het fiets- en loopparcours zat ik me af te vragen terwijl ik af en toe een blik op de tracker pagina wierp?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_180998455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:44 schreef Devv het volgende:
Ik zal het kort houden ;) ...gisteren ben ik zonder blessures over de finish gekomen bij IRONMAN Maastricht w/ . De eerste hele in redelijk zware omstandigheden. Ik ben tijdens de marathon helemaal gekookt. De streeftijd van 12 uur heb ik laten varen en ben vooral gezond gefinisht. De eindtijd was 12:48:43 (marathon in 04:37:30 i.p.v. geplande 4 uur).
Mooi gedaan Devv! En inderdaad: onder deze omstandigheden maar 48 minuten langzamer dan de streeftijd is een prima prestatie.
pi_180998701
Ongelooflijk zeg, enorm knap gedaan Devv! Respect!
pi_181000420
Knappe prestatie Devv! _O_
Super gedaan!
pi_181001450
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 07:12 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Toch mooi! De omstandigheden vielen zeker niet mee. Je eindtijd is dan ook zeker niet slecht. Het zwemmen was ook nog zonder wetsuit, dus dat zal je ook nog wel wat tijd gekost hebben.En nu? Eens maar nooit weer? Of smaakt het naar meer?
Het zwemmen was inderdaad zonder wetsuit, wat voor mij een zwaar nadeel was. Dat heeft mij gelijk 20 minuten meer gekost. Ik wil ooit weer een hele doen maar pas als ik beter kan zwemmen. Dus volgend jaar zeker niet. Ik wil eerst naar een niveau waarbij ik de hele afstand zonder wetsuit in ongeveer 1 uur en 30 minuten kan afleggen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Super prestatie.
Zit er veel hoogteverschil in het fiets- en loopparcours zat ik me af te vragen terwijl ik af en toe een blik op de tracker pagina wierp?
Er zaten in het fiets- en loopparcours wel wat hoogtemeters. In het fietsparcours zat veel valsplat en een paar echte klimmetjes. En in het loopparcours zaten wat lastige stukjes met een steil stuk wat je dus vier keer moest doen. Het stelde normaal gesproken niets voor maar na 8 uur vond ik zelfs de verkeersdrempels hoog :P .

[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 07-08-2018 13:25:48 ]
  Forum Admin dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:10:54 #243
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_181001516
Superboks Devv
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_181001574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 06:44 schreef Devv het volgende:
Ik zal het kort houden ;) ...gisteren ben ik zonder blessures over de finish gekomen bij IRONMAN Maastricht w/ . De eerste hele in redelijk zware omstandigheden. Ik ben tijdens de marathon helemaal gekookt. De streeftijd van 12 uur heb ik laten varen en ben vooral gezond gefinisht. De eindtijd was 12:48:43 (marathon in 04:37:30 i.p.v. geplande 4 uur).
Holy shit :D hele gave prestatie!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_181002781
Tegenwoordig pak ik mijn belt weer voor de middelkorte stukken in de hitte. Racevest is voor mij alleen voor de echte duurlopen, vooral ook handig omdat ik er genoeg gels in kwijt kan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:07 schreef Devv het volgende:
Het stelde normaal gesproken niets voor maar na 8 uur vond ik zelfs de verkeersdrempels hoog :P
Hahaha, herkenbaar.

Hartstikke goed gedaan! _O_
pi_181003605
Heel knap Devv! Ik heb meer mensen strompelend/wandelend gezien op het hardloopparcours dan rennend, dus dan is 4.5 uur zeker geen slechte prestatie op zo'n dag!

Een meisje waartegen ik nog wel eens gebattled heb op 10km wedstrijden in Utrecht en wat ik sindsdien wel volg, heeft de Ironman gewonnen bij de Pro's! Bizarre prestatie
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181017577
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:07 schreef Devv het volgende:

[..]

Het zwemmen was inderdaad zonder wetsuit, wat voor mij een zwaar nadeel was. Dat heeft mij gelijk 20 minuten meer gekost. Ik wil ooit weer een hele doen maar pas als ik beter kan zwemmen. Dus volgend jaar zeker niet. Ik wil eerst naar een niveau waarbij ik de hele afstand zonder wetsuit in ongeveer 1 uur en 30 minuten kan afleggen.

[..]

Er zaten in het fiets- en loopparcours wel wat hoogtemeters. In het fietsparcours zat veel valsplat en een paar echte klimmetjes. En in het loopparcours zaten wat lastige stukjes met een steil stuk wat je dus vier keer moest doen. Het stelde normaal gesproken niets voor maar na 8 uur vond ik zelfs de verkeersdrempels hoog :P .
Haha, over een paar weken lach je om verkeersdrempels, dan wachten de Alpen >:)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!fotograaf woensdag 8 augustus 2018 @ 20:58:02 #248
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_181039810
Devv _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 21:56 schreef Guard het volgende:

[..]

Haha, over een paar weken lach je om verkeersdrempels, dan wachten de Alpen >:)
Ik kijk graag video's van trails in de alpen, en kijk ook geregeld op die website's naar de afstanden, parcours en de regelgeving.

En de vraag die dan altijd in mij opkomt is: "Hoe train je voor zoiets?" Als voorbeeld de Eiger trail die je recent liep. Loop je die dan met Alpinestokken? en hoe train je daarmee? Ik zou best eens een trail willen lopen, maar als ik hier wil oefenen kan ik natuurlijk nooit die hoogtemeters oefenen. Hooguit een paar trappen en dijken/duinen op en af knallen.

Maar hoe train je als Nederlander dan voor het lopen van een ultratrail met alpinestokken op een parcours met meer dan 2000D+?
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_181040281
Heldin Krumins!!!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181042122
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:58 schreef Mascleta het volgende:
Devv _O_

[..]

Ik kijk graag video's van trails in de alpen, en kijk ook geregeld op die website's naar de afstanden, parcours en de regelgeving.

En de vraag die dan altijd in mij opkomt is: "Hoe train je voor zoiets?" Als voorbeeld de Eiger trail die je recent liep. Loop je die dan met Alpinestokken? en hoe train je daarmee? Ik zou best eens een trail willen lopen, maar als ik hier wil oefenen kan ik natuurlijk nooit die hoogtemeters oefenen. Hooguit een paar trappen en dijken/duinen op en af knallen.

Maar hoe train je als Nederlander dan voor het lopen van een ultratrail met alpinestokken op een parcours met meer dan 2000D+?
Creatief zijn.
Zoek een steile helling uit bij je in de buurt en loop die eindeloos op en af.
Als ik op je User icon af kan gaan vermoed ik dat je ergens in de buurt van Breda zit.
Je zou daar bijvoorbeeld naar de geluidswal kunnen gaan langs de snelweg (tegenover de molen van Bavel). Iedere week daar hoogtemeters maken.
Of op andere "pieken" in Nederland, zoals de Skiberg (outdoor Valley) bij Rotterdam, de Gulberg bij Nuenen, Posbank etc etc.
Op al die plekken kun je met stokken trainen. Stokken gebruiken is gewoon een kwestie een keer proberen, heel veel techniek heb je niet nodig. Toen ik de Eiger E51 een paar jaar geleden liep, had ik stokken bij me die ik van iemand geleend had, en slechts een keer eerder een 45 minuten met stokken gelopen, op een soort van clinic.
Mocht je een keer wat uitleg willen hebben over het lopen met stokken, wil ik je dat best een keer komen uitleggen en voordoen overigens.

Als je een sportschool abbo hebt: stairmaster of een ander vergelijkbaar martelwerktuig ^O^
(wel zonder stokken :P )

En wat ik zelf ook heel vaak doe is gewoon de heuvels in Zuid-Limburg of de Ardennen opzoeken en daar HM's maken. Die vind ik doorgaans pittiger dan in de Alpen. In de Alpen is het lang klimmen maar niet al te steil. In de Ardennen is het vaak op en af en is het vaak steil en op een of andere manier vind ik dat zwaarder.

Als laatste heb je dat een echte bergtrail natuurlijk vaak op hoogte is, tot nu toe ben ik tot +/- 2800 m geweest, maar op die hoogte heb ik nog niet echt heel duidelijk de effecten van de ijle lucht ondervonden. In het najaar staat een loopje naar bijna 4000 m op het programma, dat zal wel merkzaam zijn verwacht ik.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181047881
De enige training die ik heb gehad, zijn de trappen in het kantoor _O- . Ik moet mij straks slim pacen en een goed voedingsplan hebben, want anders gaat het een lastig verhaal worden. Ik heb in Maastricht heel veel baat gehad bij parcoursverkenning, maar die vlieger gaat hier niet op.
pi_181050423
Helpen korte explosieve heuvelsprints niet ook voor zoiets? Wij doen vaak 10x80 meter heuvelsprints. Ik snap dat het conditioneel heel iets anders is dan een 50 km lange bergtocht, maar je spreekt er misschien wel de juiste spieren mee aan. En zo'n training kun je vrijwel overal doen bij een viaduct, duinopgang of dijk of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181051897
Hoii,

Ik heb lang niet meer gepost want het ging/gaat niet zo super en mijn knie ook niet echt! Wel een beetje meegelezen, en devv wat een topprestatie zeg. Echt respect :) ^O^ !

Mijn knie is dus weer gaan tegenstribbelen en ik zit weer fijn bij een fysiotherapeut dit keer eentje die echt alleen maar knieen doet. En ik moet zeggen deze meneer is vele malen beter dan anderen die ik ooit heb gehad! Ik mag nog wel gewoon hardlopen alleen even 1 x per week.
Mijn halve marathon staat volgens hem niet op het spel ,maar ik knijp hem wel want ik heb geen trainingskms in mijn benen en hij is al over 59 dagen! Best wel spannend dus.
Gisteren wel sinds lange tijd 3,5 km gerend zonder te wandelen ( en dat lukte echt al een hele tijd niet goed!) dus dat was wel superfijn.
Nu ga ik dus heel hard hopen dat mijn knie wat minder lastig gaat doen tijdens het rennen en ik dus ook meer kan opbouwen :Y . Ben wel blij dat ik het niet hoef te annuleren, en waarsschijnlijk ook met een stuk tape erop maar dat maakt me niet uit, uitlopen dat is het belangrijkste!

Is jullie hartslag trouwens ook hoger ? Mijne was gister tijdens het rennen dus tussen 170&180 dus dat is best hoog want ik had maar een tempo van tussen de 7:20-7:50.. Dat zou dan voor mij op 160/170 moeten liggen. Of ligt dit gewoon aan mijn conditie? Komt het nog wel goed denken jullie ?( Sorry ben toch een beetje bang dat ik het niet red of te langzaam ben ofzo :N )
Anyway ik hoop dat jullie ook weer lekker lopen :Y.
En sorry voor het lange verhaal... :@
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 20:17:41 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_181062954
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 12:07 schreef Devv het volgende:

[..]

Het zwemmen was inderdaad zonder wetsuit, wat voor mij een zwaar nadeel was. Dat heeft mij gelijk 20 minuten meer gekost. Ik wil ooit weer een hele doen maar pas als ik beter kan zwemmen. Dus volgend jaar zeker niet. Ik wil eerst naar een niveau waarbij ik de hele afstand zonder wetsuit in ongeveer 1 uur en 30 minuten kan afleggen.

[..]

Er zaten in het fiets- en loopparcours wel wat hoogtemeters. In het fietsparcours zat veel valsplat en een paar echte klimmetjes. En in het loopparcours zaten wat lastige stukjes met een steil stuk wat je dus vier keer moest doen. Het stelde normaal gesproken niets voor maar na 8 uur vond ik zelfs de verkeersdrempels hoog :P .
Supercool Devv! Ik heb over de dag genomen de tracker wel in de gaten gehouden :Y goed gedaan!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181068494
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 09:50 schreef Devv het volgende:
De enige training die ik heb gehad, zijn de trappen in het kantoor _O- . Ik moet mij straks slim pacen en een goed voedingsplan hebben, want anders gaat het een lastig verhaal worden. Ik heb in Maastricht heel veel baat gehad bij parcoursverkenning, maar die vlieger gaat hier niet op.
Ik heb virtuele parcours verkenning gedaan, er staat veel filmpjes op bv YouTube van deelnemers aan voorgaande edities, dan krijg je al een idee hoe het terrein er een beetje uitziet. Een hoogteprofiel op zich zegt niet zo heel veel. Op basis van die filmpjes verwacht ik tot de eerste post op 10 km wel een paar keer opstoppingen.
Tenzij je redelijk vooraan loopt, maar dat is deze keer nu even niet de strategie :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181097062
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:05 schreef xMissi het volgende:
Hoii,

Ik heb lang niet meer gepost want het ging/gaat niet zo super en mijn knie ook niet echt! Wel een beetje meegelezen, en devv wat een topprestatie zeg. Echt respect :) ^O^ !

Mijn knie is dus weer gaan tegenstribbelen en ik zit weer fijn bij een fysiotherapeut dit keer eentje die echt alleen maar knieen doet. En ik moet zeggen deze meneer is vele malen beter dan anderen die ik ooit heb gehad! Ik mag nog wel gewoon hardlopen alleen even 1 x per week.
Mijn halve marathon staat volgens hem niet op het spel ,maar ik knijp hem wel want ik heb geen trainingskms in mijn benen en hij is al over 59 dagen! Best wel spannend dus.
Gisteren wel sinds lange tijd 3,5 km gerend zonder te wandelen ( en dat lukte echt al een hele tijd niet goed!) dus dat was wel superfijn.
Nu ga ik dus heel hard hopen dat mijn knie wat minder lastig gaat doen tijdens het rennen en ik dus ook meer kan opbouwen :Y . Ben wel blij dat ik het niet hoef te annuleren, en waarsschijnlijk ook met een stuk tape erop maar dat maakt me niet uit, uitlopen dat is het belangrijkste!

Is jullie hartslag trouwens ook hoger ? Mijne was gister tijdens het rennen dus tussen 170&180 dus dat is best hoog want ik had maar een tempo van tussen de 7:20-7:50.. Dat zou dan voor mij op 160/170 moeten liggen. Of ligt dit gewoon aan mijn conditie? Komt het nog wel goed denken jullie ?( Sorry ben toch een beetje bang dat ik het niet red of te langzaam ben ofzo :N )
Anyway ik hoop dat jullie ook weer lekker lopen :Y.
En sorry voor het lange verhaal... :@
Mijn hartslag ligt ook wat hoger, zal wel met het weer te maken hebben.

Maar waarom wil je per se een HM lopen als je er niet goed voor getraind heb? Kans is groot dat je je knie definitief de vernieling in loopt.
pi_181098447
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:29 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Mijn hartslag ligt ook wat hoger, zal wel met het weer te maken hebben.

Maar waarom wil je per se een HM lopen als je er niet goed voor getraind heb? Kans is groot dat je je knie definitief de vernieling in loopt.
Laat ik dat voorop stellen, ik kan niks kapot maken ! En in april had ik 10 em gelopen. ( weliswaar met wandelen omdat het toen opeens heel warm was) maar die heb ik gehaald. Mijn knie deed het toen gewoon oke. Alleen laatste maanden is het wat meer. Maar mijn fysio zegt dat het niet onmogelijk is, ik vertrouw dus op hem.. :) En ik heb nog tijd om te trainen he, wellicht niet die 18 km die ik aan een stuk wil doen maar goed. Ik ga donderdag in overleg met de fysio hoe we het gaan aanpakken/oppakken :)
pi_181098941
Nouja je kan niks kapotmaken lijkt me een redelijk kort-door-de-bocht conclusie, als je niet voldoende trainingskilometers hebt gemaakt kun je altijd een overbelastingsblessure oplopen tijdens de halve marathon, zij het aan je knie of ergens anders. Maar goed, je hebt regelmatig overleg met een fysiotherapeut dus bespreek gewoon als de datum nadert of het inderdaad haalbaar is.

En volgens mij heb ik het al vaker tegen je gezegd Missi, maar je moet echt niet in elke post sorry te zeggen voor iets ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181099840
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja je kan niks kapotmaken lijkt me een redelijk kort-door-de-bocht conclusie, als je niet voldoende trainingskilometers hebt gemaakt kun je altijd een overbelastingsblessure oplopen tijdens de halve marathon, zij het aan je knie of ergens anders. Maar goed, je hebt regelmatig overleg met een fysiotherapeut dus bespreek gewoon als de datum nadert of het inderdaad haalbaar is.

En volgens mij heb ik het al vaker tegen je gezegd Missi, maar je moet echt niet in elke post sorry te zeggen voor iets ;)
Hahaa dat zal best eens kunnen is een beetje automatisme :@. Ik denk dat de fysio meer in de zin bedoeld van binnenin. Maar ik ga donderdag aangeven dat ik gewoon wil opbouwen en dan mag hij bepalen of dat kan en mag hij invullen hoe :P. Kijk ik heb best wel doorzettingsvermogen dus wat dat betreft zal ik het wel halen, maar het zit meer in mijn hoofd dat ik gewoon ff meer kilometers wil kunnen rennen voordat ik hem echt ren. En de reactie van mijn knie ( en de reactie erna is niet fijn maar vind ik minder erg dan tijdens daar ben ik vooral benieuwd naar). Bij de 10EM ging het namelijk wel oke. Maar zover ik nu heb begrepen wilt hij sws dat ik de knie tape voor die hm ( dat helpt opzich wel een beetje ).

Als hij het echt afraad dan ja dan maar een andere keer, maar zo niet probeer ik het gewoon. :) Hotel is ook al geboekt :D

Heeft iemand van jullie trouwens wel eens in Keulen gelopen? Ik moet dus met de trein/tram naar de start toe maar ik kan nergens uithalen of ik die treinkaartjes al moet kopen of dat dat ook op de dag zelf kan..( Ik kan echt geen duits :'( )
pi_181104197
Wat is het effect van 3x p/w goed trainen met hardlopen op je hartslagzones en je omslagpunt?
pi_181104642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:09 schreef nickhguitar het volgende:
Wat is het effect van 3x p/w goed trainen met hardlopen op je hartslagzones en je omslagpunt?
Elke keer hetzelfde of wat bedoel je?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181104647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:09 schreef nickhguitar het volgende:
Wat is het effect van 3x p/w goed trainen met hardlopen op je hartslagzones en je omslagpunt?
Een betere conditie.. Veel meer valt daar niet over te zeggen, hoeveel beter zal echt afhangen van hoe je precies traint, je beginsituatie en je aanleg.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181104726
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een betere conditie.. Veel meer valt daar niet over te zeggen, hoeveel beter zal echt afhangen van hoe je precies traint, je beginsituatie en je aanleg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Elke keer hetzelfde of wat bedoel je?
Ik bedoel meer hoe die verschuiving is. Wordt mijn omslagpunt lager of hoger? En nu loop ik in een bepaalde zone in hartslag 160 bijvoorbeeld, wordt dat bij meer training dan bijvoorbeeld 150?
pi_181104737
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 15:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

[..]

Ik bedoel meer hoe die verschuiving is. Wordt mijn omslagpunt lager of hoger? En nu loop ik in een bepaalde zone in hartslag 160 bijvoorbeeld, wordt dat bij meer training dan bijvoorbeeld 150?
Je kunt dan inderdaad dezelfde prestatie leveren bij een lagere hartslag.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181104959
Je omslagpunt verschuift meestal niet zoveel door training. Wel kun je langer rond dat punt lopen, en je kunt steeds sneller lopen bij een bepaalde hartslag. Rond of boven je omslagpunt trainen moet je overigens niet te vaak doen, en zeker niet in duur-trainingen. Af en toe een pittige intervaltraining met kort herstel kan wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181105312
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 11:20 schreef xMissi het volgende:

[..]

Hahaa dat zal best eens kunnen is een beetje automatisme :@. Ik denk dat de fysio meer in de zin bedoeld van binnenin. Maar ik ga donderdag aangeven dat ik gewoon wil opbouwen en dan mag hij bepalen of dat kan en mag hij invullen hoe :P. Kijk ik heb best wel doorzettingsvermogen dus wat dat betreft zal ik het wel halen, maar het zit meer in mijn hoofd dat ik gewoon ff meer kilometers wil kunnen rennen voordat ik hem echt ren. En de reactie van mijn knie ( en de reactie erna is niet fijn maar vind ik minder erg dan tijdens daar ben ik vooral benieuwd naar). Bij de 10EM ging het namelijk wel oke. Maar zover ik nu heb begrepen wilt hij sws dat ik de knie tape voor die hm ( dat helpt opzich wel een beetje ).

Als hij het echt afraad dan ja dan maar een andere keer, maar zo niet probeer ik het gewoon. :) Hotel is ook al geboekt :D

Heeft iemand van jullie trouwens wel eens in Keulen gelopen? Ik moet dus met de trein/tram naar de start toe maar ik kan nergens uithalen of ik die treinkaartjes al moet kopen of dat dat ook op de dag zelf kan..( Ik kan echt geen duits :'( )
Meestal is je startnummer ook geldig als vervoersbewijs voor het OV.
En anders kun je op de dag zelf ook een kaartje kopen bij een automaat.
Wat is de URL waar dat zou moeten staan, wil dat best even voor je checken of dat er iets over staat.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181107919
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 16:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Meestal is je startnummer ook geldig als vervoersbewijs voor het OV.
En anders kun je op de dag zelf ook een kaartje kopen bij een automaat.
Wat is de URL waar dat zou moeten staan, wil dat best even voor je checken of dat er iets over staat.
Dat is aardig, thanks! [url=https://en.koeln-marathon.de/travel/ [/url]
Die site staat wel in het engels maar daarna moet je dus een van de twee kiezen en dan staat het in het duits.. ( btw ik ben met mijn ouders en die willen dus ook een kaartje)
Hotel is Rhein st Martin ( ik meen 5-10 minuutjes van het station af lopen :)

Alvast bedankt voor je moeite :) !
pi_181116831
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:42 schreef xMissi het volgende:

[..]

Dat is aardig, thanks! [url=https://en.koeln-marathon.de/travel/ [/url]
Die site staat wel in het engels maar daarna moet je dus een van de twee kiezen en dan staat het in het duits.. ( btw ik ben met mijn ouders en die willen dus ook een kaartje)
Hotel is Rhein st Martin ( ik meen 5-10 minuutjes van het station af lopen :)

Alvast bedankt voor je moeite :) !
Zoals verwacht is voor jou je startnummer tevens vervoersbewijs voor het OV op zondag.
En er zit ook een bonnetje aan je startnummer waarmee 1 volwassene en max 2 kinderen van 14 jaar of jonger mee kunnen reizen op zondag. Dus moet je voor zondag nog 1 kaartje voor het ov kopen.
Kan je een dagkaart kopen bij de automaten, in de bus of tram of bij een loket. Dan heb je wel weer te maken met zones, maar aangezien het hotel gewoon in het centrum zit zul je alleen voor de zone in het centrum kunnen kiezen. Gewoon even aan iemand vragen als je dat kaartje gaat kopen, en anders vragen als je je startnummer gaat halen, daar hebben ze doorgaans ook een infopunt waar ze je daarmee kunnen helpen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181124267
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 00:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Zoals verwacht is voor jou je startnummer tevens vervoersbewijs voor het OV op zondag.
En er zit ook een bonnetje aan je startnummer waarmee 1 volwassene en max 2 kinderen van 14 jaar of jonger mee kunnen reizen op zondag. Dus moet je voor zondag nog 1 kaartje voor het ov kopen.
Kan je een dagkaart kopen bij de automaten, in de bus of tram of bij een loket. Dan heb je wel weer te maken met zones, maar aangezien het hotel gewoon in het centrum zit zul je alleen voor de zone in het centrum kunnen kiezen. Gewoon even aan iemand vragen als je dat kaartje gaat kopen, en anders vragen als je je startnummer gaat halen, daar hebben ze doorgaans ook een infopunt waar ze je daarmee kunnen helpen.
Oke okee, super bedankt! We gaan vroeg rijden dus ik kan het de dag ervoor nog even uitvogelen en vragen idd :) Dankjewel :D

Ik had wel ontdekt dat het echt minder dan 5 minuten reizen was naar de start dus dat is wel super fijn :) Ik vind wel beetje spannend hoor, 2e keer dat ik in het buitenland loop! De eerste keer was in Antwerpen dus dat gaat opzich wel. Nouja het komt vast allemaal goed :)
pi_181125528
Conditioneel gaat het allemaal wel goed komen met die marathon in oktober. Mijn benen hadden alleen behoorlijk wat te verduren vanmorgen bij 30km duurloop. Maar goed. Die moeten gewoon weer even aan de afstanden wennen. Nu twee weken minder grote afstanden (nog altijd 21 in het weekend), in verband met verhuizing. Daarna nog twee keer een hele lange (32 en 35). Goed om te wennen dus.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 12 augustus 2018 @ 16:56:38 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_181132921
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 10:48 schreef xMissi het volgende:

[..]

Oke okee, super bedankt! We gaan vroeg rijden dus ik kan het de dag ervoor nog even uitvogelen en vragen idd :) Dankjewel :D

Ik had wel ontdekt dat het echt minder dan 5 minuten reizen was naar de start dus dat is wel super fijn :) Ik vind wel beetje spannend hoor, 2e keer dat ik in het buitenland loop! De eerste keer was in Antwerpen dus dat gaat opzich wel. Nouja het komt vast allemaal goed :)
Hopelijk ga je het redden!

quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:51 schreef mosselmossel het volgende:
Conditioneel gaat het allemaal wel goed komen met die marathon in oktober. Mijn benen hadden alleen behoorlijk wat te verduren vanmorgen bij 30km duurloop. Maar goed. Die moeten gewoon weer even aan de afstanden wennen. Nu twee weken minder grote afstanden (nog altijd 21 in het weekend), in verband met verhuizing. Daarna nog twee keer een hele lange (32 en 35). Goed om te wennen dus.
Verhuizen en M training lijkt me een heftige combi :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181134060
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 16:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Verhuizen en M training lijkt me een heftige combi :o
Daarom liep ik nu al 30 ipv volgende week als ik druk aan het klussen ben. En de week erop ook 21, dan zit het verhuizen zelf er op als het goed is en hoop ik na een week wel voldoende hersteld te zijn. Duurlopen van 21 zijn geen probleem tijdens verhuizen, denk ik.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 12 augustus 2018 @ 18:09:30 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_181134565
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2018 17:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Daarom liep ik nu al 30 ipv volgende week als ik druk aan het klussen ben. En de week erop ook 21, dan zit het verhuizen zelf er op als het goed is en hoop ik na een week wel voldoende hersteld te zijn. Duurlopen van 21 zijn geen probleem tijdens verhuizen, denk ik.
Op zich ook niet. Ligt er ook aan of je veel zware meuk trappen op en af moet zeulen. Zorgen voor een groep vrienden en een paar kratten bier en het voor je laten doen ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181135096
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Op zich ook niet. Ligt er ook aan of je veel zware meuk trappen op en af moet zeulen. Zorgen voor een groep vrienden en een paar kratten bier en het voor je laten doen ;)
*kuch* verhuisbedrijf *kuch*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator zondag 12 augustus 2018 @ 18:38:37 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_181135137
quote:
99s.gif Op zondag 12 augustus 2018 18:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

*kuch* verhuisbedrijf *kuch*
Nog betere deal ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:00:42 #276
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_181138612
Na wat korte loopjes (6, 7 km) met een heuvel er in heb ik last gekregen van mijn linkerachillespees.

Een licht zeurend pijntje in de ochtend, en heb ook al mijn looptrainingen gestaakt. Inmiddels twee weken verder, en het zeurende pijntje zit er nog steeds als ik uit bed stap.

Ik vrees dat ik de dam tot damloop zal moeten laten schieten :(

Iemand ervaring met dit soort blessures?
Overal verstand van.
pi_181138723
Wat was het advies van de fysio?
  zondag 12 augustus 2018 @ 21:08:20 #278
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_181138813
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:05 schreef Devv het volgende:
Wat was het advies van de fysio?
Afspraak met fysio lukt pas over drie weken ivm vakantie, dus nog niets.
Overal verstand van.
pi_181140075
Ik kreeg oefeningen en rust voorgeschreven. Het was toen na een paar weken weer weg. En die oefeningen doe ik nog steeds iedere dag (nu ruim een jaar blessurevrij).
pi_181148626
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 21:48 schreef Devv het volgende:
Ik kreeg oefeningen en rust voorgeschreven. Het was toen na een paar weken weer weg. En die oefeningen doe ik nog steeds iedere dag (nu ruim een jaar blessurevrij).
Dat doet inderdaad bijna elke fysio met de meeste hardloopblessures. Eerst even rustigaan. Dan wat oefeningen ter versterking.
En dat is ook het beste. De meeste blessures komen door overbelasten. En die gaan daardoor met rust meestal wel over. En oefeningen zijn altijd goed. Dus prima manier om mee te herstellen ook.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 12:59:51 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_181151380
quote:
99s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat doet inderdaad bijna elke fysio met de meeste hardloopblessures. Eerst even rustigaan. Dan wat oefeningen ter versterking.
En dat is ook het beste. De meeste blessures komen door overbelasten. En die gaan daardoor met rust meestal wel over. En oefeningen zijn altijd goed. Dus prima manier om mee te herstellen ook.
Ik vind dat prima. Ik wil best rust nemen, maar ik wil dan óók oefeningen die verbetering brengen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf maandag 13 augustus 2018 @ 22:49:20 #282
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_181165596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 22:34 schreef Guard het volgende:

[..]

Creatief zijn.
Zoek een steile helling uit bij je in de buurt en loop die eindeloos op en af.
Als ik op je User icon af kan gaan vermoed ik dat je ergens in de buurt van Breda zit.
Je zou daar bijvoorbeeld naar de geluidswal kunnen gaan langs de snelweg (tegenover de molen van Bavel). Iedere week daar hoogtemeters maken.
Of op andere "pieken" in Nederland, zoals de Skiberg (outdoor Valley) bij Rotterdam, de Gulberg bij Nuenen, Posbank etc etc.
Op al die plekken kun je met stokken trainen. Stokken gebruiken is gewoon een kwestie een keer proberen, heel veel techniek heb je niet nodig. Toen ik de Eiger E51 een paar jaar geleden liep, had ik stokken bij me die ik van iemand geleend had, en slechts een keer eerder een 45 minuten met stokken gelopen, op een soort van clinic.
Mocht je een keer wat uitleg willen hebben over het lopen met stokken, wil ik je dat best een keer komen uitleggen en voordoen overigens.

Als je een sportschool abbo hebt: stairmaster of een ander vergelijkbaar martelwerktuig ^O^
(wel zonder stokken :P )

En wat ik zelf ook heel vaak doe is gewoon de heuvels in Zuid-Limburg of de Ardennen opzoeken en daar HM's maken. Die vind ik doorgaans pittiger dan in de Alpen. In de Alpen is het lang klimmen maar niet al te steil. In de Ardennen is het vaak op en af en is het vaak steil en op een of andere manier vind ik dat zwaarder.

Als laatste heb je dat een echte bergtrail natuurlijk vaak op hoogte is, tot nu toe ben ik tot +/- 2800 m geweest, maar op die hoogte heb ik nog niet echt heel duidelijk de effecten van de ijle lucht ondervonden. In het najaar staat een loopje naar bijna 4000 m op het programma, dat zal wel merkzaam zijn verwacht ik.
Even een reactie op dit oude bericht, Je reactie was mij ontgaan.

Ik heb niet direct gelijk de ambitie om een ultratrail te lopen (al droom ik er stiekem wel van om ooit de UTMB te lopen natuurlijk), maar ik merk bij mijzelf dat het snelle vlakke werk me begint te vervelen. Ik ben niet meer zo snel als enkele jaren terug toen ik mijn PR's liep en heb ook niet veel zin om daar weer heel specifiek voor te gaan trainen. Voor het komende halfjaar heb ik de Tilburg 10 miles, Marathon Amsterdam en Zevenheuvelenloop nog op de planning staan.

Ik merk bij mijzelf gewoon de laatste tijd dat ik meer geniet van een lange duurloop door het bos of over strand dan lopen over asfalt. Dus waarom zou ik dan volgend jaar weer gaan trainen voor een wegmarathon (waar een PR er ook niet inzit waarschijnlijk). Als ik dat zie dat bijvoorbeeld zie dat bij de Eiger E51 die je net aanhaalt een tijdslimiet aangehaald wordt van 14 uur. Als ik een marathon kan lopen in 4 uur en 10 minuten moet dat toch ook mogelijk zijn.

Dus ik ga eens kijken of het wat voor me is. In tegenstelling tot mijn usericon doet vermoeden woon ik in Goes en niet in regio Breda, maar ook hier kan ik genoeg heuveltjes inbouwen in mijn loopjes. Zeker als ik richting de kust trek. Verder zag ik in de Ardennen genoeg trailrun evenementen over afstanden onder de 30km. Dus binnenkort eens een mooie prikken.

Thanks voor je tips en adviezen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_181170610
Je bent halverwege de dertig (schat ik). Niet halverwege de 50. Je kan al die records nog met gemak verpulveren als je weer serieus gaat trainen in plaats van steeds een hele tijd niet en dan weer wel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181192256
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:08 schreef mosselmossel het volgende:
Je bent halverwege de dertig (schat ik). Niet halverwege de 50. Je kan al die records nog met gemak verpulveren als je weer serieus gaat trainen in plaats van steeds een hele tijd niet en dan weer wel.
Helemaal waar! Ik ben bijna 43 en blijf PR's lopen. Met de juiste trainingsimpulsen en/of schema's en veel training kun je nog lang vooruitgang boeken.
pi_181192372
ik ben ook 43, en heb al een tijdje geen PR's meer gelopen.
Maar ja dat krijg je als je bijna geen wedstrijden meer op de weg loopt :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181192832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:18 schreef Guard het volgende:
ik ben ook 43, en heb al een tijdje geen PR's meer gelopen.
Maar ja dat krijg je als je bijna geen wedstrijden meer op de weg loopt :P
Dat is dan ook een keuze. Volgens mij ben jij ook nog steeds een stuk sneller dan een paar jaar geleden, en als je meer op de weg zou lopen en specifieker zou trainen dan pak jij ook nog makkelijk wat PR's.
pi_181216063
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 23:46 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Dat is dan ook een keuze. Volgens mij ben jij ook nog steeds een stuk sneller dan een paar jaar geleden, en als je meer op de weg zou lopen en specifieker zou trainen dan pak jij ook nog makkelijk wat PR's.
Meer op de weg lopen? *Ril* nee bedankt :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181217953
Ik heb mijn traildoelen even in de koelkast gezet om juist PR's op de weg te pakken zolang het nog kan :P . Ik kan altijd nog ultra trails doen maar snelle tijden op de weg lopen, gaat steeds lastiger worden.
pi_181227710
Hi! Heeft iemand hier ervaring met een instabiele knie? Mijn fysio denkt dat daar het probleem zit, ik heb oefeningen meegekregen etc, ga nog naar de gym voor krachttraining en heb nu al bijna 3 maanden looprust. Maar ik mis het }:| een successtory zou fijn zijn :')
pi_181229165
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:18 schreef Crumpette het volgende:
Hi! Heeft iemand hier ervaring met een instabiele knie? Mijn fysio denkt dat daar het probleem zit, ik heb oefeningen meegekregen etc, ga nog naar de gym voor krachttraining en heb nu al bijna 3 maanden looprust. Maar ik mis het }:| een successtory zou fijn zijn :')
Instabiel in de zin van laks in de banden? Krachttraining is de enige oplossing.
pi_181230349
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 13:18 schreef Crumpette het volgende:
Hi! Heeft iemand hier ervaring met een instabiele knie? Mijn fysio denkt dat daar het probleem zit, ik heb oefeningen meegekregen etc, ga nog naar de gym voor krachttraining en heb nu al bijna 3 maanden looprust. Maar ik mis het }:| een successtory zou fijn zijn :')
3 maanden looprust vind ik wel absurd lang, zelfs met een gebroken been kun je eerder weer beginnen. Kun je intussen naast die krachttraining niet met een heel rustig opbouwschema (6x 1 minuut of zo) beginnen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181230516
Weer eens even hier koekeloeren.

Ik train momenteel voor de marathon van Amsterdam, en ga voor een sub 3u45. Ik blijf die hele voorbereiding zo heerlijk vinden.

Mijn hartslag is bij lange duurlopen alleen hoger dan ik gewend ben (150-155), terwijl deze in rust <50 is. Maar ach, het gaat prima zo.

Nog anderen die voor Amsterdam gaan hier?
pi_181232124
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 15:08 schreef Ciscus het volgende:


Nog anderen die voor Amsterdam gaan hier?
:W
Je eerste?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181235008
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 16:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

:W
Je eerste?
Nee, m'n derde :)
Heb de kustmarathon O+ en Rotterdam :{ gedaan.
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 20:03:05 #295
155227 crew  Guppy
dus
pi_181236943
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:27 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Nee, m'n derde :)
Heb de kustmarathon O+ en Rotterdam :{ gedaan.
Waarom vond je Rotterdam :{ ?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181237987
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:27 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Nee, m'n derde :)
Heb de kustmarathon O+ en Rotterdam :{ gedaan.
Nice, word ook mijn derde.
Je doelstelling kan ik mij ook wel in vinden trouwens.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181238757
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:27 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Nee, m'n derde :)
Heb de kustmarathon O+ en Rotterdam :{ gedaan.
Ik deed de kustmarathon O+, Rotterdam :{ en de kustmarathon O+ en daarom ga ik nu dit jaar weer de kustmarathon doen :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181240111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 14:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

3 maanden looprust vind ik wel absurd lang, zelfs met een gebroken been kun je eerder weer beginnen. Kun je intussen naast die krachttraining niet met een heel rustig opbouwschema (6x 1 minuut of zo) beginnen?
Een gebroken been O+ :') ik zie het voor me. Weer beginnen kan vast! Ik zat eigenlijk te denken me zondag weer te melden bij mijn loopgroepje. Dan loop ik wel meer dan 6 x 1 :P maar alleen lopen vind ik minder leuk -O- .

Ik doe het verkeerd he :')
pi_181240890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarom vond je Rotterdam :{ ?
Ik vond het heel massaal maar tegelijkertijd ongezellig en onpersoonlijk. Bij de kustmarathon loop je veel meer samen en hebben lopers meer contact met elkaar.

Kan natuurlijk ook toeval zijn en dit is puur mijn perceptie.
pi_181240931
quote:
99s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 21:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik deed de kustmarathon O+, Rotterdam :{ en de kustmarathon O+ en daarom ga ik nu dit jaar weer de kustmarathon doen :D
Leuk! Die kwam voor mij helaas iets te vroeg. Succes!
  Moderator vrijdag 17 augustus 2018 @ 02:05:55 #301
155227 crew  Guppy
dus
pi_181245002
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 22:23 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Ik vond het heel massaal maar tegelijkertijd ongezellig en onpersoonlijk. Bij de kustmarathon loop je veel meer samen en hebben lopers meer contact met elkaar.

Kan natuurlijk ook toeval zijn en dit is puur mijn perceptie.
Kan hoor, kan me er ook wel iets bij voorstellen. Was gewoon even nieuwsgierig :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')