SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2018 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ohja, nog maar eens mijn laatste post dan:
Hoi![]()
Nog steeds leuke resultaten hier en een Wyccie die elke dag een evenement loopt, niets veranderd dus.![]()
Ik wou ook weer even gedag zeggen aangezien ik weer een beetje aan het lopen ben. Vanaf augustus vorig jaar ging het ontzettend hard bergaf en dit jaar heb ik nog ontzettend weinig gelopen voor mijn doen en moet ik weer behoorlijk wat opbouwen.
De laatste 4 weken heb ik net zoveel gelopen als de rest van 2018. Het gaat dus gelukkig weer wat de goede kant op. Maar alsnog heb ik dit jaar maar 320km lopend erop zitten, vorig jaar was dat nog ruim boven de 1000km.
Nu maar weer een beetje in vorm proberen te komen en mijn eerste evenement van het jaar gaan doen.![]()
![]()
Da's mooi, dan doe ik de komende weken even niks. Door een klein ongelukje op werk zit ik nu met een flinke brandwond op m'n scheenbeen en voet. 2e graads gelukkig, dus dat komt wel weer goed. Maar natuurlijk wel jammer, want ik was net weer een beetje progressie aan het boeken.![]()
![]()
Levensgevaarlijk, werk. Zou verboden moeten worden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat is wel ontzettend zuur ja..
Hoop dat je er niet al te veel last van hebt, wel wat vrije dagen aan overgehouden?![]()
![]()
Tot nu toe valt het qua pijn nog mee, maar dat is geen garantie voor de komende dagen. Verder zit ik wel thuis, maar om het nou vrij te noemen. Het voelt toch anders.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 09:28 schreef Jero_nimo het volgende:
Dat is wel ontzettend zuur ja..
Hoop dat je er niet al te veel last van hebt, wel wat vrije dagen aan overgehouden?
Maar goed, ik wou nog iets van 150km lopen deze maand, zou jij dat dan even kunnen doen?![]()
Moet lukkenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:30 schreef Vork het volgende:
[..]
Tot nu toe valt het qua pijn nog mee, maar dat is geen garantie voor de komende dagen. Verder zit ik wel thuis, maar om het nou vrij te noemen. Het voelt toch anders.
Maar goed, ik wou nog iets van 150km lopen deze maand, zou jij dat dan even kunnen doen?![]()
![]()
Wat leuk dat je weer in een opgaande lijn zit Jero!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Eerste deel van 2018 zit erop, mooi moment om even een tussentijdse balans op te maken.
Tot nu toe in 2018 op een haar na 1600 km gelopen, met meer dan 29.000 m D+.
Totale time on feet: bijna 7 dagen (op 2uur na).
4 x een ultra afstand afgelegd ( > 50km), en mijn verste afstand tot nu toe gelopen: 75 km.
En eigenlijk begint het jaar nu pas echt, met nog (tenminste) 3 ultra's op de agenda.
Nog anderhalve week, en dan mag ik de Alpen in
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik iets van 550 kilometer gelopen dit jaar. De eerste drie maanden meer ziek dan niet ziek geweest, dus ik vind het nog een respectabel totaal. Liep één 5km in 22.50 en een halve marathon in de warmte binnen 2 uur. Ben erg tervreden daarmee. Heb ook het gevoel dat ik ondanks al die ziekte in het begin van het jaar bijna fitter ben dan ooit. Ik loop in elk geval mijn duurlopen makkelijker en sneller dan ooit. Nog nooit zoveel aan het remmen geweest met lopen, dus da's mooi.
Nu begonnen met crossfitten, hopelijk gaat de combinatie van dat met lopen zijn vruchten afwerpen. Hopelijk komt er dan een hele mooie kustmarathon in oktober.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Kom ik aan met mijn krap 600 en 1 marathon(vergeleken met guard) doel is dit jaar nog op de 1000 te komen en mijn 10km en hm tijd aanvallen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Tering, wat gaat de tijd snel. Het eerste halfjaar is voorbij gevlogen. De CPC lijkt een eeuwigheid geleden. Dat was voor mij toch wel de openbaring van het eerste halfjaar. En verder, tja...bijna 4000 km gefietst, 1300 km hardgelopen en 118 km gezwommen.
![]()
Voor een beginner van >50 loop ik dan toch wel veel, geloof ik: ruim 1500km tot nu toe dit jaar.
En voordeel van beginner zijn: PR's vermorzelen![]()
... 2 weken geleden 5km naar 24:25 en 10km naar 49:01, en paar maand geleden HM naar 1:52:nogwat.
Alleen met het warme weer van nu vind ik het lopen geen bal aan en vooral een training in zelfdiscipline en mentaliteit - HR van +15-20 bpm boven normaal, zweet gutst in liters van me af, visioenen van dobberen op een luchtbedje....![]()
Beste tijden hoor Nevache![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
nevache, 1500km dit jaar als beginner? Dat vind ik wel heel veel, weet niet wat je verleden is maar kijk uit dat je je niet kapot loopt... letterlijk.
Zelf zit ik nu op de 800+ tot nu toe, waarvan ~360 in de vorige 2 maanden... Nu weer lekker bezig om mijn 10k en HM tijden aan te pakken.![]()
Goed bezig iedereen!
Even de komende weken buiten beschouwing gelaten, ging het de eerste helft van het jaar over het algemeen genomen wel goed. 650km tot nu toe en grotendeels probleemloos. Nadat ik vorig jaar voor het eerst een halve marathon had gelopen, liep ik er dit jaar een paar en ook steeds sneller. Zelfs de trail van 28km ging zonder problemen en vorige week nog een flinke hap van m'n PR op de 10km.
Maargoed nu eerst de komende weken op de bank zitten en dik worden. Daarna hoop ik weer de draad op te pakken en wat kilometers te maken en hier en daar een PR aan te scherpen.![]()
Ik zit tot nu toe op ca. 400km lopen en 600km fietsen. Bij elkaar toch ook 1000km
Het gaat allemaal lang niet zo goed als ik zou willen, ik heb weinig verwachtingen van de baanwedstrijdjes, maar als ik loop loop ik eigenlijk wel lekker. Dat is en blijft het belangrijkst, en als ik de trainingen die ik doe goed kan volhouden ben ik al best tevreden voor nu.![]()
Is ook veel, m0rodin, dat realiseer ik me, zeker vanuit een verleden van voorgaande 30 jaar niet sporten.quote:Op woensdag 4 juli 2018 10:30 schreef m0ridin het volgende:
nevache, 1500km dit jaar als beginner? Dat vind ik wel heel veel, weet niet wat je verleden is maar kijk uit dat je je niet kapot loopt... letterlijk.
....
Ik ben in sept. 2016 begonnen met een minuten-opbouwschema en om de dag lopen.
Dat heb ik geleidelijkaan uitgebreid. Tegenwoordig loop ik 4x in de week, met m.i. erg veel variatie (route, overhard/onverhard, vlak/heuveltjes, schoenen, afstand, tempo, trainingsdoel, wel/niet nuchter, voeding etc etc). Sinds vorig jaar juni loop ik min. 200-250km per maand. Begin dit jaar ook marathonvoorbereidingsschema gelopen om te kijken hoe mijn lijf daarop zou reageren (niet om een marathon te lopen) - ging probleemloos, ook de trainingsafstanden >30km (en de dagen daarna)
Kennelijk ben ik goed belastbaar (nooit spier/pees/gewrichtsklachten) en herstel vlot (rustHR structureel laag, piekt zelden). Geen dag ziek of verkouden geweest sinds ik loop.
En misschien wel belangrijker dan dat alles: ik heb er veel lol in, en verheug me vaak op de volgende training in mijn schema![]()
![]()
Als je al bijna twee jaar loopt en al halve marathons mag je ook wel afscheid nemen van de term beginner 😉 mooi dat het zo goed gaat!Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb 400km gefietst en 1300 km gelopen dit jaar, maar dat niet veel stijgen de komende tijd 😟 heb echt de hoop wel opgegeven dat het op tijd voor Berlijn goed gaat komen, misschien kan ik die nog als run-walk lopen of zo. Maar vanochtend ging zelfs 8km op heel laag tempo al heel moeizaam..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Had de huisarts/sportdokter/arts je al iets meer inzicht gegeven?quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb 400km gefietst en 1300 km gelopen dit jaar, maar dat niet veel stijgen de komende tijd 😟 heb echt de hoop wel opgegeven dat het op tijd voor Berlijn goed gaat komen, misschien kan ik die nog als run-walk lopen of zo. Maar vanochtend ging zelfs 8km op heel laag tempo al heel moeizaam..Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Wat vreselijk frustrerend! Enig idee wat de achtergrond kan zijn? En hoe je moet dealen met die frustratie?quote:Op woensdag 4 juli 2018 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb 400km gefietst en 1300 km gelopen dit jaar, maar dat niet veel stijgen de komende tijd 😟 heb echt de hoop wel opgegeven dat het op tijd voor Berlijn goed gaat komen, misschien kan ik die nog als run-walk lopen of zo. Maar vanochtend ging zelfs 8km op heel laag tempo al heel moeizaam..![]()
Hij denkt overtraining, of overreaching, dat is het voorstadium daarvan. Is erg lastig vast te stellen. Hij doet nog wel wat extra bloedtesten om het e.e.a. uit te sluiten en ik ga ook nog naar de sportdietist om te kijken of er wat met voeding te doen is. Maar voorlopig gewoon op rantsoen van 3x p/w max 45 min en op gevoel kijken of het beter gaat. Maar ik had verwacht dat omdat ik minder ging doen, die korte loopjes dan wel minder moeizaam zouden gaan maar het tegendeel lijkt het geval te zijn. Ik ben ook steeds vaker duizelig overdag dus nouja.. vage shit allemaal.quote:Op woensdag 4 juli 2018 15:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Had de huisarts/sportdokter/arts je al iets meer inzicht gegeven?Tja als het overtraining is, dan is het iets wat over heel lange tijd ontstaan kan zijn (maanden of jaren) waarin je lichaam elke keer net iets te veel heeft moeten doen en net te weinig herstel heeft gehad, en op een gegeven moment slaat dat om. Ik probeer de frustratie wel steeds meer los te laten want daarmee maak ik het alleen maar nog kutter voor mezelf, probeer te genieten van het lopen en vooral wat liever voor mezelf te zijn en tijd te besteden aan andere hobby's.quote:Op woensdag 4 juli 2018 19:28 schreef nevache het volgende:
[..]
Wat vreselijk frustrerend! Enig idee wat de achtergrond kan zijn? En hoe je moet dealen met die frustratie?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
3x 45 min per week is nog meer dan 80% van de hardlopers traint, dus echt weinig vind ik het niet... Maar relatief gezien wel een hele stap terug ja, frustrerend.Al is (volledig) herstel wel het allerbelangrijkste, wel vervelend dat 'overtraining' klachten vaak zo vaag zijn of lastig te herkennen...sterkte in ieder geval!
Laatste weken wordt het hier weer steeds zwaarder om te blijven rennen. Luchtvochtigheid maakt het vooral zwaar, maar gister er nog wel 10 x 400m uit weten te persen in de hitte.
Jack does it in real time...![]()
Wat een narigheid LT. Hopelijk raak je vooral gauw van die duizeligheid af, dat lijkt me het engste.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bedankt..
Even wat positieve energie, leuk filmpje over ultrarunnen:
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Allereerst wil ik zeggen dat ik het fantastisch vind om hier nog precies dezelfde mensen te zien posten als in het jaar 2013. Waar sommige mensen het toen nog hadden over "lopen met Evy" zie ik nu dezelfde mensen berichten posten over jaarstanden boven de 500km en het lopen van Marathons/ultra's.
Ik ben in de tussenliggende periode ook blijven lopen. Wat met pieken en dalen ging (zoals bij iedereen wel geloof ik). Wel heb ik drie marathon gelopen, maar ook periodes gehad waar ik minder actief liep.
Tussen januari 2017 en maart 2018 heb ik eigenlijk gewoon op gevoel gelopen. 3x per week een rondje van 5 tot 10km. Zonder een bepaalde pace of hartslag als lijdraad vooraf te nemen.
Vanaf maart ben ik me weer wat actiever bezig gaan houden met het hardlopen. De weken ingedeeld met een lange langzame duurloop, een kort tempoloopje en een intervaltraining met als doel weer in de vorm te komen van de periode waarin ik mijn PR's liep. Vorige week zondag de HM van Roosendaal gelopen in 1:57:10.
Aangezien actiever en gerichter lopen bij mij ook weer gepaard gaan met een bepaald enthousiasme ben ik ook weer meer over hardlopen gaan lezen, zowel hier als op Fok! als in hardloopboeken (Ik lees nu een boek over Ultralopen, "Eenzame Uren" geschreven door Jolanda Linschoten).
Dus mochten jullie mij in de komende tijd weer eens een keer zien posten, dit was een kort voorstelberichtje.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
Nou, dan zie ik je 6 oktober wel weer. Alleen je hielen waarschijnlijk, maar toch.quote:Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zo snel ben ik nou ook weer niet hoor. En je moet in Zeeland niet alleen hard rennen, maar ook van de omgeving genieten natuurlijk.quote:Op woensdag 4 juli 2018 22:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nou, dan zie ik je 6 oktober wel weer. Alleen je hielen waarschijnlijk, maar toch.
Ik heb me nog niet ingeschreven, maar werk er wel een beetje met trainen naar toe. Mocht alles voorspoedig verlopen schrijf ik me later deze zomer in.Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----![]()
Zo, ik heb weer een loopje meegepakt. Zwartewaterlandloop 12,2km in 1:12,35. Met al die trainingsarbeideen prima tijd! Dit jaar zelfs een echte echte medaille zoals je die ook bij de grote loopjes krijgt.
Volgend jaar maar weer doen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik begon het jaar met een hamstringblessure na Egmond, daarna een paar weken nauwelijks kilometers kunnen maken.
Uiteindelijk op bijna 800k uitgekomen met 19 loopevenementen, 18 medailles en 3 marathons en 1 trail. En 2x een DNS door de blessure.![]()
Schoenen: New Balance 910 (trail) vooral bij de bootcamps gebruikt, New Balance 1080 voor wat korte trainingsloopjes, Saucony Triumph Iso 3 voor de rest (90%).
Juni is dit jaar een uitzonderlijke maand wat betreft lopen. Normaliter is dat toch echt een rustmaand, maar nu had ik 6 loopjes, waaronder 2 marathons. En ik wilde nooit een voorjaars/zomermarathon lopen die later dan Rotterdam zou zijn vanwege de hitte.![]()
Hoogtepunten: uiteraard mijn eerste buitenlandse marathon op Spitsbergen.Verder de epische Stevensloop triple die ik met Guard en McTwente liep, en mijn eerste plek bij een lokaal loopje.
![]()
Nu maar even rustig aan doen, want ik geloof dat ik nu pas last heb van de bloeddonatie en de hitte. Sloom, slap en zware benen.
De woensdagtraining voor het eerst dit jaar na de blessure overgeslagen. Vandaag derde sportloze dag van de week. Ik geloof dat ik toe ben aan een pauze.![]()
Het blijkt als je overtraind bent dat je dus ook niet kunt krachttrainenGisteren geprobeerd, maar met de tweede set squatten schoot er zo'n enorme kramp in mijn benen dat ik daarna ook echt niets meer kon, ik loop nu nog steeds alsof ik gisteren een marathon gelopen heb.. Dus mijn derde keer lopen van de week moet maar even doorgeschoven worden naar morgen. Ik ga straks wel even op de fiets kijken bij de Kadeloop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Gedoe!quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Het blijkt als je overtraind bent dat je dus ook niet kunt krachttrainenGisteren geprobeerd, maar met de tweede set squatten schoot er zo'n enorme kramp in mijn benen dat ik daarna ook echt niets meer kon, ik loop nu nog steeds alsof ik gisteren een marathon gelopen heb.. Dus mijn derde keer lopen van de week moet maar even doorgeschoven worden naar morgen. Ik ga straks wel even op de fiets kijken bij de Kadeloop.
Dan komen onze weigerende lijven elkaar misschien nog even tegen vanmiddag
Even kijken daar.
Hier overigens wel aan de krachttraining sinds maandje of 3. Zelfs voor thuis wat gewichten besteld. Heeft allemaal weinig met hardlopen te maken, maar toch is het IETS.![]()
What happened Jero? Heb het gemist.quote:Op maandag 2 juli 2018 00:16 schreef Jero_nimo het volgende:
Ohja, nog maar eens mijn laatste post dan:
Hoi![]()
Nog steeds leuke resultaten hier en een Wyccie die elke dag een evenement loopt, niets veranderd dus.![]()
Ik wou ook weer even gedag zeggen aangezien ik weer een beetje aan het lopen ben. Vanaf augustus vorig jaar ging het ontzettend hard bergaf en dit jaar heb ik nog ontzettend weinig gelopen voor mijn doen en moet ik weer behoorlijk wat opbouwen.
De laatste 4 weken heb ik net zoveel gelopen als de rest van 2018. Het gaat dus gelukkig weer wat de goede kant op. Maar alsnog heb ik dit jaar maar 320km lopend erop zitten, vorig jaar was dat nog ruim boven de 1000km.
Nu maar weer een beetje in vorm proberen te komen en mijn eerste evenement van het jaar gaan doen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik ga vandaag voor een langere duurloop, met waterzak. Eerst volgende wedstrijd pas eind september. Twee marathons gelopen dit jaar. Geen problemen met vorm of blessures, maar wel minder tijd, nu ik weer fulltime werk. Krachttrain nog wel zoveel mogelijk keren per week.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Damn LT, wat een gezeik.
Quoi, goed bezig. En krachttraining heeft misschien weinig met hardlopen te maken, het helpt wel.
HIer vanmorgen een duurloop. Ik weet niet wat mijn lijf doet. Maar tempo's zijn hoog, hartslagen laag. Ik weet niet wat ik meemaak.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
734 km in het eerste halfjaar.
5 Wedstrijdjes.
Ik ben tevreden.
Gisteren de Kadeloop te Schipluiden gedaan en aardig wat bekenden gezien, dat was gezellig. Het was prachtig weer voor de toeschouwers.
@mossel: klinkt goed!![]()
Niet zoveel, vooral een motivatiedip na de 100km Trail des Fantomes, met wat blessures erdoor gegooid en een HBO opleiding. Maar begin het een beetje te leren te combinerenquote:.
Bij jou klinkt het ook goed!Lopen jullie alles nog samen? Zie af en toe nog wel eens wat langskomen op FB, maar daar zat ik ook niet meer zoveel op.
Mossel gaat lekker! Zo te horen raak je in topvorm! Wordt nog wat met de kustmarathon.
@Zwabber, zag daar inderdaad ook wat van langskomen op FB met de hele zooi daarLeuk!
![]()
Ik stond per 1 juli op 540 km, en 3 wedstrijden. Dat zijn er intussen 4 geworden, na de stratenloop in Zoutelande afgelopen woensdag. Het was warm.
Het was een matig hardloophalfjaar. De komende 6 maanden heb ik veel meer loopjes op mijn kalender staan.![]()
Wat is er daarna ook nog te behalen, behalve misschien nog langere trails in het buitenland?quote:Op zondag 8 juli 2018 22:28 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Niet zoveel, vooral een motivatiedip na de 100km Trail des Fantomes, met wat blessures erdoor gegooid en een HBO opleiding. Maar begin het een beetje te leren te combineren.
Nee, hij heeft een motivatiedip vanwege het warme weer, waar hij slecht tegen kan. Is ook uit vorm na een aantal keer ziek zijn. Begin januari wil hij weer meedoen aan halve marathontraining. Komt goed, ik loop gewoon door.quote:Bij jou klinkt het ook goed!Lopen jullie alles nog samen? Zie af en toe nog wel eens wat langskomen op FB, maar daar zat ik ook niet meer zoveel op.
Tof dat je er weer bent
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik snap die zomerdip nooit zo goed. Ik ben de eerste om toe te geven dat dat komt doordat ik zelf altijd heerlijk loop in de zomer. Maar nu is het vier weken warm. Als je in die tijd gewoon blijft doorlopen en rustig aan doet in het begin, dan wen je daar toch ook vanzelf aan?
Of gaat dat gewoon niet?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik loop wel door deze laatste 4 weken, maar leuk is anders... Het is niet dat ik thuiskom en denk 'zo, ik heb écht lekker gelopen'. Neuh[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Vind het juist heerlijk om er in de zon op uit te gaan... Maar ja, als je niet tegen de warme kan is lopen in de warme al helemaal geen feestje kan ik me voorstellen (dus moet je of heel vroeg of wat later op de avond gaan, als dat een optie is).
Maar loop zelf liever in de hitte dan in de vrieskou...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: