abonnement Unibet Coolblue
pi_179786715
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179786815
Om maar even een aanzetje te doen: wat wil FvD nu eigenlijk met de Islam in Nederland, nu is gebleken dat FvD tegen de motie van PVV daarover heeft gestemd?

De partij is duidelijk bezorgd over het behoud van onze cultuur (wat men daar dan ook onder verstaat), maar de-islamiseren is kennelijk een no-go. Wat wil men nu eigenlijk wel? Want ik moet eerlijk zeggen: die tegenstem heeft mij nogal verbaasd, zeker gezien de recente uitspraken van Baudet. (Over 50 jaar zouden wij een soort 2e Egypte zijn.)

Wat bedoelt hij nu eigenlijk, en belangrijker: wat wil De Grote Leider daaraan gaan doen?

Overigens vraag ik mij af of democratische vrijheid wel verenigbaar is met een streven naar een monoculturele samenleving, maar dat terzijde.

[ Bericht 7% gewijzigd door Molurus op 14-06-2018 18:01:11 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179788947
quote:
0s.gif timmmmm schreef het volgende:
Nou dat hoeft niet slechts geinsinueert te worden hoor. Er zijn maar heel weinig users die zo zwart wit denken als jij
Graag in PM een correcte weergave van mijn zwart witte gedachtegangen en anders een excuus. Belachelijke uitspraak.

Voor de moderator die met het FvD-topic 2.0 is gekomen vind ik dit een bizarre vertoning. Een ad homimem zonder enige inhoudelijke relevantie. Ik had met jou ook helemaal geen gesprek, dus waar bemoei je je mee? Ik dacht dat jij mij recent nog verweet overal op te reageren.

Verder is ook mijn mening over dit onderwerp niet zwart wit. Rutte mag dit van mij vinden, ik wil dat hij er eerlijk over is. Dat is hij niet, want hij pretendeerd zich kritisch op te stellen naar de EU toe, maar is ondertussen bezig een baantje te scoren. Ik vind dit ten eerste schadelijk voor het vertrouwen in de politiek, en ten tweede een vorm van belangenverstrengeling. Niet voor niets wordt hier aandacht aan besteed. Ook nieuwsuur geeft aan dat er sprake is/lijkt te zijn van een kanteling. Zijn zij soms ook ongenuanceerd?

In plaats van een sneu ad hominem zou je ook inhoudelijk kunnen reageren: dit is niet schadelijk voor het aanzien van de politiek, of hier is geen sprake van belangenverstrengeling. Misschien verwacht ik te veel van mijn "gesprekspartners". Nogmaals: graag excuses.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr.Major op 14-06-2018 18:59:00 ]
pi_179789165
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:27 schreef Molurus het volgende:
Om maar even een aanzetje te doen: wat wil FvD nu eigenlijk met de Islam in Nederland, nu is gebleken dat FvD tegen de motie van PVV daarover heeft gestemd?

De partij is duidelijk bezorgd over het behoud van onze cultuur (wat men daar dan ook onder verstaat), maar de-islamiseren is kennelijk een no-go. Wat wil men nu eigenlijk wel? Want ik moet eerlijk zeggen: die tegenstem heeft mij nogal verbaasd, zeker gezien de recente uitspraken van Baudet. (Over 50 jaar zouden wij een soort 2e Egypte zijn.)

Wat bedoelt hij nu eigenlijk, en belangrijker: wat wil De Grote Leider daaraan gaan doen?

Overigens vraag ik mij af of democratische vrijheid wel verenigbaar is met een streven naar een monoculturele samenleving, maar dat terzijde.
Het ligt in het verlengde van de motie van de PVV om een immigratiestop uit moslimlanden te bewerkstelligen, daar stemde FvD immers ook tegen. FvD stemde een paar weken geleden ook voor de motie van Voordewind om godsdienstvrijheid te bevorderen, en dan nu voor de-islamiseren stemmen? Zou wat vreemd zijn imo. FvD is niet tegen de Islam of moslims die hier in Nederland wonen, meedoen met de samenleving en onze normen en waarden accepteren.

Het gaat FvD om de -steeds groter wordende- groep moslims (en alle andere immigranten) die zich afzetten van onze samenleving, onze normen en waarden niet accepteren en niet willen integreren. Daar willen ze de Wet Bescherming Nederlandse Waarden voor introduceren met die 5 punten;

1. Wanneer religieuze leefregels conflicteren met de Nederlandse wet, gaat de Nederlandse wet
altijd voor.
2. Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil; dus ook het recht om van zijn of haar
geloof af te vallen.
3. Iedereen heeft het recht godsdienstige ideeën te bekritiseren, te ridiculiseren, te analyseren en in twijfel te trekken.
4. Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.
5. De partnerkeuze is vrij; uithuwelijking en kindhuwelijken zijn onaanvaardbaar.

Als ze zich daaraan conformeren zijn moslims of de Islam geen probleem voor FvD. FvD wil minder immigratie en vooral een stuk strikter dan het huidige immigratiebeleid. Daarom pleiten ze voor een immigratiebeleid naar Australisch model en willen dus alleen mensen binnenhalen die wij hier in Nederland nodig hebben (oorlogsvluchtelingen uitgezonderd).
pi_179789307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

[..]

Daar willen ze de Wet Bescherming Nederlandse Waarden voor introduceren met die 5 punten;

1. Wanneer religieuze leefregels conflicteren met de Nederlandse wet, gaat de Nederlandse wet
altijd voor.
Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

2. Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil; dus ook het recht om van zijn of haar
geloof af te vallen.
Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

3. Iedereen heeft het recht godsdienstige ideeën te bekritiseren, te ridiculiseren, te analyseren en in twijfel te trekken.
Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

4. Alle mensen zijn fundamenteel gelijkwaardig, ongeacht geslacht, ras of seksuele gerichtheid.
Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

5. De partnerkeuze is vrij; uithuwelijking en kindhuwelijken zijn onaanvaardbaar.
En ook dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

Kortom: het lijkt erop dat Baudet helemaal niks wil dat niet al zo is. Zou een vreemde conclusie zijn, maar daar is ie.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

FvD wil minder immigratie en vooral een stuk strikter dan het huidige immigratiebeleid. Daarom pleiten ze voor een immigratiebeleid naar Australisch model en willen dus alleen mensen binnenhalen die wij hier in Nederland nodig hebben (oorlogsvluchtelingen uitgezonderd).
Dat Australische model is al vaker ter sprake gekomen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit dan wel iets anders is dan de huidige situatie, en wat we dan verstaan onder "nodig hebben". Wie gaat dat bepalen? Wat zijn de criteria? En hoe is het anders dan het huidige beleid?

PS:

De vraag die bij mij trouwens blijft hangen is... wat wil hij nou eigenlijk aan cultuurbehoud gaan doen? Wat heeft wat je hier schrijft daarmee te maken?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179789325
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:27 schreef Molurus het volgende:
Om maar even een aanzetje te doen: wat wil FvD nu eigenlijk met de Islam in Nederland, nu is gebleken dat FvD tegen de motie van PVV daarover heeft gestemd?

De partij is duidelijk bezorgd over het behoud van onze cultuur (wat men daar dan ook onder verstaat), maar de-islamiseren is kennelijk een no-go. Wat wil men nu eigenlijk wel? Want ik moet eerlijk zeggen: die tegenstem heeft mij nogal verbaasd, zeker gezien de recente uitspraken van Baudet. (Over 50 jaar zouden wij een soort 2e Egypte zijn.)

Wat bedoelt hij nu eigenlijk, en belangrijker: wat wil De Grote Leider daaraan gaan doen?

Overigens vraag ik mij af of democratische vrijheid wel verenigbaar is met een streven naar een monoculturele samenleving, maar dat terzijde.
De grappige opmerkingen over grote leiders negerend, je begrijpt de intentie van het stemmen niet, en daarmee ook van het gedachtegoed van het FvD erg weinig. Dat was natuurlijk wel duidelijk, gezien de onterechte kritiek die je weleens uit.

Ten eerste geeft het stemgedrag bij deze motie aan, dat we het probleem serieus moeten nemen. De-islamisering is géén mogelijkheid. Genezen is onmogelijk, dus moet voorkomen worden.

Het FvD is niet voor onderdrukking. Het FvD ziet individuele vrijheid als een groot goed. Dus de motie van de PVV om te de-islamiseren is een die zij niet kunnen accepteren. Actieve de-islamisering (voor zover het wat inhoud) is dus een onmogelijkheid. Ook werkt het averechts. Men zal dus secularisatie moeten stimuleren, en daar waar mogen de orthdoxe islam stoppen. Dit kan door het stoppen van immigratie, een beleid van waardering van land en cultuur, interventie in buitenlandse inmenging in moskeeën, de wet bescherming Nederlandse waarden, controle op wat wordt gezegd in moskeeën, etc.

Als je niet begrijpt waarom het FvD tegen deze motie is, begrijp je het gedachtegoed van het FvD niet. Dat probeer ik je al maanden duidelijk te maken. Ik heb het vermoeden dat je dat onbegrip wel prettig vindt.
pi_179789355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

[..]

Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

[..]

Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

[..]

Dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

[..]

En ook dit is al zo, daar heb je geen nieuwe wet voor nodig.

Kortom: het lijkt erop dat Baudet helemaal niks wil dat niet al zo is. Zou een vreemde conclusie zijn, maar daar is ie.

Je zou bijna denken dat er niets aan de hand is :')

Denk jij dat iedereen er zo over denkt? Haatimams en moskeeën enzo?

Waar maak je je zo druk om dan? Ga fietsen :{w
pi_179789398
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat er niets aan de hand is :')

Denk jij dat iedereen er zo over denkt?

Waar maak je je zo druk om dan? Ga fietsen :{w
Zoals gezegd in mijn edit: de vraag die resteert is, wat wil Baudet nu eigenlijk aan cultuurbehoud gaan doen?

Want niets in die post heeft ook maar iets met cultuur te maken.

Dat vind ik eigenlijk nogal mager, voor iemand die roept dat wij over 50 jaar niet meer bestaan, vind je niet?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179789418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:57 schreef Krefox het volgende:

[..]
Daar willen ze de Wet Bescherming Nederlandse Waarden voor introduceren met die 5 punten;

...

Daarom pleiten ze voor een immigratiebeleid naar Australisch model
Het is dan wel weer ironisch dat ze voor het behoud van de eigen waarden jaloers kijken naar een land waar de originele cultuur compleet is weggevaagd door immigranten.
pi_179789436
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Deze lange lijst ad homs draagt echt nul komma niks bij. Ik kan jou natuurlijk ook voor rotte vis uitmaken, maar ik stel voor om dat gewoon niet te doen en ons te richten op de inhoud (zover die er is). OK?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179789445
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd in mijn edit: de vraag die resteert is, wat wil Baudet nu eigenlijk aan cultuurbehoud gaan doen?

Want niets in die post heeft ook maar iets met cultuur te maken.

Dat vind ik eigenlijk nogal mager, voor iemand die roept dat wij over 50 jaar niet meer bestaan, vind je niet?
Deze discussie is ook al 80 keer geveord

Misschien dat je eerst eens moet erkennen dat er een probleem is, zodat er gezamelijk over een oplossing gedacht kan worden. Zoals ik het nu zie ontken je niet alleen een probleem, maar daarmee ook de noodzaak tot handelen. Daarmee is elke aangegeven oplossing tegelijkertijd te heftig en onvoldoende.

Een zinvol gesprek is daarmee onmogelijk.
pi_179789463
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze lange lijst ad homs draagt echt nul komma niks bij. Ik kan jou natuurlijk ook voor rotte vis uitmaken, maar ik stel voor om dat gewoon niet te doen en ons te richten op de inhoud (zover die er is). OK?
Jij vindt het een ad hominem als ik zeg dat je iets niet begrijpt :')? Als demonstratie van wat wél een af hominem is:

Zal je je wel vaak persoonlijk aangevallen voelen.
pi_179789500
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Deze discussie is ook al 80 keer geveord
Omdat nog steeds onduidelijk is wat Baudet aan cultuurbehoud wil gaan doen.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:

Misschien dat je eerst eens moet erkennen dat er een probleem is, zodat er gezamelijk over een oplossing gedacht kan worden.
Wacht even, ik moet eerst meegaan in Baudets waanbeeld dat Nederland over 50 jaar niet bestaat voordat hij bereid is ons te vertellen wat hij daaraan wil gaan doen? Wat is dat voor idioterie?

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:11 schreef Mr.Major het volgende:

Zoals ik het nu zie ontken je niet alleen een probleem, maar daarmee ook de noodzaak tot handelen.
Dat klopt ieg als een bus. Maar dit topic gaat niet over mij, maar over FvD en wat FvD wil.

Toch typisch dat het voor jou altijd over alles en iedereen gaat behalve FvD en Baudet. (Goh, waarom zou dat nu zo zijn?)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179789510
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij vindt het een ad hominem als ik zeg dat je iets niet begrijpt :')? Als demonstratie van wat wél een af hominem is:

Zal je je wel vaak persoonlijk aangevallen voelen.
Als je niets te zeggen hebt over FvD, Baudet, of standpunten van beide... dan is het misschien beter als je gewoon je waffel houdt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179789529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je niets te zeggen hebt over FvD, Baudet, of standpunten van beide... dan is het misschien beter als je gewoon je waffel houdt.
Dan herhaal ik mijn standpunt: als je niet begrijpt waarom het FvD tegen deze motie is, heb je het gedachtegoed van het FvD niet goed voor ogen. Het gedachtegoed van het FvD laat deze motie namelijk niet toe.

Dat mag je een ad hominem noemen, maar dat is het niet.
pi_179789563
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wacht even, ik moet eerst meegaan in Baudets waanbeeld dat Nederland over 50 jaar niet bestaat voordat hij bereid is ons te vertellen wat hij daaraan wil gaan doen? Wat is dat voor idioterie?
Als de grootste intellectueel van Nederland iets beweert, dan is het vanaf dat moment een feit voor zijn trouwe volgelingen.
pi_179789741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat nog steeds onduidelijk is wat Baudet aan cultuurbehoud wil gaan doen.

[..]

Wacht even, ik moet eerst meegaan in Baudets waanbeeld dat Nederland over 50 jaar niet bestaat voordat hij bereid is ons te vertellen wat hij daaraan wil gaan doen? Wat is dat voor idioterie?

[..]

Dat klopt ieg als een bus. Maar dit topic gaat niet over mij, maar over FvD en wat FvD wil.

Toch typisch dat het voor jou altijd over alles en iedereen gaat behalve FvD en Baudet. (Goh, waarom zou dat nu zo zijn?)
Valt wel mee. Verder zie jij het misschien allemaal als heel dramatisch, terwijl het allemaal meevalt. De wet Nederlandse waarden invoeren (danwel de grondwet naleven en sancties opleggen als deze getreden wordt, dat gebeurd nu niet), controle op moskeeën, sancties opleggen bij haatspreken (dit gaat tegen onze cultuur/onze waardengemeenschap in; hier tegen optreden is dus het verdedigen van die cultuur/waardengemeenschap). Korte metten maken met de wegmetons-mentaliteit, en het historisch besef vergroten d.m.v. educatie en bijv. TV programma's als het pronkstuk van Nederland. Zorgen voor integratie en nationale saamhorigheid voordat er nieuwe asielzoekers worden opgenomen.

Je moet niks, maar je positioneert je op zo'n manier in een debat dat een discussie onmogelijk is. Het gaat hier inderdaad niet om jou, maar ik communiceer met je en gezien je houding is meta-communicatie helaas noodzakelijk. Aan de ene kant vind je namelijk dat er niks/weinig nodig is, aan de andere kant wil Baudet zogenaamd weer te weinig. Baudet is dus tegelijkertijd te extreem en te gematigd. Misschien dat je het verband niet ziet, en dus ook de gematigde positie van het FvD niet kan waarderen, ik weet het niet. Je maakt in ieder gval een discussie onmogelijk.
Overigens komt er ook een punt dat je misschien moet zeggen: ik ben het niet met ze eens, maar misschien zien zij het anders dan ik. Je lijkt als doel te stellen dat er uit discussies een objectieve waarheid moet komen, en dat is dan ook nog eens de jouwe. Ik heb allang geaccepteerd dat sommige mensen er anders over denken, en ik ben het niet met ze eens.

Het gaat altijd over het FvD. Als de barbarosstraat wordt geaccepteerd, terwijl de witt de withstraat ter discussie staat, vinden FvD'ers daar wat van, zoals ook het FvD daar iets van vindt. Dat sommigen dat bestempelen als "offtopic" -wat is daar het nut uberhaupt van- maakt het niet opeens waar.

Dit is een voorbeeld van een probleem dat door het FvD wordt geconstateerd. Door sommigen wordt het bestaan van dat probleem ontkent, dus dit voorbeeld wordt aangehaald om die critici ervan te overtuigen dat het probleem wel bestaat.

Zo ontstaat in een gezonde discussie wederzijds begrip, en kan men samen op zoek naar een oplossing.
pi_179789786
Graag een onderbouwing voor de bewering dat de Witte de Withstraat (nee, er is geen staat naar hem genoemd) ter discussie heeft gestaan in Eindhoven. Of het offtopic is zal me een zorg zijn, dat de LPF/WNL-leugen nog steeds wordt herhaald vind ik veel kwalijker.
pi_179789814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:30 schreef Kansenjongere het volgende:
Graag een onderbouwing voor de bewering dat de Witte de Withstraat ter discussie heeft gestaan in Eindhoven. Of het offtopic is zal me een zorg zijn, dat de LPF/WNL-leugen nog steeds wordt herhaald vind ik veel kwalijker.
Graag eerst een citaat waar ik zeg dat dat zo is.

Ik trek deze discussie door naar landelijk niveau. Binnen Nederland staat de Witte de Withstraat ter discussie bij een bepaalde groep, maar een nieuwe straat die naar een Turkse zeerover wordt vernoemd, daar valt diezelfde groep niet over. Dát (de inconsequentie waar onze cultuur de dupe van is) is mijn probleem, en níét de daadwerkelijke naam van een straat.
pi_179789884
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Graag eerst een citaat waar ik zeg dat dat zo is.
Citaat: "Als de barbarosstraat wordt geaccepteerd, terwijl de witt de withstraat ter discussie staat"
Graag een voorbeeld van een gemeente (bij voorkeur natuurlijk de gemeente waar de discussie om draait want dat houdt de vermeende discussie wel zo zuiver) waar de Barbarosstraat wordt geaccepteerd maar de Witte de Withstraat ter dicussie staat.
Als je dat niet kunt dan gelieve je feitenvrije keutel weer in te trekken.
pi_179789916
Misschien moeten we dit topic maar gewoon hernoemen naar "het grote Mr.Major topic". Dan is het tenminste on topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179789933
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Citaat: "Als de barbarosstraat wordt geaccepteerd, terwijl de witt de withstraat ter discussie staat"
Graag een voorbeeld van een gemeente (bij voorkeur natuurlijk de gemeente waar de discussie om draait want dat houdt de vermeende discussie wel zo zuiver) waar de Barbarosstraat wordt geaccepteerd maar de Witte de Withstraat ter dicussie staat.
Als je dat niet kunt dan gelieve je feitenvrije keutel weer in te trekken.
Nee, want ik heb nooit beweerd dat het binnen een gemeente plaatsvond. Die gemeentekeutel heb ik niet uitgekakt.
pi_179789939
quote:
9s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:
Misschien moeten we dit topic maar gewoon hernoemen naar "het grote Mr.Major topic". Dan is het tenminste on topic.
:') als jij de laatste post hebt hernoem je het maar. What's in a name. Zijn we iig van het gejank af dat iets offtopic is.

(How to snij yourself in the finger)
pi_179789969
Dus omdat sommige Rotterdammers moeite hebben met een gebouw dat genoemd is naar Witte de With, mag Eindhoven van de kletsmajoor bepaalde straatnamen niet meer gebruiken. Toch knap hoe die knul de lat elke keer nog wat lager weet te leggen en dan verwijten gaat maken naar anderen.
pi_179790004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:39 schreef Kansenjongere het volgende:
Dus omdat sommige Rotterdammers moeite hebben met een gebouw dat genoemd is naar Witte de With, mag Eindhoven van de kletsmajoor bepaalde straatnamen niet meer gebruiken. Toch knap hoe die knul de lat elke keer nog wat lager weet te leggen en dan verwijten gaat maken naar anderen.
Nee, je hebt me nog steeds niet begrepen.

Ik verwijs je terug naar post 19, daar heb ik mijn standpunt duidelijk toegelicht.
pi_179790006
Sorry, Rotterdam, jullie mogen geen straat noemen naar John de Wolf, want de kletsmajoor denkt dat dat wel eens heel gevoelig zou kunnen liggen in Amsterdam :')
pi_179790046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:41 schreef Kansenjongere het volgende:
Sorry, Rotterdam, jullie mogen geen straat noemen naar John de Wolf, want de kletsmajoor denkt dat dat wel eens heel gevoelig zou kunnen liggen in Amsterdam :')
Dus je wordt gewezen op het feit dat je een stroman bezigt en dan ga je zo beginnen. Volwassen hoor...

Voor inhoudelijke discussies verwijs ik u naar post 19 :W
pi_179790072
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus je wordt gewezen op het feit dat je een stroman bezigt en dan ga je zo beginnen. Volwassen hoor...

Voor inhoudelijke discussies verwijs ik u naar post 19 :W
Nee, jij wordt gewezen op het feit dat je poep praat en als reactie besluit je nog een grotere drol te draaien.
Excuses voor de onsmakelijke bewoording, maar ik heb even geprobeerd af te dalen naar het niveau van mijn gesprekspartner in de hoop dat het dan wel doordringt.
pi_179790101
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, jij wordt gewezen op het feit dat je poep praat en als reactie besluit je nog een grotere drol te draaien.
Nee, je snapt mijn punt niet. Ook de grotere drol heb je zelf uit lopen kakken. Vervolgens ben je er in gaan staan en daarna geef je mij de schuld dat ik 'm gedraaid heb en dat ie stinkt. Ik vind 'm echter ook smerig.

Voor de derde keer: voor mijn inhoudelijke standpunt verwijs ik naar post #19
pi_179790208
Je bent altijd zo goed in het achteraf aanpassen van je reacties, misschien kun je reactie #19 dan ook even aanpassen zodat je standpunt enige inhoud krijgt, want door te blijven verwijzen naar je onsamenhangende geraaskal wordt je betoog niet sterker.
pi_179790222
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Valt wel mee. Verder zie jij het misschien allemaal als heel dramatisch, terwijl het allemaal meevalt. De wet Nederlandse waarden invoeren (danwel de grondwet naleven en sancties opleggen als deze getreden wordt, dat gebeurd nu niet), controle op moskeeën, sancties opleggen bij haatspreken (dit gaat tegen onze cultuur/onze waardengemeenschap in; hier tegen optreden is dus het verdedigen van die cultuur/waardengemeenschap). Korte metten maken met de wegmetons-mentaliteit, en het historisch besef vergroten d.m.v. educatie en bijv. TV programma's als het pronkstuk van Nederland. Zorgen voor integratie en nationale saamhorigheid voordat er nieuwe asielzoekers worden opgenomen.
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit zijn dus flink nietszeggende teksten.
pi_179790233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:49 schreef Kansenjongere het volgende:
Je bent altijd zo goed in het achteraf aanpassen van je reacties, misschien kun je reactie #19 dan ook even aanpassen zodat je standpunt enige inhoud krijgt, want door te blijven verwijzen naar je onsamenhangende geraaskal wordt je betoog niet sterker.
In ieder geval geef je toe het niet te begrijpen. Als je nu de locus of control nog bij jezelf zou leggen...

Als je comeback een aanval is, dat ik een comment achteraf níét gewijzigd heb, moet je uit zelfbehoud misschien maar gewoon de aftocht blazen.

Dahaag!
pi_179790244
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:51 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn, maar dit zijn dus flink nietszeggende teksten.
Oke. Misschien even vertellen waarom.
pi_179790350
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke. Misschien even vertellen waarom.
1) Die "wet Nederlandse waarden" voegt niets toe dat niet al is vastgelegd in wetgeving. Alleen al op die grond zal die dus nooit worden aangenomen.
2) De rechter toetst niet aan de grondwet. Dat is nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden.
3) Moskeeen dienen zich aan dezelfde wetten te houden als iedereen. Over het algemeen gebeurt dit ook, en gebeurt het niet: dan zal toch iemand aangifte moeten doen.
4) "Korte metten maken met de wegmetons-mentaliteit" dis is echt geraaskal. Het is geen politiek idee of een beleidsvoorstel.
5) "Zorgen voor integratie en nationale saamhorigheid voordat er nieuwe asielzoekers worden opgenomen." Je zult toch moeten specificeren wat dit betekent.

Nou, bij deze.

Oh, en probeer je reacties on topic te houden. Dit topic gaat tenslotte (nog steeds) niet over over jou, maar over FvD.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179790418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

1) Die "wet Nederlandse waarden" voegt niets toe dat niet al is vastgelegd in wetgeving. Alleen al op die grond zal die dus nooit worden aangenomen.
2) De rechter toetst niet aan de grondwet. Dat is nooit zo geweest en zal ook nooit zo worden.
3) Moskeeen dienen zich aan dezelfde wetten te houden als iedereen. Over het algemeen gebeurt dit ook, en gebeurt het niet: dan zal toch iemand aangifte moeten doen.
4) "Korte metten maken met de wegmetons-mentaliteit" dis is echt geraaskal. Het is geen politiek idee of een beleidsvoorstel.
5) "Zorgen voor integratie en nationale saamhorigheid voordat er nieuwe asielzoekers worden opgenomen." Je zult toch moeten specificeren wat dit betekent.

Nou, bij deze.

1) de toegevoegde waarde wordt toegelicht bij 2) in jouw schrijven
2) precies, daarom de wet besproken in 1) :7
3A) waaronder de wet benoemt in 1), waarvan de naleving een stuk minder is.
3B) Wat betreft aangifte: daarom controle bij moskeeen zoals voorgesteld door het FvD
4) het is een politiek streven
5) massa-immigratie stoppen, totdat er sprake is van (over het algemeen gesproken) assimilatie van etnische minderheden. Denk daarbij bijv. aan het terugdraaien van de privatisering van de integratiecursussen. Maar ook aan het losweken van de invloed van de moskee, de islam en het middenoosten (1 pot nat). Tegelijkertijd kan door een gedeeld gestimuleerd nationaal besef weer saamhorigheid worden gekweekt. Zo kunnen hopelijk ook andere gemeenschappen weer bij Nederland worden betrokken, want ondanks dat zij geen/weinig problemen veroorzaken, worden daar vaak parallele samenlevingen gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 14-06-2018 20:14:06 ]
pi_179851132
https://forumvoordemocrat(...)nu-gaat-het-gebeuren

quote:
De afgelopen tijd is FVD keihard bezig geweest om een positie te veroveren in het politieke landschap. Maar nu komt het er echt op aan!

2019 wordt het jaar van de waarheid, voor FVD... en voor Nederland!

Forum voor Democratie start grootste crowdfunding ooit: 1 MILJOEN EURO!

1 MILJOEN EURO hebben we nodig voor een historische campagne waarmee FVD op 20 maart 2019 via de Provinciale Statenverkiezingen het kabinet zijn meerderheid in de Eerste Kamer ontneemt.

Via de Eerste Kamer kan FVD dan echte koerswijzigingen en politieke verandering gaan afdwingen .

Wij hebben minder middelen dan de gevestigde partijen. Voor het slagen van onze missie is het noodzakelijk dat we nu samen de schouders eronder zetten en zelf geld gaan inzamelen. Uw steun is nu essentieel!
Het FvD verlangt een miljoen euro om Rutte kapot te maken. Heeft iedereen al gedoneerd? Dit is het moment van de waarheid. Nu of nooit. En als ze dan in de Eerste Kamer zitten, dán gaat het echt gebeuren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 17 juni 2018 @ 17:23:37 #37
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179851191
Een miljoen euro :') Graaiers

Hebben ze niet 25k leden ook?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179851213
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:23 schreef richolio het volgende:
Een miljoen euro :') Graaiers

Hebben ze niet 25k leden ook?
Zoiets, maar je krijgt ook geld naar gelang de grote van de fractie.
pi_179851214
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:23 schreef richolio het volgende:
Een miljoen euro :') Graaiers

Hebben ze niet 25k leden ook?
Studenten leven op een krap budget, je kan niet verwachten dat die allemaal even ¤ 40,- neerploffen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179851577
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:23 schreef richolio het volgende:
Een miljoen euro :') Graaiers

Hebben ze niet 25k leden ook?
Volgens mij -tijdje geleden dat ik me hierin heb verdiept- komt het budget van de campagne van het FvD door die 1 miljoen in de buurt van de andere partijen, en gaat het er niet overheen.

Graaien zou ik het dus niet noemen, maar een poging tot egalisering van het speelveld.

Ze hebben overigens al 3% opgehaald. Het begin gaat uiteraard het hardst, maar ik vind dat wel veel in een korte tijd.
pi_179852220
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Volgens mij -tijdje geleden dat ik me hierin heb verdiept- komt het budget van de campagne van het FvD door die 1 miljoen in de buurt van de andere partijen, en gaat het er niet overheen.

Graaien zou ik het dus niet noemen, maar een poging tot egalisering van het speelveld.

Ze hebben overigens al 3% opgehaald. Het begin gaat uiteraard het hardst, maar ik vind dat wel veel in een korte tijd.
Ik ben fel tegenstander van de ideeën van FvD, maar geld inzamelen voor een campagne is echt heel normaal. Een miljoen is ook zo op als je nog niet een enorm vrijwilligersnetwerk hebt.
pi_179852537
Als ik hier de campagnebudgetten van de vorige Tweede Kamerverkiezingen zie, dan lijkt 1 miljoen voor de PS-verkiezingen me behoorlijk veel, zeker voor zo'n kleine partij.
pi_179852669
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik hier de campagnebudgetten van de vorige Tweede Kamerverkiezingen zie, dan lijkt 1 miljoen voor de PS-verkiezingen me behoorlijk veel, zeker voor zo'n kleine partij.
Het is natuurlijk subjectief welke verkiezing belangrijker is en waar je dus meer geld aan uitgeeft. Ik kan mij voorstellen dat FvD een kans ziet bij deze verkiezing.
pi_179852725
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:30 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Het is natuurlijk subjectief welke verkiezing belangrijker is en waar je dus meer geld aan uitgeeft. Ik kan mij voorstellen dat FvD een kans ziet bij deze verkiezing.
Afgezien van lokale provinciale partijen die niet meedoen aan de landelijke verkiezingen zal geen enkele partij in Nederland de PS-verkiezingen belangrijker vinden dan de TK-verkiezingen.
pi_179853534
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Studenten leven op een krap budget, je kan niet verwachten dat die allemaal even ¤ 40,- neerploffen.
Oh ja MBO'ers mogen zich tegenwoordig ook studenten noemen.
pi_179853841
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Als ik hier de campagnebudgetten van de vorige Tweede Kamerverkiezingen zie, dan lijkt 1 miljoen voor de PS-verkiezingen me behoorlijk veel, zeker voor zo'n kleine partij.
Ik zie vooral partijen die het niet vrijgeven. Gezien de aspiraties van het FvD vind ik een budget gelijk aan het CDA of VVD wel logisch
pi_179853876
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Afgezien van lokale provinciale partijen die niet meedoen aan de landelijke verkiezingen zal geen enkele partij in Nederland de PS-verkiezingen belangrijker vinden dan de TK-verkiezingen.
Dit is de verkiezing waar het FvD meer dan 2 zetels kan halen. De eerste landelijke verkiezing waarbij het FvD geen nieuwe partij meer is. Dat daar vol op wordt ingezet is volgens mij erg logisch.

Spannendste is vooral welke mensen er komen. Ben benieuwd
pi_179866539
https://www.dumpert.nl/me(...)hool_in_groenlo.html

"Uitgerangeerde NPO-presentator"
"Linkse gezichten, linkse kleding"

_O_
pi_179866658
Ah, Baudet gaat bij middelbare scholen docenten beledigen.

Druk het land aan het redden, die man.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 18 juni 2018 @ 10:30:56 #50
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_179866771
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)hool_in_groenlo.html

"Uitgerangeerde NPO-presentator"
"Linkse gezichten, linkse kleding"

_O_
Niet handig dat hij de zaal beledigt zonder dat hij weet hoe de verhoudingen liggen. Daar verliest hij wellicht sympathie mee. Verder had hij inhoudelijk goede punten en houdt hij zich goed staande in een vijandige debatomgeving. Alhoewel we ervan uit moeten gaan dat dit filmpje ook wel erg in het voordeel van fvd is geknipt, dringt het idee zich toch op dat die school hier keihard nat gaat.
Life is what you make it.
pi_179867788
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:30 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Niet handig dat hij de zaal beledigt zonder dat hij weet hoe de verhoudingen liggen. Daar verliest hij wellicht sympathie mee. Verder had hij inhoudelijk goede punten en houdt hij zich goed staande in een vijandige debatomgeving. Alhoewel we ervan uit moeten gaan dat dit filmpje ook wel erg in het voordeel van fvd is geknipt, dringt het idee zich toch op dat die school hier keihard nat gaat.
Zeker niet verstandig om zo op de man te spelen. Dat heeft hij ook niet nodig dus ik snap de behoefte niet zo. Het is wel lekker een bal terug te kaatsen maar je inhouden bereik je meer mee. De leraren die niet fullblown anti zijn ga je zo niet voor je winnen. Er is inderdaad in geknipt maar ik denk dat het een veilige aanname is dat de zaal inderdaad vrij links is. Ook de voorzitter heeft van te voren schijnbaar een niet-objectieve introductie gegeven. Ik ben benieuwd of het geheel ooit nog online komt.
  maandag 18 juni 2018 @ 11:43:14 #52
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179868001
"Ik zie het aan de gezichten, ik zie het aan de kleding", wat een niveau. En zich dan verdedigen met "ik zit hier in een vijandige zaal met linkse mensen". Hij verwijt zelf anderen regelmatig het hebben van onkunde met betrekking tot discussiëren, en dan begin je zelf op zo'n manier. Dan heeft hij eigenlijk al meteen die zaal verloren, terwijl hij vast wel wat interessants te vertellen heeft. Misschien had hij wel wat mensen kunnen overtuigen, want ook daar denkt niet iedereen links/rechts.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179868221
Wat is 'linkse kleding' nou weer?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_179868286
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is 'linkse kleding' nou weer?
Ik laat Frederik, de voorzitter van de JFVD, het aan je uitleggen:

quote:
‘Het is een soort aura,’ begint hij, maar al snel wordt het concreter. Linkse meisjes, zegt Frederik, hebben onverzorgd haar, dragen slobbertruien, afzakkende spijkerbroeken, afgetrapte schoenen. Rechtse meisjes daarentegen, zijn ‘verzorgder’ en ‘netter’. Met het haar in model en strakkere kleding. ‘Meer presentabel naar mannen.’
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 18 juni 2018 @ 12:02:16 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179868319
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)hool_in_groenlo.html

"Uitgerangeerde NPO-presentator"
"Linkse gezichten, linkse kleding"

_O_
Wat een rare niksnut is het toch.

Grote bek, iedereen beledigen en aanvallen maar wel altijd het slachtoffer spelen als partijen dan niks met zo'n onbeschofte vent te maken willen hebben of de media hem bejegenen zo hij zich gedraagd.

Een parodie op een politicus die hier eens te meer duidelijk maakt dat het hem absoluut niet gaat om iets veranderen maar om reuring maken.
Laffe huichelaar
  maandag 18 juni 2018 @ 12:06:09 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179868386
'mag ik even een miljoen van jullie, dan ga ik ondertussen even een paar odcenten beledigen ipv nuttig werk doen. grgr'

En je hebt altijd mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en van Rita via Wilders nu bij FvD gekomen zijn hopend op verandering. Het is treurig dat die mensen bij Baudet nu ook nog uitgebuit lijken te worden, zo diep zijn de eerder genoemden niet gezonken volgens mij.

Ik hoop voor die mensen dat er ooit nog iemand komt die hen niet alleen gouden bergen beloofd maar ook nog bereid is een beetje logisch na te denken en met werkbare oplossingen te komen
Laffe huichelaar
  maandag 18 juni 2018 @ 13:38:37 #57
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179869968
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik laat Frederik, de voorzitter van de JFVD, het aan je uitleggen:

[..]

Daar heeft Frederik gelijk in. Er is ook serieus onderzoek naar gedaan:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.f8db147c91e5

Heeft niet alleen te maken met socio-economische positie maar het het belang dat je zelf hecht aan je uiterlijk met het oog op egalitarisme. Mensen die zichzelf niet willen laten opvallen (in positieve zin) trekken liever een slobbertrui aan a la Spekman. Want dan laat je zien dat je solidair bent met hen die het krapper hebben.

Je zult Jan Marijnissen ook niet zo snel in een maatpak zien, hoewel hij waarschijnlijk bepaald geen arme worstenmaker meer is.
pi_179870064
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Daar heeft Frederik gelijk in. Er is ook serieus onderzoek naar gedaan:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.f8db147c91e5

Heeft niet alleen te maken met socio-economische positie maar het het belang dat je zelf hecht aan je uiterlijk met het oog op egalitarisme. Mensen die zichzelf niet willen laten opvallen (in positieve zin) trekken liever een slobbertrui aan a la Spekman. Want dan laat je zien dat je solidair bent met hen die het krapper hebben.
Ik vind het wel lief dat je serieus onderzoek probeert te gebruiken, maar dat je vervolgens het onderzoek terzijde schuift om een of andere rare conclusie uit de losse pols te poneren laat wel zien dat je verder weinig om daadwerkelijk onderzoek geeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 18 juni 2018 @ 13:45:33 #59
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179870085
quote:
7s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het wel lief dat je serieus onderzoek probeert te gebruiken, maar dat je vervolgens het onderzoek terzijde schuift om een of andere rare conclusie uit de losse pols te poneren laat wel zien dat je verder weinig om daadwerkelijk onderzoek geeft.
Of anders lees je het artikel even in plaats van gelijk weer zo'n domme onderbuikpost te plaatsen. Misschien verwacht ik te veel.
pi_179870167
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Of anders lees je het artikel even in plaats van gelijk weer zo'n domme onderbuikpost te plaatsen. Misschien verwacht ik te veel.
Ik heb het onderzoek gelezen. Dat heeft met jouw bericht over 'egalitair willen zijn' of 'niet willen opvallen' niet zoveel van doen. Dat verzin jij er immers ter plekke bij, dus het is wel logisch dat je dat niet in het onderzoek terugvindt.

Aangezien jij dus uit de losse pols een andere conclusie aan het onderzoek verbindt om een of ander punt te maken over de slobbertrui van Spekman geeft wel aan dat het daadwerkelijke onderzoek je niet echt interesseert. Dat is gewoon een goed excuus om je eigen plaatje weer af te draaien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179871347
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)hool_in_groenlo.html

"Uitgerangeerde NPO-presentator"
"Linkse gezichten, linkse kleding"

_O_
Wat doet Baudet hier triest zeg. Hij poneert gewoon wat van zijn vooroordelen en klaagt dan ook nog dat de school laster pleegt? Dat die rector het nog argumenten noemt gaat nergens over, stromannen zou de lading beter dekken.
Lijkt me duidelijk dat Baudet hier bedoelt dat het onderwijs alleen alt-rechts gedachtegoed mag verspreiden anders zijn ze volgens FvD'ers extreem-links.
pi_179872650
Eerst je publiek uitschelden om daarna de eeuwige slachtofferrol op te zoeken dat het een vijandige zaal is. En dat denkt dan van zichzelf dat hij het warme water heeft uitgevonden...
pi_179880635
quote:
10s.gif Op maandag 18 juni 2018 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat Baudet hier bedoelt dat het onderwijs alleen alt-rechts gedachtegoed mag verspreiden anders zijn ze volgens FvD'ers extreem-links.
Ohja joh?
  maandag 18 juni 2018 @ 21:23:59 #64
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179881221
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 10:20 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)hool_in_groenlo.html

"Uitgerangeerde NPO-presentator"
"Linkse gezichten, linkse kleding"

_O_
Mijn hemel...
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179881492
Wie was die presentator eigenlijk?
  maandag 18 juni 2018 @ 21:30:20 #66
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179881504
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179881943
1 miljoen euro holy shit _O-
pi_179882192
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:30 schreef Molurus het volgende:
Iets minder geknipte versie van het filmpje:

Zou me niets verbazen als die voorzitster inderdaad bevooroordeeld het debat is begonnen. Je hoort in de stukjes ook dat Baudet zijn onderwerp niet als discussieonderwerp wordt gebruikt. Liever gaat het over social media. We zullen het nooit weten.

Het is jammer dat het hele debat niet te zien is. Wat betreft Rosenmöller heeft Baudet namelijk gelijk, hij heeft gelijk als hij aankaart dat Rosenmöller belachelijk onkritisch is geweest over allerlei regimes, en zich daar nog steeds over op de vlakte houdt -vergelijk dat met een dinertje... Ook wat betreft de laster die op school over hem is uitgesproken heeft hij gelijk, wat betreft de leerlingen die meldingen maakten van linkse indoctrinatie heeft hij gelijk. Hij heeft gelijk als hij zegt dat het raar is dat leerlingen niet naar binnen mochten, en dat zij een andere blik op het verhaal konden werpen. Hij heeft gelijk als hij het vreemd vindt dat Rosenmöller bij de VO-raad zit. Hij heeft gelijk als het onderwijs in Nederland sterk naar links leunt. Hij heeft gelijk als hij dat onwenselijk noemt.
pi_179882592
Ook mooi dat er nog even aan een poging tot no-platforming wordt gedaan:
quote:
Waarom geef je het forum een forum
Maar de zaal is niet vooringenomen en links natuurlijk :')
  maandag 18 juni 2018 @ 21:56:20 #70
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179882650
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

Ook mooi dat er nog even aan no-platforming wordt gedaan:

[..]

Maar de zaal is niet vooringenomen en links natuurlijk :')
Het eerste dat hij doet, voordat er ook nog maar iets is gezegd, is zijn publiek betichten van vooringenomenheid.

Wat verwacht je nou eigenlijk, een staande ovatie? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179882750
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:41 schreef vigen98 het volgende:
1 miljoen euro holy shit _O-
Zal wel goedkomen, zelfs pechtold heeft gedoneerd namelijk :D ;)

https://www.reddit.com/r/(...)JIKOM75I&sh=a33e0178
pi_179882764
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het eerste dat hij doet, voordat er ook nog maar iets is gezegd, is zijn publiek betichten van vooringenomenheid.

Hoe weet je dat dat het eerste is dat hij doet?
  maandag 18 juni 2018 @ 22:08:56 #73
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179883194
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dat het eerste is dat hij doet?

Uitleggen waarom je ergens bent doe je niet halverwege een debat, dit komt op me over als het voorstelrondje. Of denk je dat hij hier al uitgebreid z'n publiek heeft gesproken? Naar eigen zeggen trekt hij z'n conclusies obv het uiterlijk van z'n publiek.

Maar goed, misschien zie jij dat heel anders hoor. Wat zou hier volgens jou aan vooraf gegaan kunnen zijn dat het beledigen van z'n publiek compleet logisch en acceptabel maakt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179883229
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uitleggen waarom je ergens bent doe je niet halverwege een debat, dit komt op me over als het voorstelrondje. Of denk je dat hij hier al uitgebreid z'n publiek heeft gesproken? Naar eigen zeggen trekt hij z'n conclusies obv het uiterlijk van z'n publiek.

Maar goed, misschien zie jij dat heel anders hoor. Want zou hier volgens jou aan vooraf gegaan kunnen zijn dat het beledigen van z'n publiek compleet logisch en acceptabel maakt?
Oke. Dus tijdens het voorstelrondje. Waar zegt hij dat het publiek vooringenomen is? Ik heb het niet gehoord namelijk. Als ik te horen krijg dat ik links zou zijn (zijnde een links persoon) zou ik me niet beledigd voelen. Voel jij je beledigd als iemand je links noemt?

Als het verder Baudet zijn standpunt is dat links vooringenomen is, dan mag hij dat toch zeker zeggen? Ik ben er blij mee dat het wordt uitgesproken, daar ik er zelf ervaring mee heb gehad. Daarmee vervuld hij zijn functie als politicus, en dat is wat ik van hem verwacht.

De enige niet te staven opmerking is die over de voorzitster. Helaas is deze niet opgenomen danwel uitgezonden.
pi_179883366
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ohja joh?
Dat heb ik van jou hoor. Jij bent degene die ons geleerd heeft dat je Baudet nooit letterlijk moet nemen want zijn bedoeling is meestal wat anders. Misschien moet je anders even zijn bedoeling hier uitleggen. Jij weet die vaak tenslotte een stuk beter te doorgronden dan anderen.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:14:50 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179883409
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke. Dus tijdens het voorstelrondje. Waar zegt hij dat het publiek vooringenomen is? Ik heb het niet gehoord namelijk.
Hij zegt dat hij daar is om de linkse vooringenomenheid in het onderwijs aan de kaak te stellen, en vervolgt dat hij aan z'n publiek ziet dat bijna iedereen links is.

Hoe moeten we dat anders interpreteren? "Ik zie dat jullie links zijn, maar dat betekent niet dat jullie vooringenomen zijn hoor"?

quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:09 schreef Mr.Major het volgende:

Als ik te horen krijg dat ik links zou zijn (zijnde een links persoon) zou ik me niet beledigd voelen. Voel jij je beledigd als iemand je links noemt?
Op zichzelf niet. Zoals Baudet het hier brengt mag ie blij zijn dat ik daar niet in de zaal zat met een rotte tomaat in mijn handen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179883410
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat heb ik van jou hoor. Jij bent degene die ons geleerd heeft dat je Baudet nooit letterlijk moet nemen want zijn bedoeling is meestal wat anders. Misschien moet je anders even zijn bedoeling hier uitleggen. Jij weet die vaak tenslotte een stuk beter te doorgronden dan anderen.
:')

Volgens mij pleit hij voor neutraal politiek niet gekleurd onderwijs. Zoals Baudet al aangeeft: als leraar heb je een mooie baan met een grote verantwoordelijkheid. Een verantwoordelijkheid die o.a. Gierveld niet heeft genomen.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:20:22 #78
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179883584
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat heb ik van jou hoor. Jij bent degene die ons geleerd heeft dat je Baudet nooit letterlijk moet nemen want zijn bedoeling is meestal wat anders. Misschien moet je anders even zijn bedoeling hier uitleggen. Jij weet die vaak tenslotte een stuk beter te doorgronden dan anderen.
Ik ben eerlijk gezegd ook reuze benieuwd wat voor draai hier nog aan gegeven kan worden die het somehow positief maakt. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179883589
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')

Volgens mij pleit hij voor neutraal politiek niet gekleurd onderwijs. Zoals Baudet al aangeeft: als leraar heb je een mooie baan met een grote verantwoordelijkheid. Een verantwoordelijkheid die o.a. Gierveld niet heeft genomen.
Als hij dat bedoelt moet hij zichzelf in ieder geval qua verantwoordelijkheid maar eens een spiegel voorhouden. Als politicus heb je een mooie baan met een grote verantwoordelijkheid. Een verantwoordelijkheid die hij keer op keer ontwijkt.
pi_179883717
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd ook reuze benieuwd wat voor draai hier nog aan gegeven kan worden die het somehow positief maakt. :D
Terugdraaien van de verdraaiing maakt het positief
pi_179883762
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Als hij dat bedoelt moet hij zichzelf in ieder geval qua verantwoordelijkheid maar eens een spiegel voorhouden. Als politicus heb je een mooie baan met een grote verantwoordelijkheid. Een verantwoordelijkheid die hij keer op keer ontwijkt.
Ben je het met me eens dat Gierveld misbruik heeft gemaakt van die verantwoordelijkheid?

Ja joh? Hij komt niet op voor de mening van de mensen die op hem stemmen? We gaan het zien bij de volgende verkiezingne.
pi_179883860
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja joh? Hij komt niet op voor de mening van de mensen die op hem stemmen? We gaan het zien bij de volgende verkiezingne.
Tja nogal makkelijk opkomen voor de mening van mensen die gewoon horen wat ze willen horen zoals jij. Op die manier kun je natuurlijk nooit iets fout doen. In die zin kan de FvD misschien maar het beste meteen alle zetels krijgen.
pi_179883991
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Tja nogal makkelijk opkomen voor de mening van mensen die gewoon horen wat ze willen horen zoals jij. Op die manier kun je natuurlijk nooit iets fout doen. In die zin kan de FvD misschien maar het beste meteen alle zetels krijgen.
Dat is het idee van een volksvertegenwoordiger toch? Dat jij het er niet mee eens bent heb ik geen boodschap aan. Ik ga toch ook niet lopen huilen dat Pechtold loopt te verkondigen wat zijn kiezers willen horen?

Twijfelen aan de intenties van gekozen volksvertegenwoordigers om je argumenten kracht bij te zetten :'). Als je niet kan vertellen waarom hij geen gelijk heeft is het wel een handige drogreden natuurlijk.
  maandag 18 juni 2018 @ 22:40:25 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179884202
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is het idee van een volksvertegenwoordiger toch? Dat jij het er niet mee eens bent heb ik geen boodschap aan. Ik ga toch ook niet lopen huilen dat Pechtold loopt te verkondigen wat zijn kiezers willen horen?

Twijfelen aan de intenties van gekozen volksvertegenwoordigers om je argumenten kracht bij te zetten :'). Als je niet kan vertellen waarom hij geen gelijk heeft is het wel een handige drogreden natuurlijk.
Hij bewijst zijn eigen ongelijk al in het filmpje. Hij wil het onderwijs neutraal houden en dat is op zich een mooi streven maar hoe hij die zaal zo even gebaseerd oo niks weg zet laat zien hoe objectief hij is; niet.

Hij doet of hij kan beoordelen of het onderwijs links of rechts is maar toont in dezelfde sessie aan die objectiviteit compleet te missen en diskwalificeert zichzelf mbt dit onderwerp
Laffe huichelaar
pi_179884472
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij bewijst zijn eigen ongelijk al in het filmpje. Hij wil het onderwijs neutraal houden en dat is op zich een mooi streven maar hoe hij die zaal zo even gebaseerd oo niks weg zet laat zien hoe objectief hij is; niet.

Hij doet of hij kan beoordelen of het onderwijs links of rechts is maar toont in dezelfde sessie aan die objectiviteit compleet te missen en diskwalificeert zichzelf mbt dit onderwerp
Fijn dat het nu in ieder geval als een mooi streven wordt gezien.

Objectiviteit verwachten van politici is wel veel gevraagd. Elke politicus ziet de wereld via zijn eigen ogen. Het is aan de bevolking om die inschatting op waarde te schatten. Hoe meer mensen op een politicus stemmen, hoe meer valide de uitspraak. Daarbij worden de maatschappelijke discussie, feiten en eigen inzichten en idealen door de kiezer meegewogen.
Als Baudet in een coalitie pleit voor een commissie die zich sterk maakt voor objectiviteit in het onderwijs kan die commissie natuurlijk niet meer objectief zijn, bewijst deze uitspraak.
pi_179887532
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is het idee van een volksvertegenwoordiger toch? Dat jij het er niet mee eens bent heb ik geen boodschap aan. Ik ga toch ook niet lopen huilen dat Pechtold loopt te verkondigen wat zijn kiezers willen horen?
Het is niet dat Baudet verkondigt wat je wil horen. Het is dat in wat Baudet ook verkondigt, jij en volgens jou ook andere FvD'ers daarin horen wat ze willen. Het gaat er volgens jou niet om wat Baudet verkondigt maar om wat hij bedoelt. Het fijne daaraan is dat dit voor iedereen wat anders kan zijn. Ik kan dus volgens die logica net zo goed op FvD stemmen want Baudet bedoelt toch ook eigenlijk wel mijn meningen denk ik.
Als je dezelfde logica zou toepassen op andere politici zou je bijvoorbeeld net zo goed op Pechtold kunnen stemmen. Gewoon even bij de uitspraken die hij maakt bedenken dat hij ze vast anders bedoelt.

quote:
Twijfelen aan de intenties van gekozen volksvertegenwoordigers om je argumenten kracht bij te zetten :'). Als je niet kan vertellen waarom hij geen gelijk heeft is het wel een handige drogreden natuurlijk.
Ik twijfel aan zijn intenties omdat ik van jou heb geleerd dat als hij wat zegt ik dat niet letterlijk moet nemen maar moet kijken naar de intenties. Nou ben jij volleerd Terry fluisteraar en ik niet dus twijfel ik met grote regelmaat.

Als je je afvraagt waar dit vandaan komt neem ik je terug naar je eigen post in het vorige topic naar aanleiding van een directe quote van Baudet.
quote:
Als in de quote van Baudet lees, denk ik niet: de populatie moslims in Nederland zal in 2050 gelijk zijn aan die van Egypte (85-90%!).
Ik snap dat je dat eruit kan opmaken, maar het is flauw. Ook Baudet snapt dat 85% niet zal gebeuren. De overgrote meerderheid van de FvD'ers zal dat ook snappen. Als daaraan getwijfeld wordt is dat meer een kenmerk van de manier waarop over rechts/populisten en haar aanhang wordt gesproken, dan hoe de vork daadwerkelijk in de steel steekt.
Dat het NRC dus de letterlijke statistieken gaat analyseren is totaal zinloos, en totaal niet gericht op het informeren van de FvD stemmer, maar gericht op de NRC lezer die wil horen wat een vervelende populist Baudet wel niet zou zijn.

Wat Baudet bedoelt is dat het aandeel niet geïntegreerde moslims van dermate grote proportie is, dat de Nederlandse samenleving niet meer hetzelfde zal zijn als nu. Daarvoor kiest Baudet de woorden "een soort Egypte". Egypte is lange tijd economisch stabiel geweest, en je kon er leuk op vakantie. Toch waren er problemen, bijv. de spanningen tussen Moslims en Christenen. Dat zijn de gevolgen van massa-immigratie en gebrekkige integratie waar Baudet op doelt. Dat de percentages niet overeenkomen is dus niet in lijn met de boodschap van Baudet.
pi_179887976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 01:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is niet dat Baudet verkondigt wat je wil horen. Het is dat in wat Baudet ook verkondigt, jij en volgens jou ook andere FvD'ers daarin horen wat ze willen. Het gaat er volgens jou niet om wat Baudet verkondigt maar om wat hij bedoelt. Het fijne daaraan is dat dit voor iedereen wat anders kan zijn. Ik kan dus volgens die logica net zo goed op FvD stemmen want Baudet bedoelt toch ook eigenlijk wel mijn meningen denk ik.
Als je dezelfde logica zou toepassen op andere politici zou je bijvoorbeeld net zo goed op Pechtold kunnen stemmen. Gewoon even bij de uitspraken die hij maakt bedenken dat hij ze vast anders bedoelt.

[..]

Ik twijfel aan zijn intenties omdat ik van jou heb geleerd dat als hij wat zegt ik dat niet letterlijk moet nemen maar moet kijken naar de intenties. Nou ben jij volleerd Terry fluisteraar en ik niet dus twijfel ik met grote regelmaat.

Als je je afvraagt waar dit vandaan komt neem ik je terug naar je eigen post in het vorige topic naar aanleiding van een directe quote van Baudet.

[..]

Tsja... Dit kan natuurlijk eenvoudig verzanden in een welles-nietes discussie. Als je denkt mij te pakken te hebben door me volleerd Baudetfluisteraar te noemen... Ik denk dat Baudet prima in staat is zijn standpunt toe te lichten en zijn intenties aan te geven. Dat jij -en anderen- daar andere intenties in lezen en en er allerlei motieven aan gaan hangen (racist, putinvriend, fascist, hij kan niet aan het werk komen, populist, etc. etc.), moet je lekker zelf weten. Als jij daarom niet op Baudet gaat stemmen staat dat je vrij. Doe alleen niet alsof de intenties van Baudet slecht zijn en ik dat niet inzie. Als argument kan je de intenties van een politicus niet gebruiken, want wij kennen ze niet.

Daarnaast worden ook indirect mijn intenties gewantrouwd. Ik deel een mening met Baudet en die mening is schijnbaar het gevolg van een schadelijke intentie. Of ik (en Baudet) het nu uiteindelijk bij het juiste eind heb, dat kan ik niet met zekerheid zeggen; maar van mijn intenties ben ik overtuigd: dit is wat ik nodig acht om Nederland te verbeteren, danwel het goede te behouden

Wat betreft het beoordelen van uitspraken; allereerst lijkt het mij duidelijk dat uitspraken van politici altijd door de kiezers worden gewogen. Er is altijd sprake van een bepaalde mate van ambiguiteit, semantiek en subjectiviteit.

Ik denk dat je deze aspecten bij Baudet grof overschat. Je geeft Pechtold als voorbeeld, maar daar zou ik moeilijk kunnen doen over uitspraken als "als jij daar niet over had bericht" tegen GS over zijn Penthouse, of zijn uitspraken over Russen. Ik kan ook vraagtekens stellen bij de uitspraken van Rutte over welke dingen hij zich wel en niet herinnert, en of zijn ontkennende antwoord op een mogelijk baantje bij de EU te vertrouwen is. Zijn verantwoordelijkheid ligt namelijk in Nederland, bij het kabinet. Wat als het kabinet valt? Zoals ik het zie is zijn verantwoordelijkheid in Nederland dan voorbij.

(En voordat dit mij weer om de oren vliegt; dit is geen jijbak, dit toont slechts aan dat uitspraken van politici altijd moeten worden gewogen, en door kiezers gelooft moeten worden).

Ik heb vooralsnog geen reden om te twijfelen aan Baudets intenties. Uitspraken van Baudet waar ik het mee eens ben, die dan vervolgens breed in de media worden uitgemeten, zijn voor mij niet een reden om te zeggen: oh nu stem ik niet meer op Baudet. Ik ben het eens met (het meerendeel van) zijn uitspraken, en wat anderen daarvan vinden interesseert mij weinig. Als ík een uitspraak te ver vind gaan, trek ik mijn conclusies. Als er iemand is die denkt dat voor mij te kunnen bepalen, heeft hij het goed mis.

Het onzinargument dat ik pas iets zou vinden als Baudet er wat over zegt is pure onzin. Baudet zit pas twee jaar in de politiek, maar ook daarvoor deelde ik zijn standpunten al. Apart dat ik mijn standpunten van hem zou hebben als ik Baudet nauwelijks kende. Het is nogal een gok om te stellen dat dit het geval zou zijn. Ten eerste weet je dat namelijk niet, en ten tweede weet ik het wel.

Daarnaast is het nogal een argumentloze manier om mijn standpunt aan te vallen. Je gaat er vanuit dat ik mijn standpunten niet heb verkregen na een mate van wikken en wegen die aan jouw standpunten voorafgaat; maar misschien is het wel precies andersom? Voor jou is dat genoeg om mijn standpunt af te serveren, ik zie daarin slechts jouw onmogelijkheid een inhoudelijke discussie aan te gaan, laat staan je gelijk te behalen.

Ik zie dus dat je verhaal over mij niet overeenkomt met de werkelijkheid. Waarom zou jouw analyse van Baudet dan wel kloppen? Misschien begrijp je de rechtse opinie wel gewoon niet...

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 19-06-2018 02:53:00 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 06:06:34 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179888287
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Fijn dat het nu in ieder geval als een mooi streven wordt gezien.

Objectiviteit verwachten van politici is wel veel gevraagd. Elke politicus ziet de wereld via zijn eigen ogen. Het is aan de bevolking om die inschatting op waarde te schatten. Hoe meer mensen op een politicus stemmen, hoe meer valide de uitspraak. Daarbij worden de maatschappelijke discussie, feiten en eigen inzichten en idealen door de kiezer meegewogen.
Als Baudet in een coalitie pleit voor een commissie die zich sterk maakt voor objectiviteit in het onderwijs kan die commissie natuurlijk niet meer objectief zijn, bewijst deze uitspraak.
Je gaat totaal voorbij aan de inhoud.

Het punt is dat Baudet het onderwijs objectief wil houden/maken maar zijn idee van links alles aan de linkerkant van FvD is en om dat te beoordelen kijkt hij naar hoe het hoofd van mensen is.

Als we naar Baudet luisteren is ons onderwijs minder objectief de andere kant op dan het nu is, simpelweg door zijn bizar gekleurde kijk op de wereld.

Overigens wil vrijwel niemand kindertjes gekleurd onderwijzen hoor, als je het bijzonder onderwijs (waar Baudet met zijn gedraai dan weer voor is, lekker kinderen met de Heer opvoeden ) even niet meerekent. Dus de meeste mensen hier vinden dit al jaren een mooi streven
Laffe huichelaar
pi_179888770
Dat het onderwijs in meerderheid duidelijk links zou zijn is natuurlijk ook onzin, maar dat maakt verder niet uit. Mensen denken dat het zo is, dus als Thierry zegt dat het onderwijs links is heeft hij de discussie al gewonnen.

Zie ook Mr.Major, die hierboven ook gewoon in het rijtje van Goede Dingen Die Terry Heeft Gezegd aangeeft dat Thierry gelijk heeft als hij stelt dat het onderwijs links is, om nog maar te zwijgen over de aanvallen op Rosenmöller zelf die ook gewoon voor relevante argumenten worden aangezien in deze discussie.

Dan kan je daar verder tegenin brengen wat je wilt, dat maakt verder helemaal niet meer uit. Thierry zegt slimme dingen, en als hij domme dingen zegt bedoelt hij eigenlijk iets heel slims. Tja. Gelukkig zijn er ook FvD-stemmers in dit topic die het allemaal wat genuanceerder benaderen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:30:18 #90
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_179892009
quote:
5s.gif Op maandag 18 juni 2018 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is 'linkse kleding' nou weer?
De trui van Hans Spekman bijv :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_179892072
Dat linkse rekenen ook met delen enzo
pi_179892289
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 06:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je gaat totaal voorbij aan de inhoud.

Het punt is dat Baudet het onderwijs objectief wil houden/maken maar zijn idee van links alles aan de linkerkant van FvD is en om dat te beoordelen kijkt hij naar hoe het hoofd van mensen is.

Als we naar Baudet luisteren is ons onderwijs minder objectief de andere kant op dan het nu is, simpelweg door zijn bizar gekleurde kijk op de wereld.

Overigens wil vrijwel niemand kindertjes gekleurd onderwijzen hoor, als je het bijzonder onderwijs (waar Baudet met zijn gedraai dan weer voor is, lekker kinderen met de Heer opvoeden ) even niet meerekent. Dus de meeste mensen hier vinden dit al jaren een mooi streven
Dat mensen het een mooi streven vinden, dat geloof ik gelijk.

Ik ga niet voorbij aan de inhoud, ik vind je reactie overtrokken. Zoals ik al zei: als Baudet straks -binnen een coalitie nota bene- een commissie opricht die de neutraliteit van het onderwijs waarborgt, dan maakt het niet uit wat Baudet vindt. Als op lerarenopleidingen meer aandacht wordt besteed aan deze beïnvloeding kan Baudet niet vertellen wat wel en niet links of rechts is. Baudet gaat die schoolboeken niet schrijven.

Baudet kaart een probleem aan, dat er is, en wat ontkent wordt door Rosenmöller en veel docenten. Ik heb liever een rechts iemand die het probleem erkent, dan een links iemand die het probleem ontkent. Overigens lijkt de discussie redelijk van de grond te komen inmiddels, terwijl een jaar geleden niemand nog geloofde dat er sprake was van gekleurd onderwijs.

Wat betreft het bijzonder onderwijs, dat is inderdaad een deel van het standpunt van Baudet dat ik geen goed idee vind. Ik ben een voorstander van het afschaffen van religieus onderwijs, maar ja.
pi_179892317
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:03 schreef Ludachrist het volgende:
Dat het onderwijs in meerderheid duidelijk links zou zijn is natuurlijk ook onzin, maar dat maakt verder niet uit. Mensen denken dat het zo is, dus als Thierry zegt dat het onderwijs links is heeft hij de discussie al gewonnen.

Zie ook Mr.Major, die hierboven ook gewoon in het rijtje van Goede Dingen Die Terry Heeft Gezegd aangeeft dat Thierry gelijk heeft als hij stelt dat het onderwijs links is, om nog maar te zwijgen over de aanvallen op Rosenmöller zelf die ook gewoon voor relevante argumenten worden aangezien in deze discussie.

Dan kan je daar verder tegenin brengen wat je wilt, dat maakt verder helemaal niet meer uit. Thierry zegt slimme dingen, en als hij domme dingen zegt bedoelt hij eigenlijk iets heel slims. Tja. Gelukkig zijn er ook FvD-stemmers in dit topic die het allemaal wat genuanceerder benaderen.
Je kan niet in een post schrijven dat Baudet te rechts is om objectief te zijn, maar tegelijkertijd de aanval op Rosenmöller geen argument vinden.
[edit: waar "in een post schrijven" staat moet vinden staan]

Thierry heeft inderdaad de discussie gewonnen want hij vertegenwoordigt -in mijn ogen zo je wilt- het kloppende standpunt; aangezien ik zelf heb ervaren dat het onderwijs te links is, aangezien er bewijs is dat het onderwijs naar links leunt (zie politieke voorkeur van docenten), een aantal incidenten, berichtgeving over universiteiten en gezien de vele reacties die Baudet kreeg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 19-06-2018 12:34:35 ]
pi_179892356
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan niet in een post schrijven dat Baudet te rechts is om objectief te zijn
Waarom noem je me hier een nazi?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179892382
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom noem je me hier een nazi?
Sterke reactie
pi_179892396
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Sterke reactie
Tja, als jij gewoon verzint dat ik schrijf dat Baudet te rechts is om objectief te zijn, waarom zou ik dan niet jouw standpunten mogen verzinnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179892482
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tja, als jij gewoon verzint dat ik schrijf dat Baudet te rechts is om objectief te zijn, waarom zou ik dan niet jouw standpunten mogen verzinnen.
Oke, jij vindt dat dus niet?

Ikzelf vind het namelijk best een valide argument. Ik zou Baudet ook niet de invulling van ons onderwijs laten bepalen.
pi_179892495
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke, jij vindt dat dus niet?
:')
pi_179892513
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Is dat zo gek dan?
pi_179892542
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke, jij vindt dat dus niet?

Je verwacht toch niet dat ik een discussie aanga over een standpunt dat jij ter plekke voor me verzonnen hebt, of wel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179892707
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je verwacht toch niet dat ik een discussie aanga over een standpunt dat jij ter plekke voor me verzonnen hebt, of wel?
Je moet niks natuurlijk

Je kan toch ja of nee zeggen? Ik vind het logisch als je zegt dat Baudet het onderwijs niet in zijn eentje mag bepalen. Ik vind het ook logisch om te zeggen dat als Rosenmöller een probleem niet ziet, dat niet wil zeggen dat het er niet is. Ik denk dat Baudet verrechtsing van het onderwijs ook niet door zou hebben. Dat maakt het een valide argument.

Wel denk ik dat Baudet het onderwijs nooit zelf gaat bepalen, en dat de angst daarvoor dus irrationeel is.

Verder is het voor de discussie natuurlijk noodzakelijk om eerst te bepalen of er sprake is van linksleunend onderwijs. Ik denk het wel.
pi_179892759
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je moet niks natuurlijk

Je kan toch ja of nee zeggen? Ik vind het logisch als je zegt dat Baudet het onderwijs niet in zijn eentje mag bepalen. Ik vind het ook logisch om te zeggen dat als Rosenmöller een probleem niet ziet, dat niet wil zeggen dat het er niet is. Ik denk dat Baudet verrechtsing van het onderwijs ook niet door zou hebben. Dat maakt het een valide argument.

Wel denk ik dat Baudet het onderwijs nooit zelf gaat bepalen, en dat de angst daarvoor dus irrationeel is.

Verder is het voor de discussie natuurlijk noodzakelijk om eerst te bepalen of er sprake is van linksleunend onderwijs. Ik denk het wel.
Dus jij wilt dat Baudet in zijn eentje het onderwijs vorm gaat geven? Geef eens aan waarom je dat in hemelsnaam wenselijk vindt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179892819
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat Baudet in zijn eentje het onderwijs vorm gaat geven? Geef eens aan waarom je dat in hemelsnaam wenselijk vindt.
Nee, zoals ik al vaker heb aangegeven:
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 11:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..] Ik zou Baudet ook niet de invulling van ons onderwijs laten bepalen.
Je wilt verder dus geen antwoord geven?
pi_179892886
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al vaker heb aangegeven:

[..]

Je wilt verder dus geen antwoord geven?
Ik wil dat je eerst uitlegt waarom jij het wenselijk vindt dat Baudet in zijn eentje het curriculum van alle onderwijsinstellingen van Nederland gaat bepalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179892957
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik wil dat je eerst uitlegt waarom jij het wenselijk vindt dat Baudet in zijn eentje het curriculum van alle onderwijsinstellingen van Nederland gaat bepalen.
Een normale discussie is dus te veel gevraagd. Top man.

Doe vooral zo angeheitet omdat ik durf aan te nemen dat jij Baudet niet objectief vindt :') Gezien de manier waarop je getriggerd wordt, vind je dat schijnbaar wel.
pi_179893030
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:
Doe vooral zo angeheitet omdat ik durf aan te nemen dat jij Baudet niet objectief vindt :')
Geen aanname, he. Je zegt dat ik dat geschreven heb. Dat is niet zo, dat verzin je ter plekke. En dan verzin je nu dus ook nog dat je slechts zei 'niet objectief', terwijl je het eerder had over 'te rechts om objectief te zijn'.

Maar goed, blijkbaar ben je wat gepikeerd door mijn aanname dat jij Baudet het curriculum wil laten bepalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179893082
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Geen aanname, he. Je zegt dat ik dat geschreven heb. Dat is niet zo, dat verzin je ter plekke.

Maar goed, blijkbaar ben je wat gepikeerd door mijn aanname dat jij Baudet het curriculum wil laten bepalen.
Sorry voor de gekozen woorden dan. Je vindt Baudet niet objectief, maar schrijft tegelijkertijd dat Rosenmöller aanspreken op zijn standpunten geen valide argument is. Dat vind ik krom aangezien Rosenmöller ook verre van objectief is.

Ik geloof niet dat je denkt dat ik dat vind. Op zijn meest ben ik teleurgesteld dat de discussie zo loopt als ie loopt.
pi_179893127
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:33 schreef Mr.Major het volgende:
schrijft tegelijkertijd dat Rosenmöller aanspreken op zijn standpunten geen valide argument is.

Ook dit verzin je weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179893152
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook dit verzin je weer.
Welke aanvallen heeft Baudet gedaan die niet over de standpunten van Rosenmöller gaan dan? Over dat haar van hem heb ik 'm niet gehoord namelijk. Zijn voorliefde voor bepaalde regime's lijkt mij een valide argument.

Maar goed, misschien verstandig even een stapje terug te doen: vind jij/ vinden jullie dat Rosenmöller wel objectief is in dit debat?
pi_179893207
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welke aanvallen heeft Baudet gedaan die niet over de standpunten van Rosenmöller gaan dan?
Nu moet ik weer iets gaan verdedigen dat jij voor mij verzint.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:46:19 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179893312
En intussen gaat het weer over alles en iedereen, behalve Baudet en zijn standpunten. Toeval? Ik denk het niet.

Nog nooit zo veel rode haringen in 1 topic gezien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179893345
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu moet ik weer iets gaan verdedigen dat jij voor mij verzint.
Wat bedoel je dan met:
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 08:03 schreef Ludachrist het volgende:

om nog maar te zwijgen over de aanvallen op Rosenmöller zelf die ook gewoon voor relevante argumenten worden aangezien in deze discussie.

pi_179893359
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:46 schreef Molurus het volgende:
En intussen gaat het weer over alles en iedereen, behalve Baudet en zijn standpunten. Toeval? Ik denk het niet.

Nog nooit zo veel rode haringen in 1 topic gezien.
Als je nou gewoon hierop reageert:

quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Verder is het voor de discussie natuurlijk noodzakelijk om eerst te bepalen of er sprake is van linksleunend onderwijs. Ik denk het wel.
pi_179893455
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Het gaat er mij om dat jij mij weer iets in de woorden legt, namelijk dat ik zou schrijven dat "Rosenmöller aanspreken op zijn standpunten geen valide argument is".

Inmiddels zou mijn post er, volgens jou, als volgt uitzien.

quote:
Baudet is te rechts om hier objectief naar te kunnen kijken. Verder is het natuurlijk onzin om in de discussie Rösenmoller aan te spreken op zijn standpunten, dat is geen valide argument.
Verder heb ik er geen enkele behoefte meer aan om met jou in discussie te gaan over wat dan ook, trouwens, dus daar pas ik ook deze keer voor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:55:05 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179893498
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:13 schreef Mr.Major het volgende:

Verder is het voor de discussie natuurlijk noodzakelijk om eerst te bepalen of er sprake is van linksleunend onderwijs. Ik denk het wel.
Ik denk het niet. En het lijkt erop dat er niemand is die bereid is deze hypothese te onderbouwen. Het is natuurlijk veel makkelijker om de aandacht af te leiden met - bijvoorbeeld - opmerkingen over Rosemuller.

Dit is consistent de strategie die zowel Baudet als jij toepassen: zo snel mogelijk ervoor zorgen dat het niet gaat over je eigen standpunten maar die van een ander. Dit verklaart ook het hoge gehalte aan off topic posts in dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179893542
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat jij mij weer iets in de woorden legt, namelijk dat ik zou schrijven dat "Rosenmöller aanspreken op zijn standpunten geen valide argument is".

Inmiddels zou mijn post er, volgens jou, als volgt uitzien.

[..]

Verder heb ik er geen enkele behoefte meer aan om met jou in discussie te gaan over wat dan ook, trouwens, dus daar pas ik ook deze keer voor.
Dan formuleer je dus een vaag verhaal, waarbij Rosenmöller niet op zijn politieke voorkeur mag worden aangesproken, omdat Baudet dan zogenaamd drogredenen bezigt. Op de vraag welke drogreden dat is komt natuurlijk geen antwoord. De aanvallen op Rosenmöller zijn geen valide argumenten, waarom dat zou zo zijn wordt niet ter discussie gesteld.

Als dan een poging wordt gedaan een concreet verhaal uit je te krijgen is dat een probleem en wil je niet verder discussiëren. Antwoorden op vragen als "Is Rosenmöller in staat objectief te oordelen", blijven vanzelfsprekend uit. Komt op mij over als een zwaktebod, maar goed.
pi_179893559
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:57 schreef Mr.Major het volgende:
waarbij Rosenmöller niet op zijn politieke voorkeur mag worden aangesproken
Ook hier verzin je weer een standpunt voor mij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179893565
Wat was nu precies het onderwerp van het debat en wat was de opzet?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179893581
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ook hier verzin je weer een standpunt voor mij.
Geef dan eens aan waar Baudet een opmerking over maakt dat geen valide argument is.
pi_179893608
Foutje
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:02:42 #121
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179893634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:01 schreef Mr.Major het volgende:
Molurus: Het gaat niet over de inhoud

Ik: Het lijkt mij verstandig het over de inhoud te hebben.

[..]

_O- :')
Ja, jij bent een groot voorstander van inhoud. Zolang het maar niet gaat over je eigen standpunten of die van Baudet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179893644
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:59 schreef nostra het volgende:
Wat was nu precies het onderwerp van het debat en wat was de opzet?
Gesprek over de vooringenomenheid in het onderwijs, omdat een van de leraren op die school een opdracht had gegeven die kritisch was over Baudet. Daar hadden ze ook Rosenmöller bij uitgenodigd voor de andere kant.

https://www.omroepgelderl(...)-Baudet-uit-na-ophef
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179893652
Ho verkeerd geinterpreteerd, sorry molurus

[ Bericht 20% gewijzigd door Mr.Major op 19-06-2018 13:11:20 ]
pi_179893733
Het is toch al vaker besproken? Op universiteiten wordt aan noplatforming gedaan, of worden daartoe pogingen gedaan; er ontstaan gebedsruimtes in universiteiten, het curriculum is doorgaans links, er worden marxisme festivals gehouden.

Op middelbare scholen wordt beweert dat Baudet wil dat witte mannen Nederland regeert. Ongeveer 3/4 van de leraren stemt D66 of links (op de progressief-conservatief schaal) daarvan, honderden berichten over linkse beinvloeding door leerlingen zelf. Rosenmöller komt met de dooddoener: zolang er geen wetenschappelijk onderzoek aantoont dat er linkse beïnvloeding is, bestaat het niet. Onderzoeksjournalistiek telt daarbij schijnbaar niet. (Daar valt niemand over)

Wat is er nodig om te erkennen dat er een probleem is?
pi_179893792
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gesprek over de vooringenomenheid in het onderwijs, omdat een van de leraren op die school een opdracht had gegeven die kritisch was over Baudet. Daar hadden ze ook Rosenmöller bij uitgenodigd voor de andere kant.

https://www.omroepgelderl(...)-Baudet-uit-na-ophef
Okay, maar denk ik dan te simpel als ik iets zou verwachten in de trant van:

- Inleiding
- Feitelijke bespreking onderwerp van het debat
- Argumentatie leraar/school
- Argumentatie Baudet
- Discussie
- Conclusie

?

Ik zie alleen een rant van Baudet over Pol Pot in 1979 en de kleding van het publiek, een onderuitgezakte Rosenmöller die zich afvraagt waarom hij in hemelsnaam vanochtend zijn bed is uitgekomen en één (twee?) debatleiders die ook geen enkele sjoege lijken te hebben van wat nu eigenlijk het plan voor vandaag is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179893849
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Okay, maar denk ik dan te simpel als ik iets zou verwachten in de trant van:

- Inleiding
- Feitelijke bespreking onderwerp van het debat
- Argumentatie leraar/school
- Argumentatie Baudet
- Discussie
- Conclusie

?

Ik zie alleen een rant van Baudet over Pol Pot in 1979 en de kleding van het publiek, een onderuitgezakte Rosenmöller die zich afvraagt waarom hij in hemelsnaam vanochtend zijn bed is uitgekomen en één (twee?) debatleiders die ook geen enkele sjoege lijken te hebben van wat nu eigenlijk het plan voor vandaag is.
Baudet had een eigen cameraploegje mee, dus dat filmpje bestaat alleen uit de stukken waarin hij zijn stokpaardjes te berde mag brengen. In principe mochten een paar andere mensen ook iets zeggen, volgens Tubantia .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179893894
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gesprek over de vooringenomenheid in het onderwijs, omdat een van de leraren op die school een opdracht had gegeven die kritisch was over Baudet. Daar hadden ze ook Rosenmöller bij uitgenodigd voor de andere kant.

https://www.omroepgelderl(...)-Baudet-uit-na-ophef
Vooringenomenheid in de politiek is dus blijkbaar geen probleem voor Baudet.
pi_179893895
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Baudet had een eigen cameraploegje mee, dus dat filmpje bestaat alleen uit de stukken waarin hij zijn stokpaardjes te berde mag brengen. In principe mochten een paar andere mensen ook iets zeggen, volgens Tubantia .
Was er een neutrale cameraploeg aanwezig?
pi_179893918
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Was er een neutrale cameraploeg aanwezig?
Natuurlijk niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179893922
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Baudet had een eigen cameraploegje mee, dus dat filmpje bestaat alleen uit de stukken waarin hij zijn stokpaardjes te berde mag brengen. In principe mochten een paar andere mensen ook iets zeggen, volgens Tubantia .
Ah okay, alsof je Jeroen Grueter een wedstrijd waarin Messi meespeelt laat samenvatten dus.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179893945
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Ah okay, alsof je Jeroen Grueter een wedstrijd waarin Messi meespeelt laat samenvatten dus.
Al spreekt dan wel in het voordeel van Messi dat die nog wel eens daadwerkelijk op indrukwekkende prestaties te betrappen is geweest.
pi_179893974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Tsja... Jammer. Als ik het artikel op tubantia lees was het namelijk een brede discussie. Schijnbaar mocht moskeebezoek ook al niet besproken worden. We gaan het dus nooit weten. Misschien dat het FvD alles heeft opgenomen en het nog een keer naar buiten komt.
pi_179894003
Spreken over waardenvrij onderwijs terwijl een leraar op diezelfde school laster over Baudet heeft geschreven, wat slechts één voorbeeld is van hoe het onderwijs níét waardenvrij is, om dan Rosenmöller of all people te laten vertellen dat het onderwijs waardenvrij is, is natuurlijk een gotspe.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:26:26 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894010
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:03 schreef Mr.Major het volgende:
Ho verkeerd geinterpreteerd, sorry molurus
No problemo! (Geen idee wat er stond.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179894019
Grappig.
Als iemand Baudet ergens van beschuldigt worden er meteen grote woorden als laster en demonisering gebruikt.
Als Baudet anderen ergens van beschuldigt dan ligt dat blijkbaar opeens heel anders, en wanneer die anderen daar niet van gediend zijn dan mag het onderwerp volgens de Baudetfluisteraar "schijnbaar ook al niet besproken worden".

Hij zal het zelf wel weer een inhoudelijke bijdrage vinden :')
pi_179894033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

No problemo! (Geen idee wat er stond.)
Iets doms ;)
pi_179894057
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:26 schreef Mr.Major het volgende:
Spreken over waardenvrij onderwijs terwijl een leraar laster over Baudet heeft geschreven, wat slechts één voorbeeld is van hoe het onderwijs níét waardenvrij is, om dan Rosenmöller of all people te laten vertellen dat het onderwijs waardenvrij is, is natuurlijk een gotspe.
Jouw posts zijn een gotspe.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:31:11 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894084
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:27 schreef Kansenjongere het volgende:
Grappig.
Als iemand Baudet ergens van beschuldigt worden er meteen grote woorden als laster en demonisering gebruikt.
Als Baudet anderen ergens van beschuldigt dan ligt dat blijkbaar opeens heel anders, en wanneer die anderen daar niet van gediend zijn dan mag het onderwerp volgens de Baudetfluisteraar "schijnbaar ook al niet besproken worden".

Hij zal het zelf wel weer een inhoudelijke bijdrage vinden :')
Ja, het meten met twee maten is voor Baudet zo gewoon dat het hem zelf niet eens meer opvalt volgens mij. De wereld bestaat voor hem uit twee fundamenteel verschillende dingen: Baudet en 'de rest'. Het is als je het mij vraagt een onverbeterlijke narcist.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179894112
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Ah okay, alsof je Jeroen Grueter een wedstrijd waarin Messi meespeelt laat samenvatten dus.
Zoiets ja, al verwacht ik dat de cameraman hier na afloop een natter broekje had.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894159
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, het meten met twee maten is voor Baudet zo gewoon dat het hem zelf niet eens meer opvalt volgens mij. De wereld bestaat voor hem uit twee fundamenteel verschillende dingen: Baudet en 'de rest'. Het is als je het mij vraagt een onverbeterlijke narcist.
Zijn opmerkingen over Rosenmöller zijn gewoon terecht.

https://www.digibron.nl/s(...)ler-heeft-geen-spijt

quote:
Hooguit is hij naïef geweest. Hij was meegezogen, wilde destijds niet alles weten en hij was bovendien niet de enige. "Een jeugdzonde", noemt hij het.
pi_179894180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Ze hadden afgesproken om de beelden ook niet te publiceren.

Maar goed, benoemen dat Rosenmöller op zijn twintigste bij een raar clubje zat is belangrijker, anders hadden we dat nooit geweten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894218
Baudet blijkt het dus niet alleen niet zo nauw te nemen met de feiten, hij is ook nog eens onbetrouwbaar en komt zijn afspraken niet na.
pi_179894264
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze hadden afgesproken om de beelden ook niet te publiceren.

Maar goed, benoemen dat Rosenmöller op zijn twintigste bij een raar clubje zat is belangrijker, anders hadden we dat nooit geweten.
Jammer. Ook jammer dat er geen vervolgstappen worden genomen.

De berichtgeving van de gelderlander is op zijn minst ook mager te noemen. Waarom wordt er niet beschreven wat er in de opdracht stond?

Lijkt me inderdaad valide, ook gezien het feit dat hij toen "niet alles wilde weten" over die regime's, en omdat hij daar bar weinig van geleerd lijkt te hebben. Niet te vergeten de gigantische hypocrisie van dit soort slinkse mensen, als het gaat om het associeren van rechts met allerlei clubjes.
pi_179894282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Baudet blijkt het dus niet alleen niet zo nauw te nemen met de feiten, hij is ook nog eens onbetrouwbaar en komt zijn afspraken niet na.
Tsja. Het bleek dat er allemaal leerlingen niet naar binnen mochten. Baudet vond dat kwalijk en had medelijden met de geïndoctrineerde jongeren en besloot ze een hard onder de riem te steken. Graag liet hij zijn eigen imago daarvoor een deuk oplopen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:41:15 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894287
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn opmerkingen over Rosenmöller zijn gewoon terecht.
Of die wel of niet terecht zijn verandert niets aan het feit dat Baudet een heel sterke neiging heeft om te meten met twee maten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179894291
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn opmerkingen over Rosenmöller zijn gewoon terecht.

https://www.digibron.nl/s(...)ler-heeft-geen-spijt

[..]

Wat als men over 20 jaar bij jou aanklopt om spijt te betuigen voor inmenging met FvD :D
pi_179894296
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jammer.

De berichtgeving van de gelderlander is op zijn minst ook mager te noemen. Waarom wordt er niet beschreven wat er in de opdracht stond?

Lijkt me inderdaad valide, ook gezien het feit dat hij toen "niet alles wilde weten" over die regime's, en omdat hij daar bar weinig van geleerd lijkt te hebben. Niet te vergeten de gigantische hypocrisie van dit soort slinkse mensen, als het gaat om het associeren van rechts met allerlei clubjes.
Lekker ranten op links.

"Is het niet waar dan?!?"
pi_179894315
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Tsja. Het bleek dat er allemaal leerlingen niet naar binnen mochten. Baudet vond dat kwalijk en had medelijden met de geïndoctrineerde jongeren en besloot ze een hard onder de riem te steken. Graag liet hij zijn eigen imago daarvoor een deuk oplopen.
#baudetgod!
pi_179894323
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of die wel of niet terecht zijn verandert niets aan het feit dat Baudet een heel sterke neiging heeft om te meten met twee maten.
Op zijn minst een Pol Pot nat dus
pi_179894334
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jammer.

De berichtgeving van de gelderlander is op zijn minst ook mager te noemen. Waarom wordt er niet beschreven wat er in de opdracht stond?
Regionale kranten voelen doorgaans weinig behoefte om veel ruimte op te offeren aan landelijke politici die naar de provincie komen om met elkaar te bekvechten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179894340
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:41 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat als men over 20 jaar bij jou aanklopt om spijt te betuigen voor inmenging met FvD :D
Als dat nodig blijkt te zijn zal ik dat zeker doen. Lijkt me evident. Ik zie Baudet zich echter niet ontwikkelen tot een Mao, maar we zullen zien.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:43:49 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894346
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Op zijn minst een Pol Pot nat dus
Naar Baudet zelf kijken blijft ongelofelijk moeilijk voor je, he?

Het moet koste wat kost over iets anders gaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179894354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Regionale kranten voelen doorgaans weinig behoefte om veel ruimte op te offeren aan landelijke politici die naar de provincie komen om met elkaar te bekvechten.
Oke man dan is het goed :')
pi_179894382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Tsja. Het bleek dat er allemaal leerlingen niet naar binnen mochten. Baudet vond dat kwalijk en had medelijden met de geïndoctrineerde jongeren en besloot ze een hard onder de riem te steken. Graag liet hij zijn eigen imago daarvoor een deuk oplopen.
Baudet dacht geïnteresseerde leerlingen een hart onder de riem te steken door een uiterst gekleurd gemonteerd filmpje op zijn website te plaatsen? Ik dacht dat hij volgens jou juist tegen dergelijke indoctrinatie was...
pi_179894384
Rosenmöller heeft overigens al lang al afstand genomen van Pol Pot. Hij wil alleen niet zeggen dat hij spijt heeft van die periode.

Maar dat is genoeg om tot in de treurigheid te blijven herhalen dat hij op dit moment met Pol Pot sympathiseert en dat hij dús per definitie ook niet objectief naar een curriculum kan kijken tijdens zijn werk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894393
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke man dan is het goed :')
Dat is niet goed of slecht, maar gewoon zoals het is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179894404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Regionale kranten voelen doorgaans weinig behoefte om veel ruimte op te offeren aan landelijke politici die naar de provincie komen om met elkaar te bekvechten.
In dit geval hebben ze die opdracht al lang al eerder genoemd in een artikel, gewoon te vinden onder de andere relevante artikelen.

https://www.omroepgelderl(...)-Baudet-uit-na-ophef
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Naar Baudet zelf kijken blijft ongelofelijk moeilijk voor je, he?

Het moet koste wat kost over iets anders gaan.
Vond je de woordspeling niet leuk? ;)

Nee hoor, maar het is wel een interessant onderwerp. Baudet is extreemrechts want hij praat met mensen, maar als Rosenmöller aangeeft dat hij geen spijt heeft van zijn sympathieen met Pot en Mao is dat niet erg. Dat wat Rosenmöller geflikt heeft lijkt me echter een stuk serieuzer.

Daarnaast houd ik geen enkel gesprek tegen, dus hoe het koste wat kost ergens anders ovee zou moeten gaan zie ik niet.
pi_179894429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is niet goed of slecht, maar gewoon zoals het is.
Het is slecht
pi_179894440
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In dit geval hebben ze die opdracht al lang al eerder genoemd in een artikel, gewoon te vinden onder de andere relevante artikelen.

https://www.omroepgelderl(...)-Baudet-uit-na-ophef
Maakt dit artikel niet minder onvolledig
pi_179894486
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:45 schreef Ludachrist het volgende:
Rosenmöller heeft overigens al lang al afstand genomen van Pol Pot. Hij wil alleen niet zeggen dat hij spijt heeft van die periode.

Maar dat is genoeg om tot in de treurigheid te blijven herhalen dat hij op dit moment met Pol Pot sympathiseert en dat hij dús per definitie ook niet objectief naar een curriculum kan kijken tijdens zijn werk.
Hij geeft aan "toen niet alles te hebben willen zien"

De miljoenen moorden van Mao en Pot ziet hij niet, of liever en nog veel erger: hij wist het wel maar het communisme moest als leidende ideologie het westen verbeteren. Maar als er sprake had geweest van een sluipende vorm van politieke invloed vanuit het onderwijs, dan zou Rosenmöller er als de kippen bij zijn om dat onrecht aan de kaak te stellen natuurlijk.

Dat die vent uberhaupt nog wordt uitgenodigd is al belachelijk. Laat staan dat we hem moeten geloven, of dat hij bij de VO-raad zit.

Nee maar Baudet heeft weleens 5 uur lang (!) gegeten met iemand :')
pi_179894554
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij geeft aan "toen niet alles te hebben willen zien"

De miljoenen moorden van Mao en Pot ziet hij niet, maar als er sprake had geweest van een sluipende vorm van politieke invloed vanuit het onderwijs, dan zou Rosenmöller er als de kippen bij zijn om dat onrecht aan de kaak te stellen natuurlijk.
Dat kan natuurlijk, ligt eraan hoe hij zich vanaf toen tot nu ontwikkeld heeft. Alhoewel het natuurlijk veel makkelijker is om weer boos en verongelijkt te kunnen doen.
pi_179894567
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk, ligt eraan hoe hij zich vanaf toen tot nu ontwikkeld heeft. Alhoewel het natuurlijk veel makkelijker is om weer boos en verongelijkt te kunnen doen.
Bwhahahaha, vouw me terug
pi_179894580
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maakt dit artikel niet minder onvolledig
Uiteraard niet. Sterker nog, ze hadden er een profiel van Baudet bij moeten doen. Hoe moet ik anders weten waar hij voor staat. Tevens hadden ze moeten benadrukken dat dit om veel meer zaken gaat dan alleen deze ene opdracht, misschien wel honderd (!), én ze vermelden niet dat Rosenmöller momenteel nog met Pol Pot sympathiseert.

Flutkrantje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894591
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:50 schreef Mr.Major het volgende:
Nee maar Baudet heeft weleens 5 uur lang (!) gegeten met iemand :')
Verschil is alleen dat Baudet dit recent heeft gedaan en er geheimzinnig over doet. Alleen daarom al is het totaal niet met elkaar te vergelijken. Behalve voor boze en verongelijkte witte jongetjes.
pi_179894599
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Sterker nog, ze hadden er een profiel van Baudet bij moeten doen. Hoe moet ik anders weten waar hij voor staat. Tevens hadden ze moeten benadrukken dat dit om veel meer zaken gaat dan alleen deze ene opdracht, misschien wel honderd (!), én ze vermelden niet dat Rosenmöller momenteel nog met Pol Pot sympathiseert.

Flutkrantje.
Ja man dat is mijn standpunt. Aldus de meneer die nobel strijdt tegen alles dat ook maar ruikt naar stro
pi_179894610
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat Baudet dit recent heeft gedaan en er geheimzinnig over doet. Alleen daarom al is het totaal niet met elkaar te vergelijken. Behalve voor boze en verongelijkte witte jongetjes.
Héél geheimzinnig. Oeeeh.

Ergens heen gaan waar miljoenen moorden worden gepleegd, en terugkomen om te verkondigen hoe mooi het communisme is, dat is inderdaad niet te vergelijken met een dinertje onder het oog van journalisten :')
pi_179894621
Maar de clou is dus:

- Baudet heeft gelijk dat het onderwijs links is, want Rosenmöller was vroeger een communist. Immers, als hij dat vroeger was, hoe kan hij dan nu objectief zijn in zijn werk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894657
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
Maar de clou is dus:

- Baudet heeft gelijk dat het onderwijs links is, want Rosenmöller was vroeger een communist. Immers, als hij dat vroeger was, hoe kan hij dan nu objectief zijn in zijn werk.
Nee, het onderwijs is links zie de bewijzen, en Rosenmöller is niet de persoon om te vertrouwen als hij zegt dat hij dat niet ziet. Rosenmöller kan niet objectief zijn in zijn werk, want hij heeft weggekeken toen zijn ideologie miljoenen mensen vermoordde.

Alsof Bauder naar nazi-Duitsland ging, en toen hij terugkwam ging verkondigen dat Hitler allemaal volkswagentjes had gebouwd voor zijn bevolking. En dan zouden jullie zeggen: ja maar nu heeft hij dat een jeugdzonde genoemd.

HYPOCRIET.

Gelukkig gaat het hier om de standpunten, en streeft iedereen naar neutraal onderwijs.
pi_179894674
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja man dat is mijn standpunt. Aldus de meneer die nobel strijdt tegen alles dat ook maar ruikt naar stro
Je mist een beetje het verschil tussen een literaire overdrijving en het verdraaien van een standpunt.

Dat is apart, want Baudet mag zich graag bedienen van de eerste en dan weet jij altijd duidelijk te vermelden dat we hier te maken hebben met een overdrijving.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179894682
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Héél geheimzinnig. Oeeeh.
Klopt. Dat is nou niet echt een indicatie dat iemand inzicht heeft in wat er gebeurd is.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:59:49 #172
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894708
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, het onderwijs is links zie de bewijzen
Misschien heb je dit al gezegd, maar over welke bewijzen heb je het nu?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179894722
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je mist een beetje het verschil tussen een literaire overdrijving en het verdraaien van een standpunt.

Dat is apart, want Baudet mag zich graag bedienen van de eerste en dan weet jij altijd duidelijk te vermelden dat we hier te maken hebben met een overdrijving.
Die "stromannen" van mij zijn ook literaire overdrijvingen. Vaak ook bedoeld om eindelijk eens duidelijkheid te verkrijgen uit mijn tegenstanders, die zich in de grootste bochten wringen om hun standpunt te handhaven.
pi_179894745
De meeste docenten preken medemenselijkheid en compassie. Ergo, onderwijs is links.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179894875
De kletsmajoor die anderen verwijt zich in bochten te verdringen :P
Graag niet meer van dat soort opmerkingen maken als ik net koffie drink, nu moet ik mijn scherm schoonmaken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:07:06 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894879
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
De meeste docenten preken medemenselijkheid en compassie. Ergo, onderwijs is links.
Voor iemand die compleet aan het uiteinde van de rechterkant van het politieke spectrum zit moet de hele wereld er natuurlijk links uitzien. Wat het, ieg voor Baudet, buitengewoon lastig maakt om objectiviteit / neutraliteit te herkennen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179894884
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien heb je dit al gezegd, maar over welke bewijzen heb je het nu?
quote:
Thierry heeft inderdaad de discussie gewonnen want hij vertegenwoordigt -in mijn ogen zo je wilt- het kloppende standpunt; aangezien ik zelf heb ervaren dat het onderwijs te links is, aangezien er bewijs is dat het onderwijs naar links leunt (zie politieke voorkeur van docenten), een aantal incidenten, berichtgeving over universiteiten en gezien de vele reacties die Baudet kreeg.
- Hij vindt het zelf links
- Docenten stemmen vaak links
- Enkele incidenten
- Berichtgeving over universiteiten
- Mensen reageerden op Baudet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:08:49 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179894920
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

- Hij vindt het zelf links
- Docenten stemmen vaak links
- Enkele incidenten
- Berichtgeving over universiteiten
- Mensen reageerden op Baudet
:D

Niet verrassend allemaal punten die sterk afhankelijk zijn van Baudets eigen perceptie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179895033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
De meeste docenten preken medemenselijkheid en compassie. Ergo, onderwijs is links.
Rechts is niet medemenselijk en harteloos. Ergo: het is goed dat het onderwijs links is.
pi_179895073
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Niet verrassend allemaal punten die sterk afhankelijk zijn van Baudets eigen perceptie.
Incidenten en berichtgeving over universiteiten zijn sterk afhankelijk van perceptie?
pi_179895126
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Rechts is niet medemenselijk en harteloos. Ergo: het is goed dat het onderwijs links is.
Zonder gekheid: ik vraag mij af wat het onderwijs zo enorm links maakt. Kan mij niet herinneren dat mijn schoolboeken mij propaganda over de zegeningen van de planeconomie door de strot ramden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179895161
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Incidenten en berichtgeving over universiteiten zijn sterk afhankelijk van perceptie?
Als Baudet roept dat het onderwijs links is en er reageren drieduizend mensen die het met hem eens zijn dan betekent dat dat het onderwijs links is want die drieduizend mensen zeggen het en daarmee heb je berichtgeving en incidenten over universiteiten.

Jaja.
pi_179895175
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als Baudet roept dat het onderwijs links is en er reageren drieduizend mensen die het met hem eens zijn dan betekent dat dat het onderwijs links is want die drieduizend mensen zeggen het en daarmee heb je berichtgeving en incidenten over universiteiten.

Jaja.
Als het over incidenten gaat, kan je dan stellen dat het onderwijs structureel links is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895178
Hoe kunnen we voorkomen dat leraren links stemmen? Moeten we ze voortaan op straffe van ontslag dwingen om rechts te stemmen, of moeten we mensen uit "rechtse" sectoren dwingen om onderwijzer te worden?
pi_179895240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:19 schreef Kansenjongere het volgende:
Hoe kunnen we voorkomen dat leraren links stemmen? Moeten we ze voortaan op straffe van ontslag dwingen om rechts te stemmen, of moeten we mensen uit "rechtse" sectoren dwingen om onderwijzer te worden?
Het gaat even niet om de oplossing, het gaat om de conclusie dat mensen die links stemmen per definitie niet in staat zijn om hun politieke voorkeur buiten het klaslokaal te houden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zonder gekheid: ik vraag mij af wat het onderwijs zo enorm links maakt. Kan mij niet herinneren dat mijn schoolboeken mij propaganda over de zegeningen van de planeconomie door de strot ramden.
En daar hebben wij weer het verschuiven van de doelpalen: terwijl iedereen dondersgoed begrijpt dat het over sociaallinks gaat, ook bekend als progressief, gaat Koosje lullen dat het over economisch links zou gaan. Koos denkt dat mensen daar intrappen. Wees geen Koos.
pi_179895302
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat even niet om de oplossing, het gaat om de conclusie dat mensen die links stemmen per definitie niet in staat zijn om hun politieke voorkeur buiten het klaslokaal te houden.
Je bent er bijna. Jij legt kansenjongere iets uit, en dan leg ik jou wat uit. Leg jij het kansenjongere weer uit?

Mensen die links stemmen kunnen hun politieke voorkeur vanzeldsprekend buiten het klaslokaal houden. Nu moeten we nog zien te bewerkstelligen hoe we ervoor gaan zorgen dat ze dat ook doen. Ik zou de oplossing in het lerarenonderwijs zoeken. Wat zou jij doen?
pi_179895336
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je bent er bijna. Jij legt kansenjongere iets uit, en dan leg ik jou wat uit. Leg jij het kansenjongere weer uit?

Mensen die links stemmen kunnen hun politieke voorkeur vanzeldsprekend buiten het klaslokaal houden. Nu moeten we nog zien te bewerkstelligen hoe we ervoor gaan zorgen dat ze dat ook doen. Ik zou de oplossing in het lerarenonderwijs zoeken. Wat zou jij doen?
En wat voor oplossing stel je dan voor?
pi_179895372
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En daar hebben wij weer het verschuiven van de doelpalen: terwijl iedereen dondersgoed begrijpt dat het over sociaallinks gaat, ook bekend als progressief, gaat Koosje lullen dat het over economisch links zou gaan. Koos denkt dat mensen daar intrappen. Wees geen Koos.
Maar op welke wijze worden 'sociaal linkse' standpunten dan door de strot van leerlingen en studenten geramd? Ik kan mij wel herinneren dat mijn docenten tekst en uitleg gaven over de asielzoekers die neerstreken in onze buurgemeente. Dat waren mensen die de burgeroorlog in Joegoslavië waren ontvlucht uit angst voor hun leven.

Is dat links?

Wat had de docent dan moeten zeggen? Dat al die mensen vuile uitvreters zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179895407
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:25 schreef Mr.Major het volgende:

Mensen die links stemmen kunnen hun politieke voorkeur vanzeldsprekend buiten het klaslokaal houden. Nu moeten we nog zien te bewerkstelligen hoe we ervoor gaan zorgen dat ze dat ook doen. Ik zou de oplossing in het lerarenonderwijs zoeken. Wat zou jij doen?
Ik zou dan graag eerst bewijzen zien dat dit het geval is en niet afgaan op een politici die zelf nogal rechts van de rest van de politieke partijen staat, dat zou ik doen.

Maar jij zegt bewijzen te hebben dat het onderwijs links is alleen zie ik ze niet staan in dit topic dus ik gok een beetje dat de onderbouwing niet veel verder komt dan iedereen die het niet eens is met het FvD links is.
pi_179895460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik zou dan graag eerst bewijzen zien dat dit het geval is en niet afgaan op een politici die zelf nogal rechts van de rest van de politieke partijen staat, dat zou ik doen.

Maar jij zegt bewijzen te hebben dat het onderwijs links is alleen zie ik ze niet staan in dit topic dus ik gok een beetje dat de onderbouwing niet veel verder komt dan iedereen die het niet eens is met het FvD links is.
Het bewijs is:

- Hij vindt het zelf links
- Docenten stemmen vaak links
- Enkele incidenten
- Berichtgeving over universiteiten
- Mensen reageerden op Baudet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895487
Geen bewijs dus

Dan is zelfs mijn anekdotisch bewijs over een communistische oud geschiedenisleraar maar dat is ook de enige leraar die zich echt politiek uitliet op school.

Wel gelachen om zijn verdriet de dag nadat de muur viel.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 14:34:55 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:34:45 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179895526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:33 schreef Chewie het volgende:
Geen bewijs dus
Alleen bewijs dat Baudet z'n eigen perceptie ziet als waarheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179895567
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

dus ik gok een beetje dat de onderbouwing niet veel verder komt dan iedereen die het niet eens is met het FvD links is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]


Is dat links?

Wat had de docent dan moeten zeggen? Dat al die mensen vuile uitvreters zijn?
Het onbegrip tiert welig. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat zoals je linkse meningen hebt, je ook rechtse meningen hebt. Het partijprogramma overnemen in het curriculum is dus het laatste wat je moet doen, dan kantel je het probleem enkel. Dat het FvD echter aankaart dat er sprake is van links onderwijs (daar is genoeg berichtgeving over) wil niet zeggen dat het dan gelijk rechts moet worden. Een middenweg lijkt mij wenselijk, toch?
pi_179895635
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Het onbegrip tiert welig. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat zoals je linkse meningen hebt, je ook rechtse meningen hebt. Het partijprogramma overnemen in het curriculum is dus het laatste wat je moet doen, dan kantel je het probleem enkel. Dat het FvD echter aankaart dat er sprake is van links onderwijs (daar is genoeg berichtgeving over) wil niet zeggen dat het dan gelijk rechts moet worden. Een middenweg lijkt mij wenselijk, toch?
Maar wat maakt het onderwijs nou precies links, beste jongen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179895643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:33 schreef Chewie het volgende:
Geen bewijs dus

Dan is zelfs mijn anekdotisch bewijs over een communistische oud geschiedenisleraar maar dat is ook de enige leraar die zich echt politiek uitliet op school.

Wel gelachen om zijn verdriet de dag nadat de muur viel.
Niet echt hard bewijs in de zin van cijfers, maar aangezien er berichtgeving is, en incidenten, kunnen we wel gewoon aannemen dat dit klopt.

Anders had er wel in de kranten gestaan 'Onderwijs verloopt normaal'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895660
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat voor oplossing stel je dan voor?
Je zou in het lerarenonderwijs en onderwijslijn kunnen maken waarin dit aspect is opgenomen. Men kan kijken naar de invloed die een leraar heeft op zijn leerlingen, naar de invloed van de formulering van vragen en zijn subjectiviteit in het nakijken van opdrachten.
pi_179895703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wat maakt het onderwijs nou precies links, beste jongen?
empathie
pi_179895753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wat maakt het onderwijs nou precies links, beste jongen?
Zoals religieus onderwijs leidt tot een bepaalde manier van denken over religie, zo leidt links onderwijs tot een bepaalde manier van denken over politiek.
pi_179895766
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:40 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

empathie
Nee, maar als je denkt dat empathie je dwingt tot een links politieke voorkeur, moet je je afvragen of je niet deel bent van het probleem.
pi_179895793
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]


[..]

Het onbegrip tiert welig. Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat zoals je linkse meningen hebt, je ook rechtse meningen hebt. Het partijprogramma overnemen in het curriculum is dus het laatste wat je moet doen, dan kantel je het probleem enkel. Dat het FvD echter aankaart dat er sprake is van links onderwijs (daar is genoeg berichtgeving over) wil niet zeggen dat het dan gelijk rechts moet worden. Een middenweg lijkt mij wenselijk, toch?
Normale route met beleidsmaatregelen lijkt me dat er eerst moet worden vastgesteld of er sprake is van een probleem, hoeveel impact dat probleem nu precies heeft en zo ja welke oplossing er dan precies geïmplementeerd kan worden.

Baudet vindt het wellicht een probleem dat hij niet genoeg stemmen wint of zijn angstpreken onvoldoende gehoor vinden maar dat is geen probleem waar de rest van de samenleving dan iets aan moet doen.
pi_179895799
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zou in het lerarenonderwijs en onderwijslijn kunnen maken waarin dit aspect is opgenomen. Men kan kijken naar de invloed die een leraar heeft op zijn leerlingen, naar de invloed van de formulering van vragen en zijn subjectiviteit in het nakijken van opdrachten.
Je denkt niet dat er op de ILO nu al nagedacht wordt over de invloed van leraren op leerlingen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895803
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals religieus onderwijs leidt tot een bepaalde manier van denken over religie, zo leidt links onderwijs tot een bepaalde manier van denken over politiek.
Maar waar blijkt uit dat onderwijs links is, beste jongen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179895821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
Zonder gekheid: ik vraag mij af wat het onderwijs zo enorm links maakt. Kan mij niet herinneren dat mijn schoolboeken mij propaganda over de zegeningen van de planeconomie door de strot ramden.
Mwah, Keynes was volgens mijn economieboekjes toch wel de absolute waarheid hoor. Als je dat als links wil labelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179895837
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zou in het lerarenonderwijs en onderwijslijn kunnen maken waarin dit aspect is opgenomen. Men kan kijken naar de invloed die een leraar heeft op zijn leerlingen, naar de invloed van de formulering van vragen en zijn subjectiviteit in het nakijken van opdrachten.
Aha. Er zijn nu dus veel leraren die opdrachten nakijken en een antwoord fout rekenen alleen maar omdat ze het niet helemaal eens zijn met het antwoord?
pi_179895870
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:46 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, Keynes was volgens mijn economieboekjes toch wel de absolute waarheid hoor. Als je dat als links wil labelen.
Kan mij niet herinneren dat boeken bepaalde stromingen propageerden. Wel werd uitgelegd waar Keynes voor stond.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179895872
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee
Maar wat wel?

Dus omdat mijn geschiedenisleraar een communist was (is? geen idee of de beste man nog leeft) heb ik links geschiedenisonderwijs gehad?
pi_179895891
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:46 schreef nostra het volgende:

[..]

Mwah, Keynes was volgens mijn economieboekjes toch wel de absolute waarheid hoor. Als je dat als links wil labelen.
Keynes _O_ . Hayek en Friedman :') . Maar het gaat natuurlijk om het feit dat scholen te veel progressieve praatjes hebben, dat vluchtelingen geholpen moeten worden, dat we zielige mensen moeten helpen, dat zwarten en blanken gelijk zijn, dat feminisme goed is, etcetera, etcetera.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895899
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je denkt niet dat er op de ILO nu al nagedacht wordt over de invloed van leraren op leerlingen?
Vast wel, maar blijkbaar niet voldoende.
pi_179895918
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vast wel, maar blijkbaar niet voldoende.
Blijkens wat?
pi_179895929
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkens wat?
Incidenten en berichtgeving.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895931
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Keynes _O_ . Hayek en Friedman :') . Maar het gaat natuurlijk om het feit dat scholen te veel progressieve praatjes hebben, dat vluchtelingen geholpen moeten worden, dat we zielige mensen moeten helpen, dat zwarten en blanken gelijk zijn, dat feminisme goed is, etcetera, etcetera.
Neuh. Het gaat erom dat er eentonig over dat soort zaken wordt gepraat. Dat je vanuit menselijkheid die mensen zou moeten opvangen oid. Dit is in mijn Nederlandse les ook letterlijk zo gezegd, dus ik kan uit ervaring spreken.
pi_179895951
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Incidenten en berichtgeving.
Lijkt het jou een goed idee daar onderzoek naar te doen op basis van deze incidenten, meldingen en berichtgeving?
pi_179895953
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Neuh. Het gaat erom dat er eentonig over dat soort zaken wordt gepraat. Dat je vanuit menselijkheid die mensen zou moeten opvangen oid. Dit is in mijn Nederlandse les ook letterlijk zo gezegd, dus ik kan uit ervaring spreken.
Wat zou er dan verteld moeten worden?
pi_179895958
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:39 schreef Ludachrist het volgende:

Anders had er wel in de kranten gestaan 'Onderwijs verloopt normaal'.
Als er zou staan "Baudet tevreden over onderwijs" ga ik me wel zorgen maken.
pi_179895979
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lijkt het jou een goed idee daar onderzoek naar te doen op basis van deze incidenten, meldingen en berichtgeving?
Het lijkt mij in principe altijd goed om ergens onderzoek naar te doen voor je een conclusie trekt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179895987
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lijkt het jou een goed idee daar onderzoek naar te doen op basis van deze incidenten, meldingen en berichtgeving?
Net had je het nog over oplossingen, nu over onderzoek. Hanteer jij Hebreeuwse uitgangspunten?

Maar we gaan de goede kant op.
pi_179895990
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Neuh. Het gaat erom dat er eentonig over dat soort zaken wordt gepraat. Dat je vanuit menselijkheid die mensen zou moeten opvangen oid. Dit is in mijn Nederlandse les ook letterlijk zo gezegd, dus ik kan uit ervaring spreken.
menselijkheid, linkse hobby’s!
pi_179896008
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Neuh. Het gaat erom dat er eentonig over dat soort zaken wordt gepraat. Dat je vanuit menselijkheid die mensen zou moeten opvangen oid. Dit is in mijn Nederlandse les ook letterlijk zo gezegd, dus ik kan uit ervaring spreken.
En hoe is dat precies links?

Het is maar een guur klein clubje op rechts wat het niet eens met die stelling is.
pi_179896050
Mr.Major zou misschien liever zien dat docenten hun leerlingen vertellen dat vluchtelingen onze hulp niet verdienen en dat ze alle ellende aan zichzelf hebben te danken.

Zo'n figuur zou ik echter uit de buurt houden van mijn kinderen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:55:51 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179896070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat je vanuit menselijkheid die mensen zou moeten opvangen oid.
Schandalig! Dat ons onderwijs zo diep heeft kunnen zinken!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179896100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:53 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe is dat precies links?

Het is maar een guur klein clubje op rechts wat het niet eens met die stelling is.
77% van de Nederlanders vindt volgens het CBS goed dat vluchtelingen die door oorlog of vervolging zijn verdreven op worden gevangen in Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179896151
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat zou er dan verteld moeten worden?
Dat er een politieke keuze gemaakt moet worden op basis van verschillende argumenten, waaronder empathie, de invloed op de verzorgingsstaat, de gevolgen voor de landen van herkomst en integratie.

Los van het feit dat in een Nederlands les dit niet thuishoort uiteraard.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:00:05 #224
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179896161
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

77% van de Nederlanders vindt volgens het CBS goed dat vluchtelingen die door oorlog of vervolging zijn verdreven op worden gevangen in Nederland.
In de ogen van een rechts-radicaal is de hele wereld links. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179896176
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:48 schreef Ludachrist het volgende:
Maar het gaat natuurlijk om het feit dat scholen te veel progressieve praatjes hebben, dat vluchtelingen geholpen moeten worden, dat we zielige mensen moeten helpen, dat zwarten en blanken gelijk zijn, dat feminisme goed is, etcetera, etcetera.
Tja, wanneer gaat het daar überhaupt over op de middelbare? Maatschappijleer in de lagere klassen, een betoog voor een talenvak, misschien een klein beetje bij geschiedenis? Verder gingen bij ons de vakken gewoon inhoudelijk over de vakken. Maar ik begrijp dat er tegenwoordig een bredere hersenspoeling gaande is, spannend wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179896180
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Schandalig! Dat ons onderwijs zo diep heeft kunnen zinken!
Moeten, ja.

Dat is inderdaad diep gezonken, want het haalt alle ratio uit een politieke discussie.
pi_179896207
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, wanneer gaat het daar überhaupt over op de middelbare? Maatschappijleer in de lagere klassen, een betoog voor een talenvak, misschien een klein beetje bij geschiedenis? Verder gingen bij ons de vakken gewoon inhoudelijk over de vakken. Maar ik begrijp dat er tegenwoordig een bredere hersenspoeling gaande is, spannend wel.
Dit inderdaad.

Kan mij ook niet herinneren dat docenten liepen te strooien met waardeoordelen, laat staan dat bij mij het beeld ontstond dat ze links of rechts waren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179896218
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

77% van de Nederlanders vindt volgens het CBS goed dat vluchtelingen die door oorlog of vervolging zijn verdreven op worden gevangen in Nederland.
Dan is dus 77% van Nederland links volgens de FVD meetlat en dat klopt aardig gezien de uitslag van de vorige verkiezingen als je alleen de PVV en FvD tot rechts rekent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 15:03:31 ]
pi_179896229
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Kan mij ook niet herinneren dat docenten liepen te strooien met waardeoordelen, laat staan dat bij mij het beeld ontstond dat ze links of rechts waren.
Hoe lang geleden is dit?

In een gepolariseerde tijd is het niet zo gek dat de politieke discussie vaker de klaslokalen weet binnen te dringen.
pi_179896249
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe lang geleden is dit?

In een gepolariseerde tijd is het niet zo gek dat de politieke discussie vaker de klaslokalen weet binnen te dringen.
Zo'n 10/15 jaar geleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179896273
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe lang geleden is dit?

In een gepolariseerde tijd is het niet zo gek dat de politieke discussie vaker de klaslokalen weet binnen te dringen.
Ah wat schattig dat je denkt dat je in een speciale tijd leeft.

Hoe gepolariseerd waren we wel niet in de tijd dat verzuiling nog echt een dingetje was en hoe stonden links en rechts (in FvD termen iets minder links) in de jaren 80 tegenover elkaar?
pi_179896289
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:00 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, wanneer gaat het daar überhaupt over op de middelbare? Maatschappijleer in de lagere klassen, een betoog voor een talenvak, misschien een klein beetje bij geschiedenis? Verder gingen bij ons de vakken gewoon inhoudelijk over de vakken. Maar ik begrijp dat er tegenwoordig een bredere hersenspoeling gaande is, spannend wel.
Het gaat over zowel de middelbare school als de universiteit.

Misschien zelfs de basisschool? Dat weet ik niet direct. PABO heeft wel veel linkse meisjes natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179896293
Maar goed, persoonlijk zit ik niet te wachten op docenten die verklaren dat het opvangen van oorlogsslachtoffers moet worden heroverwogen omdat dit teveel druk legt op onze verzorgingsstaat.

Ten eerste omdat er vraagtekens zijn te plaatsen bij de stelling, maar vooral ook omdat ik van mening bent dat je jongeren een stukje empathie bij moet brengen. Dat ontbreekt sowieso al bij pubers. Laten we dat dus niet versterken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179896414
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ah wat schattig dat je denkt dat je in een speciale tijd leeft.

Hoe gepolariseerd waren we wel niet in de tijd dat verzuiling nog echt een dingetje was en hoe stonden links en rechts (in FvD termen iets minder links) in de jaren 80 tegenover elkaar?
:')

Er zit nogal een tijdsspanne tussen de jaren 80 en nu. Laten we het onderwijs in de jaren 50 maar niet als voorbeeld nemen om te stellen dat het nu allemaal wel meevalt, dan kan je me net zo goed gewoon gelijk geven.
pi_179896444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, persoonlijk zit ik niet te wachten op docenten die verklaren dat het opvangen van oorlogsslachtoffers moet worden heroverwogen omdat dit teveel druk legt op onze verzorgingsstaat.

Ten eerste omdat er vraagtekens zijn te plaatsen bij de stelling, maar vooral ook omdat ik van mening bent dat je jongeren een stukje empathie bij moet brengen. Dat ontbreekt sowieso al bij pubers. Laten we dat dus niet versterken.
Grappig, ik ook niet. Ik zit alleen óók niet te wachten op docenten die zeggen dat we uit menselijkheid die mensen moeten accepteren. Ik vraag me af of jij dat ook zo ziet.

En hier erken je gewoon dat empathie bijbrengen wel mag in een discussie over migratie. Doodleuk. Politieke beïnvloeding is natuurlijk prima zolang het standpunt maar goed is. Maar tegelijkertijd stellen dat er niks aan de hand is. Dan ben je dus gewoon deel van het probleem.
pi_179896465
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat over zowel de middelbare school als de universiteit.

Misschien zelfs de basisschool? Dat weet ik niet direct. PABO heeft wel veel linkse meisjes natuurlijk.
Al die linkse peuters ook /s
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:17:26 #237
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179896511
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Grappig, ik ook niet.

En hier erken je gewoon dat empathie bijbrengen wel mag in een discussie over migratie. Doodleuk. Politieke beïnvloeding is natuurlijk prima zolang het standpunt maar goed is. Maar tegelijkertijd stellen dat er niks aan de hand is. Dan ben je dus gewoon deel van het probleem.
Wat is er mis met empathie bijbrengen dan?

Empathie is een hele nuttige eigenschap. Ik mag hopen dat jij ook mee kan voelen met vluchtelingen, ondanks wat je vindt dat ermee gebeuren moet
Laffe huichelaar
pi_179896516
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
Het gaat over zowel de middelbare school als de universiteit.
Ah, ik dacht dat je op de universiteit juist tot een zelfstandig individu werd gevormd, maar dat is dus ook al niet meer zo. Is zelfs Leiden al om?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_179896520
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Grappig, ik ook niet.

En hier erken je gewoon dat empathie bijbrengen wel mag in een discussie over migratie. Doodleuk. Politieke beïnvloeding is natuurlijk prima zolang het standpunt maar goed is. Maar tegelijkertijd stellen dat er niks aan de hand is. Dan ben je dus gewoon deel van het probleem.
Ten eerste weet ik niet wat er zich momenteel allemaal afspeelt in klaslokalen. Dus geen idee of kinderen empathie door de strot geramd krijgen.

Verder beschouw ik het bijbrengen van empathie niet als politieke beinvloeding, maar als gezond verstand en een stukje ontwikkeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179896532
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Al die linkse peuters ook /s
Oprechte vraag, hoor. Hoe ver gaat dit?

Duidelijk is het probleem op de middelbare school, en je haalt ook de universiteit erbij, dus daar ook. Ik neem voor het gemak dan even aan dat ook op het mbo en op het hbo de linkse indoctrinatie sterk is, anders ben ik wel benieuwd waar dat verschil vandaan komt tussen hbo en universiteit.

Nu zitten er op de PABO veel linkse meisjes (of wil je dat tegenspreken?) die kinderen niet echt vakinhoudelijk bezig moeten houden, maar gewoon wat algemene vaardigheden moeten bijbrengen, en verder verhaaltjes vertellen en dergelijke. Hoezo zou daar geen linkse indoctrinatie plaats kunnen vinden, en als dat niet gebeurt, wat doet de PABO goed dat de lerarenopleiding voor middelbare scholieren niet goed doet?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:19:59 #241
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179896562
Het lijkt me dat je beiden kanten moet vertellen. Er zijn mensen die voor oorlog naar europa vluchten en die mensen hebben het zwaar, maar de opvang brengt ook kosten met zich mee die wij moeten dragen als we dat doen.

Kan men zelf bepalen wat ze daarvan vinden. Ik vind het vrij raar dat je geen empathie bij zou mogen brengen
Laffe huichelaar
pi_179896582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:19 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me dat je beiden kanten moet vertellen. Er zijn mensen die voor oorlog naar europa vluchten en die mensen hebben het zwaar, maar de opvang brengt ook kosten met zich mee die wij moeten dragen.

Kan men zelf bepalen wat ze daarvan vinden. Ik vind het vrij raar dat je geen empathie bij zou mogen brengen
Eens (hoewel met mate en liever niet in de Nederlandse les)

Ik vind het ook raar als je daar geen empathie bij zou mogen brengen. (Ik zou het ook raar vinden als je door die empathie voor een bepaald standpunt zou moeten zijn, zoals ik hier zie doorschemeren bij bijv. Koos, en zoals mijn lerares letterlijk heeft gezegd)
pi_179896594
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:17 schreef nostra het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat je op de universiteit juist tot een zelfstandig individu werd gevormd, maar dat is dus ook al niet meer zo. Is zelfs Leiden al om?
Yernaz was grondlegger van de 'linkse indoctrinatie op mijn universiteit'-facebook, en daar heeft hij mede zijn plekje bij het FvD aan te danken. Dus ook daar is er sprake van ongewenste indoctrinatie.

https://politiek.tpo.nl/2(...)eest-van-herkenning/ (in dat artikel verwijzen ze ook naar de linkse basisschool, trouwens).

En Yernaz kan het weten, die moet na tien jaar volgens mij nog steeds zijn bachelorscriptie inleveren, dus ervaring op de universiteit genoeg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179896644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder beschouw ik het bijbrengen van empathie niet als politieke beinvloeding, maar als gezond verstand en een stukje ontwikkeling.
Hangt er vanaf hoe je het doet.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:24:24 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_179896653
Laat het maar aan fokkers over om empathie als iets slechts te zien |:(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_179896687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:24 schreef speknek het volgende:
Laat het maar aan fokkers over om empathie als iets slechts te zien |:(.
Jij geeft toch wel eens een college op een universiteit? Doe je dat op slinkse wijze, of gewoon neutraal?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179896706
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oprechte vraag, hoor. Hoe ver gaat dit?

Duidelijk is het probleem op de middelbare school, en je haalt ook de universiteit erbij, dus daar ook. Ik neem voor het gemak dan even aan dat ook op het mbo en op het hbo de linkse indoctrinatie sterk is, anders ben ik wel benieuwd waar dat verschil vandaan komt tussen hbo en universiteit.

Nu zitten er op de PABO veel linkse meisjes (of wil je dat tegenspreken?) die kinderen niet echt vakinhoudelijk bezig moeten houden, maar gewoon wat algemene vaardigheden moeten bijbrengen, en verder verhaaltjes vertellen en dergelijke. Hoezo zou daar geen linkse indoctrinatie plaats kunnen vinden, en als dat niet gebeurt, wat doet de PABO goed dat de lerarenopleiding voor middelbare scholieren niet goed doet?
Het verschil tussen een mbo en wo (en in mindere mate hbo) is de vorm van opleiding. Als je politicologie of genderstudies studeert is daar natuurlijk meer sprake van een risico op beïnvloeding dan een mbo opleiding tot timmerman.

De politieke beïnvloeding op de basisschool vindt natuurlijk ook minder plaats, tot zelfs helemaal niet, omdat de lerares bezig is met het opruimen van de plas in de poppenhoek. Ook in groep acht komen politieke discussies eigenlijk niet ter sprake, dus zo erg is dat allemaal niet. Bij bijv. zwarte piet zullen ze daar vast iets van meekrijgen, maar om nou te stellen dat dat die kinderen beïnvloed, ik denk dat dat meevalt. Laten we ons dus vooral richten op daar waar de problemen het ergst zijn.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:27:06 #248
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179896708
Empathie is als drank als ik dat zo hoor

geniet maar voel met mate
Laffe huichelaar
pi_179896729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:24 schreef speknek het volgende:
Laat het maar aan fokkers over om empathie als iets slechts te zien |:(.
Wie doet dat dan?
pi_179896732
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het doet.
Laten we kinderen duidelijk maken dat het goed is om mee te leven met je medemens, ongeacht zijn of haar afkomst of levensovertuigingen. En leer ze dat we als mensheid zo goed mogelijk voor onze planeet moeten zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179896780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we kinderen duidelijk maken dat het goed is om mee te leven met je medemens, ongeacht zijn of haar afkomst of levensovertuigingen. En leer ze dat we als mensheid zo goed mogelijk voor onze planeet moeten zorgen.
Denk dat kinderen zich dat terdegen realiseren. Verder natuurlijk helemaal prima als je daar maar geen politieke consequenties aan verbindt. Volgens mij gaat het daar al snel fout.
pi_179896784
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')

Er zit nogal een tijdsspanne tussen de jaren 80 en nu. Laten we het onderwijs in de jaren 50 maar niet als voorbeeld nemen om te stellen dat het nu allemaal wel meevalt, dan kan je me net zo goed gewoon gelijk geven.
Denk eerder dat het gebrek aan onderwijs aan jouw kant een groter probleem is dan het eventuele linkse karakter van het onderwijs.

Ik reageerde op je domme uitspraak over polarisatie waarbij ik 2 voorbeelden aanhaal om je ongelijk aan te tonen maar bedankt voor het onderschrijven van mijn stelling in mijn vorige alinea.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:31:44 #253
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179896826
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het verschil tussen een mbo en wo (en in mindere mate hbo) is de vorm van opleiding. Als je politicologie of genderstudies studeert is daar natuurlijk meer sprake van een risico op beïnvloeding dan een mbo opleiding tot timmerman.


Uhh ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Bij politicologie komt alles aan bod en leer je daar actief over te denken. Dat maakt je per definitie minder vatbaar voor beïnvloeding.

Op het MBO krijg je verplicht burgerschap, wat zoiets is als maatschappijleer. Net als maatschppijleer een vak wat zeer gevoelig is mbt de wijze waarop het gegeven wordt. Daarbij zit je op de eerste jaren MBO nog wat meer in je vormende jaren tov je 20ste op de uni.
Laffe huichelaar
pi_179896828
Ik ben al lang blij dat de kinderen op het hbo en mbo in ieder geval veilig zijn voor de linkse indoctrinatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179896884
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Denk eerder dat het gebrek aan onderwijs aan jouw kant een groter probleem is dan het eventuele linkse karakter van het onderwijs.

Ik reageerde op je domme uitspraak over polarisatie waarbij ik 2 voorbeelden aanhaal om je ongelijk aan te tonen maar bedankt voor het onderschrijven van mijn stelling in mijn vorige alinea.
Ik zal de persoonlijke aanvallen maar even links laten liggen, ik heb geleerd dat je daarmee je ongelijk al bewijst.

Logisch redeneren dwingt mij tot de conclusie dat, ondanks dat er in het verleden perioden zijn geweest van ergere polarisatie dan nu, er ook nu nog sprake is van polarisatie. Ook concludeer ik uit jouw voorbeelden dat het onderwijs in het verleden daaronder te lijden had, en ik schat de kans groot in dat daarvan nu ook sprake is; zij het in een mindere mate dan bijv. in de tijden van de verzuiling.
pi_179896946
Dus zo'n beetje een heel topic gaat over het probleem van de linkse indoctrinatie maar wat dat probleem precies is en hoe dat getackeld zou kunnen worden is nog steeds onduidelijk. Goed verhaal.
pi_179896950
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zal de persoonlijke aanvallen maar even links laten liggen, ik heb geleerd dat je daarmee je ongelijk al bewijst.
Welke persoonlijk aanvallen of zit je weer in sneeuwvlokjes mode?

quote:
Logisch redeneren dwingt mij tot de conclusie dat, ondanks dat er in het verleden perioden zijn geweest van ergere polarisatie dan nu, er ook nu nog sprake is van polarisatie. Ook concludeer ik uit jouw voorbeelden dat het onderwijs in het verleden daaronder te lijden had, en ik schat de kans groot in dat daarvan nu ook sprake is; zij het in een mindere mate dan bijv. in de tijden van de verzuiling.
Maar aangeven wat er precies links aan het onderwijs is, behalve dan een paar incidentjes, kun je nog steeds niet?

Dan valt het met het logisch redeneren ook wel tegen eigenlijk

En welke voorbeelden van mij eigenlijk? Ik heb namelijk helemaal niks gezegd over hoe geschiedenis gegeven werd door die communistische leraar, dat verzin je er blijkbaar nu maar even bij

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 15:37:14 ]
pi_179896974
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Uhh ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt.

Bij politicologie komt alles aan bod en leer je daar actief over te denken. Dat maakt je per definitie minder vatbaar voor beïnvloeding.

Op het MBO krijg je verplicht burgerschap, wat zoiets is als maatschappijleer. Net als maatschppijleer een vak wat zeer gevoelig is mbt de wijze waarop het gegeven wordt. Daarbij zit je op de eerste jaren MBO nog wat meer in je vormende jaren tov je 20ste op de uni.
Ik denk het wel

Dat zijn inderdaad tegenargumenten. Ik denk niet dat die doorslaggevend zijn, maar zeker een goede aanvulling, met name wat betreft de leeftijd waarop je op het MBO zit. Al wil ik wel toevoegen dat iemand die op zijn 18e naar de universiteit gaat ook nog in zijn vormende jaren zit.
pi_179897029
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Welke persoonlijk aanvallen of zit je weer in sneeuwvlokjes mode?

[..]

Maar aangeven wat er precies links aan het onderwijs is, behalve dan een paar incidentjes, kun je nog steeds niet?

Dan valt het met het logisch redeneren ook wel tegen eigenlijk

En welke voorbeelden van mij eigenlijk? Ik heb namelijk helemaal niks gezegd over hoe geschiedenis gegeven werd door die communistische leraar, dat verzin je er blijkbaar nu maar even bij
Ik heb wel meer voorbeelden genoemd, ook in het verleden. Ik heb het vermoeden, door berichtgeving en eigen ervaring, dat die incidenten deel zijn van een patroon. Gezien de veelvoud aan berichtgeving en incidenten geen gekke aanname die op zijn minst verder onderzocht kan worden. Jij denkt misschien van niet, maar daar geef je geen onderbouwing voor.

Ik heb geen voorbeelden over communistische leraren genoemd. Jij geeft aan: ten tijde van de verzuiling was het onderwijs nog slechter. Daaruit concludeer ik dat het politieke milieu invloed heeft op het onderwijs. Dát was de kern van mijn betoog.
pi_179897074
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb wel meer voorbeelden genoemd, ook in het verleden. Ik heb het vermoeden, door berichtgeving en eigen ervaring, dat die incidenten deel zijn van een patroon. Gezien de veelvoud aan berichtgeving en incidenten geen gekke aanname die op zijn minst verder onderzocht kan worden. Jij denkt misschien van niet, maar daar geef je geen onderbouwing voor.
Jij stelt iets dus is het aan jou om te onderbouwen en daar faal je zoals we inmiddels gewend zijn weer hard in.

Welke veelvoud aan berichtgeving en incidenten, benoem eens een keer wat want wat je tot nu toe als voorbeeld hebt gegeven is nu niet heel erg sterk te noemen?

En ben nog steeds benieuwd welk voorbeeld van mij jou het idee gaf dat het in mijn tijd ook al een linkse bende was.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2018 15:41:52 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:41:55 #261
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179897095
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zal de persoonlijke aanvallen maar even links laten liggen, ik heb geleerd dat je daarmee je ongelijk al bewijst.


Dat is raar want ondanks alle persoonlijke aamvallen van Baudet geef je hem toch gelijk
Laffe huichelaar
pi_179897123
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is raar want ondanks alle persoonlijke aamvallen van Baudet geef je hem toch gelijk
Welke? Dat Rosenmöller de wandaden van Pol Pot verzweeg en door de vingers zag? Is toch zeker zo?
pi_179897143
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb wel meer voorbeelden genoemd, ook in het verleden. Ik heb het vermoeden, door berichtgeving en eigen ervaring, dat die incidenten deel zijn van een patroon. Gezien de veelvoud aan berichtgeving en incidenten geen gekke aanname die op zijn minst verder onderzocht kan worden. Jij denkt misschien van niet, maar daar geef je geen onderbouwing voor.

Ik heb geen voorbeelden over communistische leraren genoemd. Jij geeft aan: ten tijde van de verzuiling was het onderwijs nog slechter. Daaruit concludeer ik dat het politieke milieu invloed heeft op het onderwijs. Dát was de kern van mijn betoog.
Aha, dus of wat Baudet stelt ook daadwerkelijk het geval is blijkt vooralsnog niet ergens uit, dat is nog onduidelijk. Het duurde even, maar we zijn er.
pi_179897181
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welke? Dat Rosenmöller de wandaden van Pol Pot verzweeg en door de vingers zag? Is toch zeker zo?
Waarom zou dat relevant zijn tijdens zo'n podiumdiscussie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:46:38 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179897213
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welke? Dat Rosenmöller de wandaden van Pol Pot verzweeg en door de vingers zag? Is toch zeker zo?
Sorry, ik ga geen lijst maken met alle persoonlijke aanvallen die Baudet gedaan heeft. Dat je die nodig hebt en zelf niet ziet dat dat er behoorlijk veel zijn heeft dat weinig
Laffe huichelaar
pi_179897230
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Jij stelt iets dus is het aan jou om te onderbouwen en daar faal je zoals we inmiddels gewend zijn weer hard in.

Welke veelvoud aan berichtgeving en incidenten, benoem eens een keer wat want wat je tot nu toe als voorbeeld hebt gegeven is nu niet heel erg sterk te noemen?

En ben nog steeds benieuwd welk voorbeeld van mij jou het idee gaf dat het in mijn tijd ook al een linkse bende was.
Ik heb hier al zoveel genoemd. Pogingen tot no-platforming, marxisme festivallen, safe spaces, honderden meldingen door leerlingen bij het FvD, de opmerkingen dat koloniale pijnen overerfelijk zijn, omdat pijnprikkels tot hormonale veranderingen leidt bij het nageslacht van muizen, de insinuatie dat Baudet wil dat witte mensen het land moeten regeren, dat we mensen moeten opvangen uit menselijkheid. Hoeveel wil je nog horen? Er zijn heel veel artikelen geschreven over dit soort zaken, als je ze niet kent moet je uit je bubbel komen.

Jezus. Jij zei: ten tijde van de verzuiling was het onderwijs pas erg. Nou, dan kan ik toch concluderen dat het politieke klimaat invloed heeft op het onderwijs? (Meer heb ik niet gezegd na aanleiding van jouw voorbeelden namelijk).
pi_179897255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dat relevant zijn tijdens zo'n podiumdiscussie?
Omdat die vent durft te beweren dat er geen sprake is van links onderwijs omdat hij het niet ziet, terwijl hij de moorden van Mao ook niet heeft gezien.
pi_179897258
Dus linkse indoctrinatie is nu een mogelijkheid die onderzocht moet worden, in plaats van een vaststaand feit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179897276
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Sorry, ik ga geen lijst maken met alle persoonlijke aanvallen die Baudet gedaan heeft. Dat je die nodig hebt en zelf niet ziet dat dat er behoorlijk veel zijn heeft dat weinig
Hoeft ook niet. Ik ken ze wel en vind het allemaal niet heel denderend.
pi_179897283
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb hier al zoveel genoemd. Pogingen tot no-platforming, marxisme festivallen, safe spaces, honderden meldingen door leerlingen bij het FvD, de opmerkingen dat koloniale pijnen overerfelijk zijn, omdat pijnprikkels tot hormonale veranderingen leidt bij het nageslacht van muizen, de insinuatie dat Baudet wil dat witte mensen het land moeten regeren, dat we mensen moeten opvangen uit menselijkheid. Hoeveel wil je nog horen? Er zijn heel veel artikelen geschreven over dit soort zaken, als je ze niet kent moet je uit je bubbel komen.

Jezus. Jij zei: ten tijde van de verzuiling was het onderwijs pas erg. Nou, dan kan ik toch concluderen dat het politieke klimaat invloed heeft op het onderwijs? (Meer heb ik niet gezegd na aanleiding van jouw voorbeelden namelijk).
De helft van die dingen doen studenten zelf, dan is het toch niet de schuld van de universiteit?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179897302
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:48 schreef Ludachrist het volgende:
Dus linkse indoctrinatie is nu een mogelijkheid die onderzocht moet worden, in plaats van een vaststaand feit.
Het is een vaststaand feit, ik heb het zelf meegemaakt. Maar een onderzoek is nodig om het probleem goed aan te pakken.
pi_179897316
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat die vent durft te beweren dat er geen sprake is van links onderwijs omdat hij het niet ziet, terwijl hij de moorden van Mao ook niet heeft gezien.
Dat vind ik ronduit bizarre gevolgtrekking. Maar ik spreek dan ook geen gekkierechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179897335
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De helft van die dingen doen studenten zelf, dan is het toch niet de schuld van de universiteit?
In een ideale wereld wordt die studenten verteld waar ze mee bezig zijn, i.p.v. dat ze daarin ondersteund en gesterkt worden, door docenten die door Baudet heenbleren als hij ergens komt spreken.
pi_179897342
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is een vaststaand feit
quote:
Ik heb het vermoeden, door berichtgeving en eigen ervaring, dat die incidenten deel zijn van een patroon.
Hier ga je op de linkse universiteit niet ver mee komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179897347
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb hier al zoveel genoemd. Pogingen tot no-platforming, marxisme festivallen, safe spaces, honderden meldingen door leerlingen bij het FvD, de opmerkingen dat koloniale pijnen overerfelijk zijn, omdat pijnprikkels tot hormonale veranderingen leidt bij het nageslacht van muizen, de insinuatie dat Baudet wil dat witte mensen het land moeten regeren, dat we mensen moeten opvangen uit menselijkheid. Hoeveel wil je nog horen? Er zijn heel veel artikelen geschreven over dit soort zaken, als je ze niet kent moet je uit je bubbel komen.
En die voorbeelden kun je ook onderbouwen of blijft het gewoon weer eens bij roepen?

Wel bizar dat je incidenten die spelen op enkele universiteiten (en voor de rest niet eens in NL) projecteert op het gehele onderwijs maar daarvoor nog geen enkel bewijs, behalve dan wat je glorieuze leider roeptoetert, hebt kunnen leveren.

quote:
Jezus. Jij zei: ten tijde van de verzuiling was het onderwijs pas erg. Nou, dan kan ik toch concluderen dat het politieke klimaat invloed heeft op het onderwijs? (Meer heb ik niet gezegd na aanleiding van jouw voorbeelden namelijk).
Wijs mij maar eens aan waar ik dat over het onderwijs gezegd zou hebben? Hint dit ging over jouw domme uitspraak over polarisatie wat ik je ook al eerder heb proberen duidelijk te maken.

Nogmaals jouw gebrek aan onderwijs is niet hetzelfde als dat het onderwijs links zou zijn.
pi_179897355
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vind ik ronduit bizarre gevolgtrekking. Maar ik spreek dan ook geen gekkierechts.
Grappig, want als Baudet zijn nek naar rechts draait ben je de eerste die staat te bleren wat een gevaarlijk gedachtegoed Baudet wel niet bezigt.
pi_179897369
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In een ideale wereld wordt die studenten verteld waar ze mee bezig zijn, i.p.v. dat ze daarin ondersteund en gesterkt worden, door docenten die door Baudet heenbleren als hij ergens komt spreken.
Dus de universiteit moet studenten die linkse activiteiten organiseren, zoals een marxismefestival, ook actief gaan benaderen om te zeggen dat een rechts festival ook heel leuk kan zijn ofzo?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179897412
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is een vaststaand feit, ik heb het zelf meegemaakt. Maar een onderzoek is nodig om het probleem goed aan te pakken.
Niks van wat je hier zegt is een vaststaand feit maar ik krijg het idee dat je de betekenis van feit niet helemaal goed kent.
pi_179897433
Tijd voor een Trump/Baudet pride parade, ik zeg doen ^O^
pi_179897440
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]


[..]

Hier ga je op de linkse universiteit niet ver mee komen.
Jammer dat ik niet in de positie zit om er onderzoek naar te doen. Anders had ik het graag willen doen hoor. Ik zit in een hele andere sector en dat wil ik graag zo houden.

Mij rest op een partij te stemmen die dit probleem belicht. Als meer mensen dat doen, dan kunnen zij dit probleem op de politieke agenda zetten. De oordelen over of dit allemaal klopt of niet, zijn dus niet relevant. Het is een politieke discussie en als genoeg mensen dit inzien, krijgt het FvD meer invloed en zal het probleem worden aangepakt. Als het FvD niet genoeg zetels haalt zal het allemaal wel meevallen en horen we er niks meer over.

Jullie draaien de boel om, en het is niet zo, dus moet je er ook niet op stemmen. Zal allemaal wel, overtuigend is het allerminst.
pi_179897449
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Grappig, want als Baudet zijn nek naar rechts draait ben je de eerste die staat te bleren wat een gevaarlijk gedachtegoed Baudet wel niet bezigt.
Dus omdat een jonge Rosenmöller ooit sympathie toonde voor communistische regimes, is hij niet in staat een neutraal oordeel te vormen over het onderwijs in Nederland.

Mij ontgaat de logica even, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 juni 2018 @ 15:57:02 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_179897466
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoeft ook niet. Ik ken ze wel en vind het allemaal niet heel denderend.
Dus bij persoonlijke aanvallen van Baudet geldt het niet dat hij dan automagisch ongelijk heeft
Laffe huichelaar
pi_179897486
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus bij persoonlijke aanvallen van Baudet geldt het niet dat hij dan automagisch ongelijk heeft
Krijg het idee dat in de ogen van zijn achterban Baudet altijd gelijk heeft, zelfs als hij dat niet heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179897492
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus bij persoonlijke aanvallen van Baudet geldt het niet dat hij dan automagisch ongelijk heeft
Bij mijn discussiepartner ook niet.

Als ik zeg de aarde is een bol, eikel
Heb ik niet minder gelijk dan als ik zeg: de aarde is een bol.

Het is een manier om iemand te wijzen op de manier waarop hij discussieert. Daar kan je dan heel zwaar aan tillen en denken dat de werkelijkheid opeens anders wordt doordat iemand een ad homimem bezigt, maar zo werkt het natuurlijk niet.
pi_179897506
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:55 schreef Mr.Major het volgende:
De oordelen over of dit allemaal klopt of niet, zijn dus niet relevant. Het is een politieke discussie en als genoeg mensen dit inzien, krijgt het FvD meer invloed en zal het probleem worden aangepakt.
We weten niet of het ook een daadwerkelijk probleem is, maar dat is ook niet relevant want als het FvD meer invloed krijgt wordt het probleem waarvan niet duidelijk is het ook daadwerkelijk speelt, aangepakt.

Waterdichte logica. En wat een visie. _O_
pi_179897522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Krijg het idee dat in de ogen van zijn achterban Baudet altijd gelijk heeft, zelfs als hij dat niet heeft.
Baudet vindt iets dus het is zo. Ook al weten we niet of het zo is, als het FvD meer invloed krijgt wordt dat iig aangepakt.
pi_179897536
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jammer dat ik niet in de positie zit om er onderzoek naar te doen.
Het punt is meer dat je in de ene zin een vermoeden van linkse indoctrinatie uitspreekt en daarna zegt dat het een vaststaand feit is, wat wetenschappelijk dus niet veel stand houdt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179897599
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 15:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We weten niet of het ook een daadwerkelijk probleem is, maar dat is ook niet relevant want als het FvD meer invloed krijgt wordt het probleem waarvan niet duidelijk is het ook daadwerkelijk speelt, aangepakt.

Waterdichte logica. En wat een visie. _O_
Mijn visie is duidelijk hoor. De vraag is of voldoende mensen die visie delen om een politiek verschil te maken. We gaan het zien :)
pi_179897623
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het punt is meer dat je in de ene zin een vermoeden van linkse indoctrinatie uitspreekt en daarna zegt dat het een vaststaand feit is, wat wetenschappelijk dus niet veel stand houdt.
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Jij hebt naar jouw politieke overtuigingen ook geen wetenschappelijk onderzoek gedaan. Dat kan ook niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat het probleem bestaat, uit eigen ervaring, en gesterkt door berichtgeving en meldingen van anderen. Dat jij daar anders over denkt is niet meer dan een reden dat jij niet op het FvD stemt.

Ik pleit voor een onderzoek naar deze politieke beïnvloeding, zodat we het kunnen oplossen. Het FvD is daar ook voorstander van. Als ze voldoende zetels behalen dan is het een probleem dat breder leeft, en dan wordt het hopelijk aangepakt.

Ik vind dat er maar spastisch over wordt gedaan. Jammer dat er aan de intenties van het FvD en haar kiezers wordt getwijfeld. Een democratie bestaat bij de gratie dat we van elkaar realiseren dat we het beste met het land voorhebben.
pi_179897710
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Jij hebt naar jouw politieke overtuigingen ook geen wetenschappelijk onderzoek gedaan. Dat kan ook niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat het probleem bestaat, uit eigen ervaring, en gesterkt door berichtgeving en meldingen van anderen. Dat jij daar anders over denkt is niet meer dan een reden dat jij niet op het FvD stemt.

:D .

Hou op hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179897751
Wat een achterlijke discussie is dit weer geworden.

Chapeau, Mr.Major.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:17:02 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179897794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:14 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een achterlijke discussie is dit weer geworden.

Chapeau, Mr.Major.
Demonisering!!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179897828
We zijn nu dus op het punt dat iets een vaststaand feit is omdat Mr.Major er van overtuigd is dat het klopt.

Welke groot denker zei ook alweer 'mijn meningen zijn feiten'?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:21:23 #294
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179897866
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:19 schreef Ludachrist het volgende:

We zijn nu dus op het punt dat iets een vaststaand feit is omdat Mr.Major er van overtuigd is dat het klopt.

Welke groot denker zei ook alweer 'mijn meningen zijn feiten'?
Oh ja, dat heeft ie gewoon letterlijk zo gezegd... _O-

Het is niet alleen meten met twee maten, hij komt daar ook gewoon ronduit en zonder schaamte voor uit. Nog even en hij praat over zichzelf in de 3e persoon.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179898135
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:19 schreef Ludachrist het volgende:
We zijn nu dus op het punt dat iets een vaststaand feit is omdat Mr.Major er van overtuigd is dat het klopt.

Welke groot denker zei ook alweer 'mijn meningen zijn feiten'?
Het is niet meer een feit dat het wel zo is, dan dat het niet zo is. Dan kan je wel zeggen: ja maar je moet het eerst bewijzen.

Ja en dat doe je door een politieke partij meer invloed te geven, zodat zij een onderzoek kunnen afdwingen en de problemen dan kunnen oplossen.

Vergelijk het met de legalisering van softdrugs. Het CDA en de VVD zijn daar tegenstanders van. D66 is voorstander. Doordat mensen met hun de visie delen dat dat gunstig is -ondanks wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd i.o.v. de VVD- kunnen zij invloed uitoefenen op het beleid.
pi_179898173
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is niet meer een feit dat het wel zo is, dan dat het niet zo is.
Uhuh. Oke.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179898183
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uhuh. Oke.
Vergelijk het met de legalisering van softdrugs. Het CDA en de VVD zijn daar tegenstanders van. D66 is voorstander. Doordat mensen met hun de visie delen dat dat gunstig is -ondanks wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd i.o.v. de VVD- kunnen zij invloed uitoefenen op het beleid.
pi_179898222
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vergelijk het met de legalisering van softdrugs. Het CDA en de VVD zijn daar tegenstanders van. D66 is voorstander. Doordat mensen met hun de visie delen dat dat gunstig is -ondanks wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd i.o.v. de VVD- kunnen zij invloed uitoefenen op het beleid.
Ja, het is goed. Oke. Je hebt gelijk. Niemand weet het, dus is het een vaststaand feit, ook al weten we niet of het überhaupt klopt.

Prima. Als jij dat wilt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 16:39:39 #299
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179898243
Dat dit een feitenvrije discussie is is een vaststaand feit. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179898248
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 16:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, het is goed. Oke. Je hebt gelijk. Niemand weet het, dus is het een vaststaand feit, ook al weten we niet of het überhaupt klopt.

Prima. Als jij dat wilt.
Oke het is geen vaststaand feit, maar het is wel een vaststaand feit dat er een aantal dingen fout gaan. Bij die berichten is her dus bewezen. De vraag is nu of het een breedgedragen probleem is. Ik denk het wel.
pi_179898252
Slotje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')