abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2018 @ 06:57:33 #1
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_179573714
https://nos.nl/artikel/22(...)ng-amsterdam-af.html

quote:
De groep asielzoekers van We Are Here reageert afwijzend op de geplande 24-uursopvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers van de nieuwe Amsterdamse coalitie. Het plan is juist gemaakt door de linkse coalitie om groepen zoals We Are Here een plek te bieden, maar de groep vindt het geen goede oplossing.

We Are Here bestaat uit enkele honderden asielzoekers die al jaren door Amsterdam zwerven. Het gaat om een gemêleerd gezelschap, meestal zonder papieren en recht op opvang. Een deel is uitgeprocedeerd, maar kan niet terug omdat landen niet meewerken, of omdat het niet veilig is. Sommigen zitten nog in de procedure en hebben geen recht op opvang omdat sprake is van een beroepszaak.

Met Pasen kraakten ongeveer 60 leden van de groep twintig woningen in de Watergraafsmeer, die op de nominatie staan gesloopt te worden. Maandag moet de groep daar weer vertrekken. Een nieuwe plek hebben ze nog niet.

Uitzichtloos
De gemeente wil een 24-uursopvang openstellen voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Daar moeten ongeveer 500 mensen zonder papieren in anderhalf jaar uit hun uitzichtloze situatie worden geholpen. In veel gevallen zal dat betekenen dat zij worden voorbereid op een vertrek uit Nederland.

De opvang, die wordt afgekeurd door de landelijke regering en de plaatselijke VVD, is nog niet klaar. Maar zelfs als dat wel zo was, wil We Are Here daar niet heen.

"Ik waardeer de moeite van de coalitie. Wij vinden het heel goed dat de gemeente een plan maakt, maar wij willen een definitieve oplossing", zegt We Are Here-woordvoerder Khalid Jones. Een oplossing is volgens hem een "normaal leven in Nederland". Hij vindt dat de landelijke overheid daarvoor moet zorgen.

'In gesprek'
Wat de coalitie aanmoet met We Are Here, nu hun plan is afgewezen, is nog niet duidelijk. De coalitie is afgelopen woensdag beëdigd, de portefeuilles zijn nog niet verdeeld.

"Het coalitieakkoord is net gesloten", zegt GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink, die waarschijnlijk de verantwoordelijkheid krijgt over de 24-uursopvang. "We hebben in Amsterdam verschillende groepen ongedocumenteerden. De We Are Here-groep is hier een van. We gaan de komende tijd in gesprek met de verschillende groepen om te bekijken hoe we de voorziening gaan inrichten."

Op de vraag wat Groot Wassink ervan vindt dat We Are Here een oplossing op voorhand afwijst, wil hij niet inhoudelijk reageren. "We willen eerst met de groep in gesprek", appt zijn woordvoerder namens hem.

Dertigste kraak
Maandag staat een deel van de groep weer op straat. De gemeente wacht hun acties af, zegt een woordvoerder van waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen. "Dit is zo ongeveer hun dertigste kraak. Zij kiezen ervoor om op deze manier door de stad te trekken. We hebben geen voorziening voor ze geregeld. Zo gaat dat elke keer. De oplossing van de nieuwe coalitie is maandag ook nog niet gereed. Dus wat dat betreft is het zoals altijd afwachten wat de groep gaat doen."
Het bestuur van Amsterdam is één grote schande. In plaats van keihard repressief die illegalen aan te pakken, kiezen ze ervoor om af te wachten.

Het is ook zo onrechtvaardig. Gewone burgers kunnen ernstige represailles verwachten van de overheid wanneer zij in geringe overtreding zijn maar GroenLinks treedt weer niet op tegen zware misdrijven van illegalen. Ik blijf het zeggen: linkse gekkies maken dit land kapot.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_179573728
Zijn die nog steeds het land niet uit ..man man man man.
Ik zwaai naar dieren.
pi_179573817
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 07:11 schreef Geerd het volgende:
Zijn die nog steeds het land niet uit ..man man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179573832
Tsja, het vervelende gevolg van lokaal links stemmen.
  zondag 3 juni 2018 @ 07:39:26 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179573843
Gooi die gasten een isoleercel in , moet je kijken hoe snel ze weer naar huis willen
Ik ben inmiddels overleden
pi_179574424
Een oplossing is volgens hem een "normaal leven in Nederland". Hij vindt dat de landelijke overheid daarvoor moet zorgen.

Uitgeprocedeerd, opvang weigeren en maar blijven kraken tot ze een Nederlands paspoort + bijbehorende uitkering op een presenteerblaadje aangereikt krijgen?!? WTF??? :X :X :X

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 03-06-2018 22:40:58 ]
  Spellchecker zondag 3 juni 2018 @ 08:36:52 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179574459
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 08:34 schreef ToT het volgende:
Een oplossing is volgens hem een "normaal leven in Nederland". Hij vindt dat de landelijke overheid daarvoor moet zorgen.

Uitgeprocedeerd, opvang weigeren en maar blijven kraken tot ze een Nederlands paspoort + bijbehorende uitkering op een presenteerblaadje aangereikt krijgen?!? WTF??? :X :X :X
pi_179574465
quote:

Khalid Jones.

Als aids een naam zou hebben.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179575060
Illegalen heten nu voortaan ongeducumenteerden....

Hun taalgebruik zit vol met woorden....wij willen, jullie moeten!

En nee, wij moeten helemaal NIKS!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 3 juni 2018 @ 09:19:19 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179575191
We are here heeft ze bij de kloten. :D. _O-.

Serieus, en dit moet een wereldstad voorstellen volgens Amsterdammers? Man man man raap me op.
And so is the past
pi_179575463
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 06:57 schreef Old_Pal het volgende:
In veel gevallen zal dat betekenen dat zij worden voorbereid op een vertrek uit Nederland.
Dat de migranten worden voorbereid op terugkeer en er van hen wordt verwacht daaraan mee te werken is hetgeen deze groep juist niet wenst. Ik vermoed dat een groot deel van de groep bestaat uit doelbewust ongedocumenteerden. Zij werken dus niet mee aan het verkrijgen van de benodigde documenten door o.a. hun echte identiteit te verhullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-06-2018 09:42:01 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179575489
Geen geld en eten meer geven, moet je eens kijken over een week of 6!
  zondag 3 juni 2018 @ 09:43:09 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179575607
quote:

Dat zal vasy ook geen aanzuigende werking hebben _O-

Optiefen met die gasten
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 juni 2018 @ 09:43:31 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179575612
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
We are here heeft ze bij de kloten. :D. _O-.

Serieus, en dit moet een wereldstad voorstellen volgens Amsterdammers? Man man man raap me op.
Ze hebben daar toch echt zelf op deze - bijna radicaal- linkse partijen gestemd met hun rubberen tegel-politiek.

Prima hoor, als het maar daar blijft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_179575630
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:37 schreef Mr.Ping het volgende:
Meer criminaliteit?

Nee, je moet ze verwijderen uit Nederland. En daar moet je misschien maar eens heel creatief in worden.
pi_179575649
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:43 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Optiefen met die gasten
Kom naar Nederland! Kom je niet door de asielprocedure? Ga illegaal in leegstaande panden wonen tot ze je je paspoort alsnog geven! ^O^ Allahu akhbar! *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 juni 2018 @ 09:49:35 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179575709
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Kom naar Nederland! Kom je niet door de asielprocedure? Ga illegaal in leegstaande panden wonen tot ze je je paspoort alsnog geven! ^O^ Allahu akhbar! *O*
Eén ding scheelt: Amsterdam kan niet tegen de nationale wetgeving in gaan, anders was dat natuurlijk allang gebeurd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_179575719
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:37 schreef Mr.Ping het volgende:
Geld krijgen ze niet vanwege uitgeprocedeerd en voor hulpverlening middels de bed, bad brood regeling is met de VNG overeengekomen dat de migrant moet meewerken aan terugkeer. Een besluit van de gemeente Adam dat niet aan deze overeenkomst met de VNG voldoet kan rekenen op ingrijpen van de minister en blijkbaar ziet men daar liever vanaf.
  zondag 3 juni 2018 @ 09:51:18 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_179575741
Lekker dan als jouw pand of een naastgelegen pand gekraakt wordt maandag.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_179575752
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Geld krijgen ze niet vanwege uitgeprocedeerd en voor hulpverlening met de bed, bad brood regeling is met de VNG overeengekomen dat de migrant moet meewerken aan terugkeer. Een besluit van de gemeente Adam dat niet aan deze overeenkomst met de VNG voldoet kan rekenen op ingrijpen van de minister en blijkbaar ziet men daar liever vanaf.
Wedden dat die lui weldegelijk geld krijgen?
pi_179575790
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eén ding scheelt: Amsterdam kan niet tegen de nationale wetgeving in gaan, anders was dat natuurlijk allang gebeurd.
Er is een internationale wet tegen uitgeprocedeerde asielzoekers het land uit te tyfen? :?

Mja okee; er wordt gezegd dat sommigen van hen gevaar zouden lopen in eigen land (dan vraag ik me af waarom hun asielverzoek afgewezen is? Zijn het criminelen?) of dat het land van herkomst niet mee wil werken aan hun terugkeer.
Mensen van die 2e groep hebben het dan sowieso helemaal perfect voor elkaar; als je weet dat je thuisland jou niet meer terug wil hebben, MOET het land waar je naar toe gaat je uiteindelijk wel opnemen en een huis aanbieden enzo.
pi_179575820
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:51 schreef FlippingCoin het volgende:
De 2e kamer is het gedogen van kraken allang beu. En het zal mij niet verbazen als de wet zodanig gewijzigd wordt dit vrijwel onmogelijk te maken.
  zondag 3 juni 2018 @ 09:56:07 #23
22565 asco
Los in deze tent
pi_179575841
Dit kan echt alleen in watjesland Nederland.
En wat ik vind dat er moet gebeuren mag ik niet meer posten op deze site.
2018, bah.
pi_179575860
quote:
Zoals bij die ene dame gebeurde die op dat moment stond te douchen.
Sta je daar ineens met alleen een handdoekje om te gillen tegen een groep kerels die met inbraak je huis in komen dringen! :X :X :X

Maar idd; ook als het pand naast de jouwe gekraakt wordt is het alles behalve prettig. Een aantal studenten durfde ook al niet meer naar school te gaan omdat ze bang waren hun huis bij terugkeer gekraakt aan te treffen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 juni 2018 @ 09:57:40 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179575873
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Er is een internationale wet tegen uitgeprocedeerde asielzoekers het land uit te tyfen? :?

Mja okee; er wordt gezegd dat sommigen van hen gevaar zouden lopen in eigen land (dan vraag ik me af waarom hun asielverzoek afgewezen is? Zijn het criminelen?) of dat het land van herkomst niet mee wil werken aan hun terugkeer.
Mensen van die 2e groep hebben het dan sowieso helemaal perfect voor elkaar; als je weet dat je thuisland jou niet meer terug wil hebben, MOET het land waar je naar toe gaat je uiteindelijk wel opnemen en een huis aanbieden enzo.
Nee, maar de wet is wel heel duidelijk omtrent opvang van illegalen en het uitgeven van paspoorten. Die dagopvang gaat al redelijk tegen de gemaakte afspraken in.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_179575884
quote:
Dat is links: gul met andermans centen!
pi_179575887
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:51 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wedden dat die lui weldegelijk geld krijgen?
Voor het verkrijgen van bijstand heb je een geldige verblijfsvergunning nodig.

Heb ik als buitenlander recht op een bijstandsuitkering?
pi_179575899
Wat een tuig is het ook :') Ze hebben hier niks te zoeken en krijgen toch opvang toegewezen. Vervolgens is dat niet eens genoeg :')

Laat dat volk maar lekker wegrotten ergens
pi_179575902
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De 2e kamer is het gedogen van kraken allang beu. En het zal mij niet verbazen als de wet zodanig gewijzigd wordt dit vrijwel onmogelijk te maken.
Working on it.
pi_179575904
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, maar de wet is wel heel duidelijk omtrent opvang van illegalen en het uitgeven van paspoorten. Die dagopvang gaat al redelijk tegen de gemaakte afspraken in.
Ahhhh check! ^O^
Dus die eisen die in dit bericht staan zijn sowieso al kansloos?

Overigens ben ikzelf 100% VÓÓR dagopvang voor die lui; zo kunnen ze tenminste niet de illegaliteit in verdwijnen en hier 10 - 20 jaar ellende veroorzaken waarna ze alsnog kunnen proberen een paspoort te krijgen op basis van dat ze hier al zo lang wonen.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:00:28 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_179575933
Wie denken ze wel niet dat ze zijn? Ze hébben niets te eisen!
Niet aan toegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door thedeedster op 03-06-2018 10:42:35 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_179575941
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Voor het verkrijgen van bijstand heb je een geldige verblijfsvergunning nodig.

Heb ik als buitenlander recht op een bijstandsuitkering?
Wat wil je zeggen met deze post? Ik had het over geld, en dus niet per se over bijstand. En geld (en gratis eten en medische verzorging) krijgen ze, dat geef ik je op een briefje. Daar heeft de gemeente Amsterdam vast wel één of ander verborgen potje voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 juni 2018 @ 10:01:17 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179575944
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 09:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Ahhhh check! ^O^
Dus die eisen die in dit bericht staan zijn sowieso al kansloos?
Ik ken de exacte wetgeving niet, maar als er staat dat illegalen alleen onderdak verdienen als ze meewerken aan uitzetting, dan heb je een kans dat de rechter dat Amsterdamse plan van tafel veegt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 3 juni 2018 @ 10:02:14 #34
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179575955
Ik geef je nu al op een briefje dat We are here exact gaat krijgen wat ze willen.
Het bestuur van zowel Amsterdam als van Nederland mist de ballen om adequaat in te grijpen. En dan is het alleen maar een kweste van tijd voordat groepen illegalen in de rest van het land dit kunstje gaan herhalen.

De enige remedie in mijn optiek is illegaliteit strafbaar stellen en de uitgeprocedeerden vast houden in vreemdelingendetentie tot ze uitgezet kunnen worden.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:02:55 #35
471419 Otger
Reconquista
pi_179575968
Prachtig

Nederland is van iedereen
Mijn fiets is van iedereen
Zelfs mijn vrouw is voor iedereen

Groetjes,
Groenlinks stemmer
pi_179575988
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:02 schreef Sodeknetters het volgende:
Ik geef je nu al op een briefje dat We are here exact gaat krijgen wat ze willen.
Het bestuur van zowel Amsterdam als van Nederland mist de ballen om adequaat in te grijpen. En dan is het alleen maar een kweste van tijd voordat groepen illegalen in de rest van het land dit kunstje gaan herhalen.

De enige remedie in mijn optiek is illegaliteit strafbaar stellen en de uitgeprocedeerden vast houden in vreemdelingendetentie tot ze uitgezet kunnen worden.
Vreemdelingendetentie? Gewoon in een werkkamp stoppen, ergens in Limburg. Open de kolenmijnen maar weer, want we beschikken over gratis arbeiders.
pi_179575989
quote:

Hoe kan je mensen uitzetten als ze hun identiteit verhullen?
pi_179575994
quote:

Dat laatste kan niet.

En het eerste hoef je niet bang voor te zijn. Dat kan Amsterdam immers niet regelen.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:05:27 #39
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179575997
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:04 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Vreemdelingendetentie? Gewoon in een werkkamp stoppen, ergens in Limburg. Open de kolenmijnen maar weer, want we beschikken over gratis arbeiders.
Het blijven wel mensen he.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:05:55 #40
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179576006
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vastzetten tot ze wensen mee te werken aan hun uitzetting.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:07:51 #41
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179576036
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste kan niet.

En het eerste hoef je niet bang voor te zijn. Dat kan Amsterdam immers niet regelen.
Het kan niet omdat de wetgeving daar niet in voorziet. Kwestie van aanpassen.
Begin maar met het strafbaar stellen van illegaal in Nederland verblijven.

Amsterdam laat al zien dat ze zich niet aan de wet storen als dat zo uitkomt.
pi_179576038
quote:

[..]

Wat boeit dat nou weer? Serieus, probeer toch eens in oplossingen te denken, in plaats van problemen.

Er is vast wel een Afrikaanse shithole failed state te vinden, die tegen minimale vergoeding bereid is om deze lieden op te nemen.
pi_179576086
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:07 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Amsterdam laat al zien dat ze zich niet aan de wet storen als dat zo uitkomt.
Gaat gewoon in tegen het detentieverbod.

Detentie is namelijk niet toegestaan, tenzij. Of je moet mensenrechtenverdragen op willen gaan zeggen, maar dan is de oplossing in het vliegtuig zetten en boven de Noordzee droppen zonder chute nog beter. We hebben er de juiste koningin voor!
pi_179576092
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou weer? Serieus, probeer toch eens in oplossingen te denken, in plaats van problemen.

Er is vast wel een Afrikaanse shithole failed state te vinden, die tegen minimale vergoeding bereid is om deze lieden op te nemen.
Dat laatste vind ik nou wel een goed plan.
pi_179576094
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:04 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zwart zijn ze toch al!
pi_179576100
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen met deze post? Ik had het over geld, en dus niet per se over bijstand. En geld (en gratis eten en medische verzorging) krijgen ze, dat geef ik je op een briefje. Daar heeft de gemeente Amsterdam vast wel één of ander verborgen potje voor.
Denk ik ook, anders zouden ze dagelijks de supermarkten roven om te eten en daar hoor je niks van.

Overigens zullen ze vanaf nu wel weer ergens gaan kamperen, zoals ze ook al vaker hebben gedaan. Hopelijk ergens midden in het centrum, gebeurt er misschien eens wat.
.
pi_179576119
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in verborgen potjes vanwege de wet openbaarheid van bestuur (WOB) zoiets valt op termijn gewoon niet onder de pet te houden. Noodzakelijke medische verzorging mag niemand op nederlands grondgebied onthouden worden.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:15:23 #49
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179576160
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gaat gewoon in tegen het detentieverbod.

Detentie is namelijk niet toegestaan, tenzij. Of je moet mensenrechtenverdragen op willen gaan zeggen, maar dan is de oplossing in het vliegtuig zetten en boven de Noordzee droppen zonder chute nog beter. We hebben er de juiste koningin voor!
Ze kunnen niet gedetineerd worden in afwachting van uitzetting, dat klopt.
Maar als illegaliteit strafbaar zou zijn, kun je ze op die grond vast houden. Het is geen kwestie van kunnen, maar willen. En de politiek in Nederland wil niet, dat is wel duidelijk.

En mensen uit vliegtuigen flikkeren ben ik nooit zo van gecharmeerd. Ja, tenzij boven Teuge, dat gaat vrijwillig.
pi_179576185
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik geloof niet zo in verborgen potjes vanwege de wet openbaarheid van bestuur (WOB) zoiets valt op termijn gewoon niet onder de pet te houden. Noodzakelijke medische verzorging mag niemand op nederlands grondgebied onthouden worden.
Ach, dat lekt dan over een jaar of 10, als alles eindelijk achter de rug is, nog een keer uit. En dan boeit het niemand meer. :')
  zondag 3 juni 2018 @ 10:17:37 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179576201
Afrika komt naar je toe deze zomer.
pi_179576345
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is precies hetgeen Israel nog steeds zonder succes probeerd. In Nederland is daar (nog) helemaal geen draagvlak voor.
pi_179576361
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:05 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Vastzetten tot ze wensen mee te werken aan hun uitzetting.
Dat mag niet van het Europees gerechtshof.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:29:35 #54
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179576398
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat er op dat moment geen sprake is van strafbaarheid. Dat kan dus aangepast worden.
Overigens vegen andere lidstaten ook de reet af met Europese wetgeving als dat zo uit komt.
pi_179576429
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:29 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Overigens vegen andere lidstaten ook de reet af met Europese wetgeving als dat zo uit komt.
Zoals?
  zondag 3 juni 2018 @ 10:32:25 #56
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179576446
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zoals?
Een voorbeeldje, Frankrijk en begrotingsdiscipline. Maar dat gaat off topic.
pi_179576540
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:32 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Een voorbeeldje, Frankrijk en begrotingsdiscipline. Maar dat gaat off topic.
De begrotingsdiscipline is geen wetgeving maar een verdrag en daarvoor moeten eerst vele andere routes doorlopen worden vooralleer men bij een gerechtshof terechtkomt. Duitsers hebben trouwens zonder succes geprobeerd bijv. de bailouts te voorkomen via de rechter.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:38:08 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179576548
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

En wat wil het gerechtshof doen als Nederland toch zo'n groepje Afrikanen het land uitmikt? Komen ze dan Rutte arresteren?
  zondag 3 juni 2018 @ 10:39:17 #59
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179576565
Oke. Slecht voorbeeld dus.
Maar dat doet niets af aan het eerste deel van mijn post.
pi_179576631
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En wat wil het gerechtshof doen als Nederland toch zo'n groepje Afrikanen het land uitmikt?
Ze kunnen weinig doen maar het respecteren van gerechtelijke uitspraken hoort bij een betrouwbare rechtsstaat en dat zal Nederland zeker niet te grabbel gooien. Uiteindelijk zullen sancties opgelegd worden via Brussel zoals het inhouden van subsidies mocht een EU-land uitspraken niet respecteren.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:45:31 #61
182233 thedeedster
pi_179576659
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En wat wil het gerechtshof doen als Nederland toch zo'n groepje Afrikanen het land uitmikt? Komen ze dan Rutte arresteren?
Dan geeft Junker hem een flinke smakkerd op zijn voorhoofd. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:48:01 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179576707
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ze kunnen weinig doen maar het respecteren van gerechtelijke uitspraken hoort bij een betrouwbare rechtsstaat en dat zal Nederland zeker niet te grabbel gooien. Uiteindelijk zullen sancties opgelegd worden via Brussel zoals het inhouden van subsidies mocht een EU-land uitspraken niet respecteren.
Waarom krijgt Nederland wel sancties als ze illegalen willen uitzetten en zijn er geen sancties voor landen die hun eigen burgers niet opnemen?

Je hoeft ook helemaal niks te grabbel te gooien. Alsof het ze in Spanje of Italie ook maar een reet kan schelen dat Nederland een paar Afrikanen uitzet.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:50:18 #63
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_179576743
quote:

Optiefen met die gasten
Had het maar een aanzuigende werking, dan zaten ze nu allemaal in Duitsland.
Ik ga naar huis.
pi_179576791
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom krijgt Nederland wel sancties als ze illegalen willen uitzetten en zijn er geen sancties voor landen die hun eigen burgers niet opnemen?
Er zijn landen die de terugkeer van eigen burgers bemoeilijken maar in de meeste gevallen is sprake van weigeren mee te werken aan terugkeer of identiteitsverhulling.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:56:21 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179576844
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er zijn landen die de terugkeer van eigen burgers bemoeilijken maar in de meeste gevallen is sprake van weigeren mee te werken aan terugkeer of identiteitsverhulling.
Dan zul je toch echt detentiecentra oid moeten gaan inrichten voor dat soort volk. Obstructie van het systeem, risico voor de samenleving, gooi het maar ergens op maar zorg in elk geval dat deze figuren uit de Nederlandse samenleving verdwijnen.
pi_179576956
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:50 schreef nietzman het volgende:

[..]

Had het maar een aanzuigende werking, dan zaten ze nu allemaal in Duitsland.
Mwah,

Elke week reizen honderden erkende asielzoekers vanuit Duitsland terug vanwaar ze gekomen waren.

Duitsland geeft in het begin van de asielprocedure en opvang nu nog maar hoofdzakelijk zaken zoals voedsel in natura(Sachleistungen) en geen geld meer. Onder HartzIV als asiel is toegewezen krijg je een zeer beperkt leefgeld waardoor je bijvoorbeeld mensensmokkelaars niet meer achteraf kunt betalen van de uitkering. Zo aantrekkelijk is Duitsland niet voor asielzoekers.

Op dit moment is Nederland de beste keuze voor kansarme migranten in europa tot ook hier de toelatingscriteria weer aangescherpt worden.
  zondag 3 juni 2018 @ 11:08:57 #67
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_179577029
Amsterdam heeft een wachtlijst voor woningen. Dus plaats asielzoekers uit de steden met een woningentekort in plekken met leegstand. Het gaat asielzoekers officieel om asiel. Dus wanneer het deporteren vertraging oploopt, dan graag plaatsen in een plek waar dat minder op de omgeving drukt.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_179577097
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan zul je toch echt detentiecentra oid moeten gaan inrichten voor dat soort volk. Obstructie van het systeem, risico voor de samenleving, gooi het maar ergens op maar zorg in elk geval dat deze figuren uit de Nederlandse samenleving verdwijnen.
Het gaat in ons land nog om een beperkte groep maar op enig moment zal men in europa keuzes moeten gaan maken wat men met deze groep migranten gaat doen. Het woord samenleving impliceert dat het merendeel van de bevolking kernwaarden deelt. Omdat daar in Nederland geen sprake van is omdat grote delen van de bevolking kernwaarden hebben die haaks op elkaar staan is daar naar mijn idee geen sprake van. Het nu nog over een "samenleving" hebben vind ik politiek correct en ik ga daar zelf geen voeding aan geven. Ik heb het nog uitsluitend over de nederlandse bevolking.
  zondag 3 juni 2018 @ 11:15:41 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179577155
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gaat in ons land nog om een beperkte groep maar op enig moment zal men in europa keuzes moeten gaan maken wat men met deze groep migranten gaat doen. Het woord samenleving impliceert dat het merendeel van de bevolking kernwaarden deelt. Omdat daar in Nederland geen sprake van is omdat grote delen van de bevolking kernwaarden hebben die haaks op elkaar staan is daar naar mijn idee geen sprake van. Het nu nog over een "samenleving" hebben vind ik politiek correct en ik ga daar zelf geen voeding aan geven. Ik heb het nog uitsluitend over de nederlandse bevolking.
In heel Europa gaat het al om ik weet niet hoeveel illegalen uit Afrika en het Midden-Oosten. Maar de werkelijke cijfers blijven grotendeels onder de radar. Pas als er stront aan de knikker is, zoals vorig jaar met die flatbrand in Londen, wordt weer eens duidelijk dat illegalen vaak jarenlang ongestoord in (West)-Europa kunnen verblijven.
  zondag 3 juni 2018 @ 11:18:56 #70
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_179577196
Als ik als eerzame burger niet doe wat de rechter mij heeft bevolen dan zal de ijzeren vuist van de overheid mij recht op mijn bek slaan. Illegalen mogen alles volgens GroenLinks, zelfs de wet overtreden. GroenLinks is een kutpartij die de ongelijkheid in Nederland vergroot ipv vermindert.
pi_179577303
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:18 schreef Old_Pal het volgende:
GroenLinks is een kutpartij die de ongelijkheid in Nederland vergroot ipv vermindert.
Nee hoor, die zorgen gewoon dat dadelijk iedereen in Nederland straatarm is. En met het van de Nederlanders geroofde geld gaan ze lekker in Brussel en Berlijn feesten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179577340
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In heel Europa gaat het al om ik weet niet hoeveel illegalen uit Afrika en het Midden-Oosten. Maar de werkelijke cijfers blijven grotendeels onder de radar. Pas als er stront aan de knikker is, zoals vorig jaar met die flatbrand in Londen, wordt weer eens duidelijk dat illegalen vaak jarenlang ongestoord in (West)-Europa kunnen verblijven.
Het gaat om migranten waarvan een groot deel vermoedelijk de indictatie NPS heeft. Dit is een heel vervelende/schadelijke stoornis vooral voor mensen in de directe omgeving. Veel meer dan isoleren zal er niet inzitten.

quote:
Personen die lijden aan een NPS kunnen in eerste instantie overkomen als charmant en sociaal. Tevens kunnen ze zich interessant voordoen en zodoende kunnen ze op normale wijze relaties aangaan. Maar na verloop van tijd blijkt hun egocentrisme doorgaans een ernstig obstakel. Niet zelden eisen ze een voorkeursbehandeling. Als ze die niet krijgen, voelen ze zich snel gekrenkt of ondergewaardeerd. Hierdoor zijn ze gevoelig voor een depressie. Anderzijds kan hun kwetsbaarheid ook tot woedeaanvallen leiden.
pi_179577789
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ach, dat lekt dan over een jaar of 10, als alles eindelijk achter de rug is, nog een keer uit. En dan boeit het niemand meer. :')
We staan pas aan het begin van de massa-migratie problematiek en die is over 10 jaar waarschijnlijk verergerd. De 1ste signalen merkte ik zelf in 2012 op.

NWS / De grote volksverhuizing #4
pi_179577832
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

We staan pas aan het begin van de massa-migratie problematiek en die is over 10 jaar waarschijnlijk verergerd. De 1ste signalen merkte ik zelf in 2012 op.

NWS / De grote volksverhuizing #4
Aanrader, de serie 3%. ^O^
pi_179577972
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:07 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat is al strafbaar.
  zondag 3 juni 2018 @ 12:19:51 #76
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578124
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is al strafbaar.
Dat is alleen in combinatie met een inreisverbod.
Dit gaat om uitgeprocedeerden, dit hebben dat niet want ze zijn al hier. En hun illegale verblijf is helaas niet strafbaar gesteld.

In dit artikel staat het uitgelegd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ese-rechter-a1581564
pi_179578133
Tuig
pi_179578156
Enkeltje thuisland voor ze kopen en op Schiphol uitzwaaien is niet mogelijk?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179578220
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:23 schreef habitue het volgende:
Enkeltje thuisland voor ze kopen en op Schiphol uitzwaaien is niet mogelijk?
Nee, want het is vaak niet duidelijk om welk land het gaat vanwege verhulling van de identiteit en bovendien weigeren sommige landen burgers terug te nemen als die niet aan terugkeer willen meewerken.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 12:40:25 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179578375
quote:

[..]

gewoon bij het dichtsbijzijnde UNHCR vluchtelingenkamp afzetten .. betalen we toch al voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179578517
Goedkope isoleercellen bouwen met absoluut minimale levensomstandigheden. En ze vervolgens daar steeds opsluiten als ze de wet overtreden (illegaal in Nederland verblijven is al de wet overtreden).

Uiteindelijk gaan ze dan wel weg.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 12:50:39 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179578536
soort concentratiekamp?
pi_179578545
Wie zag dit niet aankomen?

Vingers? Niemand? Wie zag dit wel aankomen?
  zondag 3 juni 2018 @ 12:53:38 #84
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578594
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:49 schreef JaJammerJan het volgende:
Goedkope isoleercellen bouwen met absoluut minimale levensomstandigheden. En ze vervolgens daar steeds opsluiten als ze de wet overtreden (illegaal in Nederland verblijven is al de wet overtreden).

Uiteindelijk gaan ze dan wel weg.
Het illegaal in Nederland verblijven is alleen strafbaar als er een inreisverbod is uitgegeven aan een ongewenste vreemdeling. Deze mensen verblijven illegaal omdat ze uitgeprocedeerd zijn. En dat is niet strafbaar. Zou het wel moeten zijn, want dan kun je ze inderdaad in detentie houden tot ze willen meewerken aan hun uitzetting.
pi_179578599
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:50 schreef sp3c het volgende:
soort concentratiekamp?
Lijkt mij onverstandig. Gezien de indicatie NPS die betreffende migranten vermoedelijk vaak hebben is sociale isolatie de remedie. Op het moment dat ze zich sociaal meer geisoleerd voelen dan in hun thuisland verwijnt de motivatie nog langer te blijven.
pi_179578624
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, want het is vaak niet duidelijk om welk land het gaat vanwege verhulling van de identiteit en bovendien weigeren sommige landen burgers terug te nemen als die niet aan terugkeer willen meewerken.
Ze kunnen wel weigeren maar ze staan dan toch gewoon op hun vliegveld. Succes ermee
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179578642
Uitgeprocedeerd, illegaal huizen kraken, heel mooi aanbod krijgen, dat afwijzen en nog eisen stellen ook. Ik moet zeggen, dan heb je wel lef.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 3 juni 2018 @ 12:56:31 #88
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578644
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Lijkt mij onverstandig. Gezien de indicatie NPS die betreffende migranten vermoedelijk vaak hebben is sociale isolatie de remedie. Op het moment dat ze zich sociaal meer geisoleerd voelen dan in hun thuisland verwijnt de motivatie nog langer te blijven.
Waar baseer je het vermoeden van NPS dan op?
pi_179578659
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:55 schreef habitue het volgende:

[..]

Ze kunnen wel weigeren maar ze staan dan toch gewoon op hun vliegveld. Succes ermee
Dan worden er al snel geen vluchten meer geaccepteerd, zo werkt dat niet.
  zondag 3 juni 2018 @ 12:57:02 #90
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578662
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Uitgeprocedeerd, illegaal huizen kraken, heel mooi aanbod krijgen, dat afwijzen en nog eisen stellen ook. Ik moet zeggen, dan heb je wel lef.
Ze weten dat ze hun zin gaan krijgen. Mark my words.
pi_179578664
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:53 schreef Sodeknetters het volgende:
Het illegaal in Nederland verblijven is alleen strafbaar als er een inreisverbod is uitgegeven aan een ongewenste vreemdeling. Deze mensen verblijven illegaal omdat ze uitgeprocedeerd zijn. En dat is niet strafbaar. Zou het wel moeten zijn, want dan kun je ze inderdaad in detentie houden tot ze willen meewerken aan hun uitzetting.
Kraken is wel illegaal, dus kun je ze opsluiten.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 3 juni 2018 @ 12:57:46 #92
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578677
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kraken is wel illegaal, dus kun je ze opsluiten.
Klopt. Alleen wordt die keuze niet gemaakt helaas.
pi_179578691
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:56 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Waar baseer je het vermoeden van NPS dan op?
quote:
Personen die lijden aan een NPS kunnen in eerste instantie overkomen als charmant en sociaal. Tevens kunnen ze zich interessant voordoen en zodoende kunnen ze op normale wijze relaties aangaan. Maar na verloop van tijd blijkt hun egocentrisme doorgaans een ernstig obstakel. Niet zelden eisen ze een voorkeursbehandeling. Als ze die niet krijgen, voelen ze zich snel gekrenkt of ondergewaardeerd. Hierdoor zijn ze gevoelig voor een depressie. Anderzijds kan hun kwetsbaarheid ook tot woedeaanvallen leiden.
quote:
"Ik waardeer de moeite van de coalitie. Wij vinden het heel goed dat de gemeente een plan maakt, maar wij willen een definitieve oplossing", zegt We Are Here-woordvoerder Khalid Jones. Een oplossing is volgens hem een "normaal leven in Nederland". Hij vindt dat de landelijke overheid daarvoor moet zorgen.
pi_179578699
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Die landen moet je economisch en desnoods militair hard afstraffen.

Als je illegaliteit per wet strafbaar stelt en je ze kunt oppakken en detineren, reken maar hoe snel deze uitgeprocedeerden willen meewerken aan hun uitzetting.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:00:36 #95
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578740
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

[..]

Dat is een beschrijving van NPS.
Ik zie hier geen bewijs in dat de asielzoekers hier aan lijden. Die proberen volgens mij gewoon alles om maar hier te kunnen blijven.
pi_179578775
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:00 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat is een beschrijving van NPS.
Die proberen volgens mij gewoon alles om maar hier te kunnen blijven.
Omdat ze vinden recht te hebben voorkeursbehandeling.

quote:
  zondag 3 juni 2018 @ 13:03:55 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179578785
quote:

Dat kan dus niet. 'uitgeprocedeerd' betekend dat je daar geen recht op hebt en nooit zult krijgen.
Het is klaar, ze zijn hier niet welkom, Nederland moet je niet, rot op.

Dat die mensen hier nog steeds zijn, onbegrijpelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179578805
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet. 'uitgeprocedeerd' betekend dat je daar geen recht op hebt en nooit zult krijgen.

Begrijpelijk in het kader van NPS, aan de eisen toegeven is iets anders en ook erg onwenselijk.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:06:04 #99
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179578806
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat ze vinden recht te hebben voorkeursbehandeling.
En precies het punt wat ik wil maken knip je uit mijn post. ;)
Dat ze dat willen hoeft niet per se te wijzen op narcisme. Dat ze dat willen is volgens mij meer ingegeven door de hulp van de asielindustrie.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:07:14 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179578816
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De 'This is Africa' mentaliteit. Oftewel: hele dag op je luie reet zitten qat kauwen en bier drinken en anderen de problemen laten oplossen.
pi_179578851
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De 'This is Africa' mentaliteit. Oftewel: hele dag op je luie reet zitten qat kauwen en bier drinken en anderen de problemen laten oplossen.
Bier drinken en groene restjes van takjes oproken.

Komt me wel bekend voor. (humor) :)

Mam?! :?
  zondag 3 juni 2018 @ 13:11:38 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179578885
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bier drinken en groene restjes van takjes oproken.

Komt me wel bekend voor. (humor) :)

Mam?! :?
Op een gegeven moment zullen de handen toch echt een keer uit de mouwen moeten.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:12:49 #103
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179578902
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik vind het prima als ze dat doen.
Maar dan wel in hun thuisland en niet in Nederland.
pi_179578910
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:06 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

En precies het punt wat ik wil maken knip je uit mijn post. ;)
Dat ze dat willen hoeft niet per se te wijzen op narcisme. Dat ze dat willen is volgens mij meer ingegeven door de hulp van de asielindustrie.
Psychiaters kunnen de diagnose stellen en dat kunnen wij als buitenstaanders niet. Vandaar ook dat ik stel dat er sterke aanwijzingen zijn vanuit het gedrag en het over vermoedelijk heb en het niet met zekerheid stel. Het risico dat deze migranten vervelende/schadelijke gevolgen hebben indien je aan hun eisen zou toegeven is aanwezig en zou ik niet onder de mat willen vegen.
pi_179578933
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zullen de handen toch echt een keer uit de mouwen moeten.
Je zult die groene takjes toch ergens van moeten betalen. :')

Maar zonder dolheid.

Onze gebrekkige wetgeving laat toe dat uitgeprocedeerden continue kunnen blijven door procederen en ze geen strobreed in de weg worden gelegd als ze illegaal gaan kraken.

Het is een omgekeerde wereld en niet uit te leggen aan het gezonde en nuchtere verstand.
pi_179579098
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je zult die groene takjes toch ergens van moeten betalen. :')

Maar zonder dolheid.

Onze gebrekkige wetgeving laat toe dat uitgeprocedeerden continue kunnen blijven door procederen en ze geen strobreed in de weg worden gelegd als ze illegaal gaan kraken.

Het is een omgekeerde wereld en niet uit te leggen aan het gezonde en nuchtere verstand.
Het gedogen van kraken gebeurt omdat de rechtelijke macht de wetgeving blijkbaar ruimer interpreteert dan de 2e kamer wenselijk acht. Dit kan een wetswijziging tot gevolg hebben.
Van een kale kip kan je niet plukken en internering kost veel geld en dus zal de oplossing moeten worden gezocht in een wetgeving die ontruiming op zeer korte termijn verplicht stelt na vaststelling van het delict.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-06-2018 14:46:48 ]
pi_179579150
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gedogen van kraken gebeurt omdat de rechtelijke macht de wetgeving blijkbaar ruimer interpreteerd dan de 2e kamer wenselijk acht. Dit kan een wetswijziging tot gevolg hebben.
Van een kale kip kan je niet plukken en internering kost veel geld en dus zal de oplossing moeten worden gezocht in een wetgeving die ontruiming op zeer korte termijn verplicht stelt na vaststelling van het delict.
Ik blijf nog steeds van mening dat je illegaliteit strafbaar moet stellen.

Daarmee voorkom je deze mazen in de wet. Dan kun je oppakken en detineren en afzonderen van de samenleving. Uitgeprocedeerden stimuleren om mee te werken aan hun uitzetting.

Dat bereik je niet met bad-bed-brood en een oogje toeknijpen wanneer opnieuw een pand of huis wordt gekraakt.

Het is jammer dat toentertijd de PvdA onder Samson dit wetsvoorstel tegenhield.
  zondag 3 juni 2018 @ 13:33:25 #108
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179579160
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Psychiaters kunnen de diagnose stellen en dat kunnen wij als buitenstaanders niet. Vandaar ook dat ik stel dat er sterke aanwijzingen zijn vanuit het gedrag en het over vermoedelijk heb en het niet met zekerheid stel. Het risico dat deze migranten vervelende/schadelijke gevolgen hebben indien je aan hun eisen zou toegeven is aanwezig en zou ik niet onder de mat willen vegen.
Sorry. Je zal vast gelijk hebben, maar mij ben je kwijt.
Probeer je nu duidelijk te maken dat we ze maar beter hun zin kunnen geven?
pi_179579186
Ik werk wel tot mijn 80e om het allemaal te betalen.
pi_179579254
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik blijf nog steeds van mening dat je illegaliteit strafbaar moet stellen.

Daarmee voorkom je deze mazen in de wet. Dan kun je oppakken en detineren en afzonderen van de samenleving. Uitgeprocedeerden stimuleren om mee te werken aan hun uitzetting.

Dat bereik je niet met bad-bed-brood en een oogje toeknijpen wanneer opnieuw een pand of huis wordt gekraakt.

Het is jammer dat toentertijd de PvdA onder Samson dit wetsvoorstel tegenhield.
Aan het kraken dient inderdaad een einde te worden gemaakt en dat is de 2e kamer ook zeker van zins als het zo blijft doorgaan zoveel is al wel duidelijk. De bed, bad, broodregeling is europees en overstijgt voor zover ik weet nationale wetgeving en bovendien zullen de meeste migranten uiteindelijk terugkeren omdat er hier medewerking aan terugkeer wordt verlangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-06-2018 13:47:05 ]
pi_179579325
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:33 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Sorry. Je zal vast gelijk hebben, maar mij ben je kwijt.
Probeer je nu duidelijk te maken dat we ze maar beter hun zin kunnen geven?
Nee, je kunt beter niet op hun eisen ingaan omdat het risico aanwezig is en naar mijn idee zelfs vrij aanzienlijk is dat er nog vervelender/schadelijker gevolgen uit zullen voortkomen dan nu al het geval is. Het is uiteindelijk aan de rechter om op individueel niveau te beoordelen en die heeft blijkbaar vastgesteld dat er geen grond is voor asiel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-06-2018 13:52:08 ]
  zondag 3 juni 2018 @ 13:56:53 #112
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179579548
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, je kunt beter niet op hun eisen ingaan omdat het risico aanwezig is en naar mijn idee zelfs vrij aanzienlijk is dat er nog vervelender/schadelijker gevolgen uit zullen voortkomen dan nu al het geval is. Het is uiteindelijk aan de rechter om op individueel niveau te beoordelen en die heeft blijkbaar vastgesteld dat er geen grond is voor asiel.
Oke, dan zijn we het eens. ^O^
pi_179584392
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:19 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat is alleen in combinatie met een inreisverbod.
Dit gaat om uitgeprocedeerden, dit hebben dat niet want ze zijn al hier. En hun illegale verblijf is helaas niet strafbaar gesteld.

In dit artikel staat het uitgelegd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ese-rechter-a1581564
Dan veranderen ze de wetgeving maar, nederlanders die hun bekeuring niet kunnen betalen worden ook vastgezet! En als ze dan vastgezeten hebben moeten ze daarna nog steeds die bekeuring betalen..
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 3 juni 2018 @ 19:38:05 #114
429602 julius123
julius123
pi_179585543
Leden van de uitgeprocedeerde vluchtelingengroep We Are Here hebben vandaag geprobeerd een pand aan de Hoogte Kadijk te kraken. Toen bleek dat het pand bewoond was, droop de groep onverrichter zaken af.

De vluchtelingen van We Are Here zwerven al jaren door de stad, van het ene onderkomen naar het andere. Ze hebben tot morgen 12.00 uur de tijd om hun laatste adres in de Rudolf Dieselbuurt te verlaten.

De groep probeerde aan het eind van de middag het pand in de straat achter Artis te betreden. Toen de opgeroepen agenten constateerden dat er geen sprake was van leegstand, werden ze weer weggestuurd. In 2016 zaten ze kortstondig in hetzelfde pand.

De nieuwe coalitie van GroenLinks, D66, PvdA en SP wil nu 24-uursopvang bieden vanuit de gemeente. Daarin is ruimte voor 500 asielzoekers. Maar de groep die nu al twee maanden in Oost bivakkeert, vindt het geen oplossing, lieten ze gisteren weten.

https://www.at5.nl/artike(...)gte-kadijk-te-kraken
pi_179586270
Als je als eigenaar in Amsterdam een pand leeg hebt staan, dan kan je maar beter vanavond en vannacht in dat pand slapen anders ben je het voorlopig kwijt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179586437
En ze proberen het gewoon weer ergens anders...😒

http://www.at5.nl/artikel(...)gte-kadijk-te-kraken
pi_179586493
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je als eigenaar in Amsterdam een pand leeg hebt staan, dan kan je maar beter vanavond en vannacht in dat pand slapen anders ben je het voorlopig kwijt.
Ondertussen zullen private pandeigenaren hopelijk voldoende op de hoogte zijn dat leegstand een aanzienlijk kraakrisico oplevert in de regio. Overheid en semi-overheid zal het weinig boeien dat risico te lopen. Kantoorpanden lopen een aanzienlijk risico gekraakt te worden en dat is ook gebeurt wat erg bevreemd omdat het z.w.z. niet is toegestaan een kantoorpand voor huisvesting te gebruiken. De overheid blijft hier blijkbaar ernstig in gebreke om wat voor wazige reden ook :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Digi2 op 03-06-2018 20:23:06 ]
pi_179586844
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:50 schreef sp3c het volgende:
soort concentratiekamp?
Ja, maar dan met een gratis vliegticket om op ieder gewenst moment naar je vaderland te mogen vertrekken, vaak zelfs met een zak geld waar ze in eigen land "u" tegen zeggen. Alles op kosten van de Nederlandse staat.
Je verkapte Godwin faalt.
Racist
pi_179588039
Als wij nu massaal naar Afrika gaan dan mogen de Afrikanen Nederland hebben.
Wij maken er wel wat van in Afrika.
pi_179588297
Parasiteren moet je niet faciliteren. Maar bij zo'n gemeentebestuur is dat er helaas niet in te krijgen. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_179588346
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:38 schreef julius123 het volgende:
Leden van de uitgeprocedeerde vluchtelingengroep We Are Here hebben vandaag geprobeerd een pand aan de Hoogte Kadijk te kraken. Toen bleek dat het pand bewoond was, droop de groep onverrichter zaken af.

De vluchtelingen van We Are Here zwerven al jaren door de stad, van het ene onderkomen naar het andere. Ze hebben tot morgen 12.00 uur de tijd om hun laatste adres in de Rudolf Dieselbuurt te verlaten.

De groep probeerde aan het eind van de middag het pand in de straat achter Artis te betreden. Toen de opgeroepen agenten constateerden dat er geen sprake was van leegstand, werden ze weer weggestuurd. In 2016 zaten ze kortstondig in hetzelfde pand.

De nieuwe coalitie van GroenLinks, D66, PvdA en SP wil nu 24-uursopvang bieden vanuit de gemeente. Daarin is ruimte voor 500 asielzoekers. Maar de groep die nu al twee maanden in Oost bivakkeert, vindt het geen oplossing, lieten ze gisteren weten.

https://www.at5.nl/artike(...)gte-kadijk-te-kraken
Maar wie heeft om hun mening gevraagd? Wat doet die er überhaupt toe. Ze horen hier immers allang niet meer te zijn, laat staan dat die nog enig recht op inspraak zouden hebben. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 3 juni 2018 @ 21:25:44 #122
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179588399
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 21:23 schreef Ferdo het volgende:
Maar wie heeft om hun mening gevraagd? Wat doet die er überhaupt toe. Ze horen hier immers allang niet meer te zijn, laat staan dat die nog enig recht op inspraak zouden hebben. :{
Dit idd. Ze hebben hun zegje kunnen doen tijdens de asielprocedure. Nu moeten ze gewoon hun mondjes dicht houden en in hun handen knijpen als de gemeente hen iets aanbiedt wat de gemeente niet eens had hoeven doen.
pi_179589652
quote:

RESPECT EXISTENCE
OR
EXPECT RESISTANCE

Ja.

Zo gaat dat.

Hier.
pi_179589746
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:12 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

RESPECT EXISTENCE
OR
EXPECT RESISTANCE

Ja.

Zo gaat dat.

Hier.
Doet me denken aan:

pi_179590332
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Doet me denken aan:

[ afbeelding ]
Het is soms echt tenenkrommend als je ziet hoe dit soort kansloze illegalen en "vluchtelingen" gesteund door (veelal linkse) medestanders schaamteloos zaken en rechten (durven) op te eisen en ze zonder enige legale en wettelijke onderbouwing ook verwachten.

Nog meer tenenkrommend is dat ze het niet zelden ook nog lukt.

Beloning van schaamteloosheid en wetteloosheid.

Moderator zondag 3 juni 2018 @ 22:37:24 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179590391
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:23 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, maar dan met een gratis vliegticket om op ieder gewenst moment naar je vaderland te mogen vertrekken, vaak zelfs met een zak geld waar ze in eigen land "u" tegen zeggen. Alles op kosten van de Nederlandse staat.
prijzige bedoening

waarom niet gewoon op het dichtsbijzijnde vluchtelingen kamp afzetten?

zonder zak geld wmb

quote:
Je verkapte Godwin faalt.
nee man, concentratiekampen zijn fucking stom en wat jij voorstelt lijkt er net iets teveel op
pi_179591232
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon bij het dichtsbijzijnde UNHCR vluchtelingenkamp afzetten .. betalen we toch al voor
De landen waar de vluchtelingenkampen zijn moeten daar wel aan willen meewerken. Voor zover mij bekend is er alleen zo'n deal met Turkije gesloten. Bovendien moeten in ruil asielzoekers die geen gebruik maken van mensensmokkelaars voor de overtocht naar europa en dus nog in vluchtelingenkampen in Turkije zitten worden opgenomen.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 23:19:38 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179591294
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De landen waar de vluchtelingenkampen zijn moeten daar wel aan willen meewerken. Voor zover mij bekend is er alleen zo'n deal met Turkije gesloten. Bovendien moeten in ruil asielzoekers die geen gebruik maken van mensensmokkelaars voor de overtocht naar europa en dus nog in vluchtelingenkampen in Turkije zitten worden opgenomen.
die vluchtelingenkampen staan daar niet zonder toestemming van de regering he
pi_179591381
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

die vluchtelingenkampen staan daar niet zonder toestemming van de regering he
Dat is waar maar de meeste van die regeringen willen liever van vluchtelingen af dan ze erbij te krijgen.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 23:24:48 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179591395
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat is waar maar de meeste van die regeringen willen liever van vluchtelingen af dan ze erbij te krijgen.
die heb je verzonnen
pi_179591527
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

die heb je verzonnen
Veel landen in de omgeving van de conflicthaarden hebben relatief veel vluchtelingen opgevangen wat tot diverse problemen leidt. Jordanië is hier een voorbeeld van.

https://en.wikipedia.org/(...)_Civil_War_in_Jordan
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 23:34:49 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179591562
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Veel landen in de omgeving van de conflicthaarden hebben relatief veel vluchtelingen opgevangen wat tot diverse problemen leidt. Jordanië is hier een voorbeeld van.

https://en.wikipedia.org/(...)_Civil_War_in_Jordan
UNHCR vluchtelingenkampen
pi_179591686
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

UNHCR vluchtelingenkampen
Dat betekent nog niet dat het land waar de kampen zijn zal accepteren dat er migranten vanuit europa heen gestuurd worden. Voor zover mij bekend is er alleen met Turkije een dergelijke deal gesloten.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 23:50:12 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179591751
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat het land waar de kampen zijn zal accepteren dat er migranten vanuit europa heen gestuurd worden. Voor zover mij bekend is er alleen met Turkije een dergelijke deal gesloten.
dat betekend het letterlijk,daar worden die landen ook vorstelijk voor betaald dus dat die landen ervanaf zouden willen lijkt me een zeer onwaarschijnlijk verhaal

die deal met Turkije is tussen Turkije en de EU, dat staat daar compleet los van
pi_179591937
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat betekend het letterlijk,daar worden die landen ook vorstelijk voor betaald dus dat die landen ervanaf zouden willen lijkt me een zeer onwaarschijnlijk verhaal

die deal met Turkije is tussen Turkije en de EU, dat staat daar compleet los van

Laat het me dan maar weten als er een vliegtuig vanuit europa vertrekt met vluchtelingen naar een vluchtelingenkamp in Jordanië. Ik heb van zoiets nimmer vernomen.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 00:08:14 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179591962
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 00:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Laat het me dan maar weten als er een vliegtuig vanuit europa vertrekt met vluchtelingen naar een vluchtelingenkamp in Jordanië. Ik heb van zoiets nimmer vernomen.
ik heb niet gezegd dat het gebeurt, ik heb gezegd dat het in mijn ogen zou moeten gebeuren en dat het een beter en goedkoper plan is dan strafkampen op te richten waar het allemaal zo kut is dat die figuren uit zichzelf weggaan
pi_179593064
Anders ga je gezellig met zo'n crimineel op de foto... :')

maandag 4 juni 2018 @ 05:30:52 #138
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_179593074
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:48 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dan veranderen ze de wetgeving maar, nederlanders die hun bekeuring niet kunnen betalen worden ook vastgezet! En als ze dan vastgezeten hebben moeten ze daarna nog steeds die bekeuring betalen..
Ik ben het volledig met je eens dat de wetgeving hierop aangepast moet worden. Maar helaas bestaat de Nederlandse politiek uit slappe trekpoppen die het allemaal wel best vinden. Zie die slappe zak van een van Aartsen op de foto met de krakersvoorman.
  maandag 4 juni 2018 @ 06:06:19 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179593114
Links krijgt hier weer de schuld maar de (rechtse) overheid doet niks (zet geen illegalen uit) terwijl de links in Amsterdam nog met een een soort oplossing komt. (gratis verblijf maar wel in ruil voor medewerking aan uitzetting).

Klinkt mij alsof links juist de enige is die een oplossing probeert te zoeken....

We are here moet gewoon die deal pakken wat mij betreft. Het is de beste deal die ze kunnen krijgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179593146
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 06:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Links krijgt hier weer de schuld maar de (rechtse) overheid doet niks (zet geen illegalen uit) terwijl de links in Amsterdam nog met een een soort oplossing komt. (gratis verblijf maar wel in ruil voor medewerking aan uitzetting).

Klinkt mij alsof links juist de enige is die een oplossing probeert te zoeken....

We are here moet gewoon die deal pakken wat mij betreft. Het is de beste deal die ze kunnen krijgen.
Dat is geen oplossing. Deze mensen zijn uitgeprocedeerd. Dat betekent dat alle mogelijkheden geprobeerd zijn maar dat ze hier definitief niet mogen blijven en dat de Nederlandse overheid geen geld meer aan ze spendeert. De enige oplossing is vertrekken. Ze zijn hier definitief niet welkom.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 4 juni 2018 @ 06:31:01 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179593148
KEIHARD REPRESSIEF!!!! LINKSE GEKKIES!!!!

Goed verhaal weer. En een goed stuk zelfmedelijden over de zielige goudeerlijke hardwerkende heteroseksuele blanke burgers die ernstige represailles kunnen verwachten van de overheid wanneer zij in geringe overtreding zijn maar dat tegen zware misdrijven van al die kelensnijdende onbetrouwbare gore honden niet wordt opgetreden. Vind je jezelf nu echt zo zielig?

Tevens ; Een opvang voorzien zodat je illegalen centreert en ze overzichtelijk je land uit kan kankeren. SCHANDALIG!!!! :r :r :r
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 4 juni 2018 @ 06:36:35 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179593157
quote:

Dit. Illegaal is niet rechteloos en dit is dan ieder geval nog een aardige manier om men voor te bereiden op uitzetting.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 4 juni 2018 @ 06:52:18 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179593182
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 06:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing. Deze mensen zijn uitgeprocedeerd. Dat betekent dat alle mogelijkheden geprobeerd zijn maar dat ze hier definitief niet mogen blijven en dat de Nederlandse overheid geen geld meer aan ze spendeert. De enige oplossing is vertrekken. Ze zijn hier definitief niet welkom.
Eens, maar je kan 10 jaar lang blijven praten erover op een forum, dat zorgt niet dat deze mensen de grens overstappen.

Amsterdam komt nu met een tastbare oplossing. Als mensen ook zelf eraan meewerken acht ik de kans groter dat ze vertrekken.

'De enige oplossing is vertrekken' is geen idee, geen oplossing, het is niks eigenlijk. Het een paar woorden op een forum. Het doet verder niets. Snap je m'n punt?
pi_179593186
Ik hoorde vanmorgen een woordvoerder van deze groep op Radio 1. Die sprak geen woord Nederlands.l
  maandag 4 juni 2018 @ 07:02:27 #145
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_179593212
quote:

Gaat ze nog lukken ook hoor.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 4 juni 2018 @ 07:04:15 #146
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_179593223
quote:

Gratis, maar niet voor de rest van nederland.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_179593739
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 06:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eens, maar je kan 10 jaar lang blijven praten erover op een forum, dat zorgt niet dat deze mensen de grens overstappen.

Amsterdam komt nu met een tastbare oplossing. Als mensen ook zelf eraan meewerken acht ik de kans groter dat ze vertrekken.

'De enige oplossing is vertrekken' is geen idee, geen oplossing, het is niks eigenlijk. Het een paar woorden op een forum. Het doet verder niets. Snap je m'n punt?
Nee eigenlijk snap ik je punt niet. Je zegt zelf al:

quote:
Als mensen ook zelf eraan meewerken acht ik de kans groter dat ze vertrekken.
Dat is het hele punt. Deze mensen werken al jaren niet mee. Die gaan ook niet meewerken, dat hebben ze nu al aangegeven. Dit is dus geen oplossing, dit is belastinggeld over de balk smijten voor een groep die hier al niet had mogen zijn. Het enige waaraan belastinggeld gespendeerd moet worden is aan repressie en het wegjagen van deze groep. De reden dat ze niet vertrekken, is omdat het alternatief, van kraakpand naar kraakpand, aantrekkelijker is. Je moet deze mensen niet faciliteren, je moet hun verblijf hier zo onaangenaam maken dat ze uit eigen beweging vertrekken. Niet na 2 maanden een gekraakt pand ontruimen, maar na 2 uur. Desnoods 5 keer op een dag. Als jij dan op een koude regenachtige november voor de derde keer die dag je kraakpand uit wordt gezet, je geen droge draad meer aan je lijf hebt dan daalt het besef echt wel in dat jouw toekomst niet hier ligt. Maar deze groep heeft niks, heeft niks te verliezen. Als zij vanmiddag een pand kraken zitten zij de komende 2 maanden weer warm en droog, dat weten zij ook. Daarom vertrekken ze niet. Ga het ze dan vooral niet nog makkelijker maken.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179593819
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 05:16 schreef Ferdo het volgende:
Anders ga je gezellig met zo'n crimineel op de foto... :')

[ afbeelding ]
Ja wat had je anders van Van Aartsen verwacht? Die vindt het ook gewoon prima dat je met IS vlaggen rond loopt dus ja.
  maandag 4 juni 2018 @ 08:31:35 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179593866
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Dat is het hele punt. Deze mensen werken al jaren niet mee. Die gaan ook niet meewerken, dat hebben ze nu al aangegeven. Dit is dus geen oplossing, dit is belastinggeld over de balk smijten voor een groep die hier al niet had mogen zijn. Het enige waaraan belastinggeld gespendeerd moet worden is aan repressie en het wegjagen van deze groep. De reden dat ze niet vertrekken, is omdat het alternatief, van kraakpand naar kraakpand, aantrekkelijker is. Je moet deze mensen niet faciliteren, je moet hun verblijf hier zo onaangenaam maken dat ze uit eigen beweging vertrekken. Niet na 2 maanden een gekraakt pand ontruimen, maar na 2 uur. Desnoods 5 keer op een dag. Als jij dan op een koude regenachtige november voor de derde keer die dag je kraakpand uit wordt gezet, je geen droge draad meer aan je lijf hebt dan daalt het besef echt wel in dat jouw toekomst niet hier ligt. Maar deze groep heeft niks, heeft niks te verliezen. Als zij vanmiddag een pand kraken zitten zij de komende 2 maanden weer warm en droog, dat weten zij ook. Daarom vertrekken ze niet. Ga het ze dan vooral niet nog makkelijker maken.
Eigenlijk dus gewoon net zolang door pesten totdat ze dit land zat zijn?

Zoals je zelf al zegt die mensen hebben een lange adem. Ik denk dat ze eerder weg zijn met de aanpak van Amsterdam. Elke keer een heel politieteam inzetten om ze uit gekraakte gebouwen te halen kost ook een hoop. En Amsterdam heeft de overheid gevraagd voor meer agenten, ze kregen er maar 60 ipv 500. Dus ik kan me voorstellen dat ze wel iets beters te doen hebben.

Als de overheid nou een goed plan had was ik het met je eens. Nu is het of helemaal geen plan, of het plan van links Amsterdam. Kies ik toch voor het laatste.
pi_179594058
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eigenlijk dus gewoon net zolang door pesten totdat ze dit land zat zijn?
Inderdaad. Als wij hen niet uit kunnen zetten dan hun verblijf zo onaangenaam maken dat ze uit zichzelf vertrekken.

Waarom denk je dat dit probleem uitgerekend in Amsterdam speelt in niet in andere grote steden? Omdat Amsterdam nauwelijks optreed.

quote:
Zoals je zelf al zegt die mensen hebben een lange adem. Ik denk dat ze eerder weg zijn met de aanpak van Amsterdam.
En waarom denk je dat mensen die vaak al een decennium niet meewerken aan hun vertrek, nu opeens wel mee zullen werken? Ze hebben zelfs al aangegeven dat ze niet meewerken met dit plan. Dan is het toch wel een knap staaltje wensdenken om er van uit te gaan dat ze nu opeens wel mee zullen gaan werken. Wat veel waarschijnlijker is is dat er miljoenen zijn gespendeerd en dat ze nog steeds niet weggaan. Zoals ze nu ook al aangeven.

quote:
Elke keer een heel politieteam inzetten om ze uit gekraakte gebouwen te halen kost ook een hoop.
Dan heb ik liever dat we er een jaar een hele hoop aan uitgeven en ze daarna eieren voor hun geld kiezen dan het probleem zoals nu tien jaar door te laten etteren, mensen hun privebezit te laten vernielen, verloedering etc.
quote:
En Amsterdam heeft de overheid gevraagd voor meer agenten, ze kregen er maar 60 ipv 500. Dus ik kan me voorstellen dat ze wel iets beters te doen hebben.
Dat is een smoesje. Als de partijen in het stadhuis al niet op willen treden zit daar het probleem. Dit ligt echt niet aan de hoeveelheid agenten maar aan het feit dat de extreem linkse krakers zelf in de gemeenteraad zitten.
quote:
Als de overheid nou een goed plan had was ik het met je eens. Nu is het of helemaal geen plan, of het plan van links Amsterdam. Kies ik toch voor het laatste.
Geen plan is beter dan een slecht plan. Al was een goed plan natuurlijk nog beter.
  maandag 4 juni 2018 @ 08:49:48 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179594168
ANanninga twitterde op zondag 03-06-2018 om 18:28:32 De illegalen zeiden het gisteren het zelf: ze blijven strafbare feiten plegen tot ze hun zin doordrukken: een verblijfsvergunning. Chantage door ondermijning dus. ’We Are Here probeert nieuw pand te kraken’ https://t.co/4oa12XEE3z via @telegraaf reageer retweet
pi_179594275
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:49 schreef AchJa het volgende:
ANanninga twitterde op zondag 03-06-2018 om 18:28:32 De illegalen zeiden het gisteren het zelf: ze blijven strafbare feiten plegen tot ze hun zin doordrukken: een verblijfsvergunning. Chantage door ondermijning dus. ’We Are Here probeert nieuw pand te kraken’ https://t.co/4oa12XEE3z via @telegraaf reageer retweet
Verpest het topic nou niet met tweets van die vadsige Nanninga.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 juni 2018 @ 09:05:22 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179594400
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

Wat je van betrokkene zelf vindt is een persoonlijke kwestie maar ze heeft in dit geval wel gelijk, het is gewoon ordinaire chantage van die We Are Here club.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:06:23 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179594415
Ratten moet je niet bijvoederen.
pi_179594433
quote:

[..]

Hoe zij eruit ziet is niet zo van belang toch? Valt me tegen van je Koos dat jij mensen op hun uiterlijk beoordeeld, niet van je verwacht.
pi_179594461
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:07 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Hoe zij eruit ziet is niet zo van belang toch? Valt me tegen van je Koos dat jij mensen op hun uiterlijk beoordeeld, niet van je verwacht.
Haar persoonlijkheid is nog vele malen verrotter.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:13:48 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179594632
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, dingen van mensen die je niet aanstaan mogen niet gepost worden... Goed zo Koos!
Hoho, ik ben wel de laatste die jou zou verbieden iets te posten. Voor mijn part scheld je mij, Nanninga en alle asielzoekers verrot. Dat moet je helemaal zelf weten.
pi_179594664
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan, dan is haar uiterlijk nog steeds niet van belang.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:27:31 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179594732
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

Hoho, ik ben wel de laatste die jou zou verbieden iets te posten. Voor mijn part scheld je mij, Nanninga en alle asielzoekers verrot. Dat moet je helemaal zelf weten.
Het gaat mij helemaal niet om de persoon, het gaat mij om de "chantage" uitspraak die gewoon spot on is, wie het zegt interesseert me helemaal geen flikker.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:41:58 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179595026
quote:

[..]

Hoezo niet? Dit is toch relevant voor het topic?
1947-2016
  maandag 4 juni 2018 @ 09:45:13 #162
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_179595076
quote:

[..]

Nanninga heeft groot gelijk. Die illegalen zouden het land uit moeten worden geschopt. De rechter wil ze hier niet meer, wij willen die klootzakken hier niet meer.

Verder moet je je schamen met je #MeToo-ontkenning. :')
pi_179595094
Godverdomme, wat heb ik een hekel aan dikke mensen.
  maandag 4 juni 2018 @ 09:47:27 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179595115
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:49 schreef AchJa het volgende:
Hoe meer er aan het licht komt over wah, hoe erger het verhaal eigenlijk wordt, hoe slechter het voor het imago is van alle betrokkenen, hoe eerder er wordt gehandeld.

Dus graag nog meer van dit soort.
1947-2016
  maandag 4 juni 2018 @ 09:57:45 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179595294
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe meer er aan het licht komt over wah, hoe erger het verhaal eigenlijk wordt, hoe slechter het voor het imago is van alle betrokkenen, hoe eerder er wordt gehandeld.

Dus graag nog meer van dit soort.
Illegalen die strafbare feiten plegen en een gevaar vormen voor de openbare orde. Lijken mij genoeg redenen om ze een container in te knuppelen en richting Afrika te verschepen.

Dit soort parasieten verpest het ook weer voor de daadwerkelijke asielzoeker met goede bedoelingen.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:05:25 #166
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179595391
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je geeft hier weer aan dat je onderschrift 100% klopt
pi_179595565
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:46 schreef KoosVogels het volgende:
Want...die werken niet en kraken steeds woningen..!?
(Nietzsche)
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2018 @ 10:14:58 #168
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_179595589
quote:

[..]

Optiefen met die gasten
Aanzuigende werking...
Geen geld hebben, niet mogen werken, van kraakpand naar kraakpand zwerven. Lijkt me niet erg aantrekkelijk
:')
pi_179595626
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Aanzuigende werking...
Geen geld hebben, niet mogen werken, van kraakpand naar kraakpand zwerven. Lijkt me niet erg aantrekkelijk
Prima dan.

Op het vliegtuig en terug naar het land van herkomst.

Probleem opgelost. Nederlanders weer blij.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:18:20 #170
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179595656
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want...die werken niet en kraken steeds woningen..!?
Ik denk dat hij vroeger mishandeld is door z'n moeder , dat hij daarom een hekel aan dikke mensen heeft.

Ben benieuwd welk pand er nu weer gekraakt gaat worden en wat de gemeente gaat doen dan.
Waarschijnlijk niks , aangezien er een boel geitenwollesokken figuren in de gemeenteraad zitten.
En die hebben vroeger niks anders gedaan dan huizen kraken en zo
pi_179595680
quote:

[..]

Aanzuigende werking...
Wel als je denkt dat als je dat lang genoeg volhoudt je de rest van je leven gratis geld krijgt.
  maandag 4 juni 2018 @ 10:20:29 #172
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_179595700
quote:

[..]

Aanzuigende werking...
Ik had het over als die gasten alsnog een verblijfsvergunning krijgen
  maandag 4 juni 2018 @ 10:21:44 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 juni 2018 @ 10:55:11 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179596349
quote:

[..]

Waarom mag de waarheid niet gepost worden? Al had Trump het gezegd, wat boeit het?

En strafbare feiten plegen... Die mensen horen in het gevang.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_179596385
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 10:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom mag de waarheid niet gepost worden? Al had Trump het gezegd, wat boeit het?

En strafbare feiten plegen... Die mensen horen in het gevang.
De daders moeten uiteraard welkom in ons land zijn, geen mens is illegaal enz., dus moet zij haar mond houden! :Y
  maandag 4 juni 2018 @ 11:13:50 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179596604
Inmiddels weer een nieuw pand vanochtend wat ze hopen te kraken, maar er blijken mensen te wonen een een bedrijf te zitten lol.

http://www.at5.nl/artikel(...)esperzijde-te-kraken

Ik vraag me af wat ze onder kraken verstaan dan? Gewoon naar binnen lopen?
  maandag 4 juni 2018 @ 11:16:33 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179596638
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Inderdaad. Als wij hen niet uit kunnen zetten dan hun verblijf zo onaangenaam maken dat ze uit zichzelf vertrekken.

Waarom denk je dat dit probleem uitgerekend in Amsterdam speelt in niet in andere grote steden? Omdat Amsterdam nauwelijks optreed.

[..]

En waarom denk je dat mensen die vaak al een decennium niet meewerken aan hun vertrek, nu opeens wel mee zullen werken? Ze hebben zelfs al aangegeven dat ze niet meewerken met dit plan. Dan is het toch wel een knap staaltje wensdenken om er van uit te gaan dat ze nu opeens wel mee zullen gaan werken. Wat veel waarschijnlijker is is dat er miljoenen zijn gespendeerd en dat ze nog steeds niet weggaan. Zoals ze nu ook al aangeven.

[..]

Dan heb ik liever dat we er een jaar een hele hoop aan uitgeven en ze daarna eieren voor hun geld kiezen dan het probleem zoals nu tien jaar door te laten etteren, mensen hun privebezit te laten vernielen, verloedering etc.

[..]

Dat is een smoesje. Als de partijen in het stadhuis al niet op willen treden zit daar het probleem. Dit ligt echt niet aan de hoeveelheid agenten maar aan het feit dat de extreem linkse krakers zelf in de gemeenteraad zitten.

[..]

Geen plan is beter dan een slecht plan. Al was een goed plan natuurlijk nog beter.
Ik snap je punt helemaal, maar het gaat me erom wat de beste methode is. Ik denk niet dat we hieruit gaan komen.

Ik denk alleen dat de methode van de gemeente Amsterdam beter uit kan pakken voor iedereen, dan ze telkens maar op te jagen.

Tevens vind ik wel dat We Are Here die deal moet nemen. Zo niet dat kunnen we overgaan op jouw methode. Maar dat idee van 24 uurs opvang + meewerken aan je uitzetting vind ik geen slecht plan.
pi_179596684
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Inmiddels weer een nieuw pand vanochtend wat ze hopen te kraken, maar er blijken mensen te wonen een een bedrijf te zitten lol.

Tja, hun verblijf is illegaal en kraken is illegaal, maar als ze weer een nieuw pand kraken, worden ze er ooit wel een keertje er uit geknikkerd (in dit specifieke geval uiteraard sneller), en dan kunnen ze vervolgens doodsimpel doorwandelen naar het volgende pand om daar in te breken om daar illegaal te gaan wonen, tot ze ook daar weer een keertje er uit gegooid worden.

En dat gaat dus blijkbaar al jarenlang zo.
En dat wordt dus gewoon geaccepteerd dat ze dat doen. En de verantwoordelijke minister heeft er dus absoluut geen haast mee om daar iets tegen te gaan doen....
pi_179596930
Ze zijn in ieder geval wel zo goed ingeburgerd dat ze de toplocaties voor vastgoed in de stad kennen .
  maandag 4 juni 2018 @ 11:33:59 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179596971
Wanneer wordt Van Aartsen uit zijn functie ontheven?
pi_179597103
Ik heb dit al een tijdje niet meer gevolgd, is het nog niet afgelopen? Dacht dat die per 1 juni de gekraakte panden moesten verlaten en nu lees ik net dat ze weer geprobeerd hebben een (bewoond) pand te kraken. Is het dan zo moeilijk om die criminele illegalen bij elkaar te drijven en in de bak te gooien, hebben ze mooi bed, bad en brood en een dak boven hun hoofd. Vrij rondlopen in de samenleving mag niet dus de enige optie om van je vrijheid te genieten is terug naar land van herkomst, problem solved.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:40:44 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179597152
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Maar dat idee van 24 uurs opvang + meewerken aan je uitzetting vind ik geen slecht plan.
Ik geloof ook niet dat iemand dat bestrijdt. Het probleem is dat die lui het er niet mee eens zijn en op de kraaktoer gaan en willens en wetens de wet overtreden. Daarbij kun je je afvragen, gezien de berichtgeving, in hoeverre het "kraken" genoemd kan worden. Het begint ondertussen op Belgie te lijken dat je na een vakantie thuis komt en je hut is plotseling bewoond door 18 Roma...
  maandag 4 juni 2018 @ 11:45:45 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179597300
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer wordt Van Aartsen uit zijn functie ontheven?
Amsterdam heeft gekregen waar ze voor gekozen heeft, een volledig linkse club aan het bewind die toen ze zelf jong waren kraken tot kunst verheven hadden. Dus enigszins serieus ingrijpen zit er voorlopig niet in.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:48:59 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179597374
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat iemand dat bestrijdt. Het probleem is dat die lui het er niet mee eens zijn en op de kraaktoer gaan en willens en wetens de wet overtreden. Daarbij kun je je afvragen, gezien de berichtgeving, in hoeverre het "kraken" genoemd kan worden. Het begint ondertussen op Belgie te lijken dat je na een vakantie thuis komt en je hut is plotseling bewoond door 18 Roma...
Gewoon ordinaire inbraak dus.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 juni 2018 @ 11:49:30 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179597394
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Amsterdam heeft gekregen waar ze voor gekozen heeft, een volledig linkse club aan het bewind die toen ze zelf jong waren kraken tot kunst verheven hadden. Dus enigszins serieus ingrijpen zit er voorlopig niet in.
Beetje jammer alleen dat ze deze kermis te danken hebben aan de grachtengordel, terwijl de overlast toch echt elders is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 juni 2018 @ 11:50:50 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179597428
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja mee eens. Ze hebben dit keer ook ramen en deuren ingetrapt zonder goed uit te zoeken of het bewoond was of niet.

Volgens mij valt er verder ook vrij weinig te kraken tenzij ze veel verder buiten de stad gaan zitten. Elk leegstaand stukje gebouw in Amsterdam wordt momenteel omgebouwd tot appartementen vanwege de enorm hoge huurprijzen die men ervoor kan vragen.
pi_179597450
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon ordinaire inbraak dus.
De prijzen waar die panden tegenwoordig gekocht of verhuurd voor worden mag je ook best diefstal noemen.
pi_179597472
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja mee eens. Ze hebben dit keer ook ramen en deuren ingetrapt zonder goed uit te zoeken of het bewoond was of niet.

Volgens mij valt er verder ook vrij weinig te kraken tenzij ze veel verder buiten de stad gaan zitten. Elk leegstaand stukje gebouw in Amsterdam wordt momenteel omgebouwd tot appartementen vanwege de enorm hoge huurprijzen.
Dan is het dus én kraken én vernieling én illigaal. Het kan in Amsterdam.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:55:37 #189
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179597525
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dan is het dus én kraken én vernieling én illigaal. Het kan in Amsterdam.
In Nederland bedoel je. De overheid doet niets verder. Amsterdam kan geen mensen het land uitzetten (of zelfs oppakken) als de overheid niet meewerkt.

Kraken zelf, tsja. beetje mixed feelings bij. Ik denk dat er zeker een mogelijkheid voor kraken moet zijn een land. Maar wel onder bepaalde voorwaarden. Vergeet niet dat kraken veel normaler was een jaar of 30-40 geleden.

Het is alleen dat de krakerscene van karakter is veranderd. Vroeger waren het punks en mensen die tegen de samenleving ingingen (ken mensen die gewoon een huis hadden maar toch gingen kraken als protest.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:55:42 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179597526
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

De prijzen waar die panden tegenwoordig gekocht of verhuurd voor worden mag je ook best diefstal noemen.
Bewoond = bewoond... Ook al betalen mensen 10 miljoen voor 6 vierkante meter.
pi_179597542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bewoond = bewoond... Ook al betalen mensen 10 miljoen voor 6 vierkante meter.
Diefstal dus.
  maandag 4 juni 2018 @ 11:57:58 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179597582
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

In Nederland bedoel je. De overheid doet niets verder. Amsterdam kan geen mensen het land uitzetten (of zelfs oppakken) als de overheid niet meewerkt.
Klopt, insubordinatie is Ollongren niet vreemd...
  maandag 4 juni 2018 @ 12:00:51 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179597687
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Diefstal dus.
In feite is het gewoon een grote criminele bende die door de stad trekt, gefaciliteerd door de gemeente.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:03:00 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179597706
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat betekent natuurlijk niet dat je als dakloze zo'n pand zomaar even kan opeisen.
Het idee is natuurlijk dat je weer weg bent zodra er daadwerkelijk iets met het pand gedaan moet worden. Zal wel weer allemaal hatelijke reacties over me heen krijgen maar ik vind dat je een kantoorpand wat een paar jaar leeg staat best mag kraken.

Kijk naar Londen dan. Hele panden die worden opgekocht ter speculatie door Chinezen en Russen. Staan gewoon leeg. Intussen slapen er duizenden jongeren in Londen iedere nacht op straat. Kan best allemaal volgens de regels zijn, maar ik vind dat ziek.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:09:20 #196
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_179597874
quote:
Zijn die hier ook illegaal? Zijn het ook herrieschoppers? Plegen ze ook strafbare feiten? Hebben die ook schijt aan Nederlandse rechters en de Nederlandse rechtstaat?

Kortom, wat ben je toch een linkse gekkie.
pi_179597922
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het idee is natuurlijk dat je weer weg bent zodra er daadwerkelijk iets met het pand gedaan moet worden. Zal wel weer allemaal hatelijke reacties over me heen krijgen maar ik vind dat je een kantoorpand wat een paar jaar leeg staat best mag kraken.

Kijk naar Londen dan. Hele panden die worden opgekocht ter speculatie door Chinezen en Russen. Staan gewoon leeg. Intussen slapen er duizenden jongeren in Londen iedere nacht op straat. Kan best allemaal volgens de regels zijn, maar ik vind dat ziek.
Jij bent ziek!
Ze laten zo'n pand gesloopt achter, en de schade is voor de eigenaar.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:12:09 #198
22565 asco
Los in deze tent
pi_179597941
In normale landen hebben ze nog gewoon een leger om dit op te lossen.
Man man man.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:17:39 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179598089
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als daar met de eigenaren en krakers duidelijke afspraken over gemaakt worden (waar iedereen zich dan ook aan houdt!) dan vind ik het prima. Maar niet op eigen doft een pand betrekken omdat je vindt dat het te lang leegstaat.
pi_179598162
quote:
Maar als iemand iets over die lieve buitenlandse mensen zegt is het forum te klein voor deze hypocriet _O-
pi_179598190
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ben je echt zo naief?

quote:
Daarbij zijn ramen ingetrapt en zijn er deuren geforceerd. Het pand wordt volgens omstanders door drie mensen bewoond. Ook is er een bedrijf gevestigd.
De politie is inmiddels ter plaatse gekomen om de schade op te nemen. Ook wordt gecontroleerd of er nog leden van de groep zich in het pand bevinden. Een van de leden van de We Are Here-groep zegt dat er vier mensen in het grote pand wonen en dat zij er graag bij willen komen wonen. Er is tot op heden niemand aangehouden in verband met de kraakpoging.

Ze slopen de boel uiteraard. En als ze het wel gelukt was dan had de eigenaar de boel na 2 maanden compleet gesloopt terug gehad.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:25:14 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179598270
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als daar met de eigenaren en krakers duidelijke afspraken over gemaakt worden (waar iedereen zich dan ook aan houdt!) dan vind ik het prima. Maar niet op eigen doft een pand betrekken omdat je vindt dat het te lang leegstaat.
Moet idd ook geen 'vinden' zijn. Je moet kunnen aantonen dat het echt al 3 jaar leegstaad oid, zonder dat er iets gaat gebeuren.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:26:02 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179598292
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ben je echt zo naief?

[..]

Ze slopen de boel uiteraard. En als ze het wel gelukt was dan had de eigenaar de boel na 2 maanden compleet gesloopt terug gehad.
Dat was toen nog niet bekend. Er stond letterlijk 1 zin op AT5, dat ze naar binnen waren gegaan en er toen mensen bleken te zijn.
pi_179598330
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat was toen nog niet bekend. Er stond letterlijk 1 zin op AT5, dat ze naar binnen waren gegaan en er toen mensen bleken te zijn.
Ik begrijp dat de tekst toen anders was, maar als je denkt dat We Are Here rustig zonder schade een pand betreed, dan is dat erg naief.
Bij de vorige 54 panden is er namelijk ook flink gesloopt.
  maandag 4 juni 2018 @ 12:28:22 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179598353
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gvd.... :') _!!
Lijken me gezellige gasten voor een feestje.
pi_179598363
quote:

[..]

Ze eisen opnieuw een voorkeursbehandeling. So what's new?
pi_179598411
quote:

[..]

Dat soort figuren kent echt 0 fatsoen :') Maar ergens denk ik ook wel weer, hier heeft Amsterdam toch voor gekozen? Zolang dat uitschot maar ver weg van de normale steden blijft.
pi_179598417
Ze zijn uitgeprocedeerd maar eisen een normaal leven in Nederland?
Okee....
  maandag 4 juni 2018 @ 12:45:09 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 juni 2018 @ 12:46:32 #211
182233 thedeedster
pi_179598708
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat soort figuren kent echt 0 fatsoen :') Maar ergens denk ik ook wel weer, hier heeft Amsterdam toch voor gekozen? Zolang dat uitschot maar ver weg van de normale steden blijft.
Niet iedereen in Amsterdam. :(
  maandag 4 juni 2018 @ 12:46:43 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179598713
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:45 schreef AchJa het volgende:
Confrontatie krakers en bewoner

"Waarom wonen hier maar twee mensen?"

Gvd...
'This is Africa'
pi_179598770
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'This is Africa'
pi_179599001
quote:

Gvd...
Jezus, dit is vele malen erger dan ik had gedacht!
Die bewoner moet zich ook nog eens verantwoorden over zijn inkomen en hoeveel hij betaalt om daar te wonen???

Dit tuig moet ÉCHT hard aangepakt worden! Ja die woordvoerder zei dat hijzelf niks gedaan had en dat dit niet het plan was, maar het komt ook niet echt over alsof hij zich schaamt voor die actie of zo. Hij lult er maar omheen.

In ieder geval een aantal leden van deze groep wil dus inbreken bij mensen en met geweld bij hun intrekken??? (En ongetwijfeld op een gegeven moment die oorspronkelijke blanke bewoners er uit trappen omdat die niet bij hun groep horen en moeilijk lopen doen over hun aanwezigheid.)
pi_179599027
quote:

Gvd...
Volgens mij woont Youp ook alleen maar met zijn vrouw in een groot pnd, waarom gaan ze daar niet wonen?
Of Matthijs, dat is toch ook o'n gordeldier?
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 juni 2018 @ 13:02:26 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_179599035
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat ze deze kermis te danken hebben aan de grachtengordel, terwijl de overlast toch echt elders is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 juni 2018 @ 13:05:14 #217
459912 FlippingCoin
pi_179599084
quote:

Gvd...
Man man man die Amsterdamse bestuurders moeten zich kappot schamen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:05:54 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599097
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Man man man die Amsterdamse politici moeten zich kappot schamen.
dat idd, dit heeft niets met links/rechts te maken ... die figuren zijn gewoon niet geschikt
pi_179599098
Het linkse medium de Correspondent zit ook aan de Weesperzijde. Zij waren de eerste die de politie gebeld hebben.
Hopelijk veranderd hun wereldbeeld wel door zo'n actie.
pi_179599102
Wat je vandaag ziet is de gebruikelijke brutaliteit van krakers. Dan zit er nog één bij die voor de pers probeert de schijn op te houden fatsoenlijk te zijn, maar het blijft gewoon een ordinaire criminele bende.

En dat wordt dan door die linkse kliek in Amsterdam de hand boven het hoofd gehouden. Werkelijk te zot voor woorden. Schade is uiteraard weer niet verhaalbaar, er zal niemand opgepakt worden en binnenkort zijn ze elders weer een pand van een ander aan het uitwonen.

Deze groep: oppakken en het land uit flikkeren. Er moet toch wel ergens een land in Afrika zijn die voor 10.000 euro pp bereid is om deze groep aldaar werk te geven en een slaapplek?
  maandag 4 juni 2018 @ 13:06:49 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179599124
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 11:49 schreef Nattekat het volgende:

Idd een hoog NIMBY gehalte van de grachtengordeldeugers... Dat het plebs maar met de ellende mag zitten.
pi_179599142
Er staat nog een groot gebouw op de dam waar niet alle kamertjes van bezet zijn.
pi_179599144
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Man man man die Amsterdamse bestuurders moeten zich kappot schamen.
Gisteren genomen
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:08:27 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599167
wat moeten ze leren dan?
pi_179599194
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:08 schreef sp3c het volgende:
wat moeten ze leren dan?
Dat je de problemen beter kan weglachen dan ze proberen aan te pakken
pi_179599200
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gisteren genomen
[ link | afbeelding ]
De gracht in met die kerel en die neger erbij!
pi_179599239
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:08 schreef sp3c het volgende:
wat moeten ze leren dan?
Dat het niet verstandig is om zo'n groep alle ruimte te geven, nergens tegen op te treden en dat het normaal is dat ze al 6 jaar lang kunnen kraken in Amsterdam.

Als ze dit pand succesvol gekraakt hadden, dan had de Correspondent 2 maanden mogen genieten van het vriendelijke karakter van 'We Are Here'
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:13:04 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599266
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat het niet verstandig is om zo'n groep alle ruimte te geven, nergens tegen op te treden en dat het normaal is dat ze al 6 jaar lang kunnen kraken in Amsterdam.

Als ze dit pand succesvol gekraakt hadden, dan had de Correspondent 2 maanden mogen genieten van het vriendelijke karakter van 'We Are Here'
dat haal ik niet allemaal uit die foto hoor _O-
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:13:20 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599275
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat je de problemen beter kan weglachen dan ze proberen aan te pakken
je kunt beiden tegelijk doen :Y
  maandag 4 juni 2018 @ 13:13:48 #230
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_179599287
quote:

Gvd...
Dit is echt een schande. Dit is asieltuig en deze schoften moeten zsm het land uitgeschopt worden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_179599315
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat haal ik niet allemaal uit die foto hoor _O-
We hebben het over de Correspondent en die hebben niks te maken met een foto.

Wel zijn zij zo slim om als eerste de politie te bellen als hun gebouw gekraakt dreigt te worden.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:15:53 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599339
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wel zijn zij zo slim om als eerste de politie te bellen als hun gebouw gekraakt dreigt te worden.
ja dat weet ik toch niet, dat moet je erbij zeggen, ik zie alleen een foto van de burgemeester met een vrolijke rasta

dit gevoel krijg ik erbij
  maandag 4 juni 2018 @ 13:17:40 #233
182233 thedeedster
pi_179599378
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze de politie gebeld hadden, omdat al hun "Welkom"-bordjes gejat waren. :Y
pi_179599484
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze de politie gebeld hadden, omdat al hun "Welkom"-bordjes gejat waren. :Y
Eigenlijk gewoon logisch dat ook zij direct de politie bellen als dit tuig bij je in probeert te breken. Hopelijk blijven ze deze groep niet meer verdedigen in hun toekomstige artikels.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:26:00 #235
182233 thedeedster
pi_179599563
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon logisch dat ook zij direct de politie bellen als dit tuig bij je in probeert te breken. Hopelijk blijven ze deze groep niet meer verdedigen in hun toekomstige artikels.
Wat valt er te verdedigen?

Ik heb vaak en veel empathie, maar voor deze mensen helemaal niets.

Geen enkel respect voor Nederland en de Overheid. Alleen maar eisen en anders gewoon brutaal pakken.

Waarom zou ik daar enige sympathie voor moeten hebben?
  maandag 4 juni 2018 @ 13:28:03 #236
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179599620
En dan mag je als bewoner ook nog niet eens de FOK!knokploeg inhuren }:|
pi_179599630
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Wat valt er te verdedigen?

Ik heb vaak en veel empathie, maar voor deze mensen helemaal niets.

Geen enkel respect voor Nederland en de Overheid. Alleen maar eisen en anders gewoon brutaal pakken.

Waarom zou ik daar enige sympathie voor moeten hebben?
Dan ken je Rutger Bregman van de Correspondent niet. Die weet meer sympathie voor We Are Here op te brengen dan voor die vrouw die onder de douche stond toen WAH bij haar inbraken.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:29:47 #238
182233 thedeedster
pi_179599657
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan ken je Rutger Bregman van de Correspondent niet. Die weet meer sympathie voor We Are Here op te brengen dan voor die vrouw die onder de douche stond toen WAH bij haar inbraken.
Tja, genoeg naïeve mafketels hier.

Maar eigenlijk: 8)7
  maandag 4 juni 2018 @ 13:31:29 #239
182233 thedeedster
pi_179599695
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan mag je als bewoner ook nog niet eens de FOK!knokploeg inhuren }:|
De FOK! knokploeg...

Vooral de vetgedrukte teksten en de uitroeptekens (en vergeet " :') " niet) komen hard aan. :Y
pi_179599711
quote:
Bij1 (de partij van Sylvana Simons) steunt de krakers. Jazie Veldhuyzen van die partij zegt voor de camera van Telegraaf.nl het normaal te vinden dat er gekraakt wordt. ’Ik snap het concept van bezit niet zo’, zegt hij over het feit dat eigenaren in de stad soms meer dan honderd huizen bezitten.
https://www.telegraaf.nl/(...)amsterdam-druipen-af

Fimpje van deze Bij1 koekwaus in de link
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:32:40 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599720
de knokploeg is business, die kun je gewoon inhuren
  maandag 4 juni 2018 @ 13:33:47 #242
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179599748
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat deze uitgeprocedeerden wel onderdak kunnen krijgen in het huis van Jazie Veldhuyzen. Win-win!
pi_179599827
Ik stel voor dat men in Den Haag als de Gemeente Amsterdam weigert die illegale hufters aan te pakken een beroep doet op Rotterdam en diens Politie. Wij hebben tenminste ervaring met het oplossen van bijdehandtjes die denken de baas te kunnen spelen (Erdogan Turken) in een stad in Nederland en ....wij zijn van: " Niet lullen maar poetsen."

En anders sturen we wel een squadron van Mariniers die eventjes al die huizen illegalen vrij maakt zoals de Dam vroeger. :Y
  maandag 4 juni 2018 @ 13:39:30 #244
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179599870
quote:

[..]

Ook in die link:
quote:
Een woordvoerder van de 60 krakers, veel van hen uit Soedan, zegt dat de krakers de Dieselstraat vrijwillig hebben verlaten omdat ze de uitspraak van de rechter respecteren.
Hahaha daarom zijn ze nog steeds in Nederland en werken niet mee aan uitzetting naar hun thuisland. Grapjassen :')
  maandag 4 juni 2018 @ 13:41:37 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179599917
Amsterdam :')
Bij1 :')
pi_179599920
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:39 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ook in die link:

[..]

Hahaha daarom zijn ze nog steeds in Nederland en werken niet mee aan uitzetting naar hun thuisland. Grapjassen :')
Er staat ook een lang filmpje in die link. Ik ben nu op 8 minuten.
Echt tenenkrommend wat daar allemaal voorbij komt.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:41:59 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179599925
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:37 schreef Iwanius het volgende:
Ik stel voor dat men in Den Haag als de Gemeente Amsterdam weigert die illegale hufters aan te pakken een beroep doet op Rotterdam en diens Politie. Wij hebben tenminste ervaring met het oplossen van bijdehandtjes die denken de baas te kunnen spelen (Erdogan Turken) in een stad in Nederland en ....wij zijn van: " Niet lullen maar poetsen."

En anders sturen we wel een squadron van Mariniers die eventjes al die huizen illegalen vrij maakt zoals de Dam vroeger. :Y
er bestaat niet zoiets als een squadron mariniers volgens mij

een bak mariniers kan wel gek genoeg
pi_179599961
quote:

[..]

....tot ze bij Jazie zelf de voordeur komen intrappen! ^O^
  maandag 4 juni 2018 @ 13:44:49 #249
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179599983
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Dan zijn ze daar welkom uiteraard! Anders zou hij dat soort uitspraken niet doen... toch?
pi_179600008
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ga ik echt niet kijken! :N Ik heb nu ff geen zin om me gigantisch te gaan zitten opvreten! :X

Maar al dat huisraad; hoe komen ze daar in godsnaam aan? Gejat, of hebben ze dat allemaal van geitenwollensokkenfiguren cadeau gekregen?
pi_179600017
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

er bestaat niet zoiets als een squadron mariniers volgens mij
Sowieso dat idiote geroep altijd om het leger, dan wel de mariniers...
De politie kan dit in principe prima alleen af, alleen wordt er geen toestemming voor gegeven om harder op te treden. Kan je wel roepen dat het korps mariniers ernaar moet komen kijken, maar als die ook geen huizen mogen zuiveren van krakers houdt het al snel op...

De gemeente Amsterdam moet gewoon eens hun verstand gebruiken en actie ondernemen. Geef je mensen een vinger dan nemen ze je hand. Gewoon nee=nee en hard optreden tegen overtredingen. Maar goed, verstand en de gemeente Amsterdam gaan niet zo goed samen.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:46:49 #252
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_179600026
Uitzetten of opzetten dan maar? :')
pi_179600049
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Uitzetten of opzetten dan maar? :')
Ik zou best een opgezette illegaal in de woonkamer willen _O_
pi_179600058
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan zijn ze daar welkom uiteraard! Anders zou hij dat soort uitspraken niet doen... toch?
Tja precies!
En zo eentje zit in de politiek! :') Stel dat zij ooit de grootste partij zouden worden en deze Jazie begrijpt het concept van bezit niet zo... :') Zitten we straks hier op een houtje te kluiven omdat iedereen er met ons geld vandoor is gegaan.
pi_179600077
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zou best een opgezette illegaal in de woonkamer willen _O_
Een vrouwelijke, met ingebouwde Fleshlight? :T
pi_179600086
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Ga ik echt niet kijken! :N Ik heb nu ff geen zin om me gigantisch te gaan zitten opvreten! :X

Maar al dat huisraad; hoe komen ze daar in godsnaam aan? Gejat, of hebben ze dat allemaal van geitenwollensokkenfiguren cadeau gekregen?
Er zijn activisten, zoals die Jayzie van Bij1, die dit tuig helpen om een bestaan op te brengen in Amsterdam. En ze komen ook wel aan hun spullen op illegale wijze.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:49:46 #257
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179600101
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:48 schreef ToT het volgende:
Tja precies!
En zo eentje zit in de politiek! :') Stel dat zij ooit de grootste partij zouden worden en deze Jazie begrijpt het concept van bezit niet zo... :') Zitten we straks hier op een houtje te kluiven omdat iedereen er met ons geld vandoor is gegaan.
Als de regering het concept van bezit niet zo zou snappen, dan ga ik even buurten in Wassenaar, Bloemendaal of het Gooi.
pi_179600114
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn activisten, zoals die Jayzie van Bij1, die dit tuig helpen om een bestaan op te brengen in Amsterdam. En ze komen ook wel aan hun spullen op illegale wijze.
Beetje zoals deze dame het omschrijft zeker:

pi_179600123
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:48 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja precies!
Zo'n figuur zou je eigenlijk moeten strippen tot op zijn onderbroek om hem het concept bezit duidelijk te maken. Wanneer jij bij -5 in je onderbroek door het vondelpark slentert omdat je geen slaapkamer en warm bed bezit begrijp je het concept bezit vrijwel direct.
pi_179600137
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Daar zijn ze kennelijk gewoon welkom. Er is vast wel iemand die weet waar zij woont en WAH in de juiste richting wil wijzen.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 13:51:32 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179600139
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:46 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Sowieso dat idiote geroep altijd om het leger, dan wel de mariniers...
De politie kan dit in principe prima alleen af, alleen wordt er geen toestemming voor gegeven om harder op te treden. Kan je wel roepen dat het korps mariniers ernaar moet komen kijken, maar als die ook geen huizen mogen zuiveren van krakers houdt het al snel op...

De gemeente Amsterdam moet gewoon eens hun verstand gebruiken en actie ondernemen. Geef je mensen een vinger dan nemen ze je hand. Gewoon nee=nee en hard optreden tegen overtredingen. Maar goed, verstand en de gemeente Amsterdam gaan niet zo goed samen.
agreed

dit zou geen links/rechts dingetje moeten/mogen zijn

de rechter heeft gezegd dat die figuren niet welkom zijn, dan moeten ze niet in een 'onbewoond' huis hier gaan zitten zijn ... dan moeten ze gewoon weg

dit is gewoon laffe politiek, wmb laten we die figuren voorlopig zitten en beginnen we eerst dat probleem aan te pakken
pi_179600184
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zo'n figuur zou je eigenlijk moeten strippen tot op zijn onderbroek om hem het concept bezit duidelijk te maken. Wanneer jij bij -5 in je onderbroek door het vondelpark slentert omdat je geen slaapkamer en warm bed bezit begrijp je het concept bezit vrijwel direct.
:X Echt ja!

Anyway, een gewelddadige groep die illegaal verblijft, illegaal kraakt en er ook niet vies van is om bij mensen in te breken om hun huis over te nemen. Waarom zit dit volk niet allang met z'n allen achter de tralies?
Illegaal verblijf schijnt niet illegaal te zijn, maar de overige zaken toch wel?
  maandag 4 juni 2018 @ 13:59:35 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179600320
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:53 schreef ToT het volgende:

[..]

:X Echt ja!

Anyway, een gewelddadige groep die illegaal verblijft, illegaal kraakt en er ook niet vies van is om bij mensen in te breken om hun huis over te nemen. Waarom zit dit volk niet allang met z'n allen achter de tralies?
Illegaal verblijf schijnt niet illegaal te zijn, maar de overige zaken toch wel?
Omdat allerlei 'mensenrechtenclubjes' die je gaan beschuldigen van racisme, xenofobie, nazisme etc als je deze gasten aanpakt. En dat is niet goed voor je politieke loopbaan.
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 14:03:47 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179600412
tegewoordig zijn dat soort beschuldigingen van dergelijke clubjes eerder een plus dan een min dus dat kan het niet zijn
  maandag 4 juni 2018 @ 14:03:51 #265
459912 FlippingCoin
pi_179600413
quote:
Jazie Veldhuyzen van die partij zegt voor onze camera het normaal te vinden dat er gekraakt wordt. ’Ik snap het concept van bezit niet zo’, zegt hij over het feit dat eigenaren in de stad soms meer dan honderd huizen bezitten.
Waarom kunnen die schoften niet bij hem wonen dan? Of snapt die bezit alleen niet als het van anderen is?
  maandag 4 juni 2018 @ 14:04:26 #266
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179600422
Kan er op Saba of St Eustasius geen opvang geregeld worden? Verstrek van overheidswege een hengel, zodat ze kunnen vissen, een ploegschaar, zodat ze een stukje grond kunnen verbouwen en een hangmat, zodat ze een plek hebben om te slapen.
Non possumus non loqui
  maandag 4 juni 2018 @ 14:05:06 #267
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179600432
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat allerlei 'mensenrechtenclubjes' die je gaan beschuldigen van racisme, xenofobie, nazisme etc als je deze gasten aanpakt. En dat is niet goed voor je politieke loopbaan.
Die termen zijn door dat soort debielen toch al enorm uitgehold, boeie.
Fatsoenlijke mensen weten dat het de wet is om die mensen uit te zetten en dan heb je nog de tokkies, die gaan juichen als er illegalen uitgezet worden. De enigen die beginnen te huilen, zijn geitenwollensokkenmalloten, nou, laat ze lekker. Nobody cares.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:05:17 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179600435
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:03 schreef sp3c het volgende:
tegewoordig zijn dat soort beschuldigingen van dergelijke clubjes eerder een plus dan een min dus dat kan het niet zijn
Wat zou dan de beweegreden kunnen zijn om niet in te grijpen?
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 14:05:20 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179600437
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:04 schreef Knip het volgende:
Kan er op Saba of St Eustasius geen opvang geregeld worden? Verstrek van overheidswege een hengel, zodat ze kunnen vissen, een ploegschaar, zodat ze een stukje grond kunnen verbouwen en een hangmat, zodat ze een plek hebben om te slapen.
denk niet dat die onze problemen willen oplossen
  Moderator maandag 4 juni 2018 @ 14:05:39 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179600444
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat zou dan de beweegreden kunnen zijn om niet in te grijpen?
kleine ballen
pi_179600450
quote:
Waarom? Dan kost het ons ook nog steeds geld.
pi_179600502
In de livestream kwam er net een ambulance naar de Rudolf Dieselstraat.
Volgens de woordvoerder van 'We Are Here' is er 1 iemand van hun groep die al ziek is sinds hij naar Nederland kwam.

Ze bellen 2 tot 3 keer per dag een ambulance voor hem zodat hij in het ziekenhuis geholpen kan worden. Volgens diezelfde woordvoerder is deze man al 9 jaar uitgeprocedeerd. 8)7

En zo betaalt de Amsterdamse burger al die jaren ruim 1000 Euro per dag aan ambulancekosten voor iemand die al 9 jaar geleden weg moest wezen. En dat allemaal omdat we zo iemand niet willen dwingen mee te werken aan zijn terugkeer. :')
pi_179600530
quote:
Beetje lullig om die mensen met deze rotzooi op te zadelen.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:13:30 #274
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_179600557
Bovenbaas Marten Toonden zag dit al decennia geleden aankomen en schreef toen het verhaal Het Lemland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Lemland

We hebben nu Tom Poes nodig die een list verzint.
Non possumus non loqui
  maandag 4 juni 2018 @ 14:13:34 #275
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179600558
quote:
Nee. Gewoon terug naar waar ze vandaan komen.
pi_179600573
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Volgens de woordvoerder van 'We Are Here' is er 1 iemand van hun groep die al ziek is sinds hij naar Nederland kwam.

Ze bellen 2 tot 3 keer per dag een ambulance voor hem zodat hij in het ziekenhuis geholpen kan worden. Volgens diezelfde woordvoerder is deze man al 9 jaar uitgeprocedeerd. 8)7

En zo betaalt de Amsterdamse burger al die jaren ruim 1000 Euro per dag aan ambulancekosten voor iemand die al 9 jaar geleden weg moest wezen. En dat allemaal omdat we zo iemand niet willen dwingen mee te werken aan zijn terugkeer. :')
Dat is 3,3 miljoen euro.
Dat is ¤ 7,71 per werkende amsterdammer voor alleen die ene meneer.
Tel daar nog de kosten voor procedures, politieinzet, etc bij op.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:15:01 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179600586
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Vraag me af of zo'n figuur nou een gelukkig leven heeft gehad die 9 jaar als illegaal. Dan kan je toch veel beter in je thuisland gaan proberen er iets van te maken?
pi_179600603
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vraag me af of zo'n figuur nou een gelukkig leven heeft gehad die 9 jaar als illegaal. Dan kan je toch veel beter in je thuisland gaan proberen er iets van te maken?
In eigen land heeft hij geen geitenwollensokkenfiguren die hem sponsoren; daar moet hij zelf aan de bak.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:16:43 #279
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179600608
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is 3,3 miljoen euro.
Dat is ¤ 7,71 per werkende amsterdammer voor alleen die ene meneer.
Tel daar nog de kosten voor procedures, politieinzet, etc bij op.
In Nieuw-West zitten nog wel een stel relmarokkanen. Misschien moeten we die dit eens vertellen.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:17:17 #280
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179600616
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

In eigen land heeft hij geen geitenwollensokkenfiguren die hem sponsoren; daar moet hij zelf aan de bak.
Precies, daar komt niet elke dag een ambulance voorrijden als je niet meteen betaalt.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:18:18 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179600634
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Met die mentaliteit wordt het nooit wat in Afrika. Maar goed, dat zie je ook wel aan al die jonge kerels die op bootjes hierheen komen.
pi_179600644
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies, daar komt niet elke dag een ambulance voorrijden als je niet meteen betaalt.
Wie weet had hij in eigen land onderhand wel de zorg kunnen krijgen die hij nodig heeft, als hij maar gewerkt had om het te kunnen betalen.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:21:13 #283
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_179600682
quote:
2s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:19 schreef ToT het volgende:

[..]

Wie weet had hij in eigen land onderhand wel de zorg kunnen krijgen die hij nodig heeft, als hij maar gewerkt had om het te kunnen betalen.
"Als hij hier had mogen werken, dan had hij ook allang de zorg kunnen betalen en krijgen die hij nodig had, dus alle illegalen moeten in Nederland mogen werken! En de overheid moet zorgen dat ze een baan krijgen!"</geitenwollensok>
;)
  maandag 4 juni 2018 @ 14:23:03 #284
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_179600709
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is werkelijk ongelofelijk, wat een tyfeszooi. In dit land worden eerzame burgers en bedrijven bedreigd door criminele illegalen die worden gesteund door linkse partijen en ambtenaren. Als Nederland geen operetteland zou zijn met kutpartijen als GL en d66 waren al lang mariniers op dat tuig afgestuurd.
pi_179600727
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met die mentaliteit wordt het nooit wat in Afrika. Maar goed, dat zie je ook wel aan al die jonge kerels die op bootjes hierheen komen.
3e Wereldlanden zijn niet voor niets arm. Ja deels door de grote boze blanke witmensch die her en der grof heeft zitten plunderen, maar bepaalde volkeren zijn gewoon oprecht werkschuw.
Soms proberen hulporganisaties nog wel te helpen; ergens een fabriekje opzetten waar mensen een eerlijke dagloon verdienen, maar vaak gaan dat soort fabriekjes over de kop omdat het personeel na het ontvangen van 1 dagloon weg blijft tot het geld een keer op is en komt dan weer eens aankakken om te kijken of ze weer een dagje iets kunnen verdienen.

En dat zijn tenminste dan nog de mensen die af en toe een dagje WILLEN werken voor geld. Er zijn er ook genoeg die alleen maar willen zuipen en gokken, of nog erger; gehurkt voor de deur voor zich uit zitten staren tot het weer tijd is om naar bed te gaan. (Zelf gezien op vakantie in Azië. Urenlang in dezelfde gehurkte houding blijven zitten met de armen over de knieën.)
Of lekker cashen van een familielid die in het buitenland verblijft en zich daar kapot werkt voor een minimumloon, en zelf geen fuck doen.
pi_179600738
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Als hij hier had mogen werken, dan had hij ook allang de zorg kunnen betalen en krijgen die hij nodig had, dus alle illegalen moeten in Nederland mogen werken! En de overheid moet zorgen dat ze een baan krijgen!"</geitenwollensok>
;)
:D Whehe, I knew it! :D
pi_179600926
Het buigt.. buigt buigt steeds verder totdat het breekt. Dit kan toch zo niet doorgaan. Wat een teringzooi daar...
pi_179601205
Wel grappig trouwens dat er in een filmpje over Afghanen gesproken wordt terwijl je bij die inbraak juist Nederlands sprekende negers ziet.

_O- En in zo'n filmpje had iemand het ook over dat die mensen afgewezen zijn omdat het in de asielprocedure mis was gegaan! :') Ja zo lust ik er ook wel weer één! :') Alleen als ze een paspoort krijgen is het goed gegaan bij de procedure he? :')
Het zou me niet verbazen dat deze negers tijdens de procedure gezegd hebben dat ze uit Syrië kwamen! _O-
  maandag 4 juni 2018 @ 15:01:29 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179601312
Wie is trouwens die ongelooflijke randmongool van Bij1?
  maandag 4 juni 2018 @ 15:04:12 #290
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_179601362
quote:
Ja man goed idee, een gratis vakantie naar 2 tropische eilanden.... Ga jij betalen?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_179601457
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jayzie, de #2 van Bij1 na Sylvana uiteraard
pi_179601637
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 08:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Dit.
  maandag 4 juni 2018 @ 15:20:37 #293
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_179601673
Amsterdam heeft gezaaid en mag nu genieten van de oogst.
  maandag 4 juni 2018 @ 15:23:10 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 juni 2018 @ 15:25:50 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179601769
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:37 schreef Iwanius het volgende:
Rotterdam moet je idd zijn met de huidige coalitie daar... :')
  maandag 4 juni 2018 @ 15:27:30 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 juni 2018 @ 15:29:16 #297
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179601810
https://www.parool.nl/ams(...)ling-noord~a4599337/

Het is een verlaten bowlingbaan geworden :D
  maandag 4 juni 2018 @ 15:30:51 #298
182233 thedeedster
pi_179601825
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een columnist van haatsite JOOP.

En ik denk dat je dat niets verbaast.
pi_179601890
Best kut om te zien hoe dit land verkloot wordt!
pi_179601986
quote:

[..]

Tering.

Wat een mentaliteit.

We want, we need, we take.

Fuck you.
pi_179602076
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je ziek bent, zit je hier natuurlijk veel beter dan in Afrika.

Maar goed, ziekte is geen reden voor asiel hier. En ergens vind ik dat toch wel merkwaardig, want als je zielige mensen toegang tot hier geeft. Is menig zieke en kreupele op deze wereld toch nog wel zieliger dan menig vluchteling uit een 'onveilig' land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')