THEFXR | zondag 27 mei 2018 @ 00:13 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Monte-Carlo ![]() | |
THEFXR | zondag 27 mei 2018 @ 00:13 |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 19:11 |
Ricciardo, strakke race, deed wat hij moest doen en dat deed hij perfect. Max knap herpakt na gisteren, knap om nog zoveel te durven na die klapper van gisteren. Het is misschien z'n zwakke punt, dat hij er niet genoeg van leert. Maar tegelijkertijd misschien ook zijn sterke kant, dat hij zich er niet van weerhoudt om altijd voor het maximale te gaan. | |
Themeparktommy | zondag 27 mei 2018 @ 19:22 |
Toch die masterclass gehad vandaag. ![]() Lekker bezig Ric! ![]() | |
sasquatsch | zondag 27 mei 2018 @ 19:31 |
Wie zegt dat hij er niets van geleerd heeft? Ik vond de crash van gisteren een moment van concentratieverlies, geen doldrieste actie. En hij heeft zich vandaag behoorlijk ingehouden. Hij had zomaar een do-or-die actie kunnen doen bij een aantal coureurs (zoals Alonso en Hulkenberg), wat hij naliet. | |
vosss | zondag 27 mei 2018 @ 20:01 |
Wat sasquatsch zegt dus ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 20:06 |
Ik zei toch ook misschien? Niet als feit gebracht. Vond dat hij heel volwassen reed vandaag, met hier en daar gelukkig een paar actie's die de rest van het veld niet durft te doen. Ben blij dat Max de race kleur geeft. | |
JayHovah | zondag 27 mei 2018 @ 21:09 |
Foto van het weekend:![]() | |
SnowOokami | zondag 27 mei 2018 @ 21:28 |
Ben benieuwd naar Canada... je zag dat de RBR's toen al de pace hadden om vooraan te rijden. En ze krijgen een performance update van Renault (hopelijk...) | |
tja77 | zondag 27 mei 2018 @ 21:31 |
Max op pole en wint de race. Lek is boven na zielenknijpsessie met Marko. | |
trein2000 | zondag 27 mei 2018 @ 21:36 |
Crash van gisteren was op zichzelf geen doodszonde. Het was meer dat het de zoveelste in en reeks was waardoor het een probleem werd. Vandaag heeft hij gewoon degelijk gereden. Geen onnodige risico’s genomen en tocht punten. | |
SnowOokami | zondag 27 mei 2018 @ 21:44 |
Die opdracht heeft hij meerdere malen meegekregen sinds gisteren ![]() | |
Pino112 | zondag 27 mei 2018 @ 21:58 |
Sow die slomo van Leclerc op Hartley ![]() | |
Mickytjuh | zondag 27 mei 2018 @ 22:14 |
Echt alle lof voor Leclerc, hij heeft er alles aan gedaan Hartley te ontwijken. Max had mooie inhaalacties als ik eerlijk ben. Maar ook dat weer niet alle keren helemaal clean. Ricciardo verdient een pluim maar is wel geholpen door de aard van de baan. | |
HiDiHo | zondag 27 mei 2018 @ 22:22 |
Volgende keer een las kap?![]() | |
mikieu | zondag 27 mei 2018 @ 22:23 |
Waarom lieten ze de motor eigenlijk niet direct draaien toen de auto van Max in de garage stond? Lijkt me dat ze dan tijd hadden gehad om ook de bak te wisselen? | |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 22:34 |
Daar kwam een goeie bak vonken af ja ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 mei 2018 @ 22:47 |
Je moet het maar van je teamgenoot hebben ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 mei 2018 @ 22:48 |
Daar past maar één liedje bij: | |
spectrumanalyser | zondag 27 mei 2018 @ 22:54 |
Het gerucht gaat over 15 pk erbij in Canada. En Red Bull ontwikkeld zelf de versnellingsbak, klopt dat? Op Wikipedia staat dat. Ricciardo heeft al vaker versnellingsbak problemen gehad, doorrijden was nooit eerder gelukt. | |
Radegast | zondag 27 mei 2018 @ 22:58 |
Waar heeft Verstappen eigenlijk in de eerste ronde Magnussen en Frogjean ingehaald? Is daar beeld van? | |
Afhaalchinees | zondag 27 mei 2018 @ 22:58 |
voor saint devote al | |
Radegast | zondag 27 mei 2018 @ 23:01 |
Hoe dan? Kwamen die Hazen niet van hun plek ofwat.. | |
Peterselieman | zondag 27 mei 2018 @ 23:01 |
Crashjean had alleen oog voor Magnussen bij de start en Verstappen zei dank je wel en ging buitenom. | |
Tinos85 | zondag 27 mei 2018 @ 23:04 |
Zou hij zonder opmerking van Red Bull wel geprobeerd hebben Hulkenberg te pakken? Hij kreeg in ieder geval wel heel duidelijk instructies om alleen voor een clean overtake te gaan. Misschien vonden ze die op Sainz al erg spannend ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 23:08 |
![]() Best I could do. Monaco regie ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 23:08:32 ] | |
Themeparktommy | zondag 27 mei 2018 @ 23:09 |
Er is volgens mij ook een onboard van... die lieten ze zien bij de nabeschouwing in ieder geval. | |
trein2000 | zondag 27 mei 2018 @ 23:10 |
Waarom doet de fom niet gewoon de regie? | |
Radegast | zondag 27 mei 2018 @ 23:11 |
Merci. Wat een gepruts weer van die faalHazen, je laten inhalen bij de start op Monaco. Allebei. Ongelofelijk. | |
Afhaalchinees | zondag 27 mei 2018 @ 23:13 |
Grosjean verloor 2 plekken en magnussen per saldo dus niets. | |
Mickytjuh | zondag 27 mei 2018 @ 23:25 |
Alles in Monaco gaat anders dan de rest van het seizoen. Dat is al sinds mensenheugenis zo. | |
trein2000 | zondag 27 mei 2018 @ 23:32 |
Kan wezen. Maar waarom? | |
Mickytjuh | zondag 27 mei 2018 @ 23:37 |
In het verleden zijn alle lokale televisiestations "uitgekocht" behalve de lokale uit monte Carlo. Waarschijnlijk willen ze te veel geld? | |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 23:46 |
Of ze willen niet verkopen. Monaco is ook het enigste circuit waarbij de advertenties langs het circuit, niet door "Allsport Management SA" worden gedaan (die beheren de reclame op àlle andere circuits en zijn onderdeel van FOM). Dus waarschijnlijk verkopen ze die ruimte zelf. En geven dan net iets meer aandacht aan de borden langs de baan, dan de auto's erop ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 23:47:50 ] | |
trein2000 | zondag 27 mei 2018 @ 23:49 |
Eigenlijk een prima reden om daar weg te gaan dus voor liberty. Nog naast het feit dat de F1 Monaco is ontgroeid. | |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 23:55 |
Kwam van die vonkende Stroll trouwens ook nog een onboard tegen.![]() Best eh, veel vonkjes ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 23:55:16 ] | |
Fer | zondag 27 mei 2018 @ 23:55 |
Was Max er oom bij of mocht hij alleen uithuilen thuis? | |
#ANONIEM | zondag 27 mei 2018 @ 23:59 |
Vanuit deze angle nog cooler: ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 mei 2018 @ 00:00 |
![]() ![]() | |
Evenstar | maandag 28 mei 2018 @ 00:02 |
Mooie overwinning van RIC hoor, niks aan af te dingen, maar mensen die dit vergelijken met de overwinning van Schumi in Spanje waar hij in een versnelling vast zat moeten echt even hun hersencelletjes weer op een rijtje krijgen. Red Bull was simpelweg de beste auto dit weekend. Dat ze wat PK minder hadden maakte echt niet zoveel uit. Daarnaast heeft Vettel het niet één keer geprobeerd en valt er überhaupt moeilijk in te halen in Monaco. Hoe kan je dat nou vergelijken met een race in Spanje waar je echt alle bochten (inclusief je pit stops) in een vijfde versnelling moet rijden. Was vijfde toch? Kan het verkeerd hebben, al een tijdje geleden. Iedere andere race had RIC niet eens een podium gehaald met dit soort problemen. Mooie overwinning, netjes gedaan en ik gun het hem ook echt (vooral na de flater vorig keer met de pit stop), maar ik vind de reacties zo overdreven allemaal. Zo werelds was het niet, het was gewoon netjes rondjes rijden en klaar. | |
#ANONIEM | maandag 28 mei 2018 @ 00:05 |
Jup | |
Red_85 | maandag 28 mei 2018 @ 00:10 |
Kleine kans. Een flessenhals van een eerste bocht, waar Max een teringzooi er van kan maken. Of goed trainen en in q3 in zijn tweede snelle rondje de wall of champions raken. Bienvenue a Quebec. Waarna alles weer vervangen moet worden.... Jinx ik 'm nu? Ja. | |
Red_85 | maandag 28 mei 2018 @ 00:13 |
Dat is een legendarisch plaatje. | |
Red_85 | maandag 28 mei 2018 @ 00:17 |
Dit had zo maar de voorpagina kunnen zijn van alle Australische kranten van nu. Maar toen was daar Will Power. Wat een dag daar zeg. | |
MakkieR | maandag 28 mei 2018 @ 01:20 |
Dit idd. Ik vond Max juist heel rustig en degelijk rijden op de actie van Sainz na dan. Verder luisterde hij precies naar de teamorder om geen gekke dingen meer te doen voor Hulkenberg. Hij had zeker nog wel een poging kunnen wagen achter de Duitser, maar ik denk dat de vorm vasthouden voor Canada, belangrijker is dan 2 punten extra halen met het risico dat je de auto sloopt. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 07:49 |
Iemand is eigenwijs ![]() Verstappen: "Niet nodig om crash met Marko te bespreken" https://www.gpupdate.net/(...)-marko-te-bespreken/ | |
mikieu | maandag 28 mei 2018 @ 08:13 |
Tja, max ziet Sainz ronde na ronde zoeken naar grip. Hij ging er imo prima langs, gaf sainz nog veel ruimte waardoor hij beetje moest afsnijden. Echter zat het voorwiel eerder weer op de baan dan het achterwiel erafging, dus nooit van de baan geweest ![]() Hulk was hem misschien ook wel gelukt, die geeft altijd teveel ruimte. Maar beide op hyper, dus nagenoeg evensnel op t rechte stuk. Vorig jaar heeft max ook niks geprobeerd in Monaco. Lukt gewoon niet. | |
mikieu | maandag 28 mei 2018 @ 08:16 |
Ik vind ook dat het team hieraan moet werken. Zij rijden mee en zien Sainz daar allang, waarschuw hem of geef de opdracht de ronde af te breken. | |
tja77 | maandag 28 mei 2018 @ 08:42 |
Hoezo eigenwijs? Hij vindt het niet nodig om die crash van Monaco te bespreken. Marko wil het waarschijnlijk niet eens zo zeer over die ene specifieke crash hebben maar meer over het continue op de limiet rijden van Max. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 08:45 |
Ja en daar is hij ook eigenwijs over:
| |
tja77 | maandag 28 mei 2018 @ 08:51 |
Hij verschilt van mening met Marko over het feit dat hij niet geduldig zou zijn. Was Max in zijn laatste races niet geduldig? | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 08:51 |
Volgens mij is het gewoon een overdreven bewijsdrang. Hij wil altijd en overal laten zien dat hij sneller is dan anderen en vooral zijn teammakker. Maar het gaat niet om altijd en overal, hij moet het laten zien op de momenten dat het er toe doet. En op deze manier krijgt hij daar niet de kans voor. | |
THEFXR | maandag 28 mei 2018 @ 09:03 |
dit is jaar 4, het is geen rookie | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 09:11 |
Zegt iemand dat dan? | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 09:13 |
Wat is eigenwijs als RB hier zelf aan meegewerkt heeft. Ze verlangen te veel en vaak genoeg over de radio geroepen om te pushen. Het is een spectaculair team. Men verwacht te veel en legde in het begin van het seizoen ook nog de druk erop om te roepen dat hij de jongste wk kampioen zou worden. De fouten in China en Monaco zijn helaas nu verleden tijd en je kunt er niet te lang bij blijven stilstaan. Het is een ruwe diamant en moet nu even in de schaduw blijven, ook internationaal gezien. De totale nonsens wanneer hij wint of uitstekend presteerd om hem op een groot voetstuk te plaatsen en wanneer hij niet presteert om hem tot op het bot af te breken slaan nergens op. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 09:16 |
Met nu een mindere periode. Het overkomt een sportman wel vaker. | |
bokkepoot | maandag 28 mei 2018 @ 09:22 |
Het is naar mijn mening ook de media die het enorm opblaast. Echt elke scheet en hersenspinsel word online als breaking news gepresenteerd. Natuurlijk bespreekt Marko met verstappen de wedstrijd, dat gebeurt normaal ook. Dat is de baan van die beste man. Natuurlijk komt daar een evaluatie en stevig gesprek uit. Maar waarom dat zo opgeblazen moet worden in de media? | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 09:23 |
Precies. Het is Monaco en als het rondje door iets niet op 100% kan dan moet je op tijd je gas even los laten. Dat doet iedere coureur, behalve Verstappen in VT3 die even wilde laten zien hoe snel hij daadwerkelijk was. Die wetenschap had hij beter voor Q3 kunnen bewaren ![]() | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 09:30 |
Inderdaad. Dat ging al net goed. | |
Weltschmerz | maandag 28 mei 2018 @ 09:45 |
Als je meer risico neemt ben je ook sneller dan anderen die minder risico nemen als de overige omstandigheden gelijk zijn. Ik ga niet ontkennen dat hij een bijzonder gevoel voor de auto heeft maar hij is niet de enige en waar het in voorgaande jaren vaak net goed ging of het aan zijn jeugd of onervarenheid werd geweten gaat het nu vaak net fout en lijkt het de structurele keerzijde van zijn snelheid te zijn. Daarmee dringt de vergelijking met Senna zich op, die ook gewoon een brokkenpiloot was omdat hij meer risico nam, bovenop zijn natuurlijke gave. Maar ook bij Maldonado zag je iets vergelijkbaars, dan zonder die natuurlijke gave. Ook Hamilton, Vettel en Ricciardo zouden een stukje harder gaan als ze bereid waren zo vaak in de muur te staan, als Verstappen structureel op de baan wil blijven zal hij iets langzamer moeten gaan. Verschil met Senna is dat hij inclusief het risico niet zoveel marge heeft op de rest. | |
Quyxz_ | maandag 28 mei 2018 @ 09:51 |
Maar hij is nog steeds erg jong. Misschien is het ook logisch dat er nog nooit iemand van zijn leeftijd wereldkampioen is geworden. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 10:01 |
Het team zal hem beter moeten aansturen en opdrachten moeten geven. Leg de druk nu maar op Ricciardo die al wat meer jaartjes bij RB meedraait. Bij elke inhaal actie schuilt een risico. Zeker als je al een even snelle auto moet inhalen. Maar ja wat als hij het rustiger aan zou doen. Dan zal het ook weer niet goed zijn. Met die RB is een vijfde of zesde plaats een must. Alles beter dan dat is prima. Tegen een Mercedes of Ferrari kun je op een normaal circuit niet op. Deze twee teams nemen minder risico omdat zij zeker voor een wk kunnen gaan. Als Hamilton niet gelijk de kop positie heeft of met een gridstraf te maken heeft gaat het ook niet altijd goed vanwege het nemen van meer risico om toch nog de top drie te halen. Vettel idem. Die regenrace in Brazilië liet wel zien dat Max gevoel heeft. Dat we nu in de media lezen dat hij geen controle heeft over een f1 auto is natuurlijk onzin. Maar goed de media roept ook maar wat. Als je gisteren van plaats 20 naar 9 gaat is dat prima. Vergeet niet de druk die er ook nog op staat als hij een fout had gemaakt. Die actie op Sainz was ook een risico. Gelukkig liep dat goed af. Het is toch een druk op een coureur waar ik wel respect voor heb. | |
Weltschmerz | maandag 28 mei 2018 @ 10:09 |
Dat klopt, maar dat deden ze voorgaande jaren ook. Feit is dat snelheid en risico communicerende vaten zijn, en zijn 'veilige snelheid' dus niet zo spectaculair is als het leek toen hij nog vaak wegkwam met al dat risico. Een geslepen diamant is kleiner dan de ruwe. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 10:25 |
Voorgaande jaren lag er niet zo een grote druk op. Het team en media eist te veel van een 20 jarige. Dan die succes supporters. Ik blijf het toch een prima aanwinst voor de F1 vinden. We mogen als NL blij zijn en mogelijk komt er ooit weer een NL grandprix. Na Arie Luyendyk toch weer mooi om een NLer in een mooie klasse te zien. Heb er lang op moeten wachten. En met Ocon en Gasly ook leuke aanwinsten voor het F1 is de F1 weer een genot om te volgen. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 10:41 |
Het probleem is ook nog eens dat hij nu onder een vergrootglas ligt en elk incident Max de veroorzaker is ook al is dat niet zo. Dat weten andere coureurs nu ook. Dit is een kantelmoment. Komt hij hier goed uit samen met zijn team dan komt het goed en gaan we nog jaren genieten. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 11:09 |
Met dat laatste ben ik het eens. Daarom hou ik het altijd maar op: hij moet het nog allemaal waarmaken. Er zijn genoeg voorbeelden van grootste talenten ooit die in de vergetelheid zijn geraakt. | |
Weltschmerz | maandag 28 mei 2018 @ 11:13 |
Inmiddels is het gewoon een ervaren coureur. Het probleem is dat mensen denken dat als je al heel jong op een hoog niveau zit en snel bent, je je net zo blijft ontwikkelen als leeftijdgenoten. Maar je wordt niet zomaar sneller van ouder worden. Hij zal als een ervaren coureur moeten gaan rijden en dus wat minder risico moeten nemen en dus ook wat aan snelheid inboeten. Dan blijft er nog steeds een potentiele topcoureur over, maar daar zijn er meer van. Het idee dat hij er als een Schumacher met kop en schouders bovenuit zou steken kan maar beter losgelaten worden. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 11:16 |
Mensen zijn duidelijk alweer vergeten hoe goed Michael was. Alleen al die vergelijking gisteren van Ric met Michael die alleen een 5e versnelling had op een baan waar je wel makkelijk een langzame deelnemer voorbij komt. | |
TAV74 | maandag 28 mei 2018 @ 11:19 |
Rare veronderstelling dat zijn snelheid voorkomt uit het nemen van teveel risico. Is ook niet feitelijk te onderbouwen op basis van aantal keer dat hij er de afgelopen jaren af gegaan is. Hij neemt zijn risico's vooral bij inhaalacties en momenten waar het even van het gas af zou moeten, daar zal hij moeten leren moeten doseren. Maar zijn rondes worden daar niet langzamer van. | |
daNpy | maandag 28 mei 2018 @ 11:24 |
Eens ![]() | |
Weltschmerz | maandag 28 mei 2018 @ 11:32 |
Vergeten suggereert dat het per ongeluk gaat, het lijkt mij vooral een kwestie van niet willen erkennen. De vergelijking met Vettel op zijn totaal versleten banden was passender geweest, maar ook dat die Monaco wel eens gewonnen heeft leek totaal vergeten bij Ziggo. | |
Smacked_Actor | maandag 28 mei 2018 @ 11:39 |
Ahah daar gaan we weer. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 11:39 |
Bij Ziggo lopen mensen rond die denken dat Max by far de beste coureur ooit is, of dat faken. Ik neem dat niet heel erg serieus. Sowieso zijn er een aantal mensen waarmee je gewoon niet meer over Max moet praten. Jan Lammers bijvoorbeeld. Totaal zinloos. Alsof je met een fundamentalistische christen gaat praten over evolutie. Moet je ook niet willen. | |
Evenstar | maandag 28 mei 2018 @ 12:31 |
Ik vind Max goed, erg goed zelfs en hij doet mij denken aan de beginjaren van Schumacher. Net zo arrogant, misschien net zo goed, maar hij is er nog lang niet. Er zijn nu twee duidelijke groepen bij Max. Bij de ene kan hij niks fout doet en bij de andere niks goed. Max kan een hele grote worden, maar dan moet hij leren van zijn fouten en leren doseren. Dat arrogante moet hij juist houden en hij moet ook vooral zijn ding blijven doen, alleen iets meer leren doseren. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 12:33 |
Je kunt die vergelijking in de F1 gewoon helemaal niet maken tussen verschillende teams. Je kunt alleen kijken naar RIC en concluderen dat wat jij schrijft in elk geval op Monaco klopt ten opzichte van zijn teamgenoot. Al het overige wat je daarover lijkt te willen concluderen is puur uit het koffiedik gehaald, zoals zo vaak als jij je punt probeert te maken. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 12:42 |
Ik ben geen Max fanboy, maar zit absoluut wel in het kamp van de mensen die enthousiast zijn van zijn talent. Ik reken mezelf dan ook zeker niet tot één van de twee groepen die jij omschrijft en er zijn veel meer mensen die realistisch naar hem kunnen kijken. Hij is een groot talent en er is geen grote talent onder de 25 jaar, niet in de formule 1 en niet in een andere raceklasse. Maar talent alleen is gewoon niet genoeg, in geen enkele sport. Waarom het in Monaco fout ging weet ik niet, maar er zit mentaal iets niet goed bij hem. Zijn beslissingen, zijn focus, zijn concentratie. Ik weet niet wat het is, maar het is te simpel om maar te roepen dat hij te hard pusht en daarom de fout in gaat. Zo simpel is het niet en dat heeft hij al lang laten zien in zijn carrière. Wat ik bij hem overigens zeker niet bespeur, is arrogantie. Hij is overtuigd van zichzelf, maar dat is echt iets anders. En die zelfverzekerdheid is op het moment misschien deels ook nog wel een act. | |
Nieuwschierig | maandag 28 mei 2018 @ 13:04 |
Ik heb de hele carriere van Jos meegemaakt en ondanks de verschillen zijn er ook heel veel overeenkomsten. Die trend volgend komt Max bij een kleiner team terecht om daar te laten zien dan hij wel consequent resultaat kan draaien. Ondertussen worden de plekken bij de topteams door anderen ingenomen en moet hij over 3 jaar geld meebrengen om te kunnen rijden. Bij een comeback over 6 jaar haalt hij de 107% niet en komt alleen nog in het nieuws als hij zijn vriendin molesteert. | |
Evenstar | maandag 28 mei 2018 @ 13:10 |
Ben het met je eens hoor. Die twee kampen zijn de twee (grote) uitersten. Er is ook een kleine groep waarbij mensen wel gewoon nadenken en niet alles zwart/wit zien. Daar ben jij er dan één van en ik reken mij er zelf ook toe ![]() Met arrogantie bedoel ik misschien ook de zelfverzekerdheid. Dat kan arrogant overkomen bij sommigen, maar dat hoort er gewoon bij. En ja, geen idee hoe ver hij mentaal is. Dat het nog niet helemaal klopt is in mijn ogen duidelijk, maar wat klopt er niet? Waar gaat het fout? Geen idee. Monaco zie ik echt als een dom foutje, concentratieverlies door een langzaam rijdende auto. Kan gebeuren. Crash met Ricciardo reken ik nog steeds Ricciardo zelf aan. Tuurlijk verdedigde Max hard, maar ook al had hij genoeg ruimte gelaten dan was Ricciardo alsnog vol in zijn zijkant geknald. Actie op Vettel was gewoon een mentale flater. Dit heeft hij echter zelf ook durven toegeven, dus dat is mooi. Die actie toen op Hamilton buitenom was onnodig en te gevaarlijk en ook daar had hij mentaal sterker moeten zijn en had gewoon even moeten wachten. Crash met Hamilton was een typisch raceongeluk. Beide coureurs hadden elkaar meer ruimte moeten geven. Niks mis met actie zelf. Dit is een beetje wat ik bedoel met leren doseren. Je hoeft niet iedere keer de actie op te zoeken en iedere keer een confrontatie aan te gaan. Soms moet je even doseren en een stapje terug doen en dit zit er bij hem gewoon (nog) niet in. Bottas, Vettel, Hamilton etc. zijn weer andere uitersten. Die gaan confrontaties zoveel mogelijk uit de weg en zijn de hele tijd aan het rekenen hoeveel punten ze voor het WK hebben. Ik vind dat dodelijk saai. Ik heb dan liever iemand die iedere race wil winnen, in plaats van iedere race tweede worden om zo maar kleurloos een WK binnen te slepen. De titel van Rosberg bijvoorbeeld vind ik niks waard aangezien ik hem één van de meest kleurloze coureurs allertijden vind. Hij gooit nu al twee overwinningen weg door fouten in ieder geval. Beide races die zijn gewonnen door Ricciardo hadden van hem kunnen zijn. Denk eigenlijk dat het goed is dat Ricciardo deze races heeft gewonnen. Dit zal Max pijn doen en hem ook aan het denken zetten waarom Ricciardo wel wint en hij niet. | |
Afhaalchinees | maandag 28 mei 2018 @ 13:24 |
Bombcardo ![]() | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 13:25 |
De leeftijd en druk. Hoe jonger hoe meer risico men neemt. Kan het mis hebben maar dat zag je ook bij bijvoorbeeld een Greg Moore bij Indycar. Geweldig coureur maar nam ook veel risico's. Die was ook erg jong. Het is nu zaak dat het team goede afspraken met Max gaat maken. Hij kan nu beter als tweede rijder gezien worden en laat hem maar in de schaduw van Ricciardo rijden. Dan geloof ik echt dat hij een topper zal worden. Je moet de tijd nemen. En dat ophemelen of afkraken is natuurlijk waanzin. Hij moet onder dat vergrootglas vandaan. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 13:31 |
Ik denk dat Ricciardo die kaart ook op tafel gaat leggen richting einde seizoen. Dat hij alleen verlengt voor één of twee seizoenen als RBR uitspreekt dat hij de eerste rijder is. Dat is een statusdingetje waar hij heel erg aan lijkt te hechten. En met dit en vorig seizoen in het achterhoofd, is dat niet eens een onredelijke eis. Uiteraard gaat dit alleen spelen als RIC denkt dat hij WK kan worden bij RBR. En voor Max zou dat inderdaad goed zijn. Dan kan hij zonder druk laten zien dat hij na RIC aan de beurt is. En dan is hij nog pas 22. Kan hij nog 15 jaar meedoen om de prijzen. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 13:35 |
En bij RTL Duits kun je niet over Vettel praten. Die kan daar ook nooit iets fout doen en ligt het altijd aan anderen. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 13:35 |
Dit. Helemaal mee eens. | |
TheFreshPrince | maandag 28 mei 2018 @ 13:39 |
Overigens begrijp ik de kritiek op Max vanwege “teveel risico nemen in een FP” niet al Ricciardo er vervolgens nog met 0.001s onderduikt. Ze zijn gewoon compettetief en shit happens. | |
Rossdale | maandag 28 mei 2018 @ 13:41 |
Hey dat herken ik ook bij iemand op dit forum | |
TAV74 | maandag 28 mei 2018 @ 13:42 |
Zit veel waarheid in dat wat meer in de luwte rijden nu goed zou zijn. Probleem is dat hij met grote regelmaat sneller is dan Ricciardo EN sowieso voorin rijdt met Red Bull. Vrees dus dat er weinig anders op zit dan heel snel volwassen worden, dat is de consequentie van de snelheid waarmee hij bij een topteam terecht is gekomen. Zal nu moeten blijken hoe goed of slecht dat uiteindelijk voor zijn carriere is geweest. | |
THEFXR | maandag 28 mei 2018 @ 13:47 |
Jos is het er niet mee eens | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 13:50 |
Ik heb er persoonlijk ook minder problemen mee. Maar het is niet al te best voor zijn carrière. Zeker niet op dit moment nu hij onder een vergrootglas ligt. Elk incident waar Max bij betrokken is komt nu op zijn rekening ook al is hij niet schuld. Daar kunnen andere coureurs op dit moment handig gebruik van maken om keihard te verdedigen. Als die actie op Sainz niet goed was afgelopen had hij zeker de schuld van dat incident gekregen wegens het nemen van te veel risico. Gelukkig ging het prima en werkte Sainz mee. Zo rolt het op dit moment. Het is nu zaak om uit de shit te blijven. De pers maakt er anders gehakt van internationaal gezien. Dat gaat vroeg of laat mis. Natuurlijk zie ik graag acties. Maar als kijker die het niet erg vind als het mis gaat daar zal die f1 wereld geen maling aan hebben. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 13:57 |
Dat zal best. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 14:05 |
zal allemaal wel meevallen, tot nu toe is hij ook eerste rijder, dat hij er een financieel aantrekkelijk contract uit gaat slepen lijkt me duidelijk | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 14:06 |
Je hebt een punt. Hoe dan ook laten we de vingers kruisen dat dit talent niet verloren gaat. Het RB team is hierin ook deels bepalend. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 14:11 |
wat een onzin, hoe kan je nou in de luwte gaan rijden? Hij moet gewoon wat volwassener worden maar hij had op P2 gisteren waarschijnlijk wel wat geprobeerd in tegenstelling tot Vettel, als mensen liever dat zien ok. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 14:18 |
Het gaat er niet om wat wij willen zien. Dat is nu juist het probleem. Dat is niet relevant. De kritiek is niet mals. Of dat nu terecht is of niet je zult daar iets mee moeten. Je zult in iedergeval op welke manier dan ook een paar races niet bij incidenten betrokken moeten geraken. Dat is al moeilijk genoeg. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 14:22 |
daarom, dat heeft ook geen zin, hij moet gewoon doen waar hij goed in is, natuurlijk was dit een blunder en ligt hij onder een vergrootglas maar de boel laten lopen om maar geen schade op te lopen zal eerder averechts werken | |
bloodymary1 | maandag 28 mei 2018 @ 14:23 |
Max is wel van een compleet ander niveau en kaliber dan Jos. Dat zie je toch ook wel hoop ik hè? | |
Dutchguy | maandag 28 mei 2018 @ 14:25 |
Ik heb mijn twijfels of dit nou zo'n handige houding is van Max. | |
Cherni | maandag 28 mei 2018 @ 14:26 |
Laten lopen is iets anders dan bij de eerste zes eindigen. Voor mij is dat voorlopig prima. En zit er meer in dan is dat fantastisch. Een beetje meer van de geslepenheid van een Ricciardo kan geen kwaad. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 14:27 |
nee absoluut, je kan wel sneller zijn maar dat moet je laten zien in punten, daar moet hij aan werken. | |
bloodymary1 | maandag 28 mei 2018 @ 14:32 |
Ik lees eigenlijk niet dat hij iets verkeerds zegt. Hij zegt toch ook dat hij al weet wat er fout is. Wat moet je daar dan nog uren over praten? | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 14:39 |
Maar weet hij ook waar het aan ligt dan? Je kan wel zeggen dat je weet wat er fout is gegaan maar dit jaar maakt hij gewoon veel fouten (en vorig jaar niet...). | |
Sinister-D- | maandag 28 mei 2018 @ 14:40 |
de satire droop van die post af.... Dat zie je toch ook wel hoop ik hè? | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 14:41 |
Ik vind toch echt dat ze daar een andere insteek hebben dan bij Ziggo. | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 14:43 |
Ik vond Vettel gister een beetje lafjes rijden. Denkend aan zijn kampioenschap, maar totaal niet aangedrongen bij Ricciardo | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 14:44 |
Die aanval van Vettel op Bottas werkte ook zo goed eerder dit seizoen. Heeft hem enorm veel punten gekost zeker ten opzichte van Hamilton. Dat was een domme fout van Vettel en hij leert er kennelijk wel van. | |
bloodymary1 | maandag 28 mei 2018 @ 14:44 |
Oh haha, nou eigenlijk niet, ondanks dat ik gek ben op satire en cynisme. Maar tegenwoordig wordt er hier zo'n onzin geschreven dat ik steeds meer alles als serieus bedoeld begin te nemen. | |
daNpy | maandag 28 mei 2018 @ 14:46 |
En zo zijn we weer bij de F1 zoals hij was zonder Max; gewoon netjes op kwali volgorde de tijd uitzitten tot alle rondjes om zijn ![]() | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 14:46 |
Hamilton was ook lafjes. En Kimi. En Bottas. Ja, of iedereen wist dat het gewoon kansloos was. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 14:47 |
Max moet maximaal presteren. De sport leuk maken voor de kijkers is de taak van de organisatie. | |
mikieu | maandag 28 mei 2018 @ 15:05 |
Ja laten we die duizende uren ontwikkeling in de auto's wegpleuren en lekker een simpele vleugel erop zetten. Zonde. Pirelli kan al behoorlijk wat invloed hebben. Het zal toch nooit goed genoeg zijn. Het liefst wil je iets creeeren zoals de motogp maar dan met auto's. De A1 zegmaar, maar dat keek niemand.. De races die bijblijven zijn voornamelijk die in de regen, moeten ze de baan gewoon altijd nat maken. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 15:07 |
zo zie je maar dat ook een 4voudig wereldkampioen niet altijd de juiste inschattingen maakt en of hij van deze fout geleerd heeft vraag ik me af maar als je concurrent voor een positie 25% vermogen mist dan mag je toch wel wat proberen ook al is het moeilijk in Monaco | |
TAV74 | maandag 28 mei 2018 @ 15:10 |
Dat zie ik wel veel liever ja, professioneel en volwassen maakt het niet perse leuk. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 15:15 |
Hij reed voor Hamilton, ik snap prima dat hij er niet voor ging. Leuk dat Verstappen met de snelste auto de achterkant van het veld kan inhalen, maar een bijna gelijkwaardige auto passeren is natuurlijk andere koek op zo'n circuit. Je zag bij Max ook dat hij Sainz alleen met enorm kunst en vliegwerk kon inhalen, dat risico wilde Vettel natuurlijk niet nemen. [ Bericht 17% gewijzigd door BadderHaring op 28-05-2018 15:23:53 ] | |
Bonobo11 | maandag 28 mei 2018 @ 15:16 |
Bernie's sprinklers ![]() | |
Nattekat | maandag 28 mei 2018 @ 15:22 |
Vettel had 100% zeker gewonnen als ie er voor ging. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 15:25 |
Onzin. Hij was marginaal sneller dan RIC en zijn banden waren in veel slechtere staat. Risico was veel te groot. | |
Smacked_Actor | maandag 28 mei 2018 @ 15:31 |
Vorig jaar kreeg hij bijna geen kans fouten te maken.. | |
mikieu | maandag 28 mei 2018 @ 15:35 |
Hij doet dan wel 4 jaar mee, maar eigenlijk pas 1 seizoen echt gereden ![]() | |
DeeBee | maandag 28 mei 2018 @ 15:36 |
Overigens extreem genant dat klantenteams gewoon de fabrieksteams voorbij laten nu...lekker gewerkt, Ocon. ![]() | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 15:43 |
Hij heeft in de laatste paar races vorig jaar echt veel punten binnen geharkt en gewoon clean gereden. Alleen in Hongarije op Ricciardo was niet heel erg handig ![]() Had gehoopt dat hij die trend door zou zetten dit jaar... maar helaas ![]() | |
Tijn | maandag 28 mei 2018 @ 15:45 |
Ik denk dat de auto 'm vorig jaar beter lag, waardoor het vaak net goed ging. Dit jaar valt het kwartje vaker de andere kant op. | |
mikieu | maandag 28 mei 2018 @ 15:54 |
Deed hartley ook bij Max toch? Of was hij toen al binnen. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 16:02 |
Niet met je eens, op z'n minst een paar keer dreigen had gekund, proberen Ricciardo in een fout te dwingen, nu deed hij niks en was het een optocht. | |
Nattekat | maandag 28 mei 2018 @ 16:05 |
Als je de race niet gekeken hebt, zeg dan niets. | |
PowerLoungen | maandag 28 mei 2018 @ 16:06 |
Bij Ziggo realiseren ze zich dat ze werk hebben dankzij Max. Ook die reclames vooraf aan bijv f1 café zeggen wat mij betreft voldoende. Ze móéten wel in zijn reet kruipen | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 16:11 |
Ik snap hoe het werkt, maar ik denk dat het best iets minder kan. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 16:13 |
Als Max een fout maakt zeg ik dat. Als Vettel een fout maakt zeg ik dat. Wat is nu je probleem? | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 16:14 |
Jij weet het beter dan Seb? Dat lijkt mij niet. Hamilton had Seb aan kunnen vallen en deed dat ook niet. Terwijl als hij er met Seb af zou vliegen hij geen punten zou verliezen tov zijn concurrent. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 16:19 |
geen enkel probleem, jij zegt dat Vettel ervan geleerd heeft, dat lijkt me dan weer een beetje stug, die heeft ervaring genoeg | |
PowerLoungen | maandag 28 mei 2018 @ 16:23 |
Dan lopen ze het risico dat ze wat sponsors kwijtraken of hun functie daar. Het is gewoon meeliften op de hype die ze mede gecreëerd hebben, zolang het nog kan. | |
Nattekat | maandag 28 mei 2018 @ 16:30 |
Weer eentje die de race niet heeft gekeken... Ricciardo was op de rechte stukken 30(!)km/h trager dan wie dan ook. Dat is totaal niet te vergelijken met Hamilton vs Vettel. Vettel durfde gewoon niet. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 16:32 |
![]() Sterk argument. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 16:34 |
Iedereen die het niet met de grote Nattekat eens is, heeft de race niet gekeken. Wat een treurnis. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 16:35 |
Ik leer ook nog iedere dag. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 17:05 |
Nee, Vettel is een mietje die er niets van kan en nattekat weet het veel beter. | |
Nattekat | maandag 28 mei 2018 @ 17:06 |
Hij probeerde het niet eens... dus ja, mietje. | |
VEM2012 | maandag 28 mei 2018 @ 17:13 |
Prima. Wel een mietje die meervoudig wereldkampioen is. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 17:14 |
met je eens hoor, hij had best wel wat kunnen proberen, hoeft niet meteen een kamikaze actie te zijn maar nu kon Ricciardo gewoon rustig door huppelen | |
Rockefellow | maandag 28 mei 2018 @ 17:15 |
30 km/h is peanuts op het rechte stuk in Monaco. Vettel vond het risico op een ongeluk gewoon veel te groot en dat was hem die potentiële extra punten niet waard. Zeker met een getergde Ricciardo in het achterhoofd een zeer logische beslissing. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 17:16 |
we zullen het nooit weten en waarom was RIC getergd? | |
Smacked_Actor | maandag 28 mei 2018 @ 17:18 |
Omdat 2016? | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 17:22 |
het is amateurpsychologen dag vandaag zeker, natuurlijk eager to win maar dat is dan meteen weer getergd | |
Smacked_Actor | maandag 28 mei 2018 @ 17:26 |
Nou ja, het zijn niet mijn woorden maar na wat er toen gebeurde en dan zondag je mgu haperen terwijl je op kop ligt kan ik me voorstellen dat men denkt dat hij daardoor getergd is. Of dat ook zo is laat ik in het midden. ![]() | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 17:28 |
Hij heeft in het begin de druk er behoorlijk opgehouden, maar in de bochtige stukken kwam hij steeds niet dichtbij genoeg. Op het rechte liep hij dan wel in, maar een echt poging had daardoor wel degelijk een hoog kamikaze-gehalte gehad. Vettel schatte dat in als te hoog en ik ben geneigd zijn inschatting te volgen. Na de SC kreeg hij, volgens Sky althans, echt serieuze problemen met zijn banden en liet hij het helemaal lopen. En RIC is ook gewoon een baas op Monaco. | |
potjecreme | maandag 28 mei 2018 @ 17:43 |
Nattekat is net als Max jong en met een trage leercurve. ![]() | |
Fer | maandag 28 mei 2018 @ 17:49 |
Hij heeft vorig jaar al wild genoeg gereden denk je niet? Waarschijnlijk vond hij het zelf wel genoeg. Alhoewel met de kennis achteraf, geen mgu-k en minder goede rembalans, is het wel vreemd dat hij het niet probeerde. Denk dat Ricciardo te veel wegliep tussen casino en tunnel. | |
Nieuwschierig | maandag 28 mei 2018 @ 17:52 |
Vettel hoeft niet zijn seizoen te verkloten alleen om wat spektakel te maken. Bij een inhaalactie is de kans dat hij of Ricciardo een vleugel of wiel kwijt raakt minstens 50% Nou dan heb je wat, gaat Mercedes alsnog winnen. | |
Gezicht | maandag 28 mei 2018 @ 18:05 |
Vraag dat even na bij Verstappen ![]() | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 18:07 |
na die vsc had hij wat problemen met bandentemperatuur maar daarvoor had hij het RIC wel wat moeilijker had kunnen maken, je kan iemand ook in fouten proberen te dwingen zonder dat je meteen kamikaze acties doet | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 18:10 |
Hij heeft er toch een hele tijd kort achter gezeten. Ik ben alles behalve Vettel fan, maar hij heeft dit gewoon prima aangepakt. Ik vond dit echt een beetje vergezocht allemaal. Zo kun je ook gaan zeiken dat Max niet nog een poging waagde in de laatste rondes. Hij was immers ook flink sneller dan de auto's voor hem. | |
Tarado | maandag 28 mei 2018 @ 18:14 |
dat verschil was veel minder groot, maar goed Monaco is nooit zoveel aan en verder dik verdiend voor Riciardo | |
vosss | maandag 28 mei 2018 @ 18:16 |
Dat dus. Laffe herder. ![]() | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:18 |
Kut beesten ![]() | |
vosss | maandag 28 mei 2018 @ 18:21 |
Hey beetje dimmen. Jimmy is ook een herder. Wel een lilliputter herder, maar toch. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:22 |
Hing laatst een lilliputter herder in m'n been. ![]() ![]() | |
Fer | maandag 28 mei 2018 @ 18:29 |
Waarom zit eigenlijk die chicane na de tunnel? De gewone route naar de haven loopt normaal 100-200m verderop naar links, als ze dat zouden houden hebben ze iets meer lengte om in te halen na de tunnel en nog steeds een runoff. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:32 |
Dit is ook wel interessant: https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=15061 http://www.f1i.com/news/2(...)-changes-monaco.html | |
opgebaarde | maandag 28 mei 2018 @ 18:35 |
Als dat zo is, hadden we mogen verwachten dat Hamilton aan het bumperkleven was bij Vettel maar dat werd niet korter dan vier seconden. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 18:39 |
Precies. Als Vettel zo absurd veel sneller had gekund maar in moest houden, dan had Hamilton ook constant op zijn staart moeten zitten. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:40 |
Renault brengt dus weer geen grote update mee: https://www.gpupdate.net/(...)-voor-gp-van-canada/ Vraag me nu alleen af of Verstappen weer een gridstraf krijgt omdat hij een nieuwe MGU-K heeft gekregen afgelopen race...? Verder ben ik heel benieuwd of Honda wel de volledige update mee gaat nemen. Als dat zo is kunnen we een behoorlijk snelle STR Honda zien in Canada. Gasly heeft echt een goede race gereden en de auto zag er goed uit gisteren dus het lijkt erop dat ze eindelijk weten hoe ze hem moeten afstellen. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 18:42 |
Ik vind je conclusies voorbarig, gelet dat je ze baseert op een race in Monaco. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:45 |
De post-test analyses in Spanje waren bemoedigend heb ik begrepen en dat lieten ze dit weekend zien toch? Ook Barhein heeft laten zien dat ze een goede pace hebben *mits* ze de afstelling goed hebben. Maar je hebt gelijk dat ik misschien te vroeg spreek ![]() | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:46 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 18:48 |
Het gaat bij de update van Renault toch alleen maar om de ICE? De MGU-K zal later dit jaar hopelijk een keer komen. Vreemd dat Renault het nog steeds moet stellen met de 2016-variant. Max zal de MGU-K blijven gebruiken totdat deze aan vervanging toe is. Ik ben ook benieuwd naar de stap van Honda. Ik verwacht geen wonderen, maar als ze daadwerkelijk 30 pk extra meebrengen dan komen ze een stuk dichterbij. | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 18:50 |
Max rijdt meteen het gedrang uit. Wat een held, wat een inzicht, wat een coureur! ![]() [/Fanboy] | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 18:51 |
In het artikel spreekt Horner ook over een MGU-K update... maar had ook het idee dat die niet kwam dit keer ![]() Als het echt 30pk is dan gaan ze Renault voorbij, dat kan bijna niet anders ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 18:53 |
Mja, je kunt het ook uitleggen dat de update goed samen moet kunnen werken met de huidige MGU-K en dat het geheel betrouwbaar moet zijn. Ik heb wel vertrouwen in Honda. Ze zijn nog niet snel genoeg, maar met de betrouwbaarheid zit het ondertussen wel snor. | |
THEFXR | maandag 28 mei 2018 @ 19:09 |
wat een onbetrouwbare teringlijers, ik zou er klaar mee zijn en voor Honda kiezen. en dit weekend plofte weer een Renault motor | |
Whiskers2009 | maandag 28 mei 2018 @ 19:11 |
Beetje oud nieuws inmiddels, maar Horner heeft Max ook wel degelijk geprezen na zijn inhaalrace gisteren. Mag ook wel even vermeld worden naast alle kritiek: https://www.nu.nl/formule(...)lrace-in-monaco.html | |
Whiskers2009 | maandag 28 mei 2018 @ 19:12 |
Die gridstraf heeft hij toch al gehad? | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 19:29 |
Ja, maar was het de oude... of nieuwe MGU-K ![]() ![]() | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 19:33 |
Volgens Alonso was het de versnellingsbak ![]() Denk overigens ook dat we na Canada het officiële persbericht gaan zien dat RBR naar Honda overstapt ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 28 mei 2018 @ 19:35 |
Owh, zo. Als er idd een andere komt en die geinstalleerd wordt is het inderdaad weer gridstraf. | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 20:09 |
Max heeft nu twee werkende MGU-K, dus verwacht op dat gebied voorlopig niets bij hem | |
Whiskers2009 | maandag 28 mei 2018 @ 20:14 |
Oude zware uit 2016.. En hoezo werkende? | |
BadderHaring | maandag 28 mei 2018 @ 20:17 |
Het zijn professionals bij RBR. Ik geloof er niets van dat ze die stap dan al zetten. | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 20:30 |
Die van de race werkt sowieso nog en ik vermoed dat ze die van de crash ook wel werkend hebben. Het steken van de derde leverde wel gridstraf op, maar dat kon Max hebben omdat hij toch al achteraan moest starten. | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 21:02 |
Omg: | |
Sinister-D- | maandag 28 mei 2018 @ 21:59 |
consolideer-beer, sjlappe pummel. | |
Fer | maandag 28 mei 2018 @ 22:02 |
Bedenk me opeens wat, die 2016 MGU-K is helemaal niet ontworpen om een half seizoen mee te gaan. In 2016 mochten ze nog met 4 powwrunits rijden. | |
daNpy | maandag 28 mei 2018 @ 22:08 |
Gaan we nu doen of Renault de afgelopen jaren betrouwbare motoren heeft geleverd? ![]() | |
SnowOokami | maandag 28 mei 2018 @ 22:09 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 22:26 |
Mja, Hamilton kon niet veel sneller zonder zijn banden op te roken, iets dat toch wel gebeurde | |
fathank | maandag 28 mei 2018 @ 22:32 |
Dirty air door de verneukte Aero. Niet zo moeilijk om te snappen toch. Is al jaren dat er geen close racing mogelijk is door de invloed van de aerodynamica. | |
#ANONIEM | maandag 28 mei 2018 @ 22:34 |
Was Ocon die Buxton zat te trollen hier al voorbij gekomen? ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 28 mei 2018 @ 22:38 |
Nee ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 22:43 |
Sure, maar als je voldoende mechanische grip hebt zou je juist op Monaco kort moeten kunnen volgen | |
Fir3fly | maandag 28 mei 2018 @ 22:45 |
![]() | |
THEFXR | maandag 28 mei 2018 @ 23:18 |
keer op keer slaat renault de plank mis, vorige jaar bij de laatste race hadden ze geen onderdelen meer, ook vorige jaar niet de Canada update en ook heel veel uitvallen. Honda heeft een grote historie in de racerij | |
#ANONIEM | maandag 28 mei 2018 @ 23:23 |
Die van Renault is groter. | |
THEFXR | maandag 28 mei 2018 @ 23:27 |
alleen in de F1, maar niet totaal. Honda doet ook nog motoren en speedboats | |
#ANONIEM | maandag 28 mei 2018 @ 23:35 |
Renault maakt ook geen motoren en speedboats, dus dat is niet zo heel raar. Bovendien volstrekt irrelevant voor de F1. Buiten de F1 heeft Renault in de autosport ook een grotere historie dan Honda. De allereerste Grand Prix werd door Renault gewonnen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2018 23:35:51 ] | |
Fir3fly | maandag 28 mei 2018 @ 23:37 |
Ach dat horen we al jaren. Honda zou dankzij de historie met turbomotoren (eigenlijk bedoelt men daar alleen 1988 mee) het varkentje wel even gaan wassen. Bovendien had men een jaar extra ontwikkeltijd. We hebben het gezien. | |
vosss | maandag 28 mei 2018 @ 23:42 |
Lol, my bad ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 mei 2018 @ 23:47 |
Renault komt hier mee op de proppen ![]() Honda doet het op kleinere schaal ![]() | |
Red_85 | maandag 28 mei 2018 @ 23:55 |
Indy. | |
ondeugend | dinsdag 29 mei 2018 @ 00:01 |
THEFXR | dinsdag 29 mei 2018 @ 00:53 |
ze hebben tussentijds het ontwerp gewijzigd | |
marcodej | dinsdag 29 mei 2018 @ 01:26 |
Niet eens een 'under investigation' bij die actie op Sainz is wel een beetje gek, eerlijk gezegd. | |
KillerBee4ever | dinsdag 29 mei 2018 @ 06:43 |
Nofi, maar dan begrijp je er gewoon niet zoveel van ![]() | |
daNpy | dinsdag 29 mei 2018 @ 07:25 |
Waarom konden enkele rijders dan wel ronden lang op 0.6 seconde volgen? Die dirty air is meer voor normale circuits waar de snelheid ook hoger ligt. | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:01 |
Proberen vuurvlieg te overtuigen dat Honda het waarschijnlijk dit jaar wel voor elkaar krijgt is niet mogelijk. | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:03 |
En jou in laten zien dat je wat dat betreft ongefundeerd optimistisch bent is al net zo'n onmogelijke opgave. Laten we het gewoon afwachten. Het is koffiedik kijken. | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:09 |
Als je de races niet kijkt zeg dan niks. | |
mikieu | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:18 |
Kost gewoon meer van je banden, hamilton was allang blij dat ie het redde zonder 2e stop. | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:24 |
Is goed, Nattekat. | |
MakkieR | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:44 |
Ik vind het zelf ook onnozel te praten over achteraf. Is Marko kapitein achteraf? ( South Park ) Verstappen weet exact wat hij fout deed en natuurlijk trekt hij dit zich aan. Je moet juist nu je coureurs in bescherming nemen tegen de boze buiten wereld die het altijd beter weten. Die jongens die F1 rijden, nemen altijd risico's, kijk maar hoe dicht ze elke keer de bocht afsnijden in Monaco. Max is echt niet de enige die dit doet. Gooi daar eens een rekensom op en je weet dat het een keer fout zal gaan, puur gekeken naar de statistieken en kansberekeningen. Als je 78 ronden 18 auto's 20 bochten laat afsnijden, hoe groot is de kans dat het een keer mis gaat. Zo simpel is het toch? | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:47 |
dat is ook weer te makkelijk, hoe komt het dan dat het hem zo vaak overkomt, is dat ook terug te voeren op statistiek? | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:48 |
Zie nu pas dat Ricciardo verkozen was tot Driver of the Day. Hoezo dat? Elke andere baan lag ie laatste, maar hij had puur geluk omdat dit monaco is, er nauwelijks ingehaald kan worden, en hij Vet en Ham achter zich had die niet eens een beetje een poging deden om aan te vallen, ondanks dat ze minimaal 5-10 seconden sneller konden per rondje. Wat heeft hij dan zondag laten zien dat dotd waardig was? | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:50 |
![]() | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 08:58 |
Tis Driver of the Day, dus specifiek voor de race, niks over de kwalificatie, want daar was hij inderdaad fenomenaal. Kreupele auto thuis brengen op P1 is al helemaal niet zo moeilijk op monaco, waar inhalen schier onmogelijk is, en de 2 achter hem niet eens een poging tot een aanval hebben gedaan. Hij reed op een gegeven moment langzamer dan de allerlaatste auto. Puur geluk dus dat hem dit op monaco gebeurt en niet ergens anders. Anders was ie simpelweg laatste geweest. Had hij zijn auto wel thuis gebracht, precies op dezelfde manier zoals in monaco... zou hij dan ook dotd zijn? | |
sasquatsch | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:01 |
Niet die discussie weer ![]() | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:02 |
| |
Smacked_Actor | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:04 |
| |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:05 |
Oh god, ik zie het al. Kritiek mag niet. ![]() Zwaar onverdiende dotd in ieder geval, hij heeft niks noemenswaardig gedaan tijdens de race. | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:07 |
winnen is inderdaad niks noemenswaardig | |
daNpy | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:07 |
Max, 11 plaatsen winst op een circuit waar je "niet in kan halen". | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:08 |
Op monaco terwijl je pole pakt? Inderdaad, niet noemenswaardig, is eerder de status quo. Plus, volgens die redenatie zou de dotd iedere keer de winnaar moeten zijn. | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:10 |
Het is niet dat kritiek niet mag, het is meer dat je al de 25e bent die deze discussie start. Prima keuze voor dotd, Max had ook gekund voor zijn inhaalrace. Niet belangrijk, en dooooorrrrr... | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:10 |
nog 10 dagen en het is weer FP1 ![]() | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:11 |
Duurt lang... 2 weken na Canada eindelijk die 3 race weekenden achter elkaar ![]() | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:14 |
En dat betwijfel ik dus. Hij heeft namelijk totaal niks gedaan wat dotd waardig zou zijn. Winnen? Niet dotd waardig. Op pole starten? Again, niet dotd waardig. Aanvallen van zich af geslagen? Is niet 1 aanval geweest. Wagen heel over de finish? Dat doen er gemiddeld zo'n 17 per race. Snelste ronde? Nope Veel inhaalacties? Nope Dus de vraag is simpel, wat heeft hij gedaan om dotd te zijn? | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:15 |
Honda heeft 1 nieuwe PU (upgrade) klaar voor Canada:
| |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:21 |
Nu worden ze wereldkampioen. Dag Hamilton en Vettel. ![]() | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:22 |
Je mist het belangrijkste deel van mijn post... | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:24 |
Vond ik zelf niet zo belangrijk eigenlijk. Blijft apart dat niemand echt kan zeggen waarom Ric dotd zou zijn, zonder punten aan te halen die er bij andere races opeens niet toe zouden doen voor een dotd keuze. | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:25 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:27 |
Dat is voor iedereen anders. DotD is subjectief en meer een populariteitspoll dan een objectieve keuze wie nu de beste coureur van de dag was. Dat maakt een discussie ook zo moeilijk. Jij hebt je redenen om hem geen DotD te noemen, anderen wel. | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:28 |
Excuses geen excuses voor het bediscussieren van een veel besproken iets op een discussieforum. ![]() | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:31 |
Alleen zijn die redenen op andere banen dus opeens... van de baan. Zo gezegd. Beetje vreemd. Misschien ben ik hierin een beetje te objectief inderdaad. Verdiende overwinning van Ric, maar dotd zwaar onverdiend. Zijn meerdere andere coureurs op de baan die wel leuke bijzondere dingen hebben laten zien. Maar ik zie dat dit veel teweeg brengt. Ik zal het laten voor wat het is. | |
opgebaarde | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:54 |
Op deze manier kan je 90% van de onderwerpen doodslaan. Met alleen als reden “ik heb gewoon geen zin om dit te lezen dus rot op ”. Beetje jammer. Misschien dat een mod dit topic op slot wil flikkeren want 80% van de onderwerpen is toch herhaling en dat zou jou en sasquatch alleen maar kunnen irriteren en 15% is nieuws wat beter in het [nieuwstopic] kan | |
DeeBee | dinsdag 29 mei 2018 @ 09:58 |
De altijd onsympathieke Ricciardio die met veel geluk wederom won en voor het derde seizoen op rij alleen door geluk meer punten haalt dan Max. ~Refragmental | |
vosss | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:09 |
1 ding is in elk geval zeker. De vergaarde data van de TR's ligt al lang en breed naast die van de RB's. Als ze slim zijn stappen ze over. ![]() | |
vosss | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:13 |
Vet gemaakt ![]() | |
Nattekat | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:15 |
Wees allemaal eens lief voor elkaar. | |
Donderkonijn | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:15 |
Dat denkt iedereen dat het Max zo vaak overkomt maar haal de begin jaren van Hamilton en Schumacher eens terug. Die waren net zo veel in opspraak vanwege brokken en hun rijstijl als Max dat nu is. Grosjean kreeg zelfs bijna een raceban van enkele races aan zijn broek in zijn beginjaren met hoeveel brokken die maakte, zoveel punten raakte die kwijt op zijn licentie. Max valt nog relatief mee hoor. | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:36 |
Juist. Lijkt net pol hier. Zaken verdraaien en zelf er een hoop bij verzinnen. Maar wel een punt... RIcciardo is sympatiek, totdat het hem een beetje moeilijk wordt gemaakt. Die glimlach van hem is flinterdun, bij een klein beetje tegenslag begint ie te schelden en te tieren. Gelukkig zien genoeg andere mensen hier dat ook. En Monaco heeft ie inderdaad met veel geluk gewonnen. Elke andere baan waar inhalen wel mogelijk was, was ie laatste geworden, zo weinig vermogen had zijn auto dat ie op langere rechte stukken invoudig zou worden ingehaald. Dat ie meer punten haalt dan Max heeft te maken met het feit dat ie gewoon een betere coureur is op dit moment. | |
franske19 | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:41 |
Het is BadderHaring. Bekende VBL trol en heeft nu een nieuwe plek gevonden. Geen energie in steken. | |
daNpy | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:44 |
Een reden kan zijn dat veel mensen het hem gunnen omdat ze hem aardig vinden. Of omdat hij een race heeft gereden zonder bombdives ![]() | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:47 |
![]() | |
Afhaalchinees | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:50 |
Badder is een fenomeen in VBL. Gehaat, geliefd. | |
opgebaarde | dinsdag 29 mei 2018 @ 10:52 |
Ik las twee korte opmerkelijke berichtjes. Ocon die bijzonder duidelijk impliceert teamorders gekregen te hebben om het fabriekteam Mercedes niet te hinderen tijdens de race. En dat onze Franse vriend Abiteboul van Renault wijst naar Ferrari en Mercedes die RedBull niet willen voorzien van een motor en dat Renault dit ook kan gaan besluiten (maar waardeloze bron van dit bericht) | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:00 |
![]() | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:11 |
Om jezelf maar te quoten, met een kleine aanpassing ![]() "Je mist het belangrijkste deel van zijn post..." | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:16 |
Dat deel was in mijn ogen niet zo belangrijk ![]() Daarbij boeit me het ook niet zo veel wat ze in VBL of hier van mij denken, het is maar een internetforum. Ik geef mijn mening en dat doe ik zonder sugercoating. De ene kan dat waarderen, de andere niet. Lekker belangrijk. | |
Refragmental | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:26 |
![]() Voor de rest verder met je eens. Sugarcoating doe je maar op een cake. | |
opgebaarde | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:26 |
“Lekker belangrijk”, maar een gebruiker die een dag later een onderwerp nogmaals aanhaalt vind jij niet kunnen en wil je meteen afdwingen. Goed bezig man, klasse | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:27 |
Dan voer jij die discussie toch lekker? Veel plezier hoor. | |
Sinister-D- | dinsdag 29 mei 2018 @ 11:44 |
het weekend direct na Canada is de interessantste van het hele autosport jaar ![]() | |
Afhaalchinees | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:05 |
Welke race is dan? | |
opgebaarde | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:06 |
Je mist hem. Je moet niet reageren, maar als iets je niet zint kan je om jouw woorden te gebruiken ook denken “lekker belangrijk”. Het is een forum, niet elk onderwerp vind je tof of rullevant. Om meteen als een klein kind te reageren “je bent nr 25” of “race was eergisteren” verpest een topic (net zoals mijn gekanker nu). Vindt iedereen het (sub)onderwerp stom of oninteressant, sterft die posting een stille dood. Lijkt mij super Wat jij wil kan ook niet want er worden topics gebouwd met als onderwerp een race of een sport. Dan kan het niet anders dat het (sub)onderwerp soms al (kort) besproken is of sommige oninteressant vinden. | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:33 |
Le Mans gok ik. ben dit keer niet zo enthousiast, het is meer Toyota/Alonso has to win it | |
daNpy | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:36 |
Le Mans ... 7 km rechtdoor rijden. 3 weken terug was de 24u op de Nürburgring, dat is tenminste een echt circuit ![]() | |
bloodymary1 | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:39 |
Dat was ook gewoon gezellig toen het daar nog was! Zijn ooit een week geweest, van dinsdag tot maandag. | |
Rossdale | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:40 |
Je wist dat het evenement maar 24 uur duurde he? | |
bloodymary1 | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:41 |
Haha, ik bedoel met Formule 1. Wat natuurlijk ook maar drie dagen duurde, maar was gewoon beregezellig, kamperen aan het circuit. En we waren zeker niet de enigen die daar bijna een week van maakten. | |
daNpy | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:45 |
4 dagen is dat idd. | |
Sinister-D- | dinsdag 29 mei 2018 @ 12:51 |
dat is waar dit keer, als enkel LMP1 zou rijden. | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 13:00 |
die andere klassen zijn inderdaad interessanter, punt is alleen dat dit de meeste aandacht krijgt | |
TheFreshPrince | dinsdag 29 mei 2018 @ 13:08 |
https://m.gpupdate.net/nl/videos/10640/de-recordronde-van-max-verstappen-in-monaco/ Zoveel rust en controle in dat stuur ![]() | |
Afhaalchinees | dinsdag 29 mei 2018 @ 13:16 |
beter dan bombcardo! | |
tja77 | dinsdag 29 mei 2018 @ 13:23 |
Joch kan gewoon ontzettend goed rijden en dat wordt nogal eens vergeten als hij de fout ingaat. | |
Afhaalchinees | dinsdag 29 mei 2018 @ 13:24 |
Dat ventje is gewoon belachelijk goed | |
opgebaarde | dinsdag 29 mei 2018 @ 13:26 |
Ik zou al tevreden zijn geweest met een 1:16 terwijl Verstappen gelouterd reageerde op zijn 1:14,2. Maar zo ben ik gewoon | |
AnneX | dinsdag 29 mei 2018 @ 14:09 |
Op de fb pagina van red bull staat een filmpje met de overtakes van Max ![]() Je weetz, waar je niet kunt inhalen in Monaco. | |
Smoofie | dinsdag 29 mei 2018 @ 14:39 |
Bij al die RB festiviteiten was max redelijk afwezig. Zouden Horner en Newey hem nog wel mogen? ![]() | |
Monolith | dinsdag 29 mei 2018 @ 14:43 |
De reden daarvoor lijkt me eerder dat hij zelf nog flink baalt van het feit dat hij een potentiële eerste pole en overwinning heeft verprutst. ![]() | |
MakkieR | dinsdag 29 mei 2018 @ 14:44 |
Om eerlijk te zijn vond ik wel dat RBR heel voorspelbaar eerste is geworden. Dat zijn motor het begaf maakte het nog enigszins spannend, waardoor hij Dotd verdiend. Het was eigenlijk al een gesloten deal voor de kwalificatie. Monaco is een echte RBR circuit. Als zijn auto niet kreupel was, dan was hij met de noorderzon vertrokken. | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 15:03 |
je moet het toch maar even doen, kan Max helaas niet zeggen | |
bokkepoot | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:21 |
Hij was wel bij het zwembad, heeft nog even met Newey staan lullen | |
Nattekat | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:26 |
Die heeft ook een dijk van een race gereden. | |
Nattekat | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:27 |
Na die ene bij Casino viel mijn mond letterlijk open ![]() ![]() Echt nog nooit iemand daar ook maar een actie zien proberen te maken. | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:35 |
Is zelfs van het officiële kanaal: | |
Themeparktommy | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:50 |
Oeh, die inhaalactie op Sainz kon echt net of net niet haha ![]() Maar hij is goedgekeurd door de stewards, dus topactie! | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:52 |
Eerst duwde Verstappen > Sainz eraf en daarna vica versa... gelijk spel dus. | |
Nattekat | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:54 |
Ten alle tijden een wiel binnen de lijnen > goedgekeurde actie | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:55 |
Was alleen een beetje bang voor de vloer van de RB14 van Verstappen ![]() ![]() | |
ondeugend | dinsdag 29 mei 2018 @ 16:57 |
Volgens mij had ik die vannacht al in dit topic gepost | |
TAV74 | dinsdag 29 mei 2018 @ 17:19 |
Die kon echt prima Erger is dat inhalen blijkbaar iets heel bijzonders is... | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 17:22 |
Op Monaco wel... auto's zijn veel te breed. | |
TAV74 | dinsdag 29 mei 2018 @ 17:29 |
Monaco is extreem, maar ik vind het aantal inhaalacties op veel meer circuits zorgelijk laag. | |
Fir3fly | dinsdag 29 mei 2018 @ 17:40 |
Nee hoor. | |
Tarado | dinsdag 29 mei 2018 @ 17:44 |
te lang ook nog, sowieso lelijk | |
SnowOokami | dinsdag 29 mei 2018 @ 17:48 |
Ja dat sowieso. Mooiste wagens + mooiste motoren: ![]() ![]() | |
THEFXR | dinsdag 29 mei 2018 @ 18:03 |
marcodej | dinsdag 29 mei 2018 @ 18:31 |
Klopt, maar het lukt hem om er helemaal voorbij te zijn juist door te laat te remmen c.q. de bocht niet te kunnen houden. | |
TheFreshPrince | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:15 |
Als je een inhaalactie inzet weet je nooit 100% zeker hoe het afloopt. De andere rijder kan je over het hoofd zien, de baan afdwingen of je klapt er bovenop. Maar bij Max weet je iig dat die inhaalactie er komt als er ook maar wat ruimte gelaten wordt. En dat is precies waar ik F1 voor kijk. Als ik treintjes wil kijken ga ik wel naar het CS. | |
bokkepoot | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:17 |
Was dit al voorbij gekomen? Vind het wel redelijk bizar http://www.f1i.com/news/3(...)s-move-hamilton.html | |
sasquatsch | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:18 |
Meer downforce en bredere auto's dan een paar jaar geleden zijn de belangrijkste redenen. Maar het zijn er nog altijd veel meer dan pakweg 10 jaar geleden. | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:36 |
Tja, ik denk dat wanneer er een overwinning of titel in zicht is, dat het bij Torro Rosso en RBR niet veel anders zal gaan. Al zijn die teams natuurlijk nadrukkelijker aan elkaar verbonden. Ik vind het opvallend en ik vind het neigen naar competitievervalsing. | |
BadderHaring | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:37 |
Hij was hem voorbij en blijft binnen de lijntjes. Wat is het probleem? | |
Hanschje | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:39 |
Monaco wordt waarschijnlijk anders, op het nieuwe stukje land erbij. | |
TAV74 | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:53 |
Dat was ook wel de minste periode in de F1 in mijn beleving. Volg het al sinds Senna tijd, maar het heeft echt wel een tijd op laag pitje gestaan doordat er wel erg weinig actie te zien was. | |
bokkepoot | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:53 |
Titel duurt nog enkele races voor die beslist is. Vind eigenlijk dat de FIA/Liberty hierop moet ingrijpen. Als een coureur besluit dat het gevecht niet waard is, dan is dat prima. Als ie echter teamorders van een ander team krijgt, er behoorlijk iets mis naar mijn mening | |
Fer | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:55 |
Het einde van Whiting? https://nl.motorsport.com(...)-ers-ferrari-1043033 | |
bokkepoot | dinsdag 29 mei 2018 @ 19:58 |
Denk dat niet zoveel impact heeft, iedereen weet dat dit gebeurt. En ook zonder namen wist iedereen alsnog hoe en wat.. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 mei 2018 @ 20:09 |
Het is competitievervalsing en het gebeurt al járen. Toen Sauber voor het eerst met Ferrari-motoren reed, sprongen ze al aan de kant toen Schumacher eens achteraan moest starten. Bij TR en RBR is het ook niet veel anders. | |
Asschen_sukar | dinsdag 29 mei 2018 @ 20:21 |
https://www.dumpert.nl/me(...)dkampioen,_maar.html ![]() | |
mikieu | dinsdag 29 mei 2018 @ 20:35 |
Gezeur over het inhalen zal nooit overgaan,![]() | |
Sjemmert | dinsdag 29 mei 2018 @ 20:46 |
Deze al langs geweest ? | |
Nattekat | dinsdag 29 mei 2018 @ 20:47 |
En toch staat de periode 2000-2008 me bij als een periode met veel geweldige gevechten. Weer bewijs dat kwantiteit niet alles is. | |
Evenstar | dinsdag 29 mei 2018 @ 21:07 |
Dit is competitievervalsing ten top, maar goed je zal er waarschijnlijk niemand over horen. |