abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2018 @ 17:54:28 #151
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180986296
7 rondes? Allemachtig! Hoeveel concurrentie heb je?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:53:03 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_180987272
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekker snel, succes
hoppa, van de week contract tekenen... dat ook weer geregeld.

(mis mijn collega's nu al... :'( )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:54:29 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_180987293
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:54 schreef Pluizel het volgende:
7 rondes? Allemachtig! Hoeveel concurrentie heb je?
bah daar zou ik ook geen zin in hebben. 7 gesprekken hebben ze zelfs niet bij de inlichtingendienst. :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:03:32 #154
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180987456
Ik ben ook weer aan het solliciteren. in juni begonnen met mijn nieuwe baan maar ik word er niet blij van.
Heb er sindsdien één sollicitatie op zitten, Leuke functie, iets waarvan ik zeker weet dat ik het kan maar waarvan er genoeg over blijft om te leren. Gesprek ging goed ondanks dat ik zwaar beroerd was. Dezelfde middag werd ik nog gebeld

"Ja we twijfelden héél erg en eigenlijk weet ik nu niet niet eens meer waarom nu ik je zo hoor, maarrrr we misten een sprankeling bij je. Misschien is dat omdat je ziek bent."

Gesprek afgerond, onrustig geslapen en de volgende dag een mail gestuurd dat ik wel degelijk sprankel :') en gemotiveerd ben en of ik toch door mocht voor een tweede gesprek. Nou toen kwam de aap uit de mouw "Een klik is óók belangrijk en dan moet je doorgaan met mensen met wie je die wel hebt."

Zeg dat dan meteen :') }:|
With the stars as her umbrella
pi_180987750
Ja ik vind 7 ook erg veel en dan tel ik een hoop korte telefoontjes niet eens mee. Er zit een recruitment bureau tussen en die blijft me echt eindeloos bellen en mailen en 2 telefoontjes gingen zo diep dat ik die meetel als authentieke sollicitatiegesprekken ook al zei hij zelf van niet. Dan heb ik nog 5 keer gepraat met mensen van het bedrijf zelf waarvan 1 persoon 2 keer. Dat ging ook deels per telefoon, dat dan weer wel.

Het punt is een beetje dat ze nogal een mismatch hebben tussen de vacaturetekst en wat ze daadwerkelijk willen. Gelukkig sluiten mijn ambities aan bij wat ze daadwerkelijk willen. Wat dat betreft bof ik wel met mijn ervaring met solliciteren zodat ik daar een beetje doorheen kan prikken.

Dat houdt de concurrentie buiten de deur. Ik ben op dit moment de enige kandidaat, of in ieder geval de enige die zo ver in de pijplijn zit.

EDIT: oh ja ik heb vandaag wel mijn salaris-eis een beetje naar boven bijgesteld :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Daboman op 06-08-2018 19:34:13 ]
pi_180997076
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

hoppa, van de week contract tekenen... dat ook weer geregeld.

(mis mijn collega's nu al... :'( )
Goed gedaan !

Misschien krijg je er wel hele leuke collega's voor terug :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_180997109
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:03 schreef -Miauw- het volgende:
Ik ben ook weer aan het solliciteren. in juni begonnen met mijn nieuwe baan maar ik word er niet blij van.
Heb er sindsdien één sollicitatie op zitten, Leuke functie, iets waarvan ik zeker weet dat ik het kan maar waarvan er genoeg over blijft om te leren. Gesprek ging goed ondanks dat ik zwaar beroerd was. Dezelfde middag werd ik nog gebeld

"Ja we twijfelden héél erg en eigenlijk weet ik nu niet niet eens meer waarom nu ik je zo hoor, maarrrr we misten een sprankeling bij je. Misschien is dat omdat je ziek bent."

Gesprek afgerond, onrustig geslapen en de volgende dag een mail gestuurd dat ik wel degelijk sprankel :') en gemotiveerd ben en of ik toch door mocht voor een tweede gesprek. Nou toen kwam de aap uit de mouw "Een klik is óók belangrijk en dan moet je doorgaan met mensen met wie je die wel hebt."

Zeg dat dan meteen :') }:|
Ja, gewoon een eerlijke afwijzing.. daar hebben mensen het meeste aan.
Alleen heb je eerlijk en eerlijk :') en soms kan je de waarheid niet zeggen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:41:23 #158
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180997147
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:15 schreef Daboman het volgende:
Ja ik vind 7 ook erg veel en dan tel ik een hoop korte telefoontjes niet eens mee. Er zit een recruitment bureau tussen en die blijft me echt eindeloos bellen en mailen en 2 telefoontjes gingen zo diep dat ik die meetel als authentieke sollicitatiegesprekken ook al zei hij zelf van niet. Dan heb ik nog 5 keer gepraat met mensen van het bedrijf zelf waarvan 1 persoon 2 keer. Dat ging ook deels per telefoon, dat dan weer wel.

Het punt is een beetje dat ze nogal een mismatch hebben tussen de vacaturetekst en wat ze daadwerkelijk willen. Gelukkig sluiten mijn ambities aan bij wat ze daadwerkelijk willen. Wat dat betreft bof ik wel met mijn ervaring met solliciteren zodat ik daar een beetje doorheen kan prikken.

Dat houdt de concurrentie buiten de deur. Ik ben op dit moment de enige kandidaat, of in ieder geval de enige die zo ver in de pijplijn zit.

EDIT: oh ja ik heb vandaag wel mijn salaris-eis een beetje naar boven bijgesteld :+
E terecht! Ze mogen financieel bloeden voor al die gesprekken _O-
Maar wat goed! Je bent er bijna *O*
In welke branche zit dat bedrijf?
With the stars as her umbrella
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:44:06 #159
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180997177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, gewoon een eerlijke afwijzing.. daar hebben mensen het meeste aan.
Alleen heb je eerlijk en eerlijk :') en soms kan je de waarheid niet zeggen.
Ja snap ik! Maar ik vind het zelf niet raar om afgewezen te worden bij een gebrek aan klik. Als je iemand aanneemt wil je in ieder geval het idee hebben dat je leuk overweg kan met een persoon.
Ik voelde de klik ook niet, maar ik vond het niet storend, soms moet het groeien en ik had geen instant hekel aan haar :+
With the stars as her umbrella
pi_180997183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:44 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja snap ik! Maar ik vind het zelf niet raar om afgewezen te worden bij een gebrek aan klik. Als je iemand aanneemt wil je in ieder geval het idee hebben dat je leuk overweg kan met een persoon.
Ik voelde de klik ook niet, maar ik vond het niet storend, soms moet het groeien en ik had geen instant hekel aan haar :+
Nee ik zou dat zelf ook niet raar vinden, men kan nu eenmaal niet alle mensen leuk vinden :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:46:46 #161
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180997205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee ik zou dat zelf ook niet raar vinden, men kan nu eenmaal niet alle mensen leuk vinden :P
_O_
Dank u!
With the stars as her umbrella
pi_180997944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:46 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

_O_
Dank u!
Je had in juni toch de keuze uit twee banen? Kan je die andere niet nog eens contacten, je bent in ieder geval assertief genoeg :)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:39:49 #163
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180998037
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Je had in juni toch de keuze uit twee banen? Kan je die andere niet nog eens contacten, je bent in ieder geval assertief genoeg :)
Wat een geheugen :o
Nee, dat kan niet meer, maar vind het ook niet héél erg hoor.

Ben weer vol goede moed aan het solliciteren w/
With the stars as her umbrella
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:09:33 #164
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181008267
Ook maar weer eens aan het rond shoppen. Nu werkzaam binnen investment/private banking bij één van de Nederlandse grootbanken, maar veel geld en/of moeite in je steken gebeurd er niet, maar wel zeggen dat ik eigenlijk overgekwalificeerd ben...

Dus dan maar hopelijk naar het buitenland. De Nederlandse financiële bedrijven betalen sowieso ruk.

Binnen een week drie leuke gesprekken gehad met twee Zwitserse partijen en 1 Franse en bij de beide Zwitserse de twee rondes al gepland staan :)
The more debt, the better
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:11:40 #165
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_181009639
wooow, Daboman, 7 rondes, niet normaal! Hoe kunnen ze zoveel rondes nodig hebben om te zien of je geschikt bent. Ik hoop dat je het wordt!

Cool flyguy, Zwitserland lijkt me wel mooi om te wonen (Frankrijk dan weer niet want Fransen). Maar verdient dat daar nou écht zo veel beter dan hier als je ook meerekent dat alle lasten er ook 10x zo hoog zijn? :o En is Londen niet the place to be voor investment banking?

Ik ben inmiddels ook aan het solliciteren bij een heel leuk bedrijf. Tot zo ver dus mijn intentie om eerst te oefenen bij bedrijven waar ik niet wil werken :p Dus maar gewoon hopen dat ik het in 1 keer goed doe. Gister een assessment gemaakt ervoor.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:23:38 #166
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181011413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:11 schreef Gentianella het volgende:
wooow, Daboman, 7 rondes, niet normaal! Hoe kunnen ze zoveel rondes nodig hebben om te zien of je geschikt bent. Ik hoop dat je het wordt!

Cool flyguy, Zwitserland lijkt me wel mooi om te wonen (Frankrijk dan weer niet want Fransen). Maar verdient dat daar nou écht zo veel beter dan hier als je ook meerekent dat alle lasten er ook 10x zo hoog zijn? :o En is Londen niet the place to be voor investment banking?

Ik ben inmiddels ook aan het solliciteren bij een heel leuk bedrijf. Tot zo ver dus mijn intentie om eerst te oefenen bij bedrijven waar ik niet wil werken :p Dus maar gewoon hopen dat ik het in 1 keer goed doe. Gister een assessment gemaakt ervoor.
Functies zijn beschikbaar in Zwitserland, Dublin, Londen of Luxembourg. Als het in Frankrijk zelf was had ik per direct geen interesse. Wonen in de grote Zwitserse steden is bijvoorbeeld wel wat duurder, grofweg 60%, dan in Amsterdam maar het netto-salaris daar zou grofweg 3,5 x zijn, van wat ik hier krijg. Veel zit inderdaad in Londen, maar het ligt een beetje aan het hoe en wat.
The more debt, the better
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:25:39 #167
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181011464
Zwitserland lijkt me vreselijk om te wonen. Mooi land hoor, keurig, maar ehm aparte lui daar.
With the stars as her umbrella
pi_181030009
Oef, heb zojuist een afwijzing gekregen van mijn marathon.

Ze waren bang dat het mis zou gaan in communicatie en dan bedoelen ze in termen van expert naar leek. Ze vonden het erg moeilijk omdat ik wel de technische expertise had. Maar blijkbaar waren ze ook bang dat ik daardoor zou vertrekken. Ze hebben zich ook nogal als de underdog gepresenteerd.

Ze hebben op zich wel een punt, daar ben ik wel vaker mee voor gaas gegaan. Door de crisis en vanuit nieuwsgierigheid heb ik mezelf nogal gepusht om me inhoudelijk te blijven ontwikkelen en daardoor ben ik misschien wel teveel een vak-expert geworden die niemand kan volgen en wordt het hoog tijd om eens wat soft skills te ontwikkelen. Maarja, omdat het altijd voor jou 10 anderen was heb ik nooit echt het zelfvertrouwen gehad om mezelf op die manier te kunnen zien.

Voor het type werk is beide van belang.

Ik vond het wel erg jammer, ik heb in mijn werkpraktijk genoeg goede werkrelaties opgebouwd en zou zeker niet vertrekken. Ik denk dat ik me bij dat bedrijf best thuis had kunnen voelen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:39:26 #169
286575 Roces18
Chef de party
pi_181098008
Vind het ook opvallend raar trouwens dat werkgevers in deze tijd niet veel meer investeren om hun personeel te behouden. Zo had ik een gesprek met mijn directeur waarom ik wegga en hij was helemaal verbaasd. Terwijl je elke week 10 aanbiedingen hebt op linkedin van bedrijven waar die een beter aanbod doen. En nu vloeit er kennis weg en kost het weer een bak geld om iemand op te leiden. Dan kan je dat net zo goed investeren om je personeel te behouden....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:43:35 #170
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_181187535
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:39 schreef Roces18 het volgende:
Vind het ook opvallend raar trouwens dat werkgevers in deze tijd niet veel meer investeren om hun personeel te behouden. Zo had ik een gesprek met mijn directeur waarom ik wegga en hij was helemaal verbaasd. Terwijl je elke week 10 aanbiedingen hebt op linkedin van bedrijven waar die een beter aanbod doen. En nu vloeit er kennis weg en kost het weer een bak geld om iemand op te leiden. Dan kan je dat net zo goed investeren om je personeel te behouden....
Nou inderdaad dat is echt vreemd. Vooral ook als je ziet dat het ook gewoon retemoeilijk is om goede vervanging te regelen!
klerkje
pi_181189856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:39 schreef Roces18 het volgende:
Vind het ook opvallend raar trouwens dat werkgevers in deze tijd niet veel meer investeren om hun personeel te behouden. Zo had ik een gesprek met mijn directeur waarom ik wegga en hij was helemaal verbaasd. Terwijl je elke week 10 aanbiedingen hebt op linkedin van bedrijven waar die een beter aanbod doen. En nu vloeit er kennis weg en kost het weer een bak geld om iemand op te leiden. Dan kan je dat net zo goed investeren om je personeel te behouden....
Dat komt door het korte termijn denken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_181260015
Ik heb laatst nog het omgekeerde gehad; bedrijven willen wel op 1 staan.

Maar dat is voor mij nogal lastig. Ten eerste is mijn fanatisme soms een afknapper; teveel motivatie is ook niet goed, dan kun je ook wanhopig overkomen. Ten tweede sta je dan met lege handen als ze je afwijzen en je hebt niet ergens anders een lijntje uitgegooid.
pi_181267185
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat komt door het korte termijn denken
Kan ook gewoon een kwestie zijn van iets anders bieden dan de betreffende werknemers zoeken. Een beter financieel aanbod is zo ongeveer altijd wel te vinden (zeker in een aantal branches), maar dat wil nog niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:24:13 #174
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_181270372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 00:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Kan ook gewoon een kwestie zijn van iets anders bieden dan de betreffende werknemers zoeken. Een beter financieel aanbod is zo ongeveer altijd wel te vinden (zeker in een aantal branches), maar dat wil nog niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
Klopt, maar dan ben je als bedrijf die medewerker al kwijt.
Investeren in zittend personeel wordt te weinig gedaan. Niet eens bewust denk ik, maar meer zi van 'ja dat zegt X wel maar dat zal wel loslopen' en dan verbaasd zijn dat X toch opstapt....
klerkje
pi_181276839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:09 schreef flyguy het volgende:
Ook maar weer eens aan het rond shoppen. Nu werkzaam binnen investment/private banking bij één van de Nederlandse grootbanken, maar veel geld en/of moeite in je steken gebeurd er niet, maar wel zeggen dat ik eigenlijk overgekwalificeerd ben...

Dus dan maar hopelijk naar het buitenland. De Nederlandse financiële bedrijven betalen sowieso ruk.

Binnen een week drie leuke gesprekken gehad met twee Zwitserse partijen en 1 Franse en bij de beide Zwitserse de twee rondes al gepland staan :)
Is je verwachtingspatroon niet wat overdreven? Bij mijn weten betalen nl banken uitstekend. In Zürich ligt het salaris idd hoger, al gekeken naar de woonlasten aldaar? ;)
pi_181315497
Hallo, ik ga ook maar in dit topic meeposten.

2 weken geleden gehoord dat ik ( waarschijnlijk ) door bezuinigingen weg moet. Lekker zuur. Nig erger is dat ze beaamde dat de gehele werkplek ( mijn afdeling) weg ging, maar nu een collega dat ook moet opnemen :N

Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 08:36:26 ]
pi_181315507
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hallo, ik ga ook maar in dit topic meeposten.

2 weken geleden gehoord dat ik ( waarschijnlijk ) door bezuinigingen weg moet. Lekker zuur. Nig erger is dat ze beaamde dat de gehele werkplek ( mijn afdeling) weg ging, maar nu een collega dat ook moet opnemen :N

Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over
Jij werkte toch in een tuincentrum
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:39:14 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181315529
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:36 schreef Vlaggenroof het volgende:

Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over
Als het bedrijf bekend is (meestal), zou ik gewoon via de website van het bedrijf solliciteren of een mail (CV + motivatie) naar het weergegeven emailadres sturen.
pi_181318543
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als het bedrijf bekend is (meestal), zou ik gewoon via de website van het bedrijf solliciteren of een mail (CV + motivatie) naar het weergegeven emailadres sturen.
Bijzonder, gedaan via indeed vanochtend. Een uur geleden gebeld dat ik eoensdag op gesprek mag
pi_181354529
Hoe denken jullie over linkedin?

Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)

Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.

Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.

Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Do what you love, love what you do!
pi_181364725
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:04 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie over linkedin?

Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)

Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.

Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.

Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Je kan instellen om vacatures te ontvangen op basis van gegeven parameters. Ik zie regelmatig leuke vacatures voorbij komen daardoor.

Voor de rest, ja voornamelijk recruiters die contact opzoeken.
pi_181367462
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:04 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie over linkedin?

Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)

Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.

Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.

Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Ik vind het wel een handige site om een netwerk op te bouwen. Het is wel irritant als je vaak benaderd word en er gouden bergen beloofd worden, maar ik bedankt dan altijd vriendelijk en beleefd en vraag of we wel een connectie kunnen worden.

Als je dit consequent doet. En als je dan je baan verliest, dan heb je best wel een groot netwerk om op terug te vallen en dat geeft een hoop rust.
pi_181529529
Ik heb inmiddels 2 gesprekken gehad bij een bedrijf via een recruitment bureau. Ze hebben mij een aanbod gedaan en mag dit morgen gaan bespreken/vastleggen bij de recruiter. Het bedrijf is leuk en biedt veel perspectief, meer dan het bedrijf waar ik nou pas een kleine 2 jaar werk.

Het aanbod viel een beetje tegen, het is "maar" 50 euro bruto meer. Het was lager dan mijn indicatie dus ik wil graag een tegenbod doen. Dit is de eerste keer dat ik via een recruitment bureau wordt geplaatst. Is het "normaal" om via hun een tegenbod te doen?

Verder heb ik nog een aantal vragen waar ik nog antwoord op wil krijgen. Bijvoorbeeld hoe het zit met pensioensregeling, CAO omdat ik bij het bureau in dienst kom.

Hebben jullie verder nog tips in een (onderhandelings)gesprek met een recruiter?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:48:16 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_181530157
Ik ben sinds twee weken ook werkloos maar de banenmarkt lijkt tegenwoordig bij wijze van spreken te ontploffen. Na nota bene een open sollicitatie dat ik eergisteren zond aan een gemeente had ik vanmorgen een gesprek. Uiteindelijk doel is een voltijd baan maar déze functie is voor slechts 20 uur p/w en bovendien geen reiskostenvergoeding. Echter is het uurloon voor mijn begrippen royaal, is het prima per fiets te bereiken (10 km) en de werkzaamheden sluiten aan op mijn werkervaring in de afgelopen jaren.

Zou deze baan als 'tussenstation' kunnen gebruiken op weg naar opnieuw voltijd werk. Heb dat ook lichtjes laten doorschemeren door te zeggen dat 20 u p/w acceptabel is vanwege aanvullend WW.
pi_181535088
Oef vandaag een behoorlijke tegenvaller. Een complete werkgever die nogal aan het uitbreiden is valt af. Ze willen niet meer via een bemiddelaar werken, maar blijkbaar zien ze mensen die recentelijk via een bemiddelaar in de sollicitatieprocedure zijn gekomen zijn wel als een bedrijfs-risico. Ze kunnen hier blijkbaar echt een claim op indienen. Hierdoor gaat het hele bedrijf voor mij op slot.

Uitkijken dus voor je met een uitzendbureau, detacheerder, of ander van dat soort volk in zee gaat. Het bedrijf had meerdere interessante functies maar de zaak gaat dus helemaal op slot.
pi_181544487
Tja dat was even schrikken. Vandaag toch weer een sollicitatie de deur uit, heb het eens op een heel andere boeg gegooid. Heeft meer aanknopingspunten met mijn wat verdere verleden.

Op eigen initiatief uiteraard, recruitmentbureaus heb ik even genoeg van 8)7
pi_181562569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:16 schreef Daboman het volgende:
Oef vandaag een behoorlijke tegenvaller. Een complete werkgever die nogal aan het uitbreiden is valt af. Ze willen niet meer via een bemiddelaar werken, maar blijkbaar zien ze mensen die recentelijk via een bemiddelaar in de sollicitatieprocedure zijn gekomen zijn wel als een bedrijfs-risico. Ze kunnen hier blijkbaar echt een claim op indienen. Hierdoor gaat het hele bedrijf voor mij op slot.

Uitkijken dus voor je met een uitzendbureau, detacheerder, of ander van dat soort volk in zee gaat. Het bedrijf had meerdere interessante functies maar de zaak gaat dus helemaal op slot.
Hebben wij helaas ook moeten doen met een aantal kandidaten. Waren rechtstreeks bij ons terechtgekomen, maar bleken al eens contact gehad te hebben met een bureau. Stonken erin en daar lag ineens het risico van een claim van ¤ 50k bij ons. Helaas, dan gaat het écht even over.

In welke branche zit je eigenlijk?
pi_181569923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Hebben wij helaas ook moeten doen met een aantal kandidaten. Waren rechtstreeks bij ons terechtgekomen, maar bleken al eens contact gehad te hebben met een bureau. Stonken erin en daar lag ineens het risico van een claim van ¤ 50k bij ons. Helaas, dan gaat het écht even over.

In welke branche zit je eigenlijk?
Wow dat zijn geen malse bedragen, ik dacht altijd dat ze hooguit wat misgelopen inkomsten konden claimen. Dat zou niet meer dan een paar duizend euro zijn, uitgaande van een modaal salaris en een commissie van 10-20%.

Op zich lette ik vanuit gezond verstand al op dat ik maximaal 1 recruiterbedrijf per potentiële werkgever heb, soms krijg ik meerdere op m'n dak voor dezelfde functie.

Maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ze het zo bont kunnen maken, ik kijk nu wel uit, het kan blijkbaar heel hard backfiren. Heb ook al een keer op sollicitatie de vraag gehad "wat breng jij extra mee t.o.v. een kandidaat die direct solliciteert. Je kost immers extra geld".

Branche kan ik beter niet noemen, er zijn nogal wat van dat soort bureaus actief en je weet nooit wie meeleest.
pi_181570049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:44 schreef Daboman het volgende:
Wow dat zijn geen malse bedragen, ik dacht altijd dat ze hooguit wat misgelopen inkomsten konden claimen. Dat zou niet meer dan een paar duizend euro zijn, uitgaande van een modaal salaris en een commissie van 10-20%.

Op zich lette ik vanuit gezond verstand al op dat ik maximaal 1 recruiterbedrijf per potentiële werkgever heb, soms krijg ik meerdere op m'n dak voor dezelfde functie.

Maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ze het zo bont kunnen maken, ik kijk nu wel uit, het kan blijkbaar heel hard backfiren. Heb ook al een keer op sollicitatie de vraag gehad "wat breng jij extra mee t.o.v. een kandidaat die direct solliciteert. Je kost immers extra geld".
Ik lul niet en de claim was behoorlijk 'hard'. We hebben de betreffende medewerker direct verzocht het pand door de achterdeur te verlaten.

De bureaus hebben zo hun manieren. Ik weet niet hoezeer die houdbaar zijn als het op een procedure aankomt, maar we willen het ook niet proberen. Vandaar dat we tegenwoordig standaard zeggen dat ze uit onze buurt moeten blijven en voorál niet 'vrijblijvend' hun CV's naar ons moeten opsturen. Nee dank & de groeten.

Als je een beetje lekker in de markt ligt, zou ik als sollicitant mooi ver uit de buurt blijven van iedereen die meent zich met jouw baankansen te moeten bemoeien.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:40:44 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181572351
Nadeel is dat wel veel sollicitanten er gebruik van maken, want lekker makkelijk plus miss de druk van de vele telefoontjes.
Al merken ze snel genoeg de nadelen ervan.
pi_181573751
Zo heb ik ooit gehad dat ik was afgewezen bij een baan via het ene uitzendbureau (door het uitzendbureau zelf).
Tegelijk had ik het ook lopen via een ander bureau en toen ben ik aangenomen.

Ging het eerste bureau claimen dat ze recht hadden op de vergoedingen.
Ja, hoi!
pi_181580177
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:48 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik lul niet en de claim was behoorlijk 'hard'. We hebben de betreffende medewerker direct verzocht het pand door de achterdeur te verlaten.

De bureaus hebben zo hun manieren. Ik weet niet hoezeer die houdbaar zijn als het op een procedure aankomt, maar we willen het ook niet proberen. Vandaar dat we tegenwoordig standaard zeggen dat ze uit onze buurt moeten blijven en voorál niet 'vrijblijvend' hun CV's naar ons moeten opsturen. Nee dank & de groeten.

Als je een beetje lekker in de markt ligt, zou ik als sollicitant mooi ver uit de buurt blijven van iedereen die meent zich met jouw baankansen te moeten bemoeien.
Best wel een eye opener dit. Eerst vanuit dat bedrijf zelf van iemand die eerst lang bij zo'n bureau had gewerkt. En nu hier nog eens.

Ik zie inderdaad ook vaak dat bedrijven een disclaimer op hun banenportaal zetten hierover.

Volgens mij kijk ik er nu nooit meer met dezelfde ogen naar als een recruiter me benadert via LinkedIn. De potentiële werkgevers doen het gelukkig ook, ik lig wel redelijk in de markt dus bedankt voor deze tip. Gedane zaken nemen geen keer maar ik kan wel in het vervolg hiermee voorzichtiger zijn :)
pi_181581411
Wat ze ook doen: als wij een 'vrijblijvend onder de aandacht gebrachte kandidaat' afwezen, dan belde er steevast een paar weken later iemand: "Mag ik Pietje Puk even?" Een belletje dus, om te checken of we niet stiekem iemand hebben aangenomen.

Ik vind het nare types. Of nee: een nare manier van zaken doen. Hoe moeilijk het voor ons ook is om kandidaten te vinden: bureaus zijn niet welkom.
pi_181963442
Oef, eromheen werken blijkt ook lastig.

Het is wel veel moeilijker dan ik dacht deze keer. Iedereen zegt de economie draait goed, je hebt zo weer een baan. Maar goed. Volgens mij is het ook veel schijn, veel vacatures staan dubbel of zelfs driedubbel op internet.

Ben bang dat het deze keer toch wat langer gaat duren. Het punt waar ik normaal gesproken wel weer een nieuwe baan heb is niet zo ver weg meer.
pi_181978055
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
pi_181978199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Ligt eraan of die manager er nog is die je weg heeft gedaan
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:48:07 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181978260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Exwerkgever kan. Zo te horen is 't ook een andere functie op andere locatie onder andere manager? Dan lijkt het me sowieso geen probleem.
pi_181978592
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Ligt eraan of die manager er nog is die je weg heeft gedaan
Zij is inderdaad weg. Daarna hoorde je een hele harde zucht op de afdeling (van opluchting).

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Exwerkgever kan. Zo te horen is 't ook een andere functie op andere locatie onder andere manager? Dan lijkt het me sowieso geen probleem.
Klopt, andere functie, andere afdeling, andere manager en collega's. Wel zelfde locatie.
pi_181979685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Het klinkt eerder alsof je een zetje nodig hebt dan als een dilemma. Je benoemt zelf geen nadelen van niet solliciteren.
pi_181979781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 10:29 schreef Daboman het volgende:

[..]

Het klinkt eerder alsof je een zetje nodig hebt dan als een dilemma. Je benoemt zelf geen nadelen van niet solliciteren.
:D Ja, dat klopt wel een beetje...
Dank voor de reacties, denk dat ik maar eens aan een brief ga beginnen.
pi_182111048
*meldt*

Vorige week ziek geweest, vandaag ook, kreeg om 7u een smsje dat ik niet meer hoef te komen. Werkte bij een hoveniersbedrijf in Rotterdam via een uitzendbureau.
Children of the night. What music they make.
pi_182121752
Wow dat is wel heel onpersoonlijk. Klinkt alsof je wegwerppersoneel bent.
  woensdag 26 september 2018 @ 07:59:17 #203
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_182138137
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:14 schreef DeHovenier het volgende:
*meldt*

Vorige week ziek geweest, vandaag ook, kreeg om 7u een smsje dat ik niet meer hoef te komen. Werkte bij een hoveniersbedrijf in Rotterdam via een uitzendbureau.
Geldt er niet een ontslagverbod bij ziekte?
pi_182138482
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 07:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geldt er niet een ontslagverbod bij ziekte?
Heeft hij ontslag gekregen dan
  woensdag 26 september 2018 @ 09:29:41 #205
286575 Roces18
Chef de party
pi_182138850
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 07:59 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geldt er niet een ontslagverbod bij ziekte?
Is anders als die via een uitzendbureau werkt, dan is die daar in dienst en niet bij het hoveniersbedrijf.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182183849
Oef ik kan nog wel eens voor een pittig dilemma komen te staan. Heb een functie op het oog die op veel fronten een goede match lijkt, maar de baan is wel behoorlijk ver weg, het is voor mij randje acceptabel maar ik ben al vrij tolerant op dit gebied. Maar goed, het is ook niet bepaald het type functie dat ik iedere week zie in mijn vacaturerondje.

Ik ben uitgenodigd, denk dat ik maar eens goed na ga denken over de vragen die ik moet stellen. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua cultuur en wat voor sfeer er heerst. Ik heb ook nagedacht over een eventuele andere compensatie voor de reistijd, bijv 32 uur werken. Of misschien een thuiswerkdag. De reistijd maakt in ieder geval dat ik kritisch wil zijn op de functie.

Iemand hier ervaring met dit type dilemma?
  vrijdag 28 september 2018 @ 12:46:37 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182183890
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:43 schreef Daboman het volgende:
Oef ik kan nog wel eens voor een pittig dilemma komen te staan. Heb een functie op het oog die op veel fronten een goede match lijkt, maar de baan is wel behoorlijk ver weg, het is voor mij randje acceptabel maar ik ben al vrij tolerant op dit gebied. Maar goed, het is ook niet bepaald het type functie dat ik iedere week zie in mijn vacaturerondje.

Ik ben uitgenodigd, denk dat ik maar eens goed na ga denken over de vragen die ik moet stellen. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua cultuur en wat voor sfeer er heerst. Ik heb ook nagedacht over een eventuele andere compensatie voor de reistijd, bijv 32 uur werken. Of misschien een thuiswerkdag. De reistijd maakt in ieder geval dat ik kritisch wil zijn op de functie.

Iemand hier ervaring met dit type dilemma?
Evt vragen of je een ochtend/paar uur kan komen kijken om een impressie te krijgen van de sfeer enzo.
pi_182185897
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Evt vragen of je een ochtend/paar uur kan komen kijken om een impressie te krijgen van de sfeer enzo.
Goed idee! Ik dacht zelf al om te vragen of ik de teamleden zou mogen ontmoeten, maar dit is eigenlijk nog beter.
pi_182486230
Meldt zich ook weer als werkzoekende.

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik niet verlengd wordt, want ik zit aan mijn 3e tijdelijke contract.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_182486973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:24 schreef F1gamer het volgende:
Meldt zich ook weer als werkzoekende.

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik niet verlengd wordt, want ik zit aan mijn 3e tijdelijke contract.
Vervelend, succes met solliciteren!! Wat deed je?
pi_182486986
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:24 schreef F1gamer het volgende:
Meldt zich ook weer als werkzoekende.

Ik heb donderdag te horen gekregen dat ik niet verlengd wordt, want ik zit aan mijn 3e tijdelijke contract.
Wist je dat dit de policy was?
pi_182486999
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:36 schreef bamibij het volgende:

[..]

Vervelend, succes met solliciteren!! Wat deed je?
Bedankt

Ontwikkelaar in webservices, waarbij gebruik wordt gemaakt van Oracle tooling.

Ik heb wel met mijn leidinggevende afgesproken dat ik ga proberen om java OCA examen te halen. Daar was ik mee begonnen.

Ik heb echt 2 nachten niet goed geslapen, waardoor ik vandaag echt beroerd voel. Ik had het niet verlengen van mijn contract ook niet zien aankomen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_182487046
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Wist je dat dit de policy was?
Ik heb eerst met 2 tijdelijke contracten gewerkt bij de werkgever waar ik nu. Ik heb dit jaar een tijdelijk contract van een jaar gekregen. Mijn leidinggevende had liever mij voor nog een jaar verlengd met mogelijk gekeken of bij een andere afdeling aan de slag kon, maar ja door die contracten gaat dat niet door.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:44:48 #214
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182487059
Vergeef me als mijn vraag niet hier thuis hoort, maar ik denk dat hier (tegen wil en dank) de meeste experts zitten.

Na een vast contract van iets van 5 jaar (en daarvoor ook altijd gewerkt) is er een vaststellingsovereenkomst getekend omdat het bedrijf zich gereed aan het maken is voor een overname. Je hebt nieuw werk op het oog en krijgt dat ook, maar dat nieuwe werk valt ontzettend tegen. Eigenlijk wil je in de proeftijd opzeggen. Ben je dan verwijtbaar werkloos en kun je dan fluiten naar ww of werkt dat niet altijd zo?
klerkje
pi_182488004
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 09:29 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Is anders als die via een uitzendbureau werkt, dan is die daar in dienst en niet bij het hoveniersbedrijf.
Klopt.
Children of the night. What music they make.
pi_182488213
Ik wil graag reageren op een vacature. Zoals wel vaker staat er de tekst ''Heb je interesse, bel met teamleider Jan Klaassen via telefoonnummer bla bla''.

Nu is het zo dat ik al soortgelijk werk doe bij een andere werkgever. Daarnaast heb ik 6 maanden geleden op een event van dit bedrijf gesproken met een HR medewerker en teamleider over deze specifieke functie, waardoor ik voldoende achtergrondinformatie heb en eigenlijk alles weet wat ik wil weten over deze functie.

Even googelen leert mij dat de desbetreffende teamleider die ik heb gesproken intern is overgeplaatst en die HR medewerker, werkt voor een ander bedrijf. Wat ik me nu afvraag: Is het ''dom'' om niet voor het solliciteren even te bellen met dat nummer? Het komt voor die nieuwe manager misschien een beetje random over als je zomaar een sollicitatie instuurt zonder eerst van tevoren te bellen. Die nieuwe manager weet natuurlijk niet dat ik alle gewenste achtergrondinfo al heb.

Ik kan dus geforceerd gaan bellen en wat vragen bedenken waarop ik het antwoord al weet, puur om even mijn naam te laten vallen, zodat hij die straks in mijn motivatiebrief en CV weer terug herkent. Of ik kan gewoon mijn brief en CV insturen zonder te bellen. Wat is slim?
pi_182489352
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:18 schreef Jaume_I het volgende:
Ik wil graag reageren op een vacature. Zoals wel vaker staat er de tekst ''Heb je interesse, bel met teamleider Jan Klaassen via telefoonnummer bla bla''.

Nu is het zo dat ik al soortgelijk werk doe bij een andere werkgever. Daarnaast heb ik 6 maanden geleden op een event van dit bedrijf gesproken met een HR medewerker en teamleider over deze specifieke functie, waardoor ik voldoende achtergrondinformatie heb en eigenlijk alles weet wat ik wil weten over deze functie.

Even googelen leert mij dat de desbetreffende teamleider die ik heb gesproken intern is overgeplaatst en die HR medewerker, werkt voor een ander bedrijf. Wat ik me nu afvraag: Is het ''dom'' om niet voor het solliciteren even te bellen met dat nummer? Het komt voor die nieuwe manager misschien een beetje random over als je zomaar een sollicitatie instuurt zonder eerst van tevoren te bellen. Die nieuwe manager weet natuurlijk niet dat ik alle gewenste achtergrondinfo al heb.

Ik kan dus geforceerd gaan bellen en wat vragen bedenken waarop ik het antwoord al weet, puur om even mijn naam te laten vallen, zodat hij die straks in mijn motivatiebrief en CV weer terug herkent. Of ik kan gewoon mijn brief en CV insturen zonder te bellen. Wat is slim?
Als je zelfverzekerd over kan komen via de telefoon dan zou ik me van de domme houden en gewoon ff bellen voor de namedrop inderdaad.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:24:00 #218
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_182513234
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:44 schreef Spiegelei het volgende:
Vergeef me als mijn vraag niet hier thuis hoort, maar ik denk dat hier (tegen wil en dank) de meeste experts zitten.

Na een vast contract van iets van 5 jaar (en daarvoor ook altijd gewerkt) is er een vaststellingsovereenkomst getekend omdat het bedrijf zich gereed aan het maken is voor een overname. Je hebt nieuw werk op het oog en krijgt dat ook, maar dat nieuwe werk valt ontzettend tegen. Eigenlijk wil je in de proeftijd opzeggen. Ben je dan verwijtbaar werkloos en kun je dan fluiten naar ww of werkt dat niet altijd zo?
Ja je bent verwijtbaar werkloos dan. Dus eerst iets nieuws zoeken.
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:26:24 #219
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_182513274
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja je bent verwijtbaar werkloos dan. Dus eerst iets nieuws zoeken.
ah oké thanks.
klerkje
pi_182515275
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja je bent verwijtbaar werkloos dan. Dus eerst iets nieuws zoeken.
heb jij al een vast contract?
pi_182524697
Oef, het valt echt vies tegen om werk te vinden deze keer. Het belooft inmiddels de langste zoektocht sinds de crisis te worden, helaas zit ik ook voor het eerst sinds jaren weer in de WW. Leek me vreemd gezien "het goed gaat met de economie". Maar toen ik de cijfers van het UWV zag bleek dat mijn sector t.o.v. 2010 met maar liefst 10% gekrompen is en deze zich voor zover ik kan zien helemaal niet herstelt.

Het ziet er naar uit dat ik ook een beetje tussen wal en schip val. Bij mijn vorige werkgever ben ik een beetje doorgegroeid en dat ging wat sneller dan verwacht. Maar nu werkt dat tegen me aangezien ik eigenlijk nog niet klaar ben voor het type functie dat voor mij het meest interessant is. Echter, ga ik op de functies waar ik extra ervaring kan opbouwen dan zijn ze bang dat ik me ga vervelen.
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:29:31 #222
286575 Roces18
Chef de party
pi_182525755
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:21 schreef Daboman het volgende:
Oef, het valt echt vies tegen om werk te vinden deze keer. Het belooft inmiddels de langste zoektocht sinds de crisis te worden, helaas zit ik ook voor het eerst sinds jaren weer in de WW. Leek me vreemd gezien "het goed gaat met de economie". Maar toen ik de cijfers van het UWV zag bleek dat mijn sector t.o.v. 2010 met maar liefst 10% gekrompen is en deze zich voor zover ik kan zien helemaal niet herstelt.

Het ziet er naar uit dat ik ook een beetje tussen wal en schip val. Bij mijn vorige werkgever ben ik een beetje doorgegroeid en dat ging wat sneller dan verwacht. Maar nu werkt dat tegen me aangezien ik eigenlijk nog niet klaar ben voor het type functie dat voor mij het meest interessant is. Echter, ga ik op de functies waar ik extra ervaring kan opbouwen dan zijn ze bang dat ik me ga vervelen.
Het gaat inderdaad goed met de economie, maar vacatures hangen toch wel echt af van je sector. Zoals in de horeca zijn de mensen niet aan te slepen (deels omdat ze onderbetaald worden), maar aan de andere kant worden er ook weer minder makelaars en hypotheekadviseurs gezocht omdat er steeds minder huizen op de markt zijn....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182525826
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:21 schreef Daboman het volgende:
Oef, het valt echt vies tegen om werk te vinden deze keer. Het belooft inmiddels de langste zoektocht sinds de crisis te worden, helaas zit ik ook voor het eerst sinds jaren weer in de WW. Leek me vreemd gezien "het goed gaat met de economie". Maar toen ik de cijfers van het UWV zag bleek dat mijn sector t.o.v. 2010 met maar liefst 10% gekrompen is en deze zich voor zover ik kan zien helemaal niet herstelt.

Het ziet er naar uit dat ik ook een beetje tussen wal en schip val. Bij mijn vorige werkgever ben ik een beetje doorgegroeid en dat ging wat sneller dan verwacht. Maar nu werkt dat tegen me aangezien ik eigenlijk nog niet klaar ben voor het type functie dat voor mij het meest interessant is. Echter, ga ik op de functies waar ik extra ervaring kan opbouwen dan zijn ze bang dat ik me ga vervelen.
Welke sector zit je dan
pi_182527618
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Welke sector zit je dan
Ik zocht eerst vooral binnen de farmacie, ook in voorgaande werkzoek-periodes. Inmiddels ben ik erachter dat de voedingsmiddelen-industrie misschien een goed alternatief is, daar gaat het ook beter. Mijn ultieme doel is om weer kwaliteitsmanagement te gaan doen, enige kennis van de regelgeving is dan wel handig, maar het zou voor mij ook interessant zijn om me weer vanuit operator of vanuit een kwaliteitscontrole lab op te werken.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:49:11 #225
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_182547123
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:18 schreef Jaume_I het volgende:
Ik wil graag reageren op een vacature. Zoals wel vaker staat er de tekst ''Heb je interesse, bel met teamleider Jan Klaassen via telefoonnummer bla bla''.

Nu is het zo dat ik al soortgelijk werk doe bij een andere werkgever. Daarnaast heb ik 6 maanden geleden op een event van dit bedrijf gesproken met een HR medewerker en teamleider over deze specifieke functie, waardoor ik voldoende achtergrondinformatie heb en eigenlijk alles weet wat ik wil weten over deze functie.

Even googelen leert mij dat de desbetreffende teamleider die ik heb gesproken intern is overgeplaatst en die HR medewerker, werkt voor een ander bedrijf. Wat ik me nu afvraag: Is het ''dom'' om niet voor het solliciteren even te bellen met dat nummer? Het komt voor die nieuwe manager misschien een beetje random over als je zomaar een sollicitatie instuurt zonder eerst van tevoren te bellen. Die nieuwe manager weet natuurlijk niet dat ik alle gewenste achtergrondinfo al heb.

Ik kan dus geforceerd gaan bellen en wat vragen bedenken waarop ik het antwoord al weet, puur om even mijn naam te laten vallen, zodat hij die straks in mijn motivatiebrief en CV weer terug herkent. Of ik kan gewoon mijn brief en CV insturen zonder te bellen. Wat is slim?
Je kunt toch bellen en vertellen wat je hier schrijft?

"Hi, leuke vacature! heb toen en toen al met die en die gesproken. Die werkt niet meer bij jullie dacht ik gezien te hebben, toch? Weet al best veel van jullie, maar kun je misschien nog eens duidelijk vertellen wat jullie doen en wie jullie zoeken?"
pi_182715915
Ik meld mij bij deze ook!

Na enkele heel mooie en leerzame klussen ben ik ook weer druk op zoek voor een leuke nieuwe uitdaging.
pi_182715978
Ben net terug van een kennismakingsgesprek bij een hoveniersbedrijf..Ging best goed, alleen zoeken ze iemand die ook kan aanleggen, werk voor in de winter, en dat kan ik niet :P

Hij zou me wel op z'n lijst zetten en misschien hoor ik in februari van hem, als t onderhoudsseizoen begint.
Children of the night. What music they make.
pi_182724144
Kleine update van mij:

Deze week 4 orienterendegesprekken/sollicatiegesprekken. Al 2 gehad en beide gingen volgens mij wel goed. Van 1 krijg ik morgen als het goed is te horen of ik verder in de solliciatietraject in mag..

Morgen nog 2 gesprekken en ik ben benieuwd wat daar uit komt
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_182735879
Ook wel weer droog. Enige tijd geleden heb ik gesolliciteerd bij een bedrijf waar ze eigenlijk nog niet goed wisten wat voor persoon ze nou eigenlijk zoeken. Heb een goed gesprek gehad, maar ze wezen me uiteindelijk alsnog af. Ik wist destijds niet zeker of ik de benodigde kennis in huis had, ik dacht zelf na wat beraad dat ik het wel zou kunnen, maar zij waren bang van niet.

Ondertussen zit ik mezelf in te lezen in de branche en hoe meer ik lees, hoe meer ik me afvraag of mijn twijfels van destijds wel terecht waren. Ook is het missen van kennis prima op te lossen, je kan dingen opzoeken, cursus volgen, vragen stellen, om hulp vragen en daarmee de vraagstukken alsnog oplossen en daarvoor heb ik wel genoeg in huis. Genoeg gereedschap dus om de kennis alsnog eigen te maken en dat is de essentie van het werk.

Zie ik vandaag op LinkedIn een soortgelijke vacature bij hetzelfde bedrijf. Maar toen ik hem wat beter ging lezen werd het pas echt opmerkelijk. Ze hebben de dingen die ze bij mij hebben gezien benadrukt, accent gelegd op dingen waar ik zelf mijn twijfels bij had en zaken toegevoegd waarvan ik destijds zelf heb gevraagd of dat in de functie zat. Hun antwoord was destijds nee.

Ik vroeg me destijds al af of ze wisten wat ze wilden en het zou mij dus helemaal niet verbazen als ze echt het gesprek hebben meegewogen.
pi_182865143
Ik heb vandaag in een opwelling gesolliciteerd op een vacature die dichterbij mijn huis is dan mijn huidige baan en beter betaalt. Morgen mag ik al op gesprek komen! Nu snel wat voorbereiden :X
pi_182970506
Het schiet echt alle kanten op hier. Waar de een denkt dat ik nog niet eens op junior niveau aan de slag kan en me niet eens uitnodigt, vraagt een ander of ik ze wil komen leidinggeven en nodigt me wel uit.

Ik zit zelf liever ergens in het midden, maar dat snappen ze dan weer niet.

Van het UWV word ik ook wel verdrietig. In feite vragen ze me opnieuw na te denken over m'n wensen en competenties; die fase ben ik al gepasseerd. Ik sleutel er zelfs nog wekelijks aan; het is ook nogal afhankelijk door welke bril een potentieel leidinggevende me bekijkt. Zo heb ik werkkringen gehad die me als introvert zouden omschrijven, maar ook werkkringen die me als extravert zouden omschrijven.

Gelukkig blijven er wel nieuwe uitnodigingen komen, hopelijk is het snel een keer raak want het wordt echt wel weer eens tijd voor een baan.
  dinsdag 6 november 2018 @ 05:50:49 #232
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182971697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 00:10 schreef Daboman het volgende:
Het schiet echt alle kanten op hier. Waar de een denkt dat ik nog niet eens op junior niveau aan de slag kan en me niet eens uitnodigt, vraagt een ander of ik ze wil komen leidinggeven en nodigt me wel uit.

Ik zit zelf liever ergens in het midden, maar dat snappen ze dan weer niet.

Van het UWV word ik ook wel verdrietig. In feite vragen ze me opnieuw na te denken over m'n wensen en competenties; die fase ben ik al gepasseerd. Ik sleutel er zelfs nog wekelijks aan; het is ook nogal afhankelijk door welke bril een potentieel leidinggevende me bekijkt. Zo heb ik werkkringen gehad die me als introvert zouden omschrijven, maar ook werkkringen die me als extravert zouden omschrijven.

Gelukkig blijven er wel nieuwe uitnodigingen komen, hopelijk is het snel een keer raak want het wordt echt wel weer eens tijd voor een baan.
Heb je zelf een duidelijk beeld wie jij bent als persoon en (potentiële) werknemer en wat je wel en niet kan?
Het komt op mij over alsof jij je niet goed profileert.
With the stars as her umbrella
pi_182971952
Mag ik hier meeposten?

Omwille een heleboel gezeven omtrent mijn gezondheid zit ik nu even thuis. In januari wil ik gaan solliciteren. En ik hoop hier wat tips te vinden en ervaringen te kunnen delen en lezen
pi_182972353
Daboman welke sector zit jij?
pi_182974014
Na een behoorlijke tijd bij dezelfde werkgever te hebben gewerkt heb ik de stap gewaagd en 3 weken geleden mijn cv online gezet in het weekend. De maandag erop weer er afgehaald om 9:30 nadat ik plat gebeld werd.

Nu 3 weken later zit ik in de afrondende fase bij een ander bedrijf, op fietsafstand, voor een aanzienlijk beter salaris én 40 vrije dagen.

Nu ben ik er achter gekomen dat ik eigenlijk al jaren geleden mijn huidige functie ben ontgroeid,maar ik heb een enorme hekel aan solliciteren. Ik ben ook een beetje overweldigd door de grote interesse in mijn cv. Ik wist dat de markt goed was voor techneuten maar totaal flabbergasted. Ik had minstens een half jaar hiervoor uitgetrokken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:49:46 #236
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182974110
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Na een behoorlijke tijd bij dezelfde werkgever te hebben gewerkt heb ik de stap gewaagd en 3 weken geleden mijn cv online gezet in het weekend. De maandag erop weer er afgehaald om 9:30 nadat ik plat gebeld werd.

Nu 3 weken later zit ik in de afrondende fase bij een ander bedrijf, op fietsafstand, voor een aanzienlijk beter salaris én 40 vrije dagen.

Nu ben ik er achter gekomen dat ik eigenlijk al jaren geleden mijn huidige functie ben ontgroeid,maar ik heb een enorme hekel aan solliciteren. Ik ben ook een beetje overweldigd door de grote interesse in mijn cv. Ik wist dat de markt goed was voor techneuten maar totaal flabbergasted. Ik had minstens een half jaar hiervoor uitgetrokken.
Mooie constatering :D
Gefeliciteerd!
With the stars as her umbrella
pi_182974231
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:49 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Mooie constatering :D
Gefeliciteerd!
Dankjewel. Ik hoop echt dat ik snel mijn handtekening kan zetten. Ik zit al zeker 1,5 jaar er tegenaan te hikken, ik zag er zo tegenop. Maar nu geeft het me juist energie. Ik heb zoveel zin in mijn nieuwe functie!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:04:24 #238
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182974325
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik hoop echt dat ik snel mijn handtekening kan zetten. Ik zit al zeker 1,5 jaar er tegenaan te hikken, ik zag er zo tegenop. Maar nu geeft het me juist energie. Ik heb zoveel zin in mijn nieuwe functie!
Dat kan ik me voorstellen. Solliciteren kan veel tijd en energie kosten.
Tof dat het snel ging én dan ook nog al die voordelen *O*

Wanneer start je?
With the stars as her umbrella
pi_182974404
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:04 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen. Solliciteren kan veel tijd en energie kosten.
Tof dat het snel ging én dan ook nog al die voordelen *O*

Wanneer start je?
Dat zal januari worden. Moet mijn oude job nog even netjes afronden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:17:40 #240
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182974554
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zal januari worden. Moet mijn oude job nog even netjes afronden.
Goed begin!
With the stars as her umbrella
pi_182975124
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 05:50 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Heb je zelf een duidelijk beeld wie jij bent als persoon en (potentiële) werknemer en wat je wel en niet kan?
Het komt op mij over alsof jij je niet goed profileert.
Ik weet op zich wel hoe ik me moet profileren maar omdat de spoeling daarmee wel erg dun werd vraag ik me af of ik het breder moet trekken en zo ja hoe breed dan.

Dit vind ik inderdaad ook wel lastig omdat je met mijn profiel veel kanten op kan. Ik vind het erg leuk om met allerlei afdelingen of organisaties samen te werken, dingen kloppend en/of volledig te krijgen of naar een hoger niveau te trekken. Dit komt ook in allerlei vormen terug in mijn CV, het is erg divers, maar dit komt steeds terug.

Dit is op veel functies toepasbaar, maar het meest voor de hand liggend vind ik kwaliteitsmanagement. Voor kwaliteitsmanagement moet je meestal breed georiënteerd zijn, de branche een beetje kennen om de boobytraps te ontwijken, maar je hoeft geen specialist te zijn.

Wel worden voor functies in kwaliteitsmanagement meestal behoorlijk strenge eisen gesteld aan het soort persoon. Ik ben van nature best wel meegaand en oplossingsgericht, maar het komt regelmatig voor dat dit geïnterpreteerd wordt als "laat over zichzelf heen lopen". Maar voordat ik op m'n strepen ga staan, moet het wel ergens over gaan.
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:17:38 #242
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182980376
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:46 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik weet op zich wel hoe ik me moet profileren maar omdat de spoeling daarmee wel erg dun werd vraag ik me af of ik het breder moet trekken en zo ja hoe breed dan.

Dit vind ik inderdaad ook wel lastig omdat je met mijn profiel veel kanten op kan. Ik vind het erg leuk om met allerlei afdelingen of organisaties samen te werken, dingen kloppend en/of volledig te krijgen of naar een hoger niveau te trekken. Dit komt ook in allerlei vormen terug in mijn CV, het is erg divers, maar dit komt steeds terug.

Dit is op veel functies toepasbaar, maar het meest voor de hand liggend vind ik kwaliteitsmanagement. Voor kwaliteitsmanagement moet je meestal breed georiënteerd zijn, de branche een beetje kennen om de boobytraps te ontwijken, maar je hoeft geen specialist te zijn.

Wel worden voor functies in kwaliteitsmanagement meestal behoorlijk strenge eisen gesteld aan het soort persoon. Ik ben van nature best wel meegaand en oplossingsgericht, maar het komt regelmatig voor dat dit geïnterpreteerd wordt als "laat over zichzelf heen lopen". Maar voordat ik op m'n strepen ga staan, moet het wel ergens over gaan.
Met profilering bedoel ik dat je jouw sterkte punten en relevante werkervaring benadrukt.
Je hoeft geen zaken weg te laten van je cv, maar benadruk dat waar ze om vragen in de vacaturetekst. Heb je een sollicitatiegesprek, benoem dan voorbeelden van dingen waar ze om vragen. Misschien doe je dat al wel hoor, maar op mij komt het nu overal alsof je álles wil laten zien.

En geef degene met wie je in gesprek gaat geen ruimte om jou te zien als 'laat over zich zelf heen lopen', maar label dat als 'Ik ben flexibel en meegaand en ik kan veel hebben voor ik op mijn strepen ga staan.'

Nou ja misschien doe je dat ook allemaal al wel.
With the stars as her umbrella
pi_182984061
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:17 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Met profilering bedoel ik dat je jouw sterkte punten en relevante werkervaring benadrukt.
Je hoeft geen zaken weg te laten van je cv, maar benadruk dat waar ze om vragen in de vacaturetekst. Heb je een sollicitatiegesprek, benoem dan voorbeelden van dingen waar ze om vragen. Misschien doe je dat al wel hoor, maar op mij komt het nu overal alsof je álles wil laten zien.

En geef degene met wie je in gesprek gaat geen ruimte om jou te zien als 'laat over zich zelf heen lopen', maar label dat als 'Ik ben flexibel en meegaand en ik kan veel hebben voor ik op mijn strepen ga staan.'

Nou ja misschien doe je dat ook allemaal al wel.
Misschien heb je wel gelijk hoor, soms heb ik wel de neiging mezelf teveel te willen bewijzen. ik denk dat het deels ook gewoon sollicitatie-moeheid is. Het voelt best wel eens een beetje oneerlijk om veel gedwongen te moeten solliciteren en dat het gegeven dat je je wel hebt willen ontwikkelen eigenlijk weinig gewicht in de schaal legt.
pi_183144048
Heb weer een kennismakingsgesprek gehad, bij een andere hovenier. Ook op fietsafstand. Gesprek ging goed, was makkelijk, heb daarna een rondleiding gehad op t bedrijf en ik hoor deze week nog wat van ze.
Children of the night. What music they make.
pi_183244077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:11 schreef DeHovenier het volgende:
Heb weer een kennismakingsgesprek gehad, bij een andere hovenier. Ook op fietsafstand. Gesprek ging goed, was makkelijk, heb daarna een rondleiding gehad op t bedrijf en ik hoor deze week nog wat van ze.
Hopelijk ben je het geworden!

Voor mij ook een spannende week, ik ga naar 2 netwerk events. Heb nog wel dingen in de pijplijn maar dat is eigenlijk allemaal vroeg stadium.
pi_183250557
Het is eng en zwaar.

Kluun, 33, rechten gestudeerd, sinds 1,5 maand werkloos, en nog 550 euro op mijn spaarrekening. Vandaag begonnen met solliciteren, valt tegen, weinig vacatures.

Ik kijk altijd op indeed...maar begrijp ik het goed dat er ook vacatures zijn die niet op indeed staan?

En ik heb via Youbahn gesolliciteerd, wat echt eng is!!! Ik solliciteer bijv op schoonmaakmedewerker (nee, natuurlijk doe ik dat niet echt, maar stel ik wil erop solliciteren)

Je gaat naar de site van youbahn, klikt op de button solliciteren en dan begint het :X

1.

YOUBAHN is er voor alle slimme MBO-niveau 4, HBO en WO studenten & afgestudeerden, ongeacht hun leeftijd.

8)7 moeten schoonmakers mbo4 tegenwoordig hebben -O- oke dan...

2.

Een paar stappen verder....

Daarna komen we bij je langs voor de identificatie en het ondertekenen van jouw arbeidsovereenkomst. Je kan hiervoor dan zelf online een afspraak maken voor een plaats en tijd dat jou het beste uitkomt.

8)7 8)7

Dees valt nog mee trouwens, heb via zorgwerk op intercedent gesolliciteerd....weer klikken op solliciteerbutton op de site....

Let op: onderdeel van de inschrijving betreft het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag. Nadat we je gesproken hebben ontvang je een link om de aanvraag te voltooien. De kosten krijg je vergoed nadat je de eerste keer gewerkt hebt.

oke,,,als ik dan maar wel aangenomen ben....

We gaan verder

Ook is het wettelijk verplicht om een referent op te geven. Een referent is iemand die meer kan vertellen over jouw functioneren. Dit is meestal een (oud)leidinggevende. Een intercedent van een ander uitzendbureau, een (oud)docent of stagebegeleider mag ook.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dat is niet wettelijk verplicht!!!! En wat als ik geen referenties heb en dit mijn eerste baan is? Oud docent :') net alsof die mij nog kennen en als ze dat al doen...dat ik een nummer heb :{

-O-
Niet doen
pi_183260273
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:39 schreef Kluun1985 het volgende:
Het is eng en zwaar.

Kluun, 33, rechten gestudeerd, sinds 1,5 maand werkloos, en nog 550 euro op mijn spaarrekening. Vandaag begonnen met solliciteren, valt tegen, weinig vacatures.

Ik kijk altijd op indeed...maar begrijp ik het goed dat er ook vacatures zijn die niet op indeed staan?
Nee hoor. Je hebt ook Jobbird, intermediair, LinkedIn, etc. Let wel op, dit is acquisitie bovenop acquisitie. Als je dichter bij het vuur wil kun je ook naar Randstad, Tempoteam, Manpower, Startpeople, etc. Er zijn ook gespecialiseerde detacheerders voor je eigen branche, maar die ken jij waarschijnlijk beter dan ik. Voor jou interessante werkgevers kunnen ook op hun website een vacature plaatsen, dan zit je het dichtst op het vuur.

quote:
En ik heb via Youbahn gesolliciteerd, wat echt eng is!!! Ik solliciteer bijv op schoonmaakmedewerker (nee, natuurlijk doe ik dat niet echt, maar stel ik wil erop solliciteren)

Je gaat naar de site van youbahn, klikt op de button solliciteren en dan begint het :X

1.

YOUBAHN is er voor alle slimme MBO-niveau 4, HBO en WO studenten & afgestudeerden, ongeacht hun leeftijd.

8)7 moeten schoonmakers mbo4 tegenwoordig hebben -O- oke dan...
Vacature-eisen zijn soms wel extreem hoog, daar moet je een beetje doorheen kunnen prikken. Je kan werkgevers moeilijk verwijten dat ze de beste persoon willen voor de functie, maar vaak weten ze ook niet goed wat ze willen. Bel ze en vraag meer informatie over de vacature als je niet helemaal aan de eisen voldoet.

quote:
2.

Een paar stappen verder....

Daarna komen we bij je langs voor de identificatie en het ondertekenen van jouw arbeidsovereenkomst. Je kan hiervoor dan zelf online een afspraak maken voor een plaats en tijd dat jou het beste uitkomt. 8)7 8)7
Dat heb ik inderdaad nog nooit gehoord. Veel verder dan cowboy-stijl solliciteren in een luxe hotel bij een tussenpersoon die mij dan gaat bemiddelen is het bij mij nog niet gegaan. Aan de andere kant; lekker makkelijk toch?

quote:
Dees valt nog mee trouwens, heb via zorgwerk op intercedent gesolliciteerd....weer klikken op solliciteerbutton op de site....

Let op: onderdeel van de inschrijving betreft het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag. Nadat we je gesproken hebben ontvang je een link om de aanvraag te voltooien. De kosten krijg je vergoed nadat je de eerste keer gewerkt hebt.

oke,,,als ik dan maar wel aangenomen ben....

We gaan verder

Ook is het wettelijk verplicht om een referent op te geven. Een referent is iemand die meer kan vertellen over jouw functioneren. Dit is meestal een (oud)leidinggevende. Een intercedent van een ander uitzendbureau, een (oud)docent of stagebegeleider mag ook.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dat is niet wettelijk verplicht!!!! En wat als ik geen referenties heb en dit mijn eerste baan is? Oud docent :') net alsof die mij nog kennen en als ze dat al doen...dat ik een nummer heb :{

-O-
Mijn eigen ervaring is dat dat uit de mode begint te raken. Maar goed, ik heb voor mijn eerste baan mijn stagebegeleidster gevraagd. Heb ook wel eens gehad dat ik niet gelijk wilde dat mijn werkgever wist dat ik aan het solliciteren was, toen heb ik het opgelost door ze beoordelingspapieren te laten zien. Het is niet voor iedereen goed genoeg, maar het werd in mijn geval wel als referentie geaccepteerd. Je kunt er ook voor kiezen om überhaupt niet te solliciteren en te gaan voor een functie waar hier niet naar gevraagd wordt.

Heb je geen bijbaan gehad? Je schrijft dat je sinds 1,5 maand werkloos bent, 33 en rechten hebt gestudeerd. Dan ben je of pas net weg en kun je het best proberen. Zoek contact met ze en vraag of ze je referent willen zijn. Of je hebt wel degelijk gewerkt. Of je hebt een aanzienlijk gat in je CV.

Tot slot, een baan zoeken is vooral heel veel netwerken. Ga met de mensen in gesprek. Bel iemand om vragen te stellen over een vacature. Vraag hoe je sollicitatieprocedure ervoor staat. Zoek contact met oude bekenden om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen als referent. Zoek mede werkzoekers. Ga naar netwerk-events. En zelfs als je dit allemaal doet kan het nog steeds rustig 40 procedures duren voordat je raak schiet, maar gelukkig hoeven ze maar 1 keer ja te zeggen.
pi_183284795
:'( :'( :'( :'( :'(

Oke, nog maar 1 sollicitatie verstuurd, maar ik wou deze baan heel graag! Dit gaat lastig worden :'(

Geachte meneer Kneus,

Helaas moeten wij u berichten dat wij de sollicitatieprocedure op dit moment niet met u voortzetten.

Na een zorgvuldige afweging hebben wij besloten om met een andere kandidaat verder te gaan in de sollicitatieprocedure.

Wij stellen uw belangstelling zeer op prijs en houden uw gegevens graag voor een eventuele toekomstige vacature in onze portefeuille.

Voor nu wensen wij u veel succes bij eventuele verdere sollicitaties.

:'( :'( :'( :'( :'(

Ben hier best ontdaan van! Enige vacature die leuk was en waar ik kans op maakte.

Vandaag bijkomen morgen verder :'(

Zo uitzichtloos dit
Niet doen
pi_183284834
^ hebben ze trouwens uberhaupt mijn brief en cv wel bekeken? Volgens mij is het een standaardmail! Ze zochten meerdere kandidaten! Niet 1! Dus dat ze zeggen dat ze met een andere kandidaat verder gaan, is onzin.
Niet doen
pi_183285905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:54 schreef Kluun1985 het volgende:
^ hebben ze trouwens uberhaupt mijn brief en cv wel bekeken? Volgens mij is het een standaardmail! Ze zochten meerdere kandidaten! Niet 1! Dus dat ze zeggen dat ze met een andere kandidaat verder gaan, is onzin.
Ze zullen het wel niet gelezen hebben, zoals de meeste mensen op fok je topics ook niet lezen.
pi_183286502
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:54 schreef Kluun1985 het volgende:
^ hebben ze trouwens uberhaupt mijn brief en cv wel bekeken? Volgens mij is het een standaardmail! Ze zochten meerdere kandidaten! Niet 1! Dus dat ze zeggen dat ze met een andere kandidaat verder gaan, is onzin.
Voorbeeld van je brief?
pi_183286662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:54 schreef Kluun1985 het volgende:

Even een vraag aan jou (na tig topics gezien te hebben): waarom ga je niet langs bij een uitzendbureau? Daboman heeft er al een paar opgenoemd (Randstad, Tempoteam, Manpower, Startpeople).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2018 16:40:56 ]
pi_183287930
quote:
4s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Voorbeeld van je brief?
Ik doe het verschillend. Soms van die stijve brieven...vacature gevonden op, werkervaring, skills, denk dat ik goed bij het bedrijf zal passen, omdat ..., graag nader toe lichten in gesprek etc Soms gewone brieven, dus dan schrijc ik echt dat mijn leven heel zwaar is, 33 nog vrijgezel bij mijn ouders etc. Sommige nodigen me dan uit medelijden uit, en sommige nodigen me lachend uit.

Dit keer stijve brief geschreven. Maar heb echt het idee dat ze het niet gelezen hebben, misschien hadden ze te veel sollicitaties?
Niet doen
pi_183287963
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:42 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Ik doe het verschillend. Soms van die stijve brieven...vacature gevonden op, werkervaring, skills, denk dat ik goed bij het bedrijf zal passen, omdat ..., graag nader toe lichten in gesprek etc Soms gewone brieven, dus dan schrijc ik echt dat mijn leven heel zwaar is, 33 nog vrijgezel bij mijn ouders etc. Sommige nodigen me dan uit medelijden uit, en sommige nodigen me lachend uit.

Dit keer stijve brief geschreven. Maar heb echt het idee dat ze het niet gelezen hebben, misschien hadden ze te veel sollicitaties?
Volgens mij zit jij met zulke onzinnige teksten niet echt te wachten op eerlijk advies
pi_183288002
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Even een vraag aan jou (na tig topics gezien te hebben): waarom ga je niet langs bij een uitzendbureau? Daboman heeft er al een paar opgenoemd (Randstad, Tempoteam, Manpower, Startpeople).
Ik ben nog nooit via een uitzendbureau geslaagd.

Ik ga langs = nee, we hebben niets, kijk op onze site.
Dat doe ik, ik solliciteer en dan begint het ellenlange proces. Positieve reactie per mail, ik word door medewerker gebeld voor telefonisch interview, vervolgenx uitgenodigd voor gesprek, dan gesprek bij het bedrijf, dan telefoontje van uitzendbureau: Je bent het helaas niet geworden.

Ik heb niets met uitzendbureaus...beter direct bij bedrijf solliciteren. Zit nu voor het eerst naar een vacature op de site van Fintrex te kijken, maar zij werken geloof ik met boeteclausules! Dus je bindt je via contract 2 jaar aan ze. Stel je wordt dan weggestuurd door het bedrijf waar je werkt, omdat je het werk niet aankan, mag je boete van duizenden euro's betalen. Dat heb ik gehoord van een vriendin. Dus durf daar niet te solliciteren.
Niet doen
pi_183288046
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij met zulke onzinnige teksten niet echt te wachten op eerlijk advies
Jawel, maar ik tik op mijn tablet momenteel. Oude laptop moet ik sparen voor het solliciteren. Dus die zet ik nu niet aan om te fokken.
Niet doen
pi_183294212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:54 schreef Kluun1985 het volgende:
^ hebben ze trouwens uberhaupt mijn brief en cv wel bekeken? Volgens mij is het een standaardmail! Ze zochten meerdere kandidaten! Niet 1! Dus dat ze zeggen dat ze met een andere kandidaat verder gaan, is onzin.
Dat zijn je eigen conclusies. Bel ze en vraag waarom je bent afgewezen. En gebruik de informatie in je voordeel bij een volgende sollicitatie. Had je bijvoorbeeld te weinig ervaring, benadruk in een volgende sollicitatie de voordelen van een niet zo ervaren kandidaat.
pi_183294864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:00 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat zijn je eigen conclusies. Bel ze en vraag waarom je bent afgewezen. En gebruik de informatie in je voordeel bij een volgende sollicitatie. Had je bijvoorbeeld te weinig ervaring, benadruk in een volgende sollicitatie de voordelen van een niet zo ervaren kandidaat.
Het was een belbaan, ik heb daar al genoeg ervaring mee, en ben overgekwalificeerd met universitaire afgeronde opleiding. En er komt geen volgende sollicitatie, ik ga weer massa-solliciteren vanaf maandag. Dus niet meer 3 uur aan een brief werken die of niet wordt gelezen of wordt afgewezen. 10 sollicitaties per dag vanaf maandag. Dit werkt het beste voor mij (al 2 keer succes mee gehad, afgelopen jaar). Ik betrap mezelf er alleen op dat ik nu nog geen zin heb om mijn mobiel en mail continu in de gaten te houden. Vandaar dat ik nog maar 1 sollicitatie heb verstuurd. Dus neem toch nog even wat rust en dan ga ik knallen en er klaar voor zitten vanaf maandag.

Ik heb je posts trouwens volledig gelezen, maar ik denk dat jij mij niet kent van KLB?

Bij deze:

Kluun, 33, WO-rechten, woon nog bij mijn ouders, relatieloos (sinds januari), werkloos (sinds oktober, weggestuurd bij callcenter, want ik hing telkens op, ik werkte bij een callcenter die ouderen moest helpen met internetten, ongelooflijk frustrerend werk, binnen 5 minuten moet je die ouderen helpen om in te loggen in hun email, vaak duurt het vinden van internet op hun pc al 10 minuten, blij dat ik daar weg ben, maar mis het geld wel).

Nu de vraag die ik altijd krijg: Universiteit en dan callcenterbaantjes?

Goed, na mijn opleiding te hebben afgerond in 2013 durfde ik niet te werken. Ik heb 4 jaar moedeloos thuis gezeten en series gekeken, ik durfde echt niet. In 2017 werd ik wakker en dacht ik: Ik wil mijn eigen geld hebben! Kopen wat ik wil, op reis gaan wanneer ik wil, in het weekend naar Zweden gaan, niet meer afhankelijk zijn van mijn ouders. Ik ging achter mijn computer zitten met 0 werkervaring. Ik studeerde, maar heb nooit een bijbaan gehad. Dus waar begin ik? Ik ging naar indeed en zocht naar vacatures in mijn woonplaats. Juridische banen? Dacht ik niet eens aan, ik verwachtte namelijk niet een baan te krijgen. Ik klikte bij indeed zoveel mogelijk op die solliciteer button....banen als zelfstandig kok, administratief, hovenier, thuiszorg, schoonmaker...je kan het zo gek niet bedenken. Ik had in een week tijd meer dan 50 sollicitaties gedaan, en tegen mijn verwachting in bleek ik best succesvol, na een week had ik allerlei uitnodigingen. Uiteindelijk wou ik geen kok of tuinier worden, kantoorwerk, bij een callcenter afdeling leek me het best. 7 maanden gedaan, vanzelfsprekend geen contractverlenging gekregen, want eigenlijk zat ik daar niet op mijn plek. Je wordt uitgescholden voor minimumloon en al die gesprekken over simkaarten en facturen :'( Daarna half jaar werkloos geweest, om te beginnen: kerstdagen kwamen eraan en ik had aardig gespaard, dus ging genieten. Ik had toen ook nog een relatie en we waren bezig ons huis in te richten, dus kon de vrije tijd goed gebruiken. 3 maanden nadat ik die baan kwijt was besloot mijn vriendin (die toen ook haar baan kwijt was) onze verloving te verbreken. Ik bleef bij mijn ouders en zij nam het huis. Ik had veel verdriet en ging toen reis plannen naar Dubai. Geweest genoten en voelde me iets beter, maandje later begon ik weer te solliciteren, zoveel mogelijk, geld was op, dus ik was weer niet kieskeurig, en pakte het eerste dat ik kreeg, weer callcenter (ouderen helpen met internetten, telefonisch ja :') |:( ), Vorige maand weggestuurd, prima, want ik zat daar ook niet op mijn plek.

Waar dan wel, geen idee? Ik wil gewoon werken, geld verdienen en ik hoop dit keer een baan te vinden waar ik niet 9 euro nog wat bruto per uur mee verdien. In ieder geval 11 euro of meer, voor minder doe ik het ook wel, maar zo kan ik nooit op mezelf gaan wonen -O-

Excuus voor het lange bericht :{
Niet doen
pi_183308512
Ik ken je inderdaad niet van KLB.

Het klinkt inderdaad niet als een leuk verhaal. Misschien zit het nog in je uitstraling waardoor potentiële werkgevers geneigd zijn je af te wijzen op "niet stevig genoeg in je schoenen".

Ik denk dat je voor een goede baan kans je angst goed onder ogen moet zien. Ik weet hoe dat is, want ik heb zelf ook in die schoenen gestaan en mijn eerste sollicitatiegesprek na het afronden van mijn studie in 2009 was een regelrechte ramp. In het begin durfde ik ook nooit achter m'n sollicitaties aan te bellen. Toch verhoogt dit je kans aanzienlijk. Soms is het het verschil tussen einde oefening en alternatieve functie. Of tussen wel of niet op gesprek.

Maar ik merkte gaandeweg ook dat je met de mensen in contact moet en echt open moet staan voor nieuwe dingen. Daarom begon ik mezelf haalbare kleine doelen te stellen. Bijvoorbeeld ik wil voor vrijdag van iemand horen (dus per telefoon!) waarom ik het niet geworden ben op die functie. Dan ga je misschien een keer op je bek, maar dan heb je wel iets geleerd.

Als dit echt een stap te ver is, zou ik je adviseren al je sollicitatie-activiteit stil te leggen (voor zover mogelijk) en eerst te onderzoeken hoe je dit weg kan nemen. Want het is een heel serieuze blokkade in het solliciteren. Je moet echt contact maken met de mensen.

Ik ben een draaideurklant in dit topic en ben dus al meerdere malen werkloos geweest en heb ook meerdere malen weer werk gevonden. Ik heb ook alles meegemaakt van langdurige uitzichtloosheid (toen ik nog zocht in een branche waar uit alles blijkt dat je gewoon niet welkom bent) tot kiezen uit 2 aanbiedingen. Ik zou zeggen neem het voor wat het waard is.
pi_183559747
Tsja, het is rustig, dus dan ga ik zelf maar weer. Vandaag begonnen met m'n nieuwe baan *O*

Qua arbeidsvoorwaarden een flinke stap vooruit. Wel ver weg. Maar daarom ga ik ook 4x9 werken.
  donderdag 6 december 2018 @ 07:00:32 #261
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183561509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:27 schreef Daboman het volgende:
Tsja, het is rustig, dus dan ga ik zelf maar weer. Vandaag begonnen met m'n nieuwe baan *O*

Qua arbeidsvoorwaarden een flinke stap vooruit. Wel ver weg. Maar daarom ga ik ook 4x9 werken.
Gefeliciteerd! *O* Ik ben blij voor je O+


Ik begin op 2 januari met mijn nieuwe baan. Op een locatie op vijf minuten afstand :D
With the stars as her umbrella
  Moderator / Redactie FP donderdag 6 december 2018 @ 07:11:30 #262
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183561537
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:00 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Ik ben blij voor je O+

Ik begin op 2 januari met mijn nieuwe baan. Op een locatie op vijf minuten afstand :D
Nieuw jaar, nieuwe kansen *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 6 december 2018 @ 07:34:33 #263
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183561607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:11 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nieuw jaar, nieuwe kansen *O*
Yes! O+
With the stars as her umbrella
pi_183573938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:00 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O* Ik ben blij voor je O+

Ik begin op 2 januari met mijn nieuwe baan. Op een locatie op vijf minuten afstand :D
Ook gefeliciteerd dan! Ja bij mij is al een aantal keer geopperd dat ik zou moeten verhuizen. Maar goed, er zit nog proeftijd in en het is maar een 7 maanden contract. Qua salaris is het wel een behoorlijke sprong.en de 4x9 is ook wel fijn.

Mijn eerste indruk van de baan is ook heel goed. Leuk team, toegankelijk, platte organisatie en ook inhoudelijk erg leuk.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:36:58 #265
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183574036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:31 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ook gefeliciteerd dan! Ja bij mij is al een aantal keer geopperd dat ik zou moeten verhuizen. Maar goed, er zit nog proeftijd in en het is maar een 7 maanden contract. Qua salaris is het wel een behoorlijke sprong.en de 4x9 is ook wel fijn.

Mijn eerste indruk van de baan is ook heel goed. Leuk team, toegankelijk, platte organisatie en ook inhoudelijk erg leuk.
Krijg je een vast contract na die 7 maanden? Dan heb je nog even om de keuze te maken of je gaat verhuizen of niet. Fijn dat je er qua salaris op vooruit gaat ook, maar het belangrijkste is toch wel een fijn team en een toegankelijke organisatie (vind ik dan).

Overigens, ik begin 2 januari op een locatie die maar op 5 minuten afstand is. Normaal gesproken zit ik daar niet en moet ik toch nog 20 - 30 minuten reizen. Ja klinkt enorm verwend :+ Ik heb het geluk gehad dat ik 12 jaar op 10 minuten afstand van mijn werk woonde.
En vanaf maart gaan we verhuizen en dan zit ik weer op 15 minuten *O*
With the stars as her umbrella
pi_183574262
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:36 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Krijg je een vast contract na die 7 maanden? Dan heb je nog even om de keuze te maken of je gaat verhuizen of niet. Fijn dat je er qua salaris op vooruit gaat ook, maar het belangrijkste is toch wel een fijn team en een toegankelijke organisatie (vind ik dan).

Overigens, ik begin 2 januari op een locatie die maar op 5 minuten afstand is. Normaal gesproken zit ik daar niet en moet ik toch nog 20 - 30 minuten reizen. Ja klinkt enorm verwend :+ Ik heb het geluk gehad dat ik 12 jaar op 10 minuten afstand van mijn werk woonde.
En vanaf maart gaan we verhuizen en dan zit ik weer op 15 minuten *O*
Ik had niet de indruk dat het om een tijdelijke klus ging, dus er is best een kans op vast. Hebben we het eigenlijk ook niet echt over gehad. Het was wel een beetje the sky is the limit in de onderhandelingen, dus ik zou eerder denken dat het is om snel vast te kunnen bieden. De enige eis was "snel beginnen" :+

Maar goed, dan nog zou het zeker nog 1,5 jaar duren voordat ik het uberhaupt begin te overwegen.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:54:38 #267
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183574367
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:49 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik had niet de indruk dat het om een tijdelijke klus ging, dus er is best een kans op vast. Hebben we het eigenlijk ook niet echt over gehad. Het was wel een beetje the sky is the limit in de onderhandelingen, dus ik zou eerder denken dat het is om snel vast te kunnen bieden. De enige eis was "snel beginnen" :+

Maar goed, dan nog zou het zeker nog 1,5 jaar duren voordat ik het uberhaupt begin te overwegen.
Oh dat klinkt goed! :D
Maar zou het wel laten vastleggen over een tijdje ‘Hoe gaan we verder na 7 maanden.’
With the stars as her umbrella
pi_183574581
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:54 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oh dat klinkt goed! :D
Maar zou het wel laten vastleggen over een tijdje ‘Hoe gaan we verder na 7 maanden.’
Heb je ook een tijdelijk contract gekregen? Volgens mij is een jaarcontract eigenlijk wel gebruikelijker al wordt het wel korter.

7 maanden is echt flauw. Mag er nog net een proeftijd in. Oh well.
  donderdag 6 december 2018 @ 22:06:31 #269
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183574624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:04 schreef Daboman het volgende:

[..]

Heb je ook een tijdelijk contract gekregen? Volgens mij is een jaarcontract eigenlijk wel gebruikelijker al wordt het wel korter.

7 maanden is echt flauw. Mag er nog net een proeftijd in. Oh well.
Ja een jaarcontract :Y
Maar de 7-maanden contracten hoor ik ook vaak.
With the stars as her umbrella
pi_183605688
7-8-8 is de reactie op 'er mag geen proeftijd in een contract voor <6 maanden en na 24 maanden recht op transitievergoeding'. Of het flauw is? Voor werknemers wel. Persoonlijk vind ik het vrij logisch; geen proeftijd is ruk en de transitievergoeding vind ik een waardeloos ding.
pi_183613831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:41 schreef Queller het volgende:
7-8-8 is de reactie op 'er mag geen proeftijd in een contract voor <6 maanden en na 24 maanden recht op transitievergoeding'. Of het flauw is? Voor werknemers wel. Persoonlijk vind ik het vrij logisch; geen proeftijd is ruk en de transitievergoeding vind ik een waardeloos ding.
Ach ja hoewel ik de constructie wel flauw vond was het ook wel zo van als het niets is ben ik ook zo weer weg.

Maar vanuit werkgevers-oogpunt begrijp ik het niet goed. De wetgever wil duidelijk de werknemer wat meer in bescherming nemen op het gebied van stabiliteit. Dus ik denk ook dat zolang werkgevers niet laten zien dit serieus te nemen dat er meer van dit soort maatregelen komen.

Je laat je werknemers zo ook in de onzekerheid zitten, hierdoor zijn ze min of meer gedwongen de banden met alternatieve werkgevers en recruiters warm te houden. Dan heb je dus juist meer risico dat ze vertrekken.

Plus ik vraag me af of de kosten van inwerken vandaag de dag nog wel opwegen tegen de afkoopsom van een vast contract. Als iemand ergens 30 jaar gewerkt heeft, dan wel, maar een 2-jarig dienstverband van een dertiger kun je afkopen met minder dan een maandsalaris. Je moet dan alleen wel een geldige reden hebben om iemand te ontslaan en dat lijkt me geen onhaalbare kaart voor de gemiddelde ondernemer.
pi_183613937
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 21:53 schreef Daboman het volgende:
Dus ik denk ook dat zolang werkgevers niet laten zien dit serieus te nemen dat er meer van dit soort maatregelen komen.
Ik denk niet dat 'serieus nemen' de issue is. Werkgevers beginnen net weer een beetje bij te trekken van de gaten die de crisis heeft geslagen en medewerk(st)ers die niet bevallen zijn simpelweg een te groot (financieel) risico.

quote:
Je laat je werknemers zo ook in de onzekerheid zitten, hierdoor zijn ze min of meer gedwongen de banden met alternatieve werkgevers en recruiters warm te houden. Dan heb je dus juist meer risico dat ze vertrekken.
Ik zou 'm omdraaien: als het niet zo moeilijk en duur zou zijn (of kunnen worden) om van een medewerk(st)er af te komen, zou het waarschijnlijk heel anders liggen.

quote:
Plus ik vraag me af of de kosten van inwerken vandaag de dag nog wel opwegen tegen de afkoopsom van een vast contract. Als iemand ergens 30 jaar gewerkt heeft, dan wel, maar een 2-jarig dienstverband van een dertiger kun je afkopen met minder dan een maandsalaris. Je moet dan alleen wel een geldige reden hebben om iemand te ontslaan en dat lijkt me geen onhaalbare kaart voor de gemiddelde ondernemer.
In dat laatste vergis je je volgens mij. Je bent écht niet zomaar van iemand af. Een werknemer kan het met gemak een half jaar rekken.Wellicht niet zo problematisch voor grote werkgevers (met eigen juristen die dit soort procedures begeleiden), maar voor het MKB echt ruk.
pi_183614292
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 21:58 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 'serieus nemen' de issue is. Werkgevers beginnen net weer een beetje bij te trekken van de gaten die de crisis heeft geslagen en medewerk(st)ers die niet bevallen zijn simpelweg een te groot (financieel) risico.

[..]

Ik zou 'm omdraaien: als het niet zo moeilijk en duur zou zijn (of kunnen worden) om van een medewerk(st)er af te komen, zou het waarschijnlijk heel anders liggen.

[..]

In dat laatste vergis je je volgens mij. Je bent écht niet zomaar van iemand af. Een werknemer kan het met gemak een half jaar rekken.Wellicht niet zo problematisch voor grote werkgevers (met eigen juristen die dit soort procedures begeleiden), maar voor het MKB echt ruk.
Maar "niet bevallen" is natuurlijk een rekbaar begrip. Als ik bijvoorbeeld (voor een functie waarbij kleding niet van belang is) een rode trui draag naar werk en mijn werkgever ziet liever een blauwe trui, dan kan hij er in principe voor kiezen om mijn contract niet te verlengen. Maar bij een vast contract in de rechtszaal houdt het nooit stand.

Terwijl als iemand daadwerkelijk niet functioneert, je best een dossier kunt opbouwen en een reden kan opgeven die stand houdt in de rechtszaal.

Het ontslagrecht is behoorlijk versoepeld, maar volgens mij realiseren werkgevers zich dat niet. Er wordt zo enorm vastgehouden aan dat schrikbeeld van die ene werknemer die de kantjes er vanaf loopt dat werkgevers de nadelen voor hun bedrijf van de onzekerheid niet meer in zien.
pi_183614769
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:11 schreef Daboman het volgende:
Maar "niet bevallen" is natuurlijk een rekbaar begrip.
Zinloos voorbeeld, dus dit laat ik even.

quote:
Terwijl als iemand daadwerkelijk niet functioneert, je best een dossier kunt opbouwen en een reden kan opgeven die stand houdt in de rechtszaal.

Het ontslagrecht is behoorlijk versoepeld, maar volgens mij realiseren werkgevers zich dat niet. Er wordt zo enorm vastgehouden aan dat schrikbeeld van die ene werknemer die de kantjes er vanaf loopt dat werkgevers de nadelen voor hun bedrijf van de onzekerheid niet meer in zien.
Ik zou willen dat je gelijk had. Het valt in de praktijk vies tegen. Sowieso gaat er echt tijd overheen. Een medewerk(st)er die niet ontslagen wil worden, kan het een werkgever nog steeds (te) lastig maken.
pi_183615208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:28 schreef Queller het volgende:

[..]

Zinloos voorbeeld, dus dit laat ik even.
Het is een extreem voorbeeld, ook heel bewust zo gekozen, maar het geeft wel duidelijk aan wat ik bedoel. Want waar ligt die grens dat het onethisch is om iemand te ontslaan? Bij een flexcontract mag een werkgever dat helemaal zelf bepalen, bij een vast contract wordt het tenminste nog getoetst door een onafhankelijke partij.

quote:
Ik zou willen dat je gelijk had. Het valt in de praktijk vies tegen. Sowieso gaat er echt tijd overheen. Een medewerk(st)er die niet ontslagen wil worden, kan het een werkgever nog steeds (te) lastig maken.
Maar je zal toch wel met me eens zijn dat mensen met flexcontracten soms ontslagen worden om heel onbenullige dingen? En dat loopt ook behoorlijk in de papieren, elke maand 30% minder inkomen.

Maar goed, het weegt voor jou dus totaal niet op tegen het inwerken van een nieuwe medewerker waar een senior 3 maanden zijn werk niet meer kan doen, terwijl de nieuwe medewerker zijn salaris nog niet waard is? Want zo gaat het bij specialistisch werk.
pi_183615289
Hoe word je ontslagen met een flexcontract?
pi_183615346
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:52 schreef Queller het volgende:
Hoe word je ontslagen met een flexcontract?
Okee technisch gezien wordt je contract gewoon niet verlengd, maar je moet net zo goed op zoek naar een nieuwe baan en de impact op iemands leven is precies hetzelfde.
pi_183615481
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:54 schreef Daboman het volgende:
Okee technisch gezien wordt je contract gewoon niet verlengd, maar je moet net zo goed op zoek naar een nieuwe baan en de impact op iemands leven is precies hetzelfde.
Als het gaat om specialistenwerk waar je 3 maanden voor moet worden ingewerkt en je contract wordt na 7 maanden niet verlengd, dan was je zeer waarschijnlijk niet geschikt voor de functie. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever voor de lol iemand drie maanden laat inwerken.
pi_183615816
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Als het gaat om specialistenwerk waar je 3 maanden voor moet worden ingewerkt en je contract wordt na 7 maanden niet verlengd, dan was je zeer waarschijnlijk niet geschikt voor de functie. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever voor de lol iemand drie maanden laat inwerken.
Ze doen het ook niet voor de lol, het is een kwaliteitseis. Of in sommige gevallen zelfs een wettelijke eis. In die zin dat je als werkgever moet kunnen aantonen dat je dat netjes hebt gedaan. Anders mag je niet de markt op om te verkopen of kun je fluiten naar je ISO-certificering.

Misschien is het voor jou anders, ik zou je standpunt veel beter kunnen begrijpen voor bijvoorbeeld een kledingzaak.
pi_183615960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:12 schreef Daboman het volgende:
Ze doen het ook niet voor de lol, het is een kwaliteitseis. Of in sommige gevallen zelfs een wettelijke eis. In die zin dat je als werkgever moet kunnen aantonen dat je dat netjes hebt gedaan. Anders mag je niet de markt op om te verkopen of kun je fluiten naar je ISO-certificering.
Maar je contract wordt niet verlengd, dus je was blijkbaar niet geschikt. Toch?

quote:
Misschien is het voor jou anders, ik zou je standpunt veel beter kunnen begrijpen voor bijvoorbeeld een kledingzaak.
Het maakt helemaal niet uit. Een werknemer die maar een ochtend ingewerkt hoeft te worden, maar niet volstaat voor de job, wil je gewoon zo snel mogelijk kwijt.
pi_183616554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:19 schreef Queller het volgende:
Maar je contract wordt niet verlengd, dus je was blijkbaar niet geschikt. Toch?
Deze begrijp ik niet helemaal, dat zeg ik nergens.

quote:
Het maakt helemaal niet uit. Een werknemer die maar een ochtend ingewerkt hoeft te worden, maar niet volstaat voor de job, wil je gewoon zo snel mogelijk kwijt.
Die zou ik ook zo snel mogelijk kwijt willen ja. Maar dat kan wel tijdens de proeftijd. Wat ik in ieder geval vaak zie is dat de kwaliteit van diensten en producten te lijden heeft onder flex. Klanten lopen weg of vergunningen worden dan ingetrokken. Dat voel je net zo hard in je portemonnee.
pi_183627207
Ik zit nu net twee maanden thuis en begin er wel wat klaar mee te geraken. Solliciteren gaat best goed, krijg best wat brieven de deur uit en mag regelmatig op gesprek. Verder houd ik mij ook wel wat bezig met sporten, beetje helpen bij een vriend die een nieuw huis heeft en thuis klussen. Maar de zingeving ontbreekt en ik voel mij compleet niet uitgedaagd. Hoe lossen jullie dit op?
pi_183632576
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 17:51 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zit nu net twee maanden thuis en begin er wel wat klaar mee te geraken. Solliciteren gaat best goed, krijg best wat brieven de deur uit en mag regelmatig op gesprek. Verder houd ik mij ook wel wat bezig met sporten, beetje helpen bij een vriend die een nieuw huis heeft en thuis klussen. Maar de zingeving ontbreekt en ik voel mij compleet niet uitgedaagd. Hoe lossen jullie dit op?
Dat klinkt wel herkenbaar, genoeg afwijzingen, maar de telefoon bleef maar rinkelen en de vacatures bleven maar komen.

Structuur hielp veel voor mij. Sollicitatie-activiteiten alleen tijdens kantoor-uren, de avond en het weekend blijven van mij. Heb je gelijk een reden om een beetje op tijd op te staan, die recruiters kunnen altijd bellen. De kantoortijd is dan voor de zoektocht en de buiten-kantoortijd voor ontspanning.
  Moderator / Redactie FP maandag 10 december 2018 @ 07:44:15 #284
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183635319
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:52 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat klinkt wel herkenbaar, genoeg afwijzingen, maar de telefoon bleef maar rinkelen en de vacatures bleven maar komen.

Structuur hielp veel voor mij. Sollicitatie-activiteiten alleen tijdens kantoor-uren, de avond en het weekend blijven van mij. Heb je gelijk een reden om een beetje op tijd op te staan, die recruiters kunnen altijd bellen. De kantoortijd is dan voor de zoektocht en de buiten-kantoortijd voor ontspanning.
Dat doen ze toch wel :P

Kijk wel uit met recruiters, vaak zijn het ordinaire CV-schuivers die gouden bergen beloven maar je met een kluitje het riet in sturen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_183651026
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 07:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat doen ze toch wel :P

Kijk wel uit met recruiters, vaak zijn het ordinaire CV-schuivers die gouden bergen beloven maar je met een kluitje het riet in sturen.
Tsja ze zijn een noodzakelijk kwaad. In mijn branche wordt sowieso veel met mensen geschoven, dus je moet de banden helaas toch wel een beetje warm houden. Of ik in ieder geval wel, ik ben al in 3 reorganisaties de pineut geworden. Ik zou best eens 5 jaar in 1 functie willen werken maar het komt er gewoon niet van.
pi_183651824
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
pi_183655710
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:52 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat klinkt wel herkenbaar, genoeg afwijzingen, maar de telefoon bleef maar rinkelen en de vacatures bleven maar komen.

Structuur hielp veel voor mij. Sollicitatie-activiteiten alleen tijdens kantoor-uren, de avond en het weekend blijven van mij. Heb je gelijk een reden om een beetje op tijd op te staan, die recruiters kunnen altijd bellen. De kantoortijd is dan voor de zoektocht en de buiten-kantoortijd voor ontspanning.
Die structuur lukt hier ook wel aardig, vacatures blijven ook komen en brieven blijven de deur uit vliegen. Maar ik mis vooral zingeving en uitdaging, hoe realiseren jullie dit?

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:39 schreef Poepz0r het volgende:
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
Als je weer wat nieuws vind, kun je dan dat bedrijf even PM'en, dan solliciteer ik daar niet >:)
Mooi klote dat het elke keer zo gaat, het lijkt wel een talent van je.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 december 2018 @ 08:46:01 #288
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183655755
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:00 schreef Daboman het volgende:

[..]

Tsja ze zijn een noodzakelijk kwaad. In mijn branche wordt sowieso veel met mensen geschoven, dus je moet de banden helaas toch wel een beetje warm houden. Of ik in ieder geval wel, ik ben al in 3 reorganisaties de pineut geworden. Ik zou best eens 5 jaar in 1 functie willen werken maar het komt er gewoon niet van.
Welke branche zit je dan?

Ik zit in de ICT en nu moet ik zeggen dat recruiters weer aan me beginnen te trekken met nietszeggende aanbiedingen. Maar ik heb een grafhekel aan ze, dus dat kan ook meespelen :P Ik zit nu op het niveau dat ik ze veel minder nodig heb.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 december 2018 @ 08:47:01 #289
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183655762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Die structuur lukt hier ook wel aardig, vacatures blijven ook komen en brieven blijven de deur uit vliegen. Maar ik mis vooral zingeving en uitdaging, hoe realiseren jullie dit?

Wat bedoel je met zingeving en uitdaging? In de mogelijk nieuwe functie, of in het zoeken ervan?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_183656378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat bedoel je met zingeving en uitdaging? In de mogelijk nieuwe functie, of in het zoeken ervan?
Tijdens het zoeken. Briefjes tikken en reageren gaat goed, maar je wordt niet uitgedaagd. Hoe zorg je ervoor dat je wel geprikkeld blijft, dat je wel enthousiast blijft en dat je niet verveeld raakt.
  dinsdag 11 december 2018 @ 09:50:46 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183656410
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Tijdens het zoeken. Briefjes tikken en reageren gaat goed, maar je wordt niet uitgedaagd. Hoe zorg je ervoor dat je wel geprikkeld blijft, dat je wel enthousiast blijft en dat je niet verveeld raakt.
Mag hopen dat het verveeld raakt. Anders zou je van solliciteren je werk willen maken, omdat je het zo leuk vindt ;)
Zie de uitdaging in het vinden van werk, het finetunen van je brief enzo.
pi_183656488
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag hopen dat het verveeld raakt. Anders zou je van solliciteren je werk willen maken, omdat je het zo leuk vindt ;)
Zie de uitdaging in het vinden van werk, het finetunen van je brief enzo.
Ik word heel erg getrickert door prikkels, dynamiek en hectiek. Dat is wat ik doe qua werk en wat het voor mij interessant laat zijn. Dat mis ik nu enorm, gevolg is wat een bore out (wat mij vooral in de vrije tijd niet leuk maakt / deprimeerd). Hebben niet meer daar last van en hoe lossen jullie dat op.

Verder gaat finetunen van mijn brief niet echt op. Schrijf voor elke vacature een andere brief die aansluit bij a. het bedrijf en de cultuur ervan, b. mijn ervaring en c. een mooi verhaal zodat het ook leuk is om te lezen.
pi_183669286
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag hopen dat het verveeld raakt. Anders zou je van solliciteren je werk willen maken, omdat je het zo leuk vindt ;)
Zie de uitdaging in het vinden van werk, het finetunen van je brief enzo.
Het is ook je werk en UWV betaalt je ervoor. Zo heb ik het altijd gezien.

En ik heb het ook nooit bij brieven gehouden. Stel je targets desnoods naar boven bij, probeer 4 keer de UWV norm te halen. Ga naar netwerk events. Bel werkgevers. Vraag om meeloopdagen. En houd wat statistieken bij waarom je het niet wordt. Dan kun je bijsturen als je vaak om dezelfde reden wordt afgewezen.

Dan nog voelde ik ook wel eens de hopeloosheid, want die WW is ook niet oneindig. Maar je doet wel je best en dat geeft een hoop rust. Ik denk ook dat het UWV je anders zal benaderen als je veel inzet toont.
pi_183673737
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:39 schreef Poepz0r het volgende:
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
Wat lullig zeg :{

In welke branche zit je dat er zoveel op de fles gaan?
pi_183675543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat lullig zeg :{

In welke branche zit je dat er zoveel op de fles gaan?
Online Marketing/Commercie
pi_183677282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Online Marketing/Commercie
Misschien eens in de online marketing in de non profit sector kijken? Die kunnen iig niet/veel minder snel kapot gaan :P
pi_183700093
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:39 schreef Poepz0r het volgende:
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
Zou je dat niet in je voordeel kunnen gebruiken? Het klinkt best wel vervelend, maar de diversiteit in werkervaring was voor mijn nieuwe werkgever wel heel erg aantrekkelijk. Er is in ieder geval geen gebrek aan creativiteit en ideeën.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:26:47 #298
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815725
Even een reaktie op het begin van je topic:
Waarom is er toch niet een nationale vacaturebank waar je alle vacatures op kan vinden?
Dat zou toch veel makkelijker zijn.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183824327
Ik verveel me op mijn huidige werk en ben denk ik op zoek naar iets nieuws (eerst nog gesprek met mijn manager om te kijken of het intern kan veranderen).

Er zijn wel drie maren:
1. Ik heb geen LinkedIn en vanwege privacybezwaren houd ik sowieso zo min mogelijk social media accounts aan. Is daar omheen te werken?
2. Omdat ik mij al langer verveelde heb ik een MscBA gehad van het werk maar wel met de voorwaarde dat ik dan 2 jaar aan blijf. Ik heb net mijn diploma gehaald en dus de periode gaat nu in. Nieuwe werkgever zou die kosten moeten dragen.
3. Ben nu in het bezit van 3 diploma's (2 masters, 1 bachelor) plus 2 certificaten van andere universiteiten (exchange en summerschool). Heb 6 jaar ervaring en zoek dus echt hoogopgeleid werk. Zijn daar nog specifieke websites methodes voor?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183825281
Mijn contract loopt af en omdat het een tijdelijk contact betreft ook weer aan het solliciteren. Heb talloze gesprekken gehad maar telkens op het laatste moment kiezen ze voor de andere kandidaat :( :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')