abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183615289
Hoe word je ontslagen met een flexcontract?
pi_183615346
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:52 schreef Queller het volgende:
Hoe word je ontslagen met een flexcontract?
Okee technisch gezien wordt je contract gewoon niet verlengd, maar je moet net zo goed op zoek naar een nieuwe baan en de impact op iemands leven is precies hetzelfde.
pi_183615481
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:54 schreef Daboman het volgende:
Okee technisch gezien wordt je contract gewoon niet verlengd, maar je moet net zo goed op zoek naar een nieuwe baan en de impact op iemands leven is precies hetzelfde.
Als het gaat om specialistenwerk waar je 3 maanden voor moet worden ingewerkt en je contract wordt na 7 maanden niet verlengd, dan was je zeer waarschijnlijk niet geschikt voor de functie. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever voor de lol iemand drie maanden laat inwerken.
pi_183615816
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Als het gaat om specialistenwerk waar je 3 maanden voor moet worden ingewerkt en je contract wordt na 7 maanden niet verlengd, dan was je zeer waarschijnlijk niet geschikt voor de functie. Ik kan me niet voorstellen dat een werkgever voor de lol iemand drie maanden laat inwerken.
Ze doen het ook niet voor de lol, het is een kwaliteitseis. Of in sommige gevallen zelfs een wettelijke eis. In die zin dat je als werkgever moet kunnen aantonen dat je dat netjes hebt gedaan. Anders mag je niet de markt op om te verkopen of kun je fluiten naar je ISO-certificering.

Misschien is het voor jou anders, ik zou je standpunt veel beter kunnen begrijpen voor bijvoorbeeld een kledingzaak.
pi_183615960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:12 schreef Daboman het volgende:
Ze doen het ook niet voor de lol, het is een kwaliteitseis. Of in sommige gevallen zelfs een wettelijke eis. In die zin dat je als werkgever moet kunnen aantonen dat je dat netjes hebt gedaan. Anders mag je niet de markt op om te verkopen of kun je fluiten naar je ISO-certificering.
Maar je contract wordt niet verlengd, dus je was blijkbaar niet geschikt. Toch?

quote:
Misschien is het voor jou anders, ik zou je standpunt veel beter kunnen begrijpen voor bijvoorbeeld een kledingzaak.
Het maakt helemaal niet uit. Een werknemer die maar een ochtend ingewerkt hoeft te worden, maar niet volstaat voor de job, wil je gewoon zo snel mogelijk kwijt.
pi_183616554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 23:19 schreef Queller het volgende:
Maar je contract wordt niet verlengd, dus je was blijkbaar niet geschikt. Toch?
Deze begrijp ik niet helemaal, dat zeg ik nergens.

quote:
Het maakt helemaal niet uit. Een werknemer die maar een ochtend ingewerkt hoeft te worden, maar niet volstaat voor de job, wil je gewoon zo snel mogelijk kwijt.
Die zou ik ook zo snel mogelijk kwijt willen ja. Maar dat kan wel tijdens de proeftijd. Wat ik in ieder geval vaak zie is dat de kwaliteit van diensten en producten te lijden heeft onder flex. Klanten lopen weg of vergunningen worden dan ingetrokken. Dat voel je net zo hard in je portemonnee.
pi_183627207
Ik zit nu net twee maanden thuis en begin er wel wat klaar mee te geraken. Solliciteren gaat best goed, krijg best wat brieven de deur uit en mag regelmatig op gesprek. Verder houd ik mij ook wel wat bezig met sporten, beetje helpen bij een vriend die een nieuw huis heeft en thuis klussen. Maar de zingeving ontbreekt en ik voel mij compleet niet uitgedaagd. Hoe lossen jullie dit op?
pi_183632576
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 17:51 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zit nu net twee maanden thuis en begin er wel wat klaar mee te geraken. Solliciteren gaat best goed, krijg best wat brieven de deur uit en mag regelmatig op gesprek. Verder houd ik mij ook wel wat bezig met sporten, beetje helpen bij een vriend die een nieuw huis heeft en thuis klussen. Maar de zingeving ontbreekt en ik voel mij compleet niet uitgedaagd. Hoe lossen jullie dit op?
Dat klinkt wel herkenbaar, genoeg afwijzingen, maar de telefoon bleef maar rinkelen en de vacatures bleven maar komen.

Structuur hielp veel voor mij. Sollicitatie-activiteiten alleen tijdens kantoor-uren, de avond en het weekend blijven van mij. Heb je gelijk een reden om een beetje op tijd op te staan, die recruiters kunnen altijd bellen. De kantoortijd is dan voor de zoektocht en de buiten-kantoortijd voor ontspanning.
  Moderator / Redactie FP maandag 10 december 2018 @ 07:44:15 #284
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183635319
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:52 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat klinkt wel herkenbaar, genoeg afwijzingen, maar de telefoon bleef maar rinkelen en de vacatures bleven maar komen.

Structuur hielp veel voor mij. Sollicitatie-activiteiten alleen tijdens kantoor-uren, de avond en het weekend blijven van mij. Heb je gelijk een reden om een beetje op tijd op te staan, die recruiters kunnen altijd bellen. De kantoortijd is dan voor de zoektocht en de buiten-kantoortijd voor ontspanning.
Dat doen ze toch wel :P

Kijk wel uit met recruiters, vaak zijn het ordinaire CV-schuivers die gouden bergen beloven maar je met een kluitje het riet in sturen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_183651026
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 07:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat doen ze toch wel :P

Kijk wel uit met recruiters, vaak zijn het ordinaire CV-schuivers die gouden bergen beloven maar je met een kluitje het riet in sturen.
Tsja ze zijn een noodzakelijk kwaad. In mijn branche wordt sowieso veel met mensen geschoven, dus je moet de banden helaas toch wel een beetje warm houden. Of ik in ieder geval wel, ik ben al in 3 reorganisaties de pineut geworden. Ik zou best eens 5 jaar in 1 functie willen werken maar het komt er gewoon niet van.
pi_183651824
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
pi_183655710
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 22:52 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat klinkt wel herkenbaar, genoeg afwijzingen, maar de telefoon bleef maar rinkelen en de vacatures bleven maar komen.

Structuur hielp veel voor mij. Sollicitatie-activiteiten alleen tijdens kantoor-uren, de avond en het weekend blijven van mij. Heb je gelijk een reden om een beetje op tijd op te staan, die recruiters kunnen altijd bellen. De kantoortijd is dan voor de zoektocht en de buiten-kantoortijd voor ontspanning.
Die structuur lukt hier ook wel aardig, vacatures blijven ook komen en brieven blijven de deur uit vliegen. Maar ik mis vooral zingeving en uitdaging, hoe realiseren jullie dit?

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:39 schreef Poepz0r het volgende:
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
Als je weer wat nieuws vind, kun je dan dat bedrijf even PM'en, dan solliciteer ik daar niet >:)
Mooi klote dat het elke keer zo gaat, het lijkt wel een talent van je.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 december 2018 @ 08:46:01 #288
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183655755
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:00 schreef Daboman het volgende:

[..]

Tsja ze zijn een noodzakelijk kwaad. In mijn branche wordt sowieso veel met mensen geschoven, dus je moet de banden helaas toch wel een beetje warm houden. Of ik in ieder geval wel, ik ben al in 3 reorganisaties de pineut geworden. Ik zou best eens 5 jaar in 1 functie willen werken maar het komt er gewoon niet van.
Welke branche zit je dan?

Ik zit in de ICT en nu moet ik zeggen dat recruiters weer aan me beginnen te trekken met nietszeggende aanbiedingen. Maar ik heb een grafhekel aan ze, dus dat kan ook meespelen :P Ik zit nu op het niveau dat ik ze veel minder nodig heb.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP dinsdag 11 december 2018 @ 08:47:01 #289
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_183655762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Die structuur lukt hier ook wel aardig, vacatures blijven ook komen en brieven blijven de deur uit vliegen. Maar ik mis vooral zingeving en uitdaging, hoe realiseren jullie dit?

Wat bedoel je met zingeving en uitdaging? In de mogelijk nieuwe functie, of in het zoeken ervan?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_183656378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Wat bedoel je met zingeving en uitdaging? In de mogelijk nieuwe functie, of in het zoeken ervan?
Tijdens het zoeken. Briefjes tikken en reageren gaat goed, maar je wordt niet uitgedaagd. Hoe zorg je ervoor dat je wel geprikkeld blijft, dat je wel enthousiast blijft en dat je niet verveeld raakt.
  dinsdag 11 december 2018 @ 09:50:46 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183656410
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Tijdens het zoeken. Briefjes tikken en reageren gaat goed, maar je wordt niet uitgedaagd. Hoe zorg je ervoor dat je wel geprikkeld blijft, dat je wel enthousiast blijft en dat je niet verveeld raakt.
Mag hopen dat het verveeld raakt. Anders zou je van solliciteren je werk willen maken, omdat je het zo leuk vindt ;)
Zie de uitdaging in het vinden van werk, het finetunen van je brief enzo.
pi_183656488
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag hopen dat het verveeld raakt. Anders zou je van solliciteren je werk willen maken, omdat je het zo leuk vindt ;)
Zie de uitdaging in het vinden van werk, het finetunen van je brief enzo.
Ik word heel erg getrickert door prikkels, dynamiek en hectiek. Dat is wat ik doe qua werk en wat het voor mij interessant laat zijn. Dat mis ik nu enorm, gevolg is wat een bore out (wat mij vooral in de vrije tijd niet leuk maakt / deprimeerd). Hebben niet meer daar last van en hoe lossen jullie dat op.

Verder gaat finetunen van mijn brief niet echt op. Schrijf voor elke vacature een andere brief die aansluit bij a. het bedrijf en de cultuur ervan, b. mijn ervaring en c. een mooi verhaal zodat het ook leuk is om te lezen.
pi_183669286
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag hopen dat het verveeld raakt. Anders zou je van solliciteren je werk willen maken, omdat je het zo leuk vindt ;)
Zie de uitdaging in het vinden van werk, het finetunen van je brief enzo.
Het is ook je werk en UWV betaalt je ervoor. Zo heb ik het altijd gezien.

En ik heb het ook nooit bij brieven gehouden. Stel je targets desnoods naar boven bij, probeer 4 keer de UWV norm te halen. Ga naar netwerk events. Bel werkgevers. Vraag om meeloopdagen. En houd wat statistieken bij waarom je het niet wordt. Dan kun je bijsturen als je vaak om dezelfde reden wordt afgewezen.

Dan nog voelde ik ook wel eens de hopeloosheid, want die WW is ook niet oneindig. Maar je doet wel je best en dat geeft een hoop rust. Ik denk ook dat het UWV je anders zal benaderen als je veel inzet toont.
pi_183673737
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:39 schreef Poepz0r het volgende:
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
Wat lullig zeg :{

In welke branche zit je dat er zoveel op de fles gaan?
pi_183675543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:07 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat lullig zeg :{

In welke branche zit je dat er zoveel op de fles gaan?
Online Marketing/Commercie
pi_183677282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 08:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Online Marketing/Commercie
Misschien eens in de online marketing in de non profit sector kijken? Die kunnen iig niet/veel minder snel kapot gaan :P
pi_183700093
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 22:39 schreef Poepz0r het volgende:
Kan mij ook weer melden. Bedrijf kan mij niet meer betalen gaat financieel niet best. Wel lekker dit:

5 jaar geleden faillissement dus weg
4 jaar geleden faillissement dus weg
3 jaar geleden zoekende naar werk
2 jaar geleden faillissement dus weg
Nu weg want er is geen geld

HET ZIT WEL MEE KOEKOEK
Zou je dat niet in je voordeel kunnen gebruiken? Het klinkt best wel vervelend, maar de diversiteit in werkervaring was voor mijn nieuwe werkgever wel heel erg aantrekkelijk. Er is in ieder geval geen gebrek aan creativiteit en ideeën.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:26:47 #298
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815725
Even een reaktie op het begin van je topic:
Waarom is er toch niet een nationale vacaturebank waar je alle vacatures op kan vinden?
Dat zou toch veel makkelijker zijn.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183824327
Ik verveel me op mijn huidige werk en ben denk ik op zoek naar iets nieuws (eerst nog gesprek met mijn manager om te kijken of het intern kan veranderen).

Er zijn wel drie maren:
1. Ik heb geen LinkedIn en vanwege privacybezwaren houd ik sowieso zo min mogelijk social media accounts aan. Is daar omheen te werken?
2. Omdat ik mij al langer verveelde heb ik een MscBA gehad van het werk maar wel met de voorwaarde dat ik dan 2 jaar aan blijf. Ik heb net mijn diploma gehaald en dus de periode gaat nu in. Nieuwe werkgever zou die kosten moeten dragen.
3. Ben nu in het bezit van 3 diploma's (2 masters, 1 bachelor) plus 2 certificaten van andere universiteiten (exchange en summerschool). Heb 6 jaar ervaring en zoek dus echt hoogopgeleid werk. Zijn daar nog specifieke websites methodes voor?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_183825281
Mijn contract loopt af en omdat het een tijdelijk contact betreft ook weer aan het solliciteren. Heb talloze gesprekken gehad maar telkens op het laatste moment kiezen ze voor de andere kandidaat :( :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')