Jij werkte toch in een tuincentrumquote:Op maandag 20 augustus 2018 08:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hallo, ik ga ook maar in dit topic meeposten.
2 weken geleden gehoord dat ik ( waarschijnlijk ) door bezuinigingen weg moet. Lekker zuur. Nig erger is dat ze beaamde dat de gehele werkplek ( mijn afdeling) weg ging, maar nu een collega dat ook moet opnemen![]()
Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over
Als het bedrijf bekend is (meestal), zou ik gewoon via de website van het bedrijf solliciteren of een mail (CV + motivatie) naar het weergegeven emailadres sturen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 08:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over
Bijzonder, gedaan via indeed vanochtend. Een uur geleden gebeld dat ik eoensdag op gesprek magquote:Op maandag 20 augustus 2018 08:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als het bedrijf bekend is (meestal), zou ik gewoon via de website van het bedrijf solliciteren of een mail (CV + motivatie) naar het weergegeven emailadres sturen.
Je kan instellen om vacatures te ontvangen op basis van gegeven parameters. Ik zie regelmatig leuke vacatures voorbij komen daardoor.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:04 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie over linkedin?
Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)
Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.
Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.
Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Ik vind het wel een handige site om een netwerk op te bouwen. Het is wel irritant als je vaak benaderd word en er gouden bergen beloofd worden, maar ik bedankt dan altijd vriendelijk en beleefd en vraag of we wel een connectie kunnen worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 20:04 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie over linkedin?
Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)
Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.
Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.
Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Hebben wij helaas ook moeten doen met een aantal kandidaten. Waren rechtstreeks bij ons terechtgekomen, maar bleken al eens contact gehad te hebben met een bureau. Stonken erin en daar lag ineens het risico van een claim van ¤ 50k bij ons. Helaas, dan gaat het écht even over.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 01:16 schreef Daboman het volgende:
Oef vandaag een behoorlijke tegenvaller. Een complete werkgever die nogal aan het uitbreiden is valt af. Ze willen niet meer via een bemiddelaar werken, maar blijkbaar zien ze mensen die recentelijk via een bemiddelaar in de sollicitatieprocedure zijn gekomen zijn wel als een bedrijfs-risico. Ze kunnen hier blijkbaar echt een claim op indienen. Hierdoor gaat het hele bedrijf voor mij op slot.
Uitkijken dus voor je met een uitzendbureau, detacheerder, of ander van dat soort volk in zee gaat. Het bedrijf had meerdere interessante functies maar de zaak gaat dus helemaal op slot.
Wow dat zijn geen malse bedragen, ik dacht altijd dat ze hooguit wat misgelopen inkomsten konden claimen. Dat zou niet meer dan een paar duizend euro zijn, uitgaande van een modaal salaris en een commissie van 10-20%.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Hebben wij helaas ook moeten doen met een aantal kandidaten. Waren rechtstreeks bij ons terechtgekomen, maar bleken al eens contact gehad te hebben met een bureau. Stonken erin en daar lag ineens het risico van een claim van ¤ 50k bij ons. Helaas, dan gaat het écht even over.
In welke branche zit je eigenlijk?
Ik lul niet en de claim was behoorlijk 'hard'. We hebben de betreffende medewerker direct verzocht het pand door de achterdeur te verlaten.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:44 schreef Daboman het volgende:
Wow dat zijn geen malse bedragen, ik dacht altijd dat ze hooguit wat misgelopen inkomsten konden claimen. Dat zou niet meer dan een paar duizend euro zijn, uitgaande van een modaal salaris en een commissie van 10-20%.
Op zich lette ik vanuit gezond verstand al op dat ik maximaal 1 recruiterbedrijf per potentiële werkgever heb, soms krijg ik meerdere op m'n dak voor dezelfde functie.
Maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ze het zo bont kunnen maken, ik kijk nu wel uit, het kan blijkbaar heel hard backfiren. Heb ook al een keer op sollicitatie de vraag gehad "wat breng jij extra mee t.o.v. een kandidaat die direct solliciteert. Je kost immers extra geld".
Best wel een eye opener dit. Eerst vanuit dat bedrijf zelf van iemand die eerst lang bij zo'n bureau had gewerkt. En nu hier nog eens.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik lul niet en de claim was behoorlijk 'hard'. We hebben de betreffende medewerker direct verzocht het pand door de achterdeur te verlaten.
De bureaus hebben zo hun manieren. Ik weet niet hoezeer die houdbaar zijn als het op een procedure aankomt, maar we willen het ook niet proberen. Vandaar dat we tegenwoordig standaard zeggen dat ze uit onze buurt moeten blijven en voorál niet 'vrijblijvend' hun CV's naar ons moeten opsturen. Nee dank & de groeten.
Als je een beetje lekker in de markt ligt, zou ik als sollicitant mooi ver uit de buurt blijven van iedereen die meent zich met jouw baankansen te moeten bemoeien.
Ligt eraan of die manager er nog is die je weg heeft gedaanquote:Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.
Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?
Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Exwerkgever kan. Zo te horen is 't ook een andere functie op andere locatie onder andere manager? Dan lijkt het me sowieso geen probleem.quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.
Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?
Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Zij is inderdaad weg. Daarna hoorde je een hele harde zucht op de afdeling (van opluchting).quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Ligt eraan of die manager er nog is die je weg heeft gedaan
Klopt, andere functie, andere afdeling, andere manager en collega's. Wel zelfde locatie.quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Exwerkgever kan. Zo te horen is 't ook een andere functie op andere locatie onder andere manager? Dan lijkt het me sowieso geen probleem.
Het klinkt eerder alsof je een zetje nodig hebt dan als een dilemma. Je benoemt zelf geen nadelen van niet solliciteren.quote:Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.
Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?
Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:29 schreef Daboman het volgende:
[..]
Het klinkt eerder alsof je een zetje nodig hebt dan als een dilemma. Je benoemt zelf geen nadelen van niet solliciteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |