abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2018 @ 17:54:28 #151
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_180986296
7 rondes? Allemachtig! Hoeveel concurrentie heb je?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:53:03 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_180987272
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Lekker snel, succes
hoppa, van de week contract tekenen... dat ook weer geregeld.

(mis mijn collega's nu al... :'( )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:54:29 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_180987293
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 17:54 schreef Pluizel het volgende:
7 rondes? Allemachtig! Hoeveel concurrentie heb je?
bah daar zou ik ook geen zin in hebben. 7 gesprekken hebben ze zelfs niet bij de inlichtingendienst. :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 6 augustus 2018 @ 19:03:32 #154
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180987456
Ik ben ook weer aan het solliciteren. in juni begonnen met mijn nieuwe baan maar ik word er niet blij van.
Heb er sindsdien één sollicitatie op zitten, Leuke functie, iets waarvan ik zeker weet dat ik het kan maar waarvan er genoeg over blijft om te leren. Gesprek ging goed ondanks dat ik zwaar beroerd was. Dezelfde middag werd ik nog gebeld

"Ja we twijfelden héél erg en eigenlijk weet ik nu niet niet eens meer waarom nu ik je zo hoor, maarrrr we misten een sprankeling bij je. Misschien is dat omdat je ziek bent."

Gesprek afgerond, onrustig geslapen en de volgende dag een mail gestuurd dat ik wel degelijk sprankel :') en gemotiveerd ben en of ik toch door mocht voor een tweede gesprek. Nou toen kwam de aap uit de mouw "Een klik is óók belangrijk en dan moet je doorgaan met mensen met wie je die wel hebt."

Zeg dat dan meteen :') }:|
With the stars as her umbrella
pi_180987750
Ja ik vind 7 ook erg veel en dan tel ik een hoop korte telefoontjes niet eens mee. Er zit een recruitment bureau tussen en die blijft me echt eindeloos bellen en mailen en 2 telefoontjes gingen zo diep dat ik die meetel als authentieke sollicitatiegesprekken ook al zei hij zelf van niet. Dan heb ik nog 5 keer gepraat met mensen van het bedrijf zelf waarvan 1 persoon 2 keer. Dat ging ook deels per telefoon, dat dan weer wel.

Het punt is een beetje dat ze nogal een mismatch hebben tussen de vacaturetekst en wat ze daadwerkelijk willen. Gelukkig sluiten mijn ambities aan bij wat ze daadwerkelijk willen. Wat dat betreft bof ik wel met mijn ervaring met solliciteren zodat ik daar een beetje doorheen kan prikken.

Dat houdt de concurrentie buiten de deur. Ik ben op dit moment de enige kandidaat, of in ieder geval de enige die zo ver in de pijplijn zit.

EDIT: oh ja ik heb vandaag wel mijn salaris-eis een beetje naar boven bijgesteld :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Daboman op 06-08-2018 19:34:13 ]
pi_180997076
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

hoppa, van de week contract tekenen... dat ook weer geregeld.

(mis mijn collega's nu al... :'( )
Goed gedaan !

Misschien krijg je er wel hele leuke collega's voor terug :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_180997109
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:03 schreef -Miauw- het volgende:
Ik ben ook weer aan het solliciteren. in juni begonnen met mijn nieuwe baan maar ik word er niet blij van.
Heb er sindsdien één sollicitatie op zitten, Leuke functie, iets waarvan ik zeker weet dat ik het kan maar waarvan er genoeg over blijft om te leren. Gesprek ging goed ondanks dat ik zwaar beroerd was. Dezelfde middag werd ik nog gebeld

"Ja we twijfelden héél erg en eigenlijk weet ik nu niet niet eens meer waarom nu ik je zo hoor, maarrrr we misten een sprankeling bij je. Misschien is dat omdat je ziek bent."

Gesprek afgerond, onrustig geslapen en de volgende dag een mail gestuurd dat ik wel degelijk sprankel :') en gemotiveerd ben en of ik toch door mocht voor een tweede gesprek. Nou toen kwam de aap uit de mouw "Een klik is óók belangrijk en dan moet je doorgaan met mensen met wie je die wel hebt."

Zeg dat dan meteen :') }:|
Ja, gewoon een eerlijke afwijzing.. daar hebben mensen het meeste aan.
Alleen heb je eerlijk en eerlijk :') en soms kan je de waarheid niet zeggen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:41:23 #158
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180997147
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 19:15 schreef Daboman het volgende:
Ja ik vind 7 ook erg veel en dan tel ik een hoop korte telefoontjes niet eens mee. Er zit een recruitment bureau tussen en die blijft me echt eindeloos bellen en mailen en 2 telefoontjes gingen zo diep dat ik die meetel als authentieke sollicitatiegesprekken ook al zei hij zelf van niet. Dan heb ik nog 5 keer gepraat met mensen van het bedrijf zelf waarvan 1 persoon 2 keer. Dat ging ook deels per telefoon, dat dan weer wel.

Het punt is een beetje dat ze nogal een mismatch hebben tussen de vacaturetekst en wat ze daadwerkelijk willen. Gelukkig sluiten mijn ambities aan bij wat ze daadwerkelijk willen. Wat dat betreft bof ik wel met mijn ervaring met solliciteren zodat ik daar een beetje doorheen kan prikken.

Dat houdt de concurrentie buiten de deur. Ik ben op dit moment de enige kandidaat, of in ieder geval de enige die zo ver in de pijplijn zit.

EDIT: oh ja ik heb vandaag wel mijn salaris-eis een beetje naar boven bijgesteld :+
E terecht! Ze mogen financieel bloeden voor al die gesprekken _O-
Maar wat goed! Je bent er bijna *O*
In welke branche zit dat bedrijf?
With the stars as her umbrella
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:44:06 #159
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180997177
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, gewoon een eerlijke afwijzing.. daar hebben mensen het meeste aan.
Alleen heb je eerlijk en eerlijk :') en soms kan je de waarheid niet zeggen.
Ja snap ik! Maar ik vind het zelf niet raar om afgewezen te worden bij een gebrek aan klik. Als je iemand aanneemt wil je in ieder geval het idee hebben dat je leuk overweg kan met een persoon.
Ik voelde de klik ook niet, maar ik vond het niet storend, soms moet het groeien en ik had geen instant hekel aan haar :+
With the stars as her umbrella
pi_180997183
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:44 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja snap ik! Maar ik vind het zelf niet raar om afgewezen te worden bij een gebrek aan klik. Als je iemand aanneemt wil je in ieder geval het idee hebben dat je leuk overweg kan met een persoon.
Ik voelde de klik ook niet, maar ik vond het niet storend, soms moet het groeien en ik had geen instant hekel aan haar :+
Nee ik zou dat zelf ook niet raar vinden, men kan nu eenmaal niet alle mensen leuk vinden :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:46:46 #161
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180997205
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee ik zou dat zelf ook niet raar vinden, men kan nu eenmaal niet alle mensen leuk vinden :P
_O_
Dank u!
With the stars as her umbrella
pi_180997944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:46 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

_O_
Dank u!
Je had in juni toch de keuze uit twee banen? Kan je die andere niet nog eens contacten, je bent in ieder geval assertief genoeg :)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:39:49 #163
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_180998037
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Je had in juni toch de keuze uit twee banen? Kan je die andere niet nog eens contacten, je bent in ieder geval assertief genoeg :)
Wat een geheugen :o
Nee, dat kan niet meer, maar vind het ook niet héél erg hoor.

Ben weer vol goede moed aan het solliciteren w/
With the stars as her umbrella
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:09:33 #164
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181008267
Ook maar weer eens aan het rond shoppen. Nu werkzaam binnen investment/private banking bij één van de Nederlandse grootbanken, maar veel geld en/of moeite in je steken gebeurd er niet, maar wel zeggen dat ik eigenlijk overgekwalificeerd ben...

Dus dan maar hopelijk naar het buitenland. De Nederlandse financiële bedrijven betalen sowieso ruk.

Binnen een week drie leuke gesprekken gehad met twee Zwitserse partijen en 1 Franse en bij de beide Zwitserse de twee rondes al gepland staan :)
The more debt, the better
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:11:40 #165
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_181009639
wooow, Daboman, 7 rondes, niet normaal! Hoe kunnen ze zoveel rondes nodig hebben om te zien of je geschikt bent. Ik hoop dat je het wordt!

Cool flyguy, Zwitserland lijkt me wel mooi om te wonen (Frankrijk dan weer niet want Fransen). Maar verdient dat daar nou écht zo veel beter dan hier als je ook meerekent dat alle lasten er ook 10x zo hoog zijn? :o En is Londen niet the place to be voor investment banking?

Ik ben inmiddels ook aan het solliciteren bij een heel leuk bedrijf. Tot zo ver dus mijn intentie om eerst te oefenen bij bedrijven waar ik niet wil werken :p Dus maar gewoon hopen dat ik het in 1 keer goed doe. Gister een assessment gemaakt ervoor.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:23:38 #166
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181011413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:11 schreef Gentianella het volgende:
wooow, Daboman, 7 rondes, niet normaal! Hoe kunnen ze zoveel rondes nodig hebben om te zien of je geschikt bent. Ik hoop dat je het wordt!

Cool flyguy, Zwitserland lijkt me wel mooi om te wonen (Frankrijk dan weer niet want Fransen). Maar verdient dat daar nou écht zo veel beter dan hier als je ook meerekent dat alle lasten er ook 10x zo hoog zijn? :o En is Londen niet the place to be voor investment banking?

Ik ben inmiddels ook aan het solliciteren bij een heel leuk bedrijf. Tot zo ver dus mijn intentie om eerst te oefenen bij bedrijven waar ik niet wil werken :p Dus maar gewoon hopen dat ik het in 1 keer goed doe. Gister een assessment gemaakt ervoor.
Functies zijn beschikbaar in Zwitserland, Dublin, Londen of Luxembourg. Als het in Frankrijk zelf was had ik per direct geen interesse. Wonen in de grote Zwitserse steden is bijvoorbeeld wel wat duurder, grofweg 60%, dan in Amsterdam maar het netto-salaris daar zou grofweg 3,5 x zijn, van wat ik hier krijg. Veel zit inderdaad in Londen, maar het ligt een beetje aan het hoe en wat.
The more debt, the better
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:25:39 #167
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_181011464
Zwitserland lijkt me vreselijk om te wonen. Mooi land hoor, keurig, maar ehm aparte lui daar.
With the stars as her umbrella
pi_181030009
Oef, heb zojuist een afwijzing gekregen van mijn marathon.

Ze waren bang dat het mis zou gaan in communicatie en dan bedoelen ze in termen van expert naar leek. Ze vonden het erg moeilijk omdat ik wel de technische expertise had. Maar blijkbaar waren ze ook bang dat ik daardoor zou vertrekken. Ze hebben zich ook nogal als de underdog gepresenteerd.

Ze hebben op zich wel een punt, daar ben ik wel vaker mee voor gaas gegaan. Door de crisis en vanuit nieuwsgierigheid heb ik mezelf nogal gepusht om me inhoudelijk te blijven ontwikkelen en daardoor ben ik misschien wel teveel een vak-expert geworden die niemand kan volgen en wordt het hoog tijd om eens wat soft skills te ontwikkelen. Maarja, omdat het altijd voor jou 10 anderen was heb ik nooit echt het zelfvertrouwen gehad om mezelf op die manier te kunnen zien.

Voor het type werk is beide van belang.

Ik vond het wel erg jammer, ik heb in mijn werkpraktijk genoeg goede werkrelaties opgebouwd en zou zeker niet vertrekken. Ik denk dat ik me bij dat bedrijf best thuis had kunnen voelen.
  zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:39:26 #169
286575 Roces18
Chef de party
pi_181098008
Vind het ook opvallend raar trouwens dat werkgevers in deze tijd niet veel meer investeren om hun personeel te behouden. Zo had ik een gesprek met mijn directeur waarom ik wegga en hij was helemaal verbaasd. Terwijl je elke week 10 aanbiedingen hebt op linkedin van bedrijven waar die een beter aanbod doen. En nu vloeit er kennis weg en kost het weer een bak geld om iemand op te leiden. Dan kan je dat net zo goed investeren om je personeel te behouden....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:43:35 #170
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_181187535
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:39 schreef Roces18 het volgende:
Vind het ook opvallend raar trouwens dat werkgevers in deze tijd niet veel meer investeren om hun personeel te behouden. Zo had ik een gesprek met mijn directeur waarom ik wegga en hij was helemaal verbaasd. Terwijl je elke week 10 aanbiedingen hebt op linkedin van bedrijven waar die een beter aanbod doen. En nu vloeit er kennis weg en kost het weer een bak geld om iemand op te leiden. Dan kan je dat net zo goed investeren om je personeel te behouden....
Nou inderdaad dat is echt vreemd. Vooral ook als je ziet dat het ook gewoon retemoeilijk is om goede vervanging te regelen!
klerkje
pi_181189856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 09:39 schreef Roces18 het volgende:
Vind het ook opvallend raar trouwens dat werkgevers in deze tijd niet veel meer investeren om hun personeel te behouden. Zo had ik een gesprek met mijn directeur waarom ik wegga en hij was helemaal verbaasd. Terwijl je elke week 10 aanbiedingen hebt op linkedin van bedrijven waar die een beter aanbod doen. En nu vloeit er kennis weg en kost het weer een bak geld om iemand op te leiden. Dan kan je dat net zo goed investeren om je personeel te behouden....
Dat komt door het korte termijn denken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_181260015
Ik heb laatst nog het omgekeerde gehad; bedrijven willen wel op 1 staan.

Maar dat is voor mij nogal lastig. Ten eerste is mijn fanatisme soms een afknapper; teveel motivatie is ook niet goed, dan kun je ook wanhopig overkomen. Ten tweede sta je dan met lege handen als ze je afwijzen en je hebt niet ergens anders een lijntje uitgegooid.
pi_181267185
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat komt door het korte termijn denken
Kan ook gewoon een kwestie zijn van iets anders bieden dan de betreffende werknemers zoeken. Een beter financieel aanbod is zo ongeveer altijd wel te vinden (zeker in een aantal branches), maar dat wil nog niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:24:13 #174
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_181270372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 00:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Kan ook gewoon een kwestie zijn van iets anders bieden dan de betreffende werknemers zoeken. Een beter financieel aanbod is zo ongeveer altijd wel te vinden (zeker in een aantal branches), maar dat wil nog niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
Klopt, maar dan ben je als bedrijf die medewerker al kwijt.
Investeren in zittend personeel wordt te weinig gedaan. Niet eens bewust denk ik, maar meer zi van 'ja dat zegt X wel maar dat zal wel loslopen' en dan verbaasd zijn dat X toch opstapt....
klerkje
pi_181276839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:09 schreef flyguy het volgende:
Ook maar weer eens aan het rond shoppen. Nu werkzaam binnen investment/private banking bij één van de Nederlandse grootbanken, maar veel geld en/of moeite in je steken gebeurd er niet, maar wel zeggen dat ik eigenlijk overgekwalificeerd ben...

Dus dan maar hopelijk naar het buitenland. De Nederlandse financiële bedrijven betalen sowieso ruk.

Binnen een week drie leuke gesprekken gehad met twee Zwitserse partijen en 1 Franse en bij de beide Zwitserse de twee rondes al gepland staan :)
Is je verwachtingspatroon niet wat overdreven? Bij mijn weten betalen nl banken uitstekend. In Zürich ligt het salaris idd hoger, al gekeken naar de woonlasten aldaar? ;)
pi_181315497
Hallo, ik ga ook maar in dit topic meeposten.

2 weken geleden gehoord dat ik ( waarschijnlijk ) door bezuinigingen weg moet. Lekker zuur. Nig erger is dat ze beaamde dat de gehele werkplek ( mijn afdeling) weg ging, maar nu een collega dat ook moet opnemen :N

Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2018 08:36:26 ]
pi_181315507
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:36 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hallo, ik ga ook maar in dit topic meeposten.

2 weken geleden gehoord dat ik ( waarschijnlijk ) door bezuinigingen weg moet. Lekker zuur. Nig erger is dat ze beaamde dat de gehele werkplek ( mijn afdeling) weg ging, maar nu een collega dat ook moet opnemen :N

Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over
Jij werkte toch in een tuincentrum
  maandag 20 augustus 2018 @ 08:39:14 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181315529
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:36 schreef Vlaggenroof het volgende:

Enfib, al druk aan het solliciteren. Maar wat doen jullir als je een sollicitatie via indeed doet? Eronder staat dan ‘ bericht - optioneel’ maar mort je hier echt een motivatie in zetten, of gewoon een slagzin of uitsmijter? Vind het gek om het leeg te laten, komt zo ongeintresseerd over
Als het bedrijf bekend is (meestal), zou ik gewoon via de website van het bedrijf solliciteren of een mail (CV + motivatie) naar het weergegeven emailadres sturen.
pi_181318543
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2018 08:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als het bedrijf bekend is (meestal), zou ik gewoon via de website van het bedrijf solliciteren of een mail (CV + motivatie) naar het weergegeven emailadres sturen.
Bijzonder, gedaan via indeed vanochtend. Een uur geleden gebeld dat ik eoensdag op gesprek mag
pi_181354529
Hoe denken jullie over linkedin?

Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)

Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.

Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.

Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Do what you love, love what you do!
pi_181364725
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:04 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie over linkedin?

Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)

Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.

Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.

Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Je kan instellen om vacatures te ontvangen op basis van gegeven parameters. Ik zie regelmatig leuke vacatures voorbij komen daardoor.

Voor de rest, ja voornamelijk recruiters die contact opzoeken.
pi_181367462
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 20:04 schreef kree het volgende:
Hoe denken jullie over linkedin?

Eerlijk gezegd is het enige wat ik tegenkom vooral de detachering bureaus en verder probeert het vooral mij maar te laten zorgen dat ik veel mensen toevoeg uit mijn bestand (neem aan dat dit via facebook contacten komt)

Allemaal geen probleem, maar eigenlijk begin ik het zat te worden.
Als er nu rechtstreeks bedrijven zouden zijn die contact op willen nemen dan wil ik er nog wel op reageren.

Ben allang blij dat ik nooit een tel-nr heb ingevoerd anders zou ik waarschijnlijk gek worden van de headhunters.

Maar concreet, heeft iemand er echt ook iets nuttigs uitgehaald en zo ja, wat en via een bureau?
Ik vind het wel een handige site om een netwerk op te bouwen. Het is wel irritant als je vaak benaderd word en er gouden bergen beloofd worden, maar ik bedankt dan altijd vriendelijk en beleefd en vraag of we wel een connectie kunnen worden.

Als je dit consequent doet. En als je dan je baan verliest, dan heb je best wel een groot netwerk om op terug te vallen en dat geeft een hoop rust.
pi_181529529
Ik heb inmiddels 2 gesprekken gehad bij een bedrijf via een recruitment bureau. Ze hebben mij een aanbod gedaan en mag dit morgen gaan bespreken/vastleggen bij de recruiter. Het bedrijf is leuk en biedt veel perspectief, meer dan het bedrijf waar ik nou pas een kleine 2 jaar werk.

Het aanbod viel een beetje tegen, het is "maar" 50 euro bruto meer. Het was lager dan mijn indicatie dus ik wil graag een tegenbod doen. Dit is de eerste keer dat ik via een recruitment bureau wordt geplaatst. Is het "normaal" om via hun een tegenbod te doen?

Verder heb ik nog een aantal vragen waar ik nog antwoord op wil krijgen. Bijvoorbeeld hoe het zit met pensioensregeling, CAO omdat ik bij het bureau in dienst kom.

Hebben jullie verder nog tips in een (onderhandelings)gesprek met een recruiter?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:48:16 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_181530157
Ik ben sinds twee weken ook werkloos maar de banenmarkt lijkt tegenwoordig bij wijze van spreken te ontploffen. Na nota bene een open sollicitatie dat ik eergisteren zond aan een gemeente had ik vanmorgen een gesprek. Uiteindelijk doel is een voltijd baan maar déze functie is voor slechts 20 uur p/w en bovendien geen reiskostenvergoeding. Echter is het uurloon voor mijn begrippen royaal, is het prima per fiets te bereiken (10 km) en de werkzaamheden sluiten aan op mijn werkervaring in de afgelopen jaren.

Zou deze baan als 'tussenstation' kunnen gebruiken op weg naar opnieuw voltijd werk. Heb dat ook lichtjes laten doorschemeren door te zeggen dat 20 u p/w acceptabel is vanwege aanvullend WW.
pi_181535088
Oef vandaag een behoorlijke tegenvaller. Een complete werkgever die nogal aan het uitbreiden is valt af. Ze willen niet meer via een bemiddelaar werken, maar blijkbaar zien ze mensen die recentelijk via een bemiddelaar in de sollicitatieprocedure zijn gekomen zijn wel als een bedrijfs-risico. Ze kunnen hier blijkbaar echt een claim op indienen. Hierdoor gaat het hele bedrijf voor mij op slot.

Uitkijken dus voor je met een uitzendbureau, detacheerder, of ander van dat soort volk in zee gaat. Het bedrijf had meerdere interessante functies maar de zaak gaat dus helemaal op slot.
pi_181544487
Tja dat was even schrikken. Vandaag toch weer een sollicitatie de deur uit, heb het eens op een heel andere boeg gegooid. Heeft meer aanknopingspunten met mijn wat verdere verleden.

Op eigen initiatief uiteraard, recruitmentbureaus heb ik even genoeg van 8)7
pi_181562569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 01:16 schreef Daboman het volgende:
Oef vandaag een behoorlijke tegenvaller. Een complete werkgever die nogal aan het uitbreiden is valt af. Ze willen niet meer via een bemiddelaar werken, maar blijkbaar zien ze mensen die recentelijk via een bemiddelaar in de sollicitatieprocedure zijn gekomen zijn wel als een bedrijfs-risico. Ze kunnen hier blijkbaar echt een claim op indienen. Hierdoor gaat het hele bedrijf voor mij op slot.

Uitkijken dus voor je met een uitzendbureau, detacheerder, of ander van dat soort volk in zee gaat. Het bedrijf had meerdere interessante functies maar de zaak gaat dus helemaal op slot.
Hebben wij helaas ook moeten doen met een aantal kandidaten. Waren rechtstreeks bij ons terechtgekomen, maar bleken al eens contact gehad te hebben met een bureau. Stonken erin en daar lag ineens het risico van een claim van ¤ 50k bij ons. Helaas, dan gaat het écht even over.

In welke branche zit je eigenlijk?
pi_181569923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Hebben wij helaas ook moeten doen met een aantal kandidaten. Waren rechtstreeks bij ons terechtgekomen, maar bleken al eens contact gehad te hebben met een bureau. Stonken erin en daar lag ineens het risico van een claim van ¤ 50k bij ons. Helaas, dan gaat het écht even over.

In welke branche zit je eigenlijk?
Wow dat zijn geen malse bedragen, ik dacht altijd dat ze hooguit wat misgelopen inkomsten konden claimen. Dat zou niet meer dan een paar duizend euro zijn, uitgaande van een modaal salaris en een commissie van 10-20%.

Op zich lette ik vanuit gezond verstand al op dat ik maximaal 1 recruiterbedrijf per potentiële werkgever heb, soms krijg ik meerdere op m'n dak voor dezelfde functie.

Maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ze het zo bont kunnen maken, ik kijk nu wel uit, het kan blijkbaar heel hard backfiren. Heb ook al een keer op sollicitatie de vraag gehad "wat breng jij extra mee t.o.v. een kandidaat die direct solliciteert. Je kost immers extra geld".

Branche kan ik beter niet noemen, er zijn nogal wat van dat soort bureaus actief en je weet nooit wie meeleest.
pi_181570049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:44 schreef Daboman het volgende:
Wow dat zijn geen malse bedragen, ik dacht altijd dat ze hooguit wat misgelopen inkomsten konden claimen. Dat zou niet meer dan een paar duizend euro zijn, uitgaande van een modaal salaris en een commissie van 10-20%.

Op zich lette ik vanuit gezond verstand al op dat ik maximaal 1 recruiterbedrijf per potentiële werkgever heb, soms krijg ik meerdere op m'n dak voor dezelfde functie.

Maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ze het zo bont kunnen maken, ik kijk nu wel uit, het kan blijkbaar heel hard backfiren. Heb ook al een keer op sollicitatie de vraag gehad "wat breng jij extra mee t.o.v. een kandidaat die direct solliciteert. Je kost immers extra geld".
Ik lul niet en de claim was behoorlijk 'hard'. We hebben de betreffende medewerker direct verzocht het pand door de achterdeur te verlaten.

De bureaus hebben zo hun manieren. Ik weet niet hoezeer die houdbaar zijn als het op een procedure aankomt, maar we willen het ook niet proberen. Vandaar dat we tegenwoordig standaard zeggen dat ze uit onze buurt moeten blijven en voorál niet 'vrijblijvend' hun CV's naar ons moeten opsturen. Nee dank & de groeten.

Als je een beetje lekker in de markt ligt, zou ik als sollicitant mooi ver uit de buurt blijven van iedereen die meent zich met jouw baankansen te moeten bemoeien.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 13:40:44 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181572351
Nadeel is dat wel veel sollicitanten er gebruik van maken, want lekker makkelijk plus miss de druk van de vele telefoontjes.
Al merken ze snel genoeg de nadelen ervan.
pi_181573751
Zo heb ik ooit gehad dat ik was afgewezen bij een baan via het ene uitzendbureau (door het uitzendbureau zelf).
Tegelijk had ik het ook lopen via een ander bureau en toen ben ik aangenomen.

Ging het eerste bureau claimen dat ze recht hadden op de vergoedingen.
Ja, hoi!
pi_181580177
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 11:48 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik lul niet en de claim was behoorlijk 'hard'. We hebben de betreffende medewerker direct verzocht het pand door de achterdeur te verlaten.

De bureaus hebben zo hun manieren. Ik weet niet hoezeer die houdbaar zijn als het op een procedure aankomt, maar we willen het ook niet proberen. Vandaar dat we tegenwoordig standaard zeggen dat ze uit onze buurt moeten blijven en voorál niet 'vrijblijvend' hun CV's naar ons moeten opsturen. Nee dank & de groeten.

Als je een beetje lekker in de markt ligt, zou ik als sollicitant mooi ver uit de buurt blijven van iedereen die meent zich met jouw baankansen te moeten bemoeien.
Best wel een eye opener dit. Eerst vanuit dat bedrijf zelf van iemand die eerst lang bij zo'n bureau had gewerkt. En nu hier nog eens.

Ik zie inderdaad ook vaak dat bedrijven een disclaimer op hun banenportaal zetten hierover.

Volgens mij kijk ik er nu nooit meer met dezelfde ogen naar als een recruiter me benadert via LinkedIn. De potentiële werkgevers doen het gelukkig ook, ik lig wel redelijk in de markt dus bedankt voor deze tip. Gedane zaken nemen geen keer maar ik kan wel in het vervolg hiermee voorzichtiger zijn :)
pi_181581411
Wat ze ook doen: als wij een 'vrijblijvend onder de aandacht gebrachte kandidaat' afwezen, dan belde er steevast een paar weken later iemand: "Mag ik Pietje Puk even?" Een belletje dus, om te checken of we niet stiekem iemand hebben aangenomen.

Ik vind het nare types. Of nee: een nare manier van zaken doen. Hoe moeilijk het voor ons ook is om kandidaten te vinden: bureaus zijn niet welkom.
pi_181963442
Oef, eromheen werken blijkt ook lastig.

Het is wel veel moeilijker dan ik dacht deze keer. Iedereen zegt de economie draait goed, je hebt zo weer een baan. Maar goed. Volgens mij is het ook veel schijn, veel vacatures staan dubbel of zelfs driedubbel op internet.

Ben bang dat het deze keer toch wat langer gaat duren. Het punt waar ik normaal gesproken wel weer een nieuwe baan heb is niet zo ver weg meer.
pi_181978055
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
pi_181978199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Ligt eraan of die manager er nog is die je weg heeft gedaan
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:48:07 #197
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181978260
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Exwerkgever kan. Zo te horen is 't ook een andere functie op andere locatie onder andere manager? Dan lijkt het me sowieso geen probleem.
pi_181978592
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Ligt eraan of die manager er nog is die je weg heeft gedaan
Zij is inderdaad weg. Daarna hoorde je een hele harde zucht op de afdeling (van opluchting).

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Exwerkgever kan. Zo te horen is 't ook een andere functie op andere locatie onder andere manager? Dan lijkt het me sowieso geen probleem.
Klopt, andere functie, andere afdeling, andere manager en collega's. Wel zelfde locatie.
pi_181979685
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 08:28 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een klein dilemma: twee jaar geleden ben ik bij mijn ex werkgever via een vaststellingsovereenkomst weg gegaan. Dat lag niet aan mij, dat kwam vanuit hun kant (een interim manager die moest 'opruimen'.) Ik heb daar altijd heel graag gewerkt en wilde nog lang niet weg.

Nu hebben ze weer een erg leuke vacature uit staan.....en nu twijfel ik om te solliciteren. Ik kan iemand intern eens een bericht sturen hierover en het is dichterbij huis, meer salaris en meer flexibel. Maar moet ik zoiets willen, om weer terug te gaan?

Hoe denken jullie over terug gaan naar je ex-werkgever?
Het klinkt eerder alsof je een zetje nodig hebt dan als een dilemma. Je benoemt zelf geen nadelen van niet solliciteren.
pi_181979781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 10:29 schreef Daboman het volgende:

[..]

Het klinkt eerder alsof je een zetje nodig hebt dan als een dilemma. Je benoemt zelf geen nadelen van niet solliciteren.
:D Ja, dat klopt wel een beetje...
Dank voor de reacties, denk dat ik maar eens aan een brief ga beginnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')