abonnement Unibet Coolblue
pi_178318210
Coalitievorming Rotterdam: Leefbaar aan zijlijn, links aan zet

PvdA, GroenLinks en D66 krijgen de kans om samen een nieuw Rotterdams stadsbestuur te vormen. Leefbaar Rotterdam, met 11 zetels veruit de grootste partij, staat vooralsnog aan de zijlijn.

Dat is de uitkomst na twee verkenningsrondes van Jos van der Vegt en Derk Loorbach. Het verkenners-duo heeft de eerste twee rondes alleen met partijen afzonderlijk gesproken. Vanaf volgende week zullen meerdere partijen in groepjes met elkaar aan tafel zitten, aldus stadhuis-bronnen. Daarbij wordt uitgegaan van D66, GroenLinks en PvdA als een nieuw progressief motorblok. Gezamenlijk hebben zij 15 zetels, daar moeten er nog minstens 8 bij. Andere partijen mogen volgende week bij de gesprekken aansluiten om samenwerking te bespreken, onder wie Leefbaar, VVD en CDA. Ook andere combinaties van partijen worden onderzocht.

Duidelijk is wel dat Leefbaar en VVD samen niet meer als favoriet gelden. De alliantie met Thierry Baudets Forum voor Democratie is het grote struikelblok. Voor D66 blijft het onbespreekbaar om samen te werken met Leefbaar Rotterdam als er geen afstand wordt genomen van Forum. Ook PvdA en GroenLinks hebben grote bezwaren en spraken hun voorkeur uit voor een progressieve coalitie.

Overmacht
Eerdmans ontkent dat Leefbaar buitenspel staat. ,,De partij die met overmacht de grootste is, kun je niet aan de kant duwen zonder een poging te wagen. Ik steek een hand uit, ik verwacht dat die wordt aangenomen.’’ Natuurlijk zijn er verschillen, zegt Eerdmans. ,,Maar is dat een reden om niet te praten? Nee, weigeren is een zwaktebod.’’

Ronald Buijt gaat in een opiniestuk in NRC wel een stap verder. Hij verwijt partijen dat de grootste winnaar wordt genegeerd: ‘Partijen komen hun morele plicht niet na en breken met democratische principes’. ,,Leefbaar werd in 40 van de 68 Rotterdamse wijken de grootste partij, tegenover D66 in één wijk en de PvdA in nul wijken! Leefbaar is in Rotterdam procentueel even groot als de VVD in heel Nederland.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)ks-aan-zet~a811254e/

Democratie in Nederland. :')
  donderdag 5 april 2018 @ 09:14:50 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178318260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Eerdmans ontkent dat Leefbaar buitenspel staat. ,,De partij die met overmacht de grootste is, kun je niet aan de kant duwen zonder een poging te wagen. Ik steek een hand uit, ik verwacht dat die wordt aangenomen.’’ Natuurlijk zijn er verschillen, zegt Eerdmans. ,,Maar is dat een reden om niet te praten? Nee, weigeren is een zwaktebod.’’
Eindelijk een volwassene in de politiek.
Maar goed, praten over inhoudelijke verschillen, overeenkomsten en compromissen telt niet meer in deze tijd van identiteitspolitiek.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_178318275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Eindelijk een volwassene in de politiek.
Maar goed, praten over inhoudelijke verschillen, overeenkomsten en compromissen telt niet meer in deze tijd van identiteitspolitiek.
juist kinderlijk man

De meerderheid wil hem niet
  donderdag 5 april 2018 @ 09:17:53 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178318288
Links _O_
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178318294
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:17 schreef _--_ het volgende:
Links _O_
  donderdag 5 april 2018 @ 09:18:44 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178318296
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:16 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

juist kinderlijk man

De meerderheid wil hem niet
En de reden daarvan? Niet zijn ideeën, of de ideeën van de partij. Niet het draagvlak onder de bevolking. Niet zijn imago.

Nee, zijn weigering om een andere partij uit te sluiten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_178318303
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En de reden daarvan? Niet zijn ideeën, of de ideeën van de partij. Niet het draagvlak onder de bevolking. Niet zijn imago.

Nee, zijn weigering om een andere partij uit te sluiten.
wel zijn ideeen.

Er kan een meerderheid komen zonder zijn ideeen.

Helemaal mooi.
  donderdag 5 april 2018 @ 09:21:39 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_178318313
Lekker inclusief en zo...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_178318324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En de reden daarvan? Niet zijn ideeën, of de ideeën van de partij. Niet het draagvlak onder de bevolking. Niet zijn imago.

Nee, zijn weigering om een andere partij uit te sluiten.
Het is feitelijk geen uitsluiten natuurlijk, FvD zit niet in Rotterdam dus kan je ze ook niet uitsluiten. De twee partijen werken samen, en zolang ze dat doen wil D66 niet met ze werken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 5 april 2018 @ 09:22:45 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178318326
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:20 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

wel zijn ideeen.

Er kan een meerderheid komen zonder zijn ideeen.

Helemaal mooi.
Vreemd dat die ideeën de afgelopen 4 jaar dan geen probleem voor deze zelfde mensen waren.
Ach, Hypocrieten 66.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_178318337
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vreemd dat die ideeën de afgelopen 4 jaar dan geen probleem voor deze zelfde mensen waren.
Ach, Hypocrieten 66.
blijkbaar wel, anders hadden ze nu deze keuze niet gemaakt.
pi_178318375
De laatste stuiptrekkingen van het partijkartel.
pi_178318398
Even wachten op Elzies met zijn cordon sanitair, trouwens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178318457
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is feitelijk geen uitsluiten natuurlijk, FvD zit niet in Rotterdam dus kan je ze ook niet uitsluiten. De twee partijen werken samen, en zolang ze dat doen wil D66 niet met ze werken.
Een tactiek die de ondemocraten van D66 wel vaker toepassen.

D66 is momenteel de grote vijand van de democratie.

Buiten het gegeven dat hun partijleider Pechtold bestuurlijk corrupt mag worden genoemd en hiervoor vervolgd dient te worden verkwanseld D66 ook nog eens elk partijbeginsel van hun partij. Bedonderd zijn kiezers door verkiezingsbeloftes al snel buiten bij het politieke vuilnis neer te zetten.

Ach, van een links experimentje zal men al snel terug komen en partijen als Leefbaar en FvD alleen maar in de kaart spelen. Zelfs al doet laatstgenoemde niet eens mee in Rotterdam.

In Amsterdam willen die gekken van GL al het kraakverbod ondermijnen en illegale buitenlanders de mogelijkheid geven om andermans panden te kraken. Waar gaat het heen met dit land. :N
  donderdag 5 april 2018 @ 09:36:12 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178318485
Treurig nieuws dit. Gaat ook Rotterdam uiteindelijk toch ten onder?

Straks zit NIDA alsnog in het bestuur.
pi_178318517
Ze doen maar, vroeg of laat zullen ze de prijs moeten betalen voor hun arrogantie.
  donderdag 5 april 2018 @ 09:39:24 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_178318537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Treurig nieuws dit. Gaat ook Rotterdam uiteindelijk toch ten onder?

Straks zit NIDA alsnog in het bestuur.
Dat laatste is natuurlijk het stiekeme doel.
Na de PR-flater in de aanloop naar de verkiezingen was het natuurlijke even bon ton om ze publiekelijk weg te zetten. Nu is het weer dikke mik.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_178318610


Het wordt wel een enorme freakshow als die partijen een coalitie willen vormen.
  donderdag 5 april 2018 @ 09:47:00 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178318676
Laat ze het maar lekker uitzoeken daar in Rotterdam.
pi_178318695
Het is het goed recht van bepaalde partijen om niet met LR/FvD te willen regeren. Als LR / FvD zo'n geweldige combinatie is vinden ze vast tig andere partijen om een meerderheid te vormen toch?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178318738
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:48 schreef Nielsch het volgende:
Nevermind...
D66 heeft de nazi's van Leefbaar uitgesloten.
pi_178318785
Misschien hopen ze toch op een links islamitisch verbond met Nida en Denk? Maar ja, dan komen ze nog 2 zetels tekort.
pi_178318790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Misschien hopen ze toch op een links islamitisch verbond met Nida en Denk? Maar ja, dan komen ze nog 2 zetels tekort.
SP erbij, dan hebben ze genoeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178318811
LR en VVD moeten GroenLinks proberen los te weken van dat enge linkse blok. Volgens mij zijn die best te porren voor een rechtse coalitie zolang er maar een groen randje omheen zit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178318840
Dus:

Optie a: GroenLinks, PvdA, D66, SP, Nida en DENK

Optie b: Leefbaar Rotterdam, VVD, GroenLinks en CDA

GroenLinks is hier nu de spil.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 5 april 2018 @ 10:55:00 #26
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178319889
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:57 schreef Nielsch het volgende:
Dus:

Optie a: GroenLinks, PvdA, D66, SP, Nida en DENK

Optie b: Leefbaar Rotterdam, VVD, GroenLinks en CDA

GroenLinks is hier nu de spil.
Als je gaat voor optie b kan D66 misschien alsnog aansluiten (ipv cda), daar GL er dan bij zit. Misschien vinden ze dat leuk *;
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178379485
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:48 schreef Nielsch het volgende:
Het is het goed recht van bepaalde partijen om niet met LR/FvD te willen regeren.
Gaat alleen maar om beeldvorming, als je echt denkt dat het de mensen van D'66 wat kan schelen ben je erg naïef.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_178379561
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:16 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

juist kinderlijk man

De meerderheid wil hem niet
De grootste minderheid wil hem wel. Een grotere meerderheid wil D66 niet.
pi_178379569
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2018 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is feitelijk geen uitsluiten natuurlijk, FvD zit niet in Rotterdam dus kan je ze ook niet uitsluiten. De twee partijen werken samen, en zolang ze dat doen wil D66 niet met ze werken.
Wat aan die samenwerking is precies zo problematisch? Is deze niet juist prachtig geweest om de tengels van Wilders weg te houden uit Rotterdam? Men mag Baudet wel dankbaar zijn. Inhoudelijk stelt de samenwerking niks voor; leefbaar heeft haar standpunten niet gewijzigd. Het is dus, zoals hierboven aangegeven, slechts voor de beeldvorming. Beeldvorming die eigenlijk meer zegt over D66 zelf dan LR overigens. Populistisch gejankneuzel dus.
pi_178379602
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 02:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat aan die samenwerking is precies zo problematisch? Is deze niet juist prachtig geweest om de tengels van Wilders weg te houden uit Rotterdam? Men mag Baudet wel dankbaar zijn. Inhoudelijk stelt de samenwerking niks voor; leefbaar heeft haar standpunten niet gewijzigd. Het is dus, zoals hierboven aangegeven, slechts voor de beeldvorming. Beeldvorming die eigenlijk meer zegt over D66 zelf dan LR overigens. Populistisch gejankneuzel dus.
Ik weet niet of je die lijsttrekker van de PVV in Rotterdam wel eens hebt gehoord, maar ik denk niet dat we Leefbaar Rotterdam/FvD nodig hebben gehad om de PVV hier klein te houden. _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_178379605
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 02:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je die lijsttrekker van de PVV in Rotterdam wel eens hebt gehoord, maar ik denk niet dat we Leefbaar Rotterdam/FvD nodig hebben gehad om de PVV hier klein te houden. _O-
Helaas wel ja... Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand is geweest die de debatten heeft gezien en dacht: ah die PVV'er is wel goed. Dat zijn een paar mensen die op de PVV stemmen want Geert Wilders en moslims. Zoals Eerdmans ook al zei: zo simpel is het in sommige huiskamers.

Neemt niet weg dat Baudet natuurlijk wel een bijdrage heeft geleverd aan de zichtbaarheid van LR, en ze er anders mogelijk 2 hadden gehad.

En dan hebben we het nog niet eens over een scenario waarin ze wel een geschikte Rotterdammer gevonden hadden. LR is natuurlijk met die angst het verbond aangegaan, en dat was niet zonder reden.
pi_178379608
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_178379617
Eerst zeggen dat je voor preventief fouilleren bent en daarna klagen dat mensen worden betast. _O- Je verzint het niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_178379639
quote:
Hij komt ook over als een 3havo leerling die voor maatschappijleer een debat moet houden over een door de leraar gekozen onderwerp, en ook nog eens is vergeten zich in te lezen. De simpelheid van de argumentatie is zelf voor een PVV'er van bedroevend niveau. Wilders zal zich de ogen uit zijn kop schamen.

Het is van ongekende simpelheid. Juist in Rotterdam had je meer verwacht. Best apart eigenlijk, zelfs voor de PVV. Het zal er wel simpelweg mee te maken hebben dat iedereen met enig fatsoen al bij LR zat, en geen enkele reden heeft naar tokkie af te glijden.
pi_178379645
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 02:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij komt ook over als een 3havo leerling die voor maatschappijleer een debat moet houden over een door de leraar gekozen onderwerp.

Het is van ongekende simpelheid. Juist in Rotterdam had je meer verwacht. Best apart eigenlijk, zelfs voor de PVV. Het zal er wel simpelweg mee te maken hebben dat iedereen met enig fatsoen al bij LR zat, en geen enkele reden heeft naar tokkie af te glijden.
Hij had eerst een andere kandidaat maar die heeft het maar één dag volgehouden. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_178379658
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 02:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hij had eerst een andere kandidaat maar die heeft het maar één dag volgehouden. :D
Maar goed, om niet al te ver af te dwalen. Het gekonkel van D66 is natuurlijk van de zotten.
pi_178379660
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 02:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar goed, om niet al te ver af te dwalen. Het gekonkel van D66 is natuurlijk van de zotten.
Ze overspelen hun hand.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_178386420
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 02:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat aan die samenwerking is precies zo problematisch? Is deze niet juist prachtig geweest om de tengels van Wilders weg te houden uit Rotterdam? Men mag Baudet wel dankbaar zijn. Inhoudelijk stelt de samenwerking niks voor; leefbaar heeft haar standpunten niet gewijzigd. Het is dus, zoals hierboven aangegeven, slechts voor de beeldvorming. Beeldvorming die eigenlijk meer zegt over D66 zelf dan LR overigens. Populistisch gejankneuzel dus.
Dat moet je aan D66 vragen, niet aan mij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178387811
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat moet je aan D66 vragen, niet aan mij.
Lekker makkelijk. Je begrijpt dus wel dat ze het doen maar weet niet waarom? Of hoe moet ik dit zien?
pi_178387957
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 15:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Je begrijpt dus wel dat ze het doen maar weet niet waarom? Of hoe moet ik dit zien?
Je leest weer eens dingen die er niet staan.

De betreffende user geeft geen waardeoordeel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178388393
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 15:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Je begrijpt dus wel dat ze het doen maar weet niet waarom? Of hoe moet ik dit zien?
Ik weet dat ze het doen, want ze zeggen letterlijk dat ze het doen. Waarom ze het doen moeten ze zelf weten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178391103
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je leest weer eens dingen die er niet staan.

De betreffende user geeft geen waardeoordeel.
Vandaar: lekker makkelijk
Vandaar: of hoe moet ik dit zien?
Ik vind het maar een beetje laks
pi_178392196
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vandaar: lekker makkelijk
Vandaar: of hoe moet ik dit zien?
Ik vind het maar een beetje laks
Er zit niet zo gek veel achter. D66 sluit het FvD overal uit, dan is het wel zo consequent om de samenwerkende partij in Rotterdam ook uit te sluiten, zeker als je zelf denkt een coalitie te kunnen vormen zonder LR.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178394404
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 18:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zit niet zo gek veel achter. D66 sluit het FvD overal uit, dan is het wel zo consequent om de samenwerkende partij in Rotterdam ook uit te sluiten, zeker als je zelf denkt een coalitie te kunnen vormen zonder LR.
Overal :')

Alleen in Amsterdam. Je woordkeuze is weer erg bijzonder. Zie jij inhoudelijke redenen om niet met LR nu een coalitie aan te gaan, terwijl dat ervoor wel kon?
pi_178394815
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Overal :')

Alleen in Amsterdam. Je woordkeuze is weer erg bijzonder. Zie jij inhoudelijke redenen om niet met LR nu een coalitie aan te gaan, terwijl dat ervoor wel kon?
Op welke plek doet het FvD nog meer mee buiten Amsterdam?

En op inhoud heb ik geen idee. Je lijkt te denken dat D66 Rotterdam me erg interesseert. Dat is niet het geval, het zal me verder niet zo gek veel uitmaken met wie ze daar een coalitie gaan vormen. Ik geef alleen aan wat de reden is dat ze LR nu uitsluiten. Niets meer en niets minder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178395727
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 20:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Op welke plek doet het FvD nog meer mee buiten Amsterdam?

En op inhoud heb ik geen idee. Je lijkt te denken dat D66 Rotterdam me erg interesseert. Dat is niet het geval, het zal me verder niet zo gek veel uitmaken met wie ze daar een coalitie gaan vormen. Ik geef alleen aan wat de reden is dat ze LR nu uitsluiten. Niets meer en niets minder.
Het is gewoon een flauwe woordkeuze om te doen alsof dit iets frequents en consequents is terwijl dat helemaal niet het geval is. Er is maar 1 situatie waarin D66 het FvD uitsluit (op dit moment) en er is er maar 1 waarin D66 LR uitsluit, en bovendien was dat in het verleden op basis van de ongewijzigde inhoud nog geen probleem.

Die reden heb ik nog niet gehoord. Een inhoudelijke reden in ieder geval niet. Een PR-technisch gedoetje misschien, maar dat zou ik nogal sneu vinden. Denk jij ook dat het PR is of is er inhoudelijk iets te vinden dat nu opeens een probleem is maar vroeger niet?
pi_178396069
Inhoudelijk is de reden dat LR een alliantie is aangegaan met FvD. Dat is een prima reden om niet te verder te gaan met een partij die heult met een club die er nogal discutabele meningen op nahoudt.
In jouw redenatie zou het ook geen probleem moeten zijn als LR een alliantie zou aangaan met de NVU zolang het partijprogramma niet wijzigt. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Een partij kiest bondgenoten om een hoger politiek doel te halen, als zo'n bondgenoot in beginsel het tegenovergestelde is wat jij wilt in de politiek, wat jouw principes zijn en die jouw partijgenoten voor het gerecht slepen, is er geen basis om ermee samen te werken. Lijkt mij inhoudelijk prima te verdedigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2018 21:36:24 ]
pi_178397468
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef Mr.Major het volgende:
Die reden heb ik nog niet gehoord. Een inhoudelijke reden in ieder geval niet. Een PR-technisch gedoetje misschien, maar dat zou ik nogal sneu vinden. Denk jij ook dat het PR is of is er inhoudelijk iets te vinden dat nu opeens een probleem is maar vroeger niet?
Inhoudelijk werkt LR samen met het FvD, en D66 wil niks met het FvD te maken hebben. Ze gaan dus niet met partijen werken die samenwerken met het FvD.

Als jij dat niet inhoudelijk genoeg vindt moet je dat zelf weten, dit is de reden die D66 heeft om niet met LR te willen werken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178398076
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 22:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inhoudelijk werkt LR samen met het FvD, en D66 wil niks met het FvD te maken hebben. Ze gaan dus niet met partijen werken die samenwerken met het FvD.

Als jij dat niet inhoudelijk genoeg vindt moet je dat zelf weten, dit is de reden die D66 heeft om niet met LR te willen werken.
En ik denk dat D66 dat vanuit PR technische overwegingen heeft besloten, die bovendien ook nog eens slechts relevant waren tot de verkiezingen. Aan de inhoud van het programma van LR ligt het niet. Het was namelijk de essentie van hun verkiezingsprogramma, aangezien ze op de inhoud weinig te melden hadden. Zelfs de lijsttrekkers van de lokale partijen zeiden dat.

Dat ze daar nu aan gebonden zijn, snap ik ook wel. Nu terugkomen op deze uitsluiting zou weer tot hoon leiden; maar evenals de houding van Pechtold -dat wordt ook door velen erkent- jegens Baudet bij de verkiezingen, is ook (zeker) de houding naar Eerdmans totaal overtrokken.
pi_178440314
http://www.dagelijksestan(...)nt-regiomanager-fvd/

Ik snap wel dat Pechtold blij is met zilver. Ze sluiten gewoon de grootste partijen uit als het iets rechts van hun ligt.

Nu gaat iedereen weer komen met zogenaamde argumenten waarom dit gewoon kan. Ondertussen worden bepaalde partijen systematisch uitgesloten :r
pi_178441601
Niet om het een of ander, maar als LR en LST alleen door D66 aan de kant gezet worden, waarom vormen ze dan niet gewoon een coalitie zonder D66.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178443907
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 01:29 schreef Mr.Major het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)nt-regiomanager-fvd/

Ik snap wel dat Pechtold blij is met zilver. Ze sluiten gewoon de grootste partijen uit als het iets rechts van hun ligt.

Nu gaat iedereen weer komen met zogenaamde argumenten waarom dit gewoon kan. Ondertussen worden bepaalde partijen systematisch uitgesloten :r
D66 is gewoon consequent. Als Lijst Hans Smolders in Tilburg de allergrootste is en zo'n geweldige partij, kunnen ze vast ook wel zonder D66 aan een meerderheid komen. Dat D66 die Hans Smolders buiten de coalitie zou houden is gewoon triest gejank van de domrechtse mongooltjes van DDS.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 11-04-2018 10:39:06 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178444058
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:03 schreef Ludachrist het volgende:
Niet om het een of ander, maar als LR en LST alleen door D66 aan de kant gezet worden, waarom vormen ze dan niet gewoon een coalitie zonder D66.
Omdat ze dan moeten samenwerken met enge linkse partijen en dat wil LR weer niet. Maarja, dan is het blijkbaar niet uitsluiten en dan is het niet erg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178445873
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat ze dan moeten samenwerken met enge linkse partijen en dat wil LR weer niet. Maarja, dan is het blijkbaar niet uitsluiten en dan is het niet erg.
Groep de Mos gaat nu een college vormen met o.a. GL. Ook het FvD sloot niemand bij voorbaat uit. Ik denk dat daar het probleem niet per se ligt.

Maar goed inhoudelijk kan het altijd zo zijn dat je er niet uitkomt. Maar volgens mij moet je dan eerst met elkaar in gesprek gaan. Dat gebeurd niet en vind ik kwalijk. Dat D66 dus consequent is vind ik ook consequent problematisch.
pi_178446010
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Groep de Mos gaat nu een college vormen met o.a. GL. Ik denk dat daar het probleem niet per se ligt.

Maar goed inhoudelijk kan het altijd zo zijn dat je er niet uitkomt. Maar volgens mij moet je dan eerst met elkaar in gesprek gaan. Dat gebeurd niet en vind ik kwalijk. Dat D66 dus consequent is vind ik ook consequent problematisch.
Groep de Mos? Die gaan gewoon onderhandelen met D66.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178446524
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Groep de Mos gaat nu een college vormen met o.a. GL. Ook het FvD sloot niemand bij voorbaat uit. Ik denk dat daar het probleem niet per se ligt.

Maar goed inhoudelijk kan het altijd zo zijn dat je er niet uitkomt. Maar volgens mij moet je dan eerst met elkaar in gesprek gaan. Dat gebeurd niet en vind ik kwalijk. Dat D66 dus consequent is vind ik ook consequent problematisch.
Als LR/FvD niemand uitsluit dan moeten ze toch prima zonder D66 een college kunnen vormen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_178446574
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als LR/FvD niemand uitsluit dan moeten ze toch prima zonder D66 een college kunnen vormen?
Dat maakt niet uit, D66 is verplicht met iedereen te praten en ze inhoudelijk te beoordelen voor ze zeggen er niet mee te willen werken.

Want je weet immers pas waar partijen voor staan na afloop van de verkiezingen, tijdens het onderhandelen. Eerder kan je dat niet weten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:12:30 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_178450153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:03 schreef Ludachrist het volgende:
Niet om het een of ander, maar als LR en LST alleen door D66 aan de kant gezet worden, waarom vormen ze dan niet gewoon een coalitie zonder D66.
Omdat D66 als tweede partij in beide gevallen een sleutelpositie in handen heeft.
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

D66 is gewoon consequent. Als Lijst Hans Smolders in Tilburg de allergrootste is en zo'n geweldige partij, kunnen ze vast ook wel zonder D66 aan een meerderheid komen. Dat D66 die Hans Smolders buiten de coalitie zou houden is gewoon triest gejank van de domrechtse mongooltjes van DDS.
"Zou houden"? Ze houden ze er buiten. Niks zouden. En waarom is dat gejank? De grootste partij uitsluiten zonder er überhaupt mee gesproken te hebben is gewoon pure arrogantie.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_178450188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Omdat D66 als tweede partij in beide gevallen een sleutelpositie in handen heeft.

Als D66 een coalitie kan vinden voor een meerderheid moet de partij met meer zetels dat theoretisch gezien ook wel kunnen, tenzij D66 niet de enige partij is die niet met ze wil regeren uiteraard.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:17:34 #60
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_178450270
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als D66 een coalitie kan vinden voor een meerderheid moet de partij met meer zetels dat theoretisch gezien ook wel kunnen, tenzij D66 niet de enige partij is die niet met ze wil regeren uiteraard.
Daar heb je een punt idd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_178450985
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Groep de Mos? Die gaan gewoon onderhandelen met D66.
Dat ben ik mij bewust. Immers: hetzelfde artikel had ik in het de Mos topic gestuurd. In mijn reactie wilde ik echter aangeven dat de rechtse partijen niet per se moeilijk doen over samenwerking, ook (zelfs) met GL niet.

Inhoudelijke problemen zijn dus prima overbrugbaar. Dus vind ik dat je het fatsoen moet hebben naar de 45% van de gemeente die op een bepaalde partij heeft gestemd. Dat je er dan uiteindelijk niet uitkomt en voor een andere coalitie gaat, kan mij echt aan mijn reet roesten. Het bij voorbaat al uitsluiten van een grootste partij; dat, en alleen dat, dat schopt mij tegen het zere been. Ook gaat het er bij mij niet in dat zo'n gesprek slechts voor de vorm zou zijn, gezien de op het eerste oog bijzondere combinaties die geregeld ontstaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 11-04-2018 16:59:21 ]
pi_178451019
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als LR/FvD niemand uitsluit dan moeten ze toch prima zonder D66 een college kunnen vormen?
Dan moet er wel een coalitie te vormen zijn. Als andere partijen leefbaar vervolgens ook uitsluiten kan LR hoog en laag springen.

Nu komt misschien het argument, als meerderen ze uitsluiten zal het wel terecht zijn. Ik denk het niet. Dat iedereen op de bandwagon springt om LR uit te sluiten is niet zo gek natuurlijk. Als D66 het doet, dan moet GL mee, GL heeft immers een idealistischer imago.

Als er werkelijk een goede reden is om LR uit te sluiten, dan verwacht ik ook dat dat duidelijk gecommuniceerd zou worden. Als de media hier vragen over stellen en je een maatschappelijke discussie over zou ontstaan vraag ik me af of het standpunt "ja maar de FvD heeft wel eens een biertje met ze gedronken" stand zou houden. Helaas is die discussie tot nu toe niet ontstaan, hoewel in meerdere gemeenten sprake is van een soortgelijke situatie.

Overigens denk ik dat het voor de coalitievormende partijen ook geen duurzame strategie is. Een monstercoalitie ondermijnt het tot uiting komen van je idealen, wat weer zal leiden tot zetelverlies. Daarbij komt dat regeren sowieso vaak gepaard gaat met zetelverlies. Dikke kans dus dat volgende verkiezingen het aantal zetels dat naar lokaal gaat verder zal stijgen.

Ongeacht je politieke voorkeur lijkt dit me dus niet de wenselijke strategie.

[ Bericht 48% gewijzigd door Mr.Major op 11-04-2018 16:57:11 ]
  woensdag 11 april 2018 @ 20:13:31 #63
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178455251
quote:
6s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als LR/FvD niemand uitsluit dan moeten ze toch prima zonder D66 een college kunnen vormen?
Nee, PvdA sluit LR ook uit en GL wil niet. Hoe dan ook, D66 maakt zich volkomen belachelijk door het democratisch proces om arbitraire redenen te saboteren.
2000 light years from home
pi_178456432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee, PvdA sluit LR ook uit en GL wil niet. Hoe dan ook, D66 maakt zich volkomen belachelijk door het democratisch proces om arbitraire redenen te saboteren.
Huilen dan. D66 heeft gewoon geen zin in een partij die heult met een stel complottheorie idioten die er racistische denkbeelden op nahouden. LR heeft gewoon een verkeerde move gedaan, ze hadden heel die alliantie niet nodig in Rotterdam.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:07:48 #65
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178456682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Huilen dan. D66 heeft gewoon geen zin in een partij die heult met een stel complottheorie idioten die er racistische denkbeelden op nahouden. LR heeft gewoon een verkeerde move gedaan, ze hadden heel die alliantie niet nodig in Rotterdam.
Dit is precies het gedicteerde arrogante gedrag van D66 wat gemeentelijk bestuur onmogelijk maakt.
2000 light years from home
pi_178456691
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Huilen dan. D66 heeft gewoon geen zin in een partij die heult met een stel complottheorie idioten die er racistische denkbeelden op nahouden. LR heeft gewoon een verkeerde move gedaan, ze hadden heel die alliantie niet nodig in Rotterdam.
Dat kon je van te voren niet weten. Voor hetzelfde geld (oke voor iets meer geld) had PVV met een topkandidaat gekomen. LR had geregeerd en moest dus waarschijnlijk inleveren. En die zetels hadden dan naar de PVV gegaan. Nee maar stel je voor dat ze een alliantie aangaan met het FvD puur en alleen om zetelverlies zoveel mogelijk te voorkomen, door steun van een landelijke partij te krijgen, zonder uberhaupt van standpunten te veranderen.
pi_178456715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:07 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dit is precies het gedicteerde arrogante gedrag van D66 wat gemeentelijk bestuur onmogelijk maakt.
Dit is precies het selectieve gejank wat de politiek geen steek verder helpt.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:09:57 #68
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178456748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit is precies het selectieve gejank wat de politiek geen steek verder helpt.
D66 probeert landelijke politiek op gemeentelijk niveau te bedrijven, LR valt D66 toch ook niet aan vanwege de alliantie met Pechtold. Wat een geneuzel. Ga gewoon met elkaar om tafel. Ik snap jou niet zo goed, het is toch echt D66 die weigert aan tafel te gaan vanwege arbitraire redenen.
2000 light years from home
pi_178456778
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kon je van te voren niet weten. Voor hetzelfde geld (oke voor iets meer geld) had PVV met een topkandidaat gekomen. LR had geregeerd en moest dus waarschijnlijk inleveren. En die zetels hadden dan naar de PVV gegaan. Nee maar stel je voor dat ze een alliantie aangaan met het FvD puur en alleen om zetelverlies zoveel mogelijk te voorkomen, door steun van een landelijke partij te krijgen, zonder uberhaupt van standpunten te veranderen.
LR heeft een prima positie in Rotterdam, al jaren. Probleem is dat Eerdmans meer en meer de populistische rechterkant opgegaan is ipv vast te houden aan de koers van LR. In de basis hebben ze niets te vrezen van een PVV en hebben ze helemaal geen FvD nodig om een sterke positie te houden in Rotterdam.
pi_178457188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

D66 probeert landelijke politiek op gemeentelijk niveau te bedrijven, LR valt D66 toch ook niet aan vanwege de alliantie met Pechtold. Wat een geneuzel. Ga gewoon met elkaar om tafel. Ik snap jou niet zo goed, het is toch echt D66 die weigert aan tafel te gaan vanwege arbitraire redenen.
Dit slaat echt als kut op Dirk. Het is geen landelijke politiek die bedreven wordt aangezien LR een alliantie is aangegaan met FvD. Pechtold is van dezelfde partij als D66 in Rotterdam die vanuit de grondbeginselen van de partij handelen. De vergelijking die jij maakt slaat werkelijk helemaal nergens op. De redenen zijn helemaal niet arbitrair en al waren ze dat wel maakt het nog steeds geen verplichting om aan tafel te gaan met een partij die een samenwerking is aangegaan met een club die mensen van jouw partij voor het gerecht hebben gedaagd en lijnrecht tegenover je principes staan. Dan is er gewoon weinig basis om met elkaar te gaan praten. Laat ze eerst maar andere combinaties onderzoeken.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:45:50 #71
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178457793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:24 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit slaat echt als kut op Dirk. Het is geen landelijke politiek die bedreven wordt aangezien LR een alliantie is aangegaan met FvD. Pechtold is van dezelfde partij als D66 in Rotterdam die vanuit de grondbeginselen van de partij handelen. De vergelijking die jij maakt slaat werkelijk helemaal nergens op. De redenen zijn helemaal niet arbitrair en al waren ze dat wel maakt het nog steeds geen verplichting om aan tafel te gaan met een partij die een samenwerking is aangegaan met een club die mensen van jouw partij voor het gerecht hebben gedaagd en lijnrecht tegenover je principes staan. Dan is er gewoon weinig basis om met elkaar te gaan praten. Laat ze eerst maar andere combinaties onderzoeken.
LR en D66 hebben afgelopen 4 jaar prima samen geregeerd, hoezo zou er dan nu plots geen basis meer zijn om samen te werken? Vanwege een foto met Thierry Baudet? Lachwekkend. Er is geen enkele inhoudelijke reden om niet met LR aan tafel te gaan. De blinde haat richting FVD leeft alleen bij Pechtold, niet bij de rest van Nederland.

Uiteraard is het D66 niet verplicht om aan tafel te gaan, alleen is regeren in Nederland per definitie samenwerken, ook als je het misschien niet met de tegenpartij eens bent. Laten we eerlijk zijn, zo groot zijn de verschillen tussen de verschillende oplossingsrichtingen op gemeentelijk niveau niet. Inhoudelijk staan de partijprogramma's ook niet eens zover van elkaar af.

Dit geneuzel over randzaken schiet niemand iets mee op.

[ Bericht 7% gewijzigd door Merkie op 11-04-2018 21:51:27 ]
2000 light years from home
pi_178458507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

LR en D66 hebben afgelopen 4 jaar prima samen geregeerd, hoezo zou er dan nu plots geen basis meer zijn om samen te werken? Vanwege een foto met Thierry Baudet? Lachwekkend. Er is geen enkele inhoudelijke reden om niet met LR aan tafel te gaan. De blinde haat richting FVD leeft alleen bij Pechtold, niet bij de rest van Nederland.

Misschien moet je je eens gaan verdiepen wat een alliantie inhoudt. Hard roepen dat het lachwekkend is maar het niet verder kunnen onderbouwen dan dat ze de laatste 4 jaar toch prima hebben samengewerkt getuigt ervan dat je niet veel van politiek begrijpt. Pechtold is een vervelende troll maar dat is niet de drijvende kracht waarom men geen zin heeft in FvD-adepten.
quote:
Uiteraard is het D66 niet verplicht om aan tafel te gaan, alleen is regeren in Nederland per definitie samenwerken, ook als je het misschien niet met de tegenpartij eens bent. Laten we eerlijk zijn, zo groot zijn de verschillen tussen de verschillende oplossingsrichtingen op gemeentelijk niveau niet. Inhoudelijk staan de partijprogramma's ook niet eens zover van elkaar af.
Het heeft niets met randzaken te maken. Je kan het namelijk niet verkopen aan je achterban en geloofwaardigheid als partij.
Als het allemaal niet zo spannend is in jullie ogen, waarom zegt LR dan niet gewoon de alliantie op met FvD. Ze hebben die idioten helemaal niet nodig en komen de onderhandelingen weer een beetje op gang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 22:11:16 ]
pi_178458685
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:11 schreef Tem het volgende:

[..]

LR heeft een prima positie in Rotterdam, al jaren. Probleem is dat Eerdmans meer en meer de populistische rechterkant opgegaan is ipv vast te houden aan de koers van LR. In de basis hebben ze niets te vrezen van een PVV en hebben ze helemaal geen FvD nodig om een sterke positie te houden in Rotterdam.
Als Eerdmans meer de populistische kant op is gegaan zou D66 toch gewoon inhoudelijke redenen aan kunnen dragen om te zeggen: hier ga je te ver.

Dat doen ze al niet. Vervolgens kunnen ze ook nog afspreken dat voor een coalitie Eerdmans die toon dient te matigen. Dan hoeft het FvD er ook niet met de haren bijgesleept te worden, en zegt D66: jo als je zegt dat allochtone ondernemers niet meer met zijn zessen in een straat mogen gaan zitten ga je te ver. Ik heb toch nog steeds niet het idee dat dit nou een breekpunt is geweest.
  woensdag 11 april 2018 @ 22:21:59 #74
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178458781
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens gaan verdiepen wat een alliantie inhoudt. Hard roepen dat het lachwekkend is maar het niet verder kunnen onderbouwen dan dat ze de laatste 4 jaar toch prima hebben samengewerkt getuigt ervan dat je niet veel van politiek begrijpt. Pechtold is een vervelende troll maar dat is niet de drijvende kracht waarom men geen zin heeft in FvD-adepten.
Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat ik het niet goed begrepen heb. Als jij die mening bent toebedeelt, leg het dan uit. Dit is niet constructief
quote:
Het heeft niets met randzaken te maken. Je kan het namelijk niet verkopen aan je achterban en geloofwaardigheid als partij.
Als het allemaal niet zo spannend is in jullie ogen, waarom zegt LR dan niet gewoon de alliantie op met FvD. Ze hebben die idioten helemaal niet nodig en komen de onderhandelingen weer een beetje op gang.
Wat is het naar jouw mening dat je niet kan verkopen naar de achterban? Het is niet alsof Thierry Baudet zich openlijk manifesteert als racist. Er staan geen racistische standpunten in hun partijprogramma en de persoon die discutabele uitspraken deed is uit de partij geknikkerd. Daarnaast distantiëert Baudet zich openlijk van racisme.

Dit soort acties van D66 laat het net lijken alsof zij het moreel geweten van Nederland proberen te zijn. Dat vind ik arrogant gedrag, temeer omdat er geen inhoudelijk argument aan ten grondslag ligt.
2000 light years from home
pi_178458809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Als het allemaal niet zo spannend is in jullie ogen, waarom zegt LR dan niet gewoon de alliantie op met FvD. Ze hebben die idioten helemaal niet nodig en komen de onderhandelingen weer een beetje op gang.
Waarom? Omdat D66 jankt dat hij niet met jantje wil spelen want jantje speelt ook weleens met pietje? Kom op zeg, wat een kulargument.

Lekker signaal ook: joe later FvD, we hebben jullie nu niet nodig gehad.

Nogmaals: zolang er geen invloed van het FvD is geweest op het partijprogramma is er niks ergs aan de alliantie, behalve PR technisch geneuzel dat ze zelf hebben veroorzaakt, waar bovendien niemand intrapte. Als er wel een verandering is geweest in het programma van LR (en dat kan ook zonder allianties, want programma's veranderen) dan bespreek je dat gewoon tijdens de onderhandelingen. En als je dan zegt dat het niet gaat werken. Helemaal prima.

Dat hele bij voorbaad uitsluiten slaat gewoon nergens op, principieel noch pragmatisch.
pi_178458930
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat ik het niet goed begrepen heb. Als jij die mening bent toebedeelt, leg het dan uit. Dit is niet constructief

[..]

Wat is het naar jouw mening dat je niet kan verkopen naar de achterban? Het is niet alsof Thierry Baudet zich openlijk manifesteert als racist. Er staan geen racistische standpunten in hun partijprogramma en de persoon die discutabele uitspraken deed is uit de partij geknikkerd. Daarnaast distantiëert Baudet zich openlijk van racisme. Dit soort acties van D66 laat het net lijken alsof zij het moreel geweten van Nederland proberen te zijn. Dat vind ik arrogant gedrag, temeer omdat er geen inhoudelijk argument aan ten grondslag ligt.
Pechtold heeft natuurlijk eerst gezegd dat Baudet een soort "evil" is. Daarmee kan je niet meer met zo'n partij samenwerken. Dat maakt jezelf compleet ongeloofwaardig.

Dat wil niet zeggen dat het nu geoorloofd is om een partij uit te sluiten, zoals hier wordt beweerd; dat betekent dat je jezelf onterecht in een ondemocratische hoek hebt geverfd.
Dat toegeven is voor sommigen hier teveel gevraagd, ook omdat zij -vind ik- als schapen hebben lopen klappen toen Pechtold liep te schuimbekken
pi_178459036
Misschien moet ik de megafoon erbij pakken. D66 heeft geen trek in die malloten van FvD en wil er met geen mogelijkheid mee in verband worden gebracht, ook niet via een alliantie met een andere partij!!!!
  woensdag 11 april 2018 @ 22:29:40 #78
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178459057
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:29 schreef Tem het volgende:
Misschien moet ik de megafoon erbij pakken. D66 heeft geen trek in die malloten van FvD en wil er met geen mogelijkheid mee in verband worden gebracht, ook niet via een alliantie met een andere partij!!!!
Dit is natuurlijk een extreem kinderachtige manier van regeren. Iedereen kan iedereen wel een malloot vinden, maar wederom ontbreekt een inhoudelijk argument. Populisme ten top.

!!!!
2000 light years from home
pi_178459188
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Pechtold heeft natuurlijk eerst gezegd dat Baudet een soort "evil" is. Daarmee kan je niet meer met zo'n partij samenwerken. Dat maakt jezelf compleet ongeloofwaardig.

Dat wil niet zeggen dat het nu geoorloofd is om een partij uit te sluiten, zoals hier wordt beweerd; dat betekent dat je jezelf onterecht in een ondemocratische hoek hebt geverfd.
Dat toegeven is voor sommigen hier teveel gevraagd, ook omdat zij -vind ik- als schapen hebben lopen klappen toen Pechtold liep te schuimbekken
Ik heb nergens lopen klappen hoor. Ik vind Pechtold maar een oetlul, altijd al gevonden. Probleem is dat jij graag iets wilt wat helemaal negen verplichting is. Zowel wettelijk als moreel gezien niet.
pi_178459214
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:29 schreef Tem het volgende:
Misschien moet ik de megafoon erbij pakken. D66 heeft geen trek in die malloten van FvD en wil er met geen mogelijkheid mee in verband worden gebracht, ook niet via een alliantie met een andere partij!!!!
Ja dat heeft iedereen wel door volgens mij. Daar gaat zeg maar het topic over.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik heb nergens lopen klappen hoor. Ik vind Pechtold maar een oetlul, altijd al gevonden. Probleem is dat jij graag iets wilt wat helemaal negen verplichting is. Zowel wettelijk als moreel gezien niet.
Was ook niet per se aan jou gericht, sorry als dat zo overkwam.

Wettelijk gezien zeker niet. Moreel is niets verplicht, maar daar is het ook een morele aangelegenheid voor. Ik vind het moreel niet kunnen en in hoeverre anderen dat ook vinden, dat wordt hier besproken.
pi_178459249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:29 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een extreem kinderachtige manier van regeren. Iedereen kan iedereen wel een malloot vinden, maar wederom ontbreekt een inhoudelijk argument. Populisme ten top.

!!!!
Die heb ik al een paar keer gegeven maar reageer je niet op. Je snapt niet eens wat een alliantie inhoudt en bent te belazerd je daar wat meer in te verdiepen. Dan houdt de discussie wel een beetje op inderdaad.
pi_178459328
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Die heb ik al een paar keer gegeven maar reageer je niet op. Je snapt niet eens wat een alliantie inhoudt en bent te belazerd je daar wat meer in te verdiepen. Dan houdt de discussie wel een beetje op inderdaad.
Wat houdt de alliantie volgens jou in dan? Bedoel je met "te beroerd om je erin te verdiepen" "te beroerd om mijn mening te delen"?

En mag ik vragen waar jij op gestemd hebt? Ik klikte op je naam en zag dat je uit rotterdam kwam. Niet heel belangrijk, maar ik ben nieuwsgierig.
pi_178459396
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat houdt de alliantie volgens jou in dan?
Zo werkt het niet vriend. Ga dat eerst zelf maar eens onderzoeken en kom dan nog eens met droge ogen beweren dat het niet meer is dan een beetje op de foto gaan met Thierry.
pi_178459419
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Zo werkt het niet vriend. Ga dat eerst zelf maar eens onderzoeken en kom dan nog eens met droge ogen beweren dat het niet meer is dan een beetje op de foto gaan met Thierry.
Ja dat is zeker zo. Ik ben dan ook bekend met de invulling van deze alliantie. Maar inhoudelijke bezwaren zie ik niet.
  woensdag 11 april 2018 @ 22:38:44 #85
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178459436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Die heb ik al een paar keer gegeven maar reageer je niet op. Je snapt niet eens wat een alliantie inhoudt en bent te belazerd je daar wat meer in te verdiepen. Dan houdt de discussie wel een beetje op inderdaad.
Dat is natuurlijk geen constructieve manier van discussiëren. Leg het gewoon even uit zodat we op basis van gemeenschappelijk beeld verder kunnen. Maar goed, als jij (net als D66) niet bereid bent om inhoudelijk een discussie aan te gaan houdt het op.

Dit is wat de alliantie volgens Baudet inhoudt:
quote:
,,Wij steunen hen en hebben samen vijf kernpunten geformuleerd waarop wij elkaar vinden. Meer is het niet. Ik vind Leefbaar nog steeds een goeie club en zij ons ook geloof ik.''
Dat is dan ook hoe ik het begrip alliantie in deze context interpreteer.

Als je niet in twee zinnen concreet inhoudelijk kunt uitleggen wat precies het probleem is in plaats van mensen naar Google te verwijzen, dan houdt het gewoon op en ben je geen waardige discussiepartner.
2000 light years from home
pi_178459528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:38 schreef Merkie het volgende:

[..]
Leg het gewoon even uit zodat we op basis van gemeenschappelijk beeld verder kunnen.
Hier stoor ik me ook aan. Jij moet via google gaan onderzoeken wat tem zo problematisch vindt aan de alliantie.

Zoektermen? Tem, alliantie, erg

Succes!

quote:
Dit is wat de alliantie volgens Baudet inhoudt:

[..]

Dat is dan ook hoe ik het begrip alliantie in deze context interpreteer.
En ik heb ook niet het idee dat die waarden bij LR eerst niet bestonden.
pi_178532031
https://www.telegraaf.nl/(...)om-de-baas-te-spelen

Toch leuk als Wiegel het met je eens is.
pi_178533688
Het aantal ondernemers in Rotterdam dat Nederland zal verlaten om in een ander land weer te beginnen, zal verder stijgen.

Ter algemene indicatie. In Sofia e.o. (Bulgarije) werken inmiddels 7000 Nederlanders, gesplitst in NL ondernemers, NL zzp-ers en NL werknemers.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 16:54:48 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178533737
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:52 schreef cempexo het volgende:
Het aantal ondernemers in Rotterdam dat Nederland zal verlaten om in een ander land weer te beginnen, zal verder stijgen.

Ter algemene indicatie. In Sofia e.o. (Bulgarije) werken inmiddels 7000 Nederlanders, gesplitst in NL ondernemers, NL zzp-ers en NL werknemers.
Oh, wow, 7000 maar liefst. Nou, nou...en wat verdienen ze daar zo?

Snap je wel dat ondernemers in Rotterdam veelal iets ondernemen wat met, hou je vast, Rotterdam en de haven te maken heeft?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178534036
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:52 schreef cempexo het volgende:
Het aantal ondernemers in Rotterdam dat Nederland zal verlaten om in een ander land weer te beginnen, zal verder stijgen.

Ter algemene indicatie. In Sofia e.o. (Bulgarije) werken inmiddels 7000 Nederlanders, gesplitst in NL ondernemers, NL zzp-ers en NL werknemers.
Dit topic gaat toch over de coalitievorming in Rotterdam?

Ik zou lekker over je landgoed gaan wandelen met je honden, terwijl er Deense meisjes vanachter de bomen tevoorschijn komen en zich gewillig voor je voeten werpen en er thuis Deense kronen uit de lucht komen vallen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178534636
quote:
10s.gif Op zondag 15 april 2018 17:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over de coalitievorming in Rotterdam?

Ik zou lekker over je landgoed gaan wandelen met je honden, terwijl er Deense meisjes vanachter de bomen tevoorschijn komen en zich gewillig voor je voeten werpen en er thuis Deense kronen uit de lucht komen vallen.
Verdiep je eens in wat de toekomst brengt die de lokale politiek tot stand brengt en tot stand heeft gebracht.

Verdiep je eens specifiek in de rol die EU Brussel binnen de EU economie, lokaal als wel landelijk, voor ondernemingen en werknemers, tot stand heeft gebracht.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_178534836
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, wow, 7000 maar liefst. Nou, nou...en wat verdienen ze daar zo?

Snap je wel dat ondernemers in Rotterdam veelal iets ondernemen wat met, hou je vast, Rotterdam en de haven te maken heeft?
Als de haven Hamburg toestemming krijgt, en die krijgen ze, om de Elbe uit te diepen, dan wordt dat een betere ontsluiting voor Noord Europa, Oost Europa en Midden Europa.

De groei ligt daar jaarlijks al rondom de 6-7% en dat komt overeen met die van de haven Rotterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 15-04-2018 17:43:08 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 16 april 2018 @ 10:34:05 #93
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178548024
Ben benieuwd of LR en D'66 nu wel gaan samenwerken, na de belofte van FvD om de alliantie te verbreken als LR in de coalitie komt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178548078
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:38 schreef Merkie het volgende:
Dit is wat de alliantie volgens Baudet inhoudt:

[..]

Die maakt zich er wel makkelijk vanaf, hoor :D .

Leefbaar wilde FvD-leden op de kandidatenlijst gaan zetten, FvD-leden hebben in Rotterdam geholpen met flyeren en andere hand- en spandiensten voor Leefbaar, Leefbaar-prominenten zouden in aanmerking gaan komen voor ministersposten in het onvermijdelijke kabinet Baudet-I én FvD-Amsterdam en Leefbaar hebben daadwerkelijk samen een agenda geschreven op het gebied van (de)radicalisering.

Het is echt niet zo dat ze elkaar alleen maar vriendelijke jongens vinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 april 2018 @ 10:39:57 #95
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178548094
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 10:34 schreef Gohf046 het volgende:
Ben benieuwd of LR en D'66 nu wel gaan samenwerken, na de belofte van FvD om de alliantie te verbreken als LR in de coalitie komt.
Bron?
2000 light years from home
pi_178548096
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 10:34 schreef Gohf046 het volgende:
Ben benieuwd of LR en D'66 nu wel gaan samenwerken, na de belofte van FvD om de alliantie te verbreken als LR in de coalitie komt.
Het lijkt me voor D66 belangrijker dat Leefbaar afstand neemt van het FvD, dan dat het FvD zegt niet meer samen te gaan werken met Leefbaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178548104
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 april 2018 @ 10:41:30 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178548118
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het lijkt me voor D66 belangrijker dat Leefbaar afstand neemt van het FvD, dan dat het FvD zegt niet meer samen te gaan werken met Leefbaar.
Dit is natuurlijk gewoon hoe het gespind wordt. Als FvD de alliantie opzegt lijkt het alsof FvD een toereiking doet naar D66 in plaats van dat LR een toereiking naar D66 doet. De uitkomst is hetzelfde.
2000 light years from home
pi_178548131
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:41 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk gewoon hoe het gespind wordt. Als FvD de alliantie opzegt lijkt het alsof FvD een toereiking doet naar D66 in plaats van dat LR een toereiking naar D66 doet. De uitkomst is hetzelfde.
Hoe bedoel je 'hoe het gespind wordt'?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 april 2018 @ 10:43:11 #100
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178548152
quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2018 10:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'hoe het gespind wordt'?
LR zegt de alliantie (in overleg) met FvD op, maar in de media staat dat FvD zich opoffert. Zodoende geen gezichtsverlies voor LR om in de coalitie te komen. Lijkt me logisch toch?
2000 light years from home
pi_178548205
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

LR zegt de alliantie (in overleg) met FvD op, maar in de media staat dat FvD zich opoffert. Zodoende geen gezichtsverlies voor LR om in de coalitie te komen. Lijkt me logisch toch?
Niet echt, want gisteren tweette het FvD zelf dat ze bereid waren de alliantie te beëindigen.

fvdemocratie twitterde op zondag 15-04-2018 om 20:14:04 #FVD wil impasse coalitie-onderhandelingen #Rotterdam NU doorbreken, bereid om alliantie met @LeefbaarRdam te beëindigen om tot goed stadsbestuur in R'dam te komen. FVD-leider @thierrybaudet: "Tijd dat @D66 nu stopt met kinderachtige uitsluit-spelletjes" https://t.co/F4OHGRY9E0 reageer retweet
Dus waarom dit eigenlijk een gemeenschappelijke stap zou zijn die de media op een bepaalde manier spint zou ik niet weten. Ze herhalen gewoon wat het FvD zelf zegt. Leefbaar heeft er verder helemaal niet op gereageerd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 16 april 2018 @ 10:48:12 #102
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178548218
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2018 10:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet echt, want gisteren tweette het FvD zelf dat ze bereid waren de alliantie te beëindigen.

fvdemocratie twitterde op zondag 15-04-2018 om 20:14:04 #FVD wil impasse coalitie-onderhandelingen #Rotterdam NU doorbreken, bereid om alliantie met @LeefbaarRdam te beëindigen om tot goed stadsbestuur in R'dam te komen. FVD-leider @thierrybaudet: "Tijd dat @D66 nu stopt met kinderachtige uitsluit-spelletjes" https://t.co/F4OHGRY9E0 reageer retweet
Dus waarom dit eigenlijk een gemeenschappelijke stap zou zijn die de media op een bepaalde manier spint zou ik niet weten. Ze herhalen gewoon wat het FvD zelf zegt. Leefbaar heeft er verder helemaal niet op gereageerd.
Wat snap je niet? Als FvD als eerste toegeeft is het voor LR toch veel makkelijker om zonder gezichtsverlies de alliantie op te zeggen. De kans lijkt me aannemelijk dat dit afgesproken werk is.
2000 light years from home
pi_178548291
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat snap je niet? Als FvD als eerste toegeeft is het voor LR toch veel makkelijker om zonder gezichtsverlies de alliantie op te zeggen. De kans lijkt me aannemelijk dat dit afgesproken werk is.
Of het FvD wil D66 gewoon in een lastig parket brengen en zet wat druk op de ketel op deze manier.

Blijft koffiedik kijken. We weten alleen dat het FvD bereid is de alliantie te beëindigen als Leefbaar en D66 samen tot een coalitie kunnen komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178554620
Ik denk dat het gezamelijk is afgesproken. Uiteraard is er overleg geweest. Misschien heeft Eerdmans wel gezegd: ja ho eens; leuk die alliantie maar als het ons niet laat regeren ga ik pleite.

Een actie waarbij LR dus weggaat bij FvD zou het FvD schade berokkenen. Dat is niet de bedoeling dus werd er een list bedacht. Doordat het FvD de boel (mogelijk) opheft blijft de imagoschade afwezig. D66 wordt daarbij schaak gezet want beide keuzen zijn nadelig. Dat maakt dit dus een geniale actie.

Daarnaast was de alliantie voornamelijk een campagnedingetje. Dus FvD en LR kost het eigenlijk niets.
pi_178562104
quote:
"Als er een nieuw stadsbestuur komt met Leefbaar Rotterdam erin is het samenwerkingsverband met Forum voor Democratie van de baan. Dat is een feit", zegt Eerdmans in een reactie op de woorden van Kasmi.
https://www.rijnmond.nl/n(...)k-stoppen-met-Baudet
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 21:08:41 #106
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178563586
quote:
Goh, wel een alliantie om op te bouwen...

Wat was dat woord ook alweer? Oh ja, plucheplakkers ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178575296
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, wel een alliantie om op te bouwen...

Wat was dat woord ook alweer? Oh ja, plucheplakkers ;)
Ja hoor :')
  dinsdag 17 april 2018 @ 13:50:54 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178576644
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 15:03 schreef Mr.Major het volgende:

Daarnaast was de alliantie voornamelijk een campagnedingetje. Dus FvD en LR kost het eigenlijk niets.
Dat, en de campagne is nu al lang en breed voorbij. Voorlopig heeft Leefbaar de FvD ook nergens meer voor nodig, dus als dat werkelijk is waar die druiloor van D66 over struikelt, vooruit dan maar. Het is niet alsof Eerdmans en Baudet plotseling ruzie hebben ofzo.

Het is sowieso achterlijk en kinderachtig om een partij waar je 4 jaar mee in een college zat, uit te sluiten op basis van zoiets.
pi_178576822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 13:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat, en de campagne is nu al lang en breed voorbij. Voorlopig heeft Leefbaar de FvD ook nergens meer voor nodig, dus als dat werkelijk is waar die druiloor van D66 over struikelt, vooruit dan maar. Het is niet alsof Eerdmans en Baudet plotseling ruzie hebben ofzo.

Het is sowieso achterlijk en kinderachtig om een partij waar je 4 jaar mee in een college zat, uit te sluiten op basis van zoiets.
Als er echt inhoudelijke problemen zóúden zijn ontstaan, kan je altijd nog praten en zeggen: jo dit gaan we dus niet doen. D66 focust zich meer en meer op sociaallinks. Ze komen dus in het vaarwater van de linkse partijen, en daar verliezen ze van als ze aangeven dat ze met LR zouden samenwerken.
  Moderator dinsdag 17 april 2018 @ 14:11:38 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178577193
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 12:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja hoor :')
Ah, je bent blijkbaar niet bekend met LR en zijn oprichter Sorensen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178585822
Formeel mag D66 dit natuurlijk gewoon doen. Als LR niet een meerderheid kan vinden die überhaupt wil praten, dan is de volgende aan zet. Of nu blijkbaar drie partijen die allemaal 5 zetels hebben. Niet sjiek en niet sportief maar het kan wel.

Rest alleen de vraag met wie ze dan precies willen regeren. De uitslag is dusdanig dat uitgesproken links of rechts gewoon niet kán. Je moet altijd compromissen sluiten. Als deze drie partijen de grootste partij per se willen uitsluiten moeten ze de SP, NIDA en DENK erbij betrekken. Zes partijen met een meerderheid van één zetel. Coalitie met én een zwaar links karakter én een islamistisch randje. Waarbij een DENK natuurlijk direct met eisen komt. Gemeentebestuur Rotterdam dat verkondigt dat het nog te vroeg is om een oordeel te vormen over de Armeense kwestie of zoiets. In ieder geval ben je dan volledig overgeleverd aan mensen die veel dubieuzer zijn dan LR of Baudet.

Alternatief zou zijn SP-PvdA-GL-D66-CDA-VVD oftewel alle significante partijen die een cordon sanitaire vormen om zowel de grote boze populisten als de grote boze islamisten buiten de deur te houden. Zes partijen, meerderheid van twee zetels. Dat wordt vast een stabiel stadsbestuur! Ik ben niet bekend met de plaatselijke politiek en ik weet niet hoe de samenwerking tussen LR en D66 de afgelopen tijd in het college is geweest. Maar als dit soort scenario's gebeuren dan moet het heel beroerd zijn, of ze krijgen een oekaze van landelijk om koste wat kost de grote anti-populist uit te hangen.

Om een bestuur überhaupt mogelijk te maken moet toch linksom of rechtsom iemand concessies doen. LR-VVD-CDA en dan nog één van de centrumlinkse partijen die nu dwarsliggen. Anders dan wordt de tweede stad van Nederland een circus vanwege puur landelijke redenen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
pi_178586437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, je bent blijkbaar niet bekend met LR en zijn oprichter Sorensen?
Nee, maar hoe dit relevant gaat zijn vraag ik me nu al af. Maar vertel.
pi_178586551
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:18 schreef Vasilevski het volgende:
Anders dan wordt de tweede stad van Nederland een circus vanwege puur landelijke redenen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Het is niet voor niets dat de landelijke politiek zich niet met de lokale politiek moet bemoeien. Dan kan de SP gewoon met de VVD in een college zitten. Met dit soort uitsluitingen, deels opgelegd vanuit de landelijke partijen, zijn de gemeenten niet beter af namelijk.
  dinsdag 17 april 2018 @ 21:02:11 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178586889
VVD en GL reiken nu elkaar de hand en gaan samen op zoek naar een coalitie door het midden. D66 en PvdA hebben zichzelf buitenspel gezet

Goed van GL en VVD
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 17 april 2018 @ 22:12:18 #115
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_178588458
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2018 21:02 schreef richolio het volgende:
VVD en GL reiken nu elkaar de hand en gaan samen op zoek naar een coalitie door het midden. D66 en PvdA hebben zichzelf buitenspel gezet

Goed van GL en VVD
Mja, even afwachten. Ik sluit niet uit dat dit een strategische zet is van de VVD om zo alsnog zonder gezichtsverlies met de PVDA en D66 aan tafel te belanden.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_178588637
VVD-D66-GL-PvdA-CDA plus een partijtje van 1 zetel kan ook nog realiseer ik me net. Kan zijn CU/SGP, PVV, PVDD, 50Plus, whatever. PVV kun je dan voor het gemak wegstrepen, een van die anderen zou kunnen. Blijft het een clowneske vertoning en niet erg toekomstbestendig maar het kan wel.
pi_178632950
50+ heeft trouwens een zogenaamd "afspiegelingscollege" voorgesteld, waarbij het college een wordt gebaseerd op de zetelverdeling van het college. Ook een mooi initiatief!
pi_178916490
Kans deelname Leefbaar aan coalitie flink toegenomen

De kans dat Leefbaar Rotterdam, de partij die eerst nog aan de zijlijn stond, toch zitting neemt in een nieuw stadsbestuur is sterk toegenomen. Uit de eerste keus van informateurs Paul Rosenmöller (GroenLinks) en Pieter Duisenberg (VVD) is een combinatie zónder Leefbaar simpelweg onmogelijk.

In de tweede week van informateurs Rosenmöller en Duisenberg zijn de vijf grootste partijen (Leefbaar, VVD, D66, GroenLinks en PvdA) nadrukkelijk in beeld om het samen op te lossen. Met deze partijen is deze week nog eens afzonderlijk gesproken, vertelden de informateurs gisteren tijdens een persconferentie op het stadhuis.

Het betekent dat de kansen van Leefbaar, verreweg de grootste partij, voor deelname aan het Rotterdams stadsbestuur flink zijn vergroot. Uitgaande van deze partijen is een combinatie met Leefbaar sowieso noodzakelijk om tot een meerderheid te komen. Eerder sloot D66 samenwerking met Leefbaar uit vanwege de alliantie met Thierry Baudet, maar deze blokkade is van de baan. Het uitgangspunt is nog steeds een stadsbestuur met GroenLinks en VVD basis, zo blijkt. ,,Maar ja, die hebben samen maar tien zetels. Er moet nog wat bij’’, rekende Duisenburg uit.

Een extra complicatie vormen de gemeente-financiën. Rotterdam heeft weinig geld en ambitieuze plannen voor de toekomst zijn prijzig. Vandaar dat de informateurs in overleg zijn over diverse ‘ombuigingen’, bezuinigingen dus. ,,De ambities zijn groter dan er geld is. De vraag is: waar halen we de middelen vandaan. We leggen ze op de pijnbank’’, aldus Rosenmöller.

Onderwijs
De focus ligt op zaken als energietransitie en onderwijs. Daarover is ook gesproken met ‘maatschappelijke organisaties’, zoals het havenbedrijf en vertegenwoordigers van het MBO-onderwijs en de ‘Roadmap Next Economy’. ,,Ook deze gesprekken vormen de input voor een concept coalitieakkoord, dat over twee weken klaar is. Dan wordt het echt concreet’’, aldus Duisenberg. Vervolgens wordt nog eens met alle partijen gepraat om te komen tot een ‘definitief raamwerk’.

Het gaat al met al niet vanzelf in de stad van ‘de opgestroopte mouwen’, erkenden ze. De informateurs beloofden dat er voor de zomervakantie een nieuw stadsbestuur is.
Duisenberg: ,,Dat is deze stad aan zichzelf verplicht.’’
https://www.ad.nl/rotterd(...)toegenomen~ae459532/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178916522
Weer een partijkartel gebroken door Thierry, dus _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 3 mei 2018 @ 16:32:21 #120
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_178916586
Onverwacht goed nieuws. Duidelijk wel dat FVD en Leefbaar de enige volwassen partijen waren in deze. :') God wat een kinderachtig gezeik.

'Jullie mogen geen vriendjes meer zijn, anders doe ik niet mee. WAAAH WAAAH WAAH!''

Alsof Leefbaar door het officieel verbreken van de banden opeens een andere koers gaat varen, of niet meer welwillend tegenover Team Thierry staat. Symboolonzin.
pi_178916697
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:29 schreef Ludachrist het volgende:
Weer een partijkartel gebroken door Thierry, dus _O_ .
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Onverwacht goed nieuws. Duidelijk wel dat FVD en Leefbaar de enige volwassen partijen waren in deze. :') God wat een kinderachtig gezeik.

'Jullie mogen geen vriendjes meer zijn, anders doe ik niet mee. WAAAH WAAAH WAAH!''

Alsof Leefbaar door het officieel verbreken van de banden opeens een andere koers gaat varen, of niet meer welwillend tegenover Team Thierry staat. Symboolonzin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 3 mei 2018 @ 16:36:57 #122
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178916703
GL en de GL dame hebben het het slimst gespeeld.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 mei 2018 @ 16:39:03 #123
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178916752
VVD ook wel trouwens

GL en VVDgoden
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 mei 2018 @ 22:59:25 #124
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_178925074
Goed nieuws.
2000 light years from home
pi_179488689
quote:
14s.gif Op donderdag 3 mei 2018 16:36 schreef richolio het volgende:
GL en de GL dame hebben het het slimst gespeeld.
Ze liggen nu dwars
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179488712
Rotterdamse zoektocht naar college terug bij af

De Rotterdamse coalitieonderhandelingen zitten muurvast. VVD weigert Leefbaar Rotterdam los te laten en geen van de 'progressieve drie'(GroenLinks, D66 en PvdA) wil 'dubbel over rechts': samen gaan met én Leefbaar Rotterdam én VVD.

Dat levert een patstelling op waarvoor de informateurs Paul Rosenmöller en Pieter Duisenberg een oplossing moeten zien te vinden. Het leek erop dat zij morgen met hun advies zouden komen, maar de kans is groot dat er meer tijd nodig is.

De afgelopen dagen is de druk op GroenLinks opgevoerd om toch in een stadsbestuur te stappen met Leefbaar Rotterdam, VVD en D66. Die coalitie dwars door het midden leek de meeste kans van slagen te hebben, ook omdat de winnaars aan boord waren. Maar GroenLinks-onderhandelaar Judith Bokhove weigert. Ze wil haar partij niet blootstellen aan een 'rechts college'.

Een monstercoalitie op links zou getalsmatig nog een alternatief zijn. Maar dan is de vraag of de gevestigde partijen nieuwkomers Nida en Denk met goedkeuring van hun landelijke partijbesturen in de armen kunnen sluiten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rug-bij-af~a0cc995a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179491845
Heb wel begrip voor GL. D66 is economisch meer rechts dan links. VVD en Leefbaar lijkt me duidelijk waarom dat lastig ligt voor GL
pi_179493098
Grappig...
Zo is eigenlijk GL meer het buitenbeentje dan het fascistoïde racistische leefbaar (of hun vrienden ofzo)...
  woensdag 30 mei 2018 @ 16:53:36 #129
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_179493267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Rotterdamse zoektocht naar college terug bij af

De Rotterdamse coalitieonderhandelingen zitten muurvast. VVD weigert Leefbaar Rotterdam los te laten en geen van de 'progressieve drie'(GroenLinks, D66 en PvdA) wil 'dubbel over rechts': samen gaan met én Leefbaar Rotterdam én VVD.

Dat levert een patstelling op waarvoor de informateurs Paul Rosenmöller en Pieter Duisenberg een oplossing moeten zien te vinden. Het leek erop dat zij morgen met hun advies zouden komen, maar de kans is groot dat er meer tijd nodig is.

De afgelopen dagen is de druk op GroenLinks opgevoerd om toch in een stadsbestuur te stappen met Leefbaar Rotterdam, VVD en D66. Die coalitie dwars door het midden leek de meeste kans van slagen te hebben, ook omdat de winnaars aan boord waren. Maar GroenLinks-onderhandelaar Judith Bokhove weigert. Ze wil haar partij niet blootstellen aan een 'rechts college'.

Een monstercoalitie op links zou getalsmatig nog een alternatief zijn. Maar dan is de vraag of de gevestigde partijen nieuwkomers Nida en Denk met goedkeuring van hun landelijke partijbesturen in de armen kunnen sluiten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rug-bij-af~a0cc995a/
Moet GL niet eens kappen met aanstellen? VVD, LR, D66 en GL is toch hele gebalanceerde coalitie? 2x rechts en 2x links. Op landelijk niveau stelde GL zich ook al zo aan. Het alternatief met Nida en Denk is helemaal lachwekkend.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 30 mei 2018 @ 17:12:14 #130
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179493640
Oh mijn god

Vond GL net de toffere partij van Rotterdam
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 30 mei 2018 @ 17:12:36 #131
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179493652
VVD, LR, D66 en GL vind ik top
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179511470
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Moet GL niet eens kappen met aanstellen? VVD, LR, D66 en GL is toch hele gebalanceerde coalitie? 2x rechts en 2x links. Op landelijk niveau stelde GL zich ook al zo aan. Het alternatief met Nida en Denk is helemaal lachwekkend.
Links en rechts zijn geen absolute begrippen he. Wat wij als een centrum college zien, zien anderen misschien al snel als een diehard bruinrechts regime.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:58:46 #133
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_179523623
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Links en rechts zijn geen absolute begrippen he. Wat wij als een centrum college zien, zien anderen misschien al snel als een diehard bruinrechts regime.
Dat klopt. Maar zo links als GL zijn er maar weinig dus wat wil je.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_179523987
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 16:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Moet GL niet eens kappen met aanstellen? VVD, LR, D66 en GL is toch hele gebalanceerde coalitie? 2x rechts en 2x links. Op landelijk niveau stelde GL zich ook al zo aan. Het alternatief met Nida en Denk is helemaal lachwekkend.
D66 is niet links.

Zo gebalanceerd zou ik zo'n coalitie dus niet vinden waarschijnlijk.

Dan kun je - wat mij betreft - beter de PvdA erbij betrekken, maar Leefbaar en de PvdA gaan uiteraard nooit samen met elkaar in één college zitten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:17:04 #135
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_179524196
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

D66 is niet links.

Zo gebalanceerd zou ik zo'n coalitie dus niet vinden waarschijnlijk.

Dan kun je - wat mij betreft - beter de PvdA erbij betrekken, maar Leefbaar en de PvdA gaan uiteraard nooit samen met elkaar in één college zitten.
Vind het allemaal grote aanstellerij. Op gemeentelijk niveau zit er helemaal niet zoveel verschillen tussen de partijen, zelfs niet tussen LR en PvdA. 80% kan je 1-op-1 overnemen. Kolderiek dat partijen als GL en (tot een maand of wat geleden) D66 alleen maar symboolpolitiek bedrijven. Als je er inhoudelijk gewoon niet uitkomt, dan kan dat nog, maar "partij niet willen blootstellen aan rechts college" als reden aanvoeren vind ik opportuun.
2000 light years from home
  zondag 3 juni 2018 @ 16:02:03 #136
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_179581836
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

D66 is niet links.

Zo gebalanceerd zou ik zo'n coalitie dus niet vinden waarschijnlijk.

Dan kun je - wat mij betreft - beter de PvdA erbij betrekken, maar Leefbaar en de PvdA gaan uiteraard nooit samen met elkaar in één college zitten.
Dat is ook onzin. Alsof LR en PVDA zo enorm verschillend zijn. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_179582640
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

D66 is niet links.

Zo gebalanceerd zou ik zo'n coalitie dus niet vinden waarschijnlijk.

Dan kun je - wat mij betreft - beter de PvdA erbij betrekken, maar Leefbaar en de PvdA gaan uiteraard nooit samen met elkaar in één college zitten.
Sociaal wel
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 juni 2018 @ 23:06:04 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179590996
VVD, D66, GroenLinks, PvdA, CDA en ChristenUnie-SGP dus. Succes.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 3 juni 2018 @ 23:25:34 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179591413
Coalitiegesprekken in Rotterdam zonder winnaar Leefbaar

In Rotterdam gaan formatiegesprekken beginnen met VVD, D66, GroenLinks, PvdA, CDA en ChristenUnie-SGP. Dat hebben informateurs Duisenberg en Rosenmöller zondag bekendgemaakt. De grootste partij van de Rotterdamse raad, Leefbaar Rotterdam, staat daarmee buitenspel.

De zes partijen zullen gesprekken starten over het vormen van een nieuw college. De partijen hebben gezamenlijk 23 zetels, de kleinst mogelijke meerderheid in de gemeenteraad van 45 zetels.

Dinsdag ronden de informateurs hun opdracht af met dit eindadvies en met de aanbieding van het raamwerk. Een nog aan te stellen formateur zal de gesprekken gaan leiden.

De gesprekken liepen eerder vast omdat GL, PvdA en D66 niet met Leefbaar én de VVD in een coalitie wilden. De laatste twee partijen lieten zich niet uit elkaar trekken, maar daar is nu verandering in gekomen.

https://nos.nl/l/2234925
  maandag 4 juni 2018 @ 00:04:27 #140
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179591918
Mijn god

Wat een zandbak
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179591935
Ik kan maar 1 ding bedenken als reactie hier op:

:')
  maandag 4 juni 2018 @ 01:03:21 #142
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179592397
10 wethouders :')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 juni 2018 @ 07:49:23 #143
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_179593427
Niet eens met LR om tafel gezeten, bizar. Wat een wanvertoning. Amateurisme ten top. Ook vies spelletje van CU/SGP om VVD uit de tent te lokken.
2000 light years from home
  maandag 4 juni 2018 @ 07:54:11 #144
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_179593466
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 23:25 schreef AchJa het volgende:
Coalitiegesprekken in Rotterdam zonder winnaar Leefbaar

In Rotterdam gaan formatiegesprekken beginnen met VVD, D66, GroenLinks, PvdA, CDA en ChristenUnie-SGP. Dat hebben informateurs Duisenberg en Rosenmöller zondag bekendgemaakt. De grootste partij van de Rotterdamse raad, Leefbaar Rotterdam, staat daarmee buitenspel.

De zes partijen zullen gesprekken starten over het vormen van een nieuw college. De partijen hebben gezamenlijk 23 zetels, de kleinst mogelijke meerderheid in de gemeenteraad van 45 zetels.

Dinsdag ronden de informateurs hun opdracht af met dit eindadvies en met de aanbieding van het raamwerk. Een nog aan te stellen formateur zal de gesprekken gaan leiden.

De gesprekken liepen eerder vast omdat GL, PvdA en D66 niet met Leefbaar én de VVD in een coalitie wilden. De laatste twee partijen lieten zich niet uit elkaar trekken, maar daar is nu verandering in gekomen.

https://nos.nl/l/2234925
Duisenberg en Rosemuller als informateurs, sja. Dan is de uitslag niet verrassend.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 4 juni 2018 @ 08:18:56 #145
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_179593682
Links zal wel balen dat hun gedroomde coalitie met Nida en Denk is mislukt.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 4 juni 2018 @ 09:40:54 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179595002
:')
pi_179598614
Et tu, Brute?

Bizar hoe de VVD dit heeft gedaan. Waarom zou je daar op stemmen?
  maandag 4 juni 2018 @ 12:53:35 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179598857
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:42 schreef Mr.Major het volgende:
Et tu, Brute?

Bizar hoe de VVD dit heeft gedaan. Waarom zou je daar op stemmen?
Omdat je wel rechts bent, maar Leefbaar niks vindt?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_179598919
Tja, meerderheid is meerderheid. We leven in een democratie. :P
Met extra vezels!
pi_179599228
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat je wel rechts bent, maar Leefbaar niks vindt?
Dat je LR niks vindt is prima, maar van die rechtse waarden blijft nu ook niet zo veel over. Zo veel verschillen de VVD en LR niet. Minder dan met GL iig. Volgens mij kan je beter D66 stemmen als je dit wenselijker vindt dan met leefbaar.

Maar dat is mijn mening.
pi_179599247
quote:
En zondag liet de VVD u ook nog los.
‘Ja, dat is bijzonder. Fractievoorzitter Vincent Karremans heeft meerdere malen gezegd dat het politieke zelfmoord zou zijn om in een links college te stappen. En nu doet hij het toch. Ik weet ook niet waarom. Hij had nooit moeten accepteren dat die linkse partijen niet met ons om de tafel wilden. Ze wilden niet eens in gesprek! En ondertussen hebben ze het steeds over verbinden, over bruggen bouwen, over inclusiviteit. Maar in de praktijk doen ze dat niet. Dit is een lesje on-democratie.’

Ook dat is democratie.
‘Het punt is: ze hebben nooit geprobeerd een coalitie met ons te vormen. Als wij vijf zetels hadden gehaald en de PvdA twaalf, dan had ik ook gezegd: laat ze maar komen, maar we verkopen de huid duur. Wij waren wel te porren voor een spannende combinatie. Maar er werd niet gepraat. Mijn conclusie: rechts staat wel open voor links, maar links niet voor rechts. Dit is gewoon een cordon sanitaire.’
https://www.volkskrant.nl(...)van-zaken-~b7ae7b4c/

Joost is boos.
pi_179599307
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:56 schreef Volkorenbrood het volgende:
Tja, meerderheid is meerderheid. We leven in een democratie. :P
Mmm. Dit is toch iets te makkelijk. Het klopt natuurlijk wel, maar toch. Als je kijkt naar de afname in interesse in de politiek, en het ontstaan van een kloof, dan zie je hier de oorzaak. Het vertrouwen wordt er zeker niet groter door. Je dat realiserende, en constaterende dat ze alsnog de afweging maken om LR niet mee te laten doen, is het duidelijk dat er meer aan de hand is.
pi_179599328
quote:
Nogal logisch. Dat zou iedere fractieleider zijn als hij mee wil doen aan een college en dit gebeurt.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:16:05 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179599346
quote:
Ik moet zeggen - om Eerdmans zo boos te zien is wel heerlijk. Hmmm
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 juni 2018 @ 13:18:00 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 4 juni 2018 @ 13:24:29 #156
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179599526
Ik snap dat Leefbaar en zijn stemmers boos zijn, maar dat gejank over democratie is natuurlijk volkomen onterecht. Meerderheid, dus democratisch. Zo werkt het gewoon.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179599539
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:24 schreef richolio het volgende:
Ik snap dat Leefbaar en zijn stemmers boos zijn, maar dat gejank over democratie is natuurlijk volkomen onterecht. Meerderheid, dus democratisch. Zo werkt het gewoon.
Zo'n coalitie met zes partijen is wel om te janken natuurlijk.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:26:11 #158
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179599568
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Zo'n coalitie met zes partijen is wel om te janken natuurlijk.
Ja, dat wel. Het is echt één grote rommel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179599814
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net hoe het uitkomt natuurlijk... :')
Ach iedereen hier liep over elkaar heen om Trump zijn overwinning (zonder democratische meerderheid) goed te praten.

Hier is gewoon een democratische meerderheid zelfs. Wat is het probleem?
Met extra vezels!
pi_179599839
Niet bang zijn rechtse vrienden, het beleid zal niet veel anders zijn. De partijen in Rdam liggen vrij dicht bij elkaar qua standpunten. Ook de rechtse LR standpunten zijn goed vertegenwoordigd. Ook bij linkse partijen.
Met extra vezels!
  maandag 4 juni 2018 @ 13:39:19 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_179599863
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
Niet bang zijn rechtse vrienden, het beleid zal niet veel anders zijn. De partijen in Rdam liggen vrij dicht bij elkaar qua standpunten. Ook de rechtse LR standpunten zijn goed vertegenwoordigd. Ook bij linkse partijen.
Ik denk dat Eerdmans zich op dit moment meer zorgen maakt om de (zijn) poppetjes dan om het beleid :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 4 juni 2018 @ 14:00:11 #162
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_179600337
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 12:42 schreef Mr.Major het volgende:
Et tu, Brute?

Bizar hoe de VVD dit heeft gedaan. Waarom zou je daar op stemmen?
Omdat er al een alternatief akkoord voor een coalitie (met CU/SGP) zonder LR en VVD lag met gedoogsteun van Nida en Denk. Dat zou een absolute ramp zijn.
2000 light years from home
  maandag 4 juni 2018 @ 14:02:20 #163
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_179600386
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:24 schreef richolio het volgende:
Ik snap dat Leefbaar en zijn stemmers boos zijn, maar dat gejank over democratie is natuurlijk volkomen onterecht. Meerderheid, dus democratisch. Zo werkt het gewoon.
Dat klopt, maar er spelen andere belangen mee anders dan de uitslag als er zoveel partijen in een coalitie zitten. D66 is de enige die in de verkiezingsstrijd LR buitensloot, de rest niet en toch zetten ze LR buitenspel. Dat vind ik dan wel weer ondemocratisch. Niemand heeft gestemd op politieke chaos ten faveure van partijbelangen, en dat gebeurt wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Merkie op 04-06-2018 14:12:03 ]
2000 light years from home
pi_179604213
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:24 schreef richolio het volgende:
Ik snap dat Leefbaar en zijn stemmers boos zijn, maar dat gejank over democratie is natuurlijk volkomen onterecht. Meerderheid, dus democratisch. Zo werkt het gewoon.
Als iedereen zich in 6 bochten moet wringen voor een meerderheid met een zetel, terwijl een grotere meerderheid met minder partijen kan worden gehaald, gaat er iets mis.

Dat heeft niks met wel of geen democratie te maken, immers: een minderheidscoalitie is ook democratisch. De democratie zit hem uiteindelijk in het feit dat alle partijen stemmen, en niet in de gevormde coalitie. Het gaat om het proces, en bij dat proces zie je een patroon. Dat, en zo'n 6 partijencoalitie (laat staan de constructie met NIDA) is ook schadelijk voor de democratie, de betrokkenheid van haar burgers en vermoedelijk ook de kwaliteit van het bestuur (en dan heb ik het niet over de politieke kleur).
pi_179604247
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Omdat er al een alternatief akkoord voor een coalitie (met CU/SGP) zonder LR en VVD lag met gedoogsteun van Nida en Denk. Dat zou een absolute ramp zijn.
Laat maar doen zou ik als VVD dan zeggen. Valt binnen 3 maanden of je bent gedecimeerd. Belachelijk verhaal.
  maandag 4 juni 2018 @ 17:40:32 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179604317
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:37 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ach iedereen hier liep over elkaar heen om Trump zijn overwinning (zonder democratische meerderheid) goed te praten.

Hier is gewoon een democratische meerderheid zelfs. Wat is het probleem?
En bij de gehouden referenda buitelde iedereen over elkaar heen met de meest exotische rekentools en statistieken dat de democratische meerderheid toch echt niet de meerderheid was...
pi_179706812
Wij sluiten jullie uit want jullie hebben ons uitgesloten!
Begin van het einde.
pi_179709404
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:24 schreef richolio het volgende:
Ik snap dat Leefbaar en zijn stemmers boos zijn, maar dat gejank over democratie is natuurlijk volkomen onterecht. Meerderheid, dus democratisch. Zo werkt het gewoon.
Hmmm, technisch gezien kan dit natuurlijk allemaal volgens 'onze' democratie. Maar het is niet gezond voor een democratie als een partij die meer dan 2x zo groot is als de 2e grootste partij niet in de coalitie komt. Zou het zelfde zijn als groenlinks meer dan 2x zo groot is in Utrecht, maar niet in de coalitie komt.

Tel daarbij op dat Nida/Denk ook niet erin komt. Dan heb je met hen en leefbaar eigenlijk een enorm grote demografie (toch het wat armere) gedeelte te pakken dat niet vertegenwoordigd is. Kwalijke zaak.
pi_179709541
LR heeft 20% van de stemmen gehaald. Zo kan elke partij wel roepen dat ze worden buitengesloten.
Met extra vezels!
pi_179709550
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:38 schreef Volkorenbrood het volgende:
LR heeft 20% van de stemmen gehaald. Zo kan elke partij wel roepen dat ze worden buitengesloten.
D66 heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze LR buiten sluiten, dus best logisch dat ze het roepen.
pi_179709696
quote:
7s.gif Op zondag 10 juni 2018 15:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

D66 heeft toch ook letterlijk gezegd dat ze LR buiten sluiten, dus best logisch dat ze het roepen.
Mijn post gaat natuurlijk niet over die context van buitensluiten maar over de roep om de grootste partij altijd in de coalitie te brengen. Dat slaat nergens op als het landschap zo versnipperd is dat de grootste partij 20% van de stemmen haalt.

80% van de Rotterdammers heeft op een andere partij gestemd. Leefbaar had in een coalitie kunnen komen, had ook niet gekund. Het is niet dat de democratie hiermee is geschoffeerd of iets dergelijks.
Met extra vezels!
pi_179716909
http://www.dagelijksestan(...)heerlijk-om-te-zien/

Witteman niet mans genoeg voor Eerdmans...

Typisch nakwaken op links weer.
  maandag 11 juni 2018 @ 11:48:20 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_179724705
Leefbaar heeft gewoon zn hand overspeeld. Een beetje stoer en populair doen met allerlei populistische standpunten om stemmen te trekken. En nu krijgen ze de deksel op hun neus.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 18:26:17 #174
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180065501
quote:
quote:
De afgelopen jaren heeft Rotterdam zich geweldig ontwikkeld. Onze stad is nu de plek waar je moet zijn. En we hebben ontzettend veel om trots op te zijn.
Stank voor dank dus
  Moderator dinsdag 26 juni 2018 @ 22:46:50 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_180069677
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Stank voor dank dus
Mischien waren de kiezers helemaal niet zo blij met LR? 20% van de stemmen is niet fantastisch.

Word wel eens vergeten dat LR ook de deelgemeentes om zeep geholpen heeft in Rotterdam waardoor de gemeente en zijn bestuur ineens erg ver weg waren van de burgers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_180093269
Het zou fijn zijn als er nu iets gedaan zou worden aan de excessen van al die jaren Leefbaar Rotterdam (zoals preventief betasten), maar die kans lijkt me nihil.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_180272800
Leefbaar boycot eerste debat als oppositie

Leefbaar Rotterdam boycot het eerste raadsdebat waarbij de partij weer tot de oppositie behoort. Vandaag wordt het nieuwe coaltieakkoord besproken, maar zonder de 11 raadsleden van Leefbaar, die het nog steeds onverteerbaar vinden dat zij als grootste fractie buiten het stadsbestuur zijn gevallen.



,,Jullie kunnen je borst natmaken de komende vier jaar,’’ laat fractievoorzitter Joost Eerdmans via een brief aan de raadsleden weten. ,,Voorstellen die wij goed vinden voor Rotterdam zullen wij volop steunen, maar op andere momenten zullen zij een tot de tanden bewapend Leefbaar Rotterdam tegenover zich vinden. Wij zullen hen confronteren met het geluid van de Rotterdammers die zij genegeerd hebben.’’

Eerdmans noemt het vandaag, de dag waarop ook de nieuwe wethouders worden geïnstalleerd, ‘een zwarte dag voor de Rotterdamse democratie’. ,,Vandaag draaien wij de rollen om. De coalitiepartijen zullen de hele dag gedwongen worden om tegen het resultaat van hun cordon sanitaire aan te kijken: elf lege stoelen die staan voor onze kiezers die van dit college geen stem hebben gekregen.’’

De boycot kwam Leefbaar op grote kritiek te staan. Nida-raadslid Ercan Büyükçifçi noemde het een middelvinger naar de Rotterdammers. Hij wees erop dat de raad de plek is om het democratische debat te voeren. Ook wethouder Adriaan Visser (D66), die vandaag wordt herbenoemd, meende dat Leefbaar 'toch iets niet helemaal begrepen heeft voor wat betreft democratie'.

Eerder vandaag kregen de drie scheidende Leefbaar Rotterdam-wethouders – Eerdmans, Robert Simons en Maarten Struijvenberg - nog warme afscheidswoorden van de burgemeester en een staand applaus van de raad. Sven de Langen (CDA) en Adriaan Visser (D66) werden niet uitgezwaaid, omdat zij posten krijgen in het nieuwe college. Zes partijen hebben zich na twee moeizame maanden toch gevonden. VVD, D66, GroenLinks, PvdA, CDA en ChristenUnie-SGP vormen vandaag het nieuwe stadsbestuur.
https://www.ad.nl/rotterd(...)-oppositie~a4d8052c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:30:01 #179
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_180275883
Dat zal ze leren
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 juli 2018 @ 11:17:01 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_180276770
Voor wie 2,5 uur de tijd heeft. Coalitievorming in Rotterdam https://versbeton.nl/2018(...)en-klinker-verschil/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')