abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:10:41 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178216683
Is dat tegenwoordig een beetje te doen? Ik heb al diverse informatie opgezocht en het blijkt dat momenteel de grens tussen Wit Rusland en Rusland gesloten is voor iedereen behalve voor diegene uit die 2 landen. Geen probleem, ga ik gewoon via Litouwen en Letland, beide EU landen. Maar dan, via Letland Rusland in. Doelbestemming is de stad Krasnojarsk. Afstand, via Wit Rusland (wat dus niet kan) = 6.482km. Via Litouwen en Letland komen daar vast nog een paar honderd km bij. Nou ja, benzine in Rusland is goedkoop. Een liter euro 95 daar doet nu 42 roebel, gelijk aan 58 eurocent. Mijn auto rijdt gemiddeld 1 op 15 als ik niet te hard rij in elk geval. Geschatte benzinekosten op en neer: 650 a 700 euro.

Wat zijn nog meer zaken om op te letten tijdens deze roadtrip:
- Visa nodig
- Houden aan specifieke verkeersregels, bepaalde verplichte items nodig in de auto
- Contant geld nodig voor tolheffingen? Moeten dat perse Roebels zijn of mag het ook met euro's/dollars?
- Overnachten, in de auto om je spullen te bewaken of gewoon in een plaatselijke motel?
- Navigatie, nog niet gechecked of er een Rusland kaart beschikbaar is voor mijn TomTom.
- Kilo coke thuis laten :P
- Niet te hard rijden, want hoe corrupt is de politie?
- Mijn auto is niet de nieuwste meer, een Opel Vectra uit 2001, dus een niet een al te opvallende auto voor wat betreft dieven. Denk ik. Wel even grondig nakijken, reserve items meenemen, lampen zou ik voortijdig laten vervangen. Kan het zelf niet zo goed, want kan er zo moeilijk bij. En voor de rest alle overige zaken, oliepeil, koelwatervloeistof, ruitenwisservloeistof, 50 a 60 liter jerrycan, of twee kleinere 25 a 30L jerrycans, zeker als je wat dieper Rusland in gaat en minder tankstations tegen komt.

Ik hoor graag jullie ideeen/suggesties/aanbevelingen.

Vliegtuig heb ik ook al overwogen, maar er zijn meerdere bezwaarpunten aangaande dit:
- Vliegen is veel duurder, behalve de echte budget stunters, maar ik vertrouw dat totaal niet.
- Ik heb nog nooit gevlogen, ik zou waarschijnlijk op Schiphol al verdwalen, laat staan in een vreemde Russische stad, waarbij er ook nog eens overgestapt moet worden in Moskou.
- Geen controle over waar je heen gaat
- Cheap ass vluchten betekenen ook weinig onderhoud aan de toestellen, neerstortingsgevaar is reeel.
- Parkeergeld bij Schiphol, wat kost dat wel niet als je je auto daar 2 weken laat staan?
- Benzinekosten om bij Schiphol te komen tellen ook nog eens mee, ik moet helemaal uit Groningen komen.
- ANWB vragen hoe het zit met pechhulp verlening. Ik ben ANWB lid, maar ik denk niet dat mijn huidige abonnement ook in Rusland voorziet, dus navragen.

Roadtrip is veel leuker, meer avontuurlijker. Ook leuk om te documenteren. Ik heb een kleine notebook waar ik een externe hdd aan kan koppelen om video's en foto's op op te slaan. Alleen het opladen van die notebook is wat lastig. Allicht een 12v -> 220v adapter. Of ik moet al op een of andere manier data rechtstreeks van mijn S7 naar een externe schijf kunnen zetten, maar dat gaat waarschijnlijk ook niet werken, omdat de schijf ook stroom nodig heeft. De S7 kan in 4K opnemen, maar ten omwille van de opslagcapaciteit lijkt me dit niet verstandig. De externe schijf die ik heb is 320GB, in de notebook heb ik een ssd gestopt van maar 60GB. USB sticks zijn ook nog een optie. Documentatie is wel belangrijk, want ik ga niet dagelijks op en neer dwars door Rusland.

De route: Rood is het alternatief door Litouwen en Letland:

[ Bericht 2% gewijzigd door TechnoCat op 31-03-2018 18:16:32 ]
pi_178216836
Externe hdd op telefoon zal wel gaan met een otg kabeltje? Laptop opladen zal toch wel gewoon aan de aansteker van je auto kunnen?

Budget vliegen is niet minder veilig. Vaak zelf nieuwere toestellen. Hoe het met interne Russische maatschappijen zit weet ik niet. Navigeren op een vliegveld is niet zo moeilijk maar met de auto is wel veel leuker natuurlijk.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:29:20 #3
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178217098
Je kunt wel stellen dat dit echt een roadtrip is. In Amerika doen ze dat ook regelmatig, zijn ze zo een paar dagen onder de pannen. Het enige waar ik een beetje mee zit is de veiligheid. Zeker als je wat verder oostwaarts gaat. En om nu de hele tijd de pinpas in de bilnaad te houden lijkt me ook niks.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:51:53 #4
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178217625
waarom in godsnaam zo ver met de auto. een auto gaat dat echt niet reden hoor. kijk...naar Zweden rijden of Portugal of Frankrijk ofzo..... ja dat is met de auto nog wel te doen. is nog steeds wel erg ver (en ik zou het zelf nooit doen) maar dat kan nog net aan.
maar de reis die jij wil maken TS :') ......ik bedoel....wauw. je rijd bijna helemaal naar China toe. dat gaat je auto echt niet halen.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:00:05 #5
475456 Samuel24
pi_178217808
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:

- Vliegen is veel duurder, behalve de echte budget stunters, maar ik vertrouw dat totaal niet.

en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen? :')
pi_178217864
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Die gaat niet met bijna 1000 km/h met de neus eerst naar de grond van 10 km hoog :')

OT: vliegen is chill, maar rijden is nog veel chiller _O_
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:04:25 #7
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178217913
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat 'oude barrel' heeft nog maar 135k op de teller, als ie nu op 3 ton stond dan zou ik het inderdaad niet doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:51 schreef Samuel24 het volgende:
waarom in godsnaam zo ver met de auto. een auto gaat dat echt niet reden hoor. kijk...naar Zweden rijden of Portugal of Frankrijk ofzo..... ja dat is met de auto nog wel te doen. is nog steeds wel erg ver (en ik zou het zelf nooit doen) maar dat kan nog net aan.
maar de reis die jij wil maken TS :') ......ik bedoel....wauw. je rijd bijna helemaal naar China toe. dat gaat je auto echt niet halen.
Waarom zou dat niet kunnen? Zoals ik al zei, als je maar de nodige voorbereidingen doet en zorgt dat je auto tip in orde is en dat je genoeg reservespullen meeneemt + eventueel wat klein gereedschap.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:05:11 #8
475456 Samuel24
pi_178217929
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Die gaat niet met bijna 1000 km/h met de neus eerst naar de grond van 10 km hoog :')

OT: vliegen is chill, maar rijden is nog veel chiller _O_
de kans dat TS een dodelijk ongeluk krijgt met zijn auto is velelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelele maal groter dan dat TS een dodelijk vliegtuigongeluk krijgt met de aller goedkoopste vlucht die er is.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:06:55 #9
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_178217975
Ga je alleen? Spreek je Russisch? Weet je al waar je wil gaan slapen?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:07:21 #10
475456 Samuel24
pi_178217982
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:04 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Dat 'oude barrel' heeft nog maar 135k op de teller, als ie nu op 3 ton stond dan zou ik het inderdaad niet doen.
weetje (en ik ben nu echt serieus) en raad je het ten zeerste af om deze reis te maken met je auto. even afgezien van het feit dat mensen in Rusland rijden als gekken en jij door heel rusland wilt gaan rijden. en stel nou dat jij auto pech krijgt en je zit ergens in de middle of nowere? wie gaat je helpen dan?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:08:00 #11
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218002
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:06 schreef Jinkx het volgende:
Ga je alleen? Spreek je Russisch? Weet je al waar je wil gaan slapen?
- Ja
- Nee (wel engels en duits)
- Nee (nog niet althans)
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:07 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

weetje (en ik ben nu echt serieus) en raad je het ten zeerste af om deze reis te maken met je auto. even afgezien van het feit dat mensen in Rusland rijden als gekken en jij door heel rusland wilt gaan rijden. en stel nou dat jij auto pech krijgt en je zit ergens in de middle of nowere? wie gaat je helpen dan?
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.
pi_178218021
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:05 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

de kans dat TS een dodelijk ongeluk krijgt met zijn auto is velelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelele maal groter dan dat TS een dodelijk vliegtuigongeluk krijgt met de aller goedkoopste vlucht die er is.
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fataler :)
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:09:50 #13
475456 Samuel24
pi_178218032
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:04 schreef TechnoCat het volgende:

Waarom zou dat niet kunnen? Zoals ik al zei, als je maar de nodige voorbereidingen doet en zorgt dat je auto tip in orde is en dat je genoeg reservespullen meeneemt + eventueel wat klein gereedschap.

ben je erg technisch? kan je je auto repareren als je ergens langs de weg staat met pech?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:11:37 #14
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218067
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fataler :)
Klopt, dat redt je niet met een pleister.

Als ik ooit een keer voor de 1e keer wil vliegen, dan pak ik wel een retourtje Londen of zo, om even het idee te krijgen hoe het allemaal in z'n werk gaat op die vliegvelden, want zoals gezegd ik heb nog nooit gevlogen. Als ik gewoon een keer naar Engeland ga met een goedkope vlucht dan weet ik in elk geval dat ter plekke op het vliegveld in Engeland ik de taal daar kan lezen. In Rusland is dat wat lastiger.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

ben je erg technisch? kan je je auto repareren als je ergens langs de weg staat met pech?
Bandje vervangen, vloeistoffen bijvullen, dat soort dingen wel, maar als er een motorstoring is en de auto wil niet meer starten dan houdt het voor mij ook op. Maar dat geldt denk ik voor het gros van de Nederlanders. Als jouw auto niet wil starten kun je em dan ook ter plekke repareren? Bovendien daarvoor heb je de pechhulp dienst. Ik zou zeker eerst heel grondig bij de ANWB gaan informeren over hoe en wat. En waarschijnlijk neem ik ook een tweede (oud mobieltje) mee met een prepaid kaartje er in, voor het geval dat mijn eigen telefoon de geest geeft.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:11:50 #15
475456 Samuel24
pi_178218071
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:08 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.
en dat zal niet goedkoop zijn ben ik bang. al met al kan je met al dat geld wat je dan moet gaan betalen net zo goed 1e klas reizen met het vliegtuig me dunkt.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:12:14 #16
475456 Samuel24
pi_178218078
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

je weet hoe ze in Rusland rijden? :')
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:12:28 #17
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178218085
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:51 schreef Samuel24 het volgende:
Ben jij wereldvreemd ofzo? Natuurlijk kan je zover rijden met de auto, genoeg die het ook doen. Nog wel verder.

Net aan naar Frankrijk? :? Je kan gerust een heel eind verder rijden hoor. Het is niet zo dat je auto uit elkaar valt als je in een week 6000 km rijdt.
pi_178218114
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Het is niet dat ik er wekelijks kom, nee.
Ken wel die filmpjes op YT en die programma's op RTL7 :') _O-
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:13:44 #19
475456 Samuel24
pi_178218116
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:11 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Klopt, dat redt je niet met een pleister.

Als ik ooit een keer voor de 1e keer wil vliegen, dan pak ik wel een retourtje Londen of zo, om even het idee te krijgen hoe het allemaal in z'n werk gaat op die vliegvelden, want zoals gezegd ik heb nog nooit gevlogen. Als ik gewoon een keer naar Engeland ga met een goedkope vlucht dan weet ik in elk geval dat ter plekke op het vliegveld in Engeland ik de taal daar kan lezen. In Rusland is dat wat lastiger.
ik snap dat je bang met om te vliegen. ik vind dat zelf ook niks hoor. geef ik heel eerlijk toe.
maar ik denk eerlijk gezegd dat je nu meer bang zou moeten zijn voor de reis die je van plan bent te maken met je auto.
pi_178218130
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:08 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

- Ja
- Nee (wel engels en duits)
- Nee (nog niet althans)

[..]

Bedenk wel dat er in Rusland niet veel mensen Engels of Duits spreken. Ander probleem vind ik dat je bebording aan de wegen niet kunt lezen, Russische letters.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:14:48 #21
475456 Samuel24
pi_178218139
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:12 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ben jij wereldvreemd ofzo? Natuurlijk kan je zover rijden met de auto, genoeg die het ook doen. Nog wel verder.

Net aan naar Frankrijk? :? Je kan gerust een heel eind verder rijden hoor. Het is niet zo dat je auto uit elkaar valt als je in een week 6000 km rijdt.
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:15:09 #22
475456 Samuel24
pi_178218150
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Het is niet dat ik er wekelijks kom, nee.
Ken wel die filmpjes op YT en die programma's op RTL7 :') _O-
:Y
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:15:57 #23
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218168
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:12 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.

Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven. :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Ziewel het volgende:

[..]

Bedenk wel dat er in Rusland niet veel mensen Engels of Duits spreken. Ander probleem vind ik dat je bebording aan de wegen niet kunt lezen, Russische letters.
Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.
Als de auto al 3 ton op de teller heeft, ja. Maar mijn auto heeft nog maar 135.000km gereden. DR is vervangen bij 82.000km, dus die kan ook nog wel even. In 2015 zijn er 4 nieuwe banden onder gekomen, vorig jaar een nieuwe uitlaat en hij is de laatste 2 jaar zonder problemen door de APK gekomen.

Maar zelfs dan nog, zal ik voor zo'n trip begin sowieso de olie laten verversen en misschien ook nieuwe bougies laten plaatsen. Ik heb de auto in 2014 gekocht, toen stond er 84.000km op de teller, dus ik heb er in ongeveer 3,5 jaar tijd zo'n 50.000km mee gereden. Geen idee hoe vaak je de bougies moet vervangen, maar ik vermoed dat het geen overbodige luxe is.

[ Bericht 26% gewijzigd door TechnoCat op 31-03-2018 19:21:31 ]
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:18:16 #24
475456 Samuel24
pi_178218219
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.

Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven. :)
je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk he. maar uuh....laat je auto goed checken door je dealer of garage voordat je je reis begint.
pi_178218230
quote:

[..]

[..]

Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.
Euh, je weet dat dingen als voorrangswegen niet op je navigatie weergegeven worden :')
Brutal. Fucking. Metal.
pi_178218232
quote:

[..]

Het is ook zo dat je met een visum niet zomaar overal in Rusland kunt komen. Je hebt voor bepaalde streken of districten ook een bepaald visum nodig. Zou ik maar eens navragen bij bijvoorbeeld de Russische Ambassade in Den Haag.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:19:00 #27
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178218241
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Grotere afstanden rijden is beter voor je auto dan elke keer kleine stukjes.

Mocht TS wel pech krijgen onderweg zit hij wel goed met een Opel uit 2001. Die kunnen ze in garages wel weer fixen. Makkelijker dan nieuwere auto’s met een hoop nieuwe software.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:23:06 #28
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218331
quote:
19s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Euh, je weet dat dingen als voorrangswegen niet op je navigatie weergegeven worden :')
Ik rij natuurlijk ook niet met m'n ogen dicht. De autosnelweg is overigens 1 grote voorrangsweg. De enige reden waarom ik daar vanaf zal gaan is om te tanken en/of om te pitten, bij een tankstation langs de snelweg. Als het me veilig genoeg toe lijkt.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:23:29 #29
475456 Samuel24
pi_178218342
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:19 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Grotere afstanden rijden is beter voor je auto dan elke keer kleine stukjes.

Mocht TS wel pech krijgen onderweg zit hij wel goed met een Opel uit 2001. Die kunnen ze in garages wel weer fixen. Makkelijker dan nieuwere auto’s met een hoop nieuwe software.
je vergist je vriend. als je veel kilometers rijd is dat inderdaad goed voor je motor. maar veel andere onderdelen verslijten sneller. en waar ga je een garage vinden als je pech hebt ergens in de middel of nowere? en al zou je een garage vinden dan is het nog maar de vraag of je wel of niet opgelicht word. ze zien natuurlijk dat TS een toerist is. bovendien kunnen ze in Rusland vaak geen Engels spreken en TS spreekt geen Russisch.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:27:31 #30
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218435
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:23 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

je vergist je vriend. als je veel kilometers rijd is dat inderdaad goed voor je motor. maar veel andere onderdelen verslijten sneller. en waar ga je een garage vinden als je pech hebt ergens in de middel of nowere? en al zou je een garage vinden dan is het nog maar de vraag of je wel of niet opgelicht word. ze zien natuurlijk dat TS een toerist is. bovendien kunnen ze in Rusland vaak geen Engels spreken en TS spreekt geen Russisch.
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.

Als ik met een Rus zou moeten communiceren dan zou ik gewoon de telefoon er bij pakken, Google Translator aan, engels invoeren, je krijgt Russisch terug en dat kun je de betreffende Rus laten lezen. En anders met handen, voeten en stukjes kaas kom je ook een heel eind.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:30:29 #31
475456 Samuel24
pi_178218505
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
ik heb ook een oude auto en ik voel mij daar toch echt een stuk veiliger mee als ik daarmee een klein ritje mee maak.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:31:00 #32
475456 Samuel24
pi_178218516
maar nogmaals. je moet het zelf weten uiteraard.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:36:27 #33
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218635
Dat is eerst wel voldoende over de technische aspecten van de auto. Zijn er ook nog meer andere praktisch zaken in Rusland waar rekening mee gehouden moet worden?
pi_178218725
Vliegen lijkt mij goedkoper en sneller. Maar afgezien daarvan zie ik niet heel veel problemen. Overnachten doe je het best in een hotel, omdat je naast een visa ook een registratie nodig hebt van de plek waar je verblijft.

Het lijkt mij het handigst als je voor de reis je auto goed laat controleren en dingen preventief vervangt. Ik denk dat je aan de ANWB in rusland vrij weinig gaat hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178218745
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:36 schreef TechnoCat het volgende:
Dat is eerst wel voldoende over de technische aspecten van de auto. Zijn er ook nog meer andere praktisch zaken in Rusland waar rekening mee gehouden moet worden?
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?

In principe kun je een heel eind komen; maar hou er wel rekening mee dat je met een Nederlands kenteken opvalt daar.

Als je reis op de een of andere manier zakelijk is zou ik ook even onderzoek of daar geen bezwaren voor zijn.

Je kan ook nog altijd de train overwegen :)
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:43:09 #36
475456 Samuel24
pi_178218801
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?

In principe kun je een heel eind komen; maar hou er wel rekening mee dat je met een Nederlands kenteken opvalt daar.
dit inderdaad. ik maak me een beetje zorgen.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:45:19 #37
475456 Samuel24
pi_178218862
quote:

Je kan ook nog altijd de train overwegen :)
met de trein lijkt mij inderdaad veel beter en veiliger. je moet alleen wel vaak overstappen denk ik.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:48:08 #38
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178218930
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:45 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

met de trein lijkt mij inderdaad veel beter en veiliger. je moet alleen wel vaak overstappen denk ik.
Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.
quote:

[..]

Ik zou telefonisch iemand kunnen raadplegen, dat wel.
quote:
Omdat ie natuurlijk kanariegeel is. Eigenlijk zou je er iets voor moeten hangen waardoor ie wit lijkt, zonder de plaat daadwerkelijk wit te maken. Maar ja, als je daar rijdt met een NL plaat, ja, wat dan nog? Ben je dan sneller doelwit van gangsters of zo?
quote:
Als je reis op de een of andere manier zakelijk is zou ik ook even onderzoek of daar geen bezwaren voor zijn.
Nee, het is geen zakelijke reis. Puur persoonlijk.
pi_178219021
Deze TS is gewoon wereldvreemd :')

Hij denkt wel even in the middle of nowhere iemand aan te spreken en tovert even een mobiel met 4G tevoorschijn waarmee hij Google Translate kan gebruiken. Ohja, hij serveert ook even een mooi Hollands kaasplankje, want dat laat even de gastvrijheid zien en als TS zich dan omdraait is zijn auto weg. Maar dat maakt niet uit want de ANWB komt hem wel even ophalen met de helikopter. :')
pi_178219044
quote:
- Geen controle over waar je heen gaat
Want de piloot kan zomaar even besluiten om naar Kazachstan of Congo te vliegen ofzo? :?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:54:36 #41
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178219061
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:52 schreef Klapjap het volgende:
Deze TS is gewoon wereldvreemd :')

Hij denkt wel even in the middle of nowhere iemand aan te spreken en tovert even een mobiel met 4G tevoorschijn waarmee hij Google Translate kan gebruiken. Ohja, hij serveert ook even een mooi Hollands kaasplankje, want dat laat even de gastvrijheid zien en als TS zich dan omdraait is zijn auto weg. Maar dat maakt niet uit want de ANWB komt hem wel even ophalen met de helikopter. :')
Kom op, 'middle of nowhere' is overdreven, als je continue op de autosnelweg blijft, waar ook zoveel andere auto's rijden, hoe moeten die mensen dan autopech oplossen? Als ik nu met m'n auto door de sahara probeer te karren dan heb je een punt, omdat je daar helemaal geen voorzieningen hebt plus het feit dat je waarschijnlijk binnen no time vast zit.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:57:05 #42
475456 Samuel24
pi_178219102
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:54 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Kom op, 'middle of nowhere' is overdreven, als je continue op de autosnelweg blijft, waar ook zoveel andere auto's rijden, hoe moeten die mensen dan autopech oplossen? Als ik nu met m'n auto door de sahara probeer te karren dan heb je een punt, omdat je daar helemaal geen voorzieningen hebt plus het feit dat je waarschijnlijk binnen no time vast zit.
Rusland is zoooo veel keer groter dan Nederland. en jij wil door heel Rusland gaan rijden. sowieso zullen daar hele stukken tussen zitten waar gewoon geen beschaving te vinden is.
pi_178219139
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng is w/ Er gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...

Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.

Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen :)

En waarom Krasnojarsk :o

* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_178219180
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng is w/ Er gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...

Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.

Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen :)

* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug :)
bwehehe het wegennet in de VS vergelijken met dat in Rusland _O-
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178219207
quote:

En waarom Krasnojarsk :o

Wat een vergelijking, godver :')
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:01:07 #46
475456 Samuel24
pi_178219215
quote:

ik ben inderdaad niet avontuurlijk ingesteld. dat geef ik volmondig toe hoor.
maar toch heb ik een heel slecht gevoel over dit hele plan. maar goed...TS moet het uiteindelijk zelf weten he.
pi_178219257
Dus je bent een onervaren reiziger die even met de auto maar Rusland wilt rijden? Je spreekt geen Russisch? En je hebt geen kennis van auto's repareren?

Uitstekend plan man!

Jij denkt toch serieus niet dat wanneer je gestrand bent met de auto dat de ANWB het wel even komt fixen?!
1. Wellicht rijd je dan net door het gebied waar geen mobiel ontvangst is..
2. Ze werken met lokale aanbieders die zeer waarschijnlijk je taal niet spreken en van ver moeten komen.

En zo zijn er nog wel meer beren...
pi_178219272
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:02 schreef Brybry het volgende:
Letterlijk ook :+
pi_178219301
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Letterlijk ook :+
:D
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 20:05:27 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178219318
Ten eerste: gave trip! Ik zou je aanraden wel het cyrillische schrift te leren zodat je de borden kunt lezen.

Verder ben ik het eigenlijk wel eens met de rest. Je doet erg moeilijk over vliegen (wat ik overigens wel snap want ik heb ook vliegangst) en het klopt ook niet wat je daarover zegt: vliegen is het meest veilige vervoersmiddel. Zoek maar eens op hoeveel mensen er jaarlijks omkomen bij een vliegtuigongeluk en vergelijk dat eens met het aantal verkeersdoden.

Daarnaast wuif je alle opmerkingen weg over het autorijden. Advies geven heeft daarom weinig zin bij jou want je hebt toch al bepaalde dingen in je hoofd.

Maar ik hoop dat het een mooie reis wordt voor je!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:06:07 #51
475456 Samuel24
pi_178219340
TS je zou dit beter een keer kunnen doen met een hele groep mensen (maar zelfs dan nog). maar zeker niet in je eentje.
pi_178219372
En terug?

Vliegen is helemaal niet zo eng en moeilijk, dit is veel moeilijker en enger.
pi_178219414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:48 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.

[..]

Ik zou telefonisch iemand kunnen raadplegen, dat wel.

[..]

Omdat ie natuurlijk kanariegeel is. Eigenlijk zou je er iets voor moeten hangen waardoor ie wit lijkt, zonder de plaat daadwerkelijk wit te maken. Maar ja, als je daar rijdt met een NL plaat, ja, wat dan nog? Ben je dan sneller doelwit van gangsters of zo?

[..]

Nee, het is geen zakelijke reis. Puur persoonlijk.
De trein is helemaal geen verkeerde optie.

Vanuit Berlijn kun je de trein (via Wit-Rusland waar je een doorreisvisum nodig hebt) naar Moskou pakken. Vanuit Moskou met de Trans-Siberie Expres naar Krasnojarsk (die rit duurt al 2,5 dag). Je koopt de kaartjes van tevoren dus je weet eigenlijk exact op welke perrons je moet zijn. Op het station in Moskou kun je met wat Engels/Duits ook bij iemand terecht.

Als je met de auto gaat moet je ook rekening houden met de kwaliteit van de wegen daar; de periode in het jaar dat je gaat. De route die je wil rijden heb je ook niet overal zomaar een tankstation. Daar zul je sowieso cash (in Roebels) moeten betalen.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:10:23 #54
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178219437
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:02 schreef Brybry het volgende:
Dus je bent een onervaren reiziger die even met de auto maar Rusland wilt rijden? Je spreekt geen Russisch? En je hebt geen kennis van auto's repareren?

Uitstekend plan man!

Jij denkt toch serieus niet dat wanneer je gestrand bent met de auto dat de ANWB het wel even komt fixen?!
1. Wellicht rijd je dan net door het gebied waar geen mobiel ontvangst is..
2. Ze werken met lokale aanbieders die zeer waarschijnlijk je taal niet spreken en van ver moeten komen.

Als je het zo beredeneert zou je nooit en te nimmer een roadtrip kunnen maken. Eens zal toch een keer de 1e keer moeten zijn. Ja, en daar horen wat risico's bij, dat valt niet aan te ontkomen. Ik kan hier als ik de straat uitrij ook ineens door een vrachtauto geschept worden. Ik heb overigens die hele route nog eens nageplozen op Google maps, maar echt sprake van midden in de rimboe zitten is er niet. En bovendien zover is het ook niet lang niet. Denk je nu echt dat ik zo plompverloren in de auto spring en hoppa die kant op sjees? Nee natuurlijk niet, ik probeer met alle aspecten, zoveel mogelijk aspecten rekening te houden, maar 100% veiligheid en garanties heb je nooit. Maar ja, als je dat wel zou hebben, dan heet het ook geen avontuur meer. Niet dat ik graag zou willen stranden met een kapotte auto halverwege de rit, maar als ik de website van de ANWB moet geloven kun je gewoon in Rusland geholpen als je panne hebt. Rusland is misschien geen Nederland, maar het is ook geen Ethiopië.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:05 schreef MaJo het volgende:
Ten eerste: gave trip! Ik zou je aanraden wel het cyrillische schrift te leren zodat je de borden kunt lezen.

Verder ben ik het eigenlijk wel eens met de rest. Je doet erg moeilijk over vliegen (wat ik overigens wel snap want ik heb ook vliegangst) en het klopt ook niet wat je daarover zegt: vliegen is het meest veilige vervoersmiddel. Zoek maar eens op hoeveel mensen er jaarlijks omkomen bij een vliegtuigongeluk en vergelijk dat eens met het aantal verkeersdoden.

Daarnaast wuif je alle opmerkingen weg over het autorijden. Advies geven heeft daarom weinig zin bij jou want je hebt toch al bepaalde dingen in je hoofd.

Maar ik hoop dat het een mooie reis wordt voor je!
Ik heb op zich geen angst om te vliegen, eerder de angst om te verdwalen op een Russisch vliegveld waar ik de taal niet kan lezen en waar ik binnen een bepaalde tijd m'n aansluitingsvlucht moet zien te vinden. En maar hopen dat het allemaal goed komt met de bagage. Jammer genoeg vliegen er geen vluchten rechtstreeks van Groningen Airport naar Krasnojarsk.
pi_178219471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:10 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Als je het zo beredeneert zou je nooit en te nimmer een roadtrip kunnen maken. Eens zal toch een keer de 1e keer moeten zijn. Ja, en daar horen wat risico's bij, dat valt niet aan te ontkomen. Ik kan hier als ik de straat uitrij ook ineens door een vrachtauto geschept worden. Ik heb overigens die hele route nog eens nageplozen op Google maps, maar echt sprake van midden in de rimboe zitten is er niet. En bovendien zover is het ook niet lang niet. Denk je nu echt dat ik zo plompverloren in de auto spring en hoppa die kant op sjees? Nee natuurlijk niet, ik probeer met alle aspecten, zoveel mogelijk aspecten rekening te houden, maar 100% veiligheid en garanties heb je nooit. Maar ja, als je dat wel zou hebben, dan heet het ook geen avontuur meer. Niet dat ik graag zou willen stranden met een kapotte auto halverwege de rit, maar als ik de website van de ANWB moet geloven kun je gewoon in Rusland geholpen als je panne hebt. Rusland is misschien geen Nederland, maar het is ook geen Ethiopië.
Nou, je hebt de keuze al gemaakt, succes!
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:12:26 #56
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_178219488
Er was toch een Fok!er die zo´n "race" had gereden van Amsterdam naar verweggistan (Mongolië?) en daar een verslag over had geschreven hier? Zoek dat effe op, dan kan je je in ieder geval alvast een voorstelling maken van wat je tegen gaat komen.

Zelf rijd ik graag flinke afstanden, woensdag pakken we weer de auto naar Mendoza, een goeie 1300km. Heerlijk, voornamelijk tweebaans wegen, weinig verkeer, weinig agressie in het verkeer. Met 2 honden en vrouwlief, gezellie :Y Maar desondanks zou ik zeggen: pak gewoon het vliegtuig, mafkees :D Overstappen in Moskou lijkt me echt geen groot probleem, op zo´n vliegveld zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die Engels spreken aan wie je eventueel wat kan vragen. En er gaan meer kisten naar beneden van bekende maatschappijen, dan van lowcost maatschappijen statistisch gezien volgens mij. Grootste luchtvaartramp staat nog altijd op naam van KLM :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:12:54 #57
475456 Samuel24
pi_178219498
quote:

[..]

waarom doe je dit niet gewoon een keer met een hele groep plus nog een persoon erbij die vloeiend Russisch spreekt?
pi_178219531
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:12 schreef flipsen het volgende:
Er was toch een Fok!er die zo´n "race" had gereden van Amsterdam naar verweggistan (Mongolië?) en daar een verslag over had geschreven hier? Zoek dat effe op, dan kan je je in ieder geval alvast een voorstelling maken van wat je tegen gaat komen.
Verschil tussen zijn trip en zo'n race is dat je bij zo'n race met een hele groep gaat en daar wat organisatie achter zit.

Met de auto door Rusland crossen is niet onmogelijk, maar dan zul je wel iets van de taal moeten spreken in bepaalde gebieden. Moskou en St. Petersburg zijn niet te vergelijken met de binnenlanden van Rusland.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:15:48 #59
475456 Samuel24
pi_178219568
quote:

[..]

Ik heb op zich geen angst om te vliegen, eerder de angst om te verdwalen op een Russisch vliegveld waar ik de taal niet kan lezen en waar ik binnen een bepaalde tijd m'n aansluitingsvlucht moet zien te vinden. En maar hopen dat het allemaal goed komt met de bagage. Jammer genoeg vliegen er geen vluchten rechtstreeks van Groningen Airport naar Krasnojarsk.
je kan met de trein naar Schiphol gaan. vanaf Schiphol vliegen er sowieso rechtstreekse vluchten.
pi_178219569
quote:

[..]

Je hebt roadtrips en je hebt roadtrips; Dit is nogal een ambitieus (ahum) plan. Je hebt met zoveel omstandigheden rekening te houden en jawel, je zult wel degelijk stukken rijden die afgelegen en verlaten zijn. Daarnaast twijfel ik best aan de veiligheid onderweg, je weet bijvoorbeeld dat er behoorlijke politieke spanningen zijn? Om maar 1 dingetje te noemen en zo zijn er nog veel meer.

Ik ben met de auto door Tunesië,Egypte en een paar andere landen gereden dus ik weet wel een beetje wat een roadtrip inhoudt.
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 20:16:04 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178219577
Wil je het trouwens in 2 weken doen? Dat is echt niet haalbaar :D

En je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu met risico durven nemen maar niet willen vliegen :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_178219596
Waarom naar Krasnojarsk trouwens? Heb je daar familie of vrienden? Of is daar een beurs, conventie of iets anders waar je heel graag naartoe wilt?
Als het je "gewoon" leuk lijkt om naar een verre stad buiten de EU te gaan, kan je ook naar bv Kiev gaan. Iets minder risico voor een eenzame reiziger, en prima om ervaring op te doen.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:17:10 #63
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178219598
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:12 schreef flipsen het volgende:
Ik zal eens zoeken naar dat verslag. :)
quote:
Overstappen in Moskou lijkt me echt geen groot probleem, op zo´n vliegveld zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die Engels spreken aan wie je eventueel wat kan vragen. En er gaan meer kisten naar beneden van bekende maatschappijen, dan van lowcost maatschappijen statistisch gezien volgens mij. Grootste luchtvaartramp staat nog altijd op naam van KLM :)
Mja, misschien valt het in Moskou ook nog wel mee, naar welke grootste luchtvaartramp van de KLM verwijs jij eigenlijk? Ik zal sowieso waarschijnlijk geen KLM vliegen, veel te duur.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:17:30 #64
475456 Samuel24
pi_178219605
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:15 schreef Brybry het volgende:

[..]

Je hebt roadtrips en je hebt roadtrips; Dit is nogal een ambitieus (ahum) plan. Je hebt met zoveel omstandigheden rekening te houden en jawel, je zult wel degelijk stukken rijden die afgelegen en verlaten zijn. Daarnaast twijfel ik best aan de veiligheid onderweg, je weet bijvoorbeeld dat er behoorlijke politieke spanningen zijn? Om maar 1 dingetje te noemen en zo zijn er nog veel meer.

Ik ben met de auto door Tunesië,Egypte en een paar andere landen gereden dus ik weet wel een beetje wat een roadtrip inhoudt.
dit. _O_
pi_178219614
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:17 schreef TechnoCat het volgende:
Mja, misschien valt het in Moskou ook nog wel mee, naar welke grootste luchtvaartramp van de KLM verwijs jij eigenlijk? Ik zal sowieso waarschijnlijk geen KLM vliegen, veel te duur.
Tenerife
pi_178219666
Zomaar een willekeurige datum gekozen:
Amsterdam - Moskou - Krasnoyarsk ¤ 396
Ik moet nog zien of je daar onder blijft met de auto.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:21:06 #67
475456 Samuel24
pi_178219679
TS waarom regel je niet gewoon een rechtstreekse vlucht vanuit schiphol?
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 20:21:56 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178219695
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippen ^O^ maar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
pi_178219719
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippen ^O^ maar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
Roadtrips zijn heerlijk idd _O_
Maar er is een grens aan alles :)
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:23:00 #70
475456 Samuel24
pi_178219723
quote:
mee eens. niks mis met een leuke readtrip. maar als je zo ver wilt gaan (zoals TS) dan moet je dat gewoon met een groep doen. niet in je eentje.
pi_178219745
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Zomaar een willekeurige datum gekozen:
Amsterdam - Moskou - Krasnoyarsk ¤ 396
Ik moet nog zien of je daar onder blijft met de auto.
Weet niet of je als zodra je Rusland inrijdt meteen 100-150 euro af kan tikken aan een of andere wegenbelastig/verzekering. Was aantal jaar geleden wel nog het geval meen ik.

De vraag waarom je naar Krasnoyarsk wil is misschien ook wel relevant :D niet de eerste de beste bestemming.
pi_178219768
quote:
Alleen :D

Dan is het sowieso de vraag hoe je het verwacht te doen met rijden. Je kan geen 10 uur aan een stuk rijden.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:27:21 #73
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_178219818
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:16 schreef MaJo het volgende:

En je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu met risico durven nemen maar niet willen vliegen :?
Het duurt denk ik al langer dan een week voor hen op de plaats van bestemming bent. :D
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:28:48 #74
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178219848
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:16 schreef MaJo het volgende:

Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:32:39 #75
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178219925
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef Samuel24 het volgende:
TS waarom regel je niet gewoon een rechtstreekse vlucht vanuit schiphol?
Heb je voorbeelden?

Die geen 1000 euro of meer kosten?
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoeveel kilometer verwacht je per dag te kunnen rijden?
Ben taxi chauffeur geweest. 1.500 moet wel haalbaar zijn lijkt me.
pi_178219927
Hoeveel kilometer verwacht je per dag te kunnen rijden?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:32:50 #77
475456 Samuel24
pi_178219930
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden
waarom pak je dan niet gewoon een vliegtuig vanuit Schiphol? daarvandaan vliegen sowieso rechtstreekse vluchten.
pi_178219936
quote:
Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen?
De vlucht die ik aangaf, is met Aeroflot. Een prima maatschappij.
Je gaat naar de balie van Aeroflot en beschrijft je probleem. Als de maatschappij schuldig is aan het probleem, kan je gratis op de eerstvolgende vlucht mee. Als je zelf schuldig bent, moet je zelf betalen.
Voor de overstap van de vluchten die ik vond, heb je een uur of 5 de tijd. Ruim voldoende.
pi_178219970
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.

Zou idd wel even Cyrillisch leren, heb je in een middagje gedaan.
Vreemd, op huwelijk rijmen alleen de woorden gruwelijk en afschuwelijk.
pi_178219990
quote:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.
Vliegvelden zijn zo gebouwd, dat mensen met een normale denkwijze het (kunnen) begrijpen. Het kan nooit fout gaan, het is niet zo dat je opeens op weg bent naar een heel ander werelddeel. Kom op man, zelfs kinderen gaan alleen op reis met het vliegtuig.
pi_178220016
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Als ik met een Rus zou moeten communiceren dan zou ik gewoon de telefoon er bij pakken, Google Translator aan, engels invoeren, je krijgt Russisch terug en dat kun je de betreffende Rus laten lezen. En anders met handen, voeten en stukjes kaas kom je ook een heel eind.
Laatst een Spanjaard gesproken die geen Engels kon. Via een translate app op zijn telefoon. Ging veel beter dan ik zou verwachten.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:36:28 #82
475456 Samuel24
pi_178220024
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.

er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier die naïef is.
pi_178220031
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:

Zegt de man die iedere dag van de Aldi naar de plaatselijke opvang rijdt. _O-
pi_178220060
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:48 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Juist op een vliegveld komen wel vaker mensen die geen Russisch spreken lijkt mij. Treinen moet je ook wel uit kunnen komen. Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:39:12 #85
475456 Samuel24
pi_178220069
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden?

Die geen 1000 euro of meer kosten?
https://www.tripadvisor.n(...)_to_Krasnojarsk.html
pi_178220129
Directe vluchten van Amsterdam naar Krasnoyarsk bestaan niet. Wel met een overstap, en op de meeste vliegvelden staat er (ook) gewoon Engels op de borden.
En anders heeft Google Translate een leuke functie, waarbij je de camera van je mobiel op een bord richt en i.p.v. de andere taal, zie je het woord in je eigen taal. Werkt best goed.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:42:05 #87
475456 Samuel24
pi_178220130
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:38 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.
en het zou nog toffer zijn als TS deze roadtrip zou doen met een groep vrienden ofzo. anders raad ik aan....niet doen.
pi_178220136
Zorg ervoor dat je auto is verzekerd in Rusland en dat je dit kan laten zien. Internationaal rijbewijs is ook verplicht en zorg dat je wat Russisch kan want bij de grens spreken ze niks anders.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:42:55 #89
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178220144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:36 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier naïef is.
Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.
pi_178220145
Ik krijg altijd zo'n gevoel bij dit soort topics.

Van die naïeve kutjes die even wat kinderen gaan helpen in Afrika en 's avonds willen ze even langs de Nijl lopen, omdat het daar zo mooi en veilig is en de krokodillen zullen toch geen honger hebben en de volgende dag zijn ze vermist. Er kon toch niks verkeerds gaan? Heel veel mensen doen dit... _O-

Hier heb je weer zo'n geval.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:44:02 #91
475456 Samuel24
pi_178220162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Directe vluchten van Amsterdam naar Krasnoyarsk bestaan niet. Wel met een overstap,
oeps. dat meen je niet. :') das wel even flink balen voor TS!
pi_178220170
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:42 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.
Je vergeet nog een punt. Ziektekosten. Kan je in de binnensteden handje contantje aftikken als er iets mis is.
pi_178220179
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:44 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

oeps. dat meen je niet. :') das wel even flink balen voor TS!
Elk idioot kan overstappen op een internationaal vliegveld.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:46:20 #94
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178220203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:46:29 #95
475456 Samuel24
pi_178220207
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

volgens TS anders niet. :') rijden naar Rusland is volgens hem makkelijker en minder risicovol dan overstappen in Moskou.
pi_178220228
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Dan vraag je toch het grondpersoneel of ze even handje-handje met je willen lopen?
pi_178220236
quote:

[..]

Het is geen hogere wiskunde, hoor. Zelfs Henk en Ingrid vliegen elk jaar naar de Costa del Sol.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:48:22 #98
475456 Samuel24
pi_178220242
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:47 schreef Klapjap het volgende:

[..]

Dan vraag je toch het grondpersoneel of ze even handje-handje met je willen lopen?
precies, en die spreken teminste wel Engels. :Y
pi_178220457
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
pi_178220486
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
1.500 stond er eerder in het topic.
pi_178220507
quote:

[..]

Je vind Schiphol “eng” omdat je nooit gevlogen heb maar je wilt wel met de auto naar Rusland. En dan niet zomaar “beschaafd” Rusland als Sint Petersburg of Moskou wat nog relatief goed te doen is maar echt diep in Rusland, bijna regen China en Mongolië aan. Dat is echt een serieuze trip. Die is wel prima te doen hoor maar dat vecht wel een hele goede voorbereiding en ervaring. En waarschijnlijk is met z’n tweeen ook beter.

Nog even over dat vliegen, het staat buiten Nederlands en Engels ook allemaal in kleurtjes en tekens, heel simpel. En ook de buitenlandse vliegvelden zijn simpel te doen hoor. Nu snap ik wel dat het leuker is met de auto, maar dat is dus een totaal andere reis. En wat jij wilt is meer een expeditie trouwens.

Je komt op slechte wegen, in gebieden waar niemand woont, gebieden zonder mobiel bereik, mensen spreken de taal niet, slecht wegdek. Of denk jij dat je continue op een snelweg ala Nederland zit waar je met 130kmpu doorheen rijd. Veel “snelwegen” in de diepere gebieden daar zijn niet meer dan veredelde karrensporen waar je met 50 overheen rijd en ook de plaatselijke boer met paard en wagen opzit. Dit moet je zo goed voorbereiden. Je moet voldoende eten en drinken bij je hebben, je auto zelf kunnen repareren, een tent meenemen voor eventueel overnachtingen.

En de veiligheid? Heb je alle regio’s bekeken van Rusland? Er kunnen zomaar autonome regio’s bijzitten waar je bv weer aparte visa voor moet hebben, onrustige regio’s, grenscontroles.

Het is te doen, maar zover Rusland in dat is meer een expeditie dan een reis. Ga niet alleen en bereid je zeer goed voor. Het is wel een onvergetelijke ervaring als je gaat, dat sowieso
pi_178220508
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
1000 km met het ene oog en 1000 km met het andere oog, zodat hij continue kan afwisselen en hij in 1 stuk kan doorrijden, ja toch?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:00:53 #103
16715 Mylene
*schatje*
pi_178220523
quote:

[..]

Is een eitje man, alles wijst voor zich. Met vliegen heb je in ieder geval meer zekerheid dan met je autootje daarheen. Het kan ook wel lekker lang duren voordat je hulp krijgt bij autopech.Je zal toch ook een paar keer een hotel moeten boeken om uit te rusten en op te frissen. Wat is je budget voor die reis per auto?

En wat is de reden dat je daarheen moet?
pi_178220597
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1.500 stond er eerder in het topic.
Wow, dat is echt idioot.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:05:35 #105
475456 Samuel24
pi_178220615
kan dat eigenlijk wel? 1500 in een dag rijden. lijkt mij toch best een beetje veel hoor.
pi_178220637
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:04 schreef Brybry het volgende:

[..]

Wow, dat is echt idioot.
Ja, ik heb ook geen idee hoe hij daarop komt.
pi_178220697
begin steeds meer te denken dat de TS een troll is...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178220708
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:05 schreef Samuel24 het volgende:
kan dat eigenlijk wel? 1500 in een dag rijden. lijkt mij toch best een beetje veel hoor.
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:10:30 #109
475456 Samuel24
pi_178220721
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
begin steeds meer te denken dat de TS een troll is...
nee dat denk ik niet. ik denk dat hij dit serieus wilt doen.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:14:50 #110
475456 Samuel24
pi_178220817
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:10 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.
pi_178220861
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:14 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:17:39 #112
16715 Mylene
*schatje*
pi_178220916
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:24:00 #113
475456 Samuel24
pi_178221100
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:16 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.
ik moet er eerlijk gezegd niet eens aan denken om een dergelijke trip helemaal in mijn eentje te moeten doen. ;(
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:25:03 #114
475456 Samuel24
pi_178221137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
ooh jaaa, en dan ben je sowieso zwaar de lul.
pi_178221138
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Zo diep in Rusland ben je meer een soort attractie lijkt mij. Ze zullen niet zo vaak een Nederlands nummerbord zien zou ik denken. Mensen schijnen erg gastvrij te zijn daar. Ik denk dat TS met een niet te nieuwe (elektronica) auto wel hulp kan krijgen in dorpjes daar.
pi_178221367
Hou je ons op de hoogte, TS? Lijkt me wel leuk een verslag te lezen van deze trip :)
pi_178221480
Ambitieus plan TS.
Wat wil je met deze road trip? Alleen maar op de weg zitten (want je schrijft telkens over snelwegen waar je niet vanaf gaat) of ook nog wat van de lokale cultuur opsnuiven.

Niet overal zijn snelwegen. Of beschouwen ze een tweebaans 80km weg met afbrokkelende randjes als een tweebaans snelweg. Twee banen beide kanten op dan. Bron: eigen ervaring. Als passagier dan.

1500 km per dag rijden, zonder goed uit te kunnen rusten omdat je in je auto wil blijven slapen. Iedere regio zal andersom in maar Rusland is juist wel een land waar veel criminaliteit is. Zelf geen nare dingen meegemaakt trouwens.

Navigatie: TomTom is leuk en aardig, maar zeker in het binnenland zijn alle borden in het cyrillisch. Verkeersborden zijn sowieso anders qua vorm en schrift. Loont dus de moeite je daarin te verdiepen. Bron: eigen ervaring.

Kosten: een ticket is echt niet duurder dan je benzinekosten, onderhoud auto en visa samen.

Misschien bedenk ik later nog meer zaken.

Niet dat zo’n trip onmogelijk zal zijn. Maar je komt nogal naïef en onwetend over. Je veegt bezwaren makkelijk weg en houdt vast aan jouw idee. Je lijkt een vliegveld waar (ook in Rusland) alles in het Engels staat aangegeven en Engelssprekende mensen zijn, akeliger te vinden dan een solo roadtrip waarbij je in gebieden komt waar niemand een mondje Engels spreekt, ook niet in grotere steden (bron: eigen ervaring).
Als je het per se wil doen op de manier die je bedacht had: zoek een vriend(in) erbij. En maak een realistisch reisschema. Ik las ergens dat je twee weken had? Daarmee kom je niet ver in dit immens grote land.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178221498
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:24 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.
ik moet er eerlijk gezegd niet eens aan denken om een dergelijke trip helemaal in mijn eentje te moeten doen. ;(
Dat is dan ook weer overdreven. Al zal ik niet ontkennen dat ik een paar keer bijzondere inhaalmanoeuvres heb gezien. Zowel van mijn chauffeur als auto’s die ons inhaalden. Maar doodsangsten heb ik ook weer niet uitgestaan.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_178221729
quote:

[..]

Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.
En als het Rusland is wat je juist aantrekt: boek dan eens een goedkope korte vlucht, desnoods dezelfde dag weer terug om te ervaren hoe gemakkelijk het navigeren is op vliegvelden. Kun je daarna altijd nog een keer daarheen vliegen.

Ik zit echt 848139592 keer liever vast op een vliegveld dan in een kapotte auto in een land waarin ik niet de taal spreek en haast niemand Engels kan. Een vervangende vlucht is een stuk gemakkelijker geregeld.
pi_178221822
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.
En als het Rusland is wat je juist aantrekt: boek dan eens een goedkope korte vlucht, desnoods dezelfde dag weer terug om te ervaren hoe gemakkelijk het navigeren is op vliegvelden. Kun je daarna altijd nog een keer daarheen vliegen.

Ik zit echt 848139592 keer liever vast op een vliegveld dan in een kapotte auto in een land waarin ik niet de taal spreek en haast niemand Engels kan. Een vervangende vlucht is een stuk gemakkelijker geregeld.
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.

In het ergste geval moet ie een lift regelen naar een vliegveld. En dan heeft ie een lokale vriend (die hij gemaakt heeft om de lift naar het vliegveld te regelen) die hem kan helpen navigeren op het enge vliegveld.

Als onze TS op dit moment het geld en de tijd heeft voor een reis naar Krasnojarsk zou ik de kans maar pakken. Maar ik ben dan ook al een tijdje niet meer in Krasnojarsk geweest.
pi_178222022
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:53 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.

In het ergste geval moet ie een lift regelen naar een vliegveld. En dan heeft ie een lokale vriend (die hij gemaakt heeft om de lift naar het vliegveld te regelen) die hem kan helpen navigeren op het enge vliegveld.

Als onze TS op dit moment het geld en de tijd heeft voor een reis naar Krasnojarsk zou ik de kans maar pakken. Maar ik ben dan ook al een tijdje niet meer in Krasnojarsk geweest.
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.
Als iemand Engels spreekt en zich desondanks druk maakt om de navigatie op een vliegveld lijkt me dat een meer relaxete optie. Stel dat de reis naar de grens met Rusland al zo tegenvalt dat hij zich omdraait is het daarnaast ook zonde van de tijd en kosten die in de visum aanvraag zijn gestoken.
pi_178222051
Maar TS moet vooral zijn eigen plan trekken. ^O^ Dood zal hij er niet gaan, natuurlijk kan hij dit trip ook zonder problemen volbrengen en dan heeft hij een prachtig avontuur beleefd.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 22:04:58 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178222063
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178222120
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.
pi_178222173
Heeft hij niet 14 dagen x 1500 km gedaan, daar de helft van genomen en dan kijken bij welke stad hij kan uitkomen?
pi_178222367
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.
Het is ook zeker niet de ergste plek in Rusland. Gewoon perfect gemiddeld. Alsof je als rus niet naar Amsterdam gaat maar naar Nijmegen. Perfect plan zou ik zeggen.
pi_178222387
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.
Als iemand Engels spreekt en zich desondanks druk maakt om de navigatie op een vliegveld lijkt me dat een meer relaxte optie. Stel dat de reis naar de grens met Rusland al zo tegenvalt dat hij zich omdraait is het daarnaast ook zonde van de tijd en kosten die in de visum aanvraag zijn gestoken.
Als je naar Rusland gaat met de auto kom je natuurlijk daarvoor al door gebieden met weinig Engels. En vliegtuig is geen optie, punt.
pi_178222505
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Krasnojarsk (Russisch: Красноярск) is een stad in Rusland, gelegen aan de Jenisej (de grootste rivier van Siberië). Het is de derde stad van Siberië en de hoofdstad van de gelijknamige regio (kraj) Krasnojarsk (op een na grootste deelgebied van Rusland). Omdat de stad zo diep in Rusland ligt is het wellicht het centrum van de nucleaire wetenschap geworden. Krasnojarsk-26 en Krasnojarsk-45 zijn twee dorpjes gebouwd rondom geheime complexen waar kernwapens geproduceerd werden. Krasnojarsk is de 7e grote stad langs de trans-Siberische spoorlijn, die de Russische hoofdstad Moskou verbindt met Vladivostok.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Krasnojarsk

Waarom niet?

Misschien kan ie erheen rijden en de auto daar laten en terugvliegen. Kan ie later doorrijden naar Beijing via Vladivostok.

pi_178222639
Rijden in dat soort landen is waanzin, het geld wat je denkt uit te sparen door te rijden i.p.v. te vliegen kan je al gaan geven aan smeergeld onderweg. Of je je aan regels houdt of niet boeit niet, een Nederlands kenteken betekent kassa en Rusland is bepaald geen rechtsstaat.

Als je zo nodig avontuur wilt kan je beter naar Moskou of St. Petersburg vliegen en vanaf daar de trein pakken. Dat is in Rusland een hele ervaring, en dat je het niet zou kunnen lezen is een drogreden. Op verkeersborden en wegwijzers gebruiken ze precies hetzelfde schrift :P

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2018 22:39:58 ]
  zaterdag 31 maart 2018 @ 22:41:28 #130
475456 Samuel24
pi_178222699
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ambitieus plan TS.
Wat wil je met deze road trip? Alleen maar op de weg zitten (want je schrijft telkens over snelwegen waar je niet vanaf gaat) of ook nog wat van de lokale cultuur opsnuiven.

Niet overal zijn snelwegen. Of beschouwen ze een tweebaans 80km weg met afbrokkelende randjes als een tweebaans snelweg. Twee banen beide kanten op dan. Bron: eigen ervaring. Als passagier dan.

1500 km per dag rijden, zonder goed uit te kunnen rusten omdat je in je auto wil blijven slapen. Iedere regio zal andersom in maar Rusland is juist wel een land waar veel criminaliteit is. Zelf geen nare dingen meegemaakt trouwens.

Navigatie: TomTom is leuk en aardig, maar zeker in het binnenland zijn alle borden in het cyrillisch. Verkeersborden zijn sowieso anders qua vorm en schrift. Loont dus de moeite je daarin te verdiepen. Bron: eigen ervaring.

Kosten: een ticket is echt niet duurder dan je benzinekosten, onderhoud auto en visa samen.

Misschien bedenk ik later nog meer zaken.

Niet dat zo’n trip onmogelijk zal zijn. Maar je komt nogal naïef en onwetend over. Je veegt bezwaren makkelijk weg en houdt vast aan jouw idee. Je lijkt een vliegveld waar (ook in Rusland) alles in het Engels staat aangegeven en Engelssprekende mensen zijn, akeliger te vinden dan een solo roadtrip waarbij je in gebieden komt waar niemand een mondje Engels spreekt, ook niet in grotere steden (bron: eigen ervaring).
Als je het per se wil doen op de manier die je bedacht had: zoek een vriend(in) erbij. En maak een realistisch reisschema. Ik las ergens dat je twee weken had? Daarmee kom je niet ver in dit immens grote land.
dit. _O_
pi_178222731
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen :')
  zaterdag 31 maart 2018 @ 22:45:44 #132
475456 Samuel24
pi_178222768
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen :')
precies. dus je kan daar echt niet non-stop 130 gaan rijden he. :') en dat betekent dus dat zo´n reis nog langer kan gaan duren.
pi_178225385
Ik volg dit topic. Vind het somehow erg intrigerend.
  zondag 1 april 2018 @ 00:33:47 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_178225436
Rij eerst een keer naar Kiev of Minsk of zo in die zelfde hoek. Ga het jaar daarop een stuk verder weg. Ervaar eens hoe het is te rijden in een vreemd gebied. Snap aan de ene kant dat je met de auto wil, kun je je eigen plan trekken. Maar die argumenten waarom je niet wilt vliegen slaan echt helemaal nergens op.
pi_178225534
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...

14 Dagen voor retour trip lijkt me wel wat ambitieus (maar niet onmogelijk). Als ik zo'n trip zou doen zou ik daar zeker meer tijd voor nemen.Je wilt onderweg ook nog wat zien neem ik aan?

Aantal dingen puntjes die ik kan bedenken:

-Visa RU
-Russisch alfabet leren (niet echt moeilijk ofzo maar wel super handig).
-Veel woorden opzoeken en opschrijven voor: noodgevallen, autopech, overnachten, tanken, eten en shit, weg kwijt etc. Dat indien je het nodig hebt je buiten translator apps oid toch iets hebt om op terug te vallen.
-Die gele platen lijken mij niet zo'n probleem. (Ik heb meerdere keren een export auto zien rijden ver in Oost Europa met platen die jaren verlopen waren, als die platen een probleem vormen gaan locals er ook niet mee rijden).
-Als je er Nederlands uit ziet kan je altijd nog wijselijk je mond houden als je ongewenst wordt aangesproken, vaak hebben ze dan maar amper door dat je geen local bent (dit werkt niet icm je gele kenteken maar verder wel).
-Cash geld in euro's verstoppen op een goede plek in de auto
-Direct in Rusland geld pinnen of euros wisselen
-Misschien handig om eventueel iets uit te zoeken dat je bijvoorbeeld in Moscou of voorbij Moscou alsnog een trein kan pakken als je genoeg hebt van autorijden maar toch graag naar je eindbestemming wilt. Dit is echt niet moeilijk of eng of desnoods mis je een trein who cares.
-Misschien vind je het leuk om een bijrijder te hebben, hiervoor bestaan groepen in Facebook of je kan je aanmelden op blablacar als bestuurder. Bij die laatste kan je geld verdienen, op deze rit zitten zeker interessante stukken tussen waar mensen goed betalen om mee te mogen rijden. Zeker in de EU zal ik dit overwegen als ik jou was. Bijvoorbeeld een trip aanbieden NL > Berlijn of Berlijn > Baltics.
-Wit-Rusland sowieso overslaan en via de Baltics of Oekraïne rijden.

Schijt hebben aan wat andere mensen vinden, als je dit graag wilt doen gewoon doen! Wel genoeg geld sparen/achter de hand hebben voor eventuele problemen. Het wordt dan zeker een trip om nooit te vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door ITrade op 01-04-2018 00:46:19 ]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178225680
Russisch alfabet leren niet moeilijk :') Zo is het misschien wel te doen om zo alle letters los te leren. Maar zodra ze in woorden of zinnen staan, je gaat het spoor bijster raken.

Rijden in het donker is sterk af te raden.
Omdat het rijgedrag van veel Russen te wensen overlaat en de wegen veelal slecht onderhouden zijn wordt het aangeraden om een auto met chauffeur te huren.

Aldus ANWB.nl
pi_178225745
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 00:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Russisch alfabet leren niet moeilijk :') Zo is het misschien wel te doen om zo alle letters los te leren. Maar zodra ze in woorden of zinnen staan, je gaat het spoor bijster raken.
Het alfabet stelt niets voor. Als je dit dus leert snap je ook gewoon wat er geschreven staat. Oké je kan geen boek lezen, maar het helpt echt super veel. Het is zeker geen Chinees oid.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  One tough cookie zondag 1 april 2018 @ 01:00:59 #138
169210 liesje1979
pi_178225916
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...

14 Dagen voor retour trip lijkt me wel wat ambitieus (maar niet onmogelijk). Als ik zo'n trip zou doen zou ik daar zeker meer tijd voor nemen.Je wilt onderweg ook nog wat zien neem ik aan?

Aantal dingen puntjes die ik kan bedenken:

-Visa RU
-Russisch alfabet leren (niet echt moeilijk ofzo maar wel super handig).
-Veel woorden opzoeken en opschrijven voor: noodgevallen, autopech, overnachten, tanken, eten en shit, weg kwijt etc. Dat indien je het nodig hebt je buiten translator apps oid toch iets hebt om op terug te vallen.
-Die gele platen lijken mij niet zo'n probleem. (Ik heb meerdere keren een export auto zien rijden ver in Oost Europa met platen die jaren verlopen waren, als die platen een probleem vormen gaan locals er ook niet mee rijden).
-Als je er Nederlands uit ziet kan je altijd nog wijselijk je mond houden als je ongewenst wordt aangesproken, vaak hebben ze dan maar amper door dat je geen local bent (dit werkt niet icm je gele kenteken maar verder wel).
-Cash geld in euro's verstoppen op een goede plek in de auto
-Direct in Rusland geld pinnen of euros wisselen
-Misschien handig om eventueel iets uit te zoeken dat je bijvoorbeeld in Moscou of voorbij Moscou alsnog een trein kan pakken als je genoeg hebt van autorijden maar toch graag naar je eindbestemming wilt. Dit is echt niet moeilijk of eng of desnoods mis je een trein who cares.
-Misschien vind je het leuk om een bijrijder te hebben, hiervoor bestaan groepen in Facebook of je kan je aanmelden op blablacar als bestuurder. Bij die laatste kan je geld verdienen, op deze rit zitten zeker interessante stukken tussen waar mensen goed betalen om mee te mogen rijden. Zeker in de EU zal ik dit overwegen als ik jou was. Bijvoorbeeld een trip aanbieden NL > Berlijn of Berlijn > Baltics.
-Wit-Rusland sowieso overslaan en via de Baltics of Oekraïne rijden.

Schijt hebben aan wat andere mensen vinden, als je dit graag wilt doen gewoon doen! Wel genoeg geld sparen/achter de hand hebben voor eventuele problemen. Het wordt dan zeker een trip om nooit te vergeten.
Wat een toffe post dit. _O_
  zondag 1 april 2018 @ 01:12:42 #139
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178226147
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:

Hoe het er uit zit:

In Belgie zijn de wegen nog 10 slechter dan dit. })

Ik zal alle informatie eens tot me laten bezinken. Een ieder heeft zo z'n ideeën of mening over dit onderwerp. De ene zegt dit, de ander zegt dat.
pi_178226163

Een filmpje over het verkeer daar mocht je dat nog niet gezien hebben. In dat korte stukje zie je al meerdere auto ongelukken en dat terwijl het nog donker en dus niet echt druk meer is op de weg. Als ik het filmpje zo bekijk denk ik, wat ontzettend gaaf om die reis naar daar te maken, aan de andere kant lijkt het me ontzettend eng. Ook omdat de wegen zo te zien met sneeuw bedekt zijn. Je Kan dus geen belijning zien op de weg. Leuk voor ergens waar je bekend bent, in dit geval lijkt het me levensgevaarlijk. Vooral icm het rijgedrag van de Russen.

Maar ik bewonder zeer zeker je moed. Ik zou het niet aandurven.
pi_178226254
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:12 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:

Hoe het er uit zit:
[ afbeelding ]

In Belgie zijn de wegen nog 10 slechter dan dit. })

Ik zal alle informatie eens tot me laten bezinken. Een ieder heeft zo z'n ideeën of mening over dit onderwerp. De ene zegt dit, de ander zegt dat.
Ik versta onder snelweg een weg met een middenscheiding en twee keer twee (of meer) rijbanen. Zoals in Nederland, zeg maar.
Als jij dit al de hele tijd voor ogen had, dan klopt je beeld van het wegdek aardig. Sommige stukken zijn slechter, andere stukken zijn zoals dit. Maar het blijft oppassen voor putten in de weg. En voor Russen die van jouw rijbaan een tweestrooks rijbaan maken.

Goed dat je alles tegen elkaar afweegt. Het is immers jouw vakantie en goed voorbereid kun je er best wat van maken. Maar het is en blijft een hele onderneming.
  One tough cookie zondag 1 april 2018 @ 01:21:24 #142
169210 liesje1979
pi_178226296
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:12 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Hoe het er uit zit:
[ afbeelding ]

Walley! _O-
  One tough cookie zondag 1 april 2018 @ 01:22:13 #143
169210 liesje1979
pi_178226309
Oh op de map ook zie ik. Sorry voor de offtopic. :@
pi_178226314
Rijden in Moskou is trouwens echt gekkenwerk :X
pi_178226383
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 01:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rijden in Moskou is trouwens echt gekkenwerk :X
Da's in Parijs ook.
pi_178226395
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 01:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Da's in Parijs ook.
Klopt. En Londen ook. Zou ik ook niet gaan rijden maar de auto buiten de stad parkeren.
  zondag 1 april 2018 @ 01:57:04 #147
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178226717
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen. Met 130km/u (max snelheid in sommige delen van Rusland) betekent dat nog steeds 11,5 uur rijden op deze snelheid.

Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.

Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden :)

En je tips zijn prima. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door spijkerbroek op 01-04-2018 02:10:26 ]
  One tough cookie zondag 1 april 2018 @ 02:16:05 #148
169210 liesje1979
pi_178226871
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.

Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden :)

Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen. ;)
Ik heb wel het idee dat TS zich iig heeft ingelezen. 1500km per dag lijkt me ook veel te veel maar daar komt hij dan onderweg wel achter toch? Ik hoop niet dat hij er op dag 14 pas achter komt dat het misschien toch wat te optimistisch bekeken was. Hij merkt gaandeweg wel hoeveel kilometers per dag haalbaar is, en kan zijn plannen er op aanpassen. En ik denk dat dat al vrij snel zou zijn na een paar dagen van laten we zeggen 10 uur rijden.

Vliegvelden zijn altijd simpel maar ik begrijp de angst van TS heel goed, we kunnen allemaal zeggen dat het zichzelf wel wijst maar als je nog nooit gevlogen hebt.... Ik vind het een goed idee om een eerste kortte vlucht naar een makkelijker bestemming te doen.

TS het zal een hele uitdaging worden, en je zal misschien niet je einddoel behalen maar ik weet zeker dat je het (achteraf vooral) heel tof zal vinden. En meestal zijn de onvoorziene dingen later de leukste herinneringen.
We willen natuurlijk een heel uitgebreid reisverslag!
  zondag 1 april 2018 @ 02:27:04 #149
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178226947
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2018 02:16 schreef liesje1979 het volgende:
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen. ;)
Er zijn dan ook niet veel mensen die TS belachelijk maken.
quote:
We willen natuurlijk een heel uitgebreid reisverslag!
Dit zeker :Y
pi_178226955
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen. Met 130km/u (max snelheid in sommige delen van Rusland) betekent dat nog steeds 11,5 uur rijden op deze snelheid.

Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een filmpje over het verkeer daar mocht je dat nog niet gezien hebben. In dat korte stukje zie je al meerdere auto ongelukken en dat terwijl het nog donker en dus niet echt druk meer is op de weg.
Zo kan ik ook wel een aantal filmpjes laten zien waar een vliegtuig uit de lucht komt vallen mocht je dat willen. Er rijden auto's en er gaat wel eens wat mis so what? In NL komen ook dagelijks 2 mensen in het verkeer om het leven, houdt jou dat tegen?

quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2018 01:00 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Wat een toffe post dit. _O_
Thanks ^O^

Ik bedenk me net nog dat het (audio) boek Adventure Capitalist: The Ultimate Road Trip. van Jim Rogers wel een aanrader is.
― Edward Snowden
  zondag 1 april 2018 @ 02:48:19 #151
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_178227052
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 02:28 schreef ITrade het volgende:
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.
Nou, dan komen we weer op mijn vraag eerder in dit topic: waarom wil TS naar Krasnojarsk? Heeft hij een speciale reden om daar naartoe te gaan of is het gewoon uit de losse pols gekozen. Als hij een speciale reden heeft (familie, vrienden, een kever die alleen daar voorkomt, een museum, wat dan ook), is het natuurlijk wel zonde als hij het niet haalt.
Maar als het een willekeurig gekozen bestemming is, is onderweg stranden natuurlijk geen probleem (mits idd genoeg tijd en geld om terug naar Nederland te reizen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')