en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:
- Vliegen is veel duurder, behalve de echte budget stunters, maar ik vertrouw dat totaal niet.
Die gaat niet met bijna 1000 km/h met de neus eerst naar de grond van 10 km hoogquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen?
Dat 'oude barrel' heeft nog maar 135k op de teller, als ie nu op 3 ton stond dan zou ik het inderdaad niet doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen?
Waarom zou dat niet kunnen? Zoals ik al zei, als je maar de nodige voorbereidingen doet en zorgt dat je auto tip in orde is en dat je genoeg reservespullen meeneemt + eventueel wat klein gereedschap.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:51 schreef Samuel24 het volgende:
waarom in godsnaam zo ver met de auto. een auto gaat dat echt niet reden hoor. kijk...naar Zweden rijden of Portugal of Frankrijk ofzo..... ja dat is met de auto nog wel te doen. is nog steeds wel erg ver (en ik zou het zelf nooit doen) maar dat kan nog net aan.
maar de reis die jij wil maken TS......ik bedoel....wauw. je rijd bijna helemaal naar China toe. dat gaat je auto echt niet halen.
de kans dat TS een dodelijk ongeluk krijgt met zijn auto is velelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelele maal groter dan dat TS een dodelijk vliegtuigongeluk krijgt met de aller goedkoopste vlucht die er is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die gaat niet met bijna 1000 km/h met de neus eerst naar de grond van 10 km hoog
OT: vliegen is chill, maar rijden is nog veel chiller
weetje (en ik ben nu echt serieus) en raad je het ten zeerste af om deze reis te maken met je auto. even afgezien van het feit dat mensen in Rusland rijden als gekken en jij door heel rusland wilt gaan rijden. en stel nou dat jij auto pech krijgt en je zit ergens in de middle of nowere? wie gaat je helpen dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:04 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat 'oude barrel' heeft nog maar 135k op de teller, als ie nu op 3 ton stond dan zou ik het inderdaad niet doen.
- Jaquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:06 schreef Jinkx het volgende:
Ga je alleen? Spreek je Russisch? Weet je al waar je wil gaan slapen?
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
weetje (en ik ben nu echt serieus) en raad je het ten zeerste af om deze reis te maken met je auto. even afgezien van het feit dat mensen in Rusland rijden als gekken en jij door heel rusland wilt gaan rijden. en stel nou dat jij auto pech krijgt en je zit ergens in de middle of nowere? wie gaat je helpen dan?
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fatalerquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:05 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
de kans dat TS een dodelijk ongeluk krijgt met zijn auto is velelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelele maal groter dan dat TS een dodelijk vliegtuigongeluk krijgt met de aller goedkoopste vlucht die er is.
ben je erg technisch? kan je je auto repareren als je ergens langs de weg staat met pech?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:04 schreef TechnoCat het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen? Zoals ik al zei, als je maar de nodige voorbereidingen doet en zorgt dat je auto tip in orde is en dat je genoeg reservespullen meeneemt + eventueel wat klein gereedschap.
Klopt, dat redt je niet met een pleister.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fataler
Bandje vervangen, vloeistoffen bijvullen, dat soort dingen wel, maar als er een motorstoring is en de auto wil niet meer starten dan houdt het voor mij ook op. Maar dat geldt denk ik voor het gros van de Nederlanders. Als jouw auto niet wil starten kun je em dan ook ter plekke repareren? Bovendien daarvoor heb je de pechhulp dienst. Ik zou zeker eerst heel grondig bij de ANWB gaan informeren over hoe en wat. En waarschijnlijk neem ik ook een tweede (oud mobieltje) mee met een prepaid kaartje er in, voor het geval dat mijn eigen telefoon de geest geeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ben je erg technisch? kan je je auto repareren als je ergens langs de weg staat met pech?
en dat zal niet goedkoop zijn ben ik bang. al met al kan je met al dat geld wat je dan moet gaan betalen net zo goed 1e klas reizen met het vliegtuig me dunkt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:08 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.
je weet hoe ze in Rusland rijden?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fataler
Ben jij wereldvreemd ofzo? Natuurlijk kan je zover rijden met de auto, genoeg die het ook doen. Nog wel verder.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:51 schreef Samuel24 het volgende:
waarom in godsnaam zo ver met de auto. een auto gaat dat echt niet reden hoor. kijk...naar Zweden rijden of Portugal of Frankrijk ofzo..... ja dat is met de auto nog wel te doen. is nog steeds wel erg ver (en ik zou het zelf nooit doen) maar dat kan nog net aan.
maar de reis die jij wil maken TS......ik bedoel....wauw. je rijd bijna helemaal naar China toe. dat gaat je auto echt niet halen.
Het is niet dat ik er wekelijks kom, nee.quote:
ik snap dat je bang met om te vliegen. ik vind dat zelf ook niks hoor. geef ik heel eerlijk toe.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:11 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Klopt, dat redt je niet met een pleister.
Als ik ooit een keer voor de 1e keer wil vliegen, dan pak ik wel een retourtje Londen of zo, om even het idee te krijgen hoe het allemaal in z'n werk gaat op die vliegvelden, want zoals gezegd ik heb nog nooit gevlogen. Als ik gewoon een keer naar Engeland ga met een goedkope vlucht dan weet ik in elk geval dat ter plekke op het vliegveld in Engeland ik de taal daar kan lezen. In Rusland is dat wat lastiger.
Bedenk wel dat er in Rusland niet veel mensen Engels of Duits spreken. Ander probleem vind ik dat je bebording aan de wegen niet kunt lezen, Russische letters.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:08 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
- Ja
- Nee (wel engels en duits)
- Nee (nog niet althans)
[..]
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ben jij wereldvreemd ofzo? Natuurlijk kan je zover rijden met de auto, genoeg die het ook doen. Nog wel verder.
Net aan naar Frankrijk?Je kan gerust een heel eind verder rijden hoor. Het is niet zo dat je auto uit elkaar valt als je in een week 6000 km rijdt.
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het is niet dat ik er wekelijks kom, nee.
Ken wel die filmpjes op YT en die programma's op RTL7![]()
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.quote:
Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Ziewel het volgende:
[..]
Bedenk wel dat er in Rusland niet veel mensen Engels of Duits spreken. Ander probleem vind ik dat je bebording aan de wegen niet kunt lezen, Russische letters.
Als de auto al 3 ton op de teller heeft, ja. Maar mijn auto heeft nog maar 135.000km gereden. DR is vervangen bij 82.000km, dus die kan ook nog wel even. In 2015 zijn er 4 nieuwe banden onder gekomen, vorig jaar een nieuwe uitlaat en hij is de laatste 2 jaar zonder problemen door de APK gekomen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.
je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk he. maar uuh....laat je auto goed checken door je dealer of garage voordat je je reis begint.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
Euh, je weet dat dingen als voorrangswegen niet op je navigatie weergegeven wordenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
[..]
Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.
Het is ook zo dat je met een visum niet zomaar overal in Rusland kunt komen. Je hebt voor bepaalde streken of districten ook een bepaald visum nodig. Zou ik maar eens navragen bij bijvoorbeeld de Russische Ambassade in Den Haag.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
Grotere afstanden rijden is beter voor je auto dan elke keer kleine stukjes.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.
Ik rij natuurlijk ook niet met m'n ogen dicht. De autosnelweg is overigens 1 grote voorrangsweg. De enige reden waarom ik daar vanaf zal gaan is om te tanken en/of om te pitten, bij een tankstation langs de snelweg. Als het me veilig genoeg toe lijkt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Euh, je weet dat dingen als voorrangswegen niet op je navigatie weergegeven worden
je vergist je vriend. als je veel kilometers rijd is dat inderdaad goed voor je motor. maar veel andere onderdelen verslijten sneller. en waar ga je een garage vinden als je pech hebt ergens in de middel of nowere? en al zou je een garage vinden dan is het nog maar de vraag of je wel of niet opgelicht word. ze zien natuurlijk dat TS een toerist is. bovendien kunnen ze in Rusland vaak geen Engels spreken en TS spreekt geen Russisch.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Grotere afstanden rijden is beter voor je auto dan elke keer kleine stukjes.
Mocht TS wel pech krijgen onderweg zit hij wel goed met een Opel uit 2001. Die kunnen ze in garages wel weer fixen. Makkelijker dan nieuwere auto’s met een hoop nieuwe software.
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:23 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
je vergist je vriend. als je veel kilometers rijd is dat inderdaad goed voor je motor. maar veel andere onderdelen verslijten sneller. en waar ga je een garage vinden als je pech hebt ergens in de middel of nowere? en al zou je een garage vinden dan is het nog maar de vraag of je wel of niet opgelicht word. ze zien natuurlijk dat TS een toerist is. bovendien kunnen ze in Rusland vaak geen Engels spreken en TS spreekt geen Russisch.
ik heb ook een oude auto en ik voel mij daar toch echt een stuk veiliger mee als ik daarmee een klein ritje mee maak.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:36 schreef TechnoCat het volgende:
Dat is eerst wel voldoende over de technische aspecten van de auto. Zijn er ook nog meer andere praktisch zaken in Rusland waar rekening mee gehouden moet worden?
dit inderdaad. ik maak me een beetje zorgen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?
In principe kun je een heel eind komen; maar hou er wel rekening mee dat je met een Nederlands kenteken opvalt daar.
met de trein lijkt mij inderdaad veel beter en veiliger. je moet alleen wel vaak overstappen denk ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je kan ook nog altijd de train overwegen
Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:45 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
met de trein lijkt mij inderdaad veel beter en veiliger. je moet alleen wel vaak overstappen denk ik.
Ik zou telefonisch iemand kunnen raadplegen, dat wel.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?
Omdat ie natuurlijk kanariegeel is. Eigenlijk zou je er iets voor moeten hangen waardoor ie wit lijkt, zonder de plaat daadwerkelijk wit te maken. Maar ja, als je daar rijdt met een NL plaat, ja, wat dan nog? Ben je dan sneller doelwit van gangsters of zo?quote:In principe kun je een heel eind komen; maar hou er wel rekening mee dat je met een Nederlands kenteken opvalt daar.
Nee, het is geen zakelijke reis. Puur persoonlijk.quote:Als je reis op de een of andere manier zakelijk is zou ik ook even onderzoek of daar geen bezwaren voor zijn.
Want de piloot kan zomaar even besluiten om naar Kazachstan of Congo te vliegen ofzo?quote:- Geen controle over waar je heen gaat
Kom op, 'middle of nowhere' is overdreven, als je continue op de autosnelweg blijft, waar ook zoveel andere auto's rijden, hoe moeten die mensen dan autopech oplossen? Als ik nu met m'n auto door de sahara probeer te karren dan heb je een punt, omdat je daar helemaal geen voorzieningen hebt plus het feit dat je waarschijnlijk binnen no time vast zit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:52 schreef Klapjap het volgende:
Deze TS is gewoon wereldvreemd![]()
Hij denkt wel even in the middle of nowhere iemand aan te spreken en tovert even een mobiel met 4G tevoorschijn waarmee hij Google Translate kan gebruiken. Ohja, hij serveert ook even een mooi Hollands kaasplankje, want dat laat even de gastvrijheid zien en als TS zich dan omdraait is zijn auto weg. Maar dat maakt niet uit want de ANWB komt hem wel even ophalen met de helikopter.
Rusland is zoooo veel keer groter dan Nederland. en jij wil door heel Rusland gaan rijden. sowieso zullen daar hele stukken tussen zitten waar gewoon geen beschaving te vinden is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:54 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Kom op, 'middle of nowhere' is overdreven, als je continue op de autosnelweg blijft, waar ook zoveel andere auto's rijden, hoe moeten die mensen dan autopech oplossen? Als ik nu met m'n auto door de sahara probeer te karren dan heb je een punt, omdat je daar helemaal geen voorzieningen hebt plus het feit dat je waarschijnlijk binnen no time vast zit.
bwehehe het wegennet in de VS vergelijken met dat in Ruslandquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng isEr gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...
Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.
Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen
* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug
Wat een vergelijking, godverquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng isEr gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...
Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.
Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen
En waarom Krasnojarsk![]()
* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug
ik ben inderdaad niet avontuurlijk ingesteld. dat geef ik volmondig toe hoor.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng isEr gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...
Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.
Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen
* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug
Letterlijk ookquote:
De trein is helemaal geen verkeerde optie.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:48 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.
[..]
Ik zou telefonisch iemand kunnen raadplegen, dat wel.
[..]
Omdat ie natuurlijk kanariegeel is. Eigenlijk zou je er iets voor moeten hangen waardoor ie wit lijkt, zonder de plaat daadwerkelijk wit te maken. Maar ja, als je daar rijdt met een NL plaat, ja, wat dan nog? Ben je dan sneller doelwit van gangsters of zo?
[..]
Nee, het is geen zakelijke reis. Puur persoonlijk.
Als je het zo beredeneert zou je nooit en te nimmer een roadtrip kunnen maken. Eens zal toch een keer de 1e keer moeten zijn. Ja, en daar horen wat risico's bij, dat valt niet aan te ontkomen. Ik kan hier als ik de straat uitrij ook ineens door een vrachtauto geschept worden. Ik heb overigens die hele route nog eens nageplozen op Google maps, maar echt sprake van midden in de rimboe zitten is er niet. En bovendien zover is het ook niet lang niet. Denk je nu echt dat ik zo plompverloren in de auto spring en hoppa die kant op sjees? Nee natuurlijk niet, ik probeer met alle aspecten, zoveel mogelijk aspecten rekening te houden, maar 100% veiligheid en garanties heb je nooit. Maar ja, als je dat wel zou hebben, dan heet het ook geen avontuur meer. Niet dat ik graag zou willen stranden met een kapotte auto halverwege de rit, maar als ik de website van de ANWB moet geloven kun je gewoon in Rusland geholpen als je panne hebt. Rusland is misschien geen Nederland, maar het is ook geen Ethiopië.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:02 schreef Brybry het volgende:
Dus je bent een onervaren reiziger die even met de auto maar Rusland wilt rijden? Je spreekt geen Russisch? En je hebt geen kennis van auto's repareren?
Uitstekend plan man!
Jij denkt toch serieus niet dat wanneer je gestrand bent met de auto dat de ANWB het wel even komt fixen?!
1. Wellicht rijd je dan net door het gebied waar geen mobiel ontvangst is..
2. Ze werken met lokale aanbieders die zeer waarschijnlijk je taal niet spreken en van ver moeten komen.
En zo zijn er nog wel meer beren...
Ik heb op zich geen angst om te vliegen, eerder de angst om te verdwalen op een Russisch vliegveld waar ik de taal niet kan lezen en waar ik binnen een bepaalde tijd m'n aansluitingsvlucht moet zien te vinden. En maar hopen dat het allemaal goed komt met de bagage. Jammer genoeg vliegen er geen vluchten rechtstreeks van Groningen Airport naar Krasnojarsk.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:05 schreef MaJo het volgende:
Ten eerste: gave trip! Ik zou je aanraden wel het cyrillische schrift te leren zodat je de borden kunt lezen.
Verder ben ik het eigenlijk wel eens met de rest. Je doet erg moeilijk over vliegen (wat ik overigens wel snap want ik heb ook vliegangst) en het klopt ook niet wat je daarover zegt: vliegen is het meest veilige vervoersmiddel. Zoek maar eens op hoeveel mensen er jaarlijks omkomen bij een vliegtuigongeluk en vergelijk dat eens met het aantal verkeersdoden.
Daarnaast wuif je alle opmerkingen weg over het autorijden. Advies geven heeft daarom weinig zin bij jou want je hebt toch al bepaalde dingen in je hoofd.
Maar ik hoop dat het een mooie reis wordt voor je!
Nou, je hebt de keuze al gemaakt, succes!quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:10 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert zou je nooit en te nimmer een roadtrip kunnen maken. Eens zal toch een keer de 1e keer moeten zijn. Ja, en daar horen wat risico's bij, dat valt niet aan te ontkomen. Ik kan hier als ik de straat uitrij ook ineens door een vrachtauto geschept worden. Ik heb overigens die hele route nog eens nageplozen op Google maps, maar echt sprake van midden in de rimboe zitten is er niet. En bovendien zover is het ook niet lang niet. Denk je nu echt dat ik zo plompverloren in de auto spring en hoppa die kant op sjees? Nee natuurlijk niet, ik probeer met alle aspecten, zoveel mogelijk aspecten rekening te houden, maar 100% veiligheid en garanties heb je nooit. Maar ja, als je dat wel zou hebben, dan heet het ook geen avontuur meer. Niet dat ik graag zou willen stranden met een kapotte auto halverwege de rit, maar als ik de website van de ANWB moet geloven kun je gewoon in Rusland geholpen als je panne hebt. Rusland is misschien geen Nederland, maar het is ook geen Ethiopië.
waarom doe je dit niet gewoon een keer met een hele groep plus nog een persoon erbij die vloeiend Russisch spreekt?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:10 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert zou je nooit en te nimmer een roadtrip kunnen maken. Eens zal toch een keer de 1e keer moeten zijn. Ja, en daar horen wat risico's bij, dat valt niet aan te ontkomen. Ik kan hier als ik de straat uitrij ook ineens door een vrachtauto geschept worden. Ik heb overigens die hele route nog eens nageplozen op Google maps, maar echt sprake van midden in de rimboe zitten is er niet. En bovendien zover is het ook niet lang niet. Denk je nu echt dat ik zo plompverloren in de auto spring en hoppa die kant op sjees? Nee natuurlijk niet, ik probeer met alle aspecten, zoveel mogelijk aspecten rekening te houden, maar 100% veiligheid en garanties heb je nooit. Maar ja, als je dat wel zou hebben, dan heet het ook geen avontuur meer. Niet dat ik graag zou willen stranden met een kapotte auto halverwege de rit, maar als ik de website van de ANWB moet geloven kun je gewoon in Rusland geholpen als je panne hebt. Rusland is misschien geen Nederland, maar het is ook geen Ethiopië.
Verschil tussen zijn trip en zo'n race is dat je bij zo'n race met een hele groep gaat en daar wat organisatie achter zit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:12 schreef flipsen het volgende:
Er was toch een Fok!er die zo´n "race" had gereden van Amsterdam naar verweggistan (Mongolië?) en daar een verslag over had geschreven hier? Zoek dat effe op, dan kan je je in ieder geval alvast een voorstelling maken van wat je tegen gaat komen.
je kan met de trein naar Schiphol gaan. vanaf Schiphol vliegen er sowieso rechtstreekse vluchten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:10 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik heb op zich geen angst om te vliegen, eerder de angst om te verdwalen op een Russisch vliegveld waar ik de taal niet kan lezen en waar ik binnen een bepaalde tijd m'n aansluitingsvlucht moet zien te vinden. En maar hopen dat het allemaal goed komt met de bagage. Jammer genoeg vliegen er geen vluchten rechtstreeks van Groningen Airport naar Krasnojarsk.
Je hebt roadtrips en je hebt roadtrips; Dit is nogal een ambitieus (ahum) plan. Je hebt met zoveel omstandigheden rekening te houden en jawel, je zult wel degelijk stukken rijden die afgelegen en verlaten zijn. Daarnaast twijfel ik best aan de veiligheid onderweg, je weet bijvoorbeeld dat er behoorlijke politieke spanningen zijn? Om maar 1 dingetje te noemen en zo zijn er nog veel meer.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:10 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert zou je nooit en te nimmer een roadtrip kunnen maken. Eens zal toch een keer de 1e keer moeten zijn. Ja, en daar horen wat risico's bij, dat valt niet aan te ontkomen. Ik kan hier als ik de straat uitrij ook ineens door een vrachtauto geschept worden. Ik heb overigens die hele route nog eens nageplozen op Google maps, maar echt sprake van midden in de rimboe zitten is er niet. En bovendien zover is het ook niet lang niet. Denk je nu echt dat ik zo plompverloren in de auto spring en hoppa die kant op sjees? Nee natuurlijk niet, ik probeer met alle aspecten, zoveel mogelijk aspecten rekening te houden, maar 100% veiligheid en garanties heb je nooit. Maar ja, als je dat wel zou hebben, dan heet het ook geen avontuur meer. Niet dat ik graag zou willen stranden met een kapotte auto halverwege de rit, maar als ik de website van de ANWB moet geloven kun je gewoon in Rusland geholpen als je panne hebt. Rusland is misschien geen Nederland, maar het is ook geen Ethiopië.
Ik zal eens zoeken naar dat verslag.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:12 schreef flipsen het volgende:
Er was toch een Fok!er die zo´n "race" had gereden van Amsterdam naar verweggistan (Mongolië?) en daar een verslag over had geschreven hier? Zoek dat effe op, dan kan je je in ieder geval alvast een voorstelling maken van wat je tegen gaat komen.
Mja, misschien valt het in Moskou ook nog wel mee, naar welke grootste luchtvaartramp van de KLM verwijs jij eigenlijk? Ik zal sowieso waarschijnlijk geen KLM vliegen, veel te duur.quote:Overstappen in Moskou lijkt me echt geen groot probleem, op zo´n vliegveld zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die Engels spreken aan wie je eventueel wat kan vragen. En er gaan meer kisten naar beneden van bekende maatschappijen, dan van lowcost maatschappijen statistisch gezien volgens mij. Grootste luchtvaartramp staat nog altijd op naam van KLM
dit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:15 schreef Brybry het volgende:
[..]
Je hebt roadtrips en je hebt roadtrips; Dit is nogal een ambitieus (ahum) plan. Je hebt met zoveel omstandigheden rekening te houden en jawel, je zult wel degelijk stukken rijden die afgelegen en verlaten zijn. Daarnaast twijfel ik best aan de veiligheid onderweg, je weet bijvoorbeeld dat er behoorlijke politieke spanningen zijn? Om maar 1 dingetje te noemen en zo zijn er nog veel meer.
Ik ben met de auto door Tunesië,Egypte en een paar andere landen gereden dus ik weet wel een beetje wat een roadtrip inhoudt.
Tenerifequote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:17 schreef TechnoCat het volgende:
Mja, misschien valt het in Moskou ook nog wel mee, naar welke grootste luchtvaartramp van de KLM verwijs jij eigenlijk? Ik zal sowieso waarschijnlijk geen KLM vliegen, veel te duur.
Roadtrips zijn heerlijk iddquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippenmaar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
mee eens. niks mis met een leuke readtrip. maar als je zo ver wilt gaan (zoals TS) dan moet je dat gewoon met een groep doen. niet in je eentje.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippenmaar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
Weet niet of je als zodra je Rusland inrijdt meteen 100-150 euro af kan tikken aan een of andere wegenbelastig/verzekering. Was aantal jaar geleden wel nog het geval meen ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Zomaar een willekeurige datum gekozen:
Amsterdam - Moskou - Krasnoyarsk ¤ 396
Ik moet nog zien of je daar onder blijft met de auto.
Alleenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippenmaar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
Het duurt denk ik al langer dan een week voor hen op de plaats van bestemming bent.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:16 schreef MaJo het volgende:
Wil je het trouwens in 2 weken doen? Dat is echt niet haalbaar
En je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu met risico durven nemen maar niet willen vliegen
Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:16 schreef MaJo het volgende:
Wil je het trouwens in 2 weken doen? Dat is echt niet haalbaar
En je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu met risico durven nemen maar niet willen vliegen
Heb je voorbeelden?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef Samuel24 het volgende:
TS waarom regel je niet gewoon een rechtstreekse vlucht vanuit schiphol?
Ben taxi chauffeur geweest. 1.500 moet wel haalbaar zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoeveel kilometer verwacht je per dag te kunnen rijden?
waarom pak je dan niet gewoon een vliegtuig vanuit Schiphol? daarvandaan vliegen sowieso rechtstreekse vluchten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden
De vlucht die ik aangaf, is met Aeroflot. Een prima maatschappij.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:
Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen?
Vliegvelden zijn zo gebouwd, dat mensen met een normale denkwijze het (kunnen) begrijpen. Het kan nooit fout gaan, het is niet zo dat je opeens op weg bent naar een heel ander werelddeel. Kom op man, zelfs kinderen gaan alleen op reis met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.
Laatst een Spanjaard gesproken die geen Engels kon. Via een translate app op zijn telefoon. Ging veel beter dan ik zou verwachten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
Als ik met een Rus zou moeten communiceren dan zou ik gewoon de telefoon er bij pakken, Google Translator aan, engels invoeren, je krijgt Russisch terug en dat kun je de betreffende Rus laten lezen. En anders met handen, voeten en stukjes kaas kom je ook een heel eind.
er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier die naïef is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.
Zou idd wel even Cyrillisch leren, heb je in een middagje gedaan.
Zegt de man die iedere dag van de Aldi naar de plaatselijke opvang rijdt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.
Zou idd wel even Cyrillisch leren, heb je in een middagje gedaan.
Juist op een vliegveld komen wel vaker mensen die geen Russisch spreken lijkt mij. Treinen moet je ook wel uit kunnen komen. Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:48 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.
https://www.tripadvisor.n(...)_to_Krasnojarsk.htmlquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden?
Die geen 1000 euro of meer kosten?
en het zou nog toffer zijn als TS deze roadtrip zou doen met een groep vrienden ofzo. anders raad ik aan....niet doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:38 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.
Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:36 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier naïef is.
oeps. dat meen je niet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Directe vluchten van Amsterdam naar Krasnoyarsk bestaan niet. Wel met een overstap,
Je vergeet nog een punt. Ziektekosten. Kan je in de binnensteden handje contantje aftikken als er iets mis is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:42 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.
Elk idioot kan overstappen op een internationaal vliegveld.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:44 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
oeps. dat meen je niet.das wel even flink balen voor TS!
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Elk idioot kan overstappen op een internationaal vliegveld.
volgens TS anders niet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Elk idioot kan overstappen op een internationaal vliegveld.
Dan vraag je toch het grondpersoneel of ze even handje-handje met je willen lopen?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Het is geen hogere wiskunde, hoor. Zelfs Henk en Ingrid vliegen elk jaar naar de Costa del Sol.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
precies, en die spreken teminste wel Engels.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:47 schreef Klapjap het volgende:
[..]
Dan vraag je toch het grondpersoneel of ze even handje-handje met je willen lopen?
1.500 stond er eerder in het topic.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
Je vind Schiphol “eng” omdat je nooit gevlogen heb maar je wilt wel met de auto naar Rusland. En dan niet zomaar “beschaafd” Rusland als Sint Petersburg of Moskou wat nog relatief goed te doen is maar echt diep in Rusland, bijna regen China en Mongolië aan. Dat is echt een serieuze trip. Die is wel prima te doen hoor maar dat vecht wel een hele goede voorbereiding en ervaring. En waarschijnlijk is met z’n tweeen ook beter.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
1000 km met het ene oog en 1000 km met het andere oog, zodat hij continue kan afwisselen en hij in 1 stuk kan doorrijden, ja toch?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
Is een eitje man, alles wijst voor zich. Met vliegen heb je in ieder geval meer zekerheid dan met je autootje daarheen. Het kan ook wel lekker lang duren voordat je hulp krijgt bij autopech.Je zal toch ook een paar keer een hotel moeten boeken om uit te rusten en op te frissen. Wat is je budget voor die reis per auto?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Wow, dat is echt idioot.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1.500 stond er eerder in het topic.
Ja, ik heb ook geen idee hoe hij daarop komt.quote:
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:05 schreef Samuel24 het volgende:
kan dat eigenlijk wel? 1500 in een dag rijden. lijkt mij toch best een beetje veel hoor.
nee dat denk ik niet. ik denk dat hij dit serieus wilt doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
begin steeds meer te denken dat de TS een troll is...
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:10 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:16 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?
ooh jaaa, en dan ben je sowieso zwaar de lul.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
Zo diep in Rusland ben je meer een soort attractie lijkt mij. Ze zullen niet zo vaak een Nederlands nummerbord zien zou ik denken. Mensen schijnen erg gastvrij te zijn daar. Ik denk dat TS met een niet te nieuwe (elektronica) auto wel hulp kan krijgen in dorpjes daar.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
Dat is dan ook weer overdreven. Al zal ik niet ontkennen dat ik een paar keer bijzondere inhaalmanoeuvres heb gezien. Zowel van mijn chauffeur als auto’s die ons inhaalden. Maar doodsangsten heb ik ook weer niet uitgestaan.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.
ik moet er eerlijk gezegd niet eens aan denken om een dergelijke trip helemaal in mijn eentje te moeten doen.
Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.
En als het Rusland is wat je juist aantrekt: boek dan eens een goedkope korte vlucht, desnoods dezelfde dag weer terug om te ervaren hoe gemakkelijk het navigeren is op vliegvelden. Kun je daarna altijd nog een keer daarheen vliegen.
Ik zit echt 848139592 keer liever vast op een vliegveld dan in een kapotte auto in een land waarin ik niet de taal spreek en haast niemand Engels kan. Een vervangende vlucht is een stuk gemakkelijker geregeld.
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:53 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.
In het ergste geval moet ie een lift regelen naar een vliegveld. En dan heeft ie een lokale vriend (die hij gemaakt heeft om de lift naar het vliegveld te regelen) die hem kan helpen navigeren op het enge vliegveld.
Als onze TS op dit moment het geld en de tijd heeft voor een reis naar Krasnojarsk zou ik de kans maar pakken. Maar ik ben dan ook al een tijdje niet meer in Krasnojarsk geweest.
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there?
Het is ook zeker niet de ergste plek in Rusland. Gewoon perfect gemiddeld. Alsof je als rus niet naar Amsterdam gaat maar naar Nijmegen. Perfect plan zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.
Als je naar Rusland gaat met de auto kom je natuurlijk daarvoor al door gebieden met weinig Engels. En vliegtuig is geen optie, punt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.
Als iemand Engels spreekt en zich desondanks druk maakt om de navigatie op een vliegveld lijkt me dat een meer relaxte optie. Stel dat de reis naar de grens met Rusland al zo tegenvalt dat hij zich omdraait is het daarnaast ook zonde van de tijd en kosten die in de visum aanvraag zijn gestoken.
Krasnojarsk (Russisch: Красноярск) is een stad in Rusland, gelegen aan de Jenisej (de grootste rivier van Siberië). Het is de derde stad van Siberië en de hoofdstad van de gelijknamige regio (kraj) Krasnojarsk (op een na grootste deelgebied van Rusland). Omdat de stad zo diep in Rusland ligt is het wellicht het centrum van de nucleaire wetenschap geworden. Krasnojarsk-26 en Krasnojarsk-45 zijn twee dorpjes gebouwd rondom geheime complexen waar kernwapens geproduceerd werden. Krasnojarsk is de 7e grote stad langs de trans-Siberische spoorlijn, die de Russische hoofdstad Moskou verbindt met Vladivostok.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there?
dit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ambitieus plan TS.
Wat wil je met deze road trip? Alleen maar op de weg zitten (want je schrijft telkens over snelwegen waar je niet vanaf gaat) of ook nog wat van de lokale cultuur opsnuiven.
Niet overal zijn snelwegen. Of beschouwen ze een tweebaans 80km weg met afbrokkelende randjes als een tweebaans snelweg. Twee banen beide kanten op dan. Bron: eigen ervaring. Als passagier dan.
1500 km per dag rijden, zonder goed uit te kunnen rusten omdat je in je auto wil blijven slapen. Iedere regio zal andersom in maar Rusland is juist wel een land waar veel criminaliteit is. Zelf geen nare dingen meegemaakt trouwens.
Navigatie: TomTom is leuk en aardig, maar zeker in het binnenland zijn alle borden in het cyrillisch. Verkeersborden zijn sowieso anders qua vorm en schrift. Loont dus de moeite je daarin te verdiepen. Bron: eigen ervaring.
Kosten: een ticket is echt niet duurder dan je benzinekosten, onderhoud auto en visa samen.
Misschien bedenk ik later nog meer zaken.
Niet dat zo’n trip onmogelijk zal zijn. Maar je komt nogal naïef en onwetend over. Je veegt bezwaren makkelijk weg en houdt vast aan jouw idee. Je lijkt een vliegveld waar (ook in Rusland) alles in het Engels staat aangegeven en Engelssprekende mensen zijn, akeliger te vinden dan een solo roadtrip waarbij je in gebieden komt waar niemand een mondje Engels spreekt, ook niet in grotere steden (bron: eigen ervaring).
Als je het per se wil doen op de manier die je bedacht had: zoek een vriend(in) erbij. En maak een realistisch reisschema. Ik las ergens dat je twee weken had? Daarmee kom je niet ver in dit immens grote land.
precies. dus je kan daar echt niet non-stop 130 gaan rijden he.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen
Het alfabet stelt niets voor. Als je dit dus leert snap je ook gewoon wat er geschreven staat. Oké je kan geen boek lezen, maar het helpt echt super veel. Het is zeker geen Chinees oid.quote:Op zondag 1 april 2018 00:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Russisch alfabet leren niet moeilijkZo is het misschien wel te doen om zo alle letters los te leren. Maar zodra ze in woorden of zinnen staan, je gaat het spoor bijster raken.
Wat een toffe post dit.quote:Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...
14 Dagen voor retour trip lijkt me wel wat ambitieus (maar niet onmogelijk). Als ik zo'n trip zou doen zou ik daar zeker meer tijd voor nemen.Je wilt onderweg ook nog wat zien neem ik aan?
Aantal dingen puntjes die ik kan bedenken:
-Visa RU
-Russisch alfabet leren (niet echt moeilijk ofzo maar wel super handig).
-Veel woorden opzoeken en opschrijven voor: noodgevallen, autopech, overnachten, tanken, eten en shit, weg kwijt etc. Dat indien je het nodig hebt je buiten translator apps oid toch iets hebt om op terug te vallen.
-Die gele platen lijken mij niet zo'n probleem. (Ik heb meerdere keren een export auto zien rijden ver in Oost Europa met platen die jaren verlopen waren, als die platen een probleem vormen gaan locals er ook niet mee rijden).
-Als je er Nederlands uit ziet kan je altijd nog wijselijk je mond houden als je ongewenst wordt aangesproken, vaak hebben ze dan maar amper door dat je geen local bent (dit werkt niet icm je gele kenteken maar verder wel).
-Cash geld in euro's verstoppen op een goede plek in de auto
-Direct in Rusland geld pinnen of euros wisselen
-Misschien handig om eventueel iets uit te zoeken dat je bijvoorbeeld in Moscou of voorbij Moscou alsnog een trein kan pakken als je genoeg hebt van autorijden maar toch graag naar je eindbestemming wilt. Dit is echt niet moeilijk of eng of desnoods mis je een trein who cares.
-Misschien vind je het leuk om een bijrijder te hebben, hiervoor bestaan groepen in Facebook of je kan je aanmelden op blablacar als bestuurder. Bij die laatste kan je geld verdienen, op deze rit zitten zeker interessante stukken tussen waar mensen goed betalen om mee te mogen rijden. Zeker in de EU zal ik dit overwegen als ik jou was. Bijvoorbeeld een trip aanbieden NL > Berlijn of Berlijn > Baltics.
-Wit-Rusland sowieso overslaan en via de Baltics of Oekraïne rijden.
Schijt hebben aan wat andere mensen vinden, als je dit graag wilt doen gewoon doen! Wel genoeg geld sparen/achter de hand hebben voor eventuele problemen. Het wordt dan zeker een trip om nooit te vergeten.
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen
Ik versta onder snelweg een weg met een middenscheiding en twee keer twee (of meer) rijbanen. Zoals in Nederland, zeg maar.quote:Op zondag 1 april 2018 01:12 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:
Locatie:
[ afbeelding ]
Hoe het er uit zit:
[ afbeelding ]
In Belgie zijn de wegen nog 10 slechter dan dit.![]()
Ik zal alle informatie eens tot me laten bezinken. Een ieder heeft zo z'n ideeën of mening over dit onderwerp. De ene zegt dit, de ander zegt dat.
Da's in Parijs ook.quote:Op zondag 1 april 2018 01:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rijden in Moskou is trouwens echt gekkenwerk
Klopt. En Londen ook. Zou ik ook niet gaan rijden maar de auto buiten de stad parkeren.quote:
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".quote:Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen.quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden
En je tips zijn prima.
Er zijn dan ook niet veel mensen die TS belachelijk maken.quote:Op zondag 1 april 2018 02:16 schreef liesje1979 het volgende:
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen.
Dit zekerquote:We willen natuurlijk een heel uitgebreid reisverslag!
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen. Met 130km/u (max snelheid in sommige delen van Rusland) betekent dat nog steeds 11,5 uur rijden op deze snelheid.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden
En je tips zijn prima.
Zo kan ik ook wel een aantal filmpjes laten zien waar een vliegtuig uit de lucht komt vallen mocht je dat willen. Er rijden auto's en er gaat wel eens wat mis so what? In NL komen ook dagelijks 2 mensen in het verkeer om het leven, houdt jou dat tegen?quote:Op zondag 1 april 2018 01:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een filmpje over het verkeer daar mocht je dat nog niet gezien hebben. In dat korte stukje zie je al meerdere auto ongelukken en dat terwijl het nog donker en dus niet echt druk meer is op de weg.
Thanksquote:
Nou, dan komen we weer op mijn vraag eerder in dit topic: waarom wil TS naar Krasnojarsk? Heeft hij een speciale reden om daar naartoe te gaan of is het gewoon uit de losse pols gekozen. Als hij een speciale reden heeft (familie, vrienden, een kever die alleen daar voorkomt, een museum, wat dan ook), is het natuurlijk wel zonde als hij het niet haalt.quote:Op zondag 1 april 2018 02:28 schreef ITrade het volgende:
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |