abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178219927
Hoeveel kilometer verwacht je per dag te kunnen rijden?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:32:50 #77
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178219930
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden
waarom pak je dan niet gewoon een vliegtuig vanuit Schiphol? daarvandaan vliegen sowieso rechtstreekse vluchten.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178219936
quote:
Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen?
De vlucht die ik aangaf, is met Aeroflot. Een prima maatschappij.
Je gaat naar de balie van Aeroflot en beschrijft je probleem. Als de maatschappij schuldig is aan het probleem, kan je gratis op de eerstvolgende vlucht mee. Als je zelf schuldig bent, moet je zelf betalen.
Voor de overstap van de vluchten die ik vond, heb je een uur of 5 de tijd. Ruim voldoende.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178219970
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.

Zou idd wel even Cyrillisch leren, heb je in een middagje gedaan.
Vreemd, op huwelijk rijmen alleen de woorden gruwelijk en afschuwelijk.
pi_178219990
quote:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.
Vliegvelden zijn zo gebouwd, dat mensen met een normale denkwijze het (kunnen) begrijpen. Het kan nooit fout gaan, het is niet zo dat je opeens op weg bent naar een heel ander werelddeel. Kom op man, zelfs kinderen gaan alleen op reis met het vliegtuig.
pi_178220016
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.

Als ik met een Rus zou moeten communiceren dan zou ik gewoon de telefoon er bij pakken, Google Translator aan, engels invoeren, je krijgt Russisch terug en dat kun je de betreffende Rus laten lezen. En anders met handen, voeten en stukjes kaas kom je ook een heel eind.
Laatst een Spanjaard gesproken die geen Engels kon. Via een translate app op zijn telefoon. Ging veel beter dan ik zou verwachten.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:36:28 #82
475456 Samuel24
pi_178220024
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.

er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier die naïef is.
pi_178220031
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:

Zegt de man die iedere dag van de Aldi naar de plaatselijke opvang rijdt. _O-
pi_178220060
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:48 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.

Juist op een vliegveld komen wel vaker mensen die geen Russisch spreken lijkt mij. Treinen moet je ook wel uit kunnen komen. Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:39:12 #85
475456 Samuel24
pi_178220069
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden?

Die geen 1000 euro of meer kosten?
https://www.tripadvisor.n(...)_to_Krasnojarsk.html
pi_178220129
Directe vluchten van Amsterdam naar Krasnoyarsk bestaan niet. Wel met een overstap, en op de meeste vliegvelden staat er (ook) gewoon Engels op de borden.
En anders heeft Google Translate een leuke functie, waarbij je de camera van je mobiel op een bord richt en i.p.v. de andere taal, zie je het woord in je eigen taal. Werkt best goed.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:42:05 #87
475456 Samuel24
pi_178220130
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:38 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.
en het zou nog toffer zijn als TS deze roadtrip zou doen met een groep vrienden ofzo. anders raad ik aan....niet doen.
pi_178220136
Zorg ervoor dat je auto is verzekerd in Rusland en dat je dit kan laten zien. Internationaal rijbewijs is ook verplicht en zorg dat je wat Russisch kan want bij de grens spreken ze niks anders.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:42:55 #89
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178220144
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:36 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier naïef is.
Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.
pi_178220145
Ik krijg altijd zo'n gevoel bij dit soort topics.

Van die naïeve kutjes die even wat kinderen gaan helpen in Afrika en 's avonds willen ze even langs de Nijl lopen, omdat het daar zo mooi en veilig is en de krokodillen zullen toch geen honger hebben en de volgende dag zijn ze vermist. Er kon toch niks verkeerds gaan? Heel veel mensen doen dit... _O-

Hier heb je weer zo'n geval.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:44:02 #91
475456 Samuel24
pi_178220162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:41 schreef spijkerbroek het volgende:
Directe vluchten van Amsterdam naar Krasnoyarsk bestaan niet. Wel met een overstap,
oeps. dat meen je niet. :') das wel even flink balen voor TS!
pi_178220170
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:42 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.
Je vergeet nog een punt. Ziektekosten. Kan je in de binnensteden handje contantje aftikken als er iets mis is.
pi_178220179
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:44 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

oeps. dat meen je niet. :') das wel even flink balen voor TS!
Elk idioot kan overstappen op een internationaal vliegveld.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:46:20 #94
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_178220203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:46:29 #95
475456 Samuel24
pi_178220207
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

volgens TS anders niet. :') rijden naar Rusland is volgens hem makkelijker en minder risicovol dan overstappen in Moskou.
pi_178220228
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Dan vraag je toch het grondpersoneel of ze even handje-handje met je willen lopen?
pi_178220236
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Het is geen hogere wiskunde, hoor. Zelfs Henk en Ingrid vliegen elk jaar naar de Costa del Sol.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:48:22 #98
475456 Samuel24
pi_178220242
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:47 schreef Klapjap het volgende:

[..]

Dan vraag je toch het grondpersoneel of ze even handje-handje met je willen lopen?
precies, en die spreken teminste wel Engels. :Y
pi_178220457
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
pi_178220486
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
1.500 stond er eerder in het topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')