Het is ook zo dat je met een visum niet zomaar overal in Rusland kunt komen. Je hebt voor bepaalde streken of districten ook een bepaald visum nodig. Zou ik maar eens navragen bij bijvoorbeeld de Russische Ambassade in Den Haag.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
Grotere afstanden rijden is beter voor je auto dan elke keer kleine stukjes.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.
Ik rij natuurlijk ook niet met m'n ogen dicht. De autosnelweg is overigens 1 grote voorrangsweg. De enige reden waarom ik daar vanaf zal gaan is om te tanken en/of om te pitten, bij een tankstation langs de snelweg. Als het me veilig genoeg toe lijkt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Euh, je weet dat dingen als voorrangswegen niet op je navigatie weergegeven worden
je vergist je vriend. als je veel kilometers rijd is dat inderdaad goed voor je motor. maar veel andere onderdelen verslijten sneller. en waar ga je een garage vinden als je pech hebt ergens in de middel of nowere? en al zou je een garage vinden dan is het nog maar de vraag of je wel of niet opgelicht word. ze zien natuurlijk dat TS een toerist is. bovendien kunnen ze in Rusland vaak geen Engels spreken en TS spreekt geen Russisch.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Grotere afstanden rijden is beter voor je auto dan elke keer kleine stukjes.
Mocht TS wel pech krijgen onderweg zit hij wel goed met een Opel uit 2001. Die kunnen ze in garages wel weer fixen. Makkelijker dan nieuwere auto’s met een hoop nieuwe software.
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:23 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
je vergist je vriend. als je veel kilometers rijd is dat inderdaad goed voor je motor. maar veel andere onderdelen verslijten sneller. en waar ga je een garage vinden als je pech hebt ergens in de middel of nowere? en al zou je een garage vinden dan is het nog maar de vraag of je wel of niet opgelicht word. ze zien natuurlijk dat TS een toerist is. bovendien kunnen ze in Rusland vaak geen Engels spreken en TS spreekt geen Russisch.
ik heb ook een oude auto en ik voel mij daar toch echt een stuk veiliger mee als ik daarmee een klein ritje mee maak.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:36 schreef TechnoCat het volgende:
Dat is eerst wel voldoende over de technische aspecten van de auto. Zijn er ook nog meer andere praktisch zaken in Rusland waar rekening mee gehouden moet worden?
dit inderdaad. ik maak me een beetje zorgen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?
In principe kun je een heel eind komen; maar hou er wel rekening mee dat je met een Nederlands kenteken opvalt daar.
met de trein lijkt mij inderdaad veel beter en veiliger. je moet alleen wel vaak overstappen denk ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je kan ook nog altijd de train overwegen
Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:45 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
met de trein lijkt mij inderdaad veel beter en veiliger. je moet alleen wel vaak overstappen denk ik.
Ik zou telefonisch iemand kunnen raadplegen, dat wel.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je zover Rusland ingaat zul je praktisch alleen maar mensen tegenkomen die alleen Russisch spreken. Heb je contacten in Rusland die je - mocht het nodig zijn - je kunnen helpen als je dingen uit moet leggen?
Omdat ie natuurlijk kanariegeel is. Eigenlijk zou je er iets voor moeten hangen waardoor ie wit lijkt, zonder de plaat daadwerkelijk wit te maken. Maar ja, als je daar rijdt met een NL plaat, ja, wat dan nog? Ben je dan sneller doelwit van gangsters of zo?quote:In principe kun je een heel eind komen; maar hou er wel rekening mee dat je met een Nederlands kenteken opvalt daar.
Nee, het is geen zakelijke reis. Puur persoonlijk.quote:Als je reis op de een of andere manier zakelijk is zou ik ook even onderzoek of daar geen bezwaren voor zijn.
Want de piloot kan zomaar even besluiten om naar Kazachstan of Congo te vliegen ofzo?quote:- Geen controle over waar je heen gaat
Kom op, 'middle of nowhere' is overdreven, als je continue op de autosnelweg blijft, waar ook zoveel andere auto's rijden, hoe moeten die mensen dan autopech oplossen? Als ik nu met m'n auto door de sahara probeer te karren dan heb je een punt, omdat je daar helemaal geen voorzieningen hebt plus het feit dat je waarschijnlijk binnen no time vast zit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:52 schreef Klapjap het volgende:
Deze TS is gewoon wereldvreemd![]()
Hij denkt wel even in the middle of nowhere iemand aan te spreken en tovert even een mobiel met 4G tevoorschijn waarmee hij Google Translate kan gebruiken. Ohja, hij serveert ook even een mooi Hollands kaasplankje, want dat laat even de gastvrijheid zien en als TS zich dan omdraait is zijn auto weg. Maar dat maakt niet uit want de ANWB komt hem wel even ophalen met de helikopter.
Rusland is zoooo veel keer groter dan Nederland. en jij wil door heel Rusland gaan rijden. sowieso zullen daar hele stukken tussen zitten waar gewoon geen beschaving te vinden is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:54 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Kom op, 'middle of nowhere' is overdreven, als je continue op de autosnelweg blijft, waar ook zoveel andere auto's rijden, hoe moeten die mensen dan autopech oplossen? Als ik nu met m'n auto door de sahara probeer te karren dan heb je een punt, omdat je daar helemaal geen voorzieningen hebt plus het feit dat je waarschijnlijk binnen no time vast zit.
bwehehe het wegennet in de VS vergelijken met dat in Ruslandquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng isEr gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...
Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.
Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen
* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug
Wat een vergelijking, godverquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Wat een paar wereldreacties hier in het topic zeg, duidelijk van mensen die nog nooit buiten de provincie zijn geweest omdat het eng isEr gaan jaarlijks vele Europeanen met de auto richting bijv. Zuid-Afrika of Singapore, dat is nog een stukkie verder...
Maar ik zou het gewoon doen als je de tijd en motivatie hebt; lijkt me een prachtig avontuur. Wel van te voren zorgen dat je auto helemaal nagekeken is, en ook is denk ik een basiswoordenschat russisch geen overbodige luxe denk ik.
Wat ik me verder afvraag: zijn alle wegen die je gaat tegenkomen wel fatsoenlijk verhard? Zo niet dan zou ik daar ook maatregelen voor treffen
En waarom Krasnojarsk![]()
* polariteit heeft in 2014 meer dan 30000km door de US of A getourd van kust naar kust en weer terug
ik ben inderdaad niet avontuurlijk ingesteld. dat geef ik volmondig toe hoor.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:58 schreef polariteit het volgende:
Letterlijk ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |