Neeneequote:Op maandag 2 april 2018 19:17 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Bezinning, meningen van anderen serieus nemen, nadenken, verstandig redeneren.
Of is het nu weer niet goed?
Ik heb het nog niet meegemaakt. Reviews lezen en geen obscure bedrijfjes gebruiken. En foto maken van je km stand voor je de sleutels afgeeft.quote:Op maandag 2 april 2018 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Zitten vrij veel bedrijven bij die je oplichten daatmee als je je sleutels moet afgeven.
Dat zeker jaquote:Op maandag 2 april 2018 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt. Reviews lezen en geen obscure bedrijfjes gebruiken. En foto maken van je km stand voor je de sleutels afgeeft.
en weer een geitenwollenssok die denkt dat het verstandig is om in je eentje door Rusland te rijden met een Nederlands kenteken. het houd niet op, niet vanzelf.quote:Op maandag 2 april 2018 19:27 schreef Sloggi het volgende:
Wat een avonturiers in dit topic zeg. Man man man.
Als het je om het gemak gaat, pak vooral het vliegtuig. Wil je wat van het land zien en buiten de gebaande paden gaan: vooral doen! Tussen de zolderkamerreacties door zijn in het vorige topic best wat nuttige tips gegeven, zoals de basis van het Cyrillische schrift lezen, je geld spreiden en verstoppen, niet te afhankelijk zijn van technologie, een paar jerrycans achterin e.d. Of december een goede maand is om zoiets te ondernemen, dat denk ik dan weer niet.
Leuke wending heeft het topic overigens genomen. Houd ons vooral op de hoogte, dit kan wel weer eens een Fok!-klassiekertje worden.
En waar ben jij allemaal geweest in je leven dan, als je het allemaal zo goed weet?quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:34 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
en weer een geitenwollenssok die denkt dat het verstandig is om in je eentje door Rusland te rijden met een Nederlands kenteken. het houd niet op, niet vanzelf.
ik ben een keer in mijn eentje naar Duitsland gereden. en dat was voor mij een vreselijke rit.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En waar ben jij allemaal geweest in je leven dan, als je het allemaal zo goed weet?
Jij doet alsof het allemaal levensgevaarlijk en ondoenlijk is. Feitelijk is het dat niet. Dat jij er zelf moeite mee hebt staat daar los van. Daar heb ik verder geen oordeel over, iedere gek z'n gebrek.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik ben een keer in mijn eentje naar Duitsland gereden. en dat was voor mij een vreselijke rit.
ik had toen op dat moment heel graag iemand anders bij mij willen hebben die het van mij zou overnemen.
maar ja....Duitsland is natuurlijk heulemaal niet ver (volgens sommige).dat mag je pas zeggen als je naar freaking Singapore bent gereden ofzo.
Sommigen vinden het heerlijk om auto te rijden, sommigen vinden het minder heerlijk. Of alleen rijden naar en in Rusland verstandig is als West Europeaan valt te betwijfelen, maar laat mensen in hun waarde die het wel zien zitten om dat te gaan doen. We weten nu wel hoe je er tegenover staat.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik ben een keer in mijn eentje naar Duitsland gereden. en dat was voor mij een vreselijke rit.
ik had toen op dat moment heel graag iemand anders bij mij willen hebben die het van mij zou overnemen.
maar ja....Duitsland is natuurlijk heulemaal niet ver (volgens sommige).dat mag je pas zeggen als je naar freaking Singapore bent gereden ofzo.
ik heb nooit gezegd dat het levensgevaarlijk is. en zo doe ik ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij doet alsof het allemaal levensgevaarlijk en ondoenlijk is. Feitelijk is het dat niet. Dat jij er zelf moeite mee hebt staat daar los van. Daar heb ik verder geen oordeel over, iedere gek z'n gebrek.
Jij hebt er ook niet in je eentje geredenquote:Op dinsdag 3 april 2018 09:43 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat het levensgevaarlijk is. en zo doe ik ook helemaal niet.
maar wat wil je dan zeggen.....dat het heel veilig is om zo n onderneming in je eentje te doen. heb jij zelf al eens in je eentje door Rusland gereden??? zo niet dan houd je mond.
maar wel naar Duitsland. dat is in de zelfde richting.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jij hebt er ook niet in je eentje gereden
Ieder heeft zijn eigen mogelijkheden en eigen grenzen. Dat de een minder goed voorbereid lijkt lijkt om verre reizen te gaan maken wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. En je hoeft er zeker niet om te gaan schelden (post 115). Oneens zijn mag, maar houd het wel netjes.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Joh, ook in Rusland wonen mensen hoor. Zelfs in Siberië. Er zijn hoofdwegen en langs hoofdwegen liggen dorpjes, tankstations en af en toe eens een hotel (hoe basaal ook). Het enige wat ik écht goed uit zou zoeken is wat er gebeurt als je auto kapot gaat en niet meer gerepareerd kan worden. Kun je hem dan (onder voorwaarden) achterlaten of krijg je dan ontzettend veel gezeik bij de douane.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:43 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat het levensgevaarlijk is. en zo doe ik ook helemaal niet.
maar wat wil je dan zeggen.....dat het heel veilig is om zo n onderneming in je eentje te doen. heb jij zelf wel eens in je eentje door Rusland gereden??? zo niet dan houd je mond.
Je kunt ook een beetje overdrijvenquote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
woow dat is inderdaad wel ver. tja...je moet het maar kunnen he. ik kan het niet want als ik te lang in de auto zit dan raak ik ongeduldig en gestrest enzo.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt ook een beetje overdrijvenIk ben naar Turkije gereden, naar Marokko, naar Griekenland, naar de Scandinavische landen en dan via de Baltische Staten terug. In de VS zijn onze roadtrips altijd een km of 5000. Ik heb nog nooit problemen gehad. En zeker niet in Duitsland
Helemaal naar het einde van Rusland rijden vind ik dan weer een stapje te ver gaan, zeker in je eentje in zo'n kort tijdsbestek. Maar als ik er de tijd voor had zou ik het ook zo doen hoor.
Ik hou van autorijdenquote:Op dinsdag 3 april 2018 16:32 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
woow dat is inderdaad wel ver. tja...je moet het maar kunnen he. ik kan het niet want als ik te lang in de auto zit dan raak ik ongeduldig en gestrest enzo.
maar uuh....je bent dus ook naar Scandinavië gereden enzo... Stockholm toevallig ook?
ik ben twee keer in Stockholm geweest (met de vliegtuig) en ik vond het daar wel zooooo mooi. helaas heb ik verder weinig van Zweden gezien. dus in die zin lijkt mij zo n roadtrip naar zweden toe inderdaad leuk want dan kan je veel meer van zweden zien enzo. het het schijnt dat ze in zweden goed en veilig rijden. de wegen zijn daar een beetje als de Nederlandse wegen volgens mij.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:37 schreef MaJo het volgende:
Stockholm niet geweest, verder wel bijna alle andere grote steden in ZwedenGa je erheen?
Vorig jaar ook nog in Albanië gereden, ik denk dat dat wel eens vergelijkbaar kan zijn met Rusland. Slecht wegdek en mannetjes met ezels en karren op de weg. Maar vond dat juist wel een toffe ervaring! Op de weg zie je veel meer van het land dan wanneer je per vliegtuig gaat. Daarom snap ik wel de romantiek van reizen met de auto. Míts je er de tijd voor neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |