Dat moet hij zelf weten, maar op zich lijkt veel van de kritiek hier goed bedoeld en terecht. Heel erg realistisch komt TS niet over.quote:Op zondag 1 april 2018 22:41 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb niet het idee dat de TS nog zin zal hebben te reageren (en terecht). Maar wie weet.
Hoezo terecht? Mensen raden het hier af omwille van het feit dat er te veel obstakels zullen zijn tijdens de trip en niet om hem te pesten ofzo.quote:Op zondag 1 april 2018 22:41 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb niet het idee dat de TS nog zin zal hebben te reageren (en terecht). Maar wie weet.
Getuige zijn topic in KLB net lijkt de TS juist enorm van plan het topic voort te zettenquote:Op zondag 1 april 2018 22:41 schreef liesje1979 het volgende:
Wat wil je dan? Dat we hier gaan melden dat 15.000 kilometer in 2 weken rijden in een Slopel uit 2001 een prachtig idee is en dat er helemaal niks mis kan gaan?quote:Op zondag 1 april 2018 22:50 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk maar als half Fok even komt zeggen hoe dom het idee is, zou ik er al geen zin meer in hebben. En dan zo'n Samuel die het allemaal maar prachtig lijkt te vinden en overal commentaar op levert.
Maar goed, ik heb het mis want:
[..]
Ok top.
Nee ik heb zelf ook gezegd dat het niet realistisch is. Ik kan het ook niet goed uitleggen maar ik vind de toon in het vorige deel gewoon niet prettig. Misschien gaat het om de manier waarop dingen gezegd werden, geen idee. Voor mijn gevoel werd het een beetje een bashtopic en hahaha domme TS. Dat vind ik jammer en ook onnodig. (Overigens niet alle reacties waren zo, er waren ook mensen die wel gewoon normaal reageerden)quote:Op zondag 1 april 2018 22:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat we hier gaan melden dat 15.000 kilometer in 2 weken rijden in een Slopel uit 2001 een prachtig idee is en dat er helemaal niks mis kan gaan?
En dat TS inderdaad gelijk heeft en dat er om de haverklap vliegtuigen uit de lucht vallen.
Ik heb helemaal geen pleinvrees. Zoek eens op wat Agorafobie is en dan wordt het wel duidelijk. Een angst om figuurlijk opgesloten te zitten en niet weg te kunnen. En autisme staat er ook helemaal los van. Ik merk helemaal niets van Autisme. En die bijstand net zo goed. Wat ik in mijn tijd doe moet ik toch zelf weten? Volgens mij denkt iedereen dat een ieder in de bijstand een kansloos armoede figuur is. Nu zeg ik niet dat de bijstand een vetpot is, maar het feit dat ik niet rook, niet drink, zelden uitga, geen partner heb en nog een redelijke bak spaargeld van VOOR de bijstand heb, zorgt er voor dat ik dit prima kan doen, net allemaal binnen de mazen van de wet. En afgezien van dat weet ik heel veel trucjes om extra geld te verkrijgen. Ik zoek elke maasje in de wet die geld oplevert wel op, elke vorm van subsidie of potje voor de minima en natuurlijk af en toe een klusje zwart er bij, morgen ook weer iemand met een defecte computer.quote:Op zondag 1 april 2018 10:09 schreef Molo het volgende:
Pohi van TS is ook een aanrader
Met je pleinvrees en autisme op een bijstandsuitkering naar Rusland rijden
Ik snap wel wat je bedoelt, maar denk ook wel dat dat te maken heeft met de manier waarop TS erin zit. Hij is heel negatief en kritisch over vliegen. Zo negatief en kritisch als hij over vliegen is, zo naïef en kritiekloos is hij over zijn ritje.quote:Op zondag 1 april 2018 23:01 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Nee ik heb zelf ook gezegd dat het niet realistisch is. Ik kan het ook niet goed uitleggen maar ik vind de toon in het vorige deel gewoon niet prettig. Misschien gaat het om de manier waarop dingen gezegd werden, geen idee. Voor mijn gevoel werd het een beetje een bashtopic en hahaha domme TS. Dat vind ik jammer en ook onnodig. (Overigens niet alle reacties waren zo, er waren ook mensen die wel gewoon normaal reageerden)
Nee, claustrofobie = letterlijke opsluitingsangst.quote:Op zondag 1 april 2018 23:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Agorafobie is wel degelijk pleinvrees. De eerste drie hits op google zeggen dit al. Dat wat jij noemt is claustrofobie.
heel verstandig van je beste TechnoCat. en je kan altijd nog eens een readtrip doen he. maar doe het dan met meer mensen. en die het rustig aan en neem er de tijd voor (dus niet twee weken) en dan is het prima te doen.quote:Op zondag 1 april 2018 23:06 schreef TechnoCat het volgende:
An sich leek me z'n roadtrip wel spannend, maar na een paar dagen 'bezinking' en 'bezinning' lijkt het me simpelweg niet verstandig, zeker niet als je het doet om specifiek iemand te bezoeken en niet zo zeer om het land.
Goed om te lezen! En verstandig om toch te vliegen in plaats van te rijden ook al vind je het nog zo spannend. Ik vind je dapper. En ik denk dat de stress van het vliegen nog wel mee zal vallen in vergelijking met stress van de ontmoeting.quote:Op zondag 1 april 2018 23:06 schreef TechnoCat het volgende:
Oh hier is ie...... stelletje TS kapers...![]()
In navolging op TRV / Met de auto naar Rusland heb ik een tijdje het één en het ander op me kunnen laten inwerken en tevens nageplozen.
Voor wat betreft met de auto naar Rusland rijden ben ik tot de volgende (eind) conclusie te gekomen:
------
[..]
Ik heb helemaal geen pleinvrees. Zoek eens op wat Agorafobie is en dan wordt het wel duidelijk. Een angst om figuurlijk opgesloten te zitten en niet weg te kunnen. En autisme staat er ook helemaal los van. Ik merk helemaal niets van Autisme. En die bijstand net zo goed. Wat ik in mijn tijd doe moet ik toch zelf weten? Volgens mij denkt iedereen dat een ieder in de bijstand een kansloos armoede figuur is. Nu zeg ik niet dat de bijstand een vetpot is, maar het feit dat ik niet rook, niet drink, zelden uitga, geen partner heb en nog een redelijke bak spaargeld van VOOR de bijstand heb, zorgt er voor dat ik dit prima kan doen, net allemaal binnen de mazen van de wet. En afgezien van dat weet ik heel veel trucjes om extra geld te verkrijgen. Ik zoek elke maasje in de wet die geld oplevert wel op, elke vorm van subsidie of potje voor de minima en natuurlijk af en toe een klusje zwart er bij, morgen ook weer iemand met een defecte computer.Wie doet dat immers niet? Kom we zijn niet heilig hier.
Overigens. In alle oprechtheid, heb ik er toch nog eens weer goed over nagedacht, en ik denk dat het vliegtuig toch verstandiger is. Ik denk qua rijden niet zozeer dat de veiligheid een probleem is, maar toch de afstand en de tijd die je nodig hebt, en inderdaad wat sommigen hier zeggen, als je zo ver en zo lang moet rijden, dan is dat gevaarlijker dan in een vliegtuig stappen. In de eerder genoemde link met een vliegreis naar Krasnojarsk zit inderdaad een overstap in Moskou verwerkt. Die overstap duurt 3,5 uur. Het zou inderdaad toch zot zijn dat ik in 3,5 uur niet kan bepalen welk vliegtuig ik moet hebben naar Krasnojarsk. Het zal ongetwijfeld met koeienletters op die tickets staan.
De reden waarom ik perse daar heen wil, en waar hier al een paar keer om gevraagd is, is om daar iemand te ontmoeten. Een dame, waar ik al een tijdje contact mee heb. En ik volg als het ware het idee van één van mijn neven op. Die heeft online ook een leuke vrouw leren kennen uit de Filipijnen. Ze hebben ook eerst een poos lang contact gehad en hij is nota bene op DIT moment in de Filipijnen bij haar. Ik heb deze dame leren kennen via fdating.com, een gratis internationale dating site. Het bezoek zal waarschijnlijk niet eerder plaatsvinden dan in December. Want ik begreep in haar laatste bericht dat zij dan in die maand vakantie heeft. Beetje vreemde maand om vakantie te hebben, maar dat zal ze wel een reden voor hebben denk ik. Ze is zelfs bereid de helft van de vliegkosten te betalen.
Dus, dat is de reden. Ik heb het expres even voor me gehouden omdat ik bang was dat het onderwerp zich compleet zou verplaatsen van rijden of vliegen naar een stad in Rusland naar een onderwerp over de mitsen en maren van internationaal daten. Kortom, om gezeur daarover te voorkomen. Maar goed, nu ik besloten heb toch maar het vliegtuig te nemen, mogen jullie daar nu los over gaan.
An sich leek me z'n roadtrip wel spannend, maar na een paar dagen 'bezinking' en 'bezinning' lijkt het me simpelweg niet verstandig, zeker niet als je het doet om specifiek iemand te bezoeken en niet zo zeer om het land.
Is dat zo op het deel waar TS komt?quote:Op zondag 1 april 2018 23:11 schreef Fer het volgende:
Die “highway” is op delen niet eens verhard. Een karrespoor/grindpad, meer niet.
True. Als je nog nooit gevlogen hebt dan heb je automatisch ook nog niet veel gereisd. Maar ik dacht (met de nadruk op 'dacht'), mwah, ben 4 jaar lang taxichauffeur geweest, wat zegt me die 6500 km nu? Inderdaad een tikkeltje naief. Maar ik bleef in die naïviteit hangen vanwege de onbekendheid aangaande het vliegen. Nu, na wat gedegen onderzoek en een aantal keren herlezen van alle reacties, is het vliegtuig toch een betere oplossing.quote:Op zondag 1 april 2018 23:28 schreef Fok-it het volgende:
Buiten het feit of het een goed idee is of niet kom je op mij over alsof je totaal nog geen reiservaring hebt, klopt dat? En zo ja, waarom dan als eerste experience roadtrippen naar een land als Rusland? Waarom begin je dan niet wat gemakkelijker en comfy?
Jammer, zo'n vooroordeel. Je weet immers niets. Je weet niet hoe lang we al contact hebben, op wat voor manier we al contact hebben gehad, je weet niet eens hoe 'vaag' de website is. De website is in kwestie helemaal niet vaag, juist heel erg open en duidelijk. En wanhopig? Nee hoor, ik heb alle tijd. Alleen daten via Nederlandse datingsites is een drama. Het lijkt dan wel bijna op solliciteren, 100 brieven sturen en niet 1 reactie terugkrijgen. Het is toch dat stukje mentaliteit van de Nederlandse vrouwen. Sorry dat ik het zeg, ook voor wat betreft vrouwelijke fokkers hier, maar Nederlandse vrouwen zijn gewoon te veeleisend. En elke vrouw hier denkt dat zij de prinses is, die op het voeten moet worden gedragen. Nee dank je. Ik heb via Fdating.com al veel meer fatsoenlijke nette berichten gehad dan op Nederlandse datingsites. Oostblok vrouwen en Russische vrouwen zijn veel relaxter en veel minder veeleisend. Althans, dat is gewoon mijn ervaring. Kan natuurlijk per persoon verschillen, maar dat is voor mij de reden geweest. Dus volgende keer, iets minder snel voordelen aub.quote:Op zondag 1 april 2018 23:28 schreef Halcon het volgende:
Geen idee hoe goed hij contact heeft met deze dame, maar alleen op basis van wat berichtjes via een vage datingsite afreizen naar daar lijkt me wat al te desperate.
Dit is R&P niet. Dit is TRV, hij wil advies over zijn reis. Daar moeten we ons ook maar aan houdenquote:Op zondag 1 april 2018 23:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen TO aansporen en bejubelen om naar Rusland te gaan, ook per vliegtuig. Russische dames via zulke datingsites zijn vaak bad news. Ik wil niet dat TO gekwetst wordt.
Dat hoort toch bij de reis?quote:Op zondag 1 april 2018 23:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is R&P niet. Dit is TRV, hij wil advies over zijn reis. Daar moeten we ons ook maar aan houden
Denk dat de meeste mensen niet meer zoveel vertrouwen hebben in Russische datingsites. Laat staan dat ze op de bonnefooi die kant op gaan.quote:Op zondag 1 april 2018 23:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat dat jou noooooooit zou kunnen overkomen.
Alleen de vraag van TS is juist of hij via Bremen of Duisburg zal gaan en dat is gewoon een normale vraag in TRV.quote:Op zondag 1 april 2018 23:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hoort toch bij de reis?
Zou hetzelfde zijn als ik naar de hitte van de strijd in Syrië wil om daar een gebouw te bekijken, maar er alleen maar wordt geneuzeld over of ik dan via Bremen of via Duisburg moet.
De meeste mensen staan hier nou niet bepaald welwillend tegenover.quote:Op zondag 1 april 2018 23:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zeg nou niet dat dat jou noooooooit zou kunnen overkomen.
Ohnee? Je moet ze de kost geven die een Russisch vrouwtje wel zien zitten. Laten we eerlijk zijn, Russische dames zijn net wat aantrekkelijker als de Nederlandse.quote:Op zondag 1 april 2018 23:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De meeste mensen staan hier nou niet bepaald welwillend tegenover.
Jup, maar dan gaat deze jongen de andere kant op. Een maat van me wil nog een keer Schotland en ik naar Engeland, hij wil de Schotse hooglanden een keer weer zien en ik de stad Londen. We hadden het er al over dat dat een ideale roadtrip zou zijn. Met de auto naar het Verenigd Koninkrijk. Ook spannend met de auto op een bootje over de Noordzee en dan ineens aan de linkerkant van de weg moeten rijden.quote:Op zondag 1 april 2018 23:16 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
heel verstandig van je beste TechnoCat. en je kan altijd nog eens een readtrip doen he. maar doe het dan met meer mensen. en die het rustig aan en neem er de tijd voor (dus niet twee weken) en dan is het prima te doen.
Is dat van belang dan? De site geeft wel aan, als mensen je om geld gaan vragen moet je dat gelijk melden, maken ze er gelijk werk van. En voor de rest, je hoeft niets te betalen en hoe je met je contacten omgaat is aan jezelf. Zo'n site is puur een doorgeefluik van mensen die mensen zoeken. Wat die mensen onderling afspreken is hun pakkie aan. Ik vind de site wel oke, beter dan al die Nederlandse dating sites met al die nepprofielen en al die extra opties waar je voor moet betalen. Dan is fdating.com een stuk duidelijker.quote:Op zondag 1 april 2018 23:27 schreef oranjevogel1 het volgende:
Dat fdating lijkt mij niet zo een betrouwbare site. Nergens staan contactgegevens of een statuair adres vermeld, of zelfs maar een verwijzing naar een inschrijving in een handelsregister vermeld. De whois staat op ene Privacy Services.
Dat zijn ze zeker, maar ik denk ook dat de meeste mensen wel weten dat er betere manieren zijn om Russische dames te regelen van via een vage datingsite.quote:Op zondag 1 april 2018 23:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohnee? Je moet ze de kost geven die een Russisch vrouwtje wel zien zitten. Laten we eerlijk zijn, Russische dames zijn net wat aantrekkelijker als de Nederlandse.
Gaaf!quote:Op zondag 1 april 2018 23:44 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Jup, maar dan gaat deze jongen de andere kant op. Een maat van me wil nog een keer Schotland en ik naar Engeland, hij wil de Schotse hooglanden een keer weer zien en ik de stad Londen. We hadden het er al over dat dat een ideale roadtrip zou zijn. Met de auto naar het Verenigd Koninkrijk. Ook spannend met de auto op een bootje over de Noordzee en dan ineens aan de linkerkant van de weg moeten rijden.
Hoe dan? Je komt ze hier niet op straat tegen. In ieder geval niet op dagelijkse basis. Dus dan blijft internet over. Maargoed, ik ga offtopicquote:Op zondag 1 april 2018 23:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn ze zeker, maar ik denk ook dat de meeste mensen wel weten dat er betere manieren zijn om Russische dames te regelen van via een vage datingsite.
Geen probleem hoor. De meeste mensen oordelen Rusland ook puur vanwege het politieke klimaat daar, niet eens zozeer om het land of om de gastvrijheid van de mensen daar. De meeste Russen zijn ongetwijfeld gewoon vriendelijke mensen, net als in China, of in Japan. Het is puur politiek dat een land z'n vooroordelen geeft. Noord Korea is op dat vlak nog erger. Kan een erg mooi land zijn, qua natuur e.d., maar geen Fokker hier denk ik die er heen gaat. Puur en alleen om de politiek.quote:Op zondag 1 april 2018 23:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS, bedankt voor dit topic. Erg leuk om te lezen. Ik heb een zwak voor Rusland. Het is een soort van ongrijpbaar, een heel andere wereld. Een leerzaam land, in alle opzichten.
Wat is er nu precies 'vaag' aan die website. Link eens naar een onderdeel van die site dat 'vaag' is.... Er zitten gewoon echte mensen op, ik kan het weten want ik heb al direct contact gehad met een aantal dames, ook telefonisch. Wil niet zeggen dat je altijd gelijk een match hebt, maar ik praatte tenminste wel gewoon met een echt iemand. En het hoeft ook geen geld te kosten want je kunt gewoon met WhatsApp videochat gratis praten.quote:Op zondag 1 april 2018 23:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zijn ze zeker, maar ik denk ook dat de meeste mensen wel weten dat er betere manieren zijn om Russische dames te regelen van via een vage datingsite.
Hoe ga je het doen met de taal?quote:Op zondag 1 april 2018 23:52 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. De meeste mensen oordelen Rusland ook puur vanwege het politieke klimaat daar, niet eens zozeer om het land of om de gastvrijheid van de mensen daar. De meeste Russen zijn ongetwijfeld gewoon vriendelijke mensen, net als in China, of in Japan. Het is puur politiek dat een land z'n vooroordelen geeft. Noord Korea is op dat vlak nog erger. Kan een erg mooi land zijn, qua natuur e.d., maar geen Fokker hier denk ik die er heen gaat. Puur en alleen om de politiek.
En afgeven op de infrastructuur in Rusland is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk. Kijk eens hoe freaking groot dat land is. Ons wegennet is goed, maar ja, ons landje is ook maar 3,5 uur van boven naar beneden. Het is al heel wat dat je, met een beetje aangepast gedrag van Moskow naar Krasnoyarsk kunt rijden. De wegen zijn niet van NL stijl, maar ze liggen er wel, over duizenden kilometers.
Jamaar dit is TRV, ik denk dat hier best mensen zouden zijn er wel eens een kijkje zouden willen nemen.quote:Op zondag 1 april 2018 23:52 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. De meeste mensen oordelen Rusland ook puur vanwege het politieke klimaat daar, niet eens zozeer om het land of om de gastvrijheid van de mensen daar. De meeste Russen zijn ongetwijfeld gewoon vriendelijke mensen, net als in China, of in Japan. Het is puur politiek dat een land z'n vooroordelen geeft. Noord Korea is op dat vlak nog erger. Kan een erg mooi land zijn, qua natuur e.d., maar geen Fokker hier denk ik die er heen gaat. Puur en alleen om de politiek.
Er is meer op internet dan alleen vage datingsites.quote:Op zondag 1 april 2018 23:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe dan? Je komt ze hier niet op straat tegen. In ieder geval niet op dagelijkse basis. Dus dan blijft internet over. Maargoed, ik ga offtopic![]()
TS, bedankt voor dit topic. Erg leuk om te lezen. Ik heb een zwak voor Rusland. Het is een soort van ongrijpbaar, een heel andere wereld. Een leerzaam land, in alle opzichten.
Ik ga niet meer met de auto. Met het vliegtuig. Maar mocht je bedoelen daar ter plekke.quote:Op zondag 1 april 2018 23:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe ga je het doen met de taal?
En waar wil je gaan overnachten? Campings?
Een aanzienlijk deel van de profielen op datingsites is nu eenmaal fake. Niet alle profielen, maar wel een behoorlijk deel. Vrijwel alle positieve reviews zijn van zogenaamde affiliates die geld verdienen met het doorsturen van mensen naar dit soort websites.quote:Wat is er nu precies 'vaag' aan die website. Link eens naar een onderdeel van die site dat 'vaag' is.... Er zitten gewoon echte mensen op, ik kan het weten want ik heb al direct contact gehad met een aantal dames, ook telefonisch. Wil niet zeggen dat je altijd gelijk een match hebt, maar ik praatte tenminste wel gewoon met een echt iemand. En het hoeft ook geen geld te kosten want je kunt gewoon met WhatsApp videochat gratis praten.
1 van de beste reisverslagen die ik hier ooit ben tegengekomen, moest er gelijk aan denken.quote:Op maandag 2 april 2018 00:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.kras.nl/vakan(...)bLwFhGYaAiBcEALw_wcB
Dit zou ik zo graag willen doen, maar ergens vind ik het ook engHet onbekende denk ik. Ik zou hier persoonlijk veel meer voldoening uit halen dan een strandvakantie naar Spanje of Turkije.
Meer voldoening zeker. Zoals je ziet is dit een 17-daagse trip, waarbij er wordt gevlogen naar Moskou, je hoeft zelf ook niet te sturen en ook niets te regelen.quote:Op maandag 2 april 2018 00:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit zou ik zo graag willen doen, maar ergens vind ik het ook engHet onbekende denk ik. Ik zou hier persoonlijk veel meer voldoening uit halen dan een strandvakantie naar Spanje of Turkije.
Ik ga het direct lezen, thanks!quote:Op maandag 2 april 2018 00:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
1 van de beste reisverslagen die ik hier ooit ben tegengekomen, moest er gelijk aan denken.
TRV / Transsiberie - zomer 2016
Leuk leesvoer voor je, ook voor mensen die die wens helemaal niet hebben. Lees vooral tot en met aan Mongolie want daar krijgt het verslag een onverwachte wending.
Oh ja arme TS toenquote:Op maandag 2 april 2018 00:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
1 van de beste reisverslagen die ik hier ooit ben tegengekomen, moest er gelijk aan denken.
TRV / Transsiberie - zomer 2016
Leuk leesvoer voor je, ook voor mensen die die wens helemaal niet hebben. Lees vooral tot en met aan Mongolie want daar krijgt het verslag een onverwachte wending.
Als je het onbekende eng vind is zon reis aardig extreem. Ga eerst eens alleen op vakantie, slaap in een hostel als je hotels gewend bent, ga er met een ander vervoersbewijs heen dan een vliegtuig. Zo bouw je steeds meer ervaring op om vervolgens dit soort reizen te ondernemen. Anders ga je van een koude kermis thuiskomenquote:Op maandag 2 april 2018 00:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hou je ons wel op de hoogte van je reis?quote:Op maandag 2 april 2018 00:13 schreef TechnoCat het volgende:
R&P / Internationaal daten - Verstandig of toch maar niet
Kijk, hier kunnen we verder gaan over "Internationaal Daten" en dit topic kan blijven worden gebruikt voor Rijden door Rusland, naar Rusland etc.
Zeker leuk, maar ik zou het wel zelf regelenen. Ik heb hier wel eens naar gekeken maar het is er tot nu toe niet van gekomen. Staat wel op mijn lijstje. Heb inmiddels wel al een aantal keer in zulke treinen overnacht.quote:Op maandag 2 april 2018 00:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
quote:Op maandag 2 april 2018 00:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Voordat ik een ticket zou boeken, zou ik eerst 100% zekerheid willen hebben dat de persoon met wie ik denk te communiceren, ook echt de persoon is met wie ik communiceer. En 100% zeker zijn van de intenties van die persoon.
Zeker in een land als Rusland.
En dan: ticket boeken. Kan via verschillende websites. In TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #35 staan veel van deze websites. Hier kun je ook vragen of iemand een goedkoop/goedkoper ticket kan vinden.
In TRV / Vragen over vliegen #54 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) kan je algemene vragen stellen over vliegen.
Genoeg mensen die je kunnen en willen helpen.
Dan ga je naar Schiphol, kijkt op de borden naar welke vertrekhal en balie je moet. Bij die balie check je in. Je krijgt een boarding pass met daarop de gate en het stoelnummer in het vliegtuig.
Je gaat door de beveiliging, loopt naar de gate en wacht. Op een gegeven moment wordt er omgeroepen dat je mag gaan boarden. In het vliegtuig loop je naar je stoel, legt je handbagage bovenin of onder je stoel en gaat zitten. Gordel vast en wachten tot je landt.
Afhankelijk van het ticket dat je boekt moet je bij de overstap al dan niet je bagage ophalen en opnieuw inchecken. En dan stap je het volgende vliegtuig in, gordel vast en wachten.
Na de landing in Krasnoyarsk loop je de meute achterna en wacht op je bagage. Zodra je die hebt, loop je de aankomsthal uit en hopelijk voor jou zie je je chick staan.
Daar komt het globaal op neer.
Als het niet zo duur was geweest en je wel vrij mag reizen zou ik het zeker overwegen!quote:Op zondag 1 april 2018 23:52 schreef TechnoCat het volgende:
Noord Korea is op dat vlak nog erger. Kan een erg mooi land zijn, qua natuur e.d., maar geen Fokker hier denk ik die er heen gaat. Puur en alleen om de politiek.
Daar zitten dikke marges op natuurlijk. Voordeel is wel dat je niks zelf hoeft te regelen. Voor sommige mensen is dat echt wel een must dat ze zelf helemaal niets hoeven te regelen. Daar betaal je dan voor.quote:Op maandag 2 april 2018 00:20 schreef ITrade het volgende:
Die reis is overigens wel echt zwaar overpriced.
Yes! Hier ben ik!quote:Op zondag 1 april 2018 23:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
.
We hebben hier trouwens ook Vozje rondlopen, zij woont in de buurt van Moskou en kan je misschien ook nog nuttige tips geven over de luchthaven.
Toppie!quote:Op zondag 1 april 2018 23:06 schreef TechnoCat het volgende:
Oh hier is ie...... stelletje TS kapers...![]()
In navolging op TRV / Met de auto naar Rusland heb ik een tijdje het één en het ander op me kunnen laten inwerken en tevens nageplozen.
Voor wat betreft met de auto naar Rusland rijden ben ik tot de volgende (eind) conclusie te gekomen:
------
[..]
Ik heb helemaal geen pleinvrees. Zoek eens op wat Agorafobie is en dan wordt het wel duidelijk. Een angst om figuurlijk opgesloten te zitten en niet weg te kunnen. En autisme staat er ook helemaal los van. Ik merk helemaal niets van Autisme. En die bijstand net zo goed. Wat ik in mijn tijd doe moet ik toch zelf weten? Volgens mij denkt iedereen dat een ieder in de bijstand een kansloos armoede figuur is. Nu zeg ik niet dat de bijstand een vetpot is, maar het feit dat ik niet rook, niet drink, zelden uitga, geen partner heb en nog een redelijke bak spaargeld van VOOR de bijstand heb, zorgt er voor dat ik dit prima kan doen, net allemaal binnen de mazen van de wet. En afgezien van dat weet ik heel veel trucjes om extra geld te verkrijgen. Ik zoek elke maasje in de wet die geld oplevert wel op, elke vorm van subsidie of potje voor de minima en natuurlijk af en toe een klusje zwart er bij, morgen ook weer iemand met een defecte computer.Wie doet dat immers niet? Kom we zijn niet heilig hier.
Overigens. In alle oprechtheid, heb ik er toch nog eens weer goed over nagedacht, en ik denk dat het vliegtuig toch verstandiger is. Ik denk qua rijden niet zozeer dat de veiligheid een probleem is, maar toch de afstand en de tijd die je nodig hebt, en inderdaad wat sommigen hier zeggen, als je zo ver en zo lang moet rijden, dan is dat gevaarlijker dan in een vliegtuig stappen. In de eerder genoemde link met een vliegreis naar Krasnojarsk zit inderdaad een overstap in Moskou verwerkt. Die overstap duurt 3,5 uur. Het zou inderdaad toch zot zijn dat ik in 3,5 uur niet kan bepalen welk vliegtuig ik moet hebben naar Krasnojarsk. Het zal ongetwijfeld met koeienletters op die tickets staan.
De reden waarom ik perse daar heen wil, en waar hier al een paar keer om gevraagd is, is om daar iemand te ontmoeten. Een dame, waar ik al een tijdje contact mee heb. En ik volg als het ware het idee van één van mijn neven op. Die heeft online ook een leuke vrouw leren kennen uit de Filipijnen. Ze hebben ook eerst een poos lang contact gehad en hij is nota bene op DIT moment in de Filipijnen bij haar. Ik heb deze dame leren kennen via fdating.com, een gratis internationale dating site. Het bezoek zal waarschijnlijk niet eerder plaatsvinden dan in December. Want ik begreep in haar laatste bericht dat zij dan in die maand vakantie heeft. Beetje vreemde maand om vakantie te hebben, maar dat zal ze wel een reden voor hebben denk ik. Ze is zelfs bereid de helft van de vliegkosten te betalen.
Dus, dat is de reden. Ik heb het expres even voor me gehouden omdat ik bang was dat het onderwerp zich compleet zou verplaatsen van rijden of vliegen naar een stad in Rusland naar een onderwerp over de mitsen en maren van internationaal daten. Kortom, om gezeur daarover te voorkomen. Maar goed, nu ik besloten heb toch maar het vliegtuig te nemen, mogen jullie daar nu los over gaan.
Moskou is niet zo boeiend. Gewoon een grote stad. Daarachter begint het echte Rusland met gouden koepels in de steppewind.quote:Op zondag 1 april 2018 23:57 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Jamaar dit is TRV, ik denk dat hier best mensen zouden zijn er wel eens een kijkje zouden willen nemen.
Zelf ben ik nog nooit in Rusland geweest maar staat wel op mijn lijstje (ergens in het midden tussen alle andere landen van de wereld waar ik nog nooit geweest ben) Maar Rusland intrigeert me zeker dus wie weet. Al zal ik persoonlijk meer te zoeken hebben in iets als Moskou.
We hebben hier trouwens ook Vozje rondlopen, zij woont in de buurt van Moskou en kan je misschien ook nog nuttige tips geven over de luchthaven.
is dat niet gevaarlijk trouwens? nee hoor grapje!!quote:Op zondag 1 april 2018 23:44 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Jup, maar dan gaat deze jongen de andere kant op. Een maat van me wil nog een keer Schotland en ik naar Engeland, hij wil de Schotse hooglanden een keer weer zien en ik de stad Londen. We hadden het er al over dat dat een ideale roadtrip zou zijn. Met de auto naar het Verenigd Koninkrijk. Ook spannend met de auto op een bootje over de Noordzee en dan ineens aan de linkerkant van de weg moeten rijden.
Ervaring mee? Zo ja waar dan op die route?quote:Op zondag 1 april 2018 23:11 schreef Fer het volgende:
Die “highway” is op delen niet eens verhard. Een karrespoor/grindpad, meer niet.
Men zegt de Moskou geen afspiegeling van Rusland is. Moskou is in mijn beleving gewoon een of andere westerse wereldstad.quote:Op zondag 1 april 2018 23:57 schreef liesje1979 het volgende:
Al zal ik persoonlijk meer te zoeken hebben in iets als Moskou.
Geldt de autoverzekering wel in Rusland?quote:Op maandag 2 april 2018 01:06 schreef Voszje het volgende:
Ik zag dit topic en dacht: *volg*, gezien mijn man en ik ook dergelijke plannen hebben. Maar goed, ik begrijp nu dat het per vliegtuig gaat? Wel zo makkelijk, zeker als je alleen reist.
[..]
Yes! Hier ben ik!
TechnoCat, als je iets wil weten of ik kan je ergens mee helpen: Vraag gerust! Mag altijd per DM/PM.
sluit dit topic dan gewoon want ts gaat niet meer met de auto.quote:Op maandag 2 april 2018 11:11 schreef MaJo het volgende:
Persoonlijke aanvallen en offtopic geneuzel verwijderd. Als je een mening hebt over daten met een Russische, open er dan een topic over in R&P.
En genoeg TS geplaagd, alle steken onder water en lollige opmerkingen worden weggehaald. TS weet inmiddels wel wat jullie er allemaal van vinden en heeft zijn plan juist gewijzigd.
Nu weer ontopic over de reis naar Rusland!
Hij gaat nog steeds de reis naar Rusland maken. Zo lang het daarover gaat lijkt me dat geen reden om het topic te sluiten. Tenzij TS daar zelf om vraagt maar volgens mij is dat niet wat hij wil.quote:Op maandag 2 april 2018 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
sluit dit topic dan gewoon want ts gaat niet meer met de auto.
Inderdaad. Ik ben wel benieuwd naar zijn reis.quote:Op maandag 2 april 2018 11:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij gaat nog steeds de reis naar Rusland maken. Zo lang het daarover gaat lijkt me dat geen reden om het topic te sluiten. Tenzij TS daar zelf om vraagt maar volgens mij is dat niet wat hij wil.
De titel klopt niet meer. Het is nu 'vliegen naar Rusland'.quote:Op maandag 2 april 2018 11:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij gaat nog steeds de reis naar Rusland maken. Zo lang het daarover gaat lijkt me dat geen reden om het topic te sluiten. Tenzij TS daar zelf om vraagt maar volgens mij is dat niet wat hij wil.
De titel kan inderdaad aangepast wordenquote:Op maandag 2 april 2018 11:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
De titel klopt niet meer. Het is nu 'vliegen naar Rusland'.
Wij willen vanuit Rusland naar NL, daarbij volstaat de groene kaart. Ik meen gelezen te hebben dat dit andersom ook zo geldt, maar pin me er niet op vast.quote:Op maandag 2 april 2018 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geldt de autoverzekering wel in Rusland?
Ik denk het beste even navragen of Rusland onder de dekking valt en of dat dan geldt voor heel Rusland.quote:Op maandag 2 april 2018 12:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wij willen vanuit Rusland naar NL, daarbij volstaat de groene kaart. Ik meen gelezen te hebben dat dit andersom ook zo geldt, maar pin me er niet op vast.
Dat sowieso.quote:Op maandag 2 april 2018 12:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk het beste even navragen of Rusland onder de dekking valt en of dat dan geldt voor heel Rusland.
Hoe lang gaan jullie hiervoor uittrekken? Ben wel benieuwd, het lijkt me een toffe roadtripquote:Op maandag 2 april 2018 12:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wij willen vanuit Rusland naar NL, daarbij volstaat de groene kaart. Ik meen gelezen te hebben dat dit andersom ook zo geldt, maar pin me er niet op vast.
We hebben nog niets concreets en het zou er ook aan liggen wanneer we gaan. Mochten we het gaan doen, dan wil ik er ook wel een topic over openen met de complete planning.quote:Op maandag 2 april 2018 12:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe lang gaan jullie hiervoor uittrekken? Ben wel benieuwd, het lijkt me een toffe roadtrip
Zijn jullie van plan om terug te gaan naar Nederland of vliegen jullie weer terug naar Rusland?
Voor de meeste nederlandse verzekeraars tot de Oeral. Daar houdt ook pas Europa geografisch op.quote:Op maandag 2 april 2018 12:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik weet dat je in Rusland woontquote:Op maandag 2 april 2018 12:40 schreef Voszje het volgende:
[..]
We hebben nog niets concreets en het zou er ook aan liggen wanneer we gaan. Mochten we het gaan doen, dan wil ik er ook wel een topic over openen met de complete planning.
We gaan met onze eigen auto vanuit Rusland naar Nederland, omdat we in Rusland wonen. We gaan dan ook weer terug vanuit NL.
Ja, daarom. Sta je dan te kijken als er daar iets voorvalt en het blijkt niet onder je dekking te vallen.quote:Op maandag 2 april 2018 13:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor de meeste nederlandse verzekeraars tot de Oeral. Daar houdt ook pas Europa geografisch op.
Ah, sorry voor de onduidelijkheid.quote:Op maandag 2 april 2018 17:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet dat je in Rusland woontHet klonk alleen als een enkeltje dus vandaar mijn vraag
Als je er de hele zomer voor uittrekt kan het wel een hele mooie trip worden
TS van toen maakt het wel goed trouwens.quote:
Zover was TS al.quote:Op maandag 2 april 2018 18:05 schreef Halcon het volgende:
TS kan ook nog vliegen en dan de trein pakken toch? Dan zie je toch nog heel wat van Rusland en hoef je in elk geval niet heel veel tijd te steken in de reis naar Moskou zelf.
Heb ik de kleuterschool weer gemistquote:Op maandag 2 april 2018 11:11 schreef MaJo het volgende:
Persoonlijke aanvallen en offtopic geneuzel verwijderd. Als je een mening hebt over daten met een Russische, ga dan naar R&P. TS heeft er zelfs zelf een topic over geopend: R&P / Internationaal daten - Verstandig of toch maar niet
En genoeg TS geplaagd, alle steken onder water en lollige opmerkingen worden weggehaald. TS weet inmiddels wel wat jullie er allemaal van vinden en heeft zijn plan juist gewijzigd.
Nu weer ontopic over de reis naar Rusland!
Als je in december gaat, is het helemaal slim om niet te gaan rijden. Plus dat je er met het vliegtuig een dag over doet, en met de auto een week. Dus als je met het vliegtuig gaat, heb je meer tijd om te besteden met deze vrouw. Goede keus dus om te gaan vliegen.quote:Op maandag 2 april 2018 18:31 schreef TechnoCat het volgende:
In principe staat het 1e bezoek gepland ergens in December. Dat duurt nog wel even, maar zoals met internationale dates, net als bij mijn neef, moet je gewoon geduld hebben.
Dat niet alleen, in het vliegtuig kun je gewoon relaxt achterover gaan liggen, tenminste als beenruimte het toelaat. Of dan maar gewoon wat hangen. Je hoeft je in elk geval niet constant te focussen op de weg. Als het eenmaal zo ver is vraag ik m'n pa wel even of hij me naar Schiphol wil brengen. Heeft iemand een idee wat het kost om je eigen auto een week of zo te laten staan op Schiphol? Aangezien we uit Groningen moeten komen kost dat nog een aardige klap benzine, zeker als mijn vader 2x moet rijden, als het parkeren goedkoper is dan die ene extra rijden voor mijn vader, kan ik net zo goed mijn eigen auto meenemen.quote:Op maandag 2 april 2018 18:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je in december gaat, is het helemaal slim om niet te gaan rijden. Plus dat je er met het vliegtuig een dag over doet, en met de auto een week. Dus als je met het vliegtuig gaat, heb je meer tijd om te besteden met deze vrouw. Goede keus dus om te gaan vliegen.
Dan heeft zij pas vakantie. Ze vertelde dat het niet anders kon bij haar op het werk. Maar dan is ze wel gelijk 35 dagen vrij, vertelde ze.quote:Op maandag 2 april 2018 18:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Technical, waarom wachten tot december? Oprechte vraag.
Pak toch de trein vanuit Groningen naar Schiphol. Gaat rechtstreeks. Laat je rijden. Arriveert praktisch in de vertrekhal ipv parkeerellendequote:Op maandag 2 april 2018 18:52 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat niet alleen, in het vliegtuig kun je gewoon relaxt achterover gaan liggen, tenminste als beenruimte het toelaat. Of dan maar gewoon wat hangen. Je hoeft je in elk geval niet constant te focussen op de weg. Als het eenmaal zo ver is vraag ik m'n pa wel even of hij me naar Schiphol wil brengen. Heeft iemand een idee wat het kost om je eigen auto een week of zo te laten staan op Schiphol? Aangezien we uit Groningen moeten komen kost dat nog een aardige klap benzine, zeker als mijn vader 2x moet rijden, als het parkeren goedkoper is dan die ene extra rijden voor mijn vader, kan ik net zo goed mijn eigen auto meenemen.
Lollig hoe je nu alleen voordelen van vliegen noemt die je in de originele OP nog niet zag.quote:Op maandag 2 april 2018 18:52 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat niet alleen, in het vliegtuig kun je gewoon relaxt achterover gaan liggen, tenminste als beenruimte het toelaat. Of dan maar gewoon wat hangen. Je hoeft je in elk geval niet constant te focussen op de weg. Als het eenmaal zo ver is vraag ik m'n pa wel even of hij me naar Schiphol wil brengen. Heeft iemand een idee wat het kost om je eigen auto een week of zo te laten staan op Schiphol? Aangezien we uit Groningen moeten komen kost dat nog een aardige klap benzine, zeker als mijn vader 2x moet rijden, als het parkeren goedkoper is dan die ene extra rijden voor mijn vader, kan ik net zo goed mijn eigen auto meenemen.
Of dat. Maar als je een vroege vlucht hebt of laat terugkomt is dat onhandiger.quote:Op maandag 2 april 2018 19:06 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Pak toch de trein vanuit Groningen naar Schiphol. Gaat rechtstreeks. Laat je rijden. Arriveert praktisch in de vertrekhal ipv parkeerellende
Zitten vrij veel bedrijven bij die je oplichten daatmee als je je sleutels moet afgeven.quote:Op maandag 2 april 2018 19:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lollig hoe je nu alleen voordelen van vliegen noemt die je in de originele OP nog niet zag.![]()
Je kunt ook kijken naar parkeren bij een hotel in de buurt. Als je daar een overnachting boekt is dat soms nog goedkoper dan parkeren op Schiphol zelf en je begint uitgerust aan een vroege vlucht of kunt de spits vermijden met de reis naar het vliegveld. Zij brengen je dan naar Schiphol met een shuttlebus.
Zelf ben ik fan van de bedrijven die hun parkeerplek wat verder weg hebben liggen (goedkoper) en je met een busje brengen en halen van en naar het vliegveld.
Kost 50 euro voor 2 enkeltjes.quote:Op maandag 2 april 2018 19:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of dat. Maar als je een vroege vlucht hebt of laat terugkomt is dat onhandiger.
Oud en nieuw is het belangrijkste feest in Rusland. Best leuk om daar bij een familie mee te maken. Neem wat kado's meequote:Op maandag 2 april 2018 18:57 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dan heeft zij pas vakantie. Ze vertelde dat het niet anders kon bij haar op het werk. Maar dan is ze wel gelijk 35 dagen vrij, vertelde ze.
Wel een beetje awkward als iedereen Russisch spreekt en jij als enige niet, met slechts één persoon als vertaler, maar ach, hoe later het wordt (lees: hoe rijkelijker de vodka vloeit), des te minder boeit datquote:Op maandag 2 april 2018 19:12 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Oud en nieuw is het belangrijkste feest in Rusland. Best leuk om daar bij een familie mee te maken. Neem wat kado's mee![]()
En warme kleren
Bezinning, meningen van anderen serieus nemen, nadenken, verstandig redeneren.quote:Op maandag 2 april 2018 19:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lollig hoe je nu alleen voordelen van vliegen noemt die je in de originele OP nog niet zag.![]()
Even offtopic, maar ik heb je site even doorgenomen, ziet er uit als een gave reis die je gemaakt hebt. Wel gigantisch vermoeiend denk ik, maar goed volgens mij ging het vooral om het rijdenquote:Op maandag 2 april 2018 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
sluit dit topic dan gewoon want ts gaat niet meer met de auto.
Bezinning, meningen van anderen serieus nemen, nadenken, verstandig redeneren.quote:Op maandag 2 april 2018 19:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zou kunnen, maar dan moet iemand mij weer naar Groningen brengen, want ik heb een slechte verbinding vanuit dat kleine rukdorp waar ik woon.quote:Op maandag 2 april 2018 19:06 schreef Bonobo11 het volgende:
Pak toch de trein vanuit Groningen naar Schiphol. Gaat rechtstreeks. Laat je rijden. Arriveert praktisch in de vertrekhal ipv parkeerellende
Ik zeg gewoon steeds 'da', dan komt het wel goed. Lekker frisjes dus, goeie reden om lekker tegen haar aan kruipen als het goed klikt.quote:Op maandag 2 april 2018 19:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wel een beetje awkward als iedereen Russisch spreekt en jij als enige niet, met slechts één persoon als vertaler, maar ach, hoe later het wordt (lees: hoe rijkelijker de vodka vloeit), des te minder boeit dat
En idd, een extra paar sokken is wel aan te raden. Gemiddelde temperatuur overdag: -9,4. Gemiddelde temperatuur 's nachts: -17,1. Bron: wiki.
Neeneequote:Op maandag 2 april 2018 19:17 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Bezinning, meningen van anderen serieus nemen, nadenken, verstandig redeneren.
Of is het nu weer niet goed?
Ik heb het nog niet meegemaakt. Reviews lezen en geen obscure bedrijfjes gebruiken. En foto maken van je km stand voor je de sleutels afgeeft.quote:Op maandag 2 april 2018 19:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Zitten vrij veel bedrijven bij die je oplichten daatmee als je je sleutels moet afgeven.
Dat zeker jaquote:Op maandag 2 april 2018 19:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt. Reviews lezen en geen obscure bedrijfjes gebruiken. En foto maken van je km stand voor je de sleutels afgeeft.
en weer een geitenwollenssok die denkt dat het verstandig is om in je eentje door Rusland te rijden met een Nederlands kenteken. het houd niet op, niet vanzelf.quote:Op maandag 2 april 2018 19:27 schreef Sloggi het volgende:
Wat een avonturiers in dit topic zeg. Man man man.
Als het je om het gemak gaat, pak vooral het vliegtuig. Wil je wat van het land zien en buiten de gebaande paden gaan: vooral doen! Tussen de zolderkamerreacties door zijn in het vorige topic best wat nuttige tips gegeven, zoals de basis van het Cyrillische schrift lezen, je geld spreiden en verstoppen, niet te afhankelijk zijn van technologie, een paar jerrycans achterin e.d. Of december een goede maand is om zoiets te ondernemen, dat denk ik dan weer niet.
Leuke wending heeft het topic overigens genomen. Houd ons vooral op de hoogte, dit kan wel weer eens een Fok!-klassiekertje worden.
En waar ben jij allemaal geweest in je leven dan, als je het allemaal zo goed weet?quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:34 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
en weer een geitenwollenssok die denkt dat het verstandig is om in je eentje door Rusland te rijden met een Nederlands kenteken. het houd niet op, niet vanzelf.
ik ben een keer in mijn eentje naar Duitsland gereden. en dat was voor mij een vreselijke rit.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En waar ben jij allemaal geweest in je leven dan, als je het allemaal zo goed weet?
Jij doet alsof het allemaal levensgevaarlijk en ondoenlijk is. Feitelijk is het dat niet. Dat jij er zelf moeite mee hebt staat daar los van. Daar heb ik verder geen oordeel over, iedere gek z'n gebrek.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik ben een keer in mijn eentje naar Duitsland gereden. en dat was voor mij een vreselijke rit.
ik had toen op dat moment heel graag iemand anders bij mij willen hebben die het van mij zou overnemen.
maar ja....Duitsland is natuurlijk heulemaal niet ver (volgens sommige).dat mag je pas zeggen als je naar freaking Singapore bent gereden ofzo.
Sommigen vinden het heerlijk om auto te rijden, sommigen vinden het minder heerlijk. Of alleen rijden naar en in Rusland verstandig is als West Europeaan valt te betwijfelen, maar laat mensen in hun waarde die het wel zien zitten om dat te gaan doen. We weten nu wel hoe je er tegenover staat.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik ben een keer in mijn eentje naar Duitsland gereden. en dat was voor mij een vreselijke rit.
ik had toen op dat moment heel graag iemand anders bij mij willen hebben die het van mij zou overnemen.
maar ja....Duitsland is natuurlijk heulemaal niet ver (volgens sommige).dat mag je pas zeggen als je naar freaking Singapore bent gereden ofzo.
ik heb nooit gezegd dat het levensgevaarlijk is. en zo doe ik ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij doet alsof het allemaal levensgevaarlijk en ondoenlijk is. Feitelijk is het dat niet. Dat jij er zelf moeite mee hebt staat daar los van. Daar heb ik verder geen oordeel over, iedere gek z'n gebrek.
Jij hebt er ook niet in je eentje geredenquote:Op dinsdag 3 april 2018 09:43 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat het levensgevaarlijk is. en zo doe ik ook helemaal niet.
maar wat wil je dan zeggen.....dat het heel veilig is om zo n onderneming in je eentje te doen. heb jij zelf al eens in je eentje door Rusland gereden??? zo niet dan houd je mond.
maar wel naar Duitsland. dat is in de zelfde richting.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jij hebt er ook niet in je eentje gereden
Ieder heeft zijn eigen mogelijkheden en eigen grenzen. Dat de een minder goed voorbereid lijkt lijkt om verre reizen te gaan maken wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. En je hoeft er zeker niet om te gaan schelden (post 115). Oneens zijn mag, maar houd het wel netjes.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Joh, ook in Rusland wonen mensen hoor. Zelfs in Siberië. Er zijn hoofdwegen en langs hoofdwegen liggen dorpjes, tankstations en af en toe eens een hotel (hoe basaal ook). Het enige wat ik écht goed uit zou zoeken is wat er gebeurt als je auto kapot gaat en niet meer gerepareerd kan worden. Kun je hem dan (onder voorwaarden) achterlaten of krijg je dan ontzettend veel gezeik bij de douane.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:43 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat het levensgevaarlijk is. en zo doe ik ook helemaal niet.
maar wat wil je dan zeggen.....dat het heel veilig is om zo n onderneming in je eentje te doen. heb jij zelf wel eens in je eentje door Rusland gereden??? zo niet dan houd je mond.
Je kunt ook een beetje overdrijvenquote:Op dinsdag 3 april 2018 09:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
woow dat is inderdaad wel ver. tja...je moet het maar kunnen he. ik kan het niet want als ik te lang in de auto zit dan raak ik ongeduldig en gestrest enzo.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kunt ook een beetje overdrijvenIk ben naar Turkije gereden, naar Marokko, naar Griekenland, naar de Scandinavische landen en dan via de Baltische Staten terug. In de VS zijn onze roadtrips altijd een km of 5000. Ik heb nog nooit problemen gehad. En zeker niet in Duitsland
Helemaal naar het einde van Rusland rijden vind ik dan weer een stapje te ver gaan, zeker in je eentje in zo'n kort tijdsbestek. Maar als ik er de tijd voor had zou ik het ook zo doen hoor.
Ik hou van autorijdenquote:Op dinsdag 3 april 2018 16:32 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
woow dat is inderdaad wel ver. tja...je moet het maar kunnen he. ik kan het niet want als ik te lang in de auto zit dan raak ik ongeduldig en gestrest enzo.
maar uuh....je bent dus ook naar Scandinavië gereden enzo... Stockholm toevallig ook?
ik ben twee keer in Stockholm geweest (met de vliegtuig) en ik vond het daar wel zooooo mooi. helaas heb ik verder weinig van Zweden gezien. dus in die zin lijkt mij zo n roadtrip naar zweden toe inderdaad leuk want dan kan je veel meer van zweden zien enzo. het het schijnt dat ze in zweden goed en veilig rijden. de wegen zijn daar een beetje als de Nederlandse wegen volgens mij.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:37 schreef MaJo het volgende:
Stockholm niet geweest, verder wel bijna alle andere grote steden in ZwedenGa je erheen?
Vorig jaar ook nog in Albanië gereden, ik denk dat dat wel eens vergelijkbaar kan zijn met Rusland. Slecht wegdek en mannetjes met ezels en karren op de weg. Maar vond dat juist wel een toffe ervaring! Op de weg zie je veel meer van het land dan wanneer je per vliegtuig gaat. Daarom snap ik wel de romantiek van reizen met de auto. Míts je er de tijd voor neemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |