Je vind Schiphol “eng” omdat je nooit gevlogen heb maar je wilt wel met de auto naar Rusland. En dan niet zomaar “beschaafd” Rusland als Sint Petersburg of Moskou wat nog relatief goed te doen is maar echt diep in Rusland, bijna regen China en Mongolië aan. Dat is echt een serieuze trip. Die is wel prima te doen hoor maar dat vecht wel een hele goede voorbereiding en ervaring. En waarschijnlijk is met z’n tweeen ook beter.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
1000 km met het ene oog en 1000 km met het andere oog, zodat hij continue kan afwisselen en hij in 1 stuk kan doorrijden, ja toch?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
Is een eitje man, alles wijst voor zich. Met vliegen heb je in ieder geval meer zekerheid dan met je autootje daarheen. Het kan ook wel lekker lang duren voordat je hulp krijgt bij autopech.Je zal toch ook een paar keer een hotel moeten boeken om uit te rusten en op te frissen. Wat is je budget voor die reis per auto?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Wow, dat is echt idioot.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1.500 stond er eerder in het topic.
Ja, ik heb ook geen idee hoe hij daarop komt.quote:
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:05 schreef Samuel24 het volgende:
kan dat eigenlijk wel? 1500 in een dag rijden. lijkt mij toch best een beetje veel hoor.
nee dat denk ik niet. ik denk dat hij dit serieus wilt doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
begin steeds meer te denken dat de TS een troll is...
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:10 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:16 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?
ooh jaaa, en dan ben je sowieso zwaar de lul.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
Zo diep in Rusland ben je meer een soort attractie lijkt mij. Ze zullen niet zo vaak een Nederlands nummerbord zien zou ik denken. Mensen schijnen erg gastvrij te zijn daar. Ik denk dat TS met een niet te nieuwe (elektronica) auto wel hulp kan krijgen in dorpjes daar.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
Dat is dan ook weer overdreven. Al zal ik niet ontkennen dat ik een paar keer bijzondere inhaalmanoeuvres heb gezien. Zowel van mijn chauffeur als auto’s die ons inhaalden. Maar doodsangsten heb ik ook weer niet uitgestaan.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.
ik moet er eerlijk gezegd niet eens aan denken om een dergelijke trip helemaal in mijn eentje te moeten doen.
Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.
En als het Rusland is wat je juist aantrekt: boek dan eens een goedkope korte vlucht, desnoods dezelfde dag weer terug om te ervaren hoe gemakkelijk het navigeren is op vliegvelden. Kun je daarna altijd nog een keer daarheen vliegen.
Ik zit echt 848139592 keer liever vast op een vliegveld dan in een kapotte auto in een land waarin ik niet de taal spreek en haast niemand Engels kan. Een vervangende vlucht is een stuk gemakkelijker geregeld.
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:53 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.
In het ergste geval moet ie een lift regelen naar een vliegveld. En dan heeft ie een lokale vriend (die hij gemaakt heeft om de lift naar het vliegveld te regelen) die hem kan helpen navigeren op het enge vliegveld.
Als onze TS op dit moment het geld en de tijd heeft voor een reis naar Krasnojarsk zou ik de kans maar pakken. Maar ik ben dan ook al een tijdje niet meer in Krasnojarsk geweest.
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there?
Het is ook zeker niet de ergste plek in Rusland. Gewoon perfect gemiddeld. Alsof je als rus niet naar Amsterdam gaat maar naar Nijmegen. Perfect plan zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.
Als je naar Rusland gaat met de auto kom je natuurlijk daarvoor al door gebieden met weinig Engels. En vliegtuig is geen optie, punt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.
Als iemand Engels spreekt en zich desondanks druk maakt om de navigatie op een vliegveld lijkt me dat een meer relaxte optie. Stel dat de reis naar de grens met Rusland al zo tegenvalt dat hij zich omdraait is het daarnaast ook zonde van de tijd en kosten die in de visum aanvraag zijn gestoken.
Krasnojarsk (Russisch: Красноярск) is een stad in Rusland, gelegen aan de Jenisej (de grootste rivier van Siberië). Het is de derde stad van Siberië en de hoofdstad van de gelijknamige regio (kraj) Krasnojarsk (op een na grootste deelgebied van Rusland). Omdat de stad zo diep in Rusland ligt is het wellicht het centrum van de nucleaire wetenschap geworden. Krasnojarsk-26 en Krasnojarsk-45 zijn twee dorpjes gebouwd rondom geheime complexen waar kernwapens geproduceerd werden. Krasnojarsk is de 7e grote stad langs de trans-Siberische spoorlijn, die de Russische hoofdstad Moskou verbindt met Vladivostok.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there?
dit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ambitieus plan TS.
Wat wil je met deze road trip? Alleen maar op de weg zitten (want je schrijft telkens over snelwegen waar je niet vanaf gaat) of ook nog wat van de lokale cultuur opsnuiven.
Niet overal zijn snelwegen. Of beschouwen ze een tweebaans 80km weg met afbrokkelende randjes als een tweebaans snelweg. Twee banen beide kanten op dan. Bron: eigen ervaring. Als passagier dan.
1500 km per dag rijden, zonder goed uit te kunnen rusten omdat je in je auto wil blijven slapen. Iedere regio zal andersom in maar Rusland is juist wel een land waar veel criminaliteit is. Zelf geen nare dingen meegemaakt trouwens.
Navigatie: TomTom is leuk en aardig, maar zeker in het binnenland zijn alle borden in het cyrillisch. Verkeersborden zijn sowieso anders qua vorm en schrift. Loont dus de moeite je daarin te verdiepen. Bron: eigen ervaring.
Kosten: een ticket is echt niet duurder dan je benzinekosten, onderhoud auto en visa samen.
Misschien bedenk ik later nog meer zaken.
Niet dat zo’n trip onmogelijk zal zijn. Maar je komt nogal naïef en onwetend over. Je veegt bezwaren makkelijk weg en houdt vast aan jouw idee. Je lijkt een vliegveld waar (ook in Rusland) alles in het Engels staat aangegeven en Engelssprekende mensen zijn, akeliger te vinden dan een solo roadtrip waarbij je in gebieden komt waar niemand een mondje Engels spreekt, ook niet in grotere steden (bron: eigen ervaring).
Als je het per se wil doen op de manier die je bedacht had: zoek een vriend(in) erbij. En maak een realistisch reisschema. Ik las ergens dat je twee weken had? Daarmee kom je niet ver in dit immens grote land.
precies. dus je kan daar echt niet non-stop 130 gaan rijden he.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen
Het alfabet stelt niets voor. Als je dit dus leert snap je ook gewoon wat er geschreven staat. Oké je kan geen boek lezen, maar het helpt echt super veel. Het is zeker geen Chinees oid.quote:Op zondag 1 april 2018 00:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Russisch alfabet leren niet moeilijkZo is het misschien wel te doen om zo alle letters los te leren. Maar zodra ze in woorden of zinnen staan, je gaat het spoor bijster raken.
Wat een toffe post dit.quote:Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...
14 Dagen voor retour trip lijkt me wel wat ambitieus (maar niet onmogelijk). Als ik zo'n trip zou doen zou ik daar zeker meer tijd voor nemen.Je wilt onderweg ook nog wat zien neem ik aan?
Aantal dingen puntjes die ik kan bedenken:
-Visa RU
-Russisch alfabet leren (niet echt moeilijk ofzo maar wel super handig).
-Veel woorden opzoeken en opschrijven voor: noodgevallen, autopech, overnachten, tanken, eten en shit, weg kwijt etc. Dat indien je het nodig hebt je buiten translator apps oid toch iets hebt om op terug te vallen.
-Die gele platen lijken mij niet zo'n probleem. (Ik heb meerdere keren een export auto zien rijden ver in Oost Europa met platen die jaren verlopen waren, als die platen een probleem vormen gaan locals er ook niet mee rijden).
-Als je er Nederlands uit ziet kan je altijd nog wijselijk je mond houden als je ongewenst wordt aangesproken, vaak hebben ze dan maar amper door dat je geen local bent (dit werkt niet icm je gele kenteken maar verder wel).
-Cash geld in euro's verstoppen op een goede plek in de auto
-Direct in Rusland geld pinnen of euros wisselen
-Misschien handig om eventueel iets uit te zoeken dat je bijvoorbeeld in Moscou of voorbij Moscou alsnog een trein kan pakken als je genoeg hebt van autorijden maar toch graag naar je eindbestemming wilt. Dit is echt niet moeilijk of eng of desnoods mis je een trein who cares.
-Misschien vind je het leuk om een bijrijder te hebben, hiervoor bestaan groepen in Facebook of je kan je aanmelden op blablacar als bestuurder. Bij die laatste kan je geld verdienen, op deze rit zitten zeker interessante stukken tussen waar mensen goed betalen om mee te mogen rijden. Zeker in de EU zal ik dit overwegen als ik jou was. Bijvoorbeeld een trip aanbieden NL > Berlijn of Berlijn > Baltics.
-Wit-Rusland sowieso overslaan en via de Baltics of Oekraïne rijden.
Schijt hebben aan wat andere mensen vinden, als je dit graag wilt doen gewoon doen! Wel genoeg geld sparen/achter de hand hebben voor eventuele problemen. Het wordt dan zeker een trip om nooit te vergeten.
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen
Ik versta onder snelweg een weg met een middenscheiding en twee keer twee (of meer) rijbanen. Zoals in Nederland, zeg maar.quote:Op zondag 1 april 2018 01:12 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:
Hoe het er uit zit:
[ afbeelding ]
In Belgie zijn de wegen nog 10 slechter dan dit.![]()
Ik zal alle informatie eens tot me laten bezinken. Een ieder heeft zo z'n ideeën of mening over dit onderwerp. De ene zegt dit, de ander zegt dat.
Da's in Parijs ook.quote:Op zondag 1 april 2018 01:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rijden in Moskou is trouwens echt gekkenwerk
Klopt. En Londen ook. Zou ik ook niet gaan rijden maar de auto buiten de stad parkeren.quote:
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".quote:Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen.quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden
En je tips zijn prima.
Er zijn dan ook niet veel mensen die TS belachelijk maken.quote:Op zondag 1 april 2018 02:16 schreef liesje1979 het volgende:
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen.
Dit zekerquote:We willen natuurlijk een heel uitgebreid reisverslag!
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen. Met 130km/u (max snelheid in sommige delen van Rusland) betekent dat nog steeds 11,5 uur rijden op deze snelheid.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden
En je tips zijn prima.
Zo kan ik ook wel een aantal filmpjes laten zien waar een vliegtuig uit de lucht komt vallen mocht je dat willen. Er rijden auto's en er gaat wel eens wat mis so what? In NL komen ook dagelijks 2 mensen in het verkeer om het leven, houdt jou dat tegen?quote:Op zondag 1 april 2018 01:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een filmpje over het verkeer daar mocht je dat nog niet gezien hebben. In dat korte stukje zie je al meerdere auto ongelukken en dat terwijl het nog donker en dus niet echt druk meer is op de weg.
Thanksquote:
Nou, dan komen we weer op mijn vraag eerder in dit topic: waarom wil TS naar Krasnojarsk? Heeft hij een speciale reden om daar naartoe te gaan of is het gewoon uit de losse pols gekozen. Als hij een speciale reden heeft (familie, vrienden, een kever die alleen daar voorkomt, een museum, wat dan ook), is het natuurlijk wel zonde als hij het niet haalt.quote:Op zondag 1 april 2018 02:28 schreef ITrade het volgende:
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.
Misschien recent gezien bij 3 op reis?quote:Op zondag 1 april 2018 02:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, dan komen we weer op mijn vraag eerder in dit topic: waarom wil TS naar Krasnojarsk? Heeft hij een speciale reden om daar naartoe te gaan of is het gewoon uit de losse pols gekozen. Als hij een speciale reden heeft (familie, vrienden, een kever die alleen daar voorkomt, een museum, wat dan ook), is het natuurlijk wel zonde als hij het niet haalt.
Maar als het een willekeurig gekozen bestemming is, is onderweg stranden natuurlijk geen probleem (mits idd genoeg tijd en geld om terug naar Nederland te reizen).
De winter periode is natuurlijk NIET de periode dat ik daar heen zou gaan. Ammenooit niet.quote:Op zondag 1 april 2018 01:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een filmpje over het verkeer daar mocht je dat nog niet gezien hebben. In dat korte stukje zie je al meerdere auto ongelukken en dat terwijl het nog donker en dus niet echt druk meer is op de weg. Als ik het filmpje zo bekijk denk ik, wat ontzettend gaaf om die reis naar daar te maken, aan de andere kant lijkt het me ontzettend eng. Ook omdat de wegen zo te zien met sneeuw bedekt zijn. Je Kan dus geen belijning zien op de weg. Leuk voor ergens waar je bekend bent, in dit geval lijkt het me levensgevaarlijk. Vooral icm het rijgedrag van de Russen.
Maar ik bewonder zeer zeker je moed. Ik zou het niet aandurven.
Ik overschat die autorit totaal niet, ik ben taxichauffeur geweest en reed ~125.000km per jaar. Allicht inderdaad dat het vliegen reuze meevalt, maar zoals ik eerder genoemd heb, zou ik dat graag een keer willen doen, een stuk kleinschaliger, bv. een retourtje Londen, zodat ik op alle gemak kan zien hoe het een en het ander gaat. Als ik dan op Heathrow zou stranden zou ik nog niet zo erg vinden. Ik kan prima Engels en dus daar red ik me dan wel mee. Het gaat puur even om het idee. Zie het maar als de 1e bezoek aan een supergroot pretpark met 20 verschillende achtbanen, je stapt toch ook niet gelijk in de allerhoogste en allersnelste?quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat.
Daar heb je gewoon 100% gelijk in. Ik ben een automens, ik reis NOOIT met treinen of met het vliegtuig, dus ja, en tegenwoordig zijn die vliegvelden zo groot en immens, en ook zelfs sommige treinstations idem, dat dat afschrikt. Autorijden ben ik wel gewend. Kan heel goed dingen doorzien, heb er wel ervaring mee om lange tijden te rijden, dus daar zie ik niet zo tegen op.quote:Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Dan blijven er nog steeds 24 - 11,5 = 12,5 uur over. Wat moet ik in die tussentijd dan doen? Oke, je wilt wel een poosje kunnen pitten, maar 6 a 7 uur is wel genoeg. Maar, als ik de eindbestemming nader zal ik wel een stuk moeër zijn en zal ongetwijfeld een bak slaap inhalen.quote:Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen. Met 130km/u (max snelheid in sommige delen van Rusland) betekent dat nog steeds 11,5 uur rijden op deze snelheid.
Vandaar ook dit topic, maar ja, net wat ik zeg, iedereen heeft zijn eigen mening. De ene zegt, geweldig zo'n road trip, de ander zegt, mafkees pak het vliegtuig en dan volgen er nog wat argumenten voor en tegen beide manier van reizen. Denk je dat de keuze tussen deze beide er hier makkelijker door wordt? Mijn hoofdidee was in principe gewoon met eigen vervoer, de vraag in de TS was in feite, waar rekening mee te houden, wat is belangrijk. Feitelijk niet de discussie over, waarom neem je niet het vliegtuig ipv de auto?quote:Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Ik wil jullie eens verwijzen naar een oud collega van mij, genaamd Hildo. Hildo heeft een website, genaamd -> http://www.twolefthands.nl/ (en dan moet je dat hele verhaal van hem eens lezen over zijn bezoek aan Amerika, die hij volledig doorkruist heeft met een motor en gewoon sliep in een tentje langs de weg. Heel boeiend verhaal, Hildo verteld het op zo'n manier dat je constant lezend blijft houden.quote:Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden![]()
ooh jeej, weer zo´n geitenwollen sok die denkt dat je wel ff door Rusland heen kan rijden.quote:Op zondag 1 april 2018 02:28 schreef ITrade het volgende:
[..]
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.
de kans dat een vliegtuig uit de lucht komt vallen is wel zo veel kleiner dan dat je een auto ongeluk krijgt (met name als je een lange rit maakt) je word namelijk moe als je zo veel tig uren aan het rijden bent en dan krijg je ongelukken. dat kan je gewoon niet vergelijken met een normaal kort ritje (in eigen land) waar je mogelijk ook een ongeluk mee kan krijgen. en al helemaal niet met het mogelijk neerstorten van een vliegtuig.quote:Op zondag 1 april 2018 02:28 schreef ITrade het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel een aantal filmpjes laten zien waar een vliegtuig uit de lucht komt vallen mocht je dat willen. Er rijden auto's en er gaat wel eens wat mis so what? In NL komen ook dagelijks 2 mensen in het verkeer om het leven, houdt jou dat tegen?
Vast zijn Russische bruid ophalen.quote:Op zondag 1 april 2018 02:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Misschien recent gezien bij 3 op reis?![]()
https://3opreis.bnnvara.nl/bestemming/krasnojarsk
Maar ben nu ook wel benieuwd waarom uitgerekend Krasnojarsk.
Op het vliegveld van Moskou kun je ook prima uit de voeten met Engels. Dat argument is ongeldig.quote:Op zondag 1 april 2018 03:09 schreef TechnoCat het volgende:Allicht inderdaad dat het vliegen reuze meevalt, maar zoals ik eerder genoemd heb, zou ik dat graag een keer willen doen, een stuk kleinschaliger, bv. een retourtje Londen, zodat ik op alle gemak kan zien hoe het een en het ander gaat. Als ik dan op Heathrow zou stranden zou ik nog niet zo erg vinden. Ik kan prima Engels en dus daar red ik me dan wel mee.
Nou.. eigenlijk welquote:Het gaat puur even om het idee. Zie het maar als de 1e bezoek aan een supergroot pretpark met 20 verschillende achtbanen, je stapt toch ook niet gelijk in de allerhoogste en allersnelste?
11,5 uur op maximum snelheid. Dus ideale omstandigheden. Slecht wegdek, file, stoplichten, steden/dorpen, slecht weer, moe zijn, en vele andere oorzaken zorgen ervoor dat je die maximale snelheid niet 11,5 uur lang haalt. En je wilt de regels niet overtreden (slim), dus je kan niet harder gaan rijden dan 130 om tijd in te halen.quote:Dan blijven er nog steeds 24 - 11,5 = 12,5 uur over. Wat moet ik in die tussentijd dan doen? Oke, je wilt wel een poosje kunnen pitten, maar 6 a 7 uur is wel genoeg.
Je argumenten om iets wel of niet te doen, zijn deels irrationeel en onrealistisch. Dat is wat de meesten hier aan willen geven, al dan niet in sterke bewoordingen. En dat maakt dat de meeste users gaan twijfelen aan de rest van je redenen.quote:Vandaar ook dit topic, maar ja, net wat ik zeg, iedereen heeft zijn eigen mening. De ene zegt, geweldig zo'n road trip, de ander zegt, mafkees pak het vliegtuig en dan volgen er nog wat argumenten voor en tegen beide manier van reizen. Denk je dat de keuze tussen deze beide er hier makkelijker door wordt?
Nogmaals: vooral doen wat je wilt! Er zijn al veel tips gegeven waar je wat aan hebt.quote:Mijn hoofdidee was in principe gewoon met eigen vervoer, de vraag in de TS was in feite, waar rekening mee te houden, wat is belangrijk. Feitelijk niet de discussie over, waarom neem je niet het vliegtuig ipv de auto?
Die filmpjes laten uiteraard wel het slechtste zien. Als er niks gebeurt, is het het niet waard om op youtube te zetten.quote:Op zondag 1 april 2018 09:46 schreef Samuel24 het volgende:
en wat ook nog eens super kut is is dat ze daar in Rusland als gekken rijden. ook op de snelwegen (al kan je sommige wegen daar geen eens snelwegen noemen) en vaak rijden ze daar dronken. ja in Nederland kan je inderdaad ook een ongeluk krijgen dat is waar. maar als je al tig uur aan het rijden bent in een vreemd land dan word de kans op een ongeluk aanzienlijk groter zeker als je ook nog tussen een aantal van die gekken aan het rijden bent waarvan een paar zelfs dronken rijden.
zoek maar eens wat filmpjes op over het rijgedrag in Rusland. het zal je erg tegenvallen.https://www.dutchcowboys.nl/youtube/27590
het is natuurlijk niet voor niks dat ze daar allemaal een dashcamera in de auto hebben zitten he.![]()
daaag!
voor geen goud ga ik mee.quote:Op zondag 1 april 2018 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 1 april 2018 02:28 schreef ITrade het volgende:
Absoluut niet, daar heb je gelijk in. Ik zou wel als TO zijnde even kijken hoe het zit als je daar een botsing krijgt oid. Hoe dat met papieren zit. Waarschijnlijk weinig kans, maar je weet maar nooit.
Is er geen fokker die mee wilt?
oke dat is ook wel weer zo. maar die filmpjes geven mij nou niet echt het idee dat het daar veilig is om te rijden. bovendien vind ik het erg apart dat ze daar allemaal een dashcam hebben. dat zal natuurlijk ook niet voor niks zijn he.quote:Op zondag 1 april 2018 10:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die filmpjes laten uiteraard wel het slechtste zien. Als er niks gebeurt, is het het niet waard om op youtube te zetten.
En nee, daarmee wil ik niet zeggen dat ze allemaal schatjes zijn in het verkeer daar, mocht iemand dat uit bovenstaande zin proberen te halen.
Nou ja, ik denk ik ook niet. Maar ik vind het hele plan intrigerend. Het kan wel ontzettend gaaf zijn. Nu is Rusland sws wel een land waar ik graag eens naartoe wil dus dat speelt ook wel mee.quote:Op zondag 1 april 2018 10:02 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
voor geen goud ga ik mee.geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
![]()
en wat zei je nou?....de kans op een ongeluk is niet groot. ik moet je helaas mededelen dat ik het daar niet mee eens ben.
waarom gaat TS niet gewoon lekker een keer naar Zweden of Frankrijk rijden ofzo. dat is toch ook hartstikke ver? waarom moet dat nou weer helemaal naar fucking Siberiër?quote:Op zondag 1 april 2018 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk ik ook niet. Maar ik vind het hele plan intrigerend. Het kan wel ontzettend gaaf zijn. Nu is Rusland sws wel een land waar ik graag eens naartoe wil dus dat speelt ook wel mee.
Ooit eens gekeken naar prijzen voor de Transsyberie-expres. Mennnnn da's duur
Ja, dat moet je mij niet vragenquote:Op zondag 1 april 2018 10:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
waarom gaat TS niet gewoon lekker een keer naar Zweden of Frankrijk rijden ofzo. dat is toch ook hartstikke ver? waarom moet dat nou weer helemaal naar fucking Siberiër?
ja, in Nederland rijden ze soms ook als gekken inderdaad. dat had ik zelf graag ook anders gezien.quote:Op zondag 1 april 2018 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En wat betreft verkeer, hier rijden ze ook als bosmongolen. Ik rij dagelijks in Rotterdam en ik heb al heel wat gezien.
Toch denk ik een héél klein beetje dat je Rotterdam en the middle of nowhere in Rusland niet met elkaar kunt vergelijken.....quote:Op zondag 1 april 2018 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk ik ook niet. Maar ik vind het hele plan intrigerend. Het kan wel ontzettend gaaf zijn. Nu is Rusland sws wel een land waar ik graag eens naartoe wil dus dat speelt ook wel mee.
Ooit eens gekeken naar prijzen voor de Transsyberie-expres. Mennnnn da's duur
En wat betreft verkeer, hier rijden ze ook als bosmongolen. Ik rij dagelijks in Rotterdam en ik heb al heel wat gezien.
het moet tegenwoordig steeds gekker en gekker.quote:Op zondag 1 april 2018 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat moet je mij niet vragenFrankrijk is waarschijnlijk niet boeiend genoeg, Zweden weet ik niet. Het gaat TO voornamelijk om de kick denk ik.
mee eens!quote:Op zondag 1 april 2018 10:09 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Toch denk ik een héél klein beetje dat je Rotterdam en the middle of nowhere in Rusland niet met elkaar kunt vergelijken.....
geweldig. nu ben ik er gewoon echt van overtuigd dat TS de reis gaat halen.quote:Op zondag 1 april 2018 10:09 schreef Molo het volgende:
Pohi van TS is ook een aanrader
Met je pleinvrees en autisme op een bijstandsuitkering naar Rusland rijden
wauw!quote:Op zondag 1 april 2018 10:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Rusland
– aantal doden per miljoen inwoners: 210
– dodelijke ongevallen op jaarbasis: 29.936
– wegongelukken op jaarbasis: 218.322
Nederland
– aantal doden per miljoen inwoners: 41
– dodelijke ongevallen op jaarbasis: 677
– wegongelukken op jaarbasis: 23.708
Cijfers voor 1998-2008. Bron http://www.unece.org/file(...)11_Final_Version.pdf
Met de autoquote:Op zondag 1 april 2018 10:10 schreef Samuel24 het volgende:
TS wat is het volgende plan?....naar de maan vliegen?
De snelwegen voorbij Moskou moet je je niet teveel van voorstellen dat zijn vaak Nederlandse 80 kilometer wegen die iets verhoogt liggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
[..]
Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.
jij bent de laat zich gek maken door YouTube video's man.quote:Op zondag 1 april 2018 09:31 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ooh jeej, weer zo´n geitenwollen sok die denkt dat je wel ff door Rusland heen kan rijden.
kijk eens naar de cijfers i(.....)quote:Op zondag 1 april 2018 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
jij bent de laat zich gek maken door YouTube video's man.
Ik ben met een groep met totaal 20 autos naar singapore een heel stuk door Rusland gereden en we hebben het allemaal overleefd, met maar 1 auto betrokken bij een eenzijdig weg glij ongeluk in rusland.
quote:Op zondag 1 april 2018 10:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Rusland
– aantal doden per miljoen inwoners: 210
– dodelijke ongevallen op jaarbasis: 29.936
– wegongelukken op jaarbasis: 218.322
Nederland
– aantal doden per miljoen inwoners: 41
– dodelijke ongevallen op jaarbasis: 677
– wegongelukken op jaarbasis: 23.708
Cijfers voor 1998-2008. Bron http://www.unece.org/file(...)11_Final_Version.pdf
en nog iets anders, jij was in een groep. TS wil dit in zijn eentje doen.quote:Op zondag 1 april 2018 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
jij bent de laat zich gek maken door YouTube video's man.
Ik ben met een groep met totaal 20 autos naar singapore een heel stuk door Rusland gereden en we hebben het allemaal overleefd, met maar 1 auto betrokken bij een eenzijdig weg glij ongeluk in rusland.
Die cijfers zeggen nog steeds niet dat iedereen die zich op de weg begeeft, dood gaat.quote:Op zondag 1 april 2018 10:26 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
kijk eens naar de cijfers idioot.
[..]
hoor je mij dat zeggen dan?quote:Op zondag 1 april 2018 10:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen nog steeds niet dat iedereen die zich op de weg begeeft, dood gaat.
Het is over de fucking hele wereld onveiliger als in nl, dit topic gaat over een vakantie naar Rusland, maak alsjeblieft ergens anders je "jammer hier over onveiligheid op de weg buiten NL" topic aan.quote:Op zondag 1 april 2018 10:29 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
hoor je mij dat zeggen dan?maar het is daar onveiliger rijden dan hier. nou dan zegt toch wel iets lijkt me.
Van wat ik er heb gezien (met eigen ogen) is het af en toe best wildwest. Niet voor niets zijn er de dashcams, maar ook nog echte verkeerspolitie (de GAI) om de boel te regelen.quote:Op zondag 1 april 2018 10:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Die filmpjes laten uiteraard wel het slechtste zien. Als er niks gebeurt, is het het niet waard om op youtube te zetten.
En nee, daarmee wil ik niet zeggen dat ze allemaal schatjes zijn in het verkeer daar, mocht iemand dat uit bovenstaande zin proberen te halen.
Echt, waarom TO aanmoedigen om dit te doen terwijl hij autisme heeft. Autisme en een fucking eind rijden betekend problemen. Redelijke problemen in landen in westelijk Europa, grote problemen in landen als Rusland waar je geen woordje Russisch spreekt.quote:Op zondag 1 april 2018 10:37 schreef MaJo het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat TS autistisch is, verklaard een boel
Ik zou sowieso dat in een auto slapen loslaten. Als je een hotel zoekt met een garage komt dat heus wel goed. En anders geef je een local een paar roebel om op je auto te letten, dat werkt in Oost Europa vaak prima![]()
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, hou je ons op de hoogte?
En ik ben ook nog steeds benieuwd waarom je uitgerekend deze bestemming hebt gekozen maar iets zegt me dat je ons dit niet gaat vertellen
ook dat is weer niet waar.quote:Op zondag 1 april 2018 10:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is over de fucking hele wereld onveiliger als in nl, dit topic gaat over een vakantie naar Rusland, maak alsjeblieft ergens anders je "jammer hier over onveiligheid op de weg buiten NL" topic aan.
Vraag ik me ook nog steeds af.quote:Op zondag 1 april 2018 10:37 schreef MaJo het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat TS autistisch is, verklaard een boel
Ik zou sowieso dat in een auto slapen loslaten. Als je een hotel zoekt met een garage komt dat heus wel goed. En anders geef je een local een paar roebel om op je auto te letten, dat werkt in Oost Europa vaak prima![]()
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, hou je ons op de hoogte?
En ik ben ook nog steeds benieuwd waarom je uitgerekend deze bestemming hebt gekozen maar iets zegt me dat je ons dit niet gaat vertellen![]()
geweldig idee Lunatiek. maar ik heb zo het vermoeden dat TS vastbesloten is om deze reis te maken met zijn auto.quote:Op zondag 1 april 2018 10:50 schreef Lunatiek het volgende:
Het kan ook een optie zijn om met de boot vanuit Kiel naar Rusland (of daar in de buurt) te gaan. Slaap je lekker terwijl je je 's nachts honderden kilometers verplaatst.
Autisten kunnen prima autorijden. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 1 april 2018 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Echt, waarom TO aanmoedigen om dit te doen terwijl hij autisme heeft. Autisme en een fucking eind rijden betekend problemen. Redelijke problemen in landen in westelijk Europa, grote problemen in landen als Rusland waar je geen woordje Russisch spreekt.
Ik vond het tof dat TO dit wilde doen, maar met de wetenschap dat hij autisme heeft, welke vorm dan ook, vind ik dit echt ontzettend dom.
quote:Op zondag 1 april 2018 10:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als dit jouw diagnose is https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Agorafobie
Wauw! Goed dat je jezelf uitdaagt, maar Rusland? Is dat dan niet een beetje te hoog gegrepen? Als je daar in paniek raakt denk ik niet dat je je aandoening snel uitgelegd krijgt.
Dit topic kan door anderen ook gebruikt worden voor informatie en inspiratie. TS is niet de enige die in Rusland wil reizen met de (eigen) auto.quote:Op zondag 1 april 2018 10:52 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
geweldig idee Lunatiek. maar ik heb zo het vermoeden dat TS vastbesloten is om deze reis te maken met zijn auto.
en je weet wat ze zeggen....wie niet luisteren wil moet voelen.TS komt er vanzelf wel achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |