Je vind Schiphol “eng” omdat je nooit gevlogen heb maar je wilt wel met de auto naar Rusland. En dan niet zomaar “beschaafd” Rusland als Sint Petersburg of Moskou wat nog relatief goed te doen is maar echt diep in Rusland, bijna regen China en Mongolië aan. Dat is echt een serieuze trip. Die is wel prima te doen hoor maar dat vecht wel een hele goede voorbereiding en ervaring. En waarschijnlijk is met z’n tweeen ook beter.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
1000 km met het ene oog en 1000 km met het andere oog, zodat hij continue kan afwisselen en hij in 1 stuk kan doorrijden, ja toch?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:57 schreef Brybry het volgende:
Maargoed, aangezien TS vastbesloten is: Hoeveel km plan je te rijden per dag?
Is een eitje man, alles wijst voor zich. Met vliegen heb je in ieder geval meer zekerheid dan met je autootje daarheen. Het kan ook wel lekker lang duren voordat je hulp krijgt bij autopech.Je zal toch ook een paar keer een hotel moeten boeken om uit te rusten en op te frissen. Wat is je budget voor die reis per auto?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Alles is makkelijk, als je het maar eenmaal weet. Maar nogmaals : Ik heb nog NOOIT gevlogen. Ik ben nog NOOIT op Schiphol geweest. Wel eens bij langs gekomen over snelweg waarbij de vliegtuigen over de snelweg zelf heen gaan, maar nooit op het vliegveld zelf.
Wow, dat is echt idioot.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1.500 stond er eerder in het topic.
Ja, ik heb ook geen idee hoe hij daarop komt.quote:
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:05 schreef Samuel24 het volgende:
kan dat eigenlijk wel? 1500 in een dag rijden. lijkt mij toch best een beetje veel hoor.
nee dat denk ik niet. ik denk dat hij dit serieus wilt doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
begin steeds meer te denken dat de TS een troll is...
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:10 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Een keertje kan wel. Maar dag na dag lijkt het mij erg zwaar. Ik zou ook wel af en toe willen stoppen, beetje kijken hoe het er naast de snelweg uitziet.
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja dat lijkt mij ook. bovendien moet je toch ook eten drinken en uitrusten en tanken. bovendien word je dat rijden na zoveel tig uren echt wel zat lijkt mij. je word moe. en dan word de kans op ongelukken ook weer groter.
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:16 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Dronken autorijden is daar vrij normaal heb ik weleens gehoord. Dus als onze TS dan nuchter en uitgeput is gaat het misschien gelijk op?
ooh jaaa, en dan ben je sowieso zwaar de lul.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
Zo diep in Rusland ben je meer een soort attractie lijkt mij. Ze zullen niet zo vaak een Nederlands nummerbord zien zou ik denken. Mensen schijnen erg gastvrij te zijn daar. Ik denk dat TS met een niet te nieuwe (elektronica) auto wel hulp kan krijgen in dorpjes daar.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Mylene het volgende:
Je zou daar maar een ruzie krijgen met die gasten op de weg. Heb je het als buitenlander wel het nakijken.
Dat is dan ook weer overdreven. Al zal ik niet ontkennen dat ik een paar keer bijzondere inhaalmanoeuvres heb gezien. Zowel van mijn chauffeur als auto’s die ons inhaalden. Maar doodsangsten heb ik ook weer niet uitgestaan.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:24 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ja joh, ze rijden daar als gekken schijnt het. je komt daar het land niet uit zonder ongeluk hoor. vreselijk.
ik moet er eerlijk gezegd niet eens aan denken om een dergelijke trip helemaal in mijn eentje te moeten doen.
Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:46 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn advies: doe die roadtrip, want dat is tof. Maar dan wel in meer bekend gebied. Baltische staten, of richting Noorwegen, of juist naar Frankrijk, Italië of een andere variant. Kun je daarna nog altijd Rusland doen.
En als het Rusland is wat je juist aantrekt: boek dan eens een goedkope korte vlucht, desnoods dezelfde dag weer terug om te ervaren hoe gemakkelijk het navigeren is op vliegvelden. Kun je daarna altijd nog een keer daarheen vliegen.
Ik zit echt 848139592 keer liever vast op een vliegveld dan in een kapotte auto in een land waarin ik niet de taal spreek en haast niemand Engels kan. Een vervangende vlucht is een stuk gemakkelijker geregeld.
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:53 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Waarom dan niet gelijk naar die random stad in Rusland? Hij komt er heus wel (of niet). De ervaring van heel Europa door roadtrippen heeft ie natuurlijk al als ie aan de grens van Rusland staat.
In het ergste geval moet ie een lift regelen naar een vliegveld. En dan heeft ie een lokale vriend (die hij gemaakt heeft om de lift naar het vliegveld te regelen) die hem kan helpen navigeren op het enge vliegveld.
Als onze TS op dit moment het geld en de tijd heeft voor een reis naar Krasnojarsk zou ik de kans maar pakken. Maar ik ben dan ook al een tijdje niet meer in Krasnojarsk geweest.
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |