Het is ook zeker niet de ergste plek in Rusland. Gewoon perfect gemiddeld. Alsof je als rus niet naar Amsterdam gaat maar naar Nijmegen. Perfect plan zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Het is nou niet de eerste stad waar ik aan denk als ik een reisje wil maken.
Als je naar Rusland gaat met de auto kom je natuurlijk daarvoor al door gebieden met weinig Engels. En vliegtuig is geen optie, punt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voordeel van een groot deel van Europa is dat hij zich met de taal kan redden.
Als iemand Engels spreekt en zich desondanks druk maakt om de navigatie op een vliegveld lijkt me dat een meer relaxte optie. Stel dat de reis naar de grens met Rusland al zo tegenvalt dat hij zich omdraait is het daarnaast ook zonde van de tijd en kosten die in de visum aanvraag zijn gestoken.
Krasnojarsk (Russisch: Красноярск) is een stad in Rusland, gelegen aan de Jenisej (de grootste rivier van Siberië). Het is de derde stad van Siberië en de hoofdstad van de gelijknamige regio (kraj) Krasnojarsk (op een na grootste deelgebied van Rusland). Omdat de stad zo diep in Rusland ligt is het wellicht het centrum van de nucleaire wetenschap geworden. Krasnojarsk-26 en Krasnojarsk-45 zijn twee dorpjes gebouwd rondom geheime complexen waar kernwapens geproduceerd werden. Krasnojarsk is de 7e grote stad langs de trans-Siberische spoorlijn, die de Russische hoofdstad Moskou verbindt met Vladivostok.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom Krasnoyarsk?
Because it's there?
dit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ambitieus plan TS.
Wat wil je met deze road trip? Alleen maar op de weg zitten (want je schrijft telkens over snelwegen waar je niet vanaf gaat) of ook nog wat van de lokale cultuur opsnuiven.
Niet overal zijn snelwegen. Of beschouwen ze een tweebaans 80km weg met afbrokkelende randjes als een tweebaans snelweg. Twee banen beide kanten op dan. Bron: eigen ervaring. Als passagier dan.
1500 km per dag rijden, zonder goed uit te kunnen rusten omdat je in je auto wil blijven slapen. Iedere regio zal andersom in maar Rusland is juist wel een land waar veel criminaliteit is. Zelf geen nare dingen meegemaakt trouwens.
Navigatie: TomTom is leuk en aardig, maar zeker in het binnenland zijn alle borden in het cyrillisch. Verkeersborden zijn sowieso anders qua vorm en schrift. Loont dus de moeite je daarin te verdiepen. Bron: eigen ervaring.
Kosten: een ticket is echt niet duurder dan je benzinekosten, onderhoud auto en visa samen.
Misschien bedenk ik later nog meer zaken.
Niet dat zo’n trip onmogelijk zal zijn. Maar je komt nogal naïef en onwetend over. Je veegt bezwaren makkelijk weg en houdt vast aan jouw idee. Je lijkt een vliegveld waar (ook in Rusland) alles in het Engels staat aangegeven en Engelssprekende mensen zijn, akeliger te vinden dan een solo roadtrip waarbij je in gebieden komt waar niemand een mondje Engels spreekt, ook niet in grotere steden (bron: eigen ervaring).
Als je het per se wil doen op de manier die je bedacht had: zoek een vriend(in) erbij. En maak een realistisch reisschema. Ik las ergens dat je twee weken had? Daarmee kom je niet ver in dit immens grote land.
precies. dus je kan daar echt niet non-stop 130 gaan rijden he.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen
Het alfabet stelt niets voor. Als je dit dus leert snap je ook gewoon wat er geschreven staat. Oké je kan geen boek lezen, maar het helpt echt super veel. Het is zeker geen Chinees oid.quote:Op zondag 1 april 2018 00:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Russisch alfabet leren niet moeilijkZo is het misschien wel te doen om zo alle letters los te leren. Maar zodra ze in woorden of zinnen staan, je gaat het spoor bijster raken.
Wat een toffe post dit.quote:Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...
14 Dagen voor retour trip lijkt me wel wat ambitieus (maar niet onmogelijk). Als ik zo'n trip zou doen zou ik daar zeker meer tijd voor nemen.Je wilt onderweg ook nog wat zien neem ik aan?
Aantal dingen puntjes die ik kan bedenken:
-Visa RU
-Russisch alfabet leren (niet echt moeilijk ofzo maar wel super handig).
-Veel woorden opzoeken en opschrijven voor: noodgevallen, autopech, overnachten, tanken, eten en shit, weg kwijt etc. Dat indien je het nodig hebt je buiten translator apps oid toch iets hebt om op terug te vallen.
-Die gele platen lijken mij niet zo'n probleem. (Ik heb meerdere keren een export auto zien rijden ver in Oost Europa met platen die jaren verlopen waren, als die platen een probleem vormen gaan locals er ook niet mee rijden).
-Als je er Nederlands uit ziet kan je altijd nog wijselijk je mond houden als je ongewenst wordt aangesproken, vaak hebben ze dan maar amper door dat je geen local bent (dit werkt niet icm je gele kenteken maar verder wel).
-Cash geld in euro's verstoppen op een goede plek in de auto
-Direct in Rusland geld pinnen of euros wisselen
-Misschien handig om eventueel iets uit te zoeken dat je bijvoorbeeld in Moscou of voorbij Moscou alsnog een trein kan pakken als je genoeg hebt van autorijden maar toch graag naar je eindbestemming wilt. Dit is echt niet moeilijk of eng of desnoods mis je een trein who cares.
-Misschien vind je het leuk om een bijrijder te hebben, hiervoor bestaan groepen in Facebook of je kan je aanmelden op blablacar als bestuurder. Bij die laatste kan je geld verdienen, op deze rit zitten zeker interessante stukken tussen waar mensen goed betalen om mee te mogen rijden. Zeker in de EU zal ik dit overwegen als ik jou was. Bijvoorbeeld een trip aanbieden NL > Berlijn of Berlijn > Baltics.
-Wit-Rusland sowieso overslaan en via de Baltics of Oekraïne rijden.
Schijt hebben aan wat andere mensen vinden, als je dit graag wilt doen gewoon doen! Wel genoeg geld sparen/achter de hand hebben voor eventuele problemen. Het wordt dan zeker een trip om nooit te vergeten.
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:quote:Op zaterdag 31 maart 2018 22:43 schreef J.B. het volgende:
Snelwegen zijn er nauwelijks in Rusland. Zelfs tussen Moskou en Sint-Petersburg ligt nog steeds niet aansluitend snelweg, laat staan naar steden als Krasnoyarsk in Centraal-Rusland. Mag al blij zijn als over de hele route asfaltwegen liggen
Ik versta onder snelweg een weg met een middenscheiding en twee keer twee (of meer) rijbanen. Zoals in Nederland, zeg maar.quote:Op zondag 1 april 2018 01:12 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik heb de route naar Krasnoyarsk eens gecheckt via Google maps, en over het algemeen zien de wegen er zo uit:
Hoe het er uit zit:
[ afbeelding ]
In Belgie zijn de wegen nog 10 slechter dan dit.![]()
Ik zal alle informatie eens tot me laten bezinken. Een ieder heeft zo z'n ideeën of mening over dit onderwerp. De ene zegt dit, de ander zegt dat.
Da's in Parijs ook.quote:Op zondag 1 april 2018 01:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Rijden in Moskou is trouwens echt gekkenwerk
Klopt. En Londen ook. Zou ik ook niet gaan rijden maar de auto buiten de stad parkeren.quote:
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".quote:Op zondag 1 april 2018 00:38 schreef ITrade het volgende:
Bij een groot aantal users hier in het topic krijg ik wel een beetje medelijden eigenlijk. Kijk dat je zelf graag binnen je gemeente wilt blijven omdat de grote boze mensen wereld nu eenmaal wreedzaam is begrijp ik. Maar projecteer niet je angst op andere mensen...
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen.quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden
En je tips zijn prima.
Er zijn dan ook niet veel mensen die TS belachelijk maken.quote:Op zondag 1 april 2018 02:16 schreef liesje1979 het volgende:
Maar er is ook een verschil tussen TS een beetje belachelijk te maken of het hele plan toejuichen.
Dit zekerquote:We willen natuurlijk een heel uitgebreid reisverslag!
Dat was ook lichtelijk overdreven natuurlijk. Maar ik zie geen werkelijk geen één geldig argument om het niet te doen eigenlijk. Daarnaast stel dat hij het niet haalt? Misschien komt hij er onderweg wel achter dat hij meer tijd nodig heeft, dat hij beter bij de Baltische staten omdraaid, of dat hij in Rusland weer terug gaat. Nog steeds niet veel mis mee toch? Zelfs die ervaring is veel waard. Misschien pakt die de trein en staat hij na een nacht gewoon op die locatie en rijdt die vanaf Moscou oid weer terug naar huis. Als die maar voldoende geld ter beschikking heeft en goed nadenkt over de reistijd.quote:Op zondag 1 april 2018 01:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een enorm gat tussen "binnen je gemeente" blijven en "onervaren in je eentje naar Karsnoyarsk en terug rijden".
De kritische noot die velen in dit topic aanhalen is dat het lijkt alsof TS zo'n autorit nogal onderschat, en de moeilijkheid van een vliegreis en een treinreis schromelijk overschat. Vooral dat laatste geeft de indruk dat hij niet veel sjoege heeft van hoe het allemaal werkt. Met alle respect trouwens; daar is niks mis mee.
Maar bv 1500km per dag rijden is best onrealistisch te noemen. Met 130km/u (max snelheid in sommige delen van Rusland) betekent dat nog steeds 11,5 uur rijden op deze snelheid.
Er is helemaal niks mis met avontuurlijk reizen of lange reizen of welke reis dan ook, maar om jezelf niet in onnodig gevaar te brengen, is het wel goed om realistisch te blijven en je eigen grenzen te kennen. En uit de reacties in dit topic lees ik vooral dat users twijfelen of TS realistisch is en zijn eigen grenzen kent.
Maar uiteraard moet TS vooral doen wat hij zelf wil. Het zal ongetwijfeld een enerverende reis worden
En je tips zijn prima.
Zo kan ik ook wel een aantal filmpjes laten zien waar een vliegtuig uit de lucht komt vallen mocht je dat willen. Er rijden auto's en er gaat wel eens wat mis so what? In NL komen ook dagelijks 2 mensen in het verkeer om het leven, houdt jou dat tegen?quote:Op zondag 1 april 2018 01:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een filmpje over het verkeer daar mocht je dat nog niet gezien hebben. In dat korte stukje zie je al meerdere auto ongelukken en dat terwijl het nog donker en dus niet echt druk meer is op de weg.
Thanksquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |