Ik zal eens zoeken naar dat verslag.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:12 schreef flipsen het volgende:
Er was toch een Fok!er die zo´n "race" had gereden van Amsterdam naar verweggistan (Mongolië?) en daar een verslag over had geschreven hier? Zoek dat effe op, dan kan je je in ieder geval alvast een voorstelling maken van wat je tegen gaat komen.
Mja, misschien valt het in Moskou ook nog wel mee, naar welke grootste luchtvaartramp van de KLM verwijs jij eigenlijk? Ik zal sowieso waarschijnlijk geen KLM vliegen, veel te duur.quote:Overstappen in Moskou lijkt me echt geen groot probleem, op zo´n vliegveld zijn er natuurlijk ook gewoon mensen die Engels spreken aan wie je eventueel wat kan vragen. En er gaan meer kisten naar beneden van bekende maatschappijen, dan van lowcost maatschappijen statistisch gezien volgens mij. Grootste luchtvaartramp staat nog altijd op naam van KLM
dit.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:15 schreef Brybry het volgende:
[..]
Je hebt roadtrips en je hebt roadtrips; Dit is nogal een ambitieus (ahum) plan. Je hebt met zoveel omstandigheden rekening te houden en jawel, je zult wel degelijk stukken rijden die afgelegen en verlaten zijn. Daarnaast twijfel ik best aan de veiligheid onderweg, je weet bijvoorbeeld dat er behoorlijke politieke spanningen zijn? Om maar 1 dingetje te noemen en zo zijn er nog veel meer.
Ik ben met de auto door Tunesië,Egypte en een paar andere landen gereden dus ik weet wel een beetje wat een roadtrip inhoudt.
Tenerifequote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:17 schreef TechnoCat het volgende:
Mja, misschien valt het in Moskou ook nog wel mee, naar welke grootste luchtvaartramp van de KLM verwijs jij eigenlijk? Ik zal sowieso waarschijnlijk geen KLM vliegen, veel te duur.
Roadtrips zijn heerlijk iddquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippenmaar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
mee eens. niks mis met een leuke readtrip. maar als je zo ver wilt gaan (zoals TS) dan moet je dat gewoon met een groep doen. niet in je eentje.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Overigens ben ik een voorstander van roadtrippenmaar vind dit, vooral in je eentje, erg ambitieus.
Weet niet of je als zodra je Rusland inrijdt meteen 100-150 euro af kan tikken aan een of andere wegenbelastig/verzekering. Was aantal jaar geleden wel nog het geval meen ik.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Zomaar een willekeurige datum gekozen:
Amsterdam - Moskou - Krasnoyarsk ¤ 396
Ik moet nog zien of je daar onder blijft met de auto.
Alleenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef MaJo het volgende:
Het duurt denk ik al langer dan een week voor hen op de plaats van bestemming bent.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:16 schreef MaJo het volgende:
Wil je het trouwens in 2 weken doen? Dat is echt niet haalbaar
En je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu met risico durven nemen maar niet willen vliegen
Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:16 schreef MaJo het volgende:
Wil je het trouwens in 2 weken doen? Dat is echt niet haalbaar
En je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu met risico durven nemen maar niet willen vliegen
Heb je voorbeelden?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:21 schreef Samuel24 het volgende:
TS waarom regel je niet gewoon een rechtstreekse vlucht vanuit schiphol?
Ben taxi chauffeur geweest. 1.500 moet wel haalbaar zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoeveel kilometer verwacht je per dag te kunnen rijden?
waarom pak je dan niet gewoon een vliegtuig vanuit Schiphol? daarvandaan vliegen sowieso rechtstreekse vluchten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden
De vlucht die ik aangaf, is met Aeroflot. Een prima maatschappij.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:
Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen?
Vliegvelden zijn zo gebouwd, dat mensen met een normale denkwijze het (kunnen) begrijpen. Het kan nooit fout gaan, het is niet zo dat je opeens op weg bent naar een heel ander werelddeel. Kom op man, zelfs kinderen gaan alleen op reis met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:28 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er wel meer bij komt kijken als je er een roadtrip van maakt tov het vliegtuig pakken. Aan beide zitten voor -en nadelen gekleefd en ik zit wat dat betreft een beetje op de wip als het gaat om keuze. Vliegen, ja, is in de praktijk veiliger. Als er wel wat gebeurt dan leg je meestal ook het loodje. Als ik nu wat meer ervaring had op vliegvelden en hoe het een en het ander allemaal te werk gaat, dan zou ik niet zo moeilijk doen over vliegen. Qua kosten zijn de budgetvluchten goedkoper dan met de auto. Maar ja, door gebrek aan ervaring ben ik nog eerder huiverig om in Moskou te stranden, en dat mijn vliegtuig vertrokken is, dan panne te krijgen met de auto en langs de snelweg te staan. Bij dat laatste is pechhulp wel aannemelijk, bij dat 1e zit je daar en dan moet je maar afvragen wat je dan moet doen. Kijken of er een volgende vlucht gaat? Moet je daar dan weer apart voor betalen? Ik ben meer een controlfreak door zelf zoveel mogelijk dingen onder controle te houden. Ik ben als taxichauffeur werkzaam geweest en die wagens, die Opel Zafira's reden op jaarbasis 2 ton. 2 ton per jaar, en oke, die auto's zijn wel wat nieuwer, maar na 2 ton reden ze nog steeds alsof ze nieuw waren. Als dergelijke Opels 200.000km kunnen rijden, elke dag maar weer werden er in die auto's gereden, van 's morgens 7:00 uur tot 's avonds 1:00 uur en de volgende dag weer opnieuw, dat zegt natuurlijk wel iets over de degelijkheid van die wagens. En natuurlijk kun je Vectra's niet zo maar vergelijken met Zafira's, maar 200.000km op jaarbasis of 6.500 km in een dag of 4. En daarbij moet ook nog vermeldt worden dat bij de taxi het constant korte ritjes zijn. Dan daar stoppen, daar inladen daar uitladen, zo'n wagen werd op een dag wel 40 tot 50 keer uitgezet en gestart.
Laatst een Spanjaard gesproken die geen Engels kon. Via een translate app op zijn telefoon. Ging veel beter dan ik zou verwachten.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:27 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
En alsof dat in Nederland ook niet gebeurt? Het gros van de Nederlanders die hun auto laten repareren bij een garage of dealer weten ook niet wat er gebeurt. Dus als je je daar al druk om moet gaan maken dan kun je inderdaad beter thuis blijven.
Als ik met een Rus zou moeten communiceren dan zou ik gewoon de telefoon er bij pakken, Google Translator aan, engels invoeren, je krijgt Russisch terug en dat kun je de betreffende Rus laten lezen. En anders met handen, voeten en stukjes kaas kom je ook een heel eind.
er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier die naïef is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.
Zou idd wel even Cyrillisch leren, heb je in een middagje gedaan.
Zegt de man die iedere dag van de Aldi naar de plaatselijke opvang rijdt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:34 schreef Ironisch. het volgende:
Beetje naïef misschien maar wel een legendarisch plan. Al die zolderkamer autisten hier, man man man. Tuurlijk kan er wat fout gaan, zie je dan wel weer. Levert ook weer mooie momenten op.
Zou idd wel even Cyrillisch leren, heb je in een middagje gedaan.
Juist op een vliegveld komen wel vaker mensen die geen Russisch spreken lijkt mij. Treinen moet je ook wel uit kunnen komen. Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:48 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Leest ook zo makkelijk op die stations, dat Russisch. Nee, trein is een no-go. Bijna om dezelfde redenen als het vliegtuig.
https://www.tripadvisor.n(...)_to_Krasnojarsk.htmlquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:32 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden?
Die geen 1000 euro of meer kosten?
en het zou nog toffer zijn als TS deze roadtrip zou doen met een groep vrienden ofzo. anders raad ik aan....niet doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:38 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Alsnog tof om met de auto te gaan hoor.
Eigenlijk het enige waar ik me zorgen om zou moeten maken is autopech. Voor de rest, voorzie ik geen problemen. Dat zijn details, waar ik een lijst van moet maken, wat bepaalde regels zijn in Rusland. Verkeersregels dus, wat je vooral niet moet doen om aangehouden te worden. Andere aspecten zoals hoeveel tankstations heb je op je route. Ik heb gechecked, het valt nog reuze mee eigenlijk. Ik zie op de gehele route om zoveel honderd km wel een redelijke stad verschijnen en mochten er gedeelten bij zitten waar je meer dan 500km geen tankstation tegenkomt (wat wel heel erg zou zijn) dan kan ik altijd nog voor de zekerheid 2 jerrycans meenemen, van 25 liter elk, en bij elke tankstation die ik onderweg maar tegenkom constant de tank weer bijvullen. En voor de rest besluiten of ik ga overnachten in de auto langs de snelweg bij een tankstation, als ik het veilig genoeg acht, en anders rij ik wel even een plaatselijk dorpje in waar veel meer auto's geparkeerd staan en als je daar tussen gaat staan val je ook nog niet zo op.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:36 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
er zal sowieso heel veel fout gaan vriend. als jij werkelijk denkt dat het idee van TS een goed idee is dan ben jij degene hier naïef is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |