abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178150613
Wat gaat Trump doen dan? Dreigen met een atoomaanval?
pi_178150641
Uit de peiling van CNN vindt veruit de meerderheid van de ondervraagde Amerikanen dat Trump een juiste stap heeft gezet om in te gaan op de Noord-Koreaanse uitnodiging. Kenners beschouwen de verklaring vooral als een klap voor China dat door beide partijen buiten beschouwing is gelaten. China heeft in de afgelopen dagen de Noord-Koreaanse leider uitgenodigd in China. Vooral om de wereld, en speciaal Washington, te laten zien dat China wel degelijk nog een rol speelt. Voor Noord-Korea is het allemaal prima omdat het hun onderhandelingspositie jegens de Amerikanen sterker maakt. In dat kader is de tweet van Trump prima omdat hij niet als havik aan tafel gaat zitten. Bovendien is het ook wat Noord-Korea ambieert, uit de isolatie weg zien te komen, en nog altijd is het precies wat China vreest en dat is een uiteindelijke doorbraak in het conflict waarbij China maar moet toezien van de zijlijn hoe het zich allemaal afspeelt.
pi_178150642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:20 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dat heb ik hierboven al uitgelegd.

quote:
Ik zie niks fout in de tweet. Hij laat even aan Kim weten dat die een historische kans heeft, zodat zijn volk over een tijdje ook weer te eten heeft en weer deel uit kan maken van de internationale orde. En dat ie die kans maar beter benut. Wie denkt dat Trump zich laat ringeloren, na de wijzigingen in zijn kabinet (Pompeo ipv Tillerson en Bolton erbij) plus Mad Dog Matthis is aan het wensdenken
Kim geeft geen fuck om zijn volk en nog minder om zijn positie op het internationale toneel. Waar het hem om gaat, is het voortbestaan van zijn regime.

Pompeo en Bolton zijn inderdaad hardliners. So what? Denk je dat Kim onder de indruk is als Trump gaat lopen dreigen met oorlog. Hij beschikt zelf over kernwapens en hij weet dat China het niet accepteert als de Amerikanen het eerste schot vuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178150657
Ow, en Trump laat zich altijd ringeloren. De prutser is een onderhandelaar van lik-me-vestje.
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:25:09 #205
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178150671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Kim geeft geen fuck om zijn volk en nog minder om zijn positie op het internationale toneel. Waar het hem om gaat, is het voortbestaan van zijn regime.

Pompeo en Bolton zijn inderdaad hardliners. So what? Denk je dat Kim onder de indruk is als Trump gaat lopen dreigen met oorlog. Hij beschikt zelf over kernwapens en hij weet dat China het niet accepteert als de Amerikanen het eerste schot vuren.
allicht accepteren die dat niet, de fallout waait over het chinese vasteland.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178150682
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Het voortbestaan van zijn regime is ook afhankelijk weg te komen uit de isolatie. Weliswaar heeft hij de afgelopen tijd flink lopen bouwen aan zijn nucleaire programma maar de duimschroeven zijn wel flink aangedraaid. Ook door China en dat maakt de Noord-Koreaanse situatie er niet makkelijker op. De kunst is nu Noord-Korea weg te lokken uit het Chinese kamp.
pi_178150697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het voortbestaan van zijn regime is ook afhankelijk weg te komen uit de isolatie. Weliswaar heeft hij de afgelopen flink lopen bouwen aan zijn nucleaire programma maar de duimschroeven zijn wel flink aangedraaid. Ook door China en dat maakt de Noord-Koreaanse situatie er niet makkelijker op. De kunst is nu Noord-Korea weg te lokken uit het Chinese kamp.
En dat lijkt, gezien het bezoek aan Peking, niet gelukt.
pi_178150728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:23 schreef DeParo het volgende:
Uit de peiling van CNN vindt veruit de meerderheid van de ondervraagde Amerikanen dat Trump een juiste stap heeft gezet om in te gaan op de Noord-Koreaanse uitnodiging. Kenners beschouwen de verklaring vooral als een klap voor China dat door beide partijen buiten beschouwing is gelaten. China heeft in de afgelopen dagen de Noord-Koreaanse leider uitgenodigd in China. Vooral om de wereld, en speciaal Washington, te laten zien dat China wel degelijk nog een rol speelt. Voor Noord-Korea is het allemaal prima omdat het hun onderhandelingspositie jegens de Amerikanen sterker maakt. In dat kader is de tweet van Trump prima omdat hij niet als havik aan tafel gaat zitten. Bovendien is het ook wat Noord-Korea ambieert, uit de isolatie weg zien te komen, en nog altijd is het precies wat China vreest en dat is een uiteindelijke doorbraak in het conflict waarbij China maar moet toezien van de zijlijn hoe het zich allemaal afspeelt.
Je vergeet voor het gemak even dat China de belangrijkste (lees: enige) bondgenoot is van Noord-Korea. Kim heeft ruggensteun nodig van Peking bij het maken van een deal. Of denk je werkelijk dat Kim dom genoeg is om zich door Zuid-Korea en de VS in een hoek te laten drukken?
pi_178150740
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

En dat lijkt, gezien het bezoek aan Peking, niet gelukt.
Dat is nog maar zeer de vraag. Noord-Korea heeft de rollen met China om weten te draaien. Tot en met de onderhandelingen zal China Noord-Korea moeten pleasen. En niet andersom. Dat is tegelijkertijd een onderhandelingsvoordeel voor Trump die weet dat het China is dat zich kwetsbaar voelt in de onderhandelingen maar tegelijkertijd de voorwaarden ook niet te veel kan bepalen. En nog steeds maar moet afwachten wat de Noord-Koreaanse leider gaat doen.
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:30:29 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_178150779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:20 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie niks fout in de tweet. Hij laat even aan Kim weten dat die een historische kans heeft, zodat zijn volk over een tijdje ook weer te eten heeft en weer deel uit kan maken van de internationale orde. En dat ie die kans maar beter benut. Wie denkt dat Trump zich laat ringeloren, na de wijzigingen in zijn kabinet (Pompeo ipv Tillerson en Bolton erbij) plus Mad Dog Matthis is aan het wensdenken
Heb iets dat je niet sterk vindt aan Trump?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_178150784
Het beste wat Trump kan krijgen is een soort Iran deal. Maar minder vergaand. En daarvoor gaat hij dan op bezoek en schudt de hand van een behoorlijk brute dictator.

Ik noem dat wel een afgang.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2018 16:31:01 ]
pi_178150831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het voortbestaan van zijn regime is ook afhankelijk weg te komen uit de isolatie. Weliswaar heeft hij de afgelopen tijd flink lopen bouwen aan zijn nucleaire programma maar de duimschroeven zijn wel flink aangedraaid. Ook door China en dat maakt de Noord-Koreaanse situatie er niet makkelijker op. De kunst is nu Noord-Korea weg te lokken uit het Chinese kamp.
Dat gaat nooit en te nimmer lukken. China is, zoals gezegd, de enige echte bondgenoot van Noord-Korea. Peking heeft er vrede mee als het regime voort blijft bestaan. Sterker, daar heeft het zelfs belang bij.
pi_178150833
Ik weet niet waar dat optimisme onder amerikanen vandaan komt. Ieder regime dat het drie generaties lang al volhoudt om absolute macht te hebben ondanks dat 99,9% van de wereld hen weg wilt hebben gaat niet zomaar even een van de belangrijkste pilaren ervan weggeven alsof het niks is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_178150843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even dat China de belangrijkste (lees: enige) bondgenoot is van Noord-Korea. Kim heeft ruggensteun nodig van Peking bij het maken van een deal. Of denk je werkelijk dat Kim dom genoeg is om zich door Zuid-Korea en de VS in een hoek te laten drukken?
Ik vergeet helemaal niks Koos. De relaties tussen China en Noord-Korea zijn de afgelopen jaren allerminst Goed gebleken. Ook Beijing was zeer ontevreden over het nucleaire programma van Noord-Korea en heeft de internationale gemeenschap voor de eerste keer gesteund door de sancties ook daadwerkelijk (althans voor een groot deel) toe te passen op Noord-Korea. Xi Jinping had zover ik weet nog niet eens een ontmoeting gehad met de Noord-Koreaanse leider hiervoor. Zo lagen de verhoudingen. De Noord-Koreaanse ontmoetingen met Zuid-Korea, en nu mogelijk met de Verenigde Staten, kwam onverwacht voor de Chinezen blijkt nu. Is Noord-Korea afhankelijk van China? Uiteraard. Maar strategisch en slim heeft Noord-Korea zich nu wel in een positie genesteld waar het eisen kan stellen. Dat Xi Jinping niet zomaar Noord-Korea uitnodigde afgelopen dagen, maar met alle poespas ontving die het normaal gesproken alleen bij de belangrijkste gasten uitvoert, dat zegt voldoende over de pogingen die China momenteel om Noord-Korea niet alleen het hof te maken maar ook blijkbaar het idee heeft de rest van de wereld te moeten laten zien dat China toch echt niet is uitgespeeld. Komt een beetje wanhopig over.
pi_178150865
Vind het wel een tikkeltje naïef dat bepaalde figuren lijken te denken dat Kim nu braaf naar de pijpen gaat dansen van de Zuid-Koreanen en de VS.
pi_178150870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:30 schreef Ulx het volgende:
Het beste wat Trump kan krijgen is een soort Iran deal. Maar minder vergaand. En daarvoor gaat hij dan op bezoek en schudt de hand van een behoorlijk brute dictator.

Jij misschien wel. Maar Goed. Jij noemde de onderhandelingen zelf al een afgang terwijl een ruime meerderheid van de Amerikanen ze steunt. Dus wat zegt dat eigenlijk dat jij het een afgang vindt?
  woensdag 28 maart 2018 @ 16:34:00 #217
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178150887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:30 schreef Ulx het volgende:

Hij is dat wel gewend. Erdogan, Dutarte..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178150913
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaat nooit en te nimmer lukken. China is, zoals gezegd, de enige echte bondgenoot van Noord-Korea. Peking heeft er vrede mee als het regime voort blijft bestaan. Sterker, daar heeft het zelfs belang bij.
Het enige belang van China is dat Noord-Korea niet Amerikaans of Zuid-Koreaans 'grondgebied' wordt. Of dat met Kim Jong-Un of een andere Noord-Koreaanse leider is dat zal ze een rotzorg zijn. Dus wat dat betreft.
pi_178150951
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het enige belang van China is dat Noord-Korea niet Amerikaans of Zuid-Koreaans 'grondgebied' wordt. Of dat met Kim Jong-Un of een andere Noord-Koreaanse leider is dat zal ze een rotzorg zijn. Dus wat dat betreft.
Dit is niet juist. Just saying.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_178150998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij misschien wel. Maar Goed. Jij noemde de onderhandelingen zelf al een afgang terwijl een ruime meerderheid van de Amerikanen ze steunt. Dus wat zegt dat eigenlijk dat jij het een afgang vindt?
Welke onderhandelingen?
pi_178151027
quote:
Santorum on CPR comments: I misspoke

CNN commentator Rick Santorum said Wednesday that he misspoke last Sunday when he said survivors of a school shooting in Parkland, Florida, should have taken CPR classes in response to the attack instead of “looking to someone else to solve their problem.”

“The fact of the matter is I did misspeak in using the term CPR and I think Sanjay Gupta’s job here at CNN is probably safe as being the medical commentator on things,” Santorum, a former Republican senator and presidential candidate, said on CNN’s “New Day.”

Santorum’s initial comment suggesting that school shooting survivors learn CPR came one day after thousands gathered in Washington and in cities across the country for March for Our Lives rallies calling for stricter gun control laws. Those rallies were prompted by last month’s shooting at Marjory Stoneman Douglas High School, where a gunman killed 17 people.

Santorum was widely rebuked for his CPR comments. Students who lived through the shooting, and even doctors, weighed in publicly, telling the former senator that CPR would not have saved the lives of the victims.

Santorum said his comment about CPR “obscured the larger point” that past mass shootings have spawned organizations that he said have done significant work in combating school shootings by addressing mental health issues and bullying. Calls for divisive steps to impose stricter gun control laws obscure the work that such organizations do, Santorum said.

“What I’ve seen happen here is avoiding the issues that are really actually unifying,” he continued. “I mean, that's really the most disturbing thing.”
bron

Aldus Rick "Waar ik CPR zei bedoelde ik eigenlijk initiatieven om de geestelijke gezondheidszorg te verbeteren en pesten te verminderen, ook al stem ik persoonlijk voor de afbraak van die geestelijke gezondheidszorg, stop de tijd." Santorum.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_178151075
quote:
santorum
The sometimes frothy, usually slimy, amalgam of lubricant, stray fecal matter, and ejaculate that leaks out of the receiving partner's anus after a session of anal intercourse. Named, by popular demand and usage, after legislator Rick Santorum because of his homophobic political statements.
Blijft een classic.
pi_178151079
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit is niet juist. Just saying.
Omdat?
pi_178151091
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welke onderhandelingen?
De onderhandelingen die tussen Kim Jong-Un en Donald Trump plaats moeten gaan vinden.
pi_178151097
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

De onderhandelingen die tussen Kim Jong-Un en Donald Trump plaats moeten gaan vinden.
Bij Kim thuis?
pi_178151129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat China er wel degelijk bij gebaat is dat dictator Kim blijft zitten. Hun banden zijn een basis voor China's macht. Dat is het al sinds 1954.
pi_178151242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:24 schreef Ulx het volgende:
Ow, en Trump laat zich altijd ringeloren. De prutser is een onderhandelaar van lik-me-vestje.
Natuurlijk. daarom is ie ook biljonair geworden
pi_178151266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vergeet helemaal niks Koos. De relaties tussen China en Noord-Korea zijn de afgelopen jaren allerminst Goed gebleken.
Dat ontken ik ook nergens. Maar denk niet dat Kim nu de illusie koestert dat hij een betrouwbare bondgenoot heeft gevonden in het Amerika van Trump. China en Noord-Korea behoren tot de laatste communistische landen. Peking heeft zich op het internationale toneel altijd opgeworpen als de enige bondgenoot van het Kim-regime. Denk je nou werkelijk dat Noord-Korea de Chinezen de middelvinger geeft en precies doet wat de Zuid-Koreanen en Amerikanen willen.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat voor spel Kim speelt, maar op z'n rug liggen en braaf meespelen is hij in ieder geval niet van plan.
pi_178151298
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij Kim thuis?
Waar een meerderheid van de Amerikanen blijkbaar vindt dat Trump een Goede zet heeft gedaan door in te gaan op de uitnodiging van Kim Jong-Un te praten verviel jij weer in je continue relaas van nietszeggende domdoenerij over hoe dom Trump wel niet is, en hoewel ik niks tegen een mening heb is dat het enige dat je constant roept zonder ook maar enige onderbouwing, dus terwijl wij allemaal maar net als jij moeten inzien dat deze stap van Trump weer een nieuw toppunt is van zijn domheid terwijl schijnbaar een heleboel andere mensen, schijnbaar een heleboel Amerikanen, daar heel anders over denken. Maar dat wordt continue ondergesneeuwd door jouw vrijwel loze statements hier en dat frustreert mij enorm want er is gewoon bijna geen disucussie mogelijk met types zoals jij.
pi_178151323
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat China er wel degelijk bij gebaat is dat dictator Kim blijft zitten. Hun banden zijn een basis voor China's macht. Dat is het al sinds 1954.
China wilde eigenlijk de broer van Kim aan de macht en die heeft Kim met gif uit de weg gewerkt, nog een reden dat het niet botert tussen beide landen, China had het idee dat het voor een paleisrevolutie kon zorgen door de duimschroeven aan te draaien, of in ieder geval Kim op zijn knieeen te dwingen, dat pakte toch even anders uit voor China en ik moet zeggen, wat je ook van Trump vindt, daar hebben de Amerikanen handig op ingespeeld.
pi_178151377
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

China wilde eigenlijk de broer van Kim aan de macht en die heeft Kim met gif uit de weg gewerkt, nog een reden dat het niet botert tussen beide landen, China had het idee dat het voor een paleisrevolutie kon zorgen door de duimschroeven aan te draaien, of in ieder geval Kim op zijn knieeen te dwingen, dat pakte toch even anders uit voor China en ik moet zeggen, wat je ook van Trump vindt, daar hebben de Amerikanen handig op ingespeeld.
Welke handigheid? Door zonder enige politieke eisen vooraf te gaan zeggen te willen onderhandelen? Sorry, maar nu geef je gewoon teveel krediet aan diplomatieke kunst die er niet is.
pi_178151395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook nergens. Maar denk niet dat Kim nu de illusie koestert dat hij een betrouwbare bondgenoot heeft gevonden in het Amerika van Trump. China en Noord-Korea behoren tot de laatste communistische landen. Peking heeft zich op het internationale toneel altijd opgeworpen als de enige bondgenoot van het Kim-regime. Denk je nou werkelijk dat Noord-Korea de Chinezen de middelvinger geeft en precies doet wat de Zuid-Koreanen en Amerikanen willen.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat voor spel Kim speelt, maar op z'n rug liggen en braaf meespelen is hij in ieder geval niet van plan.
Uiteraard niet. Amerika en Noord-Korea gaan nu geen beste vriendjes worden opeens, maar dat is ook helemaal niet de bedoeling, maar enige verlichting van de sancties, enige toenadering tussen beide Korea's weten te bewerkstelligen zonder dat China daar iets over te zeggen heeft, dat zal een enorme tegenvaller zijn voor Beijing om het schiereiland onder controle te houden. Want dan hebben opeens Amerika en Zuid-Korea er ook belang bij om dit regime in het zadel te houden naast het feit dat je dan toch enige invloed hebt in Noord-Korea, naast het feit dat in zo'n situatie Noord-Korea natuurlijk niet meer elke minuut hoeft te dreigen met wapens en oorlogsspelletjes gaat spelen, zowel Kim als Trump kunnen nu een belangrijke overwinning halen.
pi_178151414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben helemaal nergens op ingespeeld. Kim liet doorschemeren wel oren te hebben naar een ontmoeting met Trump, waarop de POTUS via Twitter direct de uitnodiging accepteerde zonder verder na te denken over de mogelijke consequenties. Daar is niets 'handig' aan.
pi_178151431
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Welke handigheid? Door zonder enige politieke eisen vooraf te gaan zeggen te willen onderhandelen? Sorry, maar nu geef je gewoon teveel krediet aan diplomatieke kunst die er niet is.
Omdat de Amerikanen keihard hebben meegewerkt om China in de isolatie van Noord-Korea te betrekken en nu het erop aankomt ze op eigen houtje (of in ieder geval met Zuid-Korea kan je nog zeggen) opeens gaan onderhandelen met Noord-Korea zonder dat China daarin wordt betrokken. Ik vind dat toch wel een strategisch kunstwerkje mag je zeggen.
pi_178151458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 28-03-2018 om 12:05:18 For years and through many administrations, everyone said that peace and the denuclearization of the Korean Peninsula was not even a small possibility. Now there is a good chance that Kim Jong Un will do what is right for his people and for humanity. Look forward to our meeting! reageer retweet
Andermaal geeft Trump blijk van zijn enorme onkunde en onbenulligheid. Juist omdat dit een langslepende kwestie is, moet je de verwachtingen zoveel mogelijk temperen. Ook moet je Kim duidelijk maken dat je kritisch en sceptisch bent en niet per se overtuigd bent van zijn goede intenties.

Nu weet Kim dat Trump rekent op een deal en dat hij het, gezien zijn uitlatingen, bijna niet kan maken om met lege handen huiswaarts te keren. Maar Donald 'Art of the Deal' Trump gooit even al zijn kaarten op tafel nog voordat er überhaupt een ontmoeting is gepland. Wat een enorme idioot.
Welnee als Trump niet krijgt wat hij wil is het toch de schuld van Xi en Kim omdat ze onder een hoedje spelen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_178151507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat de Amerikanen keihard hebben meegewerkt om China in de isolatie van Noord-Korea te betrekken en nu het erop aankomt ze op eigen houtje (of in ieder geval met Zuid-Korea kan je nog zeggen) opeens gaan onderhandelen met Noord-Korea zonder dat China daarin wordt betrokken. Ik vind dat toch wel een strategisch kunstwerkje mag je zeggen.
Er is nog niet eens een ontmoeting gepland. Trump heeft zich bereid getoond Kim te ontmoeten. That's it. Of China buitenspel staat, is nog helemaal niet duidelijk, want er is nog noppes geagendeerd.

En aangezien Kim afgelopen dagen in Peking was, hoef je er niet op te rekenen dat China daadwerkelijk buitenspel staat.
pi_178151526
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben helemaal nergens op ingespeeld. Kim liet doorschemeren wel oren te hebben naar een ontmoeting met Trump, waarop de POTUS via Twitter direct de uitnodiging accepteerde zonder verder na te denken over de mogelijke consequenties. Daar is niets 'handig' aan.
Dat insinueer jij nu wel maar zo werkt het helemaal niet zelfs niet onder Trump. Voordat dit nieuws Trump bereikt is het al besproken door adviseurs en wordt het ook met hem besproken. Daarbij zijn verschillende opties op tafel gelegd waaronder deze die ook naar het schijnt serieus werd overwogen. Trump kan, zover bekend, op eigen houtje best de knoop hebben doorgehakt maar dat betekent niet dat de strategie, plus voor- en nadelen, wel degelijk al met hem was besproken. Ik snap dat je denkt dat je via zijn Twitter-kanaal een kijkje hebt in het Witte Huis maar het blijkt natuurlijk een beperkt medium in dit soort gevallen he.
pi_178151559
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nog niet eens een ontmoeting gepland. Trump heeft zich bereid getoond Kim te ontmoeten. That's it. Of China buitenspel staat, is nog helemaal niet duidelijk, want er is nog noppes geagendeerd.

En aangezien Kim afgelopen dagen in Peking was, hoef je er niet op te rekenen dat China daadwerkelijk buitenspel staat.
Waarom denk je dat Kim afgelopen dagen in Beijing was (voor zijn eerste buitenlandse staatsbezoek) en voor de eerste keer, zover bekend, Xi Jinping heeft ontmoet met alle lofuitingen die normaal gesproken alleen de belangrijkste gasten ontvangen?
pi_178151600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Kim afgelopen dagen in Beijing was (voor zijn eerste buitenlandse staatsbezoek) en voor de eerste keer, zover bekend, Xi Jinping heeft ontmoet met alle lofuitingen die normaal gesproken alleen de belangrijkste gasten ontvangen?
Om ervoor te zorgen dat er voor een gezamenlijke lijn wordt gekozen.
pi_178151778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat insinueer jij nu wel maar zo werkt het helemaal niet zelfs niet onder Trump. Voordat dit nieuws Trump bereikt is het al besproken door adviseurs en wordt het ook met hem besproken. Daarbij zijn verschillende opties op tafel gelegd waaronder deze die ook naar het schijnt serieus werd overwogen. Trump kan, zover bekend, op eigen houtje best de knoop hebben doorgehakt maar dat betekent niet dat de strategie, plus voor- en nadelen, wel degelijk al met hem was besproken. Ik snap dat je denkt dat je via zijn Twitter-kanaal een kijkje hebt in het Witte Huis maar het blijkt natuurlijk een beperkt medium in dit soort gevallen he.
Oh, Trump luistert naar zijn adviseurs?
pi_178151805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 16:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Om de neuzen dezelfde kant op te krijgen.
pi_178152218
Interessant nieuws over het Rusland-onderzoek: in een document over de aanklacht van Mueller tegen een Nederlandse advocaat (van der Zwaan), is de volgende interessante passage te vinden:
quote:
"Fourth, the lies and withholding of documents were material to the Special Counsel’s Office’s investigation. That Gates and Person A were directly communicating in September and October 2016 was pertinent to the investigation. Federal Bureau of Investigation Special Agents assisting the Special Counsel’s Office assess that Person A has ties to Russian intelligence service and had such ties in 2016. During his first interview with the Special Counsel’s Office, van der Zwaan admitted that he knew of that connection, stating that Gates told him Person A was a former Russian Intelligence Officer with GRU."
Met andere woorden, Rick Gates, die een tijd lang de number 2 in de Trump campagne was, had tegelijkertijd contact met iemand waarvan hij wist dat het een Russische spion was (vermoedelijk Kilimnik). Zoals de WaPo het omschrijft:
quote:
"(...) this is hardly the first public indication of a link between the Trump campaign and Russia, but it is the closest connection Mueller has made in a filing to this point. Mueller hasn't weighed in on the alleged Kremlin ties of the Russian lawyer Donald Trump Jr. met with, for instance, nor has he filed anything involving Roger Stone's contacts with hackers who have been linked to Russia."
(https://www.washingtonpos(...)campaign-and-russia/)
Langzaamaan vallen de puzzelstukjes op hun plaats.. Dit is met recht een bombshell. Het enige wat nu nog ontbreekt voor collusion is dat bewezen wordt dat Trump wist van de contacten tussen de nummer 2 van zijn campagneteam en Russische intelligence en daar niets tegen gedaan heeft. En zoals we weten werkt Gates inmiddels samen met Mueller.

[ Bericht 2% gewijzigd door westwoodblvd op 28-03-2018 17:31:58 ]
pi_178152497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Om ervoor te zorgen dat er voor een gezamenlijke lijn wordt gekozen.
Omdat China zich buitenspel gezet voelde en tegenover de wereld moest laten zien dat het toch nog echt een rol speelt en Noord-Korea het hof moest zien te maken.

https://www.ft.com/content/3785a644-316a-11e8-b5bf-23cb17fd1498

Zeer interessant.
pi_178152500
Hier nog een artikel van Radio Free Europe waarin Kilimnik (de persoon in kwestie) toegeeft ook regelmatig contact te hebben met Paul Manafort, gedurende de campagne:

"In the February 22 interview, Kilimnik denied any ties to Russian intelligence. But he said that he and Manafort spoke during the 2016 election "every couple months."

"I was briefing him on Ukraine," he said."

https://www.rferl.org/a/p(...)kraine/28326123.html

Dat opzich was al bekend en is niet verboden, maar komt wel in een heel ander daglicht te staan nu bekend is dat Kilimnik al die tijd nog als Russische spion werkte.
pi_178152540
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat China zich buitenspel gezet voelde en tegenover de wereld moest laten zien dat het toch nog echt een rol speelt en Noord-Korea het hof moest zien te maken.

https://www.ft.com/content/3785a644-316a-11e8-b5bf-23cb17fd1498

Zeer interessant.
En dat is dus gelukt. Noord-Korea is weer verzekerd van de steun van China en dat maakt het voor Trump praktisch onmogelijk om Kim naar zijn pijpen te laten dansen.

Er is tot dusver slechts een winnaar, en dat is Kim.
pi_178152643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is dus gelukt. Noord-Korea is weer verzekerd van de steun van China en dat maakt het voor Trump praktisch onmogelijk om Kim naar zijn pijpen te laten dansen.

Er is tot dusver slechts een winnaar, en dat is Kim.
Zoals hierboven al gezegd dan zie je het toch echt verkeerd. Amerika wint ook en hetzelfde geldt voor Zuid-Korea, de enige verliezer hier is China. Noord-Korea kan zich wellicht verzekerd hebben van Chinese steun, maar heeft daarover niet hoeven smeken, sterker nog de Chinezen zijn het nu die achter de feiten aanlopen, dat brengt Noord-Korea in een historische positie dat het nader tot Zuid-Korea en Amerika kan groeien, zonder het bondgenootschap met China op het spel te zetten, wat Noord-Korea weer tot bepaalde hoogte uit een isolement werkt (plus Noord-Korea minder afhankelijk maakt van alleen China) en voor Amerika de angel wegneemt uit de nucleaire dreiging (en ook enige vorm van relaties kan opbouwen met Noord-Korea plus de Chinese invloed enigszins ziet afbrokkelen in dat land).

https://www.ft.com/content/d1aba9ce-321b-11e8-b5bf-23cb17fd1498

Vergeet niet dat het niet alleen Trump is die met Noord-Korea gaat praten maar ook Zuid-Korea gaat dat doen.
pi_178152739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals hierboven al gezegd dan zie je het toch echt verkeerd. Amerika wint ook en hetzelfde geldt voor Zuid-Korea, de enige verliezer hier is China. Noord-Korea kan zich wellicht verzekerd hebben van Chinese steun, maar heeft daarover niet hoeven smeken, sterker nog de Chinezen zijn het nu die achter de feiten aanlopen, dat brengt Noord-Korea in een historische positie dat het nader tot Zuid-Korea en Amerika kan groeien, zonder het bondgenootschap met China op het spel te zetten, wat Noord-Korea weer tot bepaalde hoogte uit een isolement werkt (plus Noord-Korea minder afhankelijk maakt van alleen China) en voor Amerika de angel wegneemt uit de nucleaire dreiging (en ook enige vorm van relaties kan opbouwen met Noord-Korea plus de Chinese invloed enigszins ziet afbrokkelen in dat land).

https://www.ft.com/content/d1aba9ce-321b-11e8-b5bf-23cb17fd1498

Vergeet niet dat het niet alleen Trump is die met Noord-Korea gaat praten maar ook Zuid-Korea gaat dat doen.
Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de analyse in de Volkskrant:

quote:
Beijing als middelpuntvliedende kracht van de internationale diplomatie: zo ziet Xi het graag. Een aardig voordeeltje is het signaal van zowel Xi als Kim naar Trump, die vorige week vrijdag de eerste concrete stappen in een lang verwachte handelsoorlog tegen China nam. Trump heeft China's hulp nodig om Noord-Korea onder druk te zetten.

Bron
pi_178152760
Wat wint de VS nu dan?
pi_178152833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de analyse in de Volkskrant:

[..]

Dat mag. Toch zie ik weinig analyse. Meer een beschrijving.
pi_178152846
Denk overigens dat Kim de voorkeur geeft aan sterke banden met China, dan dat hij een poging waagt om dikke maatjes te worden met de VS. Bij de Amerikanen staat immers een man aan het roer die Kim herhaaldelijk heeft uitgescholden en gekleineerd.
pi_178152869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
Denk overigens dat Kim de voorkeur geeft aan sterke banden met China, dan dat hij een poging waagt om dikke maatjes te worden met de VS. Bij de Amerikanen staat immers een man aan het roer die Kim herhaaldelijk heeft uitgescholden en gekleineerd.
Dat.
pi_178152922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
Hij hoeft geen dikke maatjes te zijn maar enige vorm van verbetering kan hem uit dat isolement halen en zijn onderhandelingspositie met China versterken. Dat zie je ook in de reis naar Beijing die hij maakte.
pi_178153026
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 17:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hij hoeft geen dikke maatjes te zijn maar enige vorm van verbetering kan hem uit dat isolement halen en zijn onderhandelingspositie met China versterken. Dat zie je ook in de reis naar Beijing die hij maakte.
Noord-Korea en China zijn ideologische bondgenoten, terwijl de VS Kim bij voorkeur van het toneel ziet verdwijnen. Noord-Korea heeft er alle belang bij om de banden aan te halen met Peking. En dat is wat er is gebeurd. Kim zit weer in het kamp van Xi.

Dus in de ene hand heeft Kim ideologische bondgenoot China, die hem met respect behandelt en met aan het roer een Xi, die zich gedurende het bezoek welhaast opwierp als een soort van vader figuur voor het kleine dictatortje.

En andere kant is daar de VS onder Trump, een Twitter-bully die tot dusver geen blijk heeft gegeven van een doordachte Azië-strategie en geen benul van de lange geschiedenis van dat deel van de wereld.
pi_178153463
North Korea Is Firing Up a Reactor. Why That Could Upset Trump’s Talks With Kim.

quote:
If President Trump actually meets Kim Jong-un in the next few months — an encounter that many American officials still doubt will come to pass — his challenge will be much larger than merely persuading North Korea to give up its nuclear weapons.

Mr. Trump must also get Pyongyang to give up the factories, reactors and nuclear-enrichment facilities that produce the nuclear fuel needed to build more weapons — even as new satellite evidence suggests that North Korea is expanding its production.

The satellite image above shows a new North Korean reactor that appears to be coming online now, after years of construction, according to analysts. It sits in the Yongbyon nuclear complex, where the North began its nuclear program in the 1960s. Today, the site boasts hundreds of buildings that lie along a loop of the Kuryong River and cover an area of more than three square miles.

North Korea insists the reactor is intended to produce electricity for civilian use. But the new reactor can also make plutonium, one of the main fuels used in nuclear arms. It can thus supplement the output of the aging, existing facilities at Yongbyon.

Making bomb fuel in reactors is seen as easier to do than perfecting missiles that can hurl nuclear arms around the globe. While experts clash over how soon the North will develop warheads that can survive the blistering heats of re-entry, they agree that the North has already mastered the art of using reactors to make plutonium.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178153509
Kim Jong-un’s China Visit Strengthens His Hand in Nuclear Talks

quote:
With a dose of mystery and the flair of a showman, North Korea’s young leader, Kim Jong-un, used his debut as an international statesman on Wednesday to present himself as confident, reasonable — and willing to bargain.

Mr. Kim’s surprise two-day visit to Beijing, his first known overseas trip since taking power, was effectively a reminder of how much he has set the agenda in the crisis over his nation’s nuclear arsenal — and of what a strong hand he has going into talks, first with President Moon Jae-in of South Korea next month and later with President Trump.

Mr. Kim has yet to say what concessions he is willing to make, or what he may demand from the United States in return. But he continued to dominate the diplomatic process, reaffirming his willingness to meet with Mr. Trump and repeating his vague commitment to the denuclearization of the Korean Peninsula in talks with Mr. Xi, according to Xinhua, the Chinese state news agency.

During Mr. Trump’s first year in office, Mr. Kim raced ahead with breakthrough tests of a hydrogen bomb and missiles capable of hitting the United States mainland. Then he abruptly changed course and used the Winter Olympics to seize the initiative, surprising the world with a rapprochement with the South and then an offer to meet with Mr. Trump.

Through it all, the Trump administration has been largely relegated to reacting and catching up to Mr. Kim. And so it was again this week, when Mr. Kim suddenly showed up in China on an armored train and was shown beaming next to Mr. Xi, whose cooperation has been critical to Mr. Trump’s strategy of “maximum pressure” on the North. The state media in China and North Korea announced the meeting on Wednesday, after two days of secrecy.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 18:32:35 #256
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_178153510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Noord-Korea en China zijn ideologische bondgenoten, terwijl de VS Kim bij voorkeur van het toneel ziet verdwijnen. Noord-Korea heeft er alle belang bij om de banden aan te halen met Peking. En dat is wat er is gebeurd. Kim zit weer in het kamp van Xi.

Dus in de ene hand heeft Kim ideologische bondgenoot China, die hem met respect behandelt en met aan het roer een Xi, die zich gedurende het bezoek welhaast opwierp als een soort van vader figuur voor het kleine dictatortje.

En andere kant is daar de VS onder Trump, een Twitter-bully die tot dusver geen blijk heeft gegeven van een doordachte Azië-strategie en geen benul van de lange geschiedenis van dat deel van de wereld.
En zo doende gaat Xi de positie van wereldleider op zich nemen.

De onderhandelingen Trump-Kim mislukken. Vervolgens een tijdje later gaat Xi met groot bombarie met Kim over ontwapening spreken. En dat lukt dan toevallig wel. Gevolg: Xi doet wat Trump niet kan en wordt daarmee de grote man. Trump en de V.S. staan voor lul en verliezen hun machtspositie. Kim krijgt bescherming van China, is na de onderhandelingen met de VS als serieuze macht erkend en kan zich op economische stabilisering van het eigen land richten (mede doordat sancties verdwijnen). China en Noord-Korea gaan erop vooruit; de VS verliest aan macht.
pi_178153579
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:32 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

De onderhandelingen Trump-Kim mislukken. Vervolgens een tijdje later gaat Xi met groot bombarie met Kim over ontwapening spreken. En dat lukt dan toevallig wel. Gevolg: Xi doet wat Trump niet kan en wordt daarmee de grote man. Trump en de V.S. staan voor lul en verliezen hun machtspositie. Kim krijgt bescherming van China, is na de onderhandelingen met de VS als serieuze macht erkend en kan zich op economische stabilisering van het eigen land richten (mede doordat sancties verdwijnen). China en Noord-Korea gaan erop vooruit; de VS verliest aan macht.
Een plausibel scenario.
pi_178153666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:32 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Of Trump moet een deal sluiten. USA weg uit Zuid-Korea en Japan bijvoorbeeld.
pi_178153760
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of Trump moet een deal sluiten. USA weg uit Zuid-Korea en Japan bijvoorbeeld.
Dat zou wel een deal van Chamberlain-achtige proporties zijn.
pi_178153785
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat zou wel een deal van Chamberlain-achtige proporties zijn.
Maar in ruil voor opgave van het atoom- en raketprogramma?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 18:47:40 #261
403973 crew  Gijscoman
pi_178153830
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Van enkel Noord-Korea? Prima. Dat gaat sowieso wel opgegeven worden. Terugtrekken uit Zuid-Korea en Japan is zo mogelijk nog een grotere overwinning voor China dan in mijn scenario al naar voren kwam.
pi_178153858
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan nog.
pi_178153876
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:47 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Van enkel Noord-Korea? Prima. Dat gaat sowieso wel opgegeven worden. Terugtrekken uit Zuid-Korea en Japan is zo mogelijk nog een grotere overwinning voor China dan in mijn scenario al naar voren kwam.
Dat gaat dan ook nooit gebeuren. Ze trekken zich nog eerder terug uit Europa.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:51 #264
403973 crew  Gijscoman
pi_178153950
Maar ik zie eerlijk gezegd niet hoe de VS uit deze onderhandelingen kunnen komen met een overwinning. Wat er ook gebeurt, ik zie China de leidende rol in de wereld overnemen van de VS en Trump zal het vermoedelijk niet eens doorhebben. Het enige wat dit kan voorkomen is escalatie bij de onderhandelingen en als gevolg daarvan een oorlog, want dat zal de VS tegenwoordig nog kunnen winnen. Maar de prijs voor zo'n overwinning is dusdanig hoog, dat ook dan de overwinning vooral een verlies is.
pi_178154158
Maar uit een CNN poll is gebleken dat de meerderheid van het Amerikaanse volk het een Goede stap vindt om in te gaan op de uitnodiging van Kim hoor!

Dan moet het wel Goed zijn!

8)7 |:( :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178154166
Do not start a land war in Asia.
pi_178154291
Or in front of the Supreme Court Building!

Ja, 't is ook een manier. ;) (En toch volledig serieus qua Amerikaanse politiek!)
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:16:21 #268
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178154471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:57 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Decline to comment =/= ontkennen
Klopt, had het inderdaad verkeerd opgeschreven.
pi_178154571
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:03 schreef Kijkertje het volgende:
Maar uit een CNN poll is gebleken dat de meerderheid van het Amerikaanse volk het een Goede stap vindt om in te gaan op de uitnodiging van Kim hoor!

Dan moet het wel Goed zijn!

8)7 |:( :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meerderheid van de Amerikanen weet niet eens waar Noord-Korea ligt. Lekker boeiend inderdaad wat die mensen ergens van vinden.
pi_178154634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
De meerderheid van de Amerikanen weet niet eens waar Noord-Korea ligt
True dat:

pi_178154720
Mag dit hier van DeParo vermeld worden of moeten we het bij China houden?

Mueller: Rick Gates spoke to person with Russian spy ties in late 2016
quote:
Rick Gates, a senior official on President Donald Trump’s campaign, was in contact in September and October 2016 with an associate who the FBI assessed had ongoing ties to Russia's intelligence services, special counsel Robert Mueller said in a new court filing.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178154843
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:25 schreef xpompompomx het volgende:
Mag dit hier van DeParo vermeld worden
...en prompt loop ik natuurlijk tegen relevante plaatjes en filmpjes aan, sorry. :P :D

(Hoewel ik in deze reeks ook al het een en ander aan long- en mediumreads heb gepost, dus ik heb nog wat vakantiedagen op te maken. ;) )

Ben trouwens nog op zoek naar een grotere foto waar ook wat meer opstaat van die vrouw hierboven die dat ding (iedereen heeft het toch herkend he?) in haar hand heeft. Helaas kon Google Image Search niks vinden.

En Noord-Korea ligt dus in Canada. :P
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:36:07 #273
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178155031
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:25 schreef xpompompomx het volgende:
Mag dit hier van DeParo vermeld worden of moeten we het bij China houden?

Mueller: Rick Gates spoke to person with Russian spy ties in late 2016

[..]

Ik snap even niet wat hier nieuw aan is? Dit was vanochtend toch al in het nieuws of ben ik nou gek? Althans, ik zie jou hier nogmaals over posten en Benjamin Wittes wijdt er ook ineens een "boom"-tweet aan... Daarin naast een link naar een WaPo artikel ook deze wat meer recente naar de WSJ:

quote:
Robert Mueller Links Trump Campaign Aide With Russian Ex-Spy (WSJ)
Filing says Richard Gates knew he was in contact with former intelligence officer shortly before 2016 election

WASHINGTON--A Trump campaign adviser was in touch in the weeks before the 2016 election with a person he said was a Russian former spy, a lawyer who worked with both men told special counsel Robert Mueller's office.

Richard Gates told London-based lawyer Alex van der Zwaan that Mr. Gates's longtime business associate in Ukraine was a "former Russian intelligence officer," with the GRU, Russia's military-intelligence agency, prosecutors on Mr. Mueller's team wrote in a memo filed in federal court late Tuesday. The three men communicated in September and October 2016, when Mr. Gates worked with Donald Trump's campaign, according to the prosecutors' document.

Mr. van der Zwaan has admitted he hid from prosecutors the fact that the three men were in touch that recently. The conversations among the men concerned the potential criminal prosecution in Ukraine of Mr. van der Zwaan and others, according to court documents.

The disclosure helps connect the dots between the cases against Mr. Gates and former Trump campaign chairman Paul Manafort and Mr. Mueller's inquiry into Russian meddling in the 2016 presidential election. Messrs. Gates and Manafort were accused of alleged financial misdeeds connected to their political consulting work for a pro-Russian political party in Ukraine before the 2016 campaign. Mr. Manafort also faces tax and bank-fraud charges relating to actions he took as recently as January 2017.

Mr. Mueller, appointed in the wake of Mr. Trump's firing last year of James Comey as FBI director, has been examining potential links between Russia and Mr. Trump's campaign apparatus. U.S. intelligence has determined Russia interfered in the U.S. election to undermine faith in the democratic process, and aspired to help Mr. Trump's chances of winning. Moscow has denied the accusation, and Mr. Trump has also denied colluding with Russian and referred to Mr. Mueller's probe as a "witch hunt."

Mr. Gates pleaded guilty last month in connection with the case and agreed to cooperate in Mr. Mueller's inquiry. Mr. Manafort has denied the charges and is scheduled to go to trial later this year. Mr. van der Zwaan pleaded guilty last month to lying to Mr. Mueller's investigators about his contacts with Mr. Gates and the business associate in Ukraine.

In addition, former Trump national security adviser Mike Flynn and former campaign foreign-policy adviser George Papadopoulos have pleaded guilty to lying to FBI investigators about their contacts with Russians. Mr. Mueller has also secured an indictment against three Russian companies and 13 Russian citizens on charges of engaging in a widespread effort to interfere in the election.

The new details about the connections among Messrs. van der Zwaan and Gates and a business associate identified as a former spy and referred to as "Person A" were laid out in a memo filed by Mr. Mueller's office urging a court to sentence Mr. van der Zwaan to jail. He faces up to six months.

According to the prosecutors' memo, Federal Bureau of Investigation agents working on Mr. Mueller's investigation determined that "Person A has ties to a Russian intelligence service and had such ties in 2016."

"During his first interview...van der Zwaan admitted that he knew of that connection, stating that Gates told him Person A was a former Russian Intelligence Officer with the GRU," prosecutors said in the filing. An attorney for Mr. Gates didn't immediately respond to a request for comment.

Mr. van der Zwaan, who is also the son-in-law of one of Russia's richest men, was an associate at the law firm Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP, where he had worked with Messrs. Gates and Manafort in 2012 to prepare a report for the Ukraine Ministry of Justice evaluating the criminal trial of the former Ukraine prime minister, Yulia Tymoshenko. He admitted in February that he misled the special counsel's office about his last contacts with Mr. Gates and others, hiding that they had spoken in September 2016.

In a filing arguing for a sentence of probation, lawyers for Mr. van der Zwaan said he had lied about the conversations in an effort to protect his job and to not hinder the investigation. Mr. van der Zwaan had improperly recorded a related conversation he had with a Skadden partner and didn't want the firm to find out about the recording, his lawyers said. Mr. van der Zwaan lost the job.

Mr. van der Zwaan had also not flagged some relevant emails from his personal account that would be of interest to the special counsel's office because they involved conversations he had in 2012 and 2013 about potentially working directly with Messrs. Gates and Manafort. He didn't want his law firm to find out about those communications, his lawyers said.

The 33-year-old Dutch citizen has been living in a hotel in New York since November 2017, while his wife is in London and expecting a baby in August, according to the court document. "His days are empty and lonely," Mr. van der Zwaan's lawyers wrote.

The Tuesday disclosure isn't the first reference Mr. Mueller's office has made to Mr. Manafort's alleged ties to Russian intelligence. In December, Mr. Mueller's prosecutors withdrew support for less-restrictive confinement of Mr. Manafort before his trial, saying that Mr. Manafort had been secretly writing an editorial with a business colleague "assessed to have ties to a Russian intelligence service."
  Redactie Games woensdag 28 maart 2018 @ 19:45:54 #274
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178155387
Nu is de hamvraag of Trump ook van deze contacten afwist, want dat ze bestonden staat vast. Natuurlijk is zo'n campagne een enorme onderneming, maar zeker iemand die zich profileert als een controlefreak als Trump lijkt me dat waarschijnlijk.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_178155557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik snap even niet wat hier nieuw aan is? Dit was vanochtend toch al in het nieuws of ben ik nou gek? Althans, ik zie jou hier nogmaals over posten en Benjamin Wittes wijdt er ook ineens een "boom"-tweet aan... Daarin naast een link naar een WaPo artikel ook deze wat meer recente naar de WSJ:

[..]

Dan heb ik echt zitten slapen ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 28 maart 2018 @ 19:53:01 #276
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178155652
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dan heb ik echt zitten slapen ;)
Kennelijk ja, hier is jouw post: POL / [AMV] Amerikaanse politiek #482 Silence before the Stormy

Maar goed, beter dit even in de herhaling dan een voortzetting van dat schijtlollige gedoe iedere dag de hele dag van een aantal users.
pi_178156025
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:45 schreef Puddington het volgende:
Nu is de hamvraag of Trump ook van deze contacten afwist, want dat ze bestonden staat vast. Natuurlijk is zo'n campagne een enorme onderneming, maar zeker iemand die zich profileert als een controlefreak als Trump lijkt me dat waarschijnlijk.
Gates had meer toegang tot Trump dan Manafort. Dus ik denk van wel.
pi_178156291
mkraju twitterde op woensdag 28-03-2018 om 00:19:52 Tomorrow will mark the fifth straight day Trump will not have any public events, according to WH schedule reageer retweet
pi_178156684
Nog meer Russia nieuws: Dowd heeft toen hij nog voor Trump als advocaat werkte een presidentieel pardon besproken met Flynn en Manafort. Blijkbaar was Dowd nogal bezorgd over wat zij te vertellen hebben.

quote:
WASHINGTON — A lawyer for President Trump broached the idea of Mr. Trump pardoning two of his former top advisers, Michael T. Flynn and Paul Manafort, with their lawyers last year, according to three people with knowledge of the discussions.

The discussions came as the special counsel was building cases against both men, and they raise questions about whether the lawyer, John Dowd, was offering pardons to influence their decisions about whether to plead guilty and cooperate in the investigation.

The talks suggest that Mr. Trump’s lawyers were concerned about what Mr. Flynn and Mr. Manafort might reveal were they to cut a deal with the special counsel, Robert S. Mueller III, in exchange for leniency. Mr. Mueller’s team could investigate the prospect that Mr. Dowd made pardon offers to thwart the inquiry, although legal experts are divided about whether such offers might constitute obstruction of justice.

https://www.nytimes.com/2(...)afort-john-dowd.html
pi_178156697
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:13 schreef Kijkertje het volgende:
mkraju twitterde op woensdag 28-03-2018 om 00:19:52 Tomorrow will mark the fifth straight day Trump will not have any public events, according to WH schedule reageer retweet
Alleen maar executive time? Hoe moet ik dit zien?
pi_178156904
A federal judge has ruled that the D.C. and Maryland attorneys general have legal standing to sue President Trump for allegedly violating the Constitution’s ban on taking “emoluments” from foreign governments and U.S. states. The ruling marks the first time that a lawsuit of this kind has cleared the initial legal hurdle — a finding that the plaintiffs have legal standing to sue the president in the first place.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:40 #282
426493 crew  PippenScottie
pi_178157147
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tv kijken, tweeten.
Beetje rondbellen wat zijn vrienden vinden van bepaalde policy issues. Cheeseburger eten.
En weer tv kijken en tweeten.
My friends all drive horses
pi_178157572
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:39 schreef nostra het volgende:
A federal judge has ruled that the D.C. and Maryland attorneys general have legal standing to sue President Trump for allegedly violating the Constitution’s ban on taking “emoluments” from foreign governments and U.S. states. The ruling marks the first time that a lawsuit of this kind has cleared the initial legal hurdle — a finding that the plaintiffs have legal standing to sue the president in the first place.
Nog meer rechtszaken. Ik denk niet dat er een persoon ter wereld is die in meer rechtszaken betrokken is dan Trump. Niet veel althans.
pi_178157587
Compacte maar scherpe analyse van The Economist wat er zou gebeuren als hij de deal met Iran breekt.

https://www.economist.com(...)akingsatangreatagain

Krijg hem mobiel even niet gequote.

Het zou inderdaad wel een bijzondere situatie zijn. Europa, China, Rusland, Noord-Korea én Iran gezamenlijk tegen een besluit van de Verenigde Staten. :') Net als tijdens het klimaatakkoord.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:14:28 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178157779
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:08 schreef BlackLining het volgende:
Compacte maar scherpe analyse van The Economist wat er zou gebeuren als hij de deal met Iran breekt.

https://www.economist.com(...)akingsatangreatagain

Krijg hem mobiel even niet gequote.

Het zou inderdaad wel een bijzondere situatie zijn. Europa, China, Rusland, Noord-Korea én Iran gezamenlijk tegen een besluit van de Verenigde Staten. :') Net als tijdens het klimaatakkoord.
Her zou vooral volkomen terecht zijn (het laatste). Iran heeft niets gedaan wat aanleiding geeft de deal te verbreken, hoe graag Israel en de VS dat ook zouden willen. En proberen te framen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 maart 2018 @ 21:21:47 #286
426493 crew  PippenScottie
pi_178157971
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Her zou vooral volkomen terecht zijn (het laatste). Iran heeft niets gedaan wat aanleiding geeft de deal te verbreken, hoe graag Israel en de VS dat ook zouden willen. En proberen te framen.
Vergeet vooral Saudi-Arabië niet.
My friends all drive horses
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:22:33 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178157991
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Klopt, excuus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178158013
Cambridge Analytica data on thousands of Facebook users still not deleted

quote:
Facebook said it took steps to ensure harvested campaign data had been “destroyed”. But Channel 4 News has now discovered that data on thousands of people in Colorado is still circulating – and Channel 4 News has been to speak to those whose privacy was breached.

Cambridge Analytica’s US campaign data, which was harvested from Facebook, is still circulating – despite assurances it has been deleted.

Channel 4 News has seen part of the information extrapolated from 50 million people’s Facebook profiles and activity.

The cache of campaign data from a Cambridge Analytica source, details 136,000 individuals in the US state of Colorado, along with each person’s personality and psychological profile.

The data, which dates from 2014, was used by Cambridge Analytica to target specific messages at residents who would be most susceptible to them.

[..]

pi_178158223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Nog meer Russia nieuws: Dowd heeft toen hij nog voor Trump als advocaat werkte een presidentieel pardon besproken met Flynn en Manafort. Blijkbaar was Dowd nogal bezorgd over wat zij te vertellen hebben.

[..]

Eerder in de reeks is langsgekomen dat bij een pardon, ze niet meer beroep kunnen doen op hun zwijgrecht. Als dat klopt, dan werkt een pardon niet echt positief uit voor Trump.
pi_178158723
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:21 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ah, excuus. Die had ik ook even over het hoofd gezien. Onze geweldige 'bondgenoot' :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_178158794
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat ze hem zoet houden? :D

realDonaldTrump twitterde op woensdag 28-03-2018 om 21:47:02 Great briefing this afternoon on the start of our Southern Border WALL! https://t.co/pmCNoxxlkH reageer retweet
pi_178159007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Eerder in de reeks is langsgekomen dat bij een pardon, ze niet meer beroep kunnen doen op hun zwijgrecht. Als dat klopt, dan werkt een pardon niet echt positief uit voor Trump.
Maar mag Trump een pardon uitvaardigen zonder dat iemand hem kan tegenhouden?
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:15:27 #293
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178159336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Maar mag Trump een pardon uitvaardigen zonder dat iemand hem kan tegenhouden?
Ja, er zitten daar vooralsnog niet echt beperkingen aan. Er is een vraagstuk of een president zichzelf mag pardoneren en het betreft alleen federale misdrijven. Misschien als het conflicteert met andere zaken in de grondwet, maar kan niet iets realistisch bedenken...
Dat laat volgens mij onverlet dat het wel kan betekenen dat Trump een geldig pardon zou kunnen uitvaardigen en tegelijk toch een wet kan overtreden en daar zelf voor theoretisch in de problemen zou kunnen komen. Obstruction of Justice lijkt me, mss dat iemand hier meer over weet?
pi_178159458
Supreme Court kan het. Meer informatie:

SethAbramson twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 05:23:29 (THREAD) Tonight it was revealed that Trump and his attorneys are busy creating a "pardon strategy." Want to know what it is? I'll tell you. https://t.co/kP8czrbsmW reageer retweet
pi_178159605
Was er al bekend wat voor een fijne meneer er is voorgedragen om de CDC te gaan leiden?
http://foreignpolicy.com/(...)public-health-quack/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:26:43 #296
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178159680
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef Kijkertje het volgende:
Supreme Court kan het. Meer informatie:

SethAbramson twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 05:23:29 (THREAD) Tonight it was revealed that Trump and his attorneys are busy creating a "pardon strategy." Want to know what it is? I'll tell you. https://t.co/kP8czrbsmW reageer retweet
Hm, interessant, realiseerde me niet dat het in het geval van co-conspirators ook waarschijnlijk niet zou kunnen.
pi_178159846
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hm, interessant, realiseerde me niet dat het in het geval van co-conspirators ook waarschijnlijk niet zou kunnen.
Wel logisch toch? Anders zou hij in feite zichzelf daarmee ook pardonneren door (voor hemzelf) belastende informatie tegen te houden?
pi_178159868
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef Monolith het volgende:
Was er al bekend wat voor een fijne meneer er is voorgedragen om de CDC te gaan leiden?
Damn....
pi_178160131
Ik vind het vooral bijzonder dat je schijnbaar preventief kunt pardonneren? Indirect geeft hij daar toch ook gewoon schuld mee aan? Dat dat voor de wet misschien te expliciet is dat geloof ik wel, maar dan is er toch geen ontkennen meer aan?
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:47:28 #300
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178160349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef Monolith het volgende:
Fijn. Weer zo’n figuur wat absoluut nooit een positie zou moeten bekleden met ook maar enige macht over een ander of van enig belang. Hoezo blijven dat soort figuren een ingang vinden voor mooie posities?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')