Ja, een wereld gebaseerd op confirmation-bias idd, maar dat is geen functionerende samenleving meer wrs op den duur hè.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:45 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Exact.
Lijkt mij hand in hand gaan met de trend dat mensen toch vooral bevestigd willen worden in hun eigen visie. Dat ze hierin voorzien worden is natuurlijk niet vreemd. Dat er overheidsgeld naartoe gaat vind ik persoonlijk dan wel ongewenst.
Dat CA in Facebook-gegeven neus vind ik nog wel de minst schokkende onthulling. Dit vind ik toch nog wat heftiger:quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:44 schreef dellipder het volgende:
Het was ook niet alleen Cambridge Analytica, maar nog vele honderden developers toegang verkregen tot gebruikersinformatie.
De presidentscampagne van Barack Obama verkreeg en gebruikte ook grote hoeveelheden van dit soort informatie.
Facebook’s rules for accessing user data lured more than just Cambridge Analytica
[ afbeelding ]
quote:The information commissioner is seeking an urgent court warrant to enter the London headquarters of the elections consultancy Cambridge Analytica after the firm was caught in an undercover sting boasting about entrapping politicians, using honey traps and running fake news campaigns.
'We would ask permission'quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:44 schreef dellipder het volgende:
Het was ook niet alleen Cambridge Analytica, maar nog vele honderden developers toegang verkregen tot gebruikersinformatie.
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het narratief dat gepusht wordt niet zo eendimensionaal is als het moet doen blijken.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat CA in Facebook-gegeven neus vind ik nog wel de minst schokkende onthulling. Dit vind ik toch nog wat heftiger:
[..]
'gave the app permission'quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:51 schreef dellipder het volgende:
Friended: How the Obama Campaign Connected with Young Voters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus The Guardian onthult schokkend nieuws over een bedrijf dat criminele activiteiten ontplooit om verkiezingen te manipuleren in het voordeel van de klant, en jij gaat het topic volspammen met berichten over de Obama-campagne?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:51 schreef dellipder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Gave the friends of the user that gave permission" zie jij precies waar staan?quote:
Kerel, dit is veel groter dan die hele Trump-campagne. CA is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Maak er aub geen Democraten versus Trump topic van.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:54 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het narratief dat gepusht wordt niet zo eendimensionaal is als het moet doen blijken.
Daarom zeg ik even een stap terugnemen en rustig ademhalen. En dat is voor mensen die zo vol zitten van het anti-Trump sentiment niet zo eenvoudig. Dat begrijp ik dan weer wel.
Het gebruik van data is dan ook niet het probleem zozeer. Maar meer de praktijk die deze partij er om heen bouwt.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:51 schreef dellipder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zin is betekenisloos.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:56 schreef dellipder het volgende:
[..]
"Gave the friends of the user that gave permission" zie jij precies waar staan?
Overigens waarom heb je de naam Baudet toegevoegd in je TT?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Cambridge Analytica is al een tijdje in het nieuws, en nu blijkt dat ze door undercover journalisten van Channel 4 (UK) gepakt zijn. De journalist heeft zich voorgedaan als een vertegenwoordiger van een rijke familie uit Sri-Lanka, en heeft gevraagd wat CA voor ze kan betekenen qua invloed op verkiezingen. Op film geeft de chief executive van CA aan hoe ver ze gaan in het verzamelen van compromitterende informatie. Van het verspreiden van nepnieuws tot het langssturen van Oekraïnse ingehuurde meiden en het filmen daarvan, CA lijkt nergens vies van.
Senior executives at Cambridge Analytica – the data company that credits itself with Donald Trump’s presidential victory – have been secretly filmed saying they could entrap politicians in compromising situations with bribes and Ukrainian sex workers.
[..]
CA zegt op tig verkiezingen over de hele wereld invloed te hebben uitgeoefend. Morgen zendt Channel 4 het vervolg hierop uit, met beelden waarin duidelijk wordt wat ze voor Trump hebben betekend. In Engeland zullen ze worden vervolgd, en het lijkt een flinke staart te gaan krijgen.
Het is geen nieuw fenomeen, dat is wat ik ermee wil zeggen. De Democraten hebben nog steeds deze Facebook data. Hebben ze niet vernietigd.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus The Guardian onthult schokkend nieuws over een bedrijf dat criminele activiteiten ontplooit om verkiezingen te manipuleren in het voordeel van de klant, en jij gaat het topic volspammen met berichten over de Obama-campagne?
Klopt, dit is geen links-rechts dingetje oid, maar goed kennelijk snappen mensen dat ook niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, dit is veel groter dan die hele Trump-campagne. CA is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Maak er aub geen Democraten versus Trump topic van.
Ik neem de topictitel en het narratief dat gepusht wordt mee in mijn berichten, maar dit heb ik al gesteld.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, dit is veel groter dan die hele Trump-campagne. CA is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Maak er aub geen Democraten versus Trump topic van.
Als je het bericht even leest staat het daar gewoon in.quote:
Nou de fuck en. Rot een eind op met je Democraten versus Trump geouwehoer. We hebben het over een bedrijf dat criminele activiteiten heeft ontplooid om wereldwijd verkiezingen te manipuleren. Dat is het verhaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is geen nieuw fenomeen, dat is wat ik ermee wil zeggen. De Democraten hebben nog steeds deze Facebook data. Hebben ze niet vernietigd.
Donald Trump wint de verkiezingen in 2016 en nu blijkt dus dat het twee kanten op te werken, behoudens dan dat de Trump campagne daarvoor de data van de RNC heeft gebruikt en de Democraten daarin toch ietsjes verder gingen.
quote:The information commissioner is seeking an urgent court warrant to enter the London headquarters of the elections consultancy Cambridge Analytica after the firm was caught in an undercover sting boasting about entrapping politicians, using honey traps and running fake news campaigns.
Dit is het probleem:quote:
quote:The information commissioner is seeking an urgent court warrant to enter the London headquarters of the elections consultancy Cambridge Analytica after the firm was caught in an undercover sting boasting about entrapping politicians, using honey traps and running fake news campaigns
Omdat zij de bekendste klant in de VS en NL zijn. Dit heeft niets met links-rechts te maken. Dat jij getriggerd wordt door die namen, kan ik niet helpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:01 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik neem de topictitel en het narratief dat gepusht wordt mee in mijn berichten, maar dit heb ik al gesteld.
Daarom zeg ik al dat de praktijken lijken op die van oppositon research zoals dit door Fusion GPS is gedaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het gebruik van data is dan ook niet het probleem zozeer. Maar meer de praktijk die deze partij er om heen bouwt.
Vier users hebben in de tussentijd uitgelegd wat er anders aan is. Je bent niet 'in good faith' aan het argumenteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is geen nieuw fenomeen, dat is wat ik ermee wil zeggen. De Democraten hebben nog steeds deze Facebook data. Hebben ze niet vernietigd.
Donald Trump wint de verkiezingen in 2016 en nu blijkt dus dat het twee kanten op te werken, behoudens dan dat de Trump campagne daarvoor de data van de RNC heeft gebruikt en de Democraten daarin toch ietsjes verder gingen.
Waar staat dat? Dat Baudet klant is van CA. Dat is nieuw voor mij namelijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Omdat zij de bekendste klant in de VS en NL zijn. Dit heeft niets met links-rechts te maken. Dat jij getriggerd wordt door die namen, kan ik niet helpen.
Dit gaat over grootschalig misbruik van gegevens in verkiezingen over de hele wereld, zoals in de OP gepost.
Dat er een pee tape is, is nog steeds niet erkend. Als dat het geval is, mag je Fusion GPS erbij betrekken. Vooralsnog gaat het over CA, want dát is waar dit topic over gaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef dellipder het volgende:
[..]
Daarom zeg ik al dat de praktijken lijken op die van oppositon research zoals dit door Fusion GPS is gedaan.
Oekraïense dames inzetten om politieke opponenten in compromitterende situaties te brengen heeft veel weg van Christopher Steele, Oleg Deripaska en de Pee Pee gate.
Dit is het meest recente en flagrante voorbeeld van "de praktijken eromheen".
Ergens op pagina 1 heb ik een link gepost.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Dat Baudet klant is van CA. Dat is nieuw voor mij namelijk.
En hoe kan Baudet dat betalen btw, als het waar is, die gasten doen dit niet voor niets.
Wat is het werkelijke probleem?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:49 schreef Ryan3 het volgende:
Hier een filmpje hoe het werkt:
Micro-targeting en manipulating people, zou ik zeggen.
Hier kun je vervolgens, via een ander bedrijf of zelfs via een factie in Rusland, lekker fake news tussen schuiven. Fake news was dus idd een uitdrukking die naar voren kwam pas tijdens laatste presidentsverkiezingen in de VS. Is dit Democracy hijacking? Lijkt er wel op.
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef dellipder het volgende:
[..]
Daarom zeg ik al dat de praktijken lijken op die van oppositon research zoals dit door Fusion GPS is gedaan.
Oekraïense dames inzetten om politieke opponenten in compromitterende situaties te brengen heeft veel weg van Christopher Steele, Oleg Deripaska en de Pee Pee gate.
Dit is het meest recente en flagrante voorbeeld van "de praktijken eromheen".
Lees het bericht in de OP nou eens.quote:
Dat is de oudste marketing truuk die vooral door politici wordt toegepast.quote:
Een IT-er met een God-complex zou ik met een korreltje zout nemen. Zeker tijdens een sales pitch.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou de fuck en. Rot een eind op met je Democraten versus Trump geouwehoer. We hebben het over een bedrijf dat criminele activiteiten heeft ontplooid om wereldwijd verkiezingen te manipuleren. Dat is het verhaal.
[..]
Iedereen is zo dom om alles op het internet te zetten zonder te beseffen wat ze met die informatie kunnen gaan doen. Plaats ik een foto van mezelf dan kan een ander die weer gaan fotoshoppen. Schrijf ik een mening of een tekst dan kan een ander die weer gaan bewerken of volledig uit de context halen. Zonder dat ik hier weet van heb. Dat is toch algemeen bekend?quote:Op maandag 19 maart 2018 22:08 schreef Treinhomo het volgende:
Iets zegt me dat dit, binnen de kortste keren, wordt weggezet als 'fake news'.
Ik heb die reportage van Channel 4 News gezien en mij deed "de praktijken eromheen" daar heel sterk op lijken.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat er een pee tape is, is nog steeds niet erkend. Als dat het geval is, mag je Fusion GPS erbij betrekken. Vooralsnog gaat het over CA, want dát is waar dit topic over gaat.
Zou je er alsjeblieft geen 'ja maar de democraten...'-verhaal van willen maken? Dit is geen partijdig topic.
Nader onderzoek zal moeten uitwijzen in hoeverre CA daadwerkelijk strafbaar bezig is geweest.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:08 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Een IT-er met een God-complex zou ik met een korreltje zout nemen. Zeker tijdens een sales pitch.
Alleen gaat dit dus niet over inlegkruisjes, maar over politieke macht, daarachter verschuilen weer multinationals en overige belangengroepen en mocht je ooit denken op een zeker moment in de toekomst: wat gebeurt er toch allemaal, is de wereld gek geworden oid??? Tja, dat komt niet door de inlegkruisjes.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is het werkelijke probleem?
Ik zie alleen de voortzetting van de gebruikelijke manipulatie en marketing technieken met moderne middelen. Lang geleden had je slimme verkopers die van 1000den klanten wisten wat hun hobbies waren, wanneer ze jarig waren etc, Die hadden een voordeel boven hun collega verkopers. Nu hoef je het zelf niet te onthouden en heb je internet.
Nog even afgezien van het feit dat je bij deze dus ineens bevestigt dat die tape bestaat (interessant), vraag ik je net expliciet om dit topic over CA te houden, want over die tape hebben we geen enkel tastbaar bewijs. Nogmaals.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:08 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik heb die reportage van Channel 4 News gezien en mij deed "de praktijken eromheen" daar heel sterk op lijken.
Pee pee gate was niet alleen de memo, maar ook het inzetten van prostitués op precies dezelfde wijze waarop dit in het filmpje wordt besproken..
Dit idd, het grote publiek is naief en dom, fabrikanten en politici maken er graag gebruik van.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iedereen is zo dom om alles op het internet te zetten zonder te beseffen wat ze met die informatie kunnen gaan doen. Plaats ik een foto van mezelf dan kan een ander die weer gaan fotoshoppen. Schrijf ik een mening of een tekst dan kan een ander die weer gaan bewerken of volledig uit de context halen. Zonder dat ik hier weet van heb. Dat is toch algemeen bekend?
Ja, deze tape bestaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nog even afgezien van het feit dat je bij deze dus ineens bevestigt dat die tape bestaat (interessant), vraag ik je net expliciet om dit topic over CA te houden, want over die tape hebben we geen enkel tastbaar bewijs. Nogmaals.
Maakt niet uit om welk product of dienst het gaat, de techniek is hetzelfde. Politiek is ook een productquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen gaat dit dus niet over inlegkruisjes, maar over politieke macht, daarachter verschuilen weer multinationals en overige belangengroepen en mocht je ooit denken op een zeker moment in de toekomst: wat gebeurt er toch allemaal, is de wereld gek geworden oid??? Tja, dat komt niet door de inlegkruisjes.
Nogmaals, dit is het probleem:quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit idd, het grote publiek is naief en dom, fabrikanten en politici maken er graag gebruik van.
Dat is altijd al zo geweest, eerst door kranten, toen door de TV en nu met internet.
quote:The information commissioner is seeking an urgent court warrant to enter the London headquarters of the elections consultancy Cambridge Analytica after the firm was caught in an undercover sting boasting about entrapping politicians, using honey traps and running fake news campaigns
Dat heet politiekquote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is het probleem:
[..]
Nee, dat zijn (ten dele) dus strafbare feiten die zijn gepleegd door een particulier bedrijf in een poging verkiezingen te manipuleren.quote:
Even afgezien van of dat 'nou eenmaal is hoe wel het doen', wat vind je er zelf, op ethisch vlak van? CA heeft in ieder geval op onbehoorlijke manieren de gegevens van Facebook verzameld, op een manier die niet mocht. Vind je dat ok? Moeten we hier met zijn allen maar onze schouders bij optrekken?quote:
De TT noemt Trump en Baudet en veel mensen stoppen dan simpelweg met nadenken.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Even afgezien van of dat 'nou eenmaal is hoe wel het doen', wat vind je er zelf, op ethisch vlak van? CA heeft in ieder geval op onbehoorde manieren de gegevens van Facebook verzameld, op een manier die niet mocht. Vind je dat ok? Moeten we hier met zijn allen maar onze schouders bij optrekken?
Het is een pijnlijke ontboezeming, maar het moet eerst bewezen worden.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is het probleem:
[..]
Nee praktisch elke CEO zou dat NIET doen. Dat is namelijk crimineel en zeer onethisch. Geen mooi verhaal. Als je dat een mooi verhaal vindt kan ik me niet voorstellen dat jij ergens CEO van wordt.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:28 schreef Rockefellow het volgende:
Precies mijn punt.
Mooie verhalen verkopen aan een potentiële klant is geen enkel bewijs voor wat dan ook. En in de IT al helemaal niet.
Dat gaat dan ook worden onderzocht. Maar ik heb geen idee waarom jij, in afwachting van de uitkomsten, dan maar loopt te wijzen naar Obama en de Democraten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:18 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is een pijnlijke ontboezeming, maar het moet eerst bewezen worden.
Cambrigde Analytica kan opvoeren aan grootspraak te doen om een klant binnen te halen, bijvoorbeeld.
Iedereen die wil kan overal gegevens (laten) verzamelen door hackers.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Even afgezien van of dat 'nou eenmaal is hoe wel het doen', wat vind je er zelf, op ethisch vlak van? CA heeft in ieder geval op onbehoorde manieren de gegevens van Facebook verzameld, op een manier die niet mocht. Vind je dat ok? Moeten we hier met zijn allen maar onze schouders bij optrekken?
Link CA en Trump is duidelijk, met Baudet niet. Of ik moet wat missen? TS wil het niet verduidelijken iig. En nee, ik ben geen Baudet-aanhanger fyi.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De TT noemt Trump en Baudet en veel mensen stoppen dan simpelweg met nadenken.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee praktisch elke CEO zou dat NIET doen. Dat is namelijk crimineel en zeer onethisch. Geen mooi verhaal. Als je dat een mooi verhaal vindt kan ik me niet voorstellen dat jij ergens CEO van wordt.
Chantage is illegaal. En dat heeft CA naar verluidt gedaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Iedereen die wil kan overal gegevens (laten) verzamelen door hackers.
Fake nieuws kan ook iedereen de wereld in (laten) sturen.
Facebook, Windows, etc zijn zo lek als een mandje, en hebben achterdeurtjes omdat de politiek in de VS dat wil. Wie is er nu crimineel bezig.
De prostituees waren niet ingezet door Steele maar door de Russen. Waar heb je het over.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:08 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik heb die reportage van Channel 4 News gezien en mij deed "de praktijken eromheen" daar heel sterk op lijken.
Pee pee gate was niet alleen de memo, maar ook het inzetten van prostitués op precies dezelfde wijze waarop dit in het filmpje wordt besproken..
Dit heb ik al uitgelegd. Even afgezien van de opposition research praktijken, want die kan ik zonder enige moeite aan Barack Obama, de DNC en de HRC-campagne koppelen is het soort datamining dat hier beschreven wordt niet een nieuw fenomeen binnen verkiezingscampagnes.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook worden onderzocht. Maar ik heb geen idee waarom jij, in afwachting van de uitkomsten, dan maar loopt te wijzen naar Obama en de Democraten.
Volgens mij is Oleg Deripaska toen ik onlangs nog controleerde een Rus, dus ik weet niet waar JIJ het over hebt?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
De prostituees waren niet ingezet door Steele maar door de Russen. Waar heb je het over.
Heb je de berichten überhaupt gelezen? Facebook was bij CA om hun gegevens waarschijnlijk te waarborgen, en is teruggefloten door de regering in de UK. Ze worden in de media, terecht, keihard aangepakt en moeten al voor hoorzittingen in de UK en VS verschijnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:19 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Iedereen die wil kan overal gegevens (laten) verzamelen door hackers.
Fake nieuws kan ook iedereen de wereld in (laten) sturen.
Facebook, Windows, etc zijn zo lek als een mandje, en hebben achterdeurtjes omdat de politiek in de VS dat wil. Wie is er nu crimineel bezig.
Politiek is niet een inlegkruisje, toch? Je kunt toch wel inzien dat dat an sich verschijnselen zijn van een andere orde?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Maakt niet uit om welk product of dienst het gaat, de techniek is hetzelfde. Politiek is ook een product
TS heeft net tegen je gezegd dat de link op pagina 1 staat, maar je wil liever moeilijk doen, lijkt het, dus ik zoek hem wel voor je op, zodat je niet nog langer in onzekerheid hoeft te zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Link CA en Trump is duidelijk, met Baudet niet. Of ik moet wat missen? TS wil het niet verduidelijken iig. En nee, ik ben geen Baudet-aanhanger fyi.
quote:Op maandag 19 maart 2018 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
https://www.ftm.nl/artikelen/thierry-baudet-net-als-trump?share=1
Alexander Nix heeft dit overigens tegengesproken en gezegd dat hij geen Nederlandse politieke partijen als klant heeft, maar goed, gezien bovenstaand filmpje hecht ik daar niet ál te veel waarde aan.
Jij beweert dat opposition research gebruik maakt van prostituees, dat is niet zo. De opposition research heeft alleen naar boven gebracht dat Trump mogelijk gechanteerd wordt door de Russen. De Russen zelf hebben niet de opposition research uitgevoerd, die hebben gewoon Trumps escapades met prostituees gefilmd. Je whataboutism slaat dus de plank behoorlijk mis.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:22 schreef dellipder het volgende:
[..]
Volgens mij is Oleg Deripaska toen ik onlangs nog controleerde een Rus, dus ik weet niet waar JIJ het over hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |