Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het narratief dat gepusht wordt niet zo eendimensionaal is als het moet doen blijken.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat CA in Facebook-gegeven neus vind ik nog wel de minst schokkende onthulling. Dit vind ik toch nog wat heftiger:
[..]
'gave the app permission'quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:51 schreef dellipder het volgende:
Friended: How the Obama Campaign Connected with Young Voters
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus The Guardian onthult schokkend nieuws over een bedrijf dat criminele activiteiten ontplooit om verkiezingen te manipuleren in het voordeel van de klant, en jij gaat het topic volspammen met berichten over de Obama-campagne?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:51 schreef dellipder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Gave the friends of the user that gave permission" zie jij precies waar staan?quote:
Kerel, dit is veel groter dan die hele Trump-campagne. CA is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Maak er aub geen Democraten versus Trump topic van.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:54 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat het narratief dat gepusht wordt niet zo eendimensionaal is als het moet doen blijken.
Daarom zeg ik even een stap terugnemen en rustig ademhalen. En dat is voor mensen die zo vol zitten van het anti-Trump sentiment niet zo eenvoudig. Dat begrijp ik dan weer wel.
Het gebruik van data is dan ook niet het probleem zozeer. Maar meer de praktijk die deze partij er om heen bouwt.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:51 schreef dellipder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zin is betekenisloos.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:56 schreef dellipder het volgende:
[..]
"Gave the friends of the user that gave permission" zie jij precies waar staan?
Overigens waarom heb je de naam Baudet toegevoegd in je TT?quote:Op maandag 19 maart 2018 21:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Cambridge Analytica is al een tijdje in het nieuws, en nu blijkt dat ze door undercover journalisten van Channel 4 (UK) gepakt zijn. De journalist heeft zich voorgedaan als een vertegenwoordiger van een rijke familie uit Sri-Lanka, en heeft gevraagd wat CA voor ze kan betekenen qua invloed op verkiezingen. Op film geeft de chief executive van CA aan hoe ver ze gaan in het verzamelen van compromitterende informatie. Van het verspreiden van nepnieuws tot het langssturen van Oekraïnse ingehuurde meiden en het filmen daarvan, CA lijkt nergens vies van.
Senior executives at Cambridge Analytica – the data company that credits itself with Donald Trump’s presidential victory – have been secretly filmed saying they could entrap politicians in compromising situations with bribes and Ukrainian sex workers.
[..]
CA zegt op tig verkiezingen over de hele wereld invloed te hebben uitgeoefend. Morgen zendt Channel 4 het vervolg hierop uit, met beelden waarin duidelijk wordt wat ze voor Trump hebben betekend. In Engeland zullen ze worden vervolgd, en het lijkt een flinke staart te gaan krijgen.
Het is geen nieuw fenomeen, dat is wat ik ermee wil zeggen. De Democraten hebben nog steeds deze Facebook data. Hebben ze niet vernietigd.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus The Guardian onthult schokkend nieuws over een bedrijf dat criminele activiteiten ontplooit om verkiezingen te manipuleren in het voordeel van de klant, en jij gaat het topic volspammen met berichten over de Obama-campagne?
Klopt, dit is geen links-rechts dingetje oid, maar goed kennelijk snappen mensen dat ook niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, dit is veel groter dan die hele Trump-campagne. CA is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Maak er aub geen Democraten versus Trump topic van.
Ik neem de topictitel en het narratief dat gepusht wordt mee in mijn berichten, maar dit heb ik al gesteld.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kerel, dit is veel groter dan die hele Trump-campagne. CA is een bedrijf dat wereldwijd opereert. Maak er aub geen Democraten versus Trump topic van.
Als je het bericht even leest staat het daar gewoon in.quote:
Nou de fuck en. Rot een eind op met je Democraten versus Trump geouwehoer. We hebben het over een bedrijf dat criminele activiteiten heeft ontplooid om wereldwijd verkiezingen te manipuleren. Dat is het verhaal.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is geen nieuw fenomeen, dat is wat ik ermee wil zeggen. De Democraten hebben nog steeds deze Facebook data. Hebben ze niet vernietigd.
Donald Trump wint de verkiezingen in 2016 en nu blijkt dus dat het twee kanten op te werken, behoudens dan dat de Trump campagne daarvoor de data van de RNC heeft gebruikt en de Democraten daarin toch ietsjes verder gingen.
quote:The information commissioner is seeking an urgent court warrant to enter the London headquarters of the elections consultancy Cambridge Analytica after the firm was caught in an undercover sting boasting about entrapping politicians, using honey traps and running fake news campaigns.
Dit is het probleem:quote:
quote:The information commissioner is seeking an urgent court warrant to enter the London headquarters of the elections consultancy Cambridge Analytica after the firm was caught in an undercover sting boasting about entrapping politicians, using honey traps and running fake news campaigns
Omdat zij de bekendste klant in de VS en NL zijn. Dit heeft niets met links-rechts te maken. Dat jij getriggerd wordt door die namen, kan ik niet helpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:01 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik neem de topictitel en het narratief dat gepusht wordt mee in mijn berichten, maar dit heb ik al gesteld.
Daarom zeg ik al dat de praktijken lijken op die van oppositon research zoals dit door Fusion GPS is gedaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 09:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het gebruik van data is dan ook niet het probleem zozeer. Maar meer de praktijk die deze partij er om heen bouwt.
Vier users hebben in de tussentijd uitgelegd wat er anders aan is. Je bent niet 'in good faith' aan het argumenteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het is geen nieuw fenomeen, dat is wat ik ermee wil zeggen. De Democraten hebben nog steeds deze Facebook data. Hebben ze niet vernietigd.
Donald Trump wint de verkiezingen in 2016 en nu blijkt dus dat het twee kanten op te werken, behoudens dan dat de Trump campagne daarvoor de data van de RNC heeft gebruikt en de Democraten daarin toch ietsjes verder gingen.
Waar staat dat? Dat Baudet klant is van CA. Dat is nieuw voor mij namelijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Omdat zij de bekendste klant in de VS en NL zijn. Dit heeft niets met links-rechts te maken. Dat jij getriggerd wordt door die namen, kan ik niet helpen.
Dit gaat over grootschalig misbruik van gegevens in verkiezingen over de hele wereld, zoals in de OP gepost.
Dat er een pee tape is, is nog steeds niet erkend. Als dat het geval is, mag je Fusion GPS erbij betrekken. Vooralsnog gaat het over CA, want dát is waar dit topic over gaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef dellipder het volgende:
[..]
Daarom zeg ik al dat de praktijken lijken op die van oppositon research zoals dit door Fusion GPS is gedaan.
Oekraïense dames inzetten om politieke opponenten in compromitterende situaties te brengen heeft veel weg van Christopher Steele, Oleg Deripaska en de Pee Pee gate.
Dit is het meest recente en flagrante voorbeeld van "de praktijken eromheen".
Ergens op pagina 1 heb ik een link gepost.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar staat dat? Dat Baudet klant is van CA. Dat is nieuw voor mij namelijk.
En hoe kan Baudet dat betalen btw, als het waar is, die gasten doen dit niet voor niets.
Wat is het werkelijke probleem?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 08:49 schreef Ryan3 het volgende:
Hier een filmpje hoe het werkt:
Micro-targeting en manipulating people, zou ik zeggen.
Hier kun je vervolgens, via een ander bedrijf of zelfs via een factie in Rusland, lekker fake news tussen schuiven. Fake news was dus idd een uitdrukking die naar voren kwam pas tijdens laatste presidentsverkiezingen in de VS. Is dit Democracy hijacking? Lijkt er wel op.
quote:Op dinsdag 20 maart 2018 10:04 schreef dellipder het volgende:
[..]
Daarom zeg ik al dat de praktijken lijken op die van oppositon research zoals dit door Fusion GPS is gedaan.
Oekraïense dames inzetten om politieke opponenten in compromitterende situaties te brengen heeft veel weg van Christopher Steele, Oleg Deripaska en de Pee Pee gate.
Dit is het meest recente en flagrante voorbeeld van "de praktijken eromheen".
Lees het bericht in de OP nou eens.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |