abonnement Unibet Coolblue
pi_177773222
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:29:37 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_177776007
Blijkbaar is het afblijven van verkiezingsposters voor sommigen ook al teveel gevraagd. :')


Ook in Limburg bij het CDA is het raak.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_177776270
quote:
13s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:29 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Blijkbaar is het afblijven van verkiezingsposters voor sommigen ook al teveel gevraagd. :')
[ afbeelding ]

Ook in Limburg bij het CDA is het raak.
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat je dit topic moet hebben:
POL / Gemeenteraadsverkiezingen 2018 #2
pi_177778858
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je dit topic moet hebben:
POL / Gemeenteraadsverkiezingen 2018 #2
Nee hoor
pi_177780596
Even iets anders. Iets inhoudelijke. Wat vinden jullie van de standpunten van FvD. Ik heb uit nieuwgierigheid hun verkiezingsprogramma gelezen en het was minder 'VVD' dan verwacht. Vooral pensioenleeftijd terug naar 66 jaar vond ik opvallend. Wel veel gericht op mkb. 14.gif
ROBODEMONS..................|:(
pi_177782422
Iemand de discussie met NIDA bij pauw gezien? Vond het een goed verhaal van de voorman.
pi_177782524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:03 schreef Mr.Major het volgende:
Iemand de discussie met NIDA bij pauw gezien? Vond het een goed verhaal van de voorman.
Anti GL is altijd goede TV
pi_177782532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:03 schreef Mr.Major het volgende:
Iemand de discussie met NIDA bij pauw gezien? Vond het een goed verhaal van de voorman.
Je bedoelt dat je die NIDA-man met zijn uitleg wel begreep en min of meer mee eens ben ?
pi_177782557
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 00:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je die NIDA-man met zijn uitleg wel begreep en min of meer mee eens ben ?
Ja, klopt wel degelijk wat hij zegt (over de tweet, niet de tweet zelf). Ik vind de tweet ook achterlijk, maar daar gaat hij over. Niet GL of de PvdA.
  woensdag 14 maart 2018 @ 05:49:02 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177809402
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:15 schreef Morrigan het volgende:
Even iets anders. Iets inhoudelijke. Wat vinden jullie van de standpunten van FvD. Ik heb uit nieuwgierigheid hun verkiezingsprogramma gelezen en het was minder 'VVD' dan verwacht. Vooral pensioenleeftijd terug naar 66 jaar vond ik opvallend. Wel veel gericht op mkb. [ afbeelding ]
Ik vind gezeik over 'het partijkartel' BS, de baantjescarroussel voorop. Men klaagt over politici die na hun politieke loopbaan mooie baantjes in het bestuur krijgen, terwijl ze voor hun politieke loopbaan al bestuurder waren dus wat moeten ze anders?

Ik vind het zakenkabinet een slecht idee en FvD vindt dat zelf stiekem ook. Aan de ene kant pleiten ze voor mensen uit de sector aan het roer in de politiek en aan de andere kant verwijten ze de woordvoerder van de VVD belangenverstrengeling omdat ze uit de zorg komt.

Het is of het een of het ander.

Referenda in deze vorm vind ik ook een slecht idee omdat je de stemming door het sterke 'anti'-sentiment in de samenleving zeer makkelijk kan beinvloeden zonder op de inhoud in te gaan. Dat zag je ook bij het Oekrainereferendum.

Ze hebben vast nog meer slechte standpunten, maar deze speerpunten staan me het meest bij
Laffe huichelaar
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:54:53 #11
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177812159
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:15 schreef Morrigan het volgende:
Even iets anders. Iets inhoudelijke. Wat vinden jullie van de standpunten van FvD. Ik heb uit nieuwgierigheid hun verkiezingsprogramma gelezen en het was minder 'VVD' dan verwacht. Vooral pensioenleeftijd terug naar 66 jaar vond ik opvallend. Wel veel gericht op mkb. [ afbeelding ]
Prima, anders had ik er niet op gestemd :P Voorstander referenda + vrij duidelijke standpunten over de EU, verschil MKB/ZZP en multinational. Voorstander van een kleinere overheid. Daarnaast weer wat progressiever tov drugs beleid en duurzaamheid en innovatie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:59:20 #12
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177812235
Hoe hard sarcasme werd verdraaid tot antisemitisme

Veel ophef over oude koeien: gretig worden screenshots gedeeld van schan-da-lige tweets van mijn hand over de Holocaust en Mein Kampf. Met triomfantelijke conclusies over vermeend antisemitisme.

De meeste van die tweets zijn cynische grappen over het verbod op Mein Kampf, onder meer naar aanleiding van de vervolging en vrijspraak van een Amsterdamse galeriehouder die het boek te koop aanbood. Want als fervent verdediger van het vrije woord ben ik tegen een verbod op boeken. Welk boek dan ook. Maar natuurlijk ben ik geenszins een aanhanger van de auteur van het werkje en het boek zelf heb ik niet gelezen. Een van de gewraakte tweets is een citaat van Hans Teeuwen, over exact hetzelfde onderwerp: boeken verbieden is potsierlijk. Er zit een tweet tussen die nota bene gericht is tegen kampbeul Demjanjuk, mij dunkt dat zo iemand toch fair game is voor harde woorden?

Sowieso, in de jaren dat ik actief was als polemisch columnist en commentator zijn er weinig groepen die ik niet ooit op de hak nam, er zijn weinig grappen die ik met het oog op moraal of correctheid niet maakte. Hard, cynisch, misschien soms smakeloos in de ogen van anderen. Maar nooit vanuit een ideologisch onfrisse overtuiging. Een blind paard ziet het sarcasme in deze provocatieve twitterberichtjes, alleen een kwaadaardig paard wil er Jodenhaat in zien.

Dit uitleggen is zinloos, overigens, ik deed het al meermalen maar zoals Jonathan van het Reve terecht opmerkt, vanuit de loopgraaf van het eigen gelijk wil niemand luisteren. Ik waag hier desondanks toch een poging, voor wie het weten wil.

Gelukkig zijn er ook nog welwillende en verstandige mensen. Toen ik op 6 maart de eer had om bij het Joods Cultureel Centrum namens Forum voor Democratie het Joods Akkoord te ondertekenen, kreeg ik welgeteld nul opmerkingen over deze oude, harde grappen. Wel kreeg ik veel steunbetuigingen van de aanwezigen. Zowel Forum voor Democratie als ikzelf zijn vrienden van Israël en hebben hart voor onze Joodse gemeenschap. Kennelijk kunnen veel Joden wel door een paar foute witzen heen kijken. Zij beseffen, in tegenstelling tot de twitterende spijkers op laag water-zoekers, dat niet grove grappen het probleem zijn, maar mantels der liefde.

http://politiek.tpo.nl/co(...)d-tot-antisemitisme/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177812296
Heb geen moment gedacht dat Nanninga daadwerkelijk antisemitische opvattingen heeft. Vond haar verwijzingen naar de Holocaust simpelweg ongepast en niet grappig. Ben ook fan van harde humor, maar ergens in een zin de term 'Auschwitzen' verwerken, hoeft van mij dan weer niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:03:21 #14
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177812321
Ontluisterend bewijs voor grootschalige verspreiding desinformatie in Nederlandse media

In de hieronder volgende landelijke ‘kwaliteits’kranten (printversie) is zowel maandag als dinsdag helemaal niets gepubliceerd over het grootschalige seksueelmisbruikschandaal in het Britse Telford, nieuws dat afgelopen zondag werd gebroken in Britse media. Er is letterlijk geen letter aan besteed, nog geeneens een kortje, nog geeneens een verwijzing in een bijzin. Helemaal niets. Alsof het gewoon nooit is gebeurd. Alsof 1000 kinderen nooit slachtoffer zijn geworden, wéér slachtoffer zijn geworden:

Volkskrant: geen enkele verwijzing.

Trouw: geen enkele verwijzing.

Parool (geen landelijke krant, toegegeven, maar wel ‘kwaliteitskrant’): geen enkele verwijzing.

Nederlands Dagblad: geen enkele verwijzing.


http://media.tpo.nl/2018/(...)e-nederlandse-media/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177812374
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:59 schreef Gohf046 het volgende:
Hoe hard sarcasme werd verdraaid tot antisemitisme

Veel ophef over oude koeien: gretig worden screenshots gedeeld van schan-da-lige tweets van mijn hand over de Holocaust en Mein Kampf. Met triomfantelijke conclusies over vermeend antisemitisme.

De meeste van die tweets zijn cynische grappen over het verbod op Mein Kampf, onder meer naar aanleiding van de vervolging en vrijspraak van een Amsterdamse galeriehouder die het boek te koop aanbood. Want als fervent verdediger van het vrije woord ben ik tegen een verbod op boeken. Welk boek dan ook. Maar natuurlijk ben ik geenszins een aanhanger van de auteur van het werkje en het boek zelf heb ik niet gelezen. Een van de gewraakte tweets is een citaat van Hans Teeuwen, over exact hetzelfde onderwerp: boeken verbieden is potsierlijk. Er zit een tweet tussen die nota bene gericht is tegen kampbeul Demjanjuk, mij dunkt dat zo iemand toch fair game is voor harde woorden?

Sowieso, in de jaren dat ik actief was als polemisch columnist en commentator zijn er weinig groepen die ik niet ooit op de hak nam, er zijn weinig grappen die ik met het oog op moraal of correctheid niet maakte. Hard, cynisch, misschien soms smakeloos in de ogen van anderen. Maar nooit vanuit een ideologisch onfrisse overtuiging. Een blind paard ziet het sarcasme in deze provocatieve twitterberichtjes, alleen een kwaadaardig paard wil er Jodenhaat in zien.

Dit uitleggen is zinloos, overigens, ik deed het al meermalen maar zoals Jonathan van het Reve terecht opmerkt, vanuit de loopgraaf van het eigen gelijk wil niemand luisteren. Ik waag hier desondanks toch een poging, voor wie het weten wil.

Gelukkig zijn er ook nog welwillende en verstandige mensen. Toen ik op 6 maart de eer had om bij het Joods Cultureel Centrum namens Forum voor Democratie het Joods Akkoord te ondertekenen, kreeg ik welgeteld nul opmerkingen over deze oude, harde grappen. Wel kreeg ik veel steunbetuigingen van de aanwezigen. Zowel Forum voor Democratie als ikzelf zijn vrienden van Israël en hebben hart voor onze Joodse gemeenschap. Kennelijk kunnen veel Joden wel door een paar foute witzen heen kijken. Zij beseffen, in tegenstelling tot de twitterende spijkers op laag water-zoekers, dat niet grove grappen het probleem zijn, maar mantels der liefde.

http://politiek.tpo.nl/co(...)d-tot-antisemitisme/
Aaaah de arme prul! Is ze weer eens slachtoffer geworden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177812428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef Gohf046 het volgende:
Ontluisterend bewijs voor grootschalige verspreiding desinformatie in Nederlandse media

In de hieronder volgende landelijke ‘kwaliteits’kranten (printversie) is zowel maandag als dinsdag helemaal niets gepubliceerd over het grootschalige seksueelmisbruikschandaal in het Britse Telford, nieuws dat afgelopen zondag werd gebroken in Britse media. Er is letterlijk geen letter aan besteed, nog geeneens een kortje, nog geeneens een verwijzing in een bijzin. Helemaal niets. Alsof het gewoon nooit is gebeurd. Alsof 1000 kinderen nooit slachtoffer zijn geworden, wéér slachtoffer zijn geworden:

Volkskrant: geen enkele verwijzing.

Trouw: geen enkele verwijzing.

Parool (geen landelijke krant, toegegeven, maar wel ‘kwaliteitskrant’): geen enkele verwijzing.

Nederlands Dagblad: geen enkele verwijzing.


http://media.tpo.nl/2018/(...)e-nederlandse-media/
Volgens TPO is er sprake van een zwijgcomplot.

Een bijzondere aantijging, daar er binnen hetzelfde bedrijf anders met het nieuws wordt omgesprongen.

AD en De Gelderland berichten er wel over, terwijl de Volkskrant en Trouw het negeren. Al deze kranten maken onderdeel uit van De Persgroep. Beetje raar complot, in dat geval.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177812577
Volgens mij heeft Bertje Brussen dat stuk met tranen in de ogen zitten tikken. Wat een brok frustratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177812711
Nouja het is wel merkwaardig dat wanneer een homo op tv zegt verkracht te zijn zonder enkel bewijs dat voorpaginanieuws is en weken lang met Pauw Jinek en DWDD en alle BN'ers wordt besproken en dat zo'n schandaal dan amper wordt belicht.

Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177812809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef habitue het volgende:
Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
Dat komt doordat de linkse media met elkaar hebben afgesproken dat de blanke man moet worden gemarginaliseerd, terwijl de kleurling op een voetstuk wordt geplaatst. Nieuws zoals de moorden in Zuid-Afrika is strijdig met dat streven en wordt derhalve genegeerd.

Of zou het er iets mee te maken hebben dat Zuid-Afrika heel ver weg is en het voor objectieve media lastig is te beoordelen of er sprake is van racistische moorden. Anders dan schreeuwerige blogjes, kun je het als kwaliteitskrant niet maken om allerlei verdachtmakingen te publiceren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177812932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt doordat de linkse media met elkaar hebben afgesproken dat de blanke man moet worden gemarginaliseerd, terwijl de kleurling op een voetstuk wordt geplaatst. Nieuws zoals de moorden in Zuid-Afrika is strijdig met dat streven en wordt derhalve genegeerd.

:O

quote:
Of zou het er iets mee te maken hebben dat Zuid-Afrika heel ver weg is en het voor objectieve media lastig is te beoordelen of er sprake is van racistische moorden. Anders dan schreeuwerige blogjes, kun je het als kwaliteitskrant niet maken om allerlei verdachtmakingen te publiceren.
Ja want Nederland heeft helemaal geen binding met Z-A, nooit gehad ook. Het is ook de taak van een journalist om dat te onderzoeken natuurlijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177812944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef habitue het volgende:
Nouja het is wel merkwaardig dat wanneer een homo op tv zegt verkracht te zijn zonder enkel bewijs dat voorpaginanieuws is en weken lang met Pauw Jinek en DWDD en alle BN'ers wordt besproken en dat zo'n schandaal dan amper wordt belicht.

Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
Waarom heeft de TPO het dan nooit over de recente moordpartijen in het oosten van Congo?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177812969
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:35 schreef habitue het volgende:

[..]

:O

[..]

Ja want Nederland heeft helemaal geen binding met Z-A, nooit gehad ook. Het is ook de taak van een journalist om dat te onderzoeken natuurlijk.
De, in dit geval, TPO vindt het ook zeer belangrijk wat er zich tegenwoordig in Indonesië afspeelt?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177812986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:35 schreef habitue het volgende:

[..]

:O

[..]

Ja want Nederland heeft helemaal geen binding met Z-A, nooit gehad ook. Het is ook de taak van een journalist om dat te onderzoeken natuurlijk.
Nederland heeft tegenwoordig nauwelijks binding met Zuid-Afrika. Een aantal verre voorouders is daar ooit heengetrokken en 'Boeren' klinkt lekker Hollands, maar daar houdt het dan ook wel bij op.

Het zegt ook veel dat onze media geen vaste correspondent hebben in Zuid-Afrika. De meeste journalisten die verslag doen van de gebeurtenissen in dat deel van de wereld, nemen heel zuidelijk Afrika voor hun rekening.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177813182
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarom heeft de TPO het dan nooit over de recente moordpartijen in het oosten van Congo?
Waarom vraag je dat aan mij?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederland heeft tegenwoordig nauwelijks binding met Zuid-Afrika. Een aantal verre voorouders is daar ooit heengetrokken en 'Boeren' klinkt lekker Hollands, maar daar houdt het dan ook wel bij op.

Het zegt ook veel dat onze media geen vaste correspondent hebben in Zuid-Afrika. De meeste journalisten die verslag doen van de gebeurtenissen in dat deel van de wereld, nemen heel zuidelijk Afrika voor hun rekening.
Veel van die boeren stammen af van Nederlanders inderdaad dus er is genoeg binding.
Ja bedankt dat je mijn punt bevestigt dat de journalistiek belabberd werk verricht in dat deel van de wereld.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177813290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:47 schreef habitue het volgende:
Veel van die boeren stammen af van Nederlanders inderdaad dus er is genoeg binding.
Ja bedankt dat je mijn punt bevestigt dat de journalistiek belabberd werk verricht in dat deel van de wereld.
Tsja, misschien ervaar jij dat zo. Persoonlijk ken ik niemand die echt zit te wachten op nieuws uit Zuid-Afrika. Die binding is in mijn omgeving dan ook non-existent. Hetzelfde geldt overigens voor voormalige koloniën Suriname en Indonesië. Interesseert mij geen zak wat daar gebeurt.

Correspondenten zijn duur. En aangezien steeds minder mensen bereid zijn te betalen voor hun nieuwsvoorziening, moeten kranten keuzes maken. Dus wordt een correspondent gevraagd om een hele regio te verslaan en niet alleen een land. Geloof mij, het liefst zou een krant overal mensen hebben zitten, en zelfs meerdere in een land als de VS. Dat is echter niet haalbaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177814304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, misschien ervaar jij dat zo. Persoonlijk ken ik niemand die echt zit te wachten op nieuws uit Zuid-Afrika. Die binding is in mijn omgeving dan ook non-existent. Hetzelfde geldt overigens voor voormalige koloniën Suriname en Indonesië. Interesseert mij geen zak wat daar gebeurt.

Correspondenten zijn duur. En aangezien steeds minder mensen bereid zijn te betalen voor hun nieuwsvoorziening, moeten kranten keuzes maken. Dus wordt een correspondent gevraagd om een hele regio te verslaan en niet alleen een land. Geloof mij, het liefst zou een krant overal mensen hebben zitten, en zelfs meerdere in een land als de VS. Dat is echter niet haalbaar.
Zo geef ik geen zak om welke BN'ers met elkaar neuken. Kan me ook niet voorstellen dat ik vrijwel de enige in dit land zou zijn die daar geïnteresseerd in is.
Evenals dat UK schandaal.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177815963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:59 schreef Gohf046 het volgende:
Hoe hard sarcasme werd verdraaid tot antisemitisme

Veel ophef over oude koeien: gretig worden screenshots gedeeld van schan-da-lige tweets van mijn hand over de Holocaust en Mein Kampf. Met triomfantelijke conclusies over vermeend antisemitisme.

De meeste van die tweets zijn cynische grappen over het verbod op Mein Kampf, onder meer naar aanleiding van de vervolging en vrijspraak van een Amsterdamse galeriehouder die het boek te koop aanbood. Want als fervent verdediger van het vrije woord ben ik tegen een verbod op boeken. Welk boek dan ook. Maar natuurlijk ben ik geenszins een aanhanger van de auteur van het werkje en het boek zelf heb ik niet gelezen. Een van de gewraakte tweets is een citaat van Hans Teeuwen, over exact hetzelfde onderwerp: boeken verbieden is potsierlijk. Er zit een tweet tussen die nota bene gericht is tegen kampbeul Demjanjuk, mij dunkt dat zo iemand toch fair game is voor harde woorden?

Sowieso, in de jaren dat ik actief was als polemisch columnist en commentator zijn er weinig groepen die ik niet ooit op de hak nam, er zijn weinig grappen die ik met het oog op moraal of correctheid niet maakte. Hard, cynisch, misschien soms smakeloos in de ogen van anderen. Maar nooit vanuit een ideologisch onfrisse overtuiging. Een blind paard ziet het sarcasme in deze provocatieve twitterberichtjes, alleen een kwaadaardig paard wil er Jodenhaat in zien.

Dit uitleggen is zinloos, overigens, ik deed het al meermalen maar zoals Jonathan van het Reve terecht opmerkt, vanuit de loopgraaf van het eigen gelijk wil niemand luisteren. Ik waag hier desondanks toch een poging, voor wie het weten wil.

Gelukkig zijn er ook nog welwillende en verstandige mensen. Toen ik op 6 maart de eer had om bij het Joods Cultureel Centrum namens Forum voor Democratie het Joods Akkoord te ondertekenen, kreeg ik welgeteld nul opmerkingen over deze oude, harde grappen. Wel kreeg ik veel steunbetuigingen van de aanwezigen. Zowel Forum voor Democratie als ikzelf zijn vrienden van Israël en hebben hart voor onze Joodse gemeenschap. Kennelijk kunnen veel Joden wel door een paar foute witzen heen kijken. Zij beseffen, in tegenstelling tot de twitterende spijkers op laag water-zoekers, dat niet grove grappen het probleem zijn, maar mantels der liefde.

http://politiek.tpo.nl/co(...)d-tot-antisemitisme/
vind het wel bijzonder dag bij Annabel Nanninga wel antisemitische grappen mag maken want dat is maar een grapje. maar zodra een moslim dat doet het volgens de hele alt-right club (inclusief Nanninga) een voorbeeld is van antisemitisme wat onder alle moslims heerst.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_177816856
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 05:49 schreef timmmmm het volgende:
Referenda in deze vorm vind ik ook een slecht idee omdat je de stemming door het sterke 'anti'-sentiment in de samenleving zeer makkelijk kan beinvloeden zonder op de inhoud in te gaan. Dat zag je ook bij het Oekrainereferendum.
Dat sterke anti-sentiment komt omdat de burgers niet vaak de mogelijkheid krijgen om hun mening en misschien ook onvrede te kunnen laten blijken.
Komt er dan een keer een referendum wat zijdelings met de EU te maken heeft, ja dan wordt er aan de noodrem van het referendum getrokken omdat dat zowat de enige mogelijkheid is.....

Als je veel vaker een referendum hebt en de burgers veel vaker de kans hebben om te beslissen en hun mening te geven dat heb je dat anti-sentiment ook niet zo.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Dat komt doordat de linkse media met elkaar hebben afgesproken dat de blanke man moet worden gemarginaliseerd, terwijl de kleurling op een voetstuk wordt geplaatst. Nieuws zoals de moorden in Zuid-Afrika is strijdig met dat streven en wordt derhalve genegeerd.
Eindelijk een journalist die het gewoon toegeeft _O_
  woensdag 14 maart 2018 @ 14:37:48 #29
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177817115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

vind het wel bijzonder dag bij Annabel Nanninga wel antisemitische grappen mag maken want dat is maar een grapje. maar zodra een moslim dat doet het volgens de hele alt-right club (inclusief Nanninga) een voorbeeld is van antisemitisme wat onder alle moslims heerst.
Los van het feit dat Nanninga een walgelijk gevoel voor humor heeft, heb ik het idee dat bij moslims dit soort opmerkingen onlosmakelijk verbonden zijn met de hele Palestina kwestie. Wat betreft antisemitisme zit er een kern van waarheid in.
  woensdag 14 maart 2018 @ 15:15:23 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177817715
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:
Als je veel vaker een referendum hebt en de burgers veel vaker de kans hebben om te beslissen en hun mening te geven dat heb je dat anti-sentiment ook niet zo.

Dus als je mensen de kans geeft om 1000000x over de EU te stemmen zijn ze op een gegeven moment vanzelf positief?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177817757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

vind het wel bijzonder dag bij Annabel Nanninga wel antisemitische grappen mag maken want dat is maar een grapje. maar zodra een moslim dat doet het volgens de hele alt-right club (inclusief Nanninga) een voorbeeld is van antisemitisme wat onder alle moslims heerst.
Verbaal een grapje maken is heel wat anders dan een Joods restaurant met bakstenen bekogelen. Maar ik vind ook dat vooral de Joden erg kleinzerig doen. Om het minste geringste roepen ze al antisemiet ditte en dat. Daar kan ik mij aan ergeren. Net zoals die SJW en feministen. Gewoon heel kleinzielig.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:01:03 #32
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177818617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

vind het wel bijzonder dag bij Annabel Nanninga wel antisemitische grappen mag maken want dat is maar een grapje. maar zodra een moslim dat doet het volgens de hele alt-right club (inclusief Nanninga) een voorbeeld is van antisemitisme wat onder alle moslims heerst.
Het zijn niet eens echt grappen, maar meer sarcastische reacties op anderen en directe citaten van caberatiers. Het is haar stijl.

Zo was er een tweet waarin stond: ''Nee, ik haat Marokkanen, ALLEMAAL.''

Zo van, dat is wat de tegenstander hier beweert, en er klopt geen hout van. Als je de uitspraak goed leest bedoelt ze dat ze

A. Marokkanen helemaal niet haat
B. Al helemaal niet ''allemaal'' want ze is naar eigen zeggen geen racist

Maar als je die losse tweet als plaatje verspreidt zonder verder context ziet het er heel slecht uit. Dit probleem geldt min of meer voor bijna alle controversiële tweets van Annabel die de ronde doen. Het maakte niemand een zak uit toen ze columnist was, maar nu wordt het heel sneaky tegen haar gebruikt.
pi_177819216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
B. Al helemaal niet ''allemaal'' want ze is naar eigen zeggen geen racist
Racisten zeggen dat dan ook zelden over zichzelf, dus om dat mee te nemen in je eventuele oordeel of afweging is vrij onzinnig.
pi_177819234
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Racisten zeggen dat dan ook zelden over zichzelf, dus om dat mee te nemen in je eventuele oordeel of afweging is vrij onzinnig.
Hoi D66
pi_177819282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Maar als je die losse tweet als plaatje verspreidt zonder verder context ziet het er heel slecht uit. Dit probleem geldt min of meer voor bijna alle controversiële tweets van Annabel die de ronde doen. Het maakte niemand een zak uit toen ze columnist was, maar nu wordt het heel sneaky tegen haar gebruikt.
Maar toen er een tweet van NIDA opdook toen was er niemand van de Alt-Right crew die zich afvroeg wat de context was maar werd er meteen antisemitsime geroepen. (overigens terecht)

maar bij Annabel Nanninga moeten we het van die zelfde mensen allemaal in context zien en zo.

overigens heb ik totaal geen medelijden met Mevrouw Naninga want dat provoceren heeft ze zelf gebruikt om flink in de aandacht te komen. moet ze nu niet opeens gaan zeuren dat het tegen haar wordt gebruikt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 14 maart 2018 @ 16:53:31 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177819614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef habitue het volgende:
Nouja het is wel merkwaardig dat wanneer een homo op tv zegt verkracht te zijn zonder enkel bewijs dat voorpaginanieuws is en weken lang met Pauw Jinek en DWDD en alle BN'ers wordt besproken en dat zo'n schandaal dan amper wordt belicht.

Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
Dat laatste is al meerdere keren op Radio1 besproken, ook vooral de onzin daarvan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177820100
Als je de politiek in gaat, zeker als je lijsttrekker wordt, dan wéét je dat je verleden onder een vergrootglas komt te liggen. Elke misstap is potentieel nieuws.
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:22:14 #38
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177820141
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:34 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Maar toen er een tweet van NIDA opdook toen was er niemand van de Alt-Right crew die zich afvroeg wat de context was maar werd er meteen antisemitsime geroepen. (overigens terecht)
Jawel, natuurlijk keek men ook hiernaar de context. Anders zet je jezelf namelijk voor schut. Toen bleek dat het een op zichzelf staande tweet betrof die refereerde naar de actualiteit in Syrie en Israel. Het was oprecht zo bedoeld, niet spottend of sarcastisch.

NIDA is ook uitgebreid in gesprek gegaan met de overige leden van het Linkse Verbond dus als er verzachtende omstandigheden waren, had GroenLinks de boel echt niet opgeblazen. GL lijdt nu ook gezichtsverlies dus als het mogelijk was, hadden ze dat voorkomen. NIDA weigerde de tweet terug te nemen en dat was dat.

De situatie was echt anders dan bij Nanninga. Het was geen heksenjacht. Had NIDA de tweet verzacht, context geboden of teruggenomen, dan was er niets aan de hand geweest.

Ze gingen er echter met gestrekt been in en blijven keihard bij hun standpunt over Israel. Toen was het aan de linkse partijen om een keuze te maken.
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:23:09 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177820157
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Racisten zeggen dat dan ook zelden over zichzelf, dus om dat mee te nemen in je eventuele oordeel of afweging is vrij onzinnig.
Ik leg alleen maar uit wat ze met die tweet bedoelt. Ik kan niet in haar kop kijken dus haar ware mening over Marokkanen ken ik niet.
pi_177820305
Overigens vind ik die ophef over die tweets van Nanninga een beetje raar. Iedereen weet inmiddels toch wel dat dat ongeveer de opvattingen van de FvD'ers zijn?
pi_177820319
#RIPNIDA
pi_177820337
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:35 schreef Doublepain het volgende:
#RIPNIDA
Welnee. Zelfde als ik hierboven over FvD schreef: iedereen weet ook wel dat in die kringen geloofd wordt dat IS een joods complot is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 17:38:55 ]
pi_177820649
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Aaaah de arme prul! Is ze weer eens slachtoffer geworden?
Waarom, echt wáárom, moet bij letterlijk elke scheet gezegd worden dat er een slachtofferrol wordt aangemeten. Er wordt kritiek geleverd; dan reageer je.
pi_177820724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt doordat de linkse media met elkaar hebben afgesproken dat de blanke man moet worden gemarginaliseerd, terwijl de kleurling op een voetstuk wordt geplaatst. Nieuws zoals de moorden in Zuid-Afrika is strijdig met dat streven en wordt derhalve genegeerd.

Of zou het er iets mee te maken hebben dat Zuid-Afrika heel ver weg is en het voor objectieve media lastig is te beoordelen of er sprake is van racistische moorden.
Moet je er nou werkelijk elke keer een karikatuur van maken -hoewel deze ook wel door serieuze personen wordt uitgesproken. Is het nou écht te veel gevraagd om een keer, één keer, te zeggen: dat is inderdaad wel vreemd.

Voor iedereen die in elke uitspraak racisme ziet, is dit een bizarre stellingname. Verder is het natuurlijk onzin. Er wordt van over de hele wereld verslag gedaan van allerlei zaken, en het is helemaal niet ingewikkeld -eenvoudig zelfs, voor journalisten- om op basis van betrouwbare bronnen en onderzoek op afstand (dat is tegenwoordig toch echt heel eenvoudig) uit te voeren.

Waar het natuurlijk écht mee te maken heeft, is de heersende moraal in ons land, en ook in de media. Klein racisme tegen individuele mensen door individuele mensen is onwijs erg, maar stelselmatige discriminatie van blanken wordt niet behandeld. Dat is niet hot and happening ofzo.

Het geval van zuid-afrika is erg interessant. Ongekend in de geschiedenis en de wereld bovendien. Daar zou een neutrale beschouwing van geschiedenis en hedendaagse ontwikkelingen zeker een positieve bijdrage kunnen leveren aan het maatschappelijk debat.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr.Major op 14-03-2018 18:12:41 ]
pi_177820745
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Racisten zeggen dat dan ook zelden over zichzelf, dus om dat mee te nemen in je eventuele oordeel of afweging is vrij onzinnig.
Je hebt geen hard bewijs alleen verdachtmaking. Dat is alles waar de tgenstanders van FvD zich van weten te bedienen. En daar worden mensen zo moe van.
pi_177820753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

vind het wel bijzonder dag bij Annabel Nanninga wel antisemitische grappen mag maken want dat is maar een grapje. maar zodra een moslim dat doet het volgens de hele alt-right club (inclusief Nanninga) een voorbeeld is van antisemitisme wat onder alle moslims heerst.
Welke grap gaat dit over?
pi_177820783
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Moet je er nou werkelijk elke keer een karikatuur van maken -hoewel deze ook wel door serieuze personen wordt uitgesproken. Is het nou écht te veel gevraagd om een keer, één keer, te zeggen: dat is inderdaad wel vreemd.

Voor iedereen die in elke uitspraak racisme ziet, is dit een bizarre stellingname.
Mensen zoals KoosVogels en Xalpt1 zijn zuigers. Alleen maar zuigen. Geen inhoud, maar alleen zuigen om het zuigen. Zoals de kleinzielige Joden en de feministen. Framen shamen demoniseren en kleineren. Gewoon omdat het kan.
pi_177820846
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:06 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Je hebt geen hard bewijs alleen verdachtmaking.
Welke verdachtmaking heb je het over?
pi_177820872
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:09 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Mensen zoals KoosVogels en Xalpt1 zijn zuigers. Alleen maar zuigen. Geen inhoud, maar alleen zuigen om het zuigen. Zoals de kleinzielige Joden en de feministen. Framen shamen demoniseren en kleineren. Gewoon omdat het kan.
Af en toe moet je ze even met hun neus in de zelfgedraaide hypocriete drol drukken. Honden worden daar zindelijk van, maar hier lijken ze het niet te leren.
pi_177820897
En meteen duikt men weer als een stel hyena's op de man. Maar hullie zijn zuigers!

:')
pi_177820927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
En meteen duikt men weer als een stel hyena's op de man. Maar hullie zijn zuigers!

:')
Zelf constant uitdelen en dan deze post, je gaat weer lekker Arie _O-
pi_177820948
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
En meteen duikt men weer als een stel hyena's op de man. Maar hullie zijn zuigers!

:')
En toch was het Koos die de discussie het eerst vervuilde door weer een karikatuur te maken over een discussie over een serieus onderwerp.

De hele tijd moedwillig aan de andere kant van de boot blijven hangen, om het zwaartepunt van de opinie aan jouw kant te houden, is zeer hinderlijk, en hoort in een eerlijke discussie niet thuis.

Koos weet zelf ook wel dat er iets niet helemaal goed gaat; maar zo staat hij niet in deze discussie. Er is níks aan de hand, doorlopen mensen.
Dat er dus wel iets aan de hand is erkent hij stelselmatig niet, ook niet bij andere onderwerpen overigens, maar hij gaat discussies lopen houden over "of het wel een complot is of niet". Als hij zou zeggen: dat is inderdaad wel vreemd, maar een complot is het niet, is dat een fair standpunt. Schamperig blijven herhalen "ah het is natuurlijk een complot", is dat absoluut niet, en is inderdaad gewoon provocatief, zuigend, het is kinderachtig, en het jaagt mensen op de kast -mijzelf incluis.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr.Major op 14-03-2018 18:29:20 ]
pi_177820955
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke verdachtmaking heb je het over?
"nee racisten zullen nooit van zichzelf zeggen dat ze racist zijn natuurlijk".

Daarmee blijf je koppig spindokteren en de verdenking van racisme in stand houden. Dat houdt maar niet op.
pi_177821000
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke verdachtmaking heb je het over?
Hoi D66
pi_177821074
We kunnen het er volgens mij allemaal wel over eens zijn, dat wat gebeurt in Engeland m.b.t. dat seksueel misbruik, wel wat prominenter in het nieuws had mogen komen dan nu gebeurd is.

Of niet (Koos)?
pi_177821095
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Zelf constant uitdelen en dan deze post, je gaat weer lekker Arie _O-
Doe eens een paar posts waarin op de man speel, Henk.
pi_177821119
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

"nee racisten zullen nooit van zichzelf zeggen dat ze racist zijn natuurlijk".

Daarmee blijf je koppig spindokteren en de verdenking van racisme in stand houden. Dat houdt maar niet op.
Als de strekking van zelfs zo'n algemene stelregel je ontgaat houdt het snel op natuurlijk. Tjongejonge.
pi_177821132
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als de strekking van zelfs zo'n algemene stelregel je ontgaat houdt het snel op natuurlijk. Tjongejonge.
Alles goed Pechtold?
pi_177821167
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe eens een paar posts waarin op de man speel, Henk.
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zit jij nog op de middelbare school? "Nee hij!"

Pechtold van populisme betichten is ietwat vreemd, sinds hij juist wordt beticht van het 'niet luisteren naar het volk'.
Recent nog als een reactie op mijn post bijvoorbeeld.
pi_177821170
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En toch was het Koos die de discussie het eerst vervuilde door weer een karikatuur te maken over een discussie over een serieus onderwerp.
Soms helpt het om een standpunt even zo weg te zetten omdat het goed laat zien hoe onzinnig dat complotdenken is. Dat wordt tenslotte zo geïmpliceerd, maar oh wee als je die implicatie wat explicieter maakt, dan ben je de discussie aan het verzieken.

Ok man.
pi_177821183
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Soms helpt het om een standpunt even zo weg te zetten omdat het goed laat zien hoe onzinnig dat complotdenken is. Dat wordt tenslotte zo geïmpliceerd, maar oh wee als je die implicatie wat explicieter maakt, dan ben je de discussie aan het verzieken.

Ok man.
Heb jij ook een penthouse?
pi_177821191
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Soms helpt het om een standpunt even zo weg te zetten omdat het goed laat zien hoe onzinnig dat complotdenken is. Dat wordt tenslotte zo geïmpliceerd, maar oh wee als je die implicatie wat explicieter maakt, dan ben je de discussie aan het verzieken.

Ok man.
"Soms"

Bovendien, koos reageerde op het volgende bericht, welke een op zichzelfstaande tekst is:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef habitue het volgende:
Nouja het is wel merkwaardig dat wanneer een homo op tv zegt verkracht te zijn zonder enkel bewijs dat voorpaginanieuws is en weken lang met Pauw Jinek en DWDD en alle BN'ers wordt besproken en dat zo'n schandaal dan amper wordt belicht.

Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
Daarin staat niks over een complot. Er is hier geen implicatie. Koos geeft dus een draai aan het schrijven, en dus de mening van die persoon. Dat vervuilt een discussie, en is ook mateloos irritant, zelfs voor mij. En ik heb het niet eens geschreven.
pi_177821219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:16 schreef Xa1pt het volgende:
En meteen duikt men weer als een stel hyena's op de man. Maar hullie zijn zuigers!

:')
wow mad

U jelly bruh
pi_177821382
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

"Soms"

Bovendien, koos reageerde op het volgende bericht, welke een op zichzelfstaande tekst is:

[..]

Daarin staat niks over een complot. Er is hier geen implicatie. Koos geeft dus een draai aan het schrijven, en dus de mening van die persoon. Dat vervuilt een discussie, en is ook mateloos irritant, zelfs voor mij. En ik heb het niet eens geschreven.
Het valt mij op dat dit topic vooral draait om zuigende tegenstanders die telkens weer met hun stropopargumenten smijten. Het gaat zo niet meer inhoudelijk over Forum voor Democratie. Stel dat je users zals Koos/xalpt1 gewoon atraal zou negeren. Mischien dat het ook eens over ander zaken kan gaan dan al je energie verspillen tegen racismebeschuldigingen.
pi_177821478
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:45 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Het valt mij op dat dit topic vooral draait om zuigende tegenstanders die telkens weer met hun stropopargumenten smijten. Het gaat zo niet meer inhoudelijk over Forum voor Democratie. Stel dat je users zals Koos/xalpt1 gewoon atraal zou negeren. Mischien dat het ook eens over ander zaken kan gaan dan al je energie verspillen tegen racismebeschuldigingen.
Aan de ene kant natuurlijk wel, aan de andere kant is het haast onmogelijk continu het trollen te negeren -bijv. omdat het trollen deel uit maakt van een verder serieuze reactie, wanneer niet duidelijk is over iemand nou serieus is of niet, en omdat discussies ook weleens ontaarden -wat voelt en wordt neergezet als verliezen.

En een normale discussie is wel gewoon leuk. Er komen/kwamen ook wel eens normale discussies op gang.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 14-03-2018 18:57:27 ]
pi_177821590
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

"nee racisten zullen nooit van zichzelf zeggen dat ze racist zijn natuurlijk".

Daarmee blijf je koppig spindokteren en de verdenking van racisme in stand houden. Dat houdt maar niet op.
Dat is voor zulke figuren nou net de bedoeling, Baudet laat zich niet de mond snoeren door die politiek correcte kliek. FvD heeft veel potentie en daar worden ze aan de linkerkant van het politiek spectrum onrustig van.

FvD moet dus figuurlijk uitgeschakeld worden en de beste methode daarvoor is om FvD weg te zetten als extreemrechts, fascistisch en racistisch want Baudet moet zo snel mogelijk zwijgen. Daarom houden ze obsessief FvD in de gaten om bij de eerste de beste gelegenheid bijvoorbeeld een citaat op hun eigen manier te interpreteren zodat ze kunnen zeggen; 'zie je wel!!' Dat wordt tot in den treure herhaalt in de hoop dat heel veel mensen dat gaan geloven. Ze denken dat als veel mensen dat gaan geloven ze op die manier FvD buitenspel kunnen zetten. Pechtold heeft het laatst ook geprobeerd bij WNL op zondag maar dat was niet zo'n succes gezien alle hoon die hij over zich heen kreeg.

Het is ook de reden dat ziet je sommige figuren in deze reeks al meer dan een jaar op alles te haten wat met FvD te maken heeft en soms meerdere topics tegelijk nodig hebben voor hun obsessie. Het is vrij doorzichtig allemaal.
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:05:52 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177821713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:58 schreef Sylv3se het volgende:
FvD moet dus figuurlijk uitgeschakeld worden en de beste methode daarvoor is om FvD weg te zetten als extreemrechts, fascistisch en racistisch want Baudet moet zo snel mogelijk zwijgen.
Wat racisten staan er bekend om te zwijgen?

Dat lijkt me geen hele nuttige strategie. Sowieso zie ik niet in wat "links" te winnen heeft bij een zwijgende Baudet. Of gaat rechts nu ook achter linkse kiezers aan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177821725
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:15 schreef Ryon het volgende:
Dus als je mensen de kans geeft om 1000000x over de EU te stemmen zijn ze op een gegeven moment vanzelf positief?
Nee, dat niet, want de EU heeft voor de Nederlander meet negatieve dan positieve punten ~O>

Maar als er op regelmatige basis een referendum is dan is de kans natuurlijk wel veel groter dat er daadwerkelijk voor dat onderwerp gestemd gaat worden en niet alleen een proteststem.
pi_177821859
quote:
12s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat racisten staan er bekend om te zwijgen?

Dat lijkt me geen hele nuttige strategie. Sowieso zie ik niet in wat "links" te winnen heeft bij een zwijgende Baudet. Of gaat rechts nu ook achter linkse kiezers aan?
Een roepende in de woestijn worden dan, zij het met een groepje "boze burgers"
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:13:52 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177821879
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een roepende in de woestijn worden dan, zij het met een groepje "boze burgers"
Als Baudet geen vriendjes kan worden met andere partijen op links en rechts dan is hij dat sowieso al. Racist of niet. Twee of dertig zetels.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177821914
quote:
12s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat racisten staan er bekend om te zwijgen?
Nee, niemand wil samenwerken met extreemrechts, fascisten en racisten. Ze kunnen dan net als bij de PVV een cordon sanitaire vormen rond FvD.

quote:
Dat lijkt me geen hele nuttige strategie. Sowieso zie ik niet in wat "links" te winnen heeft bij een zwijgende Baudet. Of gaat rechts nu ook achter linkse kiezers aan?
Als een groot gedeelte van de bevolking echt gaat geloven dat FvD een extreemrechtse fascistische club is doen ze niet meer mee en blijft het beperkt tot een kleine oppositiepartij waar iedereen met een grote boog omheen loopt en niemand wat mee te maken wil hebben. Dat bedoel ik met zwijgen.
pi_177821960
Bij 1vandaag nogmaals een item over Syrië. Quote: "niemand had toen [2007] kunnen bedenken dat het zo zou escaleren".

Uhm, jawel, en dat gebeurde ook. En ook dat "mocht" je niet zeggen, want Assad was zo slecht. Er zou een lente komen, wie gun je nou niet de daaropvolgende zomer? Het is onze morele plicht.

Het is een herfst gebleken, en de winter moet nog komen.

Zolang wij onze politieke beslissingen uit het verleden niet als fout erkennen, zullen we er ook niet van leren. Zolang de -zoals later blijkt- correcte meningen altijd als fout bestempeld blijven worden, blijft het fout gaan.

Disclaimer: Nederland had weinig kunnen veranderen, maar dat is geen reden om het er niet over te hebben, en om er aan mee te werken.
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:24:27 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177822135
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:17 schreef Mr.Major het volgende:
Bij 1vandaag nogmaals een item over Syrië. Quote: "niemand had toen [2007] kunnen bedenken dat het zo zou escaleren".

Uhm, jawel, en dat gebeurde ook. En ook dat "mocht" je niet zeggen, want Assad was zo slecht. Er zou een lente komen, wie gun je nou niet de daaropvolgende zomer? Het is onze morele plicht.

Het is een herfst gebleken, en de winter moet nog komen.

Zolang wij onze politieke beslissingen uit het verleden niet als fout erkennen, zullen we er ook niet van leren. Zolang de -zoals later blijkt- correcte meningen altijd als fout bestempeld blijven worden, blijft het fout gaan.

Disclaimer: Nederland had weinig kunnen veranderen, maar dat is geen reden om het er niet over te hebben, en om er aan mee te werken.
Dit heeft echt niks met dit topic temaken, maak daar lekker een aparte over
Laffe huichelaar
pi_177822483
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit heeft echt niks met dit topic temaken, maak daar lekker een aparte over
Dit is in lijn met het FvD standpunt. Ik vind het daarbij nuttig om dit te herhalen.
pi_177822639
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:09 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Mensen zoals KoosVogels en Xalpt1 zijn zuigers. Alleen maar zuigen. Geen inhoud, maar alleen zuigen om het zuigen. Zoals de kleinzielige Joden en de feministen. Framen shamen demoniseren en kleineren. Gewoon omdat het kan.
Waar slaat dit op? Ja, mijn reactie was niet serieus bedoeld? Weet je waarom? Omdat onze media niet de pik hebben op de blanke man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177822658
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Ja, mijn reactie was niet serieus bedoeld?
Dat hadden wij ook wel door.
pi_177822706
Maar Koos, vind jij dat de seksuele misdaden die op grote schaal plaatsvinden in Engeland hier voldoende in het nieuws zijn geweest?
pi_177822796
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan als FvD racistisch wordt genoemd? Het is niet meteen een volledige diskwalificatie of zo. Ja, voor niet-racisten wel, maar die stemmen sowieso niet op een extreemrechtse partij, dus die zijn totaal oninteressant.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:01:21 #79
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177822856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
Als een groot gedeelte van de bevolking echt gaat geloven dat FvD een extreemrechtse fascistische club is doen ze niet meer mee en blijft het beperkt tot een kleine oppositiepartij waar iedereen met een grote boog omheen loopt en niemand wat mee te maken wil hebben. Dat bedoel ik met zwijgen.
Heeft Baudet dan ook niet de verantwoordelijkheid om alles op alles te zetten dat die kwalificatie niet aan hem kan plakken?

Baudet toont zelf geen enkele interesse in samenwerking met andere partijen. Hij zoekt ook bewust de grenzen op van wat maatschappelijke aanvaardbaar wordt geacht. Daar behaalt hij een zeker resultaat mee. Maar is het dan niet logisch als hij daar dan ook de consequenties van moet dragen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177822994
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:54 schreef Mr.Major het volgende:
Maar Koos, vind jij dat de seksuele misdaden die op grote schaal plaatsvinden in Engeland hier voldoende in het nieuws zijn geweest?
Knul, ik weet niet waar de VK en Trouw zich op baseren. Misschien vinden zij dat er te weinig informatie voorhanden is. Zo'n TPO neemt zonder moeite alles over van Engelse kranten. Dat doen kwaliteitsmedia niet. Blijkbaar zien zij reden om het nog niet te plaatsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823063
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heeft Baudet dan ook niet de verantwoordelijkheid om alles op alles te zetten dat die kwalificatie niet aan hem kan plakken?
Dit.

Ik juich de liberale standpunten van het FvD toe (legalering drugs bijvoorbeeld). Maar als hij telkens toenadering zoekt tot extreme denkers, heb ik er geen zin meer in.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823089
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:58 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan als FvD racistisch wordt genoemd? Het is niet meteen een volledige diskwalificatie of zo. Ja, voor niet-racisten wel, maar die stemmen sowieso niet op een extreemrechtse partij, dus die zijn totaal oninteressant.
Ik vind het wel erg, aangezien ik racisme ook erg vind. Ik voel me er ook persoonlijk door aangevallen. Aangezien ik het met die vent zijn ideeën eens ben, en ook met het integratie en immigratiebeleid, is dat ook wel -tot op een bepaald punt- terecht.

Als het bij het fel afkeuren van een uitspraak zou blijven, zou ik daar minder problemen bij hebben. Dat iets wordt gezien als racistische uitspraak, is niet iets waar ik per se een probleem mee heb. Als zo'n uitspraak echter wordt gezien als het afvallen van een masker, en dus ook op basis daarvan zijn inhoudelijke ideeën worden beoordeeld, en dus -grotendeels ook de mijne- vind ik dat wel een probleem.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:12:46 #83
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177823138
FVD Amsterdam is nu trouwens wel lekker aan het inhakken in de campagne op de VVD Amsterdam.

Kan daar dan wel weer van genieten. Beetje strijd maakt de campagne aanzienlijk leuker.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177823173
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg, aangezien ik racisme ook erg vind.
Jij sluit je ogen voor Baudets dubieuze handelingen. En als je er vervolgens op wordt gewezen, haal je uit naar de boodschapper.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:15 schreef Sylv3se het volgende:
Nee, niemand wil samenwerken met extreemrechts, fascisten en racisten.
Behalve als je een moslimpartij bent, dan is dat opeens niet zo erg....
quote:
Als een groot gedeelte van de bevolking echt gaat geloven dat FvD een extreemrechtse fascistische club is doen ze niet meer mee en blijft het beperkt tot een kleine oppositiepartij waar iedereen met een grote boog omheen loopt en niemand wat mee te maken wil hebben. Dat bedoel ik met zwijgen.
Je bedoelt als de propagandamachine van de tegenstanders steeds maar leugens verspreiden en FvD als een extreemrechtse fascistische club wil afschilderen ?
Want met feiten of het partijprogramma heeft dat natuurlijk niets te maken. :{w
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:30 schreef Xa1pt het volgende:
Racisten zeggen dat dan ook zelden over zichzelf, dus om dat mee te nemen in je eventuele oordeel of afweging is vrij onzinnig.
Jij vindt van jezelf vast ook niet dat je Nederland of blanken haat, maar je postgedrag doet wat anders vermoeden :{w
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef Mr.Major het volgende:
Koos weet zelf ook wel dat er iets niet helemaal goed gaat; maar zo staat hij niet in deze discussie. Er is níks aan de hand, doorlopen mensen.
Dat er dus wel iets aan de hand is erkent hij stelselmatig niet, ook niet bij andere onderwerpen overigens, maar hij gaat discussies lopen houden over "of het wel een complot is of niet".
Dat is Koos, stug volhouden tot het absurde toe.
In een ander topic had ik het met hem over de kosten van immigratie.
Dat had volgens hem geen enkele invloed op de koopkracht en levensstandaard in Nederland.

Het geld voor die uitkeringen komt toch niet uit de lucht vallen ? 8)7
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:58 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan als FvD racistisch wordt genoemd? Het is niet meteen een volledige diskwalificatie of zo. Ja, voor niet-racisten wel, maar die stemmen sowieso niet op een extreemrechtse partij, dus die zijn totaal oninteressant.
Probeer je nu de advocaat van de duivel te spelen ofzo ?
Tuurlijk is het erg als een partij of en persoon racistisch wordt genoemd, dan wordt je uitgekotst en wil niemand zaken met je doen, dat weet jij maar al te goed....

Je kunt tegenwoordig beter zeggen dat je pedofiel bent dan racist _O-
pi_177823183
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Knul, ik weet niet waar de VK en Trouw zich op baseren. Misschien vinden zij dat er te weinig informatie voorhanden is. Zo'n TPO neemt zonder moeite alles over van Engelse kranten. Dat doen kwaliteitsmedia niet. Blijkbaar zien zij reden om het nog niet te plaatsen.
Van de VK weet ik dat de redactie toen zijn lesje wel heeft geleerd van de affaire-Stapel. VK publiceerde toen wel over dat onderzoek; NRC niet, omdat de wetenschapsredactie daar zijn twijfels had vanwege het ontbreken van een degelijke onderbouwing. VK is sindsdien veel scherper geworden op mogelijke onzin.
pi_177823245
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Knul, ik weet niet waar de VK en Trouw zich op baseren. Misschien vinden zij dat er te weinig informatie voorhanden is. Zo'n TPO neemt zonder moeite alles over van Engelse kranten. Dat doen kwaliteitsmedia niet. Blijkbaar zien zij reden om het nog niet te plaatsen.
In het ergste geval, dat de info het meest foutief is, zou er juist een bericht moeten komen. Verder is het allemaal wel bewezen, dus het is niet slechts een complottheorietje. Misschien als de media als geheel er meer over bericht had, dat ook jij er over wist.
pi_177823258
Ah, Bluemoon is er ook, die zich vooral druk maakt om de misdaden van socialisten. Berichten over wat nazi's hebben gedaan vindt hij maar gezeur, want dat is al zo lang geleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:14 schreef bluemoon23 het volgende:


Probeer je nu de advocaat van de duivel te spelen ofzo ?
Tuurlijk is het erg als een partij of en persoon racistisch wordt genoemd, dan wordt je uitgekotst en wil niemand zaken met je doen, dat weet jij maar al te goed....


Nee.

Niemand wil ook zaken doen met FvD. Klopt. Niet vanwege het stigma van racistische partij, maar vanwege het racisme binnen die partij.
pi_177823349
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In het ergste geval, dat de info het meest foutief is, zou er juist een bericht moeten komen. Verder is het allemaal wel bewezen, dus het is niet slechts een complottheorietje. Misschien als de media als geheel er meer over bericht had, dat ook jij er over wist.
Ik weet het ook. Via het AD.

Maar ik weet niet waarom de VK er niet over heeft bericht. De krant heeft een correspondent in Londen zitten, dus die zal vast een reden. Vaak volgen verhalen over Trump pas ook een aantal dagen nadat ik ze in Amerikaanse media heb gelezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823357
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van de VK weet ik dat de redactie toen zijn lesje wel heeft geleerd van de affaire-Stapel. VK publiceerde toen wel over dat onderzoek; NRC niet, omdat de wetenschapsredactie daar zijn twijfels had vanwege het ontbreken van een degelijke onderbouwing. VK is sindsdien veel scherper geworden op mogelijke onzin.
Ik zie het verband niet.

De VK schrijft volgens mij ook niet nooit onzin. Het NRC doet dat overigens ook, dus zo voorzichtig zijn zij ook niet. Dat kan je dan mooi de affaire-Omtzigt noemen.
pi_177823394
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet het ook. Via het AD.

Maar ik weet niet waarom de VK er niet over heeft bericht.
En als je daar nu geen reden voor zou krijgen de komende dagen?
pi_177823424
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En als je daar nu geen reden voor zou krijgen de komende dagen?
Dan niet.

Ik ben persoonlijk niet bezig met wat media wel en niet berichten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823457
Vind je het essentieel dat Nederland 'blank blijft', dan zit je bij FvD goed. Maar dat is wél een zuiver racistische wens.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet tegen de vrijheid van uiting van dergelijke ideeën. Ik heb meer dan genoeg vertrouwen in de onzin ervan.
pi_177823476
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet.

De VK schrijft volgens mij ook niet nooit onzin. Het NRC doet dat overigens ook,
Heb je een voorbeeld?
pi_177823525
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

"Soms"

Bovendien, koos reageerde op het volgende bericht, welke een op zichzelfstaande tekst is:

[..]

Daarin staat niks over een complot. Er is hier geen implicatie. Koos geeft dus een draai aan het schrijven, en dus de mening van die persoon. Dat vervuilt een discussie, en is ook mateloos irritant, zelfs voor mij. En ik heb het niet eens geschreven.
Nou ja, als er als reactie gezegd werd: "ja, de policor-media willen het onder de pet houden" zijn de instemmende reacties niet heel ondenkbaar. Maar dat kan aan mij liggen.
pi_177823560
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, als er als reactie gezegd werd: "ja, de policor-media willen het onder de pet houden" zijn de instemmende reacties niet heel ondenkbaar. Maar dat kan aan mij liggen.
Hey Alexander ben je er weer?
pi_177823572
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hey Alexander ben je er weer?
Flikker eens op met dat gebagger.
pi_177823587
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, als er als reactie gezegd werd: "ja, de policor-media willen het onder de pet houden" zijn de instemmende reacties niet heel ondenkbaar. Maar dat kan aan mij liggen.
In het oorspronkelijke bericht van TPO wordt gerept over een complot. Vandaar mijn reactie.

Jezus tering, Mr.Major, als je het allemaal niet kunt volgen, blijf dan lekker weg. Met je smerige leugens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823594
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Flikker eens op met dat gebagger.
Zolang hij hier blijft schreeuwen met hetzelfde bandje maak ik gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. PS stop even met je bagger
pi_177823638
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zolang hij hier blijft schreeuwen met hetzelfde bandje maak ik gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. PS stop even met je bagger
Leer dan eerst even wat een mening is.
pi_177823647
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Leer dan eerst even wat een mening is.
Hoef je niet 200 x te herhalen
pi_177823654
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
Ik noem het voorbeeld in dezelfde post. Dus ja.
pi_177823662
https://www.theguardian.c(...)k-abuse-ring-telford

quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan niet.

Ik ben persoonlijk niet bezig met wat media wel en niet berichten.
Nee dat had ik al wel door.

Maar degenen die dat wel doen, die geloven in een complot en hebben het bij het verkeerde eind.
pi_177823705
quote:
Niemand ontkent het dan ook. Maar in het internettijdperk slaat het nergens op om zoiets onder de pet te houden omdat je denkt een geheim te bewaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823743
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik noem het voorbeeld in dezelfde post. Dus ja.
Met een linkje. Lijkt me te doen.
pi_177823756
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:35 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.theguardian.c(...)k-abuse-ring-telford

[..]

Nee dat had ik al wel door.

Maar degenen die dat wel doen, die geloven in een complot en hebben het bij het verkeerde eind.
Nee, jij smerig kutmannetje. Ik reageerde op een post waarin instemmend werd gereageerd op een bericht van TPO waarin werd gerept over een complot.

Ik ben jouw zwartmakerij wel zat. De mods mogen wel ingrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823813
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het oorspronkelijke bericht van TPO wordt gerept over een complot. Vandaar mijn reactie.

Jezus tering, Mr.Major, als je het allemaal niet kunt volgen, blijf dan lekker weg. Met je smerige leugens.
Waarom opeens weer deze escalatie? Doe eens rustig.

Je reageert op habitue, die verder niets had gezegd over het artikel, en hij stelt:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef habitue het volgende:
Nouja het is wel merkwaardig dat wanneer een homo op tv zegt verkracht te zijn zonder enkel bewijs dat voorpaginanieuws is en weken lang met Pauw Jinek en DWDD en alle BN'ers wordt besproken en dat zo'n schandaal dan amper wordt belicht.

Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
Klinkt niet als iemand die volop in het complot gelooft, of wel? Waarom doe je dan alsof?

quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, als er als reactie gezegd werd: "ja, de policor-media willen het onder de pet houden" zijn de instemmende reacties niet heel ondenkbaar. Maar dat kan aan mij liggen.
Hier klopt dus ook niks van. Dit zei Habitue helemaal niet.
pi_177823820
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, jij smerig kutmannetje. Ik reageerde op een post waarin instemmend werd gereageerd op een bericht van TPO waarin werd gerept over een complot.

Ik ben jouw zwartmakerij wel zat.
Waarom reageer jij altijd zo als door een hond gebeten. Doe normaal joh.
quote:
De mods mogen wel ingrijpen.
Lijkt me een goed plan ja.
pi_177823825
quote:
Het zwijgcomplot van Volkskrant, Trouw, Parool, ND en andere media
Van wie is dit citaat, TPO of KoosVogels?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177823893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waarom opeens weer deze escalatie? Doe eens rustig.

Je reageert op habitue, die verder niets had gezegd over het artikel, en hij stelt:

[..]

Klinkt niet als iemand die volop in het complot gelooft, of wel? Waarom doe je dan alsof?

[..]

Hier klopt dus ook niks van. Dit zei Habitue helemaal niet.
Lees jij überhaupt wel mee of reageer je gewoon op de eerste de beste post die je ziet en slaan de stoppen dan meteen door?
pi_177823894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:42 schreef Mr.Major het volgende:
Je reageert op habitue, die verder niets had gezegd over het artikel, en hij stelt:
En hij reageert letterlijk op mijn post.

Vandaar dat hij de woorden 'Nouja, het is wel merkwaardig....' gebruikt.

Maar blijf vooral zo doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823923
Ik heb het hierover:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt doordat de linkse media met elkaar hebben afgesproken dat de blanke man moet worden gemarginaliseerd, terwijl de kleurling op een voetstuk wordt geplaatst. Nieuws zoals de moorden in Zuid-Afrika is strijdig met dat streven en wordt derhalve genegeerd.

Of zou het er iets mee te maken hebben dat Zuid-Afrika heel ver weg is en het voor objectieve media lastig is te beoordelen of er sprake is van racistische moorden. Anders dan schreeuwerige blogjes, kun je het als kwaliteitskrant niet maken om allerlei verdachtmakingen te publiceren.
Als reactie op:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:23 schreef habitue het volgende:
Nouja het is wel merkwaardig dat wanneer een homo op tv zegt verkracht te zijn zonder enkel bewijs dat voorpaginanieuws is en weken lang met Pauw Jinek en DWDD en alle BN'ers wordt besproken en dat zo'n schandaal dan amper wordt belicht.

Hetzelfde geldt voor de dreigende genocide in Z-A waar blanke boerengezinnen dagelijks worden beroofd en afgeslacht en gediscrimineerd met een regering die daar niks tegen doet en dat amper aandacht krijgt.
Waaruit blijkt daaruit dat er sprake is van een complot?

Je maakt toch een karikatuur van zijn reactie? Of is dat
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..] Ik reageerde op een post waarin instemmend werd gereageerd op een bericht van TPO waarin werd gerept over een complot.

Ik ben jouw zwartmakerij wel zat.
Het is toch geen reactie op de TPO? Alleen dat "het is wel merkwaardig" merkwaardig is niet gelijk een complot.
pi_177823930
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet het ook. Via het AD.

Maar ik weet niet waarom de VK er niet over heeft bericht. De krant heeft een correspondent in Londen zitten, dus die zal vast een reden. Vaak volgen verhalen over Trump pas ook een aantal dagen nadat ik ze in Amerikaanse media heb gelezen.
Als ik het goed begrijp stelt de Sunday Mirror zich te baseren op eigen onderzoek. Zolang dat onderzoek niet wordt gedeeld kun je dus, als je er journalistieke standaarden op nahoudt, hooguit een artikel schrijven van de vorm "Sunday Mirror stelt... Het zou gaan om ..." et cetera.
Dat weet Bert Brussen natuurlijk ook best, maar het is bij eigen parochie kennelijk makkelijk scoren.
pi_177823960
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Van wie is dit citaat, TPO of KoosVogels?
Daarom. Het is wel een keer klaar. Deze hele reeks is een soort van theebladeren lezen. Eerst wist niemand wat Baudet bedoelde, en nu geldt hetzelfde voor zijn aanhang.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177823968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp stelt de Sunday Mirror zich te baseren op eigen onderzoek. Zolang dat onderzoek niet wordt gedeeld kun je dus, als je er journalistieke standaarden op nahoudt, hooguit een artikel schrijven van de vorm "Sunday Mirror stelt... Het zou gaan om ..." et cetera.
Dat weet Bert Brussen natuurlijk ook best, maar het is bij eigen parochie kennelijk makkelijk scoren.
Natuurlijk is het makkelijk scoren. Het publiek van TPO wil toch alleen maar bevestiging lezen van wat ze al vinden. Daar passen complotten van andere media goed bij. Dan kunnen ze ook al het andere nieuws dat ze niet zint makkelijk afdoen als fake news.
pi_177824026
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:46 schreef Mr.Major het volgende:
Ik heb het hierover:

[..]

Als reactie op:

[..]

Waaruit blijkt daaruit dat er sprake is van een complot?

Je maakt toch een karikatuur van zijn reactie? Of is dat.
Dat schrijft TPO, beste jongen. Vervolgens reageer ik schertsend op die aantijging, waarna de betreffende users antwoordt met 'Nouja...'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177824104
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Met een linkje. Lijkt me te doen.
Vraag dan een bron ;)

Val me niet aan op de "bron", dit is een constructie, je kan overal doorklikken, en het helemaal uitzoeken via de in het artikle gegeven linkjes. Zelfs de audio is terug te luisteren. Veel plezier, ik was er ruim 2 uur zoet mee.

https://www.geenstijl.nl/5139495/nee-we-laten-dit-niet-los/
pi_177824145
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vraag dan een bron ;)

Val me niet aan op de "bron", dit is een constructie, je kan overal doorklikken, en het helemaal uitzoeken via de in het artikle gegeven linkjes. Zelfs de audio is terug te luisteren. Veel plezier, ik was er ruim 2 uur zoet mee.

https://www.geenstijl.nl/5139495/nee-we-laten-dit-niet-los/
Komt ie met GeenStijl... Zeg dan gewoon niks.
pi_177824178
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat schrijft TPO, beste jongen. Vervolgens reageer ik schertsend op die aantijging, waarna de betreffende users antwoordt met 'Nouja...'
We zullen het habitue wel even vragen, want we mogen niet interpreteren.

Habitue, vind jij het allemaal een complot van de media, of was jouw "nouja het is wel merkwaardig" een nuancering, en vind je het niet een complot, maar denk je dat er wel een probleem is met de berichtgeving door Nederlandse media?
pi_177824197
Eerder deze week betichtte Major mij er al van dat ik user Gohf met geweld had bedreigd. Zonder bewijs daarvoor aan te leveren.

Ironisch voor iemand die aan de lopende band jankt dat Baudet wordt gedemoniseerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177824253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
Eerder deze week betichtte Major mij er al van dat ik user Gohf met geweld had bedreigd. Zonder bewijs daarvoor aan te leveren.

Ironisch voor iemand die aan de lopende band jankt dat Baudet wordt gedemoniseerd.
En nu ben je zeker aan het overwegen om aangifte te doen?
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:59:23 #123
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177824314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
Eerder deze week betichtte Major mij er al van dat ik user Gohf met geweld had bedreigd. Zonder bewijs daarvoor aan te leveren.

Ironisch voor iemand die aan de lopende band jankt dat Baudet wordt gedemoniseerd.
Dat is natuurlijk ook zo ongelooflijk kansloos dat het aan zwakzinnigheid grenst.

Jij hebt dit of dat gedaan maar ik kan natuurlijk niks bewijzen. Uhuh. Het mag algemeen bekend zijn dat ik Koos een trollende eikel vind, maar met fysiek geweld dreigen heb ik nog nooit gezien en kan ik ook nergens terug vinden. Gewoon fucking BS dus, erop gericht de ander zwart te maken.

Laf en zielig
Laffe huichelaar
pi_177824316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Komt ie met GeenStijl... Zeg dan gewoon niks.
Kaulofok. Hoe fucking onverwacht weer.

Je kan letterlijk doorklikken naar alle links, alle NRC artikelen en geluidsopnames, ook de reactie van de ombudsman van het NRC staat gelinkt. [i]wat wil je nog meer in godsnaam?/i]?Het handige is dat geenstijl ze allemaal in een artikel heeft samengevat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)maar-waarom-a1583414
^1 klik verwijderd was je, 1 fucking klik.

Echt, denk alle geenstijltekst weg, klik alleen op de roze links, en ga het lekker uitzoeken. Dat doe je natuurlijk ook niet.

Schiet lekker in de geenstijlreflex. Vraag dan niks, als je het niet wil weten.
pi_177824347
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook zo ongelooflijk kansloos dat het aan zwakzinnigheid grenst.

Jij hebt dit of dat gedaan maar ik kan natuurlijk niks bewijzen. Uhuh. Het mag algemeen bekend zijn dat ik Koos een trollende eikel vind, maar met fysiek geweld dreigen heb ik nog nooit gezien en kan ik ook nergens terug vinden. Gewoon fucking BS dus, erop gericht de ander zwart te maken.

Laf en zielig
Het zijn niet de eerste verzinsels die de revue passeren, maar dit is wel van een heel nieuw niveau.
pi_177824369
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kaulofok. Hoe fucking onverwacht weer.
Rechtsradicale trollsite. Ik geloof echt geen letter van wat daar geschreven staat.

Maar goed, als dat jouw versie van waarheidsvinding is, dan snap ik dat we de betrouwbaarheid van een krant als NRC heel anders inschatten.
pi_177824378
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp stelt de Sunday Mirror zich te baseren op eigen onderzoek. Zolang dat onderzoek niet wordt gedeeld kun je dus, als je er journalistieke standaarden op nahoudt, hooguit een artikel schrijven van de vorm "Sunday Mirror stelt... Het zou gaan om ..." et cetera.
Dat weet Bert Brussen natuurlijk ook best, maar het is bij eigen parochie kennelijk makkelijk scoren.
Dit is natuurlijk ronduit flauwekul. De lokale politie bevestigt de misbruikzaak en er zijn kamervragen gesteld. De Volkskrant en andere linkse media houden bewust het nieuws onder de pet omdat de daders moslims zijn.
pi_177824410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heeft Baudet dan ook niet de verantwoordelijkheid om alles op alles te zetten dat die kwalificatie niet aan hem kan plakken?
Mijns inziens doet hij dat voldoende. Hoe vaak moet hij nog zeggen dat er alleen onderscheid wordt gemaakt op basis van individuele kwaliteiten om van die kwalificatie af te komen dan?

Ik vond de reportage van Tom Staal over de uitspraken van Yernaz tekenend, Baudet zegt meerdere malen dat ze geen onderscheid op wat voor manier dan ook willen te maken en die journalist zegt vervolgens dat hij nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven, tja...

vanaf 6 minuten

quote:
Baudet toont zelf geen enkele interesse in samenwerking met andere partijen.
Dat kan inderdaad beter, samenwerking moet echter van twee kanten komen. Partijen in de Kamer tonen ook geen interesse om met FvD samen te werken en in Amsterdam is het helemaal feest aangezien de meeste partijen FvD bij voorbaat al hebben uitgesloten voor samenwerking en ze een mooie 'wij willen geen racisten in de raad-demonstratie als welkomscadeau krijgen. Nanninga staat volgens mij wel open voor samenwerking.

quote:
Hij zoekt ook bewust de grenzen op van wat maatschappelijke aanvaardbaar wordt geacht. Daar behaalt hij een zeker resultaat mee. Maar is het dan niet logisch als hij daar dan ook de consequenties van moet dragen?
Welke uitspraken die grenzen aan wat maatschappelijk aanvaardbaar is heeft hij dan gedaan sinds hij in de Kamer zit? Ik kan me geen debat of uitspraak herinneren wat in die richting komt, maar ik kan er naast zitten want ik heb niet elk debat gezien.

Ik ben het er niet mee eens in ieder geval, sinds hij in de Kamer zit -afgezien het etentje met Taylor en een onhandige uitspraak tijdens de verkiezingscampagne over homeopatische verdunning- eigenlijk helemaal niet. Hij heeft veelvuldig verklaard wat hij ermee heeft willen zeggen maar dat wordt standaard de prullenbak in gesmeten door die fanatieke anti-figuren. Dat schaadt namelijk het beeld dat Baudet als racist moet worden neergezet.

Baudet moet zich constant verdedigen voor uitspraken uit het verleden lang voordat hij uberhaupt inspiraties had de politiek in te gaan. Nog even en er komen vast wat 'foute' uitspraken van Baudet toen hij in de brugklas zat. Veel uitspraken worden uit de context getrokken of er worden hem uitspraken verweten die hij helemaal niet gezegd heeft (dat zie je ook in die reportage hierboven). Hij heeft verduidelijkt wat hij ermee heeft willen zeggen.

Vrijwel alle incidenten heeft Baudet niet bewust opgezocht, het zijn die obsessieve Baudet-haters die er fanatiek naar op zoek gaan waardoor het boven komt drijven.
pi_177824415
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook zo ongelooflijk kansloos dat het aan zwakzinnigheid grenst.

Jij hebt dit of dat gedaan maar ik kan natuurlijk niks bewijzen. Uhuh. Het mag algemeen bekend zijn dat ik Koos een trollende eikel vind, maar met fysiek geweld dreigen heb ik nog nooit gezien en kan ik ook nergens terug vinden. Gewoon fucking BS dus, erop gericht de ander zwart te maken.

Laf en zielig
Misschien moet je even aan je modgenootjes vragen wie de reactie van koos verwijderd heeft (er staat later in de reeks ook dat dit gebeurd is "mods zijn flink aan de slag geweest, 20 reacties verwijderd").

Ik onderhoud geen database met dingen die koos gezegd heeft.
pi_177824514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ronduit flauwekul. De lokale politie bevestigt de misbruikzaak en er zijn kamervragen gesteld. De Volkskrant en andere linkse media houden bewust het nieuws onder de pet omdat de daders moslims zijn.
Vreemd, de reacties van de lokale politie die ik las stelden juist dat de Sunday Mirror de zaken enorm overdreven zou hebben. En stellingen zoals je laatste zin doen het in de kroeg vast goed, maar elders zul je ze toch echt moeten onderbouwen.
pi_177824517
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, Bluemoon is er ook, die zich vooral druk maakt om de misdaden van socialisten. Berichten over wat nazi's hebben gedaan vindt hij maar gezeur, want dat is al zo lang geleden.
:? Jij bedenkt je eigen waarheid weer 8)7

Waar jij waarschijnlijk op doelt dat ik het knap irritant vind dat extreemrechts als "het grote gevaar" van tegenwoordig wordt afgeschilderd (onder andere door jou).
En dat terwijl extreemrechts maar een marginale beweging in Nederland is van misschien enige tientallen die echt actief zijn binnen en vereniging.
En ja, als tegengeluid begin ik dan over extreemlinks wat eigenlijk veel meer salonfähig is (absurd eigenlijk) en wat "niet zo erg" wordt gevonden.

En over de misdaden van de socialisten ? De socialistiche regimes in onder andere China, Sovjetunie, Cambodja etc hebben voor vele tientallen miljoenen doden gezorgd.
Iets wat nog veel te veel onderbelicht is.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:19 schreef Jigzoz het volgende:
Nee.

Niemand wil ook zaken doen met FvD. Klopt. Niet vanwege het stigma van racistische partij, maar vanwege het racisme binnen die partij.
Het vermeende racisme wat de partij wordt aangepraat bedoel je ?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
Vind je het essentieel dat Nederland 'blank blijft', dan zit je bij FvD goed. Maar dat is wél een zuiver racistische wens.
Draai het eens om.
Jij wilt blijkbaar niet dat Nederland blank blijft, je wilt dus (bijvoorbeeld) Afrikanen importeren om Nederland minder blank te maken ?
Wat is daar het voordeel van denk je ?
Welke goede kwaliteiten hebben die Afrikanen waar wij beter van worden ?
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:08:41 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177824567
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:03 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Welke uitspraken die grenzen aan wat maatschappelijk aanvaardbaar is heeft hij dan gedaan sinds hij in de Kamer zit? Ik kan me geen debat of uitspraak herinneren wat in die richting komt, maar ik kan er naast zitten want ik heb niet elk debat gezien.
Z'n uitspraak over homeopathische verdunning van het Nederlandse volk was wel 1 van de hoogtepunten in elk geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177824571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Rechtsradicale trollsite. Ik geloof echt geen letter van wat daar geschreven staat.

Maar goed, als dat jouw versie van waarheidsvinding is, dan snap ik dat we de betrouwbaarheid van een krant als NRC heel anders inschatten.
*Grootste zucht ooit*

1) ik zeg letterlijk: het gaat niet om de bron
2) alle links naar het NRC (het waren iets van 10 artikelen) staan in het artikel, super handig dus; graag gedaan
3) híér: de reactie van de FUCKING ombudsman van het NRC. Ook een rechtse troll natuurlijk. Stiekem van geenstijl.
4) Je wil het natuurlijk niet weten, je doet gewoon alsof er niks aan de hand is.

De ombudsman geeft gewoon letterlijk toe: wat we deden was niet correct.

Mijn stelling was: ook het NRC is altijd niet zorgvuldig. Jij wilde een voorbeeld.

quote:
Beste Mr.Major, je had gelijk.
quote:
Top meneer Jigzoz, goed gesprek.
pi_177824576
Wel fijn dat Mr.Major weer wat leven in het topic brengt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177824607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ronduit flauwekul. De lokale politie bevestigt de misbruikzaak en er zijn kamervragen gesteld. De Volkskrant en andere linkse media houden bewust het nieuws onder de pet omdat de daders moslims zijn.
Hohohoho HO.... HOOO!

Het zijn "Asians".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177824613
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:08 schreef Ludachrist het volgende:
Wel fijn dat Mr.Major weer wat leven in het topic brengt.
Kreeg afkickverschijnselen.

Love to hate *;
pi_177824629
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het vermeende racisme wat de partij wordt aangepraat bedoel je ?
Nee. Dan zou ik dat wel gewoon zeggen. Ik bedoel kwesties als het blank willen houden van Nederland, het stellen dat er intelligentieverschillen bestaan tussen zwarten en blanken en die opmerking over dat 'homeopathisch verdunnen' van het Nederlandse volk.
quote:
[..]

Draai het eens om.
Jij wilt blijkbaar niet dat Nederland blank blijft, je wilt dus (bijvoorbeeld) Afrikanen importeren om Nederland minder blank te maken ?
Wat is daar het voordeel van denk je ?
Welke goede kwaliteiten hebben die Afrikanen waar wij beter van worden ?
Dit is echt van het niveau 'je bent tegen hondenkak op de stoep, dus je vindt dat we hondenkak terug moeten proppen in honden'.
pi_177824677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:03 schreef Sylv3se het volgende:
Ik vond de reportage van Tom Staal over de uitspraken van Yernaz tekenend, Baudet zegt meerdere malen dat ze geen onderscheid op wat voor manier dan ook willen te maken en die journalist zegt vervolgens dat hij nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven, tja...
Een lege huls die op geen enkele manier betrekking heeft op de uitspraken van Yernaz kun je moeilijk duidelijk noemen.
pi_177824694
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

*Grootste zucht ooit*

1) ik zeg letterlijk: het gaat niet om de bron

En ik zeg: als het op GeenStijl staat, dan weet ik dat de kans heel groot is dat het totale onzin is.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:14:23 #140
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177824708
Wie denkt dat GS een nieuws site is snapt het sowieso niet helemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177824730
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:14 schreef Molurus het volgende:
Wie denkt dat GS een nieuws site is snapt het sowieso niet helemaal.
Het is een immoreel kompas voor immorele mensen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:16:48 #142
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177824767
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is een immoreel kompas voor immorele mensen.
Helemaal in het begin had het nog wel iets grappigs, maar na een maandje begon die platvloerse ongenuanceerdheid wel een beetje te vervelen. Doe mij maar De Speld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:18:17 #143
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177824795
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:08 schreef Ludachrist het volgende:
Wel fijn dat Mr.Major weer wat leven in het topic brengt.
Ja af en toe moet iemand weer eens een knuppel in het hoenderhok gooien, anders wordt het teveel een anti-Baudet safe space. Het is wel weer lekker uit de hand gelopen vanavond.
pi_177824799
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een lege huls die op geen enkele manier betrekking heeft op de uitspraken van Yernaz kun je moeilijk duidelijk noemen.
Het gaat er dus niet om wat Yernaz in welke context gezegd heeft.

Het gaat er niet om of Yernaz een racist is.

Het gaat er niet om dat Yernaz discriminatie ook erg vindt.

Het gaat niet om de standpunten van het FvD.

Het gaat om beschuldigen, het gaat om emotie ipv feiten, om selectieve quotes los van de context, om het wegzetten van mensen.
pi_177824803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Helemaal in het begin had het nog wel iets grappigs, maar na een maandje begon die platvloerse ongenuanceerdheid wel een beetje te vervelen. Doe mij maar De Speld.
Het is een soort bitterzure, platrechtse complotsite voor tokkies. Geen idee hoe lang al.
pi_177824811
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja af en toe moet iemand weer eens een knuppel in het hoenderhok gooien, anders wordt het teveel een anti-Baudet safe space. Het is wel weer lekker uit de hand gelopen vanavond.
U geeft mij te veel eer.
pi_177824816
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een lege huls die op geen enkele manier betrekking heeft op de uitspraken van Yernaz kun je moeilijk duidelijk noemen.
Stem je al lang D66?
pi_177824838
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat er dus niet om wat Yernaz in welke context gezegd heeft.
Jawel, dat was de oorzaak van de ophef. Zeggen dat allochtonen thuiszitten omdat ze wat dommer zijn dan de rest enzo.
pi_177824839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En ik zeg: als het op GeenStijl staat, dan weet ik dat de kans heel groot is dat het totale onzin is.
Gozer. De reactie van DE FUCKING OMBUDSMAN VAN HET NRC staat niet op fucking geenstijl.

Jezus. Het is gewoon een makkelijke reflex. Het interesseert je niet, je gaat het niet uitzoeken, je gaat het niet lezen. Je vroeg het niet om het antwoord.
pi_177824861
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gozer. De reactie van DE FUCKING OMBUDSMAN VAN HET NRC staat niet op fucking geenstijl.

Jezus.
Dus link je naar GeenStijl?

Logisch.

Jezus.
pi_177824896
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, dat was de oorzaak van de ophef. Zeggen dat allochtonen thuiszitten omdat ze wat dommer zijn dan de rest enzo.
Het gaat inderdaad ook niet om de feiten. Die was ik inderdaad vergeten, dank voor de aanvulling.

Ho, rustig... Lager IQ: gemiddeld minder hoog opgeleid, gemiddeld vaker werkeloos, of een lagere SES. Uiteraard geen reden om de individuele donkere man niet uit te nodigen, wordt ook niet gezegd door Yernaz.
pi_177824936
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad ook niet om de feiten. Die was ik inderdaad vergeten, dank voor de aanvulling.
De feiten:

- Yernaz beweert dat allochtonen thuiszitten omdat ze wat dommer zijn dan roomblanke Nederlanders.
- Baudet doet er inhoudelijk geen enkele uitspraak over.
pi_177824959
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De feiten:

- Yernaz beweert dat allochtonen thuiszitten omdat ze wat dommer zijn dan roomblanke Nederlanders.
- Baudet doet er inhoudelijk geen enkele uitspraak over.
...en Hiddema zegt vervolgens doodleuk dat dat tenslotte bewezen is.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:25:21 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177824976
Baudet heeft het meen ik ook een wetenschappelijke vraag genoemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:25:25 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177824979
Mr.Major heeft inderdaad wel weer in zeer korte tijd het topic helemaal verkankerd met loze beschuldigingen, persoonlijke aanvallen en offtopic gedoe om maar af te leiden van de inhoud.

Het is maar wat je de knuppel in het hoenderhok gooien noemt
Laffe huichelaar
pi_177825020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus link je naar GeenStijl?

Logisch.

Jezus.
Omdat alle artikelen -het NRC heeft er plusminus 8 geschreven- daar wordt gelinkt, in chronologische volgorde, en er links naar geluidsopnames van het gesprek worden gegeven. Als enige bron op het internet dus op deze overzichtelijke manier, en dus hier de meest betrouwbare nieuwswebsite.

Of zoals de FUCKING OMBUDSMAN VAN HET NRC het zegt:
quote:
Fascinerende omkering van de verhoudingen. Twee weken na de onthulling van NRC-verslaggevers [..], zijn de rollen volledig omgekeerd. NRC [..]is nu de krant van de hetze en de campagnejournalistiek, het blog GeenStijl, dat zich in de kwestie vastbeet en NRC er wekenlang van langs gaf, de plek voor wie nuance en context zoekt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:28:35 #157
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825050
Nuance en context op Geenstijl... man, man, man.... _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177825051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:25 schreef timmmmm het volgende:
Mr.Major heeft inderdaad wel weer in zeer korte tijd het topic helemaal verkankerd met loze beschuldigingen, persoonlijke aanvallen en offtopic gedoe om maar af te leiden van de inhoud.

Het is maar wat je de knuppel in het hoenderhok gooien noemt
Oh het is mijn schuld. Wat een slachtofferrol weer _O-
pi_177825064
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:28 schreef Molurus het volgende:
Nuance en context op Geenstijl... man, man, man.... _O-
Iemand moet het doen he, zo ver zijn we afgegleden.
pi_177825077
Vooral die bananen in je oren stoppen.
Lalalallaal geenstijl is stom lalalalalaalala
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:29:46 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825081
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iemand moet het doen he, zo ver zijn we afgegleden.
Als je GS serieuzer neemt dan De Speld dan ben je inderdaad behoorlijk afgegleden.

Ik zie het als een soort Nederlandse versie van Breitbart.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177825095
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat alle artikelen -het NRC heeft er plusminus 8 geschreven- daar wordt gelinkt, in chronologische volgorde, en er links naar geluidsopnames van het gesprek worden gegeven. Als enige bron op het internet dus op deze overzichtelijke manier, en dus hier de meest betrouwbare nieuwswebsite.

Of zoals de FUCKING OMBUDSMAN VAN HET NRC het zegt:

[..]

Kee. Tip: Niet GeenStijl als bron gebruiken. Dat is net zoiets als in W&T je geloof onderbouwen met een link naar Niburu.

Als NRC rectificeert/nuanceert, dan maakt dat in jouw ogen dat het een onbetrouwbaar medium is. Zeg ik het zo goed?
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:32:25 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825145
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh het is mijn schuld. Wat een slachtofferrol weer _O-
nou ja als je bijvoorbeeld koosvogels van bedreiging beschuldigd, is dat wel een beetje boel jouw schuld ja.

Overigens kan ik niet in de slachtofferrol zitten als ik het slachtoffer niet ben. Een goede manier kritiek makkelijk af te doen zonder er inhoudelijk op in te gaan, maar wel een beetje laf. Maar we verwachten weinig beters natuurlijk
Laffe huichelaar
pi_177825148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kee. Tip: Niet GeenStijl als bron gebruiken. Dat is net zoiets als in W&T je geloof onderbouwen met een link naar Niburu.

Als NRC rectificeert/nuanceert, dan maakt dat in jouw ogen dat het een onbetrouwbaar medium is. Zeg ik het zo goed?
Hoezo niet? Nogmaals: het beste artikel op het world wide web m.b.t. (o.a.) dit onderwerp.

Je kan overigens gewoon doorklikken, dus het is ook nog eens onwijs praktisch.

Nee. De stelling was: ook het NRC is niet altijd zorgvuldig en voorzichtig.

Dus... Eens? De ombudsman zelf wel namelijk.
pi_177825161
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

nou ja als je bijvoorbeeld koosvogels van bedreiging beschuldigd, is dat wel een beetje boel jouw schuld ja.
Nooit gedaan.
pi_177825195
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoezo niet? Nogmaals: het beste artikel op het world wide web m.b.t. (o.a.) dit onderwerp.
Nee.

Maar goed, we kunnen nog heel lang gaan welles/nietesen over het tyfuslage niveau van GeenStijl. Ik neem sowieso niets van die lijers aan. Ook niet als jij het wel allemaal prachtig vindt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:34:45 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825200
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nooit gedaan.
Tuurlijk niet jog
Laffe huichelaar
pi_177825269
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Tuurlijk niet jog
Inderdaad. Het ging mij puur om de hypocrisie van Koosje. Zoals ik al zei: (post 300, #123)

Op maandag 12 maart 2018 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
quote:
[..]

Jij verwijt Koos dat hij strafbare zaken (iemand op de bek slaan) wil plegen, zonder daarvoor bewijs te leveren. Hiermee probeer je Koos in een kwaad daglicht te stellen.

Een minder mens dan ik zou zeggen dat je hier smaad en laster verspreid en hem aan het demoniseren bent.
"Nee hoor, hij doet het toch niet, heb ik ook niet gezegd, dat hij het zou doen. Maar hij moet het ook niet zeggen, is niet strafbaar, maar ook niet netjes.
[..]"
pi_177825324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.

Maar goed, we kunnen nog heel lang gaan welles/nietesen over het tyfuslage niveau van GeenStijl. Ik neem sowieso niets van die lijers aan. Ook niet als jij het wel allemaal prachtig vindt.
De FUCKING OMBUDSMAN VAN HET NRC is dus een lijer. Top.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:39:32 #170
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825333
Het ergste is nog dat het in je hoofd allemaal heel logisch klinkt
Laffe huichelaar
pi_177825341
O ja. Smaad en laster. Roept Thierry ook weleens.

Nou, dat was het bruggetje terug naar het onderwerp.
pi_177825346
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef timmmmm het volgende:
Het ergste is nog dat het in je hoofd allemaal heel logisch klinkt
RT
pi_177825352
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Jigzoz het volgende:
O ja. Smaad en laster. Roept Thierry ook weleens.

Nou, dat was het bruggetje terug naar het onderwerp.
Dat was inderdaad de grap
pi_177825364
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De FUCKING OMBUDSMAN VAN HET NRC is dus een lijer. Top.
Probeer het nog een keer te lezen.

En je caps-lock lijkt kapot.
pi_177825447
Anyway. Als FvD een krant als NRC een leugenachtieg kutkrant vindt, dan zal me dat verder ook worst wezen. Halen zij hun nieuws bij GeenStijl. Lekker overzichtelijk.

Nóg een reden om met een grote boog om die figuren heen te lopen.
pi_177825449
Maar goed: terug naar de inhoud?

Goed om te zien dat het aliantiemodel van het FvD en LR ook iets concreets is: samen op een positieve campagne, samen tegen de intrede van de extreemrechtse PVV, een gezamelijke aanpak van radicalisering, verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam.

En het werp zijn vruchten af: LR is in Rotterdam de grootste en in Amsterdam staat het FvD gelijk aan de grootste landelijke partij.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:45:30 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825466
PVV is minder extreem van FvD hoor
Laffe huichelaar
pi_177825484
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef Mr.Major het volgende:
Maar goed: terug naar de inhoud?

Goed om te zien dat het aliantiemodel van het FvD en LR ook iets concreets is: samen op een positieve campagne, samen tegen de intrede van de extreemrechtse PVV, een gezamelijke aanpak van radicalisering,
Wawawawawat?!
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:46:38 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177825487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:45 schreef timmmmm het volgende:
PVV is minder extreem van FvD hoor
PVV is vooral uitgespeeld. Minder extreem zou ik ze niet willen noemen, gezien hun plannen om de grondwet te veranderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:47:21 #180
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

PVV is vooral uitgespeeld. Minder extreem zou ik ze niet willen noemen, gezien hun plannen om de grondwet te veranderen.
Nou ja, als je ziet dat de andere kant de hele wijze van besturen wil veranderen, zou ik ze minstens aan elkaar gewaagd willen noemen
Laffe huichelaar
pi_177825526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

PVV is vooral uitgespeeld. Minder extreem zou ik ze niet willen noemen, gezien hun plannen om de grondwet te veranderen.
Het is grover en platter bij de PVV. Maar wat betreft de mate van racisme is FvD écht extremer. PVV noem ik rechtsradicaal. FvD neigt echt naar extreemrechts.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:48:24 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825529
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef Mr.Major het volgende:

Maar goed: terug naar de inhoud?

Goed om te zien dat het aliantiemodel van het FvD en LR ook iets concreets is: samen op een positieve campagne, samen tegen de intrede van de extreemrechtse PVV, een gezamelijke aanpak van radicalisering, verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam.

En het werp zijn vruchten af: LR is in Rotterdam de grootste en in Amsterdam staat het FvD gelijk aan de grootste landelijke partij.
Dit zie jij als politieke inhoud? Niet vervelend bedoeld, dat vraag ik me serieus af.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177825554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef Jigzoz het volgende:
Anyway.
Lol
pi_177825572
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:44 schreef Mr.Major het volgende:
Maar goed: terug naar de inhoud?

Goed om te zien dat het aliantiemodel van het FvD en LR ook iets concreets is: samen op een positieve campagne, samen tegen de intrede van de extreemrechtse PVV, een gezamelijke aanpak van radicalisering, verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam.

En het werp zijn vruchten af: LR is in Rotterdam de grootste en in Amsterdam staat het FvD gelijk aan de grootste landelijke partij.
En dat is ook daadwerkelijk een verband of meer een verzinsels om zo een verbinding te kunnen maken?
pi_177825590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit zie jij als [..] inhoud? Niet vervelend bedoeld, dat vraag ik me serieus af.
In een centraal topic over een bepaaldr partij lijkt de campagnestrategie van die partij mij inderdaad wel tot de inhoud van dat centrale topic behoren ja.
pi_177825619
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:45 schreef timmmmm het volgende:
PVV is minder extreem van FvD hoor
Heeft Pechtold je dat wijsgemaakt? Of ben je Wilders alweer vergeten?
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:52:33 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825643
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In een centraal topic over een bepaaldr partij lijkt de campagnestrategie van die partij mij inderdaad wel tot de inhoud van dat centrale topic behoren ja.
Het valt me gewoon op dat dit topic vrijwel nooit over politieke ideeen gaat. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177825653
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is grover en platter bij de PVV. Maar wat betreft de mate van racisme is FvD écht extremer. PVV noem ik rechtsradicaal. FvD neigt echt naar extreemrechts.
2 nietszeggende woorden dus? Welk beleidspunt van het FvD is precies racistisch?

Geef maar een linkje naar joop.
pi_177825672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het valt me gewoon op dat dit topic vrijwel nooit over politieke ideeen gaat. :)
We kunnen de inhoud van de gezamelijke aanpak voor radicalisering er even bijpakken als je wilt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:53:31 #190
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825676
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heeft Pechtold je dat wijsgemaakt? Of ben je Wilders alweer vergeten?
De laatste tijd kan ik best met Wilders leven. Vooral ook omdat hij al geruime tijd vrijwel niets zegt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:54:18 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825696
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We kunnen de inhoud van de gezamelijke aanpak voor radicalisering er even bijpakken als je wilt.
Doe dat.

Ik vermoed dat die inhoud geheel niet bestaat, maar ik ben best benieuwd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177825715
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

2 nietszeggende woorden dus? Welk beleidspunt van het FvD is precies racistisch?

Geef maar een linkje naar joop.
Het blank willen houden van Nederland, het stellen dat er intelligentieverschillen bestaan tussen zwarten en blanken en die opmerking over dat 'homeopathisch verdunnen' van het Nederlandse volk. Paar dingen die me even te binnen schoten.

En ik kom nooit op Joop. Ik was die ene gast van die kranten.
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:56:33 #193
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825749
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heeft Pechtold je dat wijsgemaakt? Of ben je Wilders alweer vergeten?
Wat een intens domme reactie weer. Wat heeft Pechtold hier in 's hemelsnaam mee te maken?
Laffe huichelaar
pi_177825760
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat is ook daadwerkelijk een verband of meer een verzinsels om zo een verbinding te kunnen maken?
Goede vraag. Dat is altijd de vraag natuurlijk. Partijen verzinnen een hoop, dus inschatten hoe elk afzonderlijk idee uitpakt is altijd lastig. Ik denk dat de alliantie de twee partijen wel degelijk sterker maakt dan de som der delen. Zeker in Rotterdam. In Amsterdam maakt het minder uit denk ik.

Voor de landelijke politiek is het ook wel belangrijk: het FvD is wel degelijk in staat om samen te werken. Ze sluiten gelukkig ook geen partijen uit. Beoordelen op de inhoud en samen gemeenschappelijke plannen bedenken. Helemaal top.
pi_177825769
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een intens domme reactie weer. Wat heeft Pechtold hier in 's hemelsnaam mee te maken?
Die kwam daar het eerst mee. Ik word altijd alles wijsgemaakt door mijn populist, heb ik uit betrouwbare bron vernomen. Dan zal het voor die betrouwbare bron zelf waarschijnlijk ook wel zo werken met zijn populist, niet?
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:57:33 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177825781
Op deze manier komt hier gewoon een slot op. Als inhoudelijke discussie niet meer lukt, dan maar niet
Laffe huichelaar
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:57:55 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177825794
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We kunnen de inhoud van de gezamelijke aanpak voor radicalisering er even bijpakken als je wilt.
Doe maar, ik ben op zich best benieuwd wat daarin staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177825822
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:57 schreef timmmmm het volgende:
Op deze manier komt hier gewoon een slot op. Als inhoudelijke discussie niet meer lukt, dan maar niet
Yes sir! Janneke en ik gaan nu het gezamelijke deradicaliseringsbeleid erbij pakken.
pi_177825829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Doe maar, ik ben op zich best benieuwd wat daarin staat.
Ogenblikje :Y Ik pak ff mn laptop.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:01:14 #200
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177825880
Nou, daar komt het hoor. Politieke inhoud van FvD.

* Molurus houdt adem in
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177825982
https://www.rijnmond.nl/n(...)te-registratie-imams

ik begin eerst hier maar mee als inleiding, ga de 10 punten even zoeken hoor.
pi_177826011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:01 schreef Molurus het volgende:
Molurus houdt adem i
pi_177826102
Dus FvD maakt plannen om zichzelf te verbieden?

Interessant. Zeker voor zo'n vrijheidvanmeningsuitingspartij.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:09:29 #204
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177826116
Ook zou er geen buitenlandse financiering van moskeeën meer toegestaan moeten worden, totdat dat via landelijke wetten geregeld is.

Lekker geschreven dit ook weer. Volgens deze tekst zou Rotterdam pas weer buitenlandse financiering van moskeeën toe moeten staan als het volgens landelijke wetten niet meer mag
Laffe huichelaar
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:10:47 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826157
Zijn die ideeen wel te rijmen met basale rechten en vrijheden?

Of worden die nu arbitrair afgeschaft, als het aan FvD ligt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826162
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:08 schreef Jigzoz het volgende:
Dus FvD maakt plannen om zichzelf te verbieden?

Interessant. Zeker voor zo'n vrijheidvanmeningsuitingspartij.
Haatzaaien zou wat het FvD betreft niet verboden moeten zijn inderdaad. Wel bizar dat ze opteren voor ambtenaren die ook in een moskee staan om mee te luisteren. Wtf. :')
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:11:28 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177826183
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:05 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)te-registratie-imams

ik begin eerst hier maar mee als inleiding, ga de 10 punten even zoeken hoor.
De dingen die hierin staan zullen maar weinig tegenstanders kennen verwacht ik.

Maar zouden FvD en LR zich realiseren dat het in ons land (gelukkig) vrij lastig is om beleid uit te voeren dat specifiek op één minderheid gericht is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177826203
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:10 schreef Molurus het volgende:
Zijn die ideeen wel te rijmen met basale rechten en vrijheden?

Of worden die nu arbitrair afgeschaft, als het aan FvD ligt?
Open deur: waarom denk je dat het hier niet over religie in het algemeen gaat, maar alleen over de islam?
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:12:18 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177826210
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Haatzaaien zou wat het FvD betreft niet verboden moeten zijn inderdaad. Wel bizar dat ze opteren voor ambtenaren die ook in een moskee staan om mee te luisteren. Wtf. :')
Ik wacht nog op het voorstel om ambtenaren in klaslokalen te posteren om te voorkomen dat ik de leerlingen links indoctrineer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:15:19 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826290
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Open deur: waarom denk je dat het hier niet over religie in het algemeen gaat, maar alleen over de islam?
Eerlijk gezegd weet niet niet exact hoe FvD dit in regels wil gieten, maar het lijkt me allebei arbitrair.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826331
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd weet niet niet exact hoe FvD dit in regels wil gieten, maar het lijkt me allebei arbitrair.
Nou, niet. Ik neem aan dat ze zelf ook wel begrijpen dat dit helemaal niet kan.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:17:50 #212
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826352
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, niet. Ik neem aan dat ze zelf ook wel begrijpen dat dit helemaal niet kan.
Ik waardeer je optimisme op dat punt. Maar zo zeker ben ik daar niet van.

En het lijkt me duidelijk dat de achterban dat zeker niet begrijpt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik waardeer je optimisme op dat punt. Maar zo zeker ben ik daar niet van.

En het lijkt me duidelijk dat de achterban dat zeker niet begrijpt.
Wetgeving gericht op specifieke religies? Dat is simpelweg onmogelijk. Staat de Grondwet niet toe.
pi_177826420
https://amsterdam.fvd.nl/actueel/fvd-agenda-deradicalisering

Annabel Nanninga (FVD) en Joost Eerdmans (Leefbaar Rotterdam) presenteren vandaag een gezamenlijke FVD Amsterdam Agenda Deradicalisering. FVD Amsterdam stelt tien concrete beleidspunten voor om Amsterdam weer vrij, tolerant en veilig te maken. En om radicalisme en islamisering tegen te gaan.

quote:
1) Vrijheid van geweten en geloof staan niet ter discussie. Iedereen heeft het recht te geloven wat hij of zij wil; dus ook het recht om van zijn of haar geloof af te vallen.

2)Imams die haat en intolerantie prediken hebben geen plek in onze gemeenten. Daarom: invoering imam-registratie naar Belgisch model (inclusief screening door veiligheidsdiensten).

3)Als ‘anti-zionistisch’ verkapte antisemitische bewegingen aanpakken zoals in Duitsland gebeurt (inclusief terugvorderen subsidies).

4)Diyanet, de Turkse regeringsdienst die jihad-preken naar Nederlandse moskeeën stuurt, niet langer zien als spreekbuis voor Turkse Nederlanders. Gemeenten werken dus ook niet meer met Diyanet samen. Dat werkt de integratie alleen maar tegen.

5)De Wet op de Jeugdverblijven (2016) gebruiken om moskee-internaten door te lichten - zowel op onderwijsinhoud (radicalisme, islamisme, etc.) als op onderwijsmethodes (gebruik van lijfstraffen, ongelijkheid jongens/meisjes, etc.).

6)Uiteindelijk: géén buitenlandse financiering van moskeeën en religieuze instellingen meer. Totdat dit via landelijke wetgeving geregeld is: wet BIBOB gebruiken om financiering transparant te maken. Geen vergunningen voor bouwplannen van moskeeën waarvan de financiering niet duidelijk is.

7)Locaties waar haatpredikers optreden direct sluiten.

8)Fors investeren in veiligheid, inlichtingendiensten en concrete veiligheidsmaatregelen.

9)Samen met het Rijk zorgen dat ISIS-gangers worden gedenaturaliseerd en hen niet laten terugkeren in Nederland. Terroristische organisaties verbieden en ontbinden.

10)Strikt ‘vier-ogen-beleid’ voor politici en ambtenaren die antiradicaliseringsbeleid uitvoeren. Ieder besluit moet door tenminste twee mensen worden goedgekeurd om cliëntelisme en infiltratie te voorkomen.

Ik moest even zoeken, het stond niet in een nieuwsartikel dus uiteindelijk maar naar de website van de lokale afdeling van het FvD gegaan.
pi_177826429
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Open deur: waarom denk je dat het hier niet over religie in het algemeen gaat, maar alleen over de islam?
Omdat dat de enige groep is waar momenteel radicalisering een groot probleem vormt natuurlijk.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:20:35 #216
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wetgeving gericht op specifieke religies? Dat is simpelweg onmogelijk. Staat de Grondwet niet toe.
Op religie in het algemeen lijkt me net zo onmogelijk. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Omdat dat de enige groep is waar momenteel radicalisering een groot probleem vormt natuurlijk.
Vergeet extreemrechts niet.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:22:10 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177826462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op religie in het algemeen lijkt me net zo onmogelijk. :)
Nou ja, een wet waarbij alle religieuze voorgangers doorgelicht moeten worden is op zich niet in strijd met de grondwet. Een wet waarbij het alleen voor imams geldt is dat wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:22:26 #219
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826474
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Omdat dat de enige groep is waar momenteel radicalisering een groot probleem vormt natuurlijk.
Ik maak mij meer zorgen om de radicalisering van moderne populisten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Mr.Major het volgende:
https://amsterdam.fvd.nl/actueel/fvd-agenda-deradicalisering

Annabel Nanninga (FVD) en Joost Eerdmans (Leefbaar Rotterdam) presenteren vandaag een gezamenlijke FVD Amsterdam Agenda Deradicalisering. FVD Amsterdam stelt tien concrete beleidspunten voor om Amsterdam weer vrij, tolerant en veilig te maken. En om radicalisme en islamisering tegen te gaan.

Niks over deradicalisering van de vreemdelingenhaters ?
Of jagen ze dan hun kiezers weg ?
pi_177826499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op religie in het algemeen lijkt me net zo onmogelijk. :)
Hmja, scheelt niet veel inderdaad, maar dat zou misschien nog mogelijk zijn via...

Ja, weet ik eigenlijk ook niet. De ene religie wel onder bepaalde regels stellen en de andere niet, dát gaat in ieder geval sowieso niet gebeuren.
pi_177826508
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vergeet extreemrechts niet.
Je had het over religie.
En vergeet extreemlinks niet, Baudet krijgt niet voor niets politiebeveiliging.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:23:43 #223
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, een wet waarbij alle religieuze voorgangers doorgelicht moeten worden is op zich niet in strijd met de grondwet. Een wet waarbij het alleen voor imams geldt is dat wel.
"Religieuze voorganger" lijkt mij niet juridisch definieerbaar. Dat zou betekenen dat die wet ook geldt voor "niet-religieuze" ideologische voorgangers. Dan kunnen we ook politici enzo gaan doorlichten. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826518
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:23 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Je had het over religie.
En vergeet extreemlinks niet, Baudet krijgt niet voor niets politiebeveiliging.
O ja, dat is vanwege de... Wie?
pi_177826540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Religieuze voorganger" lijkt mij niet juridisch definieerbaar. Dat zou betekenen dat die wet ook geldt voor "niet-religieuze" ideologische voorgangers. Dan kunnen we ook politici enzo gaan doorlichten. :D
Nou maakt de wet natuurlijk wel onderscheid tussen religieuze en andere opvattingen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:25:37 #226
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou maakt de wet natuurlijk wel onderscheid tussen religieuze en andere opvattingen.
Is dat werkelijk zo? Waar dan?

Wat nu precies een godsdienst of religie is is echt geen eenvoudige vraag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826570
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
Dit is echt van het niveau 'je bent tegen hondenkak op de stoep, dus je vindt dat we hondenkak terug moeten proppen in honden'.
Nee, dat is het niet.
Jij vind het blijkbaar erg bezwaarlijk als iemand zegt dat hij Nederland blank wil houden.

Hoe moet ik dat anders zien dan dat jij blijkbaar meer "niet-blanken" in Nederland wil ?
Iedereen zijn eigen wensen, mij best.
Maar beantwoord dan de vraag hoe Nederland daar beter van wordt ?

Of worden we daar niet beter van, het kost ons veel geld en jij neemt dat op de koop toe, diversiteit omdat het moet zeg maar ?
pi_177826578
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Waar dan?

Wat nu precies een godsdienst of religie is is echt geen eenvoudige vraag.
Bij het expliciet erkennen van religies. In het artikel over de vrijheid van religie bijvoorbeeld.
pi_177826587
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Jawel.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:29:01 #230
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826654
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Bij het expliciet erkennen van religies. In het artikel over de vrijheid van religie bijvoorbeeld.
Religie komt hier en daar voor in wetgeving, maar zover ik ooit heb kunnen ontdekken wordt daarmee geen uitzonderingspositie voor religieuze opvattingen gecreeerd die niet anderszins ook bestaat voor andere niet-religieuze opvattingen.

In die zin is het vooral heel veel dode wetgeving. Ik kan geen concrete voorbeelden bedenken van echte bij wet geregelde uitzonderingsposities. Dingen die vanuit geloof wel mogen, maar anders niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826694
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Religie komt hier en daar voor in wetgeving, maar zover ik ooit heb kunnen ontdekken wordt daarmee geen uitzonderingspositie voor religieuze opvattingen gecreeerd die niet anderszins ook bestaat voor andere niet-religieuze opvattingen.

In die zin is het vooral heel veel dode wetgeving. Ik kan geen concrete voorbeelden bedenken van echte bij wet geregelde uitzonderingsposities. Dingen die vanuit geloof wel mogen, maar anders niet.
Genitale mutilatie bij jongens. Dat wordt gelegitimeerd met de vrijheid van religie. Ritueel slachten ook.

En vrijstelling van leerplicht. Dat is er ook eigenlijk uitsluitend om religieuze redenen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 22:32:00 ]
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:32:27 #232
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Genitale mutilatie bij jongens. Dat wordt gelegitimeerd met de vrijheid van religie. Ritueel slachten ook.
Zover ik weet mogen niet-religieuzen dat ook. In die zin doet de motivatie er niet toe.

Natuurlijk speelt religie in de maatschappelijke discussie over dat soort vrijheden - en of we die zouden moeten afschaffen - een rol. Maar we hebben het hier niet werkelijk over dingen die je alleen mag doen als je daarvoor een religieuze motivatie hebt.

Zoals gezegd: dat laatste is nogal lastig te identificeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826758
Met name 2,4,5 en 6 zijn goede ideeën.

1 is een mooie uitgangspositie
3 is maar een deelaspect, beetje symptoombestrijding maar niet per se verkeerd
7 direct lijkt me wat extreem, maar sluiten moet zeker een optie zijn
8 en 9 is vooral landelijk, maar als de gemeente hier een bijdrage aan kan leveren dan is dat nuttig; alhoewel ook hier geldt: seriegangers zijn niet 'de radicalisering'
10 prima concreet plan, graag niet van dezelfde kleur.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:32:48 #234
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826761
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En vrijstelling van leerplicht. Dat is er ook eigenlijk uitsluitend om religieuze redenen.
Bestaat dat werkelijk? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826809
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ik weet mogen niet-religieuzen dat ook. In die zin doet de motivatie er niet toe.
Dus als ik met mijn kleuterzoon bij de huisarts kom en zeg: 'Snij zijn voorhuid er eens af, vinden we mooier', dan gaat de huisarts dat gewoon even doen?

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar dat gaat toch niet zo makkelijk?
pi_177826812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bestaat dat werkelijk? :?
Zeker.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:35:22 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177826830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bestaat dat werkelijk? :?
Nee, maar wel een vrijstelling om je in te schrijven op een school. Mits er in de nabije omgeving geen school is die aansluit bij je visie en je gaat voorzien in thuisonderwijs. Ik zou me kunnen voorstellen dat je je hierop kan beroepen als de dichtst bijzijnde Jenaplanschool honderd kilometer verderop ligt, maar in de praktijk zijn het toch vooral streng-religieuzen die hier gebruik van maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:35:34 #238
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als ik met mijn kleuterzoon bij de huisarts kom en zeg: 'Snij zijn voorhuid er eens af, vinden we mooier', dan gaat de huisarts dat gewoon even doen?

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar dat gaat toch niet zo makkelijk?
Er zijn diverse westerse landen waar dat geheel zonder religieuze motivatie de normaalste zaak van de wereld is.

En ik zou niet weten waarom dat hier in Nederland lastiger zou zijn voor mensen zonder religieuze motieven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als ik met mijn kleuterzoon bij de huisarts kom en zeg: 'Snij zijn voorhuid er eens af, vinden we mooier', dan gaat de huisarts dat gewoon even doen?

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar dat gaat toch niet zo makkelijk?
als het goed is gebeurd dat niet. Gaat namelijk in tegen de hippocratische eed. Medisch gezien is er geen voordeel bewezen, en kan het eerder tot urineweginfecties leiden. Het principe van goed doen en niet schaden is hier dus in het geding.

Wie doen religieuze besnijdenissen in Nederland, kan me niet voorstellen dat dat de medische beroepsgroep is?
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:36:53 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, maar wel een vrijstelling om je in te schrijven op een school. Mits er in de nabije omgeving geen school is die aansluit bij je visie en je gaat voorzien in thuisonderwijs. Ik zou me kunnen voorstellen dat je je hierop kan beroepen als de dichtst bijzijnde Jenaplanschool honderd kilometer verderop ligt, maar in de praktijk zijn het toch vooral streng-religieuzen die hier gebruik van maken.
Hmm, dat zie ik dan meer als een soort maas in de wet dan als een "vrijstelling van de leerplicht speciaal voor gelovigen".

Alsnog onwenselijk natuurlijk, maar niet helemaal hetzelfde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn diverse westerse landen waar dat geheel zonder religieuze motivatie de normaalste zaak van de wereld is.
Ja, laten we ons even beperken tot Nederland.
quote:
En ik zou niet weten waarom dat hier in Nederland lastiger zou zijn voor mensen zonder religieuze motieven.
Omdat het verminking is.
pi_177826910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zijn diverse westerse landen waar dat geheel zonder religieuze motivatie de normaalste zaak van de wereld is.

En ik zou niet weten waarom dat hier in Nederland lastiger zou zijn voor mensen zonder religieuze motieven.
autonomie over het eigen lichaam, om maar iets triviaals te noemen
en het is een medisch niet noodzakelijke ingreep waar gezondheidsrisico's aan zijn verbonden.

Reden genoeg om het te verbieden.
pi_177826930
In de VS is besnijdenis inderdaad heel normaal
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:23 schreef Xa1pt het volgende:
De feiten:

- Yernaz beweert dat allochtonen thuiszitten omdat ze wat dommer zijn dan roomblanke Nederlanders.
Jij hebt vast data die het tegendeel beweren ?, allochtonen doen het net zo goed in het onderwijs dan autochtonen ?
quote:
- Baudet doet er inhoudelijk geen enkele uitspraak over.
Nee, moet dat dan ?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:25 schreef timmmmm het volgende:
Mr.Major heeft inderdaad wel weer in zeer korte tijd het topic helemaal verkankerd met loze beschuldigingen, persoonlijke aanvallen en offtopic gedoe om maar af te leiden van de inhoud.

Het is maar wat je de knuppel in het hoenderhok gooien noemt
:D |:( De gebruikelijk trollen en FvD haters bleren pagina`s lang over racisme, extreemrechts en fascisme.
Maar nu is Mr.Major degene die het topic verkankerd _O-

De POL mods laten zich weer van hun objectieve kant zien :W
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:48 schreef Jigzoz het volgende:
Het is grover en platter bij de PVV. Maar wat betreft de mate van racisme is FvD écht extremer. PVV noem ik rechtsradicaal. FvD neigt echt naar extreemrechts.
Kijk timmmmmm, weer een die het topic verkankerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:54 schreef Jigzoz het volgende:
Het blank willen houden van Nederland, het stellen dat er intelligentieverschillen bestaan tussen zwarten en blanken en die opmerking over dat 'homeopathisch verdunnen' van het Nederlandse volk. Paar dingen die me even te binnen schoten.
En op welke pagina van het partijprogramma staat dit precies ?

Aangezien jij Nederland niet blank wilt houden en hier meer "niet-blanken" wilt zien, bij welk politiek spectrum moeten we jou dan indelen ?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vergeet extreemrechts niet.
_O- Vriendjes met Koos zeker 8)7
Het "extreemrechtse spook" komt weer voorbij _O-
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:40:05 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat het verminking is.
Dat vindt jij, en ik kan het daar niet mee oneens zijn.

Maar zover dat een juridisch criterium is zou ik niet weten waarom dat minder zou gelden voor religieuzen dan voor ongelovigen. Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse wet dit onderscheid op die manier maakt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

als het goed is gebeurd dat niet. Gaat namelijk in tegen de hippocratische eed.
Aan die eed houdt geen hond zich natuurlijk. Geen idee waarom mensen denken dat die eed überhaupt afgelegd wordt. Dat is nooit het geval geweest.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:41:23 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177826971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

autonomie over het eigen lichaam, om maar iets triviaals te noemen
en het is een medisch niet noodzakelijke ingreep waar gezondheidsrisico's aan zijn verbonden.

Reden genoeg om het te verbieden.
Daar zou je best een goed pleidooi voor kunnen houden.

Ik zeg alleen: zo'n wet kan nooit een onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177826987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, dat zie ik dan meer als een soort maas in de wet dan als een "vrijstelling van de leerplicht speciaal voor gelovigen".

Alsnog onwenselijk natuurlijk, maar niet helemaal hetzelfde.
De rijksoverheid stelt die uitzondering zo voor: om levensbeschouwelijke redenen. Hoe moet je dat anders lezen dan als een speciaal regeltje voor geloof?
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:43:03 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De rijksoverheid stelt die uitzondering zo voor: om levensbeschouwelijke redenen. Hoe moet je dat anders lezen dan als een speciaal regeltje voor geloof?
Levenbeschouwing is niet noodzakelijk religie. Het kan ook de afwezigheid daarvan zijn, juridisch gezien.

Kortom: een atheist zou om exact dezelfde redenen daar gebruik van kunnen maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177827039
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Levenbeschouwing is niet noodzakelijk religie. Het kan ook de afwezigheid daarvan zijn, juridisch gezien.

Kortom: een atheist zou om exact dezelfde redenen daar gebruik van kunnen maken.
Doe eens voor? Hoe zou je je om atheïstische redenen van de leerplicht kunnen onttrekken?
pi_177827042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vindt jij, en ik kan het daar niet mee oneens zijn.

Maar zover dat een juridisch criterium is zou ik niet weten waarom dat minder zou gelden voor religieuzen dan voor ongelovigen. Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse wet dit onderscheid op die manier maakt.
Medisch gezien is de handeling niet te verantwoorden. Dat volwassenen een cosmetische ingreep ondergaan is uiteraard volledig aan hen. Ouders mogen echter niet deze keuze maken voor hun kinderen, en dit zou de beroepsgroep natuurlijk ook uitdragen, als de discussie niet zo gevoelig ligt. Het gaat in tegen de autonomie over het eigen lichaam. Het is niet te vergelijken met bijv. een gaatje schieten, aangezien er serieuze levenslange gezondheidsrisico's aan verbonden zijn.

Ik kan me ook niet voorstellen dat artsen deze operatie uitvoeren. Het is vermoedelijk geen aan artsen voorbehouden ingreep, wat dus betekent dat je niet BIG geregistreerd hoeft te zijn. Als je dat bij wet vastlegt, breekt de discussie natuurlijk los. Lijkt me goed.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:45:34 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doe eens voor? Hoe zou je je om atheïstische redenen van de leerplicht kunnen onttrekken?
In de bijbelbelt gaan wonen en dan een school eisen die compleet vrij is van religieuze invloeden. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177827080
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

In de bijbelbelt gaan wonen en dan een school eisen die compleet vrij is van religieuze invloeden. :D
Ik vermoed zomaar dat dat geen succesverhaal wordt.
pi_177827100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Levenbeschouwing is niet noodzakelijk religie. Het kan ook de afwezigheid daarvan zijn, juridisch gezien.

Kortom: een atheist zou om exact dezelfde redenen daar gebruik van kunnen maken.
Met datzelfde juridische spel kan je natuurlijk allerlei maatregelen doorvoeren die volgens critici gericht zijn tegen moslims en dus discrimineren en daarom niet zouden kunnen.
pi_177827152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar dat dat geen succesverhaal wordt.
Volgens mij kunnen wij het in de religieuze discussie wel eens worden
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:50:59 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik kan me ook niet voorstellen dat artsen deze operatie uitvoeren. Het is vermoedelijk geen aan artsen voorbehouden ingreep, wat dus betekent dat je niet BIG geregistreerd hoeft te zijn. Als je dat bij wet vastlegt, breekt de discussie natuurlijk los. Lijkt me goed.
Het lijken toch wel gewoon artsen te zijn die zich hiermee bezighouden hoor, zoals hier:

https://www.adamkinderkliniek.nl/

Hier een hele lijst van dit soort klinieken:

https://www.zorgkaartnederland.nl/besnijdeniscentrum
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177827176
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:39 schreef bluemoon23 het volgende:

:D |:( De gebruikelijk trollen en FvD haters bleren pagina`s lang over racisme, extreemrechts en fascisme.
Maar nu is Mr.Major degene die het topic verkankerd _O-

De POL mods laten zich weer van hun objectieve kant zien :W
Dit was inderdaad van dermate bizarre proporties dat ik oprecht verbaasd was, en dat wil wat zeggen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:52:19 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar dat dat geen succesverhaal wordt.
Mja, er zullen sowieso weinig atheisten zijn die daar (willen) gaan wonen. De schoolkeuze is voor atheisten over het algemeen eenvoudiger.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:54:10 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827237
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit was inderdaad van dermate bizarre proporties dat ik oprecht verbaasd was, en dat wil wat zeggen.
Het is natuurlijk maar net wat je normaal vindt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177827252
Even voor de goede orde:

Verkankert. Persoonsvorm tegenwoordige tijd, dus hoor je een T, dan schrijf je een T.

In een topic met een nationalistische beweging als thema zou je toch verwachten dat de Nederlandse taal in ieder geval wel enig respect zou verdienen.
pi_177827254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijken toch wel gewoon artsen te zijn die zich hiermee bezighouden hoor, zoals hier:

https://www.adamkinderkliniek.nl/

Hier een hele lijst van dit soort klinieken:

https://www.zorgkaartnederland.nl/besnijdeniscentrum
Logisch, in ons mooie landje kunnen moslims natuurlijk gewoon dokter worden.
Dan krijg je dus praktijken als ''Al-Gitaan moslim besnijdenissen''.

Ik vraag me af in hoeverre religieuze motieven daar nog ondergeschikt zijn aan de hippocratische eed. Van medisch-ethisch zuiver handelen is in ieder geval geen sprake (hoewel dit geen zwart wit discussie is, uiteraard).
pi_177827275
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Mr.Major het volgende:

Ik vraag me af in hoeverre religieuze motieven daar nog ondergeschikt zijn aan de hippocratische eed.
Nogmaals: die eed hebben we niet in Nederland. Nooit gehad ook.
pi_177827279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde:

Verkankert. Persoonsvorm tegenwoordige tijd, dus hoor je een T, dan schrijf je een T.

In een topic met een nationalistische beweging als thema zou je toch verwachten dat de Nederlandse taal in ieder geval wel enig respect zou verdienen.
hehe
pi_177827292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogmaals: die eed hebben we niet in Nederland. Nooit gehad ook.
bij afstuderen wordt die eed toch elke keer afgelegd hoor. Dus hoezo hebben we die niet?
  woensdag 14 maart 2018 @ 22:57:23 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Logisch, in ons mooie landje kunnen moslims natuurlijk gewoon dokter worden.
Dan krijg je dus praktijken als ''Al-Gitaan moslim besnijdenissen''.

Ik vraag me af in hoeverre religieuze motieven daar nog ondergeschikt zijn aan de hippocratische eed. Van medisch-ethisch zuiver handelen is in ieder geval geen sprake (hoewel dit geen zwart wit discussie is, uiteraard).
Nogmaals, ik denk niet dat als je met je zoontje aanklopt bij zo'n kliniek je eerst de vraag krijgt wat voor motieven je hebt.. en dat als die niet religieus (genoeg) zijn dat je dan de deur wordt gewezen.

De vraag of we dit uberhaupt moeten toestaan is een heel andere vraag natuurlijk. Ik zeg alleen: formeel juridisch heeft deze vrijheid en het bestaan van dit soort klinieken niets met religie te maken. Religieuze motieven zijn geen voorwaarde om dit te mogen doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177827315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

bij afstuderen wordt die eed toch elke keer afgelegd hoor. Dus hoezo hebben we die niet?
Nee. Nooit gebeurd ook.

Zie je het voor je?


"Ik zweer bij Apollo de genezer, bij Asclepius, Hygia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:

Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hen een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.

Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren. Het snijden van de steen zal ik nalaten, ook als de ziekte duidelijk is; ik zal dit overlaten aan hen die hierin bekwaam zijn. In ieder huis waar ik binnentreed, zal ik slechts komen in het belang van mijn patiënten.

Mijn leermeester zal ik eren en liefhebben als mijn ouders; ik zal in gemeenschap met hem leven en zo nodig mijn bezit met hem delen, de kunst leren zonder vergoeding en zonder dat daartoe een schriftelijke belofte nodig is; aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan hen allen zal ik de grondslagen van de kunst leren.

Al hetgeen mij ter kennis komt in de uitoefening van mijn beroep of in het dagelijks verkeer met mensen en dat niet behoort te worden rondverteld, zal ik geheim houden en niemand openbaren. Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn kunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.

Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte daad en van elke verleiding, in het bijzonder van de geneugten der liefde met mannen of vrouwen, of zij vrij zijn of slaaf."


[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 22:58:48 ]
pi_177827372
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Logisch, in ons mooie landje kunnen moslims natuurlijk gewoon dokter worden.
Ja, dat zou niet moeten kunnen!
pi_177827377
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, ik denk niet dat als je met je zoontje aanklopt bij zo'n kliniek je eerst de vraag krijgt wat voor motieven je hebt.. en dat als die niet religieus (genoeg) zijn dat je dan de deur wordt gewezen.

De vraag of we dit uberhaupt moeten toestaan is een heel andere vraag natuurlijk. Ik zeg alleen: formeel juridisch heeft deze vrijheid en het bestaan van dit soort klinieken niets met religie te maken.
Motieven spelen helemaal geen rol. Als het een minderjarig kind zonder zelfbeschikking betreft, zou zonder medische noodzaak een medische ingreep met gezondheidsrisico's niet plaats mogen vinden. Als ik met mijn zoontje naar een plastisch chirurg ga en een derde oor midden op mijn zoontje zijn voorhoofd wil laten plakken dan wordt de kinderbescherming opgebeld.

Er zou niet gevraagd moeten worden naar motivatie, aangezien de motivatie van ouderen geen reden is voor een dokter om de integriteit van het eigen lichaam van een minderjarig kind te schenden
pi_177827404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Nooit gebeurd ook.

Zie je het voor je?

"Ik zweer bij Apollo de genezer, bij Asclepius, Hygia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:

Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hen een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.

Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren. Het snijden van de steen zal ik nalaten, ook als de ziekte duidelijk is; ik zal dit overlaten aan hen die hierin bekwaam zijn. In ieder huis waar ik binnentreed, zal ik slechts komen in het belang van mijn patiënten.

Mijn leermeester zal ik eren en liefhebben als mijn ouders; ik zal in gemeenschap met hem leven en zo nodig mijn bezit met hem delen, de kunst leren zonder vergoeding en zonder dat daartoe een schriftelijke belofte nodig is; aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan hen allen zal ik de grondslagen van de kunst leren.

Al hetgeen mij ter kennis komt in de uitoefening van mijn beroep of in het dagelijks verkeer met mensen en dat niet behoort te worden rondverteld, zal ik geheim houden en niemand openbaren. Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn kunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.

Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte daad en van elke verleiding, in het bijzonder van de geneugten der liefde met mannen of vrouwen, of zij vrij zijn of slaaf."

''Nog steeds leggen medisch studenten een eed of gelofte af op het moment dat zij hun artsbevoegdheid krijgen.''
-wikipedia. (dit is geen Geenstijl toch :D )

er is een gemoderniseerde versie voor gemaakt. Die wordt in de beroepsgroep 'de hippocratische eed' of 'artseneed' genoemd en wordt afgelegd. Strikt genomen is wat jij hier citeert ook niet 'de hippocratische eed' want die is geschreven in oud Grieks.
pi_177827411
quote:
8s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat zou niet moeten kunnen!
stfu troll
pi_177827440
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

er is een gemoderniseerde versie voor gemaakt. Die wordt 'de hippocratische eed' genoemd en wordt afgelegd. Strikt genomen is wat jij hier citeert ook niet 'de hippocratische eed' want die is geschreven in oud Grieks.
De artseneed heeft hier niets mee te maken en staat ook niet zo bekend. Als je niet gelooft in vertalingen, dan vind ik dat verder prima. Je hebt wel meer opvattingen die ik uiterst achterlijk vind, dus zoiets kan daar prima bij.
  woensdag 14 maart 2018 @ 23:04:31 #271
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177827472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Motieven spelen helemaal geen rol. Als het een minderjarig kind zonder zelfbeschikking betreft, zou zonder medische noodzaak een medische ingreep met gezondheidsrisico's niet plaats mogen vinden. Als ik met mijn zoontje naar een plastisch chirurg ga en een derde oor midden op mijn zoontje zijn voorhoofd wil laten plakken dan wordt de kinderbescherming opgebeld.

Er zou niet gevraagd moeten worden naar motivatie, aangezien de motivatie van ouderen geen reden is voor een dokter om de integriteit van het eigen lichaam van een minderjarig kind te schenden
Medische ethiek is een ongelofelijk lastig onderwerp waar we waarschijnlijk meerdere topics mee kunnen vullen. :P

Het is ieg niet zo zwart-wit als je hier stelt. En het is zeker niet zo dat "absolute medische noodzaak want anders gaat de patient overlijden" de enige reden is waarom een arts een ingreep zou kunnen plegen. Er is daar een enorm grijs gebied, waarin best veel mag zonder dat je echt van een "medische noodzaak" kunt spreken. En wanneer je nou echt van "mutilatie" spreekt is ook niet zo zwart-wit als je wellicht zou verwachten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177827500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Medische ethiek is een ongelofelijk lastig onderwerp waar we waarschijnlijk meerdere topics mee kunnen vullen. :P

Het is ieg niet zo zwart-wit als je hier stelt. En het is zeker niet zo dat "absolute medische noodzaak want anders gaat de patient overlijden" de enige reden is waarom een arts een ingreep zou kunnen plegen. Er is daar een enorm grijs gebied, waarin best veel mag zonder dat je echt van een "medische noodzaak" kunt spreken. En wanneer je nou echt van "mutilatie" spreekt is ook niet zo zwart-wit als je wellicht zou verwachten.
Dat klopt allemaal wel, maar voor besnijdenissen wordt het donkergrijs wel erg opgerekt.
pi_177827591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De artseneed heeft hier niets mee te maken en staat ook niet zo bekend. Als je niet gelooft in vertalingen, dan vind ik dat verder prima. Je hebt wel meer opvattingen die ik uiterst achterlijk vind, dus zoiets kan daar prima bij.
dat laatste was een grapje uiteraard.

De waarheid ligt in het midden. Hippocrates/ ''de'' hippocratische eed wordt inderdaad niet geciteerd. Er is een inhoudelijk eigenlijk gelijke eed, die dus gemoderniseerd is. Het punt dat ik wilde maken is dat de hippocratische principes nog steeds gelden (niet dat we ze hetzelfde interpreteren als Hippocrates) en dat artsen die eed ook afleggen.
pi_177827718
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

dat laatste was een grapje uiteraard.

De waarheid ligt in het midden. Hippocrates/ ''de'' hippocratische eed wordt inderdaad niet geciteerd. Er is een inhoudelijk eigenlijk gelijke eed, die dus gemoderniseerd is. Het punt dat ik wilde maken is dat de hippocratische principes nog steeds gelden (niet dat we ze hetzelfde interpreteren als Hippocrates) en dat artsen die eed ook afleggen.
Dat doen ze dus niet, maar goed.
pi_177827730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

stfu troll
Oh, je was niet sarcastisch dus.
pi_177827988
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat doen ze dus niet, maar goed.
Een eed met daarin nog steeds die principes ingebed.
pi_177827997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde:

Verkankert. Persoonsvorm tegenwoordige tijd, dus hoor je een T, dan schrijf je een T.

In een topic met een nationalistische beweging als thema zou je toch verwachten dat de Nederlandse taal in ieder geval wel enig respect zou verdienen.
grammar nazi ?
pi_177828423
Grammaticafascist. (Leuk scrabblewoord.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177830989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

grammar nazi ?
Dat is geen grammatica, maar spelling.
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:39:25 #280
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177832630
Ik zie dat mijn berichten een hoop discussie hebben veroorzaakt met als leuke bijvangst de terugkeer van Mr. Major :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177832801
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:? Jij bedenkt je eigen waarheid weer 8)7

Waar jij waarschijnlijk op doelt dat ik het knap irritant vind dat extreemrechts als "het grote gevaar" van tegenwoordig wordt afgeschilderd (onder andere door jou).
En dat terwijl extreemrechts maar een marginale beweging in Nederland is van misschien enige tientallen die echt actief zijn binnen en vereniging.
En ja, als tegengeluid begin ik dan over extreemlinks wat eigenlijk veel meer salonfähig is (absurd eigenlijk) en wat "niet zo erg" wordt gevonden.
Extreem-links stelt politiek gezien niets voor in ons land. De meest linkse partij is de SP, en zelfs die houdt er betrekkelijk beschaafde standpunten op na. Mijn club is het weliswaar niet, maar met het communisme heeft de partij niets van doen.

De wat meer extreme partijen ter rechterzijde (PVV en FvD) flirten wel met radicale opvattingen. Wilders is ronduit hatelijk richting bepaalde bevolkingsgroepen (moslims, asielzoekers). terwijl Baudet plezier lijkt te scheppen in het aanschurken tegen extreme denkers.

Wat stelt de linkse politiek daar tegenover? Wat geneuzel over de inclusieve samenleving. Nou nou, poeh poeh, de Nederlandse goelag is bijna een feit.

quote:
En over de misdaden van de socialisten ? De socialistiche regimes in onder andere China, Sovjetunie, Cambodja etc hebben voor vele tientallen miljoenen doden gezorgd.
Iets wat nog veel te veel onderbelicht is.
Wanneer vergeleken met de aandacht die het nazisme krijgt in ons land, zijn de misdaden van socialistische regimes misschien onderbelicht. Maar dat is dan ook niet zo vreemd. Weinig Nederlanders die familieleden hebben die zijn omgebracht door de Rode Khmer. Daarentegen hebben de nazi's een grote rol gespeeld in de recente geschiedenis van ons land. Vrijwel iedereen heeft wel (verre) familie die op een of andere manier heeft geleden onder het juk van de nazi's.

Hell, hier niet ver vandaan hebben de nazi's een razzia uitgevoerd. Vrijwel alle mannen die zijn meegenomen hebben het einde van de oorlog niet gehaald.

Vind je het gek dat daar iets meer aandacht voor is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:49:35 #282
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177832802
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:54 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde:

Verkankert. Persoonsvorm tegenwoordige tijd, dus hoor je een T, dan schrijf je een T.

In een topic met een nationalistische beweging als thema zou je toch verwachten dat de Nederlandse taal in ieder geval wel enig respect zou verdienen.
Mensen die de Nederlandse taal respecteren nemen het ''woord'' verkankert niet in de mond. :|W Meer wat voor aanhangers van ADO Den Haag dan FVD.

Verder met je eens hoor Bluemoontje. O+
pi_177832895
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Extreem-links stelt politiek gezien niets voor in ons land. De meest linkse partij is de SP, en zelfs die houdt er betrekkelijk beschaafde standpunten op na. Mijn club is het weliswaar niet, maar met het communisme heeft de partij niets van doen.

De wat meer extreme partijen ter rechterzijde (PVV en FvD) flirten wel met radicale opvattingen. Wilders is ronduit hatelijk richting bepaalde bevolkingsgroepen (moslims, asielzoekers). terwijl Baudet plezier lijkt te scheppen in het aanschurken tegen extreme denkers.

Wat stelt de linkse politiek daar tegenover? Wat geneuzel over de inclusieve samenleving. Nou nou, poeh poeh, de Nederlandse goelag is bijna een feit.

[..]

Wanneer vergeleken met de aandacht die het nazisme krijgt in ons land, zijn de misdaden van socialistische regimes misschien onderbelicht. Maar dat is dan ook niet zo vreemd. Weinig Nederlanders die familieleden hebben die zijn omgebracht door de Rode Khmer. Daarentegen hebben de nazi's een grote rol gespeeld in de recente geschiedenis van ons land. Vrijwel iedereen heeft wel (verre) familie die op een of andere manier heeft geleden onder het juk van de nazi's.

Hell, hier niet ver vandaan hebben de nazi's een razzia uitgevoerd. Vrijwel alle mannen die zijn meegenomen hebben het einde van de oorlog niet gehaald.

Vind je het gek dat daar iets meer aandacht voor is?
Ja maar whatabout links :'( :'( :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177832932
Wel grappig is dat Annebol een harde nazi blijkt te zijn. Maar dat was natuurlijk een grapje :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177833248
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We zullen het habitue wel even vragen, want we mogen niet interpreteren.

Habitue, vind jij het allemaal een complot van de media, of was jouw "nouja het is wel merkwaardig" een nuancering, en vind je het niet een complot, maar denk je dat er wel een probleem is met de berichtgeving door Nederlandse media?
Hoi Major,

Flink de boel op stelten aan het zetten zie ik.

Geen complotdenker hier hoor. Ik ben er zelf nog niet over uit wat de reden kan zijn waarom een zaak die 10 keer ernstiger is dan Dutroux hier vrijwel geen aandacht krijgt.
Zal toch wel met politieke correctheid te maken hebben lijkt me.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177833313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:15 schreef habitue het volgende:

[..]

Hoi Major,

Flink de boel op stelten aan het zetten zie ik.

Geen complotdenker hier hoor. Ik ben er zelf nog niet over uit wat de reden kan zijn waarom een zaak die 10 keer ernstiger is dan Dutroux hier vrijwel geen aandacht krijgt.
Zal toch wel met politieke correctheid te maken hebben lijkt me.
Was gewoon op het Nos-journaal vanmorgen. Maar ik snap dat het pas goed is als er maandag meteen met grote schreeuwerige koppen op gereageerd was?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177833392
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Was gewoon op het Nos-journaal vanmorgen. Maar ik snap dat het pas goed is als er maandag meteen met grote schreeuwerige koppen op gereageerd was?
Hoi pompom,

Ah dat wist ik niet. Als ik overigens naar NOS.nl ga en ik scroll de pagina door vind ik niks. Wel iets over een puppy die dood ging in een vliegtuig.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:08:15 #288
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177835365
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
Wel grappig is dat Annebol een harde nazi blijkt te zijn. Maar dat was natuurlijk een grapje :')
Hier spreekt kereltje Pechtold :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:08:37 #289
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177835374
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Hoi pompom,

Ah dat wist ik niet. Als ik overigens naar NOS.nl ga en ik scroll de pagina door vind ik niks. Wel iets over een puppy die dood ging in een vliegtuig.
Is ook zielugg
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177835417
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Hoi pompom,

Ah dat wist ik niet. Als ik overigens naar NOS.nl ga en ik scroll de pagina door vind ik niks. Wel iets over een puppy die dood ging in een vliegtuig.
https://nos.nl/artikel/22(...)sbruikschandaal.html
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177835449
quote:
En natuurlijk weer niets over de achtergrond van de daders. Slinkse policor altijd.
pi_177835507
quote:
ER STAAT NIET OP SCHREEUWERIGE MANIER BIJ DAT HET PAKISTAANSE MOSLIMS ZIJN!!111!!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177835515
quote:
8s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En natuurlijk weer niets over de achtergrond van de daders. Slinkse policor altijd.
Babystapjes, je kan niet in één keer van staatspropagandakanaal naar objectieve hoeder van de waarheid gaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177835634
Ohja ik stel aan de kaak dat de zaak minder aandacht krijgt dan het verdient en ik ben natuurlijk meteen een PVV tokkie die moslims wil bashen. Het blijft altijd wel lastig natuurlijk om normaal te doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177835643
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:26 schreef habitue het volgende:
Ohja ik stel aan de kaak dat de zaak minder aandacht krijgt dan het verdient en ik ben natuurlijk meteen een PVV tokkie die moslims wil bashen. Het blijft altijd wel lastig natuurlijk om normaal te doen.
Waar lees je dat precies?
pi_177835646
quote:
9s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar lees je dat precies?
Dat spat van jullie reacties af.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177835716
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat spat van jullie reacties af.
Dan heb je wel een bijzondere manier van lezen.
pi_177835729
quote:
9s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan heb je wel een bijzondere manier van lezen.
Niet echt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177835740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Niet echt.
Jij stemt natuurlijk FvD, de snobistische versie van de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177835752
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij stemt natuurlijk FvD, de snobistische versie van de PVV.
Nee hoor, VVD gestemd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')