Pluspunten voor mij dat ik weet wie je bentquote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:35 schreef Sen.Obonda het volgende:
Pluspunten voor de persoon die raad waarom de TT politiek relevant is.
Ken ik jou eveneens? Ik ga met een aantal PVV'ers/FvD'ers om maar geen van hen gedragen zich als jij dus ben benieuwd.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Pluspunten voor mij dat ik weet wie je bent
Is het een verwijzing naar flauwe stripjes van 4chan/pol?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:35 schreef Sen.Obonda het volgende:
Pluspunten voor de persoon die raad waarom de TT politiek relevant is.
Nee, het is het stopwoord van Senator Clay Davis uit de tv-serie The Wire.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Is het een verwijzing naar flauwe stripjes van 4chan/pol?
Is goed Piet, weet echter nog niet wie je bent en wie je denkt dat ik ben.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:53 schreef Drugshond het volgende:
Gedragen is trouwens een werk(woord). En het is weekend. Valt niet goed ter aarde.
En daar kom je pas achter na een registratie op 8 feb 2018.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:53 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Nee, het is het stopwoord van Senator Clay Davis uit de tv-serie The Wire.
Mijn username is een verwijzing naar een uitspraak die Clay Davis deed toen hij voor moest komen wegens vermeende corruptie. Hij noemde de OvJ, Rupert Bond, toen Prosecutor Obonda waarmee hij impliceerde dat Bond een wannabe Barack Obama was. Obama had overigens toen die aflevering werd uitgezonden pas net zijn deelname aan de presidentsverkiezingen van 2008 aangekondigd.
Nee, ben al jaren fan van die serie.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En daar kom je pas achter na een registratie op 8 feb 2018.
Waar je mee omgaat word je mee besmet.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 15:47 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Ken ik jou eveneens? Ik ga met een aantal PVV'ers/FvD'ers om maar geen van hen gedragen zich als jij dus ben benieuwd.
Inb4 AFD-vergelijkingen.
Schat je me echt als een PVV'er/FvD'er inquote:Op zaterdag 17 februari 2018 17:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waar je mee omgaat word je mee besmet.
Ja doe maar niet dus.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:08 schreef Perrin het volgende:
Als je lollig wil zijn moet je జ్ఞా appen naar je matties met een iPhone
https://techcrunch.com/20(...)e-ios-mac-text-bomb/
Ja.quote:Op zondag 18 februari 2018 11:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je überhaupt deze pagina nog laden door Perrin's post?
Dat probleem hebben natuurlijk veel mensen. Er is in de nationale vergaderzaal natuurlijk geen ruimte voor 17 miljoen visies, maar slechts een zeer, zeer beperkte selectie daarvan. Goede kans natuurlijk dat de partij die pleit voor een liberale communistische autarkische samenleving net ontbreekt terwijl dat wel de partij is die goed aansluit bij jouw visie.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 00:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik gebruik inderdaad 'invloed' en 'beslissen' een beetje door elkaar. Mijn excuses daarvoor. Het gaat er mijn in principe vooral om dat het huidige 'one vote covers all' wat mij betreft niet meer voldoende is. Ik voel mij niet vertegenwoordigd in de Kamer (of gemeenteraad) omdat geen enkele politieke partij met zijn programma ook maar een beetje voldoet aan mijn visie op hoe Nederland bestuurd moet worden en zich verder moet ontwikkelen. Het maken van een keuze rond de verkiezingen is voor mij dan ook een lastige klus.
Zie daar. De visie wordt wel degelijk gedragen.quote:Ik snap dat, tenzij ik zelf een politieke beweging opricht waarin ik het alleen zelf voor het zeggen heb, de kans dat zich wel een partij meldt waarmee ik me kan vereenzelvigen niet groot is. Het gevolg is dat ik met lede ogen moet zien dat de partij waarop ik heb gestemd beleid ondersteund waar ik fundamenteel tegen ben. Of nog erger, de partij haalt de kamer niet en heeft helemaal geen invloed of blijft buiten het kabinet en heeft slechts zeer beperkte invloed. Als ik naar de totale Kamer kijk, zie ik echter wel dat veel van mijn visies daar gedragen worden, alleen door verschillende partijen.
De invloed van de Nederlander op politieke partijen reikt verder dan het partijlidmaatschap.quote:Nou zou ik natuurlijk lid kunnen worden van een partij, dat ben ik in het verleden ook geweest, om de partij meer te hervormen in de richting van hoe ik naar de wereld kijk. Maar dat is ook een heilloze weg. Bijna 98 procent van Nederland is geen lid van een politieke partij en heeft daarmee geen invloed op de richting waarin partijen zich ontwikkelen.
De opvatting dat wij werken met een representatieve democratie omdat de afstanden te groot waren is nieuw voor mij. Ik vind hem eerlijk gezegd ook niet logisch. Wij werken met een representatieve democratie omdat wij de beste onder ons afvaardigen om ons zelf te besturen opdat wij burgers ons bezig kunnen houden met de andere taken en verplichtingen die het levens ons biedt.quote:Zoals ik in mijn vorige posting al schreef was het in het verleden logisch om je als kiezer te laten vertegenwoordigen door iemand die je min of meer vertrouwde om goed beleid te maken. Afstanden waren groot, communicatiemogelijkheden beperkt en zo zijn er nog wel wat redenen te bedenken waarom representatieve democratie in het verleden de beste oplossing was. Of je dat dan doet zoals wij of met een districtenstelsel is een heel andere discussie, die wel van invloed is op de afstand tussen kiezer en gekozene.
Dat klinkt erg ingewikkeld, erg omslachtig en hoe bepalen we dan op welke dossiers wie wel en geen mandaat heeft?quote:Ik zou verkiezingen graag zien als een soort blokkendoos van onderwerpen, waarbij ik met de verschillende steentjes die bij mijn visie passen mijn eigen huisje bouw, zoals alle andere kiezers hun eigen huisje kunnen samenstellen. Die blokken bestaan uit delen van het programma van politieke partijen. Daardoor kun je dus voor een stukje CDA, een stukje PVV, een deeltje D66 en wat Groen Links stemmen op bepaalde beleidsterreinen.
Hoe een nodeloos complex stelsel recht doet aan een complexe samenleving ontgaat mij. Als de kiezer het kiezen niet meer kan begrijpen, is er dan nog wel sprake van democratische legitimatie?quote:Op die manier kan dan op verschillende beleidsterreinen gerichter beleid worden gemaakt dat voldoet aan de visie van de meerderheid van de kiezers op dat beleidsterrein. Dit zorgt voor een heel andersoortige taak voor parlement en kabinet dan in het huidige stelsel, maar doet wel meer recht aan de huidige, gecompliceerdere maatschappij door ontwikkelingen als de ontzuiling, de het vervagen van de klassiekere verdeling tussen links en rechts, veranderende demografie en meer zaken. De verdeling uitvoerende macht en controlerende macht blijft echter wel in stand.
Ik denk dat het goed en belangrijk is om na te denken over hoe de Nederlandse democratie beter kan. Dat doe ik ook. Maar de roep om verandering t.b.v verandering deel ik niet. Van de meerderheid van de plannen die wordt ingediend denk ik:quote:Via correctieve, bindende referenda kan de burger dan indien nodig het laatste woord hebben omdat omstandigheden en meningen tussen verkiezingen door kunnen veranderen.
Met de omschrijving hierboven zal ik wel behoren tot de door de net vertrokken deelnemer aan deze chat als 'idioten' aangeduide groep en het is natuurlijk ook allemaal erg onrealistisch op de korte termijn. Maar ik vind het interessant om na te denken over manieren om de democratie in Nederland te vernieuwen en te versterken en dit is daarin mijn denkrichting. Ik erken ook direct dat het geen compleet plan is en dat er geen haken en ogen aan zitten.
En dan is het wel weer genoeg tekst op een vrijdagavond na een avondje in de kroeg.
voor wie voetvolk je?quote:Op zondag 18 februari 2018 14:25 schreef Ryon het volgende:
Nog maar 31 dagen tot aan de verkiezingen. Aan de ene kant begin ik er net lol in te krijgen, aan de andere kant gaat het nu pas echt druk worden en ben ik blij als het er weer op zit.
Ik heb me er nog geen moment mee bezig gehouden eigenlijk.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:25 schreef Ryon het volgende:
Nog maar 31 dagen tot aan de verkiezingen. Aan de ene kant begin ik er net lol in te krijgen, aan de andere kant gaat het nu pas echt druk worden en ben ik blij als het er weer op zit.
Over kutbandjes gesproken:quote:Op zondag 18 februari 2018 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, een boos "fuck the cops"-ventje met kutbandje.
Heb me nog niet verdiept in standpunten.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:25 schreef Ryon het volgende:
Zijn een beetje gimmick-items geworden de laatste jaren. Ik geloof niet dat iemand ze serieus om de muziekbeleving draait. Maar ze zijn erg goedkoop om te maken, lekker retro en het perfecte visitekaartje of hebbedingetje om te verkopen als band.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over kutbandjes gesproken:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)emaal-terug-a1592373
Ik dacht dat jij van na de cassettebandjes was.quote:Op zondag 18 februari 2018 15:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn een beetje gimmick-items geworden de laatste jaren. Ik geloof niet dat iemand ze serieus om de muziekbeleving draait. Maar ze zijn erg goedkoop om te maken, lekker retro en het perfecte visitekaartje of hebbedingetje om te verkopen als band.
Ik heb laatst trouwens ook een cassettebandje gedraaid, voor de eerste keer sinds de Discman uitkwam
Dat ligt er een beetje aan hoe je dat definieert. Ik ben jonger dan de CD, maar ik heb toen ik klein was heel veel naar cassettebandjes geluisterd. Ik denk dat ik pas een CD-speler had rond de eeuwwisseling, misschien iets er voor.quote:Op zondag 18 februari 2018 15:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij van na de cassettebandjes was.
Ik wist ook niet dat de CD even oud was als ik.quote:Op zondag 18 februari 2018 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan hoe je dat definieert. Ik ben jonger dan de CD, maar ik heb toen ik klein was heel veel naar cassettebandjes geluisterd. Ik denk dat ik pas een CD-speler had rond de eeuwwisseling, misschien iets er voor.
Klopt ja. Ik was te jong om dat zelf te doen maar ik had ook bandjes waar altijd de DJ door het outtro heen luldequote:Op zondag 18 februari 2018 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wist ook niet dat de CD even oud was als ik.
Ik zat halverwege de jaren '90 nog wel braaf naar de top 40 te luisteren om op het juiste moment liedjes op te nemen.
Daarna ging het vrij rap met de CD in mijn beleving.
Ik ben verkiesbaar voor de lokale VVD. In ons dorp doen aardig wat partijen mee (waaronder het Forum) dus het is bijna dagelijks bal.quote:
quote:Op zondag 18 februari 2018 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ben verkiesbaar voor de lokale VVD. In ons dorp doen aardig wat partijen mee (waaronder het Forum) dus het is bijna dagelijks bal.
Zijn wel lid.quote:
Ik dacht dat het over de Centrum Democraten ging.quote:Op zondag 18 februari 2018 16:32 schreef john2406 het volgende:
Ik stel vast dat het niet over politiek gaat?
Of toch een sneufje of sleufje.
Ik ook.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over de Centrum Democraten ging.
Monolith is 35 (of wordt dat dit jaar). De CD daarvoor CP werd in 1983 geïntroduceerd, de CD, daarvoor gerommel met cassettebandjes, ook.quote:Op zondag 18 februari 2018 17:03 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over de Centrum Democraten ging.
Op zijn minst koffie vermoed ik?quote:Op zondag 18 februari 2018 19:51 schreef sigme het volgende:
Zou dat nou nog wat opleveren, gemeenteraadslid zijn?
Als bijbaan is het aardig, toch?quote:Op zondag 18 februari 2018 19:57 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet wat het inwonertal precies is, en te lui om het op te zoeken dus ik gok wat, en dan schuift het hier dan rond de 1500 per maand zie ik. Ook geen vetpot.
Mij lijkt het niks, een hoop gedoe en gezeur en stank voor dank.
Ach, je hebt een Audi Quatro, wat lul je nu?quote:Op zondag 18 februari 2018 20:00 schreef john2406 het volgende:
Logisch denk ik dan uit iedere tegenslag kan men sterker eruit komen?
Tenzij ik voorheen gebroken zou worden, moet ik er wel eerst eens bij horen dan, en denk niet met twee stemmetjes echter als die twee anders naar anderen gaan?
Alsof dat alles is?quote:Op zondag 18 februari 2018 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, je hebt een Audi Quatro, wat lul je nu?
quote:
Vind ik geen beste bijbaan. Niet genoeg om van te leven, wel zoveel werk dat het veel kost.quote:In de kleinste gemeenten besteden ze twaalf uur aan het raadswerk, in de vier grote steden is het gemiddeld 27 uur per week. Het landelijk gemiddelde ligt op zestien uur. In die uren moeten ze vergaderen, stukken lezen en contact met burgers onderhouden. Dat valt niet mee, blijkt uit de reacties.
Alleen in samenhang met strooien, anders niet.quote:Op zondag 18 februari 2018 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, eh, jij noemt even je auto hè. Ik bedoel duh.
Als het moeite kost is het niks voor je, uit de mouw moet je het kunnen schudden.quote:Op zondag 18 februari 2018 20:03 schreef sigme het volgende:
Vind ik geen beste bijbaan. Niet genoeg om van te leven, wel zoveel werk dat het veel kost.
Valt wel mee als je goed kan lullen wrs. Als je bijbaan neemt als raadslid VVD en nog deeltijd baantje ergens als software-tester, zoals jij bent toch? Ga je zeker > 3.000 euro/mnd verdienen. Later kun je nog doorstoten naar provinciale staten ook, niet echt moeilijk. Althans volgens ex-collega van me. Maar ik weet niet welke partij ik lid moet worden, is echt kut.quote:Op zondag 18 februari 2018 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Vind ik geen beste bijbaan. Niet genoeg om van te leven, wel zoveel werk dat het veel kost.
Het is nogal weinig inderdaad, gezien het werk wat je er in moet stoppen. Daarom zijn raadsleden ook over het hele land erg lastig te vinden.quote:Op zondag 18 februari 2018 19:57 schreef sigme het volgende:
Ik weet niet wat het inwonertal precies is, en te lui om het op te zoeken dus ik gok wat, en dan schuift het hier dan rond de 1500 per maand zie ik. Ook geen vetpot.
Mij lijkt het niks, een hoop gedoe en gezeur en stank voor dank.
Liever niet nog een keer. Wat een ramp.quote:
VVD?quote:Op zondag 18 februari 2018 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Valt wel mee als je goed kan lullen wrs. Als je bijbaan neemt als raadslid VVD en nog deeltijd baantje ergens als software-tester, zoals jij bent toch? Ga je zeker > 3.000 euro/mnd verdienen. Later kun je nog doorstoten naar provinciale staten ook, niet echt moeilijk. Althans volgens ex-collega van me. Maar ik weet niet welke partij ik lid moet worden, is echt kut.
PvdD, dan???quote:Op zondag 18 februari 2018 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
VVD?![]()
Verder vind ik mijn leven al veel te druk met m'n 30-urige baantje, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om daar 20 uur takkewerk bijop te gooien. En mijn lief en m'n dieren zouden me verlaten - terecht.
Ik heb mezelf altijd in enige mate aangetrokken gevoeld tot de VVD.quote:Op zondag 18 februari 2018 16:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ben verkiesbaar voor de lokale VVD. In ons dorp doen aardig wat partijen mee (waaronder het Forum) dus het is bijna dagelijks bal.
Wiegel was degene die proclameerde: een VVD'er raakt niet in opspraak.quote:Op zondag 18 februari 2018 20:42 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Ik heb mezelf altijd in enige mate aangetrokken gevoeld tot de VVD.
Hetgeen me echter weerhield om er politiek actief voor te worden was Wiegel, een figuur waar ik gewoonweg niet achter kon staan maar belangrijker nog: het imago van een elitaire partij.
In hoeverre is de partij de afgelopen jaren veranderd en een echte volkspartij geworden en in hoeverre is dat Rutte's verdienste?
Naast Rutte heeft Dijkhoff, een mede-Brabander, ervoor gezorgd dat ik het toch weer overweeg.
Dat zijn beide echter landelijke politici. De lijsttrekker in Amsterdam, Van der Burg kwam in het lijsttrekkersdebat echter eveneens uitermate net over. De vraag is echter in hoeverre hij representatief is voor de VVD als geheel.
Politiek draait immers voor een deel om contacten leggen en dat gaat toch het eenvoudigst in een omgeving waarin je je op je gemak voelt.
Wordt terugkijken, ben bezig met iets voor de studie.quote:
Echt heel scherpe vragen worden er helaas niet gesteld.quote:Op zondag 18 februari 2018 21:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wordt terugkijken, ben bezig met iets voor de studie.
Wel interessant, mijn onderzoeksvraag was hoe politieke partijen issue framing gebruiken om de publieke opinie te beïnvloeden. Best veel over te vinden.
Is niet aan Twan besteed.quote:Op zondag 18 februari 2018 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Echt heel scherpe vragen worden er helaas niet gesteld.
Uiteraard zegt hij dat hij Wilders boven Baudet verkiest, Baudet is nog een echte concurrent.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:40 schreef skysherrif het volgende:
Paar interessante uitspraken van Rutte bij WNL, zo verkiest hij Wilders boven Baudet en zou Dijkhoff hem nu al kunnen opvolgen
Het idee achter het concept is ook niet dat Twan ze stelt.quote:
Niet zo gek aangezien Wilders de mentor van Rutte is geweest vroeger bij de VVD.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:40 schreef skysherrif het volgende:
Paar interessante uitspraken van Rutte bij WNL, zo verkiest hij Wilders boven Baudet en zou Dijkhoff hem nu al kunnen opvolgen
Dan kijk jij een ander programma dan ik.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het idee achter het concept is ook niet dat Twan ze stelt.
Bron?quote:Op zondag 18 februari 2018 23:48 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Niet zo gek aangezien Wilders de mentor van Rutte is geweest vroeger bij de VVD.
Ja, inderdaad. Bovendien mikken de PVV en de VVD op een grotendeels verschillend electoraat (in tegenstelling tot FvD).quote:Op zondag 18 februari 2018 23:46 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Uiteraard zegt hij dat hij Wilders boven Baudet verkiest, Baudet is nog een echte concurrent.
Docu Wilders.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:53 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij is dat toch echt Opstelten.
Dat is nu inderdaad het geval maar in de begintijd van de PVV viste Geert naar mijn idee wel degelijk voor een deel in dezelfde vijver als de VVD.quote:Op zondag 18 februari 2018 23:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Bovendien mikken de PVV en de VVD op een grotendeels verschillend electoraat (in tegenstelling tot FvD).
Hier is Klaas Dijkhoff het niet mee eensquote:Op zondag 18 februari 2018 23:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Bovendien mikken de PVV en de VVD op een grotendeels verschillend electoraat (in tegenstelling tot FvD).
Schril contrast inderdaad met de flapdrop die ie heeft opgevolgd.quote:Op maandag 19 februari 2018 00:01 schreef skysherrif het volgende:
Had toch niet het idee dat hij het zo bedoelde, maar het zou een logische verklaring zijn.
Vond het iig een boeiende uitzending van WNL en moet toch ook zeggen dat ik wel bewondering heb voor onze premier.
Ik lees vijf dagbladen. Inclusief de Telegraaf.quote:Op maandag 19 februari 2018 00:28 schreef skysherrif het volgende:
Is iemand hier ooit iemand tegengekomen die openlijk toegaf de telegraaf te lezen trouwens?
Jeetje, waar haal je de tijd vandaan.quote:Op maandag 19 februari 2018 00:30 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik lees vijf dagbladen. Inclusief de Telegraaf.
Ik word er zelfs voor betaald. 😉quote:Op maandag 19 februari 2018 00:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jeetje, waar haal je de tijd vandaan.
Ja, wel beide PVV'ers.quote:Op maandag 19 februari 2018 00:28 schreef skysherrif het volgende:
Is iemand hier ooit iemand tegengekomen die openlijk toegaf de telegraaf te lezen trouwens?
Ohhh, why?quote:Op maandag 19 februari 2018 00:34 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik word er zelfs voor betaald. 😉
Media-analyse is een deel van mijn werk. Ik lees vooral de financiële paginas, maar pik de rest ook mee.quote:
De leidinggevende van mijn leidinggevende, onder andere.quote:Op maandag 19 februari 2018 00:28 schreef skysherrif het volgende:
Lekker op internet met moord dreigen, stoere boy weer.quote:Op zondag 18 februari 2018 21:33 schreef Drugshond het volgende:
2 turkse grappen makkers (<<20) proberen mijn moeder net iets te veel voor de gek te houden.
De volgende grap is denk is iets minder grappig. Overleven ze niet,
Gaat er nog iemand?quote:Nederlanders die afscheid willen nemen van de afgelopen woensdag overleden oud-premier Ruud Lubbers kunnen maandag terecht in de Laurentius- en Elisabethkathedraal in Rotterdam. Het publiek is daar welkom tussen 13.00 en 19.00 uur. De kist met het stoffelijk overschot staat opgesteld en er ligt een condoleanceregister.
Voor genodigden is er dinsdag om 12.00 uur een besloten herdenkingsdienst in het zelfde kerkgebouw. Aansluitend is de begrafenis in familiekring.
Zestien jaar geleden was de kathedraal het decor voor het afscheid en de uitvaart van vermoorde politicus Pim Fortuyn.
Ruud Lubbers overleed woensdag op 78-jarige leeftijd. De CDA'er was van 1982 tot 1994 minister-president.
Eriksd.quote:Op maandag 19 februari 2018 00:28 schreef skysherrif het volgende:
Demonisering!!11quote:Op maandag 19 februari 2018 10:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Wel mooi dat het artikel in De Correspondent over Baudets bezoeken aan vader Le Pen eindigt met de regel 'Jean-Marie Le Pen is ook gecontacteerd, maar hij herinnerde zich de ontmoetingen met Baudet niet.'.
Kan je dat scharen onder "Ich habe es nicht gewusst"?quote:Op maandag 19 februari 2018 10:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Wel mooi dat het artikel in De Correspondent over Baudets bezoeken aan vader Le Pen eindigt met de regel 'Jean-Marie Le Pen is ook gecontacteerd, maar hij herinnerde zich de ontmoetingen met Baudet niet.'.
Luister je nu ook radio 1?quote:Op maandag 19 februari 2018 10:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
1 van de leden die uit FvD is gezetquote:Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Nope... wie zit er bij Sven Kockelmann?
Marginaal figuur is het toch ook.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ah, ik zal het straks even terugluisteren.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
1 van de leden die uit FvD is gezet
Zeer interessant ja, hij gebruikte het ook al in die grote partijspeech die nog door de snijtafel werd geanalyseerd. Had toen nog even opgezocht wat hij met Boreaal bedoelde, maar kon er weinig over vinden. Dit schijnt er wel weer een interessant licht op, goed artikeltje weer.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Die passage over het gebruik van het woord 'boreaal' vond ik het belangrijkste gedeelte uit dat artikel. Ik kende de politieke definitie van dat woord niet.
Wat dat betreft is Baudet stukken enger dan Wilders.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:50 schreef skysherrif het volgende:
https://decorrespondent.n(...)50064609845-5367fbaa
Hier trouwens dat artikel.
Ooit bedacht dat veel van zijn aanhangers simpelweg geen moeite hebben met Baudets radicale gedachtegoed?quote:Op maandag 19 februari 2018 12:00 schreef Mystikvm het volgende:
Duidelijk weer uit welk hout Baudet gesneden is. Helaas zijn dit soort diepgravende artikelen niet genoeg om mensen die in hem al de grote democratische verlosser zien tot inkeer te bewegen. Ze hebben hem al als een Messias op het voetstuk gehesen. Daar nu nog van af willen zijn zou een ongemakkelijke waarheid zijn, dat ze hem verkeerd in hebben geschat. Mensen zijn nu eenmaal niet zo goed in zelfreflectie.
Net als in de jaren '30 zal de ideologische radicalisering ook gewoon bij zijn electoraat toe gaan slaan. Liever mee het graf in dan je ongelijk toegeven. Dat is de menselijke aard. Baudet probeert gewoon raszuiverheidstheoriëen aan de man te brengen onder de vlag van democratische vernieuwing zoals een energiemaatschappij klanten probeert te lokken met een gratis iPad.
quote:De manier waarop EU-wetgeving tot stand komt moet doorzichtiger worden. Nationale parlementen moeten bijvoorbeeld kunnen controleren wat een minister in Brussel heeft gestemd. Daarom hebben drie Nederlandse parlementariërs in Brussel een glazen doos overhandigd aan Mario Centeno, de voorzitter van de eurogroep. Dat overleg van de ministers van Financiën van de eurolanden is volgens Pieter Omtzigt (CDA) het minst transparant van alle bijeenkomsten van EU-ministers.
Centeno nam de doorzichtige doos in ontvangst die Omtzigt, Renske Leijten (SP) en Martin van Rooijen (50PLUS) namens de Nederlandse Kamercommissie Europese Zaken en 26 nationale parlementen in de EU aanboden. ,,Ook binnen de eurogroep praten wij al over manieren waarop we dat wetgevingsproces opener kunnen maken’’, zei de Portugees.
In de box zat een stuk met een aantal aanbevelingen waarmee de nationale volksvertegenwoordigers het wetgevingsproces beter kunnen volgen. Zo moeten alle documenten zo snel mogelijk publiek toegankelijk zijn, de stemverhoudingen openbaar worden en organen als de eurogroep worden geformaliseerd. ,,De ministers besluiten hier bijvoorbeeld over het geld waarmee we landen redden. Dat gaat om miljarden'', aldus Leijten.
Nadat hij de doos had ontvangen sprak Centeno met de Nederlandse politici achter gesloten deuren. Volgens hen heeft hij toegezegd dat het document in de eurogroep wordt besproken en komt er een vervolgafspraak. De delegatie wil dan enkele politici uit andere EU-landen meenemen.
Het stuk is ook naar EU-president Donald Tusk en Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker gestuurd.
In de reacties op dat artikel:quote:Op maandag 19 februari 2018 10:50 schreef skysherrif het volgende:
https://decorrespondent.n(...)50064609845-5367fbaa
Hier trouwens dat artikel.
quote:In juni 2017 was er een BKB reünie waarbij meerdere lichtingen elkaar ontmoetten. Behalve onze lichting, was Thierry Baudet van lichting 5 er toen ook, met een FvD partijgenoot van hem. Een paar van de BKB'ers van mijn lichting spraken toen met hen, waaronder ik. Al na een paar zinnen maakt Baudet toen grove seksistische opmerkingen over vrouwen waarin hij twijfelde over hun intelligentie, en noemde moslims in Nederland vervelende jongens die onze vrouwen lastigvallen. Met open mond hoorden we vervolgens aan hoe zijn partijgenoot zonder schaamte een visie van wit-etnisch Nederland beoogde. Allochtonen waren volgens hem geen Nederlanders, maar bvb Turken opgegroeid in buitenlands grondgebied. Het beste zou zijn als ze allemaal weg zouden zijn. We moesten trots zijn op het koloniale verleden van moorden, verkrachten en veroveren. Afrika is arm en zal nooit rijk worden vanwege de genetische domheid van de Afrikanen.
Die zijn er zeker. Maar ik denk dat het merendeel van de mensen die blijven plakken bij die partij het meer accepteren als iets waar ze ook wel mee kunnen leven om zo hun eigen wensdenken wat ze hebben geprojecteerd op hun grote voorbeeld niet ter discussie hoeven te stellen.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat veel van zijn aanhangers simpelweg geen moeite hebben met Baudets radicale gedachtegoed?
Nouja, wel voorzichtig zijn met wat je voor waar aanneemt uit de "reactiekatern".quote:Op maandag 19 februari 2018 12:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
In de reacties op dat artikel:
[..]
Ik zou zelfs zeggen dat het niets meer is dan expliciet maken wat al sinds lange tijd door veel mensen impliciet als waar wordt gezien.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat veel van zijn aanhangers simpelweg geen moeite hebben met Baudets radicale gedachtegoed?
Weet ik, maar bij DC moet je onder je eigen naam publiceren en het komt vaker voor dat mensen zeggen dat Baudet dit soort uitspraken doet wanneer er geen journalisten in de buurt zijn. Vandaar dat ik het durfde te posten. Maar je hebt gelijk, altijd met een korreltje zout nemen.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nouja, wel voorzichtig zijn met wat je voor waar aanneemt uit de "reactiekatern".
Aan de andere kant, deze reactie verteld ons niets nieuws.
Zeker 15% van Nederland is overtuigd racistisch, dat heeft de PVV wel laten zien. Echter, ik denk dat de snelle groei van het FVD niet wordt veroorzaakt door het openlijk flirten met rassentheorieën en het propageren van minderwaardigheid van niet-blanken. Die groei wordt veroorzaakt door het beeld wat de media tot op heden van hem heeft geschetst. Die van welbespraakte jonge intellectueel die democratische vernieuwing voor staat. Niet die van rassentheorist met onfrisse contacten.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Tchock het volgende:
Baudet laat dit soort ideeën net genoeg doorschemeren dat mensen die daar behoefte aan hebben weten dat ze bij de goede zitten maar zonder in strafbaar gebied terecht te komen of juist te veel mensen af te schrikken.
Ik denk inderdaad ook dat dit soort sentimenten gewoon onder veel mensen leven.
Ik zou daar ook voorzichtig mee omgaan: veel mensen zullen claimen minder racistisch te zijn dan ze werkelijk zijn - jij en ik wellicht niet uitgezonderd.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Volgens mij zijn er inmiddels vrij veel onderzoeken die uitwijzen dat PVV-stemmers vooral uit protest tegen de 'elite' op die partij stemmen en minder extreem zijn qua gedachtegoed. Al is het natuurlijk zo dat ze racisme/xenofobie geen reden vinden om maar even niet op die partij te stemmen, wat ook vrij verontrustend is.
Vandaar mijn opmerking over dat mensen dat soort zaken met liefde op de koop toe nemen. Ik zou ook prima kunnen wonen in een land wat geen moslims kent, maar ik wíl het niet. Niet omdat ik happy ben over de islam, maar omdat ik toevallig wit en niet-moslim ben wil ik mij niet daarop voor laten staan. Dat mensen bereid zijn vrijheden van anderen op te offeren om zelf in meer luxe of comfort te kunnen leven vind ik heel erg kwalijk. Maar dat is wel het fundament waarop figuren als Baudet hun macht willen bouwen. Je hebt die mensen nodig omdat er niet genoeg expliciete raszuiverheidsidioten zijn. Dus moet je ze paaien met leugens over democratische vernieuwing. Want het zijn leugens als je ideologische grondslag al uitgaat van ongelijkheid. Dan is er al nooit sprake meer van werkelijke democratie.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:42 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Volgens mij zijn er inmiddels vrij veel onderzoeken die uitwijzen dat PVV-stemmers vooral uit protest tegen de 'elite' op die partij stemmen en minder extreem zijn qua gedachtegoed. Al is het natuurlijk zo dat ze racisme/xenofobie geen reden vinden om maar even niet op die partij te stemmen, wat ook vrij verontrustend is.
Ligt een beetje aan de methodes die gebruikt zijn door de onderzoekers. Als er inderdaad op de man is afgevraagd of iemand de racistische ideeën van Wilders deelt, dan zijn die onderzoeken weinig informatief.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou daar ook voorzichtig mee omgaan: veel mensen zullen claimen minder racistisch te zijn dan ze werkelijk zijn - jij en ik wellicht niet uitgezonderd.
Kun je dit eens nader toelichten? Dit is natuurlijk het hele principe achter nationaliteiten en nationale grenzen.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat mensen bereid zijn vrijheden van anderen op te offeren om zelf in meer luxe of comfort te kunnen leven vind ik heel erg kwalijk.
De vraag is dan wel hoever je kan gaan zonder die mensen alsnog af te schrikken. Mijn gok is dat je veel van hen toch kwijtraakt als je openlijk de klassieke rassenleer aanhangt of zegt dat vrouwen dommer zijn dan mannen. Daarom vind ik het ook zo raar dat Baudet niet vaker op zijn tong bijt en de racistische/seksistische troep even achterwege laat.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking over dat mensen dat soort zaken met liefde op de koop toe nemen. Ik zou ook prima kunnen wonen in een land wat geen moslims kent, maar ik wíl het niet. Niet omdat ik happy ben over de islam, maar omdat ik toevallig wit en niet-moslim ben wil ik mij niet daarop voor laten staan. Dat mensen bereid zijn vrijheden van anderen op te offeren om zelf in meer luxe of comfort te kunnen leven vind ik heel erg kwalijk. Maar dat is wel het fundament waarop figuren als Baudet hun macht willen bouwen. Je hebt die mensen nodig omdat er niet genoeg expliciete raszuiverheidsidioten zijn. Dus moet je ze paaien met leugens over democratische vernieuwing. Want het zijn leugens als je ideologische grondslag al uitgaat van ongelijkheid. Dan is er al nooit sprake meer van werkelijke democratie.
Waarom dan een Friese knol zal toch ook weten dat die een race met racepaarden niet kan winnen en andersom dat racepaard weet dat die zonder adem staat als die een ploeg moet trekken of niet?quote:Op maandag 19 februari 2018 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De vraag is dan wel hoever je kan gaan zonder die mensen alsnog af te schrikken. Mijn gok is dat je veel van hen toch kwijtraakt als je openlijk de klassieke rassenleer aanhangt of zegt dat vrouwen dommer zijn dan mannen. Daarom vind ik het ook zo raar dat Baudet niet vaker op zijn tong bijt en de racistische/seksistische troep even achterwege laat.
Naar mijn mening bestaat het electoraat van partijen die mogelijk aan raszuiverheidsdenken willen doen niet uitsluitend uit mensen die sterk overtuigd zijn van de minderwaardigheid van andere mensen. Dat electoraat wordt voor het grootste deel opgemaakt uit "enablers". Mensen die om de ene reden op een partij stemmen (referenda, bijvoorbeeld) en bewust kiezen om hun ogen te sluiten voor iets waar ze eigenlijk niet voor kwamen (raszuiverheidsdenken, omvolkingstheorieën). Ze stemmen echter natuurlijk wel doelbewust in met het tweede om het eerste te kunnen krijgen.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:52 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Kun je dit eens nader toelichten? Dit is natuurlijk het hele principe achter nationaliteiten en nationale grenzen.
Ik kan alleen maar concluderen dat dat is omdat Baudet er ook daadwerkelijk politiek van wil maken. Als die zaken voor hem politiek gezien niet interessant waren geweest had hij zich er niet mee geassocieerd. En daarom is het dus zo kwalijk. Ik ben er van overtuigd dat dat wat hij binnenskamers vindt ook tot politiek wil maken.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De vraag is dan wel hoever je kan gaan zonder die mensen alsnog af te schrikken. Mijn gok is dat je veel van hen toch kwijtraakt als je openlijk de klassieke rassenleer aanhangt of zegt dat vrouwen dommer zijn dan mannen. Daarom vind ik het ook zo raar dat Baudet niet vaker op zijn tong bijt en de racistische/seksistische troep even achterwege laat.
Zou kunnen, al kan hij dan fluiten naar echte politieke invloed. Desondanks een griezelig idee.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar concluderen dat dat is omdat Baudet er ook daadwerkelijk politiek van wil maken. Als die zaken voor hem politiek gezien niet interessant waren geweest had hij zich er niet mee geassocieerd. En daarom is het dus zo kwalijk. Ik ben er van overtuigd dat dat wat hij binnenskamers vindt ook tot politiek wil maken.
Zal ze wel niet fijn gevonden hebben dan of wel?quote:Op maandag 19 februari 2018 01:49 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb een foto van haar rode schoentjes.... daar stond ik op.
Occam's razor: Dit soort gedachtes lijken me allemaal nogal ver gezocht.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar concluderen dat dat is omdat Baudet er ook daadwerkelijk politiek van wil maken. Als die zaken voor hem politiek gezien niet interessant waren geweest had hij zich er niet mee geassocieerd. En daarom is het dus zo kwalijk. Ik ben er van overtuigd dat dat wat hij binnenskamers vindt ook tot politiek wil maken.
Ik heb hier eerder gesteld dat ik het plezierig vind dat er met FvD nog tenminste één partij in het parlement zit die voor een verdere democratisering van het politieke bestel in Nederland is. Zoals D66 dat in het verleden was. Of de FvD de NVU in pak is, vind ik nog moeilijjk te beoordelen.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Naar mijn mening bestaat het electoraat van partijen die mogelijk aan raszuiverheidsdenken willen doen niet uitsluitend uit mensen die sterk overtuigd zijn van de minderwaardigheid van andere mensen. Dat electoraat wordt voor het grootste deel opgemaakt uit "enablers". Mensen die om de ene reden op een partij stemmen (referenda, bijvoorbeeld) en bewust kiezen om hun ogen te sluiten voor iets waar ze eigenlijk niet voor kwamen (raszuiverheidsdenken, omvolkingstheorieën). Ze stemmen echter natuurlijk wel doelbewust in met het tweede om het eerste te kunnen krijgen.
Aangezien elke stem evenveel waard is ben je als "enabler" even slecht als iemand die uit overtuiging zijn stem geeft aan een partij die raszuiverheid propageert. Het is echter wel waar je het als partij van moet hebben. Daarom heeft de NVU geen aanhang, en het FVD wel. Het is het verkopen van het één onder het mom van het ander. Politiek = imago. Mensen willen zich niet associëren met geflipte kaalkopjes, maar wel met een goedgeklede intellectueel.
Gewild of ongewild. In die situatie zit je al.quote:Dat mensen bereid zijn vrijheden van anderen op te offeren om zelf in meer luxe of comfort te kunnen leven vind ik heel erg kwalijk.
Orban en de Kaczynsky-broers hebben dat ook tot succesvolle politiek gemaakt, dus om te zeggen dat hij dan meteen kan fluiten naar echte politieke invloed lijkt me wel wat ver gaan.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:03 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Zou kunnen, al kan hij dan fluiten naar echte politieke invloed. Desondanks een griezelig idee.
Ik schat de situatie in Nederland toch wel iets anders in.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Orban en de Kaczynsky-broers hebben dat ook tot succesvolle politiek gemaakt, dus om te zeggen dat hij dan meteen kan fluiten naar echte politieke invloed lijkt me wel wat ver gaan.
Ik ook, Rusland wil terug naar een groot Rusland?quote:Op maandag 19 februari 2018 13:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik schat de situatie in Nederland toch wel iets anders in.
In Oost-Europa liggen die dingen uiteraard anders.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Orban en de Kaczynsky-broers hebben dat ook tot succesvolle politiek gemaakt, dus om te zeggen dat hij dan meteen kan fluiten naar echte politieke invloed lijkt me wel wat ver gaan.
Dat zou kunnen. Maar dan nog, wat zijn iemands drijfveren in het leven? En zijn die wel echt totaal buiten beschouwing te laten als het aankomt op het maken van beleid?quote:Op maandag 19 februari 2018 13:15 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Occam's razor: Dit soort gedachtes lijken me allemaal nogal ver gezocht.
Zou het niet heel wat logischer zijn als hij weliswaar achter die ideeën staat maar ze het liefst binnenskamers had gehouden en ze niet om wil zetten in beleid omdat zich voegen bij het establishment dan geen optie meer is?
Dat is op mondiaal niveau. Ik vind het vrij nihilistisch om te stellen dat, aangezien we op mondiaal niveau toch al andermans vrijheden op hebben geofferd om hier kleding van de Primark te dragen, we ook wel wat nationale verworvenheden uit het raam kunnen kieperen.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:20 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Gewild of ongewild. In die situatie zit je al.
Wij kunnen er ook voor kiezen om geen Primark kleding te dragen. Dat is ook een wezenlijk verschil met het opgeven van grondrechten die je daarna niet meer kan opeisen.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is op mondiaal niveau. Ik vind het vrij nihilistisch om te stellen dat, aangezien we op mondiaal niveau toch al andermans vrijheden op hebben geofferd om hier kleding van de Primark te dragen, we ook wel wat nationale verworvenheden uit het raam kunnen kieperen.
Deze lijn van redeneren hoor je wel vaker aan de conservatief-liberale kant. "Wij werken toch al mee aan X, dus dan zou het hypocriet zijn om X nu te veroordelen". Zo zwart-wit is de realiteit gelukkig niet.
Dat het dragen van goedkope kleding direct inbreuk maakt op de grondrechten van mensen aan de andere kant van de wereld betekent niet dat wij in onze directe omgeving die grondrechten niet meer zo belangrijk moeten vinden.
Om een niet nader te noemen reden hebben we daar erg om moeten lachen. Dat maakt het artikel al de moeite waard. Die Marijn Kruk is volledig van de pot gerukt. Wat een debiel.quote:Op maandag 19 februari 2018 10:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Die passage over het gebruik van het woord 'boreaal' vond ik het belangrijkste gedeelte uit dat artikel. Ik kende de politieke definitie van dat woord niet.
Eh, niet elk land waar weinig moslims wonen is gelijk een extreem-rechtse dictatuur ofzo.quote:Op maandag 19 februari 2018 12:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking over dat mensen dat soort zaken met liefde op de koop toe nemen. Ik zou ook prima kunnen wonen in een land wat geen moslims kent, maar ik wíl het niet. Niet omdat ik happy ben over de islam, maar omdat ik toevallig wit en niet-moslim ben wil ik mij niet daarop voor laten staan. Dat mensen bereid zijn vrijheden van anderen op te offeren om zelf in meer luxe of comfort te kunnen leven vind ik heel erg kwalijk. Maar dat is wel het fundament waarop figuren als Baudet hun macht willen bouwen. Je hebt die mensen nodig omdat er niet genoeg expliciete raszuiverheidsidioten zijn. Dus moet je ze paaien met leugens over democratische vernieuwing. Want het zijn leugens als je ideologische grondslag al uitgaat van ongelijkheid. Dan is er al nooit sprake meer van werkelijke democratie.
Daar heb je natuurlijk een punt mee. Maar feit blijft dat onze welvaartsvoorsprong voor een deel ten koste gaat van de rest van de wereld. Het kan nooit kwaad om daar eens bij stil te staan en je te bedenken dat het streven naar het behoud van die voorsprong mogelijk ook weer ten koste gaat van anderen.quote:Op maandag 19 februari 2018 13:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is op mondiaal niveau. Ik vind het vrij nihilistisch om te stellen dat, aangezien we op mondiaal niveau toch al andermans vrijheden op hebben geofferd om hier kleding van de Primark te dragen, we ook wel wat nationale verworvenheden uit het raam kunnen kieperen.
Deze lijn van redeneren hoor je wel vaker aan de conservatief-liberale kant. "Wij werken toch al mee aan X, dus dan zou het hypocriet zijn om X nu te veroordelen". Zo zwart-wit is de realiteit gelukkig niet.
Dat het dragen van goedkope kleding direct inbreuk maakt op de grondrechten van mensen aan de andere kant van de wereld betekent niet dat wij in onze directe omgeving die grondrechten niet meer zo belangrijk moeten vinden.
Of een politieke partij bij je past qua mensen weet je pas als je activiteiten bezoekt en met de mensen daar gaat praten.quote:Op zondag 18 februari 2018 20:42 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
Ik heb mezelf altijd in enige mate aangetrokken gevoeld tot de VVD.
Hetgeen me echter weerhield om er politiek actief voor te worden was Wiegel, een figuur waar ik gewoonweg niet achter kon staan maar belangrijker nog: het imago van een elitaire partij.
In hoeverre is de partij de afgelopen jaren veranderd en een echte volkspartij geworden en in hoeverre is dat Rutte's verdienste?
Naast Rutte heeft Dijkhoff, een mede-Brabander, ervoor gezorgd dat ik het toch weer overweeg.
Dat zijn beide echter landelijke politici. De lijsttrekker in Amsterdam, Van der Burg kwam in het lijsttrekkersdebat echter eveneens uitermate net over. De vraag is echter in hoeverre hij representatief is voor de VVD als geheel.
Politiek draait immers voor een deel om contacten leggen en dat gaat toch het eenvoudigst in een omgeving waarin je je op je gemak voelt.
De VS is door migratie voor een deel al een tweetalig land.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet elk land waar weinig moslims wonen is gelijk een extreem-rechtse dictatuur ofzo.
Ik erger me er eigenlijk regelmatig aan dat bij ons zo vaak diversiteit met islam gelijk wordt gesteld, net zoals in de VS diversiteit met zwarte mensen gelijk wordt gesteld. Eigenlijk geeft het verschil tussen die twee al wel aan dat er iets fout gaat.
Niet flauw zijn en nu ook uitleggen waarom.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Om een niet nader te noemen reden hebben we daar erg om moeten lachen. Dat maakt het artikel al de moeite waard. Die Marijn Kruk is volledig van de pot gerukt. Wat een debiel.
twitter:SanderQuote twitterde op maandag 19-02-2018 om 14:11:34Ik weet niet wat erger is: de vrindjes van Baudet of die bombastische pedante millennialstijl van @decorrespondent. Al die alinea's van één zin. Zinnen als 'In augustus 2013 troffen we elkaar op een avond langs de Seine.' Braak. https://t.co/joSdpfxRco reageer retweet
Och, zijn omschrijving van Baudet sluit naadloos aan bij wat we de afgelopen maanden over hem te weten zijn gekomen.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Om een niet nader te noemen reden hebben we daar erg om moeten lachen. Dat maakt het artikel al de moeite waard. Die Marijn Kruk is volledig van de pot gerukt. Wat een debiel.
Maar je hoort nooit iemand zeggen dat het eens tijd is voor een Latino of Aziaat als president van de VS.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:43 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De VS is door migratie voor een deel al een tweetalig land.
Rubio en Jindal 4 president.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar je hoort nooit iemand zeggen dat het eens tijd is voor een Latino of Aziaat als president van de VS.
Ik zou het niet weten ik hoor niet alle gesprekken in dat land.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar je hoort nooit iemand zeggen dat het eens tijd is voor een Latino of Aziaat als president van de VS.
De VS heeft op federaal niveau niet eens een officiële taal.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:43 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De VS is door migratie voor een deel al een tweetalig land.
Spaans is natuurlijk altijd aanwezig geweest in de VS, maar het percentage latino's ten opzichte van de totale bevolking is sinds 1980 verdrievoudigd en er zijn er inmiddels bijna 58 miljoen in de VS. 37 miljoen daarvan spreken thuis Spaans. Bijna 20 miljoen zijn immigranten. Dus immigratie speelt wel degelijk een belangrijke rol in de opmars van het Spaans in de Verenigde Staten.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
De VS heeft op federaal niveau niet eens een officiële taal.
Spaans is overigens eerder door kolonisatie binnen gehaald dan door immigratie.
Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat omdat het volgens de uiterst rechtse partijen in Nederland er hier beter op zou worden als er geen moslims meer wonen. Dat wil niet zeggen dat IJsland of Japan extreem-rechtse heilstaten zijn. Ik haal het juist als voorbeeld aan om te stellen dat ik het verwijderen van moslims uit Nederland geen goed idee zou vinden, ook al zou ik prima op mijn gemak zijn in een land dat geen moslims kent.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, niet elk land waar weinig moslims wonen is gelijk een extreem-rechtse dictatuur ofzo.
Ik erger me er eigenlijk regelmatig aan dat bij ons zo vaak diversiteit met islam gelijk wordt gesteld, net zoals in de VS diversiteit met zwarte mensen gelijk wordt gesteld. Eigenlijk geeft het verschil tussen die twee al wel aan dat er iets fout gaat.
Wat mankeert er precies aan het artikel? Ik lees meerdere bronnen, beide kanten is om een reactie gevraagd. Los van dat we maar moeten aannemen dat die Marijn zelf contact heeft gehand met Baudet lijkt me er wat journalistiek betreft maar weinig op aan te merken.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het verdwijderen van moslims die hier al wonen of de verdere immigratie van moslims (of immigratie in het algemeen) ontmoedigen zijn overigens nog heel verschillende grootheden.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat omdat het volgens de uiterst rechtse partijen in Nederland er hier beter op zou worden als er geen moslims meer wonen. Dat wil niet zeggen dat IJsland of Japan extreem-rechtse heilstaten zijn. Ik haal het juist als voorbeeld aan om te stellen dat ik het verwijderen van moslims uit Nederland geen goed idee zou vinden, ook al zou ik prima op mijn gemak zijn in een land dat geen moslims kent.
Nazi gespot.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb wel eens een "Boreal Forest survival course" gevolgd. Komt wel erg dichtbij zo.
Die stel ik dan ook niet gelijk. Maar als je immigratie gaat beperken dan moet je dat niet doen op basis van arbitraire gronden zoals religieuze overtuiging. Want daarmee zeg je ook iets over de moslims die hier al wonen. Immigratiebeperking moet gaan over economische kansen.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:15 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het verdwijderen van moslims die hier al wonen of de verdere immigratie van moslims ontmoedigen zijn overigens nog heel verschillende grootheden.
Eens met je eerste punt.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die stel ik dan ook niet gelijk. Maar als je immigratie gaat beperken dan moet je dat niet doen op basis van arbitraire gronden zoals religieuze overtuiging. Want daarmee zeg je ook iets over de moslims die hier al wonen. Immigratiebeperking moet gaan over economische kansen.
Dit is vrágen om AIVD-aandacht.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb wel eens een "Boreal Forest survival course" gevolgd. Komt wel erg dichtbij zo.
Dat Baudet tegen allerlei obscure racisten aan schuurt wisten we al. Als dat het punt is prima. Baudet is een boef en dag mag best genoemd worden.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat mankeert er precies aan het artikel? Ik lees meerdere bronnen, beide kanten is om een reactie gevraagd. Los van dat we maar moeten aannemen dat die Marijn zelf contact heeft gehand met Baudet lijkt me er wat journalistiek betreft maar weinig op aan te merken.
Oh, en de conclusie die getrokken wordt is er eentje die geheel ontsproten is aan het brein van de schrijver. Maar er wordt dan ook niet beweerd dat het een feitelijke vaststelling is.
Als het gebruik van 'boreaal' op zichzelf zou staan, had je gelijk gehad. Maar het is de zoveelste dubieuze term die door hem wordt gebezigd. En natuurlijk bedoelt weer wat anders. Tsja.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat Baudet tegen allerlei obscure racisten aan schuurt wisten we al. Als dat het punt is prima. Baudet is een boef en dag mag best genoemd worden.
Dat een auteur even een begrip googled en vervolgens tot de conclusie komt dat "dogswhistling" is voor racisten en dus Baudet ook wel een racist moet zijn is wederom een dramatisch stukje onderzoekjournalistiek. Boreaal is al sinds jaar en dag binnen de conservatief gereformeerde stroming een normaal begrip. Een traditie waar Baudet veel achterban uithaalt en ook nadrukkelijk mee flirt. Zijn dat geloofswaanzinnigen? Misschien wel, het zijn alleen geen racisten.
Dat er een paar internet neonazi's zijn die daar mee aan de haal zij gegaan (ook pas sinds vrij recent) boeit niet. Er zal vast ook wel een neonazi (Breivik ofzo) zijn die iedereen en zijn moeder voor cultuurmarxist uitmaakt. Dat Baudet die term ook gebruikt maak hem niet per direct tot een nazi. Dat is gewoon crappy journalistiek.
Okee.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat omdat het volgens de uiterst rechtse partijen in Nederland er hier beter op zou worden als er geen moslims meer wonen. Dat wil niet zeggen dat IJsland of Japan extreem-rechtse heilstaten zijn. Ik haal het juist als voorbeeld aan om te stellen dat ik het verwijderen van moslims uit Nederland geen goed idee zou vinden, ook al zou ik prima op mijn gemak zijn in een land dat geen moslims kent.
Natuurlijk. Baudet en zijn volgelingen vertonen alle trekken ervan dat zij geestelijk in 1920 leven. De Vinexspenglers (zoals Constateyn ze noemt) kleden en praten alsof het nu het interbellum is. Een populaire jongerencultuur uit de provincie. Knullig en nerderig.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het gebruik van 'boreaal' op zichzelf zou staan, had je gelijk gehad. Maar het is de zoveelste dubieuze term die door hem wordt gebezigd. En natuurlijk bedoelt weer wat anders. Tsja.
Inmiddels VVD/FvD/Sid Lukkassen-webcare. Die jongen heeft het er maar druk mee.quote:Op maandag 19 februari 2018 16:21 schreef Reya het volgende:
De FvD-webcare is gearriveerd, zo te lezen.
Nooit alles op één paard inzetten.quote:Op maandag 19 februari 2018 16:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inmiddels VVD/FvD/Sid Lukkassen-webcare. Die jongen heeft het er maar druk mee.
Idd. Naastenliefde en rentmeesterschap zijn bijvoorbeeld ook traditionele christelijke waarden, die je echter eerder bij CU of PvdD terugvindt.quote:Op maandag 19 februari 2018 16:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Conservatief christenen met een bepaald beeld van minderheden en vrouwen en wat hun plek hoort te zijn.
quote:Enno de Witt beschrijft in zijn boek tal van twisten uit de vaderlandse geschiedenis. De langstdurende en meest legendarische ruzie is die tussen Twentse klootschieters. Niet verwonderlijk volgens De Witt, Tukkers zijn volgens hem een zeer licht ontvlambaar volk, zeker als het om hun cultuur gaat.
De kwestie: in 1747 brak er voor een wedstrijd tussen Ootmarsum en Oldenzaal hevige ruzie uit over de spelregels. Na een handgemeen namen de schieters van Ootmarsum het vaandel van Oldenzaal mee. Die laatste ondernam in de decennia daarna verwoede pogingen om het vaandel terug te krijgen, maar geld noch re-matches werden aangenomen. Ook woeste plannen om het dundoek te stelen liepen op niets uit - we schrijven inmiddels 1930. Uiteindelijk werd de ruzie beslecht in 1997, toen de twee plaatsen streden om een nieuwe vaan. Oldenzaal won. De wedstrijd is tegenwoordig een vijfjarige traditie.
Helder. Dogwhistle leek mij ook wel wat ver gezocht. Boreaal is geen codewoord. Echter lijkt het mij ook niet dat iemand als Baudet alleen maar interessant wil doen. Daarnaast, als een begrip gekaapt wordt door een groep foute lieden, is het dan raar dat je dan de associatie aangewreven krijgt wanneer je dezelfde termen in dezelfde context gebruikt? Het lijkt me dat er genoeg ander vocabulaire is om indruk te maken op de knaapjes die achter je aan lopen. Het is niet alsof Sybrand Buma de term bezigt. Het wordt gebruikt door iemand die regelmatig in verband wordt gebracht met uitermate fout gedachtegoed. Het lijkt mij meer dan een 'slip of the tongue'.quote:Op maandag 19 februari 2018 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat Baudet tegen allerlei obscure racisten aan schuurt wisten we al. Als dat het punt is prima. Baudet is een boef en dag mag best genoemd worden.
Dat een auteur even een begrip googled en vervolgens tot de conclusie komt dat "dogswhistling" is voor racisten en dus Baudet ook wel een racist moet zijn is wederom een dramatisch stukje onderzoekjournalistiek. Boreaal is al sinds jaar en dag binnen de conservatief gereformeerde stroming een normaal begrip. Een traditie waar Baudet veel achterban uithaalt en ook nadrukkelijk mee flirt. Zijn dat geloofswaanzinnigen? Misschien wel, het zijn alleen geen racisten.
Dat er een paar internet neonazi's zijn die daar mee aan de haal zij gegaan (ook pas sinds vrij recent) boeit niet. Er zal vast ook wel een neonazi (Breivik ofzo) zijn die iedereen en zijn moeder voor cultuurmarxist uitmaakt. Dat Baudet die term ook gebruikt maak hem niet per direct tot een nazi. Dat is gewoon crappy journalistiek.
Dat wordt dus meer betalenquote:Duitsland wil met Nederland in gesprek over het regeringsstandpunt om de EU-begroting niet te verhogen. ,,Dat Nederland zijn positie heeft gemarkeerd is zijn goed recht, maar we gaan daar de komende maanden intensief over praten'', zei de Duitse minister Peter Altmaier voorafgaand aan overleg van de ministers van van Financiën van de eurolanden.
De Europese Commissie komt in mei met een voorstel over de meerjarenbegroting van de EU na 2020. Het vertrek van het Verenigd Koninkrijk levert een gat op van minstens 12 miljard euro.
Nederland wordt al relatief zwaar getroffen door de brexit en wil niet ook nog eens meer aan de EU afdragen. ,,Het is glashelder wat onze inzet is: een lager en gemoderniseerd budget en dat zullen we ook uitdragen’’, zei minister van Financiën Wopke Hoekstra in Brussel.
Het Nederlandse standpunt is verwoord in een paper dat is verspreid onder de andere lidstaten en de Europese Commissie. Besparingen moeten vooral worden gevonden in het landbouwbeleid en de fondsen voor armere regio’s, staat daarin.
Sowieso is 'dogwhistling' een irritante manier van discussiëren. Als je politieke tegenstanders allemaal guilty-by-association in de schoenen gaat schuiven en halve Godwins toepast in een debat, dan doe je afbreuk aan het verleden en daarmee lijkt het alsof je onvoldoende inhoudelijke argumenten hebt. Volgens mij kan het beter dan dit.quote:Op maandag 19 februari 2018 18:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Helder. Dogwhistle leek mij ook wel wat ver gezocht. Boreaal is geen codewoord. Echter lijkt het mij ook niet dat iemand als Baudet alleen maar interessant wil doen. Daarnaast, als een begrip gekaapt wordt door een groep foute lieden, is het dan raar dat je dan de associatie aangewreven krijgt wanneer je dezelfde termen in dezelfde context gebruikt? Het lijkt me dat er genoeg ander vocabulaire is om indruk te maken op de knaapjes die achter je aan lopen. Het is niet alsof Sybrand Buma de term bezigt. Het wordt gebruikt door iemand die regelmatig in verband wordt gebracht met uitermate fout gedachtegoed. Het lijkt mij meer dan een 'slip of the tongue'.
Overigens is het artikel wel zwak in dat het een conclusie ophangt aan het gebruik van een enkel begrip. Nu gaat de discussie over semantiek, in plaats van de voortdurende associatie van Baudet met dit soort denkbeelden ver over het randje van normaal fatsoen.
Op zich mee eens. Als zo'n dubieuze ontmoeting op zichzelf zou staan, dan is guity by association een nare en storende manier van discussiëren.quote:Op maandag 19 februari 2018 20:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sowieso is 'dogwhistling' een irritante manier van discussiëren. Als je politieke tegenstanders allemaal guilty-by-association in de schoenen gaat schuiven en halve Godwins toepast in een debat, dan doe je afbreuk aan het verleden en daarmee lijkt het alsof je onvoldoende inhoudelijke argumenten hebt. Volgens mij kan het beter dan dit.
Oh, volgens mij wordt dat laatste ook voldoende gedaan.quote:Op maandag 19 februari 2018 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op zich mee eens. Als zo'n dubieuze ontmoeting op zichzelf zou staan, dan is guity by association een nare en storende manier van discussiëren.
Maar in het geval van Baudet blijven de twijfelachtige ontmoetingen zich opstapelen. Op een gegeven moment moet je daar gewoon vraagtekens bij plaatsen.
Alleen de Correspondent heeft daarover bericht. En GeenStijl heeft daar dan weer een boos stukje over gemaakt. Geen idee dus waar je het over hebt.quote:Op maandag 19 februari 2018 20:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Oh, volgens mij wordt dat laatste ook voldoende gedaan.
Heb geen medelijden met de vent, maar wat dit betreft maakt het politieke midden haar eigen vijand.
Baudet krijgt veel teveel aandacht en podium. Een uitspraak over 'boreaal' en de blogs en kranten staan bol van de interpretatie en analyse.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)er-jean-marie-le-penquote:Op maandag 19 februari 2018 20:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen de Correspondent heeft daarover bericht. En GeenStijl heeft daar dan weer een boos stukje over gemaakt. Geen idee dus waar je het over hebt.
Verder is Baudet een eng kereltje.
Zozo, Joop en Jalta! Wat een mediastorm!quote:Op maandag 19 februari 2018 21:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
https://joop.bnnvara.nl/n(...)er-jean-marie-le-pen
https://jalta.nl/kunst-cultuur/the-picture-of-thierry-baudet/
Kranten zullen morgen wel weer volgen.
Twee columns in het hele krantenlandschap van Nederland?quote:Op maandag 19 februari 2018 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zozo, Joop en Jalta! Wat een mediastorm!
En nee, de kranten waren dan al gevolgd. We hebben tegenwoordig namelijk ook websites. En aangezien dit geen eigen nieuws is, heeft het geen zin om het te sparen tot morgenochtend.
Mogelijk dat er later deze week een of twee columns aan worden besteed. Meer niet.
Dat is hij waarschijnlijk ook, dus hij zal er wel even flink over tekeer gaan zodat het breder onder de aandacht kan komen.quote:Op maandag 19 februari 2018 21:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Twee columns in het hele krantenlandschap van Nederland?
Ik zou bijna beledigd zijn als ik Thierry was.
Heb mezelf wellicht niet helemaal goed uitgedrukt, ben namelijk niet naar een echte volkse partij opzoek maar een corporale omgeving zie ik eveneens niet zitten.quote:Op maandag 19 februari 2018 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Of een politieke partij bij je past qua mensen weet je pas als je activiteiten bezoekt en met de mensen daar gaat praten.
Echte volkse partijen hebben we niet meer, behalve dan de PVV maar daar kan je geen lid van worden. Alle politieke partijen zijn voornamelijk netwerkclubs voor mensen met belangen of interesse in het openbaar bestuur. Dat trekt een bepaald (veelal hoogopgeleid) publiek aan.
Pijnlijk.quote:Op maandag 19 februari 2018 21:31 schreef Sen.Obonda het volgende:
[..]
en dat je beoordeelt word op je prestaties
quote:Vrij Nederland concurreert niet langer met kranten en grote nieuwsorganisaties. In plaats van zich te richten op het snelle nieuws en columns, beperkt het maandblad zich alleen nog maar tot verdiepende verhalen. Dat vertelt hoofdredacteur Ward Wijndelts voorafgaand aan de presentatie op dinsdag van het vernieuwde blad.
Volgens Wijndelts waaierden artikelen van Vrij Nederland te veel uit over verschillende journalistieke genres, waardoor het tijdschrift tevergeefs de strijd aanbond met dagbladen. ,,We waren niet heel duidelijk over het waarom van ons bestaan’’, vindt hij. ,,In onze strategie zijn we te veel op jacht geweest naar de ‘kijkcijfers’, naar de clicks.’’
Daarom besloot hij te werken met specialisten die dieper ingaan op een bepaald onderwerp. Voor de columnist in de traditionele zin van het woord is daarom geen plaats. ,,Dat genre associeer ik tegenwoordig met een persoon die overal een mening over heeft. Dat voegt niets toe.’’
Vrij Nederland moet daarentegen een medium worden dat een doelgroep van ,,verstandige dertigers en veertigers'' aanspreekt. Groei is geboden voor het voormalige verzetsblad, dat op dit moment met verlies draait. De huidige betaalde oplage van circa 24.000 is niet genoeg om zwarte cijfers te schrijven.
Vrij Nederland begint daarom donderdag met een nieuwe WhatsApp-dienst om zijn artikelen onder de aandacht te brengen. Ook daarbij is volgens Wijndelts minder vaak meer, want per dag stuurt de redactie slechts één verhaal. De eerste zijn gratis te openen, maar na verloop van tijd moeten lezers hun portemonnee trekken.
Klinkt alsof ze een soort De Correspondent op papier worden. Hopelijk werkt het voor ze. Ik heb wel over een abonnement op een opinieblad nagedacht, maar daar heb ik momenteel geen geld voor en dan nog zou ik eerder voor De Groene gaan denk ik.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 07:40 schreef Dwersdriever het volgende:
Zondag ging het er hier nog even over wie De Telegraaf leest. Maar zijn er hier nog mensen die een abonnement hebben op een opinieblad?
Vrij Nederland, de titel die ik vanaf van mijn jeugd gelezen heb, gooit in ieder geval het roer weer eens een keer om. De oplage van 24.000 is wel schokkend laag overigens. Bijna een halvering in tien jaar tijd, al is het wel iets hoger dan twee jaar geleden.
[..]
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Elsevier en Vrij Nederland. De eerste is weinig meer dan een advertentiefuik, terwijl Vrij Nederland de absolute topjaren nooit meer zal evenaren. De tijd dat het een krant was met veel grote interviews (Bibeb), messcherpe commentaren (Rinus Fernadusse), azijnzure columns (Piet Grijs) en de uitgebreide reportages in de kleurenbijlage.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze een soort De Correspondent op papier worden. Hopelijk werkt het voor ze. Ik heb wel over een abonnement op een opinieblad nagedacht, maar daar heb ik momenteel geen geld voor en dan nog zou ik eerder voor De Groene gaan denk ik.
Ik voel dat je verontwaardigd bent m'n jongenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 05:12 schreef Drugshond het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)-ons-stoppen-587959/
Gaat die flikker de NAVO, op een nep-oorleg zetten.Zo snel mogelijk uit de Navo en (besprekingen) EU.
Weg met die ambassades. So fort.
Zag 'm al. Wat wil die strip nu eigenlijk zeggen?quote:
Daar waar D66 ooit voorvechter was voor meer inspraak van de burger, is ze nu de ultieme betuttelende regentenpartij geworden.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:40 schreef Puddington het volgende:
[..]
Zag 'm al. Wat wil die strip nu eigenlijk zeggen?
Uitgebreid de studiegids doorlezen, maar dan wel Filosofie kiezen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:15 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik kijk bij elke nieuwe editie op Blendle of er artikelen zijn die mij aanspreken. Het zal wel degelijk zonde zijn als Vrij Nederland ten onder gaat. Maar goed, ik betaal dus ook vaak alleen voor één of twee artikelen per maand, dus ik help ook niet erg mee.![]()
Mijn opa had altijd Elsevier, maar dat blad heeft mij nooit getrokken. Ik bladerde er wel eens door bij hem thuis, maar met uitzondering van sommige edities (zoals de studiegids) boeide het mij niet echt.
Je leest idd. wat te vaak argumenten in de trant van:quote:Op dinsdag 20 februari 2018 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar waar D66 ooit voorvechter was voor meer inspraak van de burger, is ze nu de ultieme betuttelende regentenpartij geworden.
Maar ik heb wel Filosofie gestudeerd in Groningen en die komt er altijd als beste uit bij Elsevier.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 11:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Uitgebreid de studiegids doorlezen, maar dan wel Filosofie kiezen.
Ben daar rond 2010 een keer op bezoek geweest en het is inderdaad een prachtige, bloeiende filosofiefaculteit. Nog een praatje meegemaakt van Gijs van Donselaar (als je die kent).quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Maar ik heb wel Filosofie gestudeerd in Groningen en die komt er altijd als beste uit bij Elsevier.
Die ken ik niet, maar de faculteit is inderdaad top (al is het gebouw eigenlijk te klein aan het worden).quote:Op dinsdag 20 februari 2018 12:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben daar rond 2010 een keer op bezoek geweest en het is inderdaad een prachtige, bloeiende filosofiefaculteit. Nog een praatje meegemaakt van Gijs van Donselaar (als je die kent).
In vervolg op deze posting:quote:
Wordt toch een interesssante discussie de komende periode. Wie gaat de rekening van Brexit betalen en hoe gaat het kabinet dit uitleggen aan de kiezers?quote:De begroting voor de EU moet omhoog, minder geld voor Europa kan niet. Natuurlijk moet er bezuinigd worden, maar de Europese Unie levert ook veel op. De EU gaat meer doen en wil de begroting anders inrichten, en dat moet Nederland goed uitleggen.
Dat is de kern van de boodschap van Frans Timmermans, als vicevoorzitter de tweede man bij de Europese Commissie. "Het is de verantwoordelijkheid van premier Rutte en de politieke leiders in Nederland om duidelijk te maken wat we eraan hebben."
Gevoeligheden
Timmermans kiest zijn woorden zorgvuldig. Hij kent de gevoeligheden in Nederland, hij kent het standpunt van het Nederlandse kabinet, dat niet méér wil gaan betalen aan de EU. "Je moet niet beginnen met de vraag wat het kost. Je moet kijken naar wat je wil dat de EU doet. En dan pas kijk je naar: wat mag het kosten."
Bij die kosten vallen vooral de hoge landbouwsubsidies en de steun aan zwakkere regio's op. Die beslaan meer dan de helft van de Europese begroting. Dat moet echt anders, zegt Timmermans. Hij put hoop uit de aanpak van de Franse president Macron, die wil bezuinigen op de landbouwuitgaven. "Hij zegt dat we de landbouw moeten hervormen en dat is voor het eerst. Dat hebben ze in Frankrijk nog nooit gezegd."
Volgens Timmermans moet Nederland daarbij aanhaken. "We moeten geld uitgeven waar de Europese meerwaarde het grootst is. Dus aan het vernieuwen van onze economie, betere grensbewaking, meer veiligheid, een duurzaam migratiebeleid."
"Maar je moet ook thuis eens even voor jezelf uitrekenen, wat is nou meer effectief? Hoe bereik ik het meeste resultaat? Wat is het goedkoopst? Om het alleen proberen te doen? Of het samen te doen? Het klimaatbeleid alleen heeft geen enkele zin. De economie herstructureren in een interne markt, dat gaat alleen maar succesvol worden als iedereen dat doet. Dat moet je ook Europees doen."
"Grenzen bewaken, alleen Nederland? Nee, ook dat zullen we Europees moeten doen. Aan onze veiligheid werken kunnen we ook niet alleen, dus je moet kijken waar Europese meerwaarde zit. En daar kan je best in investeren, als het maar verstandig gebeurt."
De discussie over het geld is actueel nu de Britten de EU gaan verlaten. In de rekensommen die nu rondgaan kan Nederland zomaar één of twee miljard extra moeten betalen, bovenop de zeven miljard die we nu al betalen. "We staan aan het begin van de onderhandelingen dus die bedragen moeten we nog maar zien", zegt Timmermans. "Maar je moet ook kijken wat we ervoor terugkrijgen. Je geeft het geld namelijk niet aan Europa, je geeft het geld aan grensbewaking. Aan veiligheid, aan een verstandig migratiebeleid. Je geeft het niet aan zoiets onbestemds als Europa."
Volgens Timmermans valt het met de kosten wel mee. "Ik weet zeker dat Nederlanders ook bereid zijn om ietsjes meer bij te dragen aan de Europese Unie. Dan gaan we van een half kopje koffie naar misschien driekwart kopje koffie per dag. Dat valt nog wel op te brengen lijkt me."
Timmermans stelt dat bij het opstellen van de nieuwe begroting ook naar de spelregels gekeken moet worden. "Je moet zeker zijn dat het geld verstandig wordt uitgegeven. Dat vind ik heel normaal. Dus kunnen we regels opstellen waarbij we zeggen: de rechtstaat en het beschermen en handhaven van die rechtstaat is mede onderdeel van het beoordelen of je geld krijgt uit de EU-fondsen."
Tsjonge... 16 kinderen op je 28ste.quote:Een 28-jarige Japanner die zeker zestien kinderen ter wereld liet brengen door minstens elf Thaise draagmoeders, is door de rechter in Thailand erkend als enige ouder van dertien kinderen. Hij kan nu voogdij aanvragen en de kinderen meenemen naar Japan.
[...]
Zeker is dat hij daar rijk genoeg voor is. Thaise media berichtten dat Shigeta, die ongetrouwd is, zelf verschillende bedrijven bezit en dat hij al allerlei financiële voorbereidingen heeft getroffen voor zijn kinderen, zoals het opzetten van trustfondsen. In Japan heeft hij een groot huis, opvang en nanny's voor zijn gehele nageslacht klaar staan.
Het is nog steeds onduidelijk waarom Shigeta zoveel kinderen heeft verwekt - zelf heeft hij nooit de pers te woord gestaan. Volgens zijn advocaat wilde hij simpelweg een grote familie, een uitleg die de Thaise rechtbank nu heeft geaccepteerd. De voogdij is niet onmiddellijk toegekend - de autoriteiten zullen eerst een plan opstellen om de kinderen, die rond de vier jaar oud zijn en nu nog in overheidsopvang leven, geleidelijk aan hun nieuwe toekomst te laten wennen.
x
Er doet in ieder geval nog iemand een poging om de Japanse bevolking op peil te houden.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 17:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het kabinet zal wel eisen hebben, ik ben best benieuwd wat ze gaan vragen (en krijgen).
Heel ander nieuws:
[..]
Tsjonge... 16 kinderen op je 28ste.
Uitslag lijkt me weinig spannend.quote:
Ik heb Vrij Nederland net weer een paar maanden geprobeerd met een proefabonnement, maar niet verlengd. Te weinig tijd, artikelen niet interessant genoeg om het te kunnen verantwoorden. Ik moest me ertoe zetten on het blad uit te lezen, misschien is het ook net te links voor mij. Leuk om een beetje uit je bubbel getrokken te worden, maar dat houdt op een gegeven moment ook op.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 07:40 schreef Dwersdriever het volgende:
Zondag ging het er hier nog even over wie De Telegraaf leest. Maar zijn er hier nog mensen die een abonnement hebben op een opinieblad?
Vrij Nederland, de titel die ik vanaf van mijn jeugd gelezen heb, gooit in ieder geval het roer weer eens een keer om. De oplage van 24.000 is wel schokkend laag overigens. Bijna een halvering in tien jaar tijd, al is het wel iets hoger dan twee jaar geleden.
[..]
Ik lees eigenlijk enkel nog online een beetje een mix van artikelen uit de verschillende bladen. Van de Nederlandse bladen vind ik de Groene vaak nog het interessantst. Qua internationale tijdschriften lees ik regelmatig wat van the economist en foreign policy. Andere talen beheers ik niet voldoende om de nuance uit dat soort artikelen te halen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:49 schreef freako het volgende:
[..]
Ik heb Vrij Nederland net weer een paar maanden geprobeerd met een proefabonnement, maar niet verlengd. Te weinig tijd, artikelen niet interessant genoeg om het te kunnen verantwoorden. Ik moest me ertoe zetten on het blad uit te lezen, misschien is het ook net te links voor mij. Leuk om een beetje uit je bubbel getrokken te worden, maar dat houdt op een gegeven moment ook op.
Niet heel grappig toch, wat makkelijke grappen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:47 schreef Pearlbitch het volgende:
Bosma weer lekker op dreef in het referendumdebat.
Deze Zweedse minister, die haar cursus staatsrecht heeft afgehaald op de IKEA-universiteit, toont net zoveel diepgang als de gebruiksaanwijzing van de Billy-kasten.
Waarom? (Ik kijk niet)quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:44 schreef skysherrif het volgende:
Begin de voorliefde van Kowloon voor de SGP wel te snappen na het debat.
Omdat ze, ondanks dat ze tegen het raadgevend (of correctief) referendum zijn en deze zo snel mogelijk afgeschaft willen zien, toch vinden dat er eerst een referendum over moet worden gehouden omdat dat staatsrechtelijk het meest netjes is.quote:
Eensch.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat ze, ondanks dat ze tegen het raadgevend (of correctief) referendum zijn en deze zo snel mogelijk afgeschaft willen zien, toch vinden dat er eerst een referendum over moet worden gehouden omdat dat staatsrechtelijk het meest netjes is.
Het is best nuttig als je als kiezer zo af en toe eens kijkt wat jouw volksvertegenwoordiger nou eigenlijk echt doet.quote:
Je kunt van mevrouw vinden wat je wilt maar haar CV is wel wat indrukwekkender dan die van Bosma waar het opleidingen en instituten betreft al delen ze geloof ik hun alma mater.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:47 schreef Pearlbitch het volgende:
Bosma weer lekker op dreef in het referendumdebat.
Deze Zweedse minister, die haar cursus staatsrecht heeft afgehaald op de IKEA-universiteit, toont net zoveel diepgang als de gebruiksaanwijzing van de Billy-kasten.
Ze zijn beide net als Baudet en Asscher alumni van de UvA.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt van mevrouw vinden wat je wilt maar haar CV is wel wat indrukwekkender dan die van Bosma waar het opleidingen en instituten betreft al delen ze geloof ik hun alma mater.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puur amusement, man! Vooral met supertrio 'Van Raak-Bosma-Baudet'quote:
Eh, maar de RvS heeft nu toch twee keer aangegeven dat het staatsrechtelijk niet echt een probleem is?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat ze, ondanks dat ze tegen het raadgevend (of correctief) referendum zijn en deze zo snel mogelijk afgeschaft willen zien, toch vinden dat er eerst een referendum over moet worden gehouden omdat dat staatsrechtelijk het meest netjes is.
Daarom zeg ik ook "niet netjes". Ze geven aan dat het "effectief" is wat wil zoveel wil zeggen dat je inderdaad hiermee bereikt wat je wil bereiken, maar dat dit geen "nette" rechtsgang is. Vandaar ook alle kritiek die het krijgt.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, maar de RvS heeft nu toch twee keer aangegeven dat het staatsrechtelijk niet echt een probleem is?
Zeker cute ja.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:16 schreef richolio het volgende:
Wel cute deze vrouw van de PvdD. Ze lijkt een beetje zenuwachtig
Net als die vrouw van de CU. Die kon het woord refendum nog niet eens goed uitspreken.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:16 schreef richolio het volgende:
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:17 schreef skysherrif het volgende:
Vond Jetten ondanks zijn verkoudheidje vandaag best sterk.
Dat idee had ik bij de VVD'er en in iets mindere mate CDA'er ook. Vond eigenlijk alleen Jetten van D'66 erg sterk.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:28 schreef Igen het volgende:
Toch leuk nog ff kijken.
Beste CU en PvdD, vrouwen in de politiek is leuk, maar zou het dan niet een goed idee zijn iemand te kiezen die niet overkomt als een stagiaire die zenuwachtig voor het eerst een tekst van een ander voorleest?
Ach, het is zo'n schattig stunteltje.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:16 schreef richolio het volgende:
Dat is waar. Maar ik heb even gegoogle'd en die mevrouw van de CU zat blijkbaar al sinds 2007 in provinciale staten. Mag je dan niet iets meer verwachten?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:31 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dat idee had ik bij de VVD'er en in iets mindere mate CDA'er ook. Vond eigenlijk alleen Jetten van D'66 erg sterk.
Ik zou niet te streng zijn in je oordeel, beetje ervaring doet wonderen en dat krijg je maar op 1 manier.
Dus jij denkt dat het zo in het echt gaat?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 20:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is best nuttig als je als kiezer zo af en toe eens kijkt wat jouw volksvertegenwoordiger nou eigenlijk echt doet.
Hij verbetert wat ja. Maar zijn mentor zat er ook weer bij vanavond.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:17 schreef skysherrif het volgende:
Vond Jetten ondanks zijn verkoudheidje vandaag best sterk.
Van Raak vind ik wel prima bezig ja, snapte alleen niet zo waar hij naar toe wou over de coalitieonderhandelingen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:37 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Hij verbetert wat ja. Maar zijn mentor zat er ook weer bij vanavond.
Hij heeft in ieder geval wel een eigenschap die hem goed van pas komt: een enorm bord voor zijn kop.
Van Raak gaat trouwens ook weer lekker vanavond.
Hij zal wel de opvolger van Pechtold wordenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:37 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Hij verbetert wat ja. Maar zijn mentor zat er ook weer bij vanavond.
Hij heeft in ieder geval wel een eigenschap die hem goed van pas komt: een enorm bord voor zijn kop.
Van Raak gaat trouwens ook weer lekker vanavond.
Die wordt duidelijk gelanceerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:40 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hij zal wel de opvolger van Pechtold worden
Nou ik mag hem nou al nietquote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:41 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Die wordt duidelijk gelanceerd.
Dat was niet nodig nee, maar het is ook een stukje toonzettingquote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat God had jij niet nodig gehad of is dat om kracht bij te zetten.
Voor een Mod?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:43 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat was niet nodig nee, maar het is ook een stukje toonzetting
En het is een goed woord
Hij moest zijn taalgebruik terugnemen van de voorzitter ("sluipmoordenaar"), wat an sich niet grappig was, maar het was vooral de manier hoequote:
Oh ik dacht dat je daar net al om moest lachen, dat is al van een half uur terug ofzo.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 21:45 schreef richolio het volgende:
[..]
Hij moest zijn taalgebruik terugnemen van de voorzitter ("sluipmoordenaar"), wat an sich niet grappig was, maar het was vooral de manier hoe
Verliefd op Bosma?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:14 schreef Pearlbitch het volgende:
Martin Bosma had nog een aardige.
Heel goed dat ze bij D66 luisteren naar de leden van de partij, dat doen wij als PVV'ers ook altijd, dus dat begrijp ik wel. .
De raad van state is het blijkbaar niet met je eens, maar die is in deze niet erg objectief. Baudet moet echter geen grote woorden als staatsgreep gebruiken. Uiteindelijk zou het maar een raadgevend referendum zijn. Dus de besluitvoering wordt alleen wat vertraagd.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:12 schreef Igen het volgende:
Ik vind dat Baudet wel een goede vraag stelt. Een wet kan toch niet geldig zijn voordat deze is gepubliceerd?
Nou snap ik dat je bepaalde dingen met terugwerkende kracht kan legaliseren.
Maar is het niet wat raar als de overheid van te voren plant om het bestaande recht bewust te gaan schenden in de overtuiging dat dit met terugwerkende kracht gelegaliseerd zal gaan worden?
Hoe hij Jetten sneerde in dat interruptiedebatje en daarna uitdagend voor het bankje van Verhoeven heen en weer liep.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:01 schreef Dwersdriever het volgende:
Bosma maakt een prima indruk. Beter dan Baudet.
Ik val niet op mannen. Wat dat betreft zou ik liever de jonkvrouw doen.quote:
Ze heeft iets ja, maar net wel een jaar of 10 te oud.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:20 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik val niet op mannen. Wat dat betreft zou ik liever de jonkvrouw doen.
Waarom heb je alleen maar posts in uto en in de pol-SC ?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:20 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Ik val niet op mannen. Wat dat betreft zou ik liever de jonkvrouw doen.
Wacht eens, ik zit nu dat artikel 8 van de Wet Raadgevend Referendum te lezen, en daar haal ik echt totaal niet uit wat Baudet allemaal beweerde.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:18 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De raad van state is het blijkbaar niet met je eens, maar die is in deze niet erg objectief. Baudet moet echter geen grote woorden als staatsgreep gebruiken. Uiteindelijk zou het maar een raadgevend referendum zijn. Dus de besluitvoering wordt alleen wat vertraagd.
Ja ik ben nu overgestapt, de nos breekt het zo afquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:27 schreef Igen het volgende:
de site van de Tweede Kamer heeft ook een livestream.
Momenteel is de vergadering blijkbaar geschorst.
Het gaat hier eigenlijk om meer dan alleen die referendumwet. De zaak heeft nu een principiële lading gekregen, omdat er aan de wet wordt gemorreld om een democratisch instrument om zeep te helpen en waarbij de RvS de verdenking op zich laadt niet geheel vrij van politieke motieven te handelen. Als POTUS zo'n poets zou bakken, zou er een wereldbrand ontstaan.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:18 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De raad van state is het blijkbaar niet met je eens, maar die is in deze niet erg objectief. Baudet moet echter geen grote woorden als staatsgreep gebruiken. Uiteindelijk zou het maar een raadgevend referendum zijn. Dus de besluitvoering wordt alleen wat vertraagd.
Artikel 8 1. Een tijdstip van inwerkingtreding van een wet of onderdeel van een wet waarover een referendum kan worden gehouden, wordt niet eerder gesteld dan acht weken na de mededeling in de Staatscourant, bedoeld in artikel 7quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Wacht eens, ik zit nu dat artikel 8 van de Wet Raadgevend Referendum te lezen, en daar haal ik echt totaal niet uit wat Baudet allemaal beweerde.
Ik ben dit jaar tienendertig geworden, dus ik kom daar wel mee weg.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze heeft iets ja, maar net wel een jaar of 10 te oud.
Omdat ik UTO ook fun vind.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:22 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Waarom heb je alleen maar posts in uto en in de pol-SC ?
Maar over deze wet kan geen referendum worden gehouden. Dat staat zo in het wetsvoorstel en dat zal de minister ongetwijfeld ook, conform dat artikel 7, zo in de Staatscourant publiceren.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:30 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Artikel 8 1. Een tijdstip van inwerkingtreding van een wet of onderdeel van een wet waarover een referendum kan worden gehouden, wordt niet eerder gesteld dan acht weken na de mededeling in de Staatscourant, bedoeld in artikel 7
De vraag is natuurlijk of dat houbaar is. De RvS zegt van wel maar er zijn voldoende staatsrechtkundige die anders beweren.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar over deze wet kan geen referendum worden gehouden. Dat staat zo in het wetsvoorstel en dat zal de minister ongetwijfeld ook, conform dat artikel 7, zo in de Staatscourant publiceren.
De Minister schendt natuurlijk wel de Wet Raadgevend Referendum door in de Staatscourant te publiceren dat de Intrekkingswet niet referendabel is. Maar ja, als die Intrekkingwet dan eenmaal in werking is getreden dan wordt dat met terugwerkende kracht weer gelegaliseerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:39 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of dat houbaar is. De RvS zegt van wel maar er zijn voldoende staatsrechtkundige die anders beweren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |