Blijf het toch interessant vinden hoe het brein van zo'n iemand werkt. Gewoon zonder schaamte, voor toch relatief veel mensen zo intens vals zingen.quote:
Ja, zitten ook een behoorlijk aantal onkritische lieden in die zaal hè.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 17:56 schreef Rangono het volgende:
[..]
Blijf het toch interessant vinden hoe het brein van zo'n iemand werkt. Gewoon zonder schaamte, voor toch relatief veel mensen zo intens vals zingen.
De bezoekers van een bijeenkomst als dit juichen natuurlijk alles toe wat ze wordt voorgeschoteld.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 17:56 schreef Rangono het volgende:
[..]
Blijf het toch interessant vinden hoe het brein van zo'n iemand werkt. Gewoon zonder schaamte, voor toch relatief veel mensen zo intens vals zingen.
Stel je voor dat je kritisch bent, dat is zo cultuurmarxistisch.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De bezoekers van een bijeenkomst als dit juichen natuurlijk alles toe wat ze wordt voorgeschoteld.
Of zelfstandig denkt. Dat zou nog enger zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stel je voor dat je kritisch bent, dat is zo cultuurmarxistisch..
Zelf zullen ze wel beweren dat ze vrijdenkers zijn hoor, realisten, zelfstandige denkers.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of zelfstandig denkt. Dat zou nog enger zijn.
Rasrealitische denkers?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zelf zullen ze wel beweren dat ze vrijdenkers zijn hoor, realisten, zelfstandige denkers.
Toch fijn dat ze tegenwoordig bevrijd zijn van die enge politieke correctheid. Je mag weer zeggen wat je echt denkt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rasrealistische zelfstandige vrijdenkers idd.
Klopt idd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch fijn dat ze tegenwoordig bevrijd zijn van die enge politieke correctheid. Je mag weer zeggen wat je echt denkt.
Geen idee, denk het wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar de hele zaal staat niet op ?
Lol.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:22 schreef Bluesdude het volgende:
Doet me denken ... toen ik een jaar of 9 was.
Het wilhelmus werd gespeeld op tv.
ik ging staan, in een nette houding.
Mijn vader, rechtse bal, monarchist, vaderlandsgetrouw, militair... vermaande me: ga zitten... doe niet zo raar.
Nee, doelde echt op het 'verhaal' van dit figuur. Technische foutjes kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stukje typisch Nederlands amateurisme.
Ja, die Barkas is een oetlul.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:26 schreef Rangono het volgende:
[..]
Nee, doelde echt op het 'verhaal' van dit figuur. Technische foutjes kunnen gebeuren.
Het hele thema is toch boos doen op immigranten?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:24 schreef skysherrif het volgende:
Binnen 2 minuten gaat het al over de vluchtelingenstroom stoppen.
Dat ging snel.
We kijken om dit later te kunnen duiden ook, bijv. in dat topic adhv conservatisme.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
Als die gasten een breed platform willen waar links en rechts elkaar vinden en samen zoeken naar vernieuwende inzichten ( niks mis mee, toch ) ..... dan moet men niet walgelijk nationalistisch beginnen.
In weze... is dit niet conservatief in letterlijke zin. Het is niet een traditie van rechtse symposia.
Het is wel conservatief in de zin van fundamentalistisch, maar het is wel iets nieuws.
Heb ik dat nooit geschreven ergens ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lol.
Hee, maar jouw vader was ook militair dus?
En Orban wordt ook al meteen verheerlijktquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het hele thema is toch boos doen op immigranten?
Ook dat is niet bepaald onverwacht bij deze bloedgroepquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En Orban wordt ook al meteen verheerlijkt
ok als je blijft kijken, noteer de tijden als iets wordt opgenomen.. om later makkelijk te kunnen vindenquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kijken om dit later te kunnen duiden ook, bijv. in dat topic adhv conservatisme.
Gvd, ik had wel verwachtingen, maar dat ze al gelijk een idioot zo'n idioot verhaal lieten houden met alle technische mankementen die je kan bedenken ging mijn verwachting wel een beetje te boven.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dat is niet bepaald onverwacht bij deze bloedgroep
Nee, heb je nooit gezegd. Mijn vader was eerst marechaussee, later militair, daarna stapte hij over naar de burgermaatschappij (verdiende veel meer). Hij had veel kennissen die oud-Knillers waren, ook vrienden die regelmatig bij ons thuis kwamen (jaren 60/70). Meneer en mevrouw Bal bijvoorbeeld. Man was een adjudant-oo, jaartje of 10/15 ouder dan mijn vader. Zelfde verhaal als jouw vader.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb ik dat nooit geschreven ergens ?
KNIL, jappenkampen overleefd, in 45-50 niet aan het front ingezet. Hij was fourier.
En ook verraden door Nederland ... die weigerde zijn salaris maart 42-aug 45 te betalen
En Nederland zei toen eind 1949: Ga maar bij Soekarno halen
Okee.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok als je blijft kijken, noteer de tijden als iets wordt opgenomen.. om later makkelijk te kunnen vinden
Tja, dat is dan wat naïefquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gvd, ik had wel verwachtingen, maar dat ze al gelijk een idioot zo'n idioot verhaal lieten houden met alle technische mankementen die je kan bedenken ging mijn verwachting wel een beetje te boven.
ah ja... dit is een chattopic geworden..... ff offtopicquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
. Meneer en mevrouw Bal bijvoorbeeld. Man was een adjudant-oo, jaartje of 10/15 ouder dan mijn vader. Zelfde verhaal als jouw vader.
Denk het niet, waren wel ouder dan geboren in 1923. Eerder rond 1913. Kan wel familie zijn natuurlijk. Ze woonden in Tilburg.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja... dit is een chattopic geworden..... ff offtopic
Toch niet Dirk Jan Bal uit Zierikzee en Elisabeth Prins, ikebana-onderwijzeres beiden geb ca 1923
Die weet natuurlijk meer dan prima wat voor types hem uitnodigen en voor wat voor bijeenkomsten.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
Geluk dat Peterson geen NLs verstaat wrs. Alhoewel mensen vergissen zich in hem, want het is ook een vrij apart denker, met een apart esoterisch jargon.
Nah, ik denk toch niet dat hij een diepgaande kennis heeft van de NLse mores hoor. Hij weet wrs wel iets meer van NL dan de doorsnee Canadees, maar wrs is dat ook slechts gebaseerd op oppervlakkigheden. Verder extrapoleert hij de situatie in Canada naar NL wrs en de rest van het westen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die weet natuurlijk meer dan prima wat voor types hem uitnodigen en voor wat voor bijeenkomsten.
Kom, kom. Het is geen domme man, die weet echt wel dat hij slechts vanuit een bepaalde specifieke hoek zo wordt vereerd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, ik denk toch niet dat hij een diepgaande kennis heeft van de NLse mores hoor. Hij weet wrs wel iets meer van NL dan de doorsnee Canadees, maar wrs is dat ook slechts gebaseerd op oppervlakkigheden. Verder extrapoleert hij de situatie in Canada naar NL wrs en de rest van het westen.
Ja, maar de misvatting is dat Peterson net zo bepaald rechts is als deze luitjes dan hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kom, kom. Het is geen domme man, die weet echt wel dat hij slechts vanuit een bepaalde specifieke hoek zo wordt vereerd.
Ongetwijfeld maar hij laat zich regelmatig en bewust voor het karretje van dit soort luitjes sparren.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar de misvatting is dat Peterson net zo bepaald rechts is als deze luitjes dan hoor.
Verder is de man trouwens ook nog gelovig ook, geloof ik.
Ik heb het niet gezien, maar waarom niet eigenlijk? Het gaat toch over de problemen van en de oplossingen voor de natie? Het gaat toch over kwesties waar onze nationale regering en ons nationale parlement een standpunt over zouden moeten innemen? Als Aboutaleb het heeft over de 'rot dan op', dan verwijst hij toch naar de nationale grenzen, net zoals 'vluchtelingen welkom' gaat over het nationale vluchtelingenbeleid?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
Als die gasten een breed platform willen waar links en rechts elkaar vinden en samen zoeken naar vernieuwende inzichten ( niks mis mee, toch ) ..... dan moet men niet walgelijk nationalistisch beginnen.
Waar hij idd regelmatig op aangevallen wordt, en dan weerspreekt-ie dus het sentiment dat-ie dus van die stroming is.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar hij laat zich regelmatig en bewust voor het karretje van dit soort luitjes sparren.
Allicht maar hij blijft wel naar dit soort clubjes toegaan. Het is dus een vrij bewuste keuze alles bij elkaar. Net als een Baudet die gezellig gaat dineren met die Taylor.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar hij idd regelmatig op aangevallen wordt, en dan weerspreekt-ie dus het sentiment dat-ie dus van die stroming is.
Ja, ik denk dat-ie gewoon zijn portemonnee wil vullen, zo makkelijk ligt het wrs. In case hij ontslagen wordt. Man loopt binnen, ook via zijn internetkanalen wrs.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht maar hij blijft wel naar dit soort clubjes toegaan. Het is dus een vrij bewuste keuze alles bij elkaar. Net als een Baudet die gezellig gaat dineren met die Taylor.
Als martelaar van boosrechts.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat-ie gewoon zijn portemonnee wil vullen, zo makkelijk ligt het wrs. In case hij ontslagen wordt. Man loopt binnen, ook via zijn internetkanalen wrs.
Met het volkslied beginnen is een rechts nieuwe geloofsbelijdenis.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar waarom niet eigenlijk? Het gaat toch over de problemen van en de oplossingen voor de natie?
De slachtofferrol is natuurlijk bijzonder geliefd in die hoekquote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zeg, die man loopt binnen, dus martelaar is hij niet.
Bakas had mij ook geblockt idd, na 1 weerwoord op zijn geouwehoer.twitter:ReinBijlsma twitterde op vrijdag 19-01-2018 om 19:04:40Ik zie een stukje livestream van die Adjiedj Bakas, de man die half Nederland op Twitter heeft geblockt wegens onwelgevallige meningen. Wat een pijnlijk slechte en amateuristische presentatie en griezelige manipulatie bovendien. Geen goede reclame #nedleeuw reageer retweet
Je zou zeggen van niet. Rechts spekt liever buitenlandse speculanten met belastinggeld dan dat ze het aan Nederlandse benedenmodalen ten goede laten komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met het volkslied beginnen is een rechts nieuwe geloofsbelijdenis.
Hebben die denkers ook nagedacht waarom ze daar niet zo van zijn, of was dat teveel gevraagd?quote:Linkse denkers zijn daar niet zo van en blijven eerder weg.
De organisatie pretendeert een breed platform te zijn. Dat zijn ze dus niet.
Ja, ik kan het niet goed duiden. Peterson heeft gelijk met zijn kritiek op bepaalde praktijken in Canada: bijv. mbt het gebruik van persoonlijke voornaamwoorden op de universiteit. Daarnaast gebruikt hij echt esoterisch jargon vaak, wat je vaker ziet bij psychologen. Verder is hij niet anti-links oid.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De slachtofferrol is natuurlijk bijzonder geliefd in die hoek
Deze rechts hangout begon met het volkslied. Is geen rechtse gewoonte in Nederland.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je zou zeggen van niet. Rechts spekt liever buitenlandse speculanten met belastinggeld dan dat ze het aan Nederlandse benedenmodalen ten goede laten komen.
Je vraagt naar de bekende weg. Natuurlijk heeft men nagedacht over dwepen met vaderlandselievende kitch. En linkse mensen voelen zich daar niet thuis mee, niet in eigen vaderland.quote:Hebben die denkers ook nagedacht waarom ze daar niet zo van zijn, of was dat teveel gevraagd?
Peterson is wrs ook dronken nu.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:17 schreef skysherrif het volgende:
Ik was even weg mensen, werd opgehouden door m'n dronken huisgenoot.
Heb nu toch door hen geen Peterson gemist he???
Kan me voorstellen dat je onderhand wel wat glaasjes hebt weggetikt ja.quote:
Wel heerlijk dit hoor, die lui daar willen gewoon horen "feminism sucks because x" en "mass immigration must be stopped because x "quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
Nietzsche zei ook: aks je naar de vrouwen gaat? Neem dan je zweep mee.
Ja, uiteraard, dat gaat de pet te boven van de gemiddelde rechtse.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wel heerlijk dit hoor, die lui daar willen gewoon horen "feminism sucks because x" en "mass immigration must be stopped because x "
Zit die daar lekker een potje te filosoferen over van alles en nog wat. Ik wed dat 95% al is afgehaakt.
Gaat het nog ergens heen?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:34 schreef Rangono het volgende:
Ik vind dit dan weer heerlijk. Peterson is een baas.
Wat begrijp je er niet aan? zijn kritiek op de wapenwedloop tijdens de koude oorlog was valide, zijn gedachtes over de Europese civilisatie.quote:
Flauwquote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:44 schreef Ryon het volgende:
Zijn die buitenlanders al uit Nederland opgerot of hebben ze daar nog geen oplossing voor bedacht?
Je had het begin moeten zien, was echt lachwekkend.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:44 schreef Ryon het volgende:
Zijn die buitenlanders al uit Nederland opgerot of hebben ze daar nog geen oplossing voor bedacht?
Ik begrijp het wel, het is alleen nogal open deuren intrappen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:43 schreef Rangono het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan? zijn kritiek op de wapenwedloop tijdens de koude oorlog was valide, zijn gedachtes over de Europese civilisatie.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, het is alleen nogal open deuren intrappen.
En wees het soort mens dat oplossingen verzint.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
Okee,, westen heeft via via het beste maatschappelijk spelletje van drama en narratief opgeleverd en alleen mensen die aan hetzelfde spelletje mee willen doen kunnen we hier dus verwelkomen?
Ja, wat inherent is aan het beste van het beste spelletje dat we hier voeren, volgens hem.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wees het soort mens dat oplossingen verzint.
In het genre water is nat en veeg goed je billen af na het poepen.quote:
Tja. Maar als je 'edgy' dingen zegt, dan gaat labiel-links huilie huilie doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het genre water is nat en veeg goed je billen af na het poepen.
Hij zei helemaal geen edgy dingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:59 schreef Rangono het volgende:
[..]
Tja. Maar als je 'edgy' dingen zegt, dan gaat labiel-links huilie huilie doen.
Nu was hij braaf liberaal, is het nog niet goed.
Neuh, maar nu helemaal niet. Zelfs geen 'feminist suck, because'..quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja sorry.
Hoe dan ook: ik denk ook dat-ie nooit edgy dingen heeft gezegd ook.
Ja, to say the least zeg, kan zo maar een docent op een sociale academie ergens in de jaren 70 zijn, die dit vertelt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:02 schreef Rangono het volgende:
[..]
Neuh, maar nu helemaal niet. Zelfs geen 'feminist suck, because'..
Het was echt heel saai.
En nu?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:19 schreef bamibij het volgende:
Peterson was niet te volgen. Had ook nog wat van hem gelezen, ligt wss daaraan.
Pauze wrs, werden hapjes en drankjes aangekondigd toch?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:22 schreef Rangono het volgende:
[..]
En nu?
Doet bij jou de livestream het nog?
Ah, dat zal wel ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pauze wrs, werden hapjes en drankjes aangekondigd toch?
Ja, zag wel af en toe bedenkelijke dingen voorbij komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:24 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ah, dat zal wel ja.
Alt Right was overigens de chat weer heerlijk aan het trollen. Genieten
Af en toe??quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zag wel af en toe bedenkelijke dingen voorbij komen.
Veel over de 'internationale jood'. Nedleeuw had wel wat moeten doen aan de moderatie.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zag wel af en toe bedenkelijke dingen voorbij komen.
Ja, nou ja ik zag dus voorbij komen dat de joden Europa hadden vernietigd oid, dacht zelf daar ga ik verder niet meer op letten dus. Maar het ging dus op dezelfde manier door?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Af en toe??![]()
Die hele chat zit vol met nazi's en fascisten.
Ja, wel redelijk apart idd...quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:28 schreef Rangono het volgende:
[..]
Veel over de 'internationale jood'. Nedleeuw had wel wat moeten doen aan de moderatie.
Ja de hele tijd helaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik zag dus voorbij komen dat de joden Europa hadden vernietigd oid, dacht zelf daar ga ik verder niet meer op letten dus. Maar het ging dus op dezelfde manier door?
Ja, lekker spelletje dus hier in het westen, zou Peterson toch even op moeten letten dan.quote:
Het is overigens best een onderwerp waar je het op een deftige manier over moet kunnen hebben. Zeker in de US.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik zag dus voorbij komen dat de joden Europa hadden vernietigd oid, dacht zelf daar ga ik verder niet meer op letten dus. Maar het ging dus op dezelfde manier door?
Nah, nee hoor, dat is volslagen nonsense.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:30 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het is overigens best een onderwerp waar je het op een deftige manier over moet kunnen hebben. Zeker in de US.
Hangt van je argumentatie af. En de conclusies die je eraan trekt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, nee hoor, dat is volslagen nonsense.
Ik heb me er doorheen verschillende topics al vaak en al jarenlang over uitgelaten inclusief argumentatie. Ik vind het volslagen nonsense vanuit historisch oogpunt beschouwd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:31 schreef Rangono het volgende:
[..]
Hangt van je argumentatie af. En de conclusies die je eraan trekt.
Maar dan heb je het over mensen die er ook over oordelen. Ik stel slechts vast. Dat bijvoorbeeld hoge posities vaak worden benut door mensen met een joodse achtergrond (vooral in de US). Dit heeft inderdaad meerdere historische redenen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb me er doorheen verschillende topics al vaak en al jarenlang over uitgelaten inclusief argumentatie. Ik vind het volslagen nonsense vanuit historisch oogpunt beschouwd.
Overigens vind ik ook weer dat je dit soort discussies moet overlaten aan historici en niet aan psychologen.
O, en ik weet dat de geschiedenis een zeer lastig vak is hoor.
Zoals president van de VS, bedoel je?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:39 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over mensen die er ook over oordelen. Ik stel slechts vast. Dat bijvoorbeeld hoge posities vaak worden benut door mensen met een joodse achtergrond (vooral in de US). Dit heeft inderdaad meerdere historische redenen.
Mwau, ook. Maar vooral media, bankwezen. Verder is het ook geen geheim dat de Israellobby in de US veel macht heeft.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals president van de VS, bedoel je?
Wat is vaak ? 10 % van de hoge posities ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:39 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over mensen die er ook over oordelen. Ik stel slechts vast. Dat bijvoorbeeld hoge posities vaak worden benut door mensen met een joodse achtergrond (vooral in de US). Dit heeft inderdaad meerdere historische redenen.
In verhouding vaak. Maar zoals ik al zei: dit heeft historische redenen. Zo mochten joden bijvoorbeeld een behoorlijk lange tijd geen 'normale' arbeid verrichten. Ze gingen dus vanzelf de zakenwereld in. En dat er dan ook vanzelf een vorm van nepotisme komt, vind ik ook niet gek.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is vaak ?
10 % van de hoge posities ?
en wat is hoge posities?
Het beste is dat 'hoge posities' evenredig is naar de bevolkingssamenstelling.
Maar men weigert dat actief in te vullen... dat vind men weer discriminatie van de blanke man
wat is vaak ?quote:
Ik heb het nergens over schuld.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is vaak ?
Dat de Amerikaans buitenlandse politiek heel vaak Israel steunt of ontziet komt door de niet-joodse Amerikanen. Die hebben de meerderheid in stemmen en in hoge politieke posts.
Net als in Nederland. Niet de schuld van joden die lobbyen
Ook presidenten, really? In media en bankwezen alleen, omdat ze daar in Europa al toe gedreven werden historisch gezien. Verder zijn veel van die joden seculier in die business. Joden kwamen ook terecht in vrije beroepen om dezelfde reden. Verder werden ze gedreven tot aanpassing en waren vrij fanatiek in het willen uitblinken en dus geaccepteerd worden. Daarnaast zijn ze ook in de media, het bankwezen en de vrije beroepen een minderheid. Dan de lobby voor Israël, het zionisme, was ook een seculier initiatief van oorsprong.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:42 schreef Rangono het volgende:
[..]
Mwau, ook. Maar vooral media, bankwezen. Verder is het ook geen geheim dat de Israellobby in de US veel macht heeft.
Ja, nou ja, zit wel vaak een soort van antisemitisme in iig imho ja. Joden zijn in feite Europeanen die de boot hebben gemist in de 19de eeuw om een vorm van nationalisme en een eigen staat te creëren. Ze werden gehinderd door het feit dat ze door het religieus antisemitisme in de eeuwen daarvoor een nomadisch bestaan moesten leiden, op de vlucht voor deze of gene machthebber die weer eens gezellig een pogrom uit de grond stampte. Goed in de Republiek hadden ze wel een verhoudingsgewijs veilig onderkomen, zelfs in Duitse gebieden vanaf de 18de eeuw, maar het hield niet over. Logisch gevolg is het zionisme geweest.quote:Het is helemaal niet zo 'edgy'. Vrij openbaar. Alleen mensen beginnen zo snel hysterisch 'antisemitisme!!' te schreeuwen.
Volgens die theorie zijn ze al 53 minuten bitterballen aan het eten. Geloof niet meer in die theorie. Ze hebben wrs de boel uitgezet vanwege de vele schampere opmerkingen?quote:
ik zit op dit adres:quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens die theorie zijn ze al 53 minuten bitterballen aan het eten. Geloof niet meer in die theorie. Ze hebben wrs de boel uitgezet van vele schampere opmerkingen?
Ook, ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik noem dat om duidelijk te stellen dat het pro-Israelbeleid door niet-joden gemaakt wordt.
Ja, wrs heb je daar wel een goede reden te pakken. Ik denk dat het op niets uitloopt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:55 schreef Nintex het volgende:
Ze zijn er denk ik achter dat dit een rechtse vorm is occupy.
Kortom, mensen bij elkaar verzamelen en dan? Maar weer naar huis, geen duidelijk doel, geen duidelijke mening, geen duidelijk plan.
Op die chat zag je tijdje geleden hoogst eigenaardige reacties staan.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik zit op dit adres:
en als de stream aan is dan is de chat ook aan ?
die chat valt niet uit te schakelen apart ?
uit welke hoek kwamen die anti-semitische geluiden ?
primair door niet-jodenquote:
Neen. Maar laten we mar stoppen met deze discussie.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
primair door niet-joden
in USA en in Nederland, en in België en in Frankrijk en in de UK en in Zweden en ...... en .... en ...
??quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:58 schreef Rangono het volgende:
Vind het toch bijzonder. Je laat een spreker spreken die het heeft over oorlogs-economie, verplichte sterilisatie . Maar wanneer trollen het over joden gaan hebben, dan moet de livestream op slot !
Die vent aan het begin. De derdewereld, omdat ze daar teveel kinderen krijgen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
??
vertel..
welke spreker in de zaal had het over gedwongen sterilisatie...
waarom en wie wil hij zo mishandelen
hoe heet die ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:01 schreef Rangono het volgende:
[..]
Die vent aan het begin. De derdewereld, omdat ze daar teveel kinderen krijgen.
Bitterballen zijn op?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Ze zeggen dat de stream weer opgestart zal worden
https://www.facebook.com/pg/NedLeeuw/posts/
Meer gediplomeerd zemelaar die niet van kritiek houdt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
http://tpo.nl/author/ajiedj-bakas/
ah type uncle tom.... whitey helper
Rechts doet dat ook nooit, die koketteren liever met wat links bereikt heeft als het om het land gaat. Als rechts met liederen en vlaggen aan komt zetten dan is dat het EU-elitelied en die sterrenvlag.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met het volkslied beginnen is een rechts nieuwe geloofsbelijdenis.
Linkse denkers zijn daar niet zo van en blijven eerder weg.
De organisatie pretendeert een breed platform te zijn. Dat zijn ze dus niet.
twitter:ChrisIsErbij twitterde op vrijdag 19-01-2018 om 21:10:15BREEKJE BIJ #NedLeeuw: Thierry Baudet komt niet en wordt vervangen door Joost Eerdmans, hoor ik zojuist van iemand van Leefbaar Rotterdam. reageer retweet
Zeg ik net, dat het geen rechtse traditie is politieke bijeenkomsten met het wilhelmus te beginnen.quote:
onzin....quote:Als rechts met liederen en vlaggen aan komt zetten dan is dat het EU-elitelied en die sterrenvlag.
Nou dan, er is dus niks breeds of smals aan. Het is hooguit wat ongebruikelijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeg ik net, dat het geen rechtse traditie is politieke bijeenkomsten met het wilhelmus te beginnen.
Zemelaar, dat zei ik toch?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
ik luister die Bakas terug.... maar wat bazelt hij nou over oorlogseconomie.
Er is geen oorlog
Daar word jij blij van?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:32 schreef Nintex het volgende:
Harry Mens draait regelmatig het Wilhelmus
Harry en zijn posse zien proosten op het Wilhelmus met Theo Hiddema er ongemakkelijk bij is prachtige TVquote:
zeg ik net... dit is geen breed platformquote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou dan, er is dus niks breeds of smals aan. Het is hooguit wat ongebruikelijk.
Joh, ene oor in, andere oor uit. Wat ik zei: het zijn ook geen nazi's, weer typisch NLs amateurisme allemaal. Beetje hetzelfde toen de echte nazi's NL binnenvielen op 10 mei 1940, zeg maar. Militairen die al een paar maanden gezellig aan het bivakkeren waren in het kader van the phoney war met de gebruikelijk NLse onderbroekenhumor van dien en dan toen de nazi's de grens overgingen met hun fietsjes er achteraan. Grosso modo dan hè. NLers kunnen van alles een soort gek feestje maken, denk ik wel eens. Als ze rechts zijn en als ze links zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist wat hij zei.... ? Ik snap het niet . Verwacht hij een oorlog dan ?
Moet altijd enorm lachen tegenwoordig als ik Hiddema zie.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Harry en zijn posse zien proosten op het Wilhelmus met Theo Hiddema er ongemakkelijk bij is prachtige TV
Nee, laat zich al jaren door Jan en alleman inhuren als gepatenteerd trendwatcher, zei ik toch al? Hij ziet dingen. In de toekomst.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
ahhaaaaaa Bakas ziet zichzelf als een visionair.
Tjaaaa... vriendje van Baudet worden... samen zich als redder van de natie wanen
Dat filmpje over visionairen enzo eindigt met hemzelf en zijn clubjequote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, laat zich al jaren door Jan en alleman inhuren als gepatenteerd trendwatcher, zei ik toch al? Hij ziet dingen. In de toekomst.
Thanx.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:55 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.facebook.com/NedLeeuw/videos/1905507859779501/
Jee, krijg je weer dezelfde leuzen dus met hoe heet ze ook weer...quote:Op vrijdag 19 januari 2018 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat filmpje over visionairen enzo eindigt met hemzelf en zijn clubje
linkje werd gewijzigd ergens onderweg.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jee, krijg je weer dezelfde leuzen dus met hoe heet ze ook weer...
Zit nu nog liniair te kijken, die Bakas-ouwehoer heb ik wel gehad hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
linkje werd gewijzigd ergens onderweg.
copy/paste dit ####voor die visionaire dinges
ok... voor andere liefhebbers misschienquote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zit nu nog liniair te kijken, die Bakas-ouwehoer heb ik wel gehad hoor.
Kan me nauwelijks voortellen dat er liefhebbers zijn voor het geouwehoer van Bakas hoor, ik weet niet hoe jij dat ziet?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok... voor andere liefhebbers misschien
Je weet nooit..... je weet nooitquote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan me nauwelijks voortellen dat er liefhebbers zijn voor het geouwehoer van Bakas hoor, ik weet niet hoe jij dat ziet?
Identiteitspolitiek ter redding van de natie...quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
Onze identiteit heeft christelijke wortels, u hoort het goed, we hebben het christelijke geloof achteloos overboord gegooid en er niets voor in de plaats gezet, behalve smeltende ijskappen. Dus herontdekking van het christelijke geloof..
Bad idd. Maar goed ze gooien de stream er meteen uit ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Identiteitspolitiek ter redding van de natie...
Ik luister niet meer ..... ik ken dat allemaal al... sinds 2002.
een plan van iemand ..... voor redding van de natie ,behoud van identiteit ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:33 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom zou ik elke week het volkslied zingen, gek.
Ja, ik weet niet, Blues. Ik weet niet.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
een plan van iemand ..... voor redding van de natie ,behoud van identiteit ?
Je vader had bij de Wehrmacht gediend ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:22 schreef Bluesdude het volgende:
Doet me denken ... toen ik een jaar of 9 was.
Het wilhelmus werd gespeeld op tv.
ik ging staan, in een nette houding.
Mijn vader, rechtse bal, monarchist, vaderlandsgetrouw, militair... vermaande me: ga zitten... doe niet zo raar.
Ja, ik ben ook benieuwd wat voor ideeën die 2000 man hebben gegenereerd.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:15 schreef 99.999 het volgende:
En was de avond een succes voor de achterban? Is men tot nieuwe inzichten gekomen om het immigratieprobleem op te lossen?
Was dit dan een gelegenheid voor discussie? Het komt niet over als veel meer dan een propagandafeestje van boosrechts.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:28 schreef Old_Pal het volgende:
Laf links ging de discussie weer eens uit de weg.
boosrechts vs. stomlinksquote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Was dit dan een gelegenheid voor discussie? Het komt niet over als veel meer dan een propagandafeestje van boosrechts.
Zie de beelden van het eerste gedeeltequote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook benieuwd wat voor ideeën die 2000 man hebben gegenereerd.
ahhhh hoe wil je 1 miljoen mensen precies verdrijven ?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:31 schreef Old_Pal het volgende:
Elk rechtsgeldig initiatief om de islam met wortel en tak te verdrijven uit Nederland, steun ik van harte.
Wordt dit nog ergens gepubliceerd inderdaad?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:15 schreef 99.999 het volgende:
En was de avond een succes voor de achterban? Is men tot nieuwe inzichten gekomen om het immigratieprobleem op te lossen?
Ja, ze gaan hun oplossingen aanbieden aan de kamer begreep ik.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:29 schreef bamibij het volgende:
[..]
Wordt dit nog ergens gepubliceerd inderdaad?
Jij vindt iedereen die een andere mening heeft dan jij niet 'al te snugger'. Komt behoorlijk labiel over.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 09:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Van wat ik zo meekrijg was de gemiddelde bezoeker aan dit evenement ook niet al te snugger.
Neuh, enkel extremisten aan alle kanten van het spectrum. Je heil zoeken in extremiteiten is over het algemeen gewoon niet zo snugger...quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:33 schreef Rangono het volgende:
[..]
Jij vindt iedereen die een andere mening heeft dan jij niet 'al te snugger'. Komt behoorlijk labiel over.
Dat is het punt. Als je dit al extremistisch vindt, dan ben je gewoon nogal weinig gewend.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, enkel extremisten aan alle kanten van het spectrum. Je heil zoeken in extremiteiten is over het algemeen gewoon niet zo snugger...
Eigenlijk zijn alleen de foto's leukquote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:35 schreef bamibij het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ereldoorlog-a1589113
NRC abonnee in de zaal die dit artikel ff kan copy pasten?
De meeste sprekers komen zeer duidelijk uit een bepaalde, nogal beperkte, hoek van het politieke spectrum.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:38 schreef Rangono het volgende:
[..]
Dat is het punt. Als je dit al extremistisch vindt, dan ben je gewoon nogal weinig gewend.
Welnee. Het is gewoon populistisch-rechts.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De meeste sprekers komen zeer duidelijk uit een bepaalde, nogal beperkte, hoek van het politieke spectrum.
Ja, een vrij extreme stroming die vooral een niet al te snugger en zeer naïef publiek trekt.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:40 schreef Rangono het volgende:
[..]
Welnee. Het is gewoon populistisch-rechts.
Nou, boehoe
Geen argument.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, een vrij extreme stroming die vooral een niet al te snugger en zeer naïef publiek trekt.
Doe het artikel ook evenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alleen de foto's leuk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel heel degelijk. Omdat ze slechts vanuit een zeer beperkt denkraam lijken te kunnen redeneren komt er praktisch gezien amper iets uit.quote:
Was daar nou een brainstormavond voor nodig? 99.5% van Nederland is dit met haar eens..quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:43 schreef Rangono het volgende:
Zo had Rita Verdonk een heel standaard, maar redelijk verhaal. Genitale verminking, eerwraak horen inderdaad niet thuis in Nederland (nergens eigenlijk).
Vaste riedeltje dat we al een jaar of 15 horen hè: benoemen, integreren, volkslied.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:43 schreef Rangono het volgende:
Zo had Rita Verdonk een heel standaard, maar redelijk verhaal. Genitale verminking, eerwraak horen inderdaad niet thuis in Nederland (nergens eigenlijk).
Dat zeg ik: 'standaard'. Maar wel redelijk. Al die zaken gebeuren nog steeds.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vaste riedeltje dat we al een jaar of 15 horen hè: benoemen, integreren, volkslied.
Ja, maar ja, daar hoef je dus geen manifestatie voor te houden, dan slinger je maar wat oude yt-filmpjes aan.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:45 schreef Rangono het volgende:
[..]
Dat zeg ik: 'standaard'. Maar wel redelijk. Al die zaken gebeuren nog steeds.
Dat mag nietquote:
Ja, eens.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ja, daar hoef je dus geen manifestatie voor te houden, dan slinger je maar wat oude yt-filmpjes aan.
quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mag niet. Het zit niet voor niets achter een betaalmuur. En het is te lang voor een DM of PM
Maar het ging mij vooral om 99,999 die nedleeuw extremistisch vindt. Als je mensen die tegen genitale verminking, eerwraak 'extremistisch' vindt , dan weet ik niet wat je gesnoven hebt.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ja, daar hoef je dus geen manifestatie voor te houden, dan slinger je maar wat oude yt-filmpjes aan.
Nou ja, wat we van deze manifestatie konden zien (we hebben natuurlijk niet alles gezien) is redelijk middle of the road Fortuynistisch met een stukje psychologisch esoterisme van Jordanchrist Superstar Peterson. De echte extremisten, die er wel zijn natuurlijk alleen de vraag is of ze aanwezig waren, zullen wrs een beetje van een koude kermis afgekomen zijn, vermoed ik zelf.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:49 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar het ging mij vooral om 99,999 die nedleeuw extremistisch vindt. Als je mensen die tegen genitale verminking, eerwraak 'extremistisch' vindt , dan weet ik niet wat je gesnoven hebt.
Kortom: het was niet extremistisch. Al is het een arbitrair begrip, natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, wat we van deze manifestatie konden zien (we hebben natuurlijk niet alles gezien) is redelijk middle of the road Fortuynistisch met een stukje psychologisch esoterisme van Jordanchrist Superstar Peterson. De echte extremisten, die er wel zijn natuurlijk alleen de vraag is of ze aanwezig waren, zullen wrs een beetje van een koude kermis afgekomen zijn, vermoed ik zelf.
Middle of the road Fortuynistisch idd, zo zou ik het zien, dus idd niet extremistisch (meer).quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:56 schreef Rangono het volgende:
[..]
Kortom: het was niet extremistisch. Al is het een arbitrair begrip, natuurlijk.
Een beeldenstormavond kan meer nieuws opleveren.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:44 schreef bamibij het volgende:
[..]
Was daar nou een brainstormavond voor nodig? 99.5% van Nederland is dit met haar eens..
Als je een Joost Niemöller uitnodigt ben je niet uit op enige genuanceerde discussie.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:49 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar het ging mij vooral om 99,999 die nedleeuw extremistisch vindt. Als je mensen die tegen genitale verminking, eerwraak 'extremistisch' vindt , dan weet ik niet wat je gesnoven hebt.
Die heb ik alleen niet gehoord, jij wel?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je een Joost Niemöller uitnodigt ben je niet uit op enige genuanceerde discussie.
Ik heb mijn avond niet verspild aan die idioten.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die heb ik alleen niet gehoord, jij wel?
Nou ja, die heeft iig geen toespraakje gehouden over de onderlinge verschillen in IQ tussen de verschillende rassen. Zoals ik in reactie #234 omschreef zo zou je de bijeenkomst kunnen typeren wrs. #Nedgeeuw grapte ik al.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb mijn avond niet verspild aan die idioten.
Was hij er ook? Natuurlijk was het een rechts sexfeestjequote:Op zaterdag 20 januari 2018 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je een Joost Niemöller uitnodigt ben je niet uit op enige genuanceerde discussie.
Okquote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:35 schreef bamibij het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ereldoorlog-a1589113
NRC abonnee in de zaal die dit artikel ff kan copy pasten?
quote:„Dames en heren.. The rockstar of the Canadian academics.. Jordan Peterson!” Blauwe spotlights verlichten de Canadese psycholoog. Het publiek gaat staan. Sommigen pakken hun mobieltje om te filmen.
Het gebeurt niet vaak dat tweeduizend mensen 25 euro betalen om op vrijdagavond naar een professor te luisteren.
En toch zijn ze allemaal naar debatbijeenkomst De Nederlandse Leeuw gekomen, met Peterson als hoofdact. In een Rijswijkse megahal zou een nationale ‘brainstorm’ gaan plaatsvinden over oplossingen voor migratie.
Hoewel ‘De Nederlandse Leeuw’ zich presenteert als onafhankelijk en niet-ideologisch, past het evenement in de opkomende, nationalistische beweging die vaak als nieuw-rechts wordt aangeduid.
Veel sprekers waarschuwen voor de teloorgang van de ‘Nederlandse identiteit’.
Voor de zaal worden boeken verkocht van uitgeverij De Blauwe Tijger waarin de ‘mainstream media’ worden beticht van het voorliegen van het publiek.
Voorafgaand aan het evenement was er kritiek, omdat sommige sprekers in verband worden gebracht met racisme of antisemitisme.
Een van hen is blogger Joost Niemöller, onder meer omstreden omdat hij meent dat er biologische verschillen in IQ zijn tussen etnische groepen. Niemöller komt naar de Nederlandse Leeuw om te waarschuwen voor „de neergang van de Nederlandse economie en verzorgingsstaat”, zegt hij voor de bijeenkomst.
Die neergang wordt volgens Niemöller veroorzaakt door nieuwkomers. „Er komen steeds meer mensen bij uit landen waar een heel ander wereldbeeld heerst, die mensen zijn niet ingericht op onze informatiemaatschappij en hebben een enorme achterstand in onderwijs die ze nooit meer kunnen inhalen.”
Het uitverkochte evenement in Rijswijk past in de bredere ontwikkeling waarbij academici, journalisten, politici en schrijvers op de rechterflank zich steeds nadrukkelijker manifesteren. „Geleidelijk aan ontstaat een circuit van academisch opgeleide mensen die de PVV te plat vinden, maar zich wel zorgen maken over immigratie”, zegt Niemöller.
In dat circuit past ook de opmars van Forum voor Democratie, de partij van Thierry Baudet die ook op deze avond zou spreken maar op het laatste moment afzegde.
De eerste spreker is trendwatcher Adjiedj Bakas, die zijn publiek een beeld schetst dat de huidige migratiestroom uiteindelijk zal leiden tot een Derde Wereldoorlog.
De „enige manier om te overleven” is om een muur om Europa te bouwen. Daarvoor moet eerst het politieke systeem worden veranderd. Want van de huidige politieke elite verwacht Bakas geen oplossingen, die heeft namelijk „een bondgenootschap gesloten met de radicale islam”.
Het publiek luistert ademloos naar de trendwatcher die grapjes afwisselt met beelden van massa’s rennende vluchtelingen.
Niet iedereen is tevreden. Zo bespeurde vanuit de zaal Dick den Ouden een „linkse ondertoon” in het verhaal van Bakas. „Ik vind hem te optimistisch.” De 46-jarige verkeersadviseur was vooral voor Jordan Peterson naar Rijswijk gekomen, hij heeft op YouTube veel video’s van de Canadees bekeken.
Maar in zijn drie kwartier durende betoog gaat de Canadees nauwelijks in op het onderwerp van de bijeenkomst: migratie. Hij steekt een verhaal af over moraliteit, God en dierproeven om erop uit te komen dat wij het in het Westen allemaal best goed geregeld hebben, en dat nieuwkomers zich daarom aan onze regels zouden moeten aanpassen. Zo vatte hij ook zijn bijdrage aan de ‘brainstorm’ over migratie samen: „Play by the rules.”
Toch is zijn fan Dick den Ouden niet teleurgesteld. „Hij legde goed uit”, zegt Den Ouden, „dat wie hierheen komt om te profiteren van de baten van onze samenleving, zoals onze vrijheid, het spel ook moet spelen volgens onze spelregels.”
Als de zaal uiteen gaat in ‘brainstorm sessies’ wordt er in een blok veel gemopperd op de rol van de ‘msm’, de mainstream media, die de politieke koers mede zouden bepalen. Die media zouden te links zijn en onwelgevallige meningen censureren.
Mogelijke oplossing: publieke financiering van de media stoppen om het aan „de markt” over te laten. Maar, bracht publicist Sid Lukkassen daartegenin, de markt, dat is Google, Facebook en Twitter. En die beïnvloeden óók wat mensen lezen. Een eenduidige oplossing werd niet gevonden.
Hehe.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een beeldenstormavond kan meer nieuws opleveren.
Met zijn allen kankeren op het mauritsbeeld die niet meer in de foyer staat.
Dat is de ware beeldenstorm
[ afbeelding ]
Teveel last van knikkende knieën, vermoedelijk.quote:
quote:De toon van de avond was oorlogszuchtig. Die sufferd van een Babur vergat in zijn tijd te investeren in een leger. Dat zal ons niet overkomen. De zaal waarin ik mij bevond was rijp voor een Derde Wereldoorlog. Liever dat dan dat we de welvaart delen met mensen met cultuur die nu eenmaal de onze niet is. Ik sloop weg richting een schuilkelder. Om Europa moet een muur. Op die muur zal ‘alt right’ zich verdringen met pannen kokende pek om het over de hoofden van de arme sloebers te gieten die het in hun hoofd halen die muren te willen slechten.
Ik keerde ongerust huiswaarts. Er ging ook vanavond weer een geest uit de fles. Zie die maar weer eens terug in de fles te krijgen. Die taak ligt bij de traditionele politieke partijen al lijken die hun handen er niet aan te willen branden. Wat resteert is dat we het pas echt zien als het te laat is.
Lezen. Ik wil geen mensen maar een ideologie verdrijven.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 10:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ahhhh hoe wil je 1 miljoen mensen precies verdrijven ?
een ideologie is een abstractie... die kun je niet verdrijvenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:53 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Lezen. Ik wil geen mensen maar een ideologie verdrijven.
Daar zijn tal van middelen voor.
Door ze duidelijk te maken dat hun gedachtegang verderfelijk is.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
een ideologie is een abstractie... die kun je niet verdrijven
Maar als je bedoelt islamitische gedachten verdrijven uit de hoofden van islamieten...
..... hoe wil je dat doen ?
Je wilt dus een systeem van discriminatie.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 14:06 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Door ze duidelijk te maken dat hun gedachtegang verderfelijk is.
Om je een beetje op weg te helpen.... sollicitanten die bijvoorbeeld aanhangers zijn van de "Waffen SS 2.0" en volgens hun verderfelijke leer streven naar het heroprichten van vernietigingskampen in Europa, krijgen die baan ook niet. Begrijp je .....
Extreem-rechts wordt ook gediscrimineerd. Een sollicitant die zegt dat hij voorstander is van het heroprichten van vernietigingskampen voor joden, krijgt die baan ook niet. En terecht.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je wilt dus een systeem van discriminatie.
Islamieten discrimineren bij sollicitaties... Op welke terreinen nog meer?
Wachtlijsten ziekenhuizen bijv ?
Er zijn in Nederland geen islamieten die vernietigingskampen willen en die zullen dat zeker niet zeggen in een sollicitatiegesprek.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:13 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Extreem-rechts wordt ook gediscrimineerd. Een sollicitant die zegt dat hij voorstander is van het heroprichten van vernietigingskampen voor joden, krijgt die baan ook niet. En terecht.
Dus wat zit je nou te zeiken?
Natuurlijk wel. Gekken heb je overal aan alle kanten. (De één alleen wat meer en gefaciliteerd in plaats van geridiculiseerd )quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland geen islamieten die vernietigingskampen willen ...
...
precies.... en gewone mensen willen meestal geen vernietigingskampen...quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Moslims zijn ook gewoon mensen.
Kortom, het is duidelijk dat jij het goed vindt dat rechts-extremisten wel gediscrimineerd mogen worden. Islamieten daarentegen mogen volgens jou hun verderfelijke ideologie blijven uitdragen.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland geen islamieten die vernietigingskampen willen en die zullen dat zeker niet zeggen in een sollicitatiegesprek.
Op welke mening wil je dan dat men hen geen baan geeft
En als men een uitkering aanvraagt ( ze mogen niet werken van jou ) ... dan wil je dus ook discrimineren . Hoe zie je dat?
Wachtlijsten ziekenhuizen ? Islamieten moeten extra langer wachten ?
En jij denkt dat men dan van gedachten verandert en geen islamitische gedachtes wil hebben ..
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving natuurlijk, maar we hebben niet alles kunnen meemaken. De stream ging er ook een tijdlang uit en men had zich opgedeeld in verschillende hersenstormgroepjes, geloof ik. Dus ja, wie wat hoe de stemming was, geen idee, wat we gezien hebben was iig middle of the road Fortuynisme imho. Niet iets om slapeloze nachten van te krijgen, lijkt me.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:41 schreef Bluesdude het volgende:
Gertjan Kleinpaste zat in de zaal.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/rijp-voor-een-derde-wereldoorlog
[..]
Wat ben je weer links aan het worden Ryan3!quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving natuurlijk, maar we hebben niet alles kunnen meemaken. De stream ging er ook een tijdlang uit en men had zich opgedeeld in verschillende hersenstormgroepjes, geloof ik. Dus ja, wie wat de stemming was, wat we gezien hebben was iig middle of the road Fortuynisme imho. Niet iets om slapeloze nachten van te krijgen, lijkt me.
Overigens het grappige mbt de hooggeleerde, erudiete professor Peterson was natuurlijk idd wel dat het enige dat hij te berde kon brengen over NL was dat we onder de zeespiegel liggen. Wat sws niet waar is, volgens mij ligt maar 1/6-deel onder de zeespiegel. Dus ja, ik zie het al voor me dat-ie voordat-ie naar NL kwam eerst even zijn kennis over NL ging bijspijkeren via een mal yt-filmpje wrs. Maar wat ik dus al dacht is wrs waar: de man weet wrs niets over NL getuige de platitude die hij over NL opmerkte.
Wat ook grappig is natuurlijk is het feit dat onze wat rechtsere vrienden niet zo'n hoge pet op hebben over het algemeen over een wetenschapper in de psychologie hoek, normaliter. En wie is NB hun grootste volksheld momenteel: een psycholoog die zich uitdrukt in toch een buitengemeen vaag jargon voor de gemiddelde rechtse, lijkt me..
Ik ben altijd centrum-links geweest hoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat ben je weer links aan het worden Ryan3!
Oke, met of zonder de links-ideologische veren?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben altijd centrum-links geweest hoor.
Nou ja, toen ik hier op FOK! kwam 17 jaar geleden zonder, ben ze wel een beetje weer aan het uitvinden dat wel. Maar geloof nu meer in bundeling van krachten met seculier centrum-rechts.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Oke, met of zonder de links-ideologische veren?
Lul toch nietquote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:13 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Kortom, het is duidelijk dat jij het goed vindt dat rechts-extremisten wel gediscrimineerd mogen worden.
Je lult nog steeds. Het onderwerp is islamieten wegpesten door te discriminerenquote:Islamieten daarentegen mogen volgens jou hun verderfelijke ideologie blijven uitdragen.
Dat komt omdat je de eigen fouten projecteert op "links". Kijk eerst naar jezelf... Dat is veel gezonder.quote:Dit herinnert mij er maar weer eens aan hoe verschrikkelijk dom en hypocriet ik linkse mensen vindt.
Natuurlijk is hij niet objectief. Objectiviteit bestaat niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving
Ik bedoel met 'objectief' eigenlijk niet een soort filosofische betekenis van dat woord, maar laten we zeggen 'een beetje natuurgetrouw, dus zonder overdrijving'.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij niet objectief. Objectiviteit bestaat niet.
We zijn het eens dus dat wat we gezien hebben niet extremistisch was, maar gewoon oude wijn in nieuwe zakken?quote:Iemand die pretendeert neutralistisch te schrijven doet dat niet vanuit de ik-figuur .
Ik neem aan dat hij die pretentie ook niet had.
Ik kan me wel indenken dat hij zo omringd door opgetogen fortuynistische figuren zich niet helemaal prettig voelt.... en bedenkt: waar gaat deze politieke stemming heen.
Wat ik vooraf las en gister zag is onvoldoende om het extreem-rechts te noemen. Dat doet Gertjan ook niet.
Hoewel Joost Niemöller wel een extreemrechtse lul is en hoorde ik Machiel de Graaf iets roepen over de schuld van cultuurmarxisten. Dat is ook een extreemrechts leugentje.
De kop "tijd voor een derde wereldoorlog" zal wel door een redacteur gemaakt zijn.
Zo gaat het meestal. Te snel geoordeeld, geen tijd om rustig te lezen en wth een pakkende kop is goed voor kijkcijfers. Is overal zo.
klar.......quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
We zijn het eens dus dat wat we gezien hebben niet extremistisch was, maar gewoon oude wijn in nieuwe zakken?
Nou, boodschap was een beetje dat mensen oorlog ruiken/zich erop voorbereiden oid.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klar.......oude wijn en oude zakken.
Kleinpaste beweerde ook niet dat het extreemrechtse prutwijn was
Ik heb het stuk ook gelezen, en behoorlijk vooringenomen natuurlijk, anders mag je niet schrijven voor Joop.nl.......quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving natuurlijk, maar we hebben niet alles kunnen meemaken. De stream ging er ook een tijdlang uit en men had zich opgedeeld in verschillende hersenstormgroepjes, geloof ik.
Waarom zou je hier slapeloze nachten van krijgen ?quote:Dus ja, wie wat hoe de stemming was, geen idee, wat we gezien hebben was iig middle of the road Fortuynisme imho. Niet iets om slapeloze nachten van te krijgen, lijkt me.
Fascisme moet je uitbannen, dus ook het islamofascisme....quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:45 schreef Bluesdude het volgende:
Je lult nog steeds. Het onderwerp is islamieten wegpesten door te discrimineren
http://politiek.tpo.nl/20(...)ratie-en-integratie/quote:De Nederlandse Leeuw – Bij nader inzien toch geen oplossingen voor immigratie en integratie
Te amateuristisch om gevaarlijk te zijn
20-01-2018, 14:04 Tags: Nederlandse Leeuw
Wat precies de bedoeling was, is buiten beeld geraakt bij De Nederlandse Leeuw. Een groep vrijwilligers is maanden bezig geweest om een landelijke brainstorm te organiseren over immigratie en integratie. Het evenement vond gisteren plaats in Rijswijk. Het moest de eerste worden uit een serie van vijf brainstorms over allerlei thema’s. Doel is oplossingen te verzinnen voor hardnekkige maatschappelijke problemen. Een nobel streven, maar alles overziend lijkt de kans groot dat het evenement geen tweede editie meer krijgt.
De Nederlandse Leeuw stelt zelf dat zij als doel heeft ‘de dominantie van de progressief-liberale denkcultuur te doorbreken’. Deze korte passage laat zien wat het evenement beoogt: het gaat om het promoten van één specifiek perspectief. Burgers met een progressief-liberaal wereldbeeld – laten we zeggen GroenLinks en D66 – hebben in de ogen van De Nederlandse Leeuw het verkeerde wereldbeeld. Het is natuurlijk prima om die mening te hebben, maar voor het organiseren van een evenement heeft dit wel wat consequenties.
Doe niet zo naief, je weet best dat als er op Joop.nl bij dat artikel een foto bijstaat van een Surinamer die daar een toespraak houdt, dat het artikel dan een heel andere lading krijgt.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:31 schreef bamibij het volgende:
Bakas was degene die het had over een derde wereldoorlog.
En wat maakt zijn afkomst nou weer uit voor het punt?
Surinaamse Nederlanders kunnen niet (eng)rechts-nationalistisch zijn?
quote:Op zaterdag 20 januari 2018 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Doe niet zo naief, je weet best dat als er op Joop.nl bij dat artikel een foto bijstaat van een Surinamer die daar een toespraak houdt, dat het artikel dan een heel andere lading krijgt.
Inderdaad. Ook op rechtse sites als Jalta of TPO is men niet erg onder de indruk van dit evenement en de eenzijdige keuze qua sprekers.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:39 schreef bamibij het volgende:
[..]Ga eens in op de inhoud. Bakas hield een eng-rechtse speech, met z'n oorlogseconomie.
Dat blijft toch wel de nummer 1 drogreden.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar de schrijver "vergat" dan weer te vermelden dat Adjiedj Bakas een zwarte Surinamer is.![]()
Linkjes plaatsen kan je wel, antwoorden niet..quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:42 schreef bluemoon23 het volgende:
https://twitter.com/wierdduk/status/954680513708593152?
Nee, dat geeft de tekst van dat verhaal een andere wending.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat blijft toch wel de nummer 1 drogreden.
...quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat geeft de tekst van dat verhaal een andere wending.
Aha! Vertel!quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat geeft de tekst van dat verhaal een andere wending.
Rustig maar.....quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:52 schreef bamibij het volgende:
Linkjes plaatsen kan je wel, antwoorden niet..
Wat was die tweet, en wat had hij daar van jou op moeten antwoorden ?quote:''Verrassend'' trouwens dat ook Wierd Duk stopt met antwoorden als iemand de desastreuze AZC bijeenkomsten aanhaalt.
Nu moet het opeens wel alleen over de inhoud gaan bij joop.nl ?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:39 schreef bamibij het volgende:
Ga eens in op de inhoud. Bakas hield een eng-rechtse speech, met z'n oorlogseconomie.
De tweet staat in het linkje dat je zelf geeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Rustig maar.....
[..]
Wat was die tweet, en wat had hij daar van jou op moeten antwoorden ?
[..]
Nu moet het opeens wel alleen over de inhoud gaan bij joop.nl ?
Normaal druipt het daar van de identity politics, maar als een Surinamer ineens iets rechts zegt dan wordt spontaan vergeten te vermelden dat het een Surinamer is.
Kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dat verdacht bij joop.nl .....
Sinds wanneer is dat relevant?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu moet het opeens wel alleen over de inhoud gaan bij joop.nl ?
Normaal druipt het daar van de identity politics, maar als een Surinamer ineens iets rechts zegt dan wordt spontaan vergeten te vermelden dat het een Surinamer is.
Kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dat verdacht bij joop.nl .....
quote:
Doe niet zo kinderachtigquote:
quote:Op zondag 21 januari 2018 00:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
[..]
Doe niet zo kinderachtig![]()
Ik heb ondertussen al lang duidelijk gemaakt wat ik bedoel, maar dat schijnen jullie niet te snappen.
Dus ik kap er mee.
Tegen het eind wordt hij ietsje beter, maar al met al niet bepaald indrukwekkend vrees ik.quote:Op zondag 21 januari 2018 00:42 schreef JimmyDean het volgende:
Wow, had niet gedacht dat hij zo slecht voor publiek zou kunnen spreken. Hij is een stuk beter in een relatief kleine setting, hij lijkt hier nogal nerveus en wat incoherent.
Ja, Jalta olv Livestro is al lang van richting veranderd en bevindt zich in staat van oorlog met alles wat verder gaat als rechts zoals jij bent. TPO olv o.a. Bas Paternotte (Bassiehof) is uiterst kritisch op extreemrechtse zaken, moet je maar op letten. Ook Bart Nijman (Van Rossem) op GS is uiterst kritisch.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook op rechtse sites als Jalta of TPO is men niet erg onder de indruk van dit evenement en de eenzijdige keuze qua sprekers.
Het gaat niet sec om de voorbeelden die hij aanhaalt, maar om het punt dat extremisten van verschillende kanten anders behandeld worden. Hij stelt dat er nu onderscheid gemaakt wordt tussen extreem rechtse personen en orthodoxe moslims. De eersten worden wel geweerd, de tweede niet. Als dat zo zou zijn dan is dat inderdaad hypocriet en snijdt zijn argumentatie wel degelijk hout.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lul toch niet
[..]
Je lult nog steeds. Het onderwerp is islamieten wegpesten door te discrimineren
[..]
Dat komt omdat je de eigen fouten projecteert op "links". Kijk eerst naar jezelf... Dat is veel gezonder.
Gelukkig is de favoriete nieuwssite van Baudet nog wel enthousiast. http://www.dagelijksestan(...)voor-democratie-was/quote:Op zondag 21 januari 2018 07:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Jalta olv Livestro is al lang van richting veranderd en bevindt zich in staat van oorlog met alles wat verder gaat als rechts zoals jij bent. TPO olv o.a. Bas Paternotte (Bassiehof) is uiterst kritisch op extreemrechtse zaken, moet je maar op letten. Ook Bart Nijman (Van Rossem) op GS is uiterst kritisch.
En dat terwijl Baudet zonder opgaaf van redenen vlak van tevoren afzegde.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig is de favoriete nieuwssite van Baudet nog wel enthousiast. http://www.dagelijksestan(...)voor-democratie-was/
Het blijft een erg intelligente man, maar met een andere invalshoek dan de rest van de sprekers en dat valt hier best wel op.quote:Op zondag 21 januari 2018 00:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegen het eind wordt hij ietsje beter, maar al met al niet bepaald indrukwekkend vrees ik.
quote:En daarom ben ik gestopt met twitteren. Ook stop ik met columns schrijven voor Opiniez en voor het Reformatorisch Dagblad. Ik zal niet meer interviewen voor Weltschmerz en tot slot leg ik ook mijn voorzitterschap neer van Stichting DNL (Nederlandse Leeuw) ter beschikking, waarbij ik wel de complete afhandeling doe van jaargang 1. Tevens ben ik niet meer beschikbaar in het publieke debat. Het is een abrupt (en ook pijnlijk) besluit. Maar een besluit waar ik in mijn volle bewustzijn goed over heb nagedacht.
Is dit niet grootheidswaanzin van Rutger, hij schrijft:quote:Op zondag 21 januari 2018 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
Exit Nederlandse Leeuw-initiatiefnemer Rutger van den Noort https://opiniez.com/2018/01/21/zeilen-in-de-luwte/
Hij gaat zeilen in de luwte.
[..]
https://opiniez.com/2018/01/21/zeilen-in-de-luwte/quote:Toen ik op 19 december 2014 mijn eerste stapjes zette in het publieke domein als opiniemaker, had ik nooit aan zien komen dat dit uiteindelijk zou uitmonden in het succesvol organiseren van de grootste studiebijeenkomst (#Nedleeuw) van Nederland sinds de 19e eeuw.
Grote broek aan sws, niet per se grootheidswaanzin, denk ik. En ja zijn studiebijeenkomst is toch wel min of meer niet geworden wat de bepaalde mensen vooraf dachten dat het zou worden.quote:Op zondag 21 januari 2018 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is dit niet grootheidswaanzin van Rutger, hij schrijft:
[..]
https://opiniez.com/2018/01/21/zeilen-in-de-luwte/
Misschien wel goed .... dat hij een tijdje rust neemt... Beterschap !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |