een ideologie is een abstractie... die kun je niet verdrijvenquote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:53 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Lezen. Ik wil geen mensen maar een ideologie verdrijven.
Daar zijn tal van middelen voor.
Door ze duidelijk te maken dat hun gedachtegang verderfelijk is.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
een ideologie is een abstractie... die kun je niet verdrijven
Maar als je bedoelt islamitische gedachten verdrijven uit de hoofden van islamieten...
..... hoe wil je dat doen ?
Je wilt dus een systeem van discriminatie.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 14:06 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Door ze duidelijk te maken dat hun gedachtegang verderfelijk is.
Om je een beetje op weg te helpen.... sollicitanten die bijvoorbeeld aanhangers zijn van de "Waffen SS 2.0" en volgens hun verderfelijke leer streven naar het heroprichten van vernietigingskampen in Europa, krijgen die baan ook niet. Begrijp je .....
Extreem-rechts wordt ook gediscrimineerd. Een sollicitant die zegt dat hij voorstander is van het heroprichten van vernietigingskampen voor joden, krijgt die baan ook niet. En terecht.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 14:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je wilt dus een systeem van discriminatie.
Islamieten discrimineren bij sollicitaties... Op welke terreinen nog meer?
Wachtlijsten ziekenhuizen bijv ?
Er zijn in Nederland geen islamieten die vernietigingskampen willen en die zullen dat zeker niet zeggen in een sollicitatiegesprek.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:13 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Extreem-rechts wordt ook gediscrimineerd. Een sollicitant die zegt dat hij voorstander is van het heroprichten van vernietigingskampen voor joden, krijgt die baan ook niet. En terecht.
Dus wat zit je nou te zeiken?
Natuurlijk wel. Gekken heb je overal aan alle kanten. (De één alleen wat meer en gefaciliteerd in plaats van geridiculiseerd )quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland geen islamieten die vernietigingskampen willen ...
...
precies.... en gewone mensen willen meestal geen vernietigingskampen...quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:41 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Moslims zijn ook gewoon mensen.
Kortom, het is duidelijk dat jij het goed vindt dat rechts-extremisten wel gediscrimineerd mogen worden. Islamieten daarentegen mogen volgens jou hun verderfelijke ideologie blijven uitdragen.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland geen islamieten die vernietigingskampen willen en die zullen dat zeker niet zeggen in een sollicitatiegesprek.
Op welke mening wil je dan dat men hen geen baan geeft
En als men een uitkering aanvraagt ( ze mogen niet werken van jou ) ... dan wil je dus ook discrimineren . Hoe zie je dat?
Wachtlijsten ziekenhuizen ? Islamieten moeten extra langer wachten ?
En jij denkt dat men dan van gedachten verandert en geen islamitische gedachtes wil hebben ..
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving natuurlijk, maar we hebben niet alles kunnen meemaken. De stream ging er ook een tijdlang uit en men had zich opgedeeld in verschillende hersenstormgroepjes, geloof ik. Dus ja, wie wat hoe de stemming was, geen idee, wat we gezien hebben was iig middle of the road Fortuynisme imho. Niet iets om slapeloze nachten van te krijgen, lijkt me.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 13:41 schreef Bluesdude het volgende:
Gertjan Kleinpaste zat in de zaal.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/rijp-voor-een-derde-wereldoorlog
[..]
Wat ben je weer links aan het worden Ryan3!quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving natuurlijk, maar we hebben niet alles kunnen meemaken. De stream ging er ook een tijdlang uit en men had zich opgedeeld in verschillende hersenstormgroepjes, geloof ik. Dus ja, wie wat de stemming was, wat we gezien hebben was iig middle of the road Fortuynisme imho. Niet iets om slapeloze nachten van te krijgen, lijkt me.
Overigens het grappige mbt de hooggeleerde, erudiete professor Peterson was natuurlijk idd wel dat het enige dat hij te berde kon brengen over NL was dat we onder de zeespiegel liggen. Wat sws niet waar is, volgens mij ligt maar 1/6-deel onder de zeespiegel. Dus ja, ik zie het al voor me dat-ie voordat-ie naar NL kwam eerst even zijn kennis over NL ging bijspijkeren via een mal yt-filmpje wrs. Maar wat ik dus al dacht is wrs waar: de man weet wrs niets over NL getuige de platitude die hij over NL opmerkte.
Wat ook grappig is natuurlijk is het feit dat onze wat rechtsere vrienden niet zo'n hoge pet op hebben over het algemeen over een wetenschapper in de psychologie hoek, normaliter. En wie is NB hun grootste volksheld momenteel: een psycholoog die zich uitdrukt in toch een buitengemeen vaag jargon voor de gemiddelde rechtse, lijkt me..
Ik ben altijd centrum-links geweest hoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat ben je weer links aan het worden Ryan3!
Oke, met of zonder de links-ideologische veren?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben altijd centrum-links geweest hoor.
Nou ja, toen ik hier op FOK! kwam 17 jaar geleden zonder, ben ze wel een beetje weer aan het uitvinden dat wel. Maar geloof nu meer in bundeling van krachten met seculier centrum-rechts.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:36 schreef Falco het volgende:
[..]
Oke, met of zonder de links-ideologische veren?
Lul toch nietquote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:13 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Kortom, het is duidelijk dat jij het goed vindt dat rechts-extremisten wel gediscrimineerd mogen worden.
Je lult nog steeds. Het onderwerp is islamieten wegpesten door te discriminerenquote:Islamieten daarentegen mogen volgens jou hun verderfelijke ideologie blijven uitdragen.
Dat komt omdat je de eigen fouten projecteert op "links". Kijk eerst naar jezelf... Dat is veel gezonder.quote:Dit herinnert mij er maar weer eens aan hoe verschrikkelijk dom en hypocriet ik linkse mensen vindt.
Natuurlijk is hij niet objectief. Objectiviteit bestaat niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving
Ik bedoel met 'objectief' eigenlijk niet een soort filosofische betekenis van dat woord, maar laten we zeggen 'een beetje natuurgetrouw, dus zonder overdrijving'.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij niet objectief. Objectiviteit bestaat niet.
We zijn het eens dus dat wat we gezien hebben niet extremistisch was, maar gewoon oude wijn in nieuwe zakken?quote:Iemand die pretendeert neutralistisch te schrijven doet dat niet vanuit de ik-figuur .
Ik neem aan dat hij die pretentie ook niet had.
Ik kan me wel indenken dat hij zo omringd door opgetogen fortuynistische figuren zich niet helemaal prettig voelt.... en bedenkt: waar gaat deze politieke stemming heen.
Wat ik vooraf las en gister zag is onvoldoende om het extreem-rechts te noemen. Dat doet Gertjan ook niet.
Hoewel Joost Niemöller wel een extreemrechtse lul is en hoorde ik Machiel de Graaf iets roepen over de schuld van cultuurmarxisten. Dat is ook een extreemrechts leugentje.
De kop "tijd voor een derde wereldoorlog" zal wel door een redacteur gemaakt zijn.
Zo gaat het meestal. Te snel geoordeeld, geen tijd om rustig te lezen en wth een pakkende kop is goed voor kijkcijfers. Is overal zo.
klar.......quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
We zijn het eens dus dat wat we gezien hebben niet extremistisch was, maar gewoon oude wijn in nieuwe zakken?
Nou, boodschap was een beetje dat mensen oorlog ruiken/zich erop voorbereiden oid.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klar.......oude wijn en oude zakken.
Kleinpaste beweerde ook niet dat het extreemrechtse prutwijn was
Ik heb het stuk ook gelezen, en behoorlijk vooringenomen natuurlijk, anders mag je niet schrijven voor Joop.nl.......quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:
Ik weet niet in hoeverre deze correspondent van de Joop helemaal objectief is in zijn berichtgeving natuurlijk, maar we hebben niet alles kunnen meemaken. De stream ging er ook een tijdlang uit en men had zich opgedeeld in verschillende hersenstormgroepjes, geloof ik.
Waarom zou je hier slapeloze nachten van krijgen ?quote:Dus ja, wie wat hoe de stemming was, geen idee, wat we gezien hebben was iig middle of the road Fortuynisme imho. Niet iets om slapeloze nachten van te krijgen, lijkt me.
Fascisme moet je uitbannen, dus ook het islamofascisme....quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:45 schreef Bluesdude het volgende:
Je lult nog steeds. Het onderwerp is islamieten wegpesten door te discrimineren
http://politiek.tpo.nl/20(...)ratie-en-integratie/quote:De Nederlandse Leeuw – Bij nader inzien toch geen oplossingen voor immigratie en integratie
Te amateuristisch om gevaarlijk te zijn
20-01-2018, 14:04 Tags: Nederlandse Leeuw
Wat precies de bedoeling was, is buiten beeld geraakt bij De Nederlandse Leeuw. Een groep vrijwilligers is maanden bezig geweest om een landelijke brainstorm te organiseren over immigratie en integratie. Het evenement vond gisteren plaats in Rijswijk. Het moest de eerste worden uit een serie van vijf brainstorms over allerlei thema’s. Doel is oplossingen te verzinnen voor hardnekkige maatschappelijke problemen. Een nobel streven, maar alles overziend lijkt de kans groot dat het evenement geen tweede editie meer krijgt.
De Nederlandse Leeuw stelt zelf dat zij als doel heeft ‘de dominantie van de progressief-liberale denkcultuur te doorbreken’. Deze korte passage laat zien wat het evenement beoogt: het gaat om het promoten van één specifiek perspectief. Burgers met een progressief-liberaal wereldbeeld – laten we zeggen GroenLinks en D66 – hebben in de ogen van De Nederlandse Leeuw het verkeerde wereldbeeld. Het is natuurlijk prima om die mening te hebben, maar voor het organiseren van een evenement heeft dit wel wat consequenties.
Doe niet zo naief, je weet best dat als er op Joop.nl bij dat artikel een foto bijstaat van een Surinamer die daar een toespraak houdt, dat het artikel dan een heel andere lading krijgt.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:31 schreef bamibij het volgende:
Bakas was degene die het had over een derde wereldoorlog.
En wat maakt zijn afkomst nou weer uit voor het punt?
Surinaamse Nederlanders kunnen niet (eng)rechts-nationalistisch zijn?
quote:Op zaterdag 20 januari 2018 22:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Doe niet zo naief, je weet best dat als er op Joop.nl bij dat artikel een foto bijstaat van een Surinamer die daar een toespraak houdt, dat het artikel dan een heel andere lading krijgt.
Inderdaad. Ook op rechtse sites als Jalta of TPO is men niet erg onder de indruk van dit evenement en de eenzijdige keuze qua sprekers.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:39 schreef bamibij het volgende:
[..]Ga eens in op de inhoud. Bakas hield een eng-rechtse speech, met z'n oorlogseconomie.
Dat blijft toch wel de nummer 1 drogreden.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 19:13 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar de schrijver "vergat" dan weer te vermelden dat Adjiedj Bakas een zwarte Surinamer is.![]()
Linkjes plaatsen kan je wel, antwoorden niet..quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:42 schreef bluemoon23 het volgende:
https://twitter.com/wierdduk/status/954680513708593152?
Nee, dat geeft de tekst van dat verhaal een andere wending.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat blijft toch wel de nummer 1 drogreden.
...quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat geeft de tekst van dat verhaal een andere wending.
Aha! Vertel!quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat geeft de tekst van dat verhaal een andere wending.
Rustig maar.....quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:52 schreef bamibij het volgende:
Linkjes plaatsen kan je wel, antwoorden niet..
Wat was die tweet, en wat had hij daar van jou op moeten antwoorden ?quote:''Verrassend'' trouwens dat ook Wierd Duk stopt met antwoorden als iemand de desastreuze AZC bijeenkomsten aanhaalt.
Nu moet het opeens wel alleen over de inhoud gaan bij joop.nl ?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:39 schreef bamibij het volgende:
Ga eens in op de inhoud. Bakas hield een eng-rechtse speech, met z'n oorlogseconomie.
De tweet staat in het linkje dat je zelf geeft.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Rustig maar.....
[..]
Wat was die tweet, en wat had hij daar van jou op moeten antwoorden ?
[..]
Nu moet het opeens wel alleen over de inhoud gaan bij joop.nl ?
Normaal druipt het daar van de identity politics, maar als een Surinamer ineens iets rechts zegt dan wordt spontaan vergeten te vermelden dat het een Surinamer is.
Kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dat verdacht bij joop.nl .....
Sinds wanneer is dat relevant?quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Nu moet het opeens wel alleen over de inhoud gaan bij joop.nl ?
Normaal druipt het daar van de identity politics, maar als een Surinamer ineens iets rechts zegt dan wordt spontaan vergeten te vermelden dat het een Surinamer is.
Kan misschien aan mij liggen, maar ik vind dat verdacht bij joop.nl .....
quote:
Doe niet zo kinderachtigquote:
quote:Op zondag 21 januari 2018 00:01 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
[..]
Doe niet zo kinderachtig![]()
Ik heb ondertussen al lang duidelijk gemaakt wat ik bedoel, maar dat schijnen jullie niet te snappen.
Dus ik kap er mee.
Tegen het eind wordt hij ietsje beter, maar al met al niet bepaald indrukwekkend vrees ik.quote:Op zondag 21 januari 2018 00:42 schreef JimmyDean het volgende:
Wow, had niet gedacht dat hij zo slecht voor publiek zou kunnen spreken. Hij is een stuk beter in een relatief kleine setting, hij lijkt hier nogal nerveus en wat incoherent.
Ja, Jalta olv Livestro is al lang van richting veranderd en bevindt zich in staat van oorlog met alles wat verder gaat als rechts zoals jij bent. TPO olv o.a. Bas Paternotte (Bassiehof) is uiterst kritisch op extreemrechtse zaken, moet je maar op letten. Ook Bart Nijman (Van Rossem) op GS is uiterst kritisch.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook op rechtse sites als Jalta of TPO is men niet erg onder de indruk van dit evenement en de eenzijdige keuze qua sprekers.
Het gaat niet sec om de voorbeelden die hij aanhaalt, maar om het punt dat extremisten van verschillende kanten anders behandeld worden. Hij stelt dat er nu onderscheid gemaakt wordt tussen extreem rechtse personen en orthodoxe moslims. De eersten worden wel geweerd, de tweede niet. Als dat zo zou zijn dan is dat inderdaad hypocriet en snijdt zijn argumentatie wel degelijk hout.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 16:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lul toch niet
[..]
Je lult nog steeds. Het onderwerp is islamieten wegpesten door te discrimineren
[..]
Dat komt omdat je de eigen fouten projecteert op "links". Kijk eerst naar jezelf... Dat is veel gezonder.
Gelukkig is de favoriete nieuwssite van Baudet nog wel enthousiast. http://www.dagelijksestan(...)voor-democratie-was/quote:Op zondag 21 januari 2018 07:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, Jalta olv Livestro is al lang van richting veranderd en bevindt zich in staat van oorlog met alles wat verder gaat als rechts zoals jij bent. TPO olv o.a. Bas Paternotte (Bassiehof) is uiterst kritisch op extreemrechtse zaken, moet je maar op letten. Ook Bart Nijman (Van Rossem) op GS is uiterst kritisch.
En dat terwijl Baudet zonder opgaaf van redenen vlak van tevoren afzegde.quote:Op zondag 21 januari 2018 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig is de favoriete nieuwssite van Baudet nog wel enthousiast. http://www.dagelijksestan(...)voor-democratie-was/
Het blijft een erg intelligente man, maar met een andere invalshoek dan de rest van de sprekers en dat valt hier best wel op.quote:Op zondag 21 januari 2018 00:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegen het eind wordt hij ietsje beter, maar al met al niet bepaald indrukwekkend vrees ik.
quote:En daarom ben ik gestopt met twitteren. Ook stop ik met columns schrijven voor Opiniez en voor het Reformatorisch Dagblad. Ik zal niet meer interviewen voor Weltschmerz en tot slot leg ik ook mijn voorzitterschap neer van Stichting DNL (Nederlandse Leeuw) ter beschikking, waarbij ik wel de complete afhandeling doe van jaargang 1. Tevens ben ik niet meer beschikbaar in het publieke debat. Het is een abrupt (en ook pijnlijk) besluit. Maar een besluit waar ik in mijn volle bewustzijn goed over heb nagedacht.
Is dit niet grootheidswaanzin van Rutger, hij schrijft:quote:Op zondag 21 januari 2018 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
Exit Nederlandse Leeuw-initiatiefnemer Rutger van den Noort https://opiniez.com/2018/01/21/zeilen-in-de-luwte/
Hij gaat zeilen in de luwte.
[..]
https://opiniez.com/2018/01/21/zeilen-in-de-luwte/quote:Toen ik op 19 december 2014 mijn eerste stapjes zette in het publieke domein als opiniemaker, had ik nooit aan zien komen dat dit uiteindelijk zou uitmonden in het succesvol organiseren van de grootste studiebijeenkomst (#Nedleeuw) van Nederland sinds de 19e eeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |