Blijf het toch interessant vinden hoe het brein van zo'n iemand werkt. Gewoon zonder schaamte, voor toch relatief veel mensen zo intens vals zingen.quote:
Ja, zitten ook een behoorlijk aantal onkritische lieden in die zaal hè.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 17:56 schreef Rangono het volgende:
[..]
Blijf het toch interessant vinden hoe het brein van zo'n iemand werkt. Gewoon zonder schaamte, voor toch relatief veel mensen zo intens vals zingen.
De bezoekers van een bijeenkomst als dit juichen natuurlijk alles toe wat ze wordt voorgeschoteld.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 17:56 schreef Rangono het volgende:
[..]
Blijf het toch interessant vinden hoe het brein van zo'n iemand werkt. Gewoon zonder schaamte, voor toch relatief veel mensen zo intens vals zingen.
Stel je voor dat je kritisch bent, dat is zo cultuurmarxistisch.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De bezoekers van een bijeenkomst als dit juichen natuurlijk alles toe wat ze wordt voorgeschoteld.
Of zelfstandig denkt. Dat zou nog enger zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stel je voor dat je kritisch bent, dat is zo cultuurmarxistisch..
Zelf zullen ze wel beweren dat ze vrijdenkers zijn hoor, realisten, zelfstandige denkers.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of zelfstandig denkt. Dat zou nog enger zijn.
Rasrealitische denkers?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zelf zullen ze wel beweren dat ze vrijdenkers zijn hoor, realisten, zelfstandige denkers.
Toch fijn dat ze tegenwoordig bevrijd zijn van die enge politieke correctheid. Je mag weer zeggen wat je echt denkt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rasrealistische zelfstandige vrijdenkers idd.
Klopt idd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch fijn dat ze tegenwoordig bevrijd zijn van die enge politieke correctheid. Je mag weer zeggen wat je echt denkt.
Geen idee, denk het wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar de hele zaal staat niet op ?
Lol.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:22 schreef Bluesdude het volgende:
Doet me denken ... toen ik een jaar of 9 was.
Het wilhelmus werd gespeeld op tv.
ik ging staan, in een nette houding.
Mijn vader, rechtse bal, monarchist, vaderlandsgetrouw, militair... vermaande me: ga zitten... doe niet zo raar.
Nee, doelde echt op het 'verhaal' van dit figuur. Technische foutjes kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Stukje typisch Nederlands amateurisme.
Ja, die Barkas is een oetlul.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:26 schreef Rangono het volgende:
[..]
Nee, doelde echt op het 'verhaal' van dit figuur. Technische foutjes kunnen gebeuren.
Het hele thema is toch boos doen op immigranten?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:24 schreef skysherrif het volgende:
Binnen 2 minuten gaat het al over de vluchtelingenstroom stoppen.
Dat ging snel.
We kijken om dit later te kunnen duiden ook, bijv. in dat topic adhv conservatisme.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
Als die gasten een breed platform willen waar links en rechts elkaar vinden en samen zoeken naar vernieuwende inzichten ( niks mis mee, toch ) ..... dan moet men niet walgelijk nationalistisch beginnen.
In weze... is dit niet conservatief in letterlijke zin. Het is niet een traditie van rechtse symposia.
Het is wel conservatief in de zin van fundamentalistisch, maar het is wel iets nieuws.
Heb ik dat nooit geschreven ergens ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lol.
Hee, maar jouw vader was ook militair dus?
En Orban wordt ook al meteen verheerlijktquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het hele thema is toch boos doen op immigranten?
Ook dat is niet bepaald onverwacht bij deze bloedgroepquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En Orban wordt ook al meteen verheerlijkt
ok als je blijft kijken, noteer de tijden als iets wordt opgenomen.. om later makkelijk te kunnen vindenquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kijken om dit later te kunnen duiden ook, bijv. in dat topic adhv conservatisme.
Gvd, ik had wel verwachtingen, maar dat ze al gelijk een idioot zo'n idioot verhaal lieten houden met alle technische mankementen die je kan bedenken ging mijn verwachting wel een beetje te boven.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook dat is niet bepaald onverwacht bij deze bloedgroep
Nee, heb je nooit gezegd. Mijn vader was eerst marechaussee, later militair, daarna stapte hij over naar de burgermaatschappij (verdiende veel meer). Hij had veel kennissen die oud-Knillers waren, ook vrienden die regelmatig bij ons thuis kwamen (jaren 60/70). Meneer en mevrouw Bal bijvoorbeeld. Man was een adjudant-oo, jaartje of 10/15 ouder dan mijn vader. Zelfde verhaal als jouw vader.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb ik dat nooit geschreven ergens ?
KNIL, jappenkampen overleefd, in 45-50 niet aan het front ingezet. Hij was fourier.
En ook verraden door Nederland ... die weigerde zijn salaris maart 42-aug 45 te betalen
En Nederland zei toen eind 1949: Ga maar bij Soekarno halen
Okee.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ok als je blijft kijken, noteer de tijden als iets wordt opgenomen.. om later makkelijk te kunnen vinden
Tja, dat is dan wat naïefquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gvd, ik had wel verwachtingen, maar dat ze al gelijk een idioot zo'n idioot verhaal lieten houden met alle technische mankementen die je kan bedenken ging mijn verwachting wel een beetje te boven.
ah ja... dit is een chattopic geworden..... ff offtopicquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
. Meneer en mevrouw Bal bijvoorbeeld. Man was een adjudant-oo, jaartje of 10/15 ouder dan mijn vader. Zelfde verhaal als jouw vader.
Denk het niet, waren wel ouder dan geboren in 1923. Eerder rond 1913. Kan wel familie zijn natuurlijk. Ze woonden in Tilburg.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah ja... dit is een chattopic geworden..... ff offtopic
Toch niet Dirk Jan Bal uit Zierikzee en Elisabeth Prins, ikebana-onderwijzeres beiden geb ca 1923
Die weet natuurlijk meer dan prima wat voor types hem uitnodigen en voor wat voor bijeenkomsten.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
Geluk dat Peterson geen NLs verstaat wrs. Alhoewel mensen vergissen zich in hem, want het is ook een vrij apart denker, met een apart esoterisch jargon.
Nah, ik denk toch niet dat hij een diepgaande kennis heeft van de NLse mores hoor. Hij weet wrs wel iets meer van NL dan de doorsnee Canadees, maar wrs is dat ook slechts gebaseerd op oppervlakkigheden. Verder extrapoleert hij de situatie in Canada naar NL wrs en de rest van het westen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die weet natuurlijk meer dan prima wat voor types hem uitnodigen en voor wat voor bijeenkomsten.
Kom, kom. Het is geen domme man, die weet echt wel dat hij slechts vanuit een bepaalde specifieke hoek zo wordt vereerd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, ik denk toch niet dat hij een diepgaande kennis heeft van de NLse mores hoor. Hij weet wrs wel iets meer van NL dan de doorsnee Canadees, maar wrs is dat ook slechts gebaseerd op oppervlakkigheden. Verder extrapoleert hij de situatie in Canada naar NL wrs en de rest van het westen.
Ja, maar de misvatting is dat Peterson net zo bepaald rechts is als deze luitjes dan hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kom, kom. Het is geen domme man, die weet echt wel dat hij slechts vanuit een bepaalde specifieke hoek zo wordt vereerd.
Ongetwijfeld maar hij laat zich regelmatig en bewust voor het karretje van dit soort luitjes sparren.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar de misvatting is dat Peterson net zo bepaald rechts is als deze luitjes dan hoor.
Verder is de man trouwens ook nog gelovig ook, geloof ik.
Ik heb het niet gezien, maar waarom niet eigenlijk? Het gaat toch over de problemen van en de oplossingen voor de natie? Het gaat toch over kwesties waar onze nationale regering en ons nationale parlement een standpunt over zouden moeten innemen? Als Aboutaleb het heeft over de 'rot dan op', dan verwijst hij toch naar de nationale grenzen, net zoals 'vluchtelingen welkom' gaat over het nationale vluchtelingenbeleid?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:26 schreef Bluesdude het volgende:
Als die gasten een breed platform willen waar links en rechts elkaar vinden en samen zoeken naar vernieuwende inzichten ( niks mis mee, toch ) ..... dan moet men niet walgelijk nationalistisch beginnen.
Waar hij idd regelmatig op aangevallen wordt, en dan weerspreekt-ie dus het sentiment dat-ie dus van die stroming is.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar hij laat zich regelmatig en bewust voor het karretje van dit soort luitjes sparren.
Allicht maar hij blijft wel naar dit soort clubjes toegaan. Het is dus een vrij bewuste keuze alles bij elkaar. Net als een Baudet die gezellig gaat dineren met die Taylor.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar hij idd regelmatig op aangevallen wordt, en dan weerspreekt-ie dus het sentiment dat-ie dus van die stroming is.
Ja, ik denk dat-ie gewoon zijn portemonnee wil vullen, zo makkelijk ligt het wrs. In case hij ontslagen wordt. Man loopt binnen, ook via zijn internetkanalen wrs.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht maar hij blijft wel naar dit soort clubjes toegaan. Het is dus een vrij bewuste keuze alles bij elkaar. Net als een Baudet die gezellig gaat dineren met die Taylor.
Als martelaar van boosrechts.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat-ie gewoon zijn portemonnee wil vullen, zo makkelijk ligt het wrs. In case hij ontslagen wordt. Man loopt binnen, ook via zijn internetkanalen wrs.
Met het volkslied beginnen is een rechts nieuwe geloofsbelijdenis.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar waarom niet eigenlijk? Het gaat toch over de problemen van en de oplossingen voor de natie?
De slachtofferrol is natuurlijk bijzonder geliefd in die hoekquote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zeg, die man loopt binnen, dus martelaar is hij niet.
Bakas had mij ook geblockt idd, na 1 weerwoord op zijn geouwehoer.twitter:ReinBijlsma twitterde op vrijdag 19-01-2018 om 19:04:40Ik zie een stukje livestream van die Adjiedj Bakas, de man die half Nederland op Twitter heeft geblockt wegens onwelgevallige meningen. Wat een pijnlijk slechte en amateuristische presentatie en griezelige manipulatie bovendien. Geen goede reclame #nedleeuw reageer retweet
Je zou zeggen van niet. Rechts spekt liever buitenlandse speculanten met belastinggeld dan dat ze het aan Nederlandse benedenmodalen ten goede laten komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Met het volkslied beginnen is een rechts nieuwe geloofsbelijdenis.
Hebben die denkers ook nagedacht waarom ze daar niet zo van zijn, of was dat teveel gevraagd?quote:Linkse denkers zijn daar niet zo van en blijven eerder weg.
De organisatie pretendeert een breed platform te zijn. Dat zijn ze dus niet.
Ja, ik kan het niet goed duiden. Peterson heeft gelijk met zijn kritiek op bepaalde praktijken in Canada: bijv. mbt het gebruik van persoonlijke voornaamwoorden op de universiteit. Daarnaast gebruikt hij echt esoterisch jargon vaak, wat je vaker ziet bij psychologen. Verder is hij niet anti-links oid.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De slachtofferrol is natuurlijk bijzonder geliefd in die hoek
Deze rechts hangout begon met het volkslied. Is geen rechtse gewoonte in Nederland.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je zou zeggen van niet. Rechts spekt liever buitenlandse speculanten met belastinggeld dan dat ze het aan Nederlandse benedenmodalen ten goede laten komen.
Je vraagt naar de bekende weg. Natuurlijk heeft men nagedacht over dwepen met vaderlandselievende kitch. En linkse mensen voelen zich daar niet thuis mee, niet in eigen vaderland.quote:Hebben die denkers ook nagedacht waarom ze daar niet zo van zijn, of was dat teveel gevraagd?
Peterson is wrs ook dronken nu.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:17 schreef skysherrif het volgende:
Ik was even weg mensen, werd opgehouden door m'n dronken huisgenoot.
Heb nu toch door hen geen Peterson gemist he???
Kan me voorstellen dat je onderhand wel wat glaasjes hebt weggetikt ja.quote:
Wel heerlijk dit hoor, die lui daar willen gewoon horen "feminism sucks because x" en "mass immigration must be stopped because x "quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
Nietzsche zei ook: aks je naar de vrouwen gaat? Neem dan je zweep mee.
Ja, uiteraard, dat gaat de pet te boven van de gemiddelde rechtse.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wel heerlijk dit hoor, die lui daar willen gewoon horen "feminism sucks because x" en "mass immigration must be stopped because x "
Zit die daar lekker een potje te filosoferen over van alles en nog wat. Ik wed dat 95% al is afgehaakt.
Gaat het nog ergens heen?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:34 schreef Rangono het volgende:
Ik vind dit dan weer heerlijk. Peterson is een baas.
Wat begrijp je er niet aan? zijn kritiek op de wapenwedloop tijdens de koude oorlog was valide, zijn gedachtes over de Europese civilisatie.quote:
Flauwquote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:44 schreef Ryon het volgende:
Zijn die buitenlanders al uit Nederland opgerot of hebben ze daar nog geen oplossing voor bedacht?
Je had het begin moeten zien, was echt lachwekkend.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:44 schreef Ryon het volgende:
Zijn die buitenlanders al uit Nederland opgerot of hebben ze daar nog geen oplossing voor bedacht?
Ik begrijp het wel, het is alleen nogal open deuren intrappen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:43 schreef Rangono het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan? zijn kritiek op de wapenwedloop tijdens de koude oorlog was valide, zijn gedachtes over de Europese civilisatie.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, het is alleen nogal open deuren intrappen.
En wees het soort mens dat oplossingen verzint.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
Okee,, westen heeft via via het beste maatschappelijk spelletje van drama en narratief opgeleverd en alleen mensen die aan hetzelfde spelletje mee willen doen kunnen we hier dus verwelkomen?
Ja, wat inherent is aan het beste van het beste spelletje dat we hier voeren, volgens hem.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wees het soort mens dat oplossingen verzint.
In het genre water is nat en veeg goed je billen af na het poepen.quote:
Tja. Maar als je 'edgy' dingen zegt, dan gaat labiel-links huilie huilie doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het genre water is nat en veeg goed je billen af na het poepen.
Hij zei helemaal geen edgy dingen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 19:59 schreef Rangono het volgende:
[..]
Tja. Maar als je 'edgy' dingen zegt, dan gaat labiel-links huilie huilie doen.
Nu was hij braaf liberaal, is het nog niet goed.
Neuh, maar nu helemaal niet. Zelfs geen 'feminist suck, because'..quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja sorry.
Hoe dan ook: ik denk ook dat-ie nooit edgy dingen heeft gezegd ook.
Ja, to say the least zeg, kan zo maar een docent op een sociale academie ergens in de jaren 70 zijn, die dit vertelt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:02 schreef Rangono het volgende:
[..]
Neuh, maar nu helemaal niet. Zelfs geen 'feminist suck, because'..
Het was echt heel saai.
En nu?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:19 schreef bamibij het volgende:
Peterson was niet te volgen. Had ook nog wat van hem gelezen, ligt wss daaraan.
Pauze wrs, werden hapjes en drankjes aangekondigd toch?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:22 schreef Rangono het volgende:
[..]
En nu?
Doet bij jou de livestream het nog?
Ah, dat zal wel ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pauze wrs, werden hapjes en drankjes aangekondigd toch?
Ja, zag wel af en toe bedenkelijke dingen voorbij komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:24 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ah, dat zal wel ja.
Alt Right was overigens de chat weer heerlijk aan het trollen. Genieten
Af en toe??quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zag wel af en toe bedenkelijke dingen voorbij komen.
Veel over de 'internationale jood'. Nedleeuw had wel wat moeten doen aan de moderatie.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zag wel af en toe bedenkelijke dingen voorbij komen.
Ja, nou ja ik zag dus voorbij komen dat de joden Europa hadden vernietigd oid, dacht zelf daar ga ik verder niet meer op letten dus. Maar het ging dus op dezelfde manier door?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Af en toe??![]()
Die hele chat zit vol met nazi's en fascisten.
Ja, wel redelijk apart idd...quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:28 schreef Rangono het volgende:
[..]
Veel over de 'internationale jood'. Nedleeuw had wel wat moeten doen aan de moderatie.
Ja de hele tijd helaas.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik zag dus voorbij komen dat de joden Europa hadden vernietigd oid, dacht zelf daar ga ik verder niet meer op letten dus. Maar het ging dus op dezelfde manier door?
Ja, lekker spelletje dus hier in het westen, zou Peterson toch even op moeten letten dan.quote:
Het is overigens best een onderwerp waar je het op een deftige manier over moet kunnen hebben. Zeker in de US.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik zag dus voorbij komen dat de joden Europa hadden vernietigd oid, dacht zelf daar ga ik verder niet meer op letten dus. Maar het ging dus op dezelfde manier door?
Nah, nee hoor, dat is volslagen nonsense.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:30 schreef Rangono het volgende:
[..]
Het is overigens best een onderwerp waar je het op een deftige manier over moet kunnen hebben. Zeker in de US.
Hangt van je argumentatie af. En de conclusies die je eraan trekt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, nee hoor, dat is volslagen nonsense.
Ik heb me er doorheen verschillende topics al vaak en al jarenlang over uitgelaten inclusief argumentatie. Ik vind het volslagen nonsense vanuit historisch oogpunt beschouwd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:31 schreef Rangono het volgende:
[..]
Hangt van je argumentatie af. En de conclusies die je eraan trekt.
Maar dan heb je het over mensen die er ook over oordelen. Ik stel slechts vast. Dat bijvoorbeeld hoge posities vaak worden benut door mensen met een joodse achtergrond (vooral in de US). Dit heeft inderdaad meerdere historische redenen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb me er doorheen verschillende topics al vaak en al jarenlang over uitgelaten inclusief argumentatie. Ik vind het volslagen nonsense vanuit historisch oogpunt beschouwd.
Overigens vind ik ook weer dat je dit soort discussies moet overlaten aan historici en niet aan psychologen.
O, en ik weet dat de geschiedenis een zeer lastig vak is hoor.
Zoals president van de VS, bedoel je?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:39 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over mensen die er ook over oordelen. Ik stel slechts vast. Dat bijvoorbeeld hoge posities vaak worden benut door mensen met een joodse achtergrond (vooral in de US). Dit heeft inderdaad meerdere historische redenen.
Mwau, ook. Maar vooral media, bankwezen. Verder is het ook geen geheim dat de Israellobby in de US veel macht heeft.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals president van de VS, bedoel je?
Wat is vaak ? 10 % van de hoge posities ?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:39 schreef Rangono het volgende:
[..]
Maar dan heb je het over mensen die er ook over oordelen. Ik stel slechts vast. Dat bijvoorbeeld hoge posities vaak worden benut door mensen met een joodse achtergrond (vooral in de US). Dit heeft inderdaad meerdere historische redenen.
In verhouding vaak. Maar zoals ik al zei: dit heeft historische redenen. Zo mochten joden bijvoorbeeld een behoorlijk lange tijd geen 'normale' arbeid verrichten. Ze gingen dus vanzelf de zakenwereld in. En dat er dan ook vanzelf een vorm van nepotisme komt, vind ik ook niet gek.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is vaak ?
10 % van de hoge posities ?
en wat is hoge posities?
Het beste is dat 'hoge posities' evenredig is naar de bevolkingssamenstelling.
Maar men weigert dat actief in te vullen... dat vind men weer discriminatie van de blanke man
wat is vaak ?quote:
Ik heb het nergens over schuld.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is vaak ?
Dat de Amerikaans buitenlandse politiek heel vaak Israel steunt of ontziet komt door de niet-joodse Amerikanen. Die hebben de meerderheid in stemmen en in hoge politieke posts.
Net als in Nederland. Niet de schuld van joden die lobbyen
Ook presidenten, really? In media en bankwezen alleen, omdat ze daar in Europa al toe gedreven werden historisch gezien. Verder zijn veel van die joden seculier in die business. Joden kwamen ook terecht in vrije beroepen om dezelfde reden. Verder werden ze gedreven tot aanpassing en waren vrij fanatiek in het willen uitblinken en dus geaccepteerd worden. Daarnaast zijn ze ook in de media, het bankwezen en de vrije beroepen een minderheid. Dan de lobby voor Israël, het zionisme, was ook een seculier initiatief van oorsprong.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:42 schreef Rangono het volgende:
[..]
Mwau, ook. Maar vooral media, bankwezen. Verder is het ook geen geheim dat de Israellobby in de US veel macht heeft.
Ja, nou ja, zit wel vaak een soort van antisemitisme in iig imho ja. Joden zijn in feite Europeanen die de boot hebben gemist in de 19de eeuw om een vorm van nationalisme en een eigen staat te creëren. Ze werden gehinderd door het feit dat ze door het religieus antisemitisme in de eeuwen daarvoor een nomadisch bestaan moesten leiden, op de vlucht voor deze of gene machthebber die weer eens gezellig een pogrom uit de grond stampte. Goed in de Republiek hadden ze wel een verhoudingsgewijs veilig onderkomen, zelfs in Duitse gebieden vanaf de 18de eeuw, maar het hield niet over. Logisch gevolg is het zionisme geweest.quote:Het is helemaal niet zo 'edgy'. Vrij openbaar. Alleen mensen beginnen zo snel hysterisch 'antisemitisme!!' te schreeuwen.
Volgens die theorie zijn ze al 53 minuten bitterballen aan het eten. Geloof niet meer in die theorie. Ze hebben wrs de boel uitgezet vanwege de vele schampere opmerkingen?quote:
ik zit op dit adres:quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens die theorie zijn ze al 53 minuten bitterballen aan het eten. Geloof niet meer in die theorie. Ze hebben wrs de boel uitgezet van vele schampere opmerkingen?
Ook, ja.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik noem dat om duidelijk te stellen dat het pro-Israelbeleid door niet-joden gemaakt wordt.
Ja, wrs heb je daar wel een goede reden te pakken. Ik denk dat het op niets uitloopt.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:55 schreef Nintex het volgende:
Ze zijn er denk ik achter dat dit een rechtse vorm is occupy.
Kortom, mensen bij elkaar verzamelen en dan? Maar weer naar huis, geen duidelijk doel, geen duidelijke mening, geen duidelijk plan.
Op die chat zag je tijdje geleden hoogst eigenaardige reacties staan.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik zit op dit adres:
en als de stream aan is dan is de chat ook aan ?
die chat valt niet uit te schakelen apart ?
uit welke hoek kwamen die anti-semitische geluiden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |