abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175915041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zit natuurlijk wel met het feit dat met name Hispanics niet bepaald gelijkmatig verdeeld zijn over de VS, al kan dat ook geleidelijk aan nog veranderen. Zijn wel sterk vertegenwoordigd in staten als Arizona en Texas en met name laatstgenoemde zijn nu qua presidentsverkiezingen nog gewoon standaard 36 Republikeinse kiesmannen. Als je als partij de dichtbevolkte staten aan de Ooskust, Texas, Arizona en Californië standaard verliest, dan wordt het erg lastig om de presidentsverkiezingen nog te winnen.
Voor de senaat en het huis ligt dat weer anders. In de senaat ben je juist gebaat bij winst in zoveel mogelijk staten ongeacht het inwonertal en in het huis wordt er ook nogal creatief geschoven met districten waardoor je ook binnen staten ondanks een minderheid van de stemmen nog wel een meerderheid van de afgevaardigden kan veroveren.
Op korte termijn hebben de Republikeinen in de presidentsverkiezingen zelfs een voordeel van immigratie in de staten die je noemt. In 2020 worden de zetels opnieuw onder de staten verdeeld, en het is een breed gedragen verwachting dat Texas er minstens één bij krijgt, ten koste van traditioneel Democratische staten als NY en IL. Zelfde geldt voor Arizona, North Carolina, Georgia, etc.
pi_175915337
Waarschijnlijk oud nieuws voor de vaste users in deze reeks, maar vind het toch het vermelden waard.

Trumps dreigementen werken niet: overgrote deel VN verwerpt zijn Jeruzalem-besluit
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175915542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Waarschijnlijk oud nieuws voor de vaste users in deze reeks, maar vind het toch het vermelden waard.

Trumps dreigementen werken niet: overgrote deel VN verwerpt zijn Jeruzalem-besluit
Ho ho! Honduras en Tuvalu zijn flink onder de indruk! Dat is winning!
pi_175915628
Maar even terzijde: Die Haley had beter de namen kunnen noteren van landen die voor Trump's actie waren. Dan was ze sneller klaar geweest.
pi_175915773
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus over het belastingplan heb je geen mening, maar je komt hier wel even juichen omdat Trump een lullige EO heeft getekend?

Sorry hoor, maar dit is dus illustratief voor de Trumpisten in deze reeks (en ja, daar ben jij er gewoon een van). Het blijft bij gejuich en discussies over zaken die ertoe doen worden gemeden.
Misschien heb je een mentale beperking (en ik zal je er niet op beoordelen, eerlijk waar), maar er bestaat zoiets als "andere mensen, andere interesses". En je blijft projecteren, jij bepaalt niet voor mij of anderen welke zaken "ertoe doen" (zo wist jij ook leuk tijdens de verkiezingen als blanke man wat african-americans zouden moeten stemmen) Ik vind de amerikaanse taxcuts op dit moment totaal niet boeiend, en dat kan, want andere interesses. Zoiets als internationaal mensensmokkel tegengaan vind ik dan weer veel interessanter, en dat staat dan compleet los van de persoon die dit tekent.

Je kunt dan wel Trumpist dit, Trumpist dat, blijven roepen, maar dan toon je alleen maar aan dat het jou hier totaal niet om fatsoenlijke discussies gaat, maar je wilt het liefste gewoon anderen in hokjes proppen en er lekker op los trollen. 1 tip... stop daarmee.
pi_175916073
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

Het blijft bij janken over het vermeende onrecht dat jou wordt aangedaan en juichen om futiele Trump-'overwinningen'.
Je moet je Trump obsessie toch echt eens loslaten. :N
Al was deze EO getekend door de kerstman, boeit niet, het gaat om de EO zelf, en die vind ik goed. Elk initiatief om mensensmokkel tegen te gaan juich ik toe... ongeacht wie het initiatief maakt. Jij lijkt echter niet verder te komen dan "Trump, ugh".

Je roept constant discussies te willen, maar zodra iemand een andere mening heeft kom je niet verder dan wat debiel gescheld en het in hokjes willen stoppen van die persoon. Over inhoud gaat het nauwelijks, zo ook met deze EO, je hebt nog geen woord gezegd over de inhoud, maar weet wel flink te kankeren over mensen die deze EO goed vinden. Kansloos.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hexagon op 22-12-2017 10:48:50 ]
pi_175916254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Al was deze EO getekend door de kerstman, boeit niet, het gaat om de EO zelf, en die vind ik goed. Elk initiatief om mensensmokkel tegen te gaan juich ik toe... ongeacht wie het initiatief maakt. Jij lijkt echter niet verder te komen dan "Trump, ugh".

Je roept constant discussies te willen, maar zodra iemand een andere mening heeft kom je niet verder dan wat debiel gescheld en het in hokjes willen stoppen van die persoon. Over inhoud gaat het nauwelijks, zo ook met deze EO, je hebt nog geen woord gezegd over de inhoud, maar weet wel flink te kankeren over mensen die deze EO goed vinden. Kansloos.
De EO is niet meer dan een statement. Het is alsof Rutte zegt dat mensensmokkel niet moet kunnen. Sta je dan ook te juichen?
pi_175916372
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De EO is niet meer dan een statement. Het is alsof Rutte zegt dat mensensmokkel niet moet kunnen. Sta je dan ook te juichen?
Een statement?
Er worden assets bevroren van personen en bedrijven gelinked aan mensensmokkel en het breken van basale mensenrechten.
Er is een lijst uitgebracht van personen en bedrijven waarvan er nu al assets bevroren zijn, en deze lijst kan nog uitgebreid worden per EO. Dit is gelijk al een flinke slag tegen mensensmokkel.
Staat allemaal in de posts die ik vannacht heb gemaakt.
pi_175916625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een statement?
Er worden assets bevroren van personen en bedrijven gelinked aan mensensmokkel en het breken van basale mensenrechten.
Er is een lijst uitgebracht van personen en bedrijven waarvan er nu al assets bevroren zijn, en deze lijst kan nog uitgebreid worden per EO. Dit is gelijk al een flinke slag tegen mensensmokkel.
Staat allemaal in de posts die ik vannacht heb gemaakt.
Oh, gaat hij die sancties tegen Poetin nu eindelijk uitvoeren?
pi_175916699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daar is Refregmental niet in geïnteresseerd. Die wil het alleen hebben over de goede dingen die Trump doet.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:55:43 #111
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175916855
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar is Refregmental niet in geïnteresseerd. Die wil het alleen hebben over de goede dingen die Trump doet.
Als je een winterschilder inhuurt die je huis verft zonder iets aan de houtrot te doen, dan is de waardering voor zijn werk maar van korte duur.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175917276
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

:') Whataboutism
pi_175917320
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je laat dus duidelijk blijken niks van de EO te weten, wordt op je plaats gezet, en vervolgens begin je met een poging tot flamebaiten en derailen.
Zoals ik al zei, fatsoenlijk discussiëren boeit jou niet, je moet en zult kunnen trollen en flamen.
pi_175917400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als je een winterschilder inhuurt die je huis verft zonder iets aan de houtrot te doen, dan is de waardering voor zijn werk maar van korte duur.
Vreemd genoeg ben ik het hier volledig mee eens :D
Trump zijn belofte om de swap te drainen is ie vooralsnog niet nagekomen.
Persoonlijk vind ik dat wel 1 van de belangrijkere zaken, alleen verzaakt Trump dus, en dat neem ik hem niet in dank af.
pi_175917700
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoezo? Dat valt er toch ook onder?
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:48:28 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175917949
wellicht opzetje naar Soros...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175918064
Maar goed, Trump doet voor de verandering iets fatsoenlijks en dat is voor bepaalde lieden blijkbaar reden om te juichen, ondanks dat het nog maar zeer de vraag is of die EO effect sorteert.

Een kinderhand is snel gevuld, zullen we maar zeggen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:30:08 #118
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175918933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het probleem van Trump is dat hij selectief wil drainen, de blubber moet wegvloeien maar de drollen moeten blijven hangen. Het is ALLES of niets. Zichzelf sparen werkt niet. Trump heeft absoluut geen schone lei.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175919557
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:30 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het probleem van Trump is dat hij selectief wil drainen, de blubber moet wegvloeien maar de drollen moeten blijven hangen. Het is ALLES of niets. Zichzelf sparen werkt niet. Trump heeft absoluut geen schone lei.
Het moeras is niet leeggehaald. In plaats daarvan heeft Trump zijn kabinet gevuld met lobbyisten en voormalige CEO's. En als klap op de vuurpijl beloont de POTUS zichzelf, zijn familie en zijn rijke vrienden met een giga-belastingvoordeel.

En de domme middenklassers die op hem hebben gestemd krijgen een paar kruimels en zijn hem daar nog dankbaar voor ook.

Het is gewoon lachwekkend.
pi_175919924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, Trump doet voor de verandering iets fatsoenlijks en dat is voor bepaalde lieden blijkbaar reden om te juichen, ondanks dat het nog maar zeer de vraag is of die EO effect sorteert.

Een kinderhand is snel gevuld, zullen we maar zeggen.
Dat is toch het hele adagium van die Trump. Zaken opblazen en groots/geweldig doen lijken terwijl het in de basis gebakken lucht is als je het goed onderzoekt aangezien het vaak ook korte termijn werk is.
pi_175919939
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
En als klap op de vuurpijl beloont de POTUS zichzelf, zijn familie en zijn rijke vrienden met een giga-belastingvoordeel.

En de domme middenklassers die op hem hebben gestemd krijgen een paar kruimels en zijn hem daar nog dankbaar voor ook.
pi_175920011
De muur komt er overigens wel, maar dan in Ierland:
quote:
The Trump Organization won approval on Thursday to build a wall it has sought for more than a year ― not along the U.S.-Mexico border, but on a golf course in the west of Ireland.

The Trump International Golf Links and Hotel Doonbeg, one of several golf courses owned by President Donald Trump’s business empire, was given the go ahead to construct two sea walls along the border of the property to protect the land from coastal erosion. The 2,000-foot and 850-foot barriers are dramatically scaled down from original plans to build a 1.7-mile structure, which was rejected by local county officials a year ago.

The Trump Organization has spent $330 million to acquire and develop golf course since it started such projects in 1997, according to Reuters. Trump has often sparked controversy in defense of his courses, including an instance where he sent a letter to a Scottish minister calling proposed wind farms near one of them “monsters.”

As part of the application, golf course officials argued that the effects of global warming, including a rise in sea levels, would increase coastal erosion rates.

more: https://www.huffingtonpos(...)1cf7e4b025f99e15c344
pi_175920044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niet echt. Tot dusver zijn de EO's niets meer dan voornemens / wensenlijstjes gebleken. Er bestaan geen vervolgstappen. :)
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:32:46 #124
12621 tcr
*nix 4ever
pi_175920192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:25 schreef brokjespoes het volgende:
De muur komt er overigens wel, maar dan in Ierland:

[..]

Hey dan bestaat global warming wel ineens, toch gek...
pi_175920409
Ondanks Trumps verwoede (en soms zelfs wettelijk verboden) pogingen om Amerikanen te laten denken dat Obamacare verleden tijd is, zijn er toch weer bijna 9 miljoen ingeschrevenen bijgekomen, ongeveer hetzelfde als in de vorige inschrijfperiode.
quote:
In the 39 states whose residents use the federal HealthCare.gov to enroll, 8.8 million people signed up for private insurance policies for 2018, the Centers for Medicare and Medicaid Services announced Thursday. The total will likely be at least slightly higher than 8.8 million because the agency is still processing some applications.

For the first time, a federal government run by people vehemently opposed to the very existence of the Affordable Care Act and health insurance exchanges was in charge of planning and carrying out an enrollment push. Trump openly rooted for Obamacare to “fail”, bragged about hastening that outcome, slashed the advertising budget by 90 percent and cut funding for enrollment counselors by 40 percent overall.

more: https://www.huffingtonpos(...)23b6e4b025f99e15c6f7
pi_175920481
trbrtc twitterde op vrijdag 22-12-2017 om 00:47:22 @Nieuwsuur to new US ambassador: "You mentioned [..] that there are no go-zones in the Netherlands and that cars an… https://t.co/HdsIWZVnMI reageer retweet
pi_175920657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:42 schreef Bluesdude het volgende:
trbrtc twitterde op vrijdag 22-12-2017 om 00:47:22 @Nieuwsuur to new US ambassador: "You mentioned [..] that there are no go-zones in the Netherlands and that cars an… https://t.co/HdsIWZVnMI reageer retweet
:')

Wat een figuur zeg. Die reactie ook :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_175920714
Ik snap ook niet dat ze een tegenstander van homorechten afvaardigen naar Nederland. Gaat vast reuze soepel overleg opleveren. :P

Hij is dan wel heel trots op zijn Hollandse "roots", maar ligt dwars op onze zeden en gebruiken en gewoonten waarvan wij zo graag willen dat buut'nlanders ze accepteren als ze hier willen wonen. ;)

Kan hij niet "Ongebruikt, Retour Afzender"?
pi_175920966
quote:
Smakelijk gelachen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_175920991
Ik denk dat er wekelijks auto's in de fik worden gezet in Nederland. In Amerika ook natuurlijk.
Maar dat het land daardoor in chaos is...... ? Lijkt wel wishfulthinking van die Amerikaan.

Ik vond dit over 2015
quote:
De twee autobranden in Oostknollendam van afgelopen nacht zijn aangestoken. Dat heeft burgemeester Tange van Wormerland gezegd op een persconferentie. De auto's waren van de lokale GroenLinks-fractievoorzitter Harold Halewijn en zijn vrouw.

Mogelijk heeft de daad iets te maken met de eventuele komst van asielzoekers naar de gemeente Wormerland. Tange noemt dat een denkbaar scenario. "Maar we hebben daar geen aanwijzing voor", zegt hij.
https://nos.nl/artikel/20(...)-brand-gestoken.html
pi_175921152
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Weet je, ik ben het met je eens in deze discussie :)
Maar tegen anderen zeggen dat ze Trump obsessie moeten loslaten terwijl je zelf een Clinton obsessie hebt (en dat ook gewoon toegeeft) is een soort slecht ge-agede Trump tweet uit 2012 :P
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_175921261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vreemd genoeg ben ik het hier volledig mee eens :D
Persoonlijk vind ik dat wel 1 van de belangrijkere zaken, alleen verzaakt Trump dus, en dat neem ik hem niet in dank af.
Trump heeft nepotisme op vele vlakken naar een ongekend niveau getild, maar afgezien daarvan is 'draining the swamp' vooral een loze roeptoeterterm van de vorm 'DE HOGE HERUH VULLEN HUN ZAKKUH EN NAAIUH DE HARDWERKENDE MAN!!!'. Er zijn genoeg zaken waar je concreet van zou kunnen zeggen dat er wat aan moet gebeuren. De invloed van lobbyisten bijvoorbeeld. Er zijn vrij veel zaken waar de publieke opinie heel duidelijk afwijkt van wat er in Washington wordt besloten. Dat is een constatering. De relevante vraag is wat je eraan gaat doen. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat lobbyisten feitelijk aan verkapte omkoping doen, maar aan de andere kant is het ook wel prettig dat bijvoorbeeld bij zorgvraagstukken wel enige input komt vanuit zorgprofessionals, farmaceuten, patiëntenverenigingen en andere 'belanghebbenden', vanuit de tech sector waar het aankomt op netneutraliteit en ga zo maar door.

Ook het feit dat mensen switchen tussen banen als beleidsmaker op een bepaald terrein bij de overheid en switchen naar het bedrijfsleven of vice versa is een voorbeeld. Dat kun je verbieden of beperken omdat het tot onwenselijke belangenbehartiging zou leiden, het nemen van beslissingen die leiden tot lucratieve baantjes ná een overheidscarrière of ga zo maar door. Ook hier geldt echter weer dat je ook weer niet zonder expertise kunt, die mensen vaak opdoen door te werken in de private sector. In Nederland is er bijvoorbeeld veel kritiek op het feit dat de overheid zelf geen expertise op het gebied van IT in huis heeft, maar afhankelijk is van externen met een behoorlijk eigenbelang bij het oneindig rekken van IT projecten.

Dat verschil tussen roeptoetertermen en concreet beleid is de kern van de politiek en helaas blijven heel veel mensen in dit soort topics hangen in eerstgenoemde. Of dat nou 'yes we can! / change!' of 'MAGA / Draining the Swamp' is. Ik wil dat types met een aangeboren hersenafwijking zoals Nintex niet direct kwalijk nemen, maar het is wel jammer dat mensen met iets meer hersens vaak ook vervallen in dergelijk simplisme.

Het belastingplan is een ander voorbeeld. Dat is echt een heel complex geheel waarvan zelfs vele experts nauwelijks kunnen inschatten wat de effecten zijn. Zo wordt bijvoorbeeld de verlaging van de corporate tax rate van 35 naar 20 of 22 (weet niet eens wat de uiteindelijke versie bevat) bejubeld, maar als je dan kijkt naar de theoretische tax rate (die heel hoog is) en de praktische tax rate (die vanwege alle complexe aftrekposten en constructies een stuk lager uitvalt), dan is het maar de vraag wat nou het exacte effect is van die maatregel. Dat is zeer zeker interessante materie om hier te bediscussiëren, maar het blijft doorgaans bij hele tribale discussies die feitelijk neerkomt op 'mijn teampje is voor / tegen, dus ik ga maar een beetje de cheerleader uithangen'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175921633
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
Ik denk dat er wekelijks auto's in de fik worden gezet in Nederland. In Amerika ook natuurlijk.
Maar dat het land daardoor in chaos is...... ? Lijkt wel wishfulthinking van die Amerikaan.

Ik vond dit over 2015

[..]

Volgens mij gaat de ophef niet zozeer over de - in het meest gunstige geval - gechargeerde uitspraken van deze beste man, maar wel over zijn reactie als hij daarmee geconfronteerd wordt. Eerst ontkent hij dat hij dit soort dingen ooit gezegd heeft. Vervolgens ontkent hij dat hij gezegd heeft dat hij het ontkent heeft (snap je het nog? :P). Twee doodeenvoudig te weerleggen leugens samengevat in een filmpje van een minuut, en dat moet dan hier ambassadeur worden.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:43:58 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_175922039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:59 schreef Bluesdude het volgende:

Ik vond dit over 2015

[..]

Tja, als er 1000 auto's in de fik worden gestoken in een jaar, dan zal er vast wel een keer één tussen zitten van een politicus
pi_175922111
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, als er 1000 auto's in de fik worden gestoken in een jaar, dan zal er vast wel een keer één tussen zitten van een politicus
Ja.. dan lult die Amerikaan toch uit zijn nek.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:49:01 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175922132
@mono Het gaat gewoon allemaal veel te snel, als je even ergens wil induiken zit je al 5 schandalen verder, het is niet bij te houden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:54:52 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_175922264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja.. dan lult die Amerikaan toch uit zijn nek.
Trademark van de gemiddelde Amerikaan tegenwoordig, gespeent van enige vorm van kennis maar in het rond blaten
pi_175922470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:27 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Niet echt. Tot dusver zijn de EO's niets meer dan voornemens / wensenlijstjes gebleken. Er bestaan geen vervolgstappen. :)
In dit geval zijn er dus wel vervolgstappen ondernomen. Ik zal een stuk quoten uit een eerdere post van me.

quote:
In an Annex to the Order, the President imposed sanctions on 13 serious human rights abusers and corrupt actors. In addition, the Treasury Department’s Office of Foreign Assets Control (OFAC), acting on behalf of the Secretary of the Treasury, in consultation with the Secretary of State and the Attorney General, imposed sanctions on an additional 39 affiliated individuals and entities under the newly-issued Order.
In totaal aan 52 entiteiten sancties opgelegd. Een goede stap in de juiste richting lijkt mij.
pi_175922724
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Trump heeft nepotisme op vele vlakken naar een ongekend niveau getild, maar afgezien daarvan is 'draining the swamp' vooral een loze roeptoeterterm van de vorm 'DE HOGE HERUH VULLEN HUN ZAKKUH EN NAAIUH DE HARDWERKENDE MAN!!!'. Er zijn genoeg zaken waar je concreet van zou kunnen zeggen dat er wat aan moet gebeuren. De invloed van lobbyisten bijvoorbeeld. Er zijn vrij veel zaken waar de publieke opinie heel duidelijk afwijkt van wat er in Washington wordt besloten. Dat is een constatering. De relevante vraag is wat je eraan gaat doen. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat lobbyisten feitelijk aan verkapte omkoping doen, maar aan de andere kant is het ook wel prettig dat bijvoorbeeld bij zorgvraagstukken wel enige input komt vanuit zorgprofessionals, farmaceuten, patiëntenverenigingen en andere 'belanghebbenden', vanuit de tech sector waar het aankomt op netneutraliteit en ga zo maar door.

Ook het feit dat mensen switchen tussen banen als beleidsmaker op een bepaald terrein bij de overheid en switchen naar het bedrijfsleven of vice versa is een voorbeeld. Dat kun je verbieden of beperken omdat het tot onwenselijke belangenbehartiging zou leiden, het nemen van beslissingen die leiden tot lucratieve baantjes ná een overheidscarrière of ga zo maar door. Ook hier geldt echter weer dat je ook weer niet zonder expertise kunt, die mensen vaak opdoen door te werken in de private sector. In Nederland is er bijvoorbeeld veel kritiek op het feit dat de overheid zelf geen expertise op het gebied van IT in huis heeft, maar afhankelijk is van externen met een behoorlijk eigenbelang bij het oneindig rekken van IT projecten.

Dat verschil tussen roeptoetertermen en concreet beleid is de kern van de politiek en helaas blijven heel veel mensen in dit soort topics hangen in eerstgenoemde. Of dat nou 'yes we can! / change!' of 'MAGA / Draining the Swamp' is. Ik wil dat types met een aangeboren hersenafwijking zoals Nintex niet direct kwalijk nemen, maar het is wel jammer dat mensen met iets meer hersens vaak ook vervallen in dergelijk simplisme.

Het belastingplan is een ander voorbeeld. Dat is echt een heel complex geheel waarvan zelfs vele experts nauwelijks kunnen inschatten wat de effecten zijn. Zo wordt bijvoorbeeld de verlaging van de corporate tax rate van 35 naar 20 of 22 (weet niet eens wat de uiteindelijke versie bevat) bejubeld, maar als je dan kijkt naar de theoretische tax rate (die heel hoog is) en de praktische tax rate (die vanwege alle complexe aftrekposten en constructies een stuk lager uitvalt), dan is het maar de vraag wat nou het exacte effect is van die maatregel. Dat is zeer zeker interessante materie om hier te bediscussiëren, maar het blijft doorgaans bij hele tribale discussies die feitelijk neerkomt op 'mijn teampje is voor / tegen, dus ik ga maar een beetje de cheerleader uithangen'.
Ik ben het zowaar eens met je volledige betoog. ^O^
Een term als drain the swap klinkt pakkend. Maar men moet zich vooral realiseren dat het politieke wereldje uitermate complex is en dit dus absoluut niet simpel te doen is... als het al mogelijk is binnen 1 termijn.

Ik ben vooral voorstander van het weghalen van corruptie uit de politiek, en daar heeft Trump tot nu toe nog niks laten zien behalve dan acties de verkeerde kant op. Hopelijk brengt de toekomst beter nieuws op dat vlak.
pi_175922749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Weet je, ik ben het met je eens in deze discussie :)
Maar tegen anderen zeggen dat ze Trump obsessie moeten loslaten terwijl je zelf een Clinton obsessie hebt (en dat ook gewoon toegeeft) is een soort slecht ge-agede Trump tweet uit 2012 :P
:P
pi_175923570
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een term als drain the swap klinkt pakkend. Maar men moet zich vooral realiseren dat het politieke wereldje uitermate complex is en dit dus absoluut niet simpel te doen is... als het al mogelijk is binnen 1 termijn.

Ik ben vooral voorstander van het weghalen van corruptie uit de politiek, en daar heeft Trump tot nu toe nog niks laten zien behalve dan acties de verkeerde kant op. Hopelijk brengt de toekomst beter nieuws op dat vlak.
Maar ook dat is een enorme dooddoener. Er zijn zeer weinig mensen tegenstander van het weghalen van corruptie uit de politiek, hooguit het beperkte groepje mensen dat er rechtstreeks van profiteert. Het gaat erom wat je als corruptie beschouwt, hoe je dat dan wilt aanpakken en ga zo maar door. Tien mensen die allen 'voorstander van het weghalen van corruptie' zijn zullen daar vele verschillende opvattingen over hebben.
pi_175924374
Trump heeft nu trouwens weer eens een calimero-moment op Twitter.
pi_175925912
quote:

[..]

Ik vind het een tikje naief om te denken dat hij daarin gaat veranderen, als je zelf al zegt dat hij tot nu toe niks heeft laten zien, behalve acties de andere kant op.

Zelf heb ik nooit de verwachting gehad dat hij hierin ook maar enige verbetering zou brengen. Als je namelijk iets ziet bij mensen uit het bedrijfsleven die de politiek in gaan, is dat ze meestal juist meer corrupt zijn.
pi_175927171
Het ligt aan de redenen. Je hebt gewoon mensen die echt iets willen en daarom de politiek in gaan. Maar iemand als Trump zit er alleen voor zichzelf. Lees de tweets van vandaag eens. Hij huilt en fantaseert weer dat men zo gemeen is tegen hem. De zielepiet.
  vrijdag 22 december 2017 @ 18:36:42 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175927879
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175927943
quote:
Je denkt dat die onderhand hier nog niet is gepost? :P
pi_175927979
quote:
Echt he? Eerst zijn eigen uitspraak ontkennen en het als fake news wegzetten en vervolgens ook nog eens ontkennen dat hij het fake news noemde :X |:( 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175928101
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Het is nog niet eerder gepost.
pi_175928121
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is nog niet eerder gepost.
Is ook niet erg natuurlijk, maar soms even het topic doorkijken kan geen kwaad.
pi_175928152
Ik heb nooit beweerd dat het niet eerder is gepost.
pi_175928312
Trump Promised to Protect Steel. Layoffs Are Coming Instead.

quote:
At this sprawling steel mill on the outskirts of Philadelphia, the workers have one number in mind. Not how many tons of steel roll off the line, or how many hours they work, but where they fall on the plant’s seniority list.

In September, ArcelorMittal, which owns the mill, announced that it would lay off 150 of the plant’s 207 workers next year. While the cuts will start with the most junior employees, they will go so deep that even workers with decades of experience will be cast out.

“I told my son, ‘Christmas is going to be kind of scarce, because mommy’s going to lose her job soon,’” said Kimberly Allen, a steelworker and single parent who has worked at the plant for more than 22 years. On the seniority list, she’s 72nd.

The layoffs have stunned these steelworkers who, just a year ago, greeted President Trump’s election as a new dawn for their industry. Mr. Trump pledged to build roads and bridges, strengthen “Buy America” provisions, protect factories from unfair imports and revive industry, especially steel.

But after a year in office, Mr. Trump has not enacted these policies. And when it comes to steel, his failure to follow through on a promise has actually done more harm than good.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175928390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:48 schreef Ulx het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat het niet eerder is gepost.
Ghehe.
pi_175928831
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:39 schreef skysherrif het volgende:

Maar het is wel leuk om te zien hoe het verhaal zich wereldwijd voortplant. :D
pi_175929295
E.P.A. Officials, Disheartened by Agency’s Direction, Are Leaving in Droves

quote:
More than 700 people have left the Environmental Protection Agency since President Trump took office, a wave of departures that puts the administration nearly a quarter of the way toward its goal of shrinking the agency to levels last seen during the Reagan administration.

Of the employees who have quit, retired or taken a buyout package since the beginning of the year, more than 200 are scientists. An additional 96 are environmental protection specialists, a broad category that includes scientists as well as others experienced in investigating and analyzing pollution levels. Nine department directors have departed the agency as well as dozens of attorneys and program managers. Most of the employees who have left are not being replaced.

The departures reflect poor morale and a sense of grievance at the agency, which has been criticized by President Trump and top Republicans in Congress as bloated and guilty of regulatory overreach. That unease is likely to deepen following revelations that Republican campaign operatives were using the Freedom of Information Act to request copies of emails from E.P.A. officials suspected of opposing Mr. Trump and his agenda.

The cuts deepen a downward trend at the agency that began under the Obama administration in response to Republican-led budget constraints that left the agency with about 15,000 employees at the end of his term. The reductions have accelerated under President Trump, who campaigned on a promise to dramatically scale back the E.P.A., leaving only what he called “little tidbits” in place. Current and former employees say unlike during the Obama years, the agency has no plans to replace workers, and they expect deeper cuts to come.

“The reason E.P.A. went down to 15,000 employees under Obama is because of pressure from Republicans. This is the effort of the Republicans under the Obama administration on steroids,” said John J. O’Grady, president of American Federation of Government Employees Council 238, a union representing E.P.A. employees.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175929438
Eerst de tax bill erdoor jassen zonder enig overleg en nu wil hij samenwerken omdat het goed voor het land is? :')

Trump predicts GOP will work with Dems 'for the good of the country'

quote:
President Donald Trump suggested Friday that Republicans and Democrats who have been at odds over nearly every major policy issue this year might soon come together on an infrastructure plan “for the good of the country.”

“At some point, and for the good of the country, I predict we will start working with the Democrats in a Bipartisan fashion,” the president wrote on Twitter Friday morning. “Infrastructure would be a perfect place to start. After having foolishly spent $7 trillion in the Middle East, it is time to start rebuilding our country!”

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 22-12-2017 om 14:05:06 At some point, and for the good of the country, I predict we will start working with the Democrats in a Bipartisan… https://t.co/YVl8tAcSOk reageer retweet
SPOILER
  vrijdag 22 december 2017 @ 19:52:18 #156
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175929579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 23:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Sterker nog. Ze gaan knippen in de subsidies en extraatjes voor armen, dus die mensen die hun loon van $13,50 naar $15 zien gaan houden onder de streep minder over. En hun healthcare gaat met duizenden dollars omhoog, want geen ACA meer.
De ACA gaat vanzelf al met duizenden dollars omhoog. Veel premieverhogingen waren al aangekondigd voor de verkiezingen van 2016. Enig idee wat het eigen risico is onder "A"CA? In de praktijk gaan mensen daardoor juist niet naar een ziekenhuis.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175929775
Bannon and Lewandowski Are Asked to Testify to House Russia Investigators

quote:
President Donald Trump’s former chief strategist Steve Bannon and his former campaign manager Corey Lewandowski have been asked to testify to House lawmakers investigating Russian interference in the 2016 election.

Both men were sent letters this week by the House Intelligence Committee asking them to testify in early January, according to an official familiar with the panel’s schedule.

The committee hasn’t yet received a response from either Bannon or Lewandowski. The invitation, which didn’t come in the form of a subpoena compelling them to testify, was for a "voluntary interview" in the committee’s offices, which means it would be held behind closed doors, the official said.

The letter doesn’t lay out specific reasons the committee wants to interview them, or the questions the panel wants to pose, but it makes clear that the interviews are part of the Russia investigation.

SPOILER
pi_175931032
Met een gouden schaartje ging Don the Con los op een lint dat twee stapels papier verbond. Links 20.000 pagina's regelgeving uit 1960, rechts de 185.000 pagina's van nu. Dat moet weer net zoals in 1960 worden, vond Don. Probleempje: dat verschil is er echt niet voor niets.
quote:
Back in the 1960s, smog in major U.S. cities was so thick it blocked the sun. Rivers ran brown with raw sewage and toxic chemicals. Cleveland’s Cuyahoga River and at least two other urban waterways were so polluted they caught on fire. Lead-laced paint and gasoline poisoned children, damaging their brains and nervous systems. Hazardous working conditions killed an average of 14,000 workers annually, nearly three times the number today.

In the 1960s New York was one of the dirtiest cities in the country. Garbage incinerators routinely rained ash on city streets, while coal- and oil-fired power plants spewed a noxious mix of sulfur dioxide, nitrogen oxide and toxic metals. On Thanksgiving weekend in 1966 the smog was so bad it killed some 200 people.

Waterways like the Hudson River were just as filthy. In 1965, then-New York Gov. Nelson Rockefeller called the Hudson “one great septic tank”: 170 million gallons of raw sewage fouled the river daily while factories along its banks treated it as a waste pit. A General Motors plant in Sleepy Hollow, 27 miles north of New York City, poured its paint sludge directly into the river. General Electric manufacturing plants in Fort Edwards and Hudson Falls dumped about 1.3 million pounds of polychlorinated biphenyls (PCBs), a probable human carcinogen, into the river, and a 200-mile stretch from Hudson Falls to Manhattan has been one of the country’s most hazardous waste sites.

more: https://www.huffingtonpos(...)16ade4b0d86c803c6ecf
Nou ja, dat wil hij dus allemaal graag terug. :{ (Met zijn stomme schaartje.)
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:15:53 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175932003
Lijstje met wat gespeculeer over democratic kandidaten in 2020: https://www.washingtonpos(...)tes-for-2020-ranked/

15. Dwayne "The Rock" Johsnon
14. Terry McAuliffe (Governor van Virginia)
13. Howard Schultz (voormalig Starbucks CEO)
12. Deval Patrick (voormalig Governor van Massachesetts)
11. Oprah Winfrey
10. Andrew M. Cuomo (Governor van New York)
9. Sherrod Brown (Senator van Ohio)
8. Jerry Brown (Governor van California)
7. Chris Murphy (Senator van Connecticut)
6. Cory Booker (Senator van New Jersey)
5. Kamal D. Harris (Senator van California)
4. Kirsten Gillibrand (Senator van New York)
3. Elizabeth Warren (Senator van Massachusetts)
2. Joe Biden (voormalig VP onder Obama)
1. Bernie Sanders (Senator van Vermont)

Voor mij zouden qua leeftijd afvallen (60+ dan): Sanders, Biden, Warren, Jerry Brown, Sherrod Brown, Andrew Cuomo, Oprah Winfrey, Deval Patrick, Howard Schultz, Terry McCauliffe.

Dan hou je over: Dwayne Johnson, Chris Murphy, Cory Booker, Kamala Harris, Kirsten Gilibrand. Mja,... Dwayne Johnson zie ik niet als politicus, Booker als gemankeerd, Gilibrand als op een heksenjacht voor eigen gewin... dus dan blijven er twee over: Kamala Harris of Chris Murphy?
pi_175932257
En nóg wat minder regels...

Zo hadden we dus ook nog een 21 maanden durend project om rampen als met de Deepwater Horizon te voorkomen. Helaas:
quote:
The Interior Department notified the National Academies of Sciences, Engineering and Medicine with a stop work order Dec. 7, and said a decision on canceling the contract would be made within 90 days, the academies said in a statement.

The order is the second time in four months that the Interior Department has abruptly cut off funds to the National Academies for a safety study. The department’s Office of Surface Mining in August stopped funding for research on health effects of people in Appalachia living near mountaintop mining operations.

more: https://www.huffingtonpos(...)937ae4b025f99e16162b
pi_175932547
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
dus dan blijven er twee over: Kamala Harris of Chris Murphy?
Harris. (Ik moet overigens uitkijken met voorspellingen, ik had in 2004 toen ik in Illinois zat ook al gezegd dat ik in Obama best wel een president zag. Als ik om duizend dollar had gewed met iedereen die me voor gek verklaarde, zat ik hier nu achter een gouden monitor met een gouden muis en gouden keyboard te spelen*.)

...hoewel Harris iets te hard achter de lynch mob van Gillibrand (die nu al door sommigen wordt gezien als degene van wie we later zullen zeggen dat ze eigenhandig de #metoo beweging om zeep hielp) aanliep, maar dat kan nog jeugdige onervarenheid zijn. ;)

* ja Donald, dat is nog eens wat anders dan jouw stomme gouden schaartje!

Kamala vs Donald ;) (okee, niet helemaal dezelfde Kamala, maar het gaat om het idee)
pi_175932813
quote:
Lijstje met wat gespeculeer over democratic kandidaten in 2020: https://www.washingtonpos(...)tes-for-2020-ranked/

11. Oprah Winfrey

Voor mij zouden qua leeftijd afvallen (60+ dan): Sanders, Biden, Warren, Jerry Brown, Sherrod Brown, Andrew Cuomo, Oprah Winfrey, Deval Patrick, Howard Schultz, Terry McCauliffe.

Dan hou je over: Dwayne Johnson, Chris Murphy, Cory Booker, Kamala Harris, Kirsten Gilibrand. Mja,... Dwayne Johnson zie ik niet als politicus, Booker als gemankeerd, Gilibrand als op een heksenjacht voor eigen gewin... dus dan blijven er twee over: Kamala Harris of Chris Murphy?
Waarom die leeftijdsgrens? -O-

Mijn voorkeur gaat (voorlopig) uit naar Elizabeth Warren nu Franken afgevallen is. :P
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:44:21 #163
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175933094
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom die leeftijdsgrens? -O-

Mijn voorkeur gaat (voorlopig) uit naar Elizabeth Warren nu Franken afgevallen is. :P
Nou ja, het is natuurlijk nogal arbitrair. Het lijkt me een bijzonder zware baan als je hem serieus uitvoert en daarbij moet je eigenlijk ook rekenen met 8 jaar in de toekomst... Je zou hem ook 10 jaar later kunnen leggen, maar dan nog zouden Warren en Sanders afvallen bij dat criterium.

Warren zie ik overigens om meerdere redenen als geen goede kandidaat tegen Trump... om wat dingen te noemen: je krijgt dat Pocahontas gezeik de hele tijd te verduren, wat mensen onthouden, in tegenstelling tot Trumps 300 schandalen, wat te veel is om op te focussen; haar stem is te zacht, dus qua speeches komt het minder over; ze kan elitair overkomen. Niet dingen die ik zelf erg belangrijk zou vinden, maar ik denk dat het haar kansen verkleint tov sommige anderen in het lijstje.

Sanders lijkt me tegen Trump een prima kandidaat, wat beter dan een populist tegen een demagoog immers? Maar die is denk ik niet 4 jaar lang, laat staan 8, houdbaar tegen die tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-12-2017 22:00:04 ]
pi_175933113
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:36 schreef Kijkertje het volgende:
nu Franken afgevallen is.
Ik zou hem nog niet bij het afval zetten... ze hebben hem redelijk binnenstebuiten gekeerd en als dit alles is wat ze hebben kunnen vinden... ;)
pi_175933503
quote:

11. Oprah Winfrey

Oprah Winfrey :') seriously

Alhoewel ik dat ook over Trump zou hebben gezegd in 2013 :P

Overigens, dit zijn potentiële kandidaten voor de primaries. Het lijkt me een interessantere vraag om eerst na te denken over wie er waarschijnlijk aan de primaries gaan meedoen. Dan vallen er al een aantal af namelijk.
  vrijdag 22 december 2017 @ 22:10:05 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_175934002
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:56 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Oprah Winfrey :') seriously

Alhoewel ik dat ook over Trump zou hebben gezegd in 2013 :P

Overigens, dit zijn potentiële kandidaten voor de primaries. Het lijkt me een interessantere vraag om eerst na te denken over wie er waarschijnlijk aan de primaries gaan meedoen. Dan vallen er al een aantal af namelijk.
Bij The Rock heb je geen twijfels?
  vrijdag 22 december 2017 @ 22:11:49 #167
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175934070
De kans dat er geen absolute meerderheid is voor 1 kandidaat in 2020 in de democratic primaries lijkt trouwens wel redelijk zoals de vlag nu hangt. Zou ook wel interessant zijn.
  vrijdag 22 december 2017 @ 22:13:17 #168
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175934119
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Bij The Rock heb je geen twijfels?
Valt me nog mee dat Kanye er niet bij staat.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175934829
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Echt he? Eerst zijn eigen uitspraak ontkennen en het als fake news wegzetten en vervolgens ook nog eens ontkennen dat hij het fake news noemde :X |:( 8)7
Hij doet een Trumpje. Komt er gewoon mee weg natuurlijk.

Zou oom Donald het record aantal leugens van dit jaar trouwens verbeteren?
pi_175935784
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De kans dat er geen absolute meerderheid is voor 1 kandidaat in 2020 in de democratic primaries lijkt trouwens wel redelijk zoals de vlag nu hangt. Zou ook wel interessant zijn.
Dat lijkt me een beetje koffiedik kijken. Hangt er maar net vanaf welke dynamiek er gaat ontstaan en in hoeverre meerdere kandidaten ook financieel in staat gaan zijn om lang mee te doen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 23:09:17 #171
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175935852
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me een beetje koffiedik kijken. Hangt er maar net vanaf welke dynamiek er gaat ontstaan en in hoeverre meerdere kandidaten ook financieel in staat gaan zijn om lang mee te doen.
Natuurlijk is het koffiedik kijken. Echter, als Trump zo impopulair blijft kun je waarschijnlijik wel rekenen op een hoop verschillende kandidaten die hun kans ruiken, waarvan een aantal ook wel voldoende funding kunnen regelen.
pi_175936317
pi_175936391
Het valt me nog mee dat er geen vlaggetjes en LED-looplichtjes op zitten. :D
  vrijdag 22 december 2017 @ 23:27:40 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175936396
De keuze voor tinypic waardoor het plaatje hier op klassieke modem-snelheid binnen komt druppelen laat ook wel te wensen over, overigens.
pi_175936428
Hee! :(

Tinypic is cool! :(

(okee, ik verklein ze altijd eerst, maar ik ben een optimaliseer-pietlut :P )
  vrijdag 22 december 2017 @ 23:30:41 #176
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175936489
Nee joh, die knijpen hun bandbreedte ... imgur!
pi_175936491
en verder nog...

quote:
EX-PROSECUTORS WARN TRUMP: DON’T YOU DARE!

A bipartisan group of 22 former federal prosecutors has urged President Donald Trump to stand by his recent statements and allow special counsel Robert Mueller to conduct his investigation into Russia’s role in the 2016 election without interference.

Ensuring the special counsel can conduct his investigation "free from interference or fear of reprisal" is essential "to the interests of justice and public trust," they wrote.

"We do not know where Mr. Mueller’s investigation may lead but, from our own experience, we know that Mr. Mueller must be permitted to continue the difficult job with which he has been charged," the letter reads. "Seeking his removal would have severe repercussions for Americans’ sense of justice here at home and for our reputation for fairness around the world."

John Roberts, Fox News’ chief White House correspondent, reported Friday that sources told him Trump’s attorneys have "a very good relationship with Mueller’s office" and that the special prosecutor is not in danger of losing his job.

[ Bericht 3% gewijzigd door brokjespoes op 22-12-2017 23:36:04 ]
pi_175936506
*gebruikt tinypic al 15 jaar* :@
  vrijdag 22 december 2017 @ 23:32:13 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175936523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 23:31 schreef brokjespoes het volgende:
gebruikt tinypic al 15 jaar :@
Ja, het was toen wel goed natuurlijk. :) Maar ja, het bleek niet heel effectief om dit te gebruiken voor publieke forums, omdat de spike in gevraagde bandbreedte in bepaalde gevallen niet afdoende is. Imgur is in mijn ervaring echt veel en veel beter wat dat betreft.
pi_175936820
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 december 2017 23:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, het was toen wel goed natuurlijk. :) Maar ja, het bleek niet heel effectief om dit te gebruiken voor publieke forums, omdat de spike in gevraagde bandbreedte in bepaalde gevallen niet afdoende is. Imgur is in mijn ervaring echt veel en veel beter wat dat betreft.

Is dit beter? :@
  vrijdag 22 december 2017 @ 23:43:53 #181
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175936858
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 23:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is dit beter? :@
Laadde meteen ipv schokkerig. Buiten dat is de medaille alsnog wanstaltig.
pi_175939317
Trump wanted to have a news conference but aides convinced him otherwise

quote:
President Donald Trump told aides he was eager to take questions Friday and hold a news conference to tout his accomplishments before leaving for Mar-a-Lago, but some advisers argued against it.

The aides were eager to avoid him being besieged with questions about the investigation into Russian election meddling and other matters that could overshadow the tax bill he had signed into law, two White House officials told CNN.

The President's schedule remained in flux over the last day, amid questions about whether he would stage a public bill-signing ceremony of the tax legislation or hold a news conference. Many previous presidents have held year-end news conferences before leaving for Christmas vacations.

For two straight days, Thursday and Friday, White House aides were told to prepare for a news conference of some kind.

Both plans were scrapped.

Friday morning, aides finally said the President would sign the tax and government funding bills in private. When the pool protested, saying the pictures from a White House photographer wouldn't be used, news reporters and photographers were hastily escorted into the Oval Office for the signing.

The President's mood was bright and he seemed eager to answer a few questions. Aides appeared on higher alert than normal, with Chief of Staff John Kelly and other aides attempting to kick reporters out and get the President on Marine One to Mar-a-Lago.

Trump answered several questions, including whether he had learned anything from the legislative process related to the tax overhaul, whether he would travel to sell the tax package and whether he wished he had started his congressional agenda with infrastructure.

"We're going to get infrastructure," Trump told reporters. "Infrastructure is the easiest of them all. We're very well on our way. We have essentially repealed Obamacare. You know, the individual mandate was a very big factor in this bill, frankly. A lot of people don't talk about it because the tax cut is so important."

As reporters kept pressing Trump, aides moved closer and closer to the Resolute Desk, gently prodding reporters and photographers to leave the Oval Office. With the President still talking, chief economic adviser Gary Cohn and other officials stood in front of the desk, all but blocking Trump's view.

Finally, White House chief of staff John Kelly also joined in and asked the press to leave, saying: "Helicopter is running out of gas," referring to Marine One that was waiting to take the President to Air Force One.
Ik zag gelijk een soort 'Yes Minister' scene voor me :D
pi_175939790
Ow ja al een tijd niks meer gehoord van deze commissie.....

Court: Trump voter fraud commission must give Democrat member full access

Maine secretary of state is entitled to see and copy the panel's records, judge rules.

quote:
President Donald Trump's commission investigating voter fraud must give one of its Democratic members access to more of the panel's records, a federal judge ruled Friday night.

U.S. District Court Colleen Kollar-Kotelly said Maine Secretary of State Matt Dunlap appeared to have been denied documents needed to be an active player in the deliberations of what is formally known as the President's Advisory Commission on Election Integrity.

"Plaintiff has a right, as a commissioner, to 'fully participate' in the proceedings of the Commission. In the Court’s view, his assertion that he will be unable to fully participate without the information contained in relevant documents that the Commission has not shared with the public has merit," wrote Kollar-Kotelly, an appointee of President Bill Clinton.

The judge said she was issuing an injunction to prevent "dysfunction" at the commission, but her effort to keep the panel on track may be too little, too late. The group held its last meeting in September and officials have said it will not meet again this year.

The commission was expected to issue a report early next year. But several members say it has been dormant for a couple of months and there appears to be little chance of a report emerging in the next few months.

In her 24-page opinion, Kollar-Kotelly cited three instances where she said Dunlap was not given adequate access to information needed to participate in the panel's deliberations. The judge said Dunlap should have been informed about and seen a draft of a controversial request asking states to submit their voter rolls and other sensitive, but publicly-available, information about voters.
pi_175939842
En met die travel ban wil het ook nog niet erg lukken -O-

9th Circuit rules against Trump's third attempt at travel ban

quote:
A panel of the 9th Circuit Court of Appeals on Friday ruled against the third iteration of President Trump

's travel ban, saying it goes against federal law.

"We conclude that the President’s issuance of the Proclamation once again exceeds the scope of his delegated authority," the court said in its ruling.

The most recent iteration of the ban bars people from eight countries – six of which are predominantly Muslim – from coming to the U.S.

The San Francisco-based appeals court, however, said the Trump administration could continue to bar individuals from countries in the Middle East and North Africa from entering the U.S. if they do not have a "bonafide" relationship with someone in the U.S.

The court said the ruling would be put on hold pending any review by the Supreme Court.

In the ruling, the court said that "the Proclamation’s indefinite entry suspensions constitute nationality discrimination in the issuance of immigrant visas," and that it discriminates against travelers and immigrants in the same vein as Trump’s previous travel bans.

The Supreme Court decided earlier this month that it would allow the latest travel ban to take effect, while litigation ran its course.

A Richmond, Va.-based appeals court must rule on the ban before the Supreme Court revisits the matter.

The Trump administration has pushed for a travel ban since January, which it says is necessary to safeguard national security. But each iteration of the ban has run into legal disputes, prompting the administration to issue increasingly narrow orders that could muster legal challenges.
:O :W :z
pi_175940182
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nadeel is dat ze elkaar gaan lopen zwartmaken, waardoor ze GOP genoeg materiaal aanleveren om hun eigen smearcampagne op te zetten en jaren vooruit te kunnen. Vergeet niet dat bij normale politici 1 of 2 dingetjes het einde van je carriere kunnen betekenen terwijl een Trump niet geswiftboat kan worden. Zelfs 1000 swiftboats helpen niet.

1 pocahontas nothingburger kan een Warren al de meerderheid kosten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_175940535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nadeel is dat ze elkaar gaan lopen zwartmaken, waardoor ze GOP genoeg materiaal aanleveren om hun eigen smearcampagne op te zetten en jaren vooruit te kunnen. Vergeet niet dat bij normale politici 1 of 2 dingetjes het einde van je carriere kunnen betekenen terwijl een Trump niet geswiftboat kan worden. Zelfs 1000 swiftboats helpen niet.

Warren zal wel zo slim zijn dat ze niet meedoet tenzij ze 1 van de hooguit 2 kandidaten is. Die mensen moeten wel een ongelofelijk bord voor hun kop hebben als ze nog eens voor gaas gaan bij het Trump trucje
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_175940664
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Warren zal wel zo slim zijn dat ze niet meedoet tenzij ze 1 van de hooguit 2 kandidaten is. Die mensen moeten wel een ongelofelijk bord voor hun kop hebben als ze nog eens voor gaas gaan bij het Trump trucje
Ja, wie verwacht er nou dat politici een bord voor hun kop hebben.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:02:53 #188
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_175941030
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 05:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ach, die ban is toch tijdelijk totdat Trump de zaakjes op orde heeft. Ieder moment nu...
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:20:09 #189
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175941248
Trump heeft weer eens een "poll":

pi_175941348
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 december 2017 03:56 schreef Kijkertje het volgende:
Ow ja al een tijd niks meer gehoord van deze commissie.....

Court: Trump voter fraud commission must give Democrat member full access

Maine secretary of state is entitled to see and copy the panel's records, judge rules.

[..]

Die hele 'voter fraud' Commissie is gewoon om voor Trump's herverkiezing een nationale lijst met geregistreerde Democraten en Republikeinen te krijgen.
pi_175941787
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[ afbeelding ]
Vraag 3:

quote:
Do you believe the Fake News Media will fairly cover President Trump’s first year approval rating?
:')
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:02:42 #192
463668 MrRatio
pi_175941791
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 05:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Enig idee waarom niet de 1st,2nd,3rd,4th,5th,6th,7th,8th Circuit ingeschakeld worden? Omdat die zich houden aan de Constitution. Enkele andere circuits zien dit toch liever als een levend document die meegaat met de liberale gedachten. Ook dit appeal zal wederom verworpen gaan worden door de SCOTUS.
Geen frisse kerel die achter de klacht zit: http://www.wnd.com/2017/0(...)-brotherhood-mosque/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175941801
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[ afbeelding ]
:')_!

Ik vraag me wel ernstig af wat er met dit soort gegevens - of 'vijandige' twitterberichten - gebeurt. Zou me niets verbazen als je wat extra lastige vragen bij de douane krijgt als je je kritisch over Donald hebt uitgelaten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:08:04 #194
463668 MrRatio
pi_175941886
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat er nog bijkomt is dat de kas van de DNC nu leeg is, terwijl de kas van de RNC redelijk gevuld is.
Warren gaat het niet redden als het over haar claim van native ancestry gaat. Dat was een voorbeeld van goed journalistiek onderzoek.
De kopstukken van de Democrats hebben het zwaar, en of de interne crises al opgelost is per november 2018 is nog maar de vraag.
Václav Klaus
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:12:36 #195
463668 MrRatio
pi_175941999
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:03 schreef nostra het volgende:

[..]

:')_!

Ik vraag me wel ernstig af wat er met dit soort gegevens - of 'vijandige' twitterberichten - gebeurt. Zou me niets verbazen als je wat extra lastige vragen bij de douane krijgt als je je kritisch over Donald hebt uitgelaten.
Ik snap nog niet waarom de pers zo positief bleef over Obama
https://www.mediaite.com/(...)tration-since-nixon/
Václav Klaus
pi_175942588
quote:
House Republicans are investigating contact between the FBI's top lawyer and a Mother Jones reporter in the weeks before the left-leaning outlet broke the first news story about the existence of a disputed dossier alleging ties between President Donald Trump and the Kremlin, according to two congressional GOP sources who described documents linking the two men.

[...]

Fusion's connection to Democrats, too, has added to GOP suspicion about the document's veracity, though congressional investigators and the FBI have attempted to corroborate its contents. Republicans have raised questions about whether the FBI used the document to obtain surveillance warrants against Trump campaign officials, and they're beginning to examine how the dossier made its way into the hands of news media.
https://www.politico.com/story/2017/12/22/trump-dossier-fbi-james-baker-david-corn-mother-jones-316157

Schimmig zaakje weer.
pi_175942865
Een wet uit 1918 die meer dan duizend soorten trekvogels beschermde is helemaal afgeschaft (in plaats van eventueel aangepast) nadat in januari (dwz nog onder Obama) was vastgesteld dat hij ook van toepassing was op door onzorgvuldigheid doden van trekvogels door industriële of andere commerciële activiteiten.
quote:
David O’Neill, chief conservation officer at the Audubon Society, called the Migratory Bird Treaty Act “one of the most important conservation laws” on the books.

“Christmas came early for bird killers,” he said in a statement. “By acting to end industries’ responsibility to avoid millions of gruesome bird deaths per year, the White House is parting ways with more than 100 years of conservation legacy.”

The century-old law has protected more than 1,000 species of migratory birds, including eagles, terns, sandpipers and geese. It prohibited anyone from pursuing, hunting, capturing, killing or possessing birds or their parts without proper permits.

more: https://www.huffingtonpos(...)7e2de4b0b0e5a7a217ad
Iets met baby's en badwater? :{

[ Bericht 0% gewijzigd door brokjespoes op 23-12-2017 12:08:18 ]
pi_175943135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:13 schreef Euribob het volgende:

[..]

Valt me nog mee dat Kanye er niet bij staat.
Die is Republikein, Bob.
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:22:45 #199
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175944073
quote:

[..]

Een misvatting is dat draining the swamp (dat inderdaad een soundbite is voor de uitvoering van als het ware 4d, 5d chess) met name te maken heeft met corruptie in de politiek.
Bij bijvoorbeeld een Bob Menendez of Jill McCabe spreekt men over corruptie, dit is ontegenzeggelijk waar, maar daarbij is de impact van deze praktijken beperkt.
Draining the swamp gaat over corruptie dat zich binnen overheidsinstanties afspeelt. Een aantal voorbeelden daarvan zijn de schandalen IRS, ATF gunwalking en James Comey en de e-mailkwestie.
Er worden de laatste weken verschillende nieuwe verhalen gelekt zoals de bias van het Mueller team (dat wat complexer in elkaar steekt dan een aantal sms-berichten met 'Trump is een *sshole') en operatie Cassandra dat door Politico werd gebroken.

En zoals jijzelf aangeeft is de doelstelling van het bestrijden van corruptie dat een hoge impact heeft op de Amerikaanse samenleving niet per decreet de volgende dag al opgelost.
Zoals jij al terecht de aandacht wees op de EO is timing een belangrijke factor. Nu de tax-cut bill erdoor is pakt de EO wat minder aandacht, bijvoorbeeld.
Je zou trouwens voor de grap de namen die op de lijst staan eens Googlen. Niet de eerste de beste hit, maar ook eerder naar de onderliggende hits.
En er is al bijna een jaar onderzoek uitgevoerd door de OIG. De zaken die hier lopen en de ambitie om deze te verdelgen vergen langdurig onderzoek vergen omwille van het bereiken van een waterdichte zaak, maar mijn verwachting is dat dit alles in 2018 aan de oppervlakte gaat komen.

Uranium One, operatie Cassandra, Awan contra schandaal, e-mail controverse, etc. zijn allemaal zaken waarbij krachten binnen overheidsinstanties niet in dienst hebben gestaan van het Amerikaanse volk en behoorlijke maatschappelijke problemen hebben veroorzaakt in binnen- en buitenland.
Al deze zaken gaan niet weg, omdat Trump dit en dat, Twitter en weet ik wat allemaal voor onzinnig geneuzel.
Nota bene wordt in de reguliere media (volgens mij was het Fox Business in een interview met James Kallstrom) zelfs het woord cabal gebruikt om deze corrupte groep mensen aan te duiden.
Een beetje geduld zoals ook stelselmatig gepropageerd wordt over Russiagate komt de onderste steen allicht boven.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175944216
Ah, daar is redpilled weer met de dagelijkse opsomming van onbewezen aantijgingen die allemaal uiteraard waar zijn want "FOX news", een organisatie die zichzelf niet eens een nieuws organisatie noemt, ondersteunt het.

Met een beetje geduld komt Trump nog wel eens goed in de problemen, maar voorlopig is hij, zijn kinderen en zijn vrienden een stuk rijker geworden dankzij zijn wetgeving. Mogen we Trump wel dankbaar voor zijn.

Oh, en natuurlijk de benoeming van Hoekstra als ambassadeur in Nederland, een man die struikelt over zijn eigen leugens, altijd leuk.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2017 13:35:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')