abonnement Unibet Coolblue
pi_175491631


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 04-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-12-2017 16:45:43 ]
pi_175491929
Eind augustus hebben vele crowdfunders onderstaande mail dan wel een mail met gelijke strekking naar de platformen gestuurd.
Geachte Directie CF platform

Uw collega/concurrent Regio Fund heeft afgelopen week de handdoek in de ring gegooid daar het niet mogelijk was om de exploitatie van het platform profijtelijk te maken.
Dat kan natuurlijk, echter , dan dien je wel je gemaakte afspraken met en de zorgplicht naar je klanten op de juiste manier na te komen. Daar schort het bij Regio Fund in hoge mate aan!! Website uit de lucht, bedrijf en derde rekening niet meer operationeel en de klanten (lening nemers en gevers) mogen het onderling zelf uitzoeken. Dat is ongepast, bedenkelijk en schadelijk voor alle platformen!!!

Als investeerder in leningen bij uw platform maakt mij dat angstig voor de toekomst. Immers Regio Fund deed zich net als u voor als een gedegen partner met derde rekening en ontheffing van de AFM. Hoe zit het met U?
Natuurlijk krijg ik dan mooie antwoorden van u en uw bedrijf dat het bij u heel anders is. Dat wil ik ook graag geloven maar beter is dat u aantoont dat een exit voor uw bedrijf als het onverhoopt niet zo goed gaat uitstekend geregeld is.

Wat zou ik en ik denk alle investeerders graag zien ? Dat is dat uw bedrijf een gewaarmerkte en door de AFM goedgekeurd exit document op uw website publiceert met daarin een omschrijving hoe uw exit geregeld is. Niet zo maar in twee zinnen opgeschreven maar een duidelijk document onderbouwd met financiële, personele en IT omschrijvingen.

Voor mij als investeerder is een default van een lening /project op uw platform zeer vervelend maar ingecalculeerd, een teloorgang van het platform is voor mij desastreus, met name als de exit niet goed geregeld is.

Ik zou graag in de toekomst nog steeds in de door u gepubliceerde projecten investeren, bent u dan bereidt om een exit strategie op papier te zetten en te waarborgen zodat een exit voor mij als investeerder geen risico’s met zich meebrengt?

Ik hoor graag binnen twee weken van u welke acties u gaat ondernemen en op welke datum ik een gewaarmerkt te exit strategie met draaiboek op uw site kan verwachten.

Mvgr NRDZ


Het resultaat was dat er wel iets verbeterde bij de platformen maar feitelijk nog niet genoeg. Men schreef wat op over de exit strategie maar nergens zagen we een 100% goede regeling verschijnen.
Om nu de platformen toch te stimuleren hun exit strategie op orde te brengen hebben een aantal cf investeerders waaronder ik de koppen bij elkaar gestoken. We hebben een scoringsmatrix* samengesteld om de exit strategieën van de verschillende platformen kwantitatief te toetsen.
Het resultaat van de toets was dat vrijwel ieder platform een zwaar onvoldoende resultaat scoorde.
Half november hebben we de hier meest gebruikte platformen FNC,CCF,GVE, IVM, KOM, HCN en SIG geconfronteerd met hun scores en hen tot begin december de tijd gegeven hun exit strategieën aan te passen en beter op hun website te publiceren.
Dit was onze begeleidende mail van die scoringsmatrix van begin november:

Geachte Directie CF Platform,

Wij zijn inmiddels weer enige weken verder en diverse platformen hebben het een en ander over de exit strategie opgeschreven.
Met een aantal investeerders hebben we die exit strategie, ook wel de continuïteitsstrategie genoemd, van de diverse platformen in kaart gebracht in een beoordelingsmatrix. Zie ingesloten.
Zoals u kan zien zijn er nog wat zaken niet duidelijk op uw website gepubliceerd of nog niet 100% geregeld. Immers geen van de platformen hebben wij met een 10 als totaalscore kunnen beoordelen.
Wij willen u graag de kans geven voor 1 december de strategie en de verschillende componenten daarvan aan te passen op uw website zodat u tot een betere score komt. Op 1 december gaan we ingesloten matrix updaten met de dan op de websites gepubliceerde feiten waarna we tot openbaarmaking van de matrix overgaan.
Mochten er nog vragen zijn of wilt u een toelichting dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
NRDZ


Inmiddels zijn we 1 december gepasseerd en hebben we behoorlijk wat (positieve) actie gezien bij de platformen. Komende week gaan we de scoringsmatrix t.a.v. de exit strategieën met de nieuw geplaatste informatie over de exit strategieën updaten en zal ik deze scoringsmatrix in de OP plaatsen. In de loop van de tijd kan de matrix dan aangevuld worden met voor ons representatieve platformen en natuurlijk eens in de 3 maanden updaten met eventuele verbeteringen net zo lang tot alle regelingen 100% zijn.

Wat is een scoringsmatrix :
Een scoringsmatrix is een tabel waar je onderdelen van een strategie kan kwantificeren ( becijferen). Na invulling van zo'n matrix kan je in een oogopslag zien hoe de status is van in dit geval de exit strategie van het platform. Maar kan je ook op eenvoudige wijze de verschillende platformen op dit punt vergelijken.

In de loop van de week hoor je dus meer.
pi_175492433
Problemen project Zwoel (HCN):
https://www.ad.nl/rotterd(...)angestoken~a28c6f3a/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175493290
Volgende trampolinepark op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175493393
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:17 schreef djh77 het volgende:
Volgende trampolinepark op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreemd dat je hem nog niet gesloten op de voorpagina ziet, dat was toch een van de punten die ze gingen aanpassen? :?
pi_175493448
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 17:31 schreef djh77 het volgende:
Problemen project Zwoel (HCN):
https://www.ad.nl/rotterd(...)angestoken~a28c6f3a/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg vervelend voor de ondernemers, ben benieuwd hoe ze dit voort gaan zetten
pi_175494932
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:17 schreef djh77 het volgende:
Volgende trampolinepark op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Combi met Rabo. Zie ook geen blijvende plaats voor deze trampoline rage. Niets voor mij.
pi_175495076
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Combi met Rabo. Zie ook geen blijvende plaats voor deze trampoline rage. Niets voor mij.
En vooral morele zekerheden... ik ook niet.
pi_175495191
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 17:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]

Het resultaat was dat er wel iets verbeterde bij de platformen maar feitelijk nog niet genoeg. Men schreef wat op over de exit strategie maar nergens zagen we een 100% goede regeling verschijnen.
Om nu de platformen toch te stimuleren hun exit strategie op orde te brengen hebben een aantal cf investeerders waaronder ik de koppen bij elkaar gestoken. We hebben een scoringsmatrix* samengesteld om de exit strategieën van de verschillende platformen kwantitatief te toetsen.
Het resultaat van de toets was dat vrijwel ieder platform een zwaar onvoldoende resultaat scoorde.
Half november hebben we de hier meest gebruikte platformen FNC,CCF,GVE, IVM, KOM, HCN en SIG geconfronteerd met hun scores en hen tot begin december de tijd gegeven hun exit strategieën aan te passen en beter op hun website te publiceren.
Mooi bezig mannen.

Is het al mogelijk om de criteria te delen waarop jullie hebben beoordeeld?
pi_175495498
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 19:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Mooi bezig mannen.

Is het al mogelijk om de criteria te delen waarop jullie hebben beoordeeld?
NRDZ is de grote trekker in deze en heeft er ook de meeste tijd in gestoken _O_
Gelukkig van verschillende platforms positieve reacties mogen ontvangen maar helaas zijn er ook een paar die de belangen van de investeerders nog niet belangrijk (genoeg) vinden.
Uiteraard zullen de criteria ook worden gedeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 04-12-2017 20:55:34 ]
pi_175495858
Dank allemaal voor de tijd en kennis die jullie hierin gestoken hebben. Ik denk dat jullie een zeer effectieve manier gekozen hebben om de platforms te confronteren met de goede en minder goede kanten van de exit-strategie. ^O^ Ben erg geïnteresseerd in jullie oordeel nadat de platforms de kans hebben gekregen hun strategie de verbeteren.
pi_175497052
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 20:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

NRDZ is de grote trekker in deze en heeft er ook de meeste tijd in gestoken _O_
Gelukkig van verschillende platforms positieve reacties mogen ontvangen maar helaas zijn er ook een paar die de belangen van de investeerders nog niet belangrijk (genoeg) vinden.
Uiteraard zullen de criteria ook worden gedeeld.
Hebben jullie gemerkt dat er platforms zijn die totaal niet op jullie input zaten te wachten of heeft elk platform iig iets verbeterd maar is het nog niet volledig naar smaak?
pi_175497840
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 21:09 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Hebben jullie gemerkt dat er platforms zijn die totaal niet op jullie input zaten te wachten of heeft elk platform iig iets verbeterd maar is het nog niet volledig naar smaak?
Niet ieder platform zat er op te wachten maar de meeste hebben heel positief gereageerd en ook daadwerkelijk wijzigen doorgevoerd of gaan dat in de nabije toekomst doen. Bij de meeste platforms zijn echter nog steeds verbeteringen noodzakelijk en ook de matrix zal regelmatig moeten worden aangepast en verbeteringen behoeve maar dit is een prachtige eerste aanzet die al tot mooie verbeteringen heeft geleid.
pi_175499573
Amsterdam, 30 november 2017
Beste Collin-deelne(e)m(st)er in de MS de Jordaan-financiering!
Het gaat ons hartstikke goed en voorspoedig.
Ons schip wordt met de dag mooier en onze gasten weten ons heel erg goed te vinden.
En dat alles omdat u ons in 2015 het vertrouwen gaf dat we er iets moois van zouden
gaan maken en ons de gevraagde financiering verstrekte.
Wij vertellen u graag wat ons in 2017 zoal is overkomen en hoe wij de toekomst zien.
Daarom nodigen wij u graag uit voor een ’Kerst-Bitterballen-Borrelvaart’ op donderdag 14
december aanstaande. Het programma luidt als volgt:
15.00 uur tot 15.30 uur opstappen op Steiger 14 achter Amsterdam Centraal Station,
15.30 uur tot 17.00 uur vaartocht over het IJ langs de nieuwe skyline van Amsterdam,
met onderweg een mondelinge toelichting door mijzelf over
het reilen en zeilen van MS De Jordaan.
17.00 uur tot 17.30 uur terug aan steiger 14.
Natuurlijk hebben wij heerlijke Amsterdamse happen en dranken, een vrolijke muzikale
noot inclusief én een aflevering van onze wereldberoemde Jordanese Muziekbingo.

===

Lijkt me erg leuk maar ben zelf helaas verhinderd. Mooi dat het ze zo goed gaat. Het kan dus wel met een partyboot :)
Pecunia non olet
pi_175499868
Hmm, ik wilde even kijken naar het project Van Dongen Verf, op Voordegroei.nl, maar zit blijkbaar al vol na 1 dag en 350K.
Pecunia non olet
pi_175500492
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HCN Rotterdam Oyster toko, mij iets te snelle jongens misschien, aandacht van quotenet komt nooit zomaar,.............

de link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor degene die een oestertje lusten, ik ga deze keer wel naar de Hanos

let op de opeenvolgende nw investnrs van de incrowd

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 04-12-2017 23:51:35 ]
pi_175500779
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 23:43 schreef peterc het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HCN Rotterdam Oyster toko, mij iets te snelle jongens misschien, aandacht van quotenet komt nooit zomaar,.............

de link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor degene die een oestertje lusten, ik ga deze keer wel naar de Hanos

let op de opeenvolgende nw investnrs van de incrowd
Dank, ik sla 'm ook maar even over, dit lijken niet de mensen te zijn aan wie je je geld zou moeten toevertrouwen.....
Pecunia non olet
pi_175503102
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 00:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank, ik sla 'm ook maar even over, dit lijken niet de mensen te zijn aan wie je je geld zou moeten toevertrouwen.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo lees je wat meer, voor de fokforummers die tijd hebben, her en der wat doorklikken, en dan ben je zo een uur verder.
Voor mijn oestertjes, deze zet ik wel op bij boodschappenlijstje voor de Hanos.
pi_175503301
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 december 2017 09:00 schreef peterc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo lees je wat meer, voor de fokforummers die tijd hebben, her en der wat doorklikken, en dan ben je zo een uur verder.
Voor mijn oestertjes, deze zet ik wel op bij boodschappenlijstje voor de Hanos.
Pfffff.......... gelukkig vind ik oesters niet lekker. Dus voor mij ook geen spannende investering in een horeca tent van deze familie.
pi_175504724
Vlasstraat is bij mij nog steeds niet in de wallet bijgeschreven.
Pecunia non olet
pi_175504794
Bij FNC staan 21 projecten open met nog eens 5 in de wachtkamer!! Die mogen dus wel 5% cashback invoeren wil men dat vol krijgen!

SIG De Vlasstraat staat er bij mij ook nog niet bij.
pi_175504929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij FNC staan 21 projecten open met nog eens 5 in de wachtkamer!! Die mogen dus wel 5% cashback invoeren wil men dat vol krijgen!

SIG De Vlasstraat staat er bij mij ook nog niet bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_175505138
quote:
12s.gif Op maandag 4 december 2017 23:43 schreef peterc het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HCN Rotterdam Oyster toko, mij iets te snelle jongens misschien, aandacht van quotenet komt nooit zomaar,.............

de link
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor degene die een oestertje lusten, ik ga deze keer wel naar de Hanos

let op de opeenvolgende nw investnrs van de incrowd
De de innercrowd nieuwe investeerders oplevert met dus nieuwe, hoge investeerdersnummers vind ik niet gek. Mij valt vooral de investering van investeerder 11004 op. Van dit nummer vermoed ik dat het van een HCN-eigenaar is, die investesteert in vrijwel alle projecten mee, maar meestal met veel kleinere bedragen. Nu 2500, normaal volgens mij nooit meer dan 1000.
pi_175505240
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:19 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

De de innercrowd nieuwe investeerders oplevert met dus nieuwe, hoge investeerdersnummers vind ik niet gek. Mij valt vooral de investering van investeerder 11004 op. Van dit nummer vermoed ik dat het van een HCN-eigenaar is, die investesteert in vrijwel alle projecten mee, maar meestal met veel kleinere bedragen. Nu 2500, normaal volgens mij nooit meer dan 1000.
Dan heeft ie zijn gratis portie oesters te pakken .....toch
pi_175505271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:05 schreef obligataire het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooralsnog ga ik uit van een administratief probleempje, aangezien het project in eerste instantie zelfs helemaal uit het systeem verdwenen leek te zijn.
pi_175505299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:26 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Vooralsnog ga ik uit van een administratief probleempje, aangezien het project in eerste instantie zelfs helemaal uit het systeem verdwenen leek te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_175505516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Bij FNC staan 21 projecten open met nog eens 5 in de wachtkamer!! Die mogen dus wel 5% cashback invoeren wil men dat vol krijgen!

SIG De Vlasstraat staat er bij mij ook nog niet bij.
Bij mij ook niet, mail gestuurd naar SIG: probleem is bekend, ze zijn er mee bezig.
pi_175506494
De scorings-matrix voor de exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 04-12-2017 zoals eerder aangkondigd. Drie platformen hebben nog verbeteringen aangekondigd. Deze verbeteringen mits uitgevoerd als aangekondigd heb ik met datum als extra kolommen toegevoegd.



Ik zal de matrix als aangekondigd ook aan de OP toevoegen.
pi_175506680
^O^
pi_175506787
Wellicht een klein beetje toelichting op de scores kan helpen
pi_175507074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:42 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Bij mij ook niet, mail gestuurd naar SIG: probleem is bekend, ze zijn er mee bezig.
Ik ben benieuwd wat de aard van de problemen zijn, want alleen het opbrengen van de rente zou geen probleem moeten zijn lijkt mij.
pi_175507315
Mintos kraakt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175507632
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:38 schreef Frandderouw het volgende:
Mintos kraakt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me inderdaad geen goed teken, en hun site is vandaag ook heel traag. Ik ga maar denk even weer wat geld afromen zodat ik zelfs bij een echte chaos nog steeds op een overal positief rendement bij mintos blijf staan.
pi_175507720
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:59 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ga maar denk even weer wat geld afromen
Dat was natuurlijk niet de bedoeling van de actie die ze nu inzetten.
Ik zal het fluisteren in een spoilertje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175508127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 13:04 schreef djh77 het volgende:
Wellicht een klein beetje toelichting op de scores kan helpen
In overleg met een aantal investeerders zijn er 10 items geformuleerd die in onze ogen nodig zijn in een goede exit /continuïteitsstrategie.

Voor de eenvoud hebben we ieder item een max score van 10 punten gegeven.

Die items die voor een platform niet aan de orde zijn worden buiten beschouwing gelaten.

Als einduitslag resulteert er een cijfer tussen 0 en 10 welke een indicatie geeft hoe goed de exit geregeld is. Eindcijfer 0 niets geregeld. Eindcijfer 10 goed geregeld, je hebt een goede kans dat als het platform in moeilijkheden raakt de betalingen, uitwinning van zekerheden, en het inzien van admin. via dashboard etc op internet gewoon blijft functioneren zonder bijkomende kosten.

Is een score matrix zaligmakend? Nee maar het geeft je in een oogopslag inzicht in de situatie. Bovendien kan je zien hoe het platform scoort op items die jij belangrijk vind in de exit strategie.

Ad1. Met een verdienmodel voor het platform met inkomsten gedurende de looptijd scoor je hoog max 10. Met een ander verdien model zal het platform aan moeten tonen dat er maatregelen genomen zijn om dit nadeel weg te nemen.

Ad 2. Scheiding van Geldstromen. Spreekt voor zich.

Ad3 Onderbrenging van zekerheden als Hypotheken, Pandrecht etc. Sommige pladformen doen hier niet aan dan NVT

Ad4, Ad5. Stichtingen Zekerheden,Derden gelden dienen controleerbaar gekwalificeerde bestuurders te hebben. Met name in tijden wanneer het minder gaat met het CF bedrijf kunnen de belangen van CF platform en Stichtingen uit elkaar lopen. Dus bestuur idealiter >50% geen platform medewerker met tenminste een bestuurslid aantoonbaar belangenbehartiger van investeerders.

Ad 6 Zekerheden dien goed vastgelegd te zijn, zeker als het cf bedrijf niet meer bestaat. Hier wordt een score gegeven waarin ervaringen uit het verleden meetellen.

Ad 7 Software en data moeten beschikbaar/te gebruiken zijn voor stichtingen/back-up provider. Hier dien een duidelijke overeenkomst over te zijn. Het kan niet zo zijn dat bij wegvallen van het CF bedrijf er steggeld moet worden over deze zaken met curator of toeleverend software bedrijf. De investeerder dient op normale wijze bij zijn data(contracten, betalingsdata etc) te kunnen en betalingen moeten gewoon doorgang kunnen vinden en niet gestoord worden door administratieve problemen.

Ad 8 De financiering van ad7 moet duidelijk geregeld zijn. Ad 1 kan helpen , maar ook moet duidelijk worden dat dit voldoende is. Is er geen goede continue inkomensstroom moet duidelijk zijn dat er een andere bron is waaruit het door functioneren betaald kan worden. Investeerders moeten niet verast worden door extra kosten.

Ad9 Er moet een toetsing zijn van het exit stappen plan door een externe deskundige bijvoorbeeld een gespecialiseerde externe register accountant. Alleen de mededeling dat er een stappenplan is door een CF directie met blauwe ogen geeft geen zekerheid

Ad 10 Er dient duidelijk op de website op een separate pagina/item gecommuniceerd te worden hoe de exit/continuïteitsstrategie in elkaar zit. Alle onderdelen dienen benoemd te worden zodat de investeerder weet hoe het in elkaar steekt en waar hij aan toe is.

Van af nu heb ik Spaanse verplichtingen vragen kan, antwoorden komen vandaag niet meer. <O) 8} :)
pi_175508249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De scorings-matrix voor de exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 04-12-2017 zoals eerder aangkondigd. Drie platformen hebben nog verbeteringen aangekondigd. Deze verbeteringen mits uitgevoerd als aangekondigd heb ik met datum als extra kolommen toegevoegd.

Ik zal de matrix als aangekondigd ook aan de OP toevoegen.
^O^
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:58:38 #37
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_175508572
Crowdfunding wordt niet echt mooier, maar het blijft wel leuk met zulke actieve mensen op FOK! Bedankt voor jullie goede werk. Dat velen, zowel platforms als investeerders, er van zullen profiteren!
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:00:46 #38
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_175508604
Wat ben ik blij met sommige beslissingen uit het verleden. Weer een particulier die vervroegd gaat aflossen. GVE 6747, zorgkosten. En ja, dat is dus nog inclusief de toegezegde rente.
pi_175508878
Nieuwe GvE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175508929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:17 schreef Royve het volgende:
Nieuwe GvE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien het lage kredietbedrag zal deze wel binnen 10 seconden vol zitten
  dinsdag 5 december 2017 @ 17:18:51 #41
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_175510849
blijkbaar wordt er vaker gecashbacked in p2pland
pi_175512333
Hier ook een vervroegde aflossing bij CCF.

Beste investeerder,



Via deze weg willen wij u informeren over de vervroegde algehele aflossing van de lopende lening van Van Wijk Uitvaartkisten. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van de maand december ook nog drie extra rentetermijnen ontvangt, naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform onze Algemene Voorwaarden versie 1.0 d.d. 26-05-2014.



Onderstaand treft u het bericht van Van Wijk Uitvaartkisten aan.



Wij vertrouwen erop u hierbij naar behoren te hebben geïnformeerd.
pi_175512393
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:06 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk niet de bedoeling van de actie die ze nu inzetten.
Ik zal het fluisteren in een spoilertje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zelf de indruk dat het niet slecht gaat bij Mintos. Er komen steeds nieuwe kredietaanbieders bij. Het probleem is volgens mij dat het aantal nieuwe investeerders minder snel groeit. Dat heeft sinds een paar maanden tot gevolg dat de rente oploopt. Vanmorgen had ik een lening met buyback tegen 14,7%, waar dat vroeger 12-13,5% was.
pi_175514012
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:00 schreef crowd-fundi het volgende:
Wat ben ik blij met sommige beslissingen uit het verleden. Weer een particulier die vervroegd gaat aflossen. GVE 6747, zorgkosten. En ja, dat is dus nog inclusief de toegezegde rente.
Gefeliciteerd *O*
pi_175514041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:06 schreef quepos het volgende:
Hier ook een vervroegde aflossing bij CCF.

Beste investeerder,



Via deze weg willen wij u informeren over de vervroegde algehele aflossing van de lopende lening van Van Wijk Uitvaartkisten. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van de maand december ook nog drie extra rentetermijnen ontvangt, naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform onze Algemene Voorwaarden versie 1.0 d.d. 26-05-2014.



Onderstaand treft u het bericht van Van Wijk Uitvaartkisten aan.



Wij vertrouwen erop u hierbij naar behoren te hebben geïnformeerd.
Gecondoleerd -O-
pi_175515058
Volgens mij gaat er iets fout met het twitteraccount van GvE, er wordt reclame gemaakt voor marktplaatsadvertenties en dat zal niet de bedoeling zijn.
pi_175515586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:10 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik heb zelf de indruk dat het niet slecht gaat bij Mintos. Er komen steeds nieuwe kredietaanbieders bij. Het probleem is volgens mij dat het aantal nieuwe investeerders minder snel groeit. Dat heeft sinds een paar maanden tot gevolg dat de rente oploopt. Vanmorgen had ik een lening met buyback tegen 14,7%, waar dat vroeger 12-13,5% was.
Hun actie heeft als effect dat er ontzettend veel leningen te koop staan op de 2e hands markt. En dat kan een liquiditeitsprobleem gaan opleveren.
pi_175515861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:54 schreef Mynheer007 het volgende:
Volgens mij gaat er iets fout met het twitteraccount van GvE, er wordt reclame gemaakt voor marktplaatsadvertenties en dat zal niet de bedoeling zijn.
Ik zie niets bijzonders maar misschien is het al opgelost.
pi_175516254
Lendahand heeft op 2 november een mail gestuurd over NPFC waarin staat dat de verwachting was dat er nog in november een betaling gedaan zou worden. Het is inmiddels 5 december en geen betaling of bericht van LaH. En dat is niet de eerste keer dat LaH afspraken mbt NPFC niet nakomt en er niet over communiceert...
  dinsdag 5 december 2017 @ 21:50:30 #50
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_175516560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:06 schreef quepos het volgende:
Hier ook een vervroegde aflossing bij CCF.

Beste investeerder,



Via deze weg willen wij u informeren over de vervroegde algehele aflossing van de lopende lening van Van Wijk Uitvaartkisten. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van de maand december ook nog drie extra rentetermijnen ontvangt, naast de volledige aflossing van uw openstaande bedrag conform onze Algemene Voorwaarden versie 1.0 d.d. 26-05-2014.



Onderstaand treft u het bericht van Van Wijk Uitvaartkisten aan.



Wij vertrouwen erop u hierbij naar behoren te hebben geïnformeerd.
Ben je in de 7de hemel? ;-)
pi_175517229
http://daskapital.nl/2017/12/de_afm_is_de_slechtste_toezich.html
Deze link wou ik hier toch ff delen. En ja het meeste geld wat ik heb zit in het buitenland, want elke bananenrepubliek is betrouwbaarder dan het land dat de VOC mentaliteit heeft uitgevonden.
pi_175521283
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 22:17 schreef Benger2 het volgende:
http://daskapital.nl/2017/12/de_afm_is_de_slechtste_toezich.html
Deze link wou ik hier toch ff delen. En ja het meeste geld wat ik heb zit in het buitenland, want elke bananenrepubliek is betrouwbaarder dan het land dat de VOC mentaliteit heeft uitgevonden.
Ik denk dat je de ironie van het artikel niet helemaal op waarde schat. Het artikel bedoelt echt wat anders.
pi_175521298
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 07:26 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik denk dat je de ironie van het artikel niet helemaal op waarde schat. Het artikel bedoelt echt wat anders.
Tja, ze bagatelliseren het. Zou ik ook doen als ik het slechtste jongetje van de klas was.
pi_175522256
Wel 'grappig' om te zien dat als de overheid (AFM) het laat liggen dat de investeerders het dan zelf oppakken. Goed bezig NRDZ en anderen.
pi_175522976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 21:40 schreef Faraday01 het volgende:
Lendahand heeft op 2 november een mail gestuurd over NPFC waarin staat dat de verwachting was dat er nog in november een betaling gedaan zou worden. Het is inmiddels 5 december en geen betaling of bericht van LaH. En dat is niet de eerste keer dat LaH afspraken mbt NPFC niet nakomt en er niet over communiceert...
Wordt m.i. steeds nijpender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 06-12-2017 09:55:40 ]
pi_175524053
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:23 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Wocozon
12mnd, 7%
ook 48-uurs termijn gaat 6 december 10 uur live
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 11:30 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Hoewel Raymond van Hooft en Roland van der Klauw de directeuren zijn van Wocozon BV zijn zij door de specifieke bedrijfsstructuur met bovenliggende stichting geen aandeelhouder en daarom ligt een privé aansprakelijkheid in deze aanvraag niet voor de hand.

tja... nul, nul zekerheden
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 12:44 schreef ETphonehome het volgende:
Dus eigenlijk hebben we hier een bv met:
1. een negatief eigen vermogen
2. nog nooit winst gemaakt tot nu toe, maar dat gaat over 2017 wel gebeuren
3. geen andere b.v.'s die meetekenen
4. geen H.A. of andere zekerheden
5. 10 woningbouwvereningen die de b.v. liever tegen 7% laten lenen, dan er zelf geld uit hun reserves in te steken, laten we zeggen tegen 5%.

En dat alles resulteerd dan in een A- voor 7%. Juist ja.
Gewoon in een uurtje voor 90% vol (en dus succesvol) 8)7
pi_175525317
https://horecacrowdfundin(...)b-rotterdam-ce3071e6

is opengezet.

zo'n 58.000 oftewel 16,6% gefinancierd door de innercrowd en automatisch investeren.
pi_175525612
quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:07 schreef escortmk2 het volgende:
https://horecacrowdfundin(...)b-rotterdam-ce3071e6

is opengezet.

zo'n 58.000 oftewel 16,6% gefinancierd door de innercrowd en automatisch investeren.
Die weten vermoedelijk niets van het opmerkelijke explosieve verleden van de aanvragers. :)
pi_175525632
quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:07 schreef escortmk2 het volgende:
https://horecacrowdfundin(...)b-rotterdam-ce3071e6

is opengezet.

zo'n 58.000 oftewel 16,6% gefinancierd door de innercrowd en automatisch investeren.
Inclusief: "mind-blowing cocktails worden bereid door sexy bartenders".
Klinkt alsof het de moeite waard is om een keer een kijkje te komen nemen (als het dames betreft :) ) maar gezien eerdere commentaren hier en gelezen nieuwsartikelen, laat ik deze investeringsmogelijkheid maar lopen.

En toch geven ze 'm 4 sterren mee..........?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-12-2017 12:27:57 ]
Pecunia non olet
pi_175525776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gewoon in een uurtje voor 90% vol (en dus succesvol) 8)7
Ik doe er niet aan mee (en als ik het wel had gewild dan was ik te laat geweest, dank zij die 48 uren regel).
Pecunia non olet
pi_175525808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik doe er niet aan mee (en als ik het wel had gewild dan was ik te laat geweest, dank zij die 48 uren regel).
Als je een keer zou willen investeren via KoM, kan je automatisch investeren instellen tijdens de 48-uurs termijn en daarna snel weer uitschakelen.
pi_175525986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:28 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als je een keer zou willen investeren via KoM, kan je automatisch investeren instellen tijdens de 48-uurs termijn en daarna snel weer uitschakelen.
Als je graag van je geld af wilt weet ik nog wel een betere bestemming
pi_175526031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:38 schreef impact9 het volgende:

[..]

Als je graag van je geld af wilt weet ik nog wel een betere bestemming
Eens. Ik geef alleen maar aan dat de 48-uurs termijn omzeilt kan worden bij KoM
pi_175526108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In overleg met een aantal investeerders zijn er 10 items geformuleerd die in onze ogen nodig zijn in een goede exit /continuïteitsstrategie.

Voor de eenvoud hebben we ieder item een max score van 10 punten gegeven.

Die items die voor een platform niet aan de orde zijn worden buiten beschouwing gelaten.

Echt mooi werk hoor, mijn complimenten ^O^ ^O^
pi_175526225
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 09:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wordt m.i. steeds nijpender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk ben ik wel blij met de manier hoe de schulden afgelost worden bij de NPFC projecten. Immers ik heb inmiddels al mijn geld terug daar ik alleen in korte projecten had geïnvesteerd.

Maar eigenlijk vind ik het niet de meest " eerlijke " methode immers als het echt goed mis is betekent het dat de mensen die in de langere leningen zitten goed de klos zijn, maar ik zie eigenlijk niet waarom deze meer de klos moeten zijn dan mensen die in kortere leningen investeren. Mijns inziens zou het beter zijn om de terugkomende gelden van een buitenlandse partner in de problemen gelijkmatig te verspreiden over alle investeerders schuldeisers i.p.v. uitkeren in volgorde van in tijd af te lossen termijnen van leningen.

Ook beter voor de leningportefeuille van Lendahand want als men handelt op de wijze zoals nu, en mensen met langere leningen echt geld gaan verliezen, zou het wel eens zeer moeilijk kunnen worden om wat langer lopende leningen vol te krijgen.
pi_175526497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:28 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als je een keer zou willen investeren via KoM, kan je automatisch investeren instellen tijdens de 48-uurs termijn en daarna snel weer uitschakelen.
Goed idee op zich, met name voor HCN maar een enkele keer ook voor KOM (zelfs een kapotte klok staat 2x daags goed :) ).
Pecunia non olet
pi_175526545
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 12:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ook beter voor de leningportefeuille van Lendahand want als men handelt op de wijze zoals nu, en mensen met langere leningen echt geld gaan verliezen, zou het wel eens zeer moeilijk kunnen worden om wat langer lopende leningen vol te krijgen.
Volgens mij doet LAH het juist goed en eerlijk.
Investeerders kozen zelf voor die langere termijn. Daar krijgen zij een rentevergoeding voor. Die kan hoger liggen dan bij kortlopende obligaties, gelet op de langere termijn waarop zij risico lopen. En door een obligatie met een langerlopende termijn te kopen, loop je minder risico als de rente daalt. Kopers van kortlopende obligaties behoren immers ook niet gecompenseerd te worden als de rente daalt.
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk: de kopers van de langlopende obligatie hebben voor een van hun obligatie nog helemaal geen vordering op NMFC. Die obligatie loopt langer, dus een deel van die obligatie hoeft mogelijk op dit moment helemaal niet nu te worden afgelost. LAH kijkt m.i. terecht naar het moment waarop een vordering is ontstaan en geeft voorrang aan degenen met de oudste vordering. Degene met een kortlopende obligatie hadden per aflossingsperiode al recht op een groter bedrag in verhouding tot hun oorspronkelijke inleg als de houders van langlopende obligaties.

[edit[
Complimenten overigens voor de Matrix. _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Groepfunder op 06-12-2017 13:35:36 ]
pi_175526795
De vandaag gepubliceerde pitch op FNC heeft iets bijzonders.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
De stemacteur geeft aan opname-apparatuur te willen kopen. Maar FNC zet dit in de categorie 'Nakoming BTW-belasting en/of zakelijke premieverplichtingen'. Slordig. Verder:
- ¤15.000,- is geen groot of onrealistisch bedrag voor het beoogde doel.
- Helaas geen cijfers over 2014.
- Het EV is in 2016, hoewel nog positief, fors afgenomen.
- Niet veel en dalende schuld.
Weer zo'n pitch waarbij je graag iets meer zou hebben geweten. Hij heeft wel een bekende stem. Maar op internet zie ik ook dat hij een BV heeft (of had?). Waarom wordt de lening dan niet aangegaan door de BV? Dat zal ik FNC 'ns vragen.
pi_175526805
Groot compliment aan NRDZ en Horsemen.
Matrix t.b.v. beoordeling exit strategieën van de diverse platforms geeft inzicht en houdt tevens de platforms scherp.

Exit strategie wordt m.i. enorm belangrijk omdat ik denk dat er een aantal het niet gaan bolwerken en de eersten binnen 12-18 maanden ermee gaan stoppen.

De bottleneck zit 'm in de volgende gebieden:
recovery traject.
kosten recovery
rentes die echt veel en veel te laag zijn (uitgezonderd FNC die met juiste rente niveaus werkt)

Verder durf ik de voorspelling aan dat de oesterbar in Rotterdam bij HCN een disaster waiting to happen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleyenburg op 06-12-2017 13:43:07 ]
pi_175527178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:22 schreef bleyenburg het volgende:
Verder durf ik de voorspelling aan dat de oesterbar in Rotterdam bij KOM een disaster waiting to happen is.
Dit keer is het een keer niet KoM maar HCN
pi_175527211
Nog een vervroegde aflossing:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175527299
@djh: sorry, bedankt en gewijzigd
pi_175527368
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Volgens mij doet LAH het juist goed en eerlijk.
Investeerders kozen zelf voor die langere termijn. Daar krijgen zij een rentevergoeding voor. Die kan hoger liggen dan bij kortlopende obligaties, gelet op de langere termijn waarop zij risico lopen. En door een obligatie met een langerlopende termijn te kopen, loop je minder risico als de rente daalt. Kopers van kortlopende obligaties behoren immers ook niet gecompenseerd te worden als de rente daalt.
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk: de kopers van de langlopende obligatie hebben voor een van hun obligatie nog helemaal geen vordering op NMFC. Die obligatie loopt langer, dus een deel van die obligatie hoeft mogelijk op dit moment helemaal niet nu te worden afgelost. LAH kijkt m.i. terecht naar het moment waarop een vordering is ontstaan en geeft voorrang aan degenen met de oudste vordering. Degene met een kortlopende obligatie hadden per aflossingsperiode al recht op een groter bedrag in verhouding tot hun oorspronkelijke inleg als de houders van langlopende obligaties.

Bij een faillissement wordt de oudste schuldeiser toch ook niet boven de jongere in tijd gesteld. Deze worden toch ook gelijkwaardig behandeld als schuldeiser en delen evenredig in de boedel.
Waarom bij het "Failliet" van NPFC niet een gelijkwaardige behandeling tussen alle schuldeisers=investeerders?

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-12-2017 14:01:51 ]
pi_175527399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Volgens mij doet LAH het juist goed en eerlijk.
Investeerders kozen zelf voor die langere termijn. Daar krijgen zij een rentevergoeding voor. Die kan hoger liggen dan bij kortlopende obligaties, gelet op de langere termijn waarop zij risico lopen. En door een obligatie met een langerlopende termijn te kopen, loop je minder risico als de rente daalt. Kopers van kortlopende obligaties behoren immers ook niet gecompenseerd te worden als de rente daalt.
Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk: de kopers van de langlopende obligatie hebben voor een van hun obligatie nog helemaal geen vordering op NMFC. Die obligatie loopt langer, dus een deel van die obligatie hoeft mogelijk op dit moment helemaal niet nu te worden afgelost. LAH kijkt m.i. terecht naar het moment waarop een vordering is ontstaan en geeft voorrang aan degenen met de oudste vordering. Degene met een kortlopende obligatie hadden per aflossingsperiode al recht op een groter bedrag in verhouding tot hun oorspronkelijke inleg als de houders van langlopende obligaties.

Oneens. Dat het zo gegaan is komt natuurlijk doordat in eerste instantie niet helemaal duidelijk was hoe en wat er aan de hand was. Maar eigenlijk, zoals NRDZ ook schrijft, had LAH de gelden achter moeten houden totdat er definitieve zekerheid is over het vervolg en op dat moment naar rato alle investeerders moeten terugbetalen (voor zover mogelijk). Of direct naar rato alles terug moeten geven aan investeerders.

quote:
Investeerders kozen zelf voor die langere termijn
Niet waar. Ik heb bijvoorbeeld een aantal leningen van 12 maanden (korte termijn) die toevallig dan voor het eerst zouden uitbetalen in juli. Het is dus puur toeval in welke maand je geïnvesteerd hebt of je al dan niet (deels) je geld terug krijgt en dat is niet helemaal fair.
pi_175527488
quote:
14s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:39 schreef Mijnenveger het volgende:
Nog een vervroegde aflossing:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is mijn tweede deze week na eerst de doodskisten nu de verbouwing. Alleen de afrekenin bij de verbouwing spreekt me meer aan dan bij de doodskisten. :)

Ik blijf het toch vreemd vinden dat bij een goed lopend project de lening nemer afscheid kan nemen met een vergoeding van 3 maanden rente. .

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-12-2017 13:58:52 ]
pi_175527641
Ik snap overigens wel dat als jij nu al je geld terug hebt gehad en een ander (zoals ik) niet, dat de afhandeling je prima bevalt. Wellicht dat ik daar bij aandelen oid hetzelfde over zou denken. LAH betreft echter sociaal investeren. Mijn inziens hoort daarbij ook een bepaalde solidariteit t.o.v. van je mede investeerders. Maar zo werkt het (nog) niet in de wereld. Zolang IK m'n geld heb kan de rest lekker dood vallen. En dat is precies waar het mis gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijnenveger op 06-12-2017 14:00:48 ]
pi_175527729
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is mijn tweede deze week na eerst de doodskisten nu de verbouwing. Alleen de afrekenin bij de verbouwing spreekt me meer aan dan bij de doodskisten.

Ik blijf het toch vreemd vinden dat bij een goed lopend project de lening nemer afscheid kan nemen met een vergoeding van 3 maanden rente. .
Dit project was nog onder de oude voorwaarden, dus wel volledige terugbetaling. Verder ben ik het met je eens, 3 maanden slaat helemaal nergens op en is niet in verhouding tot het risico dat investeerders in eerste instantie lopen.
pi_175527921
Dank aan degenen die hun tijd hebben gestoken in het onderzoeken van de exitstrategieën van de verschillende platforms. Zelf hoop ik dat ze het nog 2-3 jaar volhouden :-)
pi_175528228
Over de vergoeding bij vervroegd aflossen ben ik (nog steeds) in discussie met FNC.
Daar kan de lener zonder enige tegemoetkoming ertussenuit.

Het staat een ieder vrij hierover ook mails naar FNC te sturen O-)

Ik pleit voor minimaal 3 maanden rent vergoeding terwijl volledige rente betaling uiteraard "normaal" zou horen te zijn.
pi_175528643
inzake de vervroegde aflossingspolitiek van FNC nog maar eens een keer een mail verstuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175528888
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Bij een faillissement wordt de oudste schuldeiser toch ook niet boven de jongere in tijd gesteld.
In eerste instantie was er geen sprake van een faillissement, maar alleen van financiële problemen. Geld voor onbepaalde tijd vasthouden omdat je vermoed dat er een probleem is, is ook een no go. Daar komt bij dat een obligatie niet helemaal hetzelfde is als een lening. Als je een obligatie koopt en het bedrijf gaat failliet, heb je echt een nog vervelender probleem. Dat risico is, ook door mij, in het begin verkeerd ingeschat.

quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 13:46 schreef Mijnenveger het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld een aantal leningen van 12 maanden (korte termijn) die toevallig dan voor het eerst zouden uitbetalen in juli. Het is dus puur toeval in welke maand je geïnvesteerd hebt of je al dan niet (deels) je geld terug krijgt en dat is niet helemaal fair.
Een faillissement is nooit fair. Degene wiens rekening vlak voor het faillissement is betaald heeft geluk, degene wiens rekening vlak na het faillissement betaald zou worden pech. Maar ik zou niet weten waarom je hier anders mee zou moeten omgaan dan met een bedrijf dat vier of vijf rondjes crowdfunding heeft gedaan, het eerste rondje net heeft afbetaald en dan failliet gaat. Dan zeg je ook niet tegen de investeerders in de eerste lening: u heeft alleen uw geld met rente teruggekregen omdat anderen de rondes twee tot en met vier hebben gefinancierd, en dat is niet eerlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:19 schreef bleyenburg het volgende:
Over de vergoeding bij vervroegd aflossen ben ik (nog steeds) in discussie met FNC.
Daar kan de lener zonder enige tegemoetkoming ertussenuit.
Heb ik ook contact over gezocht. Volgens FNC zit de meeste rente in het begin van het project, loop je dus relatief niet veel mis en moet je dus niet zeuren. Dat zie ik anders.
pi_175529081
Nieuwe GvE, wat een bedragen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175529148
@ groepfunder:

quote:
Heb ik ook contact over gezocht. Volgens FNC zit de meeste rente in het begin van het project, loop je dus relatief niet veel mis en moet je dus niet zeuren. Dat zie ik anders.
Ik ook, vandaar dat ik het een kul antwoord vond.
pi_175529371
Nog een nieuwe GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175529766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:09 schreef Royve het volgende:
Nog een nieuwe GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He, Ik zit in lening project 6975 van deze ondernemer. Dus dat wordt nog een vervroegde aflossing.
pi_175529925
En een nieuwe op ccf;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden met de 1e hypotheek lijken in orde
pi_175529980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

He, Ik zit in lening project 6975 van deze ondernemer. Dus dat wordt nog een vervroegde aflossing.
Waarom zou je de vorige lening met een nieuwe aflossen en die rente weggooien?
pi_175530027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:42 schreef Certeco het volgende:

[..]

Waarom zou je de vorige lening met een nieuwe aflossen en die rente weggooien?
Het is vast een eis van GvE zodat de rendementen omhoog gaan. Gaat ook maar om een relatief klein bedrag aan rentevergoeding
pi_175530150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:38 schreef djh77 het volgende:
En een nieuwe op ccf;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden met de 1e hypotheek lijken in orde
Zeker. Waarom zou zo'n man überhaupt geld lenen, en waarom niet bij een bank?
Iets te royaal geleefd?
Pecunia non olet
pi_175530162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:38 schreef djh77 het volgende:
En een nieuwe op ccf;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden met de 1e hypotheek lijken in orde
Ja, ziet er mbt de zekerheden prima uit. Die wil ik wel mee pakken. Nu de link nog even.... O-)
pi_175530195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:38 schreef djh77 het volgende:
En een nieuwe op ccf;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden met de 1e hypotheek lijken in orde
Die ziet er inderdaad goed uit t.a.v de zekerheden. Met een eerste hypotheek op ORG van ruim 600k vraag ik me af waarom er nog een borgstelling van 25K en een verpanding geregeld wordt. Lijkt me wat dubbel op.
Hoop dat de speurders een investeerings link kunnen vinden. Lijkt me een mooie uitdaging. :)
pi_175530547
Na het diervoederproducenten issue van de Duitser nu wederom ook probleempjes bij het gelieerde bedrijf van de heer R .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175530737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:42 schreef Certeco het volgende:

[..]

Waarom zou je de vorige lening met een nieuwe aflossen en die rente weggooien?
Omdat het openstaande bedrag nauwelijks nog uit rente bestaat?

Na 40 termijnen staat er nog ¤ 11.679 open aan aflossingen en ¤ 738,- aan rente.

Op deze manier heeft GVE weer 12k omzet, een volledig afbetaald project om mee te pronken en krijgt de bezorgbeer waarschijnlijk wel wat reclame op de sociale media/homepage van GVE.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175530826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:56 schreef Royve het volgende:
Nieuwe GvE, wat een bedragen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Espol Plastics (GvE).
Ondanks wat minpuntjes zie ik wel reden om hier wat aan bij te dragen. Bestaand bedrijf met een mooi produkt. Vorige prognose gaan ze halen (2017) en zelfs overtreffen (2018).

Met dit bedrag hoef je in ieder geval niet bang te zijn om de boot te missen als je er redelijk vlot bij bent.

Jammer dat ze geen volwaardige 2e hypotheek vestigen op de Zeilweg maar met een pos/neg. verklaring bereik je toch ongeveer hetzelfde, zij het dat je alleen nog naar de notaris moet als het slecht gaat met de winkel?
Pecunia non olet
pi_175530946
quote:
Jammer dat ze geen volwaardige 2e hypotheek vestigen op de Zeilweg maar met een pos/neg. verklaring bereik je toch ongeveer hetzelfde, zij het dat je alleen nog naar de notaris moet als het slecht gaat met de winkel?
En dat je achter het net vist ingeval er tóch een hypotheek wordt gevestigd
pi_175531005
Bij FNC staat de pitch 'Personeel & Software Kantoor' nu open voor investeringen.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30215

Risico-categorie: C
Nominale rente: 11.99 %
Lening: ¤40.000,-
Termijn: 3 jaar.
Volgens mij is dit geen verkeerde. Ik heb 'm meegenomen.
pi_175531027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:31 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

En dat je achter het net vist ingeval er tóch een hypotheek wordt gevestigd
Dat is waar, maar dan is het toch contractbreuk? Valsheid in geschrifte etc.? Dat gaat erg ver.
Dan kan je ze toch als bestuurder ook privé aanpakken? (niet dat dit wat op hóeft te leveren, maar toch).
Pecunia non olet
pi_175531125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:35 schreef Groepfunder het volgende:
Bij FNC staat de pitch 'Personeel & Software Kantoor' nu open voor investeringen.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30215

Risico-categorie: C
Nominale rente: 11.99 %
Lening: ¤40.000,-
Termijn: 3 jaar.
Volgens mij is dit geen verkeerde. Ik heb 'm meegenomen.

Ben ik met je eens. 11% rente plus een bonusje is denk ik een goede vergoeding voor het risico. Denk wel dat hij iets minder uit zijn winkel zou moeten snoepen, want dan had zijn financieringsbehoefte er wat gunstiger uit gezien.
Pecunia non olet
pi_175531132
quote:
Dat is waar, maar dan is het toch contractbreuk? Valsheid in geschrifte etc.? Dat gaat erg ver.
Dan kan je ze toch als bestuurder ook privé aanpakken? (niet dat dit wat op hóeft te leveren, maar toch).
Met een pos/neg verklaring wordt geen hypothecaire zekerheid geboden. Bij een faillissement heeft de pos/neg verklaring geen waarde. Daarentegen is de hypotheekhouder separatist en kan zijn vordering verhalen op het onroerend goed met voorrang op andere schuldeisers.
pi_175531175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:43 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Met een pos/neg verklaring wordt geen hypothecaire zekerheid geboden. Bij een faillissement heeft de pos/neg verklaring geen waarde. Daarentegen is de hypotheekhouder separatist en kan zijn vordering verhalen op het onroerend goed met voorrang op andere schuldeisers.
Dat gedeelte is duidelijk, maar deze handeling levert toch een strafbaar feit op wat voor de betrokken bestuurder allerlei consequenties zal hebben waaronder misschien wel gevangenisstraf en privé aansprakelijkheid voor de geleden schade van de tegenpartij?
Pecunia non olet
pi_175531232
quote:
Dat gedeelte is duidelijk, maar deze handeling levert toch een strafbaar feit op wat voor de betrokken bestuurder allerlei consequenties zal hebben waaronder misschien wel gevangenisstraf en privé aansprakelijkheid voor de geleden schade van de tegenpartij?
Je kunt de schade proberen te verhalen maar de kans dat je daarin slaagt bij een faillissement is niet groot.
pi_175531275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:35 schreef Groepfunder het volgende:
Bij FNC staat de pitch 'Personeel & Software Kantoor' nu open voor investeringen.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30215

Risico-categorie: C
Nominale rente: 11.99 %
Lening: ¤40.000,-
Termijn: 3 jaar.
Volgens mij is dit geen verkeerde. Ik heb 'm meegenomen.

Hakkenbar Sleutelservice op FNC staat nu ook open https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30819
Wel aardig 2 jarig project
pi_175531365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hakkenbar Sleutelservice op FNC staat nu ook open https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30819
Wel aardig 2 jarig project
Klopt. Dank voor het delen. Ik durf hem niet zo goed aan, omdat zijn eigen vermogen in 2015 negatief was en zijn current ratio onder 1 ligt. Zijn lang- en kortlopende schulden zijn tussen 2015 en 2016 evenwel gedaald. Dat is prima.

[Edit]
Ik vind de pitch van morgen interessanter, denk ik.
'Nieuwe Webshop Autorestauratie'.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30835
Risico-categire: C
Nominale rente: 11.99 %
Termijn: 3 jaar.
Lening: ¤32.000,-
pi_175531489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Na het diervoederproducenten issue van de Duitser nu wederom ook probleempjes bij het gelieerde bedrijf van de heer R .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het einde is in zicht. Heb inmiddels wel de rente ontvangen deze maand, elke euro is er één zullen we maar zeggen.
pi_175531530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:55 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Klopt. Dank voor het delen. Ik durf hem niet zo goed aan, omdat zijn eigen vermogen in 2015 negatief was en zijn current ratio onder 1 ligt. Zijn lang- en kortlopende schulden zijn tussen 2015 en 2016 evenwel gedaald. Dat is prima.

[Edit]
Ik vind de pitch van morgen interessanter, denk ik.
'Nieuwe Webshop Autorestauratie'.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30835
Risico-categire: C
Nominale rente: 11.99 %
Termijn: 3 jaar.
Lening: ¤32.000,-
Die heb ik ook op mijn lijstje staan.

De bio resonantie man die net gepubliceerd is https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30649 ziet er ook wel aardig uit. Alleen begrip ik de omzet niet goed in combinatie met meerdere locaties, Vermoedelijk zit hij maar een paar dagdelen op iedere plek en laat hij zo nu en dan wat onder de tafel betalen. Bio resonantie zit niet in de basis verzekering naar ik aanneem.
pi_175531754
Nieuwe brouwerij op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 2e hypotheek
pi_175531930
en vandaag weer een meevaller van GvE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lost vervroegd af na 22/60 termijnen. Oude regime, dus inclusief volledige rente. Een 9% project, waar ik nu niet meer zo snel in zou stappen.
pi_175531974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Na het diervoederproducenten issue van de Duitser nu wederom ook probleempjes bij het gelieerde bedrijf van de heer R .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft een dierenwinkel, gericht op particulieren, debiteuren?
pi_175532019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:34 schreef bleyenburg het volgende:
inzake de vervroegde aflossingspolitiek van FNC nog maar eens een keer een mail verstuurd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geheel met je eens!

Echter als ik dan deze mail krijg van FNC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
over een schilder die 10K heeft geleend om zijn leaseauto te kopen en die dan 2.7k euro borg die hij terug krijgt van het lease bedrijf gebruikt om extra af te lossen, heb ik minder de neiging om boos te worden. Waarom???????
Vermoedelijk omdat ik blij ben dat deze nette vent graag van zijn schulden af is en het vermoedelijk wel sappelen en dubbeltjes draaien is voor die man. Eerst 10k lenen en dan na een paar maanden blij zijn dat je 2.7k terug kan betalen zodat je minder rente kwijt bent.
Ach zomaar een overweging........................................... zeker bijna kerst. :)
pi_175532153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geheel met je eens!

Echter als ik dan deze mail krijg van FNC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.over een schilder die 10K heeft geleend om zijn leaseauto te kopen en die dan 2700 euro borg die hij terug krijgt van het lease bedrijf gebruikt om extra af te lossen heb ik minder de neiging om boos te worden. Waarom???????
Vermoedelijk omdat ik blij ben dat deze nette vent graag van ze schulden af is en het vermoedelijk wel sappelen en dubbeltjes draaien is voor die man. Eerst 10k lenen en dan na een paar maanden blij zijn dat je 2.7k terug kan betalen zodat je minder rente kwijt bent.
Ach zomaar een overweging...........................................
voor allebei is wat te zeggen :)

Een wat andere casus waar ik laast over na dacht is de steigerbouwer bij ivm. Voorop gesteld dat ik het in principe goed vind dat ivm de tanden wil laten zien. Ik vraag me alleen af of dat (los van de opbrengsten vd verkoop vd steiger) gaat werken. De leningnemer heeft overduidelijk problemen om rond te komen. Zou het in zo'n situatie misschien niet beter zijn de lening te herstructuren met een iets langere looptijd en lagere rente onder de voorwaarden dat bij opnieuw verzuim de oude condities weer van kracht worden icm rechtszaak. Zo krijgt de leningnemer lucht, is er een duidelijk voordeel om de betalingen te blijven voldoen voor de leningnemer en krijgen wij waarschijnlijker ons geld terug met een redelijk rendement.
pi_175532384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:55 schreef Groepfunder het volgende:
Ik vind de pitch van morgen interessanter, denk ik.
'Nieuwe Webshop Autorestauratie'.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30835
Risico-categire: C
Nominale rente: 11.99 %
Termijn: 3 jaar.
Lening: ¤32.000,-
Als je zijn winst bekijkt moet hij redelijk wat aflossen maandelijks. Verder spreken ze over aankomende projecten maar daarna komen er hele andere redenen voor de lening. Mij iets te vaag.
pi_175532396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:35 schreef Groepfunder het volgende:
Bij FNC staat de pitch 'Personeel & Software Kantoor' nu open voor investeringen.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30215

Risico-categorie: C
Nominale rente: 11.99 %
Lening: ¤40.000,-
Termijn: 3 jaar.
Volgens mij is dit geen verkeerde. Ik heb 'm meegenomen.

Bedankt voor het benoemen, ik heb hem meegenomen.
pi_175532618
quote:
Ik vind de pitch van morgen interessanter, denk ik.
'Nieuwe Webshop Autorestauratie'.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30835
Risico-categire: C
Nominale rente: 11.99 %
Termijn: 3 jaar.
Lening: ¤32.000,-
Wat mij betreft een vaag verhaal, zoals een andere user ook als schreef. Ik ga vrijdag de stem acteur mee proberen te nemen.
pi_175532657
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

voor allebei is wat te zeggen :)

Een wat andere casus waar ik laast over na dacht is de steigerbouwer bij ivm. Voorop gesteld dat ik het in principe goed vind dat ivm de tanden wil laten zien. Ik vraag me alleen af of dat (los van de opbrengsten vd verkoop vd steiger) gaat werken. De leningnemer heeft overduidelijk problemen om rond te komen. Zou het in zo'n situatie misschien niet beter zijn de lening te herstructuren met een iets langere looptijd en lagere rente onder de voorwaarden dat bij opnieuw verzuim de oude condities weer van kracht worden icm rechtszaak. Zo krijgt de leningnemer lucht, is er een duidelijk voordeel om de betalingen te blijven voldoen voor de leningnemer en krijgen wij waarschijnlijker ons geld terug met een redelijk rendement.
Het is dat je er nu wat van mee krijgt, maar bij een normale banklening is dat toch niet anders? Die kleden je ook helemaal uit en ik denk dat die meer voor elkaar krijgen met hun voorwaarden dan het gemiddelde cf platform.
pi_175532724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:16 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Wat mij betreft een vaag verhaal, zoals een andere user ook als schreef. Ik ga vrijdag de stem acteur mee proberen te nemen.
Die heb ik ook op mijn lijstje staan. Over die pitch heb ik alleen nog wel een vraag uitstaan bij FNC.
pi_175532759
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:19 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Het is dat je er nu wat van mee krijgt, maar bij een normale banklening is dat toch niet anders? Die kleden je ook helemaal uit en ik denk dat die meer voor elkaar krijgen met hun voorwaarden dan het gemiddelde cf platform.
de ondernemer heeft een aantal onhandige dingen gedaan zoals geen goede verzekering afsluiten en ik heb ook het idee dat hij niet de skils heeft on ondernemer te zijn maar het is allemaal begonnen met een ongeluk. Ik zit niet in crowdfunding om iemand helemaal uit te kleden dus als er een oplossing zou kunnen komen die ook voor de leningnemer lucht en perspectief biedt ben ik daar voorstander van.
pi_175532774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:16 schreef ETphonehome het volgende:
Ik ga vrijdag de stem acteur mee proberen te nemen.
Die had ik inderdaad ook op het lijstje. Alleen vond ik de categorie die vermeld werd bij het project een beetje vaag. Lijkt mij een fout maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
pi_175532781
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:33 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Heeft een dierenwinkel, gericht op particulieren, debiteuren?
Nee, maar de moeder, zusjes en verre nichtjes natuurlijk wel, en familie laat je niet in de kou staan.
Het begint behoorlijk te stinken in Aalten.
pi_175533297
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

de ondernemer heeft een aantal onhandige dingen gedaan zoals geen goede verzekering afsluiten en ik heb ook het idee dat hij niet de skils heeft on ondernemer te zijn maar het is allemaal begonnen met een ongeluk. Ik zit niet in crowdfunding om iemand helemaal uit te kleden dus als er een oplossing zou kunnen komen die ook voor de leningnemer lucht en perspectief biedt ben ik daar voorstander van.
Ik ben ook zeker voor lucht en perspectief voor de ondernemer hoor, ik ben niet zo hard :) maar als iedereen dat denkt dan stoppen ze allemaal met betalen...
pi_175533356
Is deze al gemeld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175533739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:05 schreef TisIk het volgende:
Is deze al gemeld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar was eventjes van de site gehaald
pi_175534231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 17:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe brouwerij op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 2e hypotheek
Ik vind het wel een hele investering voor zo'n kleine brouwerij met proeflokaal. Is dat wel terug te verdienen. Ik heb begrepen dat hier nog al wat experts t.a.v kleine brouwerijen zitten. Wat vinden jullie hiervan?
pi_175535670
Mij wordt gevraagd om mijn identiteit te verifieren bij FNC alvorens ik een volgende investering kan plaatsen. Echter krijg ik een error als ik dat probeer te doen. Heeft iemand anders ook problemen daar mee?
pi_175535794
Heeft iemand al iets gehoord van SiG over de Vlasstraat?
pi_175536896
Nieuw theekransje op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175538110
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:28 schreef Royve het volgende:

[..]
(stemacteur)
Die had ik inderdaad ook op het lijstje. Alleen vond ik de categorie die vermeld werd bij het project een beetje vaag. Lijkt mij een fout maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Van zijn balanscijfers 2016 word ik niet vrolijk. Zijn eigen vermogen is erg gedaald. Jammer dat je niet kunt zien hoe hoog het EV eind 2014 nog was. Dan weet je of het een trend is. Irritant trouwens dat 2014 zo vaak niet meer aangeleverd wordt.
Het is aantrekkelijk dat hij zo weinig schuld heeft maar het zou zomaar kunnen zijn dat hij momenteel bijzonder krap zit. Heeft misschien te maken met weinig opdrachten.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 06-12-2017 22:09:31 ]
Pecunia non olet
pi_175538196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik vind het wel een hele investering voor zo'n kleine brouwerij met proeflokaal. Is dat wel terug te verdienen. Ik heb begrepen dat hier nog al wat experts t.a.v kleine brouwerijen zitten. Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb twijfels over de taxatie. Het lijkt me bijzonder specifiek onroerend goed. Wat als deze man het niet redt. Ze zullen voor dat gebouw niet in de rij staan lijkt me. En als de Rabobank dan 1 miljoen plus eventuele rente/kosten opslag moet krijgen dan weet ik het niet.

Opvallend is ook dat ze begin december gaan openen (bijna dus) maar dat er eerst nog een financiering via CCF moet volgen. Alsof het budget nogal is overschreden?
Pecunia non olet
pi_175538232
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:43 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord van SiG over de Vlasstraat?
Nee en ik begin het wat zorgelijk te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_175538514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik vind het wel een hele investering voor zo'n kleine brouwerij met proeflokaal. Is dat wel terug te verdienen. Ik heb begrepen dat hier nog al wat experts t.a.v kleine brouwerijen zitten. Wat vinden jullie hiervan?
Het zijn zeker hele bedragen en daarbij is het een opeenstapeling van leningen met o.a. de Rabobank. De taxatiewaarde van het pand is "bij huidig gebruik" dus hoogste waarschijnlijk veel lager als het onverhoopt mis gaat. Ik laat deze aan mij voorbij gaan.
pi_175538605
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het zijn zeker hele bedragen en daarbij is het een opeenstapeling van leningen met o.a. de Rabobank. De taxatiewaarde van het pand is "bij huidig gebruik" dus hoogste waarschijnlijk veel lager als het onverhoopt mis gaat. Ik laat deze aan mij voorbij gaan.
Daar sluit ik me bij aan.

Ik overweeg wel die 2HIP mee te nemen. Daarvan is de zekerheid een stuk overtuigender.
Pecunia non olet
pi_175538653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan.

Ik overweeg wel die 2HIP mee te nemen. Daarvan is de zekerheid een stuk overtuigender.
Die wil ik ook graag meenemen, iemand al de investeringslink gevonden?
pi_175538733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:43 schreef Faraday01 het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord van SiG over de Vlasstraat?
Ik hoop stiekem dat het een probleem is. Ik investeer voor mij doen flink bij SiG en ik ben héél benieuwd hoe goed en voortvarend ze dit dan gaan oppakken en hoe sterk de zekerheden zijn. Zeker in het geval van SiG met naar verwachting goede zekerheden en een laag bruto rendement is dit zeer belangrijk en staat of valt dit voor mij mbt toekomstige investeringen.
pi_175538779
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem dat het een probleem is. Ik investeer voor mij flink bij SiG en ik ben héél benieuwd hoe goed en voortvarend ze dit dan gaan oppakken en hoe sterk de zekerheden zijn. Zeker in het geval van SiG met naar verwachting goede zekerheden en een laag bruto rendement is dit zeer belangrijk en staat of valt dit voor mij mbt toekomstige investeringen.
Ik hoop dat niet want dit is een project waar ik in schijf 2 zit met iets minder zekerheid. Heb liever dat jouw testcase er tzt komt met een project waar ik in schijf 1 zit ;)
pi_175539103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:17 schreef djh77 het volgende:
Nieuw theekransje op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom bedankt voor het delen.

M.i. een matig project met 0 zekerheden. Het gaat over thee maar als ik vervolgens ook iets over "ijssalons" lees lopen de rillingen mij over de rug. Hoe denken jullie over de thee handel?
pi_175539214
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wederom bedankt voor het delen.

M.i. een matig project met 0 zekerheden. Het gaat over thee maar als ik vervolgens ook iets over "ijssalons" lees lopen de rillingen mij over de rug. Hoe denken jullie over de thee handel?
Deze zin is ook prachtig:
"De ondernemers hebben inclusief het eigen vermogen van Crusio vof een neutrale vermogenspositie."

Zegt dat al genoeg hoe ik erover denk?
pi_175539351
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik hoop stiekem dat het een probleem is. Ik investeer voor mij doen flink bij SiG en ik ben héél benieuwd hoe goed en voortvarend ze dit dan gaan oppakken en hoe sterk de zekerheden zijn. Zeker in het geval van SiG met naar verwachting goede zekerheden en een laag bruto rendement is dit zeer belangrijk en staat of valt dit voor mij mbt toekomstige investeringen.
Vlasstraat is nu binnen bij SiG
pi_175539737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Vlasstraat is nu binnen bij SiG
Fijn voor SiG, jammer voor mij.
pi_175539766
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Fijn voor SiG, jammer voor mij.
Nu nog de uitleg van SIG............ :G
Pecunia non olet
pi_175539956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nu nog de uitleg van SIG............ :G
Héél graag ja ... :Y
pi_175542679
Vast weer een probleem bij intersolve. Dat is echt de zwakste schakel tot nu toe. Ik heb namelijk de bevestiging dat het bedrag vanuit de woningeigenaar op 1-12 reeds door SiG is ontvangen en alleen de storting naar de wallets nog moest gebeuren.
pi_175542986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat niet want dit is een project waar ik in schijf 2 zit met iets minder zekerheid. Heb liever dat jouw testcase er tzt komt met een project waar ik in schijf 1 zit ;)
Ik heb liever een testcase met een project waar ik zelf niet in zit. Hoewel ik wel benieuwd ben naar de uitkomst ervan. Maar nog liever zou het mij zijn, als een dergelijke testcase zich helemaal niet voordoet. Dat is het beste voor leners en investeerders.
pi_175544758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:43 schreef impact9 het volgende:

[..]

Deze zin is ook prachtig:
"De ondernemers hebben inclusief het eigen vermogen van Crusio vof een neutrale vermogenspositie."

Zegt dat al genoeg hoe ik erover denk?
Eerlijk gezegd ben ik wel gecharmeerd van dit theebedrijfje; ziet er leuk uit! Echter, het is de vraag of het ze gaat lukken om er een succesvol en winstgevend bedrijf van te maken.

Wat mij betreft een kleine kans op succes, maar als het lukt kan de upside groot zijn.
Ik zou hier wellicht in investeren als het om een equity stake zou gaan, maar ga zeker niet investeren in een lening.
pi_175545146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 07:26 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik heb liever een testcase met een project waar ik zelf niet in zit. Hoewel ik wel benieuwd ben naar de uitkomst ervan. Maar nog liever zou het mij zijn, als een dergelijke testcase zich helemaal niet voordoet. Dat is het beste voor leners en investeerders.
Op de lange of korte termijn gaat het er vast wel een keer van komen; en dan heb ik liever nu al inzicht in hoe zo'n proces precies verloopt en welk gedeelte van de getaxeerde waarde opgehaald wordt bij gedwongen verkoop, dan dat ik daar pas achterkom als ik een aanzienlijk deel van mijn vermogen daarin heb zitten.
pi_175545812
Ik ben ook benieuwd naar de herfinanciering na 5 jaar, maar daar moeten we ook nog even op wachten.
pi_175545958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:46 schreef Red_arrow het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar de herfinanciering na 5 jaar, maar daar moeten we ook nog even op wachten.
Volgens mij is juist de Vlasstraat de eerste casus mbt herfinanciering (aug-19). Er was eerder een project met een looptijd van 1 jaar. Deze heeft er echter voor gekozen het project al na een maand of 2 her te financieren.
pi_175546045
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Op de lange of korte termijn gaat het er vast wel een keer van komen; en dan heb ik liever nu al inzicht in hoe zo'n proces precies verloopt en welk gedeelte van de getaxeerde waarde opgehaald wordt bij gedwongen verkoop, dan dat ik daar pas achterkom als ik een aanzienlijk deel van mijn vermogen daarin heb zitten.
Precies. Dat was ook de reden van mijn opmerking.
pi_175546406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nu nog de uitleg van SIG............ :G
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:13 schreef fok321 het volgende:

[..]

Héél graag ja ... :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 04:57 schreef djh77 het volgende:
Vast weer een probleem bij intersolve. Dat is echt de zwakste schakel tot nu toe. Ik heb namelijk de bevestiging dat het bedrag vanuit de woningeigenaar op 1-12 reeds door SiG is ontvangen en alleen de storting naar de wallets nog moest gebeuren.
Reactie van SiG:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot op heden keurig opgelost dus.
pi_175546587
GVE project in de problemen.
Een project vanuit mijn begintijd, zo eentje die je nu zonder te lezen aan de kant zou schuiven.
29/60 termijnen betaald.
5s project, A rating Graydon toentertijd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175546796
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]

Reactie van SiG:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot op heden keurig opgelost dus.
Gelukkig niets structureels aan de hand. En ook een goed teken dat het geld per ongeluk twee keer overgemaakt is naar SiG, wat aangeeft dat het met de liquiditeit wel goed zit.

Voor deze gevallen zou het geen kwaad kunnen als er net zoals bij GvE met een buffer betaling wordt gewerkt (dan voorkom je zulk soort onnodige onrust).
pi_175546800
Ik trek nog maar eens bij KOM aan de bel. Blijft belachelijk dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175546990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:46 schreef Groepfunder het volgende:

Een faillissement is nooit fair. Degene wiens rekening vlak voor het faillissement is betaald heeft geluk, degene wiens rekening vlak na het faillissement betaald zou worden pech. Maar ik zou niet weten waarom je hier anders mee zou moeten omgaan dan met een bedrijf dat vier of vijf rondjes crowdfunding heeft gedaan, het eerste rondje net heeft afbetaald en dan failliet gaat. Dan zeg je ook niet tegen de investeerders in de eerste lening: u heeft alleen uw geld met rente teruggekregen omdat anderen de rondes twee tot en met vier hebben gefinancierd, en dat is niet eerlijk.

Tuurlijk heb je hier wel ergens een punt. Maar zoals je weet (of niet) zijn er bij LAH in feite geen individuele projecten. Het geld gaat naar hun partner die het vervolgens individueel uitleent (of in z'n eigen zakken steekt). Met jouw redenering, first in first out, zou je ook kunnen zeggen dat de mensen die als eerste in zo'n individueel project investeerde, als eerste volledig hun geld moeten krijgen. Dat zorgt voor hele scheve verhoudingen en de regeling die LAH nu hanteert doet precies dat.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:56:39 #152
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_175547340
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:41 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je hier wel ergens een punt. Maar zoals je weet (of niet) zijn er bij LAH in feite geen individuele projecten. Het geld gaat naar hun partner die het vervolgens individueel uitleent (of in z'n eigen zakken steekt). Met jouw redenering, first in first out, zou je ook kunnen zeggen dat de mensen die als eerste in zo'n individueel project investeerde, als eerste volledig hun geld moeten krijgen. Dat zorgt voor hele scheve verhoudingen en de regeling die LAH nu hanteert doet precies dat.
Ik snap het niet helemaal.
Bij LAH leen je in feite aan de partner.
Die leent het vervolgens uit aan een ondernemer.
De ondernemer betaalt elk half jaar rente en aflossing.
Dan klopt het toch zoals LAH nu uitkeert?
Ik heb als oude lener niet meer recht dan iemand die in februari bij de laatste mogelijkheid aan NPFC uitleende. Het gaat niet om wanneer de complete lening is aangegaan, maar om wanneer de terugbetalingstermijn vervalt. Die is voor degene die in februari de boot inging hetzelfde als voor mij, die in februari 2015 voor drie jaar een bedrag uitleende. Beiden krijgen we in september een aflossing van 6 maanden. Alleen de rente verschilt. Heeft met resterende looptijd te maken.
pi_175547853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:29 schreef AapNootMuis het volgende:
Ik trek nog maar eens bij KOM aan de bel. Blijft belachelijk dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat probleem van die debiteurenlijsten nooit zo. Bij een bankfinanciering dien je als debiteur zelf maandelijks het initiatief te nemen om de lijst te mailen of per post aan te leveren. Dat kan een cf.platform toch ook in de voorwaarden opnemen?
Pecunia non olet
pi_175548351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:56 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik snap het niet helemaal.
Bij LAH leen je in feite aan de partner.
Die leent het vervolgens uit aan een ondernemer.
De ondernemer betaalt elk half jaar rente en aflossing.
Dan klopt het toch zoals LAH nu uitkeert?
Ik heb als oude lener niet meer recht dan iemand die in februari bij de laatste mogelijkheid aan NPFC uitleende. Het gaat niet om wanneer de complete lening is aangegaan, maar om wanneer de terugbetalingstermijn vervalt. Die is voor degene die in februari de boot inging hetzelfde als voor mij, die in februari 2015 voor drie jaar een bedrag uitleende. Beiden krijgen we in september een aflossing van 6 maanden. Alleen de rente verschilt. Heeft met resterende looptijd te maken.
Ik heb al eerder gepost dat mijn inziens in dit geval LAH juist handelt om dat in eerste instantie de ernst van de zaak niet bekend was. In het vervolg, mocht het voorkomen dat het duidelijk wordt dat een partner het echt niet gaat redden, dan zou LAH de buit over alle leners moeten verdelen en niet slechts aan hen die in die maand hun aflossing zouden moeten krijgen.
pi_175548366
Vastgoedproject Griekenland Waardevoorjegeld is sinds eergisteren van start gegaan, echter is het dashboard nog niet aangepast :)

Ook weer tijd voor een nieuw project daar!
pi_175548608
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:50 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

Ik heb al eerder gepost dat mijn inziens in dit geval LAH juist handelt om dat in eerste instantie de ernst van de zaak niet bekend was. In het vervolg, mocht het voorkomen dat het duidelijk wordt dat een partner het echt niet gaat redden, dan zou LAH de buit over alle leners moeten verdelen en niet slechts aan hen die in die maand hun aflossing zouden moeten krijgen.
Ik ben het met je eens dat dit de juiste manier zou zijn wanneer er daadwerkelijk sprake zou zijn van een faillissement. Dan moet je gewoon kijken wie er nog hoeveel te goed heeft, en spelen terugbetaalschema's geen rol meer.
Maar in de huidige situatie vind ik het nog steeds logisch dat de bedragen die van NPFC binnenkomen worden gebruikt voor het voldoen van aflossingen die volgens schema al hadden moeten plaatsvinden (en dit zeg ik als investeerder die nog geen cent terug heeft van zijn investering).
pi_175549184
Is het duikcentrum op FNC al aan de orde geweest? Hij lijkt me interessant. Weinig winst maar het is een B.V. dus zijn salaris is er al van af. De balans oogt gezond met stijgend EV en voldoende en stijgende current ratio.

Met een geschatte cashflow (7+16) van 23K en een jaarlast van 14K aan annuïteiten moet dit op te brengen zijn, zou je zeggen. Lekker kort (2 jaar), als ik hem was geweest had ik er drie jaar van gemaakt maar blijkbaar kan het uit.
Pecunia non olet
pi_175549326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:35 schreef obligataire het volgende:
Is het duikcentrum op FNC al aan de orde geweest? Hij lijkt me interessant. Weinig winst maar het is een B.V. dus zijn salaris is er al van af. De balans oogt gezond met stijgend EV en voldoende en stijgende current ratio.

Met een geschatte cashflow (7+16) van 23K en een jaarlast van 14K aan annuïteiten moet dit op te brengen zijn, zou je zeggen. Lekker kort (2 jaar), als ik hem was geweest had ik er drie jaar van gemaakt maar blijkbaar kan het uit.
Waar haal je die +16K vandaan?
pi_175549671
Betalingsachterstand project CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175549854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:43 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Waar haal je die +16K vandaan?
Dat is de afname van de vaste activa. Er van uitgaande dat dit de afschrijving is. Kan ook eventueel ook een desinvestering bij betrokken zijn, maar dat kun je helaas niet zien.
Pecunia non olet
pi_175550491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is de afname van de vaste activa. Er van uitgaande dat dit de afschrijving is. Kan ook eventueel ook een desinvestering bij betrokken zijn, maar dat kun je helaas niet zien.
Ok, bedankt! :)
  donderdag 7 december 2017 @ 14:44:45 #162
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_175550974
Ik zit klaar voor het project van geldvoorelkaar die om drie uur opent.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_175551150
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:44 schreef Spaardertje het volgende:
Ik zit klaar voor het project van geldvoorelkaar die om drie uur opent.
Veel succes, die zal wel binnen 10 seconden vol zijn
  donderdag 7 december 2017 @ 14:52:32 #164
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_175551178
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:51 schreef plesner het volgende:

[..]

Veel succes, die zal wel binnen 10 seconden vol zijn
Haha denk ik ook, dus de scrips draaien al! ~O> o|O
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_175551588
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:52 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Haha denk ik ook, dus de scrips draaien al! ~O> o|O
en? gelukt?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175551595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:44 schreef Spaardertje het volgende:
Ik zit klaar voor het project van geldvoorelkaar die om drie uur opent.
Mmmh, ik zie meer in die van morgenmiddag (de fabrikant). Veel meer zekerheden en een grote waarschijnlijkheid dat de server niet overbelast raakt.
Pecunia non olet
pi_175551599
Bij mij wel, maar wat een gedoe met een server die helemaal op zijn gat ligt...
pi_175551601
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:44 schreef Spaardertje het volgende:
Ik zit klaar voor het project van geldvoorelkaar die om drie uur opent.
Zowaar op tijd!
Idd al vol
pi_175551606
quote:
99s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]

en? gelukt?
Hier niet, mijn computer bleef te lang hikken. Balen, wilde hem graag meenemen.
2 investeerders gooiden in totaal 50% van het bedrag erin. Dan ben je snel klaar...

[ Bericht 4% gewijzigd door FINONAF op 07-12-2017 16:19:10 ]
pi_175551610
ik ook op tijd met een modaal bedrag.
  donderdag 7 december 2017 @ 15:11:54 #171
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_175551685
Yesss,
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_175551711
Yep, was ook net op tijd voor de interieurbouwer.
pi_175551770
Eigenlijk wel bizar dat zo’n lening voor 8% wordt ingezet. Zou met 5 of 6% ook zo vollopen met name vanwege het lage bedrag (niet dat ik daar voor pleit overigens...)
pi_175551821
Die 2 van morgen zien er ook goed uit, wel een iets lager rentepercentage.
pi_175551841
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:15 schreef Beagle_W het volgende:
Eigenlijk wel bizar dat zo’n lening voor 8% wordt ingezet. Zou met 5 of 6% ook zo vollopen met name vanwege het lage bedrag (niet dat ik daar voor pleit overigens...)
Met die rente loopt het juist niet vol omdat er net de succesfee mee terug krijgt wordt dan

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:09 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Hier niet, mijn computer bleef te lang hikken. Balen, wilde hem graag meenemen.
2 investeerders gooide 50% van het bedrag erin. Dan ben je snel klaar...
Zou idd wel een maximum op mogen van 5 of 10% het eerste uur
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175551865
onzin van die 2 met elk 50%
pi_175551910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:18 schreef bleyenburg het volgende:
onzin van die 2 met elk 50%
2 investeerders gooide 50% van het bedrag erin.
Dat is 25% per investeerder

Niet 50% elk
pi_175551956
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:15 schreef Beagle_W het volgende:
Eigenlijk wel bizar dat zo’n lening voor 8% wordt ingezet. Zou met 5 of 6% ook zo vollopen met name vanwege het lage bedrag (niet dat ik daar voor pleit overigens...)
Niet van mijn geld........alleen HA van morele betekenis. .... Niets bijzonders. Op FNC zou je voor dit project al gauw 10% rente ontvangen.
Pecunia non olet
pi_175552134
rente op FNC uiteraard vele malen beter.
maar dit is eindelijk weer eens een GVE project waar ik wat in stop.

lage succes fee
laag leenbedrag
korte looptijd
aardig bedrijf
redelijke rente
pi_175552177
ah, ok.
ik heb zelf met een bescheiden 6,25% meegedaan.

Maar wat een drama die manier van live gaan.....
pi_175552368
De interieurbouwer zit blijkbaar flink omhoog om zoveel kosten te maken voor de ca. 15k die hij in handen krijgt
pi_175552568
Weet iemand wanneer de ccf pitch met 1e hr live gaat?
pi_175552870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Niet van mijn geld........alleen HA van morele betekenis. .... Niets bijzonders. Op FNC zou je voor dit project al gauw 10% rente ontvangen.
Ook niet van mijn geld idd. Maar het feit dat een lening binnen een paar seconden vol zit betekent dat de crowd (mogelijk niet de fok! lezers) de lening onder de huidige voorwaarden zo graag wil dat dit met een lagere rente ook prima gekund had op dit platform. Daar had de leningnemer zijn voordeel mee kunnen doen, zeker als het om zo’n laag bedrag en korte looptijd gaat.

Maar voor 6% zou ik hier ook niet in geïnvesteerd hebben.
pi_175552993
ik onder de 8% dus ook niet.
pi_175553133
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:54 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Ook niet van mijn geld idd. Maar het feit dat een lening binnen een paar seconden vol zit betekent dat de crowd (mogelijk niet de fok! lezers) de lening onder de huidige voorwaarden zo graag wil dat dit met een lagere rente ook prima gekund had op dit platform. Daar had de leningnemer zijn voordeel mee kunnen doen, zeker als het om zo’n laag bedrag en korte looptijd gaat.

Maar voor 6% zou ik hier ook niet in geïnvesteerd hebben.
Er staat enorm veel spaargeld te verpieteren bij de grootbanken en dat geld zoekt zich een weg; daarbij is GvE nog steeds de bekendste naam in CF land; en dan is zo'n leninkje van 16K al heel gauw volgeboekt zeker als twee inschrijvers samen al de helft doen. Ik denk dat je er niet meer achter moet zoeken dan dit.

Ik neem morgen die Epsol mee voor een gemiddeld bedrag en daarnaast staat op CC de Family Tilburg nog open voor vanochtend 48K. Die hebben beide een aansprekend verhaal en redelijke zekerheid.
Op zo'n klein platform kun je gelukkig nog rustig de pareltjes selecteren en inschrijven.
Pecunia non olet
pi_175553185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er staat enorm veel spaargeld te verpieteren bij de grootbanken en dat geld zoekt zich een weg; daarbij is GvE nog steeds de bekendste naam in CF land; en dan is zo'n leninkje van 16K al heel gauw volgeboekt zeker als twee inschrijvers samen al de helft doen. Ik denk dat je er niet meer achter moet zoeken dan dit.

Ik neem morgen die Epsol mee voor een gemiddeld bedrag en daarnaast staat op CC de Family Tilburg nog open voor vanochtend 48K. Die hebben beide een aansprekend verhaal en redelijke zekerheid.
Op zo'n klein platform kun je gelukkig nog rustig de pareltjes selecteren en inschrijven.
Epsol kan ik inkomen, echter Family zie ik absoluut niet zitten.
pi_175553213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:11 schreef impact9 het volgende:

[..]

Epsol kan ik inkomen, echter Family zie ik absoluut niet zitten.
Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen inschatting :) Mag ik weten wat de voornaamste minpunten zijn bij Family? Dat het Horeca is?
Pecunia non olet
pi_175553317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen inschatting :) Mag ik weten wat de voornaamste minpunten zijn bij Family? Dat het Horeca is?
Dat voornamelijk.
Ik zie ook wel de pluspunten, eigen inbreng, reeds lopende zaak ed.

Ik prefereer echter iets minder rente maar wel bijvoorbeeld een hypothecair onderpand
pi_175553402
quote:
99s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:17 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Met die rente loopt het juist niet vol omdat er net de succesfee mee terug krijgt wordt dan

[..]

Zou idd wel een maximum op mogen van 5 of 10% het eerste uur
Aangezien dit elke keer gekkenhuis is, moeten ze hier zsm mee stoppen.

Een alternatief zou zijn:
Een systeem waarin iedereen kan intekenen en aangeeft hoe veel hij/zij wil inleggen. Stel er wordt 200% gefund, dan zijn er twee oplossingen:
- Iedere investering door de helft (al loop je dan wel het risico dat mensen hierop gaan anticiperen door meer toe te zeggen)
- Alles eerlijk verdeling over de investeerders, met in achtneming van de aangegeven maximum inleg, al zal dat wel de hele grote investeerders wegjagen en dat zullen ze dus wel niet doen.

Waar ik een beetje voor vrees is een systeem waarin investeerders elkaar mogen onderbieden, wie zijn geld het goedkoopst wil uitlenen mag investeren.
pi_175553457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:17 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dat voornamelijk.
Ik zie ook wel de pluspunten, eigen inbreng, reeds lopende zaak ed.

Ik prefereer echter iets minder rente maar wel bijvoorbeeld een hypothecair onderpand
Dat is natuurlijk het allermooiste al zie je in combinatie met hypotheken ook steeds meer dat er gegoocheld wordt met de waarde van het onderpand en taxaties. Soms weten ze al wat een pand waard is nog voordat het af- of verbouwd is :) Kun je daar veel zekerheid aan ontlenen vragen we ons hier wel eens af. Zie bijvoorbeeld die brouwer op CCF.

Zekerheden kun je absoluut opvatten als verhaalsmogelijkheid (doe ik zelf ook heel graag :) ) maar andere factoren zoals bewezen succes (ervaring in de branche), aanwezigheid van ander inkomen, inbreng van eigen geld, laat ik ook nog steeds meespreken. En uiteindelijk blijft het toch altijd deels een gok, maar dat is ook een beetje de charme :)
Pecunia non olet
pi_175553553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:58 schreef william0199 het volgende:
Betalingsachterstand project CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is te hopen inderdaad dat het snel opgelost is. Het zou niet veel goeds doen aan de statistieken van Collin als lening van 450K al na 3 aflossingen de fout in gaat. Is trouwens project van de zelfde coaches als Daddy's Uden.
pi_175553722
Zowel de ondernemers als de crowdfundplatformen hebben er alleen maar voordeel van als projecten door weinig investeerders, en met grote bedragen, worden volgestort. Lekker overzichtelijk, weinig transactiekosten, waarom zou je hiervoor een moeilijk systeem opzetten en jezelf veel werk op de hals halen?

(en ja, in sommige gevallen is dat jammer voor mij als relatief kleine investeerder)
pi_175553807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:19 schreef marathon2000 het volgende:
GVE project in de problemen.
Een project vanuit mijn begintijd, zo eentje die je nu zonder te lezen aan de kant zou schuiven.
29/60 termijnen betaald.
5s project, A rating Graydon toentertijd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, is genoteerd in de statistieken.
pi_175554110
De rente van GvE project 16985 is verhoogd.

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16985

Ik neem hem overigens niet mee.
pi_175554198
ik ook niet.
2,1% succesfee
looptijd 7 jaar
m.i. enorm risico wat niet afgedekt wordt door de hypotheek.
van die waarde van 1 miljoen zal, vrees ik, bij een gedwongen verkoop nog niet de helft gehaald worden.
(disclaimer: dit zijn slechts mijn overwegingen)
pi_175554326
Ik heb al genoeg boten in mijn lijstje. Dus ik sla ook over. Aan de andere kant is het project niet echt verkeerd. Ik zie veel projecten langs komen die wat business model en zekerheden veel slechter scoren en op hun sloffen tegen 7% vollopen. 8.8% is op zich geen verkeerde rente voor dit project.
pi_175554734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb al genoeg boten in mijn lijstje. Dus ik sla ook over. Aan de andere kant is het project niet echt verkeerd. Ik zie veel projecten langs komen die wat business model en zekerheden veel slechter scoren en op hun sloffen tegen 7% vollopen. 8.8% is op zich geen verkeerde rente voor dit project.
Ik vind hem ook niet zo slecht maar ik sla over omdat ik al een aantal boten in mijn portefeuille heb, die overigens allemaal netjes betalen. Ook ben ik extreem terughoudend met GvE omdat de recovery waardeloos is.
pi_175555525
Aankondiging nieuwe campagne die moet resulteren in een vervroegde aflossing van een project bij Collin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175555885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:21 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Aangezien dit elke keer gekkenhuis is, moeten ze hier zsm mee stoppen.

Een alternatief zou zijn:
Een systeem waarin iedereen kan intekenen en aangeeft hoe veel hij/zij wil inleggen. Stel er wordt 200% gefund, dan zijn er twee oplossingen:
- Iedere investering door de helft (al loop je dan wel het risico dat mensen hierop gaan anticiperen door meer toe te zeggen)
- Alles eerlijk verdeling over de investeerders, met in achtneming van de aangegeven maximum inleg, al zal dat wel de hele grote investeerders wegjagen en dat zullen ze dus wel niet doen.

Waar ik een beetje voor vrees is een systeem waarin investeerders elkaar mogen onderbieden, wie zijn geld het goedkoopst wil uitlenen mag investeren.
- Voor grotere projecten zou dat eerste nog wel kunnen, maar voor deze kruimels wordt misschien wel 3000 tot 5000% ingeschreven. Dat schiet ook niet op (al helemaal als men erop gaat anticiperen). Ik verwacht dat tientallen (groot)investeerders zouden het wel aandurven om het volledige bedrag in te schrijven.

Het slaat het CROWD in Crowdfunding een beetje over als je door 2 personen 50% laat investeren.

Dan zie ik liever een voorinschrijving waarbij je aan kan vinken:
-Dat je wil investeren
-Wat je minimum bedrag is wat je wil investeren
-Wat je maximum bedrag is wat je wil investeren

Na 48 uur schiet de pitch open en wordt er gevuld wat iedereen heeft ingevuld beginnende bij het laagste bedrag. Iedereen die minimaal 100 heeft ingevuld, en daarna elke dat bedrag ophogen tot de pitch vol zit.
-Indien meer mensen de 100 euro groep hebben ingevuld dan dat je kwijt kan, dan first come, first serve.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175556918
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:21 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Aangezien dit elke keer gekkenhuis is, moeten ze hier zsm mee stoppen.

Een alternatief zou zijn:
Een systeem waarin iedereen kan intekenen en aangeeft hoe veel hij/zij wil inleggen. Stel er wordt 200% gefund, dan zijn er twee oplossingen:
- Iedere investering door de helft (al loop je dan wel het risico dat mensen hierop gaan anticiperen door meer toe te zeggen)
- Alles eerlijk verdeling over de investeerders, met in achtneming van de aangegeven maximum inleg, al zal dat wel de hele grote investeerders wegjagen en dat zullen ze dus wel niet doen.

Waar ik een beetje voor vrees is een systeem waarin investeerders elkaar mogen onderbieden, wie zijn geld het goedkoopst wil uitlenen mag investeren.
Ik ben op zich niet tegen onderbieden. Wat mij betreft moet crowdfunding voor zowel geldnemers als investeerders aantrekkelijk zijn. Het probleem bij het platform wat een dergelijke constructie nu heeft geïmplementeerd (ik weet zo gauw ff niet meer welke dat was), is dat het lang kan duren voor je weet of je investering door gaat en je al moet betalen voor je weet of je mee mag doen. Als het goed wordt geïmplementeerd (snel duidelijkheid, achteraf betalen), heb ik er op zich geen bezwaar tegen.
pi_175557198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:35 schreef obligataire het volgende:
Is het duikcentrum op FNC al aan de orde geweest? Hij lijkt me interessant. Weinig winst maar het is een B.V. dus zijn salaris is er al van af. De balans oogt gezond met stijgend EV en voldoende en stijgende current ratio.

Met een geschatte cashflow (7+16) van 23K en een jaarlast van 14K aan annuïteiten moet dit op te brengen zijn, zou je zeggen. Lekker kort (2 jaar), als ik hem was geweest had ik er drie jaar van gemaakt maar blijkbaar kan het uit.
Ik zou het duikcentrum wel mee willen nemen, maar ben morgenavond op pad. Ik denk dat hij al vol zit tegen de tijd dat ik thuis ben.
pi_175558783
Eerder in deze draad schreef ik dat ik een e-mail had gestuurd aan FNC over de pitch 'Opname Apparatuur Stem-Acteur'. Vandaag heb ik antwoord gekregen. Graag deel ik deze informatie met mijn mede-investeerders op Fok!. Het antwoord op de eerste vraag vind ik niet overtuigend. Het antwoord op de tweede vraag geeft mij echter voldoende vertrouwen om deze pitch op mijn lijstje met projecten die ik mee wil nemen te laten staan.

SPOILER: Mijn e-mail
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reactie FNC
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175558847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hakkenbar Sleutelservice op FNC staat nu ook open https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30819
Wel aardig 2 jarig project
Hoe kan ik deze openen? Ik krijg bij beide links forbidden: You don't have the permission to access this site / carry out this action. Please contact an administrator.

Ben zowel op FOK! en op FC member.
pi_175558964
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:07 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hoe kan ik deze openen? Ik krijg bij beide links forbidden: You don't have the permission to access this site / carry out this action. Please contact an administrator.

Ben zowel op FOK! en op FC member.
Dat is de opmerking wanneer het project al volgeschreven is, zie ook bij FNC onderaan bij de Reeds gefinancierde leningen waar de lening staat.
pi_175559346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:12 schreef ML45 het volgende:

[..]

Dat is de opmerking wanneer het project al volgeschreven is, zie ook bij FNC onderaan bij de Reeds gefinancierde leningen waar de lening staat.
Bedankt! Beetje een onlogische melding, zat ook via m'n telefoon te kijken. Website is naar mijn idee niet handig te bekijken in mobiele weergave of ligt dat aan mij..?

Ik zie bijvoorbeeld de omschrijving niet van het project in het overzicht; moet ze alle stuk voor stuk openen om de omschrijving te kunnen zijn.
pi_175559462
quote:
99s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:22 schreef CaLeX het volgende:

[..]

- Voor grotere projecten zou dat eerste nog wel kunnen, maar voor deze kruimels wordt misschien wel 3000 tot 5000% ingeschreven. Dat schiet ook niet op (al helemaal als men erop gaat anticiperen). Ik verwacht dat tientallen (groot)investeerders zouden het wel aandurven om het volledige bedrag in te schrijven.

Het slaat het CROWD in Crowdfunding een beetje over als je door 2 personen 50% laat investeren.

Dan zie ik liever een voorinschrijving waarbij je aan kan vinken:
-Dat je wil investeren
-Wat je minimum bedrag is wat je wil investeren
-Wat je maximum bedrag is wat je wil investeren

Na 48 uur schiet de pitch open en wordt er gevuld wat iedereen heeft ingevuld beginnende bij het laagste bedrag. Iedereen die minimaal 100 heeft ingevuld, en daarna elke dat bedrag ophogen tot de pitch vol zit.
-Indien meer mensen de 100 euro groep hebben ingevuld dan dat je kwijt kan, dan first come, first serve.
Ik zeg het nog maar een keer, die 48 uurs regel is een gedrocht.

Dit "medicijn" van de AFM is erger dan de kwaal. Snel terug draaien en alle platformen verplichten dat er gedurende minimaal 1 week kan worden geannuleerd door middel van een simpele knop op de site.
pi_175560864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:05 schreef Groepfunder het volgende:
Eerder in deze draad schreef ik dat ik een e-mail had gestuurd aan FNC over de pitch 'Opname Apparatuur Stem-Acteur'. Vandaag heb ik antwoord gekregen. Graag deel ik deze informatie met mijn mede-investeerders op Fok!. Het antwoord op de eerste vraag vind ik niet overtuigend. Het antwoord op de tweede vraag geeft mij echter voldoende vertrouwen om deze pitch op mijn lijstje met projecten die ik mee wil nemen te laten staan.

SPOILER: Mijn e-mail
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reactie FNC
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad zwak antwoord over de conceptcijfers: een eenmanszaak hoeft helemaal geen cijfers te deponeren bij de KVK en is ook niet controleplichtig. Leningnemer kan dus zelf ook de cijfers van eerdere jaren hebben opgesteld zonder dat daar controle op toegepast is.
pi_175560950
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:09 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Hier niet, mijn computer bleef te lang hikken. Balen, wilde hem graag meenemen.
2 investeerders gooiden in totaal 50% van het bedrag erin. Dan ben je snel klaar...
Ik heb GVE een mail gestuurd over deze gang van zaken met de vraag of het niet beter is om bij "kleine" projecten, zeg tot 40 k o.i.d. een maximum per investeerder in te voeren. In de huidige situatie wordt het gros van de investeerders veroordeeld tot grote projecten, en dat is niet goed voor de risicospreiding.
pi_175562091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
ik ook niet.
2,1% succesfee
looptijd 7 jaar
m.i. enorm risico wat niet afgedekt wordt door de hypotheek.
van die waarde van 1 miljoen zal, vrees ik, bij een gedwongen verkoop nog niet de helft gehaald worden.
(disclaimer: dit zijn slechts mijn overwegingen)
(inz. Jacob Hessel schip)

Minus de fee, houd je ongeveer 8,5% rendement over per jaar. Dat is helemaal niet verkeerd voor een project met al gauw 57% dekking (uitgaande van die helft :) ) en met een voorspelbaar en helder bedrijfsmodel.
Met iedere aflossing loopt het risico verder terug.

Dus, noem me eigenwijs, maar ik doe toch mee. c_/

Ik heb ook meerdere schepen, maar nog véél meer restaurants, tsja....... :)

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 07-12-2017 22:19:34 ]
Pecunia non olet
pi_175562795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:12 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Inderdaad zwak antwoord over de conceptcijfers: een eenmanszaak hoeft helemaal geen cijfers te deponeren bij de KVK en is ook niet controleplichtig. Leningnemer kan dus zelf ook de cijfers van eerdere jaren hebben opgesteld zonder dat daar controle op toegepast is.
De aanwezigheid van een tweede bedrijf roept nogal wat extra vragen op. Naar mijn mening is het onvermijdelijk dat deze twee elkaar beïnvloeden zowel in positieve als negatieve zin. Voorts is het zo dat FNC geen enkele controle uitoefent op de besteding van het krediet. Dat hebben ze me zelf ooit toegelicht.
Dus ze kunnen wel zeggen dat het krediet alleen voor de eenmanszaak is bestemd maar daar is de ondernemer vrij in; wie houdt hem tegen.
Ik laat deze liggen, er zijn veel betere. Bij een bank kom je er niet mee weg als je niet 3 boekjaren plus YTD cijfers aanlevert, maar bij CF kan het blijkbaar allemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 07-12-2017 22:23:50 ]
Pecunia non olet
pi_175563194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

(inz. Jacob Hessel schip)

Minus de fee, houd je ongeveer 8,5% rendement over per jaar. Dat is helemaal niet verkeerd voor een project met al gauw 57% dekking (uitgaande van die helft :) ) en met een voorspelbaar en helder bedrijfsmodel.
Met iedere aflossing loopt het risico verder terug.

Dus, noem me eigenwijs, maar ik doe toch mee. c_/

Ik heb ook meerdere schepen, maar nog véél meer restaurants, tsja....... :)
Was er niet pas een boot waarbij de daadwerkelijke waarde (of iig het bod) niet eens in de buurt kwam vd helft(!!!) Van de getaxeerde waarde?

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik beide projecten niet gelezen hebt dus mogelijk zijn er duidelijke verschillen te benoemen
pi_175563407
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:29 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Was er niet pas een boot waarbij de daadwerkelijke waarde (of iig het bod) niet eens in de buurt kwam vd helft(!!!) Van de getaxeerde waarde?

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik beide projecten niet gelezen hebt dus mogelijk zijn er duidelijke verschillen te benoemen
Ik denk dat er een duidelijk verschil is tussen een vrachtschip dat al jarenlang meevaart in een pool (en dat ook blijft doen) en een partyschip met wisselende klantenkring en dus veel risico loopt op onderbezetting. Je zou ze moeten bestuderen maar mijn gevoel is dat het appels met peren vergelijken is. Ik dit schip iig nog niet zo gauw op een veiling belanden gezien de inkomsten die er (voorspelbaar) mee gegenereerd kunnen worden.
Pecunia non olet
pi_175567794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:05 schreef Groepfunder het volgende:
Eerder in deze draad schreef ik dat ik een e-mail had gestuurd aan FNC over de pitch 'Opname Apparatuur Stem-Acteur'. Vandaag heb ik antwoord gekregen. Graag deel ik deze informatie met mijn mede-investeerders op Fok!. Het antwoord op de eerste vraag vind ik niet overtuigend. Het antwoord op de tweede vraag geeft mij echter voldoende vertrouwen om deze pitch op mijn lijstje met projecten die ik mee wil nemen te laten staan.

SPOILER: Mijn e-mail
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Reactie FNC
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de aanvullende informatie, voor mij te veel onduidelijkheden. Sla hem over
  vrijdag 8 december 2017 @ 07:54:14 #214
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175567983
Wat vinden jullie van die bezorgbeer?
pi_175568385
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:54 schreef Mishu het volgende:
Wat vinden jullie van die bezorgbeer?
Ze lenen maar eigenlijk 3k voor nw zaken, aanpassing huisstijl , de rest is herfinanciering bestaande leningen w.o. die van GVE tegen een gelijk rente%, dan moet het voordeel zitten in de leningen van 16k waarvan het rente% dan hoger moet zijn, herfinancier dan die alleen?

Op zich is 300k omzet met 70k als inkomen niet verkeerd, dan denk ik de 3k huisstijl tik je zo af, en die 11k oude leningen, je zelf strak voor 1 a 2 twee jaar zetten idem, 32k voor 6 jaar, mijn way is straffe afbouw van de leningen, en dan heb je de lening van 32k voor weer 60mnd in deze omvang en duur niet nodig. In basis is het dus bijna gehele herfinanciering van de (oude) leningen, leningen los je in principe af en los je niet af met een nieuwe lening.
pi_175568426
ter aanvulling ; als je geen ruimte hebt vwb de liquiditeit om je lening af te lossen, anders dan een herfinanciering, dan heb je ergens in je proces een probleem
pi_175569976
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:49 schreef peterc het volgende:

[..]

Ze lenen maar eigenlijk 3k voor nw zaken, aanpassing huisstijl , de rest is herfinanciering bestaande leningen w.o. die van GVE tegen een gelijk rente%, dan moet het voordeel zitten in de leningen van 16k waarvan het rente% dan hoger moet zijn, herfinancier dan die alleen?

Op zich is 300k omzet met 70k als inkomen niet verkeerd, dan denk ik de 3k huisstijl tik je zo af, en die 11k oude leningen, je zelf strak voor 1 a 2 twee jaar zetten idem, 32k voor 6 jaar, mijn way is straffe afbouw van de leningen, en dan heb je de lening van 32k voor weer 60mnd in deze omvang en duur niet nodig. In basis is het dus bijna gehele herfinanciering van de (oude) leningen, leningen los je in principe af en los je niet af met een nieuwe lening.
De bezorg beer heeft van zijn huidige lening nog 17 van de 60 termijnen te gaan. Daarnaast her financiert hij andere leningen met in totaal 16K schuld. Het zou zo maar eens kunnen dat hij door dit op dit moment te herfinancieren in een nieuwe lening over 60 maanden zijn maand annuïteit ruim halveert t.o.v. wat hij nu aan zijn lenigen kwijt is.. Wat kan leiden tot wat meer comfort in de liquiditeit van de onderneming.
Tot nu toe heeft de man keurig zijn annuïteit maandelijks betaald weet ik uit eigen ervaring. De markt voor dit soort bezorgbedrijven in Delft (studentenstad) zal er niet slechter op worden de komende jaren. Dus ik heb geen reden om aan te nemen dat hij de komende 5 jaren dit lagere bedrag per maand, dan wat hij nu kwijt is, op kan brengen.

Je weet natuurlijk nooit of hij privé de beest uit gaat hangen .......................... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2017 10:57:33 ]
pi_175569983
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:20 schreef plesner het volgende:

[..]

Bedankt voor de aanvullende informatie, voor mij te veel onduidelijkheden. Sla hem over
Ik ook. Voor mij roept de reactie van FNC meer vragen op dan hij beantwoordt.

Ik snap ook hun gewijzigde policy wat betreft het opvragen van cijfers over voorgaande jaren niet. Eerder was het voor eenmanszaken geloof ik al niet verplicht om cijfers van verder dan 2 jaar terug aan te leveren, maar nu lijkt het wel alsof het standaard beleid is geworden om hier helemaal niet meer om te vragen. Ik vind het dom, want de cijfers zijn waar je het als investeerder bij FNC mee moet doen qua beoordeling van projecten. Ikzelf ben in ieder geval zeer terughoudend met investeren op basis van cijfers van alleen de laatste 2 jaar.
pi_175570084
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:33 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik ook. Voor mij roept de reactie van FNC meer vragen op dan hij beantwoordt.

Ik snap ook hun gewijzigde policy wat betreft het opvragen van cijfers over voorgaande jaren niet. Eerder was het voor eenmanszaken geloof ik al niet verplicht om cijfers van verder dan 2 jaar terug aan te leveren, maar nu lijkt het wel alsof het standaard beleid is geworden om hier helemaal niet meer om te vragen. Ik vind het dom, want de cijfers zijn waar je het als investeerder bij FNC mee moet doen qua beoordeling van projecten. Ikzelf ben in ieder geval zeer terughoudend met investeren op basis van cijfers van alleen de laatste 2 jaar.
Jij en ik en veel andere investeerders op FOK vinden dat wij het met de cijfers moeten doen en willen dus meer cijfers..

FNC zelf is meer de mening toegedaan dat we het moeten doen met hun waarde oordeel en het liefst zouden ze net als in de UK ook hier overgaan naar een model van automatisch investeren waarbij je geen keuze hebt in de selectie van de projecten. Zie ook de FNC bijdrage aan de internet consultatie van het ministerie van financiën.
pi_175570138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Jij en ik en veel andere investeerders op FOK vinden dat wij het met de cijfers moeten doen en willen dus meer cijfers..

FNC zelf is meer de mening toegedaan dat we het moeten doen met hun waarde oordeel en het liefst zouden ze net als in de UK ook hier overgaan naar een model van automatisch investeren waarbij je geen keuze hebt in de selectie van de projecten. Zie ook de FNC bijdrage aan de internet consultatie van het ministerie van financiën.
Ik denk dat FNC NL ook naar dat UK model gaat, maar dan moeten ze eerst wat meer kritische massa krijgen. Dat doen ze door al die C en D projectjes erdoor te pompen (die ik overigens allemaal niet meepak).
pi_175570229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:42 schreef BillieCF het volgende:
Ik denk dat FNC NL ook naar dat UK model gaat, maar dan moeten ze eerst wat meer kritische massa krijgen.
Dat systeem wat ze daar gebruiken is net zo iets als Lender & Spender?
pi_175570246
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:42 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Dat doen ze door al die C en D projectjes erdoor te pompen (die ik overigens allemaal niet meepak).
Natuurlijk pak je ze niet allemaal mee want wat CF leuk maakt is om het beter te doen als het gemiddelde.
De meeste mensen die hier op Fok zitten willen het platform gemiddelde verslaan. Als je denkt dat het platform een goede risico/ rente percentage analyse maakt kan je beter in ieder project van het platform 100 euro (ik bedoel een gelijk bedrag) stoppen. Wat FNC je in de UK ook laat doen. Als ik het goed begrepen heb kan je bij FNC UK niet meer in individuele projecten selecteren.
pi_175570275
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:47 schreef Royve het volgende:

[..]

Dat systeem wat ze daar gebruiken is net zo iets als Lender & Spender?
Ja. Zover ik het gelezen heb wel. Alleen wordt er daar als ik het goed begrijp niet naar de toekomst door gespreid zoals bij L&S
pi_175570475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Natuurlijk pak je ze niet allemaal mee want wat CF leuk maakt is om het beter te doen als het gemiddelde.
De meeste mensen die hier op Fok zitten willen het platform gemiddelde verslaan. Als je denkt dat het platform een goede risico/ rente percentage analyse maakt kan je beter in ieder project van het platform 100 euro (ik bedoel een gelijk bedrag) stoppen. Wat FNC je in de UK ook laat doen. Als ik het goed begrepen heb kan je bij FNC UK niet meer in individuele projecten selecteren.
Klopt inderdaad dat FNC UK is overgegaan op dit model.
Ik vraag me echt af of dit op de langere termijn succesvol gaat zijn. Voor mensen zoals wij die het leuk vinden om zelf projecten te selecteren is dan de lol er van af, en wanneer op termijn de spaar- en depositorentes weer omhoog gaan is het voor de mensen die puur op zoek zijn naar een wat hoger rendement op hun spaargeld ook niet meer interessant.
pi_175570512
quote:
2. De ondernemer heeft de cijfers van de BV aangeleverd. Echter kijken wij alleen naar de eenmanszaak omdat het zakelijk krediet op deze entiteit is aangevraagd en ook alleen voor deze onderneming gebruikt mag worden. De kredietanalisten beoordelen of de eenmanszaak de lening terug kan betalen.
Begrijp ik nou goed dat ze cijfers onder onze neus duwen waarvan ze nu zelf zeggen dat die totaal irrelevant zijn????????
:N
pi_175570530
Nu open op CCF de theeboer https://www.collincrowdfund.nl/crusio-thee/
pi_175570567
quote:
ik zat te wachten op 2HIP maar die is helaas nog niet geopend
pi_175570602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ik zat te wachten op 2HIP maar die is helaas nog niet geopend
Me.too.

Af en toe wordt er ook 's middags gepubliceerd, toch? Er zit aardig wat in de pijplijn momenteel. Hoe laat is dat dan? 15u? Misschien handig om dan even te kijken.
Pecunia non olet
pi_175570680
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:59 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

wanneer op termijn de spaar- en depositorentes weer omhoog gaan is het voor de mensen die puur op zoek zijn naar een wat hoger rendement op hun spaargeld ook niet meer interessant.
Als de spaar en depositorentes oplopen zal FNC met zijn rentes/rendement ook omhoog moeten. Immers als ze dit niet doen verliest men de klant want die kiest dan voor het minder risicovolle product. Men zal altijd een rendement van minimaal 5 procent meer moeten bieden dan een deposito i.v.m. het extra risico. Risico's worden natuurlijk voor een deel weggenomen door de spreiding maar blijven wel degelijk bestaan en zul je zeker merken bij een algemene dip van de economie. Ook als je goed gespreid hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2017 11:13:48 ]
pi_175570748
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Me.too.

Af en toe wordt er ook 's middags gepubliceerd, toch? Er zit aardig wat in de pijplijn momenteel. Hoe laat is dat dan? 15u? Misschien handig om dan even te kijken.
Daar zat ik ook op te wachten. De laatste tijd is er s'middags niets meer geweest. ( de middag gebruikt men voor de projecten van Knab). Zal dus wel volgende week worden.
pi_175570887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als de spaar en depositorentes oplopen zal FNC met zijn rentes/rendement ook omhoog moeten. Immers als ze dit niet doen verliest men de klant want die kiest dan voor het minder risicovolle product.
Zeker. Maar ik denk dat een deel van de huidige CF investeerders ook dan af zal haken, omdat men dan weer de keuze zal maken voor sparen met nul risico en een, voor hen, acceptabel rendement.
pi_175571129
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar zat ik ook op te wachten. De laatste tijd is er s'middags niets meer geweest. ( de middag gebruikt men voor de projecten van Knab). Zal dus wel volgende week worden.
Dan zal ik deze weer gaan missen want begin volgende week ben ik om 11 uur niet online
pi_175571280
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dan zal ik deze weer gaan missen want begin volgende week ben ik om 11 uur niet online
Via de app van Collin kan je ook investeren.
pi_175571407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

(inz. Jacob Hessel schip)

Minus de fee, houd je ongeveer 8,5% rendement over per jaar. Dat is helemaal niet verkeerd voor een project met al gauw 57% dekking (uitgaande van die helft :) ) en met een voorspelbaar en helder bedrijfsmodel.
Met iedere aflossing loopt het risico verder terug.

Dus, noem me eigenwijs, maar ik doe toch mee. c_/

Ik heb ook meerdere schepen, maar nog véél meer restaurants, tsja....... :)
Omdat het een annuïteitenlening is (met rente over gemiddeld ongeveer de helft van het originele bedrag) moet je toch twee keer die 0,3% fee aftrekken? Ongeveer 8,2% na fee dus.
Volgens GVE zelf is de effectieve rente trouwens 8,1%
pi_175571495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

(inz. Jacob Hessel schip)

Minus de fee, houd je ongeveer 8,5% rendement over per jaar. Dat is helemaal niet verkeerd voor een project met al gauw 57% dekking (uitgaande van die helft :) ) en met een voorspelbaar en helder bedrijfsmodel.
Met iedere aflossing loopt het risico verder terug.

Dus, noem me eigenwijs, maar ik doe toch mee. c_/

Ik heb ook meerdere schepen, maar nog véél meer restaurants, tsja....... :)
Heb jij die 40K er ingegooid?
pi_175571605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heb jij die 40K er ingegooid?
Ahum van de eindejaarsbonus voordat de vrouw daar lucht van krijgt :7 O-)

Viel me al op dat het ineens hard ging. Maar nog 3,5 ton te gaan. Fors. Ze hebben dit niet goed aangepakt, de eerste dag van publicatie is meestal doorslaggevend. Eenmaal vastgelopen, komt het niet makkelijk weer op gang.
Pecunia non olet
pi_175571649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef TisIk het volgende:

[..]

Omdat het een annuïteitenlening is (met rente over gemiddeld ongeveer de helft van het originele bedrag) moet je toch twee keer die 0,3% fee aftrekken? Ongeveer 8,2% na fee dus.
Volgens GVE zelf is de effectieve rente trouwens 8,1%
Je hebt gelijk, mijn berekening was wat al te simpel :@ . Maar nog is het rendement aardig vergeleken met andere schepen.....
Pecunia non olet
pi_175571707
HCN, project van 12:00u a.s. nog niet online vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175571853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:00 schreef Royve het volgende:
HCN, project van 12:00u a.s. nog niet online vandaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk project was dat? Niet de oesterbar want die staat nu nog open. Dit explosieve project loopt dus niet zo snel vol.
pi_175571890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welk project was dat? Niet de oesterbar want die staat nu nog open. Dit explosieve project loopt dus niet zo snel vol.
Colins-Breda: http://www.colins.nu/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175572000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, mijn berekening was wat al te simpel :@ . Maar nog is het rendement aardig vergeleken met andere schepen.....
Zeker. Ik doe dan ook mee.
pi_175572523
update FNC

• Bruidsmode (C): Openstaand : 65.87%
quote:
Zoals vorige maand aan u is medegedeeld, heeft de ondernemer een duidelijke stijging van het aantal pasafspraken gezien en dit heeft ook geleid tot meer omzet. De ondernemer heeft de achterstand daarmee verlaagd van drie naar twee termijnen. De aankomende incasso zal gewoon worden voldaan om de achterstand niet meer op te laten lopen en daarna probeert de ondernemer de achterstand nog verder terug te brengen. De ondernemer communiceert zeer goed en houdt zich ook aan de gemaakte afspraken.
• Elektronica winkel (C): 75.30%
quote:
Na het mislukken van de maandelijkse incasso hebben wij contact gezocht met de kredietnemer. Tot op heden is dit nog niet gelukt deze maand. Wij zijn daarom gestart met het formele aanmaningsproces. Wij blijven dit nauwgezet volgen.
• Video materialen (C): 69.88%
quote:
Dit is de eerste keer dat de kredietnemer niet aan zijn maandelijkse verplichting voldoet. Wij hebben de kredietnemer aangeschreven en de betaling is ons toegzegd. Wij blijven dit nauwgezet volgen tot de betaling is voldaan.
• Groothandel (D): 92.54%
quote:
Zoals wij vorige maand al aangaven hebben wij de kredietnemer een termijn gesteld. Hieraan is niet voldaan. Wij zullen derhalve de lening op gaan zeggen en wij zullen hem negatief registreren bij het BKR. Indien dit niet tot effect heeft dat de kredietnemer overgaat tot betalen, dan zullen wij aanvullende incassomaatregelen treffen.
• Behang/Schilder (D): 84.93%
quote:
De laatste incasso bij de ondernemer is geslaagd, waardoor wij de termijn van oktober hebben kunnen uitbetalen aan u. Inmiddels hebben wij ook een toezegging voor de termijn van november, deze zal spoedig aan ons worden overgemaakt. Zodra wij deze hebben ontvangen, maken wij dit zo spoedig mogelijk aan u over. Voorst blijven we deze casus voorzichtigheidshalve nog even volgen, nu de volgende incasso alweer binnenkort zal worden uitgevoerd.
• Stucadoor (C): 57.90%
quote:
Afgelopen maand werd er gebroken met de goede lijn van de afgelopen maanden en lukte het ons niet om de betaling te incasseren. Wij hebben contact gezocht met de kredietnemer en het familielid, maar hebben ze nog niet kunnen bereiken. Wij zullen er alles aan doen om de betalingen zo spoedig mogelijk weer op gang te helpen.
• Timmerwerken (E): 53.20%
quote:
Wij komen niet verder met de kredietnemer via de minnelijke route. Samen met de advocaat hebben wij bepaald dat wij nu een laatste formele sommatie sturen en daarna de zaak overdragen aan een Gerechtsdeurwaarder ter incasso.
• Uitzendbureau (A): 35.05%
quote:
De gestelde deadline van de afgelopen maand heeft gewerkt, wij hebben net daarvoor weer een betaling mogen ontvangen. De situatie is sindsdien echter ongewijzigd en wij vekregen wederom geen contact meer met de kredietnemer. Wij hebben de kredietnemer daarom wederom een deadline gesteld. Indien deze niet wordt gehaald, dan zullen wij de lening opzeggen en overgaan tot het negatief registreren bij het BKR.
pi_175572662
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 18:27 schreef crowdfunder1991 het volgende:

[..]
HCN : Strandtent Zwoel afgebrand
Erg vervelend voor de ondernemers, ben benieuwd hoe ze dit voort gaan zetten
Ze willen de zaak doorzetten ... hopelijk keert de verzekering snel uit. En ander mogelijk een nieuw crowdfundverzoek?
http://www.wos.nl/zwoel-v(...)/nieuws/item?1053495
pi_175572829
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:40 schreef djh77 het volgende:
update FNC

[..]

• Groothandel (D): 92.54%

• Behang/Schilder (D): 84.93%

Deze twee heb ik net ook binnen gekregen als melding. Daarnaast heb ik er nog twee die niet betaald hebben maar niet in de meldings mail van FNC voorkomen. Ik doel op 8ste filiaal kinderdagverblijf 1/36 (een vrij nieuwe dus die weet misschien nog niet dat er op tijd betaald moet worden :) en Omzet belasting debiteuren 6/12

Ik wacht nog tot midden volgende week af wat er gaat gebeuren. Als er niets gebeurd zal ik er maar weer een mail over sturen.
pi_175573037
Nieuw gepubliceerd op FNC https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

3.99% rente dus na kosten 2.99. 8)7

Zeker een lekker ding! Oh nee FNC handelt alles digitaal af.
pi_175573042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daarnaast heb ik er nog twee die niet betaald hebben maar niet in de meldings mail van FNC voorkomen. Ik doel op 8ste filiaal kinderdagverblijf 1/36 (een vrij nieuwe dus die weet misschien nog niet dat er op tijd betaald moet worden :) en Omzet belasting debiteuren 6/12

Ik wacht nog tot midden volgende week af wat er gaat gebeuren. Als er niets gebeurd zal ik er maar weer een mail over sturen.
Meestal betekent dit dat deze projecten inmiddels hebben betaald en de betaling naar de investeerders onderweg is. Vind ook lastig dat ze dit niet in de update zetten.
pi_175573066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw gepubliceerd op FNC https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

3.99% rente dus na kosten 2.99. 8)7
Met een negatief EV 8)7
pi_175573130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Met een negatief EV 8)7
Ook nieuw voor mij zijn negatieve vlottende activa? Dat zijn toch gewoon kortlopende schulden? Of zie ik dat verkeerd?
pi_175574224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw gepubliceerd op FNC https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

3.99% rente dus na kosten 2.99. 8)7

Zeker een lekker ding! Oh nee FNC handelt alles digitaal af.
Niet jong, wel knap want ze kan leven van de wind en zelfs méér toevoegen aan haar kapitaalrekening dan de winst ;)
Pecunia non olet
pi_175574268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ook nieuw voor mij zijn negatieve vlottende activa? Dat zijn toch gewoon kortlopende schulden? Of zie ik dat verkeerd?
Ze gebruikt ook Twinfield *)
Pecunia non olet
pi_175574276
ik denk dat ze 13,99% bedoelen :)
pi_175574331
2hip creations is net open gezet voor de liefhebbers
pi_175574338
quote:
Af en toe wordt er ook 's middags gepubliceerd, toch? Er zit aardig wat in de pijplijn momenteel. Hoe laat is dat dan? 15u? Misschien handig om dan even te kijken.
Obli voelde al een Collin middagpitch aankomen ...
Heb 2HIP meegepakt

[ Bericht 71% gewijzigd door marathon2000 op 08-12-2017 14:13:33 ]
pi_175574377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:01 schreef Faraday01 het volgende:
2hip creations is net open gezet voor de liefhebbers
Leningaanvrager: 2HIP Creations
Doel van de lening: Verdere ontwikkeling en marketing
Leningbedrag: ¤ 125.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations/

En meegepakt.
pi_175574391
Ik ben ook op tijd!
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:05:11 #256
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175574396
En dat spuitgietbedrijf? Ik vind het er wel interessant uitzien eerlijk gezegd.
pi_175574398
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Leningaanvrager: 2HIP Creations
Doel van de lening: Verdere ontwikkeling en marketing
Leningbedrag: ¤ 125.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/2hip-creations/

En meegepakt.

idem, had hem niet vanmiddag verwacht.
pi_175574414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

idem, had hem niet vandaag verwacht.
Ik ook niet. Puur toeval dat ik net op mijn telefoon keek.
pi_175574427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:01 schreef Faraday01 het volgende:
2hip creations is net open gezet voor de liefhebbers
Ik was net op tijd!
pi_175574516
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:07 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik was net op tijd!
Deze pitch was natuurlijk een no-brainer met als zekerheid een 1e hypotheek op een pand dat 5x zoveel waard is dan de omvang van de lening :9 en dat tegen 7%
pi_175574520
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:07 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik was net op tijd!
Stond nog een investeringsbedrag open,maar was toch te laat...
pi_175574718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:12 schreef Beljack het volgende:

[..]

Stond nog een investeringsbedrag open,maar was toch te laat...
Die heb ik te pakken, om 14:12 ingeschreven...
pi_175575189
Helaas ben ik net te laat. Hopelijk lukt het ons om ooit weer eerder toegang te krijgen...
pi_175575263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De scorings-matrix voor de exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 04-12-2017 zoals eerder aangkondigd. Drie platformen hebben nog verbeteringen aangekondigd. Deze verbeteringen mits uitgevoerd als aangekondigd heb ik met datum als extra kolommen toegevoegd.

[ afbeelding ]

Ik zal de matrix als aangekondigd ook aan de OP toevoegen.
Erg interessante analyse. We hebben het verwerkt in een blog op Crowdfundmarkt! https://www.crowdfundmark(...)n-scherp-in-de-gaten
pi_175575316
De op 10 van week 49:
pi_175575413
Ik heb de Beren voor de tweede keer meegenomen. Man lost eerste lening af en heeft tot nu toe keurig betaald. Ik heb er wel vertrouwen in.

[ Bericht 95% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-12-2017 15:09:15 ]
pi_175575598
De Beren in Delft heeft wel matige recensies op internet, doet mij toch wat twijfelen om te investeren.
pi_175575720
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ondervermelding van NRDZ fokforum ?
Als bron het fokforum inderdaad.
pi_175575745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:05 schreef Red_arrow het volgende:
De Beren in Delft heeft wel matige recensies op internet, doet mij toch wat twijfelen om te investeren.
Met twijfelen kan je stoppen - hij zit al vol...
pi_175575837
Ik zat er eigenlijk klaar voor, maar zoveel negatieve recensies over slecht en koud eten, dat wekt niet echt vertrouwen. Dus maar niet gedaan.
pi_175576105
Vervroegde aflossing Rohasys bij CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175576302
Te laat voor 2hip, dus mijn maandelijks aflossingen maar geherinvesteerd in het bootje van gve :)
pi_175576548
Nieuwe op GvE: Bellagio vastgoed
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17295

Ziet er vertrouwenwekkend uit, heeft alleen wel een hele sloot leningen uitstaan.
Hiervan zit ik in de eerste uit 2014 (#7633), dus denk dat ik hem laat passeren in het kader van de spreiding.
pi_175576614
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:48 schreef Mynheer007 het volgende:
Helaas ben ik net te laat. Hopelijk lukt het ons om ooit weer eerder toegang te krijgen...
Ik betwijfel het.
Ik vraag me zelfs af of er nog wel zoiets bestaat als een link voor vervroegd investeren voor de innercrowd.
Vanochtend bij Crusio Thee, had ik de indruk dat hij met 0% geïnvesteerd online kwam.
pi_175576620
quote:
Erg interessante analyse. We hebben het verwerkt in een blog op Crowdfundmarkt! https://www.crowdfundmark(...)n-scherp-in-de-gaten
uit nieuwsgierigheid even gekeken, kende deze site niet, jullie wel?
Staan ook links naar projecten, bijvoorbeeld naar NPEX.nl die ik ook niet kende.
Project Image Building voor tijdelijke buitenreclame. 2,5 miljoen binnenhalen met 7%-lening voor 60 maanden.
pi_175576656
Ik zit nog even te brainstormen wat wijsheid is.
Op dit moment heeft elk project bij mij een nagenoeg gelijke weging.

Naar mijn idee is dat het het meest safe om stabiele extra rendement en je ook minder afhankelijk bent van bepaalde projecten. Hoe is jullie visie hierover?

Is het beter om op het oog veiligere projecten zwaarder te laten wegen bijvoorbeeld?
Sector/platform spreiding pas ik sowieso al toe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ron1986 op 08-12-2017 16:03:25 ]
pi_175577055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:53 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik betwijfel het.
Ik vraag me zelfs af of er nog wel zoiets bestaat als een link voor vervroegd investeren voor de innercrowd.
Vanochtend bij Crusio Thee, had ik de indruk dat hij met 0% geïnvesteerd online kwam.
Bij het nieuws over de 48 uurs hebben ze aangegeven dat er nog een inner circle systeem is waarbij al Voorgeinvesteerd kan worden. Niet alle ondernemers zullen hier gebruik van maken.
pi_175577071
Nieuwe op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175577468
antwoord van FNC op mijn vraag inzake vervroegde aflossingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175577558
Ben het er nog niet mee eens, maar nu zit er iig een reden tussen die enigszins hout snijdt (vanuit FNC standpunt bezien)

Jammer dat ie in het 2e deel van alinea 4 dan weer gruwelijk de mist in gaat....
pi_175577874
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:40 schreef bleyenburg het volgende:
Ben het er nog niet mee eens, maar nu zit er iig een reden tussen die enigszins hout snijdt (vanuit FNC standpunt bezien)

Jammer dat ie in het 2e deel van alinea 4 dan weer gruwelijk de mist in gaat....
Je bedoelt dit gel :X l. Een vervroegde aflossing betekent tevens dat het potentieel risico op een toekomstige default ineens wordt weggenomen en uw winst per ommegaande wordt "gerealiseerd".
Als er vervroegd afgelost kan worden is er geen default risico. Dat zijn nu juist de krenten uit de pap die compenseren voor degene die in default gaan. Winst realiseren???????
pi_175578512
Voor wie nog wil investeren in het duikcentrum het staat nu open. https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30528
pi_175578767
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:36 schreef bleyenburg het volgende:
antwoord van FNC op mijn vraag inzake vervroegde aflossingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een gezond bedrijf dat goede zekerheden kan bieden en even wat te weinig geld heeft is FNC aantrekkelijk, je geeft een mooie rente, zekerheden zijn goed dus wordt makkelijk gefund, na klein jaartje los je zonder verdere kosten weer af.
Zo verdenk ik meer mooie pitches met overvloed aan zekerheden (laatste erg mooie CCF)van plan om vroegtijdig af te lossen.
Op GVE zie ik ze zo mooi niet,
pi_175580186
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:49 schreef Beagle_W het volgende:
Nieuwe op GvE: Bellagio vastgoed
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17295

Ziet er vertrouwenwekkend uit, heeft alleen wel een hele sloot leningen uitstaan.
Hiervan zit ik in de eerste uit 2014 (#7633), dus denk dat ik hem laat passeren in het kader van de spreiding.
Ziet er interessant uit en heeft een behoorlijk eigen vermogen (wat waarschijnlijk bijna geheel vast zit in de verhuureenheden).

Het is alleen wel heel veel tegelijk. Als er wat fout gaat kan t ook behoorlijk ineen storten. Bijvoorbeeld met het monumentale pand en de vergunningen
pi_175580540
Ik was te laat voor de pitch 'Opname Apparatuur Stem-Acteur' op FNC en als ik jullie reacties daarover lees, dan hoef ik daar niet al te rauwig om te zijn. Dankzij NRDZ heb ik wel de pitch 'Duikcentrum Technisch Duikmateriaal' mee kunnen nemen, waarvoor dank.

Even de aankondigingen van FNC voor zondag doorgenomen. Daar zitten wel wat zondagskinderen tussen hoor. De pitch 'Bootverhuur Voorbereiding op 2018' ...., sorry?! En bij de pitch 'Nieuwe Kantoorinrichting' is volgens mij ook zonder de cijfers over 2017 in te zien een risicocategorie gekozen op basis van een toekomstige prognose.
pi_175580652
Ik heb ook het duikcentrum mee gepakt. Er staat nog een kleine 5000 open voor wie op het laatst nog in wil stappen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175581684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:54 schreef Beljack het volgende:

[..]

uit nieuwsgierigheid even gekeken, kende deze site niet, jullie wel?
Staan ook links naar projecten, bijvoorbeeld naar NPEX.nl die ik ook niet kende.
Project Image Building voor tijdelijke buitenreclame. 2,5 miljoen binnenhalen met 7%-lening voor 60 maanden.
Ter info aangaande NPEX:
http://www.npex.nl/nieuws(...)n-via-mkb-beurs-npex
http://www.npex.nl/nieuws(...)npex-gaat-in-ijskast
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_175582689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:54 schreef Beljack het volgende:

[..]

uit nieuwsgierigheid even gekeken, kende deze site niet, jullie wel?
Staan ook links naar projecten, bijvoorbeeld naar NPEX.nl die ik ook niet kende.
Project Image Building voor tijdelijke buitenreclame. 2,5 miljoen binnenhalen met 7%-lening voor 60 maanden.
Jazeker ken ik die, het is mijn favoriete site voor crowdfunding.

Overdag heb ik een drukke baan en geen tijd om allerlei pitches snel te beoordelen en snel in te schrijven. Npex heeft als voordeel dat de meeste bedrijven die er obligaties noteren gewoon goed winstgevend en financieel solide zijn. Daarnaast heb je gewoon de tijd om een prospectus te lezen omdat het aantal nieuwe noteringen meevalt en ben je gevrijwaard van gelukszoekers. Inmiddels zit ik er 3 jaar en ik ben erg tevreden. Gemiddeld een procent of 7 rente op de portefeuille per jaar en geen enkel bedrijf is in de problemen tot nu toe .
pi_175582711
quote:
Zo'n ramp is het stoppen van de handel niet, ik zit er in voor de lange termijn en de obligaties worden normaal gesproken netjes terugbetaald.
pi_175586048
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij het nieuws over de 48 uurs hebben ze aangegeven dat er nog een inner circle systeem is waarbij al Voorgeinvesteerd kan worden. Niet alle ondernemers zullen hier gebruik van maken.
Contact gehad met Collin van de week, en de leningaanvrager heeft een investeringslink. Dus misschien bellen of mailen met de aanvrager, dat die je de link toe kan sturen.
pi_175589630
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:07 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Hoe kan ik deze openen? Ik krijg bij beide links forbidden: You don't have the permission to access this site / carry out this action. Please contact an administrator.

Ben zowel op FOK! en op FC member.
Deze ook meegepakt en het geld is al vandaag geincasseerd!
pi_175590221
Wat is jullie mening over het nieuwe project op FNC over die grills?
Wat mij betreft ziet ie er niet verkeerd uit, goede cijfers, goed verhaal en goede recensies op Google en Thuisbezorgd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175590346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:19 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is jullie mening over dit nieuwe project?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175590803
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:14 schreef Royve het volgende:

[..]

Wat is jullie mening over dit nieuwe project?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet overtuigd van de synergievoordelen. De man die met pensioen gaat heeft een eigen netwerk. Het zal lastig genoeg zijn om die omzet op peil te houden. Daarbij lijkt het allemaal erg krap.
pi_175592542
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:09 schreef Royve het volgende:
Wat is jullie mening over het nieuwe project op FNC over die grills?
Wat mij betreft ziet ie er niet verkeerd uit, goede cijfers, goed verhaal en goede recensies op Google en Thuisbezorgd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keurige cijfers☺ bijna te mooi om waar te zijn.
Vraag me af wat die vlottende activa zijn. Ik neig naar vooral liquide middelen gezien type bedrijf dus waarom dan 25K lenen?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 09-12-2017 04:10:10 ]
Pecunia non olet
pi_175592731
Nieuwe investeringsprocedure GvE:
quote:
De afgelopen tijd kwamen er bij ons regelmatig opmerkingen binnen over de procedure bij het investeren. De mail die u - na het doorgeven van het te investeren bedrag - ontving om uw investering te bevestigen, werkte verwarrend en voor sommigen storend vertragend.

Wij hebben de procedure vereenvoudigd. Vanaf zaterdag 9 december kunt u op de investeringspagina van uw MijnGeldvoorelkaar omgeving direct uw keuze bevestigen.

Onveranderd blijft de bedenktijd achteraf: u krijgt nog altijd via de mail een bevestiging van uw investering, en daarna heeft u nog veertien dagen de gelegenheid uw investering weer in te trekken
pi_175594220
Nieuwe SIG project Roermond
pitch is echt het slechtere knip en plakwerk

Waarom investeren?

- Als geldverstrekker heeft u in de Egelantierstraat 19 een fantastisch mooi en waardevast onderpand in een geliefde wijk in Utrecht.

wat klopt er dan van de rest van de pitch vraag ik me af.

ik wordt wat terughoudender bij SIG
pi_175594499
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Nieuwe SIG project Roermond
pitch is echt het slechtere knip en plakwerk

Waarom investeren?

- Als geldverstrekker heeft u in de Egelantierstraat 19 een fantastisch mooi en waardevast onderpand in een geliefde wijk in Utrecht.

wat klopt er dan van de rest van de pitch vraag ik me af.

ik wordt wat terughoudender bij SIG
Inderdaad, erg slordig.
Is er nu echt niemand die een controle uitvoert voor dit online gezet wordt?
Bij deze tekst is het natuurlijk direct duidelijk dat dit fout is, maar bij veel van de andere tekst helaas niet.
En hoe nauwkeurig werken ze met andere dingen??
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:01:26 #299
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_175594650
Héél erg slordig van SIG! Wanneer je als platform talloze projecten hebt, dan kan ik het nog accepteren als er één keertje iets mis gaat. Maar zó weinig projecten hebben en dan deze slordigheid, dat is echt uit den boze!!
SIG wordt mijn zoveelste platform waar ik mee stop, eigenlijk doe ik nu bijna niets meer aan crowdfunding. Door externe regelgeving en ondeskundigheid bij platformen blijft er weinig leuks meer over, helaas.....
pi_175594755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:52 schreef TisIk het volgende:

[..]

Inderdaad, erg slordig.
Is er nu echt niemand die een controle uitvoert voor dit online gezet wordt?
Bij deze tekst is het natuurlijk direct duidelijk dat dit fout is, maar bij veel van de andere tekst helaas niet.
En hoe nauwkeurig werken ze met andere dingen??
dat vraag ik me dan inderdaad ook af. Helaas: SIG gaat bij mij op het lijstje ‘nu even niet’. Ik wacht eerst de afwikkeling van de herfinanciering van de Vlasstraat af, over 20 maanden, voordat ik weer ga inleggen. Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard......
pi_175594798
Ik verwacht een update van de exit strategie van IVM en zal als die heeft plaatsgehad de matrix in de OP wijzigen.

Overgens klopt deze mededeling van Funding Circle van 18 oktober t.a.v. de exit strategie niet.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is op dit moment nog geen Back-up sevicer gecontracteerd heb ik na doorvragen geconstateerd.. Men kan tot op heden ook nog geen datum noemen wanneer dit wel gaat gebeuren. Het blijft dus voorlopig in mijn opinie alleen een voornemen, dat pas gerealiseerd is als de naam van de provider en ingangsdatum bekend is.

[ Bericht 42% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-12-2017 11:32:40 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')