abonnement Unibet Coolblue
pi_175435894

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'


Anti-Piet-activisten verdeeld over nieuwe Amsterdamse Piet


En verder!

<O) :W

[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 01-12-2017 21:51:05 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175435944
White privilege _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175435947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb ik ooit gezegd dat ik achter dit clubje sta ofzo? Wat een onzin. :D

En weer een staaltje White supremacy waar de honden geen brood van lusten.
pi_175435964
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En weer een staaltje White supremacy waar de honden geen brood van lusten.
Pardon?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436052
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Pardon?
Die zwarte zwartepiethaters voelen zich gekwetst als witte zwartepiethaters het woord voor hun doen, doet ze denken aan kolonialisme en slavernij. Waarom respecteer je dat niet. -O-
pi_175436078
Het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom men van mij verwacht dat ik Reason against Racism verdedig. Ik had tot zojuist van dit hele clubje niet gehoord.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:40 schreef Molurus het volgende:
Het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom men van mij verwacht dat ik Reason against Racism verdedig. Ik had tot zojuist van dit hele clubje niet gehoord.
Je wilt ze niet verdedigen?
I´m back.
pi_175436107
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je wilt ze niet verdedigen?
Vooralsnog niet nee. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436116
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vooralsnog niet nee. :D
Waarom niet dan?
I´m back.
pi_175436143
Cultuur_Vuur twitterde op woensdag 29-11-2017 om 16:19:22 Jerry Afriyie verdient met subsidieclubje geld aan zijn lespakket TEGEN Zwarte Piet. Dit lespakket is voor een groot deel bij elkaar gejat, zo blijkt uit ons onderzoek. https://t.co/MANWFPiUae reageer retweet
https://cultuurondervuur.(...)lagiaat-zwarte-piet/

HendrikSchot twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 20:43:23 Lespakket van Jerry Afriyie staat vol plagiaat https://t.co/9sAsteLewY via @Fub_Fub reageer retweet
JPeterBurger twitterde op donderdag 30-11-2017 om 09:29:45 Wel bronnen noemen, maar geen aanhalingstekens gebruiken als je stukken tekst citeert, dat is plagiaat. De pro-Zwartepieten van Civitas Christiania hebben hier een punt over het lespakket tegen Zwarte Piet https://t.co/0NgLVVL2U9 reageer retweet
jndkgrf twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 00:16:26 Hahaha, niks kan die kneus van Kick Out Zwarte Piet zelf, geloof ik https://t.co/3wrAfL7ywg reageer retweet
Het lespakket vóór Zwarte Piet is af!

Nu moeten we het grootschalig promoten en verspreiden onder leerkrachten. Dat kost ¤15.000,-. Dat lijkt misschien veel, maar alleen al een promotiebrief sturen aan elk van de 6239 basisscholen in Nederland, kost ¤4.183,-! Help ons met een donatie aan de ¤15.000,- te komen zodat ik het lespakket grootschalig massaal kan promoten en verspreiden!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175436168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:40 schreef Molurus het volgende:
Het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom men van mij verwacht dat ik Reason against Racism verdedig. Ik had tot zojuist van dit hele clubje niet gehoord.
Jouw hele kruistocht tegen zwarte piet is gebaseerd op het feit dat er zwarte mensen zijn die zich gekwetst voelen door ZP. Waarom respecteer je dan niet de wensen van deze organisatie, waarom blijf je maar door gaan met het uitbuiten van je witte privilege? -O-
pi_175436169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:43 schreef StaceySinger het volgende:
Cultuur_Vuur twitterde op woensdag 29-11-2017 om 16:19:22 Jerry Afriyie verdient met subsidieclubje geld aan zijn lespakket TEGEN Zwarte Piet. Dit lespakket is voor een groot deel bij elkaar gejat, zo blijkt uit ons onderzoek. https://t.co/MANWFPiUae reageer retweet
https://cultuurondervuur.(...)lagiaat-zwarte-piet/

HendrikSchot twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 20:43:23 Lespakket van Jerry Afriyie staat vol plagiaat https://t.co/9sAsteLewY via @Fub_Fub reageer retweet
JPeterBurger twitterde op donderdag 30-11-2017 om 09:29:45 Wel bronnen noemen, maar geen aanhalingstekens gebruiken als je stukken tekst citeert, dat is plagiaat. De pro-Zwartepieten van Civitas Christiania hebben hier een punt over het lespakket tegen Zwarte Piet https://t.co/0NgLVVL2U9 reageer retweet
jndkgrf twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 00:16:26 Hahaha, niks kan die kneus van Kick Out Zwarte Piet zelf, geloof ik https://t.co/3wrAfL7ywg reageer retweet
_O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:45:01 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175436199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:40 schreef Molurus het volgende:
Het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom men van mij verwacht dat ik Reason against Racism verdedig. Ik had tot zojuist van dit hele clubje niet gehoord.
#Laatzenietlopen had je ook al nooit van gehoord... Maar dan wel met flinke babbels komen dat alleen die vermaledijde Friezen een demo gefrustreerd zouden hebben...
pi_175436202
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jouw hele kruistocht tegen zwarte piet is gebaseerd op het feit dat er zwarte mensen zijn die zich gekwetst voelen door ZP.
Je blijft deze stropop maar herhalen, en ik blijf hem ontkennen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436218
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

#Laatzenietlopen had je ook al nooit van gehoord... Maar dan wel met flinke babbels komen dat alleen die vermaledijde Friezen een demo gefrustreerd zouden hebben...
Snelwegen afsluiten is asociaal tokkiegedrag en strafbaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436257
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Snelwegen afsluiten is asociaal tokkiegedrag en strafbaar.
Waarom wordt de familie Tokkie er altijd bij gesleept? Waarom is het niet gewoon asociaal gedrag?
I´m back.
pi_175436305
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom wordt de familie Tokkie er altijd bij gesleept? Waarom is het niet gewoon asociaal gedrag?
Ach ja, het is nu eenmaal een begrip geworden. Waarom zeggen ongelovigen vaak 'godverdomme!' of 'jezus!'?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:48:49 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175436332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Snelwegen afsluiten is asociaal tokkiegedrag en strafbaar.
Maar dat iedereen en zijn moeder demo's frustreert en dat de organisaties zelf zich ook bedienen van racisme heb je dan weer heel toevallig nooit van gehoord... Natuurlijk.
pi_175436356
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach ja, het is nu eenmaal een begrip geworden. Waarom zeggen ongelovigen vaak 'godverdomme!' of 'jezus!'?
Heb je die serie gezien destijds over die familie Tokkie dan?
I´m back.
pi_175436362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je blijft deze stropop maar herhalen, en ik blijf hem ontkennen.
Je blijft maar doorgaan he. Snap je nou echt niet hoe kwetsend het voor zwarte zwartepiethaters het is als iemand als jij met zijn witte privilege constant haantje de voorste is. -O-
pi_175436370
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar dat iedereen en zijn moeder demo's frustreert en dat de organisaties zelf zich ook bedienen van racisme heb je dan weer heel toevallig nooit van gehoord... Natuurlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar algemeen:

1) iedereen heeft het recht om te demonstreren
2) iedereen dient zich aan de wet te houden

Verder niet zo moeilijk lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Snelwegen afsluiten is asociaal tokkiegedrag en strafbaar.
Kwetsend!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175436378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je die serie gezien destijds over die familie Tokkie dan?
Nope.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:50:38 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175436391
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je blijft maar doorgaan he. Snap je nou echt niet hoe kwetsend het voor zwarte zwartepiethaters het is als iemand als jij met zijn witte privilege constant haantje de voorste is. -O-
Waarom kan jij nou nooit eens normaal "discussiëren"/posten?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175436398
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kwetsend!
Lees het als metafoor voor 'de onderklasse van de samenleving'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436429
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nope.
Aanrader. Ik weet niet of die serie nog ergens te zien is op internet. Boeiende docu, zeer interessant sociologisch gezien. Ook historisch gezien eigenlijk, als je je wilt verdiepen in de arbeidende stand althans.
I´m back.
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:53:19 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175436458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aanrader. Ik weet niet of die serie nog ergens te zien is op internet. Boeiende docu, zeer interessant sociologisch gezien. Ook historisch gezien eigenlijk, als je je wilt verdiepen in de arbeidende stand althans.
Staan allemaal op Dailymotion. Ook alle Probleemwijken.
pi_175436490
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Staan allemaal op Dailymotion. Ook alle Probleemwijken.
Ah, kijk, huiswerk voor Molurus.
I´m back.
pi_175436555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Waarom kan jij nou nooit eens normaal "discussiëren"/posten?
Omdat het de enige mogelijkheid is om pietenhaters misschien aan hun verstand te kunnen brengen hoe verknipt en onlogisch hun hersenkronkels zijn.
pi_175436564
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, kijk, huiswerk voor Molurus.
Ik betwijfel of ik het nu zo heel interessant vind, maar ik zal er eens aan beginnen. ;)

Hoe dan ook lijkt dit me wel enigszins off topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175436599
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ik het nu zo heel interessant vind, maar ik zal er eens aan beginnen. ;)
Ik vond het wel interessant, sociologisch gezien. Ik vind ook altijd dat zij ten onrechte een naam gegeven hebben aan alles wat asociaal is. Ligt een heel stuk anders.
I´m back.
pi_175436832
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat het de enige mogelijkheid is om pietenhaters misschien aan hun verstand te kunnen brengen hoe verknipt en onlogisch hun hersenkronkels zijn.
Het probleem is een beetje dat je er vanuit gaat dat alle tegenstanders van ZP exact dezelfde standpunten en motieven hebben.

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is.

Daarom zou ik ook niet weten waarom ik het met Reason against Racism eens zou moeten zijn. Nogmaals: ik had tot vandaag nog nooit van ze gehoord.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:05:34 #34
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175436842
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat het de enige mogelijkheid is om pietenhaters misschien aan hun verstand te kunnen brengen hoe verknipt en onlogisch hun hersenkronkels zijn.
Ja maar besef je dat heel veel mensen zo ook over jou denken? Het doet geen enkele discussie ten goede. Sterker nog: jouw postgedrag (in NWS) is praktisch altijd de dooddoener voor de discussies. Probeer normaal te doen en luister naar de ander.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175436938
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het probleem is een beetje dat je er vanuit gaat dat alle tegenstanders van ZP exact dezelfde standpunten en motieven hebben.

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is.

Daarom zou ik ook niet weten waarom ik het met Reason against Racism eens zou moeten zijn. Normaals, ik had tot vandaag nog nooit van ze gehoord.
Het zou helpen als je eens een geldige reden zou geven waarom ZP afgeschaft dient te worden.
pi_175436978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:34 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij altijd een goed idee.
pi_175436987
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het zou helpen als je eens een geldige reden zou geven waarom ZP afgeschaft dient te worden.
Mijn persoonlijke opvattingen over ZP heb ik al een aantal keren herhaald. Die zijn verder niet geldig of ongeldig in enige objectieve zin, dat is gewoon mijn mening en jij hebt jouw mening. Meer is er niet.

Ik zou het alleen wel op prijs stellen als je me geen opvattingen van anderen in de mond zou leggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175437036
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Lijkt mij altijd een goed idee.
Dat ging over normaal met elkaar omgaan. Zwart of wit.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:14:38 #39
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175437104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:34 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit nou 'white guilt'?
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:15:32 #40
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175437125
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:11 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ging over normaal met elkaar omgaan. Zwart of wit.
Precies. Of je nu blank bent of niet-blank.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175437184
Politie overnacht in Drachten voordat ze morgen de anti ZwartePiet Gekkies in randstad gaan ophalen.

linkehenkie twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 21:21:34 #dokkum tis al druk in drachten voor morgen ,daar staat ons belasting geld ,plus overnachting Wtf voor een paar demonstranten. https://t.co/VywqJ6wWEh reageer retweet


"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175437200
Ja die zwarten kosten ons heel wat geld
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175437208
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Precies. Of je nu blank bent of niet-blank.
Dat weten normele ook wel.
pi_175437281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Ja maar besef je dat heel veel mensen zo ook over jou denken? Het doet geen enkele discussie ten goede. Sterker nog: jouw postgedrag (in NWS) is praktisch altijd de dooddoener voor de discussies. Probeer normaal te doen en luister naar de ander.
Jij snapt er echt helemaal niks van. Het enigste wat ik deed is het herhalen wat pietenhaters al 10.000 keer in dit topic gezegd hebben. Wat deze actiegroep wil legt de onlogica van de pietenhaters bloot en voor het eerst moeten ze zich een keer verdedigen ipv constant aanvallen en nu na 35.000 posts pietenhaters een keer aangevallen worden ga je het nuancerende betwetertje met een Godcomplex uithangen. Toedeloe :W , ik trap er niet in.
pi_175437404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:18 schreef StaceySinger het volgende:
Politie overnacht in Drachten voordat ze morgen de anti ZwartePiet Gekkies in randstad gaan ophalen.

linkehenkie twitterde op vrijdag 01-12-2017 om 21:21:34 #dokkum tis al druk in drachten voor morgen ,daar staat ons belasting geld ,plus overnachting Wtf voor een paar demonstranten. https://t.co/VywqJ6wWEh reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Uhhh... wat denkt zo iemand?
Dat Drachten en Dokkum voor uit elkaar liggen?, Dat de ME op een parkeerplaats in Drachten een hele avond gaat zitten wachten tot het licht wordt? Of dat er in Friesland geen ME is?

Is dat het idee? Dat is amusant.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 22:32:29 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:30:39 #46
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175437506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij snapt er echt helemaal niks van. Het enigste wat ik deed is het herhalen wat pietenhaters al 10.000 keer in dit topic gezegd hebben. Wat deze actiegroep wil legt de onlogica van de pietenhaters bloot en voor het eerst moeten ze zich een keer verdedigen ipv constant aanvallen en nu na 35.000 posts pietenhaters een keer aangevallen worden ga je het nuancerende betwetertje met een Godcomplex uithangen. Toedeloe :W , ik trap er niet in.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt :Y
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175437538
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt :Y
Ja, alleen jammer dat hij z'n naam waarmaakt en het niet doorheeft. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:32:31 #48
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175437552
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:18 schreef maryen65 het volgende:
Ja die zwarten kosten ons heel wat geld
En het WK.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175437630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, alleen jammer dat hij z'n naam waarmaakt en het niet doorheeft. :{
Ha, ik ben een van de weinige hier die altijd logische argumenten heeft of logische gevolgen beschrijf van de achterlijke argumenten die pietenhaters hebben. Geef me je beste argument tegen ZP en ik laat je alle hoeken van de kamer zien. Kom maar op als je durf. :7
pi_175437714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ha, ik ben een van de weinige hier die altijd logische argumenten heeft of logische gevolgen beschrijf van de achterlijke argumenten die pietenhaters hebben. Geef me je best argument tegen ZP en ik laat je alle hoeken van de kamer zien. Kom maar op als je durf. :7
Ik herhaal ze nog 1 keer, maar da's echt de laatste keer.

1) ik vind het een smakeloze negerkarikatuur.
2) ik heb de indruk dat ZP nu door een substantiele groep wordt gebruikt als politiek instrument.

Om deze twee redenen zou ik een aanpassing van het uiterlijk van ZP toejuichen. Dit is mijn persoonlijke mening, geen feitelijke claim. Nee, ik wil ZP ook niet verbieden. En nee, 1) impliceert niet dat dit is om de gevoelens van zwarte mensen te beschermen.

Hopelijk duidelijk zo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175437803
Ach iemand zou een gevoel niet hoeven te verdedigen of te verantwoorden, hé...

Tegen over niemand? Nou ja, als je iemand lastig gaat vallen met je gevoel dan moet je het wel onderbouwen of je mond verder houden.

[ Bericht 33% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 23:04:15 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:42:30 #52
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175437821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ha, ik ben een van de weinige hier die altijd logische argumenten heeft of logische gevolgen beschrijf van de achterlijke argumenten die pietenhaters hebben. Geef me je beste argument tegen ZP en ik laat je alle hoeken van de kamer zien. Kom maar op als je durf. :7
Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175437869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
Amen! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175437875
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
Hierom bijvoorbeeld, om maar 1 iets te noemen:
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:44:57 #55
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175437881
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
Dus alles wat je doet waarmee je iemand kwetst mag niet meer?

Of alleen wanneer je mensen kwetst die onder jouw protectie staan?
pi_175437916
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175437946
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dus alles wat je doet waarmee je iemand kwetst mag niet meer?

Of alleen wanneer je mensen kwetst die onder jouw protectie staan?
Je moet de middenweg nemen. Altijd de middenweg na middenweg na middenweg.

Iemand een probleem, al liegt die, of is het persoonlijk of wat dan ook. Zet n kop thee, praat en luister en je komt tot een middenweg. Neem elkaar altijd serieus.

Het is een magie. Doe toch aardig, neem de middenweg.

Middenweg.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 22:48:04 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175437948
1. Als je voor iedere sneeuwvlok die zich gekwetst voelt wat aan moet passen, begeef je je op een glijdende schaal waar polarisatie tussen bevolkingsgroepen alleen maar groter gaat worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:50:45 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175438010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
Er zijn al een hele rits aanpassingen geprobeerd maar het was simpelweg niet goed genoeg.
pi_175438018
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Je moet de middenweg nemen. Altijd de middenweg na middenweg na middenweg.
Polderen heeft Nederland groot gemaakt. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175438039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn al een hele rits aanpassingen geprobeerd maar het was simpelweg niet goed genoeg.
Zwarte Piet verandert continu, en daar is niets mis mee. De tijden veranderen, en morele ideeen ook.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175438072
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik herhaal ze nog 1 keer, maar da's echt de laatste keer.

1) ik vind het een smakeloze negerkarikatuur.
Ten eerste is het geen negerkarikatuur. Zelfs kinderen begrijpen dat. Maak jij het regelmatig mee dat kinderen op een zomerse dag pepernoten aan een winkelende neger vragen? Ik niet. En al zou het een neger voorstellen. Wat is er mis om een neger te zijn? Voel jij je ook gekwetst als een groepje zwarten zich wit schilderen en kinderen blij maken?
quote:
2) ik heb de indruk dat ZP nu door een substantiele groep wordt gebruikt als politiek instrument.
Ja door het Goedvolk, een paar jaar geleden was het nog maar 5% die tegen ZP was maar de witte Goedmens zou de Goedmens niet zijn als ze dit buitenkansje aan zich voorbij zouden laten gaan. Het overgrote deel van de pietenhaters zijn nu blanken die dit gebruiken om hun morele superioriteit voor zichzelf en anderen te bevestigen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:53:53 #63
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438075
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dus alles wat je doet waarmee je iemand kwetst mag niet meer?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:48 schreef Nattekat het volgende:
1. Als je voor iedere sneeuwvlok die zich gekwetst voelt wat aan moet passen, begeef je je op een glijdende schaal waar polarisatie tussen bevolkingsgroepen alleen maar groter gaat worden.
Nee, waarom zouden we dat ineens moeten doen :? Echter is Sinterklaas een jaarlijks, nationaal volksfeest en er worden heel veel mensen - stelselmatig - mee geconfronteerd. Een kleine aanpassing, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Dit is weer het stukje ego waar ik het over had.

Wat ik in mijn post zeg: een kleine aanpassing. Maar niemand die precies op de post ingaat, behalve het argument "moeten we ons nu voor alles aanpassen?", wat natuurlijk totaal geen logische redenering is. Zoek eens toenadering mensen, jeetje. Het is echt niet alsof het kinderfeest vergaat als ZP aan een kleine verandering ondergaat.

En ik ben heus geen "snowflake" oid.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:55:04 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175438090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zwarte Piet verandert continu, en daar is niets mis mee. De tijden veranderen, en morele ideeen ook.
Maar waarom is het anti-kamp dan nooit tevreden?
pi_175438123
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef richolio het volgende:

[..]

[..]

Nee, waarom zouden we dat ineens moeten doen :? Echter is Sinterklaas een jaarlijks, nationaal volksfeest en er worden heel veel mensen - stelselmatig - mee geconfronteerd. Een kleine aanpassing, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Dit is weer het stukje ego waar ik het over had.

Wat ik in mijn post zeg: een kleine aanpassing. Maar niemand die precies op de post ingaat, behalve het argument "moeten we ons nu voor alles aanpassen?", wat natuurlijk totaal geen logische redenering is. Zoek eens toenadering mensen, jeetje. Het is echt niet alsof het kinderfeest vergaat als ZP aan een kleine verandering ondergaat.

En ik ben heus geen "snowflake" oid.
een kleine verandering , een kleine aanpassing ,een kleine toenadering
ehh waar heb je het dan over ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:57:28 #66
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar waarom is het anti-kamp dan nooit tevreden?
Nou, er is nog niet mega veel aangepast ofzo. De meeste intochten e.d. hanteren nog steeds de oude Zwarte Piet. Daarom denk ik. En naar een marginaal extremistisch clubje activisten dat nooit genoeg heeft moet je niet blijven luisteren hè? Er zijn ook gewoon genuanceerde, normale tegenstanders
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen negerkarikatuur. Zelfs kinderen begrijpen dat.
Ik heb er anders altijd een neger in gezien. Het onderstreepte is op zijn best een mening, geen objectief aantoonbaar feit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:

Maak jij het regelmatig mee dat kinderen op een zomerse dag pepernoten aan een winkelende neger vragen? Ik niet. En al zou het een neger voorstellen.
Ook een kind begrijpt het verschil tussen een verklede karikatuur en een echte neger.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:

Wat is er mis om een neger te zijn?
Niets. Heb ik overigens ook nooit gesuggereerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:

Voel jij je ook gekwetst als een groepje zwarten zich wit schilderen en kinderen blij maken?
Ook dit heb ik nooit beweerd. Ik zou het toch wel op prijs stellen als je je gewoon richt op de meningen die ik wel uitspreek en daar niet vanalles bij verzint.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja door het Goedvolk, een paar jaar geleden was het nog maar 5% die tegen ZP was maar de witte Goedmens zou de Goedmens niet zijn als ze dit buitenkansje aan zich voorbij zouden laten gaan. Het overgrote deel van de pietenhaters zijn nu blanken die dit gebruiken om hun morele superioriteit voor zichzelf en anderen te bevestigen.
Dit is verder geen reactie op wat ik zeg dus laat ik het maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 01-12-2017 23:07:33 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:58:00 #68
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

een kleine verandering , een kleine aanpassing ,een kleine toenadering
ehh waar heb je het dan over ?
Gewoon een kleine aanpassing aan het uiterlijk :? Genoeg manieren. Echt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar waarom is het anti-kamp dan nooit tevreden?
Cultuur is nooit statisch geweest. Dat heeft verder niets te maken met Zwarte Piet.

Wat verwacht je dan? Dat cultuur eindeloos hetzelfde blijft? Prima dat er verandering is wat mij betreft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 22:59:50 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef richolio het volgende:

[..]


[..]

Nee, waarom zouden we dat ineens moeten doen :? Echter is Sinterklaas een jaarlijks, nationaal volksfeest en er worden heel veel mensen - stelselmatig - mee geconfronteerd. Een kleine aanpassing, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Dit is weer het stukje ego waar ik het over had.

Wat ik in mijn post zeg: een kleine aanpassing. Maar niemand die precies op de post ingaat, behalve het argument "moeten we ons nu voor alles aanpassen?", wat natuurlijk totaal geen logische redenering is. Zoek eens toenadering mensen, jeetje. Het is echt niet alsof het kinderfeest vergaat als ZP aan een kleine verandering ondergaat.

En ik ben heus geen "snowflake" oid.
2. Ik heb nou echt geen idee waar je naartoe wil
3. Hoe groot is die 'kleine' aanpassing? Je past iets aan omdat er sneeuwvlokjes zijn die zich gekwetst voelen, hoe klein die aanpassing ook is.
4. Iedere sukkel begrijpt dat het bijna niemand om ZP te doen is, en dat het om een achterliggend 'probleem' draait.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175438184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
Wat je ook doet en verandert: Er zullen altijd mensen zijn die zich gekwetst voelen. Niet alleen bij het Sinterklaasfeest maar met alles. Jij spreekt een waardeoordeel uit wie zich wel gekwetst mag voelen en wie niet, welke gekwetsten wel geholpen moeten worden en welke niet. Dat is pas discriminatie.
pi_175438199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Polderen heeft Nederland groot gemaakt. :P
Lubbers en Kok propaganda, wat alleen niet bekritiseerd is geweest omdat zoveel mensen de veren in hun kont -van de zelfbevleking door de eigen illusie bubble over het oh zo geweldige tolerante, met de best gezondheidszorg, en de minste armoede, en blabla Nederland- zo lekker vonden.

:T
pi_175438205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:58 schreef richolio het volgende:

[..]

Gewoon een kleine aanpassing aan het uiterlijk :? Genoeg manieren. Echt.
Veel mensen vinden dat helemaal niet nodig
Ook in Suriname ,Curaçao,Aruba en Bonaire zijn ze gek op zwarte piet *O*

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:02:20 #74
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175438238
Compromis: zwarte piet blijft zwart, maar we gaan actiever negers rekruteren als piet.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175438260
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef richolio het volgende:

[..]


[..]

Nee, waarom zouden we dat ineens moeten doen :? Echter is Sinterklaas een jaarlijks, nationaal volksfeest en er worden heel veel mensen - stelselmatig - mee geconfronteerd. Een kleine aanpassing, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Dit is weer het stukje ego waar ik het over had.

Wat ik in mijn post zeg: een kleine aanpassing. Maar niemand die precies op de post ingaat, behalve het argument "moeten we ons nu voor alles aanpassen?", wat natuurlijk totaal geen logische redenering is. Zoek eens toenadering mensen, jeetje. Het is echt niet alsof het kinderfeest vergaat als ZP aan een kleine verandering ondergaat.

En ik ben heus geen "snowflake" oid.
Wil je de intocht op tv veranderen of alles overal? Of...
pi_175438263
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:00 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Lubbers en Kok propaganda, wat alleen niet bekritiseerd is geweest omdat zoveel mensen de veren in hun kont -van de zelfbevleking door de eigen illusie bubble over het oh zo geweldige tolerante, met de best gezondheidszorg, en de minste armoede, en blabla Nederland- zo lekker vonden.

:T
Mja, dat een post als deze terecht komt in een topic over Zwarte Piet illustreert dan dus wel redelijk de 2e van mijn redenen om ZP aan te willen passen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:04:15 #77
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef richolio het volgende:

[..]


[..]

Nee, waarom zouden we dat ineens moeten doen :? Echter is Sinterklaas een jaarlijks, nationaal volksfeest en er worden heel veel mensen - stelselmatig - mee geconfronteerd. Een kleine aanpassing, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Dit is weer het stukje ego waar ik het over had.

Wat ik in mijn post zeg: een kleine aanpassing. Maar niemand die precies op de post ingaat, behalve het argument "moeten we ons nu voor alles aanpassen?", wat natuurlijk totaal geen logische redenering is. Zoek eens toenadering mensen, jeetje. Het is echt niet alsof het kinderfeest vergaat als ZP aan een kleine verandering ondergaat.

En ik ben heus geen "snowflake" oid.
Nou ja, jou wordt gevraagd naar HET argument, en jij komt zelf met 'jamaar, er worden mensen gekwetst hoor!'.

Maar inderdaad, ik ben het verder met je eens. Een toenadering, een gebaar, een kleine aanpassing.

Bijvoorbeeld diversiteit in het pieten en sintencorps? Of uitleg dat de kleur van de pieten niets met ras te maken heeft, maar met het werk in de schoorsteen? Zodat je nu ziet dat nieuwe pieten in het Sinterklaasjournaal, naarmate 5 december nadert, meer roetvegen krijgen?

Dat zijn duidelijke toenaderingen, wijzigingen. Zoals er al tientallen jaren steeds wijzigingen plaatsvinden. De Sjors&Sjimmie negerkarikatuur piet met kraaltjes en spiegeltjes en grote oorringen is al lang verdwenen, bijvoorbeeld.

Maar, ik ben benieuwd, welke 'kleine aanpassingen' en 'toenadering' wens jij nog meer?
pi_175438292
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Veel mensen vinden dat helemaal niet nodig
Ook in Suriname ,Curaçao,Aruba en Bonaire zijn ze gek op zwarte piet *O*

[ afbeelding ]
Schminken de zwarte zwarte pieten zich daar trouwens zwart(er)? Lijkt er wel op.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:05:27 #79
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438301
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2. Ik heb nou echt geen idee waar je naartoe wil
3. Hoe groot is die 'kleine' aanpassing? Je past iets aan omdat er sneeuwvlokjes zijn die zich gekwetst voelen, hoe klein die aanpassing ook is.
4. Iedere sukkel begrijpt dat het bijna niemand om ZP te doen is, en dat het om een achterliggend 'probleem' draait.
Ten eerste vind ik 'omdat er sneeuwvlokjes zijn' en 'iedere sukkel begrijp dat' geen normale manier van discussiëren. Op punt twee: wat begrijp je niet? Ik ben er met die post op uit dat me het prima lijkt dat er toenadering wordt gezocht, dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen en ik vraag me af waarom een aanpassing niet zou mogen, terwijl het vrijwel geen implicaties zou hebben. Als je op een specifiek onderdeel nadere toelichting wil dan ben ik daar van harte toe bereidt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:07:53 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175438355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik 'omdat er sneeuwvlokjes zijn' en 'iedere sukkel begrijp dat' geen normale manier van discussiëren. Op punt twee: wat begrijp je niet? Ik ben er met die post op uit dat me het prima lijkt dat er toenadering wordt gezocht, dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen en ik vraag me af waarom een aanpassing niet zou mogen, terwijl het vrijwel geen implicaties zou hebben. Als je op een specifiek onderdeel nadere toelichting wil dan ben ik daar van harte toe bereidt.
Wat is het percentage negers die zich gekwetst voelt door ZP?

Moet daar niet eerst meer onderzoek naar worden gedaan?
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:08:03 #81
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat je ook doet en verandert: Er zullen altijd mensen zijn die zich gekwetst voelen. Niet alleen bij het Sinterklaasfeest maar met alles. Jij spreekt een waardeoordeel uit wie zich wel gekwetst mag voelen en wie niet, welke gekwetsten wel geholpen moeten worden en welke niet. Dat is pas discriminatie.
Dit is geen discriminatie, want dat is niet wat discriminatie is. En ik bepaal niet wie zich gekwetst mag voelen en wie niet, dat staat echt nergens. Als er iemand is die dat bepaalt dan ben jij het, want 'ze moeten niet zo zeuren', toch? Althans, dat heb je niet letterlijk gezegd, maar dat is waar heel veel van je posts op neerkomen. Sorry, maar jouw verweer heeft weinig logica. En het zijn flauwe, onzinnige redeneringen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:09:58 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175438400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Cultuur is nooit statisch geweest. Dat heeft verder niets te maken met Zwarte Piet.

Wat verwacht je dan? Dat cultuur eindeloos hetzelfde blijft? Prima dat er verandering is wat mij betreft.
Ja, maar dat is een groeiend proces waar jaren overheen gaan. Nu wil een marginaal clubje stel op sprong eea veranderd zien. Dat lijkt me toch wel een saillant detail.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:10:36 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438411
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik 'omdat er sneeuwvlokjes zijn' en 'iedere sukkel begrijp dat' geen normale manier van discussiëren.
Ik mag dat best bij de naam noemen. Je weet precies wat ik ermee bedoel, dus de boodschap komt over. We hoeven niet met fluwelen handschoenen te discussiëren, dat is juist wat een discussie kapot maakt. Mensen durven niet meer buiten politiek correcte kaders te treden, terwijl dat zoo hard nodig is soms.

quote:
Op punt twee: wat begrijp je niet? Ik ben er met die post op uit dat me het prima lijkt dat er toenadering wordt gezocht, dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen en ik vraag me af waarom een aanpassing niet zou mogen, terwijl het vrijwel geen implicaties zou hebben. Als je op een specifiek onderdeel nadere toelichting wil dan ben ik daar van harte toe bereidt.
Toenadering =/= meteen hun zin geven. Je onderzoekt wat het daadwerkelijke probleem is, want ZP is dat niet. Er bestaat een echt probleem, waar ZP gewoon een marionet van is. Met symptoonbestreiding bereik je juist het tegenovergestelde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:10:59 #84
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438420
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:07 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat is het percentage negers die zich gekwetst voelt door ZP?

Moet daar niet eerst meer onderzoek naar worden gedaan?
Dat weet ik niet. Maar volgens dit rapport/onderzoek - onder bijna 40k man gedaan - https://eenvandaag.avrotr(...)ling_Zwarte_Piet.pdf, mag er van meer dan een kwart van de mensen aanpassing worden gedaan. En hier zit een stijgende lijn in: dit cijfer neemt almaar toe.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438431
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, dat een post als deze terecht komt in een topic over Zwarte Piet illustreert dan dus wel redelijk de 2e van mijn redenen om ZP aan te willen passen.
Leg dat verband eens, of is dit ook weer een gevoel wat niet verantwoordt hoeft te worden?

Van kritiek op de polderen 'propaganda' naar:

quote:
2) ik heb de indruk dat ZP nu door een substantiele groep wordt gebruikt als politiek instrument.
pi_175438435
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:53 schreef richolio het volgende:

[..]

[..]

Nee, waarom zouden we dat ineens moeten doen :? Echter is Sinterklaas een jaarlijks, nationaal volksfeest en er worden heel veel mensen - stelselmatig - mee geconfronteerd. Een kleine aanpassing, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Dit is weer het stukje ego waar ik het over had.

Wat ik in mijn post zeg: een kleine aanpassing. Maar niemand die precies op de post ingaat, behalve het argument "moeten we ons nu voor alles aanpassen?", wat natuurlijk totaal geen logische redenering is. Zoek eens toenadering mensen, jeetje. Het is echt niet alsof het kinderfeest vergaat als ZP aan een kleine verandering ondergaat.

En ik ben heus geen "snowflake" oid.
We worden veel meer geconfronteerd met het christendom en de islam dan eens in het jaar met zwarte piet die overigens al aangepast is.

Ik begin me echt gekwetst te voelen als heiden als ik weer eens lees over de vervolgingen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175438440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:08 schreef richolio het volgende:

[..]

Dit is geen discriminatie, want dat is niet wat discriminatie is. En ik bepaal niet wie zich gekwetst mag voelen en wie niet, dat staat echt nergens. Als er iemand is die dat bepaalt dan ben jij het, want 'ze moeten niet zo zeuren', toch? Althans, dat heb je niet letterlijk gezegd, maar dat is waar heel veel van je posts op neerkomen. Sorry, maar jouw verweer heeft weinig logica. En het zijn flauwe, onzinnige redeneringen.
Woon je toevallig in Amsterdam ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:12:00 #88
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438444
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Woon je toevallig in Amsterdam ?
Rotterdam.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:05 schreef richolio het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik 'omdat er sneeuwvlokjes zijn' en 'iedere sukkel begrijp dat' geen normale manier van discussiëren. Op punt twee: wat begrijp je niet? Ik ben er met die post op uit dat me het prima lijkt dat er toenadering wordt gezocht, dat er mensen zijn die zich gekwetst voelen en ik vraag me af waarom een aanpassing niet zou mogen, terwijl het vrijwel geen implicaties zou hebben. Als je op een specifiek onderdeel nadere toelichting wil dan ben ik daar van harte toe bereidt.
er toenadering wordt gezocht - door wie ?
Denk je nou echt dat de gewone normale Nederlanders die Zp zo wel ok vinden in de toekomst
willen samenwerken met een extreemlinkse antiracistische actiegroep zoals kozp?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:12:30 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175438461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:57 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou, er is nog niet mega veel aangepast ofzo. De meeste intochten e.d. hanteren nog steeds de oude Zwarte Piet. Daarom denk ik. En naar een marginaal extremistisch clubje activisten dat nooit genoeg heeft moet je niet blijven luisteren hè? Er zijn ook gewoon genuanceerde, normale tegenstanders
En die vinden het voorlopig wel prima zo. Het marginale extremistische clubje is wat de problemen veroorzaakt.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:12:45 #91
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438466
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:10 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Maar volgens dit rapport/onderzoek - onder bijna 40k man gedaan - https://eenvandaag.avrotr(...)ling_Zwarte_Piet.pdf, mag er van meer dan een kwart van de mensen aanpassing worden gedaan. En hier zit een stijgende lijn in: dit cijfer neemt almaar toe.
Maar dat een kwart vindt dat aanpassingen mogen, betekent dat de groep gekwetsten veel kleiner is.

En, ik stel de vraag nog maar eens aan je, welke aanpassingen wens je nog meer buiten wat ik hierboven al ergens schets?
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:12:58 #92
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438470
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die vinden het voorlopig wel prima zo. Het marginale extremistische clubje is wat de problemen veroorzaakt.
En de voorstanders van zp even veel.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438475
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, dat een post als deze terecht komt in een topic over Zwarte Piet illustreert dan dus wel redelijk de 2e van mijn redenen om ZP aan te willen passen.
In Curacao schminken negers die ZP spelen zich zwarter dan ze al zijn. Wat vind jij daarvan? Een kwalijke zaak? Verbieden? Zijn die negers racisten? Walg je daarvan?
pi_175438478
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een groeiend proces waar jaren overheen gaan. Nu wil een marginaal clubje stel op sprong eea veranderd zien. Dat lijkt me toch wel een saillant detail.

:+
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:13:21 #95
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438482
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die vinden het voorlopig wel prima zo. Het marginale extremistische clubje is wat de problemen veroorzaakt.
Aan weerszijden van de discussie, mag je wel stellen.
pi_175438484
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:10 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Maar volgens dit rapport/onderzoek - onder bijna 40k man gedaan - https://eenvandaag.avrotr(...)ling_Zwarte_Piet.pdf, mag er van meer dan een kwart van de mensen aanpassing worden gedaan. En hier zit een stijgende lijn in: dit cijfer neemt almaar toe.
Over domme argumenten gesproken; dat iets mag wil niet zeggen dat het dan ook moet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175438516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:12 schreef richolio het volgende:

[..]

Rotterdam.
Ah, nog zo’n stad die wel even voor de rest van Nederland uitmaakt wat ze van ZP moeten vinden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:14:39 #98
356891 Abed
hooggeleid
pi_175438523
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Over domme argumenten gesproken; dat iets mag wil niet zeggen dat het dan ook moet.
De knul die dacht dat Lubach pro piet is _O-
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175438534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In Curacao schminken negers die ZP spelen zich zwarter dan ze al zijn. Wat vind jij daarvan?
Net zo smakeloos. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:13 schreef Braindead2000 het volgende:

Een kwalijke zaak? Verbieden?
Zoals gezegd: nee, ik wil Zwarte Piet niet verbieden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:13 schreef Braindead2000 het volgende:

Zijn die negers racisten? Walg je daarvan?
Nee, en nee.

Hou nu toch eens op met het verzinnen van standpunten die ik niet inneem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175438544
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef Abed het volgende:

[..]

De knul die dacht dat Lubach pro piet is _O-
Abed is weer mad :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:15:33 #101
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438550
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Over domme argumenten gesproken; dat iets mag wil niet zeggen dat het dan ook moet.
Wat :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef Abed het volgende:

[..]

De knul die dacht dat Lubach pro piet is _O-
Wie? Gijs Rademaker?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438561
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Net zo smakeloos. :)

[..]

Zoals gezegd: nee, ik wil Zwarte Piet niet verbieden.

[..]

Nee, en nee.

Hou nu toch eens op met het verzinnen van standpunten die ik niet inneem.
Wat doen we dan met deze afvallige negers die geen roetpiet willen zijn?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:15:59 #103
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438566
Is er nou niemand die het met me eens is dat de NPO het gewoon goed heeft opgelost dit jaar? En dat het gewoon prima is als ze dit volhouden en dat dan de intochten 'in het land' vanzelf wel moderniseren?

Toch prima zo?
pi_175438575
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:10 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Maar volgens dit rapport/onderzoek - onder bijna 40k man gedaan - https://eenvandaag.avrotr(...)ling_Zwarte_Piet.pdf, mag er van meer dan een kwart van de mensen aanpassing worden gedaan. En hier zit een stijgende lijn in: dit cijfer neemt almaar toe.
En aanpassing waar? Overal? Alleen tv, alleen bij de npo? Ook rtl? Of ook in alle winkeletalge's, in alle straten? In alle ramen van huizen? In de huiskamer verstopt achter gesloten gordijnen?

Maak je roep tot aanpassing op dit vlak svp wat concreter.
pi_175438577
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat doen we dan met deze afvallige negers die geen roetpiet willen zijn?
Niets.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:17:05 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175438600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:15 schreef richolio het volgende:

[..]

Wat :?

[..]

Wie? Gijs Rademaker?
Jij geeft aan dat 25% van de mensen het oké vinden dat aanpassingen doorgevoerd worden aan Piet EN daarna gebruik je dat argument om aanpassingen goed te praten. Dat klopt natuurlijk niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175438610
De aflevering van Lubach over zp _O_ Mooi om te zien hoe hij alle onzin perfect als onzin aan de kant weet te schuiven en alles samenvat met een simpele afweging: een traditie onveranderd laten of voorkomen dat een minderheid gekwetst wordt.

Persoonlijk vind ik het totaal niet belangrijk om te voorkomen dat een minderheid wordt gekwetst dus ik hou me nog steeds afzijdig.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:17:36 #109
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175438616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:10 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Maar volgens dit rapport/onderzoek - onder bijna 40k man gedaan - https://eenvandaag.avrotr(...)ling_Zwarte_Piet.pdf, mag er van meer dan een kwart van de mensen aanpassing worden gedaan. En hier zit een stijgende lijn in: dit cijfer neemt almaar toe.
Dit zegt me niets.

Als het centrale argument is: 'ZP wordt momenteel als kwetsend ervaren voor zwarten', dan mag die claim toch wel gestaafd worden met cijfers?!

Zo moeilijk is dat niet. Ga gewoon een middagje posten bij een KFC.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175438617
quote:
Een blank geprivilegieerd NPO-mannetje die op een zaterdagmiddag even wat slappe argumenten op een papiertje zet die hier 100 topics geleden al onderuit gehaald zijn. Daar maak je echt geen indruk mee hoor. :D
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:17:38 #111
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438618
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat doen we dan met deze afvallige negers die geen roetpiet willen zijn?
Weigerpieten, kunnen wat mij betreft het dak op!
pi_175438619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:16 schreef Abed het volgende:

[..]

Nee JeSuisDroppiemongol _O-
Weer mad. Doe nou niet knul, ik rapporteer je gewoon.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:18:29 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:18:41 #114
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438648
Overigens, gekwetst worden is een keuze.
pi_175438663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:17 schreef jamesdeen het volgende:
De aflevering van Lubach over zp _O_ Mooi om te zien hoe hij alle onzin perfect als onzin aan de kant weet te schuiven en alles samenvat met een simpele afweging: een traditie onveranderd laten of voorkomen dat een minderheid gekwetst wordt.

Persoonlijk vind ik het totaal niet belangrijk om te voorkomen dat een minderheid wordt gekwetst dus ik hou me nog steeds afzijdig.
Het kan jou niet schelen als mensen worden gekwetst of zich belachelijk gemaakt voelen, of ongewenst geimiteerd worden ?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:19:19 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:17 schreef jamesdeen het volgende:
De aflevering van Lubach over zp _O_ Mooi om te zien hoe hij alle onzin perfect als onzin aan de kant weet te schuiven en alles samenvat met een simpele afweging: een traditie onveranderd laten of voorkomen dat een minderheid gekwetst wordt.

Persoonlijk vind ik het totaal niet belangrijk om te voorkomen dat een minderheid wordt gekwetst dus ik hou me nog steeds afzijdig.
Je bent tegen het tegemoet komen van een groep aanstellers en mensen met een hele grote fantasie, of je bent voor. Kies een kant potdorie :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175438670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een blanke geprivilegieerde NPO-mannetje die op een zaterdagmiddag even wat slappe argumenten op een papiertje zet die hier 100 topics geleden al onderuit gehaald zijn. Daar maak je echt geen indruk mee hoor. :D
Persoonlijk vind ik hem toch een stuk overtuigender dan jij ooit bent geweest. Maar ook dat is mijn persoonlijke mening. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:19:54 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het kan jou niet schelen als mensen worden gekwetst of zich belachelijk gemaakt voelen, of ongewenst geimiteerd worden ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:18 schreef BadderHaring het volgende:
Overigens, gekwetst worden is een keuze.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175438697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het kan jou niet schelen als mensen worden gekwetst of zich belachelijk gemaakt voelen, of ongewenst geimiteerd worden ?
Mensen zijn altijd gekwetst, over genderaanduiding, de kleur blauw, het gebruik van servetjes bij gebak of over Zwarte Piet. Laten we eens normaal blijven doen met zijn allen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:20:40 #120
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438699
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er zijn in de loop der jaren al meerdere consessies gedaan, het houdt een keer op.
Welke concessies dan precies?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:20:45 #121
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175438701
Ik was vandaag bij een Molukse klant die het gedoe om zwarte Piet net zo goed onzin vond. "Ik word wel eens treinkaper genoemd. Ik lach net zo hard mee". Deze man _O_ _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:20:52 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:21:24 #123
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef richolio het volgende:

[..]

Welke concessies dan precies?
Dat heb ik net uitvoerig uitgelegd, maar daar reageer je dan niet op.
pi_175438722
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij gaat voor een ander wel even bepalen dat hij zich toch echt gekwetst moet voelen?
Nee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175438723
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef ACT-F het volgende:
Ik was vandaag bij een Molukse klant die het gedoe om zwarte Piet net zo goed onzin vond. "Ik word wel eens treinkaper genoemd. Ik lach net zo hard mee". Deze man _O_ _O-
Iemand die een teringhekel heeft aan sneeuwvlokjes dus. Nice.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:21:32 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438726
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef ACT-F het volgende:
Ik was vandaag bij een Molukse klant die het gedoe om zwarte Piet net zo goed onzin vond. "Ik word wel eens treinkaper genoemd. Ik lach net zo hard mee". Deze man _O_ _O-
Zulke mensen hebben we nodig _O_
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175438746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Net zo smakeloos. :)

[..]

Zoals gezegd: nee, ik wil Zwarte Piet niet verbieden.

[..]

Nee, en nee.

Hou nu toch eens op met het verzinnen van standpunten die ik niet inneem.
Smakeloos ?
Mogen ze dat zelf bepalen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:22:50 #128
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438749
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef ACT-F het volgende:
Ik was vandaag bij een Molukse klant die het gedoe om zwarte Piet net zo goed onzin vond. "Ik word wel eens treinkaper genoemd. Ik lach net zo hard mee". Deze man _O_ _O-
Is dat dan een Blacky Helper?
pi_175438750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef richolio het volgende:

[..]

Welke concessies dan precies?
Joehoe

Wat vraag jij?

Aanpassing waar? Overal? Alleen tv, alleen bij de npo? Ook rtl? Of ook in alle winkeletalages, in alle straten? In alle ramen van huizen? In de huiskamer verstopt achter gesloten gordijnen?

Maak je roep tot aanpassing op dit vlak svp wat concreter.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:22:58 #130
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175438754
Nederlanders hebben over het algemeen de pest aan opgedrongen zaken, en de hele wens tot verandering voelt als opgedrongen. ZP is de laatste 10 jaar al fors veranderd.
Hat het zo gelaten , dan verandert ie echt wel spontaan, langzaam maar zeker. Nu creeert deze hele discussie alleen maar racisme, iets waar de anti-pieten juist zo tegen zijn :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175438756
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Smakeloos ?
Mogen ze dat zelf bepalen ?
Natuurlijk mogen ze dat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:23:06 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175438757
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:20 schreef ACT-F het volgende:
Ik was vandaag bij een Molukse klant die het gedoe om zwarte Piet net zo goed onzin vond. "Ik word wel eens treinkaper genoemd. Ik lach net zo hard mee". Deze man _O_ _O-
Dit zie ik graag.

Fuck slachtoffergedrag.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:23:19 #133
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438761
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:21 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat heb ik net uitvoerig uitgelegd, maar daar reageer je dan niet op.
Ik zie niet alles. Ik post hier voor het eerst, maar ik merk wel dat je ineens heel veel notificaties krijgt :{ Ik heb ook nog andere dingen te doen, zoals tv kijken
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

willen samenwerken met een extreemlinkse antiracistische actiegroep zoals kozp?
Wat is toch extreemlinks ?
Vroeger waren dat communisten en anarchisten die een revolutie wilden om kapitalisten te verdrijven.
Nu ben je al extreemlinks als je fel anti ZP ben?
Kun je ook zeggen dat wie fel pro-ZP is extreemrechts is ?

Dat is die begrippen uithollen en maar plakken op je vijanden.
pi_175438771
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk mogen ze dat.
waarom schrijf je dan dat soort BS ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:23:52 #136
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik zie niet alles. Ik post hier voor het eerst, maar ik merk wel dat je ineens heel veel notificaties krijgt :{ Ik heb ook nog andere dingen te doen, zoals tv kijken
Lees even terug dan. Dan hoeven anderen niet steeds te herhalen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:24:08 #137
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438781
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou ja, jou wordt gevraagd naar HET argument, en jij komt zelf met 'jamaar, er worden mensen gekwetst hoor!'.

Maar inderdaad, ik ben het verder met je eens. Een toenadering, een gebaar, een kleine aanpassing.

Bijvoorbeeld diversiteit in het pieten en sintencorps? Of uitleg dat de kleur van de pieten niets met ras te maken heeft, maar met het werk in de schoorsteen? Zodat je nu ziet dat nieuwe pieten in het Sinterklaasjournaal, naarmate 5 december nadert, meer roetvegen krijgen?

Dat zijn duidelijke toenaderingen, wijzigingen. Zoals er al tientallen jaren steeds wijzigingen plaatsvinden. De Sjors&Sjimmie negerkarikatuur piet met kraaltjes en spiegeltjes en grote oorringen is al lang verdwenen, bijvoorbeeld.

Maar, ik ben benieuwd, welke 'kleine aanpassingen' en 'toenadering' wens jij nog meer?
pi_175438783
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waarom schrijf je dan dat soort BS ?
Kennelijk zie jij er een strijdigheid in. Maar dan zul je dat toch echt even moeten uitleggen.

Ik neem aan dat ik het een smakeloze negerkarikatuur mag vinden, net zoals iedereen er een mening over mag hebben?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175438834
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het kan jou niet schelen als mensen worden gekwetst of zich belachelijk gemaakt voelen, of ongewenst geimiteerd worden ?
Niet echt
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:26:11 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:22 schreef Koen66 het volgende:
Nederlanders hebben over het algemeen de pest aan opgedrongen zaken, en de hele wens tot verandering voelt als opgedrongen. ZP is de laatste 10 jaar al fors veranderd.
Hat het zo gelaten , dan verandert ie echt wel spontaan, langzaam maar zeker. Nu creeert deze hele discussie alleen maar racisme, iets waar de anti-pieten juist zo tegen zijn :')
Het zorgt niet voor racisme, het zorgt voor polarisatie. Die eeuwige drang om de sneeuwvlokken der minderheidsgroepen tegemoet te komen zorgt er juist voor dat de kloof voor die groepen als geheel niet bepaald kleiner wordt. Nederlanders hebben een pokkehekel aan dat huilgedrag, het gaat immers keihard tegen die Hollandse nuchterheid in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175438850
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is toch extreemlinks ?
Vroeger waren dat communisten en anarchisten die een revolutie wilden om kapitalisten te verdrijven.
Nu ben je al extreemlinks als je fel anti ZP ben?
Kun je ook zeggen dat wie fel pro-ZP is extreemrechts is ?

Dat is die begrippen uithollen en maar plakken op je vijanden.
gewoon hier even vragen - die weten wel wie KOZP is

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175438865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik zie niet alles. Ik post hier voor het eerst, maar ik merk wel dat je ineens heel veel notificaties krijgt :{ Ik heb ook nog andere dingen te doen, zoals tv kijken
Best dan maak ik mijn vraag wel algemeen.

wat is uberhaupt de eis?
Aanpassen?


Aanpassing waar? Overal? Alleen tv, alleen bij de npo? Ook rtl? Of ook in alle winkeletalages, in alle straten? In alle ramen van huizen? In de huiskamer verstopt achter gesloten gordijnen?

Maak die roep tot aanpassing op dit vlak svp wat concreter.
pi_175438868
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit zie ik graag.

Fuck slachtoffergedrag.
Je gaat toch niet beweren dat die man zegt: noem mij en Molukkers maar treinkapers ?
Slachtoffergedrag is ook : janken van 'molukkers worden boos als ik ze treinkapers noem'

Zover ik weet vinden de meeste Molukkers het niet leuk, maar men probeert er mee te leven en doen er lacherig over.
Sommigen mensen weer niet in bepaalde situaties. En gelijk hebben ze.
pi_175438870
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is toch extreemlinks ?
Vroeger waren dat communisten en anarchisten die een revolutie wilden om kapitalisten te verdrijven.
Nu ben je al extreemlinks als je fel anti ZP ben?
Kun je ook zeggen dat wie fel pro-ZP is extreemrechts is ?

Dat is die begrippen uithollen en maar plakken op je vijanden.
Huilen over de vorm ipv de inhoud. Iemand die PVVers bruinhemden noemt maar nu jankt kan ik niet serieus nemen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:26:53 #145
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175438871
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zorgt niet voor racisme, het zorgt voor polarisatie. Die eeuwige drang om de sneeuwvlokken der minderheidsgroepen tegemoet te komen zorgt er juist voor dat de kloof voor die groepen als geheel niet bepaald kleiner wordt.
dat dus :Y
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:27:05 #146
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438879
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:22 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Joehoe

Wat vraag jij?

Aanpassing waar? Overal? Alleen tv, alleen bij de npo? Ook rtl? Of ook in alle winkeletalages, in alle straten? In alle ramen van huizen? In de huiskamer verstopt achter gesloten gordijnen?

Maak je roep tot aanpassing op dit vlak svp wat concreter.
Een algemene aanpassing inderdaad. Uiteraard bepalen gemeentes e.d. die een intocht organiseren zelf welke Piet ze gebruiken, zoals dat ook zou moeten blijven. Iedereen moet die vrijheid hebben. Ik weet ook wel dat dat een soort grijs gebied is, en het is ook moeilijk. En ook bedrijven moeten die vrijheid behouden. Het is gewoon als samenleving een beetje handreiking zoeken. Tv, beeldmateriaal op straat etc. Televisie is overigens by far het grootste medium lijkt me (wat betreft Sinterklaas dan), dus laten we daar eens beginnen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Net zo smakeloos. :)

[..]

Zoals gezegd: nee, ik wil Zwarte Piet niet verbieden.

[..]

Nee, en nee.

Hou nu toch eens op met het verzinnen van standpunten die ik niet inneem.
Jij keurt als wit geprivilegieerd mens dus een zwarte traditie in Curaçao af waar door Antillianen volop van genoten wordt? |:(

pi_175438892
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat toch niet beweren dat die man zegt: noem mij en Molukkers maar treinkapers ?
Slachtoffergedrag is ook : janken van 'molukkers worden boos als ik ze treinkapers noem'

Zover ik weet vinden de meeste Molukkers het niet leuk, maar men probeert er mee te leven en doen er lacherig over.
Sommigen mensen weer niet in bepaalde situaties. En gelijk hebben ze.
Ben jij nu voor deze man aan het bepalen hoe hij zich dient te voelen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:27:29 #149
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438894
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Best dan maak ik mijn vraag wel algemeen.

wat is uberhaupt de eis?
Aanpassen?


Aanpassing waar? Overal? Alleen tv, alleen bij de npo? Ook rtl? Of ook in alle winkeletalages, in alle straten? In alle ramen van huizen? In de huiskamer verstopt achter gesloten gordijnen?

Maak die roep tot aanpassing op dit vlak svp wat concreter.
ja ja, was al aan het reageren. Rustig an.

het is een grijs gebied, maar gelukkig is het algemene bewustzijn er al een beetje. Dus dat is al mooi
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438911
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Een algemene aanpassing inderdaad. Uiteraard bepalen gemeentes e.d. die een intocht organiseren zelf welke Piet ze gebruiken, zoals dat ook zou moeten blijven. Iedereen moet die vrijheid hebben. Ik weet ook wel dat dat een soort grijs gebied is, en het is ook moeilijk. En ook bedrijven moeten die vrijheid behouden. Het is gewoon als samenleving een beetje handreiking zoeken. Tv, beeldmateriaal op straat etc. Televisie is overigens by far het grootste medium lijkt me (wat betreft Sinterklaas dan), dus laten we daar eens beginnen.
Je lult een hoop maar zegt helemaal niks concreets vriend.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175438926
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gewoon hier even vragen - die weten wel wie KOZP is

[ afbeelding ]
Dus jij weet niet wat extreemlinks is ?
Lul dan niet zo slap.
Zover ik weet wilt KOZP geen communistische of anarchistische revolutie, desnoods met geweld.
pi_175438927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij keurt als wit geprivilegieerd mens dus een zwarte traditie in Curaçao af waar door Antillianen volop van genoten wordt?
En alweer fout.

Zou je je willen beperken tot mijn standpunt, en daar geen karikatuur van willen maken zoals je dat ook graag doet van negers?

Dankjewel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:28:48 #153
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438932
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Een algemene aanpassing inderdaad. Uiteraard bepalen gemeentes e.d. die een intocht organiseren zelf welke Piet ze gebruiken, zoals dat ook zou moeten blijven. Iedereen moet die vrijheid hebben. Ik weet ook wel dat dat een soort grijs gebied is, en het is ook moeilijk. En ook bedrijven moeten die vrijheid behouden. Het is gewoon als samenleving een beetje handreiking zoeken. Tv, beeldmateriaal op straat etc. Televisie is overigens by far het grootste medium lijkt me (wat betreft Sinterklaas dan), dus laten we daar eens beginnen.
Wat lul je nou slap man. Op TV is die aanpassing al lang gaande :').

Je negeert gewoon alle argumenten die mensen hier geven en herhaalt alleen dom je eigen plaat :').
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:29:05 #154
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438943
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je lult een hoop maar zegt helemaal niks concreets vriend.
Doe je rustig maat? Ik zeg meerdere malen dat ik het ook een grijs gebied vind. Maar de nationale intocht en televisie vind ik al een mooie begin.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:29:07 #155
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175438944
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het kan jou niet schelen als mensen worden gekwetst of zich belachelijk gemaakt voelen, of ongewenst geimiteerd worden ?
Natuurlijk wel.

Maar moslims mogen toch hun geloof beoefenen?

Ja, het is als man best kwetsend dat voorhuiden worden weggesneden. En dat geleerd wordt dat ongelovigen naar de hel gaan. Wat heb ik ooit verkeerd gedaan?
Die Lebenslust bringt dich um.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:29:18 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175438948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus jij weet niet wat extreemlinks is ?
Lul dan niet zo slap.
Zover ik weet wilt KOZP geen communistische of anarchistische revolutie, desnoods met geweld.
Zulke begrippen hebben geen vaste betekenis, dat weet je heel goed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:29:58 #157
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175438972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef richolio het volgende:

[..]

Doe je rustig maat? Ik zeg meerdere malen dat ik het ook een grijs gebied vind. Maar de nationale intocht en televisie vind ik al een mooie begin.
Nou, dan zijn we klaar. Het begin is daar supermooi gemaakt. De rest volgt vanzelf.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:30:23 #158
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438982
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat lul je nou slap man. Op TV is die aanpassing al lang gaande :').

Je negeert gewoon alle argumenten die mensen hier geven en herhaalt alleen dom je eigen plaat :').
Neuh, mijn posts zijn prima.

Overigens was de klassieke Piet nog gewoon familiaar te zien op tv, en ook het Sinterklaasjournaal/de intocht. Dus ik weet niet waar jij hebt gekeken
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175438983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ik het een smakeloze negerkarikatuur mag vinden, net zoals iedereen er een mening over mag hebben?
En daar hoort het bij te blijven: Een persoonlijke mening voor en van jezelf.

Mooi dat jij dat hebt, jij bent hier alleen om te filosoferen en discuseert niet met een doel. Zeer respectwaardig.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:30:26 #160
356891 Abed
hooggeleid
pi_175438985
Ik sprak vandaag wat kinderen die blij waren dat op school alleen roetveegpieten waren geweest, de grote mensen moesten eens ophouden met in het verleden te leven en ruzie te maken zeiden ze.
Prachtig soms, de vooruitgang in dit land. De jeugd heeft de toekomst.
#kippenvel #change.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:30:35 #161
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175438989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we klaar. Het begin is daar supermooi gemaakt. De rest volgt vanzelf.
Dat is het dus niet echt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439003
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En daar hoort het bij te blijven: Een persoonlijke mening voor en van jezelf.

Mooi dat jij dat hebt, jij bent hier alleen om te filosoferen en discuseert niet met een doel. Zeer respectwaardig.
Thanks. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:31:40 #163
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175439023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Neuh, mijn posts zijn prima.

Overigens was de klassieke Piet nog gewoon familiaar te zien op tv, en ook het Sinterklaasjournaal/de intocht. Dus ik weet niet waar jij hebt gekeken
Er is diversiteit onder de pieten en sinten. Er is duidelijke framing dat de kleur niets met ras te maken heeft.

Jij zoekt 'kleine aanpassingen en toenadering'. Nou die is er.

Maar jij wil iets anders dan wat je zegt. Jij wil grote aanpassingen. Jij wilt geen zwarte piet meer zien.
pi_175439043
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef richolio het volgende:

[..]

Dat is het dus niet echt.
Wat mis je nog dan?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef richolio het volgende:

[..]

Doe je rustig maat? Ik zeg meerdere malen dat ik het ook een grijs gebied vind. Maar de nationale intocht en televisie vind ik al een mooie begin.
Dit jaar roetveegpiet en een witte Piet. Wat wil je nog meer dan?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef richolio het volgende:

[..]

Doe je rustig maat? Ik zeg meerdere malen dat ik het ook een grijs gebied vind. Maar de nationale intocht en televisie vind ik al een mooie begin.
Een begin naar wat?

Wat is de aanpassing die jou tevreden maakt. Niks grijsgebied, je weet immers een begin dan heb je ook een doel.

Wat is dat?

Want hier zeg je niks, je noemt niks wat aangepast zou moeten worden:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:27 schreef richolio het volgende:

[..]

Een algemene aanpassing inderdaad. Uiteraard bepalen gemeentes e.d. die een intocht organiseren zelf welke Piet ze gebruiken, zoals dat ook zou moeten blijven. Iedereen moet die vrijheid hebben. Ik weet ook wel dat dat een soort grijs gebied is, en het is ook moeilijk. En ook bedrijven moeten die vrijheid behouden. Het is gewoon als samenleving een beetje handreiking zoeken. Tv, beeldmateriaal op straat etc. Televisie is overigens by far het grootste medium lijkt me (wat betreft Sinterklaas dan), dus laten we daar eens beginnen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:34:42 #167
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439118
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Er is diversiteit onder de pieten en sinten. Er is duidelijke framing dat de kleur niets met ras te maken heeft.

Jij zoekt 'kleine aanpassingen en toenadering'. Nou die is er.
En ik ben ook zeker blij dat het beetje bij beetje wordt aangepast. Het bewustzijn is er onder de samenleving, dus die trein gaat ook niet meer stoppen. In onderzoeken zie je ook een opwaartse trend wat betreft het billijken van Piet, dus ja. Eigenlijk ben ik wel tevreden inderdaad :Y

Ik kwam hier alleen om mijn 2 cents te spuien. Vind echter wel dat het verweer echt super vijandig was, dat was dan wel weer jammer. Een beetje net als de extreme ZP-activisten (voor- en tegenstanders). Maar goed, dat is iets wat zelfs ik niet kan veranderen.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439121
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

En alweer fout.

Zou je je willen beperken tot mijn standpunt, en daar geen karikatuur van willen maken zoals je dat ook graag doet van negers?

Dankjewel.
_O_ _O-
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:36:17 #169
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175439167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef richolio het volgende:

[..]

En ik ben ook zeker blij dat het beetje bij beetje wordt aangepast. Het bewustzijn is er onder de samenleving, dus die trein gaat ook niet meer stoppen. In onderzoeken zie je ook een opwaartse trend wat betreft het billijken van Piet, dus ja. Eigenlijk ben ik wel tevreden inderdaad :Y

Godver. :')

Nou, mooi dan. Toppie. Je weet het goed te verbergen.
pi_175439170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef richolio het volgende:

[..]

En ik ben ook zeker blij dat het beetje bij beetje wordt aangepast. Het bewustzijn is er onder de samenleving, dus die trein gaat ook niet meer stoppen. In onderzoeken zie je ook een opwaartse trend wat betreft het billijken van Piet, dus ja. Eigenlijk ben ik wel tevreden inderdaad :Y

Ik kwam hier alleen om mijn 2 cents te spuien. Vind echter wel dat het verweer echt super vijandig was, dat was dan wel weer jammer. Een beetje net als de extreme ZP-activisten (voor- en tegenstanders). Maar goed, dat is iets wat zelfs ik niet kan veranderen.
Dat komt omdat je komt blèren om aanpassing maar niks concreets geeft. Sommige noemen dat vijandig anderen noemen dat slechte argumentatie.

Feit blijft dat je dus gewoon anti Piet bent. Niks gematigd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439173
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

En alweer fout.

Zou je je willen beperken tot mijn standpunt, en daar geen karikatuur van willen maken zoals je dat ook graag doet van negers?

Dankjewel.
Je zegt zelf dat je Curaçaose zwarte zwarte pieten die zich zwarter schminken smakeloos vindt. Hoe moet ik dit anders uitleggen?
pi_175439200
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Thanks. :)
Ik meen het. En ik ben slechts een primitief dier met een doel. Zonder ironie.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:38:02 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175439213
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:30 schreef Abed het volgende:
Ik sprak vandaag wat kinderen die blij waren dat op school alleen roetveegpieten waren geweest, de grote mensen moesten eens ophouden met in het verleden te leven en ruzie te maken zeiden ze.
Prachtig soms, de vooruitgang in dit land. De jeugd heeft de toekomst.
#kippenvel #change.
Dat kunnen ze alleen zeggen wegens indoctrinatie van hun poco ouders, docenten en het SJ.
pi_175439226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef richolio het volgende:

[..]

En ik ben ook zeker blij dat het beetje bij beetje wordt aangepast. Het bewustzijn is er onder de samenleving, dus die trein gaat ook niet meer stoppen. In onderzoeken zie je ook een opwaartse trend wat betreft het billijken van Piet, dus ja. Eigenlijk ben ik wel tevreden inderdaad :Y

Ik kwam hier alleen om mijn 2 cents te spuien. Vind echter wel dat het verweer echt super vijandig was, dat was dan wel weer jammer. Een beetje net als de extreme ZP-activisten (voor- en tegenstanders). Maar goed, dat is iets wat zelfs ik niet kan veranderen.
Noem gewoon man en paard en zeg wat je wil aanpassen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:38:27 #175
356891 Abed
hooggeleid
pi_175439230
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

En alweer fout.

Zou je je willen beperken tot mijn standpunt, en daar geen karikatuur van willen maken zoals je dat ook graag doet van negers?

Dankjewel.
Savage.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:38:30 #176
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439234
Zijn er al negers gesignaleerd met schmink op om roetveegpiet teb worden? :+
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:40:31 #177
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439294
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat komt omdat je komt blèren om aanpassing maar niks concreets geeft. Sommige noemen dat vijandig anderen noemen dat slechte argumentatie.

Feit blijft dat je dus gewoon anti Piet bent. Niks gematigd.
Intochten (gemeentelijk en nationaal), televisie, beelden op straat (en dat zijn er veel). Met de vijandigheid van de tegenpartij hadden mijn posts niets te maken. Het begon al bij Nattekat, daar in het begin. Trouwens, ik ben totaal geen anti-Piet. Ik ben gewoon een Piet-criticus :Y Piet is zelf top natuurlijk

Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt ook iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:40:49 #178
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Noem gewoon man en paard en zeg wat je wil aanpassen.
Oké, maar uh, dat heb ik dus al een paar keer gedaan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:41:47 #179
356891 Abed
hooggeleid
pi_175439326
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Oké, maar uh, dat heb ik dus al een paar keer gedaan.
Je bent nieuw hier Richoliogod? Dat is schering en inslag in deze toppa.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175439337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Oké, maar uh, dat heb ik dus al een paar keer gedaan.
,,Intochten (gemeentelijk en nationaal), televisie, beelden op straat (en dat zijn er veel). ''

Dit?

[ Bericht 19% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-12-2017 23:48:27 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:42:18 #181
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:41 schreef Abed het volgende:

[..]

Je bent nieuw hier Richoliogod? Dat is schering en inslag in deze toppa.
Ik ben nieuw hier inderdaad -O- Gelijk duidelijk wat dit topic is ook
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat je Curaçaose zwarte zwarte pieten die zich zwarter schminken smakeloos vindt. Hoe moet ik dit anders uitleggen?
Dat moet je niet anders uitleggen, da's nou precies het probleem... dat doe je wel. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175439346
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Intochten (gemeentelijk en nationaal), televisie, beelden op straat (en dat zijn er veel). Met de vijandigheid van de tegenpartij hadden mijn posts niets te maken. Het begon al bij Nattekat, daar in het begin. Trouwens, ik ben totaal geen anti-Piet. Ik ben gewoon een Piet-criticus :Y Piet is zelf top natuurlijk

Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt ook iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
Voor de derde keer, op tv roetveegpiet en zelfs witte pieten. Wat wil je nog meer? Wees eens CONCREET.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439359
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:38 schreef Koen66 het volgende:
Zijn er al negers gesignaleerd met schmink op om roetveegpiet teb worden? :+
een chocoladechippiet




:@
pi_175439370
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:38 schreef Koen66 het volgende:
Zijn er al negers gesignaleerd met schmink op om roetveegpiet teb worden? :+
De Piethaters zien nogal gauw in een neger een slaaf. Piet mag dus elke kleur hebben behalve zwart als ik het goed begrijp. En dan noemen ze de pietenliefhebbers de racisten. :')
pi_175439376
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:38 schreef Koen66 het volgende:
Zijn er al negers gesignaleerd met schmink op om roetveegpiet teb worden? :+
Negers mogen geen Piet meer zijn.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:43:49 #187
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439381
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Negers mogen geen Piet meer zijn.
discriminatie :o
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:45:30 #188
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439420
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:42 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Voor de derde keer, op tv roetveegpiet en zelfs witte pieten. Wat wil je nog meer? Wees eens CONCREET.
God. Geen karikaturen. Hoe duidelijk moet dat zijn? Geen zuiver zwarte huid in combinatie met gouden ringen en dikke, rode lippen. En ook nu is die afschildering nog steeds actief; ook op al die plekken die ik noemde. Er zijn veel manieren om dat te bereiken.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439433
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Maar moslims mogen toch hun geloof beoefenen?

Ja, het is als man best kwetsend dat voorhuiden worden weggesneden. En dat geleerd wordt dat ongelovigen naar de hel gaan. Wat heb ik ooit verkeerd gedaan?
Juist, die discriminerende teksten moeten weg uit godsdienst, allemaal naar de hemel ongeacht hoe we leven.
Die gekke god moet ook maar eens met de tijd mee, weg met discriminatie.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175439439
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:37 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik meen het. En ik ben slechts een primitief dier met een doel. Zonder ironie.
Dat had ik wel door. Het was een oprechte 'thanks'. ;)

Op zich heb ik ook wel doelen, maar verwacht die niet op FOK te verwezelijken. Voor mij is de discussie over ZP op verschillende manieren interessant, maar ik heb verder geen uitgesproken doel in deze discussie.

Ik vind het vooral boeiend om 'het grote publiek' te zien worstelen met een betrekkelijk eenvoudig moreel vraagstuk. Het is wel goed dat er in zekere zin een filosofische discussie wordt gevoerd. Aan de andere kant is het erg pijnlijk om te zien hoe elementair het allemaal blijft. Men lijkt maar niet voorbij de basics te komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:47:04 #191
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439455
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:45 schreef richolio het volgende:

[..]

God. Geen karikaturen. Hoe duidelijk moet dat zijn? Geen zuiver zwarte huid in combinatie met gouden ringen en dikke, rode lippen. En ook nu is die afschildering nog steeds actief; ook op al die plekken die ik noemde. Er zijn veel manieren om dat te bereiken.
zulke pieten heb ik al jaren niet meer gezien
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175439467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:45 schreef richolio het volgende:

[..]

God. Geen karikaturen. Hoe duidelijk moet dat zijn? Geen zuiver zwarte huid in combinatie met gouden ringen en dikke, rode lippen. En ook nu is die afschildering nog steeds actief; ook op al die plekken die ik noemde. Er zijn veel manieren om dat te bereiken.
Dus je bent a) anti ZWARTE Piet en b) je hebt geen benul van de aanpassingen die al gedaan zijn.

Genoteerd.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:47:46 #193
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439469
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:47 schreef Koen66 het volgende:

[..]

zulke pieten heb ik al jaren niet meer gezien
Loop je wel eens over straat eind november en begin december? Want de meeste mensen zien dat wel gewoon.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:48:11 #194
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439481
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dus je bent a) anti ZWARTE Piet en b) je hebt geen benul van de aanpassingen die al gedaan zijn.

Genoteerd.
Hé, goede manier van de discussie aangaan! +1 hoor :Y Echt, wat een topic.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439482
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Loop je wel eens over straat eind november en begin december? Want de meeste mensen zien dat wel gewoon.
Dus aanpassing afdwingen in alle gemeentes. Hoe? De gemeente organiseert vaak niet de intocht dat doet de sinterklaasvereniging.

Dus dan moet de sinterklaasvereniging iets afgedwongen worden, op straffe? Of de gemeente zou de intocht desnoods niet moeten toelaten?
pi_175439488
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:45 schreef richolio het volgende:

[..]

God. Geen karikaturen. Hoe duidelijk moet dat zijn? Geen zuiver zwarte huid in combinatie met gouden ringen en dikke, rode lippen. En ook nu is die afschildering nog steeds actief; ook op al die plekken die ik noemde. Er zijn veel manieren om dat te bereiken.
Snap je zelf nou niet hoe racistisch deze gedachte is? Je suggereert dat zwart zijn iets is om je te schamen.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:49:38 #197
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439513
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:48 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dus aanpassing afdwingen in alle gemeentes. Hoe? De gemeente organiseert vaak niet de intocht dat doet de sinterklaasvereniging.

Dus dan moet de sinterklaasvereniging iets afgedwongen worden, op straffe? Of de gemeente zou de intocht desnoods niet moeten toelaten?
Zie je mijn eerdere posts waarin ik zeg dat niets afgedwongen moet worden en dat iedereen zijn keuzevrijheid zou moeten behouden? Dus je post gaat niet helemaal op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Snap je zelf nou niet hoe racistisch deze gedachte is? Je suggereert dat zwart zijn iets is om je te schamen.
:') god
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439520
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Loop je wel eens over straat eind november en begin december? Want de meeste mensen zien dat wel gewoon.
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:48 schreef richolio het volgende:

[..]

Hé, goede manier van de discussie aangaan! +1 hoor :Y Echt, wat een topic.
Blijkbaar zien een hele hoop mensen niet wat jij hier komt verkondigen. Beetje pretentieus van je om dit stellig te verkondigen te vervolgens te gaan janken als iemand je bij het naampje noemt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:50:24 #199
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Loop je wel eens over straat eind november en begin december? Want de meeste mensen zien dat wel gewoon.
bij intochten in grotere steden is er echt van alles aangepast imho, die karikaturen zie je echt steeds minder
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:51:19 #200
356891 Abed
hooggeleid
pi_175439571
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Zie je mijn eerdere posts waarin ik zeg dat niets afgedwongen moet worden en dat iedereen zijn keuzevrijheid zou moeten behouden? Dus je post gaat niet helemaal op.

[..]

:') god
Het zijn niet eens trollen he, dat is het ergste nog :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175439576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Zie je mijn eerdere posts waarin ik zeg dat niets afgedwongen moet worden en dat iedereen zijn keuzevrijheid zou moeten behouden? Dus je post gaat niet helemaal op.

[..]

:') god
Dus je wilt niks. Mooi :)

Oh en sorry voor het fanatisme. Ik dacht dat er eindelijk iemand kwam die man en paard zou noemen.

Ik was wat enthousiast.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:51:43 #202
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439580
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

[..]

Blijkbaar zien een hele hoop mensen niet wat jij hier komt verkondigen.
Omdat dit klaarblijkelijk een overwegend pro-pieten topic is.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439590
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:50 schreef Koen66 het volgende:

[..]

bij intochten in grotere steden is er echt van alles aangepast imho, die karikaturen zie je echt steeds minder
Binnen de randstad genoeg aangepast, daarbuiten laten ze die linkse pretentieuze grachtengordelinteelt hun gang gaan en trekken ze hun eigen plan, kijk naar die Friezen, die moeten niks van de sneeuwvlokjes hebben :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:52:08 #204
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Het zijn niet eens trollen he, dat is het ergste nog :')
Beter gaan we hier weg man, dit wordt niets
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:51 schreef Abed het volgende:

[..]

Het zijn niet eens trollen he, dat is het ergste nog :')
Ja, het lijkt vooral een pure afwezigheid van debating skills. De stromannen vliegen ons om de oren, maar degenen die ze gooien hebben het volgens mij niet eens door. Ze komen er meer reflexmatig uit ofzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175439615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat dit klaarblijkelijk een overwegend pro-pieten topic is.
Goh, daar gaat je stellige verkondiging dat iedereen Piet aangepast wil hebben, zo tjoep de prullenbak in.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Zie je mijn eerdere posts waarin ik zeg dat niets afgedwongen moet worden en dat iedereen zijn keuzevrijheid zou moeten behouden? Dus je post gaat niet helemaal op.

[..]

:') god
Voel je je ook gekwetst dat de hulpjes/slaafjes van de Kerstman altijd wit zijn? Ik vermoed van niet. Conclusie is dus dat jij zwart zijn ziet als iets waarvoor je je moet schamen. :{
pi_175439639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:52 schreef richolio het volgende:

[..]

Beter gaan we hier weg man, dit wordt niets
En zover je het gemist hebt: dit gaat al 121 topicdelen zo. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175439644
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Zie je mijn eerdere posts waarin ik zeg dat niets afgedwongen moet worden en dat iedereen zijn keuzevrijheid zou moeten behouden? Dus je post gaat niet helemaal op.

[..]

:') god
Dus je wilt verandering op tv en dergelijke doorvoeren maar niemand dwingen? Hoe zie je dat voor je als ik graag zwarte pieten op tv wil zien?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:52 schreef richolio het volgende:

[..]

Beter gaan we hier weg man, dit wordt niets
Een klassieker:
"Hij is een vriend van Abed, hij is een vriend van Aaaaaabeed, hij is een vriend van Abed"

Ja dit is getroll, haha een geintje, om het luchtig te houden.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:54:51 #211
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_175439658
Gaan ze morgen nog los in Dokkum?
pi_175439672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:40 schreef richolio het volgende:

[..]

Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt ook iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
Hear, hear, dat is wat ik altijd zeg als het hele land weer eens in rep en roer is over een ~maatschappelijk probleem van epische proporties jawohl~

Als Putin, Trump en Kimmie dalijk met bommen gaan gooien gaan we nog terug denken aan onze Zwarte Pieten discussies. Hadden we toen nog maar wat leuks met onze tijd gedaan!
Boe zei het spookje, terwijl het alleen maar gedag zei.
pi_175439676
Anti Pieten die huilen over stropoppen, wat lees ik hier toch allemaal weer voor circlejerkgedrag.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Anti Pieten die huilen over stropoppen, wat lees ik hier toch allemaal weer voor circlejerkgedrag.
Als je je aangesproken voelde dan kan ik je bevestigen dat dat terecht is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:56:25 #215
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175439700
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Goh, daar gaat je stellige verkondiging dat iedereen Piet aangepast wil hebben, zo tjoep de prullenbak in.
Kan je de post quoten waarin ik zeg dat iedereen Piet aangepast wil hebben :? Ik heb wel net gezegd dat iets meer dan een kwart van de mensen dat prima vindt, maar het lijkt me niet dat 25 procent iedereen representeert. Beetje raar dat je dingen verzint, maar goed
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175439703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:54 schreef Blubbertut het volgende:
Gaan ze morgen nog los in Dokkum?
Word lachen morgen denk ik.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175439706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:54 schreef Blubbertut het volgende:
Gaan ze morgen nog los in Dokkum?
Linkse fascisten gaan schreeuwen op een verlaten parkeerterrein :D en daarvoor drie uur in een bus zitten :D

Oh ja en als je wit bent mag je wel meedoen maar moet je achteraan gaan staan :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:54 schreef Blubbertut het volgende:
Gaan ze morgen nog los in Dokkum?
Ja. Wordt erg man. Ze gaan vastvriezen, maar komen uiteindelijk weer los.
pi_175439714
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Linkse fascisten gaan schreeuwen op een verlaten parkeerterrein :D en daarvoor drie uur in een bus zitten :D

Oh ja en als je wit bent mag je wel meedoen maar moet je achteraan gaan staan :D
Ook achterin de bus zitten?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 1 december 2017 @ 23:57:58 #220
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439723
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:56 schreef richolio het volgende:

[..]

Kan je de post quoten waarin ik zeg dat iedereen Piet aangepast wil hebben :? Ik heb wel net gezegd dat iets meer dan een kwart van de mensen dat prima vindt, maar het lijkt me niet dat 25 procent iedereen representeert. Beetje raar dat je dingen verzint, maar goed
ik vind het prima dat Piet aangepast wordt, maar laat het natuurlijk gebeuren en niet opgedrongen . Piet nu is ook al heel anders dan Piet in de jaren 70. Maar de Anti Pieten hebben haast en willen de verandering morgen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175439726
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je je aangesproken voelde dan kan ik je bevestigen dat dat terecht is.
Ik zou nog meer de moral highground zoeken, je kan vast nog iets verder de deugdhoek induiken met je postgedrag.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439742
hier staan ze morgen :7

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 december 2017 @ 23:58:48 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175439744
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:56 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Word lachen morgen denk ik.

[ afbeelding ]
Wij zijn tegen racisme! Houd er wel rekening mee dat wij een gigantisch racistisch clubje zijn. Fijne dag nog :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175439772
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wij zijn tegen racisme! Houd er wel rekening mee dat wij een gigantisch racistisch clubje zijn. Fijne dag nog :W
Het is dat de teksten op joop langs een controle gaan, in 2013 was dit al duidelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175439789
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik zou nog meer de moral highground zoeken, je kan vast nog iets verder de deugdhoek induiken met je postgedrag.
Joh, ik kan je nu al nauwelijks meer zien. Bovendien is het best fris hier boven. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175439790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:57 schreef Koen66 het volgende:

[..]

ik vind het prima dat Piet aangepast wordt, maar laat het natuurlijk gebeuren en niet opgedrongen . Piet nu is ook al heel anders dan Piet in de jaren 70. Maar de Anti Pieten hebben haast en willen de verandering morgen
Omdat de VN Sinterklaas en piet binnen aanzienlijke tijd gaat opnemen op een of andere onschendbaarheidslijst.
pi_175439822
Als nou elke traditie, elke klucht, elk circus zwartgeverfde mensen bevatte die zich raar gedragen dan hadden de Pietenhaters een punt maar we hebben maar 1 traditie met zwart geverfde mensen waar honderden tradities/kluchten/voorstellingen etc tegenover staan waar vooral witte mensen zich raar gedragen en niemand problemen mee heeft . De enige conclusie die overblijft is dus dat pietenhaters zwart zijn zien als iets waarvoor je je moet schamen. :{
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:02:04 #228
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_175439823
Staan er al wagens van CNN, Fox, en RT?

Maar serieus, wordt zo schijtziek van die hele discussie, ben blij als het weer januari is...
pi_175439828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het kan jou niet schelen als mensen worden gekwetst of zich belachelijk gemaakt voelen, of ongewenst geimiteerd worden ?
Okee serieus; mensen die het wat kan schelen als iemand aangeeft zich gekwetst, of zoiets, te voelen als ze (menen dat ze) ongewenst geïmiteerd worden??? Jij bent zo'n een?

Is dit nu weer waar we over een paar jaar eindeloos over aan het bakkeleien gaan? Nou flikker dan maar gelijk alle cabaret, stand up comedy, comedy tv shows door de plee dan.

Dit is toch wel weer een nieuw niveautje droeftoeterlarij. Het einde raakt echt zoek als mensen zo gaan denken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175439830
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Joh, ik kan je nu al nauwelijks meer zien. Bovendien is het best fris hier boven. :)
En Wodan roomt daar nog weer eens ver boven. Vrolijk Sinterklaas.
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:02:42 #231
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439835
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Als nou elke traditie, elke klucht, elk circus zwartgeverfde mensen bevatte die zich raar gedragen dan hadden de Pietenhaters een punt maar we hebben maar 1 traditie met zwart geverfde mensen waar honderden tradities/kluchten/voorstellingen etc tegenover staan waar vooral witte mensen zich raar gedragen en niemand problemen mee heeft . De enige conclusie die overblijft is dus dat pietenhaters zwart zijn zien als iets waarvoor je je moet schamen. :{
en ze hebben lange tenen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175439837
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:58 schreef StaceySinger het volgende:
hier staan ze morgen :7

[ afbeelding ]
Helemaal niks in Dokkum. Gaan ze vast over janken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:42 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat je er mensen mee kwetst, en dat lijkt me reden genoeg. :Y Bovendien is de bewering dat men met een kleine aanpassing aan Piet het kinderfeest om zeep helpt een onzinnige maar vooral een misleidende stellingname. Waarom geen middenweg zoeken? Je leeft nou eenmaal in een open samenleving en niemand "verliest" daarmee (ik weet dat het ook wel een beetje om het aangetaste ego gaat). Ik weet ook wel dat jij geen reet geeft om het dichten van kloven en toenadering zoeken om zo een win-win oplossing te vormen (stukje ego weer), maar ik ben blij dat niet iedereen zo is. Dan zou Nederland namelijk 100 jaar terug in de tijd leven.
Je 'kwets' er misschien wat mensen mee, maar dan nog. Het is een keuze om je gekwetst te voelen. Je kan er ook gewoon je schouders over ophalen en doorlopen. Bovendien, zoals je kunt lezen in die instructie, is de groep 'gekwetsten' uitermate racistisch tegen over blanken. Dit is ook te zien in de items die geschoten zijn buiten de rechtzalen, de reacties en stellingen van de kopstukken in de verschillende media. Tevens schuwen ze geen geweld, wat bewezen is in een aantal veroordelingen en schaamteloze vertoningen tijdens intochten.
Bovendien gaat het niet om ZP, het gaat om ordinair geld. De gewenste schadevergoedingen voor de slavernij zodat deze groep schaamteloos hun eigen falen in hun leven kan afdekken. Over de dode ruggen van hun voorouders.

En nu wil jij beweren dat we naar die mensen moeten luisteren? Ik maakte nooit onderscheid tussen gekleurde medemensen en de inheemse europeanen. Dat hebben zij voor elkaar gekregen dat ik dat wel doe nu. Tevens is het maar een kleine groep, want blijkbaar leeft het ook niet zo tussen die bevolkingsgroep. Alleen bij die kleine trieste racistische extremistische minderheid.

En daar achter wil jij je scharen? Denk nog eens heel goed na.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175439873
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wij zijn tegen racisme! Houd er wel rekening mee dat wij een gigantisch racistisch clubje zijn. Fijne dag nog :W
Volgens sommige mensen hier moet ZP per direct aangepast worden want racistisch, maar was deze oproep slechts “een beetje verderfelijk”.

Ja, echt. Deze uitgesproken racistische benadering was slechts “een beetje verderfelijk”.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175439905
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:02 schreef Koen66 het volgende:

[..]

en ze hebben lange tenen
In een multiculturele samenleving kan je met alles een andere subcultuur 'beledigen'. Moet je dan met 1000 andere dingen rekening gaan houden? Dan wordt het wel een hele ernstige maatschappij en best ondoenlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:08:26 #236
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439923
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In een multiculturele samenleving kan je met alles een andere subcultuur 'beledigen'. Moet je dan met 1000 andere dingen rekening gaan houden? Dan wordt het wel een hele ernstige maatschappij en best ondoenlijk.
dat dus :Y
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175439954
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Veel mensen vinden dat helemaal niet nodig
Ook in Suriname ,Curaçao,Aruba en Bonaire zijn ze gek op zwarte piet *O*

[ afbeelding ]
Mooi man dit.

En hier staan hun neven en nichten 'witte' mensen uit te kafferen dat ze morgen hun bek moeten houden op hun feestje.

En nog steeds mensen die naar hun willen luisteren...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175439956
[quote]0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ha, ik ben een van de weinige hier die altijd logische argumenten heeft of logische gevolgen beschrijf van de achterlijke argumenten die pietenhaters hebben. Geef me je beste argument tegen ZP en ik laat je alle hoeken van de kamer zien. Kom maar op als je durf. :7
[/quote
ik
durf,
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:11:05 #239
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175439967
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:10 schreef Jaroon het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 1 december 2017 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ha, ik ben een van de weinige hier die altijd logische argumenten heeft of logische gevolgen beschrijf van de achterlijke argumenten die pietenhaters hebben. Geef me je beste argument tegen ZP en ik laat je alle hoeken van de kamer zien. Kom maar op als je durf. :7
[/quote
ik
durf,
nu nog leren quoten :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175439992
Sowieso zitten er twee kanten aan dit verhaal. Aan de ene kant kun je je afvragen of en hoe veel mensen zich werkelijk gekwetst voelen door Zwarte Piet.

Maar aan de andere kant moet je je ook gewoon afvragen of je verkleden als een negerkarikatuur iets is dat je wilt doen. Zou het OK zijn om een homo een "vieze flikker" te noemen als je weet dat die homo dat niet erg vindt? Als ik voor mezelf spreek zou ik zeggen "nee".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175439994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:02 schreef Koen66 het volgende:

[..]

en ze hebben lange tenen
Het past wel goed in het plaatje van een Goedmens die zich omringen wil met slachtoffers om zijn morele superioriteit te bevredigen. Je ziet hier ook dat Pietenhaters een broertje dood hebben aan zwarte mensen die propiet zijn. Die nemen ze niet serieus, zien het zelfs als uitschot want 1 ding moet je een Goedmens niet flikken en dat is hem een zielig slachtoffer afhandig maken. Dan breekt de hel los.
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:17:07 #242
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175440073
Zijn de blanke NL-ers die ZP weg willen hebben dezelfde als die de grenzen wijd open willen zetten voor vluchtelingen?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175440085
Kijk maar naar Ebru Umar en Hirsi Ali. Verguist worden ze door het Goedvolk omdat ze weigeren hun opgelegde slachtofferrol te spelen.
pi_175440106
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:11 schreef Koen66 het volgende:

[..]

nu nog leren quoten :P
En jij lopen.
pi_175440119
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:56 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Word lachen morgen denk ik.

[ afbeelding ]
Ik heb hier dus nog geen 1 reactie op gezien van de antipieten die verdwijnen van racisme zo hoog in het vaandel hebben staan in hun continue stroom van argumenten.

Niks.

Malorus, kijkertje, abed, bluesdude, riccholio... Wat vinden jullie hier nu van?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:12 schreef Molurus het volgende:
Sowieso zitten er twee kanten aan dit verhaal. Aan de ene kant kun je je afvragen of en hoe veel mensen zich werkelijk gekwetst voelen door Zwarte Piet.

Maar aan de andere kant moet je je ook gewoon afvragen of je verkleden als een negerkarikatuur iets is dat je wilt doen. Zou het OK zijn om een homo een "vieze flikker" te noemen als je weet dat die homo dat niet erg vindt? Als ik voor mezelf spreek zou ik zeggen "nee".
'filosofisch' gezien wil ik wel eens meegaan.

negerkarikatuur dus... en een homo "vieze flikker noemen" en mij een gore heiden.

Nee dat is niet iets wat ik wil doen. Maar het is ook niet iets wat ik ander zou verbieden (zolang het geen laster wordt).

Jij wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 02-12-2017 00:25:33 ]
pi_175440131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:17 schreef Koen66 het volgende:
Zijn de blanke NL-ers die ZP weg willen hebben dezelfde als die de grenzen wijd open willen zetten voor vluchtelingen?
Hier zit wel een enorme overlap in idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440140
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Malorus, kijkertje, abed, bluesdude, riccholio... Wat vinden jullie hier nu van?
Onhandig op z'n best. Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze strategie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440214
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:19 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar het is ook niet iets wat ik ander zou verbieden (zolang het geen laster wordt).

Jij wel?
Nee, ik ook niet. Ik ben op alle mogelijke manieren tegen het introduceren van nieuwe wetgeving voor dit vraagstuk, dat heb ik meermalen aangegeven. :)

Zolang iedereen zich aan de wet houdt is er geen juridisch probleem, en de beoordeling daarvan laat ik met alle liefde over aan juristen enzo.

Los daarvan is er ook een morele dimensie. Wat is wel of niet fatsoenlijk? De ideeen daarover veranderen continu, en niemand heeft *echt* gelijk. Er zijn geen absolute morele waarheden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het past wel goed in het plaatje van een Goedmens die zich omringen wil met slachtoffers om zijn morele superioriteit te bevredigen. Je ziet hier ook dat Pietenhaters een broertje dood hebben aan zwarte mensen die propiet zijn. Die nemen ze niet serieus, zien het zelfs als uitschot want 1 ding moet je een Goedmens niet flikken en dat is hem een zielig slachtoffer afhandig maken. Dan breekt de hel los.
Reigersbos. Het filmpje is verwijderd helaas.

Antipieten stonden daar een agent met een kleurtje die de demonstranten en passanten uit elkaar hield, minutenlang uit te kafferen voor 'huisneger'.

Maar ze willen vooral niet herinnerd worden aan de slavernij die anti's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440246
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Helemaal niks in Dokkum. Gaan ze vast over janken.
Als de Friezen wel komen, worden ze door de randstedelijke media neergezet als achterlijke racistische provincialen. Als de Friezen niet komen durven ze het debat niet aan. De Friezen staan voor een lastig dilemma.
standaarddrinker
pi_175440259
Reason against racism. En vervolgens in 1 bericht 13 keer de huidskleur van iemand benadrukken 8)7
pi_175440278
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:25 schreef RobbieRonald het volgende:
Reason against racism. En vervolgens in 1 bericht 13 keer de huidskleur van iemand benadrukken 8)7
Dat heeft iets zeer paradoxaals inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440286
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Onhandig op z'n best. Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze strategie.
Onhandig? Dit is het toonbeeld van onderscheid maken op basis van ras en huidskleur. DE definitie.

En daar ben jij het voor aan het opnemen.

Walgelijk. Infaam. Abject. Hypocriet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:26:50 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440293
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:12 schreef Molurus het volgende:
Maar aan de andere kant moet je je ook gewoon afvragen of je verkleden als een negerkarikatuur iets is dat je wilt doen.
Kap alsjeblieft met je mening als feit brengen :|W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175440299
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Reigersbos. Het filmpje is verwijderd helaas.

Antipieten stonden daar een agent met een kleurtje die de demonstranten en passanten uit elkaar hield, minutenlang uit te kafferen voor 'huisneger'.

Maar ze willen vooral niet herinnerd worden aan de slavernij die anti's.
Waarom deden ze dat.
pi_175440307
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onhandig? Dit is het toonbeeld van onderscheid maken op basis van ras en huidskleur. DE definitie.

En daar ben jij het voor aan het opnemen.

Walgelijk. Infaam. Abject. Hypocriet.
Hoe kom je daar bij? Ik had tot vandaag niet van dit clubje gehoord. Waarom zou ik nu deze club moeten verdedigen?

Deze stijl van debatteren is wel ietwat vermoeiend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:28:20 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440318
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:25 schreef RobbieRonald het volgende:
Reason against racism. En vervolgens in 1 bericht 13 keer de huidskleur van iemand benadrukken 8)7
Het echte fascisme zit bij Antifa, het echte racisme zit bij anti-racisme.

Wat een tijd leven we toch in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175440319
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kap alsjeblieft met je mening als feit brengen :|W
Moeite met lezen? Ik breng helemaal niets als feit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440324
Geinig dat witte mensen nu als untermenschen behandeld moeten worden binnen hun groep. Waarschijnlijk zijn hun whitey helpers het daar ook mee eens, uit een gevoel van diepe witte schuld. Als deze mensen het voor het zeggen krijgen draait het uiteindelijk uit op white genocide.
standaarddrinker
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:28:51 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440327
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moeite met lezen? Ik breng helemaal niets als feit.
Ojawel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175440330
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ojawel.
:Z
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:29:43 #263
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175440338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:28 schreef DrDentz het volgende:
Geinig dat witte mensen nu als untermenschen behandeld moeten worden binnen hun groep. Waarschijnlijk zijn hun whitey helpers het daar ook mee eens, uit een gevoel van diepe witte schuld. Als deze mensen het voor het zeggen krijgen draait het uiteindelijk uit op white genocide.
dat is in landen als Zimbabwe prima gelukt :Y
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:30:15 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

:Z
Wederom: jij vindt dat iets zo is. Prima. Dan ga je het alleen niet als argument gebruiken in wat voor verdediging dan ook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175440384
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wederom: jij vindt dat iets zo is. Prima. Dan ga je het alleen niet als argument gebruiken in wat voor verdediging dan ook.
Ik benadruk in zo'n beetje elke post dat ik mijn mening geef en geen feitelijke claims doe. Dat jij daar koste wat kost iets anders in wilt lezen is niet mijn probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440411
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wederom: jij vindt dat iets zo is. Prima. Dan ga je het alleen niet als argument gebruiken in wat voor verdediging dan ook.
Wat is er precies zo spannend aan de constatering dat zwarte Piet een negerkarikatuur is?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175440444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:28 schreef DrDentz het volgende:
Geinig dat witte mensen nu als untermenschen behandeld moeten worden binnen hun groep. Waarschijnlijk zijn hun whitey helpers het daar ook mee eens, uit een gevoel van diepe witte schuld. Als deze mensen het voor het zeggen krijgen draait het uiteindelijk uit op white genocide.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:35:47 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik benadruk in zo'n beetje elke post dat ik mijn mening geef en geen feitelijke claims doe. Dat jij daar koste wat kost iets anders in wilt lezen is niet mijn probleem.
Een afweging beschrijven is geen mening. Je brengt het als feit. Dan kan je nu glashard ontkennen, maar dat is precies wat daar staat.

Wees een vent en geef gewoon toe dat het meer is dan alleen een mening voor je.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175440464
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een afweging beschrijven is geen mening. Je brengt het als feit. Dan kan je nu glashard ontkennen, maar dat is precies wat daar staat.

Wees een vent en geef gewoon toe dat het meer is dan alleen een mening voor je.
Geen denken aan. Je kunt stampvoeten wat je wilt, maar het is uitsluitend mijn mening.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:36:49 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440466
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er precies zo spannend aan de constatering dat zwarte Piet een negerkarikatuur is?
Dat is een mening, geen feit en dient uit elke vorm van discussie weggelaten te worden. Meningen zijn geen argumenten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 00:37:46 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175440480
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen denken aan. Je kunt stampvoeten wat je wilt, maar het is uitsluitend mijn mening.
Hou die mening dan voor jezelf tenzij je nadrukkelijk je mening wil uitleggen. Het heeft geen plaats in een discussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175440481
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:27 schreef BilmemKi het volgende:

[..]

Waarom deden ze dat.
Omdat de gekleurde agent tussen allemaal blanke collega's stond de orde te bewaken tegen de letterlijk schreeuwende antipieten.
De anti's vonden dat niet zo leuk dat ze niet vrijelijk 'hun stem' konden laten horen, en keerde zich vervolgens tegen hem. Alsof de agent hun verraden had.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:38:22 #273
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175440488
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat de gekleurde agent tussen allemaal blanke collega's stond de orde te bewaken tegen de letterlijk schreeuwende antipieten.
De anti's vonden dat niet zo leuk dat ze niet vrijelijk 'hun stem' konden laten horen, en keerde zich vervolgens tegen hem. Alsof de agent hun verraden had.
hoe triest kan je zijn :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175440516
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Koen66 het volgende:

[..]

dat is in landen als Zimbabwe prima gelukt :Y
Maakt de mensens anders?
pi_175440526
Waarom is zwarte piet zo belangrijk voor zoveel mensen?
pi_175440546
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hou die mening dan voor jezelf tenzij je nadrukkelijk je mening wil uitleggen. Het heeft geen plaats in een discussie.
Een mod die me komt vertellen dat ik in een forum m'n mening voor me moet houden? Het moet niet gekker worden.

Feiten kun je verder onderbouwen, maar meningen monden toch altijd ergens uit in gewoon meningen... er is niet meer. Ik zie dan ook niet wat er verder onderbouwd zou moeten worden aan "ik vind het een smakeloze negerkarikatuur". Zo komt het gewoon op mij over. Dat is mijn perceptie. Het is geen claim of uitspraak over de geschiedenis van ZP, en het is ook geen oordeel over hoe dit overkomt op zwarte mensen. Meer zit er niet achter die uitspraak, dus daar zul je het echt mee moeten doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:41:16 #277
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175440555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:39 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maakt de mensens anders?
:?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175440599
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er precies zo spannend aan de constatering dat zwarte Piet een negerkarikatuur is?
Lijkt mij nogal racistisch om in elk zwart geverfd mens dat zich een beetje raar gedraagt een neger te zien. Kijk jij zo neer op negers dat alles wat zich kinderachtachtig gedraagd en zwart geverfd is je aan een neger doet denken? :{
pi_175440619
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is een mening, geen feit en dient uit elke vorm van discussie weggelaten te worden. Meningen zijn geen argumenten.
Dat jij het een mening vindt maakt iets natuurlijk nog geen mening. Het is gewoon een vrij standaard blackface, een gebruikelijk stereotype in de westerse geschiedenis. De overdreven rode lippen zijn een gebruikelijk kenmerk bijvoorbeeld.

Waarom is dat zo moeilijk te accepteren. Als je gezellig negerclowntje wil spelen doe je dat toch lekker?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175440627
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Ik had tot vandaag niet van dit clubje gehoord. Waarom zou ik nu deze club moeten verdedigen?

Deze stijl van debatteren is wel ietwat vermoeiend.
Helemaal niet. Het is waar de groep zeurpieten voor staat. Dit is onder andere de ware aard van het beestje. Dit zijn de mensen die vooraan staan om ZP de nek om te draaien. Deze mensen willen de 'verandering' waar onder andere jij voor aan het discussieren bent met dezelfde argumentatie.

Het zoveelste in een reeks van voorbeelden waaruit blijkt dat dit groepje volk simpelweg intens racistisch is. Kun je wel zeggen dat je er nog nooit van gehoord had, maar of het nu dit is of kozp of de freedom riders, het is allemaal van hetzelfde laken en pak. Dezelfde mensen, dezelfde mening.

Ik zou als ik jou was bij mezelf gaan nadenken over waarvoor ik nou eigenlijk sta. En hard.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440670
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het zoveelste in een reeks van voorbeelden waaruit blijkt dat dit groepje volk simpelweg intens racistisch is. Kun je wel zeggen dat je er nog nooit van gehoord had, maar of het nu dit is of kozp of de freedom riders, het is allemaal van hetzelfde laken en pak. Dezelfde mensen, dezelfde mening.

Ik zou als ik jou was bij mezelf gaan nadenken over waarvoor ik nou eigenlijk sta. En hard.
Wat een bullcrap. Waarom zou iedereen die voor aanpassing van het uiterlijk van ZP is exact dezelfde opvattingen en motieven moeten hebben?

Ik ben een voorstander van het aanpassen van het uiterlijk, maar ben niet van plan dit clubje te gaan verdedigen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440678
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:38 schreef Koen66 het volgende:

[..]

hoe triest kan je zijn :')
Jep.
Dat is dus het niveau van dat volk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440700
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat jij het een mening vindt maakt iets natuurlijk nog geen mening. Het is gewoon een vrij standaard blackface, een gebruikelijk stereotype in de westerse geschiedenis. De overdreven rode lippen zijn een gebruikelijk kenmerk bijvoorbeeld.

Waarom is dat zo moeilijk te accepteren. Als je gezellig negerclowntje wil spelen doe je dat toch lekker?
Waarom heb jij zo'n lage dunk van negers?
pi_175440709
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 23:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat had ik wel door. Het was een oprechte 'thanks'. ;)

Op zich heb ik ook wel doelen, maar verwacht die niet op FOK te verwezelijken. Voor mij is de discussie over ZP op verschillende manieren interessant, maar ik heb verder geen uitgesproken doel in deze discussie.

Ik vind het vooral boeiend om 'het grote publiek' te zien worstelen met een betrekkelijk eenvoudig moreel vraagstuk. Het is wel goed dat er in zekere zin een filosofische discussie wordt gevoerd. Aan de andere kant is het erg pijnlijk om te zien hoe elementair het allemaal blijft. Men lijkt maar niet voorbij de basics te komen.
Oh, enlighten us, you overlord, als het allemaal zo 'eenvoudig' is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175440726
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom heb jij zo'n lage dunk van negers?
Omdat ik heel slecht ben in basketbal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175440748
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een bullcrap. Waarom zou iedereen die voor aanpassing van het uiterlijk van ZP is exact dezelfde opvattingen en motieven moeten hebben?
Al die groepjes likken elkaars reet schoon. Zeker op dot onderwerp.

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten hoe je door het leven wil gaan. Realiseer je alleen wel dat je de taal en argumenten spreekt die vergelijkbaar zijn met een stel intense racisten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440749
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat jij het een mening vindt maakt iets natuurlijk nog geen mening. Het is gewoon een vrij standaard blackface, een gebruikelijk stereotype in de westerse geschiedenis. De overdreven rode lippen zijn een gebruikelijk kenmerk bijvoorbeeld.

Waarom is dat zo moeilijk te accepteren. Als je gezellig negerclowntje wil spelen doe je dat toch lekker?
Laat blackface lekker in de VS waar die thuishoort.
Met de roe gehad vroeger?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175440759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:40 schreef papert het volgende:
Waarom is zwarte piet zo belangrijk voor zoveel mensen?
Omdat het godverdomme onze cultuur is KANKERLUL!!
standaarddrinker
pi_175440767
Wat een rukforum. And Now for Something Completely Different.
pi_175440771
[quote]0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:41 schreef Koen66 het volgende:

[..]et
Je dekt van niet
pi_175440778
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat jij het een mening vindt maakt iets natuurlijk nog geen mening. Het is gewoon een vrij standaard blackface, een gebruikelijk stereotype in de westerse geschiedenis. De overdreven rode lippen zijn een gebruikelijk kenmerk bijvoorbeeld.

Waarom is dat zo moeilijk te accepteren. Als je gezellig negerclowntje wil spelen doe je dat toch lekker?
Dat is het al lang niet meer. Het is een kindervriend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oh, enlighten us, you overlord, als het allemaal zo 'eenvoudig' is.
Dit gaat voornamelijk over de perceptie van mensen en hoe die mettertijd verandert. Noem het een "culturele zeitgeist". Daar is niks mis mee. En dat dat invloed heeft op tradities en gebruiken ook niet.

Eerlijk gezegd zie ik verder geen probleem in het vraagstuk zelf: laten we tradities blijven vormgeven in de context van die veranderende morele tijdgeest.

Geheel los van het vraagstuk zelf is deze discussie ook een soort verkapte politieke discussie geworden. Het is geen toeval dat de fanatiekste pro-pieten bij partijen als PVV en FvD zitten en de fanatiekste tegenstanders aan de andere kant van het politieke spectrum.

Dat laatste vind ik nog het meest zorgwekkende.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175440791
Dat automatisch refreshen is dan wel weer handig moet ik zeggen.
pi_175440793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Omdat het godverdomme onze cultuur is KANKERLUL!!
Niet lief... Eikel had ook gemogen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175440799
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat jij het een mening vindt maakt iets natuurlijk nog geen mening. Het is gewoon een vrij standaard blackface, een gebruikelijk stereotype in de westerse geschiedenis. De overdreven rode lippen zijn een gebruikelijk kenmerk bijvoorbeeld.

Waarom is dat zo moeilijk te accepteren. Als je gezellig negerclowntje wil spelen doe je dat toch lekker?
Don't judge a book by it's cover.

Bv de rode lippen. Overdreven rode lippen die de schijn tegen hebben hoeven niet, maar met rode lippen op zich is niets mis mee, zeker niet als daar een (cultuur historische) betekenis aan gegeven kan worden, en dat is dus zo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175440803
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er precies zo spannend aan de constatering dat zwarte Piet een negerkarikatuur is?
Die constatering is niet spannend, die constatering is simpelweg onjuist.
pi_175440809
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Al die groepjes likken elkaars reet schoon. Zeker op dot onderwerp.

Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten hoe je door het leven wil gaan. Realiseer je alleen wel dat je de taal en argumenten spreekt die vergelijkbaar zijn met een stel intense racisten.
Sorry, maar ik kan me echt op geen enkele manier verantwoordelijk voelen voor de uitspraken van reason against racism.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:56:37 #298
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175440815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan me echt op geen enkele manier verantwoordelijk voelen voor de uitspraken van reason against racism.
ik krijg al jeuk van die naam :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_175440830
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die constatering is niet spannend, die constatering is simpelweg onjuist.
Ik vind hem eigenlijk zo'n 'Pickaninny' stereotype, zo'n kleine neger die altijd actief is en lenig is en nooit pijn heeft enzo.

standaarddrinker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')