abonnement Unibet Coolblue
pi_175258597
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1304941/energienota-hoger

De energierekening gaat fors hoger uitvallen voor huishoudens. Het ministerie van Financiën heeft berekend dat het gemiddelde huishouden jaarlijks een 35 procent hogere energierekening kan verwachten, dat zou zo'n 138 euro extra zijn tegen 2021.

Voorgaande zou echter een veel te gunstige voorstelling van zaken zijn. Het zou eerder gaan om enkele honderden euro's per jaar per huishouden dat de energierekening zal stijgen. Bij de gunstige voorstelling van zaken is uitgegaan, dat huishoudens dankzij een goede isolatie en zonnepanelen weinig energiekosten zullen hebben. Dat betreft echter maar een relatief kleine groep die het gemiddelde aan energiekosten sterk omlaag haalt. De meeste huishoudens verkeren om verschillende redenen niet in deze omstandigheden.

Interessant is het om te weten dat de Nederlandse gas- en energieprijzen al tot de hoogste in Europa behoren.

In dit artikel uit 2013 wordt genoemd dat de gasprijzen met meer dan 250 procent zijn gestegen.

Uit 2013: https://www.bnr.nl/nieuws(...)000-bijna-verdubbeld

quote:
In de afgelopen 12 jaar werd stroom 30 procent duurder. De gasprijs steeg met 250 procent. Dit ligt volgens Erik Smith van Gaslicht.com niet aan de energieprijzen zelf, maar aan de energiebelasting die in de loop der jaren steeds verder werd verhoogd.
Voor veel huishoudens hebben energielasten een belangrijk aandeel in de vaste lasten. De kachel nog maar een paar graadjes lager zetten en een extra trui aan voor veel huishoudens.

Voor bedrijven ligt het anders. Zo kan ik in dit artikel bijvoorbeeld vinden dat de glastuinbouw maar een fractie betaald van het bedrag dat huishoudens moeten betalen voor gas.

Uit 2015 http://www.boerderij.nl/H(...)r-voor-gas-1550418W/

quote:
De doorgaans kleinschalige glastuinbouwbedrijven verbruiken veel energie. Vanaf 2015 betalen tuinders tot een verbruik van 170.000 kubieke meter 3,1 cent per kubieke meter gas in plaats van 19,3 cent.
pi_175259227
Gelukkig wordt de dividendbelasting afgeschaft.
pi_175259489
De kachel een tandje lager heeft weinig nut als de energiebelasting en heffingen verder stijgen.
  donderdag 23 november 2017 @ 14:27:37 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175259561
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:36 schreef rutger05 het volgende:
De energierekening gaat fors hoger uitvallen voor huishoudens. Het ministerie van Financiën heeft berekend dat het gemiddelde huishouden jaarlijks een 35 procent hogere energierekening kan verwachten, dat zou zo'n 138 euro extra zijn tegen 2021.
Hoe komen ze bij deze getallen en percentages? Lijkt me bijeengeraapt.....
pi_175259613
Ja natuurlijk krijgt iedereen opeens magisch een veel zuiniger huis. Al die mensen in de sociale huurwoningen, appartementen met VvE's en in huurhuizen wonen hebben echt veel keus hierin. En mensen die wel een eigen koopwoning hebben kunnen makkelijk die tienduizenden euro's ophoesten voor isolatie. Stiekum is de enige oplossing dat alle huizen van voor de jaren 90 gesloopt moeten worden (zeker die van de jaren 50-60) om aan het droomwereldje van de overheid te voldoen, maar leg dat maar eens uit aan een huiseigenaar die denkt dat zijn verrotte jaren 60 woning bijna 3 ton waard is.
pi_175259787
Hopelijk houdt dit monsterlijke kabinet maar kort stand.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_175259831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hopelijk houdt dit monsterlijke kabinet maar kort stand.
Ja want een partij als Groenlinks zal inderdaad de energierekening flink gaan verlagen

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_175259875
Als je als kabinet duurzame vergroening wil is dit niet direct de manier om publieke support te krijgen.
pi_175260115
quote:
Het ministerie van Financiën heeft berekend dat het gemiddelde huishouden jaarlijks een 35 procent hogere energierekening kan verwachten, dat zou zo'n 138 euro extra zijn tegen 2021.
Ik betaal nu rond de 150 p/m, volgens mij is dit redelijk gemiddeld. Dan kom je dus met 35 % op een (jaarlijkse) stijging van 600+ euro per jaar niet 138 euro :?
blablablabla
pi_175260228
Wat een chaos is die OP trouwens, het bovenstaande link naar Telegraaf is een premium die ik niet kan lezen en dan wat willekeurige meuk wat beweringen en een link uit 2013 er tussen geplempt ik kan er nauwelijks wijs uit worden.
blablablabla
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2017 @ 14:56:16 #11
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_175260244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:40 schreef Dutchguy het volgende:
Als je als kabinet duurzame vergroening wil is dit niet direct de manier om publieke support te krijgen.
Dat willen ze ook niet, alles draait om graaien, graaien en nog eens graaien!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_175260413
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:55 schreef Elan het volgende:
Wat een chaos is die OP trouwens, het bovenstaande link naar Telegraaf is een premium die ik niet kan lezen en dan wat willekeurige meuk wat beweringen en een link uit 2013 er tussen geplempt ik kan er nauwelijks wijs uit worden.
Die 'willekeurige meuk' waar jij geen wijs uit kan worden is om te illustreren dat de energierekening de afgelopen jaren al exorbitant is gestegen. Ik hoop dat door deze toelichting het nu wel duidelijk voor je is.

Hier voor jou en anderen die het artikel in de Telegraaf niet kunnen lezen nog een ander artikel hierover van de NOS

In dit artikel gaat het om de Vereniging Eigen Huis die hier aan de bel trekt.

https://nos.nl/artikel/22(...)n-verder-omhoog.html

quote:
'Energierekening komende jaren verder omhoog'
Vandaag, 09:37
Politiek, Economie
ANP

Het kabinet heeft een te rooskleurige schatting gemaakt van de energierekening van de komende jaren, meent Vereniging Eigen Huis. De VEH verwacht juist dat Nederlandse huishoudens in de toekomst een hogere energierekening tegemoet kunnen zien.

Volgens berekeningen van de vereniging stijgt de energiebelasting van zo'n 570 euro dit jaar naar ongeveer 835 euro in 2021. In oktober waarschuwde VEH ook al voor een hogere energierekening, die berekening is nu bijgesteld.
'Wensdenken'

Het kabinet gaat onder andere de belasting op gas verhogen, maar verwacht dat huishoudens hier weinig van zullen merken omdat we in de toekomst steeds meer gebruik gaan maken van energiezuinige apparaten. Ook worden huizen beter geïsoleerd.

Het kabinet probeert met deze schatting van het energieverbruik een verhoging van de energiebelasting zo gunstig mogelijk te verkopen, vindt VEH. "Het is wensdenken van het kabinet als ze ervan uitgaan dat huishoudens de komende jaren hun koelkasten en wasmachines gaan inruilen voor zuinige modellen terwijl de oudere nog niet kapot zijn", zegt Hans André de la Porte van VEH.

De vereniging ziet het energieverbruik bij huiseigenaren juist alleen maar toenemen. Huishoudens nemen juist steeds meer elektrische apparaten in huis. De vereniging denkt dan ook niet dat we minder energie gaan gebruiken. "Het energieverbruik van Nederlanders is al jaren hetzelfde", zegt Hans André de la Porte.
Kans

Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal ziet ook kans in de stijgende energierekening. "Het is vooral een uitdaging om nu energiezuinige maatregelen te nemen. Dit is juist het moment om nog meer te gaan isoleren."

Niet elke huiseigenaar kan het zich veroorloven zijn huis volledig opnieuw te laten isoleren of zonnepanelen te kopen. Huurders zijn bovendien afhankelijk van de woningcorporaties en huisbazen.

Ronald Paping, directeur van Nederlandse Woonbond, belangenvereniging van huurders, vindt het goed dat er prikkels zijn om meer te investeren in energie bezuinigende maatregelen. Daar hoort, volgens hem, de hogere energiebelasting ook bij.

"Ik was vorige week bij de minister en ik zei: 'Maak er iets leuks van'. Zorg dat mensen er beter van worden en dat de lasten rechtvaardig verdeeld worden. Maar op dit moment worden vooral de lagere inkomens onevenredig belast."
pi_175260452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik betaal nu rond de 150 p/m, volgens mij is dit redelijk gemiddeld. Dan kom je dus met 35 % op een (jaarlijkse) stijging van 600+ euro per jaar niet 138 euro :?
29¤ per maand hier, en dan betaal ik dit jaar nog eens meer dan vorig jaar ook. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 november 2017 @ 15:07:57 #14
186611 Haags
pi_175260458
Zijn er nog lasten die wel omlaag gaan komende jaren? Ik lees laatste weken alleen maar stijgingen namelijk.
Zonder wrijving geen glans
pi_175260512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

29¤ per maand hier, en dan betaal ik dit jaar nog eens meer dan vorig jaar ook. :')
Dit zal niet in Nederland zijn.
  donderdag 23 november 2017 @ 15:11:56 #16
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175260551
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

29¤ per maand hier, en dan betaal ik dit jaar nog eens meer dan vorig jaar ook. :')
50 euro hier en kreeg ik ook 300 euro terug dit jaar :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_175260641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik betaal nu rond de 150 p/m, volgens mij is dit redelijk gemiddeld. Dan kom je dus met 35 % op een (jaarlijkse) stijging van 600+ euro per jaar niet 138 euro :?
Wat veel geld. Ik betaal rond de 70 pm, maar ben dan ook niet echt een koukleum.
In mijn vorig flatje betaalde ik rond de 120 maar het was dan ook een pauperflat met scheuren in de muren en op een hoek.

Het wordt altijd duurder, nooit goedkoper. En ik geloof ook niet in overstappen.
´
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 november 2017 @ 15:17:04 #18
186611 Haags
pi_175260659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat veel geld. Ik betaal rond de 70 pm, maar ben dan ook niet echt een koukleum.
In mijn vorig flatje betaalde ik rond de 120 maar het was dan ook een pauperflat met scheuren in de muren en op een hoek.

Het wordt altijd duurder, nooit goedkoper. En ik geloof ook niet in overstappen.
Ik 175 p/m, krijg daarentegen wel al 3 jaar lang ruim 700 euro terug op de jaarnota. :+
Zonder wrijving geen glans
pi_175260713
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik 175 p/m, krijg daarentegen wel al 3 jaar lang ruim 700 euro terug op de jaarnota. :+
Dat is een leuk zakcentje. Als je het maandelijks kan missen dan doe je het goed.
´
pi_175260718
Wat een tuig is het ook he. :r
pi_175260749
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

29¤ per maand hier, en dan betaal ik dit jaar nog eens meer dan vorig jaar ook. :')
Ik ongeveer 16 euro p/m.

Zonnepanelen FTW *O*
pi_175260774
Daar gaan dus weer een paar andere bedrijven schade door lijden.
pi_175260783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik ongeveer 16 euro p/m.

Zonnepanelen FTW *O*
Dit is in Nederland en je verwarming gaat ook via de energie uit jouw zonnepanelen?
pi_175260808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik ongeveer 16 euro p/m.

Zonnepanelen FTW *O*
Kook je ook op de zonnepanelen?
´
pi_175260903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat veel geld. Ik betaal rond de 70 pm, maar ben dan ook niet echt een koukleum.
In mijn vorig flatje betaalde ik rond de 120 maar het was dan ook een pauperflat met scheuren in de muren en op een hoek.

Het wordt altijd duurder, nooit goedkoper. En ik geloof ook niet in overstappen.
Gas ook teringduur, hier is alles helaas op gas ook stoken. Oud pand (wel geïsoleerd maar B of zo)
Ik heb ook gewoon de vloerverwarming de hele dag aan en een beest van een PC die energie vreet bij de vleet :7 gemiddeld huishouden is aldus Nibud zit op 1800 per jaar. Al zullen de verschillen wel enorm zijn :Y
blablablabla
pi_175260930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kook je ook op de zonnepanelen?
Nee. Ik vind het niet zo handig om elke keer met de pannen het dak op te klimmen.
pi_175260941
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit is in Nederland en je verwarming gaat ook via de energie uit jouw zonnepanelen?
Nederland. En efficiënt verwarmen op gas en elektra inderdaad.
pi_175260998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Gas ook teringduur, hier is alles helaas op gas ook stoken. Oud pand (wel geïsoleerd maar B of zo)
Ik heb ook gewoon de vloerverwarming de hele dag aan en een beest van een PC die energie vreet bij de vleet :7 gemiddeld huishouden is aldus Nibud zit op 1800 per jaar. Al zullen de verschillen wel enorm zijn :Y
Hoeveel spaargeld heeft iedere Nederlander gemiddeld?

https://blog.spaarrente.n(...)middelde-nederlander

Zolang dat zichbaar is is er nog iets te halen?
pi_175261067
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Gas ook teringduur, hier is alles helaas op gas ook stoken. Oud pand (wel geïsoleerd maar B of zo)
Ik heb ook gewoon de vloerverwarming de hele dag aan en een beest van een PC die energie vreet bij de vleet :7 gemiddeld huishouden is aldus Nibud zit op 1800 per jaar. Al zullen de verschillen wel enorm zijn :Y
Ah..ja dan betaal je ook wel de hoofdprijs. Wel lekker hoor, zo'n vloerverwarming. :p
´
  donderdag 23 november 2017 @ 15:37:43 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_175261088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel spaargeld heeft iedere Nederlander gemiddeld?

https://blog.spaarrente.n(...)middelde-nederlander

Zolang dat zichbaar is is er nog iets te halen?
Leuke statistiek, alleen denk ik dat het een aardig vertekend beeld geeft van de werkelijkheid waar een aantal mensen heel veel hebben. In mijn omgeving ken ik bijna niemand die zoveel geld heeft.
pi_175261112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit is in Nederland en je verwarming gaat ook via de energie uit jouw zonnepanelen?
Voor de piekmomentjes kun je een heel eind komen met een hybride warmtepomp ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kook je ook op de zonnepanelen?
Elektrische kookplaten zijn er al een tijdje.
pi_175261113
quote:
19s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Leuke statistiek, alleen denk ik dat het een aardig vertekend beeld geeft van de werkelijkheid waar een aantal mensen heel veel hebben. In mijn omgeving ken ik bijna niemand die zoveel geld heeft.
Dat is dus wat ik zeggen wil, juist geraden heb je.
pi_175261131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:36 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ah..ja dan betaal je ook wel de hoofdprijs. Wel lekker hoor, zo'n vloerverwarming. :p
Vloerverwarming is juist efficiënter hoor.
pi_175261161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Voor de piekmomentjes kun je een heel eind komen met een hybride warmtepomp ja.

[..]

Elektrische kookplaten zijn er al een tijdje.
En die krijgen de mensen gratis die warmtepomp?

Elektrische kookplaten zijn niet rendabel, dan inductie.

De arme drommel komt dus weer aan het dokken?
pi_175261213
De mensjes die de centjes bij elkaar moeten schrapen moeten lijden omdat de progressieve elite met een goed geweten wil blijven vliegen en reizen. :r
  donderdag 23 november 2017 @ 15:46:31 #36
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175261252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vloerverwarming is juist efficiënter hoor.
En dat hebben de mensen aan de onderkant van de samenleving niet. Net als een goed geïsoleerd huis, zonnepanelen en energiebesparende apparatuur. Smerig hoor, dat juist die mensen hier weer het hardst de dupe van zijn. Ze zijn al het hoogste percentage van hun inkomen hieraan kwijt. Werken onder modaal loont steeds minder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 23 november 2017 @ 15:48:19 #37
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175261284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:44 schreef Braindead2000 het volgende:
De mensjes die de centjes bij elkaar moeten schrapen moeten lijden omdat de progressieve elite met een goed geweten wil blijven vliegen en reizen. :r
Nee, omdat de rechtse volvreters zonodig hun vrindjes een cadeautje van jaarlijks 1,4 miljard moeten geven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 23 november 2017 @ 15:48:51 #38
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175261288
quote:
19s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:37 schreef Gunner het volgende:

[..]

Leuke statistiek, alleen denk ik dat het een aardig vertekend beeld geeft van de werkelijkheid waar een aantal mensen heel veel hebben. In mijn omgeving ken ik bijna niemand die zoveel geld heeft.
Staat er toch bij
quote:
Gemiddeld 25.000 euro spaargeld per Nederlander of 45.000 euro per huishouden klinkt als een hoog bedrag. Maar lang niet iedereen heeft zoveel spaargeld. Het vermogen in Nederland is namelijk heel scheef verdeeld. Een kwart van alle huishoudens heeft minder dan 2.200 euro op de spaarrekening staan. Verder weten we ook dat 20 procent van alle Nederlanders zelfs helemaal geen spaargeld heeft. Er is slechts een klein deel van alle huishoudens die zoveel spaargeld heeft, dat ze het gemiddelde fors omhoog halen.
pi_175261291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja want een partij als Groenlinks zal inderdaad de energierekening flink gaan verlagen

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daarom PVV. Geert zorgt ervoor dat energie gratis wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175261303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daarom PVV. Geert zorgt ervoor dat energie gratis wordt.
En waar leven die maatschappijen dan van?
pi_175261321
Als die vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies allemaal op hun fiets naar hun werk gaan dan haalt Nederland met het grootste gemak haar klimaatdoelstellingen. Maar nee, zou werkt dat natuurlijk niet in de ogen van dat huichelachtige volk. Anderen moeten ervoor lijden, desnoods uit hun huis gezet worden als ze de energierekening niet kunnen betalen, als de progressieve elite maar met een goed geweten zijn decadente levensstijl kan prolongeren. :r
pi_175261338
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En dat hebben de mensen aan de onderkant van de samenleving niet. Net als een goed geïsoleerd huis, zonnepanelen en energiebesparende apparatuur. Smerig hoor, dat juist die mensen hier weer het hardst de dupe van zijn. Ze zijn al het hoogste percentage van hun inkomen hieraan kwijt. Werken onder modaal loont steeds minder.
Het is breder dan de arme persoon pesten. Met de huidige sloopsnelheid moet een jaren 60 huis als ik mij goed herinner nog een jaar of 270 blijven staan. Jaren 60 huizen blinken niet uit in wooncomfort, isolatie, aantrekkelijkheid en kwaliteit van de gebruikte materialen. De complete woonmarkt is verziekt en er is niemand die aan de huiseigenaren wil vertellen dat hun huisje een gebruikersgoed is in plaats van een investering die altijd maar meer waard moet worden. En al die oude troep ombouwen naar moderne standaarden is onbetaalbaar en een slechte investering gezien de eerdere punten. En ondertussen woont het merendeel van Nederland in een huis zonder een mooi historisch uiterlijk oid wat de oude stenen nog enige waarde geeft. Ook VVD'ers.
pi_175261346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Als die vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies allemaal op hun fiets naar hun werk gaan dan haalt Nederland met het grootste gemak haar klimaatdoelstellingen. Maar nee, zou werkt dat natuurlijk niet in de ogen van dat huichelachtige volk. Anderen moeten ervoor lijden, desnoods uit hun huis gezet worden als ze de energierekening niet kunnen betalen, als de progressieve elite maar met een goed geweten zijn decadente levensstijl kan prolongeren. :r
Goed verhaal weer, zuurpruim.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175261351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:40 schreef Dutchguy het volgende:
Als je als kabinet duurzame vergroening wil is dit niet direct de manier om publieke support te krijgen.
Nope.

En een keiharde verbrander van de investeringsgelden om het wel te kunnen bekostigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 november 2017 @ 15:55:25 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175261381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Als die vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies allemaal op hun fiets naar hun werk gaan dan haalt Nederland met het grootste gemak haar klimaatdoelstellingen. Maar nee, zou werkt dat natuurlijk niet in de ogen van dat huichelachtige volk. Anderen moeten ervoor lijden, desnoods uit hun huis gezet worden als ze de energierekening niet kunnen betalen, als de progressieve elite maar met een goed geweten zijn decadente levensstijl kan prolongeren. :r
Hoog GeenStijl-gehalte in deze post
pi_175261404
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed verhaal weer, zuurpruim.
Goede weerlegging weer.

Feit blijft dat die energiebelasting en de opslag duurzame energie heffing belachelijke maatregelen zijn om energie te kunnen 'besparen'. Die gelden gaan ook niet naar energiebesparingssubsidies ofso, die gaan gewoon op de grote hoop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175261417
Ik heb een keer een onderzoek gedaan naar of de restwarmte van een bedrijf ingezet kon worden voor verwarming. Dat bedrijf alleen al liet meer warmte uit de schoorsteen komen dan het hele dorp van 30.000 inwoners gebruikte voor koken, douchen en verwarming. En met uit de schoorsteen bedoel ik enkel de warmte die niet nuttig gebruikt kon worden voor het product. Dus het verbruik was nog hoger. Industrie is verreweg de grootste uitstoter van CO2, maar toch worden bedrijven aangepakt met fluwelen handschoentjes.
pi_175261428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoog GeenStijl-gehalte in deze post
Het is altijd 'zij' in hun ogen die moeten veranderen. Dus ja, ik kan ergens de frustratie wel snappen.
Als je het daar niet mee eens bent, kom dan met de weerlegging.

Maar is dat niet een beetje off-topic in deze?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175261430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoog GeenStijl-gehalte in deze post
De wereld wordt natuurlijk wel lekker overzichtelijk als je maar in een paar hokjes hoeft te denken.
pi_175261433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Goede weerlegging weer.

Feit blijft dat die energiebelasting en de opslag duurzame energie heffing belachelijke maatregelen zijn om energie te kunnen 'besparen'. Die gelden gaan ook niet naar energiebesparingssubsidies ofso, die gaan gewoon op de grote hoop.
Maar dat wijten aan 'vegaburger-vretende progressieven' slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175261437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een keer een onderzoek gedaan naar of de restwarmte van een bedrijf ingezet kon worden voor verwarming. Dat bedrijf alleen al liet meer warmte uit de schoorsteen komen dan het hele dorp van 30.000 inwoners gebruikte voor koken, douchen en verwarming. En met uit de schoorsteen bedoel ik enkel de warmte die niet nuttig gebruikt kon worden voor het product. Dus het verbruik was nog hoger. Industrie is verreweg de grootste uitstoter van CO2, maar toch worden bedrijven aangepakt met fluwelen handschoentjes.
Tja wat deed jij als je grootverbruikers korting zou krijgen?
pi_175261449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb een keer een onderzoek gedaan naar of de restwarmte van een bedrijf ingezet kon worden voor verwarming. Dat bedrijf alleen al liet meer warmte uit de schoorsteen komen dan het hele dorp van 30.000 inwoners gebruikte voor koken, douchen en verwarming. En met uit de schoorsteen bedoel ik enkel de warmte die niet nuttig gebruikt kon worden voor het product. Dus het verbruik was nog hoger. Industrie is verreweg de grootste uitstoter van CO2, maar toch worden bedrijven aangepakt met fluwelen handschoentjes.
Dit.

Bij bedrijven is meer te halen dan bij alle huizen in NL bij elkaar. Maar toch zijn het de bewoners die mogen opdraaien voor de mooie plannetjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175261465
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja wat deed jij als je grootverbruikers korting zou krijgen?
Dat is wel onderdeel van het probleem, voor grootverbruikers is het niet rendabel om bijvoorbeeld zonnepanelen te kopen omdat ze daar veel minder mee kunnen besparen dan particulieren. Echt kwalijk nemen kun je het ze dus niet altijd inderdaad.
pi_175261475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja wat deed jij als je grootverbruikers korting zou krijgen?
Das precies het probleem. Het was prima mogelijk om fors te besparen bij dat bedrijf, maar de terugverdientijd was met hun bijna niks gasprijs iets van 8 jaar. En dat was veul te lang.
pi_175261481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat wijten aan 'vegaburger-vretende progressieven' slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.
Je staat anders altijd direct te klepperen om 'bronnetje?' als het niet in je staatje is. Ga lekker op de inhoud.

Dit is echt een belachelijke kostenpost die nergens toe leidt.
Geen verbetering voor meneer en mevrouw ijsbeer, alleen de schatkist. Over de ruggen van mensen die niet eens de grote schuldige zijn. Moscovic zou zeggen: 'infaam en abject'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175261489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:00 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is wel onderdeel van het probleem, voor grootverbruikers is het niet rendabel om bijvoorbeeld zonnepanelen te kopen omdat ze daar veel minder mee kunnen besparen dan particulieren. Echt kwalijk nemen kun je het ze dus niet altijd inderdaad.
Men was wel gek als de investerings kosten hoger zijn als de opbrengsten.
pi_175261499
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hoog GeenStijl-gehalte in deze post
Er is een hoop verborgen armoede in Nederland. Ik heb vroeger jarenlang medicijnen bezorgd bij bejaarden en zag ze soms een kale boterham eten in hun onverwarmde huis. Die kunnen dus de typhus krijgen van dit deugende kabinet. :r De mensen die het minste hebben met klimaat moeten er het meest onder lijden en waarom? Omdat de progressieve elite met een goed geweten zijn stedentripjes willen blijven boeken?
pi_175261503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:00 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is wel onderdeel van het probleem, voor grootverbruikers is het niet rendabel om bijvoorbeeld zonnepanelen te kopen omdat ze daar veel minder mee kunnen besparen dan particulieren. Echt kwalijk nemen kun je het ze dus niet altijd inderdaad.
Probleem is ook dat veel bedrijven een beetje stoffig zijn en je rendement nog verder keldert of mensen moet inhuren voor de schoonmaak en dat is ook nogal duur.
pi_175261507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je staat anders altijd direct te klepperen om 'bronnetje?' als het niet in je staatje is. Ga lekker op de inhoud.

Dit is echt een belachelijke kostenpost die nergens toe leidt.
Geen verbetering voor meneer en mevrouw ijsbeer, alleen de schatkist. Over de ruggen van mensen die niet eens de grote schuldige zijn. Moscovic zou zeggen: 'infaam en abject'.
Ben het er verder ook niet mee eens. Het gelul van Braindead slaat alleen gewoon weer nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 23 november 2017 @ 16:03:32 #60
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175261510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is een hoop verborgen armoede in Nederland. Ik heb vroeger jarenlang medicijnen bezorgd bij bejaarden en zag ze soms een kale boterham eten in hun onverwarmde huis. Die kunnen dus de typhus krijgen van dit deugende kabinet. :r De mensen die het minste hebben met klimaat moeten er het meest onder lijden en waarom? Omdat de progressieve elite met een goed geweten zijn stedentripjes willen blijven boeken?
Ik doelde meer op je overdreven gebruik van bijvoeglijke naamwoorden :P Op GeenStijl staan de teksten daar ook altijd vol mee.
pi_175261525
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Probleem is ook dat veel bedrijven een beetje stoffig zijn en je rendement nog verder keldert of mensen moet inhuren voor de schoonmaak en dat is ook nogal duur.
ZZP ers nog nooit van gehoord?
pi_175261534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

ZZP ers nog nooit van gehoord?
Zijn die mensen gratis?
pi_175261546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zijn die mensen gratis?
Een stuk goedkoper of niet?

Kosten baten analyse voor een bedrijf zo gemakkelijk is dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 16:06:36 ]
pi_175261737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je staat anders altijd direct te klepperen om 'bronnetje?' als het niet in je staatje is. Ga lekker op de inhoud.

Dit is echt een belachelijke kostenpost die nergens toe leidt.
Geen verbetering voor meneer en mevrouw ijsbeer, alleen de schatkist. Over de ruggen van mensen die niet eens de grote schuldige zijn. Moscovic zou zeggen: 'infaam en abject'.
Ik heb ergens gelezen dat de Amerikaanse inspanningen in het jaar 2100 leiden tot verminderde opwarming van 15/1000ste van een graad . Moet je nagaan wat het effect is van Nederlands klimaatbeleid. 10.000sten van een graad misschien. En daar gaan we honderden miljarden aan uitgeven. 8)7
pi_175261799
"Ronald Paping, directeur van Nederlandse Woonbond, belangenvereniging van huurders, vindt het goed dat er prikkels zijn om meer te investeren in energie bezuinigende maatregelen. Daar hoort, volgens hem, de hogere energiebelasting ook bij"

:(

Een prikkel zegt hij, het is gewoon geldtrekkerij.

Ik heb de afgelopen jaren diverse energiebesparende maatregelen doorgevoerd; spouwmuurisolatie, dakisolatie, HR ++ glas in het hele huis, eco-ketel en zuinige apparaten.

Mijn verbruik is inderdaad flink gedaald, maar ik betaal nog steeds nagenoeg evenveel per maand, puur omdat ik nu voor alle andere zaken meer moet betalen. Hogere belasting, hogere aansluitkosten, hogere transportkosten, hogere administratiekosten etc.
pi_175261822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:23 schreef FYazz het volgende:
Mijn verbruik is inderdaad flink gedaald, maar ik betaal nog steeds nagenoeg evenveel per maand, puur omdat ik nu voor alle andere zaken meer moet betalen. Hogere belasting, hogere aansluitkosten, hogere transportkosten, hogere administratiekosten etc.
Doe eens normaal zeg ben blij dat je bijdragen mag!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 16:26:19 ]
pi_175262250
Stroom zit ik nu op -¤45 gas op ¤1200
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 23 november 2017 @ 16:52:46 #68
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175262278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is breder dan de arme persoon pesten. Met de huidige sloopsnelheid moet een jaren 60 huis als ik mij goed herinner nog een jaar of 270 blijven staan. Jaren 60 huizen blinken niet uit in wooncomfort, isolatie, aantrekkelijkheid en kwaliteit van de gebruikte materialen. De complete woonmarkt is verziekt en er is niemand die aan de huiseigenaren wil vertellen dat hun huisje een gebruikersgoed is in plaats van een investering die altijd maar meer waard moet worden. En al die oude troep ombouwen naar moderne standaarden is onbetaalbaar en een slechte investering gezien de eerdere punten. En ondertussen woont het merendeel van Nederland in een huis zonder een mooi historisch uiterlijk oid wat de oude stenen nog enige waarde geeft. Ook VVD'ers.
Je hebt gelijk over de woningmarkt. Ik zie de toekomst somber in op dat gebied (en op vele amdere gebieden). Maar ik wilde dit specifieke effect uitlichten, dat het weer de zwakste groep is die wordt gepakt en de rijksten en de bedrijven weer buitenspel blijven. Het is deprimerend als het niet erger is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175262350
quote:
9s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk over de woningmarkt. Ik zie de toekomst somber in op dat gebied (en op vele amdere gebieden). Maar ik wilde dit specifieke effect uitlichten, dat het weer de zwakste groep is die wordt gepakt en de rijksten en de bedrijven weer buitenspel blijven. Het is deprimerend als het niet erger is.
  donderdag 23 november 2017 @ 16:59:09 #70
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175262391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is een hoop verborgen armoede in Nederland. Ik heb vroeger jarenlang medicijnen bezorgd bij bejaarden en zag ze soms een kale boterham eten in hun onverwarmde huis. Die kunnen dus de typhus krijgen van dit deugende kabinet. :r De mensen die het minste hebben met klimaat moeten er het meest onder lijden en waarom? Omdat de progressieve elite met een goed geweten zijn stedentripjes willen blijven boeken?
Die pogingen van jou om dit naar een linksbashtopic te forceren :D Hou toch op man. Je argumentatie raakt kant noch wal.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 17:01:09 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175262432
Klinkt goed, mischien toch nog maar wat extra zonnepanelen laten monteren dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175262510
Punt is dat we met zijn allen allen al aardig wat bezuinigen, de belastinginkomsten van de overheid op energie dalen hard dus wordt juist dat verhoogd en komen er nieuwe belastingen bij.
Netto wil de overheid hetzelfde incasseren.
Enige manier om er zelf beter van te worden is (minder belasting betalen op energie) is naar alternatieven te zoeken en die zijn er wel degelijk.
Velen tanken ook al in het buitenland dus dan kun je ook goedkopere brandstoffen kopen om je woning me te verwarmen. Want in nederland betaal je overal de hoofdprijs voor.
Het is niet gas wat duurder wordt het zijn de belastingen die stijgen.
There is only one religion
pi_175262512
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
Klinkt goed, mischien toch nog maar wat extra zonnepanelen laten monteren dan.
Wacht tot volgend jaar dan is de subsidie pot misschien weer iets gevulder?
pi_175262555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
Klinkt goed, mischien toch nog maar wat extra zonnepanelen laten monteren dan.
Dat gaat straks de zelfde kant op als in spanje , heb je accu's erachter voor opslag van je opgewekte stroom dan ga je daar belasting over betalen.
Want wees nou eerlijk t.o.v. gewone stroomvoorziening betaal je nu wel de transportkosten en belasting over je eigen opgewekte stroom
There is only one religion
pi_175262585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg ben blij dat je bijdragen mag!
Pardon! Praat even normaal wil je en lees rustig.

Meneer Paping zegt dat de hogere belasting een prikkel is, want hoe hoger je lasten hoe eerder je geprikkeld bent om hier iets aan te doen en te zorgen dat je lasten lager worden. Dat is zijn gedachtegang. Dat moet dan ook wel zo zijn in de praktijk.

Echter, in de praktijk is het nu zo dat je bijvoorbeeld over de ¤8.000 investeert om minder energielasten per maand te hebben en je vervolgens nog steeds nagenoeg dezelfde lasten hebt. Dat betekent dat die prikkel zinloos is en mensen minder snel geneigd zullen zijn om duurzamer en groener te gaan leven. Het is voor mensen namelijk voordeliger om geen besparende maatregelen te treffen en die hogere belasting dan maar te betalen dan wel te investeren.

Vanzelfsprekend ben ik dankbaar dat ik in een land leef waar ik zonder moeite zoveel gas en elektra kan verbruiken als ik wil. Dat was echter niet de discussie of het onderwerp van mijn reactie.
pi_175262594
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Die pogingen van jou om dit naar een linksbashtopic te forceren :D Hou toch op man. Je argumentatie raakt kant noch wal.
In tegendeel, ik kom hier op voor links, echt traditioneel links.
pi_175262612
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Was niet zo bedoelt hoor was eerder bedoelt als, als men niet meer bij hoeft te dragen is men misschien niet meer?
pi_175262676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:04 schreef Dance99Vv het volgende:
Punt is dat we met zijn allen allen al aardig wat bezuinigen, de belastinginkomsten van de overheid op energie dalen hard dus wordt juist dat verhoogd en komen er nieuwe belastingen bij.
Netto wil de overheid hetzelfde incasseren.
Enige manier om er zelf beter van te worden is (minder belasting betalen op energie) is naar alternatieven te zoeken en die zijn er wel degelijk.
Velen tanken ook al in het buitenland dus dan kun je ook goedkopere brandstoffen kopen om je woning me te verwarmen. Want in nederland betaal je overal de hoofdprijs voor.
Het is niet gas wat duurder wordt het zijn de belastingen die stijgen.
Gas wordt wel duurder. Om de klimaat akkoorden te halen moeten we binnen nu en 30 jaar gestopt zijn met das gebruiken om woningen te verwarmen. Het merendeel al eerder natuurlijk. Als je daar niet in geloofd is het punt dat over 18 jaar het Nederlandse gas op is misschien van belang. We kunnen dan Russisch gas importeren, maar dat moet dan weer tegen hoge kosten omgezet worden naar de Nederlandse standaard, tenzij we bij iedereen thuis alle gasinstallaties vervangen. Daarnaast worden we afhankelijk van Rusland wat ook niet wenselijk is.

Ondanks dat we dit weten moeten heel veel gasleidingen vervangen worden vanwege de gaswet die zich nu in 10 jaar moeten terugverdienen ipv 30. Complete kolder en kapitaalvernietiging is het in stand houden van het huidige aardgassysteem.
  donderdag 23 november 2017 @ 17:15:23 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175262698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

In tegendeel, ik kom hier op voor links, echt traditioneel links.
Sorry, "vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies" dan.

Je mag even aanwijzen wie in het huidige kabinet onder die categorie valt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175262718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gas wordt wel duurder. Om de klimaat akkoorden te halen moeten we binnen nu en 30 jaar gestopt zijn met das gebruiken om woningen te verwarmen. Het merendeel al eerder natuurlijk. Als je daar niet in geloofd is het punt dat over 18 jaar het Nederlandse gas op is misschien van belang. We kunnen dan Russisch gas importeren, maar dat moet dan weer tegen hoge kosten omgezet worden naar de Nederlandse standaard, tenzij we bij iedereen thuis alle gasinstallaties vervangen. Daarnaast worden we afhankelijk van Rusland wat ook niet wenselijk is.

Ondanks dat we dit weten moeten heel veel gasleidingen vervangen worden vanwege de gaswet die zich nu in 10 jaar moeten terugverdienen ipv 30. Complete kolder en kapitaalvernietiging is het in stand houden van het huidige aardgassysteem.
Je betoog klinkt als bangmakerij met financieel gemotiveerde doelen
There is only one religion
  Moderator donderdag 23 november 2017 @ 17:21:35 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175262825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat gaat straks de zelfde kant op als in spanje , heb je accu's erachter voor opslag van je opgewekte stroom dan ga je daar belasting over betalen.
Want wees nou eerlijk t.o.v. gewone stroomvoorziening betaal je nu wel de transportkosten en belasting over je eigen opgewekte stroom
Waar haal je dat vandaan? In Nederland hebben we een stroomnetwerk waar we gewoon aan terug kunnen leveren, de transport kosten zijn toch wel een stukje lager als zelf met accu's gaan lopen stoeien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175262828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je betoog klinkt als bangmakerij met financieel gemotiveerde doelen
Je mag aanwijzen waar ik de fout in ga.
pi_175262844
Suf ook dat mijn woning verwarmen hier moet van de gemeente via stadsverwarming en ik kook via een onbemeterde gasaansluiting.
Dus ik betaal 150 euro per jaar aan gas, ook als ik het gasfornuis met zes pitten per dag aan laat staan om het huis gratis te verwarmen :')
pi_175262902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Suf ook dat mijn woning verwarmen hier moet van de gemeente via stadsverwarming en ik kook via een onbemeterde gasaansluiting.
Dus ik betaal 150 euro per jaar aan gas, ook als ik het gasfornuis met zes pitten per dag aan laat staan om het huis gratis te verwarmen :')
Wel bijzonder dat ze je gasleiding hebben laten liggen. Dat maakt de stadsverwarming er ook niet goedkoper op,
pi_175262928
Bij mij is de energierekening id de laatste 5 jaar flink gezakt. Van ¤150 in de maand tot ¤50 in de maand nu. Dus nog maar een derde van wat het was. Ik let er nu veel meer op, op het verbruik.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175262982
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:27 schreef barthol het volgende:
Bij mij is de energierekening id de laatste 5 jaar flink gezakt. Van ¤150 in de maand tot ¤50 in de maand nu. Dus nog maar een derde van wat het was. Ik let er nu veel meer op, op het verbruik.
Je betaald nog steeds+/- 20 cent per M3 en 0,40 belasting
There is only one religion
pi_175263159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat ze je gasleiding hebben laten liggen. Dat maakt de stadsverwarming er ook niet goedkoper op,
Het is allemaal op hetzelfde moment geïnstalleerd bij het opleveren na de bouw een jaar of twintig geleden.
pi_175263173
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het is allemaal op hetzelfde moment geïnstalleerd bij het opleveren na de bouw een jaar of twintig geleden.
Je mag gerust bellen en zeggen ik behoef geen gas meer en gaat koken op inductie, jij bent de klant jij bepaald.
pi_175263203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:30 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je betaald nog steeds+/- 20 cent per M3 en 0,40 belasting
Ik betaal 12 cent per jaar voor mijn electriciteit. 1 cent per maand.
Per maand -18,77 stroomtarief en 18,78 capaciteitstarief stroom, dat heft zich bijna op tegenover elkaar, maar 1 cent verschil.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175263239
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het is allemaal op hetzelfde moment geïnstalleerd bij het opleveren na de bouw een jaar of twintig geleden.
Het opengooien van de grond is ook het duurste van de aanleg van die zaken, maar alsnog. Mijn ouders hebben in de jaren 90 een nieuwbouwwoning met stadsverwarming gekocht en dat was meteen met elektrisch koken.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:30 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je betaald nog steeds+/- 20 cent per M3 en 0,40 belasting
En jij mag nog steeds aanwijzen welk deel van mijn betoog bangmakerij is.
pi_175263496
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Sorry, "vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies" dan.

Je mag even aanwijzen wie in het huidige kabinet onder die categorie valt.
Ik plaats links, rechts en progressief niet op een rechte lijn. Ik gebruik een tweedimensionale indeling waar links, rechts en progressief in een driehoek ten opzichte van elkaar staan.
  donderdag 23 november 2017 @ 18:02:27 #92
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175263515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik plaats links, rechts en progressief niet op een rechte lijn. Ik gebruik een tweedimensionale indeling waar links, rechts en progressief in een driehoek ten opzichte van elkaar staan.
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
(..) "vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies" (...)

Je mag even aanwijzen wie in het huidige kabinet onder die categorie valt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175263536
quote:
13s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

En dat hebben de mensen aan de onderkant van de samenleving niet. Net als een goed geïsoleerd huis, zonnepanelen en energiebesparende apparatuur. Smerig hoor, dat juist die mensen hier weer het hardst de dupe van zijn. Ze zijn al het hoogste percentage van hun inkomen hieraan kwijt. Werken onder modaal loont steeds minder.
Exact, nieuwere woningen zijn vaak beter geïsoleerd, en anders pleur je er een flink paar flappen tegenaan en laat je de boel beter isoleren en zet je een zooi van die panelen op het dak en neem je HR+-glas. De regering komt je wel tegemoet. Je auto idem, het vergt een investering maar op termijn betalen maatregelen zich wel terug. Tegelijk is het hele milieuaspect allang geen issue voor de regering meer aangezien de gemiddelde uitstoot wel gewoon blijft toenemen. Het is dus puur een economische impuls.

Mensen met armetierige flatjes of geen duizenden euro's om allerlei maatregelen te nemen zitten mooi met een hoge rekening. Het is ook hiermee zo dat mensen zoals tweeverdieners of met een groot salaris het minste last zullen hebben van stijgende energie en brandstofprijzen.

Zelfde met huizenbezitters, vroeger kon je bij wijze van spreke postbode worden en een huisje kopen voor je gezin en klaar. In de huidige huizenmarkt mag je als tweeverdiener blij zijn als je een leuk rijtjeshuis kunt kopen. Laat staan volledig isoleren, de mensen die het meest hebben komen er wederom het beste af. Het leven gaat voor Jan Modaal gewoon een stuk duurder en kutter worden onder deze regering. Pas als je echt substantieel inkomen hebt zul je baat hebben van de genomen maatregelen.
blablablabla
pi_175263539
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

[..]

De partijen in het parlement zijn een mengelmoesje van alles.
pi_175263564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben het er verder ook niet mee eens. Het gelul van Braindead slaat alleen gewoon weer nergens op.
Ok :D
Inhoudelijk verder dan?

Hoe moet dit worden opgelost?

Afschaffen.. ?
belasting terug naar subsidie om huizen te verduurzamen van de belastingbetaler?
Ook bedrijven deze belasting laten betalen? (wat verder het product van die bedrijven weer duurder maakt..)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 november 2017 @ 18:07:49 #96
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175263580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De partijen in het parlement zijn een mengelmoesje van alles.
Dus het gaat helemaal niet om "vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies".
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175263614
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus het gaat helemaal niet om "vegaburgervretende progressieve klimaatgekkies".
Jawel. Die zijn het meest in hun nopjes met dit kabinet.
  donderdag 23 november 2017 @ 18:18:33 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175263724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jawel. Die zijn het meest in hun nopjes met dit kabinet.
Ik denk het niet. Ik denk dat de progressieven het juist een probleem zouden vinden om de lagere inkomens te laten opdraaien voor hogere kosten, in plaats van de rijken en de bedrijven. Maar zij hebben de maatregel dan ook niet bedacht, zoals jij vast wel weet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175264051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:24 schreef WammesWaggel het volgende:
De kachel een tandje lager heeft weinig nut als de energiebelasting en heffingen verder stijgen.
De Nederlandse lagere inkomens mogen van heel veel mensen sterven van de koude. Prettige warmte is nog slechts betaalbaar voor rijken en de hogere inkomens. Daarbij die blijven wel samen met Sinterklaas in het warme Spanje als hier in Nederland gestookt moet worden, zodat de Nederlandse lagere inkomens ook niet zouden bevriezen.
pi_175264662
quote:
12s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit zal niet in Nederland zijn.
Jawel hoor, Utrecht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175264904
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik denk dat de progressieven het juist een probleem zouden vinden om de lagere inkomens te laten opdraaien voor hogere kosten, in plaats van de rijken en de bedrijven. Maar zij hebben de maatregel dan ook niet bedacht, zoals jij vast wel weet.
Ach ja, je bent in Nederland al 'rijk' als je 70.000 euro bruto naar binnen hengelt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 november 2017 @ 19:37:04 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175265261
Het is dan ook vooral om de schijn op te houden dat "we" supergroen zijn terwijl er elke avond miljoenen auto's stationair staan te ronken omdat knelpunten maar niet aangepakt worden en het OV nauwelijks een alternatief is.

Maar we hebben wel windturbines!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175265654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is dan ook vooral om de schijn op te houden dat "we" supergroen zijn terwijl er elke avond miljoenen auto's stationair staan te ronken omdat knelpunten maar niet aangepakt worden en het OV nauwelijks een alternatief is.

Maar we hebben wel windturbines!
Die mensen moeten dan gewoon gaan flexwerken vanuit de CoffeeCompany of thuis met thermo ondergoed aan van onze vrinden.
pi_175265806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 18:06 schreef Red_85 het volgende:
(wat verder het product van die bedrijven weer duurder maakt..)
Naarmate hoe graag de mensen iets hebben willen maakt het product duur of goedkoop, kijk naar de markt als de markt ver voorzien is wordt het goedkoop ze komen het aan de straatstenen niet meer kwijt.

En dan komt de ware prijs aan het licht!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 20:09:42 ]
pi_175266206
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 17:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wel bijzonder dat ze je gasleiding hebben laten liggen. Dat maakt de stadsverwarming er ook niet goedkoper op,
Stadsverwarming is sowieso duurder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175266303
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Stadsverwarming is sowieso duurder.
Op mijn jaarafrekening:

367 Euro voor 349 dagen aan vastrecht warmte, dat is dus zonder enig verbruik.
pi_175266374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is breder dan de arme persoon pesten. Met de huidige sloopsnelheid moet een jaren 60 huis als ik mij goed herinner nog een jaar of 270 blijven staan. Jaren 60 huizen blinken niet uit in wooncomfort, isolatie, aantrekkelijkheid en kwaliteit van de gebruikte materialen. De complete woonmarkt is verziekt en er is niemand die aan de huiseigenaren wil vertellen dat hun huisje een gebruikersgoed is in plaats van een investering die altijd maar meer waard moet worden. En al die oude troep ombouwen naar moderne standaarden is onbetaalbaar en een slechte investering gezien de eerdere punten. En ondertussen woont het merendeel van Nederland in een huis zonder een mooi historisch uiterlijk oid wat de oude stenen nog enige waarde geeft. Ook VVD'ers.
Tja, zo lang mensen bereid zijn om drie ton te betalen voor een technisch afgeschreven jaren-'60-huis...

Als de energieprijzen zo stijgen valt misschien uiteindelijk het kwartje en gaan mensen zich misschien beseffen dat het onder de streep gunstiger is om oude zooi plat te gooien en er wat beters, nieuwers en energiezuinigers voor in de plaats te zetten.
pi_175266434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, zo lang mensen bereid zijn om drie ton te betalen voor een technisch afgeschreven jaren-'60-huis...

Als de energieprijzen zo stijgen valt misschien uiteindelijk het kwartje en gaan mensen zich misschien beseffen dat het onder de streep gunstiger is om oude zooi plat te gooien en er wat beters, nieuwers en energiezuinigers voor in de plaats te zetten.
Wie? De huiseigenaren? Hoe zie je dat voor je in een rijtjeshuis oid?
pi_175266536
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wie? De huiseigenaren? Hoe zie je dat voor je in een rijtjeshuis oid?
Versnipperd eigendom is lastig ja.

Bij een rijtjeshuis kan desnoods nog ieder voor zich de boel tot het beton strippen en opnieuw opbouwen. Bij een jaren-'60-flat met koopwoningen en een slapende VVE wordt het natuurlijk erg lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2017 20:32:27 ]
pi_175266586
Ik denk dat je dan een projectontwikkelaar nodig hebt die iedereen uitkoopt (en ter overbrugging de reeds aangekochte woningen tijdelijk verhuurt).
pi_175266713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Ach ja, je bent in Nederland al 'rijk' als je 70.000 euro bruto naar binnen hengelt.
Er zijn velen die een dergelijk schijntje wel graag ieder jaar zouden willen hebben.
pi_175266792
Ondertussen wel die hippe jaren 30 wonen kopen i.p.v. een energiezuinige woning. Ondertussen wel die vakantie boeken terwijl je daar ook zonnepanelen van had kunnen kopen of de isolatie had kunnen verbeteren.

Nee, het is de schuld van Den Haag :'( :'( :'(
Huilen dan!

Ik ben overigens wel van mening dat de woningcorporatie verplicht moeten worden gesteld om de sociale woningen te verduurzamen tot tenminste een A label. Er is namelijk ook een onderklasse die niet de middelen heeft om te verduurzamen.
pi_175266846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:39 schreef torentje het volgende:

Er zijn velen die een dergelijk schijntje wel graag ieder jaar zouden willen hebben.
Ongetwijfeld, maar het geschetst beeld dat die mensen zich (maar blijven) verrijken ten opzichte van de lage lonen is wel erg simpel. Daar ligt het kernpunt van de belastingheffing zo ongeveer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175266957
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:22 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Op mijn jaarafrekening:

367 Euro voor 349 dagen aan vastrecht warmte, dat is dus zonder enig verbruik.
8)7
Je bent niet verplicht het af te nemen hoewel ze het anders doen voorkomen. Met andere woorden, afsluiten die hap.
  donderdag 23 november 2017 @ 20:50:02 #115
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175266996
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Ach ja, je bent in Nederland al 'rijk' als je 70.000 euro bruto naar binnen hengelt.
Ver bezijden het punt. Toch bedankt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175266999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

8)7
Je bent niet verplicht het af te nemen hoewel ze het anders doen voorkomen. Met andere woorden, afsluiten die hap.
Warmtepomp ertussen en klaar is het gebeuren!
pi_175267041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Versnipperd eigendom is lastig ja.

Bij een rijtjeshuis kan desnoods nog ieder voor zich de boel tot het beton strippen en opnieuw opbouwen. Bij een jaren-'60-flat met koopwoningen en een slapende VVE wordt het natuurlijk erg lastig.
Platgooien is overdreven. Ook een jaren 60 woning is prima te moderniseren naar nul op de meter.

http://www.onshuisverdienthet.nl/


quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Warmtepomp ertussen en klaar is het gebeuren!
Exact!
pi_175267082
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:51 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Platgooien is overdreven. Ook een jaren 60 woning is prima te moderniseren naar nul op de meter.

http://www.onshuisverdienthet.nl/
Hangt volgens mij van het geval af. Ik las een poosje terug dat in de jaren '60 verschillende soorten systeembouw zijn gebruikt en dat sommige gewoon qua fundamentele constructie niet echt goed zijn. Die kun je tot op het beton strippen en opnieuw opbouwen en dan heb je nog steeds geen echt goed gebouw.
pi_175267180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

8)7
Je bent niet verplicht het af te nemen hoewel ze het anders doen voorkomen. Met andere woorden, afsluiten die hap.
Dat schijnt best een opgave te zijn maar ik ga er eens naar kijken.
RTL heeft er een reportage over gemaakt vorig jaar.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)maar-van-af-te-komen
pi_175267360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Hangt volgens mij van het geval af. Ik las een poosje terug dat in de jaren '60 verschillende soorten systeembouw zijn gebruikt en dat sommige gewoon qua fundamentele constructie niet echt goed zijn. Die kun je tot op het beton strippen en opnieuw opbouwen en dan heb je nog steeds geen echt goed gebouw.
Als je een oudere woning wilt moderniseren naar hedendaagse maatstaven dan kan je vaak beter een nieuwbouwwoning aanschaffen. Daarnaast loop je met oude woningen ook altijd een risico op grootschalig onderhoud. Ik zou er nooit aan willen beginnen tenzij de prijs zo aantrekkelijk is dat grootschalige renovatie naar hedendaagse maatstaven uit kan. Eigenlijk is dat zelden het geval.

Ik wens ieder die zo nodig groot wilde wonen voor "weinig" in een energielabel >E woning veel succes de komende jaren.
pi_175267412
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar het geschetst beeld dat die mensen zich (maar blijven) verrijken ten opzichte van de lage lonen is wel erg simpel. Daar ligt het kernpunt van de belastingheffing zo ongeveer.
De klacht is meer dat ze weinig doen voor de lagere inkomens. Lagere inkomens die het later dan ook nog eens het maar moeten zien te doen met een klein pensioentje. Lagere inkomens die ook nog eens niet de zekerheid hebben dat ze de pensioenleeftijd halen, wegens de hoge lasten op de energie om het klimaat in huis behaaglijk te krijgen en te behouden.
pi_175267474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:06 schreef torentje het volgende:

[..]

De klacht is meer dat ze weinig doen voor de lagere inkomens.
Dat huilverhaaltje wordt wel een beetje een langspeelplaat inmiddels. Die lagere inkomens krijgen al alle voordelen die er zijn. En als ze er niet nóg meer krijgen, dan is de "klacht dat ze zo weinig doen voor ons". Want dat is het vooral. Zij moeten wat doen voor ons.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175267737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je een oudere woning wilt moderniseren naar hedendaagse maatstaven dan kan je vaak beter een nieuwbouwwoning aanschaffen. Daarnaast loop je met oude woningen ook altijd een risico op grootschalig onderhoud. Ik zou er nooit aan willen beginnen tenzij de prijs zo aantrekkelijk is dat grootschalige renovatie naar hedendaagse maatstaven uit kan. Eigenlijk is dat zelden het geval.

Ik wens ieder die zo nodig groot wilde wonen voor "weinig" in een energielabel >E woning veel succes de komende jaren.
Dat is een individuele keuze, maar uiteindelijk is het wel beter als het niet alleen een stoelendans is maar ervoor wordt gezorgd dat woningen die verouderd en energie-onzuinig zijn en ook geen esthetische waarde hebben, verdwijnen. En dan is de vraag hoe je dat aanpakt met versnipperd eigendom.
pi_175268011
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat huilverhaaltje wordt wel een beetje een langspeelplaat inmiddels. Die lagere inkomens krijgen al alle voordelen die er zijn. En als ze er niet nóg meer krijgen, dan is de "klacht dat ze zo weinig doen voor ons". Want dat is het vooral. Zij moeten wat doen voor ons.
Straks ga jij waarschijnlijk nog zeggen dat het hebben van een laag inkomen een eigen keuze is?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 23 november 2017 @ 21:32:33 #125
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175268017
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 19:53 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die mensen moeten dan gewoon gaan flexwerken vanuit de CoffeeCompany of thuis met thermo ondergoed aan van onze vrinden.
Thuiswerken zou waar mogelijk gestimuleerd moeten worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175273531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:32 schreef torentje het volgende:

[..]

Straks ga jij waarschijnlijk nog zeggen dat het hebben van een laag inkomen een eigen keuze is?
Of dat zo is of niet kan je alleen in individuele gevallen zeggen. Ik vind het ook niet zo relevant. De inkomensverschillen in Nederland liggen steevast in de laagste categorie ter wereld en de fiscale correctiefactor in een van de hoogste. Dan nog steeds blijven klagen dat de hoge inkomens niets of veel te weinig doen voor de lage is gewoonweg wat sneu.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 november 2017 @ 09:28:53 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175274381
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat huilverhaaltje wordt wel een beetje een langspeelplaat inmiddels. Die lagere inkomens krijgen al alle voordelen die er zijn. En als ze er niet nóg meer krijgen, dan is de "klacht dat ze zo weinig doen voor ons". Want dat is het vooral. Zij moeten wat doen voor ons.
Bij de laagste inkomens komen inderdaad veel toeslagen en andere voordeeltjes. Maar die vallen al snel weg en als je iets daarboven zit, betaal je volop mee en hou je weinig meer over dan de armsten.

Die hele categorie heeft dus de hoogste lasten relatief ten opzichte van het inkomen, en dat effect wordt nu nog sterker.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175274553
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bij de laagste inkomens komen inderdaad veel toeslagen en andere voordeeltjes. Maar die vallen al snel weg en als je iets daarboven zit, betaal je volop mee en hou je weinig meer over dan de armsten.

Die hele categorie heeft dus de hoogste lasten relatief ten opzichte van het inkomen, en dat effect wordt nu nog sterker.
Oh, dat Jan Modaal 's Lands rekening betaalt is absoluut waar. Dat is nu eenmaal het makkelijkst: kunnen geen kant op, kunnen niet ontwijken en wet van de grote getallen. Dat is een koe waar je alleen maar naar de uiers hoeft te wijzen om melk van te krijgen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175275951
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 09:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bij de laagste inkomens komen inderdaad veel toeslagen en andere voordeeltjes. Maar die vallen al snel weg en als je iets daarboven zit, betaal je volop mee en hou je weinig meer over dan de armsten.

Dan heeft men al bijna bijstandsniveau voordat men een toeslag ontvangen doet.
pi_175286557
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 08:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Of dat zo is of niet kan je alleen in individuele gevallen zeggen. Ik vind het ook niet zo relevant. De inkomensverschillen in Nederland liggen steevast in de laagste categorie ter wereld en de fiscale correctiefactor in een van de hoogste. Dan nog steeds blijven klagen dat de hoge inkomens niets of veel te weinig doen voor de lage is gewoonweg wat sneu.
Zal wel, maar wel is het zo dat degene die de lagere inkomens in de kou laten zitten, de vieze venten blieven. Terwijl laatstgenoemden nooit iets moois zullen produceren.
pi_175286616
Klimaat warmt op toch? Hebben straks ook geen gas meer nodig om te verstoken dan. Elektra kost verder niet zoveel. :P.
I´m back.
  vrijdag 24 november 2017 @ 20:53:17 #132
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175286769
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 10:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan heeft men al bijna bijstandsniveau voordat men een toeslag ontvangen doet.
:? Nee. Het wordt gewoon snel afgebouwd zodra je meer gaat verdienen, waardoor je alsnog weinig vrij inkomen overhoudt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_175330903
In België heeft men berekend hoeveel de totale energiekosten zullen stijgen. In 2030 zullen we minder energie verbruiken, maar we zullen er 15.5 miljard ¤ meer voor betalen (1360¤ per Belg).
quote:
De totale kosten van het energiesysteem, die onze hele maatschappij moet dragen, gaan fors omhoog. De samenleving zal in 2030 elk jaar 15,5 miljard euro meer uitgeven aan energie dan vandaag.

Vandaag bedragen de kosten van het energiesysteem ongeveer 11 procent van het bbp. In 2030 zal dat 14,6 procent zijn volgens cijfers van het Plan­bureau die begin volgend jaar gepubliceerd worden. ‘Dat is het cijfer als we het 2030 Energie/klimaat­kader van de Europese Commissie willen naleven en in lijn willen blijven met het klimaatakkoord van Parijs’, zegt Danielle Devogelaer, medeauteur van energiestudies van het Planbureau. Zonder Parijs zouden die energiekosten 4,4 miljard euro lager liggen.

Hoe die maatschappelijke kosten verdeeld zullen worden tussen overheid, burgers en bedrijven, is nog onduidelijk. ‘Niemand heeft daar zicht op’, zegt Kris Bachus, onderzoeksleider van de Onderzoeksgroep Duurzame Ontwikkeling aan de KU Leuven. ‘En die vaststelling op zich is al pijnlijk. Maar het is wachten op de overheid tot die eindelijk duidelijkheid schept met haar energiepact.’
Bron: de Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175330925
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:21 schreef crystal_meth het volgende:
In België heeft men berekend hoeveel de totale energiekosten zullen stijgen. In 2030 zullen we minder energie verbruiken, maar we zullen er 15.5 miljard ¤ meer voor betalen (1360¤ per Belg).

[..]

Bron: de Standaard
Ben benieuwd hoe het zit met de straatverlichting in dat land, zou het dan nog steeds te zien zijn s avonds vanaf de maan?
  Overall beste user 2022 maandag 27 november 2017 @ 06:56:23 #135
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175331902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

En waar leven die maatschappijen dan van?
Van de PVV'ers.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175332075
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:24 schreef WammesWaggel het volgende:
De kachel een tandje lager heeft weinig nut als de energiebelasting en heffingen verder stijgen.
Dan heeft het juist extra nut.
pi_175332085
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 14:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik betaal nu rond de 150 p/m, volgens mij is dit redelijk gemiddeld. Dan kom je dus met 35 % op een (jaarlijkse) stijging van 600+ euro per jaar niet 138 euro :?
Die 35% is over het variabele deel.
pi_175332121
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 00:21 schreef crystal_meth het volgende:
In België heeft men berekend hoeveel de totale energiekosten zullen stijgen. In 2030 zullen we minder energie verbruiken, maar we zullen er 15.5 miljard ¤ meer voor betalen (1360¤ per Belg).

[..]

Bron: de Standaard
Zo gek is het allemaal niet. We moeten de co2 uitstoot verlagen en de financiële prikkel werkt nu eenmaal het beste.

Het geweeklaag over de armen, daar lach ik om. Die hebben vaak genoeg mogelijkheden om te besparen, maar willen dat gewoon niet. Net zoals de rest van Nederland.
pi_175334878
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 07:35 schreef VEM2012 het volgende:
Het geweeklaag over de armen, daar lach ik om. Die hebben vaak genoeg mogelijkheden om te besparen, maar willen dat gewoon niet. Net zoals de rest van Nederland.
Ook voor deze mensen geldt dat ze hun Euro maar 1 keer kunnen uitgeven, iets zal er onder lijden al weet ik niet wat.

En wat besparen aangaan doet hoeveel Economie wil je om zeep hebben?
pi_175334971
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ook voor deze mensen geldt dat ze hun Euro maar 1 keer kunnen uitgeven, iets zal er onder lijden al weet ik niet wat.

En wat besparen aangaan doet hoeveel Economie wil je om zeep hebben?
De voorspelde gevolgen van klimaatsverandering kosten meer dan die eurootjes hier en daar.

Er is een keuze gemaakt om de co2 uitstoot te gaan verlagen. Dat gaat echt ook ergens een keer pijn doen.

Niets doen gaat waarschijnlijk nog veel meer pijn doen.
pi_175334977
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De voorspelde gevolgen van klimaatsverandering kosten meer dan die eurootjes hier en daar.

Er is een keuze gemaakt om de co2 uitstoot te gaan verlagen. Dat gaat echt ook ergens een keer pijn doen.

Niets doen gaat waarschijnlijk nog veel meer pijn doen.
Dus de bedrijven krijgen geen grootgebruikers korting meer dan?
pi_175334994
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 07:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo gek is het allemaal niet. We moeten de co2 uitstoot verlagen en de financiële prikkel werkt nu eenmaal het beste.

Het geweeklaag over de armen, daar lach ik om. Die hebben vaak genoeg mogelijkheden om te besparen, maar willen dat gewoon niet. Net zoals de rest van Nederland.
Financiële prikkel? Dit is het bedrag dat extra uitgegeven moet worden om de doelstelling te halen, het is geen verhoging van de energierekening (al zal dat er allicht deel van uitmaken).
Men weet nog niet hoe de kosten verdeeld zullen worden, waarschijnlijk weer de burger belasten en de industrie ontzien, die betalen nu reeds veel minder voor elektriciteit omdat elk land z'n industrie wil bevoordelen...

Mensen met zonnepanelen zullen niet buiten schot blijven, nu moet men het plaatsen van panelen nog aanmoedigen, maar hun rekening zal op zeker moment spectaculair stijgen. Momenteel draait hun elektriciteitsmeter terug als ze stroom aan het net leveren maar dat blijft niet houdbaar: ze leveren meestal wanneer de spotprijs (de korte termijn handelsprijs) laag is en nemen af wanneer die het hoogst staat (wanneer de stroom van "peaker plants" komt). Als ze op jaarbasis evenveel leveren als afnemen betalen ze niets, terwijl de stroom die ze afnamen 10 keer duurder is dan wat ze leverden. Eens de werkelijke prijs aangerekend wordt brengen die panelen weinig meer op.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175335012
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het was trouwens een plan van GL waar de rest nu mee probeert aan de haal te gaan!

Nog steeds benieuwd naar de grootvervuilers krijgen die de korting niet meer?
pi_175335103
GL zou ik er wel voor aanzien dat ze die welke veel afnemen ook veel belasten echter gezien de dividend belasting?
pi_175335855
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De voorspelde gevolgen van klimaatsverandering kosten meer dan die eurootjes hier en daar.

Er is een keuze gemaakt om de co2 uitstoot te gaan verlagen. Dat gaat echt ook ergens een keer pijn doen.

Niets doen gaat waarschijnlijk nog veel meer pijn doen.
Mwa, voor bvb Noord Europa zou niets doen economisch voordelig zijn. De nadelige effecten zouden vrij beperkt blijven (vaker wateroverlast, hittegolven..), voor bepaalde sectoren zou het netto effect positief zijn (zachtere winters, meer landbouwopbrengst in noordelijke regios, meer toerisme). En vooral: het zou onze economische concurrentiepositie verbeteren tov de regios die meer nadelige gevolgen ondervinden.
Als het ijs op Groenland sneller verdwijnt dan elders zal N-Europa in vergelijking met de rest van de wereld weinig last hebben van de stijging van het zeepeil. Rondom Groenland (tot de kust van Schotland en Noorwegen) zou het zeepeil zelfs zakken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175336094
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, voor bvb Noord Europa zou niets doen economisch voordelig zijn. De nadelige effecten zouden vrij beperkt blijven (vaker wateroverlast, hittegolven..), voor bepaalde sectoren zou het netto effect positief zijn (zachtere winters, meer landbouwopbrengst in noordelijke regios, meer toerisme). En vooral: het zou onze economische concurrentiepositie verbeteren tov de regios die meer nadelige gevolgen ondervinden.
Als het ijs op Groenland sneller verdwijnt dan elders zal N-Europa in vergelijking met de rest van de wereld weinig last hebben van de stijging van het zeepeil. Rondom Groenland (tot de kust van Schotland en Noorwegen) zou het zeepeil zelfs zakken.
Je verhaal gaat alleen op in een wereld zonder migratiegolven.
pi_175336157
https://joop.bnnvara.nl/n(...)ing-als-bron-energie

De oplossing is gevonden! We steken gewoon H&M spullen in de fik. Het verbaasd mij niks dat mensen die het hardste janken over klimaatverandering niet weten dat Nederland al heul lang energie maakt door kleren te verbranden. Deze jongen uit de periferie/buitengebied heeft vanaf een jonge leeftijd gedoucht en warm in huis gezeten middels de verbranding van zooi.
pi_175337367
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 07:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan heeft het juist extra nut.
Juist niet als het daadwerkelijke verbruikersdeel van de rekening relatief afneemt omdat het voor een steeds groter deel uit vaste bedragen gaat bestaan die los staan van het verbruik.
pi_175339089
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus de bedrijven krijgen geen grootgebruikers korting meer dan?
Jij wil bedrijven het land uitjagen?
pi_175339132
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, voor bvb Noord Europa zou niets doen economisch voordelig zijn. De nadelige effecten zouden vrij beperkt blijven (vaker wateroverlast, hittegolven..), voor bepaalde sectoren zou het netto effect positief zijn (zachtere winters, meer landbouwopbrengst in noordelijke regios, meer toerisme). En vooral: het zou onze economische concurrentiepositie verbeteren tov de regios die meer nadelige gevolgen ondervinden.
Als het ijs op Groenland sneller verdwijnt dan elders zal N-Europa in vergelijking met de rest van de wereld weinig last hebben van de stijging van het zeepeil. Rondom Groenland (tot de kust van Schotland en Noorwegen) zou het zeepeil zelfs zakken.
En nu de honderden miljoenen die uit Afrika moeten vluchten in het totaalplaatje meenemen.
pi_175339180
De energierekening hoeft helemaal niet zo te stijgen. Vooral de jaren 50, 60 en 70 doortochtwoningen die grotendeels uit glas en gevelpanelen bestaan zijn makkelijk flink verder te isoleren. Nieuwe gevelpanelen met dikke laag PIR er in, driedubbele beglazing er in en dan alleen nog even dak en vloer isoleren.

Warmtebehoefte daalt dan met meer 50% ten opzichte van gewoon dubbel glas en zelfs met zo'n 75% ten opzichte van enkel glas.

Kost eenmalig wat geld, maar levert een aanzienlijke energiebesparing en flinke verbetering van comfort op.
pi_175339203
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:07 schreef Ivo1985 het volgende:
De energierekening hoeft helemaal niet zo te stijgen. Vooral de jaren 50, 60 en 70 doortochtwoningen die grotendeels uit glas en gevelpanelen bestaan zijn makkelijk flink verder te isoleren. Nieuwe gevelpanelen met dikke laag PIR er in, driedubbele beglazing er in en dan alleen nog even dak en vloer isoleren.

Warmtebehoefte daalt dan met meer 50% ten opzichte van gewoon dubbel glas en zelfs met zo'n 75% ten opzichte van enkel glas.

Kost eenmalig wat geld, maar levert een aanzienlijke energiebesparing en flinke verbetering van comfort op.
Inderdaad.

Maar klagen is nog makkelijker...
pi_175339256
Ik behoor zelf tot de groep lage inkomens, (minimum of iets daaronder) maar je zal mij niet horen klagen over hoge energierekeningen. Het zijn m.i. Meer de modalen die klagen.
Mijn energiekosten zijn tot nu toe alleen maar omlaag gegaan. En flink omlaag gegaan. En zelfs als die kosten weer wat omhoog gaan zal het voor mij nog wel te behappen zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175339262
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En nu de honderden miljoenen die uit Afrika moeten vluchten in het totaalplaatje meenemen.
Vergeet ook niet de feestvierders vanuit de golfstaten die ook onleefbaar worden. Ik zie de VVD al watertandend de olie miljoenen binnenhengelen.
pi_175343284
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij wil bedrijven het land uitjagen?
CO2 is toch niet alleen in Nederland.

De aap komt uit de mouw he meneer van de VVD?

En als ze daardoor vertrekken dan doen ze dat maar, ze zullen hier niet voor het klimaat zijn neem ik aan, dan zijn er betere landen te vinden op de wereldbol.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2017 18:19:29 ]
  maandag 27 november 2017 @ 18:21:58 #156
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_175343365
De rekening stijgt, niet de kosten.
pi_175343581
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:21 schreef Manke het volgende:
De rekening stijgt, niet de kosten.
En het CO2 wordt er niet minder van, tenzij men in de kou gaat zitten.
pi_175343769
Dat mijn energierekening zo gezakt is, (betaal nu 1/3 van wat het 5 jaar geleden was) is helemaal omdat ik mijn verbruik flink teruggeschroeft heb, en dus ook mijn persoonlijke CO2 uitstoot flink heb verminderd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175351125
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:39 schreef barthol het volgende:
Dat mijn energierekening zo gezakt is, (betaal nu 1/3 van wat het 5 jaar geleden was) is helemaal omdat ik mijn verbruik flink teruggeschroeft heb, en dus ook mijn persoonlijke CO2 uitstoot flink heb verminderd.
Ik heb nog niks gehoord 5 jr geleden hoeveel 3/3 was laat staan 1/3 dat ik dat weet.
pi_175351459
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb nog niks gehoord 5 jr geleden hoeveel 3/3 was laat staan 1/3 dat ik dat weet.
5 jaar geleden betaalde ik ongeveer ¤150 per maand aan gas en elektra, en nu ¤50 per maand.
Zelfde energiebedrijf (eneco) en nu zit er ook een een Toon abonnement bij van een paar euro.
Woon in een huurhuisje (hoekwoning) met een huur van ¤493.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175364206
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:59 schreef barthol het volgende:

[..]

5 jaar geleden betaalde ik ongeveer ¤150 per maand aan gas en elektra, en nu ¤50 per maand.
Zelfde energiebedrijf (eneco) en nu zit er ook een een Toon abonnement bij van een paar euro.
Woon in een huurhuisje (hoekwoning) met een huur van ¤493.
Netjes heb je werk gekregen of een vriendin?
pi_175364843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 16:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Netjes heb je werk gekregen of een vriendin?
Nee, geen van beiden :) Zit er ook niet meer in op mijn leeftijd. Morgen ga ik in de AOW.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175364886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:20 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee, geen van beiden :) Zit er ook niet meer in op mijn leeftijd. Morgen ga ik in de AOW.
Hoe heb gij dat gedaan geen bloed meer?
  dinsdag 28 november 2017 @ 17:28:06 #164
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_175364978
In VS betaal je voor een kwh maar 6 cent. Wat doen we hier fout?
pi_175365029
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:28 schreef Daarnaast het volgende:
In VS betaal je voor een kwh maar 6 cent. Wat doen we hier fout?
Wat doen ze daar verkeerd is de vraag.
pi_175365426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:28 schreef Daarnaast het volgende:
In VS betaal je voor een kwh maar 6 cent. Wat doen we hier fout?
Ik betaal minder per kWh. Maar dat heeft te maken met de teruggave van de energiebelasting,
De heffingskorting die meer is dan het bedrag van mijn elektr. verbruik.
Mensen die heel zuinig zijn in hun verbruik kunnen nu zelfs energie verbruiken en geld toe krijgen door die heffingskorting van de energiebelasting.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 28 november 2017 @ 17:59:54 #167
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_175365560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:51 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik betaal minder per kWh. Maar dat heeft te maken met de teruggave van de energiebelasting,
De heffingskorting die meer is dan het bedrag van mijn elektr. verbruik.
Mensen die heel zuinig zijn in hun verbruik kunnen nu zelfs energie verbruiken en geld toe krijgen door die heffingskorting van de energiebelasting.
Dus je gebruikt zo weinig energie dat de belasting daarover lager dan de heffingskorting? Jij bent dan een uitzonderlijk geval.
pi_175365910
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:59 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Dus je gebruikt zo weinig energie dat de belasting daarover lager dan de heffingskorting? Jij bent dan een uitzonderlijk geval.
Met gas lukt het me niet helemaal, want ik woon in een hoekhuis en dan moet je wat meer stoken.
Maar ik hou mijn jaarverbruik nu elke dag bij, en zit nu op een jaarverbruik van
695 kWh en 700 m3
In mijn termijnbedrag (maandbedrag) heb ik een negatief stroomtarief door die heffingskorting.
Maar het capaciteitstarief stroom heft dat op 1 cent na weer op.
Het een ¤-18,77 en het ander ¤ 18,78 per maand. Is dus 1 cent per maand voor elektra. Dus bijna niets. Wat ik nu per maand betaal is bijna geheel alleen mijn gasverbruik
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_175367590
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

CO2 is toch niet alleen in Nederland.

De aap komt uit de mouw he meneer van de VVD?

En als ze daardoor vertrekken dan doen ze dat maar, ze zullen hier niet voor het klimaat zijn neem ik aan, dan zijn er betere landen te vinden op de wereldbol.
Dus je lost niets op, maar creëert wel een ander probleem.

Dat niemand op jou stemt zeg!
pi_175367710
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:59 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Dus je gebruikt zo weinig energie dat de belasting daarover lager dan de heffingskorting? Jij bent dan een uitzonderlijk geval.
Zo uitzonderlijk is dat niet. Mijn voorgaande huisjes was ik alles bij elkaar rond de 50 euro per maand aan energie kwijt. Beiden ca 40m2 en van rond 1960. In de categorie goedkope sociale woningbouw. Huurverhogingen van de laatste paar jaar meegerekend zou de huur nu zo'n 450 euro zijn.

Mijn huidige woning (80m2 hoekwoning uit 1902) is het maandelijks voorschot nu 30 euro. Liggen wel zonnepanelen op het dak die de rekening met 40 euro per maand drukken.

Isolatie van de benedenverdieping zal de energierekening richting 0 tot 10 euro permaand brengen (zonder eigen opwek zo'n 40 a 50 euro).

Ik moet van binnen altijd lachen om mensen die heel veel geld kwijt zijn aan gas om te verwarmen en klagen over de hoge rekening maar er niets tegen doen. Isolatie, in elk geval voor vloer en dak is hartstikke goedkoop als je een beetje op de aanbiedingen Let en makkelijk zelf aan te brengen door een handig mannetje of vrouwtje. Ik was voor 40m2 vloer en 60m2 schuin dak voor alle materialen ongeveer 1000 euro kwijt. Dat is dus voor isolatie, houten raamwerk, schroeven en tegen het dak afwerking met dampremmende folie en gipsplaten.
pi_175370836
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus je lost niets op, maar creëert wel een ander probleem.

Dat niemand op jou stemt zeg!
Maak je maar niet bezorgt hoor een volgend VVD kabinet komt er volgens mij ook niet meer!
pi_175370872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maak je maar niet bezorgt hoor een volgend VVD kabinet komt er volgens mij ook niet meer!
Ja, die kennen we nu wel. De ruk naar links blijft in de praktijk gewoon uit.

Blijf dromen!
pi_175370938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, die kennen we nu wel. De ruk naar links blijft in de praktijk gewoon uit.

Blijf dromen!
Dat mag jij je ook aantrekken blijf dromen kerel, en de VVD is er niet voor het zaken leven dat is de klant en niet de VVD die is voor het grootkapitaal, en daar blijven de winsten dan ook uit, de kleine man koopt bij de grotere die grotere koopt weer bij grotere etc etc. wie gaat het voelen?
pi_175371328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat mag jij je ook aantrekken blijf dromen kerel, en de VVD is er niet voor het zaken leven dat is de klant en niet de VVD die is voor het grootkapitaal, en daar blijven de winsten dan ook uit, de kleine man koopt bij de grotere die grotere koopt weer bij grotere etc etc. wie gaat het voelen?
Cry me a river.
pi_175371795
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Cry me a river.
Ik waarom, ik lijd er geen schade door, zo denk jij toch ook of niet?
pi_175374804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik waarom, ik lijd er geen schade door, zo denk jij toch ook of niet?
Nee, ik denk aan de toekomst.
pi_175378049
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 05:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik denk aan de toekomst.
Aan jou toekomst bedoel jij?
pi_175378942
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Aan jou toekomst bedoel jij?
Nee. Ik hoef mij persoonlijk nergens druk om te maken.
pi_175379012
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee. Ik hoef mij persoonlijk nergens druk om te maken.
Komt nog wel samen met het echo, vermoed ook voor mij.
pi_175379071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Komt nog wel samen met het echo, vermoed ook voor mij.
Wat bedoel je?
pi_175379546
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Dat ik mij al voorbereid op een evt koude winter, begrijp je dat?
Blijf op je geld zitten je weet tegenwoordig niet meer waar je aan toe bent!
pi_175384664
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat ik mij al voorbereid op een evt koude winter, begrijp je dat?
Blijf op je geld zitten je weet tegenwoordig niet meer waar je aan toe bent!
Nee man, lekker uitgeven. Dan heb je er wat aan en het is nog goed voor de economie.

En die 100 euro per maand die een hele strenge winter extra kost: maakt dat nou toch uit? Die strenge winters komen slechts zelden langs.
pi_175384698
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee man, lekker uitgeven. Dan heb je er wat aan en het is nog goed voor de economie.

Juist niet met die onrust wat er gezaaid wordt.

Kijk VVD niks is heilig bij die en dan met vol vertrouwen uitgeven?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 16:18:41 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 16:35:32 #184
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175385006
En dan blij zijn met een paar tientjes salarisverhoging? :')

Zijn er nog mensen die daadwerkelijk worden gecompenseerd in hun salaris waarbij er rekening wordt gehouden met:

• Huurverhoging
• Inzet / toevoegen waarde
• Inflatie
• Watermanagement

Door al die ontwikkelingen wordt je eigen alleen maar armer elk jaar. En dat moet je gezondheid je ook nog eens niet in de steek laten. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175387782
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist niet met die onrust wat er gezaaid wordt.

Kijk VVD niks is heilig bij die en dan met vol vertrouwen uitgeven?
Ik krijg het gevoel dat jij niet overweegt de volgende keer op de VVD te stemmen.
  woensdag 29 november 2017 @ 18:48:53 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175387883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn er nog lasten die wel omlaag gaan komende jaren? Ik lees laatste weken alleen maar stijgingen namelijk.
De dividendbelasting gaat flink omlaag *O*
pi_175389591
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:28 schreef Daarnaast het volgende:
In VS betaal je voor een kwh maar 6 cent. Wat doen we hier fout?
Volgens mij doe JIJ iets fout, ik betaal namelijk niets voor een kWh.
pi_175390916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij doe JIJ iets fout, ik betaal namelijk niets voor een kWh.
Dankzij het beleid of dankzij eigen ingrijpen?

En dan laat ik de subsidie even erbuiten bij deze.
pi_175390958
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik krijg het gevoel dat jij niet overweegt de volgende keer op de VVD te stemmen.
De indruk ik zou er volgens de VVD op behoren te stemmen echter die VVD voed mij niet dus ik heb nog nooit VVD gestemd, ik stem op die welke zorgen voor die welke mij voeden.
En hebben naar mijn mening allemaal niks met dividend te doen trots dat ze er dadelijk aan mee mogen betalen waar ik dus evt minder door kan gaan krijgen.
pi_175391505
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dankzij het beleid of dankzij eigen ingrijpen?

En dan laat ik de subsidie even erbuiten bij deze.
Dat is helemaal niet relevant. Meer mensen zouden hand in eigen boezem moeten steken i.p.v. direct te gaan huilen over wat Den Haag hen allemaal aan doet. Uiteindelijk is men zelf verantwoordelijk voor de keuzes die men zelf maakt.

Een hoge energierekening is voor Jan Modaal gewoon een keuze, niet iets wat je overkomt.
Dat eeuwige gejank altijd :'( :'( :'( :'(
pi_175391745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:25 schreef Revolution-NL het volgende:
Een hoge energierekening is voor Jan Modaal gewoon een keuze, niet iets wat je overkomt.
Dat eeuwige gejank altijd :'( :'( :'( :'(
Het is geen gejank zie dividend belasting dat komt er voor de burger bovenop het eind is zoek.


Ik neem aan de rest gelezen dus weg ermee!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 21:36:32 ]
pi_175391963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het is geen gejank zie dividend belasting dat komt er voor de burger bovenop het eind is zoek.

Ik neem aan de rest gelezen dus weg ermee!
Volgens mij hadden we het over de energierekening en niet over de dividend belasting.
Maar ik ken er genoeg, een schattige jaren 30 woning betrekken met glas en lood en vervolgens jammeren over het feit dat ze een maand per jaar kunnen werken voor de kolenboer :').

Zonnepanelen zijn te duur en hebben een te laag rendement, over het rendement van de vliegreis naar de andere kant van de wereld of die nieuwe tweede auto wordt niet gesproken.

Niet gaan lopen huilen over de overheid dan.
  woensdag 29 november 2017 @ 21:47:22 #193
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_175392096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:04 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij doe JIJ iets fout, ik betaal namelijk niets voor een kWh.
Hoe dan?
pi_175393347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we het over de energierekening en niet over de dividend belasting.
Maar ik ken er genoeg, een schattige jaren 30 woning betrekken met glas en lood en vervolgens jammeren over het feit dat ze een maand per jaar kunnen werken voor de kolenboer :').

Zonnepanelen zijn te duur en hebben een te laag rendement, over het rendement van de vliegreis naar de andere kant van de wereld of die nieuwe tweede auto wordt niet gesproken.

Niet gaan lopen huilen over de overheid dan.
Ja maar het leven is zo duur :Y echt waar :Y

En ondertussen gaat er elk jaar weer meer geld op aan Sint- en Kerstcadeaus, verre vakanties en vuurwerk. En rijden er steeds meer auto's, gaan er bergen smartphones over de toonbank en bestaan de boodschappen steeds meer uit dure kant en klare producten.

Maar even fatsoenlijk energieverbruik verminderen is écht geen geld voor vrij te maken. Want dan moet je aan de buurman uitleggen waarom je een jaar de wintersport over slaat. Vertellen dat je in de kerstvakantie lekker wat pistes afgesjeesd bent gaat natuurlijk wat lekkerder dan vertellen dat je de nodige uurtjes in de kruipruimte hebt doorgebracht om de vloer te isoleren of de zolder hebt leeggehaald om het dak te kunnen isoleren.
pi_175393471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat veel geld. Ik betaal rond de 70 pm, maar ben dan ook niet echt een koukleum.
In mijn vorig flatje betaalde ik rond de 120 maar het was dan ook een pauperflat met scheuren in de muren en op een hoek.

Het wordt altijd duurder, nooit goedkoper. En ik geloof ook niet in overstappen.
Ik geloof wel in overstappen. Gewoon ieder jaar opnieuw profiteren van een actie bij een leverancier.
pi_175394353
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we het over de energierekening en niet over de dividend belasting.

Niet of volgens jou niet, gelijk de groot verbruikerskortingen.
Vervuilen loont dus schijnbaar?

Oud artikel maar ik denk niks veranderd tenzij de korting is hoger geworden.
https://www.rijksoverheid(...)tverbruikers-energie

Dan kon iets minder gebruik inhouden dat ik de korting niet meer krijg, sterker nog ik vermoed de restwarmte wat ik eruit haal gebruik ik voor mijn prive woning.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 23:49:28 ]
pi_175394412
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik geloof wel in overstappen. Gewoon ieder jaar opnieuw profiteren van een actie bij een leverancier.
Ik ook maar ik word er zo moe van steeds maar weer hetzelfde liedje, ik speelde er al tegen elkaar uit toen dacht er nog niemand aan. En wat ik toen kreeg aangeboden dat krijg ik tegenwoordig niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 23:16:56 ]
pi_175412563
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:
Je verhaal gaat alleen op in een wereld zonder migratiegolven.
Ook dat heb je als Westers land zelf in de hand natuurlijk.
Die golf beweegt zich naar de landen waar het meeste gratis geld wordt uitgedeeld.
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:04 schreef VEM2012 het volgende:
En nu de honderden miljoenen die uit Afrika moeten vluchten in het totaalplaatje meenemen.
In Afrika is het de laatste halve eeuw al een puinhoop.
Hongersnood en droogte is daar al eeuwen lang de gewoonste zaak van de wereld.
De term "klimaatvluchtelingen" is alleen bedacht om ons Westerlingen een schuldgevoel aan te praten.

De echte problemen in Afrika zijn corruptie en overbevolking.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:
Volgens mij hadden we het over de energierekening en niet over de dividend belasting.
Maar ik ken er genoeg, een schattige jaren 30 woning betrekken met glas en lood en vervolgens jammeren over het feit dat ze een maand per jaar kunnen werken voor de kolenboer :').

Zonnepanelen zijn te duur en hebben een te laag rendement, over het rendement van de vliegreis naar de andere kant van de wereld of die nieuwe tweede auto wordt niet gesproken.

Niet gaan lopen huilen over de overheid dan.
collega van mij ook, klagen over de hoge energierekening van zijn vrijstaand huis.
"Zomers heb ik 4 airco,s aan op alle slaapkamers, anders is het te warm in huis"
Dan vraag ik: heb je dan ook zonnepanelen ?, dat compenseert natuurlijk voor die airco,s midden in de zomer ?
collega:"nee zonnepanelen op het huis vind ik lelijk, misschien komen die op de grote schuur die ik ooit ga bouwen" |:( |:(

Tja, dan wil je ook niet anders vind ik :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 03:50:59 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175417412
Er moet natuurlijk alvast rekening gehouden worden met elektrische auto's. Het kan niet zo zijn dat de weggevallen brandstofaccijnzen niet gecompenseerd gaan worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')