Als ik tickets voor m'n ma boek doe ik echt alleen de meisjesnaam, "e.v." gegevens laat ik geheel achterwege. En dat is met meerdere maatschappijen meerdere keren goed gegaan (en leek mij op zich ook echt correcter).quote:Op maandag 6 november 2017 13:20 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Alleen voornaam en achternaam is voldoende. Aanterouwde naam lijkt me wel nodig als toevoeging.
h wel, m niet.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
kon dat dan?quote:Op woensdag 8 november 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
Ik heb nu ook alleen de meisjesnaam ingevuld.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Als ik tickets voor m'n ma boek doe ik echt alleen de meisjesnaam, "e.v." gegevens laat ik geheel achterwege. En dat is met meerdere maatschappijen meerdere keren goed gegaan (en leek mij op zich ook echt correcter).
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.quote:Op woensdag 8 november 2017 19:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
h wel, m niet.
Kan me niet voorstellen trouwens dat je lounge toegang hebt als je met easyJet en consorten vliegt?
priority pas enzo kan natuurlijk wel jaquote:Op woensdag 8 november 2017 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.
Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.
Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor ¤ 3,25 een flesje cola kopen...
Ik bedoel die centrale pleinen met Starbucks en de Mac enzo. Die noemt Schiphol toch ook lounges?quote:Op woensdag 8 november 2017 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.
Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.
Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor ¤ 3,25 een flesje cola kopen...
vanaf h kan dat gewoon, dat vormt gewoon onderdeel van het ex schengen gebied.quote:Op woensdag 8 november 2017 21:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik bedoel die centrale pleinen met Starbucks en de Mac enzo. Die noemt Schiphol toch ook lounges?
Qatar heeft al aangegeven dat men verlies draait...quote:Op woensdag 8 november 2017 21:31 schreef Yreal het volgende:
Trouwens, de qatari hebben mijn kont gered. Waar alle andere clubs +150¤ deden voor 24 tickets, deed Qatar gewoon -80¤.gaat vast goed met de load factors daar
ja snap ik. Maar heel veel beter is het bij de rest ook niet. Ik geloof dat ba in een 777 nog 9breed gaat?quote:Op woensdag 8 november 2017 21:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qatar heeft al aangegeven dat men verlies draait...
https://www.bloomberg.com(...)i-blockade-ceo-warns
De loadfactors naar Bangkok zijn voor veel maatschappijen daarnaast helemaal dramatisch, en al helemaal voor Qatar omdat een gedeelte van de connecting passagiers welke men normaliter op kan pikken nu niet meer beschikbaar zijn.
Die 777 toestellen die ze hebben laten ombouwen naar Sardinecan 3-4-3 uitvoering moeten toch vol...
Ook BA is de 777 aan het aanpassen vanaf bijvoorbeeld Gatwick zodat dit in lijn is met de andere aanbieders, lees dat men wat meer op prijs kan concurreren want voor het product kiest men BA niet meer, al helemaal niet meer binnen Europa.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja snap ik. Maar heel veel beter is het bij de rest ook niet. Ik geloof dat ba in een 777 nog 9breed gaat?
Daarom, boeit allemaal niet zo gek veel. En doha is dan opzich wel lekker. 6.5 uur en 6.5 uur, even beentjes strekken tussendoor. Lekkerder dan eerst in een 737 naar londen, 4 uur wachten en dan nog eens 11 uur door.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ook BA is de 777 aan het aanpassen vanaf bijvoorbeeld Gatwick zodat dit in lijn is met de andere aanbieders, lees dat men wat meer op prijs kan concurreren want voor het product kiest men BA niet meer, al helemaal niet meer binnen Europa.
Mijn vrienden van Turkish Airlines hadden hiervoor plannen om de 777 aan te passen, maar door de huidige politieke ontwikkelingen is de noodzaak en de bijbehorende investering hiervoor op dit moment niet noodzakelijk, al verwacht ik dat men uiteindelijk zal volgen, want er zijn routes waar het absoluut zou kunnen qua bezetting en range.
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.quote:Op maandag 11 december 2017 19:49 schreef APK het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met al die vluchten die vandaag gecanceled of vertraagd zijn?
Worden de passagiers omgeboekt naar de volgende vlucht en hoe zit het dan als die vlucht vol zit?
Dat zal wel een flinke chaos worden danquote:Op maandag 11 december 2017 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
quote:Op maandag 11 december 2017 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
Er komen ook minder mensen aan en die terugreizen komen vrij, en mensen cancellen. Maar mensen met tickets voor morgen hebben voorrang op vertraagde mensen van vandaag en dan gaat het naar waitlist prioriteit.quote:Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal wel een flinke chaos worden dan
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
De mensen die op de vlucht geboekt zijn hebben voorrang op de mensen van wie de vlucht welke gecancelled is.quote:Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal wel een flinke chaos worden dan
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
Je moet toch door de douane, dus dan kan je prima beslissen op dat moment of dat wel/niet mogelijk isquote:Op maandag 11 december 2017 21:23 schreef kalinhos het volgende:
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?
Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand.... Het blijft toch Miami natuurlijk
Intercontinentale vluchten hebben voor KLM op Schiphol absoluut de voorrang boven Europese vluchten, simpelweg omdat KLM te horen krijgt dat er een beperkt aantal slots beschikbaar zijn en men dan liever een 777 naar Kuala Lumpur laat vertrekken dan een Embraer 175 naar Dusseldorf.quote:Op maandag 11 december 2017 21:23 schreef kalinhos het volgende:
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?
Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand.... Het blijft toch Miami natuurlijk
kan hoor, maar het is wel heel specifiek, dus er zal niet echt een grote speler op opstaan.quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:17 schreef RipCity het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
Met www.google.com/flights kan je meerdere vertrekluchthavens en meerdere bestemmingsluchthavens aangeven. Weet niet hoeveel maximaal, gebruik zelf max 3 als bestemming.quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:17 schreef RipCity het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
Het kan zijn dat een gds voor een bepaalde airline niet op tijd antwoord krijgt en dan slaat hij die over. Dat kan echter net zo goed gebeuren als je op 1 route zoekt.quote:Op woensdag 13 december 2017 05:11 schreef Igen het volgende:
Ik heb eens gelezen dat het vliegticketsysteem zo ingewikkeld is, dat computers er soms al al hun rekenkracht voor nodig hebben om voor één specifieke verbinding de goedkoopste prijs te vinden. Hoe meer mogelijke vluchten je toevoegt, hoe minder rekenkracht overblijft om per vlucht de goedkoopste prijs te vinden. Daarom krijg je niet per se een beter of goedkoper eindresultaat als je meerdere vertrek- of bestemmingsvliegvelden tegelijk opgeeft.
Ik bedoel dit: http://www.ai.mit.edu/courses/6.034f/psets/ps1/airtravel.pdfquote:Op woensdag 13 december 2017 05:45 schreef XL het volgende:
[..]
Het kan zijn dat een gds voor een bepaalde airline niet op tijd antwoord krijgt en dan slaat hij die over. Dat kan echter net zo goed gebeuren als je op 1 route zoekt.
Wat wil je anders doen? 14 uur op het vliegveld blijven?quote:Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?quote:Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oidquote:Op woensdag 13 december 2017 09:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen? 14 uur op het vliegveld blijven?
Ik zou inderdaad niet naar de stad gaan, maar gewoon een hotel in de buurt van het vliegveld pakken.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
maar het inchecken en de douane etc. gaan makkelijk?quote:Op woensdag 13 december 2017 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
Even chillen tot je vlucht gaat, 11 uur later..quote:Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
In mijn ervaring wel redelijk ja, maar dat is natuurlijk elke dag en op elk tijdstip anders. Bangkok is een super druk vliegveld met veel aankomende/vertrekkende vluchten, dus als je pech hebt ben je veel tijd kwijt. Als je echt iets van Bangkok wilt zien moet je een nacht doorhalen. Als je puur een goede nachtrust wilt hebben zou ik bij het vliegveld een hotel boeken.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:46 schreef schmebulock het volgende:
[..]
maar het inchecken en de douane etc. gaan makkelijk?
Ja, hotel bij het vliegveld is voor in de ochtend ook wel prettig. De weg van de stad naar het vliegveld kan in de spits best wat file opleveren.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In mijn ervaring wel redelijk ja, maar dat is natuurlijk elke dag en op elk tijdstip anders. Bangkok is een super druk vliegveld met veel aankomende/vertrekkende vluchten, dus als je pech hebt ben je veel tijd kwijt. Als je echt iets van Bangkok wilt zien moet je een nacht doorhalen. Als je puur een goede nachtrust wilt hebben zou ik bij het vliegveld een hotel boeken.
Nee, maar heb vaker 5/6 uur gewacht en dat ging prima.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Even chillen tot je vlucht gaat, 11 uur later..
Veel plezier daarmee dan. Is dit je eerste keer dat je op reis bent?
5 uur of 11 uur is natuurlijk wel even andersquote:Op woensdag 13 december 2017 10:15 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Nee, maar heb vaker 5/6 uur gewacht en dat ging prima.
Inderdaad. 5 uur wachten of de hele nacht doorhalen. Dat is een groot verschil.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
5 uur of 11 uur is natuurlijk wel even andersben verstandig en boek een goedkoop hotel.
Kun je lekker fris en fruitig je volgende vlucht pakken in de ochtend.
Ik zou gewoon in de stad gaan slapen, ergens dichtbij een metrostation, Phayathai bijvoorbeeld. Die treintjes rijden vanaf 6u 's ochtends naar de luchthaven (zo'n 30 minuten). Dan ben je d'r ruim op tijd.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:22 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon in de stad gaan slapen, ergens dichtbij een metrostation, Phayathai bijvoorbeeld. Die treintjes rijden vanaf 6u 's ochtends naar de luchthaven (zo'n 30 minuten). Dan ben je d'r ruim op tijd.
11u lang wachten op een luchthaven... man man man.
Heb even snel gekeken en je kunt voor onder de 20 euro een prima kamer hebben in de buurt van het vliegveld. En dan wil je de nacht doorhalen op het vliegveld?quote:Op woensdag 13 december 2017 10:25 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
3u vantevoren is echt meer dan genoeg.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:25 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
Linkje? Naar amsterdam.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heb even snel gekeken en je kunt voor onder de 20 euro een prima kamer hebben in de buurt van het vliegveld. En dan wil je de nacht doorhalen op het vliegveld?
Het kan hoor. Ik weet niet hoe erg je op je centen zit, maar ik zou hier nog geen seconde over nadenken.
Waar gaat de vlucht heen?
Mee eens. Als je d'r om 7u bent zit je al veilig. Ik verbleef een paar keer ergens op Soi Kasemsan, zo'n 10 minuten wandelen van PhayaThai, daar heb je een kamer voor onder 20-30 euro, incl ontbijtje.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
3u vantevoren is echt meer dan genoeg.
Kan zo ontzettend wisselen. Heb bij binnenkomst wel eens binnen 5 minuten door paspoortcontrole gegaan maar afgelopen 2x was het 2,5 uur en 3 uur. En ze doen niet aan rij-management of andere zaken dus je zal veel voorkruipers zien en &*$*(£$)( achterlijke Chinezen waar iedereen na een half uur mee op de vuist wilquote:Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Dank , even proberen!quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met www.google.com/flights kan je meerdere vertrekluchthavens en meerdere bestemmingsluchthavens aangeven. Weet niet hoeveel maximaal, gebruik zelf max 3 als bestemming.
Moet sowieso die departure kaart opnieuw invullen, ben m namelijk al kwijt.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kan zo ontzettend wisselen. Heb bij binnenkomst wel eens binnen 5 minuten door paspoortcontrole gegaan maar afgelopen 2x was het 2,5 uur en 3 uur. En ze doen niet aan rij-management of andere zaken dus je zal veel voorkruipers zien en &*$*(£$)( achterlijke Chinezen waar iedereen na een half uur mee op de vuist wil![]()
Tip: Als het bij een bepaalde douane-punt druk is: er zijn er 2 dus loop door naar de andere waar dan vaak niemand is. Weet blijkbaar niemand of kudde-gedrag waardoor iedereen maar aansluit in rij.
Je kan overigens ook paar tientjes betalen daar dan halen ze je bij de gate op met golfkarretje en wordt je door de fast-track controle geleid en helpen ze je met je luggage tot je bij de taxi bent. Ideaal als je geen zin in stress hebt.
Check vooral of er een groot vliegtuig land net voor jou. Thaise paspoortcheckertjes hebben 0.0000 gevoel voor doorwerken en doen het op z'n Surinaams en dan nog een x3 trager.
Als je er vandaan vliegt is 2uur vantevoren meestal wel genoeg idd. Zorg dat je je exitvisa-papiertje niet kwijtraakt anders mag je die weer opnieuw gaan invullen. Ook daar mag je weer gezellig met Chinezen en Indieers die voor het eerst vliegen samen in een rij staan. En met samen zal je merken dat ze bijna in je willen verdwijnen want gevoel voor afstand en persoonlijke space kennen ze niet
[..]
Dank , even proberen!
Je hebt er geen kaas van gegeten hè? Dat is amper een hotel te noemen, eerder een guesthouse op ruim 30 min rijden van het vliegveldquote:Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef schmebulock het volgende:
Heb n hotel geboekt, sananwan palace.
Kom op vriend, dat is toch geen logische plek? Daar is niet eens OV. Als je genaaid wil worden door een taxichauffeur is dat wel een goede zet trouwens.quote:
Fogel: even uitgeprobeerd en je kan gewoon HEEL Europa invullen en dan krijg je dit:quote:Op dinsdag 12 december 2017 23:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Met www.google.com/flights kan je meerdere vertrekluchthavens en meerdere bestemmingsluchthavens aangeven. Weet niet hoeveel maximaal, gebruik zelf max 3 als bestemming.
Uber of grab nemen in Thailand helpt veel tegenwoordig. Geen gezeik met meter/oplichting meer.quote:Op woensdag 13 december 2017 13:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom op vriend, dat is toch geen logische plek? Daar is niet eens OV. Als je genaaid wil worden door een taxichauffeur is dat wel een goede zet trouwens.
Probeer ook even kiwi, die hebben de optie om te zoeken in een rondje vanaf een bepaald punt. Niet mee boeken trouwens, maar je kan hem wel gebruiken voor het vinden van een verbinding. Af en toe geeft hij hele creatieve aan binnen europa, als dat je ding is.quote:Op woensdag 13 december 2017 13:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
Fogel: even uitgeprobeerd en je kan gewoon HEEL Europa invullen en dan krijg je dit:
https://www.google.com/flights/#search;f=SEA;t=r-Europa-0x46ed8886cfadda85%253A0x72ef99e6b3fcf079;d=2017-12-26;r=2018-01-20;mc=m
Ideaal! Dank!!
[..]
Uber of grab nemen in Thailand helpt veel tegenwoordig. Geen gezeik met meter/oplichting meer.
Zie niks in het linkje, heb het liefst een hotel waarbij ik lopend/met de taxi naar het vliegveld kan. Vind het openbaar vervoer om 5 uur snachts niks.quote:Op woensdag 13 december 2017 13:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom op vriend, dat is toch geen logische plek? Daar is niet eens OV. Als je genaaid wil worden door een taxichauffeur is dat wel een goede zet trouwens.
https://goo.gl/5CkeRF
Neem iets als deze. 2x vallen en je zit in de metro, en dan ben je in 10 minuten op het vliegveld. Je wil je niet vanuit een buitenwijk met een taxi naar het vliegvelvd laten brengen...
https://goo.gl/tuCfBwquote:Op woensdag 13 december 2017 14:48 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Zie niks in het linkje, heb het liefst een hotel waarbij ik lopend/met de taxi naar het vliegveld kan. Vind het openbaar vervoer om 5 uur snachts niks.
Man man man... Wat een slechte keuze. Op 25 minuten met de auto. Dat voldoet toch niet aan wat je zocht?quote:Op woensdag 13 december 2017 12:08 schreef schmebulock het volgende:
Heb n hotel geboekt, sananwan palace.
Rustig mensen, heb t geannulleerd!quote:Op woensdag 13 december 2017 15:31 schreef miro86 het volgende:
[..]
Man man man... Wat een slechte keuze. Op 25 minuten met de auto. Dat voldoet toch niet aan wat je zocht?
Benieuwd welke je nu uitgezocht hebt..quote:Op woensdag 13 december 2017 15:45 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Rustig mensen, heb t geannulleerd!
Nog niks, heb nog 2 weken. Ga dr ff goed op lezen.quote:Op woensdag 13 december 2017 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd welke je nu uitgezocht hebt..
Ik heb een paar jaar geleden in het Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport gezeten. Dit is een mooi hotel met geluidsdichte kamers, waar je je rust zeker zult kunnen pakken.quote:Op woensdag 13 december 2017 14:48 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Zie niks in het linkje, heb het liefst een hotel waarbij ik lopend/met de taxi naar het vliegveld kan. Vind het openbaar vervoer om 5 uur snachts niks.
Is alleen erg duur ! Wel mooi.quote:Op vrijdag 15 december 2017 14:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar geleden in het Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport gezeten. Dit is een mooi hotel met geluidsdichte kamers, waar je je rust zeker zult kunnen pakken.
Je loopt er in 10 minuten naar toe. Ga vanaf de Arrival terminal richting de metro en loop langs de metro ingang naar het hotel. Je bent dus de volgende ochtend niet eens afhankelijk van hun shuttle. Ik denk 2 uur tevoren inchecken vroeg genoeg is, maar je moet er dan wel echt zijn. Ook bij de paspoort kontrole van vertrekkende passagiers heb ik wel eens heel lang moeten wachten.
Als je je tas afgeeft, wil de medewerker achter de balie echt wel een pas voor je printenquote:Op zondag 17 december 2017 07:57 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om een boarding pass te printen op het vliegveld, terwijl je al online ingecheckt hebt?
Ik vind het fijn om voor het geval dat mijn telefoon/watch het begeeft ik ook een papieren kopie heb, maar heb onlangs de printer het huis uit gedaan.
Je kan altijd een boarding card halen bij de incheckbalie of laten afdrukken bij een van de zuilen maar afhankelijk van de maatschappij kan dat gratis zijn (bv KLM) of heel duur (bv Ryanair).quote:Op zondag 17 december 2017 07:57 schreef Jappie_Sea het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om een boarding pass te printen op het vliegveld, terwijl je al online ingecheckt hebt?
Ik vind het fijn om voor het geval dat mijn telefoon/watch het begeeft ik ook een papieren kopie heb, maar heb onlangs de printer het huis uit gedaan.
Een printer thuis is bijna goedkoperquote:Op zondag 17 december 2017 08:18 schreef Nielsch het volgende:
Je kan altijd een boarding card halen bij de incheckbalie of laten afdrukken bij een van de zuilen maar afhankelijk van de maatschappij kan dat gratis zijn (bv KLM) of heel duur (bv Ryanair).
Boete, schoonmaakkosten, no fly list voor die maatschappij, alliantie of zelfs meer.quote:Op zondag 17 december 2017 20:09 schreef kalinhos het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je te dronken bent?
Crew mag hem zelfs boeien en in het uiterste geval een tussenstop maken.quote:Op zondag 17 december 2017 21:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Boete, schoonmaakkosten, no fly list voor die maatschappij, alliantie of zelfs meer.
En met een beetje pech/geluk mag hij aan de rechter uitleggen waarom hij een vlucht, de passagiers en de crew in gevaar heeft gebracht.
Klopt. Alles op kosten van de idioot uiteraard. En vooral een tussenstop loopt behoorlijk in de papieren.quote:Op zondag 17 december 2017 22:32 schreef static het volgende:
Crew mag hem zelfs boeien en in het uiterste geval een tussenstop maken.
En nu wel gevonden? Maak het jezelf makkelijk, hotelletje op vliegveld of directe verbinding met Skytrain.quote:Op woensdag 13 december 2017 16:08 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Nog niks, heb nog 2 weken. Ga dr ff goed op lezen.
Op de ferry sluiten bewakers je op in je eigen hut of in een echte cel. Dat kan in een vliegtuig helaas niet.quote:Op zondag 17 december 2017 20:09 schreef kalinhos het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je te dronken bent?
Lang verhaal kort, gisteren zat ik op brussel-miami naast een gast die straal- en straalbezopen was, maar dat had ik pas door toen we lang en breed in de lucht waren en hij ineens een half lege fles Jack Daniels tevoorschijn toverde.
Daarna werdtie agressief tegen mij, tegen andere passagiers, tegen de stewards en tegen de stewardessen. Uiteindelijk heeftie ziin eigen stoel, de stoel ernaast (waar ik gelukkig niet meer zat) en de stoelen voor hem ondergekotst en in zn eigen broek gepist, waarna die eindelijk in slaap viel.
Normaal gesproken als je dat doet in een club, café, restaurant, waar dan ook, word je direct eruit gegooid, maar in een vliegtuig ligt dat anders. zou je eigenlijk later nog een boete ofzo krijgen of laten ze je gewoon het land niet meer in?
Vziw is alleen het omgekeerde een probleem? Kan alleen daarvan voorbeelden vinden op https://www.google.nl/search?q=going+to+iran+after+visiting+usa iig. (Zie hoe die query wel over jouw situatie gaat.)quote:Op maandag 18 december 2017 08:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Komende zomer ga ik waarschijnlijk naar Guatemala/Mexico en omdat de vluchten rechtstreeks best duur zijn willen we met overstap. Deze overstap is bijna altijd in de VS wat betekent dat ik een ESTA nodig heb.
Nu wil ik over 2 jaar waarschijnlijk ook naar Iran. Kan dit gewoon nadat je in de VS bent geweest? Of moet ik dan een nieuw paspoort aanvragen o.i.d.?
Ik kon ook alleen het omgekeerde vinden inderdaad, maar kon me daarom ook voorstellen dat het andersom ook voor problemen kan zorgen.quote:Op maandag 18 december 2017 09:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vziw is alleen het omgekeerde een probleem? Kan alleen daarvan voorbeelden vinden op https://www.google.nl/search?q=going+to+iran+after+visiting+usa iig. (Zie hoe die query wel over jouw situatie gaat.)
Dus denk dat het geen probleem zal zijn!quote:Admission is refused to holders of passports or travel documents containing an Israeli visa or stamp or any data showing that visitor has been to Israel or indication of any connection with the state of Israel during the last 12 months
In Londen ooit meegemaakt dat een man er al bij de tassencontrole tussenuit werd gepikt. Des te opmerkelijker vind ik jouw verhaal. Dat niemand van het personeel van de luchthaven of het vliegtuig het eerder heeft gezien/geroken dat de man straalbezopen was..quote:Op zondag 17 december 2017 20:09 schreef kalinhos het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je te dronken bent?
Lang verhaal kort, gisteren zat ik op brussel-miami naast een gast die straal- en straalbezopen was, maar dat had ik pas door toen we lang en breed in de lucht waren en hij ineens een half lege fles Jack Daniels tevoorschijn toverde.
Daarna werdtie agressief tegen mij, tegen andere passagiers, tegen de stewards en tegen de stewardessen. Uiteindelijk heeftie ziin eigen stoel, de stoel ernaast (waar ik gelukkig niet meer zat) en de stoelen voor hem ondergekotst en in zn eigen broek gepist, waarna die eindelijk in slaap viel.
Normaal gesproken als je dat doet in een club, café, restaurant, waar dan ook, word je direct eruit gegooid, maar in een vliegtuig ligt dat anders. zou je eigenlijk later nog een boete ofzo krijgen of laten ze je gewoon het land niet meer in?
Ja, plai garden guesthouse. 10 min met de taxi.quote:Op zondag 17 december 2017 23:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En nu wel gevonden? Maak het jezelf makkelijk, hotelletje op vliegveld of directe verbinding met Skytrain.
Hè hè..quote:Op maandag 18 december 2017 10:13 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Ja, plai garden guesthouse. 10 min met de taxi.
Ik denk dat ze het niet verwachtten, het was de 6u sochtends vlucht. Dan kan je natuurlijk al wel ergens een duty-free fles kopen.quote:Op maandag 18 december 2017 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Londen ooit meegemaakt dat een man er al bij de tassencontrole tussenuit werd gepikt. Des te opmerkelijker vind ik jouw verhaal. Dat niemand van het personeel van de luchthaven of het vliegtuig het eerder heeft gezien/geroken dat de man straalbezopen was..
Hoe moeten wij deze tabel snappen? Vertel eerst eens welke airline je gaat vliegen?quote:Op woensdag 20 december 2017 09:30 schreef Bugno het volgende:
Denk erover in mei 2 weken NYC en omgeving te doen met mijn gezin. Nou hebben we niet 4x ruimbagage nodig, dus willen we Lowfare boeken en dan los twee bags checken. Daarvoor hebben ze onderstaande tabel:
[ afbeelding ]
AMS/OSL >> JFK is een zone H city pair, heen is met stopover, terug rechtstreeks
Is mijn interpretatie juist dat de kosten heen ¤ 70+80 bedragen en terug ¤ 35+70? Nogal onduidelijk (logischerwijs) en via FB nog geen reactie.
Hoe het gesnapt moet worden is juist de vraagquote:Op woensdag 20 december 2017 11:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hoe moeten wij deze tabel snappen? Vertel eerst eens welke airline je gaat vliegen?
amsterdam nyc is h, dus 2*35 ( je koopt natuurlijk 2x een first bag he slimpie?)quote:Op woensdag 20 december 2017 13:28 schreef Bugno het volgende:
[..]
Hoe het gesnapt moet worden is juist de vraag
Het gaat om Norwegian. Hier de link naar de tabel en tekst: https://www.norwegian.com(...)/#Baggage_allowances
Zat al te kijken, maar omdat we niet allemaal bagage meewillen, is Norwegian wel nog (flink goedkoper. KLM zit op de data dat ik wil reizen op 535¤ per ticket. Hier ben ik voor 1500 + 164 klaar. Alleen nog wat te snacken meenemen, maar omdat het avond/nachtvluchten zijn voldoet een stevige maaltijd op de luchthaven en wat snacks voor aan boord.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:51 schreef Yreal het volgende:
Als je daadwerkelijk bagage mee wil is klm trouwens waarschijnlijk goedkoper
Check, had inmiddels ook antwoord van de webcare. Ik dacht wellicht dat de bags per boeking gaan, dus dat onze tweede tas automatisch ook bag2 zou zijn.quote:Op woensdag 20 december 2017 13:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
amsterdam nyc is h, dus 2*35 ( je koopt natuurlijk 2x een first bag he slimpie?)
Oslo amsterdam is b, 12*2, oslo nyc weer h dus 35*2. Kom ik op 24+70+70=164. Bij overstappen tel je de city pairs bij elkaar op, maar die getallen zijn ook weer zichtbaar onder b/h.
Maar het betrouwbaarste antwoord krijg je door gewoon op de site het boekingsproces tot dat punt te doorlopen. Heel onlogisch dat oslo amsterdam wat extra geld kost is het mijns inziens niet.
Zitplaats kiezen kun je meestal bij het inchecken. Als je airline een online mogelijkheid biedt kun je dat nu al doen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 17:23 schreef karton2 het volgende:
Ik vlieg morgen met Norwegian van Kopenhagen naar Amsterdam. Ik heb aangegeven dat ik graag zelf een plek wil kiezen (staat bevestigd in mijn betaling): echter tijdens het boekingsproces heb ik nooit een plek kunnen aanwijzen.
Tweede vraag gaat over het inchecken. Ik heb alleen handbaggage: moet ik me dan evengoed bij een balie melden of doe ik dat op één van die computers op het vliegveld? (kan ik hier dan ook een zitplaats kiezen?)
Als ik het goed heb begrepen kan je dat hier doen: https://www.norwegian.com/ssl/uk/my-travels/#/lookupquote:Op dinsdag 26 december 2017 17:23 schreef karton2 het volgende:
Ik vlieg morgen met Norwegian van Kopenhagen naar Amsterdam. Ik heb aangegeven dat ik graag zelf een plek wil kiezen (staat bevestigd in mijn betaling): echter tijdens het boekingsproces heb ik nooit een plek kunnen aanwijzen.
Lijkt me wel. Checkin en de bagage drop automaten zitten toch in het voor iedereen toegankelijke deel van Schiphol? Je moet alleen zorgen dat je daarna niet de meute volgt die naar security gaat.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Is het nog steeds mogelijk om na het inchecken en bagage droppen bij KLM op Schiphol weer terug de vertrekhal in te lopen?
Zaterdag vlieg ik met Aeromexico naar Mexico. Het inchecken wordt afgehandeld door KLM. Van de laatste keer dat ik met KLM vloog kan ik me nog herinneren dat je na het inchecken weer terug naar de vertrekhal kon lopen. Dit is echter al weer een paar jaar geleden vóór de invoering van de centrale security.
Nu wil ik eigenlijk zaterdag eerst mijn koffer droppen en dan met de "uitzwaaiers" nog een kop koffie drinken. Dus de vraag: kan wat ik wil nog steeds?
Volgens mij is die drop off zo gemaakt dat je er maar aan één kant in kan en aan één kant uit. Ik kan me nog herinneren dat je dan twee keer links ging en dan bij de doorgang naar Vertrek 3 uitkwam of twee keer rechts en dan bij het trappenhuis tussen Vertrek 1&2 uitkwam.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
En misschien moet je een KLM dude of dudette die bij de ingang van bagage drop staat uitleggen dat je echt weet wat je doet, omdat je terug wandelt.
Staat mij niet zo bij maar het is al een poosje geleden dat ik die dingen gebruikte.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij is die drop off zo gemaakt dat je er maar aan één kant in kan en aan één kant uit. Ik kan me nog herinneren dat je dan twee keer links ging en dan bij de doorgang naar Vertrek 3 uitkwam of twee keer rechts en dan bij het trappenhuis tussen Vertrek 1&2 uitkwam.
Je kunt gewoon weer naar buiten, is geen enkel probleem. Ik ben zelfs na de security een keer teruggegaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij is die drop off zo gemaakt dat je er maar aan één kant in kan en aan één kant uit. Ik kan me nog herinneren dat je dan twee keer links ging en dan bij de doorgang naar Vertrek 3 uitkwam of twee keer rechts en dan bij het trappenhuis tussen Vertrek 1&2 uitkwam.
Precies, maar je kunt een boardingpass maar 1x scannen. Dus je hebt de tweede scan hulp van een medewerker nodig.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:13 schreef static het volgende:
[..]
Je kunt gewoon weer naar buiten, is geen enkel probleem. Ik ben zelfs na de security een keer teruggegaan.
Thanks!quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:13 schreef static het volgende:
[..]
Je kunt gewoon weer naar buiten, is geen enkel probleem. Ik ben zelfs na de security een keer teruggegaan.
zelfs dat niet eens. Boardingpassen blijven gewoon geldig. Ook op Schiphol.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:18 schreef XL het volgende:
[..]
Precies, maar je kunt een boardingpass maar 1x scannen. Dus je hebt de tweede scan hulp van een medewerker nodig.
Ok, op Helsinki hadden ze herkend dat ik al binnen was. Moest dat uitleggen, identificeren en mocht dan weer naar binnen.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
zelfs dat niet eens. Boardingpassen blijven gewoon geldig. Ook op Schiphol.
Was niet nodig, alhoewel ik wel een alarm-bel had verwacht, maar helemaal niets,quote:Op dinsdag 2 januari 2018 18:18 schreef XL het volgende:
[..]
Precies, maar je kunt een boardingpass maar 1x scannen. Dus je hebt de tweede scan hulp van een medewerker nodig.
Ticket al geboekt? Lees de voorwaarden die bij je geboekte ticket staan.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:15 schreef Dakterras het volgende:
Weet iemand of je een ticket kunt omboeken bij Iberia, Dus zeg maar van Buenos Aires naar Amsterdam? En wat de kosten dan zullen zijn?
ligt helemaal aan de voorwaarde van je ticket.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:15 schreef Dakterras het volgende:
Weet iemand of je een ticket kunt omboeken bij Iberia, Dus zeg maar van Buenos Aires naar Amsterdam? En wat de kosten dan zullen zijn?
quote:Op dinsdag 2 januari 2018 20:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
ligt helemaal aan de voorwaarde van je ticket.
In de regel hoe duurder je ticket hoe goedkoper omboeken.
Ik heb het al nagevraagd, het is omboekbaar tegen betaling. En dat is prima.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 19:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ticket al geboekt? Lees de voorwaarden die bij je geboekte ticket staan.
ja, of mobielquote:Op woensdag 3 januari 2018 23:26 schreef Loll het volgende:
Moet je bij wizzair eigenlijk je boardingpass printen?
Ik was tot vorig jaar frequent flyer bij Wizz Air en heb bij bijna alle luchthavens een electronische boarding pass kunnen gebruiken, behalve in IEV (Kiev) (daar kan je niet eens een mobiele versie genereren) en ook in Istanbul SAW kent men dat concept niet. Dan moet je in principe wel een geprinte versie hebben.quote:
kans was niet echt groot dat ie in kiev stond he?quote:Op donderdag 4 januari 2018 20:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik was tot vorig jaar frequent flyer bij Wizz Air en heb bij bijna alle luchthavens een electronische boarding pass kunnen gebruiken, behalve in IEV (Kiev) (daar kan je niet eens een mobiele versie genereren) en ook in Istanbul SAW kent men dat concept niet. Dan moet je in principe wel een geprinte versie hebben.
Ja kan. Koffer wordt eruit gehad als jij vervolgens niet in het vliegtuig zit dus eenvoudig.quote:Op dinsdag 2 januari 2018 17:45 schreef FredvZ het volgende:
Is het nog steeds mogelijk om na het inchecken en bagage droppen bij KLM op Schiphol weer terug de vertrekhal in te lopen?
Zaterdag vlieg ik met Aeromexico naar Mexico. Het inchecken wordt afgehandeld door KLM. Van de laatste keer dat ik met KLM vloog kan ik me nog herinneren dat je na het inchecken weer terug naar de vertrekhal kon lopen. Dit is echter al weer een paar jaar geleden vóór de invoering van de centrale security.
Nu wil ik eigenlijk zaterdag eerst mijn koffer droppen en dan met de "uitzwaaiers" nog een kop koffie drinken. Dus de vraag: kan wat ik wil nog steeds?
2000 lijkt me wat veel, maar nog een keer of 10 moet wel lukken toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2018 07:53 schreef static het volgende:
Gaan we de vraag nu nog 2000 keer beantwoorden?
Hoe boek je Sky Priority?quote:Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef DeParo het volgende:
Ik boek sky priority met KLM en krijg met overboeking te maken. Wat zijn mijn rechten dan?
Wettelijke rechten net als ieder ander. Hoe de KLM er verder mee omgaat: geen idee.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef DeParo het volgende:
Ik boek sky priority met KLM en krijg met overboeking te maken. Wat zijn mijn rechten dan?
Welk level?quote:
voor zover ik weet doet skypriorty daarniks extra voor.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef DeParo het volgende:
Ik boek sky priority met KLM en krijg met overboeking te maken. Wat zijn mijn rechten dan?
Is niet je status level een reden voor priority waitlist? Maar sky priority krijg je ook bij business class tickets... je hoeft er dus geen status voor te hebben.quote:Op zondag 7 januari 2018 20:59 schreef static het volgende:
Jawel, vandaar dart ik vraag naar het level.
Maakt niet uit. Hoog genoeg voor sky priority.quote:Op zondag 7 januari 2018 22:56 schreef static het volgende:
Het wordt er niet duidelijker op. Wat voor status heb je - zonder dat je het zelf wist?
Als je veel vliegt weet je normaal gesproken wel dat je dat doet...quote:Op zondag 7 januari 2018 23:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Hoog genoeg voor sky priority.
Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt hè?quote:Op zondag 7 januari 2018 23:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Hoog genoeg voor sky priority.
Ik had het pas door bij de tweede vlucht.quote:Op zondag 7 januari 2018 23:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je veel vliegt weet je normaal gesproken wel dat je dat doet...
Klopt. Maar heb de laatste jaren zoveel vluchten gehad dat ik het niet allemaal meer bijhoud. Ik dacht het als optie gekocht te hebben maar blijkbaar komt het bij de status van mijn flying blue account.quote:Op zondag 7 januari 2018 23:27 schreef static het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt hè?
Je vliegt zoveel maar je hebt geen idee wat je rechten zijn bij een overboeking? Right.quote:Op zondag 7 januari 2018 23:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt. Maar heb de laatste jaren zoveel vluchten gehad dat ik het niet allemaal meer bijhoud. Ik dacht het als optie gekocht te hebben maar blijkbaar komt het bij de status van mijn flying blue account.
Dit was de tweede keer, en de eerste keer was met een andere maatschappij aan de andere kant van de wereld bij wie dat geregeld gebeurde en ik wist bijna precies wat te verwachten, en ja ik vlieg best veel. Ik weet een beetje mijn rechten met vluchten in de EU maar omdat ik niet wist wat sky priority precies inhield dacht ik dat overboeking dan niet zou kunnen. Ik weet niet wat er verzonnen aan zou moeten zijn, maar het is goed gegaan, en ik ben weer wat wijzer.quote:Op zondag 7 januari 2018 23:55 schreef static het volgende:
[..]
Je vliegt zoveel maar je hebt geen idee wat je rechten zijn bij een overboeking? Right.
Je bent een soort Iwanius met zijn verzonnen gedoe. Je niveau wordt per jaar bepaald.
overboeken kan altijd hequote:Op maandag 8 januari 2018 00:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit was de tweede keer, en de eerste keer was met een andere maatschappij aan de andere kant van de wereld bij wie dat geregeld gebeurde en ik wist bijna precies wat te verwachten, en ja ik vlieg best veel. Ik weet een beetje mijn rechten met vluchten in de EU maar omdat ik niet wist wat sky priority precies inhield dacht ik dat overboeking dan niet zou kunnen. Ik weet niet wat er verzonnen aan zou moeten zijn, maar het is goed gegaan, en ik ben weer wat wijzer.
Ik weet dat ze altijd overboeken maar ik Hoopte eigenlijk dat Sky Priority dat zou voorkomenquote:
Ik snap je probleem niet, dit topic is om vragen te stellen, ik heb mijn antwoord. Bevalt het niet jammer dan.quote:
In Principe heb je bij overboeking niks met rechten te maken. Ze gaan altijd op zoek naar mensen die vrijwillig (in ruil voor een vergoeding) hun stoel op willen geven. Als jij graag met de door jouw geboekte vlucht mee wilt is dat geen probleem.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:45 schreef DeParo het volgende:
Ik boek sky priority met KLM en krijg met overboeking te maken. Wat zijn mijn rechten dan?
tenzij je United vliegt.quote:Op maandag 8 januari 2018 04:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
In Principe heb je bij overboeking niks met rechten te maken. Ze gaan altijd op zoek naar mensen die vrijwillig (in ruil voor een vergoeding) hun stoel op willen geven. Als jij graag met de door jouw geboekte vlucht mee wilt is dat geen probleem.
Volgens mij mogen ze je wel degelijk op de wachtlijst plaatsen.quote:Op maandag 8 januari 2018 04:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
In Principe heb je bij overboeking niks met rechten te maken. Ze gaan altijd op zoek naar mensen die vrijwillig (in ruil voor een vergoeding) hun stoel op willen geven. Als jij graag met de door jouw geboekte vlucht mee wilt is dat geen probleem.
In de ideale wereld gaat men op zoek naar mensen die hun stoel 'vrijwillig tegen een vergoeding' af willen geven, maar dat is geen garantie. Of een vergoeding is zo laag dat het geen overweging is, want ¤ 100 voor een vlucht welke 4 uur later vertrekt en dan ook nog rond 21.30 uur is voor bijna geen enkele passagier een reële optie, want men moet ook nog verder vanaf het vliegveld richting huis of vervolgbestemming.quote:Op maandag 8 januari 2018 04:36 schreef Jappie_Sea het volgende:
[..]
In Principe heb je bij overboeking niks met rechten te maken. Ze gaan altijd op zoek naar mensen die vrijwillig (in ruil voor een vergoeding) hun stoel op willen geven. Als jij graag met de door jouw geboekte vlucht mee wilt is dat geen probleem.
Ik werd bovenaan de wachtlijst geplaatst en 250 p.p. aangeboden bovenop hotel en diner + ontbijt maar had verder geen inspraak of ik wel of niet op de wachtlijst kwam. Wat bedoel je met status bij de maatschappij?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In de ideale wereld gaat men op zoek naar mensen die hun stoel 'vrijwillig tegen een vergoeding' af willen geven, maar dat is geen garantie. Of een vergoeding is zo laag dat het geen overweging is, want ¤ 100 voor een vlucht welke 4 uur later vertrekt en dan ook nog rond 21.30 uur is voor bijna geen enkele passagier een reële optie, want men moet ook nog verder vanaf het vliegveld richting huis of vervolgbestemming.
Nu moet worden gezegd, de persoon welke laat incheckt, dus niet online, geen status heeft bij de betreffende maatschappij, die heeft absoluut een grotere kans om wat minder vrijwillig te worden aangewezen. Vaak genoeg meegemaakt dat iemand compleet tegen zijn zin niet aan boord kan en daar op zijn zachtst gezegd wat minder gelukkig mee is.
Voor mij zijn deze situaties wat beter, in de helft van de gevallen krijg ik bij overboek situaties een upgrade...
Soms maar in dit geval kwam het zeer slecht uit.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:27 schreef Yreal het volgende:
Ligt eraan hoor, als ze me genoeg bieden ga ik wel een dagje later hoor
SPOILER: vluchtinformatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zou ik van de ervaren reizigers graag wat tips willen hebben hoe ik het moet aanpakken. Zijn de layovers te doen qua tijd?Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een excuus.
Als ik op vakantie ben, en de tijd heb ik ook ja.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 22:27 schreef Yreal het volgende:
Ligt eraan hoor, als ze me genoeg bieden ga ik wel een dagje later hoor
quote:Op woensdag 10 januari 2018 00:55 schreef sjanszon het volgende:
Goedenacht FOK-ers,'
Hoewel ik pas 25 april vertrek, wilde ik graag wat tips om verrassingen te voorkomen en mij goed op de reis te kunnen voorbereiden. Ik wil graag mijn vriendin bezoeken op haar stage in Nigaragua. Ik ben echter afhankelijk van de meivakantie en wilde de vlucht zo lowbudget mogelijk houden, heb ik de volgende vlucht geboekt via vliegmaatschappij Delta.Hoezo laat je je vriendin daar naartoe gaan? Je weet dat meisjes op stage in Latijns Amerika zich gewillig door de locals laten uitwonen he.SPOILER: vluchtinformatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu zou ik van de ervaren reizigers graag wat tips willen hebben hoe ik het moet aanpakken. Zijn de layovers te doen qua tijd?PWBF
Status als in je frequent flyer status. Hoeveel miles je al met die maatschappij (of hun partners) hebt gevlogen.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik werd bovenaan de wachtlijst geplaatst en 250 p.p. aangeboden bovenop hotel en diner + ontbijt maar had verder geen inspraak of ik wel of niet op de wachtlijst kwam. Wat bedoel je met status bij de maatschappij?
alle vrouwen zijn immers ontrouwe sletten.quote:Op woensdag 10 januari 2018 07:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo laat je je vriendin daar naartoe gaan? Je weet dat meisjes op stage in Latijns Amerika zich gewillig door de locals laten uitwonen he.
Ik heb dus wel een hoge status maar dat zorgde er alleen voor dat ik hoog op de wachtlijst kwam te staan in deze.quote:Op woensdag 10 januari 2018 07:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Status als in je frequent flyer status. Hoeveel miles je al met die maatschappij (of hun partners) hebt gevlogen.
jwzquote:Op woensdag 10 januari 2018 08:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
alle vrouwen zijn immers ontrouwe sletten.
Man man man.
Dank je. Esta had ik na het boeken gelijk al aangevraagd. In principe kan er vrij weinig misgaan en mocht ik het niet halen door vertraging, wordt alles geregeld gelukkig door Delta.quote:Op woensdag 10 januari 2018 01:01 schreef miro86 het volgende:
Die eerste overstap is een behoorlijk karig. Je moet door immigration in de VS en waarschijnlijk moet je ook je tassen ophalen en alweer inchecken.
Vergeet niet om een ESTA voor de VS te regelen.
Als ik jou was zou ik niets in plannen op m'n eerste dag in Nicaragua mocht ik een dag vertraagd raken door een gemiste overstap. Mocht dat gebeuren hoort Delta je om te boeken.
Juist om haar even uit te laten wonen door de plaatselijke bevolkingquote:Op woensdag 10 januari 2018 07:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo laat je je vriendin daar naartoe gaan? Je weet dat meisjes op stage in Latijns Amerika zich gewillig door de locals laten uitwonen he.
Geen enkele maatschappij is dom genoeg om zijn frequent flyers te naaien. Je hebt zelf een fout gemaakt of begrijpt niet waar je mee bezig bent.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 23:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik werd bovenaan de wachtlijst geplaatst en 250 p.p. aangeboden bovenop hotel en diner + ontbijt maar had verder geen inspraak of ik wel of niet op de wachtlijst kwam. Wat bedoel je met status bij de maatschappij?
WOW Air is toch IJslands? Dan heeft deze niet veel te maken met EU-Verordening 261/2004, volgens mij. Je zal bij de maatschappij zelf moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2018 13:52 schreef kalinhos het volgende:
Nou mijn vraag: kan ik die 6uur vertraging claimen en zoja is dat makkelijk zelf te doen of is t beste gewoon bij zo'n bureautje te gaan?
Allow me to correct you:quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
WOW Air is toch IJslands? Dan heeft deze niet veel te maken met EU-Verordening 261/2004, volgens mij. Je zal bij de maatschappij zelf moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.
Correct me if I'm wrong.
Dank. Ik wist niet dat IJsland zich hierbij had aangesloten.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:49 schreef miro86 het volgende:
[..]
Allow me to correct you:
If your flight is within the EU and is operated either by an EU or a non-EU airline
If your flight arrives in the EU from outside the EU and is operated by an EU airline
If your flight departs from the EU to a non-EU country operated by an EU or a non-EU airline
EU means the 28 EU countries , including Guadeloupe, French Guiana, Martinique, Réunion Island, Mayotte, Saint-Martin (French Antilles), the Azores, Madeira and the Canary Islands as well as Iceland, Norway and Switzerland
https://europa.eu/youreur(...)hts/air/index_en.htm
Soms doen die EFTA/EEA landen mee, ook al mogen ze niet meebeslissen over de regels.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dank. Ik wist niet dat IJsland zich hierbij had aangesloten.
Precies, soms. Altijd weer een gokje of ze wel of niet meedoen met EU-regels.quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:00 schreef miro86 het volgende:
Soms does die EFTA/EEA landen mee, ook al mogen ze niet meebeslissen over de regels.
Al vrees ik dat kalinhos weinig kans maakt. Afgelopen dagen heeft IJsland te maken gehad met extreme weersomstandigheden (met heel veel vertragingen en annuleringen). In zo'n geval vervalt het recht op compensatie. Ik verwacht dat WoW het daarop zal gooien dat ze daarbij wel in hun gelijk zullen staan (en als low-cost maatschappij gaan ze uitbetalen waar dat niet nodig is).quote:Op woensdag 10 januari 2018 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies, soms. Altijd weer een gokje of ze wel of niet meedoen met EU-regels.
Maar goed, ik zou alle gegevens met bewijzen naar Wow Air sturen en ze een paar weken geven om te reageren.
Dat denk ik ook, maar niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:30 schreef miro86 het volgende:
Al vrees ik dat kalinhos weinig kans maakt. Afgelopen dagen heeft IJsland te maken gehad met extreme weersomstandigheden (met heel veel vertragingen en annuleringen). In zo'n geval vervalt het recht op compensatie. Ik verwacht dat WoW het daarop zal gooien dat ze daarbij wel in hun gelijk zullen staan (en als low-cost maatschappij gaan ze uitbetalen waar dat niet nodig is).
Niet geschoten is altijd mis inderdaad.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik zou er geen geld tegenaan gooien door het bij zo'n bureau neer te leggen iig.
dat is wel een belachelijke marge.quote:Op woensdag 10 januari 2018 18:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet geschoten is altijd mis inderdaad.
Procedures zijn lastig en vragen een lange adem. En zo’n bureau werkt op No cure No pay basis. Ik heb het een keer via een bureau gedaan. En was blij met de 250 euro die ik ving. De gewonnen tijd en verlies van stress was me de 100 euro die zij cashten wel waard.
Ik heb verder geen banden met EU Claim, maar wel de enige partij waar ik al 3 x een succesvol resultaat mee hebt gehaald.quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:08 schreef kalinhos het volgende:
Ah oke, thanks allemaal. No cure no pay dus de meeste kans, als die er überhaupt al is..... Ik zag de pot met goud al klaar staan
Ik heb helemaal geen fout gemaakt want kon er uiteindelijk gewoon in eenvoudig zelfs.quote:Op woensdag 10 januari 2018 13:12 schreef XL het volgende:
[..]
Geen enkele maatschappij is dom genoeg om zijn frequent flyers te naaien. Je hebt zelf een fout gemaakt of begrijpt niet waar je mee bezig bent.
Vliegvelden zijn en hebben geen opslag, dus nee.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:09 schreef Jappie_Sea het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om je bagage al anderhalve week voor dat je daadwerkelijk vliegt in te checken?
Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent. Maar misschien is het een oplossing om het per post vooruit te sturen?quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:09 schreef Jappie_Sea het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om je bagage al anderhalve week voor dat je daadwerkelijk vliegt in te checken?
Ligt eraanquote:Op zondag 14 januari 2018 02:20 schreef FredvZ het volgende:
Heeft er iemand hier wel eens met Edelweiss in hun (ex SWISS) A340's gevlogen? Is het de moeite waard om 200CHF neer te leggen om premium economy te vliegen?
Hahahaha, nee.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:09 schreef Jappie_Sea het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is het mogelijk om je bagage al anderhalve week voor dat je daadwerkelijk vliegt in te checken?
Of je lang genoeg bent om de extra beenruimte te kunnen benutten en of je het extra vliegtuigeten het geld waard vindt.quote:
Die eerste van 4 is omgebouwd naar nieuwe stoelen etc. De cabine is piepklein. Naar Mallorca zou het me niet uitmaken... maar intercontinentaal... voor een nachtvlucht zou ik het doen.quote:Op zondag 14 januari 2018 02:20 schreef FredvZ het volgende:
Heeft er iemand hier wel eens met Edelweiss in hun (ex SWISS) A340's gevlogen? Is het de moeite waard om 200CHF neer te leggen om premium economy te vliegen?
Volgens mij vliegen die A340's (van Edelweiss dus) alleen intercontinentaal. Ik zit in economy al snel klem met mijn benen, dus ik zou het wel overwegen. Zeker als die CHF 200 ook nog eens retour is.quote:Op zondag 14 januari 2018 09:20 schreef XL het volgende:
[..]
Die eerste van 4 is omgebouwd naar nieuwe stoelen etc. De cabine is piepklein. Naar Mallorca zou het me niet uitmaken... maar intercontinentaal... voor een nachtvlucht zou ik het doen.
Extra beenruimte is altijd welkom. Met 31" zitten mijn knieën strak tegen de stoel voor me.quote:Op zondag 14 januari 2018 08:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Of je lang genoeg bent om de extra beenruimte te kunnen benutten en of je het extra vliegtuigeten het geld waard vindt.
Die CHF200 is pp per vlucht. 800 in totaal, bijna net zo duur als de initiële ticketprijs. Mijn reisgenote is een stuk kleiner dan mij en heeft die extra ruimte echt niet nodig. Ik twijfel nog of het zoveel geld waard is om alleen voor mij wat extra ruimte te regelen.quote:Op zondag 14 januari 2018 22:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij vliegen die A340's (van Edelweiss dus) alleen intercontinentaal. Ik zit in economy al snel klem met mijn benen, dus ik zou het wel overwegen. Zeker als die CHF 200 ook nog eens retour is.
Dat is idd een dilemma dat ik herken.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Die CHF200 is pp per vlucht. 800 in totaal, bijna net zo duur als de initiële ticketprijs. Mijn reisgenote is een stuk kleiner dan mij en heeft die extra ruimte echt niet nodig. Ik twijfel nog of het zoveel geld waard is om alleen voor mij wat extra ruimte te regelen.
Gaat idd om een intercontinentale retour, waarvan de weg terug een nachtvlucht is.
Da's niet goed. Wijziging moet kunnen, al dan niet tegen een forse bijbetaling. Het risico zou ik niet nemen. Hans ipv Johannes is vaak al een groot probleem.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:30 schreef Freckles74 het volgende:
Ik heb een vraag over de naam op het ticket: ik heb per ongeluk geboekt onder de naam van mijn man. We vliegen naar Canada met air canada. Naamswijziging kan niet omdat er een tweede vliegmaatschappij bij betrokken is (Lufthansa). Nieuw ticket gaat met 1600 euro kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik het risico nemen?
Dank voor het meedenken in elk geval. Gelukkig kan ik er nog een paar nachten over slapen voor er geboekt kan worden.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is idd een dilemma dat ik herken.
Ik ben ooit uit Venezuela teruggekomen in economy, en ik was helemaal brak toen ik uit het vliegtuig stapte in AMS. Ook een nachtvlucht; heb niet tot nauwelijks geslapen. Lastige keus. Geld <-> comfort.
Succes met je keuze. Ik kan je er verder niet mee helpen, sorry.
Wat bedoel je precies met "er is nog een tweede maatschappij bij betrokken"?quote:Op zondag 14 januari 2018 23:30 schreef Freckles74 het volgende:
Ik heb een vraag over de naam op het ticket: ik heb per ongeluk geboekt onder de naam van mijn man. We vliegen naar Canada met air canada. Naamswijziging kan niet omdat er een tweede vliegmaatschappij bij betrokken is (Lufthansa). Nieuw ticket gaat met 1600 euro kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik het risico nemen?
Het risico kun je altijd nemen natuurlijk. Staat de naam van jouw naam ook in jouw paspoort (naast je meisjesnaam)? Dan zou het op zich nog wel kunnen, maar als alleen je eigen naam erin staat gaat het sowieso niet werken.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:30 schreef Freckles74 het volgende:
Ik heb een vraag over de naam op het ticket: ik heb per ongeluk geboekt onder de naam van mijn man. We vliegen naar Canada met air canada. Naamswijziging kan niet omdat er een tweede vliegmaatschappij bij betrokken is (Lufthansa). Nieuw ticket gaat met 1600 euro kosten. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik het risico nemen?
Wat zei de klantenservice toen je ze belde?quote:Op maandag 15 januari 2018 18:37 schreef Freckles74 het volgende:
Bedankt voor de reacties. De naam van mijn man staat onder e/v in het paspoort. Ik ben van plan mijn trouwboekje en rijbewijs mee te nemen om te bewijzen dat ik diegene op de ticket ben. Iemand hier ervaring mee?
Waarom is het onmogelijk het ticket te wijzigen? Alle tickets kunnen gewijzigd worden, kan je alleen wat duiten kosten. Maar vast minder dan de 1600 die je moet aftikken voor een nieuwe versie of de reis die je verliest als ze paspoort en trouwboekje niet accepteren.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:37 schreef Freckles74 het volgende:
Bedankt voor de reacties. De naam van mijn man staat onder e/v in het paspoort. Ik ben van plan mijn trouwboekje en rijbewijs mee te nemen om te bewijzen dat ik diegene op de ticket ben. Iemand hier ervaring mee?
Je trouwboekje en rijbewijs helpen niks. Regel het van tevoren, niet ter plekke. Want ter plekke kunnen ze niks meer doen.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:37 schreef Freckles74 het volgende:
Bedankt voor de reacties. De naam van mijn man staat onder e/v in het paspoort. Ik ben van plan mijn trouwboekje en rijbewijs mee te nemen om te bewijzen dat ik diegene op de ticket ben. Iemand hier ervaring mee?
Uit coulance kúnnen ze het accepteren, maar voor hetzelfde geld (pun intended) moet je ter plekke een nieuw ticket kopen. Voor de hoofdprijs.quote:Op maandag 15 januari 2018 18:37 schreef Freckles74 het volgende:
Bedankt voor de reacties. De naam van mijn man staat onder e/v in het paspoort. Ik ben van plan mijn trouwboekje en rijbewijs mee te nemen om te bewijzen dat ik diegene op de ticket ben. Iemand hier ervaring mee?
Alleen bij kinderen noodzakelijk zover ik weet.quote:Op maandag 15 januari 2018 20:03 schreef Ewelina het volgende:
Klopt het dat je bij KLM geen geboortedatum op hoeft te geven? Ik heb wel een bevestiging van KLM en de tickets (op de juiste naam), maar ik vond het wel vreemd!
Vlucht is binnen Europa (EU).
Ook ter plekke kan men wel wat doen. En zeker in het geval van echtgenote van valt er bij vertrek dit nog wel als kennelijke vergissing aan te merken. (Of men dat wil is absoluut een tweede).quote:Op maandag 15 januari 2018 19:31 schreef XL het volgende:
[..]
Je trouwboekje en rijbewijs helpen niks. Regel het van tevoren, niet ter plekke. Want ter plekke kunnen ze niks meer doen.
Beide, maar veruit meest waarschijnlijk is bij inchecken.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:50 schreef Freckles74 het volgende:
Naam wijzigen kan wel, maar dan moet ik nieuw ticket kopen. Dat wordt verrekend met het oude ticket. Oude ticket kostte (maar) 450 euro. Huidige ticketprijs is 1600. Ik moet dan het verschil bijbetalen = 1200!!
Waar zou ik problemen kunnen krijgen? Bij inchecken of aankomst in Canada?
Bel die mensen op en zeg niet dat je naam wil wijzigen, dat wil je niet. Je wil een naam corrigeren.quote:Op maandag 15 januari 2018 23:50 schreef Freckles74 het volgende:
Naam wijzigen kan wel, maar dan moet ik nieuw ticket kopen. Dat wordt verrekend met het oude ticket. Oude ticket kostte (maar) 450 euro. Huidige ticketprijs is 1600. Ik moet dan het verschil bijbetalen = 1200!!
Waar zou ik problemen kunnen krijgen? Bij inchecken of aankomst in Canada?
Nouja de ene achternaam vervangen door een hele andere vind ik geen correctie meer maar een wijziging. Ook al gaat het om een meisjesnaam. Correctie is eerder Jansen veranderen in Janssen of De Vreis in De Vries.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 08:45 schreef XL het volgende:
[..]
Bel die mensen op en zeg niet dat je naam wil wijzigen, dat wil je niet. Je wil een naam corrigeren.
Het is wel het handigst om het onder je meisjesnaam te doen. Dat is officieel - voor de wet - ook gewoon je achternaam zelfs als je ervoor kiest om de naam van je man te gebruiken. Die naam staat ook altijd onder surname in je paspoort. De naam van je man hoeft er niet per sé in te staan.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:03 schreef MaJo het volgende:
Vorig jaar had ik een spelfout gemaakt bij de boeking. De officiële naam van mijn man schrijf je met een lange ij en ik had een Griekse ei gebruikt. Daardoor kon hij online niet inchecken omdat het niet overeen kwam met de naam op zijn paspoort.
In de VS keken ze even heel moeilijk maar toen we uitlegden dat je in Nederland de Y zo spelt lieten ze ons door.
Het hoeft dus niet per definitie zo streng te zijn.
Moet je bij tickets altijd onder je meisjesnaam boeken? Ik zou denken dat het niet zo'n probleem oplevert als de naam maar in je paspoort staat
Een paar keer mee gevlogen. Was allemaal netjes, niet minder dan bijv. Brussels Airlines. Baggage was niet kwijt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Aeroflot? Ben je echt zo vaak je bagage kwijt als ik her en der lees?
Vloog met hem van Hong Kong met een tussenlanding in Moscow naar Uzbekistan. Was prima. Wel business.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Aeroflot? Ben je echt zo vaak je bagage kwijt als ik her en der lees?
Niet slechter dan een gemiddelde Europese maatschappij de keren dat ik naar Moskou vloog. Business zelfs een stuk beter op een korte afstand.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Aeroflot? Ben je echt zo vaak je bagage kwijt als ik her en der lees?
Mensen die hun baggage wel kregen gaan dat niet posten op internetforum/klachtensites etc...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 09:12 schreef SEMTEX het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Aeroflot? Ben je echt zo vaak je bagage kwijt als ik her en der lees?
Zou ik niet doen.. Zeker op die route niet. Zo duur zijn overige opties ook weer niet. Niet besparen op paar tientjes.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 14:59 schreef Charlies het volgende:
Iemand ervaring met Ukraine Airlines om naar Bangkok te vliegen?
Vermijden.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 14:59 schreef Charlies het volgende:
Iemand ervaring met Ukraine Airlines om naar Bangkok te vliegen?
Op dit moment voor juli scheelt het 150 a 200 euro per persoon. Maar ik had al een onderbuik gevoel. Goed dat jullie dit bevestigen! Ik ga nog even afwachten wat de prijzen doen en anders maar 150 euro per persoon meer betalen voor een betere vlucht. Hopelijk komt er een leuk prijsje voorbij van Thai Airways of Emirates ofzo.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zou ik niet doen.. Zeker op die route niet. Zo duur zijn overige opties ook weer niet. Niet besparen op paar tientjes.
150-200 euro per persoon? Voor welke data zoek je? Met willekeurige data scheelt het bij mij nooit meer dan een paar tientjes. Een leuk prijsje bij Thai zou ik niet verwachten - directe vluchten zijn bijna altijd duurder. Maar Ukrainian zijn idd karig.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 18:30 schreef Charlies het volgende:
[..]
Op dit moment voor juli scheelt het 150 a 200 euro per persoon. Maar ik had al een onderbuik gevoel. Goed dat jullie dit bevestigen! Ik ga nog even afwachten wat de prijzen doen en anders maar 150 euro per persoon meer betalen voor een betere vlucht. Hopelijk komt er een leuk prijsje voorbij van Thai Airways of Emirates ofzo.
Thai via Frankfurt is een prima overstap.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:17 schreef miro86 het volgende:
[..]
150-200 euro per persoon? Voor welke data zoek je? Met willekeurige data scheelt het bij mij nooit meer dan een paar tientjes. Een leuk prijsje bij Thai zou ik niet verwachten - directe vluchten zijn bijna altijd duurder. Maar Ukrainian zijn idd karig.
Je hebt volledig gelijk. Die heb ik zelfs een keer gehad (wel naar BRU).quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:37 schreef Bugno het volgende:
[..]
Thai via Frankfurt is een prima overstap.
14,15 of 16 juli tot en met 3,4 of 5 augustus. Vanaf Brussel is Ukr Air. 593 euro en finair & aereflot zitten op 720+. Etihad zit op 660 vanaf Frankfurt.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 19:17 schreef miro86 het volgende:
[..]
150-200 euro per persoon? Voor welke data zoek je? Met willekeurige data scheelt het bij mij nooit meer dan een paar tientjes. Een leuk prijsje bij Thai zou ik niet verwachten - directe vluchten zijn bijna altijd duurder. Maar Ukrainian zijn idd karig.
Ik ben 'frequent flyer' met Ukrainian Airlines, maar zou nimmer overwegen om met ze naar Bangkok te vliegen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:32 schreef Charlies het volgende:
[..]
14,15 of 16 juli tot en met 3,4 of 5 augustus. Vanaf Brussel is Ukr Air. 593 euro en finair & aereflot zitten op 720+. Etihad zit op 660 vanaf Frankfurt.
Vorig jaar voor 450 euro rechtstreeks vanaf Brussel gevlogen met Thai Airways. Ik verwacht dit jaar niet z'n goedkoop te kunnen vliegen, maar voor minder dan 600 euro zou ik wel moeten kunnen vinden toch met overstap? Dat is wat ik had verwacht in ieder geval...
Maar ik ben er dit jaar ook vroeg bij, misschien dat dat het is?
eens zienquote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:32 schreef Charlies het volgende:
[..]
14,15 of 16 juli tot en met 3,4 of 5 augustus. Vanaf Brussel is Ukr Air. 593 euro en finair & aereflot zitten op 720+. Etihad zit op 660 vanaf Frankfurt.
Vorig jaar voor 450 euro rechtstreeks vanaf Brussel gevlogen met Thai Airways. Ik verwacht dit jaar niet z'n goedkoop te kunnen vliegen, maar voor minder dan 600 euro zou ik wel moeten kunnen vinden toch met overstap? Dat is wat ik had verwacht in ieder geval...
Maar ik ben er dit jaar ook vroeg bij, misschien dat dat het is?
True. Dank allenquote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mensen die hun baggage wel kregen gaan dat niet posten op internetforum/klachtensites etc...
aeroflot is prima. Dat is echt geen wowair of Ryanair.quote:Op donderdag 18 januari 2018 08:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
True. Dank allenIk twijfel nog of ik een vlucht via Aeroflot naar Tokyo wil boeken. Aeroflot is het goedkoopst, maar misschien moet ik niet beknibbelen op zo'n lange vlucht.
Maar ook voor een vlucht van 14 uur bijv.?quote:Op vrijdag 19 januari 2018 00:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
aeroflot is prima. Dat is echt geen wowair of Ryanair.
Niet slechter dan een andere kutstoel in economyquote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar ook voor een vlucht van 14 uur bijv.?
Ben er mee naar BKK geweest. Eten is wel prima, beenruimte is nihil, mensen zijn allemaal kapot chagrijnig.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar ook voor een vlucht van 14 uur bijv.?
Vlieg regelmatig Aeroflot en het is beter dan welke Europese maatschappij dan ook. Als je betere service wilt moet je via het Midden Oosten of met een maatschappij uit Japan/Singapore/HKquote:Op donderdag 18 januari 2018 08:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
True. Dank allenIk twijfel nog of ik een vlucht via Aeroflot naar Tokyo wil boeken. Aeroflot is het goedkoopst, maar misschien moet ik niet beknibbelen op zo'n lange vlucht.
quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:04 schreef opperkleurder het volgende:
dan welke Europese maatschappij dan ook
Meneer krabbelt al snel terug. En ik vond KLM en Lufthansa absoluut beter. Maar goed ik geloof ook wel dat het allemaal niet meer tokkie wordt dan russische vluchten naar bangkokquote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het is beter dan een Lufthansa, KLM, Iberia.
Enkel Swiss zat op het zelfde niveau.
Dat is vergelijkbaar als met Corendon naar Alanya inderdaad.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:07 schreef Saind het volgende:
[..]
Meneer krabbelt al snel terug. En ik vond KLM en Lufthansa absoluut beter. Maar goed ik geloof ook wel dat het allemaal niet meer tokkie wordt dan russische vluchten naar bangkok
gewoon ecomoy, in de zin dat je een kutstoel hebt, een biertje krijgt en wat onidentificeerbaar vlees.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar ook voor een vlucht van 14 uur bijv.?
Ik kreeg geen bierquote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
gewoon ecomoy, in de zin dat je een kutstoel hebt, een biertje krijgt en wat onidentificeerbaar vlees.
Vooral als je blank bent is er niks aan de hand. Enige wat wel een dingetje is is als er iets gebeurd je de transit zone niet uit mag omdat je een visa moet hebben.
Mors drinken danquote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:12 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik kreeg geen bier![]()
Die Russen drinken zich af en toe de graftering in aan boord dus op bepaalde trajecten serveren ze geen drank
haha mooi volkquote:Op vrijdag 19 januari 2018 11:12 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik kreeg geen bier![]()
Die Russen drinken zich af en toe de graftering in aan boord dus op bepaalde trajecten serveren ze geen drank
dat kan.quote:Op zondag 28 januari 2018 17:00 schreef MissRelin het volgende:
KLM heeft net de werelddeal weken gehad, I know, maar weet iemand misschien of de prijzen die nu gelden voor vluchten nog goedkoper kunnen worden (dat er bijvoorbeeld een week is waarin de prijzen standaard wat lager liggen ofzo), of dat het alleen maar duurder wordt? Probeer de wijzigingen van de prijzen een beetje in de gaten te houden, maar zie er nog weinig logica in
Ze hebben de perfecte business class stoel, volledige privacy en veel plekquote:
Dat is een wijziging, meestal duur. Bij vele maatschappijen kun je het eenvoudig cancellen en de belasting terugvragen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 12:50 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb een vliegticket waar ik waarschijnlijk geen gebruik van ga maken. Weet iemand of ik dit ticket nog door kan verkopen ofzo?
Een paar jaar geleden was er een vriendengroep die allemaal tickets naar een bestemming hadden. Vlak voor vertrek kon een van de vrienden niet mee. Via Facebook had de vriendengroep een leeftijdsgenoot gevonden met precies dezelfde naam. Die hebben ze toen meegevraagd en iedereen had een prachtige tijd. Wellicht kun je zoiets doen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 12:50 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb een vliegticket waar ik waarschijnlijk geen gebruik van ga maken. Weet iemand of ik dit ticket nog door kan verkopen ofzo?
Je kunt altijd (in de EU dan) cancellen en de belastingen terugkrijgen, maar moet soms/vaak administratieve kosten betalen om dat te doen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 12:58 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is een wijziging, meestal duur. Bij vele maatschappijen kun je het eenvoudig cancellen en de belasting terugvragen.
Het ticket zelf zelden, tenzij je bewust flexibel boekt. De belastingen terug bij United zal wel lukken en dat kan een fors aandeel zijnquote:Op woensdag 31 januari 2018 14:55 schreef Hallojo het volgende:
Op de website van United zeggen ze dat het ticket niet refundable is.
Ik heb via Schipholtickets.nl geboekt. Zou ik het dan via hun terug moeten vragen?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het ticket zelf zelden, tenzij je bewust flexibel boekt. De belastingen terug bij United zal wel lukken en dat kan een fors aandeel zijn
Ja, en kijk dan niet raar op als ze (hoge) administratiekosten rekenen daarvoor.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:29 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik heb via Schipholtickets.nl geboekt. Zou ik het dan via hun terug moeten vragen?
Ja, dikke kans dat het dan vrijwel zinloos isquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, en kijk dan niet raar op als ze (hoge) administratiekosten rekenen daarvoor.
https://service.schipholt(...)nnuleringskosten/258quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:29 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik heb via Schipholtickets.nl geboekt. Zou ik het dan via hun terug moeten vragen?
AA en BA zijn oneworld® partners, dus dat zou geen probleem moeten zijn indien je het in een boeking hebt.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:32 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt [ afbeelding ]
Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
Jups, dat zullen ze ws automatisch al doen ook al vraag en dat niet.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:32 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb met de multi city formulier het volgende schema gemaakt [ afbeelding ]
Is het mogelijk dat b.a mijn bagage in een keer doorstuurt? Kun je dat gewoon vragen?
Ik heb het in 1 boeking maar ik ben vooral bezorg omdat ik de multi city tool heb gebruikt, wordt dat niet gezien als allemaal losse boekingen?quote:Op zondag 4 februari 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
AA en BA zijn oneworld® partners, dus dat zou geen probleem moeten zijn indien je het in een boeking hebt.
Nee ik heb hem aangepast alle aankomsten en vertrekken zijn vanaf heathrow en alleen met b.a.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Side question: hoe doen ze dat fysiek?
Gooien ze de koffer op City Airport in een vrachtwagentje en daarmee rijden ze naar Heathrow?
Oei, dat had ik niet gezien. BA doet niet aan forwarding tussen City en Heathrow. Je moet ze dan meenemen.quote:Op zondag 4 februari 2018 16:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Side question: hoe doen ze dat fysiek?
Gooien ze de koffer op City Airport in een vrachtwagentje en daarmee rijden ze naar Heathrow?
Je hebt ruime overstap tijden. Wat kost die grap?quote:
Ik reis met een ouder persoon(85) die fysiek nog heel goed in orde is maar ik wil hem het overstappen besparen, daarom heb ik bewust gekozen voor een sleepover.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:28 schreef static het volgende:
[..]
Je hebt ruime overstap tijden. Wat kost die grap?
Luister ik vlieg met iemand die misschien wel zijn laatste vlucht ooit gaat maken en die heel graag first class wilde vliegen, hij heeft genoeg geld en kan het niet meenemen.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:33 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Dan betaal je een absolute hoofdprijs.
Geef me een moment.
Omdat BA/AA wel een waardeloos first product is, die normaal voor 2k-2.5k in de sale gaat.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:35 schreef TjjWester het volgende:
Ik kan mijn gedeelte van de reissom ook betalen dus waarom kniesoren over de prijs?
Het probleem is dat we in de regio limburg wonen en ik vooral heb gekekeken naar vligvelden die lekker dichtbij liggen zoals dusseldorf of keulen.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:36 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Omdat BA/AA wel een waardeloos first product is, die normaal voor 2k-2.5k in de sale gaat.
Ik neem aan dat het LAX moet zijn?
Kan Je nog beter met virgin Atlantic upper vliegen. goedkoper en stuk gezelliger dan die ba stijfkoppen idd.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:36 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Omdat BA/AA wel een waardeloos first product is, die normaal voor 2k-2.5k in de sale gaat.
Ik neem aan dat het LAX moet zijn?
Dat gaat wel lukken, hij gaat waarschijnlijk voor de laatste keer zijn kinderen zien dus mooi word het zeker.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:38 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kan Je nog beter met virgin Atlantic upper vliegen. goedkoper en stuk gezelliger dan die ba stijfkoppen idd.
Veel plezier tho wester! Hopelijk mooie reis!
Ik had in eerste instantie niet gezien dat het kortetermijn was, mea culpa.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:38 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het probleem is dat we in de regio limburg wonen en ik vooral heb gekekeken naar vligvelden die lekker dichtbij liggen zoals dusseldorf of keulen.
Lax is inderdaad de eindbestemming, maar mocht jij een betere vlucht vinden be my guest ik sta altijd open voor suggesties.
Air france/klm was ook nog een optie maar weet niet precies wat ik moet verwachten van la premiere?quote:Op zondag 4 februari 2018 17:40 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik had in eerste instantie niet gezien dat het kortetermijn was, mea culpa.
BA/AA zal dan idd altijd het goedkoopste zijn, en aangezien de oudere leeftijd kan ik voorstellen dat je korte termijn vliegt.
La Premiere is fantastisch tegenwoordig.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:41 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Air france/klm was ook nog een optie maar weet niet precies wat ik moet verwachten van la premiere?
First class waardig? Hoe zit dat met slapen?quote:Op zondag 4 februari 2018 17:41 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
La Premiere is fantastisch tegenwoordig.
Echt veel beter.
En dat zeg ik helaas als BA frequent flyer.
Welk vliegtuig, A380?quote:Op zondag 4 februari 2018 17:42 schreef TjjWester het volgende:
[..]
First class waardig? Hoe zit dat met slapen?
Dat klinkt goed.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:45 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Welk vliegtuig, A380?
Dan is La Premiere mijlenver verder dan BA F.
En slapen.
La Premiere heeft 35 inch width tegen de krappe 22 inch first stoelen van BA.
Het zijn suites in plaats van veredelde business layflats.
Kan wel maar dusseldorf is 1 uur reizen, schiphol minimaal 3. Ik heb nu een ideaal schema samengesteld via air france.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:57 schreef static het volgende:
Je moet via Dusseldorf reizen en niet Schiphol?
quote:Op zondag 4 februari 2018 17:42 schreef TjjWester het volgende:
[..]
First class waardig? Hoe zit dat met slapen?
En TRV / Vragen over vliegen #41 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:28 schreef static het volgende:
Vanochtend via Parijs van Hong Kong naar Amsterdam in de first class in een AF A380 (Parijs - Amsterdam uiteraard niet).
Best een beleving, maar ook een beetje een tegenvaller.
Wel leuk dat je in een BMW 7 serie letterlijk van het vliegtuig naar de lounge wordt gebracht, en vandaar weer rechtstreeks naar de volgende vlucht, met persoonlijke begeleiding over het hele traject.
Nu ben ik al platinum, maar bij de security werd ik daar ook voor in de rij gemikt, met heel wat gemok van anderen die stonden te wachten.
Foto's volgen.
Thanks, het is een flinke prijsverhoging tegenover B.A maar zie het zeker zitten, straks even overleggen.quote:Op zondag 4 februari 2018 18:11 schreef static het volgende:
[..]
[..]
En TRV / Vragen over vliegen #41 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Maar dat is ondertussen alweer de oude first class. Als je met een ouder persoon reist: je wordt met de auto van en naar het vliegtuig gebracht.
Ik zou maar niet zeggen dat airfrance 5k duurder is maar daar kan ik de flying blue miles inleveren, scheelt een flinke slok.quote:Op zondag 4 februari 2018 18:44 schreef MaJo het volgende:
13k voor 2 retourtjesdaarvoor heb ik 2 Amerika reizen van een maand gedaan met z'n tweeën
Ik hoop dat je wel meedoet aan een flying miles programma, krijg je de volgende reis wel gratis zo
Swiss ook.quote:Op zondag 4 februari 2018 18:18 schreef Fogel het volgende:
Lufthansa heeft ook een goede First class naar wat ik lees, moet je in Frankfurt overstappen.
Ik vind het echt vuig dat ze dit soort prijzen durven te vragenquote:Op zondag 4 februari 2018 18:48 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik zou maar niet zeggen dat airfrance 5k duurder is maar daar kan ik de flying blue miles inleveren, scheelt een flinke slok.
Hoezo?quote:Op zondag 4 februari 2018 19:03 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het echt vuig dat ze dit soort prijzen durven te vragen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |