Als ik tickets voor m'n ma boek doe ik echt alleen de meisjesnaam, "e.v." gegevens laat ik geheel achterwege. En dat is met meerdere maatschappijen meerdere keren goed gegaan (en leek mij op zich ook echt correcter).quote:Op maandag 6 november 2017 13:20 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Alleen voornaam en achternaam is voldoende. Aanterouwde naam lijkt me wel nodig als toevoeging.
h wel, m niet.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
kon dat dan?quote:Op woensdag 8 november 2017 17:37 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb gehoord dat je sinds kort niet meer naar de Lounges kan als je vanaf die cheap-ass H-pier op Schiphol vliegt maar dat je na de security direct naar de pier wordt geloodst. Klopt dat?
Ik heb nu ook alleen de meisjesnaam ingevuld.quote:Op woensdag 8 november 2017 17:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Als ik tickets voor m'n ma boek doe ik echt alleen de meisjesnaam, "e.v." gegevens laat ik geheel achterwege. En dat is met meerdere maatschappijen meerdere keren goed gegaan (en leek mij op zich ook echt correcter).
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.quote:Op woensdag 8 november 2017 19:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
h wel, m niet.
Kan me niet voorstellen trouwens dat je lounge toegang hebt als je met easyJet en consorten vliegt?
priority pas enzo kan natuurlijk wel jaquote:Op woensdag 8 november 2017 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.
Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.
Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor ¤ 3,25 een flesje cola kopen...
Ik bedoel die centrale pleinen met Starbucks en de Mac enzo. Die noemt Schiphol toch ook lounges?quote:Op woensdag 8 november 2017 20:36 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je zal geen lounge toegang hebben vanuit Easyjet.
Maar als je een priority pass hebt is er de Aspire lounge 41 welke je dan kunt gebruiken. Dit is alleen voor de vluchten buiten de Schengen zone, maar dat zijn de Easyjet vluchten vanaf de H pier naar de Engelse bestemmingen.
De Aspire lounge 26 in het Schengen gedeelte van de terminal is niet bereikbaar vanaf de M-pier, lounge 41 overigens ook niet.
Dus voor de vraagsteller, zolang je vanaf de H-pier vliegt zal je in de niet Schengen terminal terecht komen en kan je naar de Aspire lounge.
Vlieg je vanaf de M-pier kan je voor ¤ 3,25 een flesje cola kopen...
vanaf h kan dat gewoon, dat vormt gewoon onderdeel van het ex schengen gebied.quote:Op woensdag 8 november 2017 21:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik bedoel die centrale pleinen met Starbucks en de Mac enzo. Die noemt Schiphol toch ook lounges?
Qatar heeft al aangegeven dat men verlies draait...quote:Op woensdag 8 november 2017 21:31 schreef Yreal het volgende:
Trouwens, de qatari hebben mijn kont gered. Waar alle andere clubs +150¤ deden voor 24 tickets, deed Qatar gewoon -80¤.gaat vast goed met de load factors daar
ja snap ik. Maar heel veel beter is het bij de rest ook niet. Ik geloof dat ba in een 777 nog 9breed gaat?quote:Op woensdag 8 november 2017 21:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Qatar heeft al aangegeven dat men verlies draait...
https://www.bloomberg.com(...)i-blockade-ceo-warns
De loadfactors naar Bangkok zijn voor veel maatschappijen daarnaast helemaal dramatisch, en al helemaal voor Qatar omdat een gedeelte van de connecting passagiers welke men normaliter op kan pikken nu niet meer beschikbaar zijn.
Die 777 toestellen die ze hebben laten ombouwen naar Sardinecan 3-4-3 uitvoering moeten toch vol...
Ook BA is de 777 aan het aanpassen vanaf bijvoorbeeld Gatwick zodat dit in lijn is met de andere aanbieders, lees dat men wat meer op prijs kan concurreren want voor het product kiest men BA niet meer, al helemaal niet meer binnen Europa.quote:Op woensdag 8 november 2017 22:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja snap ik. Maar heel veel beter is het bij de rest ook niet. Ik geloof dat ba in een 777 nog 9breed gaat?
Daarom, boeit allemaal niet zo gek veel. En doha is dan opzich wel lekker. 6.5 uur en 6.5 uur, even beentjes strekken tussendoor. Lekkerder dan eerst in een 737 naar londen, 4 uur wachten en dan nog eens 11 uur door.quote:Op donderdag 9 november 2017 17:16 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ook BA is de 777 aan het aanpassen vanaf bijvoorbeeld Gatwick zodat dit in lijn is met de andere aanbieders, lees dat men wat meer op prijs kan concurreren want voor het product kiest men BA niet meer, al helemaal niet meer binnen Europa.
Mijn vrienden van Turkish Airlines hadden hiervoor plannen om de 777 aan te passen, maar door de huidige politieke ontwikkelingen is de noodzaak en de bijbehorende investering hiervoor op dit moment niet noodzakelijk, al verwacht ik dat men uiteindelijk zal volgen, want er zijn routes waar het absoluut zou kunnen qua bezetting en range.
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.quote:Op maandag 11 december 2017 19:49 schreef APK het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met al die vluchten die vandaag gecanceled of vertraagd zijn?
Worden de passagiers omgeboekt naar de volgende vlucht en hoe zit het dan als die vlucht vol zit?
Dat zal wel een flinke chaos worden danquote:Op maandag 11 december 2017 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
quote:Op maandag 11 december 2017 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij annulering boeken om naar een eerstvolgende vlucht waar plek is, eventueel via een ander vliegveld en met een andere maatschappij. Soms kan het best even duren voordat je op de plek van bestemming bent.
Er komen ook minder mensen aan en die terugreizen komen vrij, en mensen cancellen. Maar mensen met tickets voor morgen hebben voorrang op vertraagde mensen van vandaag en dan gaat het naar waitlist prioriteit.quote:Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal wel een flinke chaos worden dan
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
De mensen die op de vlucht geboekt zijn hebben voorrang op de mensen van wie de vlucht welke gecancelled is.quote:Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal wel een flinke chaos worden dan
Vraag mij dan wel af wie voorrang krijgen als het een drukke route is, de mensen die op de eerstvolgende vlucht zitten of de mensen wiens vlucht gecanceled is...
Je moet toch door de douane, dus dan kan je prima beslissen op dat moment of dat wel/niet mogelijk isquote:Op maandag 11 december 2017 21:23 schreef kalinhos het volgende:
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?
Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand.... Het blijft toch Miami natuurlijk
Intercontinentale vluchten hebben voor KLM op Schiphol absoluut de voorrang boven Europese vluchten, simpelweg omdat KLM te horen krijgt dat er een beperkt aantal slots beschikbaar zijn en men dan liever een 777 naar Kuala Lumpur laat vertrekken dan een Embraer 175 naar Dusseldorf.quote:Op maandag 11 december 2017 21:23 schreef kalinhos het volgende:
Als t hele zootje vrijdag maar weg is, dan richting Miami. Klopt het dat intercontinentaal ook voorrang heeft op Europees?
Voor Miami, ik heb daar een 6uur layover...moet wel bagage zelf ophalen en twijfel of het te doen is ff snel 1 drankje te doen bij het strand.... Het blijft toch Miami natuurlijk
kan hoor, maar het is wel heel specifiek, dus er zal niet echt een grote speler op opstaan.quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:17 schreef RipCity het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
Met www.google.com/flights kan je meerdere vertrekluchthavens en meerdere bestemmingsluchthavens aangeven. Weet niet hoeveel maximaal, gebruik zelf max 3 als bestemming.quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:17 schreef RipCity het volgende:
Raar eigenlijk dat er nog geen zoekmachine is waarbij je kan zoeken op prijzen op werelddeel.
Bijv. ik wil vanaf Seattle or Chicago vliegen naar Europa maar wil weten naar welk land het het goedkoopst is. Dus je selecteert west-Europa of een 8-tal landen en dan geeft hij aan welke stad/land het goedkoopst is om op te vliegen. Lijkt me toch niet heel moeilijk dat te maken en dat daar veel interesse in zou zijn als comparison tool?
Het kan zijn dat een gds voor een bepaalde airline niet op tijd antwoord krijgt en dan slaat hij die over. Dat kan echter net zo goed gebeuren als je op 1 route zoekt.quote:Op woensdag 13 december 2017 05:11 schreef Igen het volgende:
Ik heb eens gelezen dat het vliegticketsysteem zo ingewikkeld is, dat computers er soms al al hun rekenkracht voor nodig hebben om voor één specifieke verbinding de goedkoopste prijs te vinden. Hoe meer mogelijke vluchten je toevoegt, hoe minder rekenkracht overblijft om per vlucht de goedkoopste prijs te vinden. Daarom krijg je niet per se een beter of goedkoper eindresultaat als je meerdere vertrek- of bestemmingsvliegvelden tegelijk opgeeft.
Ik bedoel dit: http://www.ai.mit.edu/courses/6.034f/psets/ps1/airtravel.pdfquote:Op woensdag 13 december 2017 05:45 schreef XL het volgende:
[..]
Het kan zijn dat een gds voor een bepaalde airline niet op tijd antwoord krijgt en dan slaat hij die over. Dat kan echter net zo goed gebeuren als je op 1 route zoekt.
Wat wil je anders doen? 14 uur op het vliegveld blijven?quote:Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?quote:Op woensdag 13 december 2017 09:31 schreef schmebulock het volgende:
Iemand ervaring met Suvarnabhumi airport in Bangkok? Moelijk om door de douane en checks etc te komen? Hoelang t beste vantevoren bezig zijn? Ik kom 19:00 aan in bangkok, en vlieg volgende ochtend om 9 uur. Heeft t dan zin om nog n hotel te boeken?
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oidquote:Op woensdag 13 december 2017 09:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen? 14 uur op het vliegveld blijven?
Ik zou inderdaad niet naar de stad gaan, maar gewoon een hotel in de buurt van het vliegveld pakken.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
maar het inchecken en de douane etc. gaan makkelijk?quote:Op woensdag 13 december 2017 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een enorm vliegveld, maar niet chaotisch in mijn ervaring. Denk dat je binnen 2-3 uur toch wel in de stad kunt zijn bij je eventuele hotel. Is wel erg kort om dan om 6u 's ochtends alweer terug te zijn op het vliegveld. Wellicht in de buurt van het vliegveld een hotelletje?
Even chillen tot je vlucht gaat, 11 uur later..quote:Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
In mijn ervaring wel redelijk ja, maar dat is natuurlijk elke dag en op elk tijdstip anders. Bangkok is een super druk vliegveld met veel aankomende/vertrekkende vluchten, dus als je pech hebt ben je veel tijd kwijt. Als je echt iets van Bangkok wilt zien moet je een nacht doorhalen. Als je puur een goede nachtrust wilt hebben zou ik bij het vliegveld een hotel boeken.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:46 schreef schmebulock het volgende:
[..]
maar het inchecken en de douane etc. gaan makkelijk?
Ja, hotel bij het vliegveld is voor in de ochtend ook wel prettig. De weg van de stad naar het vliegveld kan in de spits best wat file opleveren.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In mijn ervaring wel redelijk ja, maar dat is natuurlijk elke dag en op elk tijdstip anders. Bangkok is een super druk vliegveld met veel aankomende/vertrekkende vluchten, dus als je pech hebt ben je veel tijd kwijt. Als je echt iets van Bangkok wilt zien moet je een nacht doorhalen. Als je puur een goede nachtrust wilt hebben zou ik bij het vliegveld een hotel boeken.
Nee, maar heb vaker 5/6 uur gewacht en dat ging prima.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Even chillen tot je vlucht gaat, 11 uur later..
Veel plezier daarmee dan. Is dit je eerste keer dat je op reis bent?
5 uur of 11 uur is natuurlijk wel even andersquote:Op woensdag 13 december 2017 10:15 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Nee, maar heb vaker 5/6 uur gewacht en dat ging prima.
Inderdaad. 5 uur wachten of de hele nacht doorhalen. Dat is een groot verschil.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
5 uur of 11 uur is natuurlijk wel even andersben verstandig en boek een goedkoop hotel.
Kun je lekker fris en fruitig je volgende vlucht pakken in de ochtend.
Ik zou gewoon in de stad gaan slapen, ergens dichtbij een metrostation, Phayathai bijvoorbeeld. Die treintjes rijden vanaf 6u 's ochtends naar de luchthaven (zo'n 30 minuten). Dan ben je d'r ruim op tijd.quote:Op woensdag 13 december 2017 09:45 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Kom aan in de stad met een bus, dus dacht eigenlijk aan ff wat eten, beetje rondlopen en zorgen dat k rond 10 uur in t vliegveld ben. Dan daar ff chillen tot mn vlucht gaat. Anders ben ik bang dat ik door de wekker heen slaap oid
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:22 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon in de stad gaan slapen, ergens dichtbij een metrostation, Phayathai bijvoorbeeld. Die treintjes rijden vanaf 6u 's ochtends naar de luchthaven (zo'n 30 minuten). Dan ben je d'r ruim op tijd.
11u lang wachten op een luchthaven... man man man.
Heb even snel gekeken en je kunt voor onder de 20 euro een prima kamer hebben in de buurt van het vliegveld. En dan wil je de nacht doorhalen op het vliegveld?quote:Op woensdag 13 december 2017 10:25 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
3u vantevoren is echt meer dan genoeg.quote:Op woensdag 13 december 2017 10:25 schreef schmebulock het volgende:
[..]
Wil sowieso 6 uur in t vliegveld zijn en liever eerder. Vlieg 9 uur al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |