abonnement Unibet Coolblue
pi_174844456
quote:
Jelle Brandt Corstius: aangifte in de maak

Televisiemaker Jelle Brandt Corstius gaat aangifte doen tegen tv-producent Gijs van Dam die hij heeft beschuldigd van verkrachting. Op Twitter schrijft hij dat een aangifte in de maak is. Afgelopen week zei hij al dat hij met zijn advocaat een aangifte overweegt.

In zijn tweet reageert de tv-maker op de uitzending van Pauw van gisteravond. Daar was Van Dam te gast. Ook de advocaat van Van Dam, Peter Plasman, was in de uitzending.

'Er is niemand verkracht, er is niemand gedwongen'
"De uitzending van Pauw van gisteren maakte mij kwaad en verdrietig. Kwaad, om voor de hand liggende reden dat Gijs van Dam ontkent dat hij mij verkracht heeft. Het was onwerkelijk om een van de meest traumatische gebeurtenissen gereduceerd te zien tot een potje gezelligheid", twittert Brandt Corstius vanochtend.

Barend en Van Dorp

Van Dam ontkent niet dat hij vijftien jaar geleden seks heeft gehad met Brandt Corstius, maar dat is volgens hem met wederzijdse instemming gebeurd na een uitzending van Barend en Van Dorp. Beiden waren toen midden twintig. Brandt Corstius was stagiair bij het programma, Van Dam was er productiemedewerker.

Jelle Brandt Corstius twittert verder dat hij met zijn verhaal andere slachtoffers wilde aansporen ook hun verhaal te vertellen en hun steun wilde geven. "De uitzending van gisteren was echter allesbehalve steunend. Niet voor mij en niet voor al die andere slachtoffers."
quote:
Tv-maker Gijs van Dam ontkent verkrachting Brandt Corstius en doet aangifte

UPDATEDe man die er door Jelle Brandt Corstius van wordt beschuldigd hem te hebben verkracht als beginnend televisieredacteur, is media-ondernemer Gijs van Dam. Hij ontkent de beschuldiging en doet aangifte van smaad en laster. Volgens Van Dam is hij 'standrechtelijk geëxecuteerd op basis van een gelogen verhaal'.

Van Dam, eigenaar van mediabedrijf Ten Eleven Entertainment, reageerde gisteravond in televisieprogramma Pauw op de aantijgingen met Plasman aan zijn zijde. Ten tijde van de vermeende verkrachting van Brandt Corstius, in 2002, was hij producent bij Barend & Van Dorp.

Van Dam ontkent de beschuldiging nadrukkelijk. ,,Ik ben standrechtelijk geëxecuteerd zonder enige vorm van proces op basis van een gelogen verhaal", zei de tv-maker verontwaardigd. Hij was destijds 25 jaar, Jelle 24 jaar. Ze waren samen in Van Dams hotelkamer in het Kurhaus. De tv-producent was er naar eigen zeggen voor het programma Villa BVD van Frits Barend en Henk van Dorp.

Van Dam: ,,We dronken een glas wijn, begonnen te flirten en belandden daarna in mijn bed. We hadden seks en daarna ging Jelle naar zijn eigen kamer. Niemand is verkracht, niemand werd gedwongen. De ochtend erna dacht ik: Dit is toch niet helemaal mijn type, laat ik het maar bij deze ene keer laten. We hebben het seizoen afgemaakt bij hetzelfde programma. Na de zomer ben ik het programma Idols gaan maken."

Smaad en laster
Van Dam ontkent ook drugs in de wijn van Brandt Corstius te hebben gedaan, zoals de journalist beweert. Volgens advocaat Plasman doet zijn cliënt aangifte tegen Brandt Corstius wegens smaad en laster.

,,Je kunt wel een verhaal naar buiten brengen zonder een naam te noemen maar daarmee is het kwaad al geschied. Brandt Corstius beschuldigt iemand er vrijblijvend van een verkrachter te zijn. Dat deed hij heel manipulatief en met raffinement. Brandt Corstius zei in DWDD dat hij niet kon zeggen of de beschuldigde ontkent terwijl hij dat wel wist. Daarmee dreigt het leven van mijn cliënt geruïneerd te worden terwijl er geen spoor van bewijs is."

Brandt Corstius had volgens Plasman destijds aangifte moeten doen en kan dat nog steeds doen omdat de zaak nog niet verjaard is. ,,Maar hij komt dan niet geloofwaardig over."

'Kwalijk'
De advocaat noemde het eerder tegenover deze krant 'kwalijk' dat dagblad Trouw het relaas van Brandt Corstius publiceerde zonder wederhoor van Van Dam. De krant had hem wel om een reactie gevraagd, maar die niet afgedrukt.

Brandt Corstius reageerde voor de uitzending van Pauw op Twitter met de tekst: Ik begrijp dat ik nu iets hoor te zeggen. Maar ik zou niet weten wat.'

KRO
Van Dam startte zijn carrière bij publieke omroep KRO in 1997 bij De Breakfastclub op Radio 3FM en actualiteitenmagazine Netwerk. In 2001 switchte hij naar commerciële televisie toen hij werd gevraagd om late night talkshow Barend & van Dorp te produceren.

Van Dam is sinds 2010 eigenaar en directeur van productiehuis Ten Eleven Entertainment. Daarnaast is hij voorzitter van het bestuur van de stichting de tv-beelden, de organisatie die de verkiezing van Nederlandse televisievakprijzen begeleidt. Van Dam was onder andere creative director bij Talpa Producties, managing director bij CCCP en uitvoerend producent bij Endemol en Blue Circle.

'Gedrogeerd'
Brandt Corstius (39) schreef vorige week in een openhartig verhaal in Trouw dat hij tijdens zijn werk als redacteur bij Barend & Van Dorp werd gedrogeerd en daarna is gedwongen tot orale seks met een man. Zijn openbaring komt voort uit de wereldwijde actie #MeToo waarbij mensen hun ervaringen met seksueel misbruik of intimidatie naar buiten brengen.

Ondanks de bekendmaking zei de journalist geen aangifte te zullen doen. Naast dat de zaak volgens hem is verjaard, is hij ook bang te worden aangeklaagd wegens smaad. 'Het is zijn woord tegen mijn woord. Er zijn geen getuigen, ik ken - voorlopig - geen andere incidenten. Als het tot een rechtszaak zal komen is de kans groot dat hij mij succesvol beschuldigt van smaad en ik een tweede hypotheek op mijn huis kan nemen om de schadevergoeding te betalen', schreef hij onder meer.

Aanklacht
Later zei Brandt Corstius in televisieprogramma De Wereld Draait Door dat er een mogelijkheid is dat er alsnog een strafzaak komt tegen de persoon die hem zou hebben misbruikt. De journalist wil de opties daartoe verkennen. Hij vertelde ook dat de redactie van Trouw de beschuldigde om een reactie had gevraagd. De persoon in kwestie stuurde volgens hem een brief van een advocatenkantoor terug en dreigde met een aanklacht.

RTL en producent Blue Circle zeiden 'erg geschrokken' te zijn van de verklaring van Jelle Brandt Corstius dat hij als redacteur bij Barend & Van Dorp is verkracht. Ze verklaarden met hem in gesprek te willen om meer duidelijkheid te krijgen over het incident.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:07:20 #2
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174844494
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende: [..] Er was iemand op het forum die beweerde dat JBC een tijd met haar buurjongen heeft gedate.
Oh dat zou ik ook niet klakkeloos aannemen.
With the stars as her umbrella
pi_174844525
Maareh, iedereen die ooit misbruikt is in dit topic, heeft hij/zij ook aangifte gedaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174844526
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:07 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oh dat zou ik ook niet klakkeloos aannemen.
Zeker niet. Maar als het waar is is dat wel een deuk in zijn betrouwbaarheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:09 schreef ludovico het volgende:
Maareh, iedereen die ooit misbruikt is in dit topic, heeft hij/zij ook aangifte gedaan?
Ik niet.
pi_174844561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:09 schreef ludovico het volgende:
Maareh, iedereen die ooit misbruikt is in dit topic, heeft hij/zij ook aangifte gedaan?
In mijn geval hadden ouders dat moeten doen. Maar het was een andere tijd. Wat ook wat vragen opwerpt.
pi_174844575
Van Asha ten Broeke herinner ik me dat ze jaren geleden ook een column had geschreven over haar verkrachting. Wat was er gebeurd? Tijdens uitgaan was ze in contact gekomen met een leeftijdgenoot en ze waren uiteindelijk wat aan het zoenen. Op een gegeven moment stak deze jongen zijn hand in haar broek. Dat was het. Ze was verkracht.
pi_174844670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Van Asha ten Broeke herinner ik me dat ze jaren geleden ook een column had geschreven over haar verkrachting. Wat was er gebeurd? Tijdens uitgaan was ze in contact gekomen met een leeftijdgenoot en ze waren uiteindelijk wat aan het zoenen. Op een gegeven moment stak deze jongen zijn hand in haar broek. Dat was het. Ze was verkracht.
Dat kan ook gewoon fout zijn.....verkrachting dus als je niet wil. Ik doe dat soort dingen niet.
pi_174844671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Van Asha ten Broeke herinner ik me dat ze jaren geleden ook een column had geschreven over haar verkrachting. Wat was er gebeurd? Tijdens uitgaan was ze in contact gekomen met een leeftijdgenoot en ze waren uiteindelijk wat aan het zoenen. Op een gegeven moment stak deze jongen zijn hand in haar broek. Dat was het. Ze was verkracht.
Waarom downplay je dat verhaal zo? En waarom zoek je niet op wat er werkelijk gebeurde?
pi_174844707
https://www.telegraaf.nl/(...)achtoffer-uitgesteld

Frits begint te draaien:

„Ik heb Gijs niet gesproken, ik heb Jelle wel nog een keer gesproken. Ja, het is een heel vervelende kwestie. Heel veel mensen geloven Gijs en heel veel mensen geloven Jelle. Het is ieders goed recht om een van de twee te geloven. Dat is het mooie in Nederland.”
pi_174844718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Waarom downplay je dat verhaal zo? En waarom zoek je niet op wat er werkelijk gebeurde?
Wat moet ik opzoeken? Ik herinner me het zo. Wat het anders dan?
pi_174844719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)achtoffer-uitgesteld

Frits begint te draaien:

„Ik heb Gijs niet gesproken, ik heb Jelle wel nog een keer gesproken. Ja, het is een heel vervelende kwestie. Heel veel mensen geloven Gijs en heel veel mensen geloven Jelle. Het is ieders goed recht om een van de twee te geloven. Dat is het mooie in Nederland.”
Ook Frits kan er weinig over zeggen.
pi_174844726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wat moet ik opzoeken? Ik herinner me het zo. Wat het anders dan?
Ja
pi_174844734
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:16 schreef mootie het volgende:
En waarom zoek je niet op wat er werkelijk gebeurde?
... omdat hier een schele kikker is die dat toch wel doet.
pi_174844738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wat moet ik opzoeken? Ik herinner me het zo. Wat het anders dan?
Je geeft toch aan dat het handje in een broek steken wel meevalt?
pi_174844753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je geeft toch aan dat het handje in een broek steken wel meevalt?
Iemand die een vinger in je vagina steekt terwijl je het niet wil. Blijkbaar is dat maar aanstellerij. Maar dat was ook niet het hele verhaal.
pi_174844767
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Iemand die een vinger in je vagina steekt terwijl je het niet wil. Blijkbaar is dat maar aanstellerij. Maar dat was ook niet het hele verhaal.
Daar stopt het verhaal ook een beetje. Ik ken dit soort dingen uit Bangkok waar ik woonde.
pi_174844807
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:21 schreef mootie het volgende:

[..]

Iemand die een vinger in je vagina steekt terwijl je het niet wil. Blijkbaar is dat maar aanstellerij. Maar dat was ook niet het hele verhaal.
Ze was aan het vrijen met een jongen en om een gegeven moment stak hij een vinger in haar vagina. Daarop liet ze weten dat ze dat niet wilde en toen haalde hij die vinger er weer uit. Dus dat is verkrachting?
pi_174844825
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ze was aan het vrijen met een jongen en om een gegeven moment stak hij een vinger in haar vagina. Daarop liet ze weten dat ze dat niet wilde en toen haalde hij die vinger er weer uit. Dus dat is verkrachting?
Nee. Niet als ze dat gelijk aangeeft en hij luistert.
pi_174844831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ze was aan het vrijen met een jongen en om een gegeven moment stak hij een vinger in haar vagina. Daarop liet ze weten dat ze dat niet wilde en toen haalde hij die vinger er weer uit. Dus dat is verkrachting?
De hele avond heeft hij al aan me zitten plakken. Handjes vasthouden, arm om me heen, even aan m'n borsten voelen. Dat vind ik eerder vervelend dan bedreigend, zo in een volle kroeg met bekenden om me heen. Maar dan is het tijd om naar huis te gaan en zijn we ineens alleen. In het donker, niemand in de buurt. Hij steekt zijn tong in mijn mond en trekt mijn shirt en beha omhoog. Zijn hand gaat mijn onderbroek in, waar hij wat rondwroet en zijn vingers bij me naar binnen steekt. Met zijn andere arm houdt hij me stevig vast. Ik zeg dat ik dit niet wil.
Hij maakt toch zijn gulp open. Zijn gespierde arm drukt me tegen de grond. Nee, zeg ik. Nee, hou op. Mijn broek naar beneden, zijn broek naar beneden, hij boven op me. Pas dan kom ik genoeg bij mijn positieven om hem een schop te verkopen. Terwijl ik wegren, trek ik mijn kleren recht.
pi_174844832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:24 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Niet als ze dat gelijk aangeeft en hij luistert.
En dat was toch ook wat er gebeurde?
pi_174844844
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:25 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En dat was toch ook wat er gebeurde?
Kun je nou echt niet lezen of hoe zit het.
pi_174844871
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:25 schreef mootie het volgende:

[..]

De hele avond heeft hij al aan me zitten plakken. Handjes vasthouden, arm om me heen, even aan m'n borsten voelen. Dat vind ik eerder vervelend dan bedreigend, zo in een volle kroeg met bekenden om me heen. Maar dan is het tijd om naar huis te gaan en zijn we ineens alleen. In het donker, niemand in de buurt. Hij steekt zijn tong in mijn mond en trekt mijn shirt en beha omhoog. Zijn hand gaat mijn onderbroek in, waar hij wat rondwroet en zijn vingers bij me naar binnen steekt. Met zijn andere arm houdt hij me stevig vast. Ik zeg dat ik dit niet wil.
Hij maakt toch zijn gulp open. Zijn gespierde arm drukt me tegen de grond. Nee, zeg ik. Nee, hou op. Mijn broek naar beneden, zijn broek naar beneden, hij boven op me. Pas dan kom ik genoeg bij mijn positieven om hem een schop te verkopen. Terwijl ik wegren, trek ik mijn kleren recht.
Ja, dit is een andere versie dan ik me herinnerde. In die andere versie stopte het verhaal na "Ik zeg dat ik dit niet wil". Misschien heeft Asha verschillende versie van het verhaal verspreid.
pi_174844879
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:25 schreef mootie het volgende:

[..]

De hele avond heeft hij al aan me zitten plakken. Handjes vasthouden, arm om me heen, even aan m'n borsten voelen. Dat vind ik eerder vervelend dan bedreigend, zo in een volle kroeg met bekenden om me heen. Maar dan is het tijd om naar huis te gaan en zijn we ineens alleen. In het donker, niemand in de buurt. Hij steekt zijn tong in mijn mond en trekt mijn shirt en beha omhoog. Zijn hand gaat mijn onderbroek in, waar hij wat rondwroet en zijn vingers bij me naar binnen steekt. Met zijn andere arm houdt hij me stevig vast. Ik zeg dat ik dit niet wil.
Hij maakt toch zijn gulp open. Zijn gespierde arm drukt me tegen de grond. Nee, zeg ik. Nee, hou op. Mijn broek naar beneden, zijn broek naar beneden, hij boven op me. Pas dan kom ik genoeg bij mijn positieven om hem een schop te verkopen. Terwijl ik wegren, trek ik mijn kleren recht.
Klein verschil voor sommigen.
Make my day!
pi_174844880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:27 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, dit is een andere versie dan ik me herinnerde. In die andere versie stopte het verhaal na "Ik zeg dat ik dit niet wil". Misschien heeft Asha verschillende versie van het verhaal verspreid.
Who cares wat jij je herinnert. Dit is de column, deal with it.
pi_174844882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Van Asha ten Broeke herinner ik me dat ze jaren geleden ook een column had geschreven over haar verkrachting. Wat was er gebeurd? Tijdens uitgaan was ze in contact gekomen met een leeftijdgenoot en ze waren uiteindelijk wat aan het zoenen. Op een gegeven moment stak deze jongen zijn hand in haar broek. Dat was het. Ze was verkracht.
Verkrachting is het niet. Maar als het zo is gegaan dan is die jonge natuurlijk sociaal erg onhandig of een gore klootzak.

Wederzijdse instemming is wel moreel-noodzakelijk.
pi_174844906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:27 schreef Rangono het volgende:

[..]

Verkrachting is het niet. Maar als het zo is gegaan dan is die jonge natuurlijk sociaal erg onhandig of een gore klootzak.

Wederzijdse instemming is wel moreel-noodzakelijk.
En mannen gaan dan te vaak te ver. Ik ben een man. Daar kun je op letten.
pi_174844920
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Who cares wat jij je herinnert. Dit is de column, deal with it.
Nee, wacht mijn herinnering komt weer terug. Dat op de grond liggen, kan ik me nu ook weer herinneren. Maar ze gaf hem een schop voordat hij haar echt kon verkrachten. Dat lijkt me de perfecte reactie. Blijft over dus een mislukte poging tot verkrachting, niet een daadwerkelijke verkrachting.
pi_174844925
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:25 schreef mootie het volgende:

[..]

De hele avond heeft hij al aan me zitten plakken. Handjes vasthouden, arm om me heen, even aan m'n borsten voelen. Dat vind ik eerder vervelend dan bedreigend, zo in een volle kroeg met bekenden om me heen. Maar dan is het tijd om naar huis te gaan en zijn we ineens alleen. In het donker, niemand in de buurt. Hij steekt zijn tong in mijn mond en trekt mijn shirt en beha omhoog. Zijn hand gaat mijn onderbroek in, waar hij wat rondwroet en zijn vingers bij me naar binnen steekt. Met zijn andere arm houdt hij me stevig vast. Ik zeg dat ik dit niet wil.
Hij maakt toch zijn gulp open. Zijn gespierde arm drukt me tegen de grond. Nee, zeg ik. Nee, hou op. Mijn broek naar beneden, zijn broek naar beneden, hij boven op me. Pas dan kom ik genoeg bij mijn positieven om hem een schop te verkopen. Terwijl ik wegren, trek ik mijn kleren recht.
Nee sorry, een broek naar beneden trekken van iemand met één hand, en dan nog iemand die dat niet wil....nee dat geloof ik dus niet. Pas geleden nog mijn oude moeder geholpen met douchen en ik kreeg haar kleren al niet uit, en ik had de beschikking over allebei mijn handen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174844932
Ik ben ooit barkeeper geweest. Rare seksuele opmerkingen raken al.
pi_174844935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:29 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, wacht mijn herinnering komt weer terug. Dat op de grond liggen, kan ik me nu ook weer herinneren. Maar ze gaf hem een schop voordat hij haar echt kon verkrachten. Dat lijkt me de perfecte reactie. Blijft over dus een mislukte poging tot verkrachting, niet een daadwerkelijke verkrachting.
Is dit weer zo’n poging om grappig te zijn? In dat geval is het mislukt.
pi_174844938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En mannen gaan dan te vaak te ver. Ik ben een man. Daar kun je op letten.
Je hebt in enkel dit draadje al twee keer vermeld dat je een man bent. Dat boeit echt helemaal niemand.
pi_174844941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deskundigen verschillen hierover zelfs van mening.

Zie: https://www.nu.nl/binnenl(...)n-moeten-worden.html
De tweede advocaat maakt wel een interessant (discussie)punt. Als ik goed begrijp wat hij bedoelt zegt hij:
Het klopt dat JBC in eerste instantie de naam en de beschuldiging aan de journalist heeft doorgegeven, met de bedoeling daar ruchtbaarheid aan te geven. De journalist heeft dat verhaal echter niet gepubliceerd. Vervolgens is JBC een nieuw verhaal gaan schrijven, waarvan de titel doet vermoeden dat hij zijn verhaal niet kan doen. In dat verhaal staat wel wat hem zou zijn aangedaan (gedrogeerd en verkracht), maar verder geen details. Ook wordt geen naam genoemd. Dat hij die naam eerder al wél aan de journalist heeft doorgegeven, had te maken met een ander (het oorspronkelijke) artikel. Iets wat je eerder verteld hebt, kan je uiteraard niet meer ongedaan maken.


Daar is best iets voor te zeggen. Als (naast JBC) alleen de journalist op de hoogte was van de naam, dan is het niet ondenkbaar dat de naam ook niet verder wordt verspreid. Maar dat is niet het geval, er waren naast de journalist meer mensen op de hoogte van de naam. Barend en Van Dorp bijvoorbeeld, en naast hen nog een aantal mensen. Dat kan eigenlijk alleen van JBC en wel, in tegenstelling tot de journalist nadat het tweede artikel in Trouw is geplaatst. Dat Barend het van JBC zelf heeft vernomen, wordt ook bevestigd in een nieuwbericht.
pi_174844945
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Is dit weer zo’n poging om grappig te zijn? In dat geval is het mislukt.
Nee, ik ben ook wel eens serieus. Zoals nu.
pi_174844951
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee sorry, een broek naar beneden trekken van iemand met één hand, en dan nog iemand die dat niet wil....nee dat geloof ik dus niet. Pas geleden nog mijn oude moeder geholpen met douchen en ik kreeg haar kleren al niet uit, en ik had de beschikking over allebei mijn handen.
Een legging trek je zo naar beneden, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_174844954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:30 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je hebt in enkel dit draadje al twee keer vermeld dat je een man bent. Dat boeit echt helemaal niemand.
Jij maakt er een probleem van blijkbaar 2 x?????
pi_174844960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:10 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik niet.
Why not.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174844966
Maar goed: ik ben sowieso teamjelle. Al 11 topics over een verzonnen verhaal. Talentjuh :)
pi_174844983
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee sorry, een broek naar beneden trekken van iemand met één hand, en dan nog iemand die dat niet wil....nee dat geloof ik dus niet. Pas geleden nog mijn oude moeder geholpen met douchen en ik kreeg haar kleren al niet uit, en ik had de beschikking over allebei mijn handen.
:')

Wat een royal sadness ook in dit topic.
pi_174844990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:31 schreef Rangono het volgende:
Maar goed: ik ben sowieso teamjelle. Al 11 topics over een verzonnen verhaal. Talentjuh :)
Je had net wel een harde mening over mij. Onzinnig. Goed dat je je eigen onzin ziet.
pi_174844999
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:29 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, wacht mijn herinnering komt weer terug. Dat op de grond liggen, kan ik me nu ook weer herinneren. Maar ze gaf hem een schop voordat hij haar echt kon verkrachten. Dat lijkt me de perfecte reactie. Blijft over dus een mislukte poging tot verkrachting, niet een daadwerkelijke verkrachting.
Want met je vingers iemands vagina binnendringen is geen verkrachting?
pi_174845006
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

De 'dader' herkende zich er in, maar ik betwijfel of derden met zekerheid konden weten dat Gijs bedoeld werd.
Niet waar. :N
pi_174845010
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Een legging trek je zo naar beneden, om maar een voorbeeld te noemen.
Bij Asha....nou ik dacht het niet, zit veel te strak.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174845028
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want met je vingers iemands vagina binnendringen is geen verkrachting?
Niet als je staat te zoenen, dan kan iemand toch zich veel eerder uit de voeten maken.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174845030
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:33 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Bij Asha....nou ik dacht het niet, zit veel te strak.
Sjongejongejonge... wat een niveautje.
pi_174845046
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why not.
Tja, ik heb allerlei seksuele ervaringen en avontuurtjes gehad in mijn leven. Daar heb ik nooit zo over nagedacht. Maar door alle discussies van de laatste tijd ga ik me ook afvragen of daar geen "verkrachtingen" bij zaten. Ik ben helemaal geen verkrachter (uiteraard) en ook nooit echt verkracht (gelukkig), maar waren misschien wel een paar grensgevallen waarvan sommigen nu zouden zeggen: "ja, dat is verkrachting!". Anders gezegd, in bed gebeuren wel eens dingen die je niet helemaal lekker vindt, en dat zeg je dat gewoon of je laat het gebeuren, maar dat is toch geen verkrachting in mijn ogen. En dus al helemaal geen reden tot aangifte.
pi_174845047
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:34 schreef mootie het volgende:

[..]

Sjongejongejonge... wat een niveautje.
Tsja, de waarheid is hard.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174845050
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Niet als je staat te zoenen, dan kan iemand toch zich veel eerder uit de voeten maken.
Ook als je met de andere arm tegen de muur wordt gedrukt?
pi_174845053
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Niet als je staat te zoenen, dan kan iemand toch zich veel eerder uit de voeten maken.
Handje in de broek als je dat niet wil?
pi_174845066
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:35 schreef mootie het volgende:

[..]

Ook als je met de andere arm tegen de muur wordt gedrukt?
Kijk nog eens naar de foto van Asha, dat moet dan toch een hele grote kerel zijn geweest.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174845073
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want met je vingers iemands vagina binnendringen is geen verkrachting?
Alleen als de eigenaar van die vagina dat niet wil of als de eigenaar van de vinger niet kan weten dat de ander dat niet wil.
pi_174845074
De normaalheid is dat je niet zo even iemand heel intiem aanraakt. Dat is een spel en je weet of het kan en mag of niet.
pi_174845085
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Niet als je staat te zoenen, dan kan iemand toch zich veel eerder uit de voeten maken.
Aha, dus je gewoon willekeurig vrouwen op straat vastpakken en zoenen en ook als ze dan tegenstribbelen heb je een vrijbrief want ja, je bent tenslotte aan het zoenen. Right.
pi_174845098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:36 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Alleen als de eigenaar van die vagina dat niet wil of als de eigenaar van de vinger niet kan weten dat de ander dat niet wil.
En wat maak je precies uit het verhaal op? Dat ze dat wel wilde?
pi_174845108
Misschien kan iemand voor Asha's verhaal een eigen topic maken. :{
pi_174845121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:35 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tja, ik heb allerlei seksuele ervaringen en avontuurtjes gehad in mijn leven. Daar heb ik nooit zo over nagedacht. Maar door alle discussies van de laatste tijd ga ik me ook afvragen of daar geen "verkrachtingen" bij zaten. Ik ben helemaal geen verkrachter (uiteraard) en ook nooit echt verkracht (gelukkig), maar waren misschien wel een paar grensgevallen waarvan sommigen nu zouden zeggen: "ja, dat is verkrachting!". Anders gezegd, in bed gebeuren wel eens dingen die je niet helemaal lekker vindt, en dat zeg je dat gewoon of je laat het gebeuren, maar dat is toch geen verkrachting in mijn ogen. En dus al helemaal geen reden tot aangifte.
Als je met iemand in bed ligt ziet het er qua context toch al iets anders uit dan op straat hè.
pi_174845126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:36 schreef Jaroon het volgende:
De normaalheid is dat je niet zo even iemand heel intiem aanraakt. Dat is een spel en je weet of het kan en mag of niet.
En dat had die casanova van Asha ook gedaan. Hij had eerder al aan haar borsten gezeten, en daar had ze geen bezwaar tegen gemaakt. Dus die jongen dacht, nu kan ik een stap verder.
pi_174845138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En dat had die casanova van Asha ook gedaan. Hij had eerder al aan haar borsten gezeten, en daar had ze geen bezwaar tegen gemaakt. Dus die jongen dacht, nu kan ik een stap verder.
En als ze dan nee zegt, is het klaar.
pi_174845143
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat maak je precies uit het verhaal op? Dat ze dat wel wilde?
Lijkt me een grensgeval. Ze was al de hele avond met hem bezig en die jongen wilde iets verder.
pi_174845144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:35 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Tja, ik heb allerlei seksuele ervaringen en avontuurtjes gehad in mijn leven. Daar heb ik nooit zo over nagedacht. Maar door alle discussies van de laatste tijd ga ik me ook afvragen of daar geen "verkrachtingen" bij zaten. Ik ben helemaal geen verkrachter (uiteraard) en ook nooit echt verkracht (gelukkig), maar waren misschien wel een paar grensgevallen waarvan sommigen nu zouden zeggen: "ja, dat is verkrachting!". Anders gezegd, in bed gebeuren wel eens dingen die je niet helemaal lekker vindt, en dat zeg je dat gewoon of je laat het gebeuren, maar dat is toch geen verkrachting in mijn ogen. En dus al helemaal geen reden tot aangifte.
Dus je bent niet misbruikt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174845145
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En dat had die casanova van Asha ook gedaan. Hij had eerder al aan haar borsten gezeten, en daar had ze geen bezwaar tegen gemaakt. Dus die jongen dacht, nu kan ik een stap verder.
En dat wil ze blijkbaar niet. De vraag is dan wat verkrachting is.
pi_174845154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:39 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Lijkt me een grensgeval. Ze was al de hele avond met hem bezig en die jongen wilde iets verder.
Dat is helemaal niet waar! Jij verzint het ook waar je bijstaat.
pi_174845160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus je bent niet misbruikt...
Ik vind van niet, maar sommigen hier zouden zeggen van wel.
pi_174845165
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En dat had die casanova van Asha ook gedaan. Hij had eerder al aan haar borsten gezeten, en daar had ze geen bezwaar tegen gemaakt. Dus die jongen dacht, nu kan ik een stap verder.
Overvolle kroeg, beetje donker, je zit aan iemands borsten en als je dan niet op je bek geslagen wordt kun je verder je gang gaan als je alleen met haar bent.
pi_174845175
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar! Jij verzint het ook waar je bijstaat.
Dat staat toch in dat stukje dat je hierboven had gepost.
pi_174845180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik vind van niet, maar sommigen hier zouden zeggen van wel.
:')
pi_174845197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

En dat had die casanova van Asha ook gedaan. Hij had eerder al aan haar borsten gezeten, en daar had ze geen bezwaar tegen gemaakt. Dus die jongen dacht, nu kan ik een stap verder.
Nou ik geloof best dat er van die opdringerige types rondlopen, maar iemand vastpakken, de broek uittrekken en zijn eigen gulp open maken allemaal met 1 hand en dat iemand van de size van Asha dan niet weg kon komen, vind ik ongeloofwaardig. Maar misschien moeten we idd een apart topic aanmaken voor haar.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_174845199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik vind van niet, maar sommigen hier zouden zeggen van wel.
Okay... Vreemd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174845211
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Overvolle kroeg, beetje donker, je zit aan iemands borsten en als je dan niet op je bek geslagen wordt kun je verder je gang gaan als je alleen met haar bent.
Dan heb je het over een homo kroeg.
pi_174845216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat staat toch in dat stukje dat je hierboven had gepost.
Dan zie je toch ook de context?

Waarom reageer ik hier eigenlijk op, je zit alleen maar reacties uit te lokken.
pi_174845245
Dat je in een donkere kroeg ineens een lul in je handen hebt. Dan ben je ineens nuchter.
pi_174845278
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:42 schreef mootie het volgende:

[..]

Dan zie je toch ook de context?

Waarom reageer ik hier eigenlijk op, je zit alleen maar reacties uit te lokken.
Nee, ik waardeer je reacties. En ik chargeer een beetje. Maar Asha schreef zelf toch dat ze de hele avond contact had met een jongen en toen opeens buiten stond. Dan is ze toch zelf meegelopen met die jongen. Ze had ook eerder of tijdens het zoenen kunnen weglopen of hem een schop geven. Maar misschien is het heel snel gegaan.

Waar het op neer komt, is dat zij een situatie beschrijft die ik in mijn jeugd misschien wel 50 keer heb meegemaakt. Zij maakt dat 1 keer mee en dat wordt dan gelijk een column over verkrachting.
pi_174845297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, ik waardeer je reacties. En ik chargeer een beetje. Maar Asha schreef zelf toch dat ze de hele avond contact had met een jongen en toen opeens buiten stond. Dan is ze toch zelf meegelopen met die jongen. Ze had ook eerder of tijdens het zoenen kunnen weglopen of hem een schop geven. Maar misschien is het heel snel gegaan.

Waar het op neer komt, is dat zij een situatie beschrijft die ik in mijn jeugd misschien wel 50 keer heb meegemaakt. Zij maakt dat 1 keer mee en dat wordt dan gelijk een column over verkrachting.
Maar er zit wel iets tussen dat en je hand in de broek steken.
pi_174845320
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, ik waardeer je reacties. En ik chargeer een beetje. Maar Asha schreef zelf toch dat ze de hele avond contact had met een jongen en toen opeens buiten stond. Dan is ze toch zelf meegelopen met die jongen. Ze had ook eerder of tijdens het zoenen kunnen weglopen of hem een schop geven. Maar misschien is het heel snel gegaan.

Waar het op neer komt, is dat zij een situatie beschrijft die ik in mijn jeugd misschien wel 50 keer heb meegemaakt. Zij maakt dat 1 keer mee en dat wordt dan gelijk een column over verkrachting.
Een vinger in je vagina, terwijl je tegen de muur vastgepind bent en aangeeft dat je niet wil. En dan wordt je broek naar beneden gerukt, hij trekt zijn broek uit, en gaat op je liggen.
Een gezellig avondje uit.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:47:13 #76
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174845334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, ik waardeer je reacties. En ik chargeer een beetje. Maar Asha schreef zelf toch dat ze de hele avond contact had met een jongen en toen opeens buiten stond. Dan is ze toch zelf meegelopen met die jongen. Ze had ook eerder of tijdens het zoenen kunnen weglopen of hem een schop geven. Maar misschien is het heel snel gegaan.

Waar het op neer komt, is dat zij een situatie beschrijft die ik in mijn jeugd misschien wel 50 keer heb meegemaakt. Zij maakt dat 1 keer mee en dat wordt dan gelijk een column over verkrachting.
ja goed, je kan in je jeugd ook met enige regelmaat in elkaar zijn geslagen en dat normaal zijn gaan vinden. Dat maakt het niet minder mishandeling als het eens bij een ander gebeurt
pi_174845343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:09 schreef ludovico het volgende:
Maareh, iedereen die ooit misbruikt is in dit topic, heeft hij/zij ook aangifte gedaan?
nee.
compact en kleverig.
pi_174845355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, ik waardeer je reacties. En ik chargeer een beetje. Maar Asha schreef zelf toch dat ze de hele avond contact had met een jongen en toen opeens buiten stond. Dan is ze toch zelf meegelopen met die jongen. Ze had ook eerder of tijdens het zoenen kunnen weglopen of hem een schop geven. Maar misschien is het heel snel gegaan.

Waar het op neer komt, is dat zij een situatie beschrijft die ik in mijn jeugd misschien wel 50 keer heb meegemaakt. Zij maakt dat 1 keer mee en dat wordt dan gelijk een column over verkrachting.
Als jij 50 keer iemand ongewenst hebt gepenetreerd, of 50 keer ongewenst bent gepenetreerd, zou ik eens goed gaan nadenken.
pi_174845380
Kortom: het is niet normaal als je niet wil.
pi_174845405
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Een vinger in je vagina, terwijl je tegen de muur vastgepind bent en aangeeft dat je niet wil. En dan wordt je broek naar beneden gerukt, hij trekt zijn broek uit, en gaat op je liggen.
Een gezellig avondje uit.
Ja, het was waarschijnlijk een boerenkinkel die zich had opgegeild. Een normale jongen stopt eerder.
pi_174845412
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee.
Why not.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174845419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why not.
kom ik straks even op terug, ben eigenlijk bezig met iets :')
compact en kleverig.
pi_174845423
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Als jij 50 keer iemand ongewenst hebt gepenetreerd, of 50 keer ongewenst bent gepenetreerd, zou ik eens goed gaan nadenken.
Ongewenst penetreren is overdreven.
pi_174845431
Er zijn veel boerenkinkels. Die gaan op sex vakantie in bijv. Thailand. Zelfs daar kent men de grenzen niet.
pi_174845457
Ik geloof niet zo in die strikte tweedeling tussen 1. iets is een verkrachting of 2. iets is geen verkrachting. Volgens mij zit er tussen 1 en 2 nog een groot grijs middengebied.
pi_174845470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:53 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ik geloof niet zo in die strikte tweedeling tussen 1. iets is een verkrachting of 2. iets is geen verkrachting. Volgens mij zit er tussen 1 en 2 nog een groot grijs middengebied.
Dat zit in gevoel en in het horen "nee!" denk ik.
pi_174845494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:53 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ik geloof niet zo in die strikte tweedeling tussen 1. iets is een verkrachting of 2. iets is geen verkrachting. Volgens mij zit er tussen 1 en 2 nog een groot grijs middengebied.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan of het door een juridische bril bekijkt of door de bril van een (mogelijk) slachtoffer of (mogelijke) dader.
pi_174845500
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zit in gevoel en in het horen "nee!" denk ik.
Zo simpel is het niet, denk ik. Stel dat je een penis in de mond geduwd krijgt, zoals Jelle beweert, dan lukt het je niet meer om "nee" te zeggen.
pi_174845517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:55 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet, denk ik. Stel dat je een penis in de mond geduwd krijgt, zoals Jelle beweert, dan lukt het je niet meer om "nee" te zeggen.
Mij overkomt dat niet. Ik ben weleens heel erg stoned geweest en dan gebeuren dingen. Maar in basis weet ik wel wat ik doe.
pi_174845522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:53 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Ik geloof niet zo in die strikte tweedeling tussen 1. iets is een verkrachting of 2. iets is geen verkrachting. Volgens mij zit er tussen 1 en 2 nog een groot grijs middengebied.
Ik denk dat we blij moeten zijn dat jij de regels niet opstelt.
pi_174845555
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan of het door een juridische bril bekijkt of door de bril van een (mogelijk) slachtoffer of (mogelijke) dader.
Ik bekijk het meer in de sociaal-seksuele context. Bij seksueel contact wordt er niet altijd gesproken, dat hoef ik niet uit te leggen. Je gaat niet vragen, "Asha, vind je het goed als ik nu mijn rechterwijsvinger in je vagina breng?". In plaats daarvan probeer je gewoon wat, of je laat "de natuur zijn werk doen" of hoe je het ook wil omschrijven.
pi_174845567
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:56 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik denk dat we blij moeten zijn dat jij de regels niet opstelt.
Daar ben ik zelf ook erg blij om.
pi_174845583
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik bekijk het meer in de sociaal-seksuele context. Bij seksueel contact wordt er niet altijd gesproken, dat hoef ik niet uit te leggen. Je gaat niet vragen, "Asha, vind je het goed als ik nu mijn rechterwijsvinger in je vagina breng?". In plaats daarvan probeer je gewoon wat, of je laat "de natuur zijn werk doen" of hoe je het ook wil omschrijven.
Het duurt even voordat je in de vagina bent. Hoe dat in dit geval bij Fatima loopt weet ik ook niet. Nee = nee. Dat begrijpt men vaak niet.
pi_174845607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het duurt even voordat je in de vagina bent. Hoe dat in dit geval bij Fatima loopt weet ik ook niet. Nee = nee. Dat begrijpt men vaak niet.
Dat is het probleem waarschijnlijk. Ik begrijp "nee" wel, maar ik kan me voorstellen dat bij sommige mannen de geslachtsdrift sterker werkt dan het gehoor.
pi_174845636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:01 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is het probleem waarschijnlijk. Ik begrijp "nee" wel, maar ik kan me voorstellen dat bij sommige mannen de geslachtsdrift sterker werkt dan het gehoor.
Dat is het punt dat je jezelf moet tegenhouden dan. Die drift heb ik ook. Maar ik ruk geen mooi meisje van de fiets.
pi_174845640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:01 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is het probleem waarschijnlijk. Ik begrijp "nee" wel, maar ik kan me voorstellen dat bij sommige mannen de geslachtsdrift sterker werkt dan het gehoor.
Maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen.
pi_174845654
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:03 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen.
Onder andere dat zo'n actie als #metoo waarschijnlijk niets zal opleveren. Je bereikt daar wel normale mensen mee, zoals ik, maar die verkrachten sowieso niet.
pi_174845673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Onder andere dat zo'n actie als #metoo waarschijnlijk niets zal opleveren. Je bereikt daar wel normale mensen mee, zoals ik, maar die verkrachten sowieso niet.
Het gaat dan misschien meer over dat mensen opletten en iets zeggen.
pi_174845682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Onder andere dat zo'n actie als #metoo waarschijnlijk niets zal opleveren. Je bereikt daar wel normale mensen mee, zoals ik, maar die verkrachten sowieso niet.
Het gaat er ook om dat mensen wat meer stil gaan staan bij dat grijze gebied. De verkrachters die iemand van de fiets trekken, nee, die bereik je er niet mee.
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:08:20 #100
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174845712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:55 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet, denk ik. Stel dat je een penis in de mond geduwd krijgt, zoals Jelle beweert, dan lukt het je niet meer om "nee" te zeggen.
In die situatie kan je juist heel goed nee zeggen.

Met je tanden ;)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174845721
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:06 schreef Xa1pt het volgende:
Het gaat er ook om dat mensen wat meer stil gaan staan bij dat grijze gebied.
Dat is een nobel streven. Maar dan komt er zo'n pipo als Jelle Brandt Corstius met zijn kletsverhaal. En dat haalt toch die hele actie weer onderuit, in mijn ogen.
pi_174845738
Sex is een heel intiem en kwetsbaar ding. Zo moet je er ook mee omgaan. En als je 16 bent gaat dat anders.
pi_174845741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is een nobel streven. Maar dan komt er zo'n pipo als Jelle Brandt Corstius met zijn kletsverhaal. En dat haalt toch die hele actie weer onderuit, in mijn ogen.
Dat is maar wat je er zelf van maakt. Aan jou de keuze om de hele actie te verwerpen enkel door de verklaring van JBC.
pi_174845756
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is een nobel streven. Maar dan komt er zo'n pipo als Jelle Brandt Corstius met zijn kletsverhaal. En dat haalt toch die hele actie weer onderuit, in mijn ogen.
Ik snap die beredenering niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_174845758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is een nobel streven. Maar dan komt er zo'n pipo als Jelle Brandt Corstius met zijn kletsverhaal. En dat haalt toch die hele actie weer onderuit, in mijn ogen.
Je weet niet of het een kletsverhaal is. Het klinkt vreemd voor een volwassen man.
pi_174845775
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:09 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat is maar wat je er zelf van maakt. Aan jou de keuze om de hele actie te verwerpen enkel door de verklaring van JBC.
Ik verwerp die actie niet, maar het gaat eigenlijk totaal langs me heen.

Nee, je moet andere mensen niet verkrachten. Maar dat is voor mij zo evident, dat ik al die verhalen maar raar vind.
pi_174845804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik verwerp die actie niet, maar het gaat eigenlijk totaal langs me heen.

Nee, je moet andere mensen niet verkrachten. Maar dat is voor mij zo evident, dat ik al die verhalen maar raar vind.
Je vindt het raar dat er meer aandacht wordt gevraagd voor verhalen zoals dat van Sasha?
pi_174845805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik verwerp die actie niet, maar het gaat eigenlijk totaal langs me heen.

Nee, je moet andere mensen niet verkrachten. Maar dat is voor mij zo evident, dat ik al die verhalen maar raar vind.
Je hebt een hekel aan een hype. Ik ook. Dat maakt het probleem niet minder.
pi_174845808
Haha wat een kansloos topic is dit (geworden).
pi_174845813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je weet niet of het een kletsverhaal is. Het klinkt vreemd voor een volwassen man.
Zeker weten doen we het niet. Maar volgens Jelle waren er nog minstens 10 andere slachtoffers van Gijs.

We zijn nu twee weken verder en nog niet 1 van die andere slachtoffers heeft zich gemeld, ondanks het feit dat Frits ze hard aan het zoeken is.

Die andere slachtoffers zijn er dus waarschijnlijk helemaal niet, en daarmee wordt weer een van de pilaren onder de beschuldigingen van Jelle weggeschoven.
pi_174845814
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:13 schreef HenkieVdV het volgende:
Haha wat een kansloos topic is dit (geworden).
Jij draagt echt bij aan inhoud.
pi_174845828
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zeker weten doen we het niet. Maar volgens Jelle waren er nog minstens 10 andere slachtoffers van Gijs.

We zijn nu twee weken verder en nog niet 1 van die andere slachtoffers heeft zich gemeld, ondanks het feit dat Frits ze hard aan het zoeken is.

Die andere slachtoffers zijn er dus waarschijnlijk helemaal niet, en daarmee wordt weer een van de pilaren onder de beschuldigingen van Jelle weggeschoven.
Daar kom je nooit uit.
pi_174845832
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vindt het raar dat er meer aandacht wordt gevraagd voor verhalen zoals dat van Sasha?
Wie is Sasha?
pi_174845835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wie is Sasha?
Dat is een Thaibokster.
pi_174845862
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:13 schreef HenkieVdV het volgende:
Haha wat een kansloos topic is dit (geworden).
Wat betekent de kans van een topic?
pi_174845886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:16 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wat betekent de kans van een topic?
Dat het een lopend topic blijft.

Maar even over vrouwen waar je niet aan mag zitten: Denise Kielholtz.
pi_174845903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat het een lopend topic blijft.

Maar even over vrouwen waar je niet aan mag zitten: Denise Kielholtz.
Weer een kickboxer zeker? Zijn die ook allemaal verkracht?
pi_174845908
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij draagt echt bij aan inhoud.
Er valt weinig bij te dragen aan dit topic, dat zouden meerdere mensen zich moeten bedenken.
pi_174845935
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:19 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Er valt weinig bij te dragen aan dit topic, dat zouden meerdere mensen zich moeten bedenken.
Wij wachten allemaal op de onthullingen van Frits Barend, en doden ondertussen de tijd met andere verkrachtingen.
pi_174845953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Weer een kickboxer zeker? Zijn die ook allemaal verkracht?
Dat is MuayThai. Dan ga je niet ongevraagd aan het broekje zitten.
pi_174845957
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:19 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Er valt weinig bij te dragen aan dit topic, dat zouden meerdere mensen zich moeten bedenken.
Draag wel wat bij.....
pi_174845969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:21 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wij wachten allemaal op de onthullingen van Frits Barend, en doden ondertussen de tijd met andere verkrachtingen.
Het is een discussie over misbruik.
pi_174846044
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap die beredenering niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Iets in de zin van: hoe meer mensen naar buiten komen met een "kletsverhaal", hoe minder snel anderen serieus stil gaan staan bij dat 'grijze gebied' en toekomstige slachtoffers worden geloofd.
pi_174846539
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik verwerp die actie niet, maar het gaat eigenlijk totaal langs me heen.

Nee, je moet andere mensen niet verkrachten. Maar dat is voor mij zo evident, dat ik al die verhalen maar raar vind.
En dan mis je dus totaal het punt.
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:06:51 #125
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174846637
Is JBC eigenlijk al gevraagd waarom hij naar de hotelkamer van die gozer is gegaan, als 't niet voor seks was?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174846672
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why not.
je hebt daarvoor wat context nodig, anders kan ik het niet uitleggen...

eerste keer was mijn beste vriend, die bleek al jaren verliefd op me zonder dat ik dat wist. Ik besprak ook alles met hem, seksuele dingen enzo ook.
Toen ik vertelde dat ik de dag ervoor ontmaagd was door mijn vriendje, knapte er iets bij hem.
Hij keek naar me op een manier die ik niet kende van hem en luisterde niet meer naar mijn nee.

Ik miste hem ontzettend daarna, mijn beste vriend... ik wilde eigenlijk net doen of er niets gebeurd was, hij ook, maar dat konden we allebei niet. Hij had er ontzettend veel spijt van, vond het (bijna?) net zo erg als ik.
Ik heb nooit gedacht dat hij dat vaker zou doen en die ene keer dat ik in n vlaag van boosheid t politiebureau in ben gelopen, zeiden ze dat aangifte waarschijnlijk niets zou uithalen, het was al een tijdje geleden en het was zijn woord tegen het mijne. En ik ben blij dat ik niet mijn boosheid toen heb laten ‘winnen’, want achteraf vind ik dat hij ook al genoeg gestraft is. Hij is net zo goed als ik zijn beste vriend kwijt..

Tweede keer was mijn ex, ik heb ruim acht jaar een relatie met hem gehad waarin hij me oa van de trap heeft gegooid. Ik wilde na die verkrachting meteen aangifte doen, maar dat liet hij niet toe. Hij liet me pas met rust toen ik ging douchen.
Hij vertelde en vertelt (tijdens en na onze relatie) dingen over mij die niet waar zijn, tegen mijn familie, tegen vrienden, mensen die ik niet eens ken, heeft mijn werk gemaild met dingen over mijn seksleven, de huisarts gebeld met verhalen..
Mijn moeder heeft nog heel lang contact met hem gehad, we hebben kinderen samen.
Ik wilde het niet moeilijk maken voor de kinderen, ik wilde niet moeten horen dat mijn moeder niet voor mij zou getuigen. Ze gelooft mij niet, tenminste, ze vindt dat t allemaal mijn eigen schuld is, want ik ben ook niet de gemakkelijkste.
En nu, ik ben bang, bang dat hij, als hij niet veroordeeld zou worden, en die kans zit er dik in (ook volgens de politie, ik heb navraag gedaan, gesprek gehad, melding gemaakt) dat ziet als iets dathij kan gebruiken als bewijs dat hij niets heeft gedaan, dat hij me weer zwart gaat maken, dat de kinderen erin betrokken worden.

Ik durf gewoon niet.
compact en kleverig.
pi_174846706
Ik herinner me dat de 'dader' zei bij Pauw: naderhand kwam ik tot de conclusie dat hij niet de persoon voor mij was.
Oftewel: hij heeft het uitgemaakt. Wanneer Jelle narcistische trekken heeft, en dat lijkt erop, neemt Jelle alsnog wraak. Een narcist kan er niet tegen afgewezen te worden.
pi_174846762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik herinner me dat de 'dader' zei bij Pauw: naderhand kwam ik tot de conclusie dat hij niet de persoon voor mij was.
Oftewel: hij heeft het uitgemaakt. Wanneer Jelle narcistische trekken heeft, en dat lijkt erop, neemt Jelle alsnog wraak. Een narcist kan er niet tegen afgewezen te worden.
Dan trek je een conclusie die nergens op slaat.
pi_174846773
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik herinner me dat de 'dader' zei bij Pauw: naderhand kwam ik tot de conclusie dat hij niet de persoon voor mij was.
Oftewel: hij heeft het uitgemaakt. Wanneer Jelle narcistische trekken heeft, en dat lijkt erop, neemt Jelle alsnog wraak. Een narcist kan er niet tegen afgewezen te worden.
Alsof je niet voordat je je leuter in iemands mond douwt weet of iemand je type is of niet :')

En laten we even niet vergeten dat er 15 jaar tussen het wraak nemen zit. :?
pi_174846786
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:14 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Alsof je niet voordat je je leuter in iemands mond douwt weet of iemand je type is of niet :')

En laten we even niet vergeten dat er 15 jaar tussen het wraak nemen zit. :?
Het hangt aan elkaar van aannames.
pi_174846788
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:06 schreef 2thmx het volgende:
Is JBC eigenlijk al gevraagd waarom hij naar de hotelkamer van die gozer is gegaan, als 't niet voor seks was?
Gijs wilde hem Suske-en-Wiskes laten zien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:17:16 #132
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174846823
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Gijs wilde hem Suske-en-Wiskes laten zien.
O ja _O-. Man man man :').
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174846824
De vraag is wie het heeft uitgemaakt. Bij Pauw bleek dat hoe heet ie te zijn. De vraag is hoe dat verder tussen die twee gegaan is, nooit meer een woord met elkaar gesproken terwijl ze elkaar dagelijks tegen kwamen?
pi_174846863
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:17 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wie het heeft uitgemaakt. Bij Pauw bleek dat hoe heet ie te zijn. De vraag is hoe dat verder tussen die twee gegaan is, nooit meer een woord met elkaar gesproken terwijl ze elkaar dagelijks tegen kwamen?
Waar heb je het in godsnaam over. Uitmaken?
pi_174846875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:17 schreef Loekie1 het volgende:
De vraag is wie het heeft uitgemaakt. Bij Pauw bleek dat hoe heet ie te zijn. De vraag is hoe dat verder tussen die twee gegaan is, nooit meer een woord met elkaar gesproken terwijl ze elkaar dagelijks tegen kwamen?
Welke relatie precies?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174846886
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:18 schreef mootie het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam over. Uitmaken?
Fokker hè. Seks is het ultieme dat je kan bereiken. Komt net voor huwelijksaanzoek.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174846906
Waarom zegt hoe heet ie anders bij Pauw: later vond ik dat hij niet de persoon voor mij was?
pi_174846927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:21 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zegt hoe heet ie anders bij Pauw: later vond ik dat hij niet de persoon voor mij was?
:|W
pi_174846989
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Het hangt aan elkaar van aannames.
Dat deel (achteraf zeggen dat hij zijn type niet is) van de uitleg van GvD is het meest zwak in mijn ogen.

En daar staat dan de verklaring van JBC tegenover dat hij gevlucht is nadat orale deel klaar was en het anale deel moest gaan plaatsvinden :')

Dus JBC vlucht je kamer uit en daar maakt GvD dan van dat hij zijn type niet was achteraf bekeken :') goh wat een slimmerik :|W
pi_174847056
Die GvD is bepaald geen type Weinstein, vadsig en oud, nee, hij is nu nog loeiknap en zal als 25 jarige onweerstaanbaar geweest zijn. Een bi als Jelle was reuze trots op de aandacht die hij kreeg van deze adonis. Maar de adonis vond hem te min. Dat viel mij Jelle in het verkeerde keelgat.
Hij had hem nog wel zo verwend en dan de dag erna te horen krijgen: ik ga niet met je door, dat is niet mis.
pi_174847068
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:25 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat deel (achteraf zeggen dat hij zijn type niet is) van de uitleg van GvD is het meest zwak in mijn ogen.

En daar staat dan de verklaring van JBC tegenover dat hij gevlucht is nadat orale deel klaar was en het anale deel moest gaan plaatsvinden :')

Dus JBC vlucht je kamer uit en daar maakt GvD dan van dat hij zijn type niet was achteraf bekeken :') goh wat een slimmerik :|W
Gijs van dam bedoelde dat brandt Corstius zijn type niet was. Niet andersom. Volgens van dam hebben ze gewoon seks gehad en is brandt Corstius daarna gewoon vertrokken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174847070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:28 schreef Loekie1 het volgende:
Die GvD is bepaald geen type Weinstein, vadsig en oud, nee, hij is nu nog loeiknap en zal als 25 jarige onweerstaanbaar geweest zijn.
En minderjarig.
pi_174847094
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

En minderjarig.
als 25jarige minderjarig zijn?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174847104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:28 schreef Loekie1 het volgende:
Die GvD is bepaald geen type Weinstein, vadsig en oud, nee, hij is nu nog loeiknap en zal als 25 jarige onweerstaanbaar geweest zijn. Een bi als Jelle was reuze trots op de aandacht die hij kreeg van deze adonis. Maar de adonis vond hem te min. Dat viel mij Jelle in het verkeerde keelgat.

Je bent echt niet wijs.
pi_174847112
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

als 25jarige minderjarig zijn?
Onweerstaanbaar ;(
pi_174847154
Sorry, het is 'schoot in het verkeerde keelgat'.
pi_174847164
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:25 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat deel (achteraf zeggen dat hij zijn type niet is) van de uitleg van GvD is het meest zwak in mijn ogen.

En daar staat dan de verklaring van JBC tegenover dat hij gevlucht is nadat orale deel klaar was en het anale deel moest gaan plaatsvinden :')

Dus JBC vlucht je kamer uit en daar maakt GvD dan van dat hij zijn type niet was achteraf bekeken :') goh wat een slimmerik :|W
Is inderdaad een opvallende opmerking, maar kwam die niet na de vraag van Pauw over wat er de volgende dag(en) gebeurde? Dat hij op die manier aangaf dat hij (GvD) in ieder geval niet hoopte op een vervolg (relatie o.i.d.) en dat hij er ook verder niet over heeft gesproken met anderen omdat hij niet wist op JBC wilde dat het bekend werd. Op die manier heb je een verklaring voor het feit dat er na die nacht niet over en gesproken, met niemand.
pi_174847176
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

als 25jarige minderjarig zijn?
Oh, ik las verkeerd. 😅 Ik dacht dat er stond "25 jaar geleden".
pi_174847177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Gijs van dam bedoelde dat brandt Corstius zijn type niet was. Niet andersom. Volgens van dam hebben ze gewoon seks gehad en is brandt Corstius daarna gewoon vertrokken.
Dus is dat gelul van GvD over dat JBC zijn type niet was gewoon onzin. Dank u. Precies wat ik zeg.
pi_174847226
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:34 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dus is dat gelul van GvD over dat JBC zijn type niet was gewoon onzin. Dank u. Precies wat ik zeg.
Nou ja, zou kunnen toch. Bierbril en zo. Ik ben ook weleens wakker geworden naast mensen die toch mijn type niet waren. Licht uitgedrukt.... Dat zal bij homos ook zo werken
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:41:15 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174847295
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ja, zou kunnen toch. Bierbril en zo. Ik ben ook weleens wakker geworden naast mensen die toch mijn type niet waren. Licht uitgedrukt.... Dat zal bij homos ook zo werken
Gelukkig is het bij mannen wel veel duidelijker dat het om de sex gaat, staat er niet gelijk een verhuiswagen klaar en wordt je niet nog wekenlang verweten dat je niet meer belt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174847432
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is inderdaad een opvallende opmerking, maar kwam die niet na de vraag van Pauw over wat er de volgende dag(en) gebeurde? Dat hij op die manier aangaf dat hij (GvD) in ieder geval niet hoopte op een vervolg (relatie o.i.d.) en dat hij er ook verder niet over heeft gesproken met anderen omdat hij niet wist op JBC wilde dat het bekend werd. Op die manier heb je een verklaring voor het feit dat er na die nacht niet over en gesproken, met niemand.
Als iemand je kamer uit holt halverwege de daad lijkt me inderdaad dat er weinig hoop is op een vervolg.

Daarna er niet over spreken, tja ik kan me gezien het ongemak er nog iets bij voorstellen. Anderzijds vind ik het behoorlijk horkerig. Zeker ook omdat je daarna nog met elkaar moest werken.

Maar het is in ieder geval een antwoord op waarom geen sorry ipv de advocaat in de arm nemen, en het hele 'mijn carrière is voorbij' betoog.

En slechts een 'dat kan' op de suggestie dat JBC achteraf spijt heeft gekregen.

Eerst dat 'niks erover zeggen omdat...', dan de advocaat inschakelen ipv alsnog proberen onvrede weg te nemen door sorry te zeggen, en vervolgens nog 'dat kan' op achteraf spijt suggestie. GvD lijkt me redelijk narcistisch ingesteld, en dan is iemand gebruiken voor sex (terwijl je vooraf al weet dat hij je type niet is) ook maar een kleinigheid.

Maar goed, dat bewijst nog steeds geen drogeren en geen verkrachting.
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:49:54 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174847471
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:47 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Als iemand je kamer uit holt halverwege de daad lijkt me inderdaad dat er weinig hoop is op een vervolg.

Daarna er niet over spreken, tja ik kan me gezien het ongemak er nog iets bij voorstellen. Anderzijds vind ik het behoorlijk horkerig. Zeker ook omdat je daarna nog met elkaar moest werken.

Maar het is in ieder geval een antwoord op waarom geen sorry ipv de advocaat in de arm nemen, en het hele 'mijn carrière is voorbij' betoog.

En slechts een 'dat kan' op de suggestie dat JBC achteraf spijt heeft gekregen.

Eerst dat 'niks erover zeggen omdat...', dan de advocaat inschakelen ipv alsnog proberen onvrede weg te nemen door sorry te zeggen, en vervolgens nog 'dat kan' op achteraf spijt suggestie. GvD lijkt me redelijk narcistisch ingesteld, en dan is iemand gebruiken voor sex ook maar een kleinigheid.
Na, GvD is in de media de grond ingeschopt, trial by media, kan mij heel goed voorstellen dat ie pislink is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174847531
quote:
en dan is iemand gebruiken voor sex (terwijl je vooraf al weet dat hij je type niet is)
Doe je een JBC'tje? Hij zei dat hij achteraf besefte dat het zijn type niet was. Oftewel, tijdens de avond zelf kan hij verwachtingen hebben geschapen bij JBC, die hij niet kon inwilligen.
pi_174847568
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Doe je een JBC'tje? Hij zei dat hij achteraf besefte dat het zijn type niet was. Oftewel, tijdens de avond zelf kan hij verwachtingen hebben geschapen bij JBC, die hij niet kon inwilligen.
Alles kan, maar het lijkt me verdomd sterk.
pi_174847584
Hoe meer ik erover nadenk, hoe waarschijnlijker me deze gang van zaken lijkt. Bij JBC moet het motief wraak zijn, en dit kan de reden zijn.
pi_174847588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Doe je een JBC'tje? Hij zei dat hij achteraf besefte dat het zijn type niet was. Oftewel, tijdens de avond zelf kan hij verwachtingen hebben geschapen bij JBC, die hij niet kon inwilligen.
Ja, als iemand de deur uit holt halverwege de daad, komt het besef dat hij niet je type is :')
pi_174847598
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:47 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Eerst dat 'niks erover zeggen omdat...', dan de advocaat inschakelen ipv alsnog proberen onvrede weg te nemen door sorry te zeggen, en vervolgens nog 'dat kan' op achteraf spijt suggestie. GvD lijkt me redelijk narcistisch ingesteld, en dan is iemand gebruiken voor sex ook maar een kleinigheid.
Ik kreeg ook niet de indruk dat GvD helemaal onschuldig is toen hij naast bad-cop Plasman zat.

Hij deed flink zijn best om ingetogen over te komen, maar het lijkt me wel een type dat over de grenzen van anderen heengaat.

Maar goed, JBC zal waarschijnlijk toch onvoldoende kenbaar gemaakt hebben wat hij niet wil. Of op zijn minst dubbele signalen verzonden hebben.

Kortom, het is nog niet meteen verkrachting, en bovendien allemaal moeilijk te bewijzen.
pi_174847627
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:56 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Ja, als iemand de deur uit holt halverwege de daad, komt het besef dat hij niet je type is :')
GvD zegt natuurlijk ook wat voor hem het beste uitkomt. Het verhaal was mediatechnisch helemaal voorbereid.
pi_174847643
Kijk, Jelle zal niet onknap geweest zijn op zijn 24-ste. Maar deze GvD was volgens mij een echte adonis. Iemand die elke homo in zijn bed kon praten.
En als je dan een leuk avondje hebt, en de volgende dag krijg je, misschien wat ontactisch, te horen: het was leuk, maar ik ga weer verder, dan kun je je gebruikt voelen.
pi_174847657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe waarschijnlijker me deze gang van zaken lijkt. Bij JBC moet het motief wraak zijn, en dit kan de reden zijn.
15 jaar na dato omdat Gijs het heeft uitgemaakt?

Plausibel :7
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:00:17 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174847663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
Kijk, Jelle zal niet onknap geweest zijn op zijn 24-ste. Maar deze GvD was volgens mij een echte adonis. Iemand die elke homo in zijn bed kon praten.
En als je dan een leuk avondje hebt, en de volgende dag krijg je, misschien wat ontactisch, te horen: het was leuk, maar ik ga weer verder, dan kun je je gebruikt voelen.
Nee, zo sporen vrouwen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174847673
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:56 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Ja, als iemand de deur uit holt halverwege de daad, komt het besef dat hij niet je type is :')
Volgens zijn lezing is JBC niet halverwege de daad de deur uit gehold.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174847679
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:00 schreef mootie het volgende:

[..]

15 jaar na dato omdat Gijs het heeft uitgemaakt?

Plausibel :7
Wanneer had hij eerder zo'n kans?
pi_174847683
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:59 schreef Loekie1 het volgende:
Kijk, Jelle zal niet onknap geweest zijn op zijn 24-ste. Maar deze GvD was volgens mij een echte adonis. Iemand die elke homo in zijn bed kon praten.
En als je dan een leuk avondje hebt, en de volgende dag krijg je, misschien wat ontactisch, te horen: het was leuk, maar ik ga weer verder, dan kun je je gebruikt voelen.
Adonis? Ik vond het een creep.
Dat jij hem blijkbaar goddelijk vindt, dat kan, maar dat geldt dan niet automagisch voor iedereen.
pi_174847689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wanneer had hij eerder zo'n kans?
Elk gewenst moment.
pi_174847718
Het loopt echt storm hè, met die slachtoffers van Gijs....

.... tjongejonge wat moet dat een sadistische viespeuk zijn.....
pi_174847781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:03 schreef gombro het volgende:
Het loopt echt storm hè, met die slachtoffers van Gijs....

.... tjongejonge wat moet dat een sadistische viespeuk zijn.....
Is allemaal te danken aan het gesloten TV en Mediawereldje in Nederland. Die man heeft tientallen kerels getraumatiseerd, dat kan niet anders #geloofslachtoffers #iksteunJelle
pi_174847799
Misschien zijn er nog meer redenen voor wraak, is JBC bijvoorbeeld niet genomineerd:
http://www.spreekbuis.nl/(...)-van-televisie-maken
pi_174847821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:06 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien zijn er nog meer redenen voor wraak, is JBC bijvoorbeeld niet genomineerd:
http://www.spreekbuis.nl/(...)-van-televisie-maken
Misschien is hij ook wel enorm jaloers dat hij geen Gijs heet.
pi_174847841
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:06 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien zijn er nog meer redenen voor wraak, is JBC bijvoorbeeld niet genomineerd:
http://www.spreekbuis.nl/(...)-van-televisie-maken
Dit was in 2016. En waarvoor had JBC genomineerd moeten zijn?
pi_174848027
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:08 schreef mootie het volgende:

[..]

Dit was in 2016. En waarvoor had JBC genomineerd moeten zijn?
Beste interviewer?
pi_174848138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Beste interviewer?
Dat was geen categorie en welk programma deed hij in 2015/2016?
pi_174848154
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat was geen categorie en welk programma deed hij in 2015/2016?
Of beste presentator. Hij heeft aantal programma's voor de VPRO gemaakt.
pi_174848161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Of beste presentator. Hij heeft aantal programma's voor de VPRO gemaakt.
In dat jaar?
pi_174848306
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:27 schreef mootie het volgende:

[..]

In dat jaar?
De bergen achter Sotsji, 2014
Grensland, 2015
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_Brandt_Corstius
pi_174848434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De bergen achter Sotsji, 2014
Grensland, 2015
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_Brandt_Corstius
En jij denkt nu dat hij wraak wil nemen omdat hij niet genomineerd is met een reisprogramma. Grensland.

Okay....

En daarbij verzin je ook maar meteen dat Van Dam verantwoordelijk is voor de nominaties. Als organisator.
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:03:52 #178
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174848769
Kunnen we weer enigszins normaal gaan doen in dit topic? Geen homohaat, geen ordinair geschreeuw.

We kunnen best een beetje beschaafd blijven
Laffe huichelaar
  vrijdag 3 november 2017 @ 18:04:26 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174848776
En rare verdachtmakingen als hierboven hoeven ook absoluut niet
Laffe huichelaar
pi_174848880
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:47 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Als iemand je kamer uit holt halverwege de daad lijkt me inderdaad dat er weinig hoop is op een vervolg.
Dat is dan ook niet het verhaal van GvD.
quote:
Daarna er niet over spreken, tja ik kan me gezien het ongemak er nog iets bij voorstellen. Anderzijds vind ik het behoorlijk horkerig. Zeker ook omdat je daarna nog met elkaar moest werken.
Het werk kan ook juist ongemakkelijker worden door er wel over te praten. Dat ligt maar net aan de wensen van de betrokkenen. Als het is gegaan zoals GvD beweert, is het niet vreemd dat er daarna niet meer over is gesproken. Daar hadden ze dan allebei blijkbaar geen behoefte aan. Als het is gegaan zoals JBC beweert, is het op een andere manier te verklaren dat er niet over is gesproken.
Zolang je niet weet wat er is gebeurt, kan je weinig zeggen over het feit dat er later niet over gesproken is. Van beide kanten (= verhalen) is het te verklaren.
quote:
Maar het is in ieder geval een antwoord op waarom geen sorry ipv de advocaat in de arm nemen, en het hele 'mijn carrière is voorbij' betoog.
Hoezo is dat een antwoord? Hij had wel sorry kunnen zeggen, maar hij wilde dat verhaal niet gepubliceerd hebben. Die advocaat zou hij er daarom sowieso bijgehaald hebben. Waar had hij dan nog sorry voor moeten zeggen? Even aangenomen dat GvD in zijn eigen verhaal gelooft.
"Sorry dat jij het gevoel hebt dat ik jou 15 jaar geleden heb gedrogeerd"?
quote:
En slechts een 'dat kan' op de suggestie dat JBC achteraf spijt heeft gekregen.

Eerst dat 'niks erover zeggen omdat...', dan de advocaat inschakelen ipv alsnog proberen onvrede weg te nemen door sorry te zeggen, en vervolgens nog 'dat kan' op achteraf spijt suggestie. GvD lijkt me redelijk narcistisch ingesteld, en dan is iemand gebruiken voor sex (terwijl je vooraf al weet dat hij je type niet is) ook maar een kleinigheid.

Maar goed, dat bewijst nog steeds geen drogeren en geen verkrachting.
Dat is volgens mij niet de goede volgorde of ik begrijp niet wat je bedoelt met het dikgedrukte.

Welke onvrede had hij moeten of kunnen wegnemen? GvD zal (wederom aangenomen dat hij in zijn eigen verhaal gelooft) van mening zijn dat er bij hemzelf sprake is van onvrede (namelijk de valse beschuldiging). Als je plotseling door iemand wordt beschuldigd (en dat moet horen van een journalist), wil dat niet meteen zeggen dat de ander oprecht meent dat hij gelijk heeft en er dus sprake is van een misverstand. Er kan ook iets anders achter zitten.

Je beoordeelt het handelen en de argumenten van GvD op basis van het verhaal van JBC. Dat heeft volgens mij weinig nut. Dat verklaringen en gedrag van GvD niet passen of vreemd zijn in het verhaal van JBC is logisch, dat is andersom ook het geval. Interessanter is of wat GvD (of JBC) zegt wel past in zijn eigen verhaal of in andere feiten en verklaringen.
pi_174850036
Ik heb ook wel enkele one-night stands gehad in het verleden, net zoals de meesten hier, naar ik aanneem. Stel je voor dat je na 15 jaar opeens een brief krijgt van zo'n persoon met de beschuldiging van verkrachting. Bizar.
pi_174850080
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:04 schreef timmmmm het volgende:
En rare verdachtmakingen als hierboven hoeven ook absoluut niet
Wraak of rancune kan best een verklaring zijn voor een valse beschuldiging. Dat vind ik nog geen rare verdachtmaking, maar juist een heel plausibele verklaring voor de merkwaardige gang van zaken rond de JBC affaire.
pi_174850122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Doe je een JBC'tje? Hij zei dat hij achteraf besefte dat het zijn type niet was. Oftewel, tijdens de avond zelf kan hij verwachtingen hebben geschapen bij JBC, die hij niet kon inwilligen.
Het is aannemelijk dat het seksueel contact voor beide partijen niet naar bevrediging was. Dat kun je dan beleefdheidshalve samenvatten met de uitdrukking "hij was mijn type niet".
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:18:34 #184
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_174850153
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wraak of rancune kan best een verklaring zijn voor een valse beschuldiging. Dat vind ik nog geen rare verdachtmaking, maar juist een heel plausibele verklaring voor de merkwaardige gang van zaken rond de JBC affaire.
Het is gewoon rare verdachtmakerij en volkomen ongepaste speculatie als je nu gaat roepen dat het wel wraak zou zijn omdat hij bij een of andere onbenullig prijzencircusje niet genomineerd is.

Daar gaan we niet in mee, complotjes van dat niveau met dat bewijs hoef je niet mee aan te komen op FOK!, zwartmakerij
Laffe huichelaar
pi_174850192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is gewoon rare verdachtmakerij en volkomen ongepaste speculatie als je nu gaat roepen dat het wel wraak zou zijn omdat hij bij een of andere onbenullig prijzencircusje niet genomineerd is.

Daar gaan we niet in mee, complotjes van dat niveau met dat bewijs hoef je niet mee aan te komen op FOK!, zwartmakerij
Een onbenullig prijzencircusje lijkt mij ook geen reden voor een dergelijke wraak, maar er kunnen andere redenen zijn.
pi_174850569
Het is doodzonde dat de Trouw hier niet mag worden geciteerd, want deze krant speelde een zeer dubieuze rol in deze affaire.

Op 24 oktober publiceert de Trouw het bewuste artikel van Jelle, nota bene op de voorpagina, waarin de boodschap stond dat hij was verkracht, maar zijn verhaal niet kon vertellen wegens gebrek aan bewijs.

Waarom stond daar niet vermeld dat het leeftijdsverschil met Gijs één jaar was? Hoe precies was Jelle destijds gedrogeerd, zoals hij in zijn brief schreef? Waarom deed hij geen aangifte? Waarop baseerde hij dat de verkrachting verjaard zou zijn?

Op 28 oktober reageert hoofdredacteur Cees van der Laan in zijn eigen krant. Dat begon al met een openingszin waarin hij botweg stelde dat Jelle seksueel misbruikt was, alsof dit een bewezen feit was. Hij noemt dit journalistiek gezien wel een ongebruikelijke vorm, maar verder gaat hij niet.

Waarom doet een hoofdredacteur dat? Dat is toch tegen alle journalistieke principes?

Vandaag op 3 november gaat de ombudsman van de Trouw er ook op in. Want er zijn nogal wat brieven en bezwaren binnen gekomen bij de krant. De hoofdredactie blijft volledig achter de publicatie staan! Wel waren de redacteuren zelf ook verbaasd over de ontboezemingen van Gijs op te televisie. Zij hadden niet verwacht dat Gijs en Jelle van dezelfde leeftijd waren!

Vreemd toch. Wat een krant, wat een journalisten. Ik heb een abonnement, maar dit is te gek - ik moet dat opzeggen.
pi_174850615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:18 schreef timmmmm het volgende:

Het is gewoon rare verdachtmakerij (...) Daar gaan we niet in mee, complotjes van dat niveau met dat bewijs hoef je niet mee aan te komen
Jawel hoor, gaan we lekker wel in mee. Tegenover bewijsloos gekrijs van een valse pisnicht kan je niet met genoeg alternatieve complotjes aankomen.
pi_174851289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:42 schreef gombro het volgende:

[..]

Jawel hoor, gaan we lekker wel in mee. Tegenover bewijsloos gekrijs van een valse pisnicht kan je niet met genoeg alternatieve complotjes aankomen.
Dat stukje over homofoob gebral had je even gemist?
pi_174851321
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:12 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat stukje over homofoob gebral had je even gemist?
Dat stukje heb ik ook gemist. Waar staat dat precies?
pi_174851324
Ik lijd niet aan autofobie, juf mootie. Ben dus ook niet homofoob.
pi_174852688
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:42 schreef gombro het volgende:

[..]

Jawel hoor, gaan we lekker wel in mee. Tegenover bewijsloos gekrijs van een valse pisnicht kan je niet met genoeg alternatieve complotjes aankomen.
Als je zo praat zet je jezelf voor gek.
pi_174852817
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 19:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het is doodzonde dat de Trouw hier niet mag worden geciteerd, want deze krant speelde een zeer dubieuze rol in deze affaire.

Op 24 oktober publiceert de Trouw het bewuste artikel van Jelle, nota bene op de voorpagina, waarin de boodschap stond dat hij was verkracht, maar zijn verhaal niet kon vertellen wegens gebrek aan bewijs.

Waarom stond daar niet vermeld dat het leeftijdsverschil met Gijs één jaar was? Hoe precies was Jelle destijds gedrogeerd, zoals hij in zijn brief schreef? Waarom deed hij geen aangifte? Waarop baseerde hij dat de verkrachting verjaard zou zijn?
1) omdat JBC dat er niet in heeft gezet.
2) dat heeft JBC niet beschreven.
3) dat staat het artikel: omdat hij dacht dat het verjaard was.
4) op onjuiste informatie. Mogelijk een simpele Google search, dat levert verschillende bronnen met onjuiste informatie op.
quote:
Op 28 oktober reageert hoofdredacteur Cees van der Laan in zijn eigen krant. Dat begon al met een openingszin waarin hij botweg stelde dat Jelle seksueel misbruikt was, alsof dit een bewezen feit was. Hij noemt dit journalistiek gezien wel een ongebruikelijke vorm, maar verder gaat hij niet.

Waarom doet een hoofdredacteur dat? Dat is toch tegen alle journalistieke principes?

Vandaag op 3 november gaat de ombudsman van de Trouw er ook op in. Want er zijn nogal wat brieven en bezwaren binnen gekomen bij de krant. De hoofdredactie blijft volledig achter de publicatie staan! Wel waren de redacteuren zelf ook verbaasd over de ontboezemingen van Gijs op te televisie. Zij hadden niet verwacht dat Gijs en Jelle van dezelfde leeftijd waren!

Vreemd toch. Wat een krant, wat een journalisten. Ik heb een abonnement, maar dit is te gek - ik moet dat opzeggen.
Wel interessante verklaringen van hoofdredacteur Cees en de ombudsman van Trouw.

Wat mij opvalt is dat de ombudsman meent dat
de hoofdredactie van Trouw hem [dat] podium gaf. Evenals Brandt Corstius niet in een poging om de dader te ontmaskeren, maar om lezers deelgenoot te maken van de worsteling waarmee slachtoffers van seksueel geweld vaak kampen.

Ik kan dat niet helemaal rijmen met wat hoofdredacteur Cees zegt. Cees verwijst naar
de Amerikaanse tv-producent Harvey Weinstein en naar het feit dat "dit pas een zaak werd toen meerdere slachtoffers zich meldden. Daar hoopt Jelle Brandt Corstius ook op."

JBC hoopt met zijn brief dat meerdere slachtoffers zich melden, maar hij wil met zijn verhaal de dader niet ontmaskeren?

De ombudsman zegt ook dat JBC
"in zijn brief weliswaar niet de term 'machtsmisbruik' [gebruikt] maar in de lijn van #MeToo gaan gedachten daar snel naar uit."
In zijn brief gebruikte hij die term inderdaad niet. Wel verwijst hij naar zichzelf als een "kwetsbare jongeling". De term "machtspositie" gebruikt hij later die dag in een interview met een andere krant.

Ik snap nog niet helemaal waarom Trouw de brief toch heeft geplaatst, ze erkennen dat het op deze manier weinig met journalistiek te maken heeft. Ik begrijp dat ze het belangrijk vinden dat een slachtoffer zijn verhaal kan doen, maar Trouw is daarvoor toch niet het enige mogelijke platform? JBC heeft zijn eigen website, waar hij later dezelfde brief ook op heeft geplaatst, en een eigen Twitteraccount om zijn volgers te kunnen verwijzen naar zijn website. Zodra een journalist van een krant als AD of Telegraaf het oppikt, verspreidt het bericht zich snel. Daar heeft een BN'er Trouw toch niet voor nodig?
pi_174852839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je zo praat zet je jezelf voor gek.
Nog net niet zo voor gek als JBC. En jij.
pi_174852874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:26 schreef gombro het volgende:

[..]

Nog net niet zo voor gek als JBC. En jij.
Laten we het over mij hebben. Waar zet ik mijzelf voor gek? Dat kunnen we keihard gaan spelen en dat verlies je.
pi_174852896
Prettige dag verder.
pi_174852920
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:29 schreef gombro het volgende:
Prettige dag verder.
Je wilde iets zeggen.
pi_174852972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik snap nog niet helemaal waarom Trouw de brief toch heeft geplaatst, ze erkennen dat het op deze manier weinig met journalistiek te maken heeft. Ik begrijp dat ze het belangrijk vinden dat een slachtoffer zijn verhaal kan doen, maar Trouw is daarvoor toch niet het enige mogelijke platform? JBC heeft zijn eigen website, waar hij later dezelfde brief ook op heeft geplaatst, en een eigen Twitteraccount om zijn volgers te kunnen verwijzen naar zijn website. Zodra een journalist van een krant als AD of Telegraaf het oppikt, verspreidt het bericht zich snel. Daar heeft een BN'er Trouw toch niet voor nodig?
Ik heb echt last van plaatsvervangende schaamte als ik de kronkels lees van de hoofdredacteur en de ombudsman van de Trouw. Ze proberen iets recht te praten wat krom is.

Van een kwaliteitskrant (maar is Trouw dat nog?) verwacht ik in eerste instantie gewoon objectieve berichtgeving. Daarnaast ook achtergronden en columns, waar ik het niet per se mee eens hoef te zijn.

Maar dit is niets meer dan een staaltje sensatiezucht. En ze blijven maar volhouden dat Jellie sowieso misbruikt is. Dat hij dat niet kan bewijzen, is voor hen niet meer dan een juridisch detail. Ik vind dat nogal schokkend.
pi_174853010
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:32 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik heb echt last van plaatsvervangende schaamte als ik de kronkels lees van de hoofdredacteur en de ombudsman van de Trouw. Ze proberen iets recht te praten wat krom is.

Van een kwaliteitskrant (maar is Trouw dat nog?) verwacht ik in eerste instantie gewoon objectieve berichtgeving. Daarnaast ook achtergronden en columns, waar ik het niet per se mee eens hoef te zijn.

Maar dit is niets meer dan een staaltje sensatiezucht. En ze blijven maar volhouden dat Jellie sowieso misbruikt is. Dat hij dat niet kan bewijzen, is voor hen niet meer dan een juridisch detail. Ik vind dat nogal schokkend.
Maar serieus. Wat moet je hier op zeggen? Het is lang geleden.
pi_174853131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:32 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar dit is niets meer dan een staaltje sensatiezucht. En ze blijven maar volhouden dat Jellie sowieso misbruikt is. Dat hij dat niet kan bewijzen, is voor hen niet meer dan een juridisch detail. Ik vind dat nogal schokkend.
Lijkt me trouwens vrij logisch dat een misbruikverhaal geloofd wordt.
pi_174853220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar serieus. Wat moet je hier op zeggen? Het is lang geleden.
Sommige problemen zijn nu eenmaal onoplosbaar.

Het is verschrikkelijk dat mensen worden verkracht.

Het is vreselijk als die slachtoffers hun verhaal dan niet kunnen doen, niet gehoord worden.

Dat is allemaal waar.

Maar de oplossing is niet: de vermeende daders dan maar zonder bewijs aan de schandpaal nagelen.
pi_174853251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me trouwens vrij logisch dat een misbruikverhaal geloofd wordt.
Wel als het je broer is, of je zus, of vriend, of buurman.

Maar niet als je een journalist bent.
pi_174853290
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wel als het je broer is, of je zus, of vriend, of buurman.

Maar niet als je een journalist bent.
Als er een misbruikverhaal in je krant gepubliceerd wordt. Lijkt het me vrij logisch om dan niet in dezelfde krant te publiceren dat je er niets van geloofd. Tenzij er natuurlijk sterke argumenten zijn waarom het niet kloppen. Dan moet je rectificeren.

In de rechtszaal gelden dan weer andere regels.
pi_174853295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Sommige problemen zijn nu eenmaal onoplosbaar.

Het is verschrikkelijk dat mensen worden verkracht.

Het is vreselijk als die slachtoffers hun verhaal dan niet kunnen doen, niet gehoord worden.

Dat is allemaal waar.

Maar de oplossing is niet: de vermeende daders dan maar zonder bewijs aan de schandpaal nagelen.
Het is walchelijk. Je zal met echt bewijs moeten komen idd. Het is te ernstig om zomaar te roepen. Ik denk ook niet dat iemand dat doet.
pi_174853379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is walchelijk. Je zal met echt bewijs moeten komen idd. Het is te ernstig om zomaar te roepen. Ik denk ook niet dat iemand dat doet.
JBC heeft het verhaal wel anoniem verteld. Gijs bracht het zelf in de media.
pi_174853408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

JBC heeft het verhaal wel anoniem verteld. Gijs bracht het zelf in de media.
Het verhaal is onduidelijk. En het wordt er niet beter op.
  vrijdag 3 november 2017 @ 21:49:15 #206
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174853484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is walchelijk. Je zal met echt bewijs moeten komen idd. Het is te ernstig om zomaar te roepen. Ik denk ook niet dat iemand dat doet.
Wel wat naïef om te denken dat mensen dat niet zomaar doen, gebeurt toch echt wel hoor.
With the stars as her umbrella
pi_174853531
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:49 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wel wat naïef om te denken dat mensen dat niet zomaar doen, gebeurt toch echt wel hoor.
Ik ben ver van naief. Dingen gebeuren ook. Ik weet niet of dit de manier is het op te lossen. Ik weet ook niet hoe het werkelijk is gegaan.
pi_174853532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als er een misbruikverhaal in je krant gepubliceerd wordt. Lijkt het me vrij logisch om dan niet in dezelfde krant te publiceren dat je er niets van geloofd. Tenzij er natuurlijk sterke argumenten zijn waarom het niet kloppen. Dan moet je rectificeren.

In de rechtszaal gelden dan weer andere regels.
Ten eerste had dat artikel niet op de voorpagina gemoeten, alsof het om een wereldzaak ging. Daardoor geef je als krant direct aan dat het je om de sensatie te doen is.

Ten tweede hoef je, als je al zo'n artikel in de krant opneemt, niet erbij te zeggen dat je het verhaal niet gelooft. Maar ook niet dat je het wel gelooft. Een journalist moet niet geloven; hij moet dingen uitzoeken en onderbouwen.

Ten derde was het artikel zo geconstrueerd, dat de vermeende dader, zonder dat hij zijn naam werd genoemd, toch wel vroeg of laat zou opduiken. Dat is gewoon karaktermoord.
pi_174853585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

JBC heeft het verhaal wel anoniem verteld. Gijs bracht het zelf in de media.
JBC heeft het verhaal aan diverse journalisten van Trouw verteld. Hebben die een geheimhoudingsverklaring getekend? Nee, vast niet. Dus die naam ging vroeg of laat lekken.

En dan had Trouw weer een mooie voorpagina gehad. We hebben de dader gevonden!

Om dat te voorkomen, die zogenaamde ontmaskering, is Gijs met zijn raadsman zelf naar buiten getreden.
pi_174853612
Wat moet iemand zeggen in verdediging? Of het nu klopt of niet.
pi_174853620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:51 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ten eerste had dat artikel niet op de voorpagina gemoeten, alsof het om een wereldzaak ging. Daardoor geef je als krant direct aan dat het je om de sensatie te doen is.
Een krant mag dit gewoon op de voorpagina zetten. Het gaat om een BN'er en het is nieuws.

quote:
Ten tweede hoef je, als je al zo'n artikel in de krant opneemt, niet erbij te zeggen dat je het verhaal niet gelooft. Maar ook niet dat je het wel gelooft. Een journalist moet niet geloven; hij moet dingen uitzoeken en onderbouwen.
Tja, iemand die misbruikt is, vind het niet gek dat je diegene het vertrouwen geeft en hem gelooft. Het verhaal werd wel geanonimiseerd.

quote:
Ten derde was het artikel zo geconstrueerd, dat de vermeende dader, zonder dat hij zijn naam werd genoemd, toch wel vroeg of laat zou opduiken. Dat is gewoon karaktermoord.
Ben ik niet met je eens. Had jij ooit van Gijs van Dam gehoord.
pi_174853655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:53 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

JBC heeft het verhaal aan diverse journalisten van Trouw verteld. Hebben die een geheimhoudingsverklaring getekend? Nee, vast niet. Dus die naam ging vroeg of laat lekken.
Ik weet helemaal niet of dat zou lekken. Daarbij, een gerucht is maar een gerucht. Geen nieuws.

Een gerucht dat bovendien makkelijk te ontkennen is.
pi_174853664
Trouw heeft al een reputatie op het gebied van verzonnen verhalen:

https://www.omroepwest.nl(...)chtmerrie-zegt-Trouw
pi_174853698
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niet of dat zou lekken. Daarbij, een gerucht is maar een gerucht. Geen nieuws.

Een gerucht dat bovendien makkelijk te ontkennen is.
We zullen de rechtszaak moeten afwachten om te horen wat een rechter hier van vindt.
pi_174853725
Er zijn 40.000 mensen die op sex vakantie per jaar gaan waar je de naam niet van kent. Ik trek het verhaal niet direct in twijfel....
pi_174853782
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:58 schreef Jaroon het volgende:
Er zijn 40.000 mensen die op sex vakantie per jaar gaan waar je de naam niet van kent. Ik trek het verhaal niet direct in twijfel....
Wat wil je daarmee zeggen?
pi_174853800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat vraag ik me ook af.
pi_174853813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat het heel persoonlijk is hoe boos je er over bent en hoe je het ziet. Maar dat bleek niet uit mijn post.
pi_174853859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat het heel persoonlijk is hoe boos je er over bent en hoe je het ziet. Maar dat bleek niet uit mijn post.
Je was boos toen je over de verkrachting van Jelle las?

Maar maakt het daarbij dan niet uit of die verkrachting echt heeft plaatsgevonden of alleen in het hoofd van Jelle?
pi_174853898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:02 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je was boos toen je over de verkrachting van Jelle las?

Maar maakt het daarbij dan niet uit of die verkrachting echt heeft plaatsgevonden of alleen in het hoofd van Jelle?
Daar ben ik heel erg boos over. Als het waar is. Je kunt ook iets doen in een waas.
pi_174853943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar ben ik heel erg boos over. Als het waar is. Je kunt ook iets doen in een waas.
Dat heb ik niet. Ik denk eerst: klopt dit verhaal wel?
pi_174853978
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat heb ik niet. Ik denk eerst: klopt dit verhaal wel?
Dat is het punt. Dat weten we niet. Ik denk niet dat een van beiden keihard liegt. Er kan iets gebeurt zijn.
pi_174854068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is het punt. Dat weten we niet. Ik denk niet dat een van beiden keihard liegt. Er kan iets gebeurt zijn.
Ik denk overigens dat de kans groter is dat GvD liegt dan JBC.

JBC wilde in het kader van metoo zijn verhaal delen. GvD wil, samen met een advocaat, zijn reputatie redden. De tweede heeft er meer belang bij een verhaal te vertellen dat niet klopt.
pi_174854095
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat de kans groter is dat GvD liegt dan JBC.

JBC wilde in het kader van metoo zijn verhaal delen. GvD wil, samen met een advocaat, zijn reputatie redden. De tweede heeft er meer belang bij een verhaal te vertellen dat niet klopt.
Dat is waar. Maar beiden waren jong toen.
pi_174854174
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar beiden waren jong toen.
In mijn visie is GvD opdringerig geweest en heeft hij zich opgedrongen. Maar heeft JBC onvoldoende aangegeven wat hij niet wil. Dat baseer ik dan op de persoonlijkheden en verhalen zoals die nu in de media bekend zijn.

Als je geen penis in je mond wil, moet je je wegdraaien en je mond dichthouden. Eenmaal nee zeggen is bijvoorbeeld, helaas, in de praktijk niet echt voldoende. Ik denk ook niet dat GvD, JBC opzettelijk verkracht heeft, wel dat JBC zich oprecht verkracht voelt.
pi_174854209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In mijn visie is GvD opdringerig geweest en heeft hij zich opgedrongen. Maar heeft JBC onvoldoende aangegeven wat hij niet wil. Dat baseer ik dan op de persoonlijkheden en verhalen zoals die nu in de media bekend zijn.

Als je geen penis in je mond wil, moet je je wegdraaien en je mond dichthouden. Eenmaal nee zeggen is bijvoorbeeld, helaas, in de praktijk niet echt voldoende. Ik denk ook niet dat GvD, JBC opzettelijk verkracht heeft, wel dat JBC zich oprecht verkracht voelt.
Dat eerste is dan niet echt een probleem en hoe het soms misschien wat fout gaat. Zo zie ik het ook.

Het tweede daar ben je gewoon bij zoals je zegt.
pi_174854241
Ik weet zeker dat je in elk geval je lul kwijt bent als je die in mijn mond wil steken.
pi_174854270
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:17 schreef Jaroon het volgende:
Ik weet zeker dat je in elk geval je lul kwijt bent als je die in mijn mond wil steken.
Er zijn ook weer mensen die daar op geilen. Soort kannibalisme.
pi_174854272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat de kans groter is dat GvD liegt dan JBC.

JBC wilde in het kader van metoo zijn verhaal delen. GvD wil, samen met een advocaat, zijn reputatie redden. De tweede heeft er meer belang bij een verhaal te vertellen dat niet klopt.
Voor mij is het andersom. Ik denk dat JBC liegt. Het is wel een geraffineerde leugen, een leugen die hij zichzelf heeft aangepraat, net zolang totdat hij het zelf ging geloven.

Maar toen ik zijn interview bij DWDD zag, vond ik dat je aan zijn intonatie, oogopslag e.d. kon zien dat daar een man zat die niet de waarheid sprak. Hij vond het niet leuk wat er toen was gebeurd in die hotelkamer, maar verkrachting en drogering. Nee, dat heeft hij er achteraf bij verzonnen, denk ik.

Zijn plan was niet goed doordacht. In eerste instantie wilde hij zijn versie van het verhaal in de krant zetten en daarbij de reactie van Gijs. Dat plannetje viel in duigen toen Gijs dreigde met een smaadzaak.

Toen had hij zijn artikel gewoon terug moeten trekken. Maar nee, hij plaatst het toch, maar nu zogenaamd geanonimiseerd. Dat was een valse streek. Maar hij had er niet op gerekend dat hij nu toch voor de rechtbank moet verschijnen. Daar zal hij zijn leugen moeten volhouden, maar ik denk dat hij behoorlijk aan de tand zal worden gevoeld. En dan door de mand vallen.
pi_174854286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er zijn ook weer mensen die daar op geilen. Soort kannibalisme.
Dat is dan een afspraak. Dat is ook prima.
pi_174854306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Voor mij is het andersom. Ik denk dat JBC liegt. Het is wel een geraffineerde leugen, een leugen die hij zichzelf heeft aangepraat, net zolang totdat hij het zelf ging geloven.

Maar toen ik zijn interview bij DWDD zag, vond ik dat je aan zijn intonatie, oogopslag e.d. kon zien dat daar een man zat die niet de waarheid sprak. Hij vond het niet leuk wat er toen was gebeurd in die hotelkamer, maar verkrachting en drogering. Nee, dat heeft hij er achteraf bij verzonnen, denk ik.

Zijn plan was niet goed doordacht. In eerste instantie wilde hij zijn versie van het verhaal in de krant zetten en daarbij de reactie van Gijs. Dat plannetje viel in duigen toen Gijs dreigde met een smaadzaak.

Toen had hij zijn artikel gewoon terug moeten trekken. Maar nee, hij plaatst het toch, maar nu zogenaamd geanonimiseerd. Dat was een valse streek. Maar hij had er niet op gerekend dat hij nu toch voor de rechtbank moet verschijnen. Daar zal hij zijn leugen moeten volhouden, maar ik denk dat hij behoorlijk aan de tand zal worden gevoeld. En dan door de mand vallen.
Het kan iets zijn waar je niet trots op bent.
pi_174854339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Voor mij is het andersom. Ik denk dat JBC liegt. Het is wel een geraffineerde leugen, een leugen die hij zichzelf heeft aangepraat, net zolang totdat hij het zelf ging geloven.
Wat je zelf gelooft is geen leugen.

quote:
Maar toen ik zijn interview bij DWDD zag, vond ik dat je aan zijn intonatie, oogopslag e.d. kon zien dat daar een man zat die niet de waarheid sprak. Hij vond het niet leuk wat er toen was gebeurd in die hotelkamer, maar verkrachting en drogering. Nee, dat heeft hij er achteraf bij verzonnen, denk ik.
Ik vond JBC eigenlijk veel eerlijker overkomen dan GvD. Dat verhaal was doorgesproken met bad-cop Plasman naast zich.
pi_174854355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In mijn visie is GvD opdringerig geweest en heeft hij zich opgedrongen. Maar heeft JBC onvoldoende aangegeven wat hij niet wil. Dat baseer ik dan op de persoonlijkheden en verhalen zoals die nu in de media bekend zijn.

Als je geen penis in je mond wil, moet je je wegdraaien en je mond dichthouden. Eenmaal nee zeggen is bijvoorbeeld, helaas, in de praktijk niet echt voldoende. Ik denk ook niet dat GvD, JBC opzettelijk verkracht heeft, wel dat JBC zich oprecht verkracht voelt.
OK, maar dat betekent dat Gijs dus niet liegt, terwijl je kort hiervoor nog schreef dat je dacht dat Gijs loog.
pi_174854365
Het leven gaat soms wat anders als je jong bent. Dat is mij ook overkomen. Zo gaat het soms. Dit geval lijkt mij. Niet werkelijk misbruik.
pi_174854385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:22 schreef Jaroon het volgende:
Het leven gaat soms wat anders als je jong bent. Dat is mij ook overkomen. Zo gaat het soms. Dit geval lijkt mij. Niet werkelijk misbruik.
Dat denk ik ook. Twee jongens drinken wat en stoeien wat.
pi_174854408
Ik vind het n beetje raar omdat dit niet zoiets was zoals ander meetoo, waarin het machtsmisbruik veel duidelijker zichtbaar is. Zoals een beginnende actrice en een beroemde regisseur, ja in zon geval is het zo van, doe wat ik wil anders krijg je gewoon de rol niet.

Hier waren ze beide startende mensen in de TV scene.

ik zet er n vraagteken bij
pi_174854459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:21 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

OK, maar dat betekent dat Gijs dus niet liegt, terwijl je kort hiervoor nog schreef dat je dacht dat Gijs loog.
Dat schreef ik niet, lees maar terug..

Ik schreef dat de kans groter is dat Gijs liegt. Of in ieder geval een verhaal vertelt dat niet klopt. Dit omdat hij Plasman naast zich had en zijn verhaal dus op de juridische kennis van zijn advocaat afgestemd heeft.
pi_174854472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:22 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Twee jongens drinken wat en stoeien wat.
En dan ben je misschien bi of homo. Dat is zoals het gaat. Anders heb ik ook nog een klacht als hetero.
pi_174854487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:23 schreef wawowiewa het volgende:
Ik vind het n beetje raar omdat dit niet zoiets was zoals ander meetoo, waarin het machtsmisbruik veel duidelijker zichtbaar is. Zoals een beginnende actrice en een beroemde regisseur, ja in zon geval is het zo van, doe wat ik wil anders krijg je gewoon de rol niet.

Hier waren ze beide startende mensen in de TV scene.

ik zet er n vraagteken bij
Dat is idd wat anders. Machtsmisbruik.
pi_174854526
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:23 schreef wawowiewa het volgende:
Ik vind het n beetje raar omdat dit niet zoiets was zoals ander meetoo, waarin het machtsmisbruik veel duidelijker zichtbaar is. Zoals een beginnende actrice en een beroemde regisseur, ja in zon geval is het zo van, doe wat ik wil anders krijg je gewoon de rol niet.

Hier waren ze beide startende mensen in de TV scene.

ik zet er n vraagteken bij
Ja, de machtsverhoudingen waren minder groot dan het eerst leek. Maar Gijs was wel al producent en Jelle slechts stagiair.
pi_174854533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat schreef ik niet, lees maar terug..

Ik schreef dat de kans groter is dat Gijs liegt. Of in ieder geval een verhaal vertelt dat niet klopt. Dit omdat hij Plasman naast zich had en zijn verhaal dus op de juridische kennis van zijn advocaat afgestemd heeft.
Volgens Plasman is het belangrijkst punt het drogeren.

Jelle beweert dat Gijs hem heeft gedrogeerd, Gijs ontkent dit.

Een van de twee moet dus liegen.

Denk jij dat de kans dat Gijs liegt groter is? En Jelle dus gedrogeerd is?
pi_174854537
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, de machtsverhoudingen waren minder groot dan het eerst leek. Maar Gijs was wel al producent en Jelle slechts stagiair.
Er is wel een keus.
pi_174854540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is idd wat anders. Machtsmisbruik.
Daar ging die meetoo over dacht ik.
Hierdoor reageerde JBC ohjaa dat was mij ook eens overkomen

Raar verhaal geen idee wie er juist zit, misschien hebben ze beide een andere perceptie van wat er gebeurde dat kan ook
pi_174854556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:28 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Daar ging die meetoo over dacht ik.
Hierdoor reageerde JBC ohjaa dat was mij ook eens overkomen

Raar verhaal geen idee wie er juist zit, misschien hebben ze beide een andere perceptie van wat er gebeurde dat kan ook
Wat de seks betreft, kun je een andere perceptie hebben.

Maar wat het drogeren betreft niet, volgens mij.
pi_174854563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:27 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Volgens Plasman is het belangrijkst punt het drogeren.

Jelle beweert dat Gijs hem heeft gedrogeerd, Gijs ontkent dit.

Een van de twee moet dus liegen.
Er is nog een derde optie wat betreft liegen.

Jelle gelooft oprecht dat hij gedrogeerd is, maar was het niet. Had bijvoorbeeld alleen een grote dosis alcohol in zijn bloed.
pi_174854565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:28 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Daar ging die meetoo over dacht ik.
Hierdoor reageerde JBC ohjaa dat was mij ook eens overkomen

Raar verhaal geen idee wie er juist zit, misschien hebben ze beide een andere perceptie van wat er gebeurde dat kan ook
Men moet het niet uitspelen in de media. Werkelijk misbruik is iets anders en dat moet je aanpakken. Dit vertroebelt.
pi_174854598
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is nog een derde optie wat betreft liegen.

Jelle gelooft oprecht dat hij gedrogeerd is, maar was het niet. Had bijvoorbeeld alleen een grote dosis alcohol in zijn bloed.
Ja, dat kan. Maar het is wel immoreel om iemand te beschuldigen op basis van een geloof, zonder bewijs.
pi_174854621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:29 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Wat de seks betreft, kun je een andere perceptie hebben.

Maar wat het drogeren betreft niet, volgens mij.
Nee dat is of dogeren of niet. Aan of uit.
Tja dit is moeilijk te achter halen of er iets in zo'n drankje gedaan is.
pi_174854628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:30 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Maar het is wel immoreel om iemand te beschuldigen op basis van een geloof, zonder bewijs.
Als het verhaal niet klopt. Is dat inderdaad onjuist.
pi_174854638
We hebben het over ca. 20 jaar geleden. En wat voor een drugs?
  vrijdag 3 november 2017 @ 22:32:45 #251
442034 Boskater
Slaap zelden.
pi_174854642
Wel eens iemand hier gehoord van kruiplaster? Dat is het tijdens een onderonsje droppen van een naargeestig gerucht met de verwachting dat dit gerucht zich zal gaan verspreiden. Doe je dat als journalist bij de redactie van een krant, Trouw, speculeer je op het uitlekken van deze informatie. Dat is waar JBC zich aan vergrepen heeft. Met welk doel is niet interessant, het feit staat.
Bij elke vraag verzin ik in plaats van een antwoord, met gemak twintig nieuwe vragen.
pi_174854646
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:32 schreef Jaroon het volgende:
We hebben het over ca. 20 jaar geleden. En wat voor een drugs?
15 jaar.
pi_174854674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

15 jaar.
Ik doe nooit rare dingen op dat gebied maar dat is lang geleden. Dan zou ik wel weten wat ik in mijn mond stop.
pi_174854679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men moet het niet uitspelen in de media. Werkelijk misbruik is iets anders en dat moet je aanpakken. Dit vertroebelt.
idd heel gek hoe dit gelopen is, leuk in de media gooien.
Vind wel dat JBC wat voorzichtiger mee kon doen, Je kunt best na 50 jaar zelfs aangifte doen bij de Popo, absoluut doen! Maar via de media dit gestuntel slaat werkelijk nergens op, Ja nee kan niet zeggen , ja wel bij barend en van drop was het hoor !!!! HAllo hoeveel mensen werken er bij BeVD ???? Man man man dat weet toch iedereen die in die scene zit wie of dat dat kan zijn.
Totaal Abjecte gang van zaken, Neen ik vind het zelfs infaam!
pi_174854700
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:32 schreef Jaroon het volgende:
We hebben het over ca. 20 jaar geleden. En wat voor een drugs?
Dat is een belangrijke vraag. Jelle heeft hier nog geen details over gegeven.

Advocaat Plasman legde meteen de vinger op de zere plek: het drogeren.

In de rechtszaal zal Jelle dit moeten toelichten en zal o.a. de volgende vragen krijgen:

- Door wie is hij gedrogeerd?
- Waarmee is hij gedrogeerd?
- Heeft hij ermee ingestemd om de drugs in te nemen?
pi_174854705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:34 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

idd heel gek hoe dit gelopen is, leuk in de media gooien.
Vind wel dat JBC wat voorzichtiger mee kon doen, Je kunt best na 50 jaar zelfs aangifte doen bij de Popa, absoluut doen! Maar via de media dit gestuntel slaat werkelijk nergens op, Ja nee kan niet zeggen , ja wel bij barend en van drop was het hoor !!!! HAllo hoeveel mensen werken er bij BeVD ???? Man man man dat weet toch iedereen die in die scene zit wie of dat dat kan zijn.
Totaal Abjecte gang van zaken, Neen ik vind het zelfs infaam!
Zoals wij het er al over hebben. Het lost niets op en gaat voorbij aan een werkelijk probleem.
pi_174854722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zoals wij het er al over hebben. Het lost niets op en gaat voorbij aan een werkelijk probleem.
Nee nu heb je dus een slachtoffer gemaakt.
Iemand is altijd onschulding tot het tegendeel is bewezen

Hierdoor vind ik de acties van JBC abject en infaam
pi_174854723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:35 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is een belangrijke vraag. Jelle heeft hier nog geen details over gegeven.

Advocaat Plasman legde meteen de vinger op de zere plek: het drogeren.

In de rechtszaal zal Jelle dit moeten toelichten en zal o.a. de volgende vragen krijgen:

- Door wie is hij gedrogeerd?
- Waarmee is hij gedrogeerd?
- Heeft hij ermee ingestemd om de drugs in te nemen?
Daar krijg je nu nooit meer serieus antwoord op.
pi_174854764
er spelen nu 2 zaken.

1. De vermeende verkachting aanklacht van JBC tussen GvD
2. De smaad en laster jegens GvD zonder bewijs door JBC

Ze moeten mijn inziens afzondelijk behandeld worden, en zaak 2 is zeer duidelijk.
Hoop daarom ook tot een veroordelijk van JBC wegens dit strafbare feit, ik vind het abject en infaam
pi_174854794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:35 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is een belangrijke vraag. Jelle heeft hier nog geen details over gegeven.

Advocaat Plasman legde meteen de vinger op de zere plek: het drogeren.

In de rechtszaal zal Jelle dit moeten toelichten en zal o.a. de volgende vragen krijgen:

- Door wie is hij gedrogeerd?
- Waarmee is hij gedrogeerd?
- Heeft hij ermee ingestemd om de drugs in te nemen?
Volgens mij zegt de rechter dat Jelle zich niet schuldig gemaakt heeft aan smaad omdat hij die naam niet gepubliceerd heeft. Daarbij heeft Jelle de vrijheid van meningsuiting om zijn ervaringen te vertellen.

Plasman, de griezel speelt blufpoker.
pi_174854808
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:38 schreef wawowiewa het volgende:
er spelen nu 2 zaken.

1. De vermeende verkachting aanklacht van JBC tussen GvD
2. De smaad en laster jegens GvD zonder bewijs door JBC

Ze moeten mijn inziens afzondelijk behandeld worden, en zaak 2 is zeer duidelijk.
Hoop daarom ook tot een veroordelijk van JBC wegens dit strafbare feit, ik vind het abject en infaam
2 staat niet zonder 1.
pi_174854836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

2 staat niet zonder 1.
Mijn inziens wel
pi_174854838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:38 schreef wawowiewa het volgende:
er spelen nu 2 zaken.

1. De vermeende verkachting aanklacht van JBC tussen GvD
2. De smaad en laster jegens GvD zonder bewijs door JBC

Ze moeten mijn inziens afzondelijk behandeld worden, en zaak 2 is zeer duidelijk.
Hoop daarom ook tot een veroordelijk van JBC wegens dit strafbare feit, ik vind het abject en infaam
Ik denk dat je met veroordelijk, veroordeling bedoelt.

Maar die zie ik echt niet komen hoor.
pi_174854857
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:41 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Mijn inziens wel
Als 1 waar is......
pi_174854860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

2 staat niet zonder 1.
Op dit moment is GvD nog totaal onschulding, maar wordt wel geconfroteerd met een bak van ellende. dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Mensen zijn onschuldig tot het tegendeel bezewen is, lees de wet.
pi_174854872
Er komt geen veroordeling. Dit is uiteindelijk gewoon media.
pi_174854891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:42 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Op dit moment is GvD nog totaal onschulding, maar wordt wel geconfroteerd met een bak van ellende. dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
Mensen zijn onschuldig tot het tegendeel bezewen is, lees de wet.
Dat zeg ik. Maar het komt nooit zover.
pi_174854895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:43 schreef Jaroon het volgende:
Er komt geen veroordeling. Dit is uiteindelijk gewoon media.
Oh nee die komt er zeker voor smaad en laster, die is al duidelijk.
Die andere zaak, tja wie zal het weten
pi_174854914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Maar het komt nooit zover.
De meest duidelijke zaak van smaad en later die ik heb gezien
pi_174854917
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:43 schreef Jaroon het volgende:
Er komt geen veroordeling.
pi_174854925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zou echt heel jammer zijn voor het rechtsgevoel
pi_174854929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

De meest duidelijke zaak van smaad en later die ik heb gezien
Oké, toon mij een soortgelijke zaak. Waarbij een verhaal over aanranding anoniem gepubliceerd is. En waarbij diegene veroordeeld is vanwege smaad of laster.
pi_174854944
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké, toon mij een soortgelijke zaak. Waarbij een verhaal over aanranding anoniem gepubliceerd is. En waarbij diegene veroordeeld is vanwege smaad of laster.
Er is geen anoniemiteit in deze zaak
pi_174854956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:46 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Er is geen anoniemiteit in deze zaak
Nu niet meer, nee.
pi_174855005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nu niet meer, nee.
Die was er ook nooit door het handelen van JBC
pi_174855006
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

De meest duidelijke zaak van smaad en later die ik heb gezien
Hij noemde zelf de naam niet toch?
pi_174855028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij zegt de rechter dat Jelle zich niet schuldig gemaakt heeft aan smaad omdat hij die naam niet gepubliceerd heeft. Daarbij heeft Jelle de vrijheid van meningsuiting om zijn ervaringen te vertellen.

Plasman, de griezel speelt blufpoker.
Vrijheid van meningsuiting. Bij smaad of laster gaat het niet om mening, maar om feiten. Je vertelt dan bijvoorbeeld dat iemand iets in je drankje gedaan heeft. Dat is geen mening, maar waar of niet waar. Dat valt niet onder vrijheids van meningsuiting.

Jelle hoeft de naam niet te publiceren om toch voor smaad of laster berecht te worden.
pi_174855042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:46 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Er is geen anoniemiteit in deze zaak
Mensen die met een verhaal over aanranding naar buiten komen worden helemaal niet makkelijk veroordeeld vanwege smaad of laster.

Dus toon mij die jurisprudentie.
pi_174855049
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:49 schreef PJR het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting. Bij smaad of laster gaat het niet om mening, maar om feiten. Je vertelt dan bijvoorbeeld dat iemand iets in je drankje gedaan heeft. Dat is geen mening, maar waar of niet waar. Dat valt niet onder vrijheids van meningsuiting.

Jelle hoeft de naam niet te publiceren om toch voor smaad of laster berecht te worden.
Precies!
pi_174855063
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:49 schreef PJR het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting. Bij smaad of laster gaat het niet om mening, maar om feiten. Je vertelt dan bijvoorbeeld dat iemand iets in je drankje gedaan heeft. Dat is geen mening, maar waar of niet waar. Dat valt niet onder vrijheids van meningsuiting.

Jelle hoeft de naam niet te publiceren om toch voor smaad of laster berecht te worden.
Punt is, niemand kan bewijzen of er wel of niet iets in het drankje zat.

Dus, misschien heeft Gijs, Jelle gedrogeerd. Zolang dat een optie is. Kan Jelle niet veroordeeld worden voor laster.
pi_174855098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen die met een verhaal over aanranding naar buiten komen worden helemaal niet makkelijk veroordeeld vanwege smaad of laster.

Dus toon mij die jurisprudentie.
Ga zelf zoeken, dit is zo duidelijk als wat.

Niet alleen verkrachter maar ook nog drogering, dat is wat je iemand ff een lable opplakt in de media.
pi_174855114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Punt is, niemand kan bewijzen of er wel of niet iets in het drankje zat.

Dus, misschien heeft Gijs, Jelle gedrogeerd. Zolang dat een optie is. Kan Jelle niet veroordeeld worden voor laster.
Daarom wordt steeds gesproken over laster of smaad. Smaad kan best.
pi_174855116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Punt is, niemand kan bewijzen of er wel of niet iets in het drankje zat.

Dus, misschien heeft Gijs, Jelle gedrogeerd. Zolang dat een optie is. Kan Jelle niet veroordeeld worden voor laster.
Grapig ga jij even het bewijzen ? 15 jaar na dato. Heel veel succes
pi_174855126
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:53 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Ga zelf zoeken, dit is zo duidelijk als wat.

Niet alleen verkrachter maar ook nog drogering, dat is wat je iemand ff een lable opplakt in de media.
Jij doet een claim. Dat dit de meest duidelijke zaak van smaad en laster is die jij ooit hebt gezien.

Nou, toon mij dus een soortgelijke zaak. En zeg niet dat ik moet zoeken.

Wie stelt, bewijst.
pi_174855170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij doet een claim. Dat dit de meest duidelijke zaak van smaad en laster is die jij ooit hebt gezien.

En dan moet ik gaan zoeken.

Wie stelt, bewijst.
Oke dus omdat ik een mening heb, moet ik bewijzen dat ik die mening heb ?
Das een goeie! hahaha
pi_174855196
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:57 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Oke dus omdat ik een mening heb, moet ik bewijzen dat ik die mening heb ?
Das een goeie! hahaha
Jij doet een uitspraak. Ik vraag om onderbouwing. En dan zeg jij dat ik moet zoeken.

Als je iets zegt, mag je zelf met argumenten komen.
pi_174855225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:44 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Oh nee die komt er zeker voor smaad en laster, die is al duidelijk.
Die andere zaak, tja wie zal het weten
Die andere zaak, die van de verkrachting, zal afhangen van de getuigen. En van eventuele andere slachtoffers die door Frits Barend worden opgespoord.
pi_174855240
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Punt is, niemand kan bewijzen of er wel of niet iets in het drankje zat.

Dus, misschien heeft Gijs, Jelle gedrogeerd. Zolang dat een optie is. Kan Jelle niet veroordeeld worden voor laster.
Dat is de omgekeerde wereld.
pi_174855245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij doet een uitspraak. Ik vraag om onderbouwing. En dan zeg jij dat ik moet zoeken.

Als je iets zegt, mag je zelf met argumenten komen.
Ik heb geen zin om alle zaken die ik heb gezien over smaad aan je uit te leggen.
En dan al mijn opvatingen en persoonlijke oordelen die ik over deze zaak heb aan je uitleggen zodat je snapt wat mijn visie is.
Dan ben ik dagen bezig joh, ik wil het best doen hoor ik vraag 250 euro per uur, we kunnen afspreken in het amstel hotel, er wordt alleen thee gedronken betaling via iDeal.

Snap je het nu een beetje ?
pi_174855279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:01 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld.
Zo werkt dat juridisch gezien.

Je kan mensen niet veroordelen voor smaad of laster als ze mogelijk de waarheid spreken.
pi_174855291
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:01 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om alle zaken die ik heb gezien over smaad aan je uit te leggen.
En dan al mijn opvatingen en persoonlijke oordelen die ik over deze zaak heb aan je uitleggen zodat je snapt wat mijn visie is.
Dan ben ik dagen bezig joh, ik wil het best doen hoor ik vraag 250 euro per uur, we kunnen afspreken in het amstel hotel, er wordt alleen thee gedronken betaling via iDeal.

Snap je het nu een beetje ?
Je kan het helemaal niet uitleggen.
pi_174855306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je kan het helemaal niet uitleggen.
Betaal maar dan zal je zien
pi_174855402
Het is mijn persoonlijke mening dat JBG, GvD beschuldigd op een manier die kwalijk is voor GvD.
Zonder enige vorm van bewijs, in het wild.

Allemaal heel leuk, maar doe dat prive, dan kan dat zonder schade.

Nu is er schade.

Mijn mening: compenseer deze schade aan GvD.

Iemand het hier mee oneens ?
pi_174855575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:06 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Betaal maar dan zal je zien
:') :') :') :') :')
pi_174855593
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:23 schreef PJR het volgende:

[..]

:') :') :') :') :')
Doe ff normaal man, hij wou bijna betalen.
Broodroof dit. Echt Abject. Jammer!
pi_174855617
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:12 schreef wawowiewa het volgende:
Het is mijn persoonlijke mening dat JBG, GvD beschuldigd op een manier die kwalijk is voor GvD.
Zonder enige vorm van bewijs, in het wild.

Allemaal heel leuk, maar doe dat prive, dan kan dat zonder schade.

Nu is er schade.

Mijn mening: compenseer deze schade aan GvD.

Iemand het hier mee oneens ?
Juridisch wel, maar verwacht ik niet. Mocht het verhaal van JBC waar zijn, vind ik het moreel gezien niet slecht, maar dat zullen we nooit weten.
pi_174855631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij zegt de rechter dat Jelle zich niet schuldig gemaakt heeft aan smaad omdat hij die naam niet gepubliceerd heeft. Daarbij heeft Jelle de vrijheid van meningsuiting om zijn ervaringen te vertellen.

Plasman, de griezel speelt blufpoker.
Waarom denk je dat er voor een veroordeling wegens smaad het publiceren van een naam nodig is? Wanneer is iets dan een publicatie?
Alleen als het in een landelijke krant staat en voor alle Nederlanders te lezen is? Of is openbaar op internet ook voldoende? Daar valt een Facebookpagina ook onder. Hoe zit dat dan als degene die het 'publiceert' op zijn Facebookpagina slechts 50 Facebookvrienden heeft? Een e-mail sturen naar een aantal collega's van degene die je beschuldigt lijkt me niet onder "publiceren" vallen. Dus dat mag gewoon? Bij welk aantal ligt de grens?
pi_174855757
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:26 schreef PJR het volgende:

[..]

Juridisch wel, maar verwacht ik niet. Mocht het verhaal van JBC waar zijn, vind ik het moreel gezien niet slecht, maar dat zullen we nooit weten.
Bedankt voor je visie
  zaterdag 4 november 2017 @ 00:43:48 #299
1234 HiZ
Istanbullu
pi_174856809
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:06 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Betaal maar dan zal je zien
Nee, ik ben bang dat je het echt niet kunt uitleggen. Een flink deel van de deelnemers aan dit topic kunnen niet bevatten dat de anonimiteit al uit het raam gevlogen was op het moment dat JBC tegen journalisten van de Trouw vertelde bij wie ze wederhoor konden doen. Het vreemde idee bestaat dat pas toen GVD bij Pauw zat, hijzelf uit de anonimiteit is gekomen.
pi_174857381
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo werkt dat juridisch gezien.

Je kan mensen niet veroordelen voor smaad of laster als ze mogelijk de waarheid spreken.
Voor laster niet, voor smaad wel.
pi_174858604
Is dat lul verhaal nu nog niet klaar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')