Seksistquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het zit iets anders
Ze pijpt iedereen om hogerop te komen
De toekomstige minister-presidentquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef NoNickOne het volgende:
Wat vinden jullie van Thierry Baudet?
Ahja dat is ook een serieuze optie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef rubbereend het volgende:
Ik voorspel trouwens dat ze na haar aftreden volgend jaar wordt voorgedragen voor een plek in de Europese Commissie.
Nee, ik voorspel een stille dood voor janine het kamerlid.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef rubbereend het volgende:
Ik voorspel trouwens dat ze na haar aftreden volgend jaar wordt voorgedragen voor een plek in de Europese Commissie.
Ik denk dat het CDA of D66 dit keer aan de beurt zijnquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef rubbereend het volgende:
Dat kan toch niet, ze is al jaren de 'rising star' bij de VVD.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Nee, ik voorspel een stille dood voor janine het kamerlid.
Ten Broeke liet ook weinig ruimte voor haar over. Dat ze af gaat treden was al snel duidelijk. Ik snap alleen niet waarom de PVV en Baudet Ten Broeke niet aanpakten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zou dan uit de VVD moeten komen. Maar kennelijk heft Ten Broeke geen zin om haar te gaan verdedigen.
Dat is Klaas nu.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kan toch niet, ze is al jaren de 'rising star' bij de VVD.
Europees leger?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef rubbereend het volgende:
Haha dat zou wel ironisch zijn.quote:
Dan zijn wij er toch weer om dat te voorkomenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef rubbereend het volgende:
Die hebben we al eenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:59 schreef Hexagon het volgende:
VN-ambassadeur lijkt me wel een baantje voor haar
Dat hebben ze al aan iemand anders beloofd wrs.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:59 schreef Hexagon het volgende:
VN-ambassadeur lijkt me wel een baantje voor haar
Feitelijk onjuistquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:01 schreef skysherrif het volgende:
Nog altijd een nare gedachte dat dit gewoon in Stiekem plaatsneemt.
Buurman kwam ook gisteren buiten, normaal grijs gisteren geverfd en wel, zag niet uit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
...met zijn geverfde haren, baard en wenkbrauwen.
Best een goede optie ja. Volgens mij heeft ie wel steun binnen de organisatie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die kan weer ergens anders naartoe geschoven worden
Wellicht Hans van Baalen op defensie?
Ook eens gezien bij een collega idd, zaten we elkaar met wat anderen ineens verdwaasd aan te kijken: hee, maar die was toch veel grijzer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Buurman kwam ook gisteren buiten, normaal grijs gisteren geverfd en wel, zag niet uit.
De regels zijn veranderd. Alleen de grootste 5 of 6 fracties uit m’n hoofd.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet? Ze mochten er toch uiteindelijk wel in?
In OP zetten met dat pooltje.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgorde van sprekers
Hier de sprekerslijst en spreektijden:
1. J.H. ten Broeke VVD 6 min
2. S. Karabulut SP 6 min
3. G.J.F. Popken PVV 6 min
4. H.C.M. Krol 50PLUS 6 min
5. L.I. Diks GroenLinks 6 min
6. S. Belhaj D66 6 min
7. J.S. Voordewind ChristenUnie 6 min
8. R.W. Knops CDA 6 min
9. E. Dijkgraaf SGP 6 min
10. S. Öztürk DENK 6 min
11. F.M. Arissen PvdD 6 min
12. K.A.E. van den Hul PvdA 6 min
13. T.H.P. Baudet FvD 6 min
Nog even als geheugensteuntje
quote:
Godver, zijn we gewoon voorgelogen door onze docent.quote:Met ingang van de nieuwe zittingsperiode van de Tweede Kamer op 23 maart 2017 bestaat de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CIVD) uit de fractievoorzitters van de vijf grootste politieke partijen. Op voordracht van de commissie kan de kamer besluiten om nog een of twee andere fractievoorzitters tot lid van de commissie te benoemen
Pak hem maar aanquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Godver, zijn we gewoon voorgelogen door onze docent.
Fake news in de klasquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
Godver, zijn we gewoon voorgelogen door onze docent.
Dacht ik ook, wat een non discussie dit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:04 schreef Bugno het volgende:
Dit is toch niet relevant, op dit moment?
Minpuntje voor mevrouw de voorzitter.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dacht ik ook, wat een non discussie dit.
sowwwquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waar is een defecte mortiergranaat als je hem nodig hebt.
Zou willen dat ik jou kan doorspoelen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:
PvDD.Kan ik niet 6 minuten vooruitspoelen?
Haar periode.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:09 schreef AchJa het volgende:
Uhuhu..uhuh...uuh... stotter de stotter...
Wie kan er goed photoshoppen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Gaat Hennis janken en gaat Rutte haar omarmen? Dat zijn de enige twee vragen die ik nog heb.
Linkse stekelvarkentjes noemde Komrij ze altijd hè.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:11 schreef Hexagon het volgende:
Waarom komen die vrouwen van partijen links van de PvdA altijd zo chagrijnig over?
Muziekje van The Godfather eronder.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wachten op de judas kus van Rutte![]()
Heel Nederland wist dat het een en al ellende was bij het leger en dat ze niet in staat waren de militairen aan een zoveelste missie een minimale veiligheid te bieden. Aftreden moet ze sowieso.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:12 schreef skysherrif het volgende:
Wist Hennis nou eigenlijk af van de rapporten dat die granaten zoek waren, dat die Togolese artsen niet bekwaam waren etc?
Als ze dat wist of als ze daar invloed op had moet ze gewoon aftreden.
Inderdaad, totaal ongepast.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:18 schreef Szura het volgende:
Alsof dit zich leent voor dit soort schijtlollige idiotie. Baudet.
Triest jaquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:19 schreef Buitendam het volgende:
Lekker over de rug van dode mensen. Chapeau.
Volgens mij heeft ie een zelfmoordvest aan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:18 schreef AchJa het volgende:
Wat is die mafklapper nou weer aan het doen?
Hij staat daar met een tactisch vest. En Een camo rugzak.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:18 schreef AchJa het volgende:
Wat is die mafklapper nou weer aan het doen?
Meer een vestje dat de gemiddelde sportvisser draagt langs de waterkant.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij staat daar met een tactisch vest. En Een camo rugzak.
Nou, geweldig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En met schoenen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schandalig inderdaad. Maar de onvolwassenen die op hem stemmen vinden het vast hilarisch.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:19 schreef Buitendam het volgende:
Lekker over de rug van dode mensen. Chapeau.
Opsvest heet dat...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, maar dit is meer gepast in een debat over defensie zelf.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:21 schreef Bugno het volgende:
Gaat ie de relevantie van zijn verkleedpartij ook nog toelichten?
Dit, excuus (ik kijk via een stream)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
Oke de uitleg is wel sterk eigenlijk
Welnee, daar had ie geen vest voor hoeven aan te trekken. Meenemen had volstaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
Oke de uitleg is wel sterk eigenlijk
Totaal ongepast ook.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:22 schreef Waterdrinker het volgende:
Dit is ook totaal niet aan de orde nu en geen onderdeel van het debat.
Deze onzinquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef Zipportal het volgende:
Het budget voor veiligheidsschoenen gaan allemaal naar asielzoekers.
Dit wel ja, maar hij heeft een punt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Welnee, daar had ie geen vest voor hoeven aan te trekken. Meenemen had volstaan.
Er zijn toch geen regels over wat je wel en niet mag dragen een Tweede Kamer?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef Szura het volgende:
De voorzitter zou de microfoon dicht moeten draaien tot die debiel z’n outfit had gedumpt
Het parlement is op zich zelf al onwaardig.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit wel ja, maar hij heeft een punt.
Toch is dit clowneske gedrag inderdaad parlementair onwaardig.
In dit geval zette het zijn punt kracht bij. Ik vind er niet zoveel mis mee in de context van zijn verhaal.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit wel ja, maar hij heeft een punt.
Toch is dit clowneske gedrag inderdaad parlementair onwaardig.
Deed iemand op links dit stond jij te janken dat het ongepast, respectloos en over de rug van 2 dode militairen is. Laten we wel eerlijk blijven.quote:
Nee, kan ik ff eten makenquote:
Hij sprak als Rambo het parlement toe.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:25 schreef AgLarrr het volgende:
Kut ik mis Baudet - link naar izjn stukkie?
Dit dusquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:23 schreef NoNickOne het volgende:
Respectloos maar uitleg staat als een huis
er moeten nogal wat vragen nauwkeurig beantwoord wordenquote:
Ja, of ze heeft een uurtje de tijd om een verklaring op te stellen bij haar aftreden natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er moeten nogal wat vragen nauwkeurig beantwoord worden
"Defensie herkent zich niet in dit probleem"quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er moeten nogal wat vragen nauwkeurig beantwoord worden
Dat is toch allang bekend en in tal van media voorbij gekomenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:27 schreef Maraca het volgende:
Had eerst een schokreactie bij Baudet van "oh nee, wat doet hij nou?" maar eigenlijk heel blij met deze actie
zeker door het verschil in materiaal te laten zien. Door het aan te trekken liet hij juist zien hoe kansloos het eigenlijk is waar de militairen mee op pad moeten.
Ongepast? Denk je dat de ouders van die dode jongens dit ongepast vinden? Ik denk het niet. Ik denk dat hun boosheid en verdriet met deze bijdrage eindelijk een vorm kreeg en dat zij dat ook zo zagen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:26 schreef richolio het volgende:
[..]
Deed iemand op links dit stond jij te janken dat het ongepast, respectloos en over de rug van 2 dode militairen is. Laten we wel eerlijk blijven.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Zal meer borreluur zijn voor de VVD, kunnen ze daarna teut gaan stemmen.
Klopt idd, normale burger heeft er ook geen weet van.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:27 schreef Maraca het volgende:
Had eerst een schokreactie bij Baudet van "oh nee, wat doet hij nou?" maar eigenlijk heel blij met deze actie
zeker door het verschil in materiaal te laten zien. Door het aan te trekken liet hij juist zien hoe kansloos het eigenlijk is waar de militairen mee op pad moeten.
Ik herkende hem eerst niet eens en dacht dat het een fotograaf wasquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:26 schreef skysherrif het volgende:
Eigenlijk maakt hij wel een sterk punt jongens.
Hadden we het er hier niet over waarom hij in een soort "sportvisseroutfitje" kwam en neit eens in een echt legervest?
Nou mensen, dat zijn dus de legervesten van defensie
Maar het gaat wel om de dood van 2 militairen dus hij had niet zo clownesk op moeten komen.
Nou, getuige de reacties op twitter was het nog niet bij iedereen gelandquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dat is toch allang bekend en in tal van media voorbij gekomen
dacht ik ook!quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:28 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik herkende hem eerst niet eens en dacht dat het een fotograaf washad het zeker niet aangezien voor een militaire outfit!
twitter:HansWijering twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 17:28:28@nosnieuws aub geen beelden uit de tweedekamer van Baudet in zijn militaire outfit. Hij krijgt al te veel aandacht reageer retweet
Ja, dat hebben ze vanmorgen al toe gemaild gekregen. Alleen even ervoor zorgen dat ze niet te veel gezopen hebben en per ongeluk verkeerd stemmen straks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Eerst even op de sms wachten wat je moet stemmen
![]()
![]()
Dubbeltje eerste rang enzo...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:27 schreef Sequencer het volgende:
waarom is dit respectloos? ik ben geen FvD stemmer voordat ik daarmee doodgegooid wordt. Eerste vest leek iets van de Action. Is toch niet normaal dat onze soldaten zelf betere spullen moeten kopen. WTF is dat voor onzin.
Debat gemistquote:
Dankjewel.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
http://forum-fok.digidip.(...)er%2Fhistory%2F13456
Europese aanbestedingen gelol.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dubbeltje eerste rang enzo...
Amerikanen kopen ten Cate Defender uit Nederland want het beste maar Nederland koopt rommel uit China want goedkoop...
Waarbij heel toevallig een stuk stof van ten Cate op raadselachtige wijze in China terecht is gekomen...quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:33 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Europese aanbestedingen gelol.
DDSquote:Komt nog bij dat stof van TenCate door defensie is achtergehouden en naar China is gestuurd, met de vraag of zij dezelfde kwaliteit tegen een lagere prijs konden leveren.
Wees maar niet ongerust. 100% zeker dat de staatsomroep hem een paar seconde in beeld laat zien en hem als een pias afschildert zonder zijn hele verhaal te laten horen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:36 schreef Buitendam het volgende:
Waarom maakt Baudet zich nu pas druk over de kwaliteit van de vesten?
Het laat 'm koud, want hij heeft maar zes minuten om het 8 uur journaal te halen. Zeg dat dan ook eerlijk.
Hij zit pas een half jaar in de 2e kamer, de rest al jarenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:36 schreef Buitendam het volgende:
Waarom maakt Baudet zich nu pas druk over de kwaliteit van de vesten?
Het laat 'm koud, want hij heeft maar zes minuten om het 8 uur journaal te halen. Zeg dat dan ook eerlijk.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarbij heel toevallig een stuk stof van ten Cate op raadselachtige wijze in China terecht is gekomen..._!
[..]
DDS
Nederlanse militairen in Chinese uniformen naar Mali.
quote:Het ministerie van Defensie is het niet eens met de kritiek: ,,De militairen die naar Mali worden uitgezonden beschikken over goede spullen, die voldoen aan alle gestelde kwaliteitseisen”, benadrukt een woordvoerder van het departement zaterdag tegen het ANP.
Maakt niet uit. Het gaat om de schreeuw om aandacht. Over de rug van dode jongens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:39 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hij zit pas een half jaar in de 2e kamer, de rest al jaren
Haha een bladzijde vergetenquote:
Een uur pauze, debat om 18.30 u verderquote:
En andere politici doen dat niet? Man man manquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het gaat om de schreeuw om aandacht. Over de rug van dode jongens.
Als het zijn eigen broer was geweest stond die patjepeeër daar niet met zo'n vest.
Nee, er was inderdaad verder niemand zo onfris in zijn paasei om in een tactisch vest daar te gaan staan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:47 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En andere politici doen dat niet? Man man man
Nee ze misbruiken die jongens wel op een andere manierquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, er was inderdaad verder niemand zo onfris in zijn paasei om in een tactisch vest daar te gaan staan.
Dat staat los van deze onsmakelijke actie om over de rug van dode militairen proberen het nieuws te halen voor meer stemmen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:50 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Nee ze misbruiken die jongens wel op een andere manier
Ahja, dat is het. Hij had een prima verhaal, het vast legde precies het pijnpunt bloot.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat staat los van deze onsmakelijke actie om over de rug van dode militairen proberen het nieuws te halen voor meer stemmen.
Ik vind de hele reactie van de kamer nogal onsmakelijk, net doen of je van niets wist terwijl oa FTM er meerdere keren over heeft geschreven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat staat los van deze onsmakelijke actie om over de rug van dode militairen proberen het nieuws te halen voor meer stemmen.
Want als hij gewoon met argumenten had uitgelegd wat hem dwars zit wat betreft dit vest had niemand ook maar een flauw idee gehad wat ie bedoelde?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:02 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ahja, dat is het. Hij had een prima verhaal, het vast legde precies het pijnpunt bloot.
Hij had ook met een tweet van pang-pang-Pechtold aan kunnen zetten.
Vind ik ook een regelrechte blunder. Maar dat kan gewoon mondeling, zonder camouflagevest.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik vind de hele reactie van de kamer nogal onsmakelijk, net doen of je van niets wist terwijl oa FTM er meerdere keren over heeft geschreven.
Of nos.nl of Ziggo kanaal 502quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:12 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Vanaf half zeven.
Beeld geeft extra kracht aan je argumenten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want als hij gewoon met argumenten had uitgelegd wat hem dwars zit wat betreft dit vest had niemand ook maar een flauw idee gehad wat ie bedoelde?
Nee, de enige optie om ook maar enigszins een punt te kunnen maken is om het vest aan te trekken en een paar kisten bij zijn spreektafel te plempen.
Een respectloze dwaas is het. Prima als het jouw bedenkelijke fatsoensniveau is, maar spreek het dan gewoon uit.
Wat jij onsmakelijk vindt is niet zo interessant. Ik kan je verzekeren dat de ouders, familie, vrienden, collega's van deze militairen dit niet onsmakelijk vinden. Weet je wat ze wel onsmakelijk vinden? Al die hypocrieten van die andere partijen die net doen alsof ze van niks wisten.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Klopt. 18:25 weer verder las ikquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:15 schreef Postbus100 het volgende:
Hm, ik had nos en tweedekamer.nl gecheckt, maar blijkbaar in pauzetijd (val net in).
Bedankt voor jullie antwoorden. Schuif straks weer aan. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren!
Ja, alleen vraag je je af wat hij aantrekt bij een debat over de zorg natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:15 schreef jogy het volgende:
Goed relevant verhaal van baudetteketet maar buiten zijn korte claim to fame momentje had het vest ook gewoon onder de arm meegenomen kunnen worden. Maar ik vond het uiteindelijk nog wel respectvol gebracht.
Een poepluier uit een verzorgingstehuis vermoedelijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen vraag je je af wat hij aantrekt bij een debat over de zorg natuurlijk.
Daarom. Het werkt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, normale burger heeft er ook geen weet van.
Thierry wil het 8 uur journaal halen. Dat mag, maar ben dan gewoon eerlijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:15 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Beeld geeft extra kracht aan je argumenten.
Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden.
Dit was prima.
Bedenkelijk moraal, lul niet zo dom.
Wat ik een bedenkelijk moraal vind is om militairen met Chinese troep op pad te sturen. Met vesten die geen kogels weren. Met geweren die met elke afgevuurde kogel kunnen exploderen. Met nachtkijkers op pad sturen waarbij je in de nacht nog steeds geen steek ziet. Met gebrekkige communicatiemiddelen op pad sturen dat wel eens de dood kan betekenen voor de militairen. Met mortieren die kunnen exploderen. Dat is een bedenkelijk moraal.
Wat ook een bedenkelijk moraal is dat militairen voor hun eigen fucking veiligheid hun eigen materiaal moeten kopen omdat dat wel eens het verschil tussen leven en dood kan betekenen als het erop aankomt.
En een domme lul van een Pechtold die er nog 'pang pang' grappen over durft maken. Dat is een bedenkelijk moraal.
Thierry legt visueel heel helder bloot waar het bij defensie aan schort. Dat jou het je niet zint is je eigen probleem.
Waar is Hennis als je haar niet nodig hebtquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 17:07 schreef Sloggi het volgende:
Waar is een defecte mortiergranaat als je hem nodig hebt.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Waar is Hennis als je haar niet nodig hebt
Gewoon op haar ministers post in Den Haag![]()
![]()
Dat ben ik ook met je eens,maar een beetje populisme is niet erg anders zit iedereen zijn straatje schoon te vegen terwijl ze gewoon smerige handen hebbenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vind ik ook een regelrechte blunder. Maar dat kan gewoon mondeling, zonder camouflagevest.
Ja zoiets.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een poepluier uit een verzorgingstehuis vermoedelijk.
Het is mij te clownesk allemaal, Sap werd wat mij betreft ook terecht stevig aangepakt om dat gedoetje met een stekker toen.
Dat was ook eerder een poging tot humor die niet aansloeg. Het feit dat ze een stekker meenam was geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een poepluier uit een verzorgingstehuis vermoedelijk.
Het is mij te clownesk allemaal, Sap werd wat mij betreft ook terecht stevig aangepakt om dat gedoetje met een stekker toen.
Duh, ingewikkelder is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Thierry wil het 8 uur journaal halen. Dat mag, maar ben dan gewoon eerlijk.
Geheel terecht. En dat kan prima zonder dat te bespreken in tactische vesten. In het parlement.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat jij onsmakelijk vindt is niet zo interessant. Ik kan je verzekeren dat de ouders, familie, vrienden, collega's van deze militairen dit niet onsmakelijk vinden. Weet je wat ze wel onsmakelijk vinden? Al die hypocrieten van die andere partijen die net doen alsof ze van niks wisten.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:18 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Thierry wil het 8 uur journaal halen. Dat mag, maar ben dan gewoon eerlijk.
Dat komt wel gewoon uit. Staat los van Baudetje en zijn vestje.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat ben ik ook met je eens,maar een beetje populisme is niet erg anders zit iedereen zijn straatje schoon te vegen terwijl ze gewoon smerige handen hebben
Daar werd ze wel degelijk flink op aangepakt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat was ook eerder een poging tot humor die niet aansloeg. Het feit dat ze een stekker meenam was geen enkel probleem.
Letterlijk over lijken gaan inderdaad.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geheel terecht. En dat kan prima zonder dat te bespreken in tactische vesten. In het parlement.
Want dan doe je op een hele gore manier een gooi naar media-aandacht.
Dat was Linschoten ook, en die stond vorige week voor de rechter het kan verkeren.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 16:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kan toch niet, ze is al jaren de 'rising star' bij de VVD.
quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:15 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Beeld geeft extra kracht aan je argumenten.
Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden.
Dit was prima.
Bedenkelijk moraal, lul niet zo dom.
Wat ik een bedenkelijk moraal vind is om militairen met Chinese troep op pad te sturen. Met vesten die geen kogels weren. Met geweren die met elke afgevuurde kogel kunnen exploderen. Met nachtkijkers op pad sturen waarbij je in de nacht nog steeds geen steek ziet. Met gebrekkige communicatiemiddelen op pad sturen dat wel eens de dood kan betekenen voor de militairen. Met mortieren die kunnen exploderen. Dat is een bedenkelijk moraal.
Wat ook een bedenkelijk moraal is dat militairen voor hun eigen fucking veiligheid hun eigen materiaal moeten kopen omdat dat wel eens het verschil tussen leven en dood kan betekenen als het erop aankomt.
En een domme lul van een Pechtold die er nog 'pang pang' grappen over durft maken. Dat is een bedenkelijk moraal.
Thierry legt visueel heel helder bloot waar het bij defensie aan schort. Dat jou het je niet zint is je eigen probleem.
Omdat het niet gevat was en geen functie had. Niet omdat het niet zou mogen o.i.d.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar werd ze wel degelijk flink op aangepakt.
En wat mij betreft ook logisch. Dit hoort niet op deze manier in de kamer. Ook niet als je balletje, balletje wilt spelen of iets over scherfvesten wilt roepen.
twitter:EenVandaag twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 18:23:13'De verwachting is dat @jeaninehennis zal opstappen, maar dat is nog niet zeker', aldus @remkotheulings vanuit Den… https://t.co/4X6KzJ05Ip reageer retweet
Zal toch ook einde oefening zijn voor haar gehele Haagse carrière dan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:27 schreef richolio het volgende:
Kan toch haast niet anders nu dan dat ze opstapt? Het zal me verbazen althans
Joh, het mag natuurlijk. Maar het gaat tegen de gedachte van een beschaafd debat in de volksvertegenwoordiging in.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:23 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Omdat het niet gevat was en geen functie had. Niet omdat het niet zou mogen o.i.d.
De 1e kamer is er nogquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zal toch ook einde oefening zijn voor haar gehele Haagse carrière dan.
Neuh, die vinden wel wat.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien weer terug naar de Europese Commissie of een burgemeesterspost.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Zou ik overigens ook ietwat overdreven vinden.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Neuh, dat zou te makkelijk zijn voor de oppositie.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet minister in een volgend kabinet toch, vrees ik.
Waarom zouden die daar op blijven stemmen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:32 schreef Hexagon het volgende:
De VVD kan overigens ook weinig anders. Soldaten zijn een belangrijk deel van hun achterban.
Het zijn allemaal ratten. Denk jij echt dat de VVD, PVDA etc niet op de hoogte waren van de armoedige omstandigheden in Mali?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, het mag natuurlijk. Maar het gaat tegen de gedachte van een beschaafd debat in de volksvertegenwoordiging in.
Dat de omstandigheden daar niet geweldig zijn, dat weet iedereen. Maar als Defensie dat niet aankan, dan hadden ze dat moeten zeggen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:33 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het zijn allemaal ratten. Denk jij echt dat de VVD, PVDA etc niet op de hoogte waren van de armoedige omstandigheden in Mali?
Dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:34 schreef maryen65 het volgende:
Ik hoop dat ik een fijne avond tegemoet ga
Die baudet klinkt als de man die de intro van de snorkels doet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat komt wel gewoon uit. Staat los van Baudetje en zijn vestje.
Defensie had dat kunnen zeggen, misschien hebben ze dat ook wel gedaan, misschien niet, maakt allemaal niet uit omdat iedereen het antwoord als wist.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat de omstandigheden daar niet geweldig zijn, dat weet iedereen. Maar als Defensie dat niet aankan, dan hadden ze dat moeten zeggen.
Nee zeggen is natuurlijk geen optie dat heeft internationaal weer gevolgen.Nederland wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zittenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat de omstandigheden daar niet geweldig zijn, dat weet iedereen. Maar als Defensie dat niet aankan, dan hadden ze dat moeten zeggen.
Gebeurt zelden maar dit ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 18:39 schreef hpeopjes het volgende:
Het totale defensiebudget is 9 miljard euro. Als het je met dat budget niet eens lukt om anderhalve man en een paardenkop met succes in Mali te stationeren, dan is er dus iets heel erg mis. En ik weet ook wel wat, maar dat laat ik de lezer liever zelf uitvinden.
Extragratis tip: kijk eens naar de personeelskosten en de gemiddelde leeftijd van de defensie-ambtenaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |