Trump is eindverantwoordelijk als President. That's it. Lekken heb je altijd, maar veel meer in een slecht draaiend Witte Huis. Trump bewijst alleen mar dat hij het niet onder controle heeft. Het presidentschap is niet eenvoudig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Integendeel, je gaat er a priori vanuit dat alles aan Trump ligt. Dat maakt een wat objectievere kijk op de zaken onmogelijk. Spreken over projectie is sowieso onzinnig aangezien ik het nota bene opneem voor Trump.
Je tweede alinea is een volstrekte non sequitur. Het lekken van gesprekken tussen staatshoofden kent voor zover ik weet geen precedent. Dat wordt op generlei wijze gelegitimeerd doordat de president met vingertjes wijst.
Dat is het cirkeltje waarin we blijven draaien natuurlijk.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Trump moet kapot en alle middelen zijn daarbij wat mij betreft geoorloofd.
En heel wat Trump aanhangers geloven dat z'n tegenstanders dat doen, alle middelen aanwenden om hem kapot te maken. Daarom ben ik benieuwd naar de reacties als hij impeached wordt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Trump moet kapot en alle middelen zijn daarbij wat mij betreft geoorloofd.
Ik zie de man liever een Ceaucescu behandeling krijgen. Dat hij zich toe laat juichen en ineens boegeroep hoort.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Trump heeft de media de oorlog verklaard en journalisten bestempelt als vijand van het volk. Daarmee is hij mijns inziens een grens overschreden en is dus alles (binnen de wettelijke kaders) geoorloofd om een einde te maken aan zijn regime.
Trump loopt continu te zagen aan de stoelpoten van de democratie. De man vormt een gevaar en verdient het derhalve niet om dit ambt te bekleden.
Dat zijn dezelfde aanvallen die tijdens de campagne niet werkten, dus waarom zou dat nu opeens wel werken?quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Trump heeft de media de oorlog verklaard en journalisten bestempelt als vijand van het volk. Daarmee is hij mijns inziens een grens overschreden en is dus alles (binnen de wettelijke kaders) geoorloofd om een einde te maken aan zijn regime.
Trump loopt continu te zagen aan de stoelpoten van de democratie. De man vormt een gevaar en verdient het derhalve niet om dit ambt te bekleden.
Trump lekt zelf?quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde aanvallen die tijdens de campagne niet werkten, dus waarom zou dat nu opeens wel werken?
Als je Trump weg wilt krijgen kun je hem veel beter negeren buiten de officiele presidentiele persmomenten en op zijn eigen zwaard laten vallen. Dat waren de momenten in de campagne dat hij het zwakst was, als de media geen aandacht gaf. Dan ging hij zelf belastend materiaal over zichzelf lekken om weer in de headlines te komen.
Ik geloof dat je net als Trump in de misplaatste veronderstelling leeft dat we in campagnetijd zitten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde aanvallen die tijdens de campagne niet werkten, dus waarom zou dat nu opeens wel werken?
Als je Trump weg wilt krijgen kun je hem veel beter negeren buiten de officiele presidentiele persmomenten en op zijn eigen zwaard laten vallen. Dat waren de momenten in de campagne dat hij het zwakst was, als de media geen aandacht gaf. Dan ging hij zelf belastend materiaal over zichzelf lekken om weer in de headlines te komen.
http://www.politico.com/m(...)jury-215463?lo=ap_c1quote:White House special counsel Kellyanne Conway daubed the airwaves with her usual dudgeon Thursday night and Friday morning, protesting in TV interviews that special counsel Robert Mueller's investigation—now issuing subpoenas from a grand jury—has become a "fishing expedition."
For a change, Conway's dudgeon was defensible. Once impaneled, any grand jury can sail the seven seas for months or years trawling for big fish, shellfish, pinnipeds, cetaceans—even kelp, and algae blooms should it be so moved. In the event that space travel proves feasible, nothing will stop grand juries from touring the planets on a quest to serve subpoenas. If a portal into the fifth dimension ever makes itself apparent, grand juries will mount expeditions there, too.
The Constitution plus decades of judicial precedent have endowed grand juries with legal superpowers. The Supreme Court has ruled that a grand jury "does not depend on a case or controversy for power to get evidence, but can investigate merely on suspicion that the law is being violated, or even just because it wants assurance that it is not." [Emphasis added.] In another case, the court held that a grand jury can operate independently of "questions of propriety or forecasts of probable results" and elsewhere that a grand jury investigation isn't complete "until every available clue has been run down and all witnesses examined in every proper way to find if a crime has been committed."
In short, every grand jury is a fishing expedition. Mueller can start with Russia, his original mandate, but he can take his investigation wherever he finds crime. That's right, the bass fisherman could come home with a swordfish. Or even a sword.
alleen de in zijn ogen fake news media he. fox and friends en breitbart niet.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Tot die hem ook zat zijn. Het scenario dat Speknek schetst.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:32 schreef FlipjeHolland het volgende:
[..]
alleen de in zijn ogen fake news media he. fox and friends en breitbart niet.
trump kent maar één waarheid en dat is de zijne. als je die tegenspreekt dan moet je kapot.
Uit die transcripts bleek ook dat hij gelogen had over zijn gesprek met de premier van Mexico.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:44 schreef Ulx het volgende:
Wat stond er nou voor schadelijks in die tramscripts? Hooguit dat Trump een slappe zak hooi is die zich niet voorbereidde op de gesprekken en daarom overkwam als brugklasser met ADHD die in discussie ging met mensen die een maatje of vier te groot voor hem waren en de discussies bruut verloor.
Maar dat komt toch niet als verrassing? Dat Trump een pushover is in plaats van The Great Negotiator is al heel lang duidelijk.
Lol, dit wordt juist gedaan om de waardigheid van het instituut te beschermen en te verdedigen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, het grote probleem is Trumplul zelf, wat er uit die leaks naar buiten komt is daar alleen een illustratie van.
Maar de reputatie van het Witte Huis en daarmee de hele VS lijdt eronder, juist onder al dat gelek, omdat vertrouwelijke gesprekken kennelijk niet vertrouwelijk worden behandeld en zomaar op straat belanden, wanneer "men" denkt dat dat nodig is.
Het verlangen om Trumplul te beschadigen is bij sommige WH-medewerkers groter dan de wens om de waardigheid van het instituut te beschermen en verdedigen.
Wikileaks staat aan de kant van Rusland. Er komt een tijd waarin oom Donald gedropt wordt als een baksteen door Rusland.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh vast, hopelijk krijgt Trump het Witte Huis snel stabiel.
Hij heeft gelukkig wikileaks nog aan zijn kant staan.
Als je Obama een moslim uit Kenia noemt en Hillary een misdadiger die je de gevangenis in wil stoppen, dan ben je wat mij betreft al lang op dat niveau gekomen waarin alles toegestaan is.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:09 schreef Nintex het volgende:
Het betekent niet dat je geen kritiek mag hebben op Trump, maar je moet wel even nadenken wat het inhoud als je zegt dat alles 'geoorloofd' is en waar dat uiteindelijk tot gaat leiden. Iemand die een gun pakt en hem neer schiet?
Obstruction of justice. Zijn ontslag van Comey en het laten liegen van Trump Jr. zijn vergelijkbaar (of zelfs zwaarder) in obstruction of justice feiten dan waar de impeachment processen van Nixon en Clinton voor zijn gestart. De impeachment ging alleen niet gebeuren vanwege het Republikeins geleide Huis en Senaat. Maar nu McCain zijn duim omlaag naar de Whip heeft gegeven, en als Trump de kant kiest van Bannon over Kelly en McMaster (en ongetwijfeld daarna Sessions wipt), dan zullen ongetwijfeld heel wat meer Republikeinen van het schip afspringen.quote:
Dat scenario is logisch, ik denk dat het wel klopt wat je schrijft. Alleen verwacht ik dat het onderzoek van Mueller nog wel even duurt. En dat men pas daarna Trump met pek en veren de Potomac in jonast.quote:Op zondag 6 augustus 2017 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Obstruction of justice. Zijn ontslag van Comey en het laten liegen van Trump Jr. zijn vergelijkbaar (of zelfs zwaarder) in obstruction of justice feiten dan waar de impeachment processen van Nixon en Clinton voor zijn gestart. De impeachment ging alleen niet gebeuren vanwege het Republikeins geleide Huis en Senaat. Maar nu McCain zijn duim omlaag naar de Whip heeft gegeven, en als Trump de kant kiest van Bannon over Kelly en McMaster (en ongetwijfeld daarna Sessions wipt), dan zullen ongetwijfeld heel wat meer Republikeinen van het schip afspringen.
Er is het sterke vermoeden dat iemand in het Witte Huis zit die misdadige, criminele dingen heeft gedaan. Laten wel zijn, het is nog niet bewezen. Dat kan altijd nog komen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:44 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Uit die transcripts bleek ook dat hij gelogen had over zijn gesprek met de premier van Mexico.
Ieder weldenkend mens weet nu wel dat oom Donald voortduren liegt, maar het is belangrijk om daar keer op keer op te wijzen.
Ik vind het wel goed dat er gelekt wordt als er duidelijk een misdadiger bezit heeft genomen van het Witte Huis.
Congress en Senate mogen "high crimes and misdemeanors" zelf definieeren, in principe kan het liegen al als zodanig bestempelt worden. Het hoeft geen misdaad per se te zijn, er moet de politieke wil aanwezig zijn.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:18 schreef Ulx het volgende:
Impeachment op basis van wat?
Ik denk dat we nog wel een jaartje mogen genieten van verhoor na verhoor en subpoenas en leaks en ratten die het zinkende schip verlaten. En dat daarna pas, als Mueller klaar is, dan pas gaat de show beginnen.
Tegen die tijd heeft Trump ook weinig bekenden of vrienden meer over in het Congres. De combinatie van niets presteren en een shitload aan echt slecht nieuws....
Er is in de gelekte transcripts niets te vinden dat een gevaar voor de democratie zou zijn. Als hij nou met een oorlog tegen Mexico zou dreigen of iets dergelijks zou je nog van een zwaarwegend motief kunnen spreken.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lol, dit wordt juist gedaan om de waardigheid van het instituut te beschermen en te verdedigen.
Een president die voortdurend liegt, bedriegt en bedreigt is een aanslag op de democratie.
Duh, maar dat willen ze pas doen als er echt keihard bewijs is.quote:Op zondag 6 augustus 2017 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Congress en Senate mogen "high crimes and misdemeanors" zelf definieeren, in principe kan het liegen al als zodanig bestempelt worden. Het hoeft geen misdaad per se te zijn, er moet de politieke wil aanwezig zijn.
Ik dacht dat liegen, bedriegen, en bedreigen een vereiste is in de politiek? Overigens heeft Trump nog niet zoveel gelogen en bedrogen, of iemand echt bedreigd, het gaat meer om roddel, achterklap en onbeschoft gedrag.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lol, dit wordt juist gedaan om de waardigheid van het instituut te beschermen en te verdedigen.
Een president die voortdurend liegt, bedriegt en bedreigt is een aanslag op de democratie.
Trump heeft nog niet zoveel gelogen? Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op zondag 6 augustus 2017 18:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik dacht dat liegen, bedriegen, en bedreigen een vereiste is in de politiek? Overigens heeft Trump nog niet zoveel gelogen en bedrogen, of iemand echt bedreigd, het gaat meer om roddel, achterklap en onbeschoft gedrag.
Zo kan je over elke President een lijstje maken, ik vind het meer onder de noemer roddel en achterklap al dan niet onbeschaft gedrag passen, dan echt keihard liegen zoals ene B. Clinton deed.quote:Op zondag 6 augustus 2017 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump heeft nog niet zoveel gelogen? Onder welke steen heb jij geleefd?
Trump's lies
Volg je de Amerikaanse politiek überhaupt wel?quote:Op zondag 6 augustus 2017 18:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zo kan je over elke President een lijstje maken, ik vind het meer onder de noemer roddel en achterklap al dan niet onbeschaft gedrag passen, dan echt keihard liegen zoals ene B. Clinton deed.
Hoezo?quote:Op zondag 6 augustus 2017 18:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volg je de Amerikaanse politiek überhaupt wel?
Tenzij je een radicale herdefinitie van het concept liegen voorstaat kun je toch niet met droge ogen beweren dat Trump niet aan de lopende band glashard liegt. Lees even terug wat hij na zijn gesprek met Niets beweerde en lees dan het transcript van dat gesprek om maar eens wat te noemen.quote:
Zeer interessant. Maar...., belangrijk vraag, is het al bewezen authentiek te zijn? En als het over dit gaat: https://www.theguardian.c(...)nscripts-border-wallquote:Op zondag 6 augustus 2017 19:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tenzij je een radicale herdefinitie van het concept liegen voorstaat kun je toch niet met droge ogen beweren dat Trump niet aan de lopende band glashard liegt. Lees even terug wat hij na zijn gesprek met Niets beweerde en lees dan het transcript van dat gesprek om maar eens wat te noemen.
Dat kun jij best vinden, maar feit blijft dat Trump aan de lopende blijft liegen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 18:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zo kan je over elke President een lijstje maken, ik vind het meer onder de noemer roddel en achterklap al dan niet onbeschaft gedrag passen, dan echt keihard liegen zoals ene B. Clinton deed.
B. Clinton op live televisie!quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kun jij best vinden, maar feit blijft dat Trump aan de lopende blijft liegen.
En kom maar op met die lijstjes van andere presidenten.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik snap het enthousiasme van DeParo wel. Die denkt nog steeds dat Trump de beste vriend van Israël is.
Ik heb nergens beweerd dat andere presidenten nooit logen. Het ging vooral om de mate waarin.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
B. Clinton op live televisie!
Nixon werd er voor gedwongen op te stappen.
Reagan gaf op live televisie toe te hebben gelogen.
Oh, maar Trump liegt aan de lopende band live op televisie.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
B. Clinton op live televisie!
Nixon werd er voor gedwongen op te stappen.
Reagan gaf op live televisie toe te hebben gelogen.
Maar kom op, kan je dat echt gelieg noemen, alsof iemand in de kroeg staat op te scheppen over zichzelf, zo zie ik het, maar ok, een loopje met de waarheid, dat lijkt me helder alhoewel ik dat gesprek met de Mexicaanse President juist in zijn voordeel vond spreken maar ok verder.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:24 schreef Monolith het volgende:
Het zijn ook vaak gewoon aantoonbaar onjuiste feitelijke claims. 'Sinds president X heeft er nooit iemand zoveel wetten getekend in de eerste 6 maanden!'. Als dat geen leugen is, dan weet ik het ook niet meer.
Oh? Waar?quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nergens beweerd dat andere presidenten nooit logen. Het ging vooral om de mate waarin.
Bovendien had jij Trump naar eigen zeggen nog niet op leugens kunnen betrappen. Een lachwekkende bewering, die al onderuit is gehaald.
Ach, ik vind de 'leugens' van Trump, als je zo echt wilt noemen, niet veel anders dan het gepoch tijdens een campagne waar kandidaten zo vaak op onwaarheden worden betrapt, of je dat echt gelieg moet noemen vraag ik me af, niet vergelijkbaar met de genoemde Presidenten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh, maar Trump liegt aan de lopende band live op televisie.
Een loopje met de waarheid nemen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:31 schreef Monolith het volgende:
Trump liegt inderdaad niet. Zijn uitspraken zijn alleen nogal vaak in strijd met de waarheid. Zoals ik al zei, alleen als je een radicale herdefinitie van liegen voorstaat kun je dit soort zaken met droge ogen beweren.
Ja uitspraken doen die strijdig zijn met de waarheid, dat noemen we gewoon liegen hoor. Maar waarom wring je je zo krampachtig in allerlei bochten en probeer je het onderwerp te verschuiven naar 'maar hullie doen het ook!'?quote:
Boe-hoe. Leugens over totale non-issues.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:24 schreef Monolith het volgende:
Het zijn ook vaak gewoon aantoonbaar onjuiste feitelijke claims. 'Sinds president X heeft er nooit iemand zoveel wetten getekend in de eerste 6 maanden!'. Als dat geen leugen is, dan weet ik het ook niet meer.
Glasharde leugens met als doel verlaging van de levensstandaard. Wat is erger?twitter:BarackObama twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 19:33:1497 percent of climate scientists agree: Climate change is real and man-made. #ActOnClimate https://t.co/UaCZus7uv6 reageer retweet
NYT houdt een mooi overzicht bijquote:Op zondag 6 augustus 2017 19:26 schreef Mike het volgende:
Het is objectief heel goed aan te tonen dat Trump meer dan wie ook een loopje neemt met de feiten. Ik vraag me overigens af of hij dat altijd zelf doorheeft. Als hij bv zegt dat er veel meer mensen bij z'n inauguratie waren dan die bij Obama, wat aantoonbaar onjuist is, dan denk ik echt dat hij zelf gelooft dat het zo is. Dat maakt het eigenlijk alleen maar enger, zo'n president.
Dat klopt, is zeker geen vrijbrief, maare hebt leugens en je hebt leugens, ik vind het een groot verschil met wat 'hullie' hebben gedaan tot dusverre, over de omvang van Trump's 'leugens' daarentegen vormt hij weer zijn eigen treurige categorie. Maar aan de andere kant laat het ook weer zien hoe gespleten Amerika momenteel is want het zal een bepaalde helft van de Amerikanen hun reet roesten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja uitspraken doen die strijdig zijn met de waarheid, dat noemen we gewoon liegen hoor. Maar waarom wring je je zo krampachtig in allerlei bochten en probeer je het onderwerp te verschuiven naar 'maar hullie doen het ook!'?
Als alle presidenten liegen, dan is het toch geen probleem dat hij dat ook doet?
Afgezien van het feit dat sites als Politifact vrij helder aantonen dat Trump dat veel pathologischer doet dan bijvoorbeeld een Obama.
Ik probeer de leugen te zien, maar zie hem niet. Kun je me helpen?quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:38 schreef KrappeAuto het volgende:
In tegenstelling tot:Glasharde leugens met als doel verlaging van de levensstandaard. Wat is erger?twitter:BarackObama twitterde op vrijdag 22-01-2016 om 19:33:1497 percent of climate scientists agree: Climate change is real and man-made. #ActOnClimate https://t.co/UaCZus7uv6 reageer retweet
Het is een treurig overzicht, enerzijds dat Trump natuurlijk zich zo ontzettend te kijk zet af en toe, aan de andere kant dat de NYT dit bij geen enkele andere President heeft gedaan maar bij Trump wel, wat dat betreft heeft Trump in een ding gelijk, de Amerikaanse media is verre van objectief.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:39 schreef speknek het volgende:
[..]
NYT houdt een mooi overzicht bij
[ afbeelding ]
https://www.nytimes.com/i(...)rumps-lies.html?_r=0
Ook een aardige:
[ afbeelding ]
Slechts dertig procent van zijn uitspraken heeft enige waarheid, en hij liegt meer dan dat hij feitelijke waarheden vertelt.
Dat 97% van klimaatswetenschappers zou denken dat de huidige klimaatsverandering hoofdzakelijk door de mens wordt veroorzaakt is de centrale leugen van de klimaatshysterie en al talloze keren debunked.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik probeer de leugen te zien, maar zie hem niet. Kun je me helpen?
Onzin, het valt bij oom Donald zo ontzettend veel op. Het begon al met het "birth certificate" verhaal.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is een treurig overzicht, enerzijds dat Trump natuurlijk zich zo ontzettend te kijk zet af en toe, aan de andere kant dat de NYT dit bij geen enkele andere President heeft gedaan maar bij Trump wel, wat dat betreft heeft Trump in een ding gelijk, de Amerikaanse media is verre van objectief.
Ah, nu heb je weer leugens en leugens. Dan zijn we in ieder geval aangekomen op het punt dat je accepteert dat je Trump daadwerkelijk aan de lopende band liegt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat klopt, is zeker geen vrijbrief, maare hebt leugens en je hebt leugens, ik vind het een groot verschil met wat 'hullie' hebben gedaan tot dusverre, over de omvang van Trump's 'leugens' daarentegen vormt hij weer zijn eigen treurige categorie. Maar aan de andere kant laat het ook weer zien hoe gespleten Amerika momenteel is want het zal een bepaalde helft van de Amerikanen hun reet roesten.
Misschien was het wel niet nodig?quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is een treurig overzicht, enerzijds dat Trump natuurlijk zich zo ontzettend te kijk zet af en toe, aan de andere kant dat de NYT dit bij geen enkele andere President heeft gedaan maar bij Trump wel, wat dat betreft heeft Trump in een ding gelijk, de Amerikaanse media is verre van objectief.
Ah, en daar moeten wij jouw woord voor nemen? Sounds legit.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:43 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat 97% van klimaatswetenschappers zou denken dat de huidige klimaatsverandering hoofdzakelijk door de mens wordt veroorzaakt is de centrale leugen van de klimaatshysterie en al talloze keren debunked.
Het valt op omdat het ook elke keer met mooie chocoladeletters wordt benoemd.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:43 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Onzin, het valt bij oom Donald zo ontzettend veel op. Het begon al met het "birth certificate" verhaal.
Als je het heel feitelijk bekijkt, inderdaad, dan zijn het leugens. Maar zoals ik al zei dan kan je iedereen wel gaan beschuldigen van liegen. Je hebt nu eenmaal verschillende categorieen van liegen. Mag je vervelend vinden. Approval ratings van dezelfde peilingen die er zo fantastisch naast zaten bij de vorige verkiezingen?quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah, nu heb je weer leugens en leugens. Dan zijn we in ieder geval aangekomen op het punt dat je accepteert dat je Trump daadwerkelijk aan de lopende band liegt.
Het valt overigens wel tegen hoezeer 'de helft van Amerika dat aan hun reet roest'. Zijn approval ratings zijn sinds de verkiezingen toch pakweg nog weer een procent of 10-15 gekelderd en die waren al dramatisch laag.
Ach, als media meer geintresseerd is in de kleur van de sokken van een President dan in daadwerkelijk beleid, waar hebben we het dan nog over.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Misschien was het wel niet nodig?
Kan je nagaan heh, deden ze niet bij George W. Iemand die alom gezien wordt als een van de slechtste presidenten van de laatste honderd jaar.
Dat valt wel mee, Clinton won tenslotte de meeste stemmen van de kiezers dus zo ver zaten ze er blijkbaar niet naast. Dat het EC anders uitpakte is een ander verhaal.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je het heel feitelijk bekijkt, inderdaad, dan zijn het leugens. Maar zoals ik al zei dan kan je iedereen wel gaan beschuldigen van liegen. Je hebt nu eenmaal verschillende categorieen van liegen. Mag je vervelend vinden. Approval ratings van dezelfde peilingen die er zo fantastisch naast zaten bij de vorige verkiezingen?
quote:The probe of Russian interference in the U.S. election and possible collusion by associates of President Donald Trump is not a “fishing expedition,” the Justice Department official who launched it said.
quote:In general, the presence of a grand jury doesn’t say anything about the likelihood of an indictment, Rosenstein said. “It’s just a tool that we use
like any other tool in the course of our investigations,” he said on “Fox News Sunday.”
quote:“It’s an appropriate way to gather documents, sometimes to bring witnesses in, to make sure that you get their full testimony,” Rosenstein said.
quote:“The special counsel is subject to the rules and regulations of the Department of Justice, and we don’t engage in fishing expeditions,” said Rosenstein, who has more than 25 years of experience working in the Justice Department through Republican and Democratic administrations.
quote:Asked about Trump’s West Virginia speech, in which he said “prosecutors should be looking at Hillary Clinton’s 33,000 deleted emails,” Rosenstein drew a line between the president’s public and private communications.
“If the president wants to give orders to us in the department, he does that privately,” Rosenstein said. “I can tell you, the president has not directed us to investigate particular people.”
Dat is geen leugen. Dat is ontzettend vaak onderzocht door wetenschappers en zijn zijn bijn unaniem in hun oordeel dat de huidige klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt. Het is totaal niet controversieel.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:43 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dat 97% van klimaatswetenschappers zou denken dat de huidige klimaatsverandering hoofdzakelijk door de mens wordt veroorzaakt is de centrale leugen van de klimaatshysterie en al talloze keren debunked.
Nou zegt ie dat technisch gezien niet, maar de studie waar hij misschien dat cijfer vandaan heeft, heeft kritiek gehad op de methode. Dat is en niet debunked en niet de enige studie, zie ookquote:Op zondag 6 augustus 2017 19:43 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Kortom, Trump roept wat en er gebeurt niets want hij doet eigenlijk niets behalve in het openbaar roepen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:50 schreef dellipder het volgende:
Rosenstein heeft een interview gedaan bij Fox News.
Onder andere Bloomberg heeft ghieraan een artikel gewijd.
Rosenstein Says Trump Russia Probe Is Not a ‘Fishing Expedition’
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Je hoeft mij niet te geloven, je kunt allerlei opiniepeilingen onder klimaatswetenschappers bekijken om te zien dat de consensus (veel) lager ligt dan 97% en dat ze ook aangeven over een aantal andere mogelijke oorzaken vrijwel niets weten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, en daar moeten wij jouw woord voor nemen? Sounds legit.
Dat doen we toch allemaal? Dat Trump een idioot is dat weten we allemaal, maar laten we ophouden met te doen alsof de Amerikaanse media zo objectief is, ze bestrijden Trump en dat valt niet te verdedigen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, Clinton won tenslotte de meeste stemmen van de kiezers dus zo ver zaten ze er blijkbaar niet naast. Dat het EC anders uitpakte is een ander verhaal.
Maar goed, op die manier blijven we aan de gang, verander de definitie van iets naar willekeur en vroeg of laat rolt er iets uit wat voor jouw gevoel klopt.
Ja maar zo steek je de discussie niet in vriend. Je komt hier binnen walsen door glashard te ontkennen dat Trump liegt. Dan verschuif je de doelpalen een keer of dertig om uit te komen op 'ja maar hoe zij liegen is erger!!'. Dat was niet wat je oorspronkelijk beweerde.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je het heel feitelijk bekijkt, inderdaad, dan zijn het leugens. Maar zoals ik al zei dan kan je iedereen wel gaan beschuldigen van liegen. Je hebt nu eenmaal verschillende categorieen van liegen. Mag je vervelend vinden.
Gemiddelde afwijking van pakweg 2 procentpunt, dus dan zit je op 35-39% approval.quote:Approval ratings van dezelfde peilingen die er zo fantastisch naast zaten bij de vorige verkiezingen?
Nog steeds geen onderbouwing van je bewering alleen meer blabla van jou dus.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:52 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te geloven, je kunt allerlei opiniepeilingen onder klimaatswetenschappers bekijken om te zien dat de consensus (veel) lager ligt dan 97% en dat ze ook aangeven over een aantal andere mogelijke oorzaken vrijwel niets weten.
Sowieso is het wel lachwekkend dat klimaatswetenschappers zulke boude voorspellingen doen, omdat het klimaat een zeer complex systeem is dat zich afspeelt in de velden van natuurkunde (inclusief astrofysica), scheikunde, geologie, enzovoort. In elk veld heb je weer zaken die men slecht begrijpt en dingen waarvan we nog niet weten dat ze bestaan, laat staan hoe ze werken.
We weten pas ook sinds recent hoe wolken werken bijvoorbeeld.
Of je kunt natuurlijk als een makke schaap meestromen met de zoveelste linkse leugen.
Wie doet dat dan?quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doen we toch allemaal? Dat Trump een idioot is dat weten we allemaal, maar laten we ophouden met te doen alsof de Amerikaanse media zo objectief is
Een van de belangrijkste taken van de media is om de machthebber te 'bestrijden'.quote:, ze bestrijden Trump en dat valt niet te verdedigen.
Door te rapporteren wat er gebeurt bestrijden ze de President? Dat is toch wel een gevalletje omgekeerde wereld in een land waar de pers geacht word de uitvoerende macht te controleren. 4th Estate en zo, ooit van gehoord?quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doen we toch allemaal? Dat Trump een idioot is dat weten we allemaal, maar laten we ophouden met te doen alsof de Amerikaanse media zo objectief is, ze bestrijden Trump en dat valt niet te verdedigen.
Klopt in mijn ogen liegt hij ook niet, althans niet anders dan het eerdere kroeg-voorbeeld, en ja zij liegen erger. Zeer relevant wat mij betreft.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja maar zo steek je de discussie niet in vriend. Je komt hier binnen walsen door glashard te ontkennen dat Trump liegt. Dan verschuif je de doelpalen een keer of dertig om uit te komen op 'ja maar hoe zij liegen is erger!!'. Dat was niet wat je oorspronkelijk beweerde.
Ik denk dat je het niet helemaal hebt begrepen.quote:Gemiddelde afwijking van pakweg 2 procentpunt, dus dan zit je op 35-39% approval.
Wij allemaal.quote:
Grapje zeker?quote:Een van de belangrijkste taken van de media is om de machthebber te 'bestrijden'.
Wat dit betreft, inderdaad. Er zijn natuurlijk de rechtszaken en de oproep en uiteindelijk het instellen van onderzoekscommissies.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, Trump roept wat en er gebeurt niets want hij doet eigenlijk niets behalve in het openbaar roepen.
Het rapporteren van wat er gebeurt wordt wel heel erg vanuit een en dezelfde hoek gedaan, de media liegt niet hoor dat zie je mij niet zeggen, maar eerlijk zijn ze evenmin.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Door te rapporteren wat er gebeurt bestrijden ze de President? Dat is toch wel een gevalletje omgekeerde wereld in een land waar de pers geacht word de uitvoerende macht te controleren. 4th Estate en zo, ooit van gehoord?
Nee, dat is op instigatie van Congress of Senaat. De President heeft hier geen invloed op.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat dit betreft, inderdaad. Er zijn natuurlijk de rechtszaken en de oproep en uiteindelijk het instellen van onderzoekscommissies.
Alleen het laatste is indirect op instigatie van de Amerikaanse president.
Niemand. Is ook altijd genieten als de CNN-stroman van stal wordt gehaald hier. Niemand kijkt die zender, maar blijkbaar strooit 't alsnog allemaal ons zand in de ogen. Users in dit topic schijnen notoire verdedigers of volgers van de 'Amerikaanse mainstreammedia' te zijn, ook al lees ik het nergens terug.quote:
Ik zeg ook indirect.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is op instigatie van Congress of Senaat. De President heeft hier geen invloed op.
Ze zijn niet eerlijk. Ok, hoe zijn ze niet eerlijk dan? Hoe moet een journalist dan wel beschrijven dat de President aan de lopende band liegt?quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het rapporteren van wat er gebeurt wordt wel heel erg vanuit een en dezelfde hoek gedaan, de media liegt niet hoor dat zie je mij niet zeggen, maar eerlijk zijn ze evenmin.
Hetzelfde als wat de Duitse media heeft gedaan met dat vluchtelingenverhaal, het heel erg benadrukken van positieve verhalen en tegenstanders neerzetten als radicale idioten, was laatst nog een interessant onderzoek over en wakkerde ook een discussie in de media aan hoe objectief er eigenlijk word bericht.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zijn niet eerlijk. Ok, hoe zijn ze niet eerlijk dan? Hoe moet een journalist dan wel beschrijven dat de President aan de lopende band liegt?
Geen invloed op. Dus ook niet indirect. Uitvoerende macht - Wetgevende macht. Daar zit verschil tussen, geeft niets als je dat niet begrijpt, dat doet Trump tenslotte ook niet.quote:
Je formuleert dit niet goed.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het rapporteren van wat er gebeurt wordt wel heel erg vanuit een en dezelfde hoek gedaan, de media liegt niet hoor dat zie je mij niet zeggen, maar eerlijk zijn ze evenmin.
Is dit ook een leugen of gewoon 'kroegpraat'?quote:
Toch wel opmerkelijk hoe in vrijwel elk topic je er altijd spectaculair naast zit. Moet toch een soort talent zijn.quote:Grapje zeker?
Ok, dus je maakt een verbinding die er niet is en zegt "Zie je wel!".quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat de Duitse media heeft gedaan met dat vluchtelingenverhaal, het heel erg benadrukken van positieve verhalen en tegenstanders neerzetten als radicale idioten, was laatst nog een interessant onderzoek over en wakkerde ook een discussie in de media aan hoe objectief er eigenlijk word bericht.
Geen invloed op het proces, inderdaad.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen invloed op. Dus ook niet indirect. Uitvoerende macht - Wetgevende macht. Daar zit verschil tussen, geeft niets als je dat niet begrijpt, dat doet Trump tenslotte ook niet.
De enige keer dat we deze discussie hier gevoerd hebben over de 97%-claim werd ik aangevallen en toen men eigenlijk wel in zag dat 97% onzin was werd er geclaimd dat er in ieder geval ''wel een brede consensus was''.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:45 schreef Monolith het volgende:
Kan die onzindiscussie die KrappeAutist hier nou al een keer of dertig heeft verloren en volkomen offtopic is niet lekker achterwege blijven?
Wie?quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je formuleert dit niet goed.
De belangrijkste nieuwszenders afgezien van Fox news en de belangrijkste dagbladen zoals de New York Times en de Washington Post zijn heel erg partijdig,
Heb je al bijvoorbeeld iets in de media vernomen over de zogenaamde 'talking points' tussen de Washington Post en de DOJ en de FBI?
FOX news is geen nieuwszender. Feit. En ook niet onpartijdig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je formuleert dit niet goed.
De belangrijkste nieuwszenders afgezien van Fox news en de belangrijkste dagbladen zoals de New York Times en de Washington Post zijn heel erg partijdig,
Heb je al bijvoorbeeld iets in de media vernomen over de zogenaamde 'talking points' tussen de Washington Post en de DOJ en de FBI?
Dat is niet de strekking van mijn bericht, maar je doet maar.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FOX news is geen nieuwszender. Feit. En ook niet onpartijdig.
De media bestrijden Trump niet. Ze controleren de macht,en dat is precies wat de media geacht worden te doen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doen we toch allemaal? Dat Trump een idioot is dat weten we allemaal, maar laten we ophouden met te doen alsof de Amerikaanse media zo objectief is, ze bestrijden Trump en dat valt niet te verdedigen.
Het is een constatering van een objectieve beschouwer. Ik vind Trump een idioot, ik vind de Amerikaanse media minstens zo verschrikkelijk, inclusief de NYT op dit moment.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus je maakt een verbinding die er niet is en zegt "Zie je wel!".
Nogmaals, HOE moet de pers dan omgaan met het feit, en dat is het, dat de President aan de lopende band liegt en onzin uitkraamt?
Dat is wat je zegt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:05 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dat is niet de strekking van mijn bericht, maar je doet maar.
Ze controleren 'hun' macht en dat gaat zelfs over politiek, en nee, dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De media bestrijden Trump niet. Ze controleren de macht,en dat is precies wat de media geacht worden te doen.
Ok, noem mij de stukken eens van de NYT die volgens jou niet in de haak zijn? Ik kan ze zo nakijken als abonneequote:Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is een constatering van een objectieve beschouwer. Ik vind Trump een idioot, ik vind de Amerikaanse media minstens zo verschrikkelijk, inclusief de NYT op dit moment.
Ik ben ook een subscr. maar ik heb op dit moment geen behoefte aan die moeite te doen, het is hier ook midden in de nacht, zoals ik al zei gaat het mij vooral om het perspectief.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, noem mij de stukken eens van de NYT die volgens jou niet in de haak zijn? Ik kan ze zo nakijken als abonnee
Als de president aan de lopende band liegt, dan moeten de media daar melding van maken. Zo simpel is het nou eenmaal. Dat is de belangrijkste taak van de pers.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze controleren 'hun' macht en dat gaat zelfs over politiek, en nee, dat is niet hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |