Klopt in mijn ogen liegt hij ook niet, althans niet anders dan het eerdere kroeg-voorbeeld, en ja zij liegen erger. Zeer relevant wat mij betreft.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja maar zo steek je de discussie niet in vriend. Je komt hier binnen walsen door glashard te ontkennen dat Trump liegt. Dan verschuif je de doelpalen een keer of dertig om uit te komen op 'ja maar hoe zij liegen is erger!!'. Dat was niet wat je oorspronkelijk beweerde.
Ik denk dat je het niet helemaal hebt begrepen.quote:Gemiddelde afwijking van pakweg 2 procentpunt, dus dan zit je op 35-39% approval.
Wij allemaal.quote:
Grapje zeker?quote:Een van de belangrijkste taken van de media is om de machthebber te 'bestrijden'.
Wat dit betreft, inderdaad. Er zijn natuurlijk de rechtszaken en de oproep en uiteindelijk het instellen van onderzoekscommissies.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kortom, Trump roept wat en er gebeurt niets want hij doet eigenlijk niets behalve in het openbaar roepen.
Het rapporteren van wat er gebeurt wordt wel heel erg vanuit een en dezelfde hoek gedaan, de media liegt niet hoor dat zie je mij niet zeggen, maar eerlijk zijn ze evenmin.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Door te rapporteren wat er gebeurt bestrijden ze de President? Dat is toch wel een gevalletje omgekeerde wereld in een land waar de pers geacht word de uitvoerende macht te controleren. 4th Estate en zo, ooit van gehoord?
Nee, dat is op instigatie van Congress of Senaat. De President heeft hier geen invloed op.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat dit betreft, inderdaad. Er zijn natuurlijk de rechtszaken en de oproep en uiteindelijk het instellen van onderzoekscommissies.
Alleen het laatste is indirect op instigatie van de Amerikaanse president.
Niemand. Is ook altijd genieten als de CNN-stroman van stal wordt gehaald hier. Niemand kijkt die zender, maar blijkbaar strooit 't alsnog allemaal ons zand in de ogen. Users in dit topic schijnen notoire verdedigers of volgers van de 'Amerikaanse mainstreammedia' te zijn, ook al lees ik het nergens terug.quote:
Ik zeg ook indirect.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is op instigatie van Congress of Senaat. De President heeft hier geen invloed op.
Ze zijn niet eerlijk. Ok, hoe zijn ze niet eerlijk dan? Hoe moet een journalist dan wel beschrijven dat de President aan de lopende band liegt?quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het rapporteren van wat er gebeurt wordt wel heel erg vanuit een en dezelfde hoek gedaan, de media liegt niet hoor dat zie je mij niet zeggen, maar eerlijk zijn ze evenmin.
Hetzelfde als wat de Duitse media heeft gedaan met dat vluchtelingenverhaal, het heel erg benadrukken van positieve verhalen en tegenstanders neerzetten als radicale idioten, was laatst nog een interessant onderzoek over en wakkerde ook een discussie in de media aan hoe objectief er eigenlijk word bericht.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zijn niet eerlijk. Ok, hoe zijn ze niet eerlijk dan? Hoe moet een journalist dan wel beschrijven dat de President aan de lopende band liegt?
Geen invloed op. Dus ook niet indirect. Uitvoerende macht - Wetgevende macht. Daar zit verschil tussen, geeft niets als je dat niet begrijpt, dat doet Trump tenslotte ook niet.quote:
Je formuleert dit niet goed.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het rapporteren van wat er gebeurt wordt wel heel erg vanuit een en dezelfde hoek gedaan, de media liegt niet hoor dat zie je mij niet zeggen, maar eerlijk zijn ze evenmin.
Is dit ook een leugen of gewoon 'kroegpraat'?quote:
Toch wel opmerkelijk hoe in vrijwel elk topic je er altijd spectaculair naast zit. Moet toch een soort talent zijn.quote:Grapje zeker?
Ok, dus je maakt een verbinding die er niet is en zegt "Zie je wel!".quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hetzelfde als wat de Duitse media heeft gedaan met dat vluchtelingenverhaal, het heel erg benadrukken van positieve verhalen en tegenstanders neerzetten als radicale idioten, was laatst nog een interessant onderzoek over en wakkerde ook een discussie in de media aan hoe objectief er eigenlijk word bericht.
Geen invloed op het proces, inderdaad.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen invloed op. Dus ook niet indirect. Uitvoerende macht - Wetgevende macht. Daar zit verschil tussen, geeft niets als je dat niet begrijpt, dat doet Trump tenslotte ook niet.
De enige keer dat we deze discussie hier gevoerd hebben over de 97%-claim werd ik aangevallen en toen men eigenlijk wel in zag dat 97% onzin was werd er geclaimd dat er in ieder geval ''wel een brede consensus was''.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:45 schreef Monolith het volgende:
Kan die onzindiscussie die KrappeAutist hier nou al een keer of dertig heeft verloren en volkomen offtopic is niet lekker achterwege blijven?
Wie?quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je formuleert dit niet goed.
De belangrijkste nieuwszenders afgezien van Fox news en de belangrijkste dagbladen zoals de New York Times en de Washington Post zijn heel erg partijdig,
Heb je al bijvoorbeeld iets in de media vernomen over de zogenaamde 'talking points' tussen de Washington Post en de DOJ en de FBI?
FOX news is geen nieuwszender. Feit. En ook niet onpartijdig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:03 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je formuleert dit niet goed.
De belangrijkste nieuwszenders afgezien van Fox news en de belangrijkste dagbladen zoals de New York Times en de Washington Post zijn heel erg partijdig,
Heb je al bijvoorbeeld iets in de media vernomen over de zogenaamde 'talking points' tussen de Washington Post en de DOJ en de FBI?
Dat is niet de strekking van mijn bericht, maar je doet maar.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FOX news is geen nieuwszender. Feit. En ook niet onpartijdig.
De media bestrijden Trump niet. Ze controleren de macht,en dat is precies wat de media geacht worden te doen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 19:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doen we toch allemaal? Dat Trump een idioot is dat weten we allemaal, maar laten we ophouden met te doen alsof de Amerikaanse media zo objectief is, ze bestrijden Trump en dat valt niet te verdedigen.
Het is een constatering van een objectieve beschouwer. Ik vind Trump een idioot, ik vind de Amerikaanse media minstens zo verschrikkelijk, inclusief de NYT op dit moment.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus je maakt een verbinding die er niet is en zegt "Zie je wel!".
Nogmaals, HOE moet de pers dan omgaan met het feit, en dat is het, dat de President aan de lopende band liegt en onzin uitkraamt?
Dat is wat je zegt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:05 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dat is niet de strekking van mijn bericht, maar je doet maar.
Ze controleren 'hun' macht en dat gaat zelfs over politiek, en nee, dat is niet hetzelfde.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De media bestrijden Trump niet. Ze controleren de macht,en dat is precies wat de media geacht worden te doen.
Ok, noem mij de stukken eens van de NYT die volgens jou niet in de haak zijn? Ik kan ze zo nakijken als abonneequote:Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is een constatering van een objectieve beschouwer. Ik vind Trump een idioot, ik vind de Amerikaanse media minstens zo verschrikkelijk, inclusief de NYT op dit moment.
Ik ben ook een subscr. maar ik heb op dit moment geen behoefte aan die moeite te doen, het is hier ook midden in de nacht, zoals ik al zei gaat het mij vooral om het perspectief.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, noem mij de stukken eens van de NYT die volgens jou niet in de haak zijn? Ik kan ze zo nakijken als abonnee
Als de president aan de lopende band liegt, dan moeten de media daar melding van maken. Zo simpel is het nou eenmaal. Dat is de belangrijkste taak van de pers.quote:Op zondag 6 augustus 2017 20:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze controleren 'hun' macht en dat gaat zelfs over politiek, en nee, dat is niet hetzelfde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |