Ik was in de veronderstelling dat Robert Mueller een andere taakstelling heeft dan het dwarszitten van de Amerikaanse president.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit is niet primair om Trump dwars te zitten. Dat kan net zo makkelijk via Mueller.
Daar zeg ik toch niks over? Maar ja, een openbaar proces waarin de Leaker uitlegt waarom hij dit deed lijkt me best grappig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:49 schreef dellipder het volgende:
[..]
Het gaat hier toch echt over het ongeautoriseerde vrijgeven van vertrouwelijke informatie.
Dit kan aangeduid worden als een strafbaar feit waarvoor mensen kunnen worden aangeklaagd.
Zijn taakstelling is erg breed. Samengevat mag hij zo'n beetje onderzoeken wat hij wil.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:55 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat Robert Mueller een andere taakstelling heeft dan het dwarszitten van de Amerikaanse president.
Ik wilde je de gelegenheid geven om je uitspraak met bewijs te laten onderbouwen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt de chaos rondom zijn presidentschap en uitspraken totaal niet gevolgd afgelopen halfjaar?
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zijn taakstelling is erg breed. Samengevat mag hij zo'n beetje onderzoeken wat hij wil.
Het feit dat ze lekken is natuurlijk gewoon schadelijk, ook naar de toekomst toe.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:44 schreef Ulx het volgende:
Wat stond er nou voor schadelijks in die tramscripts?
Je bent het lekken aan het bagatelliseren door het over de inhoud te hebben en die af te doen als niet belangrijk.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch niks over? Maar ja, een openbaar proces waarin de Leaker uitlegt waarom hij dit deed lijkt me best grappig.
"And then, your honour, then the POTUS started screaming like a babboon: Why don't they leak HER EMAILS? And then he threw a wastebasket at Good Ol' Abe's portrait!"
Zeg ik dat Mueller er zit om Trump dwars te zitten? Volgens mij lees jij het niet helemaal juist of wat selectief.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.
Dat 'dwarszitten' verzin je er zelf bij.
Lang niet al het lekken is strafbaar natuurlijk, enkel het lekken waar het classified information betreft.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:01 schreef dellipder het volgende:
[..]
Je bent het lekken aan het bagatelliseren door het over de inhoud te hebben en die af te doen als niet belangrijk.
Daar heb ik het over.
Die suggestie maak je wel, omdat je zojuist stelde dat het lekken niet primair bedoeld is om Trump dwars te zitten en dat dit net zo gemakkelijk via Mueller kan.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeg ik dat Mueller er zit om Trump dwars te zitten? Volgens mij lees jij het niet helemaal juist of wat selectief.
Oh vast, hopelijk krijgt Trump het Witte Huis snel stabiel.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Het feit dat ze lekken is natuurlijk gewoon schadelijk, ook naar de toekomst toe.
Dit heb ik in een eerder bericht al aangestipt, maar fijn dat je het nog eens benadrukt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lang niet al het lekken is strafbaar natuurlijk, enkel het lekken waar het classified information betreft.
In heel veel gevallen is het veel onschuldiger, al is het voor Trump en consorten natuurlijk niet prettig.
Je kunt het Trump lastig maken door dubieuze zaken te melden aan Mueller. Die zal daar lastig over kunnen gaan doen. Dat betekent niet dat Mueller er zit om het Trump lastig te maken. Hij zit er om dubieuze zaken te onderzoeken. Als Trump niets verkeerds heeft gedaan heeft hij niets te vrezen, om maar eens een cliché te gebruiken.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:06 schreef dellipder het volgende:
[..]
Die suggestie maak je wel,omdat je zojuist stelde dat het lekken niet primair bedoeld is om Trump dwars te zitten en dat dit net zo gemakkelijk via Mueller kan.
Dit laatste behoort niet tot zijn taakstelling.
Waren die transcripts eigenlijk classified? Ze (beide gesprekspartners) maken tenslotte de samenvatting openbaar. En hoe zorgt het Witte Huis ervoor dat de gesprekspartner niet lekt? Toen Trump over de Muur loog greep de Mexicaanse president ook in.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lang niet al het lekken is strafbaar natuurlijk, enkel het lekken waar het classified information betreft.
In heel veel gevallen is het veel onschuldiger, al is het voor Trump en consorten natuurlijk niet prettig.
Hoewel ik het met je eens bent dat het lekken uit het WH op dit moment richting strafbaar en mogelijk gevaarlijk dreigt te gaan, zegt het wél iets over de sfeer in datzelfde White House. Er is onder personeel een zodanige behoefte om zich uit te spreken, dat er op grote schaal wordt gelekt. Er lijkt geen enkele vorm van vertrouwen te zijn in de leiding. Dát kun je Trump wel verwijten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Begint wel een beetje vermoeiend te worden dat alles de schuld van Trump moet zijn. Zelfs als er veel lekken zijn, dan is dat volledig Trumps schuld omdat hij zo'n cultuur heeft geschapen.
Trump doet al zoveel domme dingen, maakt zoveel blunders en geeft zijn tegenstanders automatisch dermate veel stenen om mee te gooien, dat het echt niet nodig is om, in die paar gevalletjes waar hij als slachtoffer kan beschouwd worden, het geheel toch nog te proberen spinnen dat dat ook nog eens allemaal zijn fout moeten zijn. Beetje een dwangneurose om alles rondom Trump toch maar zo negatief mogelijk te maken.
Ja, maar goed, dat jij qua zienswijze niet veel beter bent dan de door jou zo gewraakte Trump, heb je al vaker tentoongesteld.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
Trump moet kapot en alle middelen zijn daarbij wat mij betreft geoorloofd.
Werkelijk? Toon mij wat voorbeelden die jouw stelling ondersteunen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, maar goed, dat jij qua zienswijze niet veel beter bent dan de door jou zo gewraakte Trump, heb je al vaker tentoongesteld.
Alleen al je laatste post is voldoende bewijs van hoe doorgeslagen je visie is. Trump moet weg, en daar mogen alle middelen voor gebruikt worden. Dat maakt je op geen enkele manier beter of nobeler dan iemand die daadwerkelijk vele ongure methoden heeft gebruikt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkelijk? Toon mij wat voorbeelden die jouw stelling ondersteunen.
Misschien heb je gelijk, maar ik wil weten waar je dat op baseert.
The Buck Stops Here.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Begint wel een beetje vermoeiend te worden dat alles de schuld van Trump moet zijn. Zelfs als er veel lekken zijn, dan is dat volledig Trumps schuld omdat hij zo'n cultuur heeft geschapen.
Trump doet al zoveel domme dingen, maakt zoveel blunders en geeft zijn tegenstanders automatisch dermate veel stenen om mee te gooien, dat het echt niet nodig is om, in die paar gevalletjes waar hij als slachtoffer kan beschouwd worden, het geheel toch nog te proberen spinnen dat dat ook nog eens allemaal zijn fout moeten zijn. Beetje een dwangneurose om alles rondom Trump toch maar zo negatief mogelijk te maken.
Natuurlijk wel een slimme zet van FOK! om hier een soort van sub-forum voor FOK! trollen neer te gaan zetten.quote:
'Vaker tentoongespreid'. Voorbeelden graag.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Alleen al je laatste post is voldoende bewijs van hoe doorgeslagen je visie is. Trump moet weg, en daar mogen alle middelen voor gebruikt worden. Dat maakt je op geen enkele manier beter of nobeler dan iemand die daadwerkelijk vele ongure methoden heeft gebruikt.
Wat is er mis met deze verrukkelijke pot met stroop?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:39 schreef Ulx het volgende:
Snel maar een ander onderwerp, nietwaar, Elzies?
Neuh, als je niet eens door hebt hoe fucked up deze ene opmerking van je is, ga je ook niet begrijpen hoe je al maanden bijna extreemlinkse onzin spuwt. Dus noem het voor het gemak maar een ongefundeerde mening waar ik geen bewijs van wil leveren, dan ben je er sneller van af.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Vaker tentoongespreid'. Voorbeelden graag.
En om die democratische samenleving te beschermen, is het geoorloofd ondemocratisch en onwettelijke middelen in te zetten. Ok, dat is compleet niet tegenstrijdig. Check.quote:En iemand die de media structureel aanvalt en journalisten bombardeert tot vijanden van het volk, verdient het niet om op die plek te zitten. De man vormt een gevaar voor de vrije, democratische samenleving die de VS nu nog is.
Je bent pas doodverklaart wanneer je geen adem haalt. Trump haalt met grote teugen adem. Zelfs bij zijn golfkunsten.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:41 schreef Ulx het volgende:
Trump mag van mij blijven zitten. Hij heeft zichzelf toch al buitenspel weten te zetten. Die man is politiek overleden.
Extreem-links nog wel? Welke 'linkse onzin' loop ik precies te verkondigen? Voorbeelden graag.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:42 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Neuh, als je niet eens door hebt hoe fucked up deze ene opmerking van je is, ga je ook niet begrijpen hoe je al maanden bijna extreemlinkse onzin spuwt. Dus noem het voor het gemak maar een ongefundeerde mening waar ik geen bewijs van wil leveren, dan ben je er sneller van af.
Welke ondemocratische en onwettelijke middelen heb ik precies voorgesteld?quote:En om die democratische samenleving te beschermen, is het geoorloofd ondemocratisch en onwettelijke middelen in te zetten. Ok, dat is compleet niet tegenstrijdig. Check.
Incompetentie is geen reden voor impeachment.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:44 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je bent pas doodverklaart wanneer je geen adem haalt. Trump haalt met grote teugen adem. Zelfs bij zijn golfkunsten.
Maar mijn complimenten dat je hier een eerste stap maakt. Trump mag van jou blijven zitten. We boeken hier vooruitgang.
Op zich heeft het wel wat natuurlijk. Drawn and quartering voor verraders.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wellicht dat jij niet goed bekend bent met Nederlandse uitdrukkingen, maar 'alle middelen geoorloofd' betekent niet dat ik er direct voor pleit om de man z'n kop eraf te hakken.
Valt een telefoongesprek met een staatshoofd daar niet ook onder?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:04 schreef Monolith het volgende:
Wat als de gesprekspartner het openbaar maakt om het bij hem/haar in het land niet geheim is?quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Valt een telefoongesprek met een staatshoofd daar niet ook onder?
Ik weet niet of die automatisch classified zijn, maar dat dergelijke gesprekken uitlekken is natuurlijk zeer onwenselijk. Transparantie is in lang niet alle gevallen toe te juichen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Valt een telefoongesprek met een staatshoofd daar niet ook onder?
Dat deed het lompe gelieg van Trump over de inhoud natuurlijk ook. Ik denk dat dat de reden is dat men dit lekte. Als Trump niet zo idioot en overduidelijk had gelogen had men dit niet gedaan.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of die automatisch classified zijn, maar dat dergelijke gesprekken uitlekken is natuurlijk zeer onwenselijk. Transparantie is in lang niet alle gevallen toe te juichen.
Het perkt de onderhandelingsruimte van staatshoofden enorm in als ze weten dat zo'n gesprek ook zo weer op straat kan liggen met alle gevolgen van dien.
Een behoefte om zich uit te spreken, vind ik iets te nobel klinken. Ik denk eerder dat Trump zich laat omringen door ordinaire opportunisten en aangezien er diverse media zijn die actief op zoek zijn naar shit over Trump (die brengen "het" nieuws niet, die zoeken "hun" nieuws) en daar ongetwijfeld een beloning voor over hebben, zal men maar al te blij zijn om even wat Trump-trivia met de wereld te delen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hoewel ik het met je eens bent dat het lekken uit het WH op dit moment richting strafbaar en mogelijk gevaarlijk dreigt te gaan, zegt het wél iets over de sfeer in datzelfde White House. Er is onder personeel een zodanige behoefte om zich uit te spreken, dat er op grote schaal wordt gelekt. Er lijkt geen enkele vorm van vertrouwen te zijn in de leiding. Dát kun je Trump wel verwijten.
Ach kom, een 'public and private position' zijn niet bepaald ongebruikelijk. Ik weet dat je in je haat jegens Trump alles wat de man schaadt toejuicht en aan hem toeschrijft, maar dit heeft weinig met Trump zelf van doen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat deed het lompe gelieg van Trump over de inhoud natuurlijk ook. Ik denk dat dat de reden is dat men dit lekte. Als Trump niet zo idioot en overduidelijk had gelogen had men dit niet gedaan.
Dus ja, ik denk dat het heel goed is. Trump zal nu voortaan altijd de waarheid zeggen. Hij weet de consequenties nu: Afgaan als een gieter, gigantisch voor lul staan en overkomen als een incompetente mongool. Een leermomentje noemen we dat.
Trump doet het als president uitstekend. Zeker onder de tegenwerking die Trump dagelijks ondervind. Hulde!quote:Op zondag 6 augustus 2017 11:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Incompetentie is geen reden voor impeachment.
Zoek die maar op. Schrijf ik al sinds januari regelmatig in deze reeks.
De bal zelf de bunker inrammen is geen tegenwerking.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Trump doet het als president uitstekend. Zeker onder de tegenwerking die Trump dagelijks ondervind. Hulde!
Maar ze hoeven niet eens te zoeken, het word ze per email of memory stick op kantoor bezorgd.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een behoefte om zich uit te spreken, vind ik iets te nobel klinken. Ik denk eerder dat Trump zich laat omringen door ordinaire opportunisten en aangezien er diverse media zijn die actief op zoek zijn naar shit over Trump (die brengen "het" nieuws niet, die zoeken "hun" nieuws) en daar ongetwijfeld een beloning voor over hebben, zal men maar al te blij zijn om even wat Trump-trivia met de wereld te delen.
Die fanatieke zoektocht naar negativiteit over Trump, levert zo veel materiaal op dat het belangrijke, relevante nieuws af en toe dreigt te verzuipen tussen de vermakelijke, doch triviale nonsens in de marge. Gewoon publieke statements van Trump quoten levert al genoeg nieuwsberichtjes op over de incompetentie van Trump, ik zie het nut er niet van in om dan ook nog eens "more of the same, but off the record" te gaan zoeken.
Niet zo projecteren, Mono. Ik haat de man niet. Hij gewoon incompetentie-made-flesh. Dat is alles.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach kom, een 'public and private position' zijn niet bepaald ongebruikelijk. Ik weet dat je in je haat jegens Trump alles wat de man schaadt toejuicht en aan hem toeschrijft, maar dit heeft weinig met Trump zelf van doen.
En als je serieus denkt dat Trump nu braaf altijd de waarheid gaat vertellen, dan heb je niet echt opgelet de laatste jaren. De man ontkent opnames, laat staan transcripts.
Wat een grappige uitspraak. Zelf bedacht?quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De bal zelf de bunker inrammen is geen tegenwerking.
Tja, het nieuws zoeken is vrij gebruikelijk. In de sport zie je bijvoorbeeld ook dat allerhande transfernieuws via bronnen uitlekt.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Een behoefte om zich uit te spreken, vind ik iets te nobel klinken. Ik denk eerder dat Trump zich laat omringen door ordinaire opportunisten en aangezien er diverse media zijn die actief op zoek zijn naar shit over Trump (die brengen "het" nieuws niet, die zoeken "hun" nieuws) en daar ongetwijfeld een beloning voor over hebben, zal men maar al te blij zijn om even wat Trump-trivia met de wereld te delen.
Die fanatieke zoektocht naar negativiteit over Trump, levert zo veel materiaal op dat het belangrijke, relevante nieuws af en toe dreigt te verzuipen tussen de vermakelijke, doch triviale nonsens in de marge. Gewoon publieke statements van Trump quoten levert al genoeg nieuwsberichtjes op over de incompetentie van Trump, ik zie het nut er niet van in om dan ook nog eens "more of the same, but off the record" te gaan zoeken.
Goede comeback.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:34 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wat een grappige uitspraak. Zelf bedacht?
Integendeel, je gaat er a priori vanuit dat alles aan Trump ligt. Dat maakt een wat objectievere kijk op de zaken onmogelijk. Spreken over projectie is sowieso onzinnig aangezien ik het nota bene opneem voor Trump.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet zo projecteren, Mono. Ik haat de man niet. Hij gewoon incompetentie-made-flesh. Dat is alles.
Alleen heeft Trump er een handje van de Zwarte Piet door te schuiven. Anderen de schuld te geven. Zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Dat op een bepaald moment iemand dit soort extreem lullige documenten doorgeeft aan de pers is niet onverwacht te noemen?
Trump is eindverantwoordelijk als President. That's it. Lekken heb je altijd, maar veel meer in een slecht draaiend Witte Huis. Trump bewijst alleen mar dat hij het niet onder controle heeft. Het presidentschap is niet eenvoudig.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Integendeel, je gaat er a priori vanuit dat alles aan Trump ligt. Dat maakt een wat objectievere kijk op de zaken onmogelijk. Spreken over projectie is sowieso onzinnig aangezien ik het nota bene opneem voor Trump.
Je tweede alinea is een volstrekte non sequitur. Het lekken van gesprekken tussen staatshoofden kent voor zover ik weet geen precedent. Dat wordt op generlei wijze gelegitimeerd doordat de president met vingertjes wijst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |