Ik probeer je argumenten te ontlokken, maar ze lijken niet echt te willen komen. Ik heb al aangegeven waarom een waardeoordeel over een persoon niets met wetenschap te maken heeft. Wetenschap handelt niet om waardeoordelen.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:03 schreef Leandra het volgende: [..] Als wetenschapper moet je beter weten.
Ook kut. Dat hele Pride kan er wel af en het gaat weeeeeeeeeeeeeer over Käse-.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:06 schreef motorbloempje het volgende:
Betere TT. Of slaat het stiekem ook weer op Kaas?
Nee.... nou ja, die opmerking van mij niet, van Friek zou het idd een sneer kunnen zijnquote:Op zondag 23 juli 2017 23:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hij zal vast denken van welquote:Op zondag 23 juli 2017 23:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga het niet terugkijken, maar wat ze zei was meer een stelling dan een waardeoordeel.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik probeer je argumenten te ontlokken, maar ze lijken niet echt te willen komen. Ik heb al aangegeven waarom een waardeoordeel over een persoon niets met wetenschap te maken heeft. Wetenschap handelt niet om waardeoordelen.
Altijd weer reviewer 2....quote:Op zondag 23 juli 2017 23:09 schreef Friek_ het volgende:
Volgens mij kun je inderdaad als wetenschapper gewoon duidelijke waarde-oordelen over mensen hebben, hoe ongefundeerd die ook zijn. Lijkt me best vermoeiend om elk waardeoordeel dat je hebt over een willekeurig persoon naar peer reviewed journals te moeten opsturen, om na 6 maanden een keer te horen dat dit oordeel wellicht acceptabel is, mits er hier en daar nog wat zaken aangepast worden.
Hoe ga jij momenteel, Tem? Woon je nog in Rotterdam?quote:Op zondag 23 juli 2017 23:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Ook kut. Dat hele Pride kan er wel af en het gaat weeeeeeeeeeeeeer over Käse-.
Tuurlijk. Gewoon lekker met vooroordelen gaan strooien als wetenschapper. Kan prima. In je vrije tijd.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:09 schreef Friek_ het volgende:
Volgens mij kun je inderdaad als wetenschapper gewoon duidelijke waarde-oordelen over mensen hebben, hoe ongefundeerd die ook zijn. Lijkt me best vermoeiend om elk waardeoordeel dat je hebt over een willekeurig persoon naar peer reviewed journals te moeten opsturen, om na 6 maanden een keer te horen dat dit oordeel wellicht acceptabel is, mits er hier en daar nog wat zaken aangepast worden.
Hey Nautilus, alles goed? Ik woon en werk nog steeds in Rotterdam en heb inmiddels drie kinderen. Gaat prima allemaal. Kom jij nog wel eens in Rotterdam?quote:Op zondag 23 juli 2017 23:11 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Hoe ga jij momenteel, Tem? Woon je nog in Rotterdam?
Sta weer op een bootje. Net ticket binnen.quote:Op zondag 23 juli 2017 23:06 schreef Tem het volgende:
[..]
In de regen? Want hier komt het met bakken naar beneden iig.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:18 schreef Friek_ het volgende:
Zijn een paar kankerlijers hier zwaar vuurwerk aan het afsteken. Toppertje weer.
Ik moest 100 euro betalen om op een bepaalde boot te komen. Hetero-belasting.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:07 schreef Kaas- het volgende:
Sta weer op een bootje. Net ticket binnen.
Niet gedaan?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik moest 100 euro betalen om op een bepaalde boot te komen. Hetero-belasting.
Heel eerlijk gezegd vind ik het gek om als hetero op de boot te komen. Voor mij zou dat gewoon gaan om het bier en de hitjes van ABBA. Voor veel van mijn homoseksuele vrienden (ja wie heeft ze niet) gaat het om veel meer. Vorig jaar kon ik mee met de boot van COC (ja echt, daar was plek) maar dan zou ik wel heel actief meewerken aan de 'heteroficering' van het hele feest. Klopt dat wel?quote:
Bij ons is ook zeker een kwart (?) op die boot gewoon gezond, maar dat vind ik juist heel leuk, omdat het aantoont dat niet enkel de homo's blij zijn met het feit dat ze hier in vrijheid kunnen leven. Maakt het toch een beetje inclusiever. Zou zeker gaan joh. Maakt het veel toffer dan wanneer er uitsluitend hommels op die boot staan.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd vind ik het gek om als hetero op de boot te komen. Voor mij zou dat gewoon gaan om het bier en de hitjes van ABBA. Voor veel van mijn homoseksuele vrienden (ja wie heeft ze niet) gaat het om veel meer. Vorig jaar kon ik mee met de boot van COC (ja echt, daar was plek) maar dan zou ik wel heel actief meewerken aan de 'heteroficering' van het hele feest. Klopt dat wel?
Was je toch voor die dag even nicht geworden.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik moest 100 euro betalen om op een bepaalde boot te komen. Hetero-belasting.
Zonder bruin erbij?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:57 schreef LelijKnap het volgende:
Pedo Penis Pride Parade bekt lekkerder mi.
Ik ben meer trots op mijn huidskleur. Mag dat ook?quote:Op maandag 24 juli 2017 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens mij heet het nu Pride en mag je ook gewoon trots zijn op je hetero gebeuren.
Alleen bruin niet blank anders mag jij het niet van mij.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben meer trots op mijn huidskleur. Mag dat ook?
Van mij wel. Ik geloof dat Pride zich meer richt of het sexuele vlak.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij denkt? Zo, zo, da's nieuws voor ons.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:04 schreef john2406 het volgende:
Ik denk juist het tegendeel, en dat het juist daarom omgenaamd is geworden.
Voor wie is ons, door wie ben jij gemachtigd mafklapper?quote:Op maandag 24 juli 2017 01:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij denkt? Zo, zo, da's nieuws voor ons.
Bruin begint toch niet met een P? Poepkleur kan eventueel.quote:
Isst mir auch recht.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bruin begint toch niet met een P? Poepkleur kan eventueel.
Goed zo John.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor wie is ons, door wie ben jij gemachtigd mafklapper?
Een White Pride Canal Parade in Amsterdam lijkt me nou niet echt een goed idee.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:00 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie men in gedachte heeft wanneer ze een 'sterke maar democratische leider' willen. Nederlanders lijken mij nou ook weer typisch een volk dat niks van een Macron moet hebben.quote:'Nederlandse kiezer wil sterke leider, maar brengt minder vaak proteststem uit'
Een andere stelling die werd voorgelegd was: 'We hebben in ons land een sterke leider nodig die orde op zaken stelt'. In Duitsland was nog geen kwart van de respondenten het daarmee eens, een groot verschil met Nederland (67 procent instemmend), Frankrijk (77) en Groot-Brittannië (78).
Populisme-expert Cas Mudde, niet betrokken bij het onderzoek, geeft in de krant een toelichting op het onderzoek. Hij benadrukt dat populisme moeilijk te meten is. Bovenstaande vraag over een sterke leider is volgens Mudde een klassieke vraag. Respondenten die zo'n sterke leider willen zijn niet persé tegen democratie, zegt Mudde. "Wat men wil is gewoon een daadkrachtige democratische politicus. Je meet met zo'n vraag veel meer over de onvrede over de politieke klasse dan die over het democratische systeem."
De Nederlandse kiezer onderscheidt zich in het onderzoek ook bij het antwoord op de vraag 'Ik heb liever dat een burger mij vertegenwoordigt dan een professionele politicus'. 35 procent onderschrijft die stelling, veel minder dan in Frankrijk (74), Duitsland (60) en Groot-Brittannië (59).
Once bitten, twice shy.quote:Een andere stelling die werd voorgelegd was: 'We hebben in ons land een sterke leider nodig die orde op zaken stelt'. In Duitsland was nog geen kwart van de respondenten het daarmee eens
Macron heeft ook alle benodigde meerderheden, dat maakt dat sterke leiderschap wel eenvoudiger. In Nederland zijn we superdemocratisch, waardoor een leider per definitie niet heel sterk over kan komen. Ik vind Rutte namelijk een heel sterke leider. Maar mensen verwarren sterk leiderschap met "van alles gedaan krijgen zonder tegengeluid".quote:Op maandag 24 juli 2017 08:38 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie men in gedachte heeft wanneer ze een 'sterke maar democratische leider' willen. Nederlanders lijken mij nou ook weer typisch een volk dat niks van een Macron moet hebben.
Misschien willen mensen wel een ander systeem?quote:Op maandag 24 juli 2017 08:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Macron heeft ook alle benodigde meerderheden, dat maakt dat sterke leiderschap wel eenvoudiger. In Nederland zijn we superdemocratisch, waardoor een leider per definitie niet heel sterk over kan komen. Ik vind Rutte namelijk een heel sterke leider. Maar mensen verwarren sterk leiderschap met "van alles gedaan krijgen zonder tegengeluid".
Laten we het kiezen van een ander systeem maar niet aan het volk overlaten. Die zijn in staat om lijfeigenschap weer in te willen voeren als ze dat een "sterke leider" op gaat leveren.quote:Op maandag 24 juli 2017 08:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Misschien willen mensen wel een ander systeem?
Het zou mij trouwens ook niet verbazen als ze gewoon een premier willen met een soort vaderlijke autoriteit. Zoals Kok ooit had en momenteel eigenlijk alleen Van der Laan nog heeft.
Ik was benieuwd wanneer ze gestopt zijn met lijfeigenschap dus ben even nar Wikipedia gehuppeld.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Laten we het kiezen van een ander systeem maar niet aan het volk overlaten. Die zijn in staat om lijfeigenschap weer in te willen voeren als ze dat een "sterke leider" op gaat leveren.
Tot hun 21e. Daarna niet meer mag ik toch hopen.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik was benieuwd wanneer ze gestopt zijn met lijfeigenschap. Tot 1950 waren kinderen zonder ouders (Wezen en andere uiteengevallen families) gewoon rechteloos. Ze werden aan families gegeven en die konden de kinderen gebruiken als slaaf.
Mijn oma heeft dat nog meegemaakt. Die is te vondeling gelegd en die heeft jarenlang beulswerk moeten doen in het huishouden van het pleeggezin.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:22 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik was benieuwd wanneer ze gestopt zijn met lijfeigenschap. Tot 1950 waren kinderen zonder ouders (Wezen en andere uiteengevallen families) gewoon rechteloos. Ze werden aan families gegeven en die konden de kinderen gebruiken als slaaf.
Staat er niet bij, maar ik denk het wel.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Tot hun 21e. Daarna niet meer mag ik toch hopen.
Wat zielig.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn oma heeft dat nog meegemaakt. Die is te vondeling gelegd en die heeft jarenlang beulswerk moeten doen in het huishouden van het pleeggezin.
Heeft ze ook wel eens een glazen schoen moeten passen?quote:Op maandag 24 juli 2017 09:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mijn oma heeft dat nog meegemaakt. Die is te vondeling gelegd en die heeft jarenlang beulswerk moeten doen in het huishouden van het pleeggezin.
Nou is het mijn oma, die is niet vies van een beetje overdrijven, maar zij en haar pleegzus werden echt aan het werk gezet voor veel uur per dag, anders kregen ze een paar tikken. Dat was in de jaren '30.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat zielig.![]()
Ik dacht dat ze daar wel wat eerder mee waren gestopt.
Nee, ze moest wel schoenen poetsen. Dat verhaal moet ik nog regelmatig aanhoren. Mijn oma kan lekker zwelgen.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft ze ook wel eens een glazen schoen moeten passen?
Sterkte, ik mag nog een weekje.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:15 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn vakantie zit er weer op. Vandaag weer in de loopgraven van het kantoorleven
Nou dat laatste scheelt dan weer iets. Maar ik ben heel blij dat we tegenwoordig kinderrechten hebben.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nou is het mijn oma, die is niet vies van een beetje overdrijven, maar zij en haar pleegzus werden echt aan het werk gezet voor veel uur per dag, anders kregen ze een paar tikken. Dat was in de jaren '30.
Geluk bij een ongeluk: mijn oma is in Amsterdam te vondeling gelegd, en is er na de oorlog achter gekomen dat haar moeder Joods is. Ze heeft zelf de vervolging tijdens WO2 ontlopen omdat destijds niet bekend was wie haar ouders waren, later bleek ze dus zelf Joods te zijn.
Ja, maar die schuift hij blijkbaar door naar het hof en die is ook in handen van PiS. Tenminste dat was het nieuws twee dagen terug. Is dat nu anders?quote:Op maandag 24 juli 2017 10:25 schreef remlof het volgende:
France24: Polish president says he will veto two controversial bills on judicial reforms
Ik heb nog vijf weken vakantie. Afzien.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:15 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn vakantie zit er weer op. Vandaag weer in de loopgraven van het kantoorleven
Wat ga je doen in die vijf weken?quote:Op maandag 24 juli 2017 10:34 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik heb nog vijf weken vakantie. Afzien.
Volgens mij is een wet in Polen na een presidentieel veto gewoon van tafel.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ja, maar die schuift hij blijkbaar door naar het hof en die is ook in handen van PiS. Tenminste dat was het nieuws twee dagen terug. Is dat nu anders?
Mooi! De Polen gingen gisteren ook wel massaal de straat op. Dat is lastig om te negeren.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is een wet in Polen na een presidentieel veto gewoon van tafel.
Dat Soros samenzweringsgezever gaat ook aardig ver zegquote:Op maandag 24 juli 2017 10:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Mooi! De Polen gingen gisteren ook wel massaal de straat op. Dat is lastig om te negeren.
Al kan je altijd proberen om het te bagatelliseren.
[ afbeelding ]
Terechte klacht.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan die twee woorden, 'fake news', echt niet meer lezen
Het is ook gezever wat door de meeste mensen totaal niet wordt begrepen. Wie de fuck is Soros, denkt men. Maar het doet het goed in de alt-rightbubbel.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat Soros samenzweringsgezever gaat ook aardig ver zeg
Tja, een joodse man uit Oost Europe die rijk is en geld geeft aan pro-democratie en transparantie groepen, een grotere rode vlag is er niet voor extreem rechts in Oost Europa en bij de neo-nazi's (alt right) in het Westen.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat Soros samenzweringsgezever gaat ook aardig ver zeg
Nope. PiS heeft nu 60% steun nodig, in plaats van de eerdere 51%. Daarmee kunnen ze de veto nog overrulen.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij is een wet in Polen na een presidentieel veto gewoon van tafel.
Wees nou maar niet te optimistisch, die wetten gaan er waarschijnlijk alsnog komen.quote:Op maandag 24 juli 2017 10:25 schreef remlof het volgende:
France24: Polish president says he will veto two controversial bills on judicial reforms
Het PvdA spook zal de komende jaren nog wel doorwerken op de partijen dus ik zou geen hoge verwachtingen hebben.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:29 schreef Kaas- het volgende:
Zal het komende kabinet het aandurven om de doorsneesystematiek te beëindigen in de pensioenopbouw? Het zou schitterend beleid zijn, maar is politiek nog wel lastig te verkopen.
Ik las vanochtend het CPB-rapport over deze kwestie en het is ook geen geringe opgave.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het PvdA spook zal de komende jaren nog wel doorwerken op de partijen dus ik zou geen hoge verwachtingen hebben.
Doorsneesystematiek?quote:Op maandag 24 juli 2017 11:29 schreef Kaas- het volgende:
Zal het komende kabinet het aandurven om de doorsneesystematiek te beëindigen in de pensioenopbouw? Het zou schitterend beleid zijn, maar is politiek nog wel lastig te verkopen.
Ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar dat houdt in dat elke pensioendeelnemer dezelfde premie betaalt, ongeacht zijn/haar leeftijd. Dat is in de praktijk een enorme herverdeling tussen jong en oud, aangezien jongeren eigenlijk een veel lagere premie zouden kunnen betalen (aangezien die premies voor een veel langere periode belegd kunnen worden om een bepaald eindresultaat te bereiken).quote:
Niet in de huidige vorm want ze gaan terug naar het parlement.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wees nou maar niet te optimistisch, die wetten gaan er waarschijnlijk alsnog komen.
In België is het min of meer op soortgelijke wijze geregeld, maar is de derde pilaar veel belangrijker, en daar werkt de systematiek uitsluitend op basis van rendement.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar dat houdt in dat elke pensioendeelnemer dezelfde premie betaalt, ongeacht zijn/haar leeftijd. Dat is in de praktijk een enorme herverdeling tussen jong en oud, aangezien jongeren eigenlijk een veel lagere premie zouden kunnen betalen (aangezien die premies voor een veel langere periode belegd kunnen worden om een bepaald eindresultaat te bereiken).
Er gaan steeds meer stemmen om om dit wel degelijk leeftijdsafhankelijk te maken. Dat is voordelig voor en huidige jongere deelnemers en voor alle toekomstige pensioenseelnemers, maar behoorlijk nadelig voor de huidige oudere deelnemers.
Ik zie Krol z'n nichtenact alweer opvoeren. Maar goed, het CDA zit ook aan tafel.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:39 schreef Reya het volgende:
[..]
In België is het min of meer op soortgelijke wijze geregeld, maar is de derde pilaar veel belangrijker, en daar werkt de systematiek uitsluitend op basis van rendement.
Uiteraard gaat een dergelijke verandering op veel weerstand bij ouderen stuiten, en die zijn politiek erg invloedrijk. Wordt erg lastig om ergens te geraken in zo'n dossier.
Bron? Dat lees ik nergens.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:16 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nope. PiS heeft nu 60% steun nodig, in plaats van de eerdere 51%. Daarmee kunnen ze de veto nog overrulen.
50PLUS kan paradoxaal genoeg hierbij helpen, omdat de echte pensioenfundamentalisten niet langer bij de mainstream partijen zitten.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zie Krol z'n nichtenact alweer opvoeren. Maar goed, het CDA zit ook aan tafel.
Maar aangezien het nadeel in dit geval al vanaf een leeftijd van ca. 35 begint, zal het verzet zich waarschijnlijk niet tot de stinkbejaarden beperken.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:44 schreef Reya het volgende:
[..]
50PLUS kan paradoxaal genoeg hierbij helpen, omdat de echte pensioenfundamentalisten niet langer bij de mainstream partijen zitten.
Uit artikel van vorige week:quote:
quote:If Duda’s initiative passes, it would make it more difficult but not impossible for the ruling party to control the KRS. PiS has 234 seats in the 460-seat parliament, so falls short of the 276 votes needed if Duda’s bill is approved. However, if one populist party and independent MPs support PiS, it could marshal 277 votes.
Dat gaat juist over de wet die nu gevetoot is door de president over hoe nieuwe rechters gekozen worden.quote:
Ja, ik zie 't nu,quote:Op maandag 24 juli 2017 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gaat juist over de wet die nu gevetoot is door de president over hoe nieuwe rechters gekozen worden.
Niet over hoe wetsvoorstellen tot wet worden.
Ik wist het wel hoor, kijk wel uit dat je niet zelf ooit tot die stinkers gaat behoren, pilletje van djron van te voren nemen.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maar aangezien het nadeel in dit geval al vanaf een leeftijd van ca. 35 begint, zal het verzet zich waarschijnlijk niet tot de stinkbejaarden beperken.
Ik denk dat DJ Ron hele andere pillen slikt.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik wist het wel hoor, kijk wel uit dat je niet zelf ooit tot die stinkers gaat behoren, pilletje van djron van te voren nemen.
Oké, het klopt toch.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat gaat juist over de wet die nu gevetoot is door de president over hoe nieuwe rechters gekozen worden.
Niet over hoe wetsvoorstellen tot wet worden.
quote:The President has the right to initiate the legislative process. He also has the opportunity to directly influence it by using his veto to stop a bill; however, his veto can be overruled by a three-fifths majority vote in the presence of at least half of the statutory number of members of the Sejm (230).
D66 helpt er wel bij als het aan hun ligt, gelukkig is er nog de christenpartij.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat DJ Ron hele andere pillen slikt.
Er is geen draagvlak voor. Het CPB wil graag dat het pensioenstelsel meer in evenwicht komt. Daarbij vinden ze het lullig dat jonge laagopgeleide mensen meer moeten lappen (volgens hun manier van rekenen) en er minder van kunnen genieten (want ongezonde levensstijl) dan hoopopgeleide oudere werknemers. Dat gaat om een paar procent premie en om dat te veranderen moet zowel jong als oud flink gaan inleveren afhankelijk van het alternatief.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik las vanochtend het CPB-rapport over deze kwestie en het is ook geen geringe opgave.
Kok zal er wel aan meegewerkt hebben?quote:Op maandag 24 juli 2017 12:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er is geen draagvlak voor. Het CPB wil graag dat het pensioenstelsel meer in evenwicht komt. Daarbij vinden ze het lullig dat jonge laagopgeleide mensen meer moeten lappen (volgens hun manier van rekenen) en er minder van kunnen genieten (want ongezonde levensstijl) dan hoopopgeleide oudere werknemers. Dat gaat om een paar procent premie en om dat te veranderen moet zowel jong als oud flink gaan inleveren afhankelijk van het alternatief.
De enige partij die daar een fuck omgaf was de PvdA (die zaten stiekem ook achter dat rapport) maar die partij bestaat niet meer. Of althans: zo goed als niet meer.
De sociaaldemocratie is nog lang niet dood. Zie het VK en Duitsland. In Nederland heeft de PvdA volgens mij vooral verloren door de domme broedertwist tussen Samsom en Asscher.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er is geen draagvlak voor. Het CPB wil graag dat het pensioenstelsel meer in evenwicht komt. Daarbij vinden ze het lullig dat jonge laagopgeleide mensen meer moeten lappen (volgens hun manier van rekenen) en er minder van kunnen genieten (want ongezonde levensstijl) dan hoopopgeleide oudere werknemers. Dat gaat om een paar procent premie en om dat te veranderen moet zowel jong als oud flink gaan inleveren afhankelijk van het alternatief.
De enige partij die daar een fuck omgaf was de PvdA (die zaten stiekem ook achter dat rapport) maar die partij bestaat niet meer. Of althans: zo goed als niet meer.
Zegt de PvdA'er die het zinkende schip heeft verlaten en ook is overgestapt naar D66.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
De sociaaldemocratie is nog lang niet dood. Zie het VK en Duitsland. In Nederland heeft de PvdA volgens mij vooral verloren door de domme broedertwist tussen Samsom en Asscher.
Ha ik denk toch eerder dat ze de VVD niet in hun achterzak gestopt hebben toen ze het konden, de ballen niet hadden toen het om de worst ging, en tevens dat ze meegewerkt hebben aan de afbraak van het land.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:29 schreef remlof het volgende:
[..]
De sociaaldemocratie is nog lang niet dood. Zie het VK en Duitsland. In Nederland heeft de PvdA volgens mij vooral verloren door de domme broedertwist tussen Samsom en Asscher.
Om die broedertwist, niet omdat de sociaaldemocratie mij niet meer aanspreekt.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zegt de PvdA'er die het zinkende schip heeft verlaten en ook is overgestapt naar D66.
Toch een kans van 1/365. Zo maken economen ook voorspellingen.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ah ja, ik nam dan ook een redelijke gok met die opmerking. Maarja, niet geschoten altijd mis.
En wat als ik op 29 februari jarig was?quote:Op maandag 24 juli 2017 12:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch een kans van 1/365. Zo maken economen ook voorspellingen.
Wat niet lukt met het strafrecht (criminaliteit bestrijden), lukt wel met het bestuursrecht. Typisch weer.quote:Nu is het alweer een tijdje rustig in de buurt. "Bij ons is gejuich opgegaan. Naast de forse celstraffen blijken ook de huisuitzettingen en gebiedsverboden te helpen. Nu houden we in de gaten dat bewoners overlast en misdrijven blijven melden."
De combinatie van ingrepen werkt, is wat Dankers betreft bewezen. "Elke buurt kent een eigen problematiek. Soms is repressie nodig, soms meer zorg. We hebben sterk rekening gehouden met de schaamtecultuur. Door een dure jas af te pakken of woningen te sluiten, ráák je die jongens. Ze schamen zich dood voor hun familie en hun ouders kunnen niet langer doen alsof er niets aan de hand is."
Dan was je nog lang niet jarigquote:Op maandag 24 juli 2017 12:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En wat als ik op 29 februari jarig was?
En volgend jaar zit jij bij Baudet.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Om die broedertwist, niet omdat de sociaaldemocratie mij niet meer aanspreekt.
Nee, ik ben niet zo'n NSB'er als jij en die mislukte sheriff.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En volgend jaar zit jij bij Baudet.
Sjaak wie?quote:Op maandag 24 juli 2017 14:18 schreef Friek_ het volgende:
remlof was stiekem het hulpje van Jacques Monasch de vorige Tweede Kamerverkiezingen.
Ik zit juist niet bij de NSB.quote:Op maandag 24 juli 2017 14:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet zo'n NSB'er als jij en die mislukte sheriff.
Ben ik niet volledig met je eens.quote:Op maandag 24 juli 2017 14:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet zo'n NSB'er als jij en die mislukte sheriff.
We hebben een tante die op die datum jarig is, jong spruitje nog met haar ? jr!quote:Op maandag 24 juli 2017 12:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En wat als ik op 29 februari jarig was?
Jij toch ook voor de (rovers) toch?quote:
FVD als ik de kans krijg om te stemmen.quote:
Je bent nog niet oud genoeg? Vier maanden geleden had je namelijk nog de kans.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FVD als ik de kans krijg om te stemmen.
Pas op dat je jezelf niet besteelt.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FVD als ik de kans krijg om te stemmen.
Maar volgens mij kennen wij geen fascistische partijen in het parlement.
quote:Zorgwekkender is dat de extreme beslotenheid van de onderhandelaars uitstraalt dat transparantie blijkbaar een gunst is, een luxe, en geen vereiste. Volledige openbaarheid bij gevoelige onderhandelingen is onmogelijk maar het totaal gebrek aan inhoudelijke mededelingen is het andere uiterste en spot met alle democratische principes.
Het is moeilijk te begrijpen waarom de Europese Commissie bij de Brexit-besprekingen – toch iets belangrijker dan de Nederlandse kabinetsformatie – door middel van het openbaar maken van onder andere de onderhandelingsagenda’s, vertrekpunten en tussentijdse tekstvoorstellen een vorm van transparantie wil garanderen die in Den Haag zeer ver is te zoeken.
Iedereen zal er wel iets van vinden ik ook, ze willen mijn iets te graag laat ik het zo zeggen.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
Was deze al langsgekomen? NRC noemt de kabinetsformatie een beschamende vertoning in een redactioneel commentaar.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ng-12167517-a1567534
[..]
Tom-Jan was een paar weken terug nog wel zo positief.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
Was deze al langsgekomen? NRC noemt de kabinetsformatie een beschamende vertoning in een redactioneel commentaar.
[..]
Beetje amateuristisch stuk. De noodzaak tot geheimhouding is veelvuldig besproken en beschreven. Journalisten anno 2017 blijven de nota's nog steeds missen. Ik voorzie weer een serie aan WOB verzoeken.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voorspelbaar dat onze huispartijkartellist het weer allemaal prima vindt.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Beetje amateuristisch stuk. De noodzaak tot geheimhouding is veelvuldig besproken en beschreven. Journalisten anno 2017 blijven de nota's nog steeds missen. Ik voorzie weer een serie aan WOB verzoeken.
Ik neem aan dat jij het soort kennen doet, als men zich in het wespennest bevinden doet?quote:Op maandag 24 juli 2017 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Beetje amateuristisch stuk. De noodzaak tot geheimhouding is veelvuldig besproken en beschreven. Journalisten anno 2017 blijven de nota's nog steeds missen. Ik voorzie weer een serie aan WOB verzoeken.
Er is voor beide kanten wat te zeggen. Journalisten gaan met elke quote aan de haal, dus je wilt ze niets geven want het leidt alleen maar tot verkeerde interpretaties. Aan de andere kant, ze gaan met elke quote aan de haal omdat er een chronisch gebrek aan quotes is. Met iets meer informatievoorziening haal je volgens mij aardig wat druk van de ketel.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor zover ik weet niet, maar die formatie duurde ook maar iets meer dan een maand natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:21 schreef Euribob het volgende:
Waren er bij de vorige formatie eigenlijk tussentijdse rapportages?
Journalisten komen die nog wel op straat of halen ze alles van faceboek en twitters?quote:Op maandag 24 juli 2017 15:20 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Er is voor beide kanten wat te zeggen. Journalisten gaan met elke quote aan de haal, dus je wilt ze niets geven want het leidt alleen maar tot verkeerde interpretaties. Aan de andere kant, ze gaan met elke quote aan de haal omdat er een chronisch gebrek aan quotes is. Met iets meer informatievoorziening haal je volgens mij aardig wat druk van de ketel.
En dan hoef je ook niet elke dag weer met een ernstig gezicht te zeggen dat je zo hard hebt gewerkt die dag.
Ik geloof het niet, maar dat was dan ook een redelijk voortvarende aangelegenheid. Dat verandert de zaak wel, vind ik. Nu is er bezorgdheid over de slagingskansen en het enige wat je krijgt is een moeilijk kijkende Pechtold en Buma die het journaille weer de les komt lezen over waarom ze geen vragen moeten stellen.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:21 schreef Euribob het volgende:
Het is wachten op een Balkenendiaans dichtgetimmerd regeerakkoord van honderd pagina's, en een regeerperiode die weer eens ouderwets vanuit de achterkamertjes wordt geregisseerd. Daar is men immers nu al mee bezig.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er was een "Deelakkoord Begroting 2013" waarover het parlement gedebateerd heeft, verder weining.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:21 schreef Euribob het volgende:
Niet mee eens, het is prachtig weer. Volop fotogenieke cumulonimbussen, tussen de buien door felle opklaringen met staalblauwe lucht en her en der wind- en waterhoosjes. Het doet aan de herfst denken, maar het grote watergehalte van de buienwolken verraadt dat we pas in het laatste decade van juli zitten.quote:
quote:Op maandag 24 juli 2017 15:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is prachtig weer. Volop fotogenieke cumulonimbussen, tussen de buien door felle opklaringen met staalblauwe lucht en her en der wind- en waterhoosjes. Het doet aan de herfst denken, maar het grote watergehalte van de buienwolken verraad dat we pas in het laatste decade van juli zitten.
Maar jij kijkt vast nooit naar buiten.
Wat we in Nederland gewoon een waardeloze kutzomer noemen dus.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is prachtig weer. Volop fotogenieke cumulonimbussen, tussen de buien door felle opklaringen met staalblauwe lucht en her en der wind- en waterhoosjes. Het doet aan de herfst denken, maar het grote watergehalte van de buienwolken verraadt dat we pas in het laatste decade van juli zitten.
Kortom, kutweer.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is prachtig weer. Volop fotogenieke cumulonimbussen, tussen de buien door felle opklaringen met staalblauwe lucht en her en der wind- en waterhoosjes. Het doet aan de herfst denken, maar het grote watergehalte van de buienwolken verraadt dat we pas in het laatste decade van juli zitten.
Wel blijven werken hé. Je moet tenslotte je uren verantwoorden/quote:
Goede diss joh.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel blijven werken hé. Je moet tenslotte je uren verantwoorden/
Neuh.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel blijven werken hé. Je moet tenslotte je uren verantwoorden/
Jawel.quote:
Gooi ik het toch op publicaties ofzo.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel.
De baas wil niet elke keer weer indirecte uren van jou zien!
Kan niet.quote:
Ik ga mijn doosje maar inpakken dan.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan niet.
Daar betaalt de klant tenslotte niet voor.
Jij ook. Met het verschil dat jij nog meer oude zeurzak bent.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:56 schreef remlof het volgende:
php is gewoon nog net zo kansloos als toen ie hier als 15-jarige postte. Best knap.
Is ook wel wat veel gevraagd om in een week een ander mens te worden.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:56 schreef remlof het volgende:
php is gewoon nog net zo kansloos als toen ie hier als 15-jarige postte. Best knap.
quote:Op maandag 24 juli 2017 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is ook wel wat veel gevraagd om in een week een ander mens te worden.
quote:
Die gaat de lokale occasiondealer helpen de belasting te tillen, veel meer zal het niet worden.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:59 schreef eriksd het volgende:
Maargoed, we wachten af hoe php zich gaat redden in het werkende accountantsleven.
Beetje als Erik, zeg maar.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Die gaat de lokale occasiondealer helpen de belasting te tillen, veel meer zal het niet worden.
quote:Een student uit Groningen is aangehouden, omdat hij op naam van anderen bestellingen deed bij webshops. Bestelde producten zouden door de 32-jarige verdachte zijn onderschept en doorverkocht. Volgens de politie wilde hij geld verdienen om zijn studieschuld af te betalen.
(..)
De Groningse student zit vast op verdenking van computervredebreuk, identiteitsfraude en witwassen. Hij kon anderhalve week geleden worden aangehouden toen er een nieuwe bestelling zou worden afgeleverd. Woensdag hoort de verdachte of hij langer vast blijft zitten.
Een student van 32 jaar. Toe maar.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:02 schreef Tchock het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)ld-af-te-lossen.html
Tering, wat dom.
[..]
Student van 32, hihi. En dan ook nog dit. Wat een succesverhaaltje.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:02 schreef Tchock het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)ld-af-te-lossen.html
Tering, wat dom.
[..]
Had ik ook accountant kunnen worden?quote:
Aanquote:Op maandag 24 juli 2017 16:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Schijnt erg moeilijk te zijn, hoor ik altijd van php. Niks voor mij daarom.
Interne auditor of financial controller. Meer smaken zijn er niet.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:59 schreef eriksd het volgende:
Maargoed, we wachten af hoe php zich gaat redden in het werkende accountantsleven.
Boekhoudenquote:
Lijkt php me ook wel gehaaid genoeg voor terwijl je tegelijkertijd ook de gunfactor moet hebben. Komt wel goed denk ik.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke. In een jaartje of tien heb je dat wel geregeld toch?
Ik kan al handtekeningen zetten sinds mijn 8e.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke. In een jaartje of tien heb je dat wel geregeld toch?
Goed op borrels bovendien. Dat sociale is toch belangrijk.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt php me ook wel gehaaid genoeg voor terwijl je tegelijkertijd ook de gunfactor moet hebben. Komt wel goed denk ik.
Soww. Ik heb er pas eentje sinds m'n 17e of zo.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan al handtekeningen zetten sinds mijn 8e.
kun jij ook partner worden.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb er pas eentje sinds m'n 17e of zo.
Ik ga binnenkort maar eens naar het gemeentehuis voor een WAJONG.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:09 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik word toevallig binnenkort op het gemeentehuis geregistreerd als partner hihi.
Eindelijk, De Bestemming.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort maar eens naar het gemeentehuis voor een WAJONG.
Ah, lekker de rest van je leven op je gat blijven zitten. Goed geregeld.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort maar eens naar het gemeentehuis voor een WAJONG.
Dat jij dat zo zietquote:Op maandag 24 juli 2017 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, lekker de rest van je leven op je gat blijven zitten. Goed geregeld.
Als je niet kan werken kun je ook niet de hele dag verhalen typen op fok.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat jij dat zo ziet![]()
Je kan er immers niks aan doen dat je een ''vlekje'' hebt waardoor je recht hebt op zo'n uitkering.
Whehe.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Goed op borrels bovendien. Dat sociale is toch belangrijk.
Wel opletten dat er geen trappen zijn.
De wajong is gewoon de perfecte uitkering om werkelijk ieder initiatief om nog ooit werk te vinden bij de wortel af te zagen. De uitkering wordt voor het leven verstrekt, als je ooit gaat werken dan verdien je er nauwelijks iets extra's mee en met een beetje pech ga je zelfs in inkomen achteruit en daarnaast krijgt je potentiële werkgever meteen een pak papier van je werkcoach om je oren.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat jij dat zo ziet![]()
Je kan er immers niks aan doen dat je een ''vlekje'' hebt waardoor je recht hebt op zo'n uitkering.
I was just kidding.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De wajong is gewoon de perfecte uitkering om werkelijk ieder initiatief om nog ooit werk te vinden bij de wortel af te zagen. De uitkering wordt voor het leven verstrekt, als je ooit gaat werken dan verdien je er nauwelijks iets extra's mee en met een beetje pech ga je zelfs in inkomen achteruit en daarnaast krijgt je potentiële werkgever meteen een pak papier van je werkcoach om je oren.
Kortom, of het nu terecht is of niet: je kunt de rest van je leven achterover hangen. Daar is het hele systeem op gebouwd.
Niet te hard; ze zitten óók in deze sc.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
Kende vroeger ook zo'n Wajongfiguur. Meneer kon toch echt werken, maar kon kennelijk wel bergen aan schrale techno maken op zijn computer
Ohjee, dan moet je aan de bak.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
I was just kidding.
Volgens mij had ik dat ding al moeten aanvragen als ik al meende daar recht op te hebben
Namen en rugnummers?quote:Op maandag 24 juli 2017 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet te hard; ze zitten óók in deze sc.
Heb er 6 maand stage opzitten.quote:
😳😳😳quote:
Chill, maar wel lawaaiig. En gedoetje om naar CS te komen.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
😳😳😳
M'n vriend krijgt ineens per loterij een sociale huurwoning toegewezen in De Pijp voor superweinig geld. Hij kan na de bezichtiging gewoon zeggen van ja/nee.
😳😳😳
Amper de helft van de prijs van de private huurwoningen die ik in die regio zag.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Chill, maar wel lawaaiig. En gedoetje om naar CS te komen.
Serieus? Als dat doorgaat heb je plots wel de jackpot te pakken.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
😳😳😳
M'n vriend krijgt ineens per loterij een sociale huurwoning toegewezen in De Pijp voor superweinig geld. Hij kan na de bezichtiging gewoon zeggen van ja/nee.
😳😳😳
Wanneer ken je loeren?quote:Op maandag 24 juli 2017 16:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Amper de helft van de prijs van de private huurwoningen die ik in die regio zag.
😳😳😳
Van De Pijp kan je gewoon lopen naar Zuid.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Chill, maar wel lawaaiig. En gedoetje om naar CS te komen.
Ja jezus. Letterlijk loterijtje gewonnen.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:59 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Serieus? Als dat doorgaat heb je plots wel de jackpot te pakken.
Natuurlijk heeft dat effect, daarmee vervalt waarschijnlijk het recht op een sociale huurwoning. Dus eerst moet Kaasvriend daar intrekken, dan al de rest.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:02 schreef eriksd het volgende:
Zou je dan ook dat partnerschapgedoe niet even pauzeren? Of heeft dat geen effect?
Aangezien meneer meen ik al een afspraak had gemaakt om e.e.a. te formaliseren.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat effect, daarmee vervalt waarschijnlijk het recht op een sociale huurwoning. Dus eerst moet Kaasvriend daar intrekken, dan al de rest.
Prachtig systeem is het toch.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat effect, daarmee vervalt waarschijnlijk het recht op een sociale huurwoning. Dus eerst moet Kaasvriend daar intrekken, dan al de rest.
Ik raad je vriend wel aan om direct een inkomensverklaring aan te vragen bij de Belastingdienst en alles. Je moet die papieren echt als een malloot gereed hebben, plus ook waarschijnlijk een verhuurdersverklaring van zijn huidige verhuurder.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Deze week. Die dag gaat het huurcontract ook direct in als je ja zegt.
quote:Op maandag 24 juli 2017 17:02 schreef eriksd het volgende:
Zou je dan ook dat partnerschapgedoe niet even pauzeren? Of heeft dat geen effect?
Ik heb ook maar een paar maanden recht gehad op een sociale huurwoning. Toch mooi 13 jaar in gewoondquote:
Dat bedoel ik. En iedereen zich maar afvragen waar die wachtlijsten vandaan komen.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook maar een paar maanden recht gehad op een sociale huurwoning. Toch mooi 13 jaar in gewoond
Als het goed is heeft het vooral invloed op eventueel ontvangen van huursubsidie en dergelijken. Als de woning geschikt is om met z'n tweeën in te wonen, dan mag je daar gewoon bij intrekken 'later', tenzij het contract anders vermeldt. Enige waar je zeker weten over na moet denken zijn je rechten etc. mocht je daar intrekken en de relatie loopt onverhoopt toch stuk en je staat niet op het huurcontract. Als je na enkele jaren (3 ofzo geloof ik, mocht je daar al zo lang blijven zitten) een gemeenschappelijk huishouden kunt aantonen mag je er bij worden geschreven, en/of geeft je dat op een inschrijftijd als je op zoek moet naar vervangende zelfstandige woonruimte.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik even af. Even in verdiepen hoe ik er precies legaal bij kan. Of doet schoonpa al as we speak, die weet het er het eea van als het goed is.
quote:Op maandag 24 juli 2017 17:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik raad je vriend wel aan om direct een inkomensverklaring aan te vragen bij de Belastingdienst en alles. Je moet die papieren echt als een malloot gereed hebben, plus ook waarschijnlijk een verhuurdersverklaring van zijn huidige verhuurder.
Zo. Als het lukt met de inkomstenverklaring dan is dat inderdaad de jackpot. Gefeliciteerd.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
😳😳😳
😳😳😳
quote:Op maandag 24 juli 2017 17:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zo. Als het lukt met de inkomstenverklaring dan is dat inderdaad de jackpot. Gefeliciteerd.
Zei hier recent nog dat ik er zo op tegen ben.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:16 schreef Ryon het volgende:
Wel typisch dat een D66'er sociaal gaat huren. Zelf gebruik maken van een voorziening die je anderen wilt ontzeggen.
Consistentie is maar een overschat goed is homoland.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zei hier recent nog dat ik er zo op tegen ben.
Hiihihihihihi.
Incontinentie daarentegen.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Consistentie is maar een overschat goed is homoland.
quote:Op maandag 24 juli 2017 17:23 schreef eriksd het volgende:
Wat een zondagskind die Kaas. En wij maar beunen.
Beter neemt men een auto over die al afgeschreven is, voor een bedrag anders als op de rekening.quote:Op maandag 24 juli 2017 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Die gaat de lokale occasiondealer helpen de belasting te tillen, veel meer zal het niet worden.
Men woont in Nederland, kikkerland, of men woont er niet, het is niet anders nooit geweest en zal het ook nooit zijn.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat we in Nederland gewoon een waardeloze kutzomer noemen dus.
'nog geen zeshonderd'quote:Op maandag 24 juli 2017 17:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Huur van nog geen zeshonderd euro samen verdelen, hihihihihihi.
Klopt, ze pakken altijd je inkomensverklaring van het jaar ervoor. Op basis van dat inkomen wordt het beoordeeld. Hoewel mijn huidige verhuurder ook nog om recente salarisstroken vroeg (al vraag ik me af of dat strikt gezien noodzakelijk was).quote:Op maandag 24 juli 2017 17:33 schreef Kaas- het volgende:
Maar trouwens, ze kijken naar het inkomen van 2016 zie ik, dus als ik erbij ga is dat nog helemaal in orde ook, aangezien ik toen nog een studenteninkomentje had.
quote:Op maandag 24 juli 2017 15:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Deze kan dus in het (nu al eindeloze) rijtje van sociale voorzieningen waarvan je vindt dat eigenlijk alleen jij er recht op hebt?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vind dat ik het ook wel verdien eigenlijk.
Recente salarisstroken zou tot begin oktober nog een vraag zijn waar ik wel casual op kan reageren.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Klopt, ze pakken altijd je inkomensverklaring van het jaar ervoor. Op basis van dat inkomen wordt het beoordeeld. Hoewel mijn verhuurder ook nog om recente salarisstroken vroeg (al vraag ik me af of dat strikt gezien noodzakelijk was).
Ja, zou gewoon iets van mei en juni overhandigen.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Recente salarisstroken zou tot begin oktober nog een vraag zijn waar ik wel casual op kan reageren.
Voor het bedrag van 1 zitten wij gekocht, zonder aftrek nog van de belasting hihihihi,dat zijn hoeveel kapsalons?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Huur van nog geen zeshonderd euro samen verdelen, hihihihihihi.
Staan er geen kleine lettertjes meer in als het inkomen met meer als ..% is gestegen hadden ze dat graag?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:38 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, zou gewoon iets van mei en juni overhandigen.
Bob, kijk eens:quote:Op maandag 24 juli 2017 17:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Deze kan dus in het (nu al eindeloze) rijtje van sociale voorzieningen waarvan je vindt dat eigenlijk alleen jij er recht op hebt?
quote:Op zondag 16 juli 2017 16:14 schreef Kaas- het volgende:
Sociale huur is wel gewoon oprecht een ridicuul concept. Slaat werkelijk nergens op voor wat voor bedragen mensen die het niet verdienen daarmee midden in steden kunnen wonen. Wat is dat voor belachelijke verdringing?
quote:
quote:Op maandag 24 april 2017 15:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En terecht. Aanpakken die handel. Idealiter sociale huur ook afschaffen.
hihihihihihihiquote:
Als jij alles gaat krijgen wat je verdient heb je nog veel tegoed!quote:Op maandag 24 juli 2017 17:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan ben je wel zo ongeveer de enigequote:Op maandag 24 juli 2017 17:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik ken je al langer dan vandaag.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bob, kijk eens:
[..]
[..]
[..]
[..]
hihihihihihihi
Nog iets wat die verdient?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:43 schreef Euribob het volgende:
Dat een Marrokaans tokkiegezin je directe buren mogen worden.
Je bent hypocrieter dan ik hoor, met je koopwoning van je pappie, dus die smileys zijn nergens voor nodig. Hihi.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik ken je al langer dan vandaag.
En een PVV'er aan de andere kant.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, I know. Ik ken je al langer dan vandaag.
Hoezo maakt mij dat precies hypocriet?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent hypocrieter dan ik hoor, met je koopwoning van je pappie, dus die smileys zijn nergens voor nodig. Hihi.
Ohja, Euribob die liep te miemelen over verdringing ofzo terwijl meneer zelf het schoolvoorbeeld van een salonsocialist is.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent hypocrieter dan ik hoor, met je koopwoning van je pappie, dus die smileys zijn nergens voor nodig. Hihi.
Wij vroegen onze zoon of die een huis wou hebben, wat moet ik met die oude stront zei die, dus hebben we er maar eentje verkocht.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:49 schreef Friek_ het volgende:
Ah, dus Euribob is ook al zo'n verwend nest dat een woning van z'n ouders heeft gekregen. Interessante ontwikkeling.
Mwah, Euri persoonlijk waarschijnlijk ook. Die jongen kan er ook niets aan doen dat hij in een goed nest is geboren.quote:
Waarom zou je überhaupt een hypotheek nemen!?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Niet je hypotheek al afbetaald hebben
Niet cash je huis kopenquote:Op maandag 24 juli 2017 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
Niet je hypotheek al afbetaald hebben
Eigenlijk geef je die trouwens als huizenkoper (de bank neemt hem), volgens de formele spelling.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou je überhaupt een hypotheek nemen!?
Maar dat compenseer ik dan weer door me hard te maken voor meer sociale huur.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohja, Euribob die liep te miemelen over verdringing ofzo terwijl meneer zelf het schoolvoorbeeld van een salonsocialist is.
Aftrek post.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, maar je snapt prima wat ik bedoel.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je die trouwens als huizenkoper (de bank neemt hem), volgens de formele spelling.
quote:Op maandag 24 juli 2017 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, maar je snapt prima wat ik bedoel.
Invechten in door witte mannen gedomineerde kantoorjungles en 5 jaar eerder dood door stress.quote:
Op papier ja.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:51 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar dat compenseer ik dan weer door me hard te maken voor meer sociale huur.
En in de praktijk. Gewoon al twee keer PvdA gestemd.quote:
Waar ben jij in geboren eigenlijk?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:50 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mwah, Euri persoonlijk waarschijnlijk ook. Die jongen kan er ook niets aan doen dat hij in een goed nest is geboren.
Euri is groot voorstander van sociale huur, dus om hem te pleasen zal ik hem er op de meet vaak ongevraagd op wijzen dat ik daar straks in de praktijk aan meedoe. Gunt 'ie me vast wel, gezien z'n politieke voorkeuren en zo.quote:
Oh, maar dat heb ik zelf hierboven het meest uitgebreid van iedereen benoemd aan de hand van enkele mooie citaten.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:55 schreef Jip141 het volgende:
Sorry Kaas maar ik ga het wel een beetje voor Bob opnemen hier.
Op zich wel een beetje hypocriet als groot tegenstander van sociaal huur, mag wel benoemd worden.
Los van het elkaar gunnen op vriendschappelijk gebied.
En dat nog in het prachtige Arnhem ook.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'nog geen zeshonderd'wij hebben toen voor 250 euro met z'n tweeën in een sloopwoning gezeten. Dat was pas cashen
Kan makkelijk, hang alleen een prijskaartje aanquote:Op maandag 24 juli 2017 17:57 schreef Jip141 het volgende:
Mja alsof je normaal in Amsterdam een huis kan vinden.
Mooie tijd was dat!quote:Op maandag 24 juli 2017 18:05 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat nog in het prachtige Arnhem ook.
Klinkt als een gemiddeld accountants- en belasting/consulting/advies/fiscalisten organisatie.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:54 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Invechten in door witte mannen gedomineerde kantoorjungles en 5 jaar eerder dood door stress.
Omdat je anders helemaal niets meer terugkrijgt van je belastinggeld?quote:Op maandag 24 juli 2017 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jezelf op de borst slaan met hoe blij je bent met het feit dat je kunt profiteren van een systeem dat je zelf achterlijk vindt kan ik gewoon niet echt waarderen. Dat je je realiseert dat je af en toe hypocriet bent vind ik oprecht een hele goeie eigenschap van je, maar ik zou dan graag zien dat je soms ook nog iets met die bevinding doet.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, maar dat heb ik zelf hierboven het uitgebreidst van iedereen benoemd aan de hand van enkele mooie citaten.
Een lening nemen omdat je een deel van de rente terug krijgt van de belasting.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat je anders helemaal niets meer terugkrijgt van je belastinggeld?
Ermm...zeg je nu "Ik ben blij dat je een hypocriete zak bent?"quote:Op maandag 24 juli 2017 18:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jezelf op de borst slaan met hoe blij je bent met het feit dat je kunt profiteren van een systeem dat je zelf achterlijk vindt kan ik gewoon niet echt waarderen. Dat je je realiseert dat je af en toe hypocriet bent vind ik oprecht een hele goeie eigenschap van je, maar ik zou dan graag zien dat je soms ook nog iets met die bevinding doet.
Maar afgezien daarvan ben ik wel blij voor je hoor. Het doet niets af aan wat ik van je vindt.
Wereldsysteem, toch?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een lening nemen omdat je een deel van de rente terug krijgt van de belasting.
Niet gelezen, sorry.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jezelf op de borst slaan met hoe blij je bent met het feit dat je kunt profiteren van een systeem dat je zelf achterlijk vindt kan ik gewoon niet echt waarderen. Dat je je realiseert dat je af en toe hypocriet bent vind ik oprecht een hele goeie eigenschap van je, maar ik zou dan graag zien dat je soms ook nog iets met die bevinding doet.
Maar afgezien daarvan ben ik wel blij voor je hoor. Het doet niets af aan wat ik van je vindt.
Nee, ik ben blij voor hem dat ie een betaalbare huurwoning heeft gevonden in een leuke buurt van Amsterdam en dat ie daar met z'n dinnetje kan wonen.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ermm...zeg je nu "Ik ben blij dat je een hypocriete zak bent?"
Deze sc is dan ook gewoon een hypocrietennest.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een deel het kan zomaar 50 % of meer zijn hoor,das toch mooi meegenomen?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een lening nemen omdat je een deel van de rente terug krijgt van de belasting.
Je bent wel de hypocrietste met je uitkering in combinatie met je rechtsextremisme.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Deze sc is dan ook gewoon een hypocrietennest.
Ik mag hopen dat deze zijn dinnetje als zo goed kent zodat het ook goed zal gaan, het kan heel anders zijn als men bij 24/7 bij mekaar op de lippen liggen doet.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, ik ben blij voor hem dat ie een betaalbare huurwoning heeft gevonden in een leuke buurt van Amsterdam en dat ie daar met z'n dinnetje kan wonen.
Ik ben zo anti-(neoliberaal)rechts als maar kan.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Je bent wel de hypocrietste met je uitkering in combinatie met je rechtsextremisme.
Was het maar waar. Zo xenofoob als jij bent vind je echt alleen bij extreem-rechts.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ben zo anti-(neoliberaal)rechts als maar kan.
Kan ie altijd nog z'n caravan in de tuin zetten en verhuren op AirBnB.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
Wel lachen, komt Kaas- hier straks klagen dat hij gek word van de rolkoffers die voorbij komen
Dat trekt me natuurlijk ook totaal niet. Al is het wel geinig dat het zowaar nog een naar Amsterdamse begrippen goede wijk is ook, in plaats van zo'n buitenwijk. En het gaat mij puur om het samenwonen.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
Wel lachen, komt Kaas- hier straks klagen dat hij gek word van de rolkoffers die voorbij komen
Je verward me nu met Tijger.quote:Op maandag 24 juli 2017 18:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Was het maar waar. Zo xenofoob als jij bent vind je echt alleen bij extreem-rechts.
Dat vind de gemeente geloof ik wat minderquote:Op maandag 24 juli 2017 18:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan ie altijd nog z'n caravan in de tuin zetten en verhuren op AirBnB.
Weet je al wat voor een soort woning het is?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:20 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat trekt me natuurlijk ook totaal niet. Al is het wel geinig dat het zowaar nog een naar Amsterdamse begrippen goede wijk is ook, in plaats van zo'n buitenwijk. En het gaat mij puur om het samenwonen.
Wat zijn er toch veel extreemrechtse xenofobe in de sc, hé?quote:Op maandag 24 juli 2017 18:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Was het maar waar. Zo xenofoob als jij bent vind je echt alleen bij extreem-rechts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |