Ja, dat snap ik. Ik neem aan dat je het deel bedoelt dat goedkope woningen nodig heeft. Ik bepleit dat het plan niet slecht voor hun is.quote:
Er zijn dan minder goedkope woningen, dat is duidelijk in hun nadeel.quote:Op zondag 27 november 2016 21:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik neem aan dat je het deel bedoelt dat goedkope woningen nodig heeft. Ik bepleit dat het plan niet slecht voor hun is.
Dat is een nadeel. Maar de wijken waar in ze wonen zullen veel prettiger worden om te zijn. Dat is in hun voordeel.quote:Op zondag 27 november 2016 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn dan minder goedkope woningen, dat is duidelijk in hun nadeel.
Daar hebben ze niets aan als ze daar niet kunnen wonen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is een nadeel. Maar de wijken waar in ze wonen zullen veel prettiger worden om te zijn. Dat is in hun voordeel.
Ze gaan toch niet alle sociale woningen slopen...quote:Op zondag 27 november 2016 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben ze niets aan als ze daar niet kunnen wonen.
Maar de mensen die wel hun huis uit gezet worden....?quote:Op zondag 27 november 2016 22:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ze gaan toch niet alle sociale woningen slopen...
Die zullen niet blij zijn. Maar dat is iets anders dan dat iedereen in een sociale woning niet blij zal zijn.quote:Op zondag 27 november 2016 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar de mensen die wel hun huis uit gezet worden....?
,,Die gaan maar in Groningen wonen"quote:Op zondag 27 november 2016 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar de mensen die wel hun huis uit gezet worden....?
En waar gaan de minder blije mensen wonen dan? Of verdampen die gewoon?quote:Op zondag 27 november 2016 22:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die zullen niet blij zijn. Maar dat is iets anders dan dat iedereen in een sociale woning niet blij zal zijn.
Ja, want Rotterdam is de enige plek op aarde en 2030 is morgen.quote:Op zondag 27 november 2016 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waar gaan de minder blije mensen wonen dan? Of verdampen die gewoon?
Nou, los het eens op, kan niet moeilijk zijn als ik jouw posts zo lees.quote:Op zondag 27 november 2016 23:03 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, want Rotterdam is de enige plek op aarde en 2030 is morgen.
Je kan natuurlijk ook de voorwaarden aanpassen of de huizen eens goed opknappen.quote:Het meest controversiële onderdeel gaat over de sloop van goedkope woningen. Of zoals de gemeente het zelf zegt: het 'onttrekken van de incourante woonvoorraad en het versterken van woonmilieus'. De stelling is dat er een 'overschot' is aan goedkope woningen (huur tot 629 euro per maand, koop tot een WOZ-waarde van 122.000); namelijk bijna 168.000 woningen, terwijl er 125.600 huishoudens zijn die er recht op hebben
Bijzondere conclusie. Maar spreiding van sociale woningen zou veel beter moeten. Er zijn te veel wijken die door het ijs zakken.quote:Op zondag 27 november 2016 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, los het eens op, kan niet moeilijk zijn als ik jouw posts zo lees.
Je kan als gemeente maar heel beperkt eigenhandig dat soort voorwaarden aanpassen.quote:Op zondag 27 november 2016 23:10 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de voorwaarden aanpassen of de huizen eens goed opknappen.
Maar ja het gaat toch alleen maar om de mensen met weinig geld, lekker belangrijk
Spreiding betekend dat er dus ook sociale woningen worden bijgebouwd?quote:Op maandag 28 november 2016 00:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie. Maar spreiding van sociale woningen zou veel beter moeten. Er zijn te veel wijken die door het ijs zakken.
Dus breek je de boel maar af?quote:Op maandag 28 november 2016 00:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kan als gemeente maar heel beperkt eigenhandig dat soort voorwaarden aanpassen.
Nee, dat doet men om het woningaanbod beter in balans te brengen.quote:Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus breek je de boel maar af?
Ik ken de Rotterdamse plannen niet uitvoerig, maar het kan ook zomaar een signaal naar Den Haag zijn dat andere gemeenten deze doelgroep meer moeten huisvesten. Maar er worden iedere dag sociale woningen bijgebouwd in Nederland.quote:Op maandag 28 november 2016 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Spreiding betekend dat er dus ook sociale woningen worden bijgebouwd?
Is een van de mogelijke maatregelen ja.quote:Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus breek je de boel maar af?
En in welke flat dan, kom op zeg, eerst een alternatief dat die Rotterdammers die er de dupe van worden zelf kunnen accepteren.quote:Op zondag 27 november 2016 21:53 schreef Tja..1986 het volgende:
Je conclusie (dat het niet goed is voor de achterban van LR) vind ik wat kort door de bocht. Een hoog percentage goedkope woningen op elkaar is over het algemeen niet goed voor de leefbaarheid. Ja, er is met dit plan straks minder ruimte voor mensen met een laag inkomen, maar die zullen waarschijnlijk wel in een fijnere buurt wonen.
quote:Op dinsdag 29 november 2016 02:19 schreef Kaas- het volgende:
Gewoon die paupers uit de stad stemmen. Ze zoeken zelf maar een alternatief.
In sommige wijken worden er ook sociale huurwoningen bijgebouwd. Desalniettemin zijn er in absolute zin teveel sociale huurwoningen in de grote steden. Er zullen er dus meer worden afgebroken dan worden bijgebouwd.quote:Op maandag 28 november 2016 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Spreiding betekend dat er dus ook sociale woningen worden bijgebouwd?
https://twitter.com/geertjanhahn/status/803905156979027968quote:Opkomst #woonreferendum #rotterdam nu: 3,3%. Bij Oekraïne-Ref stemden 24,4% van de Rotterdammers. En was opkomst om 11 uur 5,4%. Dus...
Dat wordt geen 30%.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:17 schreef borisz het volgende:
[..]
https://twitter.com/geertjanhahn/status/803905156979027968
Hms, weet niet of ik dan wel de moeite ga nemen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:17 schreef borisz het volgende:
[..]
https://twitter.com/geertjanhahn/status/803905156979027968
Mooi.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hms, weet niet of ik dan wel de moeite ga nemen.
Stem jij tegen dan?quote:
Ja, maar zo heel veel interesseert het mij nou ook weer niet. Zeker als men niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stem jij tegen dan?
Het gaat gewoon door bij een te lage opkomst he, wat ik dus helemaal prima vind.
Neehoor, ook hier gaat het weer nergens over en wordt het aan de opkomst te zien geen erg geslaagd experiment. Als politiek junkie is het natuurlijk wel leuk om dit van de zijlijn te volgen en eventueel te discussiëren over de onderwerpen.quote:Op woensdag 30 november 2016 13:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een enthousiasme over referenda opeensGeen "het volk is te dom om zo'n beslissing te nemen" deze keer? Geen "referenda moeten ze afschaffen" deze keer?
Wat is het percentage sociale huurwoningen dat gaat verdwijnen dan? Ik meen dat Crooswijk alsnog op >30% sociale huur blijft.quote:Op woensdag 30 november 2016 11:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, maar zo heel veel interesseert het mij nou ook weer niet. Zeker als men niet eens de moeite neemt om te gaan stemmen.
Er zijn ook gewoon geen politieke consequenties verbonden aan een geldige opkomst die in meerderheid tegen is. Alleen het plan gaat dan op de schop. Een iets minder rigoureuzere verdwijning van sociale huur zou voor mij al prima zijn. Maar goed, verder blijft het wel een beetje een non-issue.
Maak jezelf niet zo belachelijk. In het topic over het Oekraine-referendum heb je duizenden van dat soort opmerkingen laten staan, maar ja, die waren van je geloofsgenoten he. Gedraag je eens als een echte onpartijdige mod.quote:
Suggestief mensen dingen in de mond leggen zonder onderbouwing en het noemen van man en paard dat is echt niks anders dan trollen.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maak jezelf niet zo belachelijk. In het topic over het Oekraine-referendum heb je duizenden van dat soort opmerkingen laten staan, maar ja, die waren van je geloofsgenoten he. Gedraag je eens als een echte onpartijdige mod.
Weer zo'n kansloze projectie van jequote:Op woensdag 30 november 2016 13:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een enthousiasme over referenda opeensGeen "het volk is te dom om zo'n beslissing te nemen" deze keer? Geen "referenda moeten ze afschaffen" deze keer?
Ik leg niemand woorden in zijn mond. Ik maak 1 enkele opmerking daarover en dat is genoeg voor mij. Dat in tegenstelling tot individuele users die 100 keer een zelfde soort opmerking maakten aangaande het Oekraine-referendum en nooit een waarschuwing kregen. Hoe verklaar je dat?quote:Op woensdag 30 november 2016 14:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Suggestief mensen dingen in de mond leggen zonder onderbouwing en het noemen van man en paard dat is echt niks anders dan trollen.
Goed, noem eens man en paard. Wie in dit topic speelt de loftrompet in dit topic over een referendum, die in een ander referendumtopic het over afschaffen had.quote:Op woensdag 30 november 2016 14:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik leg niemand woorden in zijn mond. Ik maak 1 enkele opmerking daarover en dat is genoeg voor mij. Dat in tegenstelling tot individuele users die 100 keer een zelfde soort opmerking maakten aangaande het Oekraine-referendum en nooit een waarschuwing kregen. Hoe verklaar je dat?
Waar is dat te vinden?quote:Op woensdag 30 november 2016 16:08 schreef Kaas- het volgende:
Om 15:30 uur was de opkomst 9,2%. We gaan de opkomstdrempel lang niet halen, dus ik blijf lekker weg van de stembus. Dan gaat de Woonvisie ook gewoon door en verdwijnt een deel van de paupers, dus prima.
De gemeente heeft een website:quote:
http://www.rijnmond.nl/ni(...)door-te-lage-opkomstquote:Het Rotterdamse woonreferendum is geëindigd in een mislukking. Nog nooit was met 16,9 procent van de kiesgerechtigden de opkomst bij een stembusgang in de stad zo laag. Voor een geldig referendum moest de opkomst minimaal 30 procent zijn.
Rotterdammers konden sinds 7.30 uur in bijna driehonderd stembureaus voor of tegen de Woonvisie 2030 stemmen van Leefbaar-wethouder Schneider.
Ondanks de ongeldigheid van het referendum, worden de stemmen nog wel geteld. De gemeente hoopt om 23.00 uur met een voorlopige uitslag te komen.
Jammer. Ik vind stemmen een democratische plicht maar blijkbaar denken mijn stadgenoten er niet zo over.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:09 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.rijnmond.nl/ni(...)door-te-lage-opkomst
Je kunt ook zeggen dat het bestuurlijke plicht is om beleid te maken en dat ze niet om de mening van het volk moeten vragen als het ze geen ster boeit.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef Kaji het volgende:
[..]
Jammer. Ik vind stemmen een democratische plicht maar blijkbaar denken mijn stadgenoten er niet zo over.
Even los van de vraag of er over deze onderwerpen referenda gehouden moeten worden, als zo'n referendum er eenmaal is vind ik dat je wel moet stemmen, omdat het anders geïnterpreteerd kan worden als een signaal van desinteresse in de democratie (die allerminst vanzelfsprekend is en waar miljoenen mensen voor gestorven zijn).quote:Op woensdag 30 november 2016 21:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat het bestuurlijke plicht is om beleid te maken en dat ze niet om de mening van het volk moeten vragen als het ze geen ster boeit.
Dat Oekraïne referendum was ook maar net aan belangrijk genoeg, volgens de enigszins soepele opkomstdrempel als je het mij vraagt.
Tjah, desinteresse in het onderwerp zou je moeten concluderen, desinteresse in democratie vind ik nogal een groot statement, dit zijn geen tweede kamer verkiezingen en laten we wel wezen, het is een onbenullig onderwerp.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:36 schreef Kaji het volgende:
[..]
Even los van de vraag of er over deze onderwerpen referenda gehouden moeten worden, als zo'n referendum er eenmaal is vind ik dat je wel moet stemmen, omdat het anders geïnterpreteerd kan worden als een signaal van desinteresse in de democratie (die allerminst vanzelfsprekend is en waar miljoenen mensen voor gestorven zijn).
Het referendum is gehouden als gevolg van een burgerinitiatief waarbij 13.000 handtekeningen zijn opgehaald.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geen idee wie dit referendum om welke redenen heeft uitgeschreven, maar die krijgt met deze cijfers het wel goed voor de kiezen dat het mensen geen drol uitmaakt wat de gemeente doet.
Je kunt altijd blanco stemmen.quote:Ik zei het ook al bij dat Oekraine referendum, als ik het vakje "zoek het uit" had kunnen aankruisen dan had ik wel gestemd.
Blanco stemmen = ik heb geen mening.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:42 schreef Kaji het volgende:
[..]
Het referendum is gehouden als gevolg van een burgerinitiatief waarbij 13.000 handtekeningen zijn opgehaald.
[..]
Je kunt altijd blanco stemmen.
*krekels*quote:Op woensdag 30 november 2016 14:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed, noem eens man en paard. Wie in dit topic speelt de loftrompet in dit topic over een referendum, die in een ander referendumtopic het over afschaffen had.
Nouja, het is natuurlijk wel maf dat er aan de ene kant de roep (van een steeds aanwezigere PVV) dat er direct naar "het volk" geluisterd moet worden en dat er referenda moeten komen zodat het volk geraadpleegd kan worden, maar als er dan een belangrijk regionaal onderwerp komt (wat nogal wat mensen direct raakt omdat het een kwestie over de hoeveelheid sociale woningbouw in de stad betreft) blijft men thuis.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, desinteresse in het onderwerp zou je moeten concluderen, desinteresse in democratie vind ik nogal een groot statement, dit zijn geen tweede kamer verkiezingen en laten we wel wezen, het is een onbenullig onderwerp.
Geen idee wie dit referendum om welke redenen heeft uitgeschreven, maar die krijgt met deze cijfers het wel goed voor de kiezen dat het mensen geen drol uitmaakt wat de gemeente doet.
En opzicht vind ik dat ook wel een stem eerlijk gezegd, die vrij krachtig is. / zoek het uit gemeente.
Ik zei het ook al bij dat Oekraine referendum, als ik het vakje "zoek het uit" had kunnen aankruisen dan had ik wel gestemd.
Ja, dat had ik dan denk ik ook wel gedaan.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, desinteresse in het onderwerp zou je moeten concluderen, desinteresse in democratie vind ik nogal een groot statement, dit zijn geen tweede kamer verkiezingen en laten we wel wezen, het is een onbenullig onderwerp.
En opzicht vind ik dat ook wel een stem eerlijk gezegd, die vrij krachtig is. / zoek het uit gemeente.
Ik zei het ook al bij dat Oekraine referendum, als ik het vakje "zoek het uit" had kunnen aankruisen dan had ik wel gestemd.
Je ziet het ook op kleinere schaal: bij een VVE. Laatst hadden we een extra vergadering, omdat mensen opeens geconfronteerd werden met een besluit van de laatste VVE-vergadering. De opkomst was opeens een stukje hoger. Er werd flink gekankerd op het bestuur. Maar toen er gevraagd werd om een nieuw bestuurslid, deed niemand van de kankeraars zijn mond open.quote:Op woensdag 30 november 2016 23:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nouja, het is natuurlijk wel maf dat er aan de ene kant de roep (van een steeds aanwezigere PVV) dat er direct naar "het volk" geluisterd moet worden en dat er referenda moeten komen zodat het volk geraadpleegd kan worden, maar als er dan een belangrijk regionaal onderwerp komt (wat nogal wat mensen direct raakt omdat het een kwestie over de hoeveelheid sociale woningbouw in de stad betreft) blijft men thuis.
Het is onderdeel van een groter probleem. Mensen zijn verdomde ontevreden over de politiek, maar er zelf iets aan doen (actief worden, stemmen bij referenda of zelfs de politiek maar in de gaten houden zodat je weet wat er speelt) is teveel gevraagd. Uit een dergelijke dergelijke negatieve spiraal gaan we met referenda niet geraken, ben ik bang.
Voor dat soort dingen kun je het stuk ter visie liggen, zodat mensen hun zienswijze kunnen indienen.quote:Bijvoorbeeld dingen als "Ik ben het grotendeels eens met de Woonvisie" of "Het aantal sociale huurwoningen moet op peil blijven". Dan hoeven beleidsmakers achteraf niet te gokken op daadwerkelijke betekenis van de uitkomst.
Woonvisie gaat echter gewoon door.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:51 schreef Kurovski het volgende:
Legaal wegjagen van sociaal lagere klassen. Tegengestemd. Prima om oude woningen te slopen, maar zet er dan ook iets betaalbaars voor terug.
Laten we wijken ook een beetje gemengd houden. Dat zijn ze op dit moment niet.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:51 schreef Kurovski het volgende:
Legaal wegjagen van sociaal lagere klassen. Tegengestemd. Prima om oude woningen te slopen, maar zet er dan ook iets betaalbaars voor terug.
quote:Woningen naar eigendom
Koopwoning 7 %
Huurwoning 93 %
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |