Ja, dat snap ik. Ik neem aan dat je het deel bedoelt dat goedkope woningen nodig heeft. Ik bepleit dat het plan niet slecht voor hun is.quote:
Er zijn dan minder goedkope woningen, dat is duidelijk in hun nadeel.quote:Op zondag 27 november 2016 21:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik neem aan dat je het deel bedoelt dat goedkope woningen nodig heeft. Ik bepleit dat het plan niet slecht voor hun is.
Dat is een nadeel. Maar de wijken waar in ze wonen zullen veel prettiger worden om te zijn. Dat is in hun voordeel.quote:Op zondag 27 november 2016 22:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn dan minder goedkope woningen, dat is duidelijk in hun nadeel.
Daar hebben ze niets aan als ze daar niet kunnen wonen.quote:Op zondag 27 november 2016 22:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat is een nadeel. Maar de wijken waar in ze wonen zullen veel prettiger worden om te zijn. Dat is in hun voordeel.
Ze gaan toch niet alle sociale woningen slopen...quote:Op zondag 27 november 2016 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar hebben ze niets aan als ze daar niet kunnen wonen.
Maar de mensen die wel hun huis uit gezet worden....?quote:Op zondag 27 november 2016 22:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ze gaan toch niet alle sociale woningen slopen...
Die zullen niet blij zijn. Maar dat is iets anders dan dat iedereen in een sociale woning niet blij zal zijn.quote:Op zondag 27 november 2016 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar de mensen die wel hun huis uit gezet worden....?
,,Die gaan maar in Groningen wonen"quote:Op zondag 27 november 2016 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar de mensen die wel hun huis uit gezet worden....?
En waar gaan de minder blije mensen wonen dan? Of verdampen die gewoon?quote:Op zondag 27 november 2016 22:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die zullen niet blij zijn. Maar dat is iets anders dan dat iedereen in een sociale woning niet blij zal zijn.
Ja, want Rotterdam is de enige plek op aarde en 2030 is morgen.quote:Op zondag 27 november 2016 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En waar gaan de minder blije mensen wonen dan? Of verdampen die gewoon?
Nou, los het eens op, kan niet moeilijk zijn als ik jouw posts zo lees.quote:Op zondag 27 november 2016 23:03 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, want Rotterdam is de enige plek op aarde en 2030 is morgen.
Je kan natuurlijk ook de voorwaarden aanpassen of de huizen eens goed opknappen.quote:Het meest controversiële onderdeel gaat over de sloop van goedkope woningen. Of zoals de gemeente het zelf zegt: het 'onttrekken van de incourante woonvoorraad en het versterken van woonmilieus'. De stelling is dat er een 'overschot' is aan goedkope woningen (huur tot 629 euro per maand, koop tot een WOZ-waarde van 122.000); namelijk bijna 168.000 woningen, terwijl er 125.600 huishoudens zijn die er recht op hebben
Bijzondere conclusie. Maar spreiding van sociale woningen zou veel beter moeten. Er zijn te veel wijken die door het ijs zakken.quote:Op zondag 27 november 2016 23:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, los het eens op, kan niet moeilijk zijn als ik jouw posts zo lees.
Je kan als gemeente maar heel beperkt eigenhandig dat soort voorwaarden aanpassen.quote:Op zondag 27 november 2016 23:10 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de voorwaarden aanpassen of de huizen eens goed opknappen.
Maar ja het gaat toch alleen maar om de mensen met weinig geld, lekker belangrijk
Spreiding betekend dat er dus ook sociale woningen worden bijgebouwd?quote:Op maandag 28 november 2016 00:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie. Maar spreiding van sociale woningen zou veel beter moeten. Er zijn te veel wijken die door het ijs zakken.
Dus breek je de boel maar af?quote:Op maandag 28 november 2016 00:09 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je kan als gemeente maar heel beperkt eigenhandig dat soort voorwaarden aanpassen.
Nee, dat doet men om het woningaanbod beter in balans te brengen.quote:Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus breek je de boel maar af?
Ik ken de Rotterdamse plannen niet uitvoerig, maar het kan ook zomaar een signaal naar Den Haag zijn dat andere gemeenten deze doelgroep meer moeten huisvesten. Maar er worden iedere dag sociale woningen bijgebouwd in Nederland.quote:Op maandag 28 november 2016 13:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Spreiding betekend dat er dus ook sociale woningen worden bijgebouwd?
Is een van de mogelijke maatregelen ja.quote:Op maandag 28 november 2016 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus breek je de boel maar af?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |